Schrijf een ervaring over Aer Lingus en maak kans op mooie prijzen!

Aer Lingus

Url: https://www.aerlingus.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Aer Lingus

Aer Lingus is een Ierse low-cost vliegtuigmaatschappij met een hoog servicelevel die zowel lange afstandsvluchten als korte afstandsvluchten aanbiedt. Aer Lingus is in 1936 opgericht en vliegt al jaren in de typisch Ierse kleur groen. Het logo bevat een klaver, een nationaal symbool in Ierland.

De luchtvaartmaatschappij heeft zo'n 40 toestellen in haar bezit waaronder airbussen A330 en A320, Boeings 767 en 757. De thuishaven van Aer Lingus is te vinden in Dublin. Vanuit Nederland vliegt de low-cost airline alleen vanaf het Amsterdamse Schiphol. De maatschappij vliegt naar meer dan 190 bestemmingen vanuit Engeland, Ierland en vele andere landen in Europa met hun basis in Belfast, Cork, Dublin, Shannon en London Gatwick. Ze vliegen daarnaast ook nog naar 4 luchthavens in de Verenigde Staten (Boston, New York-JFK, Orlando en Chicago). Op korteafstandsvluchten is er alleen Economy Class, bij de langeafstandsvluchten naar Noord-Amerika is er keuze uit Economy Class of Business Class.

Wil je inchecken? Dan kun je dit doen via de Nederlandstalige site. Hier vind je ook een ruim aanbod aan hotels en autoverhuurbedrijven waar Aer Lingus mee samenwerkt. Wil je graag persoonlijk contact dan kun je contact opnemen met het Nederlandse kantoor. Daar zijn de medewerkers bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur.

KLM
6,0
op basis van 239 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 8 juni 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: maart 2020

Ik heb geboekt, betaald: vliegreis voor 2 personen. Maar kon niet doorgaan vanwege corona. Geld niet teruggekregen. Volgens aer lungus gewoon gevlogen. Absolute onzin en geld kwijt!

  • Algemeen 1
op 13 maart 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: maart 2019

Voorafgaand aan onze reis had ik zowel op de heen als terugvlucht plaatsen met beenruimte betaald op stoelnummer 2E en 2D. Op de heenreis (05-03) verliep de reis perfect. Op de terugreis (09-03) werden mijn vrouw en ik van onze stoelplaatsen weggestuurd ten overstaan van alle passagiers. De hoofdstewardess had ik mijn bevestigingspapieren gegeven maar als een betrapte verstekeling mocht ik op rij 13 (daar was nog beenruimte) haar besluit afwachten, mijn vrouw mocht op rij 3 zitten. Haar redenatie was dat sinds 6 maanden er bij Air Lingus nieuw beleid was en dat de door ons betaalde stoelplaatsen vielen onder de regeling van 'air space' en zouden vallen onder businessclass en dat dit een speciale behandeling zou betreffen. Wij hebben hier op de heenreis echter niets van gemerkt want voor elk drankje en hapje hebben we de gewone prijs dienen te betalen dus deze uitleg van haar was niet correct. Ik heb mijn boosheid kunnen inhouden maar vond de behandeling van het personeel incorrect en onbehouwen wat ik ook bij verlaten van vliegtuig nogmaals heb benadrukt. Wat het geheel nog wranger maakt is dat tijdens de gehele vlucht onze gereserveerde plaatsen onbezet zijn gebleven. Dus wees gewaarschuwd: zelfs bij van te voren gereserveerde plaatsen kun je bij Air Lingus zo van jouw plaats worden weggestuurd. Ik heb me nog niet eerder zo slecht behandeld en vernederd behandeld gevoeld. Voor mij geen Air Lingus meer!

  • Algemeen 2
op 18 december 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

De vlucht naar Dublin werd later en later en ineens gecanceled zonder uitleg er was NIEMAND van de maatschappij aanwezig en niemand bereikbaar. Na veel moeite om 5 uur in de middag een vlucht gekregen, maar ook die was te laat dus al met al 9 uur!! vertraging op de eerste vlucht en bracht ons naar PHILADELPHIA waar we zelf taxi en hotel moesten vinden en betalen, na 4 uur slaap eindelijk een vlucht naar Chicago waar we te laat waren voor de huur auto een boete kregen en een andere prijs moesten betalen. de onkosten van dit alles NOOIT terug gekregen nog niet eens een excuus, wat een ontzettende slecht maatschappij, van mij een dikke NUL

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws