Etihad Airways

Url: https://www.etihad.com/nl-nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Etihad Airways

Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten. De thuisbasis is te vinden in Abu Dhabi, een deelstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. De luchtvaartmaatschappij bestaat sinds 2003 en staat bekend als 'de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld'. Ze hebben al meerdere jaren op rij de titel van 's Werelds beste luchtvaartmaatschappij ontvangen tijdens de World Travel Awards.

Reizen met Etihad Airways is dan ook meer dan alleen vliegen. Voor alle diensten die Etihad Airlines aanbiedt geldt dat ze de gastvrijheid willen verbeteren en verfijnen. Gasten die First Class vliegen kunnen in meer dan 40 steden gebruikmaken van een persoonlijke chauffeursservice. Dit geldt vaak ook als je Business Class vliegt. Op de luchthavens zijn loungeruimtes aanwezig en na aankomst op Abu Dhabi International Airport kunnen gasten van Etihad Airways Economy gebruikmaken van de Etihad Express busdienst naar Dubai en Al Ain.

Naast een optimale service richt de luchtvaartmaatschappij zich ook op de negatieve gevolgen van de branche. Etihad Airlines heeft het speciale 'Together' programma samengesteld, waarin alle doelen van het maatschappelijk verantwoord ondernemen staat beschreven. Zo biedt Etihad Airways toegevoegde waarde aan mensen, gemeenschappen en de planeet. Er zijn 4 doelen op dit gebied: samen groeien, samen groener, samen werken en samen geven.

op 4 april 2020 bestemming: Maleisiė / Kuala Lumpur, reisperiode: maart 2020

Midden in de Coronacrisis ontving ik een Email van Etihad dat ik mijn terugvlucht naar Brussel gratis kon veranderen.Toen ik daarop reageerde liet men mij vėrstaan dat het me 850 Euro zou kosten.Ik ben daarom terug gekeerd met een andere maatschappij.Acteraf is de betreffende Etihad vlucht gecancelled.Van Etihad zou ik maximaal 270 Euro terug krijgen.In de vorm van een Credit op een volgende vlucht!Die nooit zal plaats vinden want ik heb het helemaal gehad met Etihad !

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: december 2019

Was 5 minuten te laat om boardingkaart af te halen,bussiness nog open.Lieten mij niet door werd weggestuurd en moest nieuw ticket kopen ,1300 euro,voor volgende dag.Heb uitgelegd dat mijn vertraging werd veroorzaakt door NS,maar hier werd niet op gereageerd.Schande,vlieg nooit meer Etihad.

  • Algemeen 1
op 14 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Erg slecht ervaring gehad om visa aan te vragen is nooit aangekomen wel veel voor betaald. wil nooit via hun visa aanvragen verschrikkelijk
zijn ook niet bereid om je te helpen. telefoon nemen ze na 2 dagen pas op slecht slecht

  • Algemeen 1
op 10 januari 2017 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: december 2016

Vluchten goed op tijd maar dan: zetel kon niet achteruit, airco te koud, daar we 4x achteraan zaten geen menukeuze meer, koude koffie, wijn was op. Wij betaalde toch evenveel als passagiers die het geluk hadden om meer vooraan te zitten.Personeel dat erg vermoeid was ,ook duidelijk voelbaar was. Wij zijn in jullie maatschappij Ontgoocheld!!

  • Algemeen 6
op 17 oktober 2016 bestemming: Indonesiė / Jakarta, reisperiode: september 2016

Het eerste stuk was goed. Mooi vliegtuig. Redelijk eten. En toen begon de ellende. Oud vliegtuig, onze stoelen konden niet meer in ligstand. voor een reis van 9 uur is da zeer vervelend. Vertrekken uit Abu Dabi was niet mogelijk ivm technische storing van het vliegtuig. we hebben meer dan 3 uur moeten wachten in het vliegtuig. Er werden direct drankjes en snacks uitgedeeld. het was namelijk verschrikkelijk warm in het vliegtuig. Wij moesten een aansluitende vlucht halen die iets meer dan drie uur na aankomst vertrok. We hebben constant moeten vragen aan het personeel of iemand ons te woord wilde staan wat we konden doen. Uiteindelijk kregen we het antwoord dat we ter plaatse maar het grondpersoneel om hulp moesten vragen. Totaal geen interesse/medeleven voor de mensen die in de problemen kwamen door het probleem. Er zat nog een slachtoffer in het toestel die echt heel boos werd. die werd volledig genegeerd. Voor mij nooit meer op deze manier een verre reis maken. We snappen dat het overmacht is maar een beetje medeleven en de juiste aandacht voor de gedupeerden lijkt me wel op zijn plaats.

  • Algemeen 4
op 14 augustus 2016 bestemming: , reisperiode: augustus 2016

Laat ik voor op stellen dat met de vloot niets mis is, maar wel met veel er omheen. Al meerdere malen met deze maatschappij gevlogen maar altijd iets, zijn het niet de vertragingen, dan zijn het de lange wachtrijen voor de transfer deks als je daar gebruik van moet maken, vaak ziin posities niet bemand dus duurt het erg lang voor dat je aan de beurt bent. Je moet uitkijken dat de je de vervolg vlucht niet mist!
Nu was er een koffer kwijt, aangifte gedaan in Jakarta bij de lost and font desk van Etihad, ook daar lang wachten. Je krijgt documenten mee waar op telefoonnummers mail adressen staan voor als je contact wil zoeken betreffende verdwenen koffer. Er werd belooft dat we het koffer de volgende dag zou worden bezorgt. Het heeft meer dan 4 dagen geduurd, probeer maar eens te bellen, naar de nummers de je hebt gekregen, de telefoon word gewoon niet opgenomen, mailen heeft al helemaal geen zin, je krijgt geen antwoord. Een super slechte service

  • Algemeen 3
op 15 maart 2016 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: maart 2016

In het vliegtuig van onze retourvlucht was het zo koud en wij hadden geen beenruimte zodat ik met gevoelloze benen en ziek, zwaar verkouden ben huis gekomen. Nooit meer Etihad!

  • Algemeen 3
op 10 oktober 2015 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2015

Echt een fijne organisatie! Bij aankomst lag er een schattig tasje waarop stond sleep tight. Hierin zat een mini tandenborsteltje met tandpasta, een oogkapje, oortjes en nog wat dingetjes. het was zowaar een soort van goodiebag! Ik heb fantastisch geslapen onder een super zacht dekentje! Prima reis dus!

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2015

Mijn vlucht met etihad was goed geregeld. We hadden 20 minuten vertraging waar we goed van op de hoogte werden gehouden. Het personeel was erg vriendelijk en sprak goed Engels. Op het begin van de vlucht kregen we allemaal een menu kaartje uitgedeeld, hierop stonden de aanwezige drankjes en de opties voor het avondeten. Het was makkelijk om van te voren al te kunnen kijken wat er allemaal was. Helaas was er nog maar een optie aanwezig van het eten. Verder zaten de stoelen comfortabel en was het fijn om een kussen te krijgen die je ook om je nek kon doen, zodat je niet wakker werd van het knikkebollen.

  • Algemeen 7
op 7 september 2015 bestemming: Indonesiė / Jakarta, reisperiode: augustus 2015

Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin door Indonesie rondgetrokken. Wij waren begonnen in Bali en zijn doorgestoken naar Java. Onze laatste paar dagen hebben wij heerlijk genoten in Pangandaran. We waren helemaal zen voordat we aan onze "reis" richting Nederland gingen maken. Met de bus was het 8/9 uur naar het vliegveld van Jakarta. Dit konden wij helaas niet doen op de dag van vliegen dus moesten wij de avond van te voren een nachtbus pakken. Hierdoor waren wij om 5 uur 's ochtends al op het vliegveld, terwijl ons vliegtuig om half 5 zou gaan. Opzich geen probleem, met nog een boek wat uitgelezen moest worden en wat sudoku's hebben wij onze tijd uitgezeten. Nadat we ingecheckt hadden hebben we onze laatste Rupiah's opgemaakt en heb ik een mooi souvenier gekocht. Rond vier uur konden we het vliegtuig in. Na 1,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kregen we te horen dat de motor niet meer werkte en dat er naar gekeken moest worden. Na een uur werd er verteld dat het probleem nog steeds niet opgelost was en het nog een uur zou duren. Gelukkig, zo werd gezegd, was het in het vliegtuig relaxter want we konden film kijken. Helaas vonden ze het niet nodig om de airco aan te zetten dus het begon erg warm te worden! Na vier uur in het warme vliegtuig te hebben gezeten moesten we eruit om bij de incheckbalie te wachten. Hier was het een groot gekkenhuis want iedereen had honger en was in afwachting wat zou gaan komen. Gelukkig kregen we wel een heerlijke vliegtuigmaaltijd. Na weer twee uur gewacht te hebben werden we naar een hotel gereden. Voordat we de luchthaven verlieten moesten we allemaal ons paspoort afgeven zodat zij de vluchten om konden boeken. Uiteraard wilde ik een bewijs dat ik mijn paspoort in had geleverd maar die kreeg ik niet, in plaats daarvan kreeg ik een boze man die mijn paspoort aannam. Het was er niet een om naar huis te schrijven, maar alles beter dan op het vliegveld slapen! De volgende ochtend werden we om 5 uur wakker gebeld dat we om half zeven verwacht werden om weer naar het vliegveld gebracht te worden. Op het vliegveld aangekomen lag al de bagage bij de incheckbalies. De paspoorten lagen op een van de desks van de incheckbalie en ook hier was het een groot gekkenhuis. Iedereen hing over de incheckbalies en wilde zo snel mogelijk zijn of haar paspoort terug. De medewerkers van Etihad konden de druk niet aan en pas na 1,5 uur had iedereen hun paspoort terug. Ook de vliegtickets klopten niet gelijk. Wij hadden alleen een ticket naar Abu Dhabi, terwijl wij door zouden vliegen naar Dusseldorf. Gelukkig was dit zo gecheckt en hadden we ook deze boardingpass. Om 10 uur 's ochtends zouden we weer de lucht in gaan maar ook dit had weer een vertraging van 2 uur. Nadat we in Jakarta opgestegen waren liep alles pas weer goed. Na een reis van 70 uur waren we eindelijk weer in Nederland. Wat we verwacht hadden dat we helemaal relaxt waren na het strand van Pangandaran liep opeens in het water door de enorme vertraging. Etihad gaf als antwoord dat zij hier allemaal niks aan konden doen en bood ons 10.000 Etihad airmiles aan, wat overeenkomt met ongeveer 10 euro. Het zou super zijn om toch weer tot rust te komen en de reischeque van TUI te mogen winnen!

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws