Schrijf een review
Emirates Airline
Emirates is de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, deelstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. De thuishaven is Dubai International Airport. De maatschappij heeft vluchten naar veel bestemmingen in het Midden-Oosten, Azië, Europa, Afrika, Oceanië en Noord-Amerika. De eerste vluchten in 1985 gingen naar India en Pakistan. Emirates is de grootste luchtvaartmaatschappij van het Midden-Oosten en maakt zo'n 3.600 vluchten per week naar 140 bestemmingen. Emirates vliegt twee keer per dag direct van Dubai naar Schiphol Amsterdam. De vloot bestaat uit ongeveer 258 vliegtuigen.
Emirates heeft 3 verschillende klassen: Economy Class, Emirates First Class en Business Class. Deze laatste twee staan er bekend om erg luxe te zijn. Zo heeft de Airbus A380-800 een eigen bar in de Business Class. Verder heeft Emirates een van de grootste cateringfaciliteiten in de vliegtuigen en kun je gebruikmaken van je eigen tv-scherm, waarmee je muziek kunt luisteren en films kunt bekijken. Ook hebben de nieuwere vliegtuigen gratis WiFi aan boord. Je kunt bij Emirates altijd 24 tot 2 uur voorafgaand aan je vlucht online inchecken.
Op de website kun je eenvoudig zoeken naar vluchten. Daarnaast werkt Emirates samen met Booking.com en CarTrawler, waardoor je er ook hotels en huurauto's kunt boeken. Verder kun je gemakkelijk jouw gemaakte boeking inzien en een actuele vluchtstatus opvragen aan de hand van een vluchtnummer. Als je contact op wilt nemen met Emirates kun je naar de maatschappij bellen. De maatschappij heeft op de website verschillende Nederlandse en Belgische telefoonnummers voor vluchten, hotels, autohuur en excursies. Op Schiphol zit een Emirates ticketbalie.
Ervaringen met Emirates Airline
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 62 reviews over Emirates Airline lezen. Het gemiddelde cijfer is een 5,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 10 oktober 2014 door R.R.A. van den Elzen.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.702 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. Emirates Airline scoort dus gemiddeld 1,7 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend positief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Emirates Airline heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Emirates Airline krijgt gemiddeld een 5,6
op basis van 62 ervaringen:
5,6
+ Ervaring delen
Van Woudenberg
op 2 augustus 2024
bestemming: dubai / Dubai, reisperiode: april 2022
Top maatschappij
... Lees meer
Barry Lok BBA
op 12 april 2024
bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: maart 2024
Reizen met Emirates – door Barry Lok BBA
Wow! Zou je denken, maar mijn perceptie was volledig verkeerd.
Zowel op de heen- als op de terugvlucht zat ik of mijn reispartner op een kapotte stoel. Ja, we hadden “economisch” geboekt, maar dan mag je toch wel een volledig functionerende stoel verwachten?
Onze vliegreis naar Bali duurde in totaal meer dan twintig uren.
De kwaliteit van de stoelen was niet om naar huis te schrijven. Gebroken kwamen we op alle bestemmingen aan.
Op Bali had ik een nieuwe koffer gekocht. Deze kwam ook “gebroken aan” thuis in Amsterdam. Één vlucht met Emirates was blijkbaar te veel voor deze mooie koffer. Na wat correspondentie heen en weer met Emirates was de conclusie dat ze niks voor mij konden betekenen en de verantwoordelijk niet op zich namen.
Mijn conclusie is daarom ook om eens te kijken naar andere maatschappijen waar misschien nog wel service is te verwachten.
In ieder geval zal ik Emirates niet meer zo snel boeken. Mijn volgende vlucht naar Bali is gewoon met onze Nederlandse KLM.
... Lees meer
Erika vd Bent
op 23 mei 2022
bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: april 2022
Ik geeft een laag cijfer, omdat onze bagage zwaar beschadigd was.
Dat kan natuurlijk gebeuren, maar de klantenservice is hier bijzonder slecht mee omgegaan. Trage en later geen reactie meer. Onvriendelijk en onpersoonlijk (we kregen een standaard-email terug). Ze schoven de schuld onterecht in onze schoenen en hebben geen compensatie voor schade ontvangen (schade was €200.-).
We moesten het maar met onze reisverzekering uitzoeken, belachelijk.
... Lees meer
Marco Huijting
op 29 oktober 2020
bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juli 2020
Zouden vliegen op 3 juli naar Bali en wij hebben nog 1 week voor vertrek gebeld of vlucht doorging vanwege Covid 19 maar dat ging hij en nogmaals gevraagd iedere dag voor vertrek.
Op de dag dat wij zouden vliegen nog keer gebeld en vlucht ging niet door.(zelf dan laten ze je niet weten)
Wacht nu al een maand of 4 voor teruggave van geld en echt te triest voor woorden nog steeds niets en zij hun sturen je naar tussenpersoon Supersaver en hun sturen je weer naar Emirats
Twee trieste firma's in deze Covid 19 tijd die totaal klant onvriendelijk en geen respect voor niemand hebben .
Norman
op 30 december 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2019
Onze zoon heeft medische voeding nodig. Niet alleen tijdens de vliegreis. Maar ook op bestemming en terug. Dus 2 koffers met flesjes. Dit mag niet te koud worden. Aangezien het ruim te koud is moet het als handbagage. Ondanks onze medische verklaringen van doktor en leverancier weigert Emirates. Alleen de 5 flesjes gedurende de vlucht werden geaccepteerd. Uiteindelijk voor de KLM gekozen. Geen probleem en de extra medische handbagage mocht gratis mee.
Bekend
op 2 december 2019
bestemming: Cambodja, reisperiode: november 2019
Ontzettend boers, onbeschoft en zonder de minste empathie behandeld door deze maatschappij. Mijn vriendin was ziek geworden op vakantie en nadat we eerder op een onbeschofte manier van het vliegtuig naar huis verwijderd werden, zonder enige opvang van personeel van Emirates, kregen we ook op de herboekte vlucht geen enkele medewerking van dit cabinepersoneel. Op mijn vraag om een rolstoel, omdat mijn vriendin niet meer op haar benen kon staan, kregen we ludiek het antwoord dat we er maar eentje moesten zoeken in de terminal eens we uit het vliegtuig waren. De stewardess stond er gewoon op te kijken hoe mijn vriendin stond te huilen van de pijn en zichzelf trachtte ietwat staande te houden tegen een wandje bij de kombuis. Bovendien werd botweg tegen ons gelogen dat we door de maatschappij waren opgevangen nadat we verplicht moesten uitstappen. Het herboeken van de vlucht, waarvoor zij zelf verantwoordelijk waren, kostte ons een extra 500,- euro. Ons zien ze nooit meer bij Emirates.
Helen
op 25 november 2019
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: november 2019
Had betere service verwacht van Emirates.
Personeel arrogant en chagrijnig. Weinig drinken tussendoor.
Bij andere maatschappijen krijg je oordopjes, ooglapje, tandenborstel etc. Kortom erg karig allemaal. Voor mij geen emirates meer
Gerry van der wens
op 11 november 2019
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: oktober 2019
Stoelen gereserveerd en voor betaald hebben we andere stoelen gehad .
Het geld zou volgens de purser terugbetaald worden .
Na 51/2 week nog niks gehoord ook al een mail gestuurd geen reactie
K. N.
op 6 juli 2019
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juni 2019
Vol verwachting en enthousiasme die zwaar teleurgesteld werd!
Zeer onvriendelijke stewardessen, kan geen glimlach van af, geen hulp als dit nodig is bij je koffertje in de bagagebak proberen te zetten tussen andere bagage van andere passagiers! Ze staan erbij, zien dat mensen hulp nodig hebben maar ondernemen geen enkele actie om te helpen. Eerst moet je het zelf aangeven dan word er met een onvriendelijk gezicht toch maar even geholpen.
Bij elke vlucht viel ons en ook anderen dit op, geen gedag word er gezegd, niets!
Vriendelijkheid kost geen geld, het gevoel geven aan passagiers dat ze welkom zijn aan boord en dat de stewardessen plezier hebben in hun is werk bij deze maatschappij kennelijk niet aan de orde!
Te weinig drinken, of het word gebracht met een chagrijnig gezicht als je op het hulp knopje hebt gedrukt.
Er moet weer geholpen worden, valt zwaar bij de stewardessen!
Niet meer met Emirates!
Ook lang in het vliegtuig moeten wachten, een uur voordat we konden vliegen, en rennen bij de overstap om de volgende vlucht dus niet te missen!
Worden we ook nog zeer onvriendelijk geholpen bij de gate door een grond steward! Met een grote waffel waarom we niet drie minuten eerder konden komen, mn dochter heeft hart problemen en was compleet uitgeput!
Schofterig, geen woorden voor!
Ik ben zeer beleefd gebleven op elk moment, maar dit is echt te gek voor woorden!
Willem van den Berg
op 16 mei 2019
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: maart 2018
Vlieg nu al jaren met Emirates. Werd stakingen en stakingsdreiging van de FNV in Nederland zat, vlieg dus ook altijd via Brussel. Heb vrijwel nooit iets te klagen gehad. Een keer naast een dranktoeter gezeten, maar ook toen werd ik op een gegeven moment geholpen met een betere plek. Vindt de service eigenlijk altijd fantastisch. Altijd goed eten gehad, genoeg te drinken, prima entertainment en informatie. Enige negatieve vind ik het vliegveld bij de tussenstop. Door de drukte steeds vaker met bus van vliegtuig naar de hallen. En de Arabische toiletten blijven een drama. Maar over het algemeen al 6 jaar tevreden.
Vakantieverhalen / reisverslagen