Schrijf een ervaring over Emirates Airline en maak kans op mooie prijzen!

Emirates Airline

Url: http://www.emirates.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Emirates Airline

Emirates is de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Het is de grootste in het Midden-Oosten en maakt zo'n 3.600 vluchten per week. De afgelopen 30 jaar is de maatschappij sterk gegroeid en vliegt nu naar meer dan 140 bestemmingen over de hele wereld. Emirates vliegt twee keer per dag direct van Dubai naar Schiphol Amsterdam. De grote vloot bestaat uit ongeveer 230 vliegtuigen, welke naar verwachting in de toekomst nog veel meer zal uitbreiden. Emirates SkyCargo is de vrachtmaatschappij van Emirates.

Naast Economy Class heeft Emirates natuurlijk ook First Class en Business Class stoelen. Deze laatste twee staan er bekend om erg luxe te zijn. Zo heeft de Airbus A380-800 een eigen bar in de Business Class. Verder heeft Emirates een van de grootste cateringfaciliteiten in de vliegtuigen en kun je gebruikmaken van persoonlijke in-flight entertainment, waarmee je muziek kunt luisteren en films kunt kijken op je eigen tv-scherm. Ook hebben de nieuwere vliegtuigen gratis WiFi aan boord. Je kunt bij Emirates altijd 24 tot 2 uur voorafgaand aan je vlucht online inchecken.

Op de website kun je eenvoudig zoeken naar vluchten. Daarnaast werkt Emirates samen met Booking.com en CarTrawler, waardoor je er ook hotels en huurauto's kunt boeken. Verder kun je gemakkelijk jouw gemaakte boeking inzien en een actuele vluchtstatus opvragen aan de hand van een vluchtnummer. Als je contact op wilt nemen met Emirates kun je naar de maatschappij bellen. De maatschappij heeft op de website verschillende Nederlandse en Belgische telefoonnummers voor vluchten, hotels, autohuur en excursies. Op Schiphol zit een Emirates ticketbalie.

op 14 augustus 2017 bestemming: Vietnam / Dusseldorf, reisperiode: augustus 2017

Zijn nu aan het wachten op de vlucht naar Düsseldorf. Zojuist vanaf Ho Chi Minh naar Dubai gevlogen. Wij wilde als gezin graag eens met Emirates vliegen. Nou geef ons maar KLM. Op de heenvlucht hadden we geluk. Düsseldorf naar Dubai een upgrade naar Business Class in de A380. Dit was super. De vlucht daarna van Dubai naar Hanoi was echt beduidend minder. Eten slecht en kwamen in de 6 uur biten het eten om niet meer met drinken. Zojuist 7 uur gevlogen een warme maaltijd gehad. En vanmorgen een breakfast. Heel vreemd ongeveer 10 mensen kregen een ontbijt. Wij zaten op rij 12. Ik moeder van gezin kreeg een ontbijt, de rest kreeg niets. Mensen achter ons ook niet meer. Er was nog tijd genoeg 2 uur voor de landing en geen turbulentie dus daar kon het niet aan liggen. Niet dat dat ontbijt nou zo geweldig was. Broodje zonder iets erop of erbij. Maar dit is toch heel vreemd. We wachten nu op onze vlucht met de A380 nu economy dus ben benieuwd. Maar nee voor ons zeker geen meerwaarde om nog eens te kiezen voor Emirates. Voor ons 1 van de minste maatschappijen waar we tot nu toe mee gevlogen hebben. En dat zijn er toch al heel wat. KLM blijft voor ons toch nummer 1... Lees meer

  • Algemeen 6
op 2 maart 2017 bestemming: Thailand, reisperiode: augustus 2016

Op 4 augustus via Emirates naar Thailand en zouden 5 augustus op onze vakantiebestemming zijn. Door ernstige vertraging van 2 vluchten van Emirates gezien we via Dubai vlogen, kwamen we 5 dagen later op onze vakantiebestemming. Koffers een week in Dubai gestaan en kregen we pas na een week op onze vakantiebestemming. Claim ingediend bij Emirates, na 8 maanden wachten op reactie van Emirates, als reactie geen enkele vergoeding! Ze beroepen zich op de regelgeving EC 261/2004. Ze zijn geen lid van de EUstaten. Emirates en mooi weer maatschappij, als alles goed gaat goede service. Bij problemen met name vertraging laten ze je keihard vallen! Daarom krijgt deze maatschappij ook een dikke onvoldoende!... Lees meer

  • Algemeen 2
op 7 februari 2017 bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: januari 2017

Vlucht vertrok later, maar geen probleem. Aan boord entertainment werkte niet bij ons. Purser aangesproken, hij zou erop terug komen. Helaas niet!
Eten voor mij was prima, voor mijn zoon (kindermenu) echter minder. Tijdens de overstap in Dubai kreeg hij maag darmklachten. Voedselvergiftiging. De beloofde maaltijd bij een lange tussenstop hadden ze eenzijdig afgeschaft.
Naderhand een klacht ingediend omdat onze eerste dagen van de vakantie weg waren ivm ziekte van mijn zoontje werd afgedaan met... hij zal thuis wel iets niet goeds gegeten hebben. Mijn zoon heeft nooit klachten gehad, ook tijdens onze rondreis sri lanka met streetfood e.d. Het was echt van het voedsel in het vliegtuig. Op de terugweg weer. Het kindermenu rook raar. Wij hebben mijn maaltijd gedeeld en de rest niet aangeraakt.
De afhandeling van deze serieuze klacht vond ik beneden de maat. Ook, omdat ik mededeelde dat ik hun reactie op social media zou delen, werd mij nog even verteld dat ze hun advocaten er dan wel naar zouden laten kijken?!?!
Normaliter vlieg ik Garuda, dat is toch echt wel een stuk beter geregeld. Nooit klachten gehad.... Lees meer

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen