Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 25 februari 2020 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: februari 2020

Geboekt met mijn CC, zoals altijd. Betaling word vast gehouden door betalingsplatform Ayden. KLM niet tof amper e bereiken, na 25 min.in de wacht doorverbonden naar een machine die zegt bel later terug en word verbroken. Mijn betaling kan ik zien op mijn afschrift, KLM geeft alleen antwoord via messenger dat ik nog moet betalen en dat ik een linkje toegestuurd kan krijgen om dat te doen. IK HEB AL BETAALD!!! Geen antwoord via Whats app. Een klantenservice drama!! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 22 februari 2020 bestemming: Nepal / Kathmandu, reisperiode: februari 2019

Doordat KLM haar piloten op tijd terug wilde hebben in Amsterdam vanwege sneeuw in Munchen, hebben ze ons in Stuttgart eruit gezet en met de bus vervoerd naar Munchen. Daardoor kwamen wij aan in München op het moment dat ons vliegtuig al was vertrokken. Er was niets geregeld. ook geen vervolgvlucht. Wij hebben 1300 euro moeten uitgeven aan een nieuwe vlucht naar Kathmandu ( de oorspronkelijke tickes hadden ca. 700 euro gekost, moeten overnachten op stoelen in München in de vertrekhal, zonder iets fatsoenlijks te eten. Vervolgens kwamen wij 11 uren te laat op onze bestemming aan. Het enige wat KLM bereid was om te doen was een paar tegoedbonnen voor 300 euro, die we weer bij hun moeten besteden. Onze illusie dat KLM een kwaliteitsmaatschappij is, is definitief voorbij. Ze kiezen voor eigen winst en de klant kan de str... inzakken als het ze uitkomt. Flightclaim zei: dit mag volgens de regels en we kunnen ze niet vervolgen voor slechte klantbehandeling..... Dus wees gewaarschuwd!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 februari 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: februari 2020

Ik wil de drie personeelsleden die rondom mij aan het werk waren een 10 geven. KLM mag trots zijn op zulke werknemers! Het is te merken dat er ook steeds meer Fransen liever met KLM reizen dan met Air France (AF)
Laat KLM een voorbeeld zijn en het personeel van AF opleiden! ... Lees meer

  • Algemeen 10

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen