Schrijf een ervaring over Vueling en maak kans op mooie prijzen!

Vueling

Url: https://www.vueling.com/nl

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Vueling

De Spaanse prijsvechter Vueling vindt haar oorsprong in Barcelona en bestaat sinds 2004. De maatschappij probeert de reiziger met veel gemak te bedienen, zonder extra kosten in rekening te brengen. Vueling streeft erna om het boeken van vluchten makkelijk en snel te maken, zonder nodeloze, ingewikkelde bijkomstigheden. Efficiëntie is de basis en alles kan altijd beter met minder middelen.

Het eerste witte Vueling vliegtuig met de kenmerkende grijze neus en gele motoren steeg op in juli 2004 in Barcelona met Ibiza als eindbestemming. Een jaar later stonden al zes landen te boek als eindbestemming, verdeeld over 26 routes. Vueling was de eerste Spaanse luchtvaartmaatschappij die haar vluchten aanbood via de telefoon. Tegenwoordig kan via de app snel en gemakkelijk een vlucht geboekt worden. Via deze app kunnen ook allerlei andere gegevens rondom de vluchten gecheckt worden, zo kan bijvoorbeeld het vliegtuig in de gaten worden gehouden om zo vertragingen te voorspellen. Ook kunnen vluchten via de app gratis omgezet worden naar vluchten op dezelfde dag.

Sinds Vueling een tweede hub heeft in Rome, biedt de luchtvaartmaatschappij meer dan 100 bestemmingen aan verdeeld over Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Al deze bijzondere bestemmingen zijn via Vueling te bereiken vanaf de vier bekende Nederlandse luchthavens: Schiphol, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam.

KLM
6,4
op basis van 214 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 18 november 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2019

Hallo bij het inchecken bleek dat ik een foutje gemaakt met de naam en dat kon enkel worden veranderd als ik 145 euro betaalde dat vind ik schandalig want het was in minder dan twee minuten gebeurd zelfs de de geen die het moest veranderen sprak er schande van en zei dat ik beter met transavia kon vliegen daar werd het over gezet voor niks iedereen kan een foutje maken dus voor mij geen reis meer met veuling en ik ben niet de enige die dat zegt je hoort het om je heen niets anders ik hoop dat jullie hier iets aan gaan doen en dat ik hier over nog een email terug krijg bij voorbaat bedankt peter

  • Algemeen 5
op 12 november 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2019

Ik vloog van barcelona terug naar nederland. Mijn vlucht was op het allerlaatste moment geannuleerd door de stakende catalanen. Op het vliegveld beloofde ze mijj dat ik tot 150 euro aan gemaakte kosten kon declareren. Hotel kosten en voor consumptie. Hotel kosten had ik niet gemaakt aangezien er geen vervoer reed tot midden in de nacht en ik als meisje zijnde alleen gestrand was. Hierdoor besloot ik de nacht maar op vliegveld door te brengen. Mijn vlucht werdt verplaatst naar 4 dagen later. Besloten om een eerdere vlucht te nemen door dat ik geen vrij meer kon krijgen van mijn werk. Gelukkig een dag later thuis aangekomen en mijn kosten per email gedeclareerd. Deze werdt niet geaccepteerd aangezien hun volgens de regels hebben gehandeld.

Wat ik vooral vervelend vind is dat ik daar aan me lot ben overgelaten op het vliegveld. Ze hebben geen overnachting of vervoer geregeld. Het enige wat ik te horen kreeg was je krijg een nieuwe vlucht toegewezen en 150 euro per passagier kan je kosten declareren.
EN ZELFS DAT WAS EEN LEUGEN.
Erg jammer want ik zal nooit meer met vueling vliegen!

  • Algemeen 1
op 9 november 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019

Ik geef dit omdat ik het zeer onvriendelijk personeel vond op de luchthavens. Zowel in Nederland als in Spanje.Mijn volledige naam stond niet op de ticket alleen mijn voorletters. Werd op een zeer onvriendelijke wijze verteld dat ik dat moest veranderen. Dat kon tegen een betaling. Nou ja dan maar iets betalen je wilt toch met vakantie. Aangekomen bij het loket kreeg ik te horen dat de prijs 241.00 € was. Ik schrok me rot. Ja het was niet anders. En dat voor het in typen van je naam na een discussie ging de medewerker kijken wat ie voor mij kon betekenen. Nu komt het allerergste. Hij heeft het veranderd voor de heen en terug reis. En ik hoefde niks te betalen. Heel blij en fijn dat hij dit gedaan had. Maar het kan dus ook zonder die kosten dat vind ik het meest schandalige van alles. Ik voel me nog steeds ontzettend afgezet. En het idee hoeveel mensen misschien wel betalen.

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws