Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 24 maart 2019 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: maart 2019

Personeel zeer afstandelijk en lui. Ondanks het reizen in Business class zeer slecht bediend geweest! Weinig privé in de Business seats. Na nachtvlucht van bijna 12 uren kregen we pas anderhald uur voor landing ontbijt geserveerd (het was dan al 9u30 s morgens in Zuid Afrika, waar we vandaan kwamen) ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 20 maart 2019 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: maart 2019

Geweldige service van de stewardess om speciaal voor mij de uitslag van de formule 1 in Melbourne op te vragen bij de gezagvoerder omdat max verstappen reed tijdens onze vluchr en dit verder niet te volgen was ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 20 maart 2019 bestemming: India, reisperiode: maart 2019

De dienstverlening op de vlucht KL0872 van Dehli naar Amsterdam op maandagochtend 6.00 uur indiase tijd was abominabel. Stewardessen zijn soort glimlachende robots....maken geen verbinding met de mensen.....door vertraging van uren raken mensen en vooral kleine kinderen uit hun doen...zeker op een nachtvlucht......er wordt geen enkele hulp geboden....ze zijn gewoon nauwelijks aanwezig geweest ...geen drankkar langs geweest..ook de verkoopspullen niet....bij het halen van glaasje water werd gezegd dat het zelfservice is geworden, terwijl de stewardes op een klapstoeltje voor de ingang van het keukentje zit. Allemaal even treurig eigenlijk. Onbijt was op, behalve indiase (niet te eten)maaltijd. Ik was ontsteld en heb dit nog nooit meegemaakt. Vertraging kan niemand iets aan doen en de piloot heeft ons veilig overgebracht, maar de service is helemaal uitgekleed. Vandaar mijn 1 ! ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen