Schrijf een review

Aer Lingus

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Hawkins Street, Dublin NL

Logo van Aer Lingus

Aer Lingus is een Ierse low-cost vliegtuigmaatschappij met een hoog servicelevel die zowel lange afstandsvluchten als korte afstandsvluchten aanbiedt. Aer Lingus is in 1936 opgericht en vliegt al jaren in de typisch Ierse kleur groen. Het logo bevat een klaver, een nationaal symbool in Ierland.

De luchtvaartmaatschappij heeft zo'n 40 toestellen in haar bezit waaronder airbussen A330 en A320, Boeings 767 en 757. De thuishaven van Aer Lingus is te vinden in Dublin. Vanuit Nederland vliegt de low-cost airline alleen vanaf het Amsterdamse Schiphol. De maatschappij vliegt naar meer dan 190 bestemmingen vanuit Engeland, Ierland en vele andere landen in Europa met hun basis in Belfast, Cork, Dublin, Shannon en London Gatwick. Ze vliegen daarnaast ook nog naar 4 luchthavens in de Verenigde Staten (Boston, New York-JFK, Orlando en Chicago). Op korteafstandsvluchten is er alleen Economy Class, bij de langeafstandsvluchten naar Noord-Amerika is er keuze uit Economy Class of Business Class.

Wil je inchecken? Dan kun je dit doen via de Nederlandstalige site. Hier vind je ook een ruim aanbod aan hotels en autoverhuurbedrijven waar Aer Lingus mee samenwerkt. Wil je graag persoonlijk contact dan kun je contact opnemen met het Nederlandse kantoor. Daar zijn de medewerkers bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur.

Ervaringen met Aer Lingus

Aer Lingus krijgt gemiddeld een 2,9
op basis van 22 ervaringen:

2,9 + Ervaring delen
op 16 september 2024 bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: juli 2024

Voor de terugreis van Denver naar Dublin Heeft Aer Lingus ons ongevraagd geüpgraded van Economy naar Business en 3.540,00 EUR extra van onze VISA-rekening gehaald. Ondanks dat we de terugreis in economy hebben gedaan weigert Aer Lingus ons het onterecht afgehouden bedrag terug te betalen en dienen we nu een advocaat in te schakelen ons ons geld te kunnen terug krijgen.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2022 bestemming: Ierland, reisperiode: mei 2020

Door Corona gestorneerde reis wordt op geen enkele manier gecompenseerd

  • Algemeen 1
op 9 februari 2021 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: mei 2020

Wij hadden een ticket geboekt met Aer Lingus van Amsterdam naar Cork voor 2 personen voor 30 mei 2020 en de vlucht is geannuleerd door de COVID.
Op dat moment konden we alleen een voucher accepteren en hebben deze eind mei gekregen.
we hebben diversen mailtjes naar Aer Lingus gestuurd om ons geld terug te vragen.
Dit weigert Aer Lingus omdat ze al een voucher hebben gekregen en dat de definieve afwikkelen is.
Heel slecht vinden wij omdat bij 2 andere luchtvaartmaatschappijen
Wel het voucher is omgezet in geld dus het is wel mogelijk.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: augustus 2020

Ik vlieg nooit meer met Aer Lingus. Vlucht naar Cork werd eerst met een dag verzet en daarna konden we niet naar Ierland doordat Ierland in lockdown was door Corona. Veel mails gestuurd en gebeld. Zouden geld overmaken en is niet gebeurd. Nog een keer gebeld en zeggen dat geld een maand geleden al is overgemaakt. Mooi niet dus !! Wat een slechte vliegmaatschappij !! Wij kunnen fluiten naar ons geld...

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juli 2019

Vlucht gecancelled, refund formulier ingevuld op 6 juli en nog altijd 0 reactie. Bij bellen alleen en bandje dat zegt dat het druk is en afhandeling nog weken kan duren......

  • Algemeen 1
op 3 augustus 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: april 2020

Ik heb een retourticket geboekt en betaald. Door Corona werd vlucht gecanceld. Ik kon kiezen voor een voucher. Ik kreeg een mail dat de voucher zsm zou komen, kon even duren ivm de drukte. We zijn nu 6 mnd verder. Geen voucher ontvangen geen reactie op mijn mail in mei 2020 verstuurd. Klantenservice geeft alleen aan 15 wachtenden bij de tel. Je belt via Dublin kost ook weer hoop geld. Ik was altijd pro Aer lingus en ook Avios lid. Communicatie is abominabel nu.

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: maart 2020

Ik heb geboekt, betaald: vliegreis voor 2 personen. Maar kon niet doorgaan vanwege corona. Geld niet teruggekregen. Volgens aer lungus gewoon gevlogen. Absolute onzin en geld kwijt!

  • Algemeen 1
op 13 maart 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: maart 2019

Voorafgaand aan onze reis had ik zowel op de heen als terugvlucht plaatsen met beenruimte betaald op stoelnummer 2E en 2D. Op de heenreis (05-03) verliep de reis perfect. Op de terugreis (09-03) werden mijn vrouw en ik van onze stoelplaatsen weggestuurd ten overstaan van alle passagiers. De hoofdstewardess had ik mijn bevestigingspapieren gegeven maar als een betrapte verstekeling mocht ik op rij 13 (daar was nog beenruimte) haar besluit afwachten, mijn vrouw mocht op rij 3 zitten. Haar redenatie was dat sinds 6 maanden er bij Air Lingus nieuw beleid was en dat de door ons betaalde stoelplaatsen vielen onder de regeling van 'air space' en zouden vallen onder businessclass en dat dit een speciale behandeling zou betreffen. Wij hebben hier op de heenreis echter niets van gemerkt want voor elk drankje en hapje hebben we de gewone prijs dienen te betalen dus deze uitleg van haar was niet correct. Ik heb mijn boosheid kunnen inhouden maar vond de behandeling van het personeel incorrect en onbehouwen wat ik ook bij verlaten van vliegtuig nogmaals heb benadrukt. Wat het geheel nog wranger maakt is dat tijdens de gehele vlucht onze gereserveerde plaatsen onbezet zijn gebleven. Dus wees gewaarschuwd: zelfs bij van te voren gereserveerde plaatsen kun je bij Air Lingus zo van jouw plaats worden weggestuurd. Ik heb me nog niet eerder zo slecht behandeld en vernederd behandeld gevoeld. Voor mij geen Air Lingus meer!

  • Algemeen 2
op 18 december 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

De vlucht naar Dublin werd later en later en ineens gecanceled zonder uitleg er was NIEMAND van de maatschappij aanwezig en niemand bereikbaar. Na veel moeite om 5 uur in de middag een vlucht gekregen, maar ook die was te laat dus al met al 9 uur!! vertraging op de eerste vlucht en bracht ons naar PHILADELPHIA waar we zelf taxi en hotel moesten vinden en betalen, na 4 uur slaap eindelijk een vlucht naar Chicago waar we te laat waren voor de huur auto een boete kregen en een andere prijs moesten betalen. de onkosten van dit alles NOOIT terug gekregen nog niet eens een excuus, wat een ontzettende slecht maatschappij, van mij een dikke NUL

  • Algemeen 1
op 13 september 2019 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: september 2019

Rolstoel assistentie aangevraagd bij boeking en tevens herhaald bij online inchecken. Echter dit wordt NIET doorgegeven aan Schiphol-assistence. Daardoor veel vertraging voordat dit probleem is opgelost.

  • Algemeen 5
op 10 juli 2019 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juni 2019

Op de dag dat we zouden gaan vliegen werd de vlucht naar Cork eruit gehaald. Na een nacht in Amsterdam (keurig) mochten we het de volgende dag opnieuw proberen. Toen konden we niet landen op Cork maar het werd Dublin. Vanaf daar moest je zelf maar zien dat je met een bus in Cork kwam waar onze huurauto stond. ± 230 km met een bus. Dan nog je auto oppikken en naar je vakantie-adres rijden (± 50 km) , dus 2 vakantie-dagen kwijt. Op de terugvlucht via Dublin ook nog even een uurtje vertraging, dus Aer Lingus scoort een dikke onvoldoende! Doen we niet weer!

  • Algemeen 3
op 13 maart 2019 bestemming: Verenigde Staten / Newark, reisperiode: januari 2018

Het grote voordeel van vliegen naar de U.S.A. met Aer Lingus is dat de Amerikaanse Immigratiedienst op de luchthaven van Dublin is gevestigd. Als je in de U.S.A. bent aangekomen kan je gelijk doorlopen naar de bagageband om je koffer(s) op te halen om de luchthaven te verlaten. Vlucht is in 2018 prima verlopen en ons dermate goed bevallen dat we dit jaar weer met Aer Lingus naar Newark vliegen. Ook een groot pluspunt is dat je voor zowel de heenvlucht(en) als terugvlucht(en) bij het boeken van de reis de zitplaatsen kan reserveren. Het entertainmentprogramma is niet het allerbeste aanbod, maar er is voldoende keuze. Ik sluit altijd mijn ogen om zoveel mogelijk uitgerust aan te komen.

  • Algemeen 8
op 15 februari 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019

Door de staking in België hebben wij geen informatie gekregen en hebben wij met 7 personen dure tickets moeten betalen om een dag vroeg er terug te moeten keren naar België

  • Algemeen 1
op 24 december 2018 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: december 2018

Stewardessen chagarijnig, lopen alleen maar te zuchten en boos rond. Praten met mensen alsof het kleine kinderen zijn.

Dounapersoneel was al niet veel beter.

  • Algemeen 2
op 23 september 2018 bestemming: Verenigde Staten / Boston, reisperiode: september 2018

Van Amsterdam naar Dublin troffen we een flinke storm. Op zich kan Aer Lingus daar niets aan doen, maar alle ellende daarna zeer zeker. Twee afgebroken landingen en daarna vijf uur wachttijd in het vliegtuig op Shannon airport. Na vier uur kregen we een flesje water en een koekje! Daarna terug naar Dublin wat van opstijgen op Shannon tot uit het vliegtuig mogen nog eens twee uur duurde. Aansluitende vlucht natuurlijk gemist... Naar de desk verwezen, nee, we hoefden onze koffers niet op te halen... In de hal in Dublin staat een stand met 5 Aer Lingus desks. Slechts twee daarvan bemand en dus een enorme wachtrij... Na 2,5 uur bijna vooraan komt er een 'leidinggevende' vertellen dat de desk dichtgaat! Alle hotels in Dublin volgeboekt dus overnachten op het vliegveld. Om half vijf ''s ochtends weer in de rij en na 5,5uur eindelijk aan de beurt. Na onbegrijpelijk traag werken (ik had inmiddels via mijn travel agent een plek bemachtigd op een vlucht) nog even gevraagd naar mijn koffer. Nee, dat kwam allemaal goed en anders kon ik op Boston toch wel naar 'lost luggage' gaan? Vertrouwenswekkend... Daarna nog 6 uur wachten op mijn vlucht. Bij de gate aan een medewerker gevraagd naar mijn koffer en hij zei dat hij mee ging op de vlucht... Natuurlijk, in Boston bleek mijn koffer er Niet bij te zitten... En aangezien het een kort bezoek was zag ik al aankomen dat ik zonder koffer mijn verblijf door moest komen. Inmiddels ben ik op de terugweg op een vlucht waarvoor ik niet online kon inchecken... Waarom? Dat weet niemand. Aangekomen op het vliegveld Boston zijn de balies onbemand en via de incheckpalen lukt inchecken niet... Uiteindelijk komen er mensen en de mevrouw die mij helpt zegt doodleuk dat ze mijn koffer doorstuurt naar Amsterdam! Ik heb zelfs een bagagesticker gekregen!??
Morgenochtend kom ik in Dublin aan en ik ben nu al bang voor mijn doorvlucht naar Amsterdam... Never nooit meer met Aer Lingus...

  • Algemeen 1
op 14 juli 2018 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juli 2018

Het cijfer is eigenlijk een 0 min. Ruim twee uur van te voren aanwezig om de bagage af te geven. Thuis al ingecheckt. Maar dan kom je in een rij en er gebeurt niets. Vier counters open die meer aan het bellen zijn dan bagage in ontvangst aan het nemen. 2 uur later eindelijk bagage kunnen afgeven doordat van de 4 counters er 2 opeens gingen sluiten. Wij hebben het vliegtuig nog kunnen halen anders hebben deze reguliere vlucht gemist. We werden nog succes gewenst om het vliegtuig te halen door hard te gaan lopen.

  • Algemeen 1
op 8 juli 2018 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: april 2018

April 2018 vlogen wij voor het eerst met Aer Lingus en we hebben daar een zeer slechte ervaring mee opgedaan.
Onze 2 ingecheckte tassen kwamen niet aan op de bestemming. Na 48 uur werd een van onze tassen terug gevonden, waar frequent telefonisch contact voor nodig was. Opvallend was dat ze onze 2e tas niet tegelijk gevonden hadden. Na ongeveer een week kregen we bericht dat onze tas San Fransisco was gevonden. Ondanks wederom veel telefonisch overleg lukte het niet om de tas binnen onze 2e en laatste vakantieweek in Chicago te krijgen.
Bij terugkomst In Nederland hebben we nog vaak (kostbare klantenservice) telefonisch contact gehad met Aer Lingus met elke keer wisselende berichten: onze tas was nog niet terecht, onze tas was in Chicago, er is helemaal geen dossier op jullie naam.
Nu 2 maanden later hebben we nog altijd onze tas niet terug. Bij een poging tot het claim formulier invullen blijkt het digitale formulier een terugkerende foutmelding te geven, is er geen alternatief emailadres op de website en is de telefonische helpdesk na 45 minuten nog steeds in gesprek...
Een ervaring om nooit te vergeten, maar dan in negatieve zin.

  • Algemeen 1
op 2 januari 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2017

Vriendelijk personeel, maaltijd slecht, slecht 1 rondje met drinken, vertraging van anderhalf uur. Compensatie een ontbijtje van 8 euro. Boek daar nooit meer!

  • Algemeen 3
op 20 oktober 2017 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juni 2017

Gewoon een geweldige maatschappij. Al meerdere malen mee gevlogen. Vriendelijk en behulpzame crew. Veilig gevoel in het vliegtuig. En niet onbelangrijk scherpe prijzen.

  • Algemeen 10
op 19 augustus 2017 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2017

Plus- en minpunten:
Min: urenlange wachtrijen op Schiphol, omdat er maar een paar balies open waren. Er was ruim voldoende personeel, maar die werkte niet allemaal achter de incheckbalies: onbegrijpelijk sloom systeem, want online inchecken van te voren kon ook niet!
Oude dames die lang voor mij in de rij hadden gewacht (voor Cork, dus ik dacht: wellicht vliegt het vliegtuig voor of na Dublin naar Cork?) hoorden na lange wachttijd dat het vliegtuig helemaal niet ging. Gelaten ondergingen ze dit, hoewel het vliegtuig lange tijd aangekondigd had gestaan op het grote beeldscherm!
Worden passagiers niet gebeld van te voren?
Ik eindig met een pluspunt: op de heenweg wachtte het vliegtuig net zo lang tot iedereen aan boord was, tien minuten vertraging daardoor. Dat vond ik weer sympathiek, hoewel passagiers met beperkte overstaptijd later daar wellicht anders over denken!

  • Algemeen 7
op 7 april 2017 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: mei 2016

Betrouwbaar en de Ierse gastvrijheid begint al in het vliegtuig.

  • Algemeen 8
op 24 mei 2016 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: oktober 2015

We zijn met Air Lingus naar Ierland gevlogen. Prima vlucht, jammer genoeg is onze tas doormidden gescheurd op de band. Niks aan de hand dat lossen we wel op dachten we toen nog. Helaas blijkt dat anders te werken. Het afhandelingssysteem is erg afschrikwekkend. En na meerdere formulieren te hebben ingevuld, brieven en telefoontjes zijn we er een beetje moedeloos van geworden. Voor ons geen Aer Lingus meer.

  • Algemeen 4

Nieuws