Schrijf een review

Info over British Airways

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Waterside, PO Box Harmondsworth NL

Logo van British Airways

In 1974 is British Airways gevormd door de fusie met de staatsbedrijven British Overseas Airways Corporation en de British European Airways. Hierdoor kreeg het Verenigd Koninkrijk in feite haar nationale luchtvaartmaatschappij. British Airways is de grootste luchtvaartmaatschappij van het Verenigd Koninkrijk. Via British Airways kan er zowel binnen het Verenigd Koninkrijk, als naar de rest van de wereld gevlogen worden. Vanuit Nederland vertrekken vluchten vanaf Amsterdam Schiphol Airport en en Rotterdam The Hague Airport. Sinds 2010 is Britsh Airways gefuseerd met het Spaanse Iberia. Britsh Airways is sindsdien de op twee na grootste luchtvaartmaatschappij van Europa, op Lufthansa en KLM-Air France na.

Vanaf London Heathrow heeft British Airways een groot aantal directe verbindingen naar de Verenigde Staten en Canada. Het overstappen is efficiënt omdat de luchtvaartmaatschappij hier haar eigen terminal heeft. British Airways werkt samen met American Airlines, waardoor je vluchten van deze vliegtuigmaatschappijen makkelijk kunt combineren.

British Airways is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle continenten ter wereld, met uitzondering van Antarctica. Vanuit Londen wordt naar 188 plekken ter wereld gevlogen. In combinatie met haar partners vliegt British Airways naar 600 verschillende bestemmingen. Reizigers hebben op Europese vluchten keuze tot twee klassen. Wanneer er buiten Europa gevlogen wordt kan dit in 4 verschillende klassen om zo iedere reiziger precies datgene te bieden wat er verlangd wordt.

Ervaringen met British Airways

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 14 reviews over British Airways lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 7 september 2015 door Liz van der Gracht.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.735 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. British Airways scoort dus gemiddeld 1,5 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend positief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. British Airways heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

British Airways krijgt gemiddeld een 5,4
op basis van 14 ervaringen:

5,4 + Ervaring delen
op 3 maart 2025 bestemming: Azie / Singapore, reisperiode: januari 2025

Op 12 jaa=nuari werd onze vlucht voor de 13de van Brussel naar London en vandaar naar Singapore gecancelled vanweg staking op Brussel airport! We werden overgeboekt naar Doha airlines van Brussel -Doha-Singapore . Op beide vluchten van BA had ik stoelen voor mijn vrouw en mij zelf geboekt en direct een claim ingediend! Na 4 weken bij thuiskomst nog geen nieuws en mail gestuurd en kreeg mail terug dat het druk was en dat ik "soon"bericht kreeg. 2 weken latrer nogmaals een complain gestuurd en 2 dagen later op mij aanvraag gekeken en zag tot mijn verbazing staan dat de zaak gesloten was!! Wederom een complain gestuiurd doch tot op heden niets meer gehoord, ZE komen dus niet na wat men in de voorwaarden stelt ,dat extra betalingen voor stoelen bij cancelling vergoed worden.. Ik wacht nig even af en ga anders de zaak over geven aan deskundigen op dit gebied en zal de kosten laten verhalen bij BA.

  • Algemeen 1
op 22 februari 2024 bestemming: Engeland / London, reisperiode: december 2023

Slechte ‘service’ ooit!
In december werd mijn vlucht vanuit London geannuleerd! Op 27 januari kreeg ik een toezegging dat mijn kosten + compensatie teruggestort gingen worden (€1245 euro).

Tot op de dag van vandaag nog geen betaling ontvangen en word ik elke keer beantwoord met een ‘algemeen info’ mailtje…

Ze zeggen dat ze een onderzoek zijn gestart, maar niemand kan mij een update geven en zeggen alleen ‘we laten het je weten’ en dan laten ze niks meer van zich horen!

Ik blijf ze net zo lang mailen tot ik mijn geld terug heb!
Echt de meest beroerde maatschappij ooit.

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: / London, reisperiode: augustus 2023

Vlucht werd nog geen halfuur van tevoren gecanceld, geen informatie, moesten het op de borden lezen. Op Heathrow niemand die je te woord wil staan of wil helpen met informatie. Onze vlucht was 's avonds maar we moesten zelf maar een hotel en vervoer zoeken en betalen, zelfs de vlucht moesten we zelf regelen. Zonder een hotel of enige informatie word je het vliegveld uitgezet, waar je bij de uitgang(!) een coupon van 5 GBP krijgt die alleen te besteden is op die datum (dat was dus nog 2 uur) en alleen bij sommige shops op het vliegveld. Bijna ironisch hoe superslecht die service is.

Achteraf uiteraard een claim ingediend, maar behalve een automatisch antwoord hebben we daar ook nooit meer iets van vernomen.

Vlieg absoluut niet met deze maatschappij, ze hebben 0.0 service en laten je gewoon stikken en alles zelf uitzoeken en betalen. Indien je dus geen saldo hebt om zelf je hotel, vervoer en terugvlucht te boeken moet je maar gaan inburgeren als het aan hen ligt.

Totaal onacceptabel.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2019

Waardeloos! Bij terugkomst in Nederland koffer kwijt. Zijn nu al dagen aan het bellen met BA, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ze gooien telkens de telefoon erop....
Ik wil weten waar mijn koffer is!

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Bot. Lomp. Zeer klantonvriendelijkheid . Vertraging..... easy jet strategie!! Schreeuwen arrogantie

  • Algemeen 1
op 29 juli 2018 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juli 2018

Heenreis 7 uur vertraging, wel vouchers gekregen voor lunch. Terugreis 3 uur vertraging vervolgens geheel gecanceld. Matje gekregen om vervolgens daarmee in een hal van Heatrow een slaapplek te zoeken. Geen hotel aanbieding. Vervolgens zelf op zoek naar een hotel moeten in de nacht. Eindelijk een gevonden waar de straten vol kots lag. in de nacht een sms bericht dat er de volgende dag alles volgeboekt was. En de dag daarop pas terug konden. Komen we nog thuis? Inmiddels 20 minuten vertraging 🤔

  • Algemeen 1
op 20 juni 2016 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: mei 2016

Vriendelijk personeel; informatie (bv. over korte vertraging) wordt spontaan en tijdig gegeven en verloren tijd wordt gedurende de vlucht ingehaald. Verzorging onderweg is uitstekend, misschien zelfs af en toe iets teveel van het goede ;-). Beenruimte is beter dan bij KLM of Arke.

  • Algemeen 8
op 19 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2015

Een reisorganisatie waar ik goede herinneringen aan heb. Gezien dit mijn eerste grote reis zou zijn zat ik met de benodigde zenuwen. Het personeel was erg vriendelijk en benaderde en hielp iedereen even persoonlijk waardoor ik een rustgevend gevoel kreeg en met goed vertrouwen rustig de vlucht heb meegemaakt. Top service. Lekker hapje eten/drinken erbij en wat films en voordat ik het wist was ik op de bestemming!

  • Algemeen 10
op 8 oktober 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: september 2015

Fijne maatschappij, goede overstap waarbij we zelf niets hoefden te doen als naar het andere vliegtuig, koffers gingen automatisch Door. Ook niet onbelangrijk was dat het eten en drinken allemaal inbegrepen was en meer dan voldoende. Een dikke voldoende voor deze maatschappij

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Ghana / Accra, reisperiode: mei 2015

De vlucht met overstap ging er goed en het personeel was erg vriendelijk. Ook mijn zitplaats was erg fijn. De terugreis was ook van goede kwaliteit alleen had door meerdere oorzaken vertraging. De heenreis vind ik een 8 waard, de terugreis een 6,5 omdat ik moest rennen om mijn vlucht te halen. Ook toen werd ik erg vriendelijk behandeld op London Heathrow en overal zo snel doorheen geloosd dat ik snel mijn vlucht haalde.

  • Algemeen 7
op 5 oktober 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: januari 2015

Het was niet een hele prettige heenreis, maar gewoon 'wel prima'. Het personeel was minder vriendelijk dan andere maatschappijen van wat ik heb meegemaakt. De terugreis was overigens wel goed.

  • Algemeen 7
op 4 oktober 2015 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: februari 2015

We zouden een niet - luxe stedentrip boeken omdat we toch heel veel weg zijn en we ook niet een luxe hotel en vliegreis hoefde. En toen wilde we boeken... urenlang achter de computer gezeten om te kijken waar we konden gaan zitten. We kwamen er maar niet uit en besloten om er toch wat van te gaan maken en er gewoon voor te gaan! We hadden bij het Novotel geboekt en we vlogen met Britisch Airways heen. De crew maakten grapjes en kwamen zelfs langs! Dat hadden we niet verwacht. Voordat de crew aan het einde van het vliegtuig was begonnen wij zowat alweer te landde! Ik had een leuke ervaring bij Britisch airways. De snacks en het drinken wat ze aan ons aanboden was ook nog allemaal gratis...(!) Echt super! Goede vliegtuigmaatschappij met een dikke voldoende!!!

  • Algemeen 8
op 13 september 2015 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: mei 2015

Echt enorm netjes, ze komen vaak langs in het vliegtuig. Ik heb enorm genoten van deze reis!

  • Algemeen 10
op 7 september 2015 bestemming: Panama / Panama-stad, reisperiode: juli 2014

Ik ben met british airways naar Panama stad gevlogen om daarna 6 weken daar rond te reizen. Tijdens de lange vlucht word er goed voor je gezorgd! Het eten en de snacks zijn goed en de stewardessen erg behulpzaam. Ik ben tijdens een film in slaap gevallen en toen heeft de stewardess die op pauze gezet voor mij en een dekentje over mij heen gelegd. De overstap gaat soepel en de bagage word voor je geregeld! Erg tevreden en zou zeker weer met hen vliegen.

  • Algemeen 10