Schrijf een ervaring over EasyJet en maak kans op mooie prijzen!

EasyJet

Url: https://www.easyjet.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van EasyJet

EasyJet is een Britse prijsvechter opgericht door de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1995 en vloog toen enkel van Londen naar Glasgow of Edinburgh. Momenteel is de maatschappij echter de grootste van het Verenigd Koninkrijk afgaande op de hoeveelheid passagiers.

Kenmerkend voor EasyJet is het ontbreken van een klassensysteem. Elk vliegtuig heeft enkel de zogenaamde Economy Class. Dit levert een flinke kostenbesparing op doordat er geen verschillende soorten maaltijden aan boord gebracht hoeven te worden. Ook op andere faciliteiten, welke meestal worden aangeboden tijdens de eersteklas vlucht, kan worden bezuinigd. Voor de aangeboden maaltijden moet bijvoorbeeld betaald. Dit drukt weer de kosten per ticket. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.

EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.

op 7 februari 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2019

Bij de gate van luton airport werden wij erg onvriendelijk behandeld en dat is nog op zijn zachts uitgedrukt eerst moest ik mijn hand tas in mijn trolley doen en mijn vriend zijn rugtas. Daarna vond ze mijn koffer te groot en dat hij in het ruim moest daarvoor moest ik extra gaan betalen deze mevrouw zij meerdere keren 15 pond maar het was 50 pond 58 euro wat is afgeschreven van mijn rekening eenmaal beneden was er niemand die mijn trolley aan nam en eenmaal terug in nederland nog gebeld met easy yet werd er erg moeilijk gedaan en heb ik mijn geld niet meer terug gekregen. Ik vlieg nooit meer met easy yet ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 december 2018 bestemming: Engeland / Londen-Southend, reisperiode: december 2018

Langs deze weg wil onze speciale dank toezeggen aan de voortreffelijke assistentie die ons verleend is door het personeel van Easyjet en Schiphol bij het verlenen van hun assistentie bij het aan boord gaan en bij aankomst van zowel de heenvlucht als retourvlucht van mijn man en mij. Wij zijn slecht ter been en zijn op zo,n voortreffelijke manier geholpen met alles , hier kan ik bijna niet de woorden vinden om hen te bedanken. Het was werkelijk voortreffelijk en zullen zeker vaker met de Maatschappij gaan vliegen. Chapeau en 1000 keer dank. Zeer tevreden passagiers Adri Buunk en Will Buunk-Hobbelink👍👍👍👍👍 ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 24 september 2018 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: augustus 2018

Tijdens het boeken van mijn retour tickets AMSTERDAM-EDINBOROUGH (4-7 augustus - €374,50) vul ik zorgvuldig de persoonlijke informatie van mijn vriendin en mijzelf in. De bewijzen hiervoor heb ik zwart op wit. Toch werd op de boardingpasses alleen onze voorletter vermeld. Hier kwamen wij achter bij het boarden. We moesten 140 euro bijbetalen en werden behandeld als honden. Ik wilde mijn vakantie die hierdoor heel gefrustreerd begon niet verder verpesten door een constructieve klachtbrief te schrijven en deed dit daarom 5 dagen later bij thuiskomst. De maatschappij reageerde 40 dagen later op mijn klacht met de woorden: helaas heeft u de klacht niet binnen 24 uur ingediend en kunnen wij daarom niets voor u doen. Ik vlieg nooit meer met deze maatschappij. ... Lees meer

  • Algemeen 2

Meer ervaringen

Nieuws