Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 25 november 2019 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: november 2019

Zeer aardig en professioneel
personeel en zij geven je een vertrouwd gevoel! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 13 november 2019 bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: november 2019

Geachte KLM, hierbij willen wij laten weten dat wij vandaag contact hadden bij de afdeling reserveren met mevrouw Dali.
Mijn man kon wegens fysieke problemen vandaag niet vliegen naar Curaçao,mevrouw Dali heeft ons enorm geholpen en alles ingezet om mijn man om te boeken naar 22 november.
Op die dag vlieg ik met onze andere dochter en twee kleindochters naar Curaçao!
De reden:onze jongste dochter wordt 25 nov 40 en op deze dag trouwt zij in Willemstad.
Zij woont op Curaçao.
Dankzij de enorme inzet van mevrouw Dali kon zij de ticket toch omboeken.
Wat een service van de KLM!.
Wij vliegen al jaren naar Curaçao met de KLM..de service is altijd top!
Een pluim voor mevrouw Dali!!
Hartelijk dank, een blijde familie.
Anja van Buuren en André Verhoeven ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 6 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Op 15 Oktober met KL0571, KLM onze nationale trots, van Nairobi naar Amsterdam gevlogen.Kilimanjaro ingestapt, ging vlot. Cabine en toiletten smerig. Tussenlanding Dar Es Salaam, passagiers uit-en instappen. Moesten blijven zitten ivm "schoonmaak" niet echt dus n schoonmaker met stofzuiger op de rug, . Hele cabine en toiletten en opbergruimte in de stoelrug voor je blijven vuil. Geen drankje, water aangeboden n uur verplicht zitten, belachelijk gewoon. Dan verder van Dar es Salaam naar Amsterdam, meer dan n uur wachten, het is al laat, drankje en waardeloos eten, fruit alleen harde stukken, geen toetje, koffie of nog n drankje erbij. Licht uit en zoek het maar uit. Heb maar geen opmerkingen naar cabinepersoneel gemaakt want dat heeft toch geen zin, denken ze weer zo'n oude zeur!! Geen rondje ijs of nog n watertje, drankje later tijdens de vlucht, allemaal zelf in de rear pantry vragen en zoeken. Ik moet echt overdenken om de vlg reizen naar oa Zuid Afrika, Tanzania, China Rusland etc vlg jaar die op de planning staan om met KLM te boeken. DIt was een zeer beroerde ervaring. Het ontbijt, laf broodje, was helemaal niet te pruimen voor de landing. Mijn advies aan KLM ga eens in gesprek met je klanten, daar steek je n boel van op waarmee je je service echt kunt upgraden. ... Lees meer

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen