Schrijf een review
Qatar Airways
Qatar Airways is een van de jongste luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle zes de continenten. De lancering van de organisatie was in het jaar 1997 en inmiddels is ze de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappij ter wereld. De organisatie verbindt dagelijks meer dan 160 bestemmingen met elkaar door middel van een vloot van een nieuwe generatie vliegtuigen.
De organisatie zet service voor haar gasten voorop. Ze vinden de ervaring aan boord een erg belangrijk onderdeel van de reis. Door de jaren heen heeft Qatar Airways vele onderscheidingen ontvangen. Zo werd ze in 2011, 2012, 2015 en 2017 verkozen tot Airline of the Year door Skytrax. De luchtvaartmaatschappij heeft op dit moment twaalf verschillende soorten vliegtuigen waaronder drie soorten Boeings en negen soorten Airbusvliegtuigen.
Daarnaast is Qatar Airways aangesloten bij oneworld. Dit is een samenwerkingsverband van dertien toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen streven naar een hoge service en verbinden meer dan duizend bestemmingen in 150 landen over de hele wereld met elkaar.
De thuishaven van Qatar Airways is Hamad International Airport in Doha, de hoofdstad van Qatar. Hier biedt de maatschappij ook kinderbegeleiding aan. Zo kunnen kinderen van vijf tot en met vijftien jaar alleen vliegen. Vanuit de maatschappij gaat er dan een toegewijde vertegenwoordiger mee die jouw kind vergezelt op de reis. Als je gebruik wil maken van deze dienst kun je contact opnemen met Qatar Airways. Naast vliegreizen kun je op de site ook hotels boeken en een auto huren.
Ervaringen met Qatar Airways
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 60 reviews over Qatar Airways lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 7 september 2015 door Sanne Jongman.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.696 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. Qatar Airways scoort dus gemiddeld 0,3 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Qatar Airways heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Qatar Airways krijgt gemiddeld een 4,1
op basis van 60 ervaringen:
4,1
+ Ervaring delen
Lina
op 4 december 2024
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: november 2024
Meerdere malen bevestigd gekregen door Qatar personeel dat we recht hadden op een hotelvoucher vanwege lange overstaptijd op Doha. Bij de transferdesk probeerde men even 360 euro voor 1 nacht in rekening te brengen.
Ric Balkema
op 30 november 2024
bestemming: India / Delhi, reisperiode: november 2023
Werden niet ingecheckt op Schiphol, vanwege vermeend 'beschadigde' paspoorten van ons beiden.
Onterecht en bewezen door ons met verklaringen gemeente (uitgever paspoort), Marechaussee op Schiphol en KLM.
Qatar zei dat immigratie India onze paspoorten had beoordeeld obv WhatsApp foto's en dat we zouden kunnen worden verklaard in India; bleek achteraf door ons bewezen verzonnen en gelogen.
We hadden een pakketreis geboekt, dus misten door het niet mee vliegen de hele vakantie van 29 dagen; dus niet op reis en € 6.000,-- armer. Valt niet onder annuleringsverzekering. Dus reisorganisatie aansprakelijk gesteld. Deze bedragen ons te betalen. Circa1 jaar in een bizarre achtbaan gezeten met zeker de eerste periode veel geestelijke stress. Zaak voor laten komen bij geschillencommissie, die onze aansprakelijkheidsstelling uiteindelijk gegrond heeft verklaard. Volledig bedrag verplicht aan ons vergoed door reisorganisatie omdat zij van de "hulpdiensten van Qatar Airways" een compleet en in de pakketreis aanboden gebruiken.
Lang verhaal kort: met rechtsgeldige paspoorten ben je bij Qatar Airways niet zeker dat je mee kunt vliegen.
Erol cetin
op 10 november 2024
bestemming: België / Dendermonde, reisperiode: december 2024
De kaartjes zijn erg duur, ik wil van Brussel naar Jakarta
Kawus
op 9 oktober 2024
bestemming: Iran / Shiraz, reisperiode: oktober 2024
Omdat ik geen bericht kreeg van Qatar Airways belde ik op 9 oktober 2024 om 9:30 uur naar Qatar Airways of mijn vlucht Doha Shiraz door ging.
Er werd gezegd deze vlucht door ging
Dus naar Schiphol daar 1 1/2 uur in de rij om in te checken en daar hoorde ik dat de vlucht geannuleerd was.
Geen balie van Qatar Airways dus.
Zo klant onvriendelijk!!!!!
Patricia Jumelet
op 22 augustus 2024
bestemming: doha / Amsterdam, reisperiode: mei 2024
Beenruimte bijgekocht niet gekregen geen geld terug geen antwoord, meerdere mails geschreven. Vandaag telefonisch contact gehad, geeft ze aan jij je hebt een voucher hiervoor, de volgende keer binnen 1 jaar dat je weer vliegt met qatar krijg je dit. Uh.. ik ben een gewoon mens, ik vlieg misschien 1 x in de zoveel jaar met mijn gezin naar Azie. Ik begrijp uiteraard dat het allemaal heel normaal is dat er heel veel mensen zijn die meerder keren per jaar op en neer gaan naar Azie. Helaas is dit niet voor de gewone mens weggelegd. Als je vraagt waar vind ik deze voucher, dien een klacht in bij het klachten formulier. Ronduit slechte service. Tip aan iedereen geen beenruimte kopen, je krijgt het niet en waar je geld gebleven is....
Johan
op 28 april 2024
bestemming: / Qatar, reisperiode: april 2024
Toeslag betaald voor zetels met extra beenruimte maar Qatar Airways verkoopt dezelfde zetels aan meerdere passagiers zodat ze niet konden toegewezen worden. Op klachten hierover wordt totaal niet gereageerd.
Volgens mij een vorm van oplichting door duurdere zetels te verkopen terwijl ze niet kunnen toegewezen worden
Hery Yudadibrata
op 10 december 2023
bestemming: / Indonesie, reisperiode: juli 2023
Mijn vrouw is 30 april 2023 overleden en tot op de dag van vandaag na allerlei stukken aangeleverd te hebben en 12 keer gemaild te hebben heb ik nog geen duidelijkheid over de refund van haar ticket
Anneke Roemer
op 19 september 2023
bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: augustus 2023
De overstap in Doha was maar 45 minuten, maar we hebben het makkelijk gered dus dat was fijn. Overal mensen om je de weg te wijzen.
We vlogen met een nieuw model vliegtuig en een oud model, zowel op de heen- als terugreis. Beide keren was het zo dat het personeel in het nieuwe en luxere toestel vriendelijk was, en in het oude toestel zich gedroegen alsof ze er totaal geen zin in hadden. Toeval? Aangegeven dat ik vliegangst had, maar daar werd niks mee gedaan of op gereageerd. Naar mijn mening had de piloot ons wat beter vanuit de cockpit op de hoogte kunnen houden van de vlucht, voor mensen met vliegangst is dat geruststellend. Er werd eigenlijk amper wat omgeroepen. Eten en drinken was erg lekker. Al met al goede vluchten gehad.
Steven Van d Gucht
op 5 augustus 2023
bestemming: België, reisperiode: augustus 2023
Never travel with Qatar Airways !! we really have bad experience with Qatar airways! Our flight on 08/03 QR925 from Cebu to Doha have 4 hours delay so we miss our connection flight from Doha to Brussels. The rebook (QR131)us but with extra stop at Rome so we have to wait for 6 hours at the airport with baby from 18 monds. The don’t give us lounge facility and send us around the airport from the one to the other desk! Then the boarding have delay again from flight QR131 have delay again so connection flight at Rome also gone! The flight QR131 wil go in the afternoon but no option for us because connection flight is gone ! We say that we will not take that flight anymore and we want new flight right away to Brussels but they say there is no one. So i really have to make fight and say that’s not my problem but the problem from QatarAirways . Finally after a lot of discussion the found flight QR193 with departure on 08/04 at 9am but with not good seats with baby. It should be business class for al the problems. And the give us hotel mail and transfer but for the baby they don't care and we have to buy self diapers and milk. So finally we arrive instead from 08/03 at 7:30 am on 08/04 at 14:15 in Brussels that's 38 hours later than it schold be and that Al with baby from 1,5 years! The let us now that the don’t give compensation and just give explanation about flight QR925 but no explanation about QR131.
Alexandra
op 4 mei 2023
bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2023
Nemen geen enkele verantwoordelijkheid, geen contact mee te krijgen, we willen compensatie omdat we door een fout van hen twee keer tickets moesten kopen tegen woekerprijzen, schande!