Interview NoSun Groepsreizen

Interview met Yvette
Interview met Yvette van NoSun Groepsreizen

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde

Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben Yvette en product manager bij noSun reizen. Een baan waar ik elke morgen met plezier naartoe ga en waar ik al mijn enthousiasme in kwijt kan. Ik ben in de zomer van 2010 begonnen als stagiair bij noSun en ben in april het jaar daarop afgestudeerd. Na mijn afstuderen ben ik gaan werken bij een ander bedrijf in het toerisme tot ik in maart 2012 weer terug kon komen als product manager bij noSun. Het leuke van deze baan is de diversiteit. Het kleinschalige sprak en spreekt mij erg aan. Ik houd me bezig met het samenstellen van reizen, het klantcontact, de marketing, de verkoop van deze reizen en alles wat hierbij komt kijken. Veel organisaties roepen vaak: “De klant staat centraal”. Ik kan je vertellen bij noSun reizen is dat ook echt zo. noSun is erg betrokken bij haar reizigers. Het feit dat ik een product mag maken voor onze reizigers en daarbij veel contact heb met deze personen vind ik een van de leukste facetten van mijn baan. Er is geen dag hetzelfde en er is veel plaats voor eigen initiatieven.


Vragen over de organisatie

Hoe is het bedrijf ontstaan?
De basis is gelegd in de studententijd van de eigenaar van noSun. Door het verzorgen van reizen voor vrienden en studenten groepen is het bedrijf ontstaan. Deze studentenreizen zijn in der jaren omgebogen naar groepsreizen binnen Europa. Zo is noSun uitgegroeid tot een reisorganisatie die zich richt op reizen naar landen die niet direct bekend staan als een populaire en zonnige vakantiebestemmingen.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Er is destijds voor de naam noSun reizen gekozen omdat deze naam opvalt en blijft hangen. Daarnaast boek je bij noSun geen zon, zee strandvakanties maar actieve outdoor vakanties.

Wat is de missie van noSun?
De missie van noSun reizen is er op gericht om onze reizigers op een kwalitatieve manier kennis te laten maken met het veelzijdige en avontuurlijke Europa. Het hoeft niet altijd extreem ver van huis gezocht te worden om toch een heel ander klimaat, andere cultuur en omgeving te beleven. Op een veilige manier het avontuur zoeken en gaan en staan waar de reiziger wil, gezelligheid, lekker kunnen ontspannen en iedere dag weer volop genieten. Een reiziger is bij noSun geen nummer, maar iemand die de volledige aandacht krijgt bij al zijn of haar vragen, twijfels en problemen. Dat is waar de persoonlijk betrokken noSun reizen voor staat!

Wat is de visie van noSun?
Het team achter noSun bestaat uit jonge en dynamische enthousiastelingen. Dit team gaat er voor om kwalitatieve reisprogramma's aan te bieden. Door de omvang, structuur en korte lijnen zijn ze in staat om snel op trends en ontwikkelingen in te spelen. noSun zal zijn positie behouden en uitbouwen als de aanbieder van actieve groepsreizen in Europa. noSun wil leuke, enthousiaste en actieve reizigers aan haar binden, door persoonlijk contact en de beste kwaliteit in de markt te bieden.

Wie is de doelgroep?
Gezellige sportievelingen tussen de 20 en 50 jaar oud die veelal alleen op reis gaan. Onze reizigers houden van actief bezig zijn in de natuur en zijn graag buiten.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
De volgende punten zijn voor ons heel gewoon maar voor vele anderen niet. We reizen met kleine groepen waar tijd is voor persoonlijke aandacht en gezelligheid. De kwaliteit van het gebruikte reismateriaal is erg belangrijk, we werken met moderne bussen en elk jaar nieuwe tenten voor de kampeerreizen. Kwaliteit van de reis; onze reizen zijn compleet je hoeft geen excursies bij te kopen om je reis compleet te maken. Tenslotte gaan wij niet naar massa bestemmingen en zijn wij sterk als Europa specialist.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
De reizen die op dit moment het best geboekt worden zijn IJsland, Ierland, Noorwegen,Schotland, Tsjechië en Zweden.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Scandinavië is de laatste jaren enorm populair. Iedereen wil de rust en ruimte gecombineerd met de mooie landschappen ervaren. Wat is er heerlijker dan met een gezellige groep, actief bezig te zijn in deze schitterende bestemmingen?

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Wij doen alles gewoon anders dan anderen en daarnaast zorgen wij ook voor de persoonlijke aandacht aan onze reizigers.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds?
Ja.