Schrijf een ervaring over Emirates Airline en maak kans op mooie prijzen!

Emirates Airline

Url: http://www.emirates.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Emirates Airline

Emirates is de nationale luchtvaartmaatschappij van Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Het is de grootste in het Midden-Oosten en maakt zo'n 3.600 vluchten per week. De afgelopen 30 jaar is de maatschappij sterk gegroeid en vliegt nu naar meer dan 140 bestemmingen over de hele wereld. Emirates vliegt twee keer per dag direct van Dubai naar Schiphol Amsterdam. De grote vloot bestaat uit ongeveer 230 vliegtuigen, welke naar verwachting in de toekomst nog veel meer zal uitbreiden. Emirates SkyCargo is de vrachtmaatschappij van Emirates.

Naast Economy Class heeft Emirates natuurlijk ook First Class en Business Class stoelen. Deze laatste twee staan er bekend om erg luxe te zijn. Zo heeft de Airbus A380-800 een eigen bar in de Business Class. Verder heeft Emirates een van de grootste cateringfaciliteiten in de vliegtuigen en kun je gebruikmaken van persoonlijke in-flight entertainment, waarmee je muziek kunt luisteren en films kunt kijken op je eigen tv-scherm. Ook hebben de nieuwere vliegtuigen gratis WiFi aan boord. Je kunt bij Emirates altijd 24 tot 2 uur voorafgaand aan je vlucht online inchecken.

Op de website kun je eenvoudig zoeken naar vluchten. Daarnaast werkt Emirates samen met Booking.com en CarTrawler, waardoor je er ook hotels en huurauto's kunt boeken. Verder kun je gemakkelijk jouw gemaakte boeking inzien en een actuele vluchtstatus opvragen aan de hand van een vluchtnummer. Als je contact op wilt nemen met Emirates kun je naar de maatschappij bellen. De maatschappij heeft op de website verschillende Nederlandse en Belgische telefoonnummers voor vluchten, hotels, autohuur en excursies. Op Schiphol zit een Emirates ticketbalie.

op 8 oktober 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: oktober 2017

Wat een waardeloze maatschappij. Op 7 oktober vlogen we van Amsterdam via Dubai naar Bali. Eerst hebben we in Amsterdam een uur vertraging gehad vanwege een defecte airco. De temperatuur in het vliegtuig was zo enorm opgelopen dat mensen flauw dreigde te vallen. Het personeel weigerde drinken te serveren. Het eerste bekertje water kregen we 2 uur na het opstijgen (dus 3,5 uur na boarding). De overstap zou normaal gesproken in Dubai 2 uur bedragen, maar door de vertraging was dit nog maar 1h15. Op zich niet heel erg, maar wel als je van gate A24 naar B2 moet lopen. Eerst 15 min. lopen, dan security check - smalle roltrap - lift - metro - lift - 15 min. lopen (bijna rennen) met als hoogtepunt 20 min. staand in een volle bus. De hele tussenstop was al een wereldreis op zich. 10 min. voor vertrek konden we eindelijk plaatsnemen op onze stoelen. En daar mankeerde diverse dingen aan, zoals 2 kopotte hoofdtelefoonaansluitingen, defecte bekerhouder en loszittend scherm. Dit soort dingen baart mij zorgen, want hoe zit het met het onderhoud van de cruciale dingen?
Tijdens de vluchten werd er nauwelijks met versnaperingen en drinken gelopen. En als ze dat wel deden dan leek het wel een 100m sprint van voor maar achter zodat men geen tijd had om iets aan te pakken.
O ja, was bijna vergeten te vermelden dat onze bagage ook nog in Dubai stond. Dus 2 dagen gelopen in vuile kleding en stinkende adem (niet helemaal waar omdat we op eigen kosten div. spullen hebben aangeschaft) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2017 bestemming: Indonesië / Gili Air, reisperiode: augustus 2017

Heerlijk relaxen op het eiland en met boot op 4 plaatsen snorkelen en dan s avonds eten bij restaurant Ruby, vlucht goed. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 14 augustus 2017 bestemming: Vietnam / Dusseldorf, reisperiode: augustus 2017

Zijn nu aan het wachten op de vlucht naar Düsseldorf. Zojuist vanaf Ho Chi Minh naar Dubai gevlogen. Wij wilde als gezin graag eens met Emirates vliegen. Nou geef ons maar KLM. Op de heenvlucht hadden we geluk. Düsseldorf naar Dubai een upgrade naar Business Class in de A380. Dit was super. De vlucht daarna van Dubai naar Hanoi was echt beduidend minder. Eten slecht en kwamen in de 6 uur biten het eten om niet meer met drinken. Zojuist 7 uur gevlogen een warme maaltijd gehad. En vanmorgen een breakfast. Heel vreemd ongeveer 10 mensen kregen een ontbijt. Wij zaten op rij 12. Ik moeder van gezin kreeg een ontbijt, de rest kreeg niets. Mensen achter ons ook niet meer. Er was nog tijd genoeg 2 uur voor de landing en geen turbulentie dus daar kon het niet aan liggen. Niet dat dat ontbijt nou zo geweldig was. Broodje zonder iets erop of erbij. Maar dit is toch heel vreemd. We wachten nu op onze vlucht met de A380 nu economy dus ben benieuwd. Maar nee voor ons zeker geen meerwaarde om nog eens te kiezen voor Emirates. Voor ons 1 van de minste maatschappijen waar we tot nu toe mee gevlogen hebben. En dat zijn er toch al heel wat. KLM blijft voor ons toch nummer 1 ... Lees meer

  • Algemeen 6

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen