Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

TUIfly

Url: https://www.tui.nl/vliegtickets/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van TUIfly
TUIfly won in 2015 de Reisgraag award

De luchtvaartmaatschappij TUI fly is een onderdeel van TUI Group en is opgericht in 2005. Sindsdien is de maatschappij gegroeid en biedt vliegtickets aan naar meer dan zestig bestemmingen wereldwijd. Je kunt onder andere vliegen naar Amerika, Afrika, het Caribisch gebied en Europa. TUI fly vliegt met drie verschillende vliegtuigen. Er wordt gevlogen met de Boeing 737-800, de Boeing 767-300 en de Boeing 787 Dreamliner.

Als je een verre vlucht boekt krijg je een warme maaltijd en snack. Daarnaast wordt er koffie, thee en frisdrank geschonken op de vluchten. Entertainment is ook inbegrepen. Vluchten binnen Europa bieden deze service niet maar tegen betaling kunnen er wel drankjes en snacks worden besteld.

Het zitcomfort verschilt per concept waarmee je vliegt. Je hebt de keuze uit Economy stoelen, Comfort stoelen en Deluxe stoelen. De Deluxe stoelen zijn enkel te boeken met de Boeing 787 Dreamliner. Bij TUI fly is altijd een stuk handbagage inbegrepen die maximaal tien kilo mag wegen. De maximale afmeting voor de handbagage is 55 x 40 x 25 centimeter. Ruimbagage is bij de maatschappij gemakkelijk bij te boeken.

TUI fly zet zich in voor het klimaat door de uitstoot van haar vliegtuigen zo laag mogelijk te houden. De maatschappij richt zich op de onderwerpen: CO2-uitstoot, afval, duurzame producten en biobrandstof.

Tijdens de vluchten met TUI fly kun je gebruik maken van TUI Cloud. Je kunt dan je smartphone, laptop of tablet verbinden met het TUI netwerk. Heb je moeite met vliegen? TUI fly werkt samen met de stichting VALK. Dit therapeutische instituut helpt mensen al twintig jaar om van hun vliegangst af te komen. Door middel van virtual reality en oefeningen in een stilstaand vliegtuig werk je toe naar je doel om te vliegen.

op 25 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Er zijn laten duidelijk zijn meer TUI organisatie maar ik beoordeel TUIfly België. Er ontstaat een groot probleem door een zandstorm daar kan TUI fly BE niets aan doen. MAAR niet via de mail of sms of Twitter communiceren dat er geen vluchten meer mogelijk zijn is een doodzonde van het bedrijf. Als euro control het luchtruim op GC sluit zou je toch aan je klanten door kunnen geven kom NIET naar de AirPort. Niets van dit alles, ze laten de mensen komen, worden opgevangen door TUIFly personen en mogen een bagage inleveren om vervolgens 1 of 2 of 3 dagen te wachten. Lemmings gedrag, willen jullie dan niet luisteren naar klanten, nee want zelf feedback is niet mogelijk ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2020

Wij ziin op 23-2 vertrokken naar Lanzarote. Onderweg moesten we terug vanwege de weersomstandigheden. Op Düsseldorf zou iemand van TUI Fly ons te woord staan. Wij wachten en wachten 2 uur lang totdat wij hoorde dat er niemand van TUI zou komen en al die tijd ook op de koffers moeten wachten omdat er geen personeel van Tui was om de koffers op de band te komen leggen. Dat schijnt in Duitsland anders te werken dan in Nederland. Wij hebben niemand gezien dus gaan bellen na 25 minuten iemand aan de telefoon die ons vertelde een hotel boeken en de volgende morgen te melden om 8.00 uur bij de Tui Fly desk op het vliegveld en dat er zeker een omboeking voor ons zou plaatsvinden en dat er een alternatief geboden zou worden. Maar helaas de volgende morgen blijkt er geen TUI desk te zijn en nog steeds niets is geregeld voor onze vlucht. Na één uur weer iemand aan de telefoon die ons wist te vertellen dat er géén vervangende vlucht zou komen. We konden ons geld terug krijgen voor de vlucht.
Dit gaat beslist nog een staartje krijgen wat een afschuwelijke service van TUI FLY!!! TUI..... Discover your smile? We gaan alle onkosten declareren en verwachten een groot excuus. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 februari 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2019

Zeer slechte verzorging, onvriendelijk personeel en voor zo’n lange vlucht een taai broodje en dan 9 uur niets, dan pas weer wat eten:drinken. Twee toiletten voor het hele vliegtuig, behalve deluxe klasse is veel te weinig. Lange rijen en ronduit smerig. Volgende keer zeker weer KLM ... Lees meer

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen