Qatar Airways

Url: https://www.qatarairways.com/en-nl/homepage.html

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Qatar Airways

Qatar Airways is een van de jongste luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle zes de continenten. De lancering van de organisatie was in het jaar 1997 en inmiddels is ze de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappij ter wereld. De organisatie verbindt dagelijks meer dan 160 bestemmingen met elkaar door middel van een vloot van een nieuwe generatie vliegtuigen.

De organisatie zet service voor haar gasten voorop. Ze vinden de ervaring aan boord een erg belangrijk onderdeel van de reis. Door de jaren heen heeft Qatar Airways vele onderscheidingen ontvangen. Zo werd ze in 2011, 2012, 2015 en 2017 verkozen tot Airline of the Year door Skytrax. De luchtvaartmaatschappij heeft op dit moment twaalf verschillende soorten vliegtuigen waaronder drie soorten Boeings en negen soorten Airbusvliegtuigen.

Daarnaast is Qatar Airways aangesloten bij oneworld. Dit is een samenwerkingsverband van dertien toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen streven naar een hoge service en verbinden meer dan duizend bestemmingen in 150 landen over de hele wereld met elkaar.

De thuishaven van Qatar Airways is Hamad International Airport in Doha, de hoofdstad van Qatar. Hier biedt de maatschappij ook kinderbegeleiding aan. Zo kunnen kinderen van vijf tot en met vijftien jaar alleen vliegen. Vanuit de maatschappij gaat er dan een toegewijde vertegenwoordiger mee die jouw kind vergezelt op de reis. Als je gebruik wil maken van deze dienst kun je contact opnemen met Qatar Airways. Naast vliegreizen kun je op de site ook hotels boeken en een auto huren.

op 21 oktober 2021 bestemming: Sri Lanka / mihintale, reisperiode: september 2021

Ons boeking no vugoup de mensen moeten niet zo ontevrede zijn het is een goede maatschappij heel goed geholpen op schiphol bij inscheken papieren niet goed de diens doende zij geen probleem ticket verleng ik voor u kom maar terug als de corona test goed is en dat was 2 dagen laater heeeeeel veel dank daar voor en de volgende keer echt weer Qatar airways .

  • Algemeen 10
op 29 maart 2021 bestemming: Singapore, reisperiode: maart 2020

Ik wacht al een jaar op mijn geld 2000 euro te geven niet thuis paar keer gebeld naar Doha maar helaas ik ga er nou een advocaat opzetten

  • Algemeen 2
op 20 maart 2021 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: april 2020

Na 2x een eenzijdige annulering van qatar te hebben ontvangen, vermoedelijk ivm Corona. Heb ik aangegeven aanspraak te maken op een volledige refund. Nb: ticket stamt oorspronkelijk uit 2019!! Dus na 2 jaar het geld terug als qatar niet kan vliegen. Ik wacht inmiddels 8 weken op een terugbetaling van 525€ Op mail/zendesk/ berichtenverkeer wordt totaal niet gereageerd. De website geeft aan refund binnen 20 werkdagen. De Nederlandse desk is niet in Nederland, je wordt doorverwezen naar Qatar zelf in doha. Slechte telefoonlijn, bijna onverstaanbaar. Tevens een 2e vlucht geboekt die middels voucher voor november / december 2021 verzilverd is. Tot mijn verbazing betaal je nu 15 €per vlucht extra voor een stoelreservering. Dat behoorde niet tot de 7 beloftes van Qatar, gratis economic chair reservation. Wat een waardeloos bedrijf, totaal geen services tijdens deze corona tijd. Zodra ze het geld hebben, laten ze niets meeer weten

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: België / Brussel, reisperiode: oktober 2020

Toen mijn vriend wilde boarden in Bangkok om te komen samenwonen met mij in Belgie, weigerde de stewardess van Qatar hem toegang tot het vliegtuig. Ze verplichtte hem een retour ticket te kopen. Zelfs nadat hij haar uitlegde en bewees dat dit niet nodig was voor zijn type visa. We moesten ter plekke € 500 betalen. Mits de bagage al aan boord was en de gate zou sluiten 15 minuten later, hadden we geen keuze.
Nu, meer dan 5 maanden later, weigert Qatar ons nog steeds dit ticket terug te betalen. Ook al hadden we een extra verzekering genomen en vallen we binnen de condities voor een terugbetaling van het ticket.
Qatar Airways maakt zich schuldig aan regelrechte afpersing

  • Algemeen 1
op 16 januari 2021 bestemming: , reisperiode: december 2020

Omdat ik na het cancelen van mijn vlucht ivm corona en veranderingen nog steeds mujn bijna €300 niet heb terug gekregen. Elke keer weer een ander smoesje. Het is goedgekeurd maar inze afdeling heeft nog niets gehoord van de bank etc. Oplichters!!! Zou zeker nooit meer boeken!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: maart 2020

Door de Coronatijden zeer slechte service, geen begrip, ik wacht nog steeds op een bedrag van 1800, die na 3 maanden opeens niet terug gestort kan worden omdat mijn bank dit niet zou accepteren.. Mijn bank weet van niks... telefonisch slecht bereikbaar, per mail antwoord na weken... en ook geen andere oplossingen, Voucher of weet ik veel... Heb dit jaar veel gevlogen met Qatar, geen ze geen stuiver meer!

  • Algemeen 1
op 12 april 2020 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: april 2020

3 weken geleden refund aangevraagd nog steeds geen reactie. Nederlands kantoor van Qatar Airways is telefonisch niet bereikbaar. Heb in middels al meer dan 10 verzoeken ingediend via verschillende formulieren op hun website maar ik krijg gewoon geen reactie. Heel frustrerend. Mijn advies boek nooit via Qatar Airways!

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: april 2020

Het is nu 27 maart 2020 wij hebben een reis geboekt van 16 april t/m 10 mei 2020 echter is overal al bekend dat quatar alleen tot doah kan vliegen en niet tot indonesie. ik vind dit een slechte zaak omdat zij op dit moment dit niet kenbaar maken. en ons in onzekerheid houden hoe of wat er gaat gebeuren.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2020 bestemming: Nieuw-Zeeland / Auckland, reisperiode: februari 2020

Aan boord was het prima alleen customservice krijgt een onvoldoende klein foutje van een van mijn doopnamen op het ticket kon niet hersteld worden dus enige optie een nieuw ticket hoppa 2800 euro dus volgende keer weer klm daar begrijpen ze het begrip doopnamen word er zo moe van

  • Algemeen 8
op 17 februari 2020 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2020

Aardig en goed personeel, genoeg beenruimte, 2 maaltijden, genoeg te drinken.Kortom KLASSE.

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws