Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: http://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de grootste en bekendste luchtvaartmaatschappij van Nederland. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond plaats op 17 mei 1920. Piloot Jerry Shaw vloog met een geleaste DeHavilland DH-16 van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht. De route was Amsterdam-Batavia met een Fokker F-VII. De reis duurde een paar weken terwijl je nu in ongeveer 15 uur ter plaatse bent. Amsterdam-Batavia werd al in 1929 een echte lijndienst. In 1934 vloog KLM voor het eerst de Atlantische Oceaan over, naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

In 1960 kreeg KLM haar eerste straalvliegtuigen. Toestellen met straalmotoren waren niet alleen groter dan de vroegere types met propellers, maar ze vlogen ook sneller. Door die hogere snelheid namen de reistijden door de lucht flink af. Voor het eerst werd het mogelijk om vrijwel iedere plaats op aarde met een internationaal vliegveld binnen 24 uur te bereiken.

op 18 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Speciale handbagage aangevraagd. Kwijt door KLM. Klantenservice niet bereikbaar en reactietijd social media maar liefst 7 uur!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2018 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juni 2018

Perfecte reis, lekker eten, op tijd vertrokken en goede service tijdens de vlucht. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 2 oktober 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2018

Personeel geeft slechte informatie bij vertraging. Iedere keer loopt de vertraging met 10 minuten op en uiteindelijk sta je langer dan een uur te wachten voor vertrek. Vervolgens is het bij aankomst op Schiphol ook een drama omdat je eerst moet wachten in de lucht, dan op de grond en dan om aan te kunnen sluiten op een gate.
Heen en terugreis ruim anderhalf uur vertraging op een vlucht van anderhalf uur. Aansluitingen gemist en veel extra kosten moeten maken. Vooral de minimale communicatie is vervelend. En het niet thuis geven bij een vraag om compensatie voor de extra kosten. De balie medewerker op Schiphol was erg onvriendelijk. Ik had veel meer verwacht van de service van KLM. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen