Schrijf een ervaring over EasyJet en maak kans op mooie prijzen!

EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse prijsvechter opgericht door de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1995 en vloog toen enkel van Londen naar Glasgow of Edinburgh. Momenteel is de maatschappij echter de grootste van het Verenigd Koninkrijk afgaande op de hoeveelheid passagiers.

Kenmerkend voor EasyJet is het ontbreken van een klassensysteem. Elk vliegtuig heeft enkel de zogenaamde Economy Class. Dit levert een flinke kostenbesparing op doordat er geen verschillende soorten maaltijden aan boord gebracht hoeven te worden. Ook op andere faciliteiten, welke meestal worden aangeboden tijdens de eersteklas vlucht, kan worden bezuinigd. Voor de aangeboden maaltijden moet bijvoorbeeld betaald. Dit drukt weer de kosten per ticket. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 24 september 2018 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: augustus 2018

Tijdens het boeken van mijn retour tickets AMSTERDAM-EDINBOROUGH (4-7 augustus - €374,50) vul ik zorgvuldig de persoonlijke informatie van mijn vriendin en mijzelf in. De bewijzen hiervoor heb ik zwart op wit. Toch werd op de boardingpasses alleen onze voorletter vermeld. Hier kwamen wij achter bij het boarden. We moesten 140 euro bijbetalen en werden behandeld als honden. Ik wilde mijn vakantie die hierdoor heel gefrustreerd begon niet verder verpesten door een constructieve klachtbrief te schrijven en deed dit daarom 5 dagen later bij thuiskomst. De maatschappij reageerde 40 dagen later op mijn klacht met de woorden: helaas heeft u de klacht niet binnen 24 uur ingediend en kunnen wij daarom niets voor u doen. Ik vlieg nooit meer met deze maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 10 september 2018 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: juni 2018

Extreme vertraging vanuit Milaan (geplande aankomst 20:20 uur; daadwerkelijke aankomst 0:30 uur). Geen informatie aan reizigers op luchthaven van vertrek. Eenmaal aangekomen op Schiphol ben je aan je lot overgelaten. Wij hebben onze trein naar Maastricht door de vertraging gemist en hebben noodgedwongen een hotelovernachting en twee duurdere treinkaartjes moeten kopen. Via Expedia een klacht ingediend maar zij mogen deze niet doorgeven aan EasyJet vanwege bepaalde zakelijke afspraken. Kortom de goedkoop bleek een duurkoop te zijn.Volgende keer vliegen wij met KLM! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2018

Vlucht vanuit Berlijn geannuleerd wegens overschrijding wettelijk aantal werkuren van de crew (stond op hun eigen app NB), claim ingediend, gemaild, gebeld, gechat maar geen EU-261 vergoeding voor ons, terwijl er hier absoluut geen sprake van 'extraorinary reason' was zoals weersomstandigheden of staking. Klanten worden compleet aan hun lot overgelaten en gefrustreerd afgewimpeld.... ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws