Schrijf een review

Icelandair

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
, Reykjavik NL

Logo van Icelandair

Icelandair is de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland en heeft al meer dan 80 jaar ervaring in de luchtvaart. Icelandair biedt voordelige vluchten en arrangementen naar IJsland, maar je kunt vanuit Reykjavik ook doorvliegen naar de Verenigde Staten en/of Canada. De geografische ligging van IJsland, halverwege tussen Amerika en Europa, vormt de basis van het unieke routenetwerk. Het stelt de maatschappij in staat de markt van en naar IJsland en tussen Europa en Noord-Amerika met hoge frequentie te bedienen.

De vloot van Icelandair bestaat uit meerdere Boeings 757, 767 en 737. Vanuit Amsterdam vlieg je naar IJsland en daarvandaan door naar New York JFK, New York Newark, Boston, Minneapolis, Seattle, Washington, Orlando, Denver en Anchorage Portland in de Verenigde Staten. Of naar Halifax, Toronto, Edmonton en Vancouver in Canada.

Icelandair staat bekend om de betrouwbare vluchten en de uitzonderlijke service. Ook draagt Icelandair het milieu een warm hart toe. De gedachte hierachter is dat de organisatie de ongerepte natuur van haar thuisland IJsland prachtig en uniek vindt en dat deze behouden moet worden. Het overkoepelende doel van het milieubeleid van Icelandair is het minimaliseren van de totale impact van Icelandair op het milieu en voor het opstellen van duurzame praktijken door het optimaliseren van het gebruik van de middelen die tot haar beschikking staan.

Wanneer je vragen hebt of een reservering wil doen dan kun je op werkdagen telefonisch contact opnemen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Het Nederlandse kantoor van Icelandair vind je aan de Vijzelstraat 68 in Amsterdam.

Ervaringen met Icelandair

Icelandair krijgt gemiddeld een 4,2
op basis van 18 ervaringen:

4,2 + Ervaring delen
op 1 oktober 2024 bestemming: USA / Seattle, reisperiode: september 2024

Vertraging zonder reden waarna er geen enkele restitutie plaatsvind over de vooraf gemaakte kosten van stoelen en voeding die wel is betaald. Vervolgens geen enkele reactie op contactverzoeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 april 2024 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2024

Kom je netjes drie uur vantevoren aan om een reis te maken, stoelen zijn gereserveerd door de reisorganisatie, zeggen ze dat t vliegtuig overboekt is. Schandalig!! Hier ga ik werk van maken. Nooit meer ga ik met deze reisorganisatie mee! Dit kun je niet maken!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 april 2024 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2024

Moet eigenlijk een 0 zijn. verkopen stoelen 2 keer in de hoop dat mensen niet op komen dagen zodat ze net wat meer geld kunnen verdienen. Hiermee gokken ze dus met andermans vakantie en privéleven. Omdat deze organisatie dus haar vluchten over laat boeken (bewust, is ons uitgelegd) nemen ze het risico dat een deel niet mee kan en iedereen die met deze organisatie boekt neemt dit risico!!! Boek dus absoluut niet met deze waardeloze organisatie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 juli 2022 bestemming: IJsland / IJSLAND, reisperiode: juli 2021

Retour vlucht FI 506 10 juli 2022 naar Schiphol.
Inchecken en controle op Keflavik snel en probleem loos. Binnen 10 minuten geregeld. Aan boord gratis koffie/Thee of water. Weer boven Schotland was helder, heel veel gezien van af 10.500 meter. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 8 februari 2022 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: juli 2021

In eerste instantie kregen we geen tickets. We hadden betaald, maar die was volgens Icelandair niet terug te vinden in hun systeem. Zelfs een afschrijving van onze bankrekening zou niet voldoende zijn. Na veel servicemedewerkers gesproken te hebben, waarbij we zelfs werden uitgemaakt als fraudeurs omdat zij niet wisten wat iDeal was, was er 1 werknemer die in ons geloofde en de betaling kon vinden. Wat bleek, we hadden tijdens de boeking een ander nummer toegewezen gekregen omdat de eerste sessie was verlopen. Hoe dit kon, geen idee. We hadden dit nergens kunnen zien. Maar de onvriendelijkheid waarmee we ontvangen werden was echt niet okee. We konden bewijsmateriaal aanleveren, maar dat werd niet geaccepteerd. We stonden machteloos. Dankzij die ene werknemer is het uiteindelijk opgelost.

We doen voortaan nooit meer een betaling met iDeal, en vliegen met Icelandair laten we ook uit ons hoofd. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 10 januari 2022 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: december 2021

I.v.m corona in ons gezin kon pakketreis niet doorgaan . No refund . No voucher no options to change. Telefonisch onbereikbaar en in email van 10 regels wordt je vertelt dat je €4600,- kwijt ben . Terwijl op website gesproken wordt over maximale flexibiliteit. Gewoon oneerlijk
Niemand wil dit. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: maart 2020

Voor 11 personen tickets gekocht.
Reis was helaas geannuleerd wegen Corona, begrijpelijk.
Niet begrijpelijk is dat ik nu al 5 MAANDEN !! op mijn beloofde refund wacht. Telefoon wordt niet opgenomen en e-mails niet beantwoord ! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: augustus 2019

Op vlucht Amsterdam San Francisco bleef bagage achter in IJsland. Bagage 10 dagen later otvangen. Veel kosten moeten maken voor aanschaf noodzakelijke spullen. Veel tijd hieraan besteed in vakantie.. Afhandeling claim duurt inmiddels 2 maanden. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2019 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: augustus 2019

Samen met een vriendin naar IJsland gegaan om deel te nemen aan een mountainbike challenge. 248 euro extra betaald voor het vervoer naar van de fietsen. Deze hebben wij echter tot op heden niet meer terug gezien. Icelandair verwijst naar de verlader en vice versa. Telefonisch niet tot nauwelijks bereikbaar, mail wordt niet beantwoord en je moet het, na het invullen van de verplichte formulieren, verder maar zelf uitzoeken. Niemand die je op de hoogte houdt en niemand die zich verantwoordelijk voelt voor wat er gebeurd is. Vakantie verpest en fietsen met een totale waarde van 12.500 euro onvindbaar.
Onvoorstelbare hoe je met een grote mate van desinteresse behandeld wordt, absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel en moeilijk bereikbaar als je info wilt hebben. Kortom, eens en nooit meer met Icelandair!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: september 2019

Wegens zwangerschap kon ik niet meer met het vliegtuig. Ticket werd niet vergoed na versturen medisch bewijs. Daarna wilde ik de ticket aan iemand anders geven. IceLand Air gaat niet akkoord met omboeking van ticket naar andere naam. Zeer klantonvriendelijk! Ik raad het niet aan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 juli 2019 bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: juli 2019

Slechte service ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 18 augustus 2018 bestemming: Verenigde Staten / Minneapolis, reisperiode: september 2018

Wij gaan in September voor de zoveelste keer op vakantie naar Minnesota omdat onze dochter ,kleinkinderen en schoonzoon daar wonen.
Wij vliegen al jaren met Icelandair en vinden het heerlijk om een tussenstop in Reykjavik te hebben om de benen even te strekken,op de heen en terugvlucht anderhalf uur tussenstop,zalig.
wij hebben van al de keren dat we met Icelandair gevlogen hebben nog nooit vertraging o.d. gehad.
We kijken er nu al naar uit om in september weer Amsterdam,Reijkjavik,Minneapolis te vliegen.
prijs-kwaliteit een dikke 10 ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 25 april 2018 bestemming: IJsland / Keflavik, reisperiode: februari 2018

Hele slechte bereikbaarheid bij klachtenafhandeling, slechte service op het vliegveld (er werd geen drinken uitgedeeld of iets te eten het was vanaf 16.00 tot 21.30 zonder eten en drinken, slecht voor heel veel mensen met diabetus bv of andere zaken, bij vertraging van de bagage( geen communicatie met de passagiers over hoe het zou gaan lopen 3 uur staan wachten op niets,slechte afhandeling van de bagage nabrengen 4 dagen later, telefonisch niet goed bereikbaar, mailen en formulier versturen lukt niet omdat de website in onderhoud is staat niet aangegeven. Nu een nieuwe website ook nu is het klachtenformulier niet te versturen geeft een error aan, dan maar weer aan de telefoon en na 40 minuten wachten wordt het contact zomaar verbroken ik was bijna aan de beurt!!!Waardelooooooooooos!!Dus nu maar in de pen naar een consumentenbond want dit kan echt niet. Wij hebben extra kosten gemaakt en je krijgt gewoon geen contact met icelandair heel heel slordig en onattent. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 29 oktober 2017 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: oktober 2017

Geen vertraging, super vriendelijk en behulpzaam personeel. Geweldige vakantie gehad in een prachtig land. Zeker voor herhaling vatbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 7 september 2016 bestemming: IJsland, reisperiode: augustus 2016

Geweldig veel beenruimte in economie. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 28 augustus 2016 bestemming: Canada / Edmonton, reisperiode: juli 2016

We begonnen onze reis met een vertraging van 2 uur. Bij het afgeven van de koffers kregen we te horen, onze aansluitende vlucht op ons zou wachten. Bij aankomst in IJsland moesten we zonder overdrijven sprinten voor de aansluitende vlucht naar Edmonton, maar we waren krap aan op tijd. Bij aankomst in Edmonton bleek onze bagage in IJsland achtergebleven te zijn. We hebben 6 dagen op onze bagage moeten wachten. De extra kosten die we gemaakt hebben zijn netjes door de airline betaald, nog voordat we naar huis vlogen. De vlucht zelf, prima, genoeg drankjes aan boord, maar niet standaard een maaltijd. ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 23 juni 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juni 2016

Van de 4 vluchten (transfer in Reykjavik) waren er 3 zwaar vertraagd... Goedkope tickets maar wat een lange vlucht! ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 4 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / anchorage, reisperiode: augustus 2015

Echt een fijne vliegtuig maatschappij. Behulpzaam, overzichtelijke site, goedkope vluchten etc. ... Lees meer

  • Algemeen 9

Nieuws