Schrijf een review

Info over KLM

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen NL

Logo van KLM

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

Ervaringen met KLM

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 354 reviews over KLM lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,7. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 12 januari 2007 door Mulder.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.711 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. KLM scoort dus gemiddeld 0,9 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend positief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. KLM heeft deze publieksprijs gewonnen in 2017,2016.

KLM krijgt gemiddeld een 4,7
op basis van 354 ervaringen:

4,7 + Ervaring delen
op 5 februari 2025 bestemming: Noorwegen / Alesund, reisperiode: januari 2025

Twee januari zou ik terug vliegen van Alesund Norway naar Amseterdam.
Ok het waait 10 m/s dus flight canceled (Typ KLM).
Niets werd geregeld voor je en je moet zelf bellen om iets vervangends te vinden en naar je gemaakte kosten kun je dus fluiten omdat KLM het gooit op weersomstandigheden.
Wat ze nu sparen is personeelskosten en brandstof.
Maar de KLM gooit zij eigen ruiten in met deze fylosofie natuurlijk.
Ze gaan gewoon niet meer vliegen met je maatschappij en zeker niet in de winter.
Dus KLM is onbetroubaar geworden en hun heele denken is gebaseerd op het verdien model.
De klanten worden in de kou gezet en om jullie te bereiken wordt je naar een call centre verwezen.
Ik ga jullie vertellen dat je dit meer zo lang gaat uithouden.
Wij hebben 1000 euro extra kosten gemaakt aan hotels en vliegtuig tickets want mij vrouw werd niet vervoerd door de KLM.
Klacht ingediend met de reactie terug dat ik SAS moest contacten (Call centre).
Ik gaar niet meer met jullie vliegen met KLM tijdens de winter iedergeval, en mijn familie ook niet.
Wel jammer want het was toch een mooie maatsschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 februari 2025 bestemming: Curaçao, reisperiode: januari 2025

Klacht ingediend bij Richard Isenia van KLM en klacht wordt niet eens behandeld, TE SCHOFTERIG VOOR WOORDEN!!! Verdienen geld over onze ellende van een openhartoperatie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 januari 2025 bestemming: Amsterdam / Curaçao, reisperiode: januari 2025

Mijn ervaring met de vlucht was over het algemeen heel positief. Alles verliep soepel: van het inchecken tot het opstijgen en landen. De bemanning aan boord was vriendelijk en professioneel, en ik ben zeer tevreden over hoe de reis is verlopen.

Echter, bij de balie in Curaçao had ik een minder prettige ervaring. De medewerkers daar kwamen een beetje discriminerend over, wat helaas een domper was op het geheel. Het zou fijn zijn als daar meer aandacht aan besteed wordt.

Verder was alles in orde, en ik zou zeker opnieuw voor deze maatschappij kiezen! ... Lees meer

  • Algemeen 7
op 18 januari 2025 bestemming: usa / Amsterdam, reisperiode: januari 2025

Geweldige service na mijn val op Houston airport,
Er was direct een medewerker van de klm ter plaatse,
Ik kon de volgende dag met assistentie terug reizen naar Amsterdam vanaf Houston.
Ook de koffers werden overgezet naar deze vlucht.
Mijn complimenten voor deze service.

  • Algemeen 10
op 15 januari 2025 bestemming: Colombia / Bogota, reisperiode: maart 2025

Terrible experience booking the tickets. The website wouldn’t let to proceed with the booking at first. Worked next day but the prices went up already. And this is not the first time it’s happened.
KLM used to be a company with quality and values. Right now it operates on a level of a mediocre lowcoster with bullshit marketing tricks to squeeze money from you and mediocre services. Really disappointing overall. The only reason I still fly with them is that for some destinations there are no alternatives.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2025 bestemming: Greece / Athens, reisperiode: januari 2025

It's not posible that i have to wait more tha one hour on the phone for info according a booking that cant be completed online!!!!

  • Algemeen 1
op 13 januari 2025 bestemming: Austin - / Schiphol, reisperiode: januari 2025

Het gaat om vlucht KL6** op 6/7 jan 2025. Het inchecken in Austin op 6125 kon niet aan de KLM balie maar moest in een van de 10 kiosken waarvan er slechts 2 werkten. Voor 2 senioren (77 jr) geen service te noemen. Tijdens de daling op 7125 naar Schiphol bleef de microfoon van de cockpit bemanning openstaan na een reguliere mededeling. Piloot vroeg aan gezagvoerder: "zullen we maar de binnenbocht nemen?" verder bleef het wel netjes in de cockpit....

  • Algemeen 7
op 3 januari 2025 bestemming: Peru / Lima, reisperiode: januari 2024

Geachte heer/mevrouw,

Tijdens mijn recente vlucht naar Lima met KLM op 15 dec heb ik samen met mijn zoon van 9 jaar helaas te maken gehad met extreme kou aan boord... Het cabinepersoneel probeerde wel de temperatuur te verlagen, maar helaas bleef het aan boord nog steeds te koud. Ik hoop dat KLM deze klacht serieus neemt en maatregelen treft om ervoor te zorgen dat toekomstige passagiers een comfortabele vlucht kunnen ervaren."

  • Algemeen 5
op 18 december 2024 bestemming: Groot Brittannië / London, reisperiode: december 2024

Nadat de vlucht was geannuleerd door storm, maar de vlucht 20min later wel mocht doorgaan. Geeft KLM niet thuis voor extra gemaakte kosten.... Men schuilt achter de regels dat dit buiten hun om is, maar de vlucht na ons wel. Alsof de storm dan even een koffiepauze had🤦.
De volgende vlucht was een dag later, hierdoor moesten we alle hotels verschuiven/opnieuw boeken, ook hier KLM weer niet thuis. Ook bij verdere communicatie. Service aanboord was ok, beleid slaat nergens op.
Je mag toch wel iets meer verwachten van een "Premium " luchtvaartmaatschappij...

  • Algemeen 1
op 8 december 2024 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: juli 2024

Klm liet het geld overmaken op Engelse bank rekening, wetende dat dit vertragend werkt vanwege brexit/ douane. Daarna zeiden ze dat ze geen geld hadden en werd geen ticket gestuurd. Het koste meer dan 8 maanden en dure advocaten om het ticket geld terug te krijgen. Klm schijt op zijn klanten en vieren feest van mijn geld. Ik hoor dat veel mensen dit hebben ervaren.

  • Algemeen 1

Bekijk 354 ervaringen over KLM

Vakantieverhalen / reisverslagen