In de meivakantie naar Portugal

Bestemming: A. Portimão (Portugal)
Periode: april 2014
Vervoer: Vliegtuig van Corendon
Accommodatie: Hotel Alvor Baìa
Organisatie: Stip Reizen

Het afgelopen jaar is als een sneltrein voorbij gegaan, een jaar met ups en downs en een hoop veranderingen. Het is dan ook tijd om een weekje bij te komen en om stiekem de 50e verjaardag te vieren van de vrouw des huizes. In overleg met Stip Reizen hebben we een mooie accommodatie gevonden die rolstoelvriendelijk is. Eind april gaan we naar de Algarve in Portugal.

Een dag van tevoren krijgen we te horen dat het gekozen hotel nog niet geopend is, maar Stip heeft een alternatief voor ons. Toch lichtelijk in paniek want het is zo belangrijk dat we een goede invalide-kamer krijgen en dat het park niet op de heuvels is gelegen. We gaan er maar vanuit dat ze hier op gelet hebben!

Op 25 april vliegen we van Amsterdam (Schiphol) naar Faro. De vlucht is goed verlopen, daar we één rolstoelpassagier hebben wordt er een extra handje uitgestoken. In Nederland krijgen we een stoel vooraan in het vliegtuig en in Portugal wordt er een lift tegen de uitgang van het vliegtuig geschoven (bravo voor Corendon!), het is allemaal goed geregeld.

Hotel Alvor Baìa
In Faro aangekomen worden we met een luxe bus naar Hotel Alvor Baìa gereden. Helaas zijn wij de laatste dus duurt het 1,5 uur voordat we er zijn. Het wachten wordt beloond, wat een prachtig luxe hotel is dit met een groot zwembad (150 mtr), goed buffet, mooie kamers en aardig personeel! We krijgen al snel 2 mooie kamers toegewezen, bij één iss er rekening gehouden met de invalide persoon, dmv douche en ruime kamer met beugels bij toilet.

Hotel Alvor Baia, Algarve, Portugal

Het animatieteam verwelkomt ons ook hartelijk, 2 dames (Beau & Juul) die erg aardig zijn. Animatie wordt ’s morgens al geregeld voor de jongste, ’s middags bij het zwembad kan je kiezen voor waterpolo, aquagym, yoga, waterballonnenspel etc. Omdat Portugal katholiek is ingesteld is er op zondag geen animatie. Na aankomst kunnen de jongeren onder ons nog even een duik nemen. S ’avonds om 17.00 staat het eerste buffet al gereed, chips-hamburgers-hotdogs, waar we goed van gegeten hebben.

Ook hebben we goed gebruik gemaakt van het lunchbuffet. Daar staat alles klaar wat we maar konden bedenken, dus was gewoon goed, ook voor onze vegetarische gast. Na het eten staat in de kelder het animatieteam gereed, eerst voor de jongeren daarna ook voor de ouderen. De volgende dag, willen we gewoon bijkomen. We treffen het met het prachtige weer en tussen de buffetten door genieten we in de ligstoelen bij het zwembad.

s’ Avonds gaan we met de taxi naar het nabijgelegen vissersdorpje Alvor om te eten bij een luxe visrestaurant. Eerst laten zij diverse soorten vis zien op een schaal wat ze allemaal hebben en mogen wij een levende kreeft en vis vasthouden. Daarna met taxi naar het hotel terug, wat zeker niet duur is.

Portimão
We weten dat we dicht bij het strand zitten dus gaan we met de bus naar het strand, dit is een paar minuten van ons hotel vandaan. Daar het voorseizoen is, is er nog niet veel te doen, wel zijn ze de parasols op aan het bouwen. De zee is nog wel erg wild, en het werd snel vloed. Toch hebben we veel geluk dat het wederom prachtig weer is en kunnen we nog bij een café een versnapering halen. De dames gaan shoppen. Het plaatsje Portimao ligt dicht bij het hotel en kan met een taxi goed bereikt worden (wederom goedkoop). Diverse soorten winkels met als topper een Primark winkel, dus de dames gillend naar binnen. Na een uur kunnen we in het winkelcentrum nog een lekker hapje en drankje nemen (ook dit was zeker niet duur).

Winkelcentrum Portimao, Algarve, Portugal

Als we teruggaan naar het hotel bellen we de taxi weer, als we instappen vraagt de chauffeur of hij nog een citytour kan maken door Portimão. Natuurlijk kan dit, leuk zelfs! Hij rijdt ons door de smalle steegjes en brengt ons daarna weer naar ons hotel.

Terugreis
Vrijdagmorgen 2 mei moeten we om 5.20 uur gereed staan voor vertrek. Het leuke is dat de 2 dames van het animatieteam (Juul & Beau) ons uitzwaaien! Uiteindelijk komen we aan op het vliegveld in Faro waar het even duurde voordat we in het vliegtuig mogen stappen, ook deze keer hebben we goede begeleiding voor de rolstoel. We worden weer met de lift in het vliegtuig gezet en op Schiphol aangekomen worden we direct geholpen door 2 dames die zelfs meelopen tot aan de auto. Het kaartje van lang parkeren zijn we kwijt maar aan het loket krijgen we snel een ander kaartje. Al snel stond de auto er en kunnen we aan de terugreis beginnen.

We kijken terug op een geweldige vakantie. Portugal is zeker de moeite waard!

Heb je interesse in een reis naar Portugal? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Portugal, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.