Schrijf een ervaring over Aer Lingus en maak kans op mooie prijzen!

Aer Lingus

Url: https://www.aerlingus.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Aer Lingus

Aer Lingus is een Ierse low-cost vliegtuigmaatschappij met een hoog servicelevel die zowel lange afstandsvluchten als korte afstandsvluchten aanbiedt. Aer Lingus is in 1936 opgericht en vliegt al jaren in de typisch Ierse kleur groen. Het logo bevat een klaver, een nationaal symbool in Ierland.

De luchtvaartmaatschappij heeft zo'n 40 toestellen in haar bezit waaronder airbussen A330 en A320, Boeings 767 en 757. De thuishaven van Aer Lingus is te vinden in Dublin. Vanuit Nederland vliegt de low-cost airline alleen vanaf het Amsterdamse Schiphol. De maatschappij vliegt naar meer dan 190 bestemmingen vanuit Engeland, Ierland en vele andere landen in Europa met hun basis in Belfast, Cork, Dublin, Shannon en London Gatwick. Ze vliegen daarnaast ook nog naar 4 luchthavens in de Verenigde Staten (Boston, New York-JFK, Orlando en Chicago). Op korteafstandsvluchten is er alleen Economy Class, bij de langeafstandsvluchten naar Noord-Amerika is er keuze uit Economy Class of Business Class.

Wil je inchecken? Dan kun je dit doen via de Nederlandstalige site. Hier vind je ook een ruim aanbod aan hotels en autoverhuurbedrijven waar Aer Lingus mee samenwerkt. Wil je graag persoonlijk contact dan kun je contact opnemen met het Nederlandse kantoor. Daar zijn de medewerkers bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur.

KLM
6,4
op basis van 218 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 18 december 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

De vlucht naar Dublin werd later en later en ineens gecanceled zonder uitleg er was NIEMAND van de maatschappij aanwezig en niemand bereikbaar. Na veel moeite om 5 uur in de middag een vlucht gekregen, maar ook die was te laat dus al met al 9 uur!! vertraging op de eerste vlucht en bracht ons naar PHILADELPHIA waar we zelf taxi en hotel moesten vinden en betalen, na 4 uur slaap eindelijk een vlucht naar Chicago waar we te laat waren voor de huur auto een boete kregen en een andere prijs moesten betalen. de onkosten van dit alles NOOIT terug gekregen nog niet eens een excuus, wat een ontzettende slecht maatschappij, van mij een dikke NUL

  • Algemeen 1
op 13 september 2019 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: september 2019

Rolstoel assistentie aangevraagd bij boeking en tevens herhaald bij online inchecken. Echter dit wordt NIET doorgegeven aan Schiphol-assistence. Daardoor veel vertraging voordat dit probleem is opgelost.

  • Algemeen 5
op 10 juli 2019 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juni 2019

Op de dag dat we zouden gaan vliegen werd de vlucht naar Cork eruit gehaald. Na een nacht in Amsterdam (keurig) mochten we het de volgende dag opnieuw proberen. Toen konden we niet landen op Cork maar het werd Dublin. Vanaf daar moest je zelf maar zien dat je met een bus in Cork kwam waar onze huurauto stond. 230 km met een bus. Dan nog je auto oppikken en naar je vakantie-adres rijden ( 50 km) , dus 2 vakantie-dagen kwijt. Op de terugvlucht via Dublin ook nog even een uurtje vertraging, dus Aer Lingus scoort een dikke onvoldoende! Doen we niet weer!

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws