Schrijf een ervaring over EasyJet en maak kans op mooie prijzen!

EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 28 juli 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2018

Beste Easyjet,

Zoals je vast begrijpt, was het niet leuk om te horen dat we vrijdag (terwijl we al bezig waren met het vertrek) te horen kregen dat onze vlucht naar huis (Londen Gatwick-Schiphol) was geannuleerd..
Na een stressvolle periode van omboeken (naar zondag, TWEE dagen later!), zorgen voor accomodatie en alle bijbehorende zaken, hebben we ons erbij neer kunnen leggen.
Het omgaan met deze annulering vanuit jullie organisatie was al een ronduit vervelende ervaring. We kregen niets te horen, maar werden steeds uit de ‘wachtrij’ van de telefoon gegooid en alles was ‘in gesprek’.
Zelf een nieuwe vlucht moeten regelen, werk en afspraken in Nederland voor het weekend moeten afzeggen. Dit was op zichzelf al een ontzettend vervelende ervaring en de ‘hulp’ of uberhaupt
‘toegemoetkoming’ was compleet afwezig.

Afijn, eenmaal twee dagen later: blij dat we eindelijk naar huis konden, kregen we net vanochtend (bij onze TWEEDE vlucht) dat deze OOK is geannuleerd.

We zitten inmiddels al bijna een uur in de wachtrij om contact met jullie op te nemen en ‘via de chat’ zijn ook nog eens alle medewerkers bezig. Het verhaal herhaalt zichzelf; weer geen informatie gekregen over onze vlucht (andere airlines gaan trouwens wél!), en geen idee wanneer we nu naar huis kunnen.

Jullie menen ‘binnen 48 uur’ iedereen op een alternatieve manier op hun bestemming te krijgen, dus ik hoop dat we vandaag nog kunnen vertrekken.
Morgen ‘begint’ (begon dit weekend dus al, en niemand gelooft het als je afzegt omdat je vliegtuig WEER is geannuleerd) ons werk en onze afspraken weer, en is het van groot belang dat we deze niet weer 2 dagen moeten verschuiven. We kunnen niet bezig blijven. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 juli 2019 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: juli 2019

Na annulering vlucht zijn we in Edinburgh prima opgevangen. Easyjet regelde een mooi hotel. Volpension en nog gratis drankjes buiten de maaltijden om. En dat terwijl Easyjet niets aan de ellende op Schiphol kon doen. Zo kan het dus ook! O ja, we kregen ook nog pasjes waarmee we gratis consumpties op de luchthaven kunnen krijgen. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 23 juli 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juli 2019

De messen waaren niet aardig
Je moet je hand tas weg doen zonderen een reden.
Ik ga nooit meer met deze vliegtuig ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws