Schrijf een ervaring over Icelandair en maak kans op mooie prijzen!

Icelandair

Url: https://www.icelandair.nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Icelandair

Icelandair is de grootste luchtvaartmaatschappij van IJsland en heeft al meer dan 80 jaar ervaring in de luchtvaart. Icelandair biedt voordelige vluchten en arrangementen naar IJsland, maar je kunt vanuit Reykjavik ook doorvliegen naar de Verenigde Staten en/of Canada. De geografische ligging van IJsland, halverwege tussen Amerika en Europa, vormt de basis van het unieke routenetwerk. Het stelt de maatschappij in staat de markt van en naar IJsland en tussen Europa en Noord-Amerika met hoge frequentie te bedienen.

De vloot van Icelandair bestaat uit meerdere Boeings 757, 767 en 737. Vanuit Amsterdam vlieg je naar IJsland en daarvandaan door naar New York JFK, New York Newark, Boston, Minneapolis, Seattle, Washington, Orlando, Denver en Anchorage Portland in de Verenigde Staten. Of naar Halifax, Toronto, Edmonton en Vancouver in Canada.

Icelandair staat bekend om de betrouwbare vluchten en de uitzonderlijke service. Ook draagt Icelandair het milieu een warm hart toe. De gedachte hierachter is dat de organisatie de ongerepte natuur van haar thuisland IJsland prachtig en uniek vindt en dat deze behouden moet worden. Het overkoepelende doel van het milieubeleid van Icelandair is het minimaliseren van de totale impact van Icelandair op het milieu en voor het opstellen van duurzame praktijken door het optimaliseren van het gebruik van de middelen die tot haar beschikking staan.

Wanneer je vragen hebt of een reservering wil doen dan kun je op werkdagen telefonisch contact opnemen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Het Nederlandse kantoor van Icelandair vind je aan de Vijzelstraat 68 in Amsterdam.

op 23 augustus 2020 bestemming: IJsland, reisperiode: maart 2020

Voor 11 personen tickets gekocht.
Reis was helaas geannuleerd wegen Corona, begrijpelijk.
Niet begrijpelijk is dat ik nu al 5 MAANDEN !! op mijn beloofde refund wacht. Telefoon wordt niet opgenomen en e-mails niet beantwoord !

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: augustus 2019

Op vlucht Amsterdam San Francisco bleef bagage achter in IJsland. Bagage 10 dagen later otvangen. Veel kosten moeten maken voor aanschaf noodzakelijke spullen. Veel tijd hieraan besteed in vakantie.. Afhandeling claim duurt inmiddels 2 maanden.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2019 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: augustus 2019

Samen met een vriendin naar IJsland gegaan om deel te nemen aan een mountainbike challenge. 248 euro extra betaald voor het vervoer naar van de fietsen. Deze hebben wij echter tot op heden niet meer terug gezien. Icelandair verwijst naar de verlader en vice versa. Telefonisch niet tot nauwelijks bereikbaar, mail wordt niet beantwoord en je moet het, na het invullen van de verplichte formulieren, verder maar zelf uitzoeken. Niemand die je op de hoogte houdt en niemand die zich verantwoordelijk voelt voor wat er gebeurd is. Vakantie verpest en fietsen met een totale waarde van 12.500 euro onvindbaar.
Onvoorstelbare hoe je met een grote mate van desinteresse behandeld wordt, absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel en moeilijk bereikbaar als je info wilt hebben. Kortom, eens en nooit meer met Icelandair!!!!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: IJsland, reisperiode: september 2019

Wegens zwangerschap kon ik niet meer met het vliegtuig. Ticket werd niet vergoed na versturen medisch bewijs. Daarna wilde ik de ticket aan iemand anders geven. IceLand Air gaat niet akkoord met omboeking van ticket naar andere naam. Zeer klantonvriendelijk! Ik raad het niet aan.

  • Algemeen 1
op 7 juli 2019 bestemming: Verenigde Staten / Denver, reisperiode: juli 2019

Slechte service

  • Algemeen 2
op 18 augustus 2018 bestemming: Verenigde Staten / Minneapolis, reisperiode: september 2018

Wij gaan in September voor de zoveelste keer op vakantie naar Minnesota omdat onze dochter ,kleinkinderen en schoonzoon daar wonen.
Wij vliegen al jaren met Icelandair en vinden het heerlijk om een tussenstop in Reykjavik te hebben om de benen even te strekken,op de heen en terugvlucht anderhalf uur tussenstop,zalig.
wij hebben van al de keren dat we met Icelandair gevlogen hebben nog nooit vertraging o.d. gehad.
We kijken er nu al naar uit om in september weer Amsterdam,Reijkjavik,Minneapolis te vliegen.
prijs-kwaliteit een dikke 10

  • Algemeen 10
op 25 april 2018 bestemming: IJsland / Keflavik, reisperiode: februari 2018

Hele slechte bereikbaarheid bij klachtenafhandeling, slechte service op het vliegveld (er werd geen drinken uitgedeeld of iets te eten het was vanaf 16.00 tot 21.30 zonder eten en drinken, slecht voor heel veel mensen met diabetus bv of andere zaken, bij vertraging van de bagage( geen communicatie met de passagiers over hoe het zou gaan lopen 3 uur staan wachten op niets,slechte afhandeling van de bagage nabrengen 4 dagen later, telefonisch niet goed bereikbaar, mailen en formulier versturen lukt niet omdat de website in onderhoud is staat niet aangegeven. Nu een nieuwe website ook nu is het klachtenformulier niet te versturen geeft een error aan, dan maar weer aan de telefoon en na 40 minuten wachten wordt het contact zomaar verbroken ik was bijna aan de beurt!!!Waardelooooooooooos!!Dus nu maar in de pen naar een consumentenbond want dit kan echt niet. Wij hebben extra kosten gemaakt en je krijgt gewoon geen contact met icelandair heel heel slordig en onattent.

  • Algemeen 2
op 29 oktober 2017 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: oktober 2017

Geen vertraging, super vriendelijk en behulpzaam personeel. Geweldige vakantie gehad in een prachtig land. Zeker voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 10
op 7 september 2016 bestemming: IJsland, reisperiode: augustus 2016

Geweldig veel beenruimte in economie.

  • Algemeen 8
op 28 augustus 2016 bestemming: Canada / Edmonton, reisperiode: juli 2016

We begonnen onze reis met een vertraging van 2 uur. Bij het afgeven van de koffers kregen we te horen, onze aansluitende vlucht op ons zou wachten. Bij aankomst in IJsland moesten we zonder overdrijven sprinten voor de aansluitende vlucht naar Edmonton, maar we waren krap aan op tijd. Bij aankomst in Edmonton bleek onze bagage in IJsland achtergebleven te zijn. We hebben 6 dagen op onze bagage moeten wachten. De extra kosten die we gemaakt hebben zijn netjes door de airline betaald, nog voordat we naar huis vlogen. De vlucht zelf, prima, genoeg drankjes aan boord, maar niet standaard een maaltijd.

  • Algemeen 7

Meer ervaringen

Nieuws