Etihad Airways
Url: https://www.etihad.com/nl-nl/
Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Khalifa City A,
35566 Abu Dhabi NL
Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten. De thuisbasis is te vinden in Abu Dhabi, een deelstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. De luchtvaartmaatschappij bestaat sinds 2003 en staat bekend als 'de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld'. Ze hebben al meerdere jaren op rij de titel van 's Werelds beste luchtvaartmaatschappij ontvangen tijdens de World Travel Awards.
Reizen met Etihad Airways is dan ook meer dan alleen vliegen. Voor alle diensten die Etihad Airlines aanbiedt geldt dat ze de gastvrijheid willen verbeteren en verfijnen. Gasten die First Class vliegen kunnen in meer dan 40 steden gebruikmaken van een persoonlijke chauffeursservice. Dit geldt vaak ook als je Business Class vliegt. Op de luchthavens zijn loungeruimtes aanwezig en na aankomst op Abu Dhabi International Airport kunnen gasten van Etihad Airways Economy gebruikmaken van de Etihad Express busdienst naar Dubai en Al Ain.
Naast een optimale service richt de luchtvaartmaatschappij zich ook op de negatieve gevolgen van de branche. Etihad Airlines heeft het speciale 'Together' programma samengesteld, waarin alle doelen van het maatschappelijk verantwoord ondernemen staat beschreven. Zo biedt Etihad Airways toegevoegde waarde aan mensen, gemeenschappen en de planeet. Er zijn 4 doelen op dit gebied: samen groeien, samen groener, samen werken en samen geven.
I have a very good experience for the airlines the stewardess are very friendly and the food is very good. and i would like to recommend to all my friends, Keep it up your good work .
- Algemeen 8
Het eten was erg slecht en niet te eten. Crew op de automatische piloot.
- Algemeen 1
Vliegticket op 24 februari van Brussel naar Bali via de officiële website geboekt en betaald. Daar kreeg ik de melding dat ze het ticket niet kunnen uitgeven, neem contact op met de klanten service. Dit heb ik meteen gedaan en kreeg vervolgens van de klantenservice te horen dat de terugvlucht vol zit en het geld binnen 72 uur terug betaald zal worden. Ik wacht na al meer dan 4 maanden op mijn geld, Ik heb wel 50 e-mails verstuurd, honderden telefoontjes gepleegd om mijn geld terug te krijgen, en steeds beloven ze mij dat ze het gaan uitzoeken en dat de terugbetaling (refund) spoedig zal volgen. Je kunt het hoofdkantoor of de financiële afdeling niet bereiken en alles gaat via hun slechtste klantenservice ooit! Spreken slecht Engels en het is een callcentrum in India en je krijgt niemand van Etihad zelf te spreken. Ik ga komende week een advocaat inschakelen, want op deze manier hopen ze mensen uit te putten om zo het geld niet terug te hoeven betalen. Mensen die willen boeken met Etihad Airways, wees gewaarschuwd, doe het niet!!! KLM of Qatar Airways zijn betrouwbaar.
- Algemeen 1
Ik had 6 tickets geboekt voor 6000€ en kreeg geen bevestiging mail. Dus na veel bellen kreeg ik iemand aan de lijn die een terug betaling startte maar zou 7 tot 45 werkdagen duren. Nu na 45 werkdagen weer gebeld en gaan ze weer opnieuw beginnen zeggen ze maar dat hoor ik iedere keer. Zeer slechte service. Boek hier nooit want waarschijnlijk zijn we ons geld kwijt.
- Algemeen 1
Etihad did not take us onboard because of credit card verification while toicket was prepaid
- Algemeen 1
Slechte customer service. In dit geval totaal geen goede ervaring. Ground personeel was een aanfluiting.
- Algemeen 1
Twee jaar geleden hebben wij een reis geboekt naar Maleisië en thailand. Vanwege corona ging deze niet door. Wij hadden graag ons geld terug gekregen, maar alleen een voucher was mogelijk. Met deze voucher en bijleggen van veel geld alsnog een reis geboekt naar Japan. Ook deze reis kon niet doorgaan vanwege covid-19. Deze keer kregen wij geen geld terug en ook geen voucher. We zijn in totaal bijna €2000 kwijt doordat Etihad geen enkele euro terug wil geven. Ik ben nog nooit zo erg opgelicht als door deze vlucht maatschappij.
- Algemeen 1
Zeer onbetrouwbaar vliegtuig maatschappij. Vlieg er niet mee.
Beloven van alles, doen zich heel vriendelijk voor, werken volgens een script om je aan het lijntje te houden dat alles goed komt. En dat is absoluut niet zo.
- Algemeen 1
Midden in de Coronacrisis ontving ik een Email van Etihad dat ik mijn terugvlucht naar Brussel gratis kon veranderen.Toen ik daarop reageerde liet men mij vërstaan dat het me 850 Euro zou kosten.Ik ben daarom terug gekeerd met een andere maatschappij.Acteraf is de betreffende Etihad vlucht gecancelled.Van Etihad zou ik maximaal 270 Euro terug krijgen.In de vorm van een Credit op een volgende vlucht!Die nooit zal plaats vinden want ik heb het helemaal gehad met Etihad !
- Algemeen 1
Was 5 minuten te laat om boardingkaart af te halen,bussiness nog open.Lieten mij niet door werd weggestuurd en moest nieuw ticket kopen ,1300 euro,voor volgende dag.Heb uitgelegd dat mijn vertraging werd veroorzaakt door NS,maar hier werd niet op gereageerd.Schande,vlieg nooit meer Etihad.
- Algemeen 1
Erg slecht ervaring gehad om visa aan te vragen is nooit aangekomen wel veel voor betaald. wil nooit via hun visa aanvragen verschrikkelijk
zijn ook niet bereid om je te helpen. telefoon nemen ze na 2 dagen pas op slecht slecht
- Algemeen 1
Vluchten goed op tijd maar dan: zetel kon niet achteruit, airco te koud, daar we 4x achteraan zaten geen menukeuze meer, koude koffie, wijn was op. Wij betaalde toch evenveel als passagiers die het geluk hadden om meer vooraan te zitten.Personeel dat erg vermoeid was ,ook duidelijk voelbaar was. Wij zijn in jullie maatschappij Ontgoocheld!!
- Algemeen 6
Het eerste stuk was goed. Mooi vliegtuig. Redelijk eten. En toen begon de ellende. Oud vliegtuig, onze stoelen konden niet meer in ligstand. voor een reis van 9 uur is da zeer vervelend. Vertrekken uit Abu Dabi was niet mogelijk ivm technische storing van het vliegtuig. we hebben meer dan 3 uur moeten wachten in het vliegtuig. Er werden direct drankjes en snacks uitgedeeld. het was namelijk verschrikkelijk warm in het vliegtuig. Wij moesten een aansluitende vlucht halen die iets meer dan drie uur na aankomst vertrok. We hebben constant moeten vragen aan het personeel of iemand ons te woord wilde staan wat we konden doen. Uiteindelijk kregen we het antwoord dat we ter plaatse maar het grondpersoneel om hulp moesten vragen. Totaal geen interesse/medeleven voor de mensen die in de problemen kwamen door het probleem. Er zat nog een slachtoffer in het toestel die echt heel boos werd. die werd volledig genegeerd. Voor mij nooit meer op deze manier een verre reis maken. We snappen dat het overmacht is maar een beetje medeleven en de juiste aandacht voor de gedupeerden lijkt me wel op zijn plaats.
- Algemeen 4
Laat ik voor op stellen dat met de vloot niets mis is, maar wel met veel er omheen. Al meerdere malen met deze maatschappij gevlogen maar altijd iets, zijn het niet de vertragingen, dan zijn het de lange wachtrijen voor de transfer deks als je daar gebruik van moet maken, vaak ziin posities niet bemand dus duurt het erg lang voor dat je aan de beurt bent. Je moet uitkijken dat de je de vervolg vlucht niet mist!
Nu was er een koffer kwijt, aangifte gedaan in Jakarta bij de lost and font desk van Etihad, ook daar lang wachten. Je krijgt documenten mee waar op telefoonnummers mail adressen staan voor als je contact wil zoeken betreffende verdwenen koffer. Er werd belooft dat we het koffer de volgende dag zou worden bezorgt. Het heeft meer dan 4 dagen geduurd, probeer maar eens te bellen, naar de nummers de je hebt gekregen, de telefoon word gewoon niet opgenomen, mailen heeft al helemaal geen zin, je krijgt geen antwoord. Een super slechte service
- Algemeen 3
In het vliegtuig van onze retourvlucht was het zo koud en wij hadden geen beenruimte zodat ik met gevoelloze benen en ziek, zwaar verkouden ben huis gekomen. Nooit meer Etihad!
- Algemeen 3
Echt een fijne organisatie! Bij aankomst lag er een schattig tasje waarop stond sleep tight. Hierin zat een mini tandenborsteltje met tandpasta, een oogkapje, oortjes en nog wat dingetjes. het was zowaar een soort van goodiebag! Ik heb fantastisch geslapen onder een super zacht dekentje! Prima reis dus!
- Algemeen 8
Mijn vlucht met etihad was goed geregeld. We hadden 20 minuten vertraging waar we goed van op de hoogte werden gehouden. Het personeel was erg vriendelijk en sprak goed Engels. Op het begin van de vlucht kregen we allemaal een menu kaartje uitgedeeld, hierop stonden de aanwezige drankjes en de opties voor het avondeten. Het was makkelijk om van te voren al te kunnen kijken wat er allemaal was. Helaas was er nog maar een optie aanwezig van het eten. Verder zaten de stoelen comfortabel en was het fijn om een kussen te krijgen die je ook om je nek kon doen, zodat je niet wakker werd van het knikkebollen.
- Algemeen 7
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin door Indonesie rondgetrokken. Wij waren begonnen in Bali en zijn doorgestoken naar Java. Onze laatste paar dagen hebben wij heerlijk genoten in Pangandaran. We waren helemaal zen voordat we aan onze "reis" richting Nederland gingen maken. Met de bus was het 8/9 uur naar het vliegveld van Jakarta. Dit konden wij helaas niet doen op de dag van vliegen dus moesten wij de avond van te voren een nachtbus pakken. Hierdoor waren wij om 5 uur 's ochtends al op het vliegveld, terwijl ons vliegtuig om half 5 zou gaan. Opzich geen probleem, met nog een boek wat uitgelezen moest worden en wat sudoku's hebben wij onze tijd uitgezeten. Nadat we ingecheckt hadden hebben we onze laatste Rupiah's opgemaakt en heb ik een mooi souvenier gekocht. Rond vier uur konden we het vliegtuig in. Na 1,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kregen we te horen dat de motor niet meer werkte en dat er naar gekeken moest worden. Na een uur werd er verteld dat het probleem nog steeds niet opgelost was en het nog een uur zou duren. Gelukkig, zo werd gezegd, was het in het vliegtuig relaxter want we konden film kijken. Helaas vonden ze het niet nodig om de airco aan te zetten dus het begon erg warm te worden! Na vier uur in het warme vliegtuig te hebben gezeten moesten we eruit om bij de incheckbalie te wachten. Hier was het een groot gekkenhuis want iedereen had honger en was in afwachting wat zou gaan komen. Gelukkig kregen we wel een heerlijke vliegtuigmaaltijd. Na weer twee uur gewacht te hebben werden we naar een hotel gereden. Voordat we de luchthaven verlieten moesten we allemaal ons paspoort afgeven zodat zij de vluchten om konden boeken. Uiteraard wilde ik een bewijs dat ik mijn paspoort in had geleverd maar die kreeg ik niet, in plaats daarvan kreeg ik een boze man die mijn paspoort aannam. Het was er niet een om naar huis te schrijven, maar alles beter dan op het vliegveld slapen! De volgende ochtend werden we om 5 uur wakker gebeld dat we om half zeven verwacht werden om weer naar het vliegveld gebracht te worden. Op het vliegveld aangekomen lag al de bagage bij de incheckbalies. De paspoorten lagen op een van de desks van de incheckbalie en ook hier was het een groot gekkenhuis. Iedereen hing over de incheckbalies en wilde zo snel mogelijk zijn of haar paspoort terug. De medewerkers van Etihad konden de druk niet aan en pas na 1,5 uur had iedereen hun paspoort terug. Ook de vliegtickets klopten niet gelijk. Wij hadden alleen een ticket naar Abu Dhabi, terwijl wij door zouden vliegen naar Dusseldorf. Gelukkig was dit zo gecheckt en hadden we ook deze boardingpass. Om 10 uur 's ochtends zouden we weer de lucht in gaan maar ook dit had weer een vertraging van 2 uur. Nadat we in Jakarta opgestegen waren liep alles pas weer goed. Na een reis van 70 uur waren we eindelijk weer in Nederland. Wat we verwacht hadden dat we helemaal relaxt waren na het strand van Pangandaran liep opeens in het water door de enorme vertraging. Etihad gaf als antwoord dat zij hier allemaal niks aan konden doen en bood ons 10.000 Etihad airmiles aan, wat overeenkomt met ongeveer 10 euro. Het zou super zijn om toch weer tot rust te komen en de reischeque van TUI te mogen winnen!
- Algemeen 4
Goede service, veel beenruimte en zeer vriendelijk personeel.
- Algemeen 9