Qatar Airways

Url: https://www.qatarairways.com/en-nl/homepage.html

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Qatar Airways

Qatar Airways is een van de jongste luchtvaartmaatschappijen die vliegt naar alle zes de continenten. De lancering van de organisatie was in het jaar 1997 en inmiddels is ze de snelstgroeiende luchtvaartmaatschappij ter wereld. De organisatie verbindt dagelijks meer dan 160 bestemmingen met elkaar door middel van een vloot van een nieuwe generatie vliegtuigen.

De organisatie zet service voor haar gasten voorop. Ze vinden de ervaring aan boord een erg belangrijk onderdeel van de reis. Door de jaren heen heeft Qatar Airways vele onderscheidingen ontvangen. Zo werd ze in 2011, 2012, 2015 en 2017 verkozen tot Airline of the Year door Skytrax. De luchtvaartmaatschappij heeft op dit moment twaalf verschillende soorten vliegtuigen waaronder drie soorten Boeings en negen soorten Airbusvliegtuigen.

Daarnaast is Qatar Airways aangesloten bij oneworld. Dit is een samenwerkingsverband van dertien toonaangevende luchtvaartmaatschappijen. Deze maatschappijen streven naar een hoge service en verbinden meer dan duizend bestemmingen in 150 landen over de hele wereld met elkaar.

De thuishaven van Qatar Airways is Hamad International Airport in Doha, de hoofdstad van Qatar. Hier biedt de maatschappij ook kinderbegeleiding aan. Zo kunnen kinderen van vijf tot en met vijftien jaar alleen vliegen. Vanuit de maatschappij gaat er dan een toegewijde vertegenwoordiger mee die jouw kind vergezelt op de reis. Als je gebruik wil maken van deze dienst kun je contact opnemen met Qatar Airways. Naast vliegreizen kun je op de site ook hotels boeken en een auto huren.

Ervaringen met Qatar Airways

Qatar Airways krijgt gemiddeld een 4,3
op basis van 54 ervaringen:

4,3 + Ervaring delen
op 10 december 2023 bestemming: / Indonesie, reisperiode: juli 2023

Mijn vrouw is 30 april 2023 overleden en tot op de dag van vandaag na allerlei stukken aangeleverd te hebben en 12 keer gemaild te hebben heb ik nog geen duidelijkheid over de refund van haar ticket

  • Algemeen 1
op 19 september 2023 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: augustus 2023

De overstap in Doha was maar 45 minuten, maar we hebben het makkelijk gered dus dat was fijn. Overal mensen om je de weg te wijzen.
We vlogen met een nieuw model vliegtuig en een oud model, zowel op de heen- als terugreis. Beide keren was het zo dat het personeel in het nieuwe en luxere toestel vriendelijk was, en in het oude toestel zich gedroegen alsof ze er totaal geen zin in hadden. Toeval? Aangegeven dat ik vliegangst had, maar daar werd niks mee gedaan of op gereageerd. Naar mijn mening had de piloot ons wat beter vanuit de cockpit op de hoogte kunnen houden van de vlucht, voor mensen met vliegangst is dat geruststellend. Er werd eigenlijk amper wat omgeroepen. Eten en drinken was erg lekker. Al met al goede vluchten gehad.

  • Algemeen 10
op 5 augustus 2023 bestemming: België, reisperiode: augustus 2023

Never travel with Qatar Airways !! we really have bad experience with Qatar airways! Our flight on 08/03 QR925 from Cebu to Doha have 4 hours delay so we miss our connection flight from Doha to Brussels. The rebook (QR131)us but with extra stop at Rome so we have to wait for 6 hours at the airport with baby from 18 monds. The don’t give us lounge facility and send us around the airport from the one to the other desk! Then the boarding have delay again from flight QR131 have delay again so connection flight at Rome also gone! The flight QR131 wil go in the afternoon but no option for us because connection flight is gone ! We say that we will not take that flight anymore and we want new flight right away to Brussels but they say there is no one. So i really have to make fight and say that’s not my problem but the problem from QatarAirways . Finally after a lot of discussion the found flight QR193 with departure on 08/04 at 9am but with not good seats with baby. It should be business class for al the problems. And the give us hotel mail and transfer but for the baby they don't care and we have to buy self diapers and milk. So finally we arrive instead from 08/03 at 7:30 am on 08/04 at 14:15 in Brussels that's 38 hours later than it schold be and that Al with baby from 1,5 years! The let us now that the don’t give compensation and just give explanation about flight QR925 but no explanation about QR131.

  • Algemeen 1
op 4 mei 2023 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2023

Nemen geen enkele verantwoordelijkheid, geen contact mee te krijgen, we willen compensatie omdat we door een fout van hen twee keer tickets moesten kopen tegen woekerprijzen, schande!

  • Algemeen 1
op 3 april 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2023

Nemen geen verantwoordelijkheid, laten je letterlijk en figuurlijk zitten. 30 uur reizen om van Jakarta naar Amsterdam te komen en 0 compensatie. Volgende keren vanaf nu altijd Emirates!

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2022 bestemming: Maleisië, reisperiode: juli 2022

De vluchten zijn goed verlopen; doch bij terugkeer is mijn bagage verloren geraakt. Aanvankelijk gaf men aan dat deze terecht was, doch op elk moment vanuit Qatar kon overgebracht worden naar Brussel; Contact met Quatar is uiterst moeilijk en loopt zéér moeizaam en incorrect. je krijgt verkeerde info & men probeert je af te wimpelen door heel veel administratieve rompslomp herhaaldelijk op te vragen. Inmiddels zijn we medio oktober en reeds 3 maanden nà datum (terugkomst dd 9/7/2022) en is er nog steeds geen oplossing mbt de verloren bagage, noch schadevergoeding. De bagage nog steeds verloren. Uiterst zwakke service voor zo'n maatschappij!

  • Algemeen 5
op 8 oktober 2022 bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: april 2022

Vlieg al verscheidene jaren met Qatar. Nooit teen problemen, top service

  • Algemeen 10
op 20 augustus 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2020

Vlucht niet door gegaasn ivm corona. Vouchers gekregen om opnieuw te kunnen boeken. Probleem? Qatar is moeilijk te bereiken zelfs in Nederland, klantenservice spreekt slecht Engels en zeggen dat de Voucher nummers niet kloppen. Nederlandse sprekende collega's zouden aanwezig zijn, maar niet te bereiken. Wij zouden graag met Debbie van 4 augustus in contact komen om samen een advocaat erop te zetten en misschien nog wel meer mensen met een slechte ervaring om zo ons geld van iedereen terug te kunnen krijgen.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2022 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2020

Zeer slechte maatschappij. Zijn slecht bereikbaar. Door corona werd de reis 2x geannuleerd door Qatar. Uiteindelijk zijn de tickets omgezet naar vouchers omdat er geen zekerheid te bieden was wanneer we wel naar Bali zouden kunnen reizen. Begin 2022 hebben we besloten om een refund aan te vragen echter tot op heden zonder resultaat. Ik vind het ronduit schandalig dat zo'n maatschappij iemand z'n zuur verdiende geld niet terug betaalt, oplichters zijn het. Als je ze probeert te bereiken, kun je eerst 1 uur in de wacht en vervolgens neemt er een slecht verstaanbaar persoon in Doha of weet ik veel waar op. Ik kan mij niet voorstellen dat dit de bedoeling is van Qatar. Nu een rechtszaak gestart want we zijn het zat om te moeten blijven wachten. Het gaat om een bedrag van rond de 2700 euro maar al zou het om 400 euro gaan dan is het belachelijk dat zij hiermee proberen weg te komen.

  • Algemeen 1
op 17 juli 2022 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: juni 2022

Vertraging van 7 uur op de transit luchthaven Doha. Geen enkele mogelijkheid om te zitten in een stoel. Ik moest op de grond zitten! Geen eten of drinken aangeboden. Geen enkele andere compensatie.
Tijdens vlucht weinig beenruimte; ik ben 1,85 cm

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2021 bestemming: Sri Lanka / mihintale, reisperiode: september 2021

Ons boeking no vugoup de mensen moeten niet zo ontevrede zijn het is een goede maatschappij heel goed geholpen op schiphol bij inscheken papieren niet goed de diens doende zij geen probleem ticket verleng ik voor u kom maar terug als de corona test goed is en dat was 2 dagen laater heeeeeel veel dank daar voor en de volgende keer echt weer Qatar airways .

  • Algemeen 10
op 29 maart 2021 bestemming: Singapore, reisperiode: maart 2020

Ik wacht al een jaar op mijn geld 2000 euro te geven niet thuis paar keer gebeld naar Doha maar helaas ik ga er nou een advocaat opzetten

  • Algemeen 2
op 20 maart 2021 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: april 2020

Na 2x een eenzijdige annulering van qatar te hebben ontvangen, vermoedelijk ivm Corona. Heb ik aangegeven aanspraak te maken op een volledige refund. Nb: ticket stamt oorspronkelijk uit 2019!! Dus na 2 jaar het geld terug als qatar niet kan vliegen. Ik wacht inmiddels 8 weken op een terugbetaling van 525€ Op mail/zendesk/ berichtenverkeer wordt totaal niet gereageerd. De website geeft aan refund binnen 20 werkdagen. De Nederlandse desk is niet in Nederland, je wordt doorverwezen naar Qatar zelf in doha. Slechte telefoonlijn, bijna onverstaanbaar. Tevens een 2e vlucht geboekt die middels voucher voor november / december 2021 verzilverd is. Tot mijn verbazing betaal je nu 15 €per vlucht extra voor een stoelreservering. Dat behoorde niet tot de 7 beloftes van Qatar, gratis economic chair reservation. Wat een waardeloos bedrijf, totaal geen services tijdens deze corona tijd. Zodra ze het geld hebben, laten ze niets meeer weten

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: België / Brussel, reisperiode: oktober 2020

Toen mijn vriend wilde boarden in Bangkok om te komen samenwonen met mij in Belgie, weigerde de stewardess van Qatar hem toegang tot het vliegtuig. Ze verplichtte hem een retour ticket te kopen. Zelfs nadat hij haar uitlegde en bewees dat dit niet nodig was voor zijn type visa. We moesten ter plekke € 500 betalen. Mits de bagage al aan boord was en de gate zou sluiten 15 minuten later, hadden we geen keuze.
Nu, meer dan 5 maanden later, weigert Qatar ons nog steeds dit ticket terug te betalen. Ook al hadden we een extra verzekering genomen en vallen we binnen de condities voor een terugbetaling van het ticket.
Qatar Airways maakt zich schuldig aan regelrechte afpersing

  • Algemeen 1
op 16 januari 2021 bestemming: , reisperiode: december 2020

Omdat ik na het cancelen van mijn vlucht ivm corona en veranderingen nog steeds mujn bijna €300 niet heb terug gekregen. Elke keer weer een ander smoesje. Het is goedgekeurd maar inze afdeling heeft nog niets gehoord van de bank etc. Oplichters!!! Zou zeker nooit meer boeken!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: maart 2020

Door de Coronatijden zeer slechte service, geen begrip, ik wacht nog steeds op een bedrag van 1800, die na 3 maanden opeens niet terug gestort kan worden omdat mijn bank dit niet zou accepteren.. Mijn bank weet van niks... telefonisch slecht bereikbaar, per mail antwoord na weken... en ook geen andere oplossingen, Voucher of weet ik veel... Heb dit jaar veel gevlogen met Qatar, geen ze geen stuiver meer!

  • Algemeen 1
op 12 april 2020 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: april 2020

3 weken geleden refund aangevraagd nog steeds geen reactie. Nederlands kantoor van Qatar Airways is telefonisch niet bereikbaar. Heb in middels al meer dan 10 verzoeken ingediend via verschillende formulieren op hun website maar ik krijg gewoon geen reactie. Heel frustrerend. Mijn advies boek nooit via Qatar Airways!

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: april 2020

Het is nu 27 maart 2020 wij hebben een reis geboekt van 16 april t/m 10 mei 2020 echter is overal al bekend dat quatar alleen tot doah kan vliegen en niet tot indonesie. ik vind dit een slechte zaak omdat zij op dit moment dit niet kenbaar maken. en ons in onzekerheid houden hoe of wat er gaat gebeuren.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2020 bestemming: Nieuw-Zeeland / Auckland, reisperiode: februari 2020

Aan boord was het prima alleen customservice krijgt een onvoldoende klein foutje van een van mijn doopnamen op het ticket kon niet hersteld worden dus enige optie een nieuw ticket hoppa 2800 euro dus volgende keer weer klm daar begrijpen ze het begrip doopnamen word er zo moe van

  • Algemeen 8
op 17 februari 2020 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2020

Aardig en goed personeel, genoeg beenruimte, 2 maaltijden, genoeg te drinken.Kortom KLASSE.

  • Algemeen 9
op 11 januari 2020 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: december 2019

Gevlogen met Qatar van Amsterdam Naar Colombo via Doha. Weinig beenruimte, stoelen bij het raam erg krap en hoofd bijna tegen plafond. Heel weinig eten, slechts twee kleine maaltijden op een vlucht van 6 uur, drinken wordt amper aangeboden, Business class ziet er niet fraai uit, zou dat ook nooit boeken. Het is een soort hokje waar je nog niet eens je benen kunt strekken of echt kan slapen. Voor mij niet voor herhaling vatbaar, toch maar Emirates de volgende keer.

  • Algemeen 3
op 11 januari 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2019

Nou als dit de beste airline van de wereld is dan ben ik superman.Ik heb ze al 2x een email gestuurd de eerste al een aantal dagen geleden en nog steeds geen antwoord.Wou vragen of me vlucht boven Iran of Irak vliegt.Vandaag heb ik ze al weet ik hoeveel keren proberen te bellen niemand neemt op.Ik bel naar de kantoor op Bangkok airport die 24/7 open zou zijn.Eerste en laatste keer.De bakker om de hoek heeft nog betere klantenservice echt belachelijk.

  • Algemeen 6
op 8 januari 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2019

Ik vlieg regelmatig vanuit Amsterdam via Doha naar Bangkok (3-4 x per jaar). Altijd met Qatar. Goeie beenruimte, prima eten en meestal erg vriendelijk cabinepersoneel.
Alleen jammer dat de nachtvlucht vanuit Doha tegenwoordig met een A320 gaat (minder beenruimte) en niet meer met een dreamliner of A380.

  • Algemeen 9
op 17 november 2019 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: november 2019

Goede service, en vriendelijk personeel.
Genoeg beenruimte.Ook voor mensen langer dan 190cm
Maaltijden goedverzorgd en smaakvol.(keuzemenu)
Drinken goed verzorgd van water tot en met sterke drank.Komen meerdere keren langs om drinken aan te bieden.
1uur lang gratis internet aan boord.
Gratis koptelefoon waarmee je film en muziek kunt beluisteren.
Voor baby en peuters baby bedje aan boord, en elk kind keeg een knuffel speeltje aangeboden.
Kortom een prima maatschappij om mee te vliegen.

  • Algemeen 10
op 17 augustus 2019 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juli 2019

Wij hebben meerdere malen naar tevredenheid met Qatar gevlogen van Brussel naar Bali, met een tussenstop in Doha. Dit jaar leek het of de zit/been ruimte een stuk minder was. Ook hebben we op 3 van de 4 vluchten geen maaltijd gehad. Ze delen keurig een keuzemenu uit, maar wij hadden op 2 vluchten geen keuze meer. Alleen vis was nog beschikbaar en dat eten we niet. Tijdens de laatste vlucht van Doha naar Brussel waren de maaltijden zelfs op. Aan het einde van de vlucht, ca 1 uur voor landing kregen we de left-overs van de Business Class aangeboden. Deze hebben we geweigerd. De verpakkingen waren al open. Niet hygiënisch. En niet eens een "sorry" van het personeel. Deel dan geen keuze menu uit. Dat schept verwachtingen die je niet waar kunt maken. Volgend jaar waarschijnlijk geen Qatar meer.

  • Algemeen 4
op 17 augustus 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2018

Na gespaard te hebben besloten om business class te vliegen met Qatar Airways vanuit Stockholm. Service tijdens de vluchten was uitstekend.

Na 1 week vakantie krijgen we een naar bericht dat de moeder van mijn vriendin was overleden. Qatar benaderd om de terugvlucht aan te passen. Dit bleek zeer moeilijk te zijn, aantal keren zelfs het gesprek beëindigd door Qatar. Uiteindeljk kon het door 6000 euro bij te betalen! Meer dan de 4 initiële tickets bij elkaar.

Een waiver voor de kosten was mogelijk mits de overlijdensakte overlegd zou worden. Die uiteindelijk overlegd maar uiteraard niet ok omdat deze niet in het Engels was.

De hele tijd wil je rouwen en naar huis om de uitvaart bij te kunnen wonen. Onwijs veel stress.

Mails geschreven naar customer support en een ander adres maar totaal geen reactie.

Verwacht een slechte service zodra je door omstandigheden afwijkt van je originele plan. Niemand durft beslissingen te nemen bang voor eventuele represailles.

Qatar heeft zich schandelijk opgesteld en zal deze maatschappij nooit meer gebruiken. Het enige wat telt is meer geld verdienen.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juni 2019

1. Tijdens een korte overstap (55 minuten) stond er op Doha een medewerker van Qater ons op te vangen met een bordje van onze volgende bestemming Bangkok. Ze checkt op onze boardingpas of we inderdaad naar Bangkok moeten en geeft aan hier even te wachten.
Wij gaan op verzoek van medewerker bij het ‘’groepje’’ Bangkok staan. Blijkt na 5 minuten dat dit alleen geldt voor reizigers die vanaf Manchester kwamen en niet vanaf Brussel. Wij moesten vervolgens toch zelf uitzoeken hoe we die vlucht gingen halen en met deze zinloze oponthoud is dit op het nippertje gelukt. Zeer apart dat je denkt opgevangen te worden voor je aansluitende vlucht en daarna weggejaagd wordt om toch maar zelf je vlucht te gaan halen.
2. Als je ruim op tijd naar het vliegveld gaat (3 uur, zoals geadviseerd) moet je in een langere check-in rij aansluiten dan wanneer je vlak voor je vlucht naar de check-in balie komt. Het verschil qua vertrektijd van de vlucht van Qater was 15 minuten en de wachtrij voor deze 15 minuten later vertrekkende vlucht was zeker 10x zo lang. Aparte klantvriendelijkheid dat er voor reizigers die ''last minute'' naar de check-in balie komen een voorrangspositie wordt gecreëerd.

  • Algemeen 6
op 28 mei 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2018

Prima maatschappij. Goede aansluiting via Doha, we hadden een krappe verbinding, maar de bagage was er gewoon. Smakelijke maaltijden aan boord en vriendelijk personeel. Gelet op de scherpe prijzen is Qatar gewoon een aanrader.

  • Algemeen 9
op 1 april 2019 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2019

Mijn klacht betreft vooral de website van Qatar Airways, deze is volkomen belachelijk. Het voelt en lijkt alsof er weken lang vergaderd is om te bedenken hoe die zo irritant mogelijk gemaakt kon worden. Inloggen alleen al is een crime maar online inchecken is vrijwel onmogelijk. De link er naartoe vinden is al een hele puzzel op zich. En als je dan eindelijk alles hebt ingevuld kun je geen instapkaart printen, alleen de factuur. Een van de meest bizarre stupide websites die ik ooit heb gezien. Zoals ook al op het vliegveld van Doha blijkt, hebben ze van logica of IT in Qatar nog geen kaas gegeten. Bij aankomst is daar slechts 1 (klein) bord met (alle) uitgaande vluchten, die zo snel wisselen dat je ze nauwelijks voorbij ziet komen, een grote groep verwarde mensen er omheen. Het is gewoon lachwekkend. De prijzen op het vliegveld zijn ook een lachertje: 13,50 (Euro!) voor een klein flesje limonade, 30 euro voor een (kleine) hamburger. We vliegen 3x per jaar naar Bali, waar we een huis hebben, maar de trip met Qatar Airways over Doha is meestal de laatste keuze. Ook aan boord is het 'amateur hour' van begin tot eind, weet niet eens waar ik moet beginnen - en de stewards en stewardessen trouwens ook niet. Nog zoveel te leren... Vermijden als het kan, doen wij ook.

  • Algemeen 4
op 4 november 2018 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2018

Economy: vreselijk slecht. Ik vlieg elk jaar naar Asie, meestal andere airway dan Qatar. Eten verschrikkelijk, slechte smaak, sandwich was een ondefinierbaar soort sauzenbroodje. Tussendoor was er niets ook geen appel. Films waren geljik op heen- en terugreis. Ze hebben een stoel erbij geplaatst daarom gangpad net zo smal als het etenskarrtje. Als passagier, zit je heel krap! 2 jaar gelden was het prima! Sandwiches stonden net nieuw op de kaart. Gelukkig hadden we nav de eravring heenreis zelf iets te eten mee genomen.

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2018 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: mei 2018

24 uur vertraging, zeer slechte communicatie met een overstap in Doha van 10 uur zonder enige service. Nog geen flesje water, pas nadat wij erg boos werden. Klantenservice vindt dat zij voldoende heeft gedaan en ook de manier van behandelen, zo arrogant. NOOIT meer met Qatar Airways. Bij een europees bedrijf heb je recht op 600 euro, hier zelfs geen op fatsoen.

  • Algemeen 3
op 3 april 2018 bestemming: India / Delhi, reisperiode: januari 2018

Is niet de eerst vlucht met Qatar van ik vlieg om de 3 maand met Qatar en zo al 8 jaar . is de beste en zal nooit veranderen . business is zeer goed . en als u de aansluiting mist in Doha , geen zorgen alles is geregeld tot op de puntjes . 10 op 10 Qatar

  • Algemeen 10
op 26 maart 2018 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: februari 2018

Hele fijne Airline.... goede service etc. Totdat er stront aan de knikker is. Door familie omstandigheden was ik genoodzaakt eerder naar huis te vliegen. Werd niet vergoed door de verzekering. Gezien hun beleid was ik bereid hier extra geld te betalen. De kosten voor het switchen van datum bedroegen maarliefst 730 euro EXTRA bovenop de kosten van het originele return ticket (500). Het is zelfs goedkoper om simpelweg elders een hele nieuwe vlucht te boeken. Winst maken, oké, maar dit noem ik extreem klantonvriendelijk.

  • Algemeen 4
op 30 oktober 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: oktober 2017

Perfect verlopen vlucht, geen vertragingen zowel heen als terugreis........service aan boord geweldig.........steward attendeerde me er zelfs op dat ik mijn insuline maar in de koeling in het vliegtuig moest leggen toen hij me zag prikken....oke, vlieg liever direct, maar voor deze prijs mocht de reis iets langer duren voor mij !! Dus een heel goede ervaring, en als de prijs er naar is vlieg ik weer met Qatar Airways.

  • Algemeen 8
op 1 oktober 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2017

Ik was mijn vest vergeten in de vliegtuig. Ik was nog geen 10 minuten uit het vliegtuig en ik kwam erachter dat ik mijn vest vergegen was. Ik ging naar een medewerker van Qatar airways en zij vertelde dat zij niks kon doen. Vervolgens heb ik een half uur moeten wachten op niks. De medewerker vertelde mij later dat ik terug moest bellen en de meeste gevonden voorwerpen weg gegooid worden!??????

Wettelijk gezien moeten gevonden voorwerpen gewoon verzameld worden, heel vreemd dit.

Ik bel later op dag naar het nummer dat de medewerker gegeven heeft en krijg ik een snauwende medewerker aan de lijn. De medewerker liet mij niet uitpraten en begon vervolgens te schreeuwen! Vreemd dat jullie mensen in dienst hebben die communicatief geen vaardigheden bezitten.

Iemand uit laten praten is eenvoudig genoeg lijkt mij.
Medewerker hangt gewoon de telefoon op tijdens het gesprek, wat is dit voor mentaliteit??????
Ik bel vervolgens terug en er wordt niet meer opgenomen.

Ik dacht dat jullie staan voor klanten maar daar merk ik letterlijk niks van terug!

Ik heb gebeld op zondagavond tond 17:30 en live gesproken met een medewerker rond 14:00. Ik hoop dat jullie hier wat mee doen, want de klantvriendelijkheid is bagger slecht.

  • Algemeen 1
op 9 september 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: september 2017

Wanneer we terug naar huis moesten vliegen....kregen we een taxi ongeluk onderweg naar luchthaven in BKK. Doch waren we nog 59 min op voorhand aan de check in counter helemaal ondersteboven van wat ons net was overkomen. En toch werden we geweigerd. ze zeiden koop maar een nieuw ticket.....dus nooit meer Qatar voor ons

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: juli 2017

De service is zwaar onder de maat niet oplossingsgericht en de balie medewerksters zijn onfatsoenlijk.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2017 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: juli 2017

Geen medewerking bij ontbreken gemeente stempel. Gemeente wilde doormailen naar baliemedewerkerster qutar. Zij nam geen genoegen mee. Hierdoor tickets kwijtgeraakt. Totale onbegrip en zo weg gestuurd bij de incheckbalie op vliegveld Brussel door Qatar airways.

  • Algemeen 1
op 5 maart 2017 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: januari 2017

Gewoon netjes, veel ruimte in economy class, goede service

  • Algemeen 9
op 4 maart 2017 bestemming: India / Delhi, reisperiode: januari 2017

Slechts airline. onbeschoft personeel. Nooit meer ook als gratis tickets is...

  • Algemeen 1
op 8 februari 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2017

Niet goed georganiseerd

  • Algemeen 1
op 1 februari 2017 bestemming: België / delhi, reisperiode: december 2016

Vlucht Brussel / delhi : delhi / shanghai ; shanghai / brussel alles op tijd van vertrek en aankomst , business class is 10 op 10 . Best Business Class

  • Algemeen 10
op 20 januari 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: februari 2017

Absurde voorwaarden bij Qatar Airways. Nooit meer! Twee retourtickets Amsterdam - Bali gekocht. Binnen twee uur erachter gekomen dat de voornaam van mijn mede passagier officieel niet Chris maar Christiaan blijkt te zijn. Gevolg: niets anders aan te doen dan ticket annuleren en nieuwe kopen tegen hoger tarief. Twee letters wijzigen in naam was geen probleem maar Chris wijzigen in Christiaan is niet mogelijk. Er is ons dus dezelfde stoel voor dezelfde persoon twee keer verkocht. Schandalig

  • Algemeen 1
op 19 december 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: november 2016

Zeer onbeschofte behandeling bij de desk in Perth. Bankpas ING en VISA werden geweigerd, supervisor was niet aanwezig. Uitgelachen door baliepersoneel, uiteindelijk vlucht gemist. Dit werd lachend aangekondigd aan alleen reizende jongedame, te onbeschoft voor woorden. Een nieuwe ticket gekocht voor de andere dag. Taxi en hotel en ticket niet vergoed.

  • Algemeen 3
op 18 november 2016 bestemming: Pakistan, reisperiode: november 2016

Super goede service heel sempatiek behulpzaam alles was oke

  • Algemeen 9
op 12 oktober 2016 bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: september 2016

4 uur vertraging dit moest je van internet halen geen eten of drinken aansluitende vlucht gemist. Hierdoor via engeland uiteindelijk 10 uur vertraging voor de wettelijke vergoeding krijg je gewoon geen reactie

  • Algemeen 1
op 27 september 2016 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: april 2016

Reis in maart 2016 geannuleerd ivm hersenvliesontsteking dochterje. Volgens Gate1 krijgen wij 50% van de aanschafprijs retour. Nu 6 maanden later hebben wij dit geld nog immer niet mogen ontvangen van Qatar. De normen van fatsoen zijn hiermee zwaar overschreden.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2016 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: april 2016

Na de bomaanslag in Brussel moest ik tot 2 dagen voor vertrek wachten op een oplossing voor een change flight desondanks ik iedere dag had gebeld naar Qatar Airways. Finaal moest ik naar Frankfurt op eigen kosten wat ik wel kon begrijpen. De terugvlucht vanuit Bangkok naar Brussel was wel andere koek. Bij aankomst in Doha was de vlucht zomaar even 14 uur uitgesteld. In plaats men ons na navraag geen hotel kon aanbieden zijn we noodgedwongen 14 u moeten gaan kamperen in de vlieghaven. We kregen een voucher voor 3 drankjes en een snack. Na 14 uur wachten werden mijn 2 insuline spuiten bij check-in aangeslagen desondanks ik een internationaal document heb voorgelegd ( diabetes patiënt ).
Dankzij Qatar Airways heb ik dus niets kunnen eten aan boord. Bij thuiskomst heb ik hen een aangetekend schrijven gestuurd doch heb hier nooit antwoord op verkregen. Ik werk reeds 10 jaar internationaal en vliegen is voor mij idem als de bus nemen. Op een Russische carrier krijg je meer respect dan bij Qatar. Ze profileren zich als een 5- star company maar vliegen wel met enorme toestellen voorzien van kinderzitjes en geen enkele beenruimte ( economy class ).
Voor mij NOOIT MEER !!!!
Ik ben een gold member van de Star Alliance group en kan u bevestigen dat alle aangesloten maatschappijen mij nog nooit problemen hebben bezorgt. Volgende maal nog liever te voet dan nog 1 poot in hun aircrafts te zetten. Maatschappij is gewoon ONBETROUWBAAR !

  • Algemeen 1
op 31 mei 2016 bestemming: Vietnam / HCM City, reisperiode: april 2016

Doordat de vlucht uit Amsterdam te laat aankwam in Doha en ik pech had met de shuttlebussen, miste ik de aansluitende vlucht naar Vietnam. Overstaptijd was zeer krap en gate helemaal a.d. andere kant van de airport. Ondanks pogingen het grondpersoneel te waarschuwen en rennen naar de gate, haalde ik het niet. QA gaf me weliswaar een plek in de vlucht van 24 u later, maar weigert iedere vorm van compensatie. Dit omdat enkele andere passagiers van mijn inkomende vlucht, die in een eerdere shuttlebus zaten, het wel haalden. QA geeft toe dat ze fout zaten, maar geeft geen compensatie omdat "er geen nieuwe informatie is". Ik werd behandeld als een leugenaar door het grondpersoneel en voel me bijzonder gekwetst.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2016 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2015

Van Doha naar Bangkok met de A380 heen en terug was een prachtige ervaring met kundig, goed en vriendelijk personeel. Zij geven jou het gevoel dat door jou toe doen zij hun bestaansrecht ontlenen. Niet de arrogantie van de Europesche mij. (o.a. KLM) waar zij jou het gevoel geven dat je allang blij mag zijn dat jij met hun mag vliegen. Voor mij is het of Qatar of Emirates (ook al mee gevlogen ook een goede maatschappij).

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: september 2015

Goed georganiseerde vlucht, genoeg eten en drinken aangeboden. Goede service!

  • Algemeen 9
op 29 september 2015 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: juli 2015

Prima maatschappij. We vlogen van Amsterdam naar Qatar en vervolgens stapten we over naar Colombo. Vriendelijke bemanning, voldoende beenruimte, ruime keuze uit films en muziek. Voldoende te eten en drinken.

  • Algemeen 8
op 9 september 2015 bestemming: Vietnam / Hanoi, reisperiode: augustus 2015

Doordat Qatar nu vanaf Amsterdam vliegt, konden wij voor een goede prijs naar Vietnam vliegen via Doha. Ik ben erg tevreden over de reis. We werden goed verzorgd en de mensen zijn heel vriendelijk. Kortom, echt een goede ervaring.

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2015

Op het gebied van reizen heb ik al heel wat ervaringen met verschillende vliegtuigmaatschappijen. Stuk voor stuk zijn het goede organisaties. Dit jaar ben ik voor de vierde keer naar Bali mogen reizen, een plek dat inmiddels als een tweede thuis voelt. Voor het eerst begon ik deze reis met de vliegmaatschappij Qatar Airways en waauw dat is een maatschappij. De stewardessen die er prachtig uitzien in hun pak met een Aziatische touch zorgen er echt voor dat je reis relaxed en compleet verzorgd verloopt. Honger? Dat woord ken je niet tijdens een vlucht met Qatar Airways, want eten krijg je genoeg. Is het geen warme maaltijd dan komen ze wel langs met een lekkere snack als een twix, koekjes of een broodje. Drinken krijg je ook volop zonder dat je er naar hoeft te vragen. Voor de lange mensen onder ons is het ook niet heel vervelend om te weten dat Qatar Airways net wat meer beenruimte heeft dan maatschappijen als KLM. Dat maakt een vluchtreis van 17 uur nog extra chill. Niet te vergeten krijgt ook iedereen nog een tasje met tanderborstel, oogkapje etc. Een voor mij wat overbodige luxe, maar ook weer een absoluut pluspunt waaruit blijkt dat Qatar Airways vrijwel overal aan denkt.
Voor mij, als backpacker voor eental jaar, voelde deze reis bijna als business class;)

  • Algemeen 9

Nieuws