Schrijf een review

Info over EasyJet

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.

EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

Ervaringen met EasyJet

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 152 reviews over EasyJet lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 oktober 2014 door Marleen.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.769 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. EasyJet scoort dus gemiddeld 0,6 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. EasyJet heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

EasyJet krijgt gemiddeld een 3,2
op basis van 152 ervaringen:

3,2 + Ervaring delen
op 26 maart 2025 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2025

Met alle juiste reisdocumenten, gecheckt op easyjet.traveldoc.aero, zijn mijn partner en ik onterecht geweigerd bij het boarden. Met een Nederlands paspoort en een Nederlands verblijfsdocument kun je bij aankomst in Egypte een visum kopen. Het personeel wist dit niet, belde met iemand en liet ons, onterecht, vervolgens niet toe.

Meteen hierna zijn we op Schiphol langs de balie van Easy Jet gegaan. Zij konden ons niet helpen. Daarom zijn we langs KLM en Transavia gelopen. Beide vliegmaatschappijen bevestigden dat wij met een Nederlands verblijfsdocument gewoon een visum bij aankomst in Egypte kunnen kopen.

2 weken later krijgen we nog steeds geen contact met Easy Jet en krijgen we ons geld niet terug. Verschrikkelijke, slechte vliegmaatschappij. NOOIT MEER. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 maart 2025 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: maart 2024

Vorig jaar gevlogen met easyJet en moet er nog aan terugdenken; wat een verschrikkelijke maatschappij. Wanneer je op vakantie gaat weet easyJet meteen de vakantie pret te bederven op allerlei manieren. Had de afmetingen voor de handbagage goed opgenomen (dacht ik) en ben thuis gaan meten. Daarbij vergeten de wieltjes mee te nemen, extreem duur foutje! Wordt dan €120,00 alstublieft... Heen en terug keihard genaaid door het personeel van easyJet. Met je meedenken zat er ook niet in, en volgensmij vond het personeel het zelf ook verschrikkelijk om voor deze maatschappij te werken. Dit geintje kostte mij meer dan de retourvlucht zelf van en naar Schotland. Klachten indienen via hun website heeft geen enkel nut gehad, ze wimpelen je alleen maar af. Probeer deze maatschappij altijd te vermijden! Gelukkig vlieg ik binnenkort met KLM naar Ierland, daar kan het tenminste wel normaal en zijn ze nog een beetje menselijk. Echt wat een walgelijke maatschappij, heb er geen andere woorden voor... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 maart 2025 bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: maart 2025

Waardeloos handbagage moet je bij betalen omdat de wieltjes van de koffer bij de totale grote van de koffer word gerekend, pure oplichting.
Grond personeel uiterst onbeleefd.
Lijkt er op dat om klachten over service te voorkomen easyJet geen service geeft. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 februari 2025 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: februari 2025

Liever geen ster. Stelletje armoedzaaiers en mensenoplichters. Overal op aarde wordt een handbagage geaccepteerd, behalve bij jullie! Belachelijk. Die man komt op tien meter afstand met zijn pinautomaat op me afgelopen en twee mini koffers kosten 116 euro!

  • Algemeen 1
op 11 februari 2025 bestemming: UK / Londen, reisperiode: februari 2025

EasyJet levert niet wat het belooft. Veel extra kosten die ondoorzichtig zijn bij boeking. Ik heb geen sms ontvangen vertraging vlucht terwijl ik wel voor deze dienst heb betaald. De vliegreis heeft zowel op de heen als terug vlucht 7 uur geduurd vanuit Amsterdam. Veel extra tijd en kosten om op de vliegvelden ver buiten Londen te komen. Zeer teleurstellend

  • Algemeen 2
op 10 februari 2025 bestemming: Egypte / Sharm wl sheikh, reisperiode: februari 2025

Ik heb handbagage door de hele wereld is meegereisd, dit is de eerste keer dat ze alle koffers meten en de onze was net iets te groot, kosten €58 wat een afzetterij zeg , triest om zo geld te verdienen over de rug van passagiers die dan met de rug tegen de muur gezet worden.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2025 bestemming: Nederland / Madeira, reisperiode: januari 2025

In Amsterdam kunnen we gewoon doorlopen met onze koffers alleen op madeira moeten we een bedrag van115 euro bijbetalen omdat onze koffers te groot zijn wat is het verschil vlieg nog steeds met easy jet
Is trouwens ook gelijk de laatste keer hou niet van die ongein

  • Algemeen 4
op 11 januari 2025 bestemming: Egypte / hungarda, reisperiode: januari 2025

We zijn op de heen vlucht naar Egypte tijdens de vlucht kon je eten bestellen ze beginnen van voor aan het vliegtuig en van achter het vliegtuig naar het midden toe toen ze bij de nooduitgangen terecht kwamen zaten we er met 12 mensen die wat wouden bestellen maar er was geen eten meer ze verkochte te veel broodje naar dat ze zich bij hadden en was een donker dame stewardess die dan zie dan hadden jullie zelf maar wat mee moeten nemen en dat kwam verkeerd terecht bij ons om hoe ze dat zij en ze bleef maar opmerking maken de oudere stewardess probeerde het met van alles op te lossen maar dit kan gewoon niet dat dit word gezegd op een vlucht van 5 uur was geen leuke ervaring met de donker dame van easyjet

  • Algemeen 5
op 30 november 2024 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2024

Bij vergissing boeking zefde dag aangegeven toch 150 euro extra in betaling brengen om over te boeken naar juiste datum. Je kunt niemand hiervoor telefonisch benaderen

  • Algemeen 1
op 28 november 2024 bestemming: Londen, reisperiode: november 2024

Wij hebben een vakantie naar Londen geboekt en hebben gekozen om met Easyjet te vliegen. Wij zijn hier ontevreden over en zullen het niemand aanraden.

Bij de vlucht werd ons koffer geweigerd, vervolgens hebben wij het koffer moeten achterlaten op shiphol omdat wij anders 2 x 58 EUR (heen en terugreis) bij diende te betalen. Wij hadden ons gehouden aan de afmetingen van het koffer, maar de wieltjes waren 1 cm te groot. Het koffer werd door een medewerker van Easyjet aan de kant geschoven en wij kregen een vieze blik van de medewerker dat wij niet wilde betaalden zodat Easyjet makkelijk geld kon vangen.
Daarnaast wilde de medewerker van Easyjet niet zeggen waar het koffer weer opgehaald kon worden, want een klant die niet genoeg betaald is geen klant voor Easyjet. Ondanks dat wij ons koffer wilde labelen werden wij genegeerd door Easyjet.


Toen wij weer terugkeerden naar Schiphol was ons koffer op 'magische' wijze verdwenen en werden wij van het kastje naar de muur gestuurd. Het zou bij Menzies liggen, bij security en bij Lost & Found. Echter weet niemand waar het koffer ligt. Toen wij weer terugkwamen was Easyjet boos dat wij niet hadden betaald en het was onze eigen schuld dat het koffer verdwenen was. Easyjet weigerde ook op zoek te gaan naar koffers en zeiden letterlijk: "als je een formulier invult daar doen wij toch niks mee". Ze benadrukten dat wij maar betaald moesten hebben en dat het onze eigen schuld is.

  • Algemeen 1

Bekijk 152 ervaringen over EasyJet