Schrijf een ervaring over Emirates Airline en maak kans op mooie prijzen!

Emirates Airline

Url: http://www.emirates.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Emirates Airline

Emirates is de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Het is de grootste in het Midden-Oosten en maakt zo'n 3.600 vluchten per week. De afgelopen 30 jaar is de maatschappij sterk gegroeid en vliegt nu naar meer dan 140 bestemmingen over de hele wereld. Emirates vliegt twee keer per dag direct van Dubai naar Schiphol Amsterdam. De grote vloot bestaat uit ongeveer 230 vliegtuigen, welke naar verwachting in de toekomst nog veel meer zal uitbreiden. Emirates SkyCargo is de vrachtmaatschappij van Emirates. Naast Economy Class heeft Emirates natuurlijk ook First Class en Business Class stoelen. Deze laatste twee staan er bekend om erg luxe te zijn. Zo heeft de Airbus A380-800 een eigen bar in de Business Class. Verder heeft Emirates een van de grootste cateringfaciliteiten in de vliegtuigen en kun je gebruikmaken van persoonlijke in-flight entertainment, waarmee je muziek kunt luisteren en films kunt kijken op je eigen tv-scherm. Ook hebben de nieuwere vliegtuigen gratis WiFi aan boord. Je kunt bij Emirates altijd 24 tot 2 uur voorafgaand aan je vlucht online inchecken. Op de website kun je eenvoudig zoeken naar vluchten. Daarnaast werkt Emirates samen met Booking.com en CarTrawler, waardoor je er ook hotels en huurauto's kunt boeken. Verder kun je gemakkelijk jouw gemaakte boeking inzien en een actuele vluchtstatus opvragen aan de hand van een vluchtnummer. Als je contact op wilt nemen met Emirates kun je naar de maatschappij bellen. De maatschappij heeft op de website verschillende Nederlandse en Belgische telefoonnummers voor vluchten, hotels, autohuur en excursies. Op Schiphol zit een Emirates ticketbalie.

op 7 februari 2017 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2017

Vlucht vertrok later, maar geen probleem. Aan boord entertainment werkte niet bij ons. Purser aangesproken, hij zou erop terug komen. Helaas niet!
Eten voor mij was prima, voor mijn zoon (kindermenu) echter minder. Tijdens de overstap in Dubai kreeg hij maag darmklachten. Voedselvergiftiging. De beloofde maaltijd bij een lange tussenstop hadden ze eenzijdig afgeschaft.
Naderhand een klacht ingediend omdat onze eerste dagen van de vakantie weg waren ivm ziekte van mijn zoontje werd afgedaan met... hij zal thuis wel iets niet goeds gegeten hebben. Mijn zoon heeft nooit klachten gehad, ook tijdens onze rondreis sri lanka met streetfood e.d. Het was echt van het voedsel in het vliegtuig. Op de terugweg weer. Het kindermenu rook raar. Wij hebben mijn maaltijd gedeeld en de rest niet aangeraakt.
De afhandeling van deze serieuze klacht vond ik beneden de maat. Ook, omdat ik mededeelde dat ik hun reactie op social media zou delen, werd mij nog even verteld dat ze hun advocaten er dan wel naar zouden laten kijken?!?!
Normaliter vlieg ik Garuda, dat is toch echt wel een stuk beter geregeld. Nooit klachten gehad.... Lees meer

  • Algemeen 3
op 27 januari 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2017

Bij aankomst Bangkok stonden de koffers nog in Dubai . We hadden geen vertraging daar wel is het daar van uit het vliegtuig in een bus 15 min en nog 15 min lopen. Wij waren 25 jaar getrouwd en gingen naar een lux resort in pattaya .Na 2 dagen en veel bellen met mensen die zich niet aan hun afspraken houden , kwamen zij de koffers brengen in het hotel . Kleding in onze maten waren er niet te koop. Toen wij weer naar huis gingen zijn wij even bij de balie van Emirates geweest om onze ongenoegen te uiten zij konden 50 euro geven , dan wel in Thai bath en meer niet ! Bij aankomst in Amsterdam alle koffers weg , staan nog in Dubai, Voor ons nooit meer een vlucht met Emirates .
Zij maken grote fouten en doen niks om deze leed te verzachten op je 25 jarige huwelijksdag en dat zal ik ze nooit kunnen vergeven!... Lees meer

  • Algemeen 2
op 21 december 2016 bestemming: Thailand / Tumbol Naimuang - Amphur Muang - 40000 Khonkaen, reisperiode: juni 2016

Bij de incheckbalie op schiphol Amstrdam -Bangkok deed men daar nogal moeilijk
Ik heb een retour-ticket op zak via WTC en op mijn paspoort stond dat ik een een visa heb tot en met 23 november 2016
Moest nog bewijzen of ik kon aan-tonen of ik in Thailand een woonverblijf heb
Bij aankomst in Bangkok bleek mijn samsonite koffer aan de rechterkant kapot te zijn
Men heeft waarschijnlijk de koffer proberen open te maken
Ik reis al meer dan 10 jaar en heb dit nog nooit mee gemaakt
Dus daarom is emirates voor mij
een dikke onvoldoende... Lees meer

  • Algemeen 5

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen