Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York. In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 30 december 2016 bestemming: Hongarije / Budapest, reisperiode: oktober 2016

Heerlijke stad om enige tijd door te brengen. Je kunt hier prima een dag of 10 verblijven. Veel te zien en veel te doen. Voor jong en oud.... Lees meer

  • Algemeen 9
op 11 december 2016 bestemming: Brazilië, reisperiode: november 2016

Bij de KLM begint en eindigt de reis perfect, heerlijke films en muziek. Goed eten en drinken zodat de vlucht korter lijkt.... Lees meer

  • Algemeen 9
op 29 november 2016 bestemming: , reisperiode: november 2016

Met het vliegen op zich is niet veel mis bij de KLM, maar met de organisatie rondom het vliegen is het belabberd gesteld. De website om even in te checken en je boardingpassen op te halen functioneert onbetrouwbaar, de wachttijden als je KLM belt zijn onacceptabel lang, Facebook wordt bemenst met medewerkers die het niet snappen. Kortom, om aan boord te komen bij een kist van de KLM moet je er van uitgaan dat hè alles zelf moet doen en dat de KLM niets voor je doet. Dat is wel eens anders geweest. En sorry? Dat woord kennen ze niet bij de KLM.... Lees meer

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen