KLM
Url: https://www.klm.com/
Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Amsterdamseweg 55,
1182 GP Amstelveen NL
KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.
KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.
De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.
Een nieuwe vorm van geldklopperij bij de KLM. Als je een ticket koopt voor een (volgens KLM) gereduceerd tarief, gaat je handbagage onherroepelijk in het ruim. Ook als het voldoet aan de afmetingen en gewicht. Dus: extra wachten bij vertrek om in te checken en extra wachten bij aankomst tot de bagage van de band rolt. Oplossing? Een nóg duurder ticket kopen
Advies: KLM is niets beter dan een low-cost carrier, dus neem de goedkoopste vlucht en het is nog beter als dat níet KLM is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. De KLM zakt hoe langer hoe verder door het putje.
... Lees meer
- Algemeen 5
Zelfs tijdens het online boeken wordt de prijs verhoogd!! Schandalig ... Lees meer
- Algemeen 4
Gisteren vlucht amsterdam luxemburg geboekt aan 732 euro enkele reis … ik kijk nu en dezelde reis staat nu aan 200 en euro . Dit is pure diefstal !!! Is er dan geen controle van de staat op dit soort bedrog ... Lees meer
- Algemeen 1
Online koffer inchecken lukt niet
Verplicht om veel extra te betalen aan de balie
Wat een oplichterij bij onze koninklijke trots.klm is niet bereikbaar
... Lees meer
- Algemeen 1
Op 6 september 2024 vloog ik van Amsterdam naar Warschau voor een zakelijke reis met boekingsnummer PWHAEW. Ondanks dat ik extra bagage van 23 kg had aangeschaft voor €75,00, omdat mijn koffer meer dan 23 kg woog, werd ik bij het inchecken geconfronteerd met een extra kostenpost van €60,00. Dit omdat mijn koffer 30 kg woog. De medewerkers vertelden mij dat ik twee koffers van elk 23 kg moest hebben, anders zou ik extra moeten betalen voor de 30 kg in één koffer. Dit is volstrekt onaanvaardbaar en misleidend. Het is absurd om extra te betalen voor een extra bagage van 23 kg en dan nog eens geconfronteerd te worden met extra kosten omdat één koffer 30 kg weegt, terwijl de totale hoeveelheid bagage gelijk blijft. KLM lijkt te profiteren van passagiers door onterecht extra kosten te berekenen. Dit is een schandalige manier van handelen en een belediging voor loyale klanten.
Op 11 september 2024 vloog ik terug van Warschau naar Amsterdam met boekingsnummer PWHAEW. Ik had extra betaald voor een stoel bij de nooduitgang voor meer beenruimte, aangezien ik 2 meter lang ben. Tot mijn grote frustratie bleek het toestel geen nooduitgang te hebben en kreeg ik een gewone stoel zonder de beloofde extra beenruimte. Dit is absoluut onacceptabel. Ik heb betaald voor een specifieke service die niet is geleverd, wat mijn ervaring met KLM enorm heeft beïnvloed.
KLM zou serieus werk moeten maken van het verbeteren van hun klantgerichte diensten en het bieden van transparante informatie over hun beleid. Ik verwacht dan ook een terugbetaling van de extra kosten en een herziening van hun communicatie over de services die zij aanbieden.
... Lees meer
- Algemeen 1
We werden op 2 vluchten achter elkaar geplaatst maar konden wel voor 120€ per vlucht langs elkaar zitten,wel aangenaam op een vlucht van 16 uur. Maar eigenlijk een soort verborgen kost. We hadden voor dat geld gewoon 2 dagen langer kunnen boeken,met een vlucht van het voortreffelijke emirates. Zonde. ... Lees meer
- Algemeen 6
Smerige stoel zoals ik eerder heb verklaard, aangekoekte etens resten. En geen keus in broodjes, 1 keus broodje of niks. Dit gaat over de top voor een vlieg maatschappij als klm. ... Lees meer
- Algemeen 3
Geen refund ondanks toezegging via whatsapp. Refund department kan geen gegevens vinden. Onmogelijk audittrail via betaling. Refund toezegging ivm ziekte. Meerdere jaren bezig. Zeer teleurstellend sinds 40 jaar alleen klm gevlogen. Policy is no refund en wachten totdat klant opgeeft. ... Lees meer
- Algemeen 1
De voucher voor vertrek deze maand kon tijdens betalingsproces niet ingevoerd worden, En achteraf is het niet meer mogelijk. De voucher verlengen is ook niet mogelijk. Echt een slechte service. Vorig jaar een lange rit met een slechte stoel en vervolgens heb je niets meer aan de voucher ... Lees meer
- Algemeen 1
Op 3 juni 2024 zijn wij (mijn man en ik ) met de KL 691 en op 20 juni 2024 met de KL696 naar Canada heen en terug gevlogen. Op beide vluchten super opgevangen (ik vliegangst) door het personeel. Op de heenreis dacht ik van dit kan niet beter zo’n liefdevolle en begrijpende behandeling. Maar op de terugreis hadden we vertraging en toen de crew arriveerde riep ik spontaan oh gelukkig daar zijn ze en toen was er een mannelijke steward die even spontaan naar me toe kwam en me een omhelzing gaf ( omdat hij al in de gaten had dat ik bang was). Toevallig zaten wij ook in de buurt waar hij de bezorging van eten en drinken had. Heel de vlucht vroeg hij steeds of het nog goed ging en was lief tegen ons maar ook tegen andere. Dit was een vlucht om nooit meer te vergeten. Het heeft mijn angst niet weggenomen, maar zeker gezorgd dat ik mij deze keer heel erg op mijn gemak voelde. Ik heb een zus in Canada waar ik natuurlijk van tijd tot tijd naar toe wil, maar ik zou verder nooit in een vliegtuig stappen, en ik had ook gezegd bij het opstijgen op de heenweg, nu ga ik nooit meer naar Canada, maar de liefdevolle, aardige, respectvolle behandeling op beide vluchten hebben me toch weer een beetje anders doen denken. KLM personeel super bedankt voor de grandioze verzorging❤️ ... Lees meer
- Algemeen 10
De reis was vertraagd - daar kon de KLM op zich niets aan doen. Alleen was de afhandeling rampzalig. Bovendien is de schadevergoedingsverwerking beneden alle peil. Ik was trouwe klant van KLM (gouden kaartje) maar ga nu zoveel mogelijk het vliegen met deze maatschappij vermijden. ... Lees meer
- Algemeen 1
Geboekt via Booking.com voor een KLM vlucht.
Ineens geinformeerd worden dat dit AirMalta gaat worden. Zou je nog wat van kunnen zeggen, maar goed ( in een reactie van KLM, zeggen ze dat als je met KLM wil vliegen, je direct via hen dient te boeken..! )
Daarna bleek dat wanneer je een drankje en een hapje wilde je hiervoor diende te betalen ( het gaat me niet om het geld, meer om - je boekt klm en daar weet je van dat je een drankje en snackje krijgt )
Op de terugreis zouden we "niet hebben betaald" voor de baggage - hierdoor MOEST de baggage in het ruim ipv aan boord als handbagage.
er was geen discussie mogelijk!! Bij aankomst hierdoor nogmaals 40 minuten wachten op de baggage - had anders gewoon uit het vliegtuig kunnen gaan en meteen richting huis.
Reactie van klm - ( na 16 dagen ) een copy paste bericht we kunnen niets voor u doen.
... Lees meer
- Algemeen 2
Samengevat:
- Op Bogota Airport behandeld als een crimineel en gedeporteerd vanwege paspoortproblemen, ondanks controles door KLM en de Marechaussee in Nederland.
- Terug naar Colombia gereisd met een noodpaspoort en twee maanden doorgebracht met reizen.
- Aangekomen op Lima airport voor mijn terugvlucht, bleek ik geen ticket meer te gebben omdat deze was gebruikt voor mijn deportatievlucht (terwijl hij WEL in de KLM app stond), zonder enige communicatie van KLM.
- Na het indienen van een klacht over het gebruik van mijn ticket voor mijn deportatievlucht, ontving ik slechts een standaardantwoord waarin ik de schuld kreeg.
- Bij herindiening van de klacht en benadrukken van het tweeledige probleem, kreeg ik opnieuw hetzelfde nietszeggende antwoord, zonder enige hulp of compensatie van de klantenservice.
Dus, ik stond op Schiphol klaar om naar Zuid-Amerika te vertrekken voor een reis van twee maanden. Alles leek perfect te gaan tot ik op Bogota Airport werd tegengehouden door immigrations bij de paspoortcontrole. Zonder enige uitleg werd ik in een afgelegen ruimte geplaatst en behandeld als een crimineel. 24 uur lang werd ik daar vastgehouden, zonder enig idee waarom. En dan, als klap op de vuurpijl, word ik terug naar Nederland gestuurd omdat mijn paspoort niet aan de eisen zou voldoen. Onbegrijpelijk, aangezien zowel KLM als de Marechaussee mijn paspoort bij vertrek in Nederland hadden gecontroleerd en het als geldig hadden bevonden.
Eenmaal terug in Nederland regel ik een noodpaspoort en vlieg ik de volgende dag terug naar Colombia om mijn reis voort te zetten. Alles lijkt weer op rolletjes te lopen, tot ik twee maanden later terug wil naar Amsterdam vanaf Lima. In de KLM-app staat mijn vliegticket gewoon, maar bij de incheckbalie wordt er gezegd dat ik geen vliegticket meer heb???? Wat blijkt? KLM heeft zonder mij te informeren mijn ticket gebruikt voor mijn deportatievlucht. Hierdoor heb ik tegen een belachelijk hoog bedrag (richting 2000 euro) een enkeltje moeten betalen.
Toen ik thuis kwam diende ik een klacht in bij KLM en wat krijg ik als reactie? Een standaardantwoord waarin ze mij de schuld geven dat mijn paspoort niet in orde is. Alsof het niet de fout is van hun werknemers die het 2 maal hebben gecheckt!!!! Daarnaast gingen ze niet eens op het feit in dat mijn terugvlucht mijn gehele reis nog in de KLM app heeft gestaan. En als ik mijn klacht nogmaals indien, krijg ik gewoon weer hetzelfde nietszeggende antwoord, zonder op mijn tweede punt in te gaan. Ongelofelijk frustrerend en teleurstellend.
KLM, dit is echt het toppunt van onprofessioneel gedrag. Jullie hebben gefaald in het bieden van fatsoenlijke service, jullie hebben gefaald in het respecteren van jullie klanten, en bovenal hebben jullie gefaald in het nemen van verantwoordelijkheid voor jullie eigen fouten. Ik ben er helemaal klaar mee.
... Lees meer
- Algemeen 1
We waren met een groep familie van 11 personen met vlucht kL 1936 op 28-04 op de terugreis van Genève naar Amsterdam, ik was bezig met mijn koffiekopje , toen ik wat begon te trillen , vanwege mijn lage suikerwaarden en het over mijn kleren ging, toen heeft de steward ons geweldig geholpen met het aangeven van doeken met reinigingsdoeken om het schoon te maken, ik was geschrokken en hij dacht dat het door hem kwam, dat was niet het geval, Maar het kwam door mijn diabetes. Hij was zo zorgzaam voor me en bood zijn excuus aan. Nog nooit zo’n goede steward gezien op al mijn vluchten, ik kreeg nog een doosje met producten aangeboden, de hele familie was vol lof over deze service. Ik wil Mischa nogmaals bedanken .👍 ... Lees meer
- Algemeen 10
De KLM-terugvlucht van Liberia (Costa Rica) naar Amsterdam werd veranderd in San Jose naar Amsterdam. Als reden gaven ze op: werkzaamheden aan start/landingsbaan Liberia. Dit werd ruimschoots van te voren aangegeven (4 maanden). Men vertelde mij, dat ik het beste het voorstel kon accepteren en na de vakantie een refund kon indien voor de gemaakte kosten. Doordat ik een rondreis maakte, heb ik veel dingen moeten wijzigen, waardoor ik extra kosten had. De KLM wil nu niets vergoeden, omdat zij zich aan de wettelijke regels hebben gehouden. Echter, alle andere luchtvaartmaatschappijen vertrokken op de normale tijden vanaf Liberia. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van de KLM, wat de werkelijke reden van wijziging was. De berichtgeving van de KLM omtrent de vertrekplaats-wijziging was ook in mijn e-mails niet juist (ik heb BEWIJS). ... Lees meer
- Algemeen 1
Klantenservice is heel slecht. Al sinds februari 2024 aan wachten op uitbetaling van een refund omdat de bagage verkeerd is berekend door de incheck balie medewerker. Een refund zou volgens d ebetrokken persoon de oplossing zijn. Keer op keer bellen en elke keer wordt er van alles toegezegd. Maar nakomen, helaas niet. Contact met de afdeling refund is volgens de service-desk niet mogelijk en tickets worden gewoonweg zonder communicatie afgesloten. Ook wordt het teveel betaalde bedrag niet terugbetaald. Wat een slechte en arrogante service organisatie heeft de KLM. Door deze gaos en ergernis zou ik niemand aanbevelen met deze maatschappij te vliegen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Andrej.Kompan.
Even een wat uitgebreide reactie op uw afwijzing
Vlucht Amsterdam naar Parijs geen probleem maar… op het moment van boeken voor o.a. de vlucht Parijs naar Bangkok
Boekte ik volgens mij stoel 19A en 19B en geen rij voor ons,volgens de site zouden wij vliegen met een 777/200!!! Ik boek dan ook stoelen met
Comfortseats.(dus duurder) Maar toen ik enige weken voor ons vertrek ging kijken naar onze reisschema. zag ik tot mijn niet
geringe verbazing dat wij wel op de stoelen 19A en 19B zouden vliegen maar in dit geval op een heel andere plek in het vliegtuig na enig speurwerk
zag ik dat door AirFrance/KLM het toestel type veranderd was in een 777/300 met uiteraard een heel andere plek als oorspronkelijk.
Ik op direct contact opgenomen met Air/France/KLM en op niet misverstane manier uitgesproken dat dit een manier van handelen zonder enig overleg.
Waarschijnlijk denken zij bij Air.France/KLM in ieder toestel zitten stoelen 19A en 19B.Maar ik heb uw collega duidelijk gemaakt dat Air.France/KLM
minimaal deze wijziging had moeten doorgeven .door uw collega werd dit ook beaamt.
In overleg is toen besloten dat wij twee stoelen zouden krijgen op de eerste rij van onze klasse dus wederom geen stoelrij voor ons..
Maar bij boarding in Parijs hadden wij niet de eerste rij(comfort) maar de tweede rij. gevolg om bij mij stoel te komen in dit geval aan het raam moest
Ik werkelijk overdwars en schoorvoetend mijn plaats innemen .GEVOLG 12 uur lang volledig klemgezeten Met als extra negatieve invloed dat de passagiers
voor ons ook nog eens de rugleuning naar achter verplaatste WERKELIJK EEN DRAMATISCHE VLUCHT.
Tevens nog iets over onze terugvlucht: Gelukkig nu wel onze geboekte en betaalde comfortstoelen en op de eerste rij in onze klasse stoelen 17A en 17B
Maar helaas ook dit was een KLM zeer onwaardige vlucht qua zitcomfort !!!! ik heb de deken en de kussen die wij voor deze vlucht tot onze beschikking waren
gebruikt om in ieder geval een redelijk zitcomfort te krijgen, deze stoelen waren volledig maar dan ook volledig DOORGEZAKT.
Geachte Andrej Kompan het zal u naar aanleiding van bovenstaand zeer duidelijk zijn dat deze vluchten met Air.France en KLM voor ondergetekende een
niet snel te vergeten zeer negatieve ervaringen hebben opgeleverd, een ervaring die ik indien het zich voordoet zal uitdragen.
Hoogactend
Een reis. wat echt vanaf begin t/m de terugvlucht dramatisch was. Nu bijna 2 maanden verder. en een werkelijk belachelijk voorstel ontvangen.. NOOIT MEER KLM/AIRFRANCE
... Lees meer
- Algemeen 1
Voor een vlucht van ruim 9 uur hebben we op advies van KLM medewerker een extra stoel bijgeboekt voor 13 maanden oude baby voor bijna 800€. Nu krijgen we reguliere stoelen toegewezen ergens achterin het vliegtuig, terwijl we als we de extra stoel niet hadden geboekt de plekken voorin waar een reiswieg mogelijk is zouden hebben gekregen. Ruim 800€ voor niks betaald en KLM IS NIET BEREID om hierin service te verlenen en ons die stoelen toe te wijzen of in contact te brengen met de afdeling die dat wel kan, terwijl de stoelen nog beschikbaar zijn. Nog NOOIT ZO’N SLECHTE SERVICE meegemaakt van een vliegtuigmaatschappij. ... Lees meer
- Algemeen 1
Betaalde klasse niet beschikbaar in vliegtuig. KLM geeft geen compensatie ondanks dat 600 euro extra is betaald. Boek vooral niet bij KM. In geval van problemen wordt je niet serieus genomen door deze club. ... Lees meer
- Algemeen 1
Zonder bericht overboekt en van de vlucht gehaald, geen medewerking bij refund en extra kosten ... Lees meer
- Algemeen 1
Waardeloze actie van de KLM. Had geboekt voor een reis van athene naar Amsterdam. App blijft hangen bij de betaling, ik zei dat er wel een reservering is gemaakt maar zonder betaling nog. Gebeld met KLM maar 45 minuten in de wacht, volgende ochtend is de reservering weg en de tickets 300 euro duurder. Hoe wordt je besodemieterd door de KLM! ... Lees meer
- Algemeen 1
Ten 1e kan ik geen 2024 kiezen, ten 2e heb ik niet eens gevlogen want mn boeking is gecancelled zonder mijn medeweten. Toen ik wilde inloggen was er niets meer bekend. En vervolgens heb ik 2,5 uur aan de telefoon gehangen om opheldering te vragen....een 1 dus en geen oplossing. Dus nu een claim indienen en een schade vergoeding voor hotelkosten en cursus kosten. Zal ook wel weer lang wachten worden... ... Lees meer
- Algemeen 1
KLM vlucht uit Londen Sity was overboekt WE waren met 4 vrouwen naar Londen , keurig de dag ervoor de stoelen vastgelegd. Bij het instappen werd ons verteld dat er maar drie mee konden en of we dat meteen konden beslissen wie er mee gingen . Te gek voor woorden . Op onze vraag wanneer de andere dan weg kon daar hadden ze geen antwoord op . Daar sta je daar met je 81 jaar . Er waren genoeg mensen die alleen waren .Ze deden geen enkele moeite om maar iets voor ons te doen . Zo slecht van dat personeel ,ze staan er wel voor de KLM onze nationale trots !!! Ja ja . Ben erg teleurgesteld in de KLM omdat gebruikelijk is dat ze overboeken . Slecht !!! ... Lees meer
- Algemeen 1
Hadden stoelen gekozen met extra beenruimte op rij 30. Zowel op de heen als op de terugreis hadden wij al geen keuze meer voordat de maaltijd betreft. Daarnaast betaal je voor extra beenruimte maar heb je geen zak of vakje waar je het verstrekte flesje water kwijt kunt en dat bij een toestel van nog geen 3 jaar. Dus je moet alles maar in je hand houden. Tevens vonden wij en heel veel passagiers dat de stoelen er krap en smal zijn. Kwaliteit is ver te zoeken. ... Lees meer
- Algemeen 3
Wij hebben een vlucht van Amsterdam naar Los Angeles bij Virgin int. geboekt met vertrek op 15 oktober 2023. Het deel Amsterdam - Londen is door Virgin onder gebracht bij KLM.
Inchecken online voor dat deel bleek niet mogelijk en telefonisch was de KLM onbereikbaar. Toen we 15 oktober extra vroeg op Schiphol waren om in te checken werd er verteld dat we pech hadden want de vlucht was overboekt !! We konden wel naar de gate gaan en daar wachten of er eventueel iemand niet op kwam dagen en in dat geval alsnog mee konden. Zowel bij het inchecken als bij de gate werd ons verteld dat 10 % overboeken heel normaal is en dat alle maatschappijen dat doen.
Ook begreep men niet goed waar we ons druk over maakten. We zouden immers gecompenseerd worden en dan met een andere vlucht naar Los Angeles vliegen. De KLM heeft daar een heel team voor klaar zitten om ons toch in L A te krijgen. Misschien wel rechtstreeks per KLM. !! Als ik dat gewild had zou ik die wel gelijk geboekt hebben. Dat onze vakantie hierdoor gelijk al vertraging opliep kwam niet bij ze op. Ik vraag me af wat deze medewerkers zeggen als ze een restaurant geboekt hebben en bij aankomst te horen krijgen dat er geen plek is en ze de volgende dag maar terug moeten komen?? Uiteindelijk is er door de marechaussee iemand uit het toestel gehaald waardoor we mee konden. Vervolgens kwamen er nog 5 personen binnen die tot die tijd ook in de wachtruimte waren en waarvan 1 persoon regelmatig even mee ging kijken op de monitor?? Later bleek dat dat een personeelslid was die een weekendje Londen deed met haar gezin. Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurd was als er niet iemand uit het toestel was gezet. Er waren immers al 5 plaatsen vrij, die van het personeel van KLM. Er was dus wel degelijk plaats maar personeel ging voor. De procedure is dat die mee mogen indien er plaats is. Dat wij daardoor te horen kregen dat de vlucht overboekt was is dus een duidelijke leugen om collega's mee te kunnen laten gaan. Ook de hautaine manier waarop we door het KLM personeel werden behandeld ervaarden we als stuitend. Nooit meer klm!!!
... Lees meer
- Algemeen 1
Nog steeds geen geld terug na gecancelde vlucht in corona tijd. Wettelijk is het zo dat ze verplicht zijn terug te betalen. Nu lees ik dat KLM altijd wel een drama is met terugbetalen. Zie ervaringen van andere mensen. #claimrefunddreizen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Voor november reis naar Curacao met KLM geboekt omdat je als member van Flying blue je golftas gratis mee mocht nemen. Nu hebben ze stilletjes de regels veranderd en mag het alleen nog vanaf zilver. Dat recht hebben ze natuurlijk. Maar voor mij geen KLM meer. Dan ben je bij TUI beter af. ... Lees meer
- Algemeen 1
Ik geef een onvoldoende omdat ik zeer ontevreden ben over de maaltijden in business class tijdens deze trip. Geen keuze. Heenreis als lunch een vieze koude salade met drie garnalen. Houten bestek waarmee het eten nog smeriger werd. Op de terugweg als diner ook geen keuze en ook een salade: koude sperziebonen en worteltjes zo uit het blik met gortdroge noten. Geen warme maaltijd met een lekker stukje vlees dus. Ook nu weer houten bestek. Toen we klaagden over het eten kregen we een warme snack, maar helaas, deze was ook weer vegetarisch, zeer klef en smaakte nergens naar. Beide vluchten niets gegeten. Een businessticket is duur genoeg, dus ik verwacht wat het eten betreft heel wat meer. De wijn was goed, dat is het enige positieve. ... Lees meer
- Algemeen 4
Bij aankomst KLM balie te Toronto pearson werd ons medegedeeld dat wij nog 1 uur moesten wachten omdat anders de bagage zou zoekraken, nergens zitplaats te vinden mijn vrouw loopt slecht knudde dus.
Wij waren expres vroeg aanwezig ivm verkeersdrukte omgeving Toronto en wilde wachten in KLM Crown Lounge tegenvaller dus.
Ter info men mag 3 uur voor vertrek vlucht in de KLM Crown Lounge wachten.
De KLM Crown lounge was zeer netjes en schoner dan op Schiphol, KLM geeft de lounge eens een opfrisbeurt de leuningen zijn gewoon vuil.
Iets minder bonussen uitkeren en het geld daarvoor is er.
Vreemd dat er geen premium comfort klasse werd aangeboden.
Pluim voor bemanning heen en terugvlucht klasse.
... Lees meer
- Algemeen 8
Geld terug???? wij wachten al jaren op het geld van ons door covid geannuleerde tickets! KLM weigert ons rechtmatige claim op terug betaling en vraagt steeds om uitstel! het moet naar 3 jaar maar eens over zijn met deze acties en dat na 3 jaar ons zuurverdiende geld terug krijgen! ... Lees meer
- Algemeen 1
Omdat de reis geannuleerd werd in 2020 vanwege Corona
Het geld van de tickets 2000 euro hebben we nog steeds niet terug. #claimrefunddreizen
... Lees meer
- Algemeen 1
Na jaren (mei 2020) hebben wij helaas nog steeds niet het geld terug van onze KLM tickets. KLM weigert ons het geld terug te betalen waar wij recht op hebben!!
#claimrefunddreizen
... Lees meer
- Algemeen 1
Zowel op de heen als op de terug reis koffer vertraagd. Op de heenweg na 4 dagen zelf koffer gehaald op de luchthaven van Miami. En op de terugweg pas na 7 dagen koffer gebracht. Men houdt je helemaal niet op de hoogte van de status. Elke keer moet je zelf bellen en vragen waar de koffer blijft. Zeer teleurstellend. ... Lees meer
- Algemeen 1
Bewust standard tarief geboekt om te kunnen wijzigen. Wijziging via callcenter kon met € 107 bijbetaling (in het online wijzigingssysteem was de juiste wijzigingsvlucht niet zichtbaar), terwijl de wijzigingsvlucht niet duurder is. Volgende dag opnieuw callcenter gebeld om dezelfde wijziging door te geven. Dit keer € 5 duurder terwijl opnieuw de wijzigingsvlucht een mindere kostprijs had dan de originele vlucht. Dit keer maar de € 5 betaald, maar ik hou er een zeer slecht gevoel bij. Totaal niet transparant en je voelt je gepakt. ... Lees meer
- Algemeen 3
Tijdens tel.omboeken verkeerde info gekregen.
Op basis daarvan vlucht geannuleerd.
Gevolg vlucht geannuleerd,en niet kosteloos zoals toegezegd.Nu 1888 eu armer.
Je kan 1 maal een klacht indienen waar niet serieus naar gekeken word en dat is het dan.Verder blijft dan over een dagvaarding opstellen,af laten leveren, en een kanton rechter laten beslissen hoe geweldig klm met zn klanten omgaat.Diep triest dat je zo een klacht af moet handelen als vaste klant bij klm.En dan als klm nog trots zijn op de geweldige service die verleend is.
... Lees meer
- Algemeen 1
Went for a huge corporate event, had a horrible experience overall with KLM, baggage lost and ordeal followed after ... Lees meer
- Algemeen 1
Afgelopen jaar 6 keer mer KLM op en neer gevlogen naar DC. Altijd super ervaring gehad, attent en vriendelijk personeel, heel goed eten en drinken wanneer he wil. Helaas vandaag 3 uur vertraging maar sat was de eerste keer in mijn afgelopen 14 maanden reizen.
Get lijkt hier alsof alleen mensen net mindere ervaring het hier aangeven. Daarom laat ik graag een ander geluid horen.
... Lees meer
- Algemeen 9
Reis 2.50 uur vertraagd, terwijl er vertraging van 0.5 uur was gecommuniceerd. Vliegtuig bleek vertraagd binnen te komen van een andere bestemming (dat weet je toch van te voren) en na het boarden bleek de rechter motor niet te starten. Dan het eten, speciale maaltijd besteld. Zowel op de heenvlucht als terug vlucht niet doorgekomen volgens de crew. Op een 13 uur durende vlucht alleen 2 karige maaltijden. Met 2 diabetici op de vlucht. Zorg toch dat je wat extra sandwiches op de vlucht hebt (ook al moet je hiervoor betalen). Service is beter bij easyyet. Koninklijke luchtvaartmaatschappij is nu een kl… luchtvaartmaatschappij geworden. ZONDE! Altijd vanwege de service met KLM willen reizen maar hiermee toch maar vliegen via andere maatschappijen. Zo ga je de ‘wedstrijd’ niet winnen KLM. Maar wel bonussen blijven betalen in Frankrijk. A losing game! ... Lees meer
- Algemeen 1
Klm het eten is super slecht geworden
En daarbij de porties zijn kleiner .
Ze bezuinigingen op alles .
Nee klm was mij maatschapij maar tegenwoordig vlieg ik met een ander .
Want ook de prijs van de tickets en betalen voor je koffer en stoel keuzes .
Ze staan op de rand van de afgrond met deze prijsrange tickets ga je veel klanten verliezen.
... Lees meer
- Algemeen 2
Het boeken via de KLM website lukte niet. Dan maar telefonisch via de klantenservice en na 2 uur bellen en veel in de wacht gezet wilden ze opeens 50 euro meer dan de website aangaf. Onbetrouwbaar! ... Lees meer
- Algemeen 1
Helaas moet ik zeggen dat mijn ervaring met KLM ronduit irritant en teleurstellend is geweest. Ik heb meer dan een jaar gewacht op werkende vouchers of restitutie voor mijn geannuleerde vlucht naar Wenen, en ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen, heb ik nog steeds geen oplossing ontvangen.
Ik ben zeer teleurgesteld dat KLM, een luchtvaartmaatschappij die ik vroeger zeer bewonderde en waardeerde, nu zo'n slechte service en communicatie biedt. Het is enorm frustrerend om vast te zitten in een oneindige loop van onbeantwoorde e-mails en telefoontjes, zonder enig idee wanneer of zelfs of ik mijn geld terugkrijg.
Het is zeer jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij als KLM haar klanten niet beter behandelt en hun rechten en tijd respecteert. Ik zou KLM niet aanbevelen aan iemand die op zoek is naar een betrouwbare en klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij.
Kortom, mijn ervaring met KLM was zeer teleurstellend en ik zou deze luchtvaartmaatschappij niet aanbevelen aan anderen vanwege de slechte service en gebrek aan communicatie en oplossingen.
... Lees meer
- Algemeen 1
4 passagiers op een identieke geannuleerde vlucht. 2 passagiers krijgen keurig een voucher op hun claim (C-5778303 & C-5778286) waar ze volgens de voorwaarden recht op hadden echter van de overige 2 passagiers word de claim keer op keer (nu al 4 keer) afgewezen. C-5999188 & C-5999207) Her-openende claims waarbij de KLM medewerker refereert naar de 2 gehonoreerde claims word simpelweg genegeerd en de standaard afwijzing email word weer verstuurd door KLM customer service. De eerste claims lopen al sinds november 2022. Probeer de KLM afdeling te bellen en je staat voor 1 uur en langer in de wacht. De customer service afdeling zelf is al helemaal niet telefonisch te bereiken, dat waarschijnlijk met een reden. Op nette en gedetailleerde email met alle informatie word voor de volle 100% niet gereageerd, ik krijg geen bevestiging noch word er überhaupt op gereageerd. Ik vlieg al 20 jaar + als Gold FD member maar nog nooit zo'n onbehoorlijke en onbeschofte service ervaren. Zolang het goed gaat is het prima maar als er een kink in de kabel komt kan je beter niet bij de KLM zijn, dan zijn ze niet thuis. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
4 passengers on an identical cancelled flight. Two passengers received a voucher on their claim (C-5778303 & C-5778286) to which they were entitled according to the terms and conditions, but the claims of the other two passengers were denied time after time (4 times now). C-5999188 & C-5999207) Re-opening claims in which the KLM employee refers to the two approved claims is simply ignored and the standard rejection email is sent again by KLM customer service. The first claims have been pending since November 2022. Try calling the KLM department and you will be on hold for 1 hour and more. The customer service department itself is not reachable by phone at all, probably for a reason. On neat and detailed email with all information is 100% not responded, I get no confirmation nor any response at all. I have been flying for 20 years + as a Gold FD member but never experienced such an unresponsive and rude service. As long as it goes well it is fine but if there is a problem you better not be with KLM, they play hide and seek. You are warned!!!!
... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht is geannuleerd. De KLM geeft geen vergoeding omdat het door het weer kwam. Dat is niet waar. Op Brussel werd gezegd dater een personeelsprobleem was. De vlucht is uiteindelijk via Boston naar New York gevlogen. Bij de tussenstop is het personeel gewisseld. Alle andere vluchten naar New York gingen wel door. ... Lees meer
- Algemeen 1
Moest mijn boeking business class 1 week verzetten. Geen mogelijkheid gehad dit telefonisch te doen. 3 x meer dan 30 min gewacht op een Platinum servicelijn. Boeking zelf via het web geannuleerd en nieuwe boeking gemaakt. Geen bevestiging van de annulering en na 14 dagen nog steeds niets gehoord, laat staan geld terug ontvangen. Telefonisch nog steeds niet te bereiken. KLM is qua klantvriendelijkheid onmogelijk geworden. Bij low cost maatschappijen krijg je een betere service! Heel jammer, ik heb altijd graag met KLM gevlogen, maar het houdt zo wel op. ... Lees meer
- Algemeen 1
KLM wijzigt zomaar de vlucht, als je dan je betaalde stoelen terugvraagt, wordt de hele vlucht gecanceld. Tot twee keer toe. Minachting voor de klant. ... Lees meer
- Algemeen 1
Nog geen 24 uur voor de reis werd deze al geannuleerd. Vervolgens is de coronatest niet meer geldig. Een deel van de ticket werd gecompenseerd. Vervoer wat was geregeld en afspraken in Brazilie die niet nagekomen konden worden en de extra coronatest van € 79 werden niet vergoed.
Vervolgens ben ik in Brazilie en wil ik mijn reis veranderen, iets wat volgens de ticketvoorwaarden kosteloos kan. Wil KLM in Brazilie daarvoor een extra bedrag van € 800 voor rekenen, ca. 60% van de totale ticketprijs. In Nederland door mijn man laten veranderen blijkt ook een ramp. Na een hele riedel aan automatische vragen wordt de verbinding verbroken omdat er 45 minuten wachttijd is. Het begint op de rijen in Schiphol te lijken, duren misschien iets langer dan 45 minuten maar is hetzelfde principe......meer personeel inzetten?
... Lees meer
- Algemeen 1
Onze terugreis had vertraging. Ik heb daarvoor een teruggave aangevraagd van de gemaakte kosten op het vliegveld. Ik ben al weken bezig om dit voor elkaar te krijgen. De communicatie in de mail klopt niet, er staat dat je kunt replyen en vervolgens komt het blijkbaar niet aan. Drie keer aan de telefoon gehangen (15 min wachttijd). Ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Schandalig, de afhandeling bij KLM. ... Lees meer
- Algemeen 1
Fantastische behandeling van KLM medewerker Jennifer (helaas geen achternaam bekend) even vóór en tijdens terugreis van Lima naar Amsterdam op 5 oktober 2022. Nogmaals hartelijk dank voor de fijne ervaring van onze kennismaking en waarbij je ook met trots over je werkgever sprak. Hele lieve groetjes van Erick (Bodeutsch) en Christina (van Drieberge) tijdens vlucht KL 744 Lim-Ams op 5 oktober 2022. We hopen zeker je weer eens te zien tijdens één van onze vluchten of persoonlijk! ... Lees meer
- Algemeen 10
Op 28 augustus 2022 heb ik bij KLM een aanvraag ingediend voor uitbetaling van 4 (refundable ) vouchers, met een totale waarde van € 284,22, die 11 september 2022 over de expiratiedatum dreigden te gaan.
Op 18 september ontving ik van KLM bericht dat ze slechts € 8,53 wilden terugbetalen.
Dan begint de zoektocht om dit onrecht bespreekbaar te maken met KLM. Ik koos de iMessage optie. In mijn bericht verwees ik naar de “claim-ID” gaf aan dat ik graag ook het resterende bedrag wilde ontvangen.
Na enig doorverwijzen werd mij gevraagd om enige aanvullende informatie. Hoewel deze informatie al in het refund formulier vermeld was, heb ik het nogmaals doorgegeven.
Na enkele dagen ontving ik bericht van KLM dat een en ander gecontroleerd was en dat de vouchers non-refundable waren gebleken. Ik heb dit meteen weerlegd met verwijzing naar de citaten in de mail (volledige terugbetaling ) en het voucher (refundable if unused).
Hierop volgde de reactie van KLM dat men de zaak verder onderzocht had en dat de vouchers verlopen zouden zijn op het moment van verzoek om teruggave. Daarnaast werd deze mededeling toegevoegd “Aside from this, please know that I can no longer inform you any differently”. Ik heb weerlegd dat de vouchers verlopen zouden zijn door aan te geven dat de aanvraag op 28 augustus was ingediend 2 weken voor de expiratiedatum van 11 september.
De communicatie vanuit KLM werd hiermee als beëindigd verklaard door KLM.
Ondanks 2 weerlegde argumenten heeft KLM besloten om mijn actieve refundable vouchers niet uit te betalen. Daarop heb ik besloten deze ervaring te delen en anderen te adviseren om geen vouchers van KLM te accepteren, maar direct terugbetaling aan te vragen. Veel geëmmer met een KLMmer.
Begin dit jaar had ik een positieve ervaring met EASYJET. Mijn vlucht naar Nederland werd geannuleerd, de mogelijkheden voor alternatieve vlucht, vouchers of terugbetaling werd meteen aangeboden. Daarnaast werd verlengd verblijf in een hotel meteen geregeld. Ook werd de mogelijkheid voor compensatie van extra kosten actief aangeboden. Binnen 3 weken na terugkomst waren alle declaraties keurig afgehandeld. Geen gezeur met EASYJET.
... Lees meer
- Algemeen 1
Ik noem het de horror vlucht. Vlucht vanuit trinidad naar Nederland. Al direct bij binnenkomst wordt het duidelijk. Hele vliegtuig ruikt naar urine want de vliegtuig wordt absoluut niet schoongemaakt. Je ziet ook etensresten op de stoelen. Zo vies nog nooit meegemaakt. Dan het eten: ik kan het niet eens eten noemen. Zo vies en weinig. Normale maaltijd was op en hadden alleen vegetarisch en cola was ook op. Hier betaal je dan voor. Hele vlucht een ontzettend vieze lucht hing in het vliegtuig. Het werd steeds erger. Naar de wc gaan durfde ik niet. Zo goor wss het. Zelfs de purser heeft excuses aangeboden en adviseerde om hier over te schrijven. Dan weet je dat het zeer slecht is. Klm wat is er aan de hand? Waar zijn jullie mee bezig. Ik wil mijn geld terug wsnt dit was een horror vlucht. ... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht naar Amsterdam tot 2x toe geannuleerd. Ik heb vanuit Montenegro voor ruim 100 euro met KLM moeten bellen. Airbnb kosten voor extra nachten, autohuur eten en drinken. Alles wil ik indienen bij de KLM maar ik kan maar 6 documenten uploaden. Na een uur zwoegen met documenten en bonnen zegt de website bij het indrukken van de verzendknop 'oeps er ging iets mis'... ik hang dus nu weer in de wacht. Dit wordt een lange adem vrees ik. Wat een schande. KLM is zo van z'n troon gevallen. Echt schandelijk. ... Lees meer
- Algemeen 1
Mijn vrouw is Japanse en reisde op 19 juli naar Japan om haar zieke moeder te bezoeken. Ze ging met onze 5-jarige zoon, geboren in de VS met een dubbele Nederlands-Amerikaanse nationaliteit. Mijn schoonmoeder leidt aan Alzheimer en het gaat erg slecht met haar. Dit bezoek zou hoogstwaarschijnlijk de laatste kans zijn geweest om haar moeder te zien en voor hem om herinneringen op te bouwen van zijn Japanse grootmoeder.
Vlak voor ze bij hun overstap op Charles de Gaulle op een vliegtuig naar Japan stapten, werden ze tegengehouden en gevraagd of ons zoontje een visum voor Japan had. Dit was nooit bij ons opgekomen, we hadden nooit een visum nodig voor Japan en we waren daar niet in de Covid-context gereisd, en hij reist met zijn Japanse moeder. De tickets zijn maanden eerder gekocht en niet één keer is ons verteld dat er een visumplicht is. Ik had met de KLM gebeld voor vertrek om te vragen of er nog wat gedaan moest worden (met de Covid in het achterhoofd). Dit is een recente verandering die makkelijk gemist kan worden door mensen die hier nooit rekening mee hebben moeten houden.
Pas in Frankrijk hoorde ze dat onze zoon niet kon vliegen naar Japan. Bij de incheckbalie in Amsterdam was haar dus niet gevraagd of onze zoon een visum voor Japan had.
Ze zag het vliegtuig vertrekken en ze bleven in paniek achter. Een aantal medewerkers begeleidde haar naar de incheckbalie in de vertrekhal, waar haar werd verteld dat er geen hulp voor hen zou zijn. Toen kreeg ze twee tickets van ~ 700 Eur per stuk aangeboden terug naar Amsterdam. Dat hebben we niet. En aangezien ze nu bij de aankomsthal was, had ze de toegang tot haar bagage verloren. Dus moest ze vertrekken zonder koffer om de trein te halen waar ik kaartjes voor had besteld.
Het was 40 C en ze moest in hotel zoeken terwijl onze zoon moest overgeven van de hitte. Vervoer terug konden we pas de volgende dag regelen.
... Lees meer
- Algemeen 1
25 juli aangekomen met groep van 25 waarvan 18 pers zonder koffer
Nu ruim 2wkn later nog steeds zoek
Met KLM geen enkel contact mogelijk
Claimen lukt niet ze hebben het expres moeilijk gemaakt.
Alle vorige berichten hier over de houding van KLM zijn ook op ons van toepassing
Je blijft gefrustreerd achter door de bizarre houding van KLM en ze komen er nog mee weg ook SCHANDALIG
... Lees meer
- Algemeen 1
Wat een ongelofelijke prutsers bij KLM. Telefonisch niet bereikbaar, niet per mail, niet op de website en niet per whatsapp. Vluchten op het laatste moment annuleren, het indienen van een claim moeilijk maken en onbereikbaar zijn voor klanten. Ongelofelijk triest en een voorbeeld van hoe je niet met klanten moet omgaan. ... Lees meer
- Algemeen 1
Vanwege een verkeerd ticket nummer gedwongen een nieuwe ticket te kopen voor een schandalig hoog bedrag. KLM heeft geen hulp aangeboden tijdens de vlucht en komen hun beloftes niet na over terugbetalen.
Het is heel belangrijk dat iedereen een melding maakt over de slechte naleving van KLM in vergoedingen op: ilent.nl
Helaas alleen op deze manier worden we eventueel serieus genomen. En alleen op deze manier word KLM aangepakt. Dat het zo ver moet komen is uitermate teleurstellend!
... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht werd geannuleerd terwijl we bij de gate stonden te wachten. Zonder overleg werden wij overgeboekt op een vlucht die 2!!!! dagen later zou gaan. Als we proberen contact te krijgen met klantenservice over het terugkrijgen van onze bagage of de restitutie van onze bagagekosten is dit bijna niet te doen. Via de site kan je niet duidelijk je probleem verwoorden omdat KLM wil dat je via voorgeselecteerde opties je ding doet. En wij kunnen dus nergens ontdekken hoe dit zit. Telefonisch word je van het kastje naar de muur gestuurd en als je blijft hangen voor een medewerker draaien ze gewoon het bandje nogmaals en hangen op als je daarna nog blijft hangen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Wij zijn vertrokken zonder dat bagage ( labelnummers 284233 en 284190) meevloog vanwege staking; bij aankomst in Bergen hoorden wij dat niet duidelijk was wanneer deze zou arriveren. Vanaf de 24e hebben wij talloze malen contact gezocht, dit liep steeds dood: geen gehoor, te lange wachttijd, verkeerd telefoonnummer gekregen. Voortdurend werd verwezen door KLM of vliegveld Bergen (schakelde steeds door naar Tromsö, (waar men uiteraard geen zicht had op bagage in Bergen) of naar andere instantie waar het steeds doodliep. NIEMAND wilde het oplossen, alleen maar zeggen dat we moesten bellen. Formulier invullen hebben we uiteraard gedaan, maar toen wij het wilden aanpassen aan het 2e deel van onze reis, blokkeerde het formulier ( tijd kon niet ingevuld worden). Ik denk dat we minstens zo'n 6 uren vergeefs contact zochten, welke tijd we geen koffers hadden en niet echt met vakantie bezig waren. We moesten ook extra uitgaven doen ( kleding en dergelijke ), terwijl we dat niet van plan waren: Noorwegen is veel duurder dan Nederland.
We hoorden dat er bagage aangekomen was in Bergen, op de 25e april, maar niet of het onze bagage was. Omdat wij door zouden reizen naar Oslo op de 27e, zijn we op goed geluk op de 26e naar vliegveld Bergen gegaan, waar geen infobalie of KLM open was ( wij waren er om 18.30; 19 uur zouden die dichtgaan, maar die waren allang gesloten. Uiteindelijk heeft een grondstewardess ( zij was de eerste na al die dagen die echt wilde helpen en een oplossing zocht, terwijl anderen ons alweer wilden wegsturen ) ons meegenomen naar aangekomen bagage, waar we de 2 koffers meteen zagen staan. Zij stonden er dus al.
Later kregen we bericht (19.20 ) dat de koffers aangekomen waren, de volgende dag kregen wij bericht dat zij bezorgd zouden worden ( wij waren al weg uit Bergen ).
Wij hebben extra uitgaven gedaan: op de nota's staan bedragen tot 1054,89 NOK = 104,85 Euro.
Maar wij willen ook een vergoeding claimen voor al het ongemak zoals beschreven.
N.B. Ook dit formulier heb ik 4 keer ingevuld, “oeps er ging wat mis”, waarom is de ICT totaal niet op orde!?
... Lees meer
- Algemeen 2
De terugreis van Paramaribo naar Nederland op 2 mei 2022, vertrek tijd 23.15 u, is om 1 uur s nachts Surinaamse tijd geannuleerd door KLM vanwege mogelijk defecte motor. Ik kon onmogelijk terug gaan naar mijn appartement die ik al in de middag van 2 mei 2022 had opgezegd en overnachten bij familie was geen optie.
Er was geen draaiboek waarin een plan was opgenomen om gestrande reizigers op te vangen. De communicatie verstrekking van KLM was onvoldoende en was geen communicatie met de gestrande reiziger. Met moeite heeft KLM een overnachtingsplek geregeld in een hotel. Alleen morgens kon ik ontbijten vanwege de verbouwing van het restaurant in hotel Queens. Er was geen middag en avond eten te verkrijgen . Er waren ook geen bonnen voor maaltijden nog drinken aangeboden door KLM medewerkers. Alles moest op eigen kosten afgehandeld worden. Bellen met KLM kantoor in Suriname was onmogelijk. De KLM kantoor was zeer slecht bereikbaar. De medewerkers hadden geen enkel informatie kunnen geven omtrent mijn geannuleerde terugreis. Het was een absolute drama en chaos. Uit eindelijk ben ik op 3 mei 2022 na flinke inspanning van mijn kant uit om 23.30 teruggereisd naar Nederland en op 4 mei om 13. 46 uur geland op Schiphol. Dan de controle op Schiphol was niet mals maar behoorlijk pittig. Het is bizar dat een internationale bedrijf als KLM op zo een niveau werkt met personeel die totaal onprofessioneel werken , onvoldoende klantvriendelijk zijn , geen informatie- en kunnen communiceren met de reizigers. Ik vraag nu aan KLM doe aub wat aan de problemen die in het bedrijf zijn in Suriname.
... Lees meer
- Algemeen 2
Verschrikkelijke vliegreis zonder Corona regels! Nooit meer KLM! ... Lees meer
- Algemeen 1
Wat een drama om iemand aan de lijn te krijgen bij de KLM nu al 3 dagen bezig. In januari geboekt via hun websie. Heel enthousiast een screenshot gestuurd dat de reis geboekt was naar mijn vrienden als bevestiging. Nu is de reis niet meer te vinden in mijn account en zie ook dat er nooit iets is afgeboekt bij de creditcard maatschappij. KLM pak de telefoon eens op! ... Lees meer
- Algemeen 1
In december boek ik op de site van KLM een trip van Antwerpen naaar Billund heen en terug. Het traject tussen Amsterdam en Antwerpen zal gebeuren met Thalys. Ik betaal en de reis wordt me zo bevestigd. Begin april controleer ik toevallig mijn boeking en stel vast dat KLM mijn heenreis naar Amsterdam geschrapt heeft en vervangen door een vroegere trein. Merkwaardig want die dag dat ik dat vaststel kan ikzelf wel zonder probleem op de site van Thalys nog boeken op de door KLM gecancelde rit. Ik zit dus met 2 vragen: 1) waarom verwittigt KLM mij niet van een wijziging en 2) waarom is de wijziging aangebracht terwijl de bedoelde Thalys wel degelijk rijdt en bovendien dagen na de cancelling nog plaatsen beschikbaar heeft?
Ik zoek een mailadres om mijn vraag over te maken maar dat is niet te vinden. Dan maar gebeld met de “klanten”dienst waar de mevrouw in kwestie botweg stelt dat de verwittiging wel zal komen en dat ik maar aan Thalys moet vragen waarom KLM het traject wijzigt. Na veel aandringen bezorgt ze met een mailadres; juist ja onbestaand. Dan maar een bericht naar custom”care“. Vlug antwoord: daar antwoorden ze niet op en willen verder niet meer communiceren. Ik mag wel contact nemen via facebook. Ah ik kan daar chatten. Na 50 minuten nog steeds geen antwoord + de bemerking dat werken via mail sneller zou gaan. Na 1 uur en 39 minuten: Helaas heb ik geen e-mailadres waar u naartoe kan mailen. Uw oorspronkelijke optie is geannuleerd dus deze optie is helaas komen te vervallen. Mijn excuses dat ik u niet anders kan informeren. Dat had ik inderdaad vastgesteld en dus zij we rond zeker denk je maar nee hoor, na 3 uur en 18 minuten raadt mijn behulpzaam contact me aan om contact te nemen met custom”care”. Concreet na 3 dagen heb ik nog steeds geen antwoord.
Aan de aandeelhouders: zoek niet verder naar redenen voor het monsterverlies van uw onderneming; lees gewoon dit relaas en heb tenminste de moed om te antwoorden.
... Lees meer
- Algemeen 1
Ik heb ruim 1,5 uur in de wacht gestaan bij KLM. Ik had een vraag over het vaccinatiebewijs, maar tot op heden dus niemand gesproken. Na die anderhalf uur maar opgehangen. WAARDELOOS KLM! ... Lees meer
- Algemeen 1
Meest waardeloze ervaring
Meest waardeloze ervaring aller tijden. Na het plotselinge overlijden van mijn man en een dochter die op curaçao woont wil ik af en toe naar haar toe. Ik heb een spierziekte dus ik vlieg business class vanwege het kunnen strekken van mijn benen. Ik kijk naar de acties en ik had er een gevonden voor de prijs die ik normaal ook betaal voor het ticket. Optie genomen en overleg gepleegd met mijn dochter en geboekt. Nu blijkt door een systeemfout dat ik terug economy vlieg en heen business. Dat is een probleem vanwege de benen en ik heb KLM gebeld dat ik het ticket wil omruilen dat ook de terugreis business is en ook voor de prijs die ze hebben aangeboden die ook vermeld staat op de optie alvorens ik dan permanent boekte. De optie kostte me ook 15 euro om die prijs vast te houden en
omdat ik vaker die prijs heb betaald kon ik er toch van uitgaan dat hij klopte.
De dame wilde niets doen en al zeker geen leidinggevende aan de telefoon roepen, terwijl ik dat 3x heb aangegeven dat ik die even wilde spreken.
Dat ze een fout hebben in het systeem bij het boeken kan ik niets aan doen en als ik kan aantonen dat ik mijn tickets altijd voor die prijs boek, moeten ze mijn verzoek toch gewoon inwilligen.
... Lees meer
- Algemeen 1
Slechte service level. Bijna 2 uren in de wacht! Na de reorganisatie binnen KLM is de klantenservice een bende! ... Lees meer
- Algemeen 1
Laatste 2 jaar driemaal via Calgary naar Saskatoon gevlogen, van de 6 vluchten
kwam ik 3x 5 tot 7 uur te laat aan.
De 3 andere keren een dag later
Op de laatste vlucht bleef de app volhouden dat deze op tijd ging vertrekken terwijl Wesjet ons al had verteld dat de vlucht naan Calgary was geannuleerd.
Telefonisch of via twitter geen response van KLM.
Dus de volgende dag naar Calgary en dan naar de incheck balie van KLM.
Na het controleren van onze gegevens werd ons verteld dat alles OK was en dat we straks konden boarden.
Na een uur was het zover en stonden we in de rij.
Toen onze boardingpassen werden gecontroleerd werden deze ingenomen en kregen we andere in onze handen gedrukt, deze bleken de slechtste plekken in het vliegtuig te zijn.
Dit terwijl wij altijd ruim op tijd tickets aanschaffen om dan daar te kunnen zitten waar wij graag willen.
Voor al deze vertraging en ellende heeft onze koninklijke KLM gemeend ons te compenseren met in totaal 150 euro.
Wij blijven onze kinderen bezoeken in Saskatoon maar niet meer middels onze trouwe KLM.
... Lees meer
- Algemeen 1
Probeer iemand te spreken over mijn vouchers. NIet te doen! reageren nergens op, telefonisch niet te bereiken. Ik ben er echt ziek van. ... Lees meer
- Algemeen 1
Zeer slechte customer service, nadat ze meerdere fouten hadden gemaakt. ... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht werd door KLM binnen 24 geannuleerd, daarna onmogelijk om iemand te spreken , whatsapp geen reactie en klacht indienen op site is onmogelijk ... Lees meer
- Algemeen 1
Het betreft geen reis maar een booking die is misgelopen bij KLM.
Ik heb een vlucht geboekt en betaald bij KLM. Ik heb een reservatiecode gekregen maar ze hebben geen ticket gezonden. Zogezegd een technische fout. Nu wordt er een refund aangevraagd voor een foute bookingscode. De client betaalt de fouten van KLM. Afschuwelijke service. Je krijgt nooit iemand aan de lijn.
... Lees meer
- Algemeen 1
Door Corona reis geannuleerd. Dat is begrijpelijk. Dat Vliegtickets.nl het geld niet restitueert is asociaal. Vliegtickets.nl is onbereikbaar. Ze weigeren om klanten te woord te staan. Volstrekt waardeloos en onbetrouwbaar. ... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht door klm geannuleerd op 9 april 2020 vanwege Corona. Voucher gekregen en om een refund gevraagd. Na meer dan 3 maanden nog geen enkele reactie, en KLM houdt zich onbereikbaar. Ze houden zo lang mogelijk zoveel mogelijk geld vast van trouwe klanten, ondanks overheidssteun. Schandalig!! ... Lees meer
- Algemeen 1
Hele slechte service en behandeling
Wij zijn geweigerd op de vlucht naar Paramaribo op 20/11/2020 de vlucht was overboekt .
Ticket was afgegeven koffers ingecheckt en met speciale assistentie op weg naar de gate. Daar aangekomen was de vlucht overboekt en werd ik geweigerd met allerlei absurde redenen daar ik alle toestemmingen van het minesterie. Visum.COVID test negatief en bevestiging van bewakingsbedrijf ivm toestemming thuis quarantaine endaarbij behorende betaling bewijs
En word je als 78 jarige gepensioneerde
Vrouw achteloos aan de kant gezet
Omdat je jezelf niet kan verdedigen
En zonder enige vorm van vergoeding
Geweigerd, koffers weer uitgeladen en op straat op de openbare weg gezet .
Schandalig hoe KLM omgaat met zijn cliënten. Alle stukken werden bij het inchecken gecondoleerd en in orde gevonden.
Ondanks onze klacht hebben wij tot op heden niets gehoord van de klm .
Schandalig gewoon en je staat hulpeloos
... Lees meer
- Algemeen 1
In april werd mijn vlucht geannuleerd door KLM deze zou gaan op 1 juni .Een verzoek gedaan voor teruggaaf.
Dit werd geweigerd. Eind april een verzoek voor voucher gedaan en toen het mogelijk was om refunds te doen heb ik dit gedaan.
Deze werd in augustus afgewezen omdat ik al een voucher of ticket had. Nooit gekregen en via chat Whatsapp gevraagd waar die dan was.? Nooit een antwoord gekregen.
Er is toen weer een aanvraag gedaan met de mededeling van dat het 3 maanden zou duren. 2 weken weer een chat verstuurd ......ja ze gingen het weer doorsturen , vandaag maar weer eens een bericht gestuurd.
Om er moedeloos van te worden.
... Lees meer
- Algemeen 1
Reis vanwege corona geannuleerd. heb 15 vouchers ontvangen voor 1 reis. dit ging natuurlijk niet goed met opnieuw boeken. veel geld onterecht bij moeten betalen, probeer dat nu terug te krijgen maar klm laat niets van zich horen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Op 1 november 2020 geld teruggevraagd voor de voucher die wie hadden ontvangen voor onze geannuleerde vlucht in april.
Vandaag al het geld op onze rekening!
Super!
... Lees meer
- Algemeen 10
Op 17 juni jl. een credit / geld teruggave aangevraagd voor deze door COVID geannuleerde vlucht, vandaag de dag - 4 1/2 maand later - heb ik de ruim 800 euro nog steeds niet terug!! ... Lees meer
- Algemeen 1
In maart is onze vlucht geannuleerd naar Bali, toen moesten we verplicht een voucher. Hierna konden we EINDELIJK ons geld terug vragen en nu wachten we dus NOG STEEDS op ons geld..... het is gewoon 7 maanden geleden. Mijn zus heeft haar geld al lang terug van Emirates. NOOIT MEER MET KLM DUS. Wat doen jullie eigenlijk met ons geld???? Kunnen jullie daar nog wat rente over vangen?? ... Lees meer
- Algemeen 1
20 mei een voucher aangevraagd voor de vlucht. Vlucht is daarna ook door KLM geannuleerd. Voucher nog steeds niet binnen! Al meerdere pogingen gedaan KLM te bereiken. ... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht is geannuleerd ivm corona. Verzocht om geld terug, dit was niet mogelijk, alleen een voucher. Op 12 juni 2020 verzoek ingediend om de voucher om te zetten in geld (restitutieaanvraag). Tot op heden het bedrag niet ontvangen. Slechte service en communicatie. ... Lees meer
- Algemeen 1
Hongarije gesloten wegens covid, heenreis niet mogelijk, dus terugreis met klm ook niet.
op geen enkele manier contact mogelijk
vlieg NOOIT meer met KLM,verspilling van belastinggeld,zouden er meer moeten doen!
... Lees meer
- Algemeen 1
KLM heeft vanwege COVID onze vlucht geannuleerd. Teruggave wordt om meerdere redenen onmogelijk gemaakt. Eerst geven ze aan dat wij de onjuiste gegevens hebben ingevuld wat pertinent niet klopt en daarna kom ik steeds in een ‘loop’ terecht. Ik blijf doorgaan met mijn eis van teruggave, maar zal NOOIT meer met de KLM vliegen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Klm heeft mijn vlucht geannuleerd, ik wacht al ruim 5 maanden op mijn geld ... Lees meer
- Algemeen 1
Reis is geannuleerd. En wacht nu op ons geld bellen helpt niet wat Koninklijk Maar niet heus. Geen goed word voor over ... Lees meer
- Algemeen 1
Reis er is geen reis,
De KLM vliegt gewoon naar NY, maar als je daar aankomt moet je verplicht 2 weken in quarantine.
En als je terug komt ook weer dus voor een week ben je 5 weken kwijt.
en je geld foetsie KLM geeft aan we vliegen toch wat een bedrijf,
list en bedrog en de regering doet hier ook gewoon aan mee.
jongens bedankt.
En na een telefonisch gesprek eindelijk na een uur te pakken.
U krijgt geen geld terug en ook geen waardebon.
U kan wel de vlucht annuleren en dan binnen een aantal maanden een nieuwe vlucht boeken.
Oke Krijg ik dan een mail van u (KLM) van wat we hebben besproken?
Neee dat krijgt u niet, we hebben het nu toch via de telefoon gedaan..
Sorry ik ga er al van uit dat ik alles kwijt bent.
BEDANKT KLM.............................................................
Dit zijn geen manieren om zaken te doen.
Voor alle andere mensen SC6
... Lees meer
- Algemeen 1
Bij het opstijgen vielen de zuurstofmaskers eruit. Wij moesten toen verplaatsen naar een plek zonder extra beenruimte. Het personeel heeft direct de gegevens opgenomen voor terugbetaling. Bij thuiskomst al een mail van klm met sorry het geld gaan we terugstorten. Maar helaas 7 maanden later en een aantal mails blijft het stil bij KLM. Dat wordt in de toekomst weer de emiraten die doen daar niet zo lang over. ... Lees meer
- Algemeen 1
Klm is ten gronde dit bedrijf maak t nu misbruik van de burgers geen communicatie wel betalen geen reis omboeken ivm corona or what else wat ze verzinnen nee klm is niets meer niets wat de naam klm nog waardig is . ze proberen geld uit je zakken te kloppen door reizen om te boeken voor hogere prijzen en ze krijgen al zoveel overheidssteun whats app is gewoonweg waardeloos bellen gaat niet niks werkt geen goed woord meer voor KLM . ... Lees meer
- Algemeen 1
Ik had 2 tickets naar Bonaire geboekt op 31 maart dat is niet doorgegaan omdat de vluchten niet door gingen ik moest genoegen nemen met een voucher wat ik niet wilde ik vroeg mijn geld terug €1416,00 maar dat ging niet. Ik probeer al maanden in contact te komen met KLM maar tot nu toe niet gelukt. Ik vind het schandalig van onze nationale trots al het geld van de tickets opstrijken en dan ook nog een hoop geld van de regering en de klanten in de kou laten staan. De mensen zouden niet meer met KLM moeten vliegen. ... Lees meer
- Algemeen 1
Reis geannuleerd ivm Corona. Ik heb een voorkeur aangegeven om mijn geld terug te ontvangen. Dit was niet mogelijk en dus kreeg ik vouchers. Na een rechterlijke uitspraak dat de KLM verplicht is geld terug te betalen, opnieuw een verzoek ingediend. Kreeg als reactie dat dit 8 weken zou duren. Na 8 weken contact opgenomen en het bericht gekregen dat er nog NIETS met mijn aanvraag is gedaan.
Wel overheidssteun ontvangen maar geen diensten richting klanten. Wanneer gaat de overheid de KLM verplichten klanten tegemoet te komen en verplichten de bedragen terug te betalen? Moeten wij nu allemaal naar de rechter stappen? Dat schijnt de enige manier te zijn zoals is aangegeven in het radioprogramma van Dionne Stax. Het is een schande! Vanaf maart ontvangt iedereen hetzelfde antwoord : het is druk! Nog even en dan wil niemand meer met de KLM vliegen!
... Lees meer
- Algemeen 1
4 keer ticket geboekt en vlucht 4 keer geannuleerd. Telefonisch contact gezocht maar KLM neemt niet op.
Wat mij betreft 3,4 miljard staatssteun direct intrekken. Voor mij nooit meer KLM! 0 punten.
... Lees meer
- Algemeen 1
Vlucht geannuleerd door corona. nog geen geld terug. dit kan nog maanden duren geeft klm aan. laatste keer geboekt, nooit meer ... Lees meer
- Algemeen 1
Ik heb voor Corona 2 tickets naar NY USA geboekt bij KLM. Op datum vlucht (4 mei) was een inreisverbod voor ingezetenen Schengenlanden van kracht. Toegang tot USA werd dus geweigerd. KLM heeft alle vluchten naar New York geannuleerd, met uitzondering van onze vlucht. Vlucht ging door omdat USA ingezetenen alsnog terug zouden kunnen. Onze tickets zijn niet door KLM geannuleerd. KLM liet overigens in het geheel niets van zich horen, behalve het bericht op de dag voor de reis dat wij konden inchecken (ondanks het inreisverbod). Wij hebben uit armoede zelf op 3 mei de vlucht maar geannuleerd en om restitutie gevraagd. KLM reageert niet en zegt, ondanks ons protest, vouchers uit te gaan geven.
Na 90 dagen nog niets vernomen. Per SMS opheldering gevraagd. Na ruim een week antwoord: "Restitutie verzoek afgewezen"
KLM argumentatie: "wij hebben vlucht niet gecanceld". M.a.w. ondanks dat passagiers niet tot de USA worden toegelaten, vindt de KLM het niet redelijk om een reis te annuleren.
Het bericht van KLM:
"Verder willen we je informeren dat indien wij restitutie voor je gaan aanvragen, deze afgekeurd wordt. Dit omdat de vluchten niet geannuleerd waren. Ook wanneer er een inreisverbod in Amerika geldt, kan het nog steeds zo zijn dat de vluchten nog steeds worden uitgevoerd. Dit omdat de lokale bevolking wel toegang heeft tot Amerika en er eventueel ook passagiers zijn welke wegens hun werk toegelaten worden. Of voor het vervoeren van medische hulpmiddelen en andere vracht."
Inmiddels vouchers ontvangen, die niet inwisselbaar zijn en slechts tot mei 2020 geldig zijn. Niet gebruikt = geld kwijt.
En wij maar denken dat de "K" in KLM voor Koninklijke staat. Dat blijkt een dure vergissing...
Waarom ik het cijfer 1 geef aan KLM? Het cijfer 0 behoort niet tot de keuzemogelijkheden.
... Lees meer
- Algemeen 1
Ik was 3 uur van te voren aanwezig. Controles duurde belachelijk lang (ongeveer 4 uur) terwijl veel balie en check in dicht waren. Veel mensen om mij heen zaten te huilen omdat ze allemaal hun vluchten misten. Daarnaast kreeg ik geen geld terug ookal was ik 3 uur van te voren aanwezig ... Lees meer
- Algemeen 1
Geachte medewerker KLM,
Via de e-mail heb ik bericht ontvangen over de teruggave van mijn vliegticket naar Bangkok.
Met dit bedrag ga ik niet akkoord, ik ontvang 525,00 minder dan ik betaald heb. Ik heb een totaalbedrag van 821,46 overgemaakt, waarvan 44,80 travel insurance policy. Jullie teruggave op dit bedrag is 251,66. Het volledig totaal bedrag 776,66 terug storten, anders neem ik verdere stappen.
... Lees meer
- Algemeen 1
Blij dat we toch met KLM op vakantie konden naar Griekenland. Wel erg slecht dat ik al ruim 3 weken bezig ben om een dubbele blokkade op mijn creditcard op te heffen. Zou toch een een eenvoudige administratieve handeling moeten zijn. What’s app ‘service team’ verwees me eerst ten onrechte naar mijn CC maatschappij. Had daarna aan dat een weekje wachten vast zou helpen en toen dat ik maar moest bellen omdat ze me via WA niet konden helpen. Na ruim 30 minuten in wacht geholpen door call center die verrast aangaf dat ik gelijk had en er inderdaad ten onrechte een ‘double block’ op mijn credit card was geplaatst en dat het belachelijk was dat dat al ruim 3 weken duurde. Zij zou er persoonlijk achteraan gaan bij haar collega’s van de administratie...Maar nog steeds geen resultaat. Tickets zijn op 1 juli afgeschreven maar reservering blijft gewoon staan. ... Lees meer
- Algemeen 5
De vlucht is door KLM geannuleerd ivm coronavirus. Maar ik heb mijn geld nog niet terug ruim 5000,- euro!!! Op de vraag wanneer ik het tegemoet kan zien krijg ik geen antwoord. SLECHTE communicatie ... Lees meer
- Algemeen 1
I v m leeftijd zelf geannuleerd uit voorzorg wegens corona.
zelf geannuleerd dus alleen tickets belasting terug
na 5 weken ticket refund van klm, maar wegens een foutje van klm alleen mijn refund gekregen en niet van partner nu wachten we sedert 3 april op de rest. nu is het bedrag niet groot, 2x euro 50,maar zonder refund bewijs kunnen wij niet bij de verzekering claimen, en dat is met euro 3500 wel een groot bedrag.we zullen best nog wel eens vliegen, maar dan nooit meer met onze nationale zogenaamde trots
... Lees meer
- Algemeen 1
KLM weigert restitutie te geven. Ze verwijzen telkens door naar Budgetair, terwijl zij degenen zijn die het geld moeten terugbetalen. Walgelijke manier van zaken doen en nooit meer KLM voor mij! ... Lees meer
- Algemeen 1
Ik had een tickit geboekt voor 12 juni die werd geanuleerd en verzet zonder vragen naar 5 juli van af dit moment is mijn reis al 8 keer verandert .
Nu zou ik vliegen 8 juli
Het is om dat ik in de app kijk hoelaat we vliegen .
Anders had ik er niet achter gekomen dat ook deze weer was geanuleerd
Tot nu toe 6 juli niks meer vernomen van ze .
Ook had ik gevraagt in juni over teruggave geld zodat ik bij een andere maatschapij kan boeken .
En dan wordt het stil bij ze .
Nooit verwacht van klm wat een slechte service .
... Lees meer
- Algemeen 1
Mijn vriendin is van Indonesie en kwam 3 weken op vakantie hier in Nederland. Ze had een ticket om 8 april terug te vliegen naar Bali. Voor repatriering moet ze terug vanwegen haar werk en kinderen. Na 3 maanden mailen en bellen met KLM hebben ze 6x een ander ticket aangeboden en weer 6x gecanceld. Nu 3 maanden later zit ze nog steeds in Nederland, haar visum is verlopen en verzekering is verlopen. 6x corona test gedaan voor de vlucht enz.....kosten lopen op. Nu heb ik zelf een aanbod gedaan dat Garuda 3x per week op Bali vliegt. Dit hebben ze 3 dagen geleden geboekt en vandaag weer gecanceld. Gisteren corona test gedaan voor deze vlucht. En zo gaat het maar door. Ze verliest haar baan in Bali en haar 2 kinderen zijn al 3 maanden aan het wachten. Ik heb alles geprobeerd, Ambassade, buitenlandse zaken enz gebeld. En van Limburg naar Schiphol gereden om een ticket te regelen. Er zijn vluchten genoeg naar Bali maar KLM wil niet meehelpen........... ... Lees meer
- Algemeen 1
Na maanden berichten sturen naar de KLM voor een restitutie voor 2 geannuleerde vluchten. Meerdere keren genegeerd, dagen gewacht om een standaard kopie paste reactie te krijgen en nog steeds niet terugbetaald wat volgens zowel consumentenrecht als eu recht zou moeten gebeuren. Erg slecht! boek niet bij de KLM! ... Lees meer
- Algemeen 1