Schrijf een ervaring over EasyJet en maak kans op mooie prijzen!

EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 22 april 2019 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: april 2019

18 april zouden wij om 18.40 met easy jet naar edinburgh vliegen (vluchtnummer eju9926) echter kregen wij in het vliegtuig te horen dat we vertraging hadden door een technisch mankement wat ze wouden proberen op te lossen. Na 2 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kregen we te horen dat de vlucht geannuleerd werd. Vervolgens werden we na een balie gestuurd in de vertrekhallen. Echter stond ons hier een totaal onprofessionele crew op te wachten. Er werd totaal niet geinformeerd. In plaats daarvan stonden een paar van de grondstewardessen met elkaar te lallen en daarnaast te roddelen over lastige passagiers waar wij bij stonden. Na half elf kregen we dan eindelijk een hotel toegewezen, vervolgens kun je ook daar weer een uur op de bus wachten. Tevens kregen we te horen dat we de volgende dag pas om half 2 's middags zouden vliegen. Na ons idee zou dit toch op z'n minst in de ochtend moeten zijn. Zo heeft het namelijk erg veel invloed op een reis. Wij snappen heel goed dat het allemaal mensenwerk blijft en dat vertragingen of geannuleerde vluchten dus voor kunnen komen. Echter is er bij passagiers op dat moment veel behoefte aan begrip, begeleiding en informatie. Erg jammer dat ze dit bij easy jet niet lijken te begrijpen... voor ons geen easy jet meer!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 maart 2019 bestemming: ItaliŽ / VenetiŽ, reisperiode: maart 2019

Op schiphol redelijk behandeld, op vliegveld venetie als honden behandeld, omdat we niet gelijk begrepen wat de dame bij de koffer drop off bedoelde. Ons italiaans is niet goed maar dat ze ons uit stond te schelden dat begrepen we wel. Uiteindelijk heeft een passagier achter ons, ons verder geholpen omdat deze dame tierend weg liep. Nooit meer!!! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 17 maart 2019 bestemming: ItaliŽ / Napels, reisperiode: februari 2018

We hadden 3 tickets geboekt naar Napels. We hadden van te voren niet
kunnen inchecken. We kregen wel de mededeling dat we ons bij de balie moesten melden.
Bij de balie kregen we te horen dat er maar twee mensen mee konden.
De dame achter het loket zei dat Easy jet altijd 10 % overboekt, dan hadden we de kleine lettertjes maar moeten lezen. Vervolgens moesten
we naar de gate (anders zouden we ook geen vergoeding ontvangen).
Daar was het een grote bende. We moesten wachten tot iedereen aan boord was gegaan en er was inderdaad een plek te weinig. Het 'meisje' achter de balie was ongehoord onbeschoft. Tegen ons, tegen een Italiaanse toerist waarover, achter zijn rug, werd gepraat. Het overige grondpersoneel liep jolig te doen. Er was sprake van passagiers die onder het vliegtuig doorliepen. Ik wist niet dat dit bestond in Nederland.
Ik begrijp werkelijk niet dat Schiphol dit toestaat.
Aan de balie boven in de hal kregen we het 'aanbod' om eind van de middag via Venetie naar Napels te vliegen. Om half elf 's avonds dan eindelijk aangekomen. Eerste vakantiedag weggegooid.
Dat was de eerste en direct de laatste keer vliegen met EASY jet. ... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws