KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 16 juli 2021 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2019

Door Corona reis geannuleerd. Dat is begrijpelijk. Dat Vliegtickets.nl het geld niet restitueert is asociaal. Vliegtickets.nl is onbereikbaar. Ze weigeren om klanten te woord te staan. Volstrekt waardeloos en onbetrouwbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: mei 2020

Vlucht door klm geannuleerd op 9 april 2020 vanwege Corona. Voucher gekregen en om een refund gevraagd. Na meer dan 3 maanden nog geen enkele reactie, en KLM houdt zich onbereikbaar. Ze houden zo lang mogelijk zoveel mogelijk geld vast van trouwe klanten, ondanks overheidssteun. Schandalig!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: november 2020

Hele slechte service en behandeling
Wij zijn geweigerd op de vlucht naar Paramaribo op 20/11/2020 de vlucht was overboekt .
Ticket was afgegeven koffers ingecheckt en met speciale assistentie op weg naar de gate. Daar aangekomen was de vlucht overboekt en werd ik geweigerd met allerlei absurde redenen daar ik alle toestemmingen van het minesterie. Visum.COVID test negatief en bevestiging van bewakingsbedrijf ivm toestemming thuis quarantaine endaarbij behorende betaling bewijs
En word je als 78 jarige gepensioneerde
Vrouw achteloos aan de kant gezet
Omdat je jezelf niet kan verdedigen
En zonder enige vorm van vergoeding
Geweigerd, koffers weer uitgeladen en op straat op de openbare weg gezet .
Schandalig hoe KLM omgaat met zijn cliŽnten. Alle stukken werden bij het inchecken gecondoleerd en in orde gevonden.
Ondanks onze klacht hebben wij tot op heden niets gehoord van de klm .
Schandalig gewoon en je staat hulpeloos ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Thailand / Cha-Am, reisperiode: juni 2019

In april werd mijn vlucht geannuleerd door KLM deze zou gaan op 1 juni .Een verzoek gedaan voor teruggaaf.
Dit werd geweigerd. Eind april een verzoek voor voucher gedaan en toen het mogelijk was om refunds te doen heb ik dit gedaan.
Deze werd in augustus afgewezen omdat ik al een voucher of ticket had. Nooit gekregen en via chat Whatsapp gevraagd waar die dan was.? Nooit een antwoord gekregen.
Er is toen weer een aanvraag gedaan met de mededeling van dat het 3 maanden zou duren. 2 weken weer een chat verstuurd ......ja ze gingen het weer doorsturen , vandaag maar weer eens een bericht gestuurd.
Om er moedeloos van te worden. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 november 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2020

Reis vanwege corona geannuleerd. heb 15 vouchers ontvangen voor 1 reis. dit ging natuurlijk niet goed met opnieuw boeken. veel geld onterecht bij moeten betalen, probeer dat nu terug te krijgen maar klm laat niets van zich horen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: India / Delhi, reisperiode: april 2020

Op 1 november 2020 geld teruggevraagd voor de voucher die wie hadden ontvangen voor onze geannuleerde vlucht in april.
Vandaag al het geld op onze rekening!
Super! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2020 bestemming: NamibiŽ, reisperiode: mei 2020

Op 17 juni jl. een credit / geld teruggave aangevraagd voor deze door COVID geannuleerde vlucht, vandaag de dag - 4 1/2 maand later - heb ik de ruim 800 euro nog steeds niet terug!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: juni 2019

In maart is onze vlucht geannuleerd naar Bali, toen moesten we verplicht een voucher. Hierna konden we EINDELIJK ons geld terug vragen en nu wachten we dus NOG STEEDS op ons geld..... het is gewoon 7 maanden geleden. Mijn zus heeft haar geld al lang terug van Emirates. NOOIT MEER MET KLM DUS. Wat doen jullie eigenlijk met ons geld???? Kunnen jullie daar nog wat rente over vangen?? ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: juli 2020

20 mei een voucher aangevraagd voor de vlucht. Vlucht is daarna ook door KLM geannuleerd. Voucher nog steeds niet binnen! Al meerdere pogingen gedaan KLM te bereiken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: juni 2020

Vlucht is geannuleerd ivm corona. Verzocht om geld terug, dit was niet mogelijk, alleen een voucher. Op 12 juni 2020 verzoek ingediend om de voucher om te zetten in geld (restitutieaanvraag). Tot op heden het bedrag niet ontvangen. Slechte service en communicatie. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen