Schrijf een ervaring over EasyJet en maak kans op mooie prijzen!

EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 16 september 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2019

Vlucht was geen probleem. Alleen handbagage. Er staat zo mooi geschreven dat je dat mee mag niet dus. Op de heenreis moest het in het ruim oké geaccepteerd. Op de terugreis waren we op tijd op het vliegveld en 2,5 uur voor vertrek werd ons al meegedeeld dat de handbagage in het ruim moest want het was al vol. Zeer ontevreden over deze handelwijze ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 1 september 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2019

Vlucht vertraagd. Slecht communicatie. Ik wilde mijn hand bagage inchecken en mocht het niet, later voor de boarding ik moest dus toch niet mijn hand bagage mee.nemen.....echt heel erg vermoeiend!! Ze maken voor alles en nog wat een probleem!! Ondanks dat hun service middelmatig is. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 28 augustus 2019 bestemming: Zwitserland / Genčve, reisperiode: augustus 2019

Verschrikkelijk. Begin al met boarden, ik moest van de stewardess mijn rugzak per se onder de stoel doen, zodat ik geen been ruimte meer had. Iedereen met een trolley hoeft dat niet. Je wordt dus gestraft voor het feit dat je minder bagage meeneemt. Dus neem ik volgende keer ook maar zo'n koffertje mee. Vervolgens werd ons gemeld dat we niet konden vertrekken ivm het weer, waarom laat je ons dan boarden?? Ik werd tijdens de vlucht lastig gevallen door een andere passagier, personeel doet of ze het niet zien. Voor mij de volgende keer gewoon weer KLM. ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws