Schrijf een ervaring over Vueling en maak kans op mooie prijzen!

Vueling

Url: https://www.vueling.com/nl

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Vueling

De Spaanse prijsvechter Vueling vindt haar oorsprong in Barcelona en bestaat sinds 2004. De maatschappij probeert de reiziger met veel gemak te bedienen, zonder extra kosten in rekening te brengen. Vueling streeft erna om het boeken van vluchten makkelijk en snel te maken, zonder nodeloze, ingewikkelde bijkomstigheden. Efficiëntie is de basis en alles kan altijd beter met minder middelen.

Het eerste witte Vueling vliegtuig met de kenmerkende grijze neus en gele motoren steeg op in juli 2004 in Barcelona met Ibiza als eindbestemming. Een jaar later stonden al zes landen te boek als eindbestemming, verdeeld over 26 routes. Vueling was de eerste Spaanse luchtvaartmaatschappij die haar vluchten aanbood via de telefoon. Tegenwoordig kan via de app snel en gemakkelijk een vlucht geboekt worden. Via deze app kunnen ook allerlei andere gegevens rondom de vluchten gecheckt worden, zo kan bijvoorbeeld het vliegtuig in de gaten worden gehouden om zo vertragingen te voorspellen. Ook kunnen vluchten via de app gratis omgezet worden naar vluchten op dezelfde dag.

Sinds Vueling een tweede hub heeft in Rome, biedt de luchtvaartmaatschappij meer dan 100 bestemmingen aan verdeeld over Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Al deze bijzondere bestemmingen zijn via Vueling te bereiken vanaf de vier bekende Nederlandse luchthavens: Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam.

KLM
6,3
op basis van 225 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 15 februari 2020 bestemming: , reisperiode: september 2019

Ik wacht op een week na 5 maanden op mijn toegezegde compensatie vanwege een geannuleerde vlucht... Of je nu belt, e-mail, Facebook, het is een bende en ze ze zeggen continue dat het onderweg is en dan wacht je weer weken.. Ik heb zo vaak gevlogen maar nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. De afhandeling op de grond was in orde en kreeg een mooi hotel, maar de klantenservice mag de naam service niet hebben... Gewoon niet doen.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019

Eerste keer vlucht met Vueling naar Barcelona in november. Handbagage mocht niet mee want de bagage rekken in het vliegtuig zaten al vol. Bij aankomst mijn koffer van de band gehaald. Helemaal stuk, 2 grote scheuren zowel in de voorkant als achterkant en een grote schaaf of de voorkant. Kon me mijn hand in het gat mijn kleding pakken. Gelijk melding gemaakt op de luchthaven. Claim moest online, dat bleek valse hoop, je moest je claim per post versturen. Heb er meerdere keren over gebeld, toen kon het wel online dus toen mijn e-mailadres doorgegeven. Nooit een e-mail ontvangen. Kortom ze willen niet dat je een schadeclaim indient. Voor mij geen Vueling meer.

  • Algemeen 2
op 5 februari 2020 bestemming: Spanje / Fuertenventura, reisperiode: februari 2019

Gaat hier niet om de reis op zich maar om het totaal niet bereikbaar zijn van de klantenservice. In spaans, italiaans, duits en engels maar niet in het nederlands ? kun je contact opnemen. dan maar in het engels, prima red ik mij ook wel mee. Tjsa... jammer... komt uberhaupt niet door keuzemenu heen en in contact met een medewerker. Bedankt voor het bellen en wij hopen u terug te zien ... tuuut tuut tuut en weg is de verbinding tot 3x aan te. wat een aanfluiting dit. Blijkt een onmogelijke opgave om in mijn ogen een simpele actie nl. toevoegen van golfbagage aan de reservering.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws