Schrijf een review
Info over United Airlines
United Airlines is een van de grootste luchtvaartmaatschappijen van de Verenigde Staten en is opgericht in 1926. De luchtvaartmaatschappij vliegt wereldwijd naar 339 bestemmingen en maakt sinds het jaar 2016 gebruik van biobrandstof. Samen met United Express voert United Airlines ongeveer 4.600 vluchten per dag uit naar meer dan 350 luchthavens op vijf continenten. United Airlines was tevens de eerste vliegtuigmaatschappij die in 1948 naar alle vijftig staten van de Verenigde Staten vloog. Vanaf maart 2019 is de vijfde non-stopvlucht van United Airlines gelanceerd. United Airlines vliegt vanaf Amsterdam non-stop naar New York, Houston, Chicago en Washington.
Naast vliegreizen kun je bij de luchtvaartmaatschappij ook hotels boeken en autos reserveren zodat je reis meteen compleet is. Tijdens de vluchten van de maatschappij kun je genieten van gratis livetelevisie en films bij alle vluchten met DIRECTV. Zo blijf je up-to-date met het nieuws, kun je populaire shows terugkijken en je favoriete sportteam aanmoedigen.
United Airlines werkt met het Verenigd MileagePlus-programma. Bij dit programma kun je sparen voor miles als je lid bent van het Plus-programma. Deze miles kun je vervolgens gebruiken in restaurants, winkels, voor reizen en meer. De luchtvaartmaatschappij weet tevens dat comfort een essentieel onderdeel is van de reis. Daarom voegt United Airlines meer premium zitplaatsen toe aan haar vliegtuigen zodat haar reizigers het comfort hebben van onder andere extra ruimte.
Ervaringen met United Airlines
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 19 reviews over United Airlines lezen. Het gemiddelde cijfer is een 4,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 9 oktober 2014 door stef van lankveld.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.711 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. United Airlines scoort dus gemiddeld 0,2 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. United Airlines heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
United Airlines krijgt gemiddeld een 4,1
op basis van 19 ervaringen:
4,1
+ Ervaring delen
Rik
op 9 januari 2025
bestemming: België / Brussel, reisperiode: januari 2025
2 vluchten geannuleerd op de zelfde dag. Meer dan 16 uur door moeten brengen op het vliegveld. 7 uur hiervan in een vliegtuig. Zonder eten en we mochten nog blij zijn met een flesje water. Bagage is kwijt. En het ook nog onmogelijk proberen te maken om een claim in te dienen. Nog nooit zoiets meegemaakt. Slechte airline waar ik ooit mee heb gevlogen.
... Lees meer
Luuk
op 3 december 2024
bestemming: Guatemala / City, reisperiode: november 2024
Dramatische maatschappij. Oude toestellen met slechte stoelen. Onvriendelijke en botte medewerkers. Echt voedsel, ze zijn de 3 sterren die ze zeggen te zijn niet waard.
... Lees meer
Mandy
op 9 juli 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2022
Personeel is gemeen en ongeïnteresseerd. Dorris Marlow sprak erg denigrerend naar meerdere mensen en dreigde dat ze de beveiliging ging halen omdat we zogenaamd de regels niet opvolgden.. ze had 0 compassie voor het feit dat wij uitgeput zijn door de vertragingen en meer dan 24u wakker te zijn.
In totaal hadden we 7u vertraging. We zouden vliegen van Orlando naar Washington en dan naar Amsterdam. Doordat de eerste vlucht vertraagd was hadden wij de aansluiting gemist met tientallen anderen. De rij bij de customer service duurde ontiegelijk lang. Ze wilde dat we de volgende dag gingen vliegen maar dat was voor ons geen optie. Uiteindelijk hebben we nog een vlucht kunnen vinden via Frankfurt naar AMS. Ipv dat ze dat aan ons in het begin konden vertellen. Voor hen was t makkelijker als we naar een hotel zouden gaan. Waar voor je geld krijg je niet. Een vlucht duurde 8uur en er werd maar 3x langsgelopen voor drinken… Mevrouw Marlow heeft onze stoelen toen ook nog eens veranderd zodat we niet meer naast elkaar konden zitten! Onacceptabel, ik heb gelukkig bewijs en zal het hier ook niet bij laten!!! Machtsmisbruik.
... Lees meer
Sam
op 23 december 2021
bestemming: Verenigde Staten / Nashville, reisperiode: februari 2018
Voor een familie bezoek had ik een nationaal vlucht nodig (NYC naar Nashville).
Mijn baggage is bij aankomst stuk gegaan (1 wiel weg, de uitschuifbaar handel was stuk, en de houder op zijkant stuk).
Ik heb een supervisor van United te woord gestaan met de vraag waarom ze mijn beggage hebben stuk gemaakt en wat ze aan de kosten gaan doen.
In het kort samengevat zegt ze: “You had a domestic flight so we are allowed to do that, welcome in the USA. Oh, and btw I know a good company where you can fix your luggage, but you have to pay by yourself”.
Dus vlieg niet met United.
Haarsma
op 28 maart 2020
bestemming: Belize / San Pedro, reisperiode: maart 2020
United Ailines heeft me zo maar laten staan in Belize! Ze hadden de legale en morele plicht om mij naar huis te brengen! Ik heb 2 dagen staan bedelen bij de incheckbalie om ik mee mocht! Huilen hielp niet!
Suzan
op 9 maart 2020
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2020
Ik ben 73 jaar en er word vanuit UA niet geadviseerd om naar New York Amerika te vliegen,ik zou vertrekken 31 maart maar wil mijn vlucht cancelen word niet geaccepteerd.
Schandalig
Smit
op 9 juli 2019
bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: mei 2019
Als je bijna 12 uur vertraging heb en je aansluitende vlucht mist daar door dus een dag later aankomt en united je gewoon aan je lot overlaat op vliegveld houston geen drinken geen eten geen hotel en tot op slot geen vergoeding uitkeert dan is het voor mij dus nooit geen united meer
Fleur
op 19 mei 2018
bestemming: Verenigde Staten / Indianapolis, reisperiode: april 2018
Ik vloog via Chicago naar indianapolis. In Chicago had ik een 5 uur durende overstap, waarna ik nog maar een uur hoefde te vliegen. Die vlucht werd telkens verlaat en verlaat totdat om 21 uur iedereen het vliegtuig in mocht. Na een bericht van de leiding, mochten we toch niet vertrekken en moest iedereen het vliegtuig uit. We kregen onze bagage niet en moesten 12 uur wachten tot de volgende vlucht. Omdat ik minder jarig was, moest ik op het vliegveld blijven. Ik kreeg geen bed, geen badkamer, geen privacy. Ik moest overnachten in een wachtkamer met 10 medewerkers van het vliegveld die daar pauze hielden. Er was dus lawaai, geen slaapplek en niets te doen.
De enige compensatie die zij bieden is een reischeque van 150 dollar, waarbij ik alsnog een vermogen moet uitgeven om hem te kunnen gebruiken (het kan alleen in Amerika en ik kom uit Europa).
Kortom ik ga nooit meer met deze maatschappij vliegen en ik vind het belachelijk hoe dit afgehandeld is. Ik raad het iedereen af ooit met dit bedrijf in zee te gaan.
Esther
op 7 mei 2018
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: april 2018
Vlucht Met United naar Amerika gevlogen. Ruim aanbod aan films, zeker op de heenweg. Op de heenweg hadden wij een nieuwer en luxer vliegtuig dan terug, maar ook dat vliegtuig was goed. Cabin crew op de 2 lange vluchten waren erg vriendelijk en het leek niet gemaakt (zoals je anders wel eens kan hebben). Op de eerste korte vlucht leken we een gepensioneerde crew te hebben, maar op zich niks verkeerds aan geweest.
Eten
Mijn moeder en ik hadden doorgegeven vegetarisch te willen eten en voor mij veganistisch indien mogelijk. Natuurlijk was ik enorm benieuwd naar het eten. Op zowel de heen- als terugweg (lange vlucht) kregen wij een curry en dat was werkelijk heerlijk! Als snack kregen wij een soort wrap, een pita met quinoa en groente en een koek. Daarnaast zat bij bijna elke maaltijd wel iets van fruit. Mijn vader keek jaloers naar mijn gerechten, terwijl hij een bakje rijst met kip had wat ook prima was. Maar ik moet zetten, het VGML eten was luxer dan het gewone eten!
Ik raad het aan om met United te vliegen!
Leon mertens
op 28 augustus 2017
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: augustus 2017
Zaterdag 26-08-2017 zouden we via Housten naar Cancun vliegen.
De orkaan Harvey was op komst en het was al bekend dat er massa's regen zou vallen. Er waren al veel alarmerende berichten en het was duidelijk dat de situatie daar uit de hand zou lopen. Er werden flinke overstromingen verwacht We waren dan ook zeer verwonderd dat United Airways gewoon op Housten vloog . Onderweg naar Housten werd al duidelijk dat de een na de andere transfer vlucht vanuit Housten gecanceld was. In Housten aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat het natuurgeweld overmacht was en dat we geen hulp en vergoeding bij hotel en weten konden verwachten. Wij zijd dus gewoon wetens en willen door United gedropt in Housten En zonder hulp zonder informatie aan ons lot over gelaten
We zitten in een onderwater gelopen stad ons Hotel heeft geen ontbied meer de winkels zijn dicht niets te eten
Het is schandalig dat United Airlines ons zomer naar een gevaarlijk gebied kan brengen en ons aan ons lot over laat
Vakantieverhalen / reisverslagen