Vueling

Url: https://www.vueling.com/nl

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Vueling

De Spaanse prijsvechter Vueling vindt haar oorsprong in Barcelona en bestaat sinds 2004. De maatschappij probeert de reiziger met veel gemak te bedienen, zonder extra kosten in rekening te brengen. Vueling streeft erna om het boeken van vluchten makkelijk en snel te maken, zonder nodeloze, ingewikkelde bijkomstigheden. Efficiëntie is de basis en alles kan altijd beter met minder middelen.

Het eerste witte Vueling vliegtuig met de kenmerkende grijze neus en gele motoren steeg op in juli 2004 in Barcelona met Ibiza als eindbestemming. Een jaar later stonden al zes landen te boek als eindbestemming, verdeeld over 26 routes. Vueling was de eerste Spaanse luchtvaartmaatschappij die haar vluchten aanbood via de telefoon. Tegenwoordig kan via de app snel en gemakkelijk een vlucht geboekt worden. Via deze app kunnen ook allerlei andere gegevens rondom de vluchten gecheckt worden, zo kan bijvoorbeeld het vliegtuig in de gaten worden gehouden om zo vertragingen te voorspellen. Ook kunnen vluchten via de app gratis omgezet worden naar vluchten op dezelfde dag.

Sinds Vueling een tweede hub heeft in Rome, biedt de luchtvaartmaatschappij meer dan 100 bestemmingen aan verdeeld over Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Al deze bijzondere bestemmingen zijn via Vueling te bereiken vanaf de vier bekende Nederlandse luchthavens: Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam.

op 14 juli 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2020

Hier ook, een hele slechte ervaring. Ik probeer mijn ticket om te boeken via die gekke chabot en krijg een wachttijd van 51 minuten. Na anderhalf uur wachten nog steeds geen bericht. Via mail ook geen antwoord, behalve dat ze met een nieuw systeem bezig zijn en het lang kan gaan duren. Je staat volledig machteloos. BOEK HIER NOOIT MEER!!!!!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2020

Reis is door Vueling geannuleerd. Toen alleen voucher mogelijk. Maanden later werd EU verplicht geld aan klant terug te geven. Vueling reageert nergens meer op.
Nog steeds op 7 juli 2021 geen cent terug gekregen.

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: Portugal / lisabon, reisperiode: mei 2020

Omdat ik geen 0 kan geven. Ze zijn niet bereikbaar en geven op geen enkele mail fatsoenlijk antwoord. Of ze mailen bel maar. Dart kun je wel vergeten, alleen een antwoord apparaat.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2021 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2020

In mei 2020 zou ik van Amsterdam naar Lissabon vliegen en weer terug. Natuurlijk was deze vlucht door COVID-19 geannuleerd, geheel begrijpelijk. Hierna werd ik ervan op de hoogte gesteld dat de kosten van mijn vlucht zouden worden omgezet in vluchtkrediet en dat ik deze eventueel zou kunnen omzetten in een gehele terugbetaling. Natuurlijk koos ik voor dit laatste. Vueling is echter op geen enkele manier te bereiken. Op social media wordt niet gereageerd, een e-mailadres is niet te vinden en via de telefonische klantenservice krijg je alleen reeds opgenomen bandjes te horen en de optie om daarna het gesprek te beŽindigen. Het is onmogelijk om ook maar een medewerker te spreken te krijgen. Meer dan een jaar verder ben ik nog steeds bezig om mijn geld terug te krijgen.

  • Algemeen 1
op 22 april 2021 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2020

Ik heb in september 2020 geboekt (1 jaar van tevoren!) voor augustus 2021 van Amsterdam naar Lissabon. Apartement, autohuur en vluchten op elkaar afgestemd. Nu hebben ze mijn vlucht gewijzigd naar 1 dag eerder vertrek en 1 dag eerder terug terwijl de originele vlucht nog steeds gepland staat. Ik ga hier niet mee akkoord, maar Vueling Customer Services is niet of nauwlijks bereikbaar via mail of telefoon en reageert met nietszeggende, standaard emails. Wat een shit organisatie. Voor ons nooit weer met Vueling.

  • Algemeen 1
op 28 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019

Ging niet door andere Corona. Wil geldbedrag terug, maar Vueling reageert gewoon iets.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Voucher gekregen na annulering door corona maar we willen geld terug. Lijkt meer dan kansloos : respectloos wie pakt dit aan !!?

  • Algemeen 1
op 13 maart 2021 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2020

Reis meerdere malen gecancelled en tot op heden geen geld v d vlucht terug! Meerdere keren geprobeerd te bellen, maar krijg steeds een bandje, vanwege zgn overbelaste , drukke werkzaamheden, gaarne op een andere latere tijdstip terug te bellen!!!

  • Algemeen 1
op 8 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Na bijna een jaar wachten nog steeds geen geld terug gezien na geannuleerde vlucht door covid 19. Zaak ligt bij gespecialiseerd advocatenbureau maar die komen er ook niet doorheen.

  • Algemeen 1
op 11 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2020

Na 7 maanden nog geen terugbetaling gezien van geannuleerde vluchten

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws