Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 22 maart 2018 bestemming: ItaliŽ / Rome, reisperiode: maart 2018

Helaas is KLM enorm aan het afglijden naar het niveau EasyJet en Ryanair; hun zg. loyaliteitsprogramma Flying Blue wordt per 1 april (geen grapje!!!) verder uitgekleed en veranderd in nadeel van....jawel....de passagier. Voortaan moet je nl. meer vluchten maken om je status te behouden - voor Silver moet je voortaan 20 enkele vluchten maken ipv 15 per jaar. Heb KLM hier meerdere malen over gemaild, maar die schepen alleen maar af met mooipraterij antwoorden van Flying Blue zelf! En dat terwijl KLM zelf opdrachtgever is voor dit 'loyaliteitsprogramma'. KLM heeft dus duidelijk lak aan de passagier en diens onvrede hierover! Ga vooral zo door, dan kunnen wij als klant straks net zo goed met een (andere?) prijsvechter gaan vliegen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 februari 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018

Hallo.
Wij hebben wederom heen en terug gevlogen met KLM! Is weer Citytrip geweest! En beide vluchten heen en terug met KLM waren meer dan naar wens!! Wel 1 dag van te voren KLM heeft e-mail naar ouders gestuurd. Naar moeder sms gestuurd. En ik zag bericht van KLM in App! In bericht van KLM stond. U vliegtuig is veranderd! Wel blijft bemanning en catering van KLM! Verder u reisschema is ongewijzigd! Ik vind dat is weer netjes van KLM is!! Er waren heerlijke boterhammen. En is ook genoeg van dranken is geweest. Terug is heerlijke pasta geweest en is weer keuze van dranken is genoeg geweest! KLM heeft ook erg goede Social Media Team!! Dat is grote + voor KLM is!! Mensen zijn altijd klantvriendelijk en ze antwoorden en reageren altijd super aardig en netjes en vriendelijk!! Maar ze geven ook duidelijke antwoorden!!! En ze bieden hulp aan! Volgende keer wij gaan weer heen en terug vliegen met KLM! Ik ben super blij dat wij hebben met KLM al 9 keren heen en terug gevlogen!!! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 13 februari 2018 bestemming: ItaliŽ / Palermo, reisperiode: februari 2018

Normaal geen probleem. In geval van een probleem evenwel geen enkele hulp. Alleen: je moet bij een ander zijn. Situatie: bagage ergens kwijt op een vlucht van Amsterdam-Rome-Palermo. Amsterdam-Rome: KLM. Rome-Palermo: dor KLM uitbesteed aan Alitalia. Bagage niet in Palermo aangekomen. Schijnt ergens te stranden bij de vervoerder van Alitalia in Palermo. Je zou verwachten de KLM zich hiervoor verantwoordelijk voelt en zorgt dat de zaak wordt geregeld. Zij zijn hier toch voor betaald. Maar nee hoor: zoek het zelf allemaal maar uit. Bagage (met enkele cruciale onderdelen) inmiddels vier dagen zoek en geen uitzicht op enige verbetering. Vergeet een marketing flauwekul van KLM - ze laten je volkomen stikken als er een probleem(pje) is. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen