Schrijf een ervaring over Qatar Airways en maak kans op mooie prijzen!

Qatar Airways

Url: https://www.qatarairways.com/en-nl/homepage.html

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Qatar Airways

Qatar Airways is een van de jongste luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle zes de continenten. De lancering van de organisatie was in het jaar 1997 en inmiddels is ze de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappij ter wereld. De organisatie verbindt dagelijks meer dan 160 bestemmingen met elkaar door middel van een vloot van een nieuwe generatie vliegtuigen.

De organisatie zet service voor haar gasten voorop. Ze vinden de ervaring aan boord een erg belangrijk onderdeel van de reis. Door de jaren heen heeft Qatar Airways vele onderscheidingen ontvangen. Zo werd ze in 2011, 2012, 2015 en 2017 verkozen tot Airline of the Year door Skytrax. De luchtvaartmaatschappij heeft op dit moment twaalf verschillende soorten vliegtuigen waaronder drie soorten Boeings en negen soorten Airbusvliegtuigen.

Daarnaast is Qatar Airways aangesloten bij oneworld. Dit is een samenwerkingsverband van dertien toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen streven naar een hoge service en verbinden meer dan duizend bestemmingen in 150 landen over de hele wereld met elkaar.

De thuishaven van Qatar Airways is Hamad International Airport in Doha, de hoofdstad van Qatar. Hier biedt de maatschappij ook kinderbegeleiding aan. Zo kunnen kinderen van vijf tot en met vijftien jaar alleen vliegen. Vanuit de maatschappij gaat er dan een toegewijde vertegenwoordiger mee die jouw kind vergezelt op de reis. Als je gebruik wil maken van deze dienst kun je contact opnemen met Qatar Airways. Naast vliegreizen kun je op de site ook hotels boeken en een auto huren.

6,5
op basis van 199 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
6,1
op basis van 53 reviews
Lees meer
op 28 mei 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2018

Prima maatschappij. Goede aansluiting via Doha, we hadden een krappe verbinding, maar de bagage was er gewoon. Smakelijke maaltijden aan boord en vriendelijk personeel. Gelet op de scherpe prijzen is Qatar gewoon een aanrader.

  • Algemeen 9
op 1 april 2019 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2019

Mijn klacht betreft vooral de website van Qatar Airways, deze is volkomen belachelijk. Het voelt en lijkt alsof er weken lang vergaderd is om te bedenken hoe die zo irritant mogelijk gemaakt kon worden. Inloggen alleen al is een crime maar online inchecken is vrijwel onmogelijk. De link er naartoe vinden is al een hele puzzel op zich. En als je dan eindelijk alles hebt ingevuld kun je geen instapkaart printen, alleen de factuur. Een van de meest bizarre stupide websites die ik ooit heb gezien. Zoals ook al op het vliegveld van Doha blijkt, hebben ze van logica of IT in Qatar nog geen kaas gegeten. Bij aankomst is daar slechts 1 (klein) bord met (alle) uitgaande vluchten, die zo snel wisselen dat je ze nauwelijks voorbij ziet komen, een grote groep verwarde mensen er omheen. Het is gewoon lachwekkend. De prijzen op het vliegveld zijn ook een lachertje: 13,50 (Euro!) voor een klein flesje limonade, 30 euro voor een (kleine) hamburger. We vliegen 3x per jaar naar Bali, waar we een huis hebben, maar de trip met Qatar Airways over Doha is meestal de laatste keuze. Ook aan boord is het 'amateur hour' van begin tot eind, weet niet eens waar ik moet beginnen - en de stewards en stewardessen trouwens ook niet. Nog zoveel te leren... Vermijden als het kan, doen wij ook.

  • Algemeen 4
op 4 november 2018 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2018

Economy: vreselijk slecht. Ik vlieg elk jaar naar Asie, meestal andere airway dan Qatar. Eten verschrikkelijk, slechte smaak, sandwich was een ondefinierbaar soort sauzenbroodje. Tussendoor was er niets ook geen appel. Films waren geljik op heen- en terugreis. Ze hebben een stoel erbij geplaatst daarom gangpad net zo smal als het etenskarrtje. Als passagier, zit je heel krap! 2 jaar gelden was het prima! Sandwiches stonden net nieuw op de kaart. Gelukkig hadden we nav de eravring heenreis zelf iets te eten mee genomen.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws