Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 29 mei 2020 bestemming: Australië, reisperiode: januari 2020

Mijn klacht gaat niet over een reis, die was geannuleerd maar over hoe KLM omgaat met mijn rechten. Geen bericht dat vlucht was geannuleerd. Uit armoede voucher aangevraagd (waarover ik ook niet geinformeerd werd) en geprobeerd toch geld terug te krijgen. Een klacht indienen met het klachtenformulier is helemaal niet mogelijk, de vlucht is immers geannuleerd. Informatie over de regeling (wel geld terug bij annulering vanaf 15 mei) nauwelijks te vinden. En ondertussen krijgt de topman alsnog zijn bonus. BOOS ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juni 2020

Wij hebben een reis geboekt naar Thailand, juni 2020, die start met een vlucht van KLM naar Bangkok. Nu mag ik tot eind juni Thailand niet in als toerist (het land zit dicht), en kan die niet gaan. Navraag bij de KLM leert dat de vlucht nog nog iet is gecanceled , immers die wordt oa voor repatriering van Thaise inwoners ingezet (zij mogen wel het land in). Ik wordt dus feitelijk bij de landsgrens afgezet, en daar magik het land niet in. Tot mijn verbazing meldt de KLM dat dat niet hun probleem is. Ik heb in de afgelopen jaren toch een ander beeld opgedaan van KLM als deze budget airline houding. Mijnheer Rutten vraagt ons begrip te hebben voor de positie van de KLM in Coronatijd, maar waar is het begrip van de KLM. Zeer teleurgesteld in deze houding naar passagiers toe die al jaren voor hen kiezen. Als je het mij vraagt is dit gewoon een manier om onder de refund optie die de EU ze verplicht uit te komen. Shame on you, KLM. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 9 mei 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Schandalig, KLM annuleert de vlucht met een enkel appje 'uw vlucht is geannuleerd' . Geen mail, geen brief, geen info met waar ik recht op heb. Ik weiger de voucher, volgens Nederlandse wetgeving zijn ze verplicht mij het geld terug te geven (1300euro!), maar KLM heft zich boven de wet en zegt enkel vouchers te geven. Een voucher moet je zelf claimen via een bepaalde website. Deze info heb ik pas in zijn geheel na 3 telefoontjes én 5 appjes. Niemand helpt je en totale informatie blijft ontbreken. Ik wil een klacht indienen en me verwijst mij naar hun klachtenpagina. Helaas opnieuw geen correcte info, want een klacht kun je enkel indienen met een boekingscode die nog geldig is. Doordat mijn vlucht door KLM is geannuleerd is mijn boekingscode vervallen en kan ik dus geen klacht indienen. Van een bedrijf als KLM verwacht je op zijn minst nog enige normale communcatie vanuit hun zijde maar helaas ontbreekt dit. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen