Vueling

Url: https://www.vueling.com/nl

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Vueling

De Spaanse prijsvechter Vueling vindt haar oorsprong in Barcelona en bestaat sinds 2004. De maatschappij probeert de reiziger met veel gemak te bedienen, zonder extra kosten in rekening te brengen. Vueling streeft erna om het boeken van vluchten makkelijk en snel te maken, zonder nodeloze, ingewikkelde bijkomstigheden. Efficiëntie is de basis en alles kan altijd beter met minder middelen.

Het eerste witte Vueling vliegtuig met de kenmerkende grijze neus en gele motoren steeg op in juli 2004 in Barcelona met Ibiza als eindbestemming. Een jaar later stonden al zes landen te boek als eindbestemming, verdeeld over 26 routes. Vueling was de eerste Spaanse luchtvaartmaatschappij die haar vluchten aanbood via de telefoon. Tegenwoordig kan via de app snel en gemakkelijk een vlucht geboekt worden. Via deze app kunnen ook allerlei andere gegevens rondom de vluchten gecheckt worden, zo kan bijvoorbeeld het vliegtuig in de gaten worden gehouden om zo vertragingen te voorspellen. Ook kunnen vluchten via de app gratis omgezet worden naar vluchten op dezelfde dag.

Sinds Vueling een tweede hub heeft in Rome, biedt de luchtvaartmaatschappij meer dan 100 bestemmingen aan verdeeld over Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Al deze bijzondere bestemmingen zijn via Vueling te bereiken vanaf de vier bekende Nederlandse luchthavens: Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam.

Ervaringen met Vueling

Vueling krijgt gemiddeld een 2,4
op basis van 218 ervaringen:

2,4 + Ervaring delen
op 28 mei 2024 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2024

Bij het boarden in Valencia overvallen door totale willekeur
Ik had een voetbaltas van plastic bij mij met alleen voor 4 dagen kleding (korte broeken en t-shirts) en toiletartikelen als bagage
Je kon die tas bijna tot handtas grootte vouwen
Volgens de medewerkster van Vueling Airlines SA was de tas te groot om onder mijn stoel te plaatsen
Mijn koffer moest het bagageruim in
Dit is dan ook, ondanks mijn protesten, tegen een belachelijk hoog tarief welke ik gelijk diende te voldoen, gebeurd
Mijn vrouw, die samen met mij reisde, heeft, op de kleurstelling na, exact dezelfde tas
Zij mocht de tas wèl meenemen
De medewerkster van Vueling op de willekeur gewezen maar deze was onvermurwbaar en ging gewoon door met het boarden van anderen die achter mij in de rij stonden
Reclameren heeft, gelet op het aantal klachten dat deze maatschappij krijgt, de rangschikking in vergelijk met andere maatschappijen en waarmee ze kennelijk HE-LE-MAAL niets mee doen, geen zin
Een druppel blauwe inkt verkleurd een heel glas melk - ik hoop maar zo dat men ook fijne mensen in dienst heeft anders is deze maatschappij geen lang leven beschoren

  • Algemeen 1
op 15 mei 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2024

Per abuis hadden wij de achternaam als getrouwd stel van de man ingevoerd. Op de ID kaart stond echter de meisjesachternaam. Deze naamsaanpassing in de boeking is bij KLM geheel gratis (kan gebeuren beleid).
Bij Vueling is deze zelfde naamsaanpassing EUR. 300 voor 1 persoon (eigenlijk een nieuw retourticket betalen beleid).
Ons inziens is dit gewoon diefstal.

Mr. Vueling, kunt u dit uitleggen?

  • Algemeen 1
op 30 april 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2024

Mijn vriendin en ik waren ruim op tijd bij de gate. Wij waren groep 3. Bord bleef op groep 1 staan. Wij zagen de passagiers net de slurf in lopen en wat werd er gezegd? "Gate is closed". Vliegtuig stond daar nog. Geprobeerd om een latere vlucht te nemen, er gingen nl er nog 2. Wat blijkt? Beide overboekt. Vlucht bij Transavia geboekt voor de volgende ochtend wat inhield dat we de nacht op Schiphol hebben doorgebracht. Extra kosten van 284 euro. Wat een service (maar niet heus).....

  • Algemeen 1
op 24 maart 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2024

Vlucht boeken bij Vueling gaat redelijk, alleen als je 1 koffer als handbagage wil toevoegen en je reist met een gezin, kan je alleen voor iedereen een koffer toevoegen. Op de website staat dat je de klantenservice moet bellen om voor 1 persoon een koffer toe te voegen. Als je vervolgens de klantenservice belt, krijg je met geen mogelijkheid een medewerker aan de telefoon die dit moet regelen. Het bandje verbreekt gewoon bij elke menu keuze de verbinding na het geven van informatie. Heel slechte ervaring.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2024 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: februari 2024

Wat een bagger. Zeer onvriendelijk personeel, echt chagrijnig. Geen begroeting tijdens het boarden. De stoelen in het vliegtuig zijn verschrikkelijk. Zelfs na zo'n korte reis, enorme rugpijn omdat de stoelen zo dun.waren.

  • Algemeen 4
op 9 februari 2024 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: februari 2024

Advies aan Vueling
Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover


Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is

  • Algemeen 1
op 11 december 2023 bestemming: , reisperiode: februari 2023

In alicant vlucht 4 uur vertraging ,niet op voorhand verwittigd ,geen compensatie ,drankje eetbon niks , bij de gate na 4uren wachten stond daar een vrouw ( PITBULL )en deze keek naar mijn handbage ,nam de maat met een geel kartonnetje en zei dat ik 60 euro moest betalen ,ik was daar een beetje van aangedaan ,vooral dat wij daar 4uren hebben moeten staan draaien en dan hebben ze nog het lef ons te doen betalen terwijl het eigenlijk omgekeerd zou moeten zijn ; ik vlieg iedere maand met veiling en jammer genoeg is er voor mij nu geen andere mogelijkheid , contact met vueling is ook niet mogelijk , dit zijn toch een bende sukkels jammer

  • Algemeen 1
op 15 november 2023 bestemming: Spanje / barceloona, reisperiode: november 2023

Zaterdagochtend 7uur vertrokken naar barcelona. Enkele min vertraging. Inchecken via de app en zo doorlopen naar de gate. Rugzak kon zonder bijbetalen naar binnen. Aardig cabine personeel. Terug vlucht ook prima op tijd. Alleen 1e groep incheckers en 2e groep, die dus extra betaald hebben gingen allemaal samen met ons, de 3e groep in één bus richting vliegtuig. Dus die extra kosten zijn weggegooid geld geweest. Vlucht zelf was weer prima. Niets om over te klagen.

  • Algemeen 9
op 9 november 2023 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2023

Let op: Normaal is handbagage inclusief. Maar nee hoor bij Vueling 50,- euro per vlucht voor handbagage. Dus reken even voor een retour vlucht 100 euro extra kosten t.o.v. een andere maatschappij die wel normaal handbagage beleid voert. Gewoon verborgen kosten. Dus bij boeken kijk even bij de concurrent die wel een normaal beleid voert. Kom je altijd goedkoper uit!!

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2023 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: december 2023

In september 23 retour Valencia geboekt met KLM voor 03/2024 met nog geen duidelijk plan. Later bedacht dat we de laatste week naar Ibiza willen. Daarom retour Valencia-Ibiza bij Vueling geboekt. Terugkeer in Valenica 3 uur voor terugvlucht naar Amsterdam met de KLM. Nu verandert Vueling de vluchttijden voor zo wel de heen- als terugvlucht. Heenvlucht niet leuk, maar te doen; terugvlucht aankomst (lees landingstijd) 55 min voor doorvlucht naar Amsterdam.... Dit is dus niet werkbaar. Meerdere keren telefonisch contact gezocht met Vueling en medewerkers beamen dit maar doen niets. Gevraagd om te worden teruggebeld door supervisor, hetgeen natuurlijk niet gebeurt. Vueling haalt zijn (telefonische) schouders op en vertikt het om de koopovereenkomst te ontbinden, ondanks het feit dat ze ons geen werkbaar alternatief te bieden hebben. Website is een drama als je een klacht wilt indienen. Alles wordt gedaan om je te ontmoedigen. Een E-mail adres om een klacht naar te sturen is niet te vinden. In dit geval heeft Vueling nog maanden om de stoelen te verkopen, maar ook dit inzicht ontbeert deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2023 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2023

Er is geen contact te krijgen met Vueling bij problemen. Geen callcenter medewerker via telnr, heel onduidelijk keuze menu. Zeer slechte service

  • Algemeen 1
op 29 september 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2023

Bij het inchecken van de wandelstokken (korter dan 50 cm, in een hoesje moest ik afgeven hoewel ze in de rugzak zaten) uitdrukkelijk gevraagd of ze ook in Amsterdam zouden aankomen. Niet dus. Contact met Vueling niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 26 september 2023 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2023

Een vlucht geboekt met vertrektijd 15:15
aankomst op vliegveld was om 13:55.
stond om 14:05 in de rij voor de incheck balie.
de balie werd vroeg gesloten met als gevolg dat ik en enkele mensen voor mij niet meer konden inchecken.
aanbod voor enkele anderen was een latere vlucht met flinke bijbetaling.
dit was voor mij niet meer mogelijk.
ik kon nog een ticket krijgen voor de volgende ochtend om 7 uur en betaling van een compleet ticket.
en dan ook nog een afgeblaft worden aan de telefoon en op het vliegveld.
wat een zooitje ongeregeld is dit bedrijf.
ik zal iedereen afraden met dit bedrijf zaken te doen of te vliegen met deze maatschappij

  • Algemeen 1
op 23 september 2023 bestemming: , reisperiode: augustus 2023

One of worst airlines in Europe. I kept my passport in seat pocket and forgot to take it when offboarded in Amsterdam. The flight was from Bilbao to Amsterdam. I have checked almost every days with Airlines, checked with their service desk in Schiphol airport, emailed, twitted. But airlines didn’t locate it or rather didn’t help me to locate it where I have shared all detail (seat no, flight no, date of travel etc). Clearly it is a sign that Airlines sell such identity document and heavily involved in fraudulent activity. I would recommend if you ever try to fly with Vueling, and forget your Id document on flight, you will never get it back

  • Algemeen 1
op 10 september 2023 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2023

Vlucht van Brussel naar Valencia. Koffer niet op bestemming. PIR formulier ter plaatse bij de balie van Vueling ingevuld. Nadien oorverdovende stilte. Klantenservice is onbestaande. Automatisch gegenereerde chatbox, of in het allerbeste geval iemand van een callcenter ergens god weet waar. Telkens hetzelfde ingestudeerde antwoord. Never again!

  • Algemeen 1
op 9 september 2023 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2023

Prima maatschappij , personeel actief bij instappen en bagage in de bakken. Vreselijk die passagiers die in dat gangpad blijven staan. Ook in groepen / rijen uitstappen zodat niet iedereen al staat als de plane nog rijdt. Alhoewel voor de Nederlandse passagier blijft het lastig om te blijven totdat ze mogen uitstappen. Tot nu toe altijd op tijd en boek alleen handbagage en prioriteit boorden. !

  • Algemeen 9
op 26 augustus 2023 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2023

Vlucht geannuleerd GEEN service en geld retour
De vlucht werd een 1 voor vertrek geannuleerd. Reden onbekend. Koffers waren al ingecheckt. Personeel was onaardig niet behulpzaam. Na 4 uur in diverse rijen te hebben gestaan. Boden ze geen hulp, om 22 uur 's avonds zelf hotel, taxi en eten moeten regelen. Meer dan € 500,- extra kosten gemaakt (omdat alternatieve vlucht 2 dagen later was). Nog geen cent terug gehad.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2023

Heenweg ging prima. Terugweg vanuit allicante eindigde in een drama. Dronken/drugs Spaanse man met een fles tequila begon vervelend te doen en al snel kwamen mannelijke passagiers naar de stewards om aan te geven te helpen als het escaleerde… het was te merken dat ze geen controle meer hadden en we gingen al dalen richting Parijs… met een aantal reizigers de man moeten overmeesteren omdat hij de deur wilde openen, knock out geslagen en vastgebonden. In Parijs met 4 politie agenten afgevoerd. En toen… 2 uur discussie met de agenten die de mannen mee wilde hebben voor verhoor. Geen eten al gehad want dat hadden ze niet en dat met babies en kinderen aan boord. Nadat de families v boord zijn gegaan doorgevlogen naar Amsterdam, personeel was kapot en na dit drama ook nog geen bagage afhandeling omdat personeel weg was. Nu wachten op onze koffers die na 2 dagen nog ‘zoek’ zijn. Ik vrees het ergste. Personeel mag niet fysiek ingrijpen bij zo’n escalatie en de hulp biedenden zitten in Parijs echt vreselijk. Voor ons geen Schiphol en vueling meer. Ook ineens bijbetalen in Alicante voor de koffer, dat heb ik op een terugreis nog nooit meegemaakt en vervolgens geen eten en drinken aan boord. Geen alcohol verkoop op een AirPort lijkt me beter idee. Vliegen is echt niet leuk meer.

  • Algemeen 2
op 28 juli 2023 bestemming: Spanje / Santa sussanna, reisperiode: juli 2023

Ons koffer is sinds 20 juli kwijt, terwijl Vueling zegt het koffer bezorgd te hebben. Voor hun is de zaak afgesloten maar wij zitten zonder koffer.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2023 bestemming: , reisperiode: juli 2023

1 ster is nog teveel

1 ster is nog teveel, maar minder schijnt niet te kunnen. Wat een slecht opgeleid en ongeinteresseerd personeel bij deze maatschappij en wat een oplichters.
Doordat onze koffer 4 dagen weg was op de heenweg moesten we natuurlijk het nodige aanschaffen en daardoor hadden we meer bagage dan op de heenweg. Bij het inchecken bij VUELING zag ik al dat zij vrij streng zouden zijn dus ik zag een mogelijkheid om 2 stuks handbagage pp mee te mogen nemen als we priority zouden reizen. Dat koste wel 50 euro pp meer maar dan zouden we ook nog op de eerste rij zitten met extra beenruimte en als eerste naar binnen mogen bij een priorityrij en ergens denk je dan ook nog dat je een betere behandeling zult krijgen. Nou geloof me, niets van dat alles! Het enige wat wel klopte was dat we die extra handbagage mee mochten nemen. Maar bij het inchecken had je 3 klasses, 1 dat waren wij, 2 dat waren de mensen achter ons waarvan ik dacht dat zij ook flink hadden betaald (not) en 3 dat was nog verder naar achteren. Dus ik vroeg aan een van de bemanningsleden hoe het werkte en die stuurde ons naar een andere kant, daar aangekomen zag ik ineens het bordje van klasse 1 en 2 tezamen, dus ik loop terug naar die man, zegt hij doodleuk, o ja sorry, inmiddels dus 40 man van klasse 2 voor ons, niks priority dus. Een meisje voor ons in de rij vertelde dat zij helemaal niets extra had betaald voor deze stoel van klasse 2, dus we kregen een steeds vervelender gevoel. Eenmaal in het vliegtuig bleek de eerste rij ineens veranderd in de 2e rij, waar je beduidend minder beenruimte had, dus weer het personeel van VUELING aangeschoten en die deden alsof hun neus bloedde. Die rij was al door een gezin gereserveerd. Dat gezin (Portugees of Spaans) van 4 had dus ineens 6 plaatsen tot hun beschikking. Het personeel was helemaal niet vriendelijk en verstopte zich steeds achter een gordijntje. Wij hadden op het vliegveld twee kleine flesjes rose en een flesje water gekocht voor in het vliegtuig, toen ze dat ontdekte werden ze nog boos ook, want dat mocht niet, dat hadden we bij hen moeten kopen. Nou geloof me, VUELING NOOIT MEER!!!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2023 bestemming: / Puerto Rico, reisperiode: juli 2023

Reis geboekt die later ineens met tussenstop komt van 2u in BCN. Op de dag zelf in de nacht richting vliegveld, Vlucht geannuleerd. En nieuwe vlucht 6 uur later met een tussenstop van 5u in BCN. Dus weg dag, Weer met andere mindset naar huis om dan toch nog maar te gaan slapen en om 9u weer richting Schiphol. Waar er later nog een vertraging van 30 min bij kwam. Al met al, dag weg, lange reisdag en bijbetalen voor koffer omdat hij te zwaar is. Tja...was te verwachten maar toch balen .48 euro...op de terugweg is alles goed gegaan, bijbetalen hoefde niet en geen vertragingen zelfs eerder geland bij beide vluchten. Maar dit is geen fijne manier van reizen. De klacht bij vueling voor annulering en vertraging is ingediend. Dat gaat de pijn wat vezachten

  • Algemeen 5
op 3 juli 2023 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2022

Bij aankomst op Schiphol gaf men aan dat ze maar twee geboekte koffers konden zien i.p.v. drie. Het laten zien van de boeking (rechtstreeks bij Vueling geboekt) hielp niet. We moesten 90 euro aftikken. Sindsdien is het niet mogelijk contact met ze op te nemen om geld terug te krijgen. Dit is gewoon oplichting. Dat je dit je klanten durft aan te doen vind ik echt onbegrijpelijk.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2023 bestemming: , reisperiode: juni 2023

Belachelijk gedoe, je boekt een ticket, ze passen daarna de bagage regels aan en vervolgens betaal je op de heenweg voor je handbagage en dat mag dan op s terugweg weer a 60 euro terwijl er allerlei grote rugzakken wel gratis mee mogen wat een vervelende verborgen kosten. Bah

  • Algemeen 2
op 14 mei 2023 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2022

Bij inchecken moesten we 50 euro aftikken voor de handbagage die gewoon volgens de normen voldeed. Vooraf hadden we dat gecheckt.
Spraken op de terugweg stel die hun“afgekeurde” handbagage gratis in het ruim mee mochten nemen. Totale willekeur en pure geldaftroggelaarij.
Je krijgt geen contact met Vueling, zodat je klacht nergens behandeld wordt.
Nooit meer met Vueling!

  • Algemeen 4
op 17 april 2023 bestemming: , reisperiode: april 2023

Heel tevreden vlot kunnen inchekken via de app

  • Algemeen 9
op 16 maart 2023 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2022

Wat een tuig.
Voor de heenvlucht had ik stoelen met meer beenruimte geregeld. Dat werd een uur later geannuleerd (“Oeps er is iets misgegaan”). Weer een uur later kregen we opnieuw de mogelijkheid, maar dan voor een aanzienlijk hogere toeslag.
Bij het boarden voor de terugvlucht moesten we € 60 betalen voor één mini-koffer die keurig aan de afmetingen voldoet. Sta je daar terwijl je vlucht bijna vertrekt…
Ik snap dat de vliegtickets (te) goedkoop zijn en ik snap dat een luchtvaartmaatschappij geld wil verdienen en zijn klanten allerlei extra’s wil verkopen, maar zó doe je geen zaken

  • Algemeen 3
op 3 maart 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2023

Wat een beroerde maatschappij, geen info over de vervroegd vlucht.
Andere maatschappij moeten beleen om weg te komen uit Malaga.
Niemand bereikbaar voor hulp, alleen bandje datgeen uitkomst bied.
Nee dit nooit meer Vueling.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2023 bestemming: / playa de las america, reisperiode: januari 2023

29/1 reisen mijn vriendin en ik na een geslaagde vakantie in Tenerife terug naar amsterdam .
Alles liep op tijd en niets stons ons een voorspoedige luchtreis in de weg dachten we...
ten eerste was het in de cabine 26 graden.
Ten tweede kregen we te horen dat we vanwege een soort acute staking niet te eten en drinken kregen (op een vlucht van 5 uur) Ook onverantwoord volgens de aanwezige medici .ten derde werd mijn vriendin onwel in het vliegtuig.
ik probeerde dit eerst zelf op te lossen met tegendruk op het hoofd , natte tissues depppen knijpen in de arm maar ze bleef te lang out (een kwartier).
er was veel hulp van medepassagiers ...bemanning zag ik niet (zaten achter een gordijn met zijn drieeen). pas nadat er alarm geslagen was werd er op de intercom om medici gevraagd.
gelukkig een drietal. ik stond klem bij nde raamkant mijn vriendin te supporten op gegeven werd er geroepen om haar te laten liggen. maar als je dat doet languit past het niet. dus vriendin belandde met hoofd in het gangpad ...waar 2 stewardessen precies HELEMAAL NIETS deden . ik ben toen kwaad geworden..heb do something geroepen. gelukkig waren de inmiddels kordate artsen in de weer. en hebben we haar met 3 sterke mannen op de achterste rij gelegd. volgend s de bemmanning moest ze haar hand maar opsteken als het niet goed ging (?????? daar heb je als je out ga geen tijd voor hoor). 1 vd aanwezige artsen eiste echter iemand die haar kent bij haar te blijven (ik dus prima). vervolgens school de bemanning zich weer op achter een gordijn of de dames liepen met glazige/ arrogante blik in het gangpad te paraderen . de mannelijke steward had ik nog een goed gesprek mee en voelde zich ook vervelend onder de situatie . de beide dames (ik zou als werkgever hun contract niet verlengen) gevalletje zwaar ongeschikt. Het zou mij niets verbazen als er meer klachten komen 1 man had van honger en frustratie bijna zijn coltrui opgevreten, de medici vonden het onverantwoord ...geef dan op een 5 uur durende vlucht tenminste gratis een glas water. Klimaat was erbarmelijk ik had al zonne uitslag en dat was door klimaat uitgrgroeid tot soort zontomaat gezicht met ontstekingen.
en 1 man is kwaad gaan vragen of het personeel wel trots kon zijn op hun werk zo.Bij landden kwam een automatisch riedeltje van geweldig met u gevlogen te hebben , iedereen lachtte dat keihard weg. had ook nog een moment geweest om de microfoon te pakken en excuses etc te maken, maar de bemanning dames stonden al klaar in hun jas om het vliegtuig te verlate.



Dus vueling nee bedankt nooit meer en aangezien ik connecties heb bij de telegraaf zou dit nog wel eens een staartje kunnen krijgen.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2021

Flut maatschappij. Door vertraging van de eerste vlucht van vueling de 2de vlucht gemist die samen geboekt was. Voor me neus de gate gesloten. Vervolgens 0 hulp gekregen om de service desk te vinden die toen ik hem had gevonden ook voor mijn neus werd gesloten. 3 uur in de rij gestaan bij de algemene servicedesk toen ik eindelijk werd geholpen. (Ik ben een 18 jarig meisje en vlieg voor de 2de keer alleen)

  • Algemeen 1
op 28 juli 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2022

In het vliegtuig redelijk tot goed. Bij problemen rondom vluchten en bereikbaarheid de meest beroerde maatschappij ever

  • Algemeen 1
op 26 juli 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2022

Vlucht geboekt naar Alicante voor 2 personen. Krijg bericht dat vlucht gecanceld wordt en dat ik alternatieve vlucht krijg aangeboden met tussenstop in Barcelona. Wil dat niet en wil op basis van de European Regulation (die ze zelf bijsluiten) klacht indienen. Je wordt verwezen naar de website. Daar staat de optie om een vergoeding voor cancellation te vragen. Je komt dan in een chatbox die na het invullen van je gegevens aangeeft dat je deze pas 48 uur voor vertrek vlucht aan kunt vragen. Daarna wordt verbinding verbroken. Nergens op de site een email adres te vinden. telefonisch word je gewoon verteld dat je het maar op de website moet uitzoeken! Nooit meer Vueling!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2022 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2022

Bagage is sinds zaterdag 2 juli nog steeds niet toegekomen op vakantiebestemming. Communicatie via de site van Vueling is waardeloos. Er wordt niets ondernomen om de klant gerust te stellen. Vliegen met Vueling is absoluut af te raden!

  • Algemeen 1
op 2 juli 2022 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2022

Een ontzettend slechte klantenservice en onduidelijke website. Klantenservice alleen beschikbaar in beperkt Engels en niet bereikbaar op de tijden die aangegeven staan op de website. Je krijgt een automatisch menu dat niet helpt en ze troggelen je geld af waar ze kunnen. Enorm slechte service

  • Algemeen 2
op 18 mei 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2022

Totaal onbereikbaar. Meest slechte airline ooit!

  • Algemeen 1
op 17 maart 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2022

Ik had een vlucht geboekt van Kopenhagen naar Amsterdam in verband met een huwelijk op 26 mei 2022, aankomst 10.50. Op 16 maart krijg ik een mailtje dat de vlucht is gewijzigd naar 19.30 's avonds. Ik heb de vlucht gecancelled en een refund aangevraagd. Ik had €131 betaald en krijg een bericht dat ik €36 euro terugkrijg. Daar wil ik een klacht over indienen. Onmogelijk. Niet via telefoon, niet via de website. Vueling is een heel slechte maatschappij.

  • Algemeen 1
op 21 februari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2022

Vlucht is geannuleerd door Vueling. Alternatief via Barcelona (ik zou dan 1 nacht op vliegveld moeten bljiven) heb ik geweigerd. Terugbetaling vlucht is geweigerd. Klacht indienen onmogelijk en ze zijn niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2022

Vlucht werd door vueling gecanceld, kon alleen kiezen uit een andere vlucht met tussenstop op Barcelone, dit zou 9 uur gaan duren. Aangezien ik met een hondje reis, is dat geen optie. Vueling is op geen enkele manier te bereiken, alles gaat met voorgeprogrammeerde bandjes en teksten. Via schiphol heb ik een nr gekregen, maar die medewerker probeerde mij op alle manieren tegen te werken, toen het haar niet lukte om mij naar de website te verwijzen, verbrak ze de verbinding!! Zo asociaal!!! Maar wat nu? Ik kan geen kant op!!

  • Algemeen 1
op 28 januari 2022 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2022

Wat heb ik een spijt dat ik niet eerst bij de klachten gekeken heb voor deze maatschappij. Ik heb een rechtstreekse vlucht geboekt van Amsterdam naar Lissabon op 20 februari 2022 om 14.20 u. Plotseling kreeg ik bericht dat de vlucht de volgende dag om 7.00 u plaatsvindt met een tussenlanding in Barcelona, waar ik dan 3 uur moet wachten. Uiteindelijk kom ik een dag later op de plaats van bestemming. Het hotel had ik natuurlijk al geboekt. Ik kan wel een andere vlucht boeken op een andere datum. Daar heb ik niets aan. Gezien het aantal klachten weet ik zeker dat ik nooit meer via deze maatschappij zal boeken.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2020

Hier ook, een hele slechte ervaring. Ik probeer mijn ticket om te boeken via die gekke chabot en krijg een wachttijd van 51 minuten. Na anderhalf uur wachten nog steeds geen bericht. Via mail ook geen antwoord, behalve dat ze met een nieuw systeem bezig zijn en het lang kan gaan duren. Je staat volledig machteloos. BOEK HIER NOOIT MEER!!!!!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2020

Reis is door Vueling geannuleerd. Toen alleen voucher mogelijk. Maanden later werd EU verplicht geld aan klant terug te geven. Vueling reageert nergens meer op.
Nog steeds op 7 juli 2021 geen cent terug gekregen.

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: Portugal / lisabon, reisperiode: mei 2020

Omdat ik geen 0 kan geven. Ze zijn niet bereikbaar en geven op geen enkele mail fatsoenlijk antwoord. Of ze mailen bel maar. Dart kun je wel vergeten, alleen een antwoord apparaat.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2021 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2020

In mei 2020 zou ik van Amsterdam naar Lissabon vliegen en weer terug. Natuurlijk was deze vlucht door COVID-19 geannuleerd, geheel begrijpelijk. Hierna werd ik ervan op de hoogte gesteld dat de kosten van mijn vlucht zouden worden omgezet in vluchtkrediet en dat ik deze eventueel zou kunnen omzetten in een gehele terugbetaling. Natuurlijk koos ik voor dit laatste. Vueling is echter op geen enkele manier te bereiken. Op social media wordt niet gereageerd, een e-mailadres is niet te vinden en via de telefonische klantenservice krijg je alleen reeds opgenomen bandjes te horen en de optie om daarna het gesprek te beëindigen. Het is onmogelijk om ook maar een medewerker te spreken te krijgen. Meer dan een jaar verder ben ik nog steeds bezig om mijn geld terug te krijgen.

  • Algemeen 1
op 22 april 2021 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2020

Ik heb in september 2020 geboekt (1 jaar van tevoren!) voor augustus 2021 van Amsterdam naar Lissabon. Apartement, autohuur en vluchten op elkaar afgestemd. Nu hebben ze mijn vlucht gewijzigd naar 1 dag eerder vertrek en 1 dag eerder terug terwijl de originele vlucht nog steeds gepland staat. Ik ga hier niet mee akkoord, maar Vueling Customer Services is niet of nauwlijks bereikbaar via mail of telefoon en reageert met nietszeggende, standaard emails. Wat een shit organisatie. Voor ons nooit weer met Vueling.

  • Algemeen 1
op 28 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019

Ging niet door andere Corona. Wil geldbedrag terug, maar Vueling reageert gewoon iets.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Voucher gekregen na annulering door corona maar we willen geld terug. Lijkt meer dan kansloos : respectloos wie pakt dit aan !!?

  • Algemeen 1
op 13 maart 2021 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2020

Reis meerdere malen gecancelled en tot op heden geen geld v d vlucht terug! Meerdere keren geprobeerd te bellen, maar krijg steeds een bandje, vanwege zgn overbelaste , drukke werkzaamheden, gaarne op een andere latere tijdstip terug te bellen!!!

  • Algemeen 1
op 8 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Na bijna een jaar wachten nog steeds geen geld terug gezien na geannuleerde vlucht door covid 19. Zaak ligt bij gespecialiseerd advocatenbureau maar die komen er ook niet doorheen.

  • Algemeen 1
op 11 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2020

Na 7 maanden nog geen terugbetaling gezien van geannuleerde vluchten

  • Algemeen 1
op 12 november 2020 bestemming: Italië / Florence, reisperiode: juli 2020

Onze ervaring: een 2de annulering nog net 2 weken voor vertrek waarbij een vlucht werd aan geboden waardoor onze reis van 6 dagen nog maar 4 dagen zou zijn. Andere opties waren er niet. Vervolgens via de website misleidt waarbij plots een voucher geaccepteerd was. waarom misleidt, op de website stond naast de nieuwe voorgestelde vlucht op een andere tab onze eerste en juiste vlucht met daaron alleen een acceptatieknop. Pas na het aanklikken van deze knop bleek dat we een voucher hadden geaccepteerd. Iets wat we dus niet wilde en een herstel mogelijkheid was er niet. 1 verkeerde klik (achteraf) en we zaten vast aan een voucher. Geprobeer in contact te komen met hun maar geen succes. Toen, plots op 29 Oktober een mail ontvangen waarin staat: If you prefer to request a cash refund, you can do so by calling this phone number: +31202623987 (free phone if calling from Holland).
Dit meerdere malen geprobeerd en na de zoveelste keer iemand aan de telefoon gekregen die zeer onbereidwillig was. Je bent al blij dat je iemand aan de lijn krijgt maar de wijze waarop gevraagd wordt naar de vluchtinformatie is direct zo ongeinteresseerd en verwijtend als de persoon je niet verstaat of begrijpt, dat dit al irritatie en frustatie oplevert. Nadat dit doorlopen is en men toegeeft dat je de juiste persoon bent, wordt er alleen nog maar aangeven dat de voucher destijds aangevraagd(!) is (ipv onder een 'valse' website per ongelijk aangeklikt is zonder dit op dat moment nog te kunnen aanpassen) en dus daarom niet meer refundabel is. In een poging uit te leggen wat er is gebeurd ontbreekt de persoon je, zegt nog een keer dat het niet refundabel is en dan ...wordt de verbrining gewoon verbroken. Een 2de keer een zeer klantonvriendelijk en irritante manier van handelen vanuit Vueling. Zeer slechte dienstverlening van Vueling dus. U begrijpt, ons zijn ze dus kwijt...

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Na ruim 3 maanden nog steeds mijn 950 euro niet terug. Loze beloftes en onbeschofte medewerkers!

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

Mijn vlucht werd gecanseld , tot op heden na 10tallen foontjes naar een betaalnummer waar de lijn telkens automatisch afbreekt mails en noem maar op, heb ik nog steeds mijn centen niet terug gekregen. maar als je belt voor een nieuwe boeking krijg je wel onmiddelijk iemand aan de lijn. Vuelings een dikke 0 hopeloos bedrijf waar niemand je te woord staat voor problemen, wel voor een nieuwe boeking

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2020

Vliegreis naar Alicante geboekt begin Februari 2020. Door code oranje niet naar Alicante. Zou eerst niks terugontvangen. Brief geschreven naar hoofdkantoor Vueling. Geen recht op een refund werd er vermeld. Maar door bemiddeling van reisbureau ineens bericht een flightcredit van het complete bedrag dat wij betaald hebben. Hebben goede ervaring met het vliegen van Vueling, charmante crew en de vliegtijden zijn super. Prima overdag heen en terug. Geen idioot vroege vluchten of laat in de avond, super!

  • Algemeen 10
op 21 september 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Na anderhalve maand nog steeds mijn beloofde geld niet terug!

  • Algemeen 1
op 18 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Data vlucht was omgezet. Kwam ons niet uit. Teruggave cash geld gevraagd. Binnen twee weken geld terug op de bank. Chapeau!

  • Algemeen 8
op 16 september 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2019

Vlucht werd zonder mededeling 4 dagen verplaatst, daardoor niet kunnen vliegen. Meerdere keren geld terug gevraagd en twee keer een bevestiging op de mail ontvangen, maar tot nu toe nog steeds niets ontvangen.

  • Algemeen 1
op 10 september 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2020

Ik heb niet met Vueling kunnen reizen vanwege de oranje status van Barcelona. Ik heb telefonisch mijn geld terug gevraagd. Binnen 24 uur op de rekening. Kan ik erg waarderen.

  • Algemeen 8
op 28 augustus 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2020

Prima service. Vlucht was verzet na een dag later. We hebben gebeld en binnen 3 dagen hadden we ons geld terug. Vriendelijk persoon aan de telefoon.

  • Algemeen 8
op 25 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2020

Vlucht geboekt bij Veuling maar op de vlucht van Level gezet. Deze vlucht is geannuleerd, heenreis terugontvangen terugreis niet. Level failliet. Nu wel flight credit gekregen van Veuling (uit coulance?!) maar zij horen dit nu toch uit te betalen heb tenslotte via Veuling geboekt betreft een boeking voor 6 personen

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Slechte service onvriendelijke stewardessen.Spreken geen nederlands en bijna geen engels..teminste geen verstaanbaar engels. Dus slechte communicatie. Chaotisch met stoelverdeling...ondanks corona werden bijna alle families in aparte stoelen geplaatst...( En dan in deze coronatijd)veel onrust en stoel ruilingen voor de vlucht. Ik vlieg nooit weer met deze maatschappij..eerste en laatste keer.!

  • Algemeen 3
op 15 juli 2020 bestemming: Spanje / Santiago de Compostela, reisperiode: juni 2020

Vlug geanuleerd.
Wat een verrassing van Vueling. We hebben 4 vouchers van geannuleerde vluchten wegens de Corona.
We proberen opnieuw te boeken 4 tickets en bij het betalen is alleen mogelijk 1 voucher te innen wat betekent dat jij moet bij betalen terwijl genoeg bedrag zit in de 4 vouchers.
We hebben gebeld met klantenservice, en zij kunnen wel de vouchers toevoegen alleen vragen 10€ per persoon per rit dus 80€.
Wat een manier van de klanten in de maling te nemen en ook een diefstal van Vue…

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2020

22 juni 2020 mail ontvangen van Vueling dat onze boeking geannuleerd is en dat we t.z.t. bericht krijgen over voucher. Aangezien we op 26 juli op vakantie gaan en vluchten doorgaans duurder worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, heb ik toch maar nieuwe vlucht geboekt bij KLM. Vervolgens krijg ik op 2 juli bericht van Vueling dat ik flight credits kan krijgen. Dit blijkt alleen mogelijk voor de terugvlucht! De heenvlucht gaat ineens wel door. Gelukkig flexibel ticket dus ik kan de reis doorschuiven naar ander moment maar dan wel met bijbetaling van een bedrag hoger dan de ticketprijs. Er is inderdaad geen mogelijkheid om hierover contact te krijgen met Vueling.

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: augustus 2020

Het is onmogelijk om contact te krijgen met Vueling. De klantenservice op de website is een drama. Opties voor het terugvragen van je geld staat er niet bij. Uiteindelijk wordt je verwezen naar een zestal telefoonnummers. Deze telefoonnummers leiden tot een bandje die je enkel begroeten in het Spaans.

Het is een fraudeloos bedrijf dat het bewust onmogelijk maakt om geld terug te vragen.

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2020

Het is onmogelijk om contact met Vueling te krijgen..ze laten ook niets van horen

  • Algemeen 1
op 25 juni 2020 bestemming: Italië / Florence, reisperiode: mei 2020

De vlucht is geannuleerd, sinds die tijd bezig om contact te maken met Vueling, verwijzen steeds naar hun site maar daar kun je het niet regelen, als alles ingevuld is, blokkeert de site. Ook met gewone mails en telefoontjes kom je er niet doorheen. Wel laten boeken maar geld terug, ho maar! Oplichters zijn het!

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2020

Eerst op 23 mei laten boeken en 3 weken later cancellen in de hoop dat de vluchtprijs wordt omgezet in vouchers. Cash refund alleen mogelijk na bellen en 8 dagen na de cancelling. Absurd

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2020

De vlucht is geannuleerd vanwege corona. Om geld terug te vragen wordt gevraagd te bellen. Het probleem: voor terugvragen aankoopbedrag is geen optie in het keuzemenu opgenomen!

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Uiteraard werd deze vlucht gecancelled vanwege Covid-19. Prima, kan Vueling niets aan doen. Maar de ellende begint als je een geld wilt terugvragen. Kan alleen NA ontvangst Vluchtcrediet (Voucher).. Vueling is totaal ONBEREIKBAAR! Na 3 maanden eindelijk een Vluchtcrediet, maar om geld terug te vragen moet je bellen. Alle 6 nummers geprobeerd (Alle buitenlandse, dus dure nummers) maar uitsluitend antwoordapparaat. ALLE opties geprobeerd, maar in elke optie loop je vast op deze keuze: 1 nogmaals horen, 2 Gesprek beeindigen. Slechter kan het volgens mij echt niet.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2020

Vlucht naar Valencia gecanceld vanwege Corona. Ik heb een voucher gehad, maar ik kon geen geschikte vlucht vinden met Vueling later in het jaar. Ik wil gebruik maken van mijn recht om mijn geld terug te krijgen, dat moet telefonisch maar alle nummers leiden niet tot iemand die je aan de telefoon krijgt en bij geen van de opties kan je kiezen voor geld terug. Kortom heel slechte service!

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Belachelijke maatschappij met de aller slechtste klantvriendelijkheid ooit. Verschrikkelijke ervaring! Nooit met deze maatschappij vliegen!

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2020

Omdat ik nooit gevlogen heb, mn vluchten zijn geannuleerd en ik geen voucher kan gebruiken omdat mijn account is geblokkeerd!

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2020

2mnd bezig met vueling om mijn geld terug te krijgen. ik krijg een mail met een telf.nr
al 2 mnd bezig met vueling om mijn geld terug te krijgen.ik zou een mail krijgen met een telf.nr naar waar ik moet bellen.tot op heden niets gehoord.

  • Algemeen 2
op 16 mei 2020 bestemming: Italië / Florence, reisperiode: maart 2020

Ik kan me heel goed voorstellen dat de klantenservice overuren maakt door de coronacrisis. Maar om niet bereikbaar te zijn via de telefoon en daarnaast niet op mijn mails te reageren is buitengewoon schandalig. Tot op heden (ik ben inmiddels 2 maanden bezig) heb ik nog geen voucher of refund gekregen voor mijn vlucht in maart, terwijl dit in eerste instantie werd beloofd. Hiervoor regelmatig met Vueling gevlolgen maar dit is de laatste keer.

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2020

Vanwege corona werd de reis gecanceld, het was een retour Alicante-Schiphol, We zouden een refund krijgen, maar tot op heden na vele mails en telefonische pogingen.......geen enkele reactie. Echt slecht en vervelend. Ik snap best wel de hectiek en de drukte, maar als je 18-03 in een mail zegt dat je binnen 10 dagen dat hebt geregeld en het si nu 2 maanden verder.......hmm, slechte service. Ik kan niet meer bij de boeking, dus kan niets dan wachten op hopelijk een reactie en die refund. Pffff

  • Algemeen 1
op 28 april 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2020

Door Corona gaat de reis niet door. Een refund krijgen is onmogelijk. Je komt er op de site van Vueling en Level gewoon niet door. Het lukt gewoonweg niet. En niemand is bereikbaar. Telefonisch contact is niet mogelijk. Alleen maar antwoord apparaten die je verwijzen naar de website .
WAARDELOOS

  • Algemeen 1
op 7 maart 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2020

Netjes Ingechekt, onze vlucht was 15:45, we waren 15:05 bij de gate en mijn zoontje moest snel plasje doen, omdat er nog een rij stond ben ik snel naar de wc gegaan, ik kom terug en ik zie 5 mensen nog voor me, ik hoor dat zij niet de vliegtuig ik mogen omdat ze te laat waren volgens de personeel! En ik kom er bij staan! En ja hoor, wij mogen ook niet mee want onze ticket is gewoon weg gegeven aan iemand anders ! Dit zijn echt oplichters en ze wouden ons ook niet helpen met een andere vlucht

  • Algemeen 1
op 28 februari 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2019

Terugvlucht 2,5 uur vertraging, slechte informatie voorziening. 2 keer een uur in de rij gestaan voor boarden. Voucher van 6 euro gekregen. Weer van voren af aan in de rij.
Vliegtuig was veel te laat aangekomen vanuit Rome. Uiteindelijk zat ik bij de nooduitgang. Dat was mij niet verteld wel kreeg ik instructies hoe ik moest handelen bij geval van nood. Een verantwoordelijkheid die ik niet wilde dragen. Gelukkig niet nodig geweest. Bij aankomst op Schiphol weer vertraging omdat het personeel niet wist welke uitgang ze moesten aan koppelen. Bij het verlaten een sneer van de dames na het in hun ogen niet vriendelijk genoeg gedag zeggen " it is difficult when you have a bad day"
Al met al na 12 uur geen aansluiting meer op het openbaar vervoer dus een taxi genomen na onderhandelen voor 80 euro.
Geen prettige terugvlucht. Hoop nog iets te horen op deze klacht

  • Algemeen 3
op 15 februari 2020 bestemming: , reisperiode: september 2019

Ik wacht op een week na 5 maanden op mijn toegezegde compensatie vanwege een geannuleerde vlucht... Of je nu belt, e-mail, Facebook, het is een bende en ze ze zeggen continue dat het onderweg is en dan wacht je weer weken.. Ik heb zo vaak gevlogen maar nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. De afhandeling op de grond was in orde en kreeg een mooi hotel, maar de klantenservice mag de naam service niet hebben... Gewoon niet doen.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019

Eerste keer vlucht met Vueling naar Barcelona in november. Handbagage mocht niet mee want de bagage rekken in het vliegtuig zaten al vol. Bij aankomst mijn koffer van de band gehaald. Helemaal stuk, 2 grote scheuren zowel in de voorkant als achterkant en een grote schaaf of de voorkant. Kon me mijn hand in het gat mijn kleding pakken. Gelijk melding gemaakt op de luchthaven. Claim moest online, dat bleek valse hoop, je moest je claim per post versturen. Heb er meerdere keren over gebeld, toen kon het wel online dus toen mijn e-mailadres doorgegeven. Nooit een e-mail ontvangen. Kortom ze willen niet dat je een schadeclaim indient. Voor mij geen Vueling meer.

  • Algemeen 2
op 5 februari 2020 bestemming: Spanje / Fuertenventura, reisperiode: februari 2019

Gaat hier niet om de reis op zich maar om het totaal niet bereikbaar zijn van de klantenservice. In spaans, italiaans, duits en engels maar niet in het nederlands ? kun je contact opnemen. dan maar in het engels, prima red ik mij ook wel mee. Tjsa... jammer... komt uberhaupt niet door keuzemenu heen en in contact met een medewerker. Bedankt voor het bellen en wij hopen u terug te zien ... tuuut tuut tuut en weg is de verbinding tot 3x aan te. wat een aanfluiting dit. Blijkt een onmogelijke opgave om in mijn ogen een simpele actie nl. toevoegen van golfbagage aan de reservering.

  • Algemeen 1
op 18 januari 2020 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: januari 2019

Onze hanbagage werd vlak voor boarding afgepakt want de cabine was vol. Wij hadden alleen handbagage dusss alles zat erin. Op schiphol aangekomen waren al mn glazenflesjes kapot. Ennn onze handbage kwam anderhalf uur later op een totaal andere bagageband eindelijk aan. Iedereen was al weg.

  • Algemeen 6
op 21 december 2019 bestemming: Nederland / Barcelona, reisperiode: december 2019

Ik ga nooit meer Vueling reizen. Ik ben vanauit Madrid gevlogen naar Barcelona. Ze waren al een uur te laat. Bij aankomst op Barcelona, was mijn koffer kwijt. Nooit meer met VUELING reizen

  • Algemeen 1
op 1 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Vreselijke maatschappij, kan niet eens pinnen in t vliegtuig. Ging kapot van de honger. Vlieg nooit meer met vueling.

  • Algemeen 1
op 18 november 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2019

Hallo bij het inchecken bleek dat ik een foutje gemaakt met de naam en dat kon enkel worden veranderd als ik 145 euro betaalde dat vind ik schandalig want het was in minder dan twee minuten gebeurd zelfs de de geen die het moest veranderen sprak er schande van en zei dat ik beter met transavia kon vliegen daar werd het over gezet voor niks iedereen kan een foutje maken dus voor mij geen reis meer met veuling en ik ben niet de enige die dat zegt je hoort het om je heen niets anders ik hoop dat jullie hier iets aan gaan doen en dat ik hier over nog een email terug krijg bij voorbaat bedankt peter

  • Algemeen 5
op 12 november 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2019

Ik vloog van barcelona terug naar nederland. Mijn vlucht was op het allerlaatste moment geannuleerd door de stakende catalanen. Op het vliegveld beloofde ze mijj dat ik tot 150 euro aan gemaakte kosten kon declareren. Hotel kosten en voor consumptie. Hotel kosten had ik niet gemaakt aangezien er geen vervoer reed tot midden in de nacht en ik als meisje zijnde alleen gestrand was. Hierdoor besloot ik de nacht maar op vliegveld door te brengen. Mijn vlucht werdt verplaatst naar 4 dagen later. Besloten om een eerdere vlucht te nemen door dat ik geen vrij meer kon krijgen van mijn werk. Gelukkig een dag later thuis aangekomen en mijn kosten per email gedeclareerd. Deze werdt niet geaccepteerd aangezien hun volgens de regels hebben gehandeld.

Wat ik vooral vervelend vind is dat ik daar aan me lot ben overgelaten op het vliegveld. Ze hebben geen overnachting of vervoer geregeld. Het enige wat ik te horen kreeg was je krijg een nieuwe vlucht toegewezen en 150 euro per passagier kan je kosten declareren.
EN ZELFS DAT WAS EEN LEUGEN.
Erg jammer want ik zal nooit meer met vueling vliegen!

  • Algemeen 1
op 9 november 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019

Ik geef dit omdat ik het zeer onvriendelijk personeel vond op de luchthavens. Zowel in Nederland als in Spanje.Mijn volledige naam stond niet op de ticket alleen mijn voorletters. Werd op een zeer onvriendelijke wijze verteld dat ik dat moest veranderen. Dat kon tegen een betaling. Nou ja dan maar iets betalen je wilt toch met vakantie. Aangekomen bij het loket kreeg ik te horen dat de prijs 241.00 € was. Ik schrok me rot. Ja het was niet anders. En dat voor het in typen van je naam na een discussie ging de medewerker kijken wat ie voor mij kon betekenen. Nu komt het allerergste. Hij heeft het veranderd voor de heen en terug reis. En ik hoefde niks te betalen. Heel blij en fijn dat hij dit gedaan had. Maar het kan dus ook zonder die kosten dat vind ik het meest schandalige van alles. Ik voel me nog steeds ontzettend afgezet. En het idee hoeveel mensen misschien wel betalen.

  • Algemeen 2
op 7 november 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2019

Ik vind de ervaring met Vueling eigenlijk goed. Ik was juist heel erg bang dat het niks zou worden met deze airline omdat ik zoveel slechte verhalen had gelezen. Maar het viel me eigenlijk wel mee.
De heenreis ging perfect met aardig personeel aan boord.
De terug reishelaas wat minder, veel vertraging en nogal onaardige stewardessen.

  • Algemeen 9
op 25 oktober 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2019

Handbagage moest bij het boarden toch worden ingecheckt. We waren met zijn 6e dus 6 trollies bij de bagage. Bij het terugkrijgen waren 2 koffers kapot, en was het duidelijk dat alle trollies geopend waren. Ook waren en spullen zoals boxjes weg. De inhoudt van de trollies was overhoop en de ritsen waren kapot.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2019

Aangekomen op Schiphol bij balie bleek dat niet voornaam vermeld stond op reservering maar voorletter.
Moest naar servicebalie om dit te laten veranderen 2 minuten werk kosten € 148,00
Had geboekt via mijn account en vroeg hoe als dat kon omdat op retour ticket wel volledige voornaam stond.
Kreeg te horen dat ik mijn naam in account moest aanpassen omdat bij naam alleen voorletter staat en gebruikersnaam wel de volledige voornaam. Heb baliemedewerker medewerkster gevraagd als zij dit konden aanpassen voor mij maar konden dit niet, verdere discussie hierover was niet mogelijk en moest maar contact opnemen met klantenservice.
In Spanje dit geprobeerd te doen maar dat is een onmogelijke opgave want als je vraagt om Engelse taal dan krijg je iemand aan de lijn welke nagenoeg gern Engels (wil) spreken en zegt je niet te begrijpen. Een Spaanse vriendin laten bellen en dan spreken de Spanjaarden ineens geen Spaans meer en zeggen haar niet te begrijpen en flikkeren letterlijk de hoorn erop.
De vraag was vind Veuling dit zelf wel reëel om zo om te gaan met haar vaste klanten welke zeker 2x per jaar met hun vliegen en hoe kun je de account naam veranderen welke zelfs een professioneel persoon niet kan wijzigen.
Als antwoord op de gestuurde mail nasr de klantenservice van Veuling kwam na 2 weken bericht dat Veuling aan haar Algemene Voorwaarden had voldaan en de Accountnaam niet gewijzigd kon worden.
Voor ons genoeg redenen om afscheid te nemen van dit zeeeeeer klantvriendelijke bedrijf

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Verschrikkelijk personeel aan de balie voor het vliegtuig en in het vliegtuig. Spreek je geen of slecht Spaans denk maar niet dat ze het in het Engels proberen. Bagage mee eerst allle Spaanse mensen koffer mee als handbagage zodra die vol is alle andere. Walgelijk bedrijf.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2019

Mijn vlucht werd verplaatst naar de volgende dag, waardoor ik gedwongen een dag langer in Spanje zat. Ik kreeg 250 euro compensatie terug, maar hiervoor moest ik tientallen mailtjes sturen. Ik kreeg alleen mailtjes terug met spelfouten, vragen over informatie die ik al had gegeven en ze wouden zelfs al mijn afschriften zien om te kijken of ik het geld nog niet had ontvangen.. Dat kunnen zij zelf als het goed is ook zien dus ik denk dat zij hun zaken niet helemaal op orde hebben.

  • Algemeen 2
op 8 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Bij het boeken van een stoel bleken de data versprongen te zijn. 130 euro moeten betalen om dit recht te zetten. daarbij nog afgeblaft door het personeel. Hoop het geld nog terug te krijgen maar ik vrees het ergste...

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2019

Geweigerd bij de gate, 10 maanden na de boeking, vanwege een minieme fout in de voornaam. Behandeld alsof we de laagste soort honden waren. Afgeblaft. “Gaat u weg, regel het maar bij de balie!”
Balie zegt: “bel de klantenservice.”
Klantenservice gebeld: blaffen alleen maar, laten je niet uitpraten. “U moet naar de balie!” Gooiden de hoorn er zelfs op, toen ik vroeg of ik alstublieft mocht uitpraten.
Naar de balie: “nee meneer, u moet de klantenservice bellen.”
Weer de klantenservice: na een half uur mocht ik m´n verhaal uitleggen. De dame verontschuldigde zich dat ze inderdaad voor zoń walgelijk bedrijf werkt. Heb haar aangeraden een andere baan te zoeken, ver weg van deze criminele organisatie.

Nooit meer Vueling, echt een domme fout geweest. Dat tuig heeft ons een mooi weekend afgenomen en dat kost me in totaal 650 euro. Wat mij betreft worden ze ons land uitgeflikkerd.

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2019

Wij gingen vliegen met Vueling maar mijn zwager die een herseninfarct heeft gehad had ik per ongeluk een letter verkeerd in zijn voornaam gezet daardoor werd hij bij de gate geweigerd en of ik dan alleen zonder hem wilde vliegen en hem op Schiphol laten staan zijn ze gek of zo kon alleen mee vliegen als ik zijn eigen stoel nog een keer kocht 542€ voor een stoel die we al betaald hadden alleen voornaam veranderen en klaar en alleen contant betalen geen creditcard nix stelletje dieven zijn het.

  • Algemeen 1
op 16 september 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2019

Vueling biedt je een huurauto aan. De bevestiging geeft aan dat een creditcard met dekking nodig is. Bij afhalen auto plots 2 creditcards nodig. Geen auto, geld terug. Oplichting!

  • Algemeen 2
op 12 september 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2019

Crew was na een vertraging van 1,5 nog meer tijd aan het rekken om
Uiteindelijk over de uren te gaan en ons doodleuk weer uit het vliegtuig te laten stappen. Nieuwe vlucht 7 uur later! Extreem klantonvriendelijk! We kregen een snack ter vergoeding i.p.v. een fatsoenlijke maaltijd. Ook klantonvriendelijk. Vueling is duidelijk niet bezig met de klant en snap de gevolgen van dit soort acties niet. Nooit geen Vueling meer!

  • Algemeen 1
op 10 september 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2019

Je boekt timeflex.5 euro meer dan optima en vervolgens heb je geen ruimbagage meer.....die moet je apart bij boeken....tjing tjing kassa 50 euro extra.voor 5 euro minder met optima tarief heb je 25 kg ruimbagage.
priority checkin?vergeet het.bestaat niet bij level/vueling in lissabon.

  • Algemeen 5
op 10 september 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019

Als je wil inchecken hebben ze de site zo ingericht dat je alleen maar stoelen kan boeken waarvoor je moet betalen. Wil je niet betalen kan dit niet via de site en moet je inchecken op de luchthaven en dat kost ook geld.
Dit is gewoonweg misleiding en oplichting. Dat vliegmaatschappijen er alles aan doen om extra inkomsten te genereren kan ik leven maar ik moet wel gewoon kunnen vliegen voor de prijs die ik betaald heb. Dit gaat dus niet bij vueling en dat is dus misleiding.

Bah. Ik ga dus niet meer met vueling. Bij Ryanair hebben ze er ook een handje van maar daar gebeurt het tenminste nog op een open en eerlijke manier. Daar weet je wat je koopt en als je de regels volgt dan is de prijs die je betaald hebt ook de prijs waarvoor je vliegt.

  • Algemeen 1
op 7 september 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2019

Zeer moeizaam online en op het vliegveld. Website totaal niet gebruiks vriendelijk en niet goed te bereiken op de telefoon

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2019

NOOIT MEER MET VUELING! Na claim i.v.m. vertraging (bijna 5 1/2 uur) gooien ze het op de uitzonderingen ("overmacht/druk vliegverkeer") terwijl er achtereenvolgens 2 vliegtuigen waren met technische problemen. Klacht en claim ingediend bij AESA.

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2019

1 ster is nog teveel voor de belabberde service van Vueling. Vreselijk bedrijf.

Ik vloog vorige week vanaf Barcelona naar Lissabon, na inchecken/instappen kregen we te horen dat een motor defect was van het vliegtuig. Kan gebeuren, dus werden we in een bus gezet naar een ander vliegtuig.

Na een half uur wachten met de deuren van de oncomfortabele bus nog dicht, werden we ineens naar arrivals gereden en daar zonder enige informatie gedropt. Niemand had enig idee tot we op de borden zagen dat de vlucht gecanceld was. Na een uur ronddwalen bij de baggage pickup en slecht communicerend (Vueling) personeel van de lost & founds, eindelijk op eigen houtje bij een check-in balie van Vueling terecht gekomen. Inmiddels al 4 uur verstreken.

Na ongeveer 2 uur in de rij en een klachtenformulier verder, eindelijk een mogelijkheid voor een nieuwe vlucht naar Lissabon (via Ibiza) en hotel. De bus zou om half 2 vertrekken en ik kon om 7 uur 's ochtends het vliegtuig pakken.

Na enig onderzoek bleek het hotel op ruim een uur rijden van het airport te zijn en na een uur wachten nog steeds geen bus. Wederom weer verhaal halen bij het Vueling kantoor. Bus was defect. Top. Eerstvolgende bus zou om half 3 vertrekken, wat zou betekenen dat ik een uurtje in het hotel kon zijn en daarna direct weer terug zou moeten. Gezien de al ongelooflijk slechte betrouwbaarheid, dit toch maar niet gedaan en met een coupon van €12,50 gedineerd (is bij de airport ter waarde een bakje sla met een flesje drinken) om vervolgens een paar uur op de harde vloer van de airport te slapen.

Een paar uur en een stijve rug verder eindelijk het vliegtuig naar Ibiza, om daar over te stappen naar Lissabon, eindelijk aangekomen..... ZONDER BAGGAGE.

Wederom weer in de rij om aan te geven dat het kwijt was waarna de vrouw mij even duidelijk maakte dat zulke transfers altijd te kort zijn voor baggage transfers. SLIM Vueling! Dus ik moest nieuwe kleding etc. aanschaffen gezien ze geen idee hadden waar mijn baggage was. Na 2 nachten slapen eindelijk mijn baggage terug.

Nu probeer ik een claim in te dienen voor de vertraging en de genoodzaakte aanschaf van kleding etc. maar ze zijn onaardig, kappen alles af en no way dat ik überhaupt iets vergoed ga krijgen. In mails zeggen ze ten onrechte dat ze aan de voorwaarden hebben voldaan, maar dat ik in geen van de gevallen goed gegaan.

De frustratie zit hoog, een vlucht van ruim 19 uur in plaats van 1, en daarbij ongelooflijk slechte klantenservice heeft mijn vakantie erg verpest. Ik behoed jullie graag voor deze nare maarschappij, boek ergens anders als je een leuke vakantie wilt hebben.

- Guido

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws