Schrijf een review
Icelandair
Icelandair is de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland en heeft al meer dan 80 jaar ervaring in de luchtvaart. Icelandair biedt voordelige vluchten en arrangementen naar IJsland, maar je kunt vanuit Reykjavik ook doorvliegen naar de Verenigde Staten en/of Canada. De geografische ligging van IJsland, halverwege tussen Amerika en Europa, vormt de basis van het unieke routenetwerk. Het stelt de maatschappij in staat de markt van en naar IJsland en tussen Europa en Noord-Amerika met hoge frequentie te bedienen.
De vloot van Icelandair bestaat uit meerdere Boeings 757, 767 en 737. Vanuit Amsterdam vlieg je naar IJsland en daarvandaan door naar New York JFK, New York Newark, Boston, Minneapolis, Seattle, Washington, Orlando, Denver en Anchorage Portland in de Verenigde Staten. Of naar Halifax, Toronto, Edmonton en Vancouver in Canada.
Icelandair staat bekend om de betrouwbare vluchten en de uitzonderlijke service. Ook draagt Icelandair het milieu een warm hart toe. De gedachte hierachter is dat de organisatie de ongerepte natuur van haar thuisland IJsland prachtig en uniek vindt en dat deze behouden moet worden. Het overkoepelende doel van het milieubeleid van Icelandair is het minimaliseren van de totale impact van Icelandair op het milieu en voor het opstellen van duurzame praktijken door het optimaliseren van het gebruik van de middelen die tot haar beschikking staan.
Wanneer je vragen hebt of een reservering wil doen dan kun je op werkdagen telefonisch contact opnemen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Het Nederlandse kantoor van Icelandair vind je aan de Vijzelstraat 68 in Amsterdam.
Ervaringen met Icelandair
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 18 reviews over Icelandair lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 4 oktober 2015 door Miriam Buis.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.700 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. Icelandair scoort dus gemiddeld 0,3 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Icelandair heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Icelandair krijgt gemiddeld een 4,2
op basis van 18 ervaringen:
4,2
+ Ervaring delen
Ron
op 1 oktober 2024
bestemming: USA / Seattle, reisperiode: september 2024
Vertraging zonder reden waarna er geen enkele restitutie plaatsvind over de vooraf gemaakte kosten van stoelen en voeding die wel is betaald. Vervolgens geen enkele reactie op contactverzoeken.
... Lees meer
Katalin
op 28 april 2024
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2024
Kom je netjes drie uur vantevoren aan om een reis te maken, stoelen zijn gereserveerd door de reisorganisatie, zeggen ze dat t vliegtuig overboekt is. Schandalig!! Hier ga ik werk van maken. Nooit meer ga ik met deze reisorganisatie mee! Dit kun je niet maken!!
... Lees meer
Yannick
op 28 april 2024
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2024
Moet eigenlijk een 0 zijn. verkopen stoelen 2 keer in de hoop dat mensen niet op komen dagen zodat ze net wat meer geld kunnen verdienen. Hiermee gokken ze dus met andermans vakantie en privéleven. Omdat deze organisatie dus haar vluchten over laat boeken (bewust, is ons uitgelegd) nemen ze het risico dat een deel niet mee kan en iedereen die met deze organisatie boekt neemt dit risico!!! Boek dus absoluut niet met deze waardeloze organisatie.
... Lees meer
Allardt van Dam
op 11 juli 2022
bestemming: IJsland / IJSLAND, reisperiode: juli 2021
Retour vlucht FI 506 10 juli 2022 naar Schiphol.
Inchecken en controle op Keflavik snel en probleem loos. Binnen 10 minuten geregeld. Aan boord gratis koffie/Thee of water. Weer boven Schotland was helder, heel veel gezien van af 10.500 meter.
Sandy
op 8 februari 2022
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: juli 2021
In eerste instantie kregen we geen tickets. We hadden betaald, maar die was volgens Icelandair niet terug te vinden in hun systeem. Zelfs een afschrijving van onze bankrekening zou niet voldoende zijn. Na veel servicemedewerkers gesproken te hebben, waarbij we zelfs werden uitgemaakt als fraudeurs omdat zij niet wisten wat iDeal was, was er 1 werknemer die in ons geloofde en de betaling kon vinden. Wat bleek, we hadden tijdens de boeking een ander nummer toegewezen gekregen omdat de eerste sessie was verlopen. Hoe dit kon, geen idee. We hadden dit nergens kunnen zien. Maar de onvriendelijkheid waarmee we ontvangen werden was echt niet okee. We konden bewijsmateriaal aanleveren, maar dat werd niet geaccepteerd. We stonden machteloos. Dankzij die ene werknemer is het uiteindelijk opgelost.
We doen voortaan nooit meer een betaling met iDeal, en vliegen met Icelandair laten we ook uit ons hoofd.
Cor Poppe
op 10 januari 2022
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: december 2021
I.v.m corona in ons gezin kon pakketreis niet doorgaan . No refund . No voucher no options to change. Telefonisch onbereikbaar en in email van 10 regels wordt je vertelt dat je €4600,- kwijt ben . Terwijl op website gesproken wordt over maximale flexibiliteit. Gewoon oneerlijk
Niemand wil dit.
Loek
op 23 augustus 2020
bestemming: IJsland, reisperiode: maart 2020
Voor 11 personen tickets gekocht.
Reis was helaas geannuleerd wegen Corona, begrijpelijk.
Niet begrijpelijk is dat ik nu al 5 MAANDEN !! op mijn beloofde refund wacht. Telefoon wordt niet opgenomen en e-mails niet beantwoord !
Lizette
op 14 oktober 2019
bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: augustus 2019
Op vlucht Amsterdam San Francisco bleef bagage achter in IJsland. Bagage 10 dagen later otvangen. Veel kosten moeten maken voor aanschaf noodzakelijke spullen. Veel tijd hieraan besteed in vakantie.. Afhandeling claim duurt inmiddels 2 maanden.
H. de Bors
op 21 augustus 2019
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: augustus 2019
Samen met een vriendin naar IJsland gegaan om deel te nemen aan een mountainbike challenge. 248 euro extra betaald voor het vervoer naar van de fietsen. Deze hebben wij echter tot op heden niet meer terug gezien. Icelandair verwijst naar de verlader en vice versa. Telefonisch niet tot nauwelijks bereikbaar, mail wordt niet beantwoord en je moet het, na het invullen van de verplichte formulieren, verder maar zelf uitzoeken. Niemand die je op de hoogte houdt en niemand die zich verantwoordelijk voelt voor wat er gebeurd is. Vakantie verpest en fietsen met een totale waarde van 12.500 euro onvindbaar.
Onvoorstelbare hoe je met een grote mate van desinteresse behandeld wordt, absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel en moeilijk bereikbaar als je info wilt hebben. Kortom, eens en nooit meer met Icelandair!!!!
Judith
op 8 juli 2019
bestemming: IJsland, reisperiode: september 2019
Wegens zwangerschap kon ik niet meer met het vliegtuig. Ticket werd niet vergoed na versturen medisch bewijs. Daarna wilde ik de ticket aan iemand anders geven. IceLand Air gaat niet akkoord met omboeking van ticket naar andere naam. Zeer klantonvriendelijk! Ik raad het niet aan.