Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 16 augustus 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017

Reviews geven, daar ben ik meestal niet zo van. Alleen wanneer iets uitmuntend is of wanneer iets bedroevend is.

Op 16 augustus zou ik mijn eerste keer met KLM vliegen (Malaga - Amsterdam). Nooit eerder mee gevlogen. Ik keek er wel naar uit, toch een maatschappij met enig aanzien.

's Ochtends toen ik wakker werd kwam zowel de mail als de sms binnen. De vlucht is geannuleerd. Nadere info volgt. Nog alle vertrouwen dat het goed zou komen. Enkele uren laten kwam het nieuws dat de vlucht waarin we nu geplaatst waren de volgende dag zou zijn. En dan ook nog met een tussenstop. We zouden meer dan 24 uur later op onze bestemming aankomen. Dat zinde me niet. Ook omdat ik me deze vertraging, gezien werk gerelateerde zaken, niet kon veroorloven.

Dan bel je. Sta je 40 minuten in de wacht en word je alsnog niet geholpen. Uiteindelijk via Facebook Messenger contact gehad. Maar verder dan dat dit best mogelijke optie was en een doorverwijzing naar het klachtenformulier kwamen we niet.

Extra hotelovernachting werd niet geboden. Dus mocht ik zelf gaan boeken. Over enige restitutie of tegemoetkoming zijn we niet geÔnformeerd.

Ik heb omdat het ik me deze vertraging niet kon veroorloven een ticket bij een andere maatschappij moeten boeken van Ä400! om toch op tijd thuis te zijn. Tijdens het wachten op de luchthaven viel op dat KLM meerdere vluchten naar Amsterdam had.

Blijkbaar mag je bij een vlucht die meer dan 24 uur later gaat dan gepland alles alsnog zelf regelen, althans wanneer je met KLM vliegt. Ze kunnen in dat geval nog enorm veel leren van Turkish Airlines. Waarmee ik in een soortgelijke situatie een zeer goede ervaring heb.

Een vervelend einde van een vakantie. Niet op dezelfde vlucht als m'n partner terug. En enorm hoge kosten door de annulering.

Het predikaat Koninklijk mag er wat mij betreft snel van af. Dat aanzien verdient de KLM niet. Ik ga zeker een claim indienen en hoop zo op een pleister op de wonde.... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 juli 2017 bestemming: Zweden / Osla, reisperiode: juli 2017

Door een fout van KLM is de bagage niet meegekomen. De Klantenservice is verschrikkelijk slecht. Idiote keuzemenu's waar je uitgegooid wordt. Standaardantwoorden die je van kastje naar de muur leiden. Geen compensatie. Het heet Koninklijk, maar bij goedkopere maatschappijen is het zelfs beter geregeld.... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 juni 2017 bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: mei 2017

Ik reisde met mijn oude tante. Zij is slecht ter been. We hadden assistentie om haar veilig naar het vliegtuig te begeleiden. Super geregeld. Ontzettend aardige mensen. We voelden ons bijna koninklijk behandeld. Zowel op Schiphol, als op New Castle airport.... Lees meer

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen