TUIfly

Url: https://www.tui.nl/vliegtickets/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van TUIfly
TUIfly won in 2015 de Reisgraag award

De luchtvaartmaatschappij TUI fly is een onderdeel van TUI Group en is opgericht in 2005. Sindsdien is de maatschappij gegroeid en biedt vliegtickets aan naar meer dan zestig bestemmingen wereldwijd. Je kunt onder andere vliegen naar Amerika, Afrika, het Caribisch gebied en Europa. TUI fly vliegt met drie verschillende vliegtuigen. Er wordt gevlogen met de Boeing 737-800, de Boeing 767-300 en de Boeing 787 Dreamliner.

Als je een verre vlucht boekt krijg je een warme maaltijd en snack. Daarnaast wordt er koffie, thee en frisdrank geschonken op de vluchten. Entertainment is ook inbegrepen. Vluchten binnen Europa bieden deze service niet maar tegen betaling kunnen er wel drankjes en snacks worden besteld.

Het zitcomfort verschilt per concept waarmee je vliegt. Je hebt de keuze uit Economy stoelen, Comfort stoelen en Deluxe stoelen. De Deluxe stoelen zijn enkel te boeken met de Boeing 787 Dreamliner. Bij TUI fly is altijd een stuk handbagage inbegrepen die maximaal tien kilo mag wegen. De maximale afmeting voor de handbagage is 55 x 40 x 25 centimeter. Ruimbagage is bij de maatschappij gemakkelijk bij te boeken.

TUI fly zet zich in voor het klimaat door de uitstoot van haar vliegtuigen zo laag mogelijk te houden. De maatschappij richt zich op de onderwerpen: CO2-uitstoot, afval, duurzame producten en biobrandstof.

Tijdens de vluchten met TUI fly kun je gebruik maken van TUI Cloud. Je kunt dan je smartphone, laptop of tablet verbinden met het TUI netwerk. Heb je moeite met vliegen? TUI fly werkt samen met de stichting VALK. Dit therapeutische instituut helpt mensen al twintig jaar om van hun vliegangst af te komen. Door middel van virtual reality en oefeningen in een stilstaand vliegtuig werk je toe naar je doel om te vliegen.

op 23 augustus 2021 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2020

Ik probeer reeds dagen aan een stuk te bellen naar het nummer dat Tui Fly in een mail naar mij hebben doorgegeven, maar telkens krijg ik te horen "Onze lijnen zijn overbezet, tuuuuuut" 🤬⁠
Per mail is men niet te bereiken, op een chatbericht reageren ze ook niet.

Wat kan men dan wel doen om een oplossing te bereiken?

Ook het emailadres info@tuifly.be dat hier op hun Facebookpagina wordt doorgegeven, werkt niet meer! 🤬⁠

Gewoonweg op geen enkele manier te bereiken!

ONGELOOFELIJK ZWAKKE/ONBESTAANDE DIENST NA-VERKOOP !!! 😡⁠ ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2021 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2021

Niet meer met TUI boeken. Want het personeel is afschuwelijk. Lomp en onbeschoft. Stoelreservering gedaan ,maar niet de betaalde stoel gekregen . Daarnaa een hoop lompigheid verkregen en beledigd en vernederd onder de ogen van de andere pasagiers.Mw Roekx. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 juni 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Heenreis van drie volwassenen en twee kleine hondjes met Tui Fly vanuit Antwerpen is excellent verlopen. Vriendelijk en professioneel cabinepersoneel. Vandaag, 12 juni 2021, teruggekeerd naar Brussels Airport vanuit Malaga. Nog nooit meegemaakt: het grootste deel van het cabinepersoneel is nors, en ronduit onbeschoft. Duidelijk niet diervriendelijk. Steeds vuile blikken naar de hondjes. Natuurlijk wil het dan lukken dat bij het verlaten van het vliegtuig mijn hondje plots ontsnapt uit zijn reiszak. Die stewardess roept, krijst bijna dat ik die hond in de zak moet laten. Ik zeg: hij zat erin maar is plots ontsnapt. Krijst ze weer: dat had je moeten weten vooraleer je dit vliegtuig opstapt. Dit is een ongelukje en ik wordt uitgekafferd in het bijzijn van tientallen reizigers die na mij het vliegtuig moeten verlaten. Tui cabinepersoneel van Brussel? Nooit meer. Die van Antwerpen Airport zijn veel vriendelijker. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 16 april 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2020

De vlucht werd wegens Corona geannuleerd en ik kreeg een voucher. In 2021 geprobeerd het geld van de voucher terug te krijgen, maar de boekhouding slaagt erin om het geld TWEEMAAL naar de verkeerde bankrekening over te maken. De online klantenservice verwijst door naar emailadressen die antwoorden niets te kunnen doen. Op dit moment na zeven weken nog steeds het geld niet ontvangen... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 januari 2021 bestemming: Bonaire, reisperiode: februari 2020

Los vliegticket gekocht. 2 maal verzet: de eerste keer door Tui, de tweede keer door ons, vanwege een negatief reisadvies ivm Corona.
Ook nu code oranje, dus willen we weer verzetten. Nu moeten we €600 bijbetalen bovenop de reeds betaalde ticket van €678. Terwijl een nieuw ticket in totaal €676 kost.
Zo schandalig.
Bij correspondentie loop je tegen een muur: Je krijgt het idee dat je tegen een kind aan het praten bent. Bijlagen worden niet gelezen, er komt geen ander antwoord op vragen dan alleen standaard zinnetjes.
Wij nemen ons verlies, en vliegen nooit meer met Tui. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 november 2020 bestemming: België / Brussel, reisperiode: november 2020

Ik heb vlucht geboekt om op 28/11 van Malaga - Brussel te vliegen. De boeking wordt onmiddellijk geannuleerd door tui, dus ik boek opnieuw. Nu zie ik op mijn rekening dat ze beide aangerekend zijn. Al getelefoneerd en gemaild maar lukt niet om geld terug te krijgen blijkbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 november 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2019

Dinsdag 3 november twee last minute vluchten geboekt naar Gran Canaria voor donderdag 5 november. Hele regelgeving rondom corona eerst uitvoerig bekeken: op de site van TUI stond aangegeven dat voor Spanje een corona test niet verplicht was, een verklaring voor TUI en voor Spanje zelf wel. Braaf alles ingevuld en optimistisch naar het vliegveld gegaan. Vervolgens blijkt bij aankomst op het vliegveld dat TUI-fly als ENIGE maatschappij deze test wél verplicht. We werden verzocht om met de shuttle naar de snelteststraat te gaan om een test af te laten nemen. Ontzettend stressvol. Na lang wachten kwam deze bus niet opdagen. We werden verzocht om een taxi te nemen. Dit kostte ons €60. Vervolgens moesten we voor de test ook nog een €120 betalen. We hebben onze vlucht met vijf minuten net gehaald. Overigens zat het vliegveld helemaal vol, dus verantwoordelijk omgaan met corona doen ze helemaal niet. Even de site bekeken, en daar stond dat het bij last-minute vluchten voor kan komen dat je als klant niet alle informatie rondom de corona regelgeving op krijgt gestuurd, en dat je in dat geval contact op kan nemen met TUI over gedane onkosten. Dit heb ik net gedaan, maar nee hoor: het stond op de site dus het is ons probleem. Als maatschappij is het jullie verantwoordelijkheid om mij van de juiste informatie te voorzien. Door dit gebrek aan informatie heb ik €200 verloren. Wat een belachelijk klantonvriendelijk bedrijf. Dit doen we dus nóóit meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Griekenland / chania, reisperiode: oktober 2020

Onvriendelijk persooneel ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Reis moet nog beginnen maar tui fly laat nu al zien niet betrouwbaar te zijn. Onze heen vlucht is verzet van Dusseldorf naar Keulen maar de retour vlucht is blijven staan op Dusseldorf, niet echt handig. Op de terug vlucht naar Keulen is nog plek maar Tui fly is niet bereikbaar, niet via mail, niet via webpage en telefoonnummer dat je moet bellen binnen 7 dagen geeft alleen een bericht en verbreekt daarna direct de verbinding. 5 andere nummers geprobeerd allemaal verbreken direct de verbinding. TUI Nederland kan niets doen, weet zelfs niet hoe ze te benaderen, op Dusseldorf Airport is de balie sinds een half jaar gesloten en Tui reisburo op datzelfde vliegveld geeft ook geen gehoor evenals de ticket handling. Werkelijk niets wijst erop dat dit bedrijf serieus met klanten omgaat, sterker nog het lijkt wel dat ze niet eens bestaan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: januari 2020

Wat een drama was de terugvlucht. Eerst heel lang in de rij moeten staan om in te mogen checken omdat alles te gelijk ging. Stap je in het vliegtuig heb je een stewardess die zo ontzettend onbeleefd en onbeschoft is. Je als vuil behandeld echt niet normaal heen met Ryanair top geregeld maar terug. Belachelijk dit!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen