Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam. De reisorganisatie is een onderdeel van Booking Holidays Inc. Booking.com is een van de bekendste hotelaanbieders van Nederland. Je vindt hier een groot aantal verschillende soorten accommodaties. Deze variëren van bed and breakfasts tot de meest luxe resorts en alles hier tussenin. De locatie van de accommodaties is ook variërend van midden in de stad tot op het platteland of aan de kust. Er staan inmiddels al meer dan 145.740 bestemmingen in 228 landen op de website van Booking.com. Voor deze bestemmingen worden de laagste prijzen gegarandeerd.
De missie van Booking.com is om mensen de wereld te laten beleven. Door middel van technologie wordt dit makkelijker gemaakt. Zo worden reizigers verbonden met het grootste aanbod van accommodaties. Hierbij wordt de beste prijs beloofd en worden geen reserveringskosten gerekend. Daarnaast is het annuleren van een reis meestal zelfs gratis. Dit wordt altijd duidelijk aangegeven op de website.
Het hoofdkantoor van Booking.com is te vinden in Amsterdam. Daarnaast wordt de organisatie ondersteund door verschillende kantoren verspreid over de hele wereld. Vanuit al deze kantoren staan de medewerkers klaar om vragen te beantwoorden en om te helpen bij boekingen. Het klantenserviceteam is 24/7 te bereiken en kan reizigers in ruim 40 talen te woord staan.
Ervaringen met Booking.com
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 1091 reviews over Booking.com lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,5. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 28 januari 2010 door Vanessa.
Deze organisatie zit in de categorie hotel. Hierin zitten 12 organisaties; o.a. Airbnb, Booking.com, Hotels.com en Expedia.nl. Al deze organisaties samen hebben in 2.084 reviews een gemiddelde gescoord van 2,5. Booking.com scoort dus gemiddeld 0,0 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie hotel.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Booking.com heeft deze publieksprijs gewonnen in 2016,2015.
Booking.com krijgt gemiddeld een 2,5
op basis van 1089 ervaringen:
2,5
+ Ervaring delen
Fabienne
op 9 juli 2025
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2025
Ik zou met mijn zoon naar Rome vliegen echter werd hij op de dag van vertrek ziek en daardoor moesten we de vlucht annuleren. Contact opgenomen met KLM en booking.com en beiden vroegen om een medische verklaring voor de medische noodzaak van mijn zoon. Deze heb ik van onze huisarts gekregen en doorgestuurd. Ik heb minstens 20 keer gebeld en een bericht gestuurd maar telkens krijg ik te horen dat ik geduld moet hebben. KLM is bereid om mijn tickets te vergoeden echter moet het via Booking.com gaan want ik heb mijn tickets via booking.com geboekt. Vandaag weer contact gehad met klantenservice, ik werd letterlijk afgesnauwd en ik moest geduld hebben en dat zij achter de schermen voor mij het een en ander aan het regelen waren en ik geduld moest hebben, 10 tot 15 werkdagen minimaal? Het frappante is dat ik door medische noodzaak niet kon vliegen en dus ook geen gebruik kon maken van de accommodatie. Die had het geld al van m’n creditcard afgeschreven en ook daarin heeft Booking.com geen adequate oplossing geboden noch restitutie van het betaalde bedrag en zo dus nagelaten om te voldoen aan de basale verplichting om betaalde maar niet-geleverde diensten volledig te restitueren. Deze werkwijze is onaanvaardbaar en ondermijnt mijn vertrouwen als consument.
... Lees meer
Kim
op 9 juli 2025
bestemming: Duitsland / Hannover, reisperiode: juli 2025
Dit is de allerlaatste keer dat ik een reis heb geboekt via Booking.com!
Ik boekte een hotelkamer in Novotel Hannover voor 24 juni, maar door een fout in het systeem stond er ineens 15 juni op onze reservering.
Wij hebben deze datum NIET ingegeven. We zaten met 2 achter de computer bij het boeken om zeker geen fouten te maken. Dit was duidelijk een fout op jullie platform!
Maar doordat wij geen annulatie-optie hebben genomen (omdat die maar 1 DAG geldig was!) wil zowel het hotel zelf als Booking.com deze fout niet rechtzetten en zijn wij ons geld kwijt!
Wij hebben vandaag de hele dag aan de telefoon gehangen om de situatie uit te leggen, maar we worden niet geloofd!
We moeten een screenshot voorleggen als bewijs dat we 24 juni hebben ingegeven! Een screenshot van iets wat we 2 dagen geleden hebben gedaan!
Er wordt ook gezegd dat er voor de 24e geen kamers meer vrij zijn, terwijl er op de website nog 7 kamers te boeken staan.
Jullie "klantvriendelijkheid" is een schande en NIEMAND zou nog mogen een reis boeken via jullie platform!
De fout is bij jullie gebeurd, niet bij ons!
Maar zelfs als jullie ons niet geloven, hoe moeilijk kan het zijn om de kamer van 15 juli om te boeken naar 24 juli?
Ik boek NOOIT meer via Booking.com! Dit is pure diefstal!
... Lees meer
GUUS
op 8 juli 2025
bestemming: Duitsland / München, reisperiode: juni 2025
248 euro aan Booking voor een hotel , geen mail van hotel en bookingcom. Geen hote, Booking.com reageert niet op mail en klachtenformulier, de daar hun overgemaakt 248 wordt hiet teruggestort. Slechte service van Booking.com. Mijdt Booking.com
... Lees meer
Auli Lampinen - Klamer
op 8 juli 2025
bestemming: Finland / Helsinki, reisperiode: juni 2025
Door staking van Finnair heb ik mijn vlucht gevraagd om te annuleren, maar het is nog steeds niet gebeurd. Ik wil mijn geld terug.
Auli Lampinen - Klamer
op 8 juli 2025
bestemming: Finland / Helsinki, reisperiode: juni 2025
Door staking van Finnair heb ik mijn vlucht gevraagd om te annuleren, maar het is nog steeds niet gebeurd. Ik wil mijn geld terug.
Malika
op 7 juli 2025
bestemming: Marokko / Tanger, reisperiode: juni 2025
Hotel waren zwembad aan het verbouwen dus geen faciliteiten, restaurants ook, werkmensen liepen overal dus 0 rust
Marcel van de Kamp
op 6 juli 2025
bestemming: South africa / Cape town, reisperiode: april 2025
We booked our flight to South Africa through Booking.com, but when we arrived at the airport, we were denied boarding. The airline provided no clear reason, and despite multiple attempts to resolve the situation, we received no help or support from Booking.com.
What made the experience worse is that Booking.com refused to take any responsibility or assist us with a refund or rebooking. They simply redirected us to the airline, even though the booking was made through their platform. We felt completely abandoned in a stressful and costly situation. We had to get back with the children home to take expensive fligths next day.
We understand that Booking.com / go-to-gate may use third-party partners, but when customers book through your platform, there should be some level of accountability. Unfortunately, that was not our experience. We expected better communication, support, and transparency.
I recommend to be very cautious about booking flights through Booking.com.
Marco Geurts
op 4 juli 2025
bestemming: Nederland / Hellevoetsluis, reisperiode: juli 2025
Boeking automatisch geannuleerd, en geld kwijt. Booking niet bereikbaar na 2,5 uur aan de telefoon
Bakker
op 30 juni 2025
bestemming: Tsjechië / Mala Skala, reisperiode: juni 2025
Wij hadden een woning gehuurd voor 10 dagen, daar zat geen optie op om te kunnen annuleren, na de boeking kregen wij bericht dat de woning onder het platform van BelVilla viel,echter stond er niet vermeld dat je via een gevaarlijke beweeglijke vlisotrap naar de bovenverdieping moest gaan,bij aankomst hebben wij het direct gemeld bij Booking .com dat het voor ons niet te doen was,en dat we noodgedwongen op zoek moeten gaan naar een ander verblijf.
Na heel veel communicatie met Booking geven niet thuis, ze verschuilen zich achter BelVilla .
Na het laatste bericht naar Booking toe hebben ze gewoon ons geblokkeerd zodat wij niet meer terug kunnen reageren.
Het is een bedrijf waar het alleen maar om de winst gaat, als er iets mis is met een woning geven ze niet thuis!!
S, Jansen
op 27 juni 2025
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: juni 2025
Er is aangifte gedaan tegen de betrokken host wegens fraude, aangezien deze structureel geen enkele vorm van contact of dienstverlening heeft geleverd na ontvangst van betaling. Daarnaast is er melding gemaakt van frauduleuze bemiddeling door Booking.com zelf. Het platform was aantoonbaar op de hoogte van het feit dat de host structureel niet bereikbaar is, en toch werd de betreffende accommodatie actief en zichtbaar aangeboden op hun website.
Booking.com heeft daarmee bewust het risico genomen dat consumenten zouden betalen voor een dienst waarvan zij wisten dat deze niet geleverd kon worden. Vervolgens bood Booking geen adequate oplossing, noch restitutie van het betaalde bedrag, waarmee zij in strijd handelen met hun zorgplicht en mogelijk zelfs in overtreding zijn van regelgeving inzake oneerlijke handelspraktijken.
Deze werkwijze is onaanvaardbaar en ondermijnt het vertrouwen in platformdiensten. Consumenten mogen verwachten dat een platform als Booking.com optreedt tegen onbetrouwbare aanbieders en hen niet bewust blijft faciliteren.
Booking heeft niet nagelaten om te voldoen aan de basale verplichting om betaalde en niet-geleverde diensten volledig te restitueren. Dit is in strijd met het Europees consumentenrecht, de Nederlandse civiele wetgeving inzake wanprestatie (art. 6:74 BW), en fundamentele beginselen van redelijkheid en billijkheid
Bekijk 1089 ervaringen over Booking.com