United Airlines

Url: https://www.united.com/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van United Airlines

United Airlines is een van de grootste luchtvaartmaatschappijen van de Verenigde Staten en is opgericht in 1926. De luchtvaartmaatschappij vliegt wereldwijd naar 339 bestemmingen en maakt sinds het jaar 2016 gebruik van biobrandstof. Samen met United Express voert United Airlines ongeveer 4.600 vluchten per dag uit naar meer dan 350 luchthavens op vijf continenten. United Airlines was tevens de eerste vliegtuigmaatschappij die in 1948 naar alle vijftig staten van de Verenigde Staten vloog. Vanaf maart 2019 is de vijfde non-stopvlucht van United Airlines gelanceerd. United Airlines vliegt vanaf Amsterdam non-stop naar New York, Houston, Chicago en Washington.

Naast vliegreizen kun je bij de luchtvaartmaatschappij ook hotels boeken en auto’s reserveren zodat je reis meteen compleet is. Tijdens de vluchten van de maatschappij kun je genieten van gratis livetelevisie en films bij alle vluchten met DIRECTV. Zo blijf je up-to-date met het nieuws, kun je populaire shows terugkijken en je favoriete sportteam aanmoedigen.

United Airlines werkt met het Verenigd MileagePlus-programma. Bij dit programma kun je sparen voor miles als je lid bent van het Plus-programma. Deze miles kun je vervolgens gebruiken in restaurants, winkels, voor reizen en meer. De luchtvaartmaatschappij weet tevens dat comfort een essentieel onderdeel is van de reis. Daarom voegt United Airlines meer premium zitplaatsen toe aan haar vliegtuigen zodat haar reizigers het comfort hebben van onder andere extra ruimte.

op 28 maart 2020 bestemming: Belize / San Pedro, reisperiode: maart 2020

United Ailines heeft me zo maar laten staan in Belize! Ze hadden de legale en morele plicht om mij naar huis te brengen! Ik heb 2 dagen staan bedelen bij de incheckbalie om ik mee mocht! Huilen hielp niet!

  • Algemeen 1
op 9 maart 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2020

Ik ben 73 jaar en er word vanuit UA niet geadviseerd om naar New York Amerika te vliegen,ik zou vertrekken 31 maart maar wil mijn vlucht cancelen word niet geaccepteerd.
Schandalig

  • Algemeen 1
op 9 juli 2019 bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: mei 2019

Als je bijna 12 uur vertraging heb en je aansluitende vlucht mist daar door dus een dag later aankomt en united je gewoon aan je lot overlaat op vliegveld houston geen drinken geen eten geen hotel en tot op slot geen vergoeding uitkeert dan is het voor mij dus nooit geen united meer

  • Algemeen 3
op 19 mei 2018 bestemming: Verenigde Staten / Indianapolis, reisperiode: april 2018

Ik vloog via Chicago naar indianapolis. In Chicago had ik een 5 uur durende overstap, waarna ik nog maar een uur hoefde te vliegen. Die vlucht werd telkens verlaat en verlaat totdat om 21 uur iedereen het vliegtuig in mocht. Na een bericht van de leiding, mochten we toch niet vertrekken en moest iedereen het vliegtuig uit. We kregen onze bagage niet en moesten 12 uur wachten tot de volgende vlucht. Omdat ik minder jarig was, moest ik op het vliegveld blijven. Ik kreeg geen bed, geen badkamer, geen privacy. Ik moest overnachten in een wachtkamer met 10 medewerkers van het vliegveld die daar pauze hielden. Er was dus lawaai, geen slaapplek en niets te doen.
De enige compensatie die zij bieden is een reischeque van 150 dollar, waarbij ik alsnog een vermogen moet uitgeven om hem te kunnen gebruiken (het kan alleen in Amerika en ik kom uit Europa).
Kortom ik ga nooit meer met deze maatschappij vliegen en ik vind het belachelijk hoe dit afgehandeld is. Ik raad het iedereen af ooit met dit bedrijf in zee te gaan.

  • Algemeen 1
op 7 mei 2018 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: april 2018

Vlucht Met United naar Amerika gevlogen. Ruim aanbod aan films, zeker op de heenweg. Op de heenweg hadden wij een nieuwer en luxer vliegtuig dan terug, maar ook dat vliegtuig was goed. Cabin crew op de 2 lange vluchten waren erg vriendelijk en het leek niet gemaakt (zoals je anders wel eens kan hebben). Op de eerste korte vlucht leken we een gepensioneerde crew te hebben, maar op zich niks verkeerds aan geweest.

Eten
Mijn moeder en ik hadden doorgegeven vegetarisch te willen eten en voor mij veganistisch indien mogelijk. Natuurlijk was ik enorm benieuwd naar het eten. Op zowel de heen- als terugweg (lange vlucht) kregen wij een curry en dat was werkelijk heerlijk! Als snack kregen wij een soort wrap, een pita met quinoa en groente en een koek. Daarnaast zat bij bijna elke maaltijd wel iets van fruit. Mijn vader keek jaloers naar mijn gerechten, terwijl hij een bakje rijst met kip had wat ook prima was. Maar ik moet zetten, het VGML eten was luxer dan het gewone eten!

Ik raad het aan om met United te vliegen!

  • Algemeen 9
op 28 augustus 2017 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: augustus 2017

Zaterdag 26-08-2017 zouden we via Housten naar Cancun vliegen.
De orkaan Harvey was op komst en het was al bekend dat er massa's regen zou vallen. Er waren al veel alarmerende berichten en het was duidelijk dat de situatie daar uit de hand zou lopen. Er werden flinke overstromingen verwacht We waren dan ook zeer verwonderd dat United Airways gewoon op Housten vloog . Onderweg naar Housten werd al duidelijk dat de een na de andere transfer vlucht vanuit Housten gecanceld was. In Housten aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat het natuurgeweld overmacht was en dat we geen hulp en vergoeding bij hotel en weten konden verwachten. Wij zijd dus gewoon wetens en willen door United gedropt in Housten En zonder hulp zonder informatie aan ons lot over gelaten
We zitten in een onderwater gelopen stad ons Hotel heeft geen ontbied meer de winkels zijn dicht niets te eten
Het is schandalig dat United Airlines ons zomer naar een gevaarlijk gebied kan brengen en ons aan ons lot over laat

  • Algemeen 2
op 25 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2017

Jan Doets vliegt met United. Wij zijn bij het inchecken op Schiphol schandalig behandeld door een United man met zorgvuldig geëpileerde wenkbrauwen. Je kunt ter plekke geen weerwoord geven want dan zorgt hij er wel voor dat je niet in het vliegtuig terecht komt. Van die machtspositie heeft de man misbruik gemaakt om ons te vernederen. Iedereen om ons heen sprak er schande van.

  • Algemeen 4
op 10 juli 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2017

Zeer onprofessioneel geholpen door mw Kale. Ze weigerde mijn collega kleiwegt op de vlucht.

  • Algemeen 1
op 7 december 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: september 2016

Veel te oude kist voor een intercontinentale vlucht AMS NY. Minischermpje (4:3 formaat, zwaar verouderd), geen on demand entertainment, stoelen oud en versleten, personeel ongeinteresseerd. Je boekt 2 tickets, maar je wordt op verschillende plekken gezet. Heel vreemd en overall onvoldoende, zeker in vergelijking met andere aanbieders. Heb gehoord dat het aan de route naar US ligt. Kan, maar uiteindelijk raad ik United op AMS NY zeker af.

  • Algemeen 5
op 6 november 2015 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: oktober 2015

Vlucht van 5 uur naar Costa Rica vanuit New York. Goede vlucht, helaas wel zonder maaltijd of entertainmentsysteem. Stoelen waren niet al te best, stewardess was erg vriendelijk.

  • Algemeen 7

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen