Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

TUIfly

Url: http://www.tui.nl/vliegtickets/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van TUIfly
TUIfly won in 2015 de Reisgraag award

TUIfly is een luchtvaartmaatschappij die in april 2005 is opgericht en onderdeel is van de internationale reisorganisatie TUI Group. De luchtvaartmaatschappij maakt deel uit van het internationale TUIfly team. Deze internationale vloot bestaat uit ruim 155 toestellen. TUIfly zet zich actief in voor het milieu door zoveel mogelijk CO2-uitstoot tegen te gaan, gebruik te maken van biobrandstof en te kiezen voor duurzame producten.

In oktober 2015 is de Nederlandse naam Arke veranderd in TUI. TUIfly voert de vakantievluchten uit en vliegt voor alle onderdelen van TUI Nederland. De luchtvaartmaatschappij vliegt naar meer dan 60 bestemmingen binnen en buiten Europa. Zo vliegt TUIfly naar diverse bestemmingen in Europa, Noord-Amerika, het Caraïbisch gebied, Afrika en het Midden-Oosten.

Bij TUIfly draait het om het reiscomfort van de passagier. Het is mogelijk om op alle vluchten zelf de gewenste zitcomfort en service te kiezen. Er kan gekozen worden uit vier klassen: Economy, Comfort, Premium Comfort Class en Star Class. Afhankelijk van de klasse kunnen passagiers gratis of tegen betaling gebruik maken van een aantal extra services. Zo is online inchecken met stoelreservering (tegen betaling) een mogelijkheid, voor passagiers van de Star Class is dit gratis. Het is dan ook mogelijk om alvast een stoel te reserveren bij het raam, een plekje met extra beenruimte te kiezen of meerdere stoelen naast elkaar te reserveren. Er zijn per vlucht ook een aantal DuoSeats beschikbaar. Wie graag een plek wilt zonder buren kan een DuoSeat reserveren. Dit houdt in dat de stoel naast je dan leeg blijft. Indien de DuoSeat niet beschikbaar is ontvang je voor vertrek een e-mail en krijg je het geld terug.

Ga je naar een verre bestemming of kom je terug van een verre bestemming dan kun je een gratis warme maaltijd met een glaasje water verwachten. Vluchten binnen Europa hebben deze service niet, maar er kunnen tegen betaling wel drankjes en snacks besteld worden. Voor passagiers in Premium Comfort Class of Star Class is deze service gratis. Verder is het ook mogelijk om naast het standaard entertainment programma te kiezen voor het persoonlijk entertainment programma die je van tevoren kunt reserveren. Deze service is inbegrepen voor Star Class en Premium Comfort Class passagiers en alleen mogelijk voor vluchten van en naar verre bestemmingen.

Heb je vliegangst? TUI biedt je samen met Stichting Valk de mogelijkheid om deze angst te overwinnen met een cursus. Met behulp van sessies met een luchtvaartpsycholoog, een training waarin je leert om te gaan met de angst en een aantal oefeningen werk je naar het volgende doel: een vlucht maken binnen Europa met TUIfly.

op 26 juli 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2017

Reis is nog niet begonnen maar tui kan niet lezen en schrijft de namen verkeerd....... Lees meer

  • Algemeen 3
op 24 juli 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2017

Na het opstijgen van vlucht TB1213 zagen we al vrij snel dat er met eten werd begonnen vanaf de voorkant en zagen dat er dienbladen met eten werden uitgedeeld. Aangezien wij geen eten hadden gereserveerd wisten wij dat we moesten betalen. Echter de stewards en stewardessen bleven in het voorste gedeelte van het vliegtuig druk bezig met het serveren van eten en drinken. Pas na meer dan anderhalf uur na het opstijgen kwam er een karretje naar het achterste gedeelte van het vliegtuig.
Daar hebben we wat te eten besteld en werden op een robotachtige en onvriendelijke manier geholpen.
Volgens mij zou het toch zondermeer mogelijk moeten zijn om ook een klein beetje aandacht aan het achterste gedeelte van het vliegtuig te schenken en op dezelfde tijd te beginnen met de verkoop van eten en drinken. Aan de gezichten en opmerkingen van onze medereizigers om ons heen bleek dat onze mede reizigers ook zeer verontwaardigd waren door de uitblijvende service.
Een budget luchtvaartmaatschappij zoals RyanAir geeft nog beter en vriendelijkere service als tijdens onze TUIfly vlucht!

Echter tijdens de terugvlucht was het helemaal rampzalig!
Klaar zittend bij de gate voor onze vlucht TB6734 werden eerst een deel mensen uit het vliegtuig gezet en aan de opmerkingen en reacties van mensen snapten ze niet wat er bedoeld werd met hun transit status en bijbehorend extra ticket wat ze in de handen geduwd kregen.
Echter na een korte vertraging mochten we boarden en werden we na lang wachten in de slurf naar het vliegtuig toch met een bus naar het vliegtuig gebracht. Tot mijn verbazing werden we niet afgezet bij een TUI vliegtuig maar bij een vliegtuig zonder reclame. Door rondlopende stewards van het vliegveld werd wel bevestigd dat we de juiste vlucht hadden. Op onze gereserveerde zitplaats aangekomen bleek de beenruimte zo klein te zijn dat je niet fatsoenlijk kon zitten. Dit was voor mij en veel medepassagiers echt onacceptabel en na het opstijgen hebben we aan een stewardess gevraagd waarom dat er zo weinig beenruimte was, ze trok alleen haar schouders op en liep weg!
Zelfs voor een budget vlucht is de beenruimte waar we meer als vier uur in opgevouwen gezeten hebben niet te doen en ik ben dus ook met flinke beenklachten uitgestapt.

Nadat ik wat research heb gedaan op TUIfly en de maatschappij SmartLynx die onze terugvlucht heeft verzorgt blijkt dat TUIfly het niet zo nauw neemt met hun reizigers. Voor ons NOOIT meer TUI!... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juli 2017 bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2017

De reis op zich was prima, maar ik heb me gestoord aan de films die op de heen- en terugreis werden gedraaid. Veel geweld, seksueel getint en veel gevloek. Niet alle reizigers zijn hierop gesteld. Ik stoorde me eraan en wist niet waar ik kijken moest!... Lees meer

  • Algemeen 6

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen