Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York. In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 24 april 2017 bestemming: Duitsland / Munchen, reisperiode: juli 2017

Reis moet nog plaatsvinden. 24/7 service blijkt per telefoon 0/0 . Je legt nog eerder 100 km per auto af dan dat je een servicemedewerker aan de telefoon krijgt. SLECHTE zaak. De K van Koninklijk kan men wel weglaen....... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 april 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: april 2017

Na een vertraging kregen wij een transavia vliegtuig waarvan de stoel voor mij stuk was en deze mijnheer de hele vlucht veel te ver naar achteren zat. Er was te veel handbagage waardoor vele passagiers deze onder hun stoel moesten proppen.... Lees meer

  • Algemeen 4
op 22 maart 2017 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: maart 2017

Ik geef een cijfer 3, omdat ik geen boarding pas heb ontvangen. Op Schiphol werd mij verteld, dat ik te maken had, dat het vliegtuig overboekt was. Misschien kon ik dus niet mee. Uiteindelijk bleek er wel een plek te zijn. Ik zat achter de business klas en daar waren slecht 6 stoelen van de 18 bezet!
Ik vond dit een uiterst onplezierige ervaring!... Lees meer

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen