Schrijf een ervaring over Malaysia Airlines en maak kans op mooie prijzen!

Malaysia Airlines

Url: https://www.malaysiaairlines.com/my/en.html

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Malaysia Airlines

Malaysia Airlines is in 1971 opgericht om vluchten in Maleisië uit te voeren voor Malaysian Singapore Airlines. De thuisbasis van Malaysia Airlines Berhad is Kuala Lumpur National Airport. In 2015 heeft een reorganisatie plaatsgevonden, omdat de maatschappij met grote verliezen kampt door de grote concurrentie en twee vliegtuigincidenten. Onder de nieuwe naam Malaysia Airlines Berhad (MAB) gaat de vliegtuigmaatschappij zich vooral op regionale vluchten richten. Vanuit Amsterdam kan er nog gevlogen worden naar Kuala Lumpur en Bangkok. Ruim 40.000 passagiers met de luchtvaartmaatschappij naar meer dan 50 verschillende bestemmingen in Maleisië, Azië, Noord-Amerika, Australië en het Midden-Oosten.

Malaysia Airlines werkt met economy en business class. Het is echter ook mogelijk om het vliegticket te upgraden met de MH-upgrade. Hierbij kun je zelf bepalen hoeveel je wilt betalen. Wanneer je vliegt met business class kan je genieten van heerlijke maaltijden die tijdens de vlucht geserveerd worden. Deze gerechten zijn tot stand gekomen in samenwerking met de vrouw van de Maleisische kroonpris, Tengku Puan Pahang. Het is daarnaast voor alle vluchten ook mogelijk om met je telefoon in te checken.

De Maleisische luchtvaartmaatschappij is onderdeel van oneworld. Deze alliantie van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen met een uitgebreid netwerk aan verbindingen brengt reizigers naar 900 bestemmingen. Goede aansluitingen tussen vluchten staan centraal om de reiziger een zo goed mogelijke ervaring te bieden.

op 10 maart 2017 bestemming: MaleisiŽ / sandakan, reisperiode: juni 2017

We hebben twee vliegtickets geboekt voor een ochtendvlucht in juni. Nu heeft de maatschappij deze vlucht geannuleerd en verplaatst naar een middagvlucht. Dit kan voor ons echter niet aangezien we een excursie hebben geboekt die in de ochtend begint. Daarom contact opgenomen met maleisie airlines om de vlucht te annuleren. We krijgen echter geen refund en zijn dus het geld van tickets gewoon kwijt! zeer slechte klantenservice! Absoluut geen aanrader dus.
Naar meerdere malen telefonisch en via de mail contact gehad te hebben kwamen ze met de oplossing om ons een kortingsbon te geven voor een volgende vlucht. Deze bon kunnen wij alleen in Kuala Lumpur zelf op komen halen. Hier hebben we dus helemaal niks aan!

Aangezien we nog 1 vlucht moeten boeken voor onze vakantie kwamen we met de oplossing dat we de vlucht kunnen omruilen. Hier echter geen reactie op gekregen wat erg frustrerend is.

  • Algemeen 1
op 22 april 2016 bestemming: MaleisiŽ / borneo, reisperiode: januari 2016

Goede luchtvaartmaatschappij die weet wat service is. Het kosteloos omboeken van een reis, welke luchtvaartmaatschappij doet dat nog en zonder problemen.

  • Algemeen 9
op 22 april 2016 bestemming: MaleisiŽ / borno, reisperiode: januari 2016

Zeer goede ervaring met deze luchtvaartmaatschappij, wat zonde dat ze zoveel pech hebben gehad. Deze luchtvaartmaatschappij weet wat service is. Kosteloos omboeken van reis welke luchtvaartmaatschappij doet dat.

  • Algemeen 9
op 13 maart 2016 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: maart 2015

Geen service, geen zekerheid, een rommeltje. Heeft heel veel tijd en zorgen gekost.

  • Algemeen 1
op 7 september 2015 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: augustus 2014

Vorig jaar ben ik voor de derde keer naar Bali geweest. Deze plek is als mijn tweede thuis gaan voelen en wil er dan eigenlijk ook nooit van weg. Mijn reis begon daar dan ook in Februari en zou eigenlijk tot en met mei blijven samen met een vriendin. Toen we eenmaal bij de maand mei aankwamen wisten we eigenlijk al wel meteen dat het geen mei ging worden voor ons, we vonden het nog veeel te fijn. We verplaatsten de datum daarom ook naar 15 juli en gingen daarvoor een vliegticket boeken. Toen we echter bij de maand juli aankwamen wilde ik nog steeds niet naar huis. Ik had mijn leven daar, vermaakte me ontzettend met vrienden en had het beste vrijwilligerswerk dat ik me kon wensen, werken met kinderen met down syndroom. Ik besloot mijn ticket te laten vervallen en heb mijn reisvriendinnetje uitgezwaaid op het vliegveld. Ik besloot uiteindelijk tot eind augustus te blijven. Ik had te tijd van mijn leven op Bali, alles was perfect een leek wel een droom. Ik werd dan ook snel uit deze droom gewekt doordat ik betrokken raakte bij een scooterongeluk. Ik zat achterop bij een vriendin en zag het grind op de straat te laat liggen waardoor we hard onderuit schoven. Een ervaring om nooit te vergeten is wat ik wel kan stellen. Met een pickup truck werden we naar een lokaal ziekenhuis gebracht waar eerste hulp werd verleend, zodat we vervolgens naar een internationaal ziekenhuis konden. Na volledig geholpen te zijn mochten we weer terug naar ons 'thuis' op Bali en hebben daar 3 weken kreukel gelopen. Ook een belevenis om nooit te vergeten en mijn eerste tattoeage van Bali is werkelijkheid!
Terug naar Nederland reizen zou echter niet zo makkelijk worden, omdat ik verwondingen en hechtingen aan mijn knie had en daarom niet met gebogen knie terug kon vliegen naar Nederland.
Ik als backpacker had natuurlijk niet zoveel geld en had het allemaal ook zo'n beetje opgemaakt. Geld voor een busenissclass ticket had ik dus niet. Mijn verzekering rekende het echter ook niet als goede reden dat mijn ticket vergoed zou worden. Ik hoefde namelijk niet met spoed naar huis en hoefde niet langer te blijven waardoor mijn ticket kwam te vervallen ( die ze dan wel zouden vergoeden) en een nieuw ticket moest kopen (die ze dan ook zouden vergoeden). Logisch! en bedankt verzekering! Afvragende waarom ik ook alweer precies verzekerd ben heb ik contact opgenomen met de vliegmaatschappij zelf en zij hebben mij echt fantastisch geholpen. Zij begrepen de situatie meteen, heb de doktersverwijzing laten zien, en zij hebben mijn ticket omgeboekt naar naar een busenissclass stoel voor een kleine prijs. Dat een vliegmaatschappij je zo goed helpt is echt mijn beste ervaring ooit geweest met een reisorganisatie. Unforgettable!

  • Algemeen 9
op 7 september 2015 bestemming: AustraliŽ / Sydney, reisperiode: juni 2015

Overvol vliegtuig, maar ze hebben toch nog op tijd en plek voor me kunnen vinden. Goede service, vriendelijk personeel. Je komt niks te kort aan boord. De beenruimte was voor mij niet te krap, maar ook niet zo ruim als bij een andere maatschappij of een groter vliegtuig.

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: juni 2015

Na enige twijfel toch besloten met Malaysia Airlines te vliegen. Ondanks dat we bang waren door wat er in het verleden is gebeurd was het een uiterst prettige reis. Zeer vriendelijk en kundig personeel, heerlijk eten en een prima vlucht naar een heeerlijke vakantie bestemming. Alle zorgen zijn volledig weggenomen!

  • Algemeen 10

Nieuws