Turkish Airlines

Url: https://www.turkishairlines.com/en-nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Turkish Airlines

Turkish Airlines is begonnen in 1933 met 5 vliegtuigen. Vandaag de dag vliegt de luchtvaarmaatschappij met 335 vliegtuigen en wordt de organisatie tot de top van de luchtvaartmaatschappijen gerekend. De vluchten met Turkish Airlines vertrekken in Nederland vanuit Amsterdam en Rotterdam. In het jaar 2014 heeft Turkish Airlines haar eigen onderhouds- en repartiecentrum gelanceerd op Sabiha Gökçen International Airport. Dit wordt gezien als een grote stap voorwaarts voor de Turkse burgerluchtvaart. Naast vliegtickets kun je bij Turkish Airlines ook een auto huren en een hotel boeken.

De luchtvaartmaatschappij heeft een programma dat exclusief bedoeld is voor de zakelijk klanten. Met Turkish Airlines Corporate kunnen zakelijke klanten profiteren van speciale kortingen, extra toegestane bagage en de Businessclass-balie en Turkish Airlines-lounges kunnen gebruikt worden als je jaarlijks je vluchtdoel behaalt.

Bij Turkish Airlines kun je ook miles sparen met de vluchten van Turkish Airlines en met vluchten van andere Star Alliance leden. Star Alliance is een organisatie van luchtvaartmaatschappijen die elkaar controleren op kwaliteit en veiligheid. Met de miles van de maatschappijen kun je vervolgens diensten kopen zoals een hotelboeking, autoverhuur en gezondheidszorg.

Daarnaast is Turkish Airlines al een aantal keer verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij van Europa. Air Transport Association (IATA) heeft de Turkish Airlines beoordeeld als een veilige luchtvaartmaatschappij.

Ervaringen met Turkish Airlines

Turkish Airlines krijgt gemiddeld een 3,5
op basis van 27 ervaringen:

3,5 + Ervaring delen
op 17 november 2023 bestemming: / Aqaba, reisperiode: juli 2023

I booked a flight from Amsterdam to Aqaba with a stop in Istanbul. Because the first flight was delayed I missed my transfer in Istanbul. I told the crew I would miss my next flight and they said they would arrange for me (and some other passengers) to be picked up by ground stewards and taken quickly to the next flight and that they would wait for us. When we got off the plane, offcourse no one was waiting for us.
The first flight that went to Aqaba was the next day. I had to wait on the airport the whole night and couldn't sleep for more than 24 hours because they said there was no time to book an hotel. They gave me a coupon for food but there was not any restaurant who accepted the coupon. I had to pay for the food and for the wifi to check my next flight, who was also delayed. I arrived one day later on my destination and missed the first day of my only 5 day trip because of this and they will not pay me any compensation because they say the reason of the delay was out of their control. However they will not tell me the reason of the delay. The service of cheaper airlines I traveled with, is much, much better than the service of TurkishAirlines, where you pay double for the same tickets. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2023 bestemming: / stansted, reisperiode: oktober 2023

My flight from Stansted to Istanbul was delayed for no good reason and with no explanation from the crew at the airport and inside the plane. The crew inside reassured me I would not miss my connection to Tbilisi. However, we arrived about 20-30 minutes late and upon arrival, airport staff told me to go pick up my luggage (which took 1 hour to turn up) and head to Turkish Airlines' hotel desk. They put me up in a hotel and told me they'd rebooked on the same flight... 24 hours later! I arrived at my destination 24 hours late and Turkish Airlines are now denying me compensation on the basis that the delay was beyond their control - they are unsurprisingly doing everything they can to avoid providing me with evidence of that.

It's worth noting the exact same thing happened on my way back though that time, I ended up spending 12 hours in the airport as they didn't offer me a hotel room. Once again, they denied me compensation on the basis that the delay was beyond their control and continue ignoring my requests for evidence.

Their customer service team is helpless and doing everything they can to avoid providing me with the information I requested.

They are the most chaotic and unhelpful airline I've ever had to deal with and I do not recommend flying with them.

I went to Tbilisi to attend a conference and several people who flew with Turkish Airlines faced similar issues. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 september 2023 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: augustus 2023

Vreselijke website, slechte en smalle stoelen, weinig beenruimte, slecht eten, onvriendelijk personeel. Ongeschikt voor lange vluchten. Slechte communicatie. Nooit meer! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2023 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: juli 2023

We vlogen van Düsseldorf naar Jakarta. De service aan boord was fantastisch. Zeker als je het vergelijkt met Ryanair of EasyJet. We vliegen graag nog een keer met Turkish Airline. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 29 mei 2023 bestemming: , reisperiode: mei 2023

Tickets with reissue option is a scam

Last year I purchased the ticket with option to reissue. I have to cancel my trip few days in advance (not last minute) and I contacted call centre and they offered to change it to open date ticket, which I did. Now, I try to book flight on the same route using this open date ticket for the trip in few weeks, but option offered was actually more expensive then just buying new ticket online. After filing the complain to customer service desk, they responded with generic "you have to read the fine print before buying the ticket" excuse. I understand that reissuing would cost me some fine, but not accepting paying more than I can do online. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 mei 2023 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2022

150 euro extra betaald voor 2 stoelen met extra beenruimte. Stoelen waren toegezegd maar bij de checkin kregen we andere standaard stoelen. Kon niet veranderd worden. Moesten maar geld terug vragen. Dit werd keer op keer geweigerd omdat " er geen bewijs was" Ondanks de aangeleverde copien vaan de bestelbevestiging en de boarding passen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2023 bestemming: Irak / Kirkuk, reisperiode: maart 2023

Ik heb de eindbestemming nooit bereikt; TA annuleerde de vlucht 1,5 uur na vertrek. Ik kreeg een vlucht aangeboden naar een andere stad maar daardoor niet het visum om Kirkuk binnen te komen. Aan de gate werden we onpersoonlijk weggestuurd en naar de balie gestuurd waar geen enkel medeleven te bespeuren viel, en de klantenservice online is nog vele malen erger. Ik heb TA sindsdien geprobeerd op vele manieren te bereiken en dring niet tot ze door. Ze weigeren de klacht in behandeling te nemen en komen steeds met hetzelfde riedeltje. Compleet gebrek aan service. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 februari 2022 bestemming: Iran / Teheran, reisperiode: februari 2022

Heel slecht behandeldt door de service bali en 3 keer ticket moeten kopen om heen en terug te kunnen reizen en dat omdat ik iets telaat in turkije aan kwam. Alke tiket hadden ze geannuleerd en ook nog een nep heen en terug reis weer verkocht waardoor ik bij terug reis weer een nwe ticket heb moeten kopen . Wat normaal omgezet kan en kon worden .personeel erg onaardig en zeker alleen maar op geld uit . Nooit meer met deze airline vliegen kan ik ze beloven . Ergste vlucht die ik ooit mee heb gemaakt ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 27 juni 2021 bestemming: / Schiphol, reisperiode: juni 2020

Op 26 juni 2021 stonden wij bij de incheck-balie, de dame van turkse afkomst vertelde in alle arrogantie en in een respectloos gedrag dat de corona bewijzen niet voorzien zijn van een stempel en een handtekening wat ongebruikelijk is. Zij was totaal onverbreid om mee te denken hoe dit kan worden opgelost en hoe de passagier zich voelt. Ik vind Turkisch airline zeer onvriendelijke medewerkers heeft en ik raad de maatschapij totaal af. Erg onprettig en onprofessioneel gedraag.
Ticket waren geboekt 4 maanden geleden en alle voorbereidingen zijn getroffen voor de reis. Na zoveel onnodige stress kon mijn gezin meereizen maar eer prettig ervaring was niet niet!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 april 2021 bestemming: Thailand, reisperiode: december 2020

Onze reis kon niet doorgaan door covid, op suggestie van turkish Airlines de ticket omgezet naar open ticket. We hebben al aantal malen geprobeerd ticket om te boeken, maar iedere keer krijgen we terug dat we niet voldoen aan de voorwaarden. Het is ons niet eens duidelijk wat de voorwaarden zijn. We hebben al zoveel gebeld met de klantenservice. Communicatie is onduidelijk en tegenstrijdig. Zeer frustrerend.

Wij willen liefst ons geld terug, maar dat doen ze niet. Ze stellen ons allerlei verplichtingen op, waardoor het omboeken gewoon onmogelijk wordt. Ik ben zeer ontevreden! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 maart 2021 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2020

Ben 1.5 jaar bezig geweest om mijn geld terug te krijgen terwijl probleem bij systeem was ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 januari 2021 bestemming: Egypte / Hengelo, reisperiode: augustus 2020

Op 13 augustus 2020 heb ik een tiecket geboekt via turkish airlines naar egypte op de heen weg mijn koffer 6 dgen kwijt later heb ik mijn koffer ontvangen op de terug weg heb ik een extra koffer gekocht toen kwam ik op schiphol zag ik mijn koffers beschadigd ik heb de klacht gemeld alles opgestuurd tiecket fotos en factuurs vaak bellen toch heb ik een reactie gekregen de schade werd bepaald $50 dollar daar ging ik niet mee akkoord en ze willen niks anders dan $50 betallen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 december 2020 bestemming: België / Brussel, reisperiode: september 2020

Ik had een flex ticket omdat ik dan bij het niet krijgen van een visum geld terug zou krijgen (reis vanuit afrika), vanwege corona kwam er geen visum maar geld heb ik nog steeds niet terug. Ze zeggen dat ik bij de bank moet zijn en de bank zegt dat ze niets betaald hebben. Heel erg vervelend en dus een waardeloze maatschappij ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Turkije / Gazipasa, reisperiode: september 2020

Door Turkish airlines heb ik uren van mijn vakantie dagen moeten verspillen. De service was super slecht, er werd niet naar mij geluisterd en ik kreeg heel veel verkeerde informatie. Ik ben echt niet moeilijk, maar dit heb ik heel erg gevonden, zeker hoe Turkish airlines nu met mijn klacht om gaat. Ik had ze een hele brief geschreven over mijn belevenis met hun bedrijf en hoe slecht alles is verlopen. Uit hun reacties terug kan ik al zien dat ze mijn klacht niet eens hebben doorgenomen en mij niet serieus nemen.
De fouten die zij hebben gemaakt:
- wijziging van vlucht met tussenstop van 26 UUR.
- verkeerde wijziging data ingevoerd.
- verbinding brak enkele keren tijdens het bellen, als je terug belt krijg je een andere collega en moet je helemaal opnieuw je verhaal doen.
- werd niet naar mij geluisterd, waardoor ze me verkeerd door verwezen.
- door hun fout moest ik opnieuw datum wijzigen en werden de kosten op mij gerekend, ik kreeg 4 verschillende prijzen te horen variërend van 130-200 euro.
- ik moest minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn op de AirPort in Gazipasa om mijn tickets te betalen en zorgen dat mijn tickets in orde zouden zijn, zonder betaling geen garantie voor de tickets. Mijn vlucht was om 04:15. Ik was 23:30 aanwezig, niemand van Turkish airlines te bekennen, zij kwamen pas om 02:15 aan. Ik heb uren moeten wachten voor niks in heel veel stres.
- Nu ik een klacht heb ingediend heb ik al 2x een onzin reactie terug gekregen, ik word niet serieus genomen.

Ik ben verre van tevreden, dit is echt een verschrikking geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juli 2020 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2020

Mijn boeking is door hun geannuleerd maar mijn geld nog niet terug. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juli 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Mijn vlucht werd geannuleerd wegens covid-19. Na 4 maanden en talloze keren contact met hen genomen te hebben om te vragen wanneer ze mijn tickets gaan terug betalen nog steeds geen antwoord. Bij telefonisch contact waar ik enkel een datum vroeg van terugbetaling werd de telefoon gewoon afgelegd. Pure schande. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2019

Vlieg regelmatig over de hele wereld ( KLM, TRANSAVIA, BA, KOREAN AIR, AIR ASIA, FINN AIR, CHINA ARLINES, maar dit sloeg echt nergens op ! wat een slechte VLIEG maatschappij.
zeer slechte service en rommelig communicatie onderling en naar klant toe, koud eten, brood wordt opgediend, eten in vliegtuig duurt heel lang, kon niet meer kiezen, alles was op, veel personeel, slecht opgeleid, men lacht naar je met een masker op, men liet een complete eet dienblad vallen in de vliegtuig, gate ingang nr. was veranderd op de nieuwe airport IST, niet omgeroepen !
eerste X met Turkish Airlines gevlogen en ook de laatste X !
Smetje op mijn vakantie ! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 1 juli 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2019

Turkish Airlines heeft mijn 7 maanden geleden geboekte dure tickets (zonder lange wachttijden en overdag vliegen) gewijzigd voor goedkope tickets ( istanbul overstap 8 uur, en 01.00 uur door vliegen) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 maart 2019 bestemming: Nederland / Wageningen, reisperiode: maart 2019

Met een groep van 16 personen zouden we naar Nederland vliegen. In Katmandu wist men al dat onze overstaptijd te kort zou zijn en dat we daarom onze aansluitende vlucht zouden missen. In Istanbul aangekomen werden we gewoon schofterig behandeld door de ‘helpdesk’. De arrogantie naar alle reizigers (niet alleen van onze groep) was gewoon niet te bevatten. Dat ze zichzelf zien als de nr1 van Europa is werkelijk een lachertje. Waardeloze luchtvaartmaatschappij! ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 29 januari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Abu Dhabi, reisperiode: december 2018

Vlucht geboekt vanuit Amsterdan naar Abu Dhabi met een tussenstop in Istanbul.
De vlucht van Istanbul naar Abu Dhabi was overboekt, dit was in Amsterdam al bekend maar werd niet gemeld.
Met mij stonden er nog 8 mensen die overboekt waren.
In Istanbul na veel getouwtrek toch mee gegaan op de vlucht, in Abu Dhabi bleek mijn bagage achtergebleven te zijn in Istanbul.
Nu al 6 weken bezig om compensstie te krijgen voor de noodzakelijke uitgaven de 1e dag, geen enkele reactie van Turkisch Airlines.
Het is mij een raadsel waarom deze maatschappij zichzelf de nummer 1 van Europa noemt. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 2 november 2017 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: maart 2016

Makkelijk inchecken
Fijne zitplaatsen
Goede service
Groot aanbod films tijdens de vlucht
Geen vertraging ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 5 september 2016 bestemming: China, reisperiode: mei 2016

Goede stoelen, veel beenruimte, makkelijk met bagage (gewicht) Goed eten en zelfs een kok met een koksmuts aanwezig ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 16 februari 2016 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: juli 2015

Erg fijne maatschappij! Beviel goed en was boven verwachtingen. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 5 oktober 2015 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2015

Turkish airlines is een geweldige maatschappij. Alles is goed geregeld tijdens de vlucht en ook het eten aan boord is van zeer goede kwaliteit. Goede vliegtuigen met voldoende ruimte. Vriendelijk personeel en goede prijs- kwaliteit verhouding. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Nepal / Latlipur, reisperiode: september 2015

Dit jaar voor de 2de keer met Turkish airlines naar Nepal gevlogen de eerste keer in april was er tijdens de aardbeving (vreselijke ervaring) Turkish airlines heeft super gereageerd en mij zo goed geholpen om weer naar Nederland te kunnen en in september was het ook weer perfect. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: juli 2015

Ik ben erg tevreden over Turkish Airlines door de goede service, stiptheid van de vlucht en de prettige keuze voor maaltijden aan boord. Ook het entertainmentsysteem biedt voldoende mogelijkheden. Er is zelfs een USB-poort waardoor je je apparatuur kunt opladen of zelf meegebrachte films kunt kijken. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2014

Wat een fantastische maatschappij. Alles is heel goed geregeld, goede service aan boord en lekkere snacks en maaltijden. ... Lees meer

  • Algemeen 9
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 8

Nieuws