EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 9 februari 2021 bestemming: , reisperiode: december 2019

Omdat deze vliegtuigmaatschappij als enige vliegt naar Belfast. Ik ga hier elk jaar heen om naar mijn familie in Antrim te vliegen en elke keer moet ik weer janken.

  • Algemeen 10
op 9 november 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2020

Service kunnen ander nog wat van leren terugreis geannuleerd ivm met covid. Zelf een foutje gemaakt met het kiezen van voucher of refund. De klanten service heeft alles geregeld binnen een week geld terug bij de creditkaart maatschappij . Echt klasse in deze moeilijke tijd. Bedankt

  • Algemeen 10
op 6 november 2020 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: november 2020

EasyJet heeft intern de regels aangepast waardoor je op de dag van de vlucht ineens een negative COVID test moet laten zien. Hoewel doet fysiek onmogelijk is was dit door eigen belijd ineens een vereiste.
Resultaat, geen vlucht. Hoop stres en vliegen met klm zonder probleem.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2020 bestemming: ItaliŽ / Catania, reisperiode: september 2020

Op 8 julli 2 retourtjes Amsterdam naar Catania geboekt bij easyjet.
Op 5 aug krijg ik bericht van easyjet dat mijn heenvlucht op 3-9-2020 is geannuleerd.
De terugvlucht op 6-9-2020 gaat wel door, maar hoe kan ik terug vliegen vanaf Catania naar Amsterdam als mijn heenvlucht is geannuleerd?
Ik kan een voucher krijgen of de reis omboeken, in beide heb ik geen zin in omdat ik ivm werk toch niet in de toekomst weer vakantie kan opnemen om alsnog naar Catania te gaan.
Ik wil gewoon mijn geld terug, waar ik ook recht op heb.
Telefonisch niet bereikbaar, je hang uren aan de lijn maar ze nemen nooit op en op diverse mailtjes wordt of niet gereageerd of je krijg een standaard mail terug met informatie waarvan we al op de hoogte zijn en niets mee kunnen.
Graag hoor ik andere reacties over de ervaring en slechte service van easyjet waar ik nooit meer zaken wil doen.

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2020 bestemming: Schotland / Glasgow, reisperiode: augustus 2020

Ivm Corona maatregelen kon de reis niet doorgaan. EasyJet gaf aan alleen telefonisch een voucher te kunnen verstrekken. Na meerdere keren een half uur in de wacht te hebben gestaan werd de verbinding verbroken.

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

Nooit in mijn leven heb ik een slechtere vlucht meegemaakt en we zijn nog niet eens opgestapt. Verder is het personeel niet vriendelijk noch behulpzaam. De heen en terugvlucht hadden overigens allebei vertraging.

Dus: wil
Je graag reizen zonder comfort, neem dan EasyJet.

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: mei 2020

In mei dit jaar zou ik samen met mijn vriend naar Londen gaan. Door de situatie rondom corona kon dit helaas niet doorgaan. Gelukkig gaf EasyJet direct aan dat dit geen probleem was en kregen wij een voucher. Tot dat moment was het contact met EasyJet prima, maar daarna begon de ellende. Wij hadden namelijk verwacht dat je met een code een nieuwe vlucht kon boeken, maar zo werkt het niet. Je moet een nieuwe vlucht telefonisch boeken (lees: hoge kosten door een onbereikbaar 0900-nummer). Meerdere malen gebeld (lang in de wachtrij, uiteindelijk telefoontjes dienen te verbreken aangezien ik niemand kon bereiken), gemaild en contactformulier toegestuurd, maar we krijgen nergens een reactie op. We willen onze vlucht namelijk plannen op een ander moment en we hebben het hotel al geboekt, vandaar dat we wel zeker willen zijn van onze vlucht. Helaas is EasyJet onbereikbaar. Waarom wordt er niet gewoon een code vrijgegeven waarmee je kunt omboeken? Het lijkt gewoon op een ontmoedigingsbeleid, zodat mensen denken dat ze een voucher krijgen, maar uiteindelijk is deze onbruikbaar als je geen vluchten kunt boeken. Het maakt niet uit op wat voor tijdstip je boekt (vroeg in de ochtend, rond lunchtijd of einde middag), niemand neemt op. Nooit meer EasyJet voor ons en ik hoop ook dat ik met deze recensie andere mensen kan behoeden voor EasyJet!

  • Algemeen 1
op 23 juli 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020

Na 2 pogingen contact, 3e poging succes! Ivm covid-19 zelf ticket omlaten zetten. dankzij flexbiliteit en mededenken van Easyjet zeer tevreden

  • Algemeen 9
op 25 juni 2020 bestemming: Engeland / london, reisperiode: juni 2020

Reis gaat niet door wegens corona. Infovoorziening via website Easyjet en account is lachwekkend slecht: geen enkele definitieve info of vlucht wel of niet doorgaat.

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: ItaliŽ / Milan, reisperiode: januari 2020

Deze reis K1HVSB2 is niet door gegaan van wegen COVID-19 uitbraak maar we willen EasyJet toch bedanken voor de geweldige service . We hebben ons reis kosten terug gekregen en hoop in de toekomst weer opnieuw het reis te boeken. Good luck.
Marion & Fred Siebelink

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws