Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

TUIfly

Url: http://www.tui.nl/vliegtickets/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van TUIfly
TUIfly won in 2015 de Reisgraag award

TUIfly is een luchtvaartmaatschappij die in april 2005 is opgericht en onderdeel is van de internationale reisorganisatie TUI Group. De luchtvaartmaatschappij maakt deel uit van het internationale TUIfly team. Deze internationale vloot bestaat uit ruim 155 toestellen. TUIfly zet zich actief in voor het milieu door zoveel mogelijk CO2-uitstoot tegen te gaan, gebruik te maken van biobrandstof en te kiezen voor duurzame producten.

In oktober 2015 is de Nederlandse naam Arke veranderd in TUI. TUIfly voert de vakantievluchten uit en vliegt voor alle onderdelen van TUI Nederland. De luchtvaartmaatschappij vliegt naar meer dan 60 bestemmingen binnen en buiten Europa. Zo vliegt TUIfly naar diverse bestemmingen in Europa, Noord-Amerika, het Caraïbisch gebied, Afrika en het Midden-Oosten.

Bij TUIfly draait het om het reiscomfort van de passagier. Het is mogelijk om op alle vluchten zelf de gewenste zitcomfort en service te kiezen. Er kan gekozen worden uit vier klassen: Economy, Comfort, Premium Comfort Class en Star Class. Afhankelijk van de klasse kunnen passagiers gratis of tegen betaling gebruik maken van een aantal extra services. Zo is online inchecken met stoelreservering (tegen betaling) een mogelijkheid, voor passagiers van de Star Class is dit gratis. Het is dan ook mogelijk om alvast een stoel te reserveren bij het raam, een plekje met extra beenruimte te kiezen of meerdere stoelen naast elkaar te reserveren. Er zijn per vlucht ook een aantal DuoSeats beschikbaar. Wie graag een plek wilt zonder buren kan een DuoSeat reserveren. Dit houdt in dat de stoel naast je dan leeg blijft. Indien de DuoSeat niet beschikbaar is ontvang je voor vertrek een e-mail en krijg je het geld terug.

Ga je naar een verre bestemming of kom je terug van een verre bestemming dan kun je een gratis warme maaltijd met een glaasje water verwachten. Vluchten binnen Europa hebben deze service niet, maar er kunnen tegen betaling wel drankjes en snacks besteld worden. Voor passagiers in Premium Comfort Class of Star Class is deze service gratis. Verder is het ook mogelijk om naast het standaard entertainment programma te kiezen voor het persoonlijk entertainment programma die je van tevoren kunt reserveren. Deze service is inbegrepen voor Star Class en Premium Comfort Class passagiers en alleen mogelijk voor vluchten van en naar verre bestemmingen.

Heb je vliegangst? TUI biedt je samen met Stichting Valk de mogelijkheid om deze angst te overwinnen met een cursus. Met behulp van sessies met een luchtvaartpsycholoog, een training waarin je leert om te gaan met de angst en een aantal oefeningen werk je naar het volgende doel: een vlucht maken binnen Europa met TUIfly.

op 6 december 2018 bestemming: Curaçao / hato, reisperiode: november 2018

Wij hebben gereisd in de deluxe klasse. Wat een heerlijke ervaring. Tot nu toe enkele keren in comfort klasse gereisd maar we wilden op een lange vlucht nog iets meer comfort. Nou dat hebben we gekregen. Wij willen het personeel van TUI via deze weg nog even onwijs bedanken voor alle goede zorgen. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot snel. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 1 december 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Heenreis was prima en goed verzorgd Wij vlogen in de luxe class Terugreis was zeer slecht door personeel wat er een potje van maakte, nooit zulk slecht cabinepersoneel gehad geklaagd bij Tui, maar geen enkele reactie ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 30 november 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Hotel was perfect alleen het vliegen met Tui was voor de zoveelste keer een ramp
Het Lijkt erop dat het onderhand normaal is om mensen in te laten stappen om ze vervolgens om wT voor redenen lange tijd in het vliegtuig te laten zitten ook nu vielen wij weer in de prijzen
3 uur in het vliegtuig gezeten alvorens te vertrekken er werd ons warempel een glaasje water aangeboden
Volgens de piloot waren er problemen met het navigatiesysteem op Kos deze smoes werd die week daarvoor ook gebruikt
Een sms van Tui gaf aan dat we niet mochten vertrekken vanwege de drukte
Na het indienen van een klacht werd de klacht weggewimpeld als zijnde overmacht vanwege het slechte weer
Tui je laat mensen geen 3 uur zitten alvorens te vertrekken
Dit is niet de eerste keer de laatste 3 keer soortgelijke situaties meegemaakt

Hou het na vele jaren wel gezien om nog een reis bij Tui te boeken ... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen