Zon, zee, strand en tequila. Hallo Mexico!

Bestemming: A. Playa del Carmen (Mexico) , B. Tulúm
Periode: oktober 2013
Vervoer: Vliegtuig en bus
Accommodatie: Resort/Sandos Caracol Eco Resort
Organisatie: TUI

In oktober 2013 besloot ik samen met een goede vriendin om negen dagen in een warm land te gaan relaxen. Even bijkomen van het hectische Nederland en weer een zomerboost krijgen. Omdat het in oktober al vaak niet meer lekker weer is in Europa, besloten wij om een last minute naar Mexico te boeken. We waren alleen iets te enthousiast geweest, want we kwamen er na het boeken pas achter dat het in deze periode orkanenseizoen is. Lekker handig dus.. Nadat ik alle ins en outs had opgezocht van het orkanenseizoen in Mexico, was ik niet heel gerust gesteld. Maar met de instelling 'we zien het wel' vertrokken we richting Mexico.

Hello Mexico

Begin oktober was het dan zover, met Tuifly vlogen we in 10 uurtjes naar Cancun, met een tussenstop in Cuba. Toen we een korte tussenstop op Cuba hadden was het hier stralend weer, dus die glimlach verdween niet meer van onze gezichten. Nog één uurtje vliegen en dan landen we op Mexicaanse bodem, maar toen we eenmaal geland waren, zagen we helaas alleen maar grijze wolken met forse regen. Die glimlach was dus maar voor een korte duur. Nadat we door de strenge douane op het vliegveld moesten, kwamen we buiten aan. In plaats van de Mexicaanse tropische omgeving die je op foto's ziet, leek het op een donkere grauwe dag als in Nederland. Het regende zo hard dat je goeie zin er snel van over ging. Maar met heel veel hoop op beter weer stapte we in de bus naar ons hotel.

Nadat we één uur in de bus hadden gezeten arriveerde we bij ons super-de-luxe resort in Playa del Carmen. Het vijfsterrenresort waar wij in verbleven was het Sandos Caracol Eco Resort. Het was beveiligd met 3 à 4 ingangen met meerdere bewakers. Van het resort kreeg je gelijk goede zin, aangezien het in de prachtige mangrove bossen ligt. Daarnaast was dat fijne Mexicaanse sfeertje goed aanwezig. Om even bij te komen van de lange reis, besloten we om één uurtje te slapen, want ja het regende toch. Tip nummer één: Ga nooit meteen slapen met een jetlag! Wij slaapkoppen werden niet meer wakker van de wekker waardoor we rond 3 uur 's nachts wakker werden.. En ja hoor we waren hartstikke fit! Het enige voordeel was dat we nu wel extra lang van onze dag konden genieten. Wat ideaal was aan dit luxe resort was de 24 uur ultra all inclusive. Ik had nog nooit eerder in zo'n luxe all in resort gezeten, maar ik moet toch zeggen dit is wel echt genieten.

Mexicaanse poppen

Optimaal genieten

Doordat de het resort een prachtige omgeving heeft, diverse wilde dieren en onwijs veel faciliteiten hoef je je hier geen moment te vervelen. Het was dan ook totaal niet storend dat je continu op een resort was. Sterker nog we hebben in die negen dagen nog niet eens heel het resort gezien, omdat het zo groot is. Vooral rondom de receptie keek je je ogen dan ook uit. Zo kwamen er geregeld wasberen en neusberen langs, maar ook diverse aapjes die ineens boven in de bomen aan het slingeren waren. Naast dat we veel op het resort zijn geweest, veel restaurants hebben uitgeprobeerd en lekker hebben genoten van onze vakantie, zijn we er nog een aantal keren op uitgegaan.

Aap in het resort

Mexico op zijn best

Onze eerste excursie was een dag naar Tulum. Tulum heeft een van de mooiste stranden ter wereld en staat bekend om zijn oude Maya-ruïnes . Na een rondleiding door de ruïnes was het tijd om een duik te nemen in het mega blauwe water. Heerlijk dat je na twee meter nog steeds je eigen tenen kunt zien. Verder zijn er in Tulum een aantal winkeltjes die perfect zijn om wat souvenirs in te slaan. Een andere leuke activiteit die we hier hebben gedaan, was een tequila proeverij. Normaal ben ik geen liefhebber van tequila, maar deze tequila was echt overheerlijk. Als het nu lag aan de omgeving, aan de drank zelf of misschien wel beide, deze tequila was echt verrukkelijk. In plaats van de gebruikelijke traditie met zout en citroen die we in Nederland kennen, hadden ze hier al diverse smaken met de tequila gemengd. Er waren verschillende soorten, zoals kokostequila, meloentequila, koffietequila en nog veel meer. Een goede reden om dus wat voorraad in te slaan.

De blauwe zee bij Tulum
Tequila proeverij - Kokostequila

Daarnaast was de vakantie gewoon optimaal genieten. Ook hebben we de rest van de vakantie alleen maar heerlijk weer gehad. De bevolking was vriendelijk, de omgeving prachtig en het resort kreeg gewoon een dikke tien! Tevens kon je op het resort iedere dag gaan snorkelen en geloof mij, deze onderwaterwereld is zeker de moeite waard. Prachtige tropische vissen en roggen zwemmen in het water vlakbij het strand. Reden genoeg om die duikbril een aantal keren op te zetten.

Als je graag 'met dolfijnen zwemmen' van je bucketlist wilt afstrepen zit je hier ook goed. Dichtbij het hotel ligt een groot park waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Hier zit natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar dit is gewoon een 'once in a life time' ervaring. Tenminste zo dachten wij erover. Eenmaal aangekomen bij het Delphinus Riviera Maya was het onze tijd om deze ervaring te gaan beleven. Ik moest er wel even aan wennen, zo'n grote 'vis' die met je ging dansen of je een kusje gaf. Ach, leuk was het zeker!

Na een top vakantie van 'maar' negen dagen, was het tijd om terug te keren. Wat zou ik nog graag eens terug willen naar deze plek, maar dan wel een aantal dagen langer. Uiteraard hebben wij geen moment spijt gehad dat we in oktober zijn gegaan, want wij hebben uiteindelijk bijna geen regen gehad. Daarnaast is het een voordeel dat de natuur in deze maanden op zijn best is. Kortom: Mexico heeft mijn hart gestolen!

Geschreven door Danique

Heb je interesse in een reis naar Mexico? We helpen je graag om deze reis naar jouw wens samen te stellen. Reisbureau Reisgraag.nl scoort een 9+ in reviews, we zijn lid van ANVR, SGR & Calamiteitenfonds en we hebben al meer dan 12,5 jaar ervaring. Vul hieronder jouw wensen in voor jouw vakantie naar Mexico, dan sturen we je gratis een voorstel op maat.