Turkish Airlines

Url: https://www.turkishairlines.com/en-nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Turkish Airlines

Turkish Airlines is begonnen in 1933 met 5 vliegtuigen. Vandaag de dag vliegt de luchtvaarmaatschappij met 335 vliegtuigen en wordt de organisatie tot de top van de luchtvaartmaatschappijen gerekend. De vluchten met Turkish Airlines vertrekken in Nederland vanuit Amsterdam en Rotterdam. In het jaar 2014 heeft Turkish Airlines haar eigen onderhouds- en repartiecentrum gelanceerd op Sabiha Gökçen International Airport. Dit wordt gezien als een grote stap voorwaarts voor de Turkse burgerluchtvaart. Naast vliegtickets kun je bij Turkish Airlines ook een auto huren en een hotel boeken.

De luchtvaartmaatschappij heeft een programma dat exclusief bedoeld is voor de zakelijk klanten. Met Turkish Airlines Corporate kunnen zakelijke klanten profiteren van speciale kortingen, extra toegestane bagage en de Businessclass-balie en Turkish Airlines-lounges kunnen gebruikt worden als je jaarlijks je vluchtdoel behaalt.

Bij Turkish Airlines kun je ook miles sparen met de vluchten van Turkish Airlines en met vluchten van andere Star Alliance leden. Star Alliance is een organisatie van luchtvaartmaatschappijen die elkaar controleren op kwaliteit en veiligheid. Met de miles van de maatschappijen kun je vervolgens diensten kopen zoals een hotelboeking, autoverhuur en gezondheidszorg.

Daarnaast is Turkish Airlines al een aantal keer verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij van Europa. Air Transport Association (IATA) heeft de Turkish Airlines beoordeeld als een veilige luchtvaartmaatschappij.

op 27 juni 2021 bestemming: / Schiphol, reisperiode: juni 2020

Op 26 juni 2021 stonden wij bij de incheck-balie, de dame van turkse afkomst vertelde in alle arrogantie en in een respectloos gedrag dat de corona bewijzen niet voorzien zijn van een stempel en een handtekening wat ongebruikelijk is. Zij was totaal onverbreid om mee te denken hoe dit kan worden opgelost en hoe de passagier zich voelt. Ik vind Turkisch airline zeer onvriendelijke medewerkers heeft en ik raad de maatschapij totaal af. Erg onprettig en onprofessioneel gedraag.
Ticket waren geboekt 4 maanden geleden en alle voorbereidingen zijn getroffen voor de reis. Na zoveel onnodige stress kon mijn gezin meereizen maar eer prettig ervaring was niet niet!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 april 2021 bestemming: Thailand, reisperiode: december 2020

Onze reis kon niet doorgaan door covid, op suggestie van turkish Airlines de ticket omgezet naar open ticket. We hebben al aantal malen geprobeerd ticket om te boeken, maar iedere keer krijgen we terug dat we niet voldoen aan de voorwaarden. Het is ons niet eens duidelijk wat de voorwaarden zijn. We hebben al zoveel gebeld met de klantenservice. Communicatie is onduidelijk en tegenstrijdig. Zeer frustrerend.

Wij willen liefst ons geld terug, maar dat doen ze niet. Ze stellen ons allerlei verplichtingen op, waardoor het omboeken gewoon onmogelijk wordt. Ik ben zeer ontevreden! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 maart 2021 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2020

Ben 1.5 jaar bezig geweest om mijn geld terug te krijgen terwijl probleem bij systeem was ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 januari 2021 bestemming: Egypte / Hengelo, reisperiode: augustus 2020

Op 13 augustus 2020 heb ik een tiecket geboekt via turkish airlines naar egypte op de heen weg mijn koffer 6 dgen kwijt later heb ik mijn koffer ontvangen op de terug weg heb ik een extra koffer gekocht toen kwam ik op schiphol zag ik mijn koffers beschadigd ik heb de klacht gemeld alles opgestuurd tiecket fotos en factuurs vaak bellen toch heb ik een reactie gekregen de schade werd bepaald $50 dollar daar ging ik niet mee akkoord en ze willen niks anders dan $50 betallen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 december 2020 bestemming: België / Brussel, reisperiode: september 2020

Ik had een flex ticket omdat ik dan bij het niet krijgen van een visum geld terug zou krijgen (reis vanuit afrika), vanwege corona kwam er geen visum maar geld heb ik nog steeds niet terug. Ze zeggen dat ik bij de bank moet zijn en de bank zegt dat ze niets betaald hebben. Heel erg vervelend en dus een waardeloze maatschappij ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Turkije / Gazipasa, reisperiode: september 2020

Door Turkish airlines heb ik uren van mijn vakantie dagen moeten verspillen. De service was super slecht, er werd niet naar mij geluisterd en ik kreeg heel veel verkeerde informatie. Ik ben echt niet moeilijk, maar dit heb ik heel erg gevonden, zeker hoe Turkish airlines nu met mijn klacht om gaat. Ik had ze een hele brief geschreven over mijn belevenis met hun bedrijf en hoe slecht alles is verlopen. Uit hun reacties terug kan ik al zien dat ze mijn klacht niet eens hebben doorgenomen en mij niet serieus nemen.
De fouten die zij hebben gemaakt:
- wijziging van vlucht met tussenstop van 26 UUR.
- verkeerde wijziging data ingevoerd.
- verbinding brak enkele keren tijdens het bellen, als je terug belt krijg je een andere collega en moet je helemaal opnieuw je verhaal doen.
- werd niet naar mij geluisterd, waardoor ze me verkeerd door verwezen.
- door hun fout moest ik opnieuw datum wijzigen en werden de kosten op mij gerekend, ik kreeg 4 verschillende prijzen te horen variërend van 130-200 euro.
- ik moest minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn op de AirPort in Gazipasa om mijn tickets te betalen en zorgen dat mijn tickets in orde zouden zijn, zonder betaling geen garantie voor de tickets. Mijn vlucht was om 04:15. Ik was 23:30 aanwezig, niemand van Turkish airlines te bekennen, zij kwamen pas om 02:15 aan. Ik heb uren moeten wachten voor niks in heel veel stres.
- Nu ik een klacht heb ingediend heb ik al 2x een onzin reactie terug gekregen, ik word niet serieus genomen.

Ik ben verre van tevreden, dit is echt een verschrikking geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juli 2020 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2020

Mijn boeking is door hun geannuleerd maar mijn geld nog niet terug. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juli 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Mijn vlucht werd geannuleerd wegens covid-19. Na 4 maanden en talloze keren contact met hen genomen te hebben om te vragen wanneer ze mijn tickets gaan terug betalen nog steeds geen antwoord. Bij telefonisch contact waar ik enkel een datum vroeg van terugbetaling werd de telefoon gewoon afgelegd. Pure schande. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: oktober 2019

Vlieg regelmatig over de hele wereld ( KLM, TRANSAVIA, BA, KOREAN AIR, AIR ASIA, FINN AIR, CHINA ARLINES, maar dit sloeg echt nergens op ! wat een slechte VLIEG maatschappij.
zeer slechte service en rommelig communicatie onderling en naar klant toe, koud eten, brood wordt opgediend, eten in vliegtuig duurt heel lang, kon niet meer kiezen, alles was op, veel personeel, slecht opgeleid, men lacht naar je met een masker op, men liet een complete eet dienblad vallen in de vliegtuig, gate ingang nr. was veranderd op de nieuwe airport IST, niet omgeroepen !
eerste X met Turkish Airlines gevlogen en ook de laatste X !
Smetje op mijn vakantie ! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 1 juli 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2019

Turkish Airlines heeft mijn 7 maanden geleden geboekte dure tickets (zonder lange wachttijden en overdag vliegen) gewijzigd voor goedkope tickets ( istanbul overstap 8 uur, en 01.00 uur door vliegen) ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws