Schrijf een ervaring over Qatar Airways en maak kans op mooie prijzen!

Qatar Airways

Url: https://www.qatarairways.com/en-nl/homepage.html

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Qatar Airways

Qatar Airways is een van de jongste luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle zes de continenten. De lancering van de organisatie was in het jaar 1997 en inmiddels is ze de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappij ter wereld. De organisatie verbindt dagelijks meer dan 160 bestemmingen met elkaar door middel van een vloot van een nieuwe generatie vliegtuigen.

De organisatie zet service voor haar gasten voorop. Ze vinden de ervaring aan boord een erg belangrijk onderdeel van de reis. Door de jaren heen heeft Qatar Airways vele onderscheidingen ontvangen. Zo werd ze in 2011, 2012, 2015 en 2017 verkozen tot Airline of the Year door Skytrax. De luchtvaartmaatschappij heeft op dit moment twaalf verschillende soorten vliegtuigen waaronder drie soorten Boeings en negen soorten Airbusvliegtuigen.

Daarnaast is Qatar Airways aangesloten bij oneworld. Dit is een samenwerkingsverband van dertien toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen streven naar een hoge service en verbinden meer dan duizend bestemmingen in 150 landen over de hele wereld met elkaar.

De thuishaven van Qatar Airways is Hamad International Airport in Doha, de hoofdstad van Qatar. Hier biedt de maatschappij ook kinderbegeleiding aan. Zo kunnen kinderen van vijf tot en met vijftien jaar alleen vliegen. Vanuit de maatschappij gaat er dan een toegewijde vertegenwoordiger mee die jouw kind vergezelt op de reis. Als je gebruik wil maken van deze dienst kun je contact opnemen met Qatar Airways. Naast vliegreizen kun je op de site ook hotels boeken en een auto huren.

KLM
6,4
op basis van 210 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
Emirates Airline
6,0
op basis van 54 reviews
Lees meer
op 17 augustus 2019 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: juli 2019

Wij hebben meerdere malen naar tevredenheid met Qatar gevlogen van Brussel naar Bali, met een tussenstop in Doha. Dit jaar leek het of de zit/been ruimte een stuk minder was. Ook hebben we op 3 van de 4 vluchten geen maaltijd gehad. Ze delen keurig een keuzemenu uit, maar wij hadden op 2 vluchten geen keuze meer. Alleen vis was nog beschikbaar en dat eten we niet. Tijdens de laatste vlucht van Doha naar Brussel waren de maaltijden zelfs op. Aan het einde van de vlucht, ca 1 uur voor landing kregen we de left-overs van de Business Class aangeboden. Deze hebben we geweigerd. De verpakkingen waren al open. Niet hygiŽnisch. En niet eens een "sorry" van het personeel. Deel dan geen keuze menu uit. Dat schept verwachtingen die je niet waar kunt maken. Volgend jaar waarschijnlijk geen Qatar meer.

  • Algemeen 4
op 17 augustus 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2018

Na gespaard te hebben besloten om business class te vliegen met Qatar Airways vanuit Stockholm. Service tijdens de vluchten was uitstekend.

Na 1 week vakantie krijgen we een naar bericht dat de moeder van mijn vriendin was overleden. Qatar benaderd om de terugvlucht aan te passen. Dit bleek zeer moeilijk te zijn, aantal keren zelfs het gesprek beŽindigd door Qatar. Uiteindeljk kon het door 6000 euro bij te betalen! Meer dan de 4 initiŽle tickets bij elkaar.

Een waiver voor de kosten was mogelijk mits de overlijdensakte overlegd zou worden. Die uiteindelijk overlegd maar uiteraard niet ok omdat deze niet in het Engels was.

De hele tijd wil je rouwen en naar huis om de uitvaart bij te kunnen wonen. Onwijs veel stress.

Mails geschreven naar customer support en een ander adres maar totaal geen reactie.

Verwacht een slechte service zodra je door omstandigheden afwijkt van je originele plan. Niemand durft beslissingen te nemen bang voor eventuele represailles.

Qatar heeft zich schandelijk opgesteld en zal deze maatschappij nooit meer gebruiken. Het enige wat telt is meer geld verdienen.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juni 2019

1. Tijdens een korte overstap (55 minuten) stond er op Doha een medewerker van Qater ons op te vangen met een bordje van onze volgende bestemming Bangkok. Ze checkt op onze boardingpas of we inderdaad naar Bangkok moeten en geeft aan hier even te wachten.
Wij gaan op verzoek van medewerker bij het Ďígroepjeíí Bangkok staan. Blijkt na 5 minuten dat dit alleen geldt voor reizigers die vanaf Manchester kwamen en niet vanaf Brussel. Wij moesten vervolgens toch zelf uitzoeken hoe we die vlucht gingen halen en met deze zinloze oponthoud is dit op het nippertje gelukt. Zeer apart dat je denkt opgevangen te worden voor je aansluitende vlucht en daarna weggejaagd wordt om toch maar zelf je vlucht te gaan halen.
2. Als je ruim op tijd naar het vliegveld gaat (3 uur, zoals geadviseerd) moet je in een langere check-in rij aansluiten dan wanneer je vlak voor je vlucht naar de check-in balie komt. Het verschil qua vertrektijd van de vlucht van Qater was 15 minuten en de wachtrij voor deze 15 minuten later vertrekkende vlucht was zeker 10x zo lang. Aparte klantvriendelijkheid dat er voor reizigers die ''last minute'' naar de check-in balie komen een voorrangspositie wordt gecreŽerd.

  • Algemeen 6

Meer ervaringen

Nieuws