Brussels Airlines
Url: https://www.brusselsairlines.com/
Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Jaargetijdenlaan 100-102,
1050 Brussel NL
Brussels Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van België en bestaat sinds 2002. De luchtvaartmaatschappij is sinds 2008 een partnerschap aangegaan met Lufthansa. Brussels Airlines heeft het grootste aanbod van voordelige vluchten van en naar Brussel. Brussels Airport is dan ook haar thuisbasis. Brussels Airlines heeft 50 toestellen die vliegen naar 90 Europese en Afrikaanse bestemmingen, 3 bestemmingen in Noord-Amerika en 1 in Indië. De toestellen waarmee lange afstandsvluchten gevlogen worden beschikken over een Business Class en Economy Class.
Brussels Airlines zet zich in om een persoonlijke luchtvaartmaatschappij te zijn waarbij ze mensen samenbrengen en van reizen een plezier maakt. In de steeds veranderende omgeving past Brussels Airlines zich snel en efficiënt aan. Hierbij staat het rekening houden met wensen en behoeften van reizigers centraal. De luchtvaartmaatschappij werkt met verschillende soorten reisformules waardoor er voor iedere passagier een passend aanbod aan vluchten is. De luchtvaartmaatschappij werkt samen met verschillende verhuurbedrijven, zodat een huurauto gemakkelijk geregeld kan worden. Voor groepen en studenten gelden er speciale aanbiedingen.
In maart 2017 kondigde Brussels Airlines samen met de Thomas Cook Group aan dat de samenwerking verder zal worden uitgebreid. Concreet betekent dit dat alle slots, al het vliegend personeel en 2 vliegtuigen van Thomas Cook Airlines België worden overgedragen naar Brussels Airlines. Een zelfde soort samenwerking heeft de luchtvaartmaatschappij ook al met Club Med.
Op de website van Brussels Airlines vind je ook alle nuttige informatie over incheckmogelijkheden, speciale assistentie, vluchtupgrades en bagagemogelijkheden. Bovendien is Brussels Airlines actief op social media en zijn medewerkers telefonisch en per mail bereikbaar.
Betalen voor Brussels Airlines , en geplaats worden op Eurowings Low Budget vlucht
- Algemeen 2
Voor onze groep 38 vliegtickets geboekt. 2 maanden voorafgaand aan de vlucht herhaaldelijk en op verschillende manieren geprobeerd contact op te nemen met BA. Van hier naar daar doorgestuurd en nooit een deftig antwoord gekregen op de vraag die zich stelde. Service nadat tickets eenmaal zijn aangekocht, laat helaas heel sterk te wensen over!
- Algemeen 2
16 december 2022 they strike and cancel my airplane that flies on 17 december!
They dont pay back anything. Also the airplane direction back home a few days later they dont refund because than they are not striking customer service says. Bus tickets and train costs you already booked are not there problem. AVOID THIS COMPANY ! MODERN THIEVES!
- Algemeen 1
Alleen maar valse beloftes!
Reis zonder zorgen! Boek met een gerust hart. Allemaal mooie woorden op de website van Brussels Airlines,die in werkelijkheid 1 grote leugen zijn.
In februari dit jaar een ticket geboekt naar Senegal voor kerstvakantie 2021. Doordat de grenzen in Senegal enorm lang dicht zijn geweest, is het evenement in Senegal geannuleerd. ‘ Geen probleem’ dacht ik in eerste instantie., ‘ we mogen omboeken’ .
Het eerste probleem waar je dan tegenaan loopt is dat wij wel mogen omboeken, maar dat de reis voor 22 februari 2022 ( 22 februari was onze boekdatum van dee tickets) moet plaatsvinden. Vreemd, maar goed, niet getreurd. Dan met alle macht een alternatief vinden voor de kerstvakantie. Bestemming gevonden op de website van Brussels Airlines. Reactie: dat is niet mogelijk, want je mag niet met onze partners vliegen. Uhhh?
Weer een alternatief zoeken, dan maar naar Spanje. Wel een dure reis, maar beter iets dan helemaal niets, toch?
Weer contact gehad. Reactie daarop weer: dat is niet mogelijk, want u heeft een intercontinentale vlucht en dat moet het blijven.
Nou ja zeg, tig keer contact gehad en dat was allemaal mogelijk, maar we kregen geen geld terug als de alternatieve vlucht goedkoper is.
Het komt er gewoon op neer dat Brussels Airlines hele mooie praatjes heeft, maar de regels per uur weer veranderd. Het is gewoon 1 grote leugen. Ik wil eigenlijk alleen maar de vlucht verplaatsen naar dec 2022. Uiteindelijk zou ik zelfs genoegen nemen met een alternatief binnen Europa. Zelfs als ik de vlucht helemaal niet gebruik, krijg ik de luchthavenbelasting en taxen e.d. niet terug!
De Lufthansagroep is helemaal trots dat zij nu al uit de Coronaschulden zijn, maar het is helemaal duidelijk hoe zij dat doen. De klant die vertrouwen had en in deze tijd wel gewoon een vlucht geboekt heeft, zijn ze absoluut niet terwille om maar iets voor deze klanten te betekenen. Enkel het geld aannemen en zoek het maar uit.
Geloof deze maatschappij dus niet en boek hier zeker geen tickets in deze onzekere tijden!
- Algemeen 1
Vliegen met Brussels Airlines is helemaal oké en zeer comfortabel, maar je hoopt best dat je nooit op een probleem stuit waarvoor je de klantenservice nodig hebt.
Nadat ik een ticket had geboekt, kreeg ik in plaats van de gebruikelijke bevestigingsmail een e-mail dat er geen betaling was doorgekomen. Dit was het begin van een zenuwslopende, ellenlange discussie met een boel verschillende medewerkers van Brussels Airlines. Het geld was wel van mijn rekening gegaan, waarvoor Brussels Airlines me initieel op het hart had gedrukt dat dit betekende dat ik ook een bevestiging van boeking zou krijgen. Dit gebeurde echter niet en mijn betaling werd betwist. Ik werd sceptisch behandeld, heb mijn bank moeten contacteren, rekeningafschriften opvragen en doorsturen, verschillende malen bellen met de klachtenservice en over en weer sturen via Messenger. Dit volledige proces was stresserend, ellenlang en vooral traag, waarbij het personeel absoluut niet transparant communiceerde wat verder zou gaan gebeuren. Amper drie dagen voor de vlucht kreeg ik eindelijk mijn ticket. Dit was allemaal vervelend en enerverend, maar het ergste vond ik dat ik van geen enkele medewerker ooit excuses aangeboden kreeg voor het ongemak. Wat een onaangename ervaring.
- Algemeen 3
Dagen voor onze terugreis op 21 Maart deed SN Brusseles in samenspraak met de vakbonden de mededeling om alle vluchten te cancelen vanaf 21 Maart 2020, na verschillende pogingen om contact op te nemen met de maatschappij kregen we te horen dat ze geen assistentie konden geven voor het omboeken van reeds vooraf betaalde vluchten, pas nadat Alexander De Croo met geld is over de brug gekomen voelde de CEO van SN de plicht om zijn reizigers terug te halen na dagen van chaos bij zijn klanten, was zeker weten mijn laatste vlucht met SN
- Algemeen 1
Op 26 december hadden wij een vlucht met BRUSSELS AIRLINES naar Malaga , wat een mooie eindejaarsreis had moeten worden is uitgedraaid op een nachtmerrie ,
Wij hadden met deze maatschappij een ticket geboekt in de klasse light&relax dat betekent met keuze voor zitplaats ,dit omdat ik vliegangst heb en graag vooraan in het vliegtuig zit ,
toen de gate openging en wij in de rij stonden om in te stappen werden wij uit de rij genomen en apart gezet op een heel grove wijze , alsof wij misdadigers waren , iedereen bekeek ons ,
als iedereen al was ingestapt kregen wij te horen dat zij ons betaalde zitplaatsen aan iemand anders hadden gegeven aan mensen met een niet betaalde zitplaats ( waarschijnlijk mensen met een stand-by ticket die werkten voor de maatschappij zelf)
Op een heel grove en onbeleefde manier werdt ons duidelijk gemaakt date wij maar achteraan in de vlieger moesten gaan zitten , als wij dit niet deden mochten wij niet meevliegen en moesten wij blijven staan in de luchthaven , ik met mijn vliegangst toch maar ingestapt maar het was de verschrikkelijkste vlucht ooit ,door deze maffia praktijken en Gestapo toestanden op de luchthaven is heel ons vakantie een nachtmerrie geweest want wij moesten natuurlijk ook nog terug en het gedacht alleen al , deze toestanden maak je zelf niet mee bij de low-cost maatschappijen want daar krijg je tenminste waar je voor betaald hebt ,
het probleem bij Brussels airlines is dat ze werken met goedkoop , onbeleefd en onbekwaam personeel ,
- Algemeen 1
Zo enorme spijt van onze keuze voor Brussels Airlines. We zouden met onze kids en hun opa en oma naar Rhodos gaan. Brussels Airlines annuleerde echter 3 weken vooraf zonder enige overmacht onze retourvlucht. Puur uit financieel gewin. Onze heenvlucht (met een andere airline) werd daardoor waardeloos. En nu weigert men die kosten (570,-) te vergoeden. Nog nooit meegemaakt bij andere airlines. Zo oneerlijk. Zo kan je echt niet met je klanten omgaan!
- Algemeen 1
Ik had extra beenruimte geboekt maar toen ik aan kwam in het vliegtuig waren mijn plaatsen door een stewardess vergeven aan andere mensen.
Zonder dat er nog naar ons geluisterd werd werden we geparkeerd op stoelen zonder extra beenruimte .
Los van het ongemak dat ik heb ervaren, want er is natuurlijk een reden dat ik extra beenruimte boek, heb ik nu twee maanden later nog steeds geen refund ontvangen van het teveel betaalde bedrag.
Heel jammer, was geen plus ervaring!
- Algemeen 1
Bij t inchecken was de bagageband plat oftewel kapot. Tijdens de vlucht werd ons medegedeeld dat er maar 33 koffers mee waren van de ca 220. Er werd ons een link verteld waar we een claim konden indienen. Bij aankomst vliegveld formulier ingevuld. Daarna met een bus naar onze boot. We zouden 6 dagen snorkelen en zwemmen met dolfijnen. De koffers waar onze snorkelmaskers wetsuit en badkleding inzat kwamen na 3 dagen. De helft van onze vakantie.
Medewerkster klantenservice zegt het was overmacht en kunnen niets vergoeden. Achteraf hoorden we dat het bagagepersoneel staakte, dat was niet de 1e keer die week. Voor ons nooit geen Brussel airlines meer
- Algemeen 2
De luchthaven in brussel is een prettige ervaring. De vlucht was goed. Het appartement was geweldig. Kortom een heerlijke vakantie van begin tot het einde.
- Algemeen 9
Was redelijk goed geregeld. Vervoer van Barcelona naar Lloret de Mar was ook netjes op tijd.
- Algemeen 7
Stoelen erg krap als je groter als 1.90m bent. Ik ben dus 2 meter. Kreeg van personeel geen andere plaats omdat vrije plaatsen in andere klasse waren? Vertraging terugvlucht 35 minuten en daarna 1 uur wachten op bagage. Die bleek op andere band terecht te zijn gekomen. 1 koffer op band 1 andere band 3 terwijl band 5 bagage zou komen.
- Algemeen 5
Super maatschappij met fijne vliegtuigen en goed personeel. Ook het eten aan boord is goed.
- Algemeen 8
Goede plaatsen, eten ruim voldoende. Mijn medereiziger had veel storing in haar display waarop je films kon kijken. Dat was jammer. Het vliegtuig was wat verouderd, maar in prima staat. fijne vlucht gehad met Brussels Airlines.
- Algemeen 7
Brussels airlines is een fijne vliegmaatschappij. De vliegtuigen zijn schoon en vliegen netjes op tijd. De accomodatie hebben we zelf geboekt via olotels.com wij zijn10 dagen bij het Marriot hotel verbleven en dit hotel was via olotels zeer goedkoop te boeken en het hotel zelf was van alle gemakken voorzien.
- Algemeen 8
- Accommodatie 9
- Vervoer 8
- Reisbegeleiding 7
- Prijs / kwaliteit 8