Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 23 juni 2017 bestemming: Costa Rica, reisperiode: februari 2017

Goede verzorging, redelijk eten. Stipt op tijd. Stoelen vrij krap en niet comfortabel.... Lees meer

  • Algemeen 8
op 15 juni 2017 bestemming: Frankrijk / Montpellier, reisperiode: mei 2017

Ben zeer ontevreden, had een retour vanaf Amsterdam naar Montpellier geboekt en je kan pas na je boeking je huisdier aanvragen. Dit heb ik gedaan maar mijn hondje van 2kg kon niet mee in de cabine, omdat er volgens hun het aantal huis dieren al teveel was dus kon alleen in het ruim. Uiteindelijk zat er heen maar 1hond in de cabine wat voor retour 110 eurokost en je een speciale zachte tas moet hebben. Die heb ik dus paar maanden geleden aangeschaft. De teugreis was ook compleet maar zat uiteindelijk geeneen huis dier in. Oke de hond mee in het ruim had een mail dat dit 150 euro zou kosten maar moest op vliegveld betalen nu ook weer nieuwe benc gekocht moet hard zijn met speciale sloten. Op het vliegveld aangekomen moest ik 200 euro betalen, ik een mail gestuurd maar kreeg gewoon copie van de site die nu 200 euro was. Dus konden niets doen. Ik heb nu vorige week met Transavia gevlogen en kon gelijk de hond tijdens boeken erbij boeken in de cabine voor 40 euro enkele reis super. Wat een verschil, waarom kan dit bij hun wel zo makkelijk. Maar ergstige is toch dat ik op de mail 150 euro heb staan en 200 moest betalen... Lees meer

  • Algemeen 3
op 24 april 2017 bestemming: Duitsland / Munchen, reisperiode: juli 2017

Reis moet nog plaatsvinden. 24/7 service blijkt per telefoon 0/0 . Je legt nog eerder 100 km per auto af dan dat je een servicemedewerker aan de telefoon krijgt. SLECHTE zaak. De K van Koninklijk kan men wel weglaen....... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen