Schrijf een review

EasyJet

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

Ervaringen met EasyJet

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 145 reviews over EasyJet lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 oktober 2014 door Marleen.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.702 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. EasyJet scoort dus gemiddeld 0,6 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. EasyJet heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

EasyJet krijgt gemiddeld een 3,3
op basis van 145 ervaringen:

3,3 + Ervaring delen
op 11 januari 2025 bestemming: Egypte / hungarda, reisperiode: januari 2025

We zijn op de heen vlucht naar Egypte tijdens de vlucht kon je eten bestellen ze beginnen van voor aan het vliegtuig en van achter het vliegtuig naar het midden toe toen ze bij de nooduitgangen terecht kwamen zaten we er met 12 mensen die wat wouden bestellen maar er was geen eten meer ze verkochte te veel broodje naar dat ze zich bij hadden en was een donker dame stewardess die dan zie dan hadden jullie zelf maar wat mee moeten nemen en dat kwam verkeerd terecht bij ons om hoe ze dat zij en ze bleef maar opmerking maken de oudere stewardess probeerde het met van alles op te lossen maar dit kan gewoon niet dat dit word gezegd op een vlucht van 5 uur was geen leuke ervaring met de donker dame van easyjet ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 30 november 2024 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2024

Bij vergissing boeking zefde dag aangegeven toch 150 euro extra in betaling brengen om over te boeken naar juiste datum. Je kunt niemand hiervoor telefonisch benaderen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 november 2024 bestemming: Londen, reisperiode: november 2024

Wij hebben een vakantie naar Londen geboekt en hebben gekozen om met Easyjet te vliegen. Wij zijn hier ontevreden over en zullen het niemand aanraden.

Bij de vlucht werd ons koffer geweigerd, vervolgens hebben wij het koffer moeten achterlaten op shiphol omdat wij anders 2 x 58 EUR (heen en terugreis) bij diende te betalen. Wij hadden ons gehouden aan de afmetingen van het koffer, maar de wieltjes waren 1 cm te groot. Het koffer werd door een medewerker van Easyjet aan de kant geschoven en wij kregen een vieze blik van de medewerker dat wij niet wilde betaalden zodat Easyjet makkelijk geld kon vangen.
Daarnaast wilde de medewerker van Easyjet niet zeggen waar het koffer weer opgehaald kon worden, want een klant die niet genoeg betaald is geen klant voor Easyjet. Ondanks dat wij ons koffer wilde labelen werden wij genegeerd door Easyjet.


Toen wij weer terugkeerden naar Schiphol was ons koffer op 'magische' wijze verdwenen en werden wij van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou bij Menzies liggen, bij security en bij Lost & Found. Echter weet niemand waar het koffer ligt. Toen wij weer terugkwamen was Easyjet boos dat wij niet hadden betaald en het was onze eigen schuld dat het koffer verdwenen was. Easyjet weigerde ook op zoek te gaan naar koffers en zeiden letterlijk: "als je een formulier invult daar doen wij toch niks mee". Ze benadrukten dat wij maar betaald moesten hebben en dat het onze eigen schuld is. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 november 2024 bestemming: Marokko / Marakesh, reisperiode: december 2024

Ik vind het erg klantonvriendelijk dat er alleen betaald kan worden met een creditcard. Je moet er maar net eentje hebben anders kun je dus niet boeken. Dingen bijboeken of je stoel reserveren als je geboekt hebt via andere sites waar je wel gewoon hebt kunnen betalen via ideal, klara of paypal gaat dus ook niet want dat kan alleen via de easyjet site waar je dus alleen kunt betalen met een creditcard.

  • Algemeen 1
op 20 november 2024 bestemming: tenerif / Costa Adeje, reisperiode: november 2024

De heen reis werd de trolly gemeten in de bak en die paste maar toen we naar nederland terug gingen moet de trolly werderom in tenerif in de meet bak en je raad het al de bak was te klein in ieder geval kleiner dan in nederland want mijn trolly paste hier niet soepel in en daarom moesten we 58 euro betalen, dit is dus gewoon geld klopperij. Ik ben er ook zeker van dat ik niet meer met easyjet mee gaat

  • Algemeen 1
op 12 november 2024 bestemming: Milaan / Amsterdam, reisperiode: november 2024

We hebben afgelopen 3 weken 8 vluchten gehad en hadden een rugzak gekocht wat als handbagage word gezien. Behalve bij easyjet. We moesten allemaal passen in dat kastje van ze . Niemand sprak engels alleen maar italiaans!!! Allemaal extra kleren aan . Maar bij een moment van niet opletten gewoon doorgelopen. Ze jagen gewoon om dat extra geld!!! Door deze acties heb je 1 allemaal frustaties en ze halen nooit hun slot tijd. 45 min vertraagd. Dan ook nog chagrijnige stewards op de vlucht! Wat een domper!!!

Beste maatschappij die we hebben gehad was NEOS AIR dit is wat vliegen moet zijn!!

  • Algemeen 1
op 11 november 2024 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: november 2024

Pas op voor Easyjet in verband met de groote van de handbagage, elke kleine koffer blijkt te groot en dus wordt er € 58,= in rekening gebracht!! Extra verdienmodel waar vrijwel iedereen intrapt!! PAS DUS OP!!

  • Algemeen 1
op 3 november 2024 bestemming: Amsterdam / Tenarif, reisperiode: januari 2024

Ik zal nooit vlucht boeken bij deze fucking Easyjet Engels organisatie!!!!!!!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2024

Boek nooit een auto via EasyJet. Voor het gemak heb ik bij het boeken van mijn vlucht naar Malaga gelijk een auto geboekt en om en gedoe te voorkomen ook een aanvullende verzekering. Kom je de auto ophalen blijkt deze betaalde verzekering niet te voldoen!! De auto krijg je alleen mee bij het betalen van een borg van €1.200 of door het afsluiten van een nwe verzekering. Dit omdat er geen volledige naam op de creditcard staat maar initialen (zoals bij alle nederlanders). Je hebt al betaald en een keuze heb je eigenlijk niet. Dat het een bekend probleem is bleek want het nummer van EasyJet lag klaar om te kunnen bellen! Die konden niks meer doen want de verhuur was al in gegaan. Later via de mail nogmaals de situatie aangegeven en dan wordt je opeens doorverwezen naar een externe partij (car Trawler). Te triest dit. Deze partij komt ook niet met een oplossing anders dan dat de huur al was gestart en ze niks kunnen. Echt zo jammer om je reis zo te beginnen en te eindigen.
Mijn advies boek geen huurauto bij EasyJet.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2024

Prettige reis. Vriendelijk personeel aanboord. Grondpersoneel is geen easyJet personeel maar een afhandelings maatschappij genaamd Menzies.

Toestel nieuwe airbus 320 Neo. Boarding muziek, gezellig cabine personeel. Behulpzaam en aanwezig.

Over gedoe met handbagage. Er staat duidelijk vermeld in het boekingsproces wat je kan meenemen met je ticket die je boekt. Mensen moeten toch echt beter opletten en lezen. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf want jij bent diegene die boekt. Genoeg emails gehad voor de reis wat ik wel en niet mee kon nemen met mijn boeking.

Ook snap ik niet zo waarom je een trolley moet volstouwen met van alles en nog wat . Spullen die je niet nodig hebt aan boord. Lekker inchecken ben je ook van de stress af en gezeur van grondpersoneel als jiij weer eens niet de regeltjes goed hebt doorgenomen.

Koffers waren er snel, echt binnen 20 minuten.

Volgende keer weer, doet niet onder voor de grote luchtvaartmaatschappijen die in Europa vliegen.

  • Algemeen 8

Bekijk 145 ervaringen over EasyJet