Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

KLM

Url: https://www.klm.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van KLM
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award

KLM is de nationale luchtvaartmaatschappij van Nederland. De thuisbasis van KLM is Schiphol Amsterdam Airport. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. KLM werkt sinds de fusie in 2004 nauw samen met Air France onder de naam Air France KLM Group. KLM, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is de kern van de KLM Groep, waarvan ook KLM Cityhopper, Martinair en Transavia deel uitmaken.

KLM werd opgericht in 1919 en de eerste vlucht vond een jaar later plaats op 17 mei 1920. Deze vlucht ging van Londen naar Schiphol. Op 1 oktober 1924 vertrok de eerste intercontinentale vlucht van KLM. Er werd van Amsterdam naar Batavia gevlogen. De reis duurde toen een paar weken, inmiddels ben je in 15 uur ter plaatse. In 1929 werd deze route Amsterdam-Batavia een lijndienst. De Atlantische Oceaan werd voor het eerst overgevlogen in 1934. Deze vlucht ging naar Curaçao. Als eerste Europese maatschappij na de oorlog begon KLM in 1946 met een lijndienst over de oceaan naar New York.

De vloot van KLM bestaat uit 119 vliegtuigen. KLM biedt Business Class, Economy Comfort Class en Economy Class aan in haar vliegtuigen. De Business Class is onder te verdelen in twee verschillende klassen: de Europe Business Class voor korte afstanden en de World Business Class voor de lange afstanden. Aan passagiers van de World Business Class deelt KLM delfts blauwe huisjes uit. Deze huisjes zijn replica's van bijzondere gebouwen in Nederland. Traditioneel zijn de huisjes gevuld met graanjenever, maar tegenwoordig worden ze afhankelijk van de bestemming ook zonder alcohol uitgedeeld. Ieder jaar wordt op 7 oktober een huisje aan de collectie toegevoegd.

op 7 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juli 2019

Een prima vlucht met KLM, voldoende entertaiment. Een rustige vlucht. Dit in tegenstelling tot onze terugvlucht met Delta, hier werd zeer weinig informatie gegeven terwijl we heftige turbulentie hadden. Ben zo blij dat ik ook de ervaring met KLM heb anders zou ik nooit meer vliegen. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 7 augustus 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: juli 2019

Ruim van te voren op het vliegveld aanwezig om de bagage aan te bieden bij de drop-off. Het is belachelijk druk zo vroeg in de ochtend. Er zijn een aantal balies open voor Paramaribo, dit is op de borden te zien. We sluiten aan bij de rij die zich langzaam voortbeweegt. Eenmaal aangekomen bij een balie blijkt dat we niet meer met de vlucht meekunnen ondanks dat we er vroeg genoeg waren. Het grondpersoneel is zo onwaarschijnlijk arrogant dat er geen enkel begrip is voor ons. Op eigen vraag waar we terecht kunnen met onze klacht wordt er ergens in de verte gewezen. Bj deze zogenaamde service plaats moeten we voor ruim duizend euro's andere tickets aanschaffen en noodgedwongen overnachtingen boeken om met de eerstvolgende vlucht mee te kunnen. Een ingediende klacht online werd eveneens denigrerend benaderd. Het is erg jammer om te zien dat de KLM zo minachtend met haar reizigers om gaat. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 2 augustus 2019 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: juli 2019

KLM annuleert mijn terugvlucht van de avond vanwege stakingen op Bilbao. Stakingen die waren opgeschort. Waarom kunnen ze wel KL1684 en KL1686 laten vliegen en niet KL1688. Een vlucht waarvoor ik ruim meer betaald om te kunnen genieten van Bilbao en uiteindelijk wordt ik met een non-refundable ticket t.w.v. € 150 en een jaar geldig gecompenseerd. Verkapte ticketverkoop van de KLM. Dit is halsstarrigheid ten top van de KLM om slecht hiermee te komen. Terwijl er sprake is geweest van slechte communicatie, vakantie-ongerief en iets duurs kopen en vervolgens iets goedkoops teruggeleverd krijgen. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen