Schrijf een review

Info over TUIfly

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Beechavenue 43, 1119 RA Schiphol-Rijk NL
020-8921400

Logo van TUIfly

De luchtvaartmaatschappij TUI fly is een onderdeel van TUI Group en is opgericht in 2005. Sindsdien is de maatschappij gegroeid en biedt vliegtickets aan naar meer dan zestig bestemmingen wereldwijd. Je kunt onder andere vliegen naar Amerika, Afrika, het Caribisch gebied en Europa. TUI fly vliegt met drie verschillende vliegtuigen. Er wordt gevlogen met de Boeing 737-800, de Boeing 767-300 en de Boeing 787 Dreamliner.

Als je een verre vlucht boekt krijg je een warme maaltijd en snack. Daarnaast wordt er koffie, thee en frisdrank geschonken op de vluchten. Entertainment is ook inbegrepen. Vluchten binnen Europa bieden deze service niet maar tegen betaling kunnen er wel drankjes en snacks worden besteld.

Het zitcomfort verschilt per concept waarmee je vliegt. Je hebt de keuze uit Economy stoelen, Comfort stoelen en Deluxe stoelen. De Deluxe stoelen zijn enkel te boeken met de Boeing 787 Dreamliner. Bij TUI fly is altijd een stuk handbagage inbegrepen die maximaal tien kilo mag wegen. De maximale afmeting voor de handbagage is 55 x 40 x 25 centimeter. Ruimbagage is bij de maatschappij gemakkelijk bij te boeken.

TUI fly zet zich in voor het klimaat door de uitstoot van haar vliegtuigen zo laag mogelijk te houden. De maatschappij richt zich op de onderwerpen: CO2-uitstoot, afval, duurzame producten en biobrandstof.

Tijdens de vluchten met TUI fly kun je gebruik maken van TUI Cloud. Je kunt dan je smartphone, laptop of tablet verbinden met het TUI netwerk. Heb je moeite met vliegen? TUI fly werkt samen met de stichting VALK. Dit therapeutische instituut helpt mensen al twintig jaar om van hun vliegangst af te komen. Door middel van virtual reality en oefeningen in een stilstaand vliegtuig werk je toe naar je doel om te vliegen.

Ervaringen met TUIfly

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 589 reviews over TUIfly lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,8. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 11 juni 2007 door Joyce Zuiddam.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.748 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. TUIfly scoort dus gemiddeld 1,0 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend positief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. TUIfly heeft deze publieksprijs gewonnen in 2015.

TUIfly krijgt gemiddeld een 4,8
op basis van 589 ervaringen:

4,8 + Ervaring delen
op 21 maart 2025 bestemming: België / Oostende, reisperiode: maart 2025

Flesje champagne 13€ : oké maar in een kartonnen beker...? Én de hostess was zéér onbeleefd als ik zei dat 10 dagen terug we nog een glas kregen...het was niet waar zei ze . Ik ben er niet verder op ingegaan en ben erg ontgoocheld in de service , én was zéker niet de enige !!! 👎👎 ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 9 februari 2025 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: januari 2025

Vlucht or 757 van Amsterdam naar Willemstad met een tussenstop op punta cana.
Wij hadden vier tickets en konden alleen economie stoelen kopen om zo naast elkaar te zitten. Deze stoelen zijn niet geschikt voor volwassen mensen de ruimte is zo klein dat dit zeer onprettig is voor meer dan 10 uur en dan nog de tussen stop , dan moet iedereen eruit met al je handbagage en dit moet weer door de security en dan weer snel het vliegtuig in.
Dan zijn je stoelen in genomen door andere passegiers waarop ik het personeel vroeg wat nu. Antwoord ga nou maar zitten wij hebben geen tijd en anders gaat het nog langer duren .
TUI altijd wel prettig gevlogen met jullie maar de service is onvoldoende en vlieg ik NOOIT MEER MET JULLIE. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 21 november 2024 bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2024

De extra beenruimte in de comfortklasse ben je kwijt op het moment dat degene die voor je zit achterover gaat en eigenlijk daarmee een groot deel van je eigen vrije ruimte opeist. Je kan geen gebruik meer maken van je veels te kleine klaptafeltje en je moet nood gedwongen een andere zithouding aannemen.Je betaalt voor extra beenruimte maar je krijgt er kramp en ergernis voor terug. Ook was het veels te warm tijdens de vlucht, dus niet de beloofde ontspanning tijdens het reizen met de dreamliner. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 13 november 2024 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2024

Klantenservice weet niet verl

  • Algemeen 6
op 9 november 2024 bestemming: Bonaire, reisperiode: november 2024

Na boeken geprobeerd een vegetarische maaltijd te regelen, stoel te reserveren, in te checken, etc. Telkens geeft elke link uit elke mail de melding "pagina bestaat niet". App gedownload, stuurt je door naar de site, zelfde verhaal.
Op Schiphol voor vertrek nogmaals gevraagd of er een vegetarische maaltijd kon worden geregeld, maar dat was te laat vond men.
Vervolgens op bestemming wederom alles geprobeerd te regelen voor de terugreis, maar weer werkt geen enkele link. Langs geweest op de luchthaven en bij het lokale kantoor, die wisten het ook niet, konden ook nergens bij en helaas waren we volgens hen 2.5 dag van tevoren ook al te laat.
Dan geeft Tui zelf nog aan dat je het met reisleider moet regelen, die je niet hebt als je geen pakketreis hebt.
Nog veel mooier is ook de regel dat je pas na het einde van je reis een klacht kan indienen, zodat er sowieso niks meer aan gedaan kan worden.
Vooral echt jammer om de hele reis bezig te moeten zijn met het regelen van je terugreis en dan zonder enig resultaat.
En dat alles valt nog in het niets bij het feit dat de ruimte in het vliegtuig echt miniscuul is met 70 centimeter. Een brace positie is sowieso onmogelijk mocht er iets mis gaan maar je moet ook eigenlijk meteen al alle folders weggooien om net die ene broodnodige centimeter ruimte te winnen om niet je knieën te breken.
Hadden graag bij betaald om grotere plaatsen te krijgen, maarja, we konden dus nooit ergens bij.

  • Algemeen 1
op 5 november 2024 bestemming: Eindhoven / Nl, reisperiode: november 2024

Mijn ervaring is dat er altijd vertraging is ,op de heenweg naar buiten nador ongeveer een uur,de terugweg ruim 3 uur vertraging, duur grapje voor mijn vrouw met parkeren op eindhoven, waardeloos dus,laatste keer tuii

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2024 bestemming: canarische eilanden / Lanzarote, reisperiode: december 2024

Per ongeluk de verkeerde achternaam (niet de meisjesnaam) ingevuld bij de aanvraag van het ticket. Krijg je gewoon te horen dat een nieuw ticket kopen zonder restitutie van oude ticket de enige optie is (Het kan gewoon niet meer aangepast worden!???) Had ik het premiuim vinkje (voor 60,= euro p.p.) maar aan moeten vinken dan was het geen probleem geweest om het aan te passen! Zelden zulke afzetters mee gemaakt. Ik snap dat ik zou moeten betalen voor een wijziging maar gewoon doodleuk zeggen dat ik maar een compleet nieuw ticket moet kopen gaat echt veel en veel te ver. En straks wel die stoel die al betaald is nog een keer doorverkopen...

  • Algemeen 1
op 23 september 2024 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2024

Slechte service, altijd vertraging. Komt o.a. doordat er niet gecheckt wordt op handbagage waardoor er iedere keer te veel trolleys in het vliegtuig zitten die dan niet blijken te passen.. Rommelig en slecht geregeld. Voor ons geen tuifly meer.

  • Algemeen 2
op 2 september 2024 bestemming: Fuerteventura / Schiphol, reisperiode: september 2024

Vertraagd, geannuleerd, nu een dag, weer 3 uur vertraagd, nu nog verder vertraagd wachtend op een crew. Schijt service, vreselijk!!!

  • Algemeen 1
op 29 februari 2024 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2024

Na een geweldige vakantie op de terugreis. Wij hadden online ingecheckt en de stoelnummers waren bekend. De passagier op stoel A was er nog niet en mijn vrouw was daar “ tijdelijk” gaan zitten. Toen de “ eigenaar” kwam was het direct van “ U zit op mijn plaats en ik wil daar zitten” dat begrepen wij ook wel maar het is de toon die de muziek maak. Mijnheer ging zitten de benen wijd uitelkaar, de stoel achterover doen de arm op de leuning. Er was geen plaats meer voor mijn vrouw. Na enige tijd mijnheer erop aangesproken maar dat was zijn plaats en hij zat prima…en hij hoefde geen rekking te houden met een ander…Dit voorgelegd aan het cabine personeel en gezegd dat ik bang was voor een escalatie. Dankzij de medewerking van dit geweldige personeel kregen wij andere plaatsen in het vliegtuig. Jammer dat de “aso” kon blijven zitten maar wij hadden geen last meer van deze man. Willen het personeel nogmaals bedanken voor hun inzet.

  • Algemeen 8

Bekijk 589 ervaringen over TUIfly

Vakantieverhalen / reisverslagen