Schrijf een ervaring over Aer Lingus en maak kans op mooie prijzen!

Aer Lingus

Url: http://www.aerlingus.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Aer Lingus

Aer Lingus is een Ierse low-cost vliegtuigmaatschappij met een hoog servicelevel die zowel lange afstandsvluchten als korte afstandsvluchten aanbiedt. Aer Lingus is in 1936 opgericht en vliegt al jaren in de typische Ierse kleur groen. Het logo bevat een klaver wat een symbool is in Ierland.

De luchtvaartmaatschappij heeft zo'n 40 toestellen in haar bezit waaronder airbussen A330 en A320, Boeings 767 en 757. De thuishaven van Aer Lingus is te vinden in Dublin. Vanuit Nederland vliegt de low-cost airline alleen vanaf het Amsterdamse Schiphol. De maatschappij vliegt naar meer dan 190 bestemmingen vanuit Engeland, Ierland en vele andere landen in Europa met hun basis in Belfast, Cork, Dublin, Shannon en London Gatwick. Ze vliegen daarnaast ook nog naar 4 luchthavens in de Verenigde Staten (Boston, New York- JFK, Orlando en Chicago). Wil je inchecken? Dan kun je dit doen via de Nederlandstalige site. Hier vind je ook een ruim aanbod aan hotels en autoverhuurbedrijven waar Aer Lingus mee samenwerkt. Wil je graag persoonlijk contact dan kun je contact opnemen met het Nederlandse kantoor. Daar zijn de medewerkers bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur.

op 23 september 2018 bestemming: Verenigde Staten / Boston, reisperiode: september 2018

Van Amsterdam naar Dublin troffen we een flinke storm. Op zich kan Aer Lingus daar niets aan doen, maar alle ellende daarna zeer zeker. Twee afgebroken landingen en daarna vijf uur wachttijd in het vliegtuig op Shannon airport. Na vier uur kregen we een flesje water en een koekje! Daarna terug naar Dublin wat van opstijgen op Shannon tot uit het vliegtuig mogen nog eens twee uur duurde. Aansluitende vlucht natuurlijk gemist... Naar de desk verwezen, nee, we hoefden onze koffers niet op te halen... In de hal in Dublin staat een stand met 5 Aer Lingus desks. Slechts twee daarvan bemand en dus een enorme wachtrij... Na 2,5 uur bijna vooraan komt er een 'leidinggevende' vertellen dat de desk dichtgaat! Alle hotels in Dublin volgeboekt dus overnachten op het vliegveld. Om half vijf ''s ochtends weer in de rij en na 5,5uur eindelijk aan de beurt. Na onbegrijpelijk traag werken (ik had inmiddels via mijn travel agent een plek bemachtigd op een vlucht) nog even gevraagd naar mijn koffer. Nee, dat kwam allemaal goed en anders kon ik op Boston toch wel naar 'lost luggage' gaan? Vertrouwenswekkend... Daarna nog 6 uur wachten op mijn vlucht. Bij de gate aan een medewerker gevraagd naar mijn koffer en hij zei dat hij mee ging op de vlucht... Natuurlijk, in Boston bleek mijn koffer er Niet bij te zitten... En aangezien het een kort bezoek was zag ik al aankomen dat ik zonder koffer mijn verblijf door moest komen. Inmiddels ben ik op de terugweg op een vlucht waarvoor ik niet online kon inchecken... Waarom? Dat weet niemand. Aangekomen op het vliegveld Boston zijn de balies onbemand en via de incheckpalen lukt inchecken niet... Uiteindelijk komen er mensen en de mevrouw die mij helpt zegt doodleuk dat ze mijn koffer doorstuurt naar Amsterdam! Ik heb zelfs een bagagesticker gekregen!??
Morgenochtend kom ik in Dublin aan en ik ben nu al bang voor mijn doorvlucht naar Amsterdam... Never nooit meer met Aer Lingus... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 juli 2018 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juli 2018

Het cijfer is eigenlijk een 0 min. Ruim twee uur van te voren aanwezig om de bagage af te geven. Thuis al ingecheckt. Maar dan kom je in een rij en er gebeurt niets. Vier counters open die meer aan het bellen zijn dan bagage in ontvangst aan het nemen. 2 uur later eindelijk bagage kunnen afgeven doordat van de 4 counters er 2 opeens gingen sluiten. Wij hebben het vliegtuig nog kunnen halen anders hebben deze reguliere vlucht gemist. We werden nog succes gewenst om het vliegtuig te halen door hard te gaan lopen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juli 2018 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: april 2018

April 2018 vlogen wij voor het eerst met Aer Lingus en we hebben daar een zeer slechte ervaring mee opgedaan.
Onze 2 ingecheckte tassen kwamen niet aan op de bestemming. Na 48 uur werd een van onze tassen terug gevonden, waar frequent telefonisch contact voor nodig was. Opvallend was dat ze onze 2e tas niet tegelijk gevonden hadden. Na ongeveer een week kregen we bericht dat onze tas San Fransisco was gevonden. Ondanks wederom veel telefonisch overleg lukte het niet om de tas binnen onze 2e en laatste vakantieweek in Chicago te krijgen.
Bij terugkomst In Nederland hebben we nog vaak (kostbare klantenservice) telefonisch contact gehad met Aer Lingus met elke keer wisselende berichten: onze tas was nog niet terecht, onze tas was in Chicago, er is helemaal geen dossier op jullie naam.
Nu 2 maanden later hebben we nog altijd onze tas niet terug. Bij een poging tot het claim formulier invullen blijkt het digitale formulier een terugkerende foutmelding te geven, is er geen alternatief emailadres op de website en is de telefonische helpdesk na 45 minuten nog steeds in gesprek...
Een ervaring om nooit te vergeten, maar dan in negatieve zin. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws