Emirates Airline

Url: https://www.emirates.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Emirates Airline

Emirates is de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, deelstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. De thuishaven is Dubai International Airport. De maatschappij heeft vluchten naar veel bestemmingen in het Midden-Oosten, Azië, Europa, Afrika, Oceanië en Noord-Amerika. De eerste vluchten in 1985 gingen naar India en Pakistan. Emirates is de grootste luchtvaartmaatschappij van het Midden-Oosten en maakt zo'n 3.600 vluchten per week naar 140 bestemmingen. Emirates vliegt twee keer per dag direct van Dubai naar Schiphol Amsterdam. De vloot bestaat uit ongeveer 258 vliegtuigen.

Emirates heeft 3 verschillende klassen: Economy Class, Emirates First Class en Business Class. Deze laatste twee staan er bekend om erg luxe te zijn. Zo heeft de Airbus A380-800 een eigen bar in de Business Class. Verder heeft Emirates een van de grootste cateringfaciliteiten in de vliegtuigen en kun je gebruikmaken van je eigen tv-scherm, waarmee je muziek kunt luisteren en films kunt bekijken. Ook hebben de nieuwere vliegtuigen gratis WiFi aan boord. Je kunt bij Emirates altijd 24 tot 2 uur voorafgaand aan je vlucht online inchecken.

Op de website kun je eenvoudig zoeken naar vluchten. Daarnaast werkt Emirates samen met Booking.com en CarTrawler, waardoor je er ook hotels en huurauto's kunt boeken. Verder kun je gemakkelijk jouw gemaakte boeking inzien en een actuele vluchtstatus opvragen aan de hand van een vluchtnummer. Als je contact op wilt nemen met Emirates kun je naar de maatschappij bellen. De maatschappij heeft op de website verschillende Nederlandse en Belgische telefoonnummers voor vluchten, hotels, autohuur en excursies. Op Schiphol zit een Emirates ticketbalie.

op 29 oktober 2020 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: juli 2020

Zouden vliegen op 3 juli naar Bali en wij hebben nog 1 week voor vertrek gebeld of vlucht doorging vanwege Covid 19 maar dat ging hij en nogmaals gevraagd iedere dag voor vertrek.

Op de dag dat wij zouden vliegen nog keer gebeld en vlucht ging niet door.(zelf dan laten ze je niet weten)

Wacht nu al een maand of 4 voor teruggave van geld en echt te triest voor woorden nog steeds niets en zij hun sturen je naar tussenpersoon Supersaver en hun sturen je weer naar Emirats

Twee trieste firma's in deze Covid 19 tijd die totaal klant onvriendelijk en geen respect voor niemand hebben . ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 december 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2019

Onze zoon heeft medische voeding nodig. Niet alleen tijdens de vliegreis. Maar ook op bestemming en terug. Dus 2 koffers met flesjes. Dit mag niet te koud worden. Aangezien het ruim te koud is moet het als handbagage. Ondanks onze medische verklaringen van doktor en leverancier weigert Emirates. Alleen de 5 flesjes gedurende de vlucht werden geaccepteerd. Uiteindelijk voor de KLM gekozen. Geen probleem en de extra medische handbagage mocht gratis mee. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 december 2019 bestemming: Cambodja, reisperiode: november 2019

Ontzettend boers, onbeschoft en zonder de minste empathie behandeld door deze maatschappij. Mijn vriendin was ziek geworden op vakantie en nadat we eerder op een onbeschofte manier van het vliegtuig naar huis verwijderd werden, zonder enige opvang van personeel van Emirates, kregen we ook op de herboekte vlucht geen enkele medewerking van dit cabinepersoneel. Op mijn vraag om een rolstoel, omdat mijn vriendin niet meer op haar benen kon staan, kregen we ludiek het antwoord dat we er maar eentje moesten zoeken in de terminal eens we uit het vliegtuig waren. De stewardess stond er gewoon op te kijken hoe mijn vriendin stond te huilen van de pijn en zichzelf trachtte ietwat staande te houden tegen een wandje bij de kombuis. Bovendien werd botweg tegen ons gelogen dat we door de maatschappij waren opgevangen nadat we verplicht moesten uitstappen. Het herboeken van de vlucht, waarvoor zij zelf verantwoordelijk waren, kostte ons een extra 500,- euro. Ons zien ze nooit meer bij Emirates. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 november 2019 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: november 2019

Had betere service verwacht van Emirates.
Personeel arrogant en chagrijnig. Weinig drinken tussendoor.
Bij andere maatschappijen krijg je oordopjes, ooglapje, tandenborstel etc. Kortom erg karig allemaal. Voor mij geen emirates meer ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 11 november 2019 bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: oktober 2019

Stoelen gereserveerd en voor betaald hebben we andere stoelen gehad .
Het geld zou volgens de purser terugbetaald worden .
Na 51/2 week nog niks gehoord ook al een mail gestuurd geen reactie ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 6 juli 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: juni 2019

Vol verwachting en enthousiasme die zwaar teleurgesteld werd!
Zeer onvriendelijke stewardessen, kan geen glimlach van af, geen hulp als dit nodig is bij je koffertje in de bagagebak proberen te zetten tussen andere bagage van andere passagiers! Ze staan erbij, zien dat mensen hulp nodig hebben maar ondernemen geen enkele actie om te helpen. Eerst moet je het zelf aangeven dan word er met een onvriendelijk gezicht toch maar even geholpen.
Bij elke vlucht viel ons en ook anderen dit op, geen gedag word er gezegd, niets!
Vriendelijkheid kost geen geld, het gevoel geven aan passagiers dat ze welkom zijn aan boord en dat de stewardessen plezier hebben in hun is werk bij deze maatschappij kennelijk niet aan de orde!
Te weinig drinken, of het word gebracht met een chagrijnig gezicht als je op het hulp knopje hebt gedrukt.
Er moet weer geholpen worden, valt zwaar bij de stewardessen!
Niet meer met Emirates!
Ook lang in het vliegtuig moeten wachten, een uur voordat we konden vliegen, en rennen bij de overstap om de volgende vlucht dus niet te missen!
Worden we ook nog zeer onvriendelijk geholpen bij de gate door een grond steward! Met een grote waffel waarom we niet drie minuten eerder konden komen, mn dochter heeft hart problemen en was compleet uitgeput!
Schofterig, geen woorden voor!
Ik ben zeer beleefd gebleven op elk moment, maar dit is echt te gek voor woorden! ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 16 mei 2019 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: maart 2018

Vlieg nu al jaren met Emirates. Werd stakingen en stakingsdreiging van de FNV in Nederland zat, vlieg dus ook altijd via Brussel. Heb vrijwel nooit iets te klagen gehad. Een keer naast een dranktoeter gezeten, maar ook toen werd ik op een gegeven moment geholpen met een betere plek. Vindt de service eigenlijk altijd fantastisch. Altijd goed eten gehad, genoeg te drinken, prima entertainment en informatie. Enige negatieve vind ik het vliegveld bij de tussenstop. Door de drukte steeds vaker met bus van vliegtuig naar de hallen. En de Arabische toiletten blijven een drama. Maar over het algemeen al 6 jaar tevreden. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 2 mei 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: mei 2019

Tussen de maaltijden door komen ze geen enkele keer langs voor drinken. Op een gegeven moment had ik gewoon trek in een whiskey. Toen een steward langs liep, en daarom vroeg, kreeg ik te horen dat hij daar op dat moment geen tijd voor had en later bij mij terug zou komen. Dat gebeurde niet. 1,5 uur voor de landing ben ik zelf maar naar achteren gelopen om er ťťn te halen. Toen kreeg ik te horen dat Whiskey niet mogelijk was omdat de bar inmiddels was gesloten. Wel kon ik een wijntje krijgen.
Tijdens de vlucht heb ik welgeteld 2 x koffie, 2 x wijn en een sap gekregen.
Service krijgen ze een dikke 1, eten was wel lekker. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 4 februari 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Omdat wij heel erg teleurgesteld zijn in Emirates, nl wij hebben veel geld voor zitplaasen met beenruimte betaald, heeweg ging goed maar terug van Sydney (Australie) via Dubai hebben wij niet plaatsen met beenruimte gekregen, in beide vluchten niet en Amirates wil ons geen geld terug geven. Het gaat bij elkaar om 250 euro. Het was echt afzien voor mijn man met zn 196 meter 14 uur en 8,5 uur opgevouwen te zitten.Wij zijn heeeeel erg teleurgesteld. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 december 2018 bestemming: Nieuw-Zeeland / Christchurch, reisperiode: november 2018

Zowel op de heen als de terugvlucht veel hinder ondervonden van de hoge stoelen met korte zitting. De purser ligt toe dat dit een gewichtsbesparing is en dat de 'gemiddelde reiziger' hier geen hinder van heeft. Iemand onder de 1.80 meter wel. Nu schijnt dit vooral een probleem te zijn in het type Airbus A380, andere typen zijn voorzien van andere stoelen in Economy Class. Dus, een volgende keer met Emirates zeer zeker niet meer met een A380. En anders kiezen voor een andere maatschappij welke niet vliegt via Dubai.
Op de terugvlucht bleek ook nog eens de speciale dieetwens van mijn vrouw niet te zijn doorgekomen. Hierdoor heeft zij op een vlucht van 28,5 uur niets kunnen eten. Een alternatief was er niet. ... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen