Transavia

Url: https://www.transavia.com/nl-NL/home/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Transavia
Transavia won in 2018 de Reisgraag award

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

Transavia is in 2020 gestart met de touroperator-tak onder de naam Transavia Holidays. Via Transavia Holidays kun je naast je vlucht ook een hotel boeken.

op 5 september 2021 bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: augustus 2021

Op de dag van vertrek, kwam de crew 15 minuten voor vertrek aan, aan de gate. Vertrektijd 0400 uur ( de eerste vlucht van transavia van die dag). Transavia verkoopt extra services zoals priority boarding( MAX tarief), die service hebben wij niet gekregen. Om 04:05 uur roept de gezagvoeder om, dat de bagage net aan de gate is aangekomen. Hoezo? De eerste vlucht van die dag???? ... met ruim een half uur vertraging opgestegen. De Crew heeft zich het eerste 1,5 uur niet laten zien in de cabine. SCHANDALIG !!! Ok, ik snap gezien het tijdstip, dat ze allicht iets hadden van...."we beginnen onze service" wat later, maar roep dan op zijn minst na take off om dat passagiers welkom zijn om alvast iets te bestellen in de pantry. Je werd overigens ook niet begroet bij het instappen ( Grootste ergenis). Bij aankomst op Mykonos, ruim een uur op de bagage moeten wachten, terwijl er slechts 2 vluchten waren aan gekomen. Terug reis: Er werd niets gezegd over vertraging. Vliegtuig kwam pas binnen op vertrekttijd. Uiteindelijk een uur later vertrokken. Dus tijdens de turn around nog 30 min extra vertraging opgelopen. Ook bij aankomst op schiphol 1 uur op de bagage moeten wachten. Ik was Fan van Transavia, maar dit heeft mijn beleving helemaal teniet gedaan. Geen transavia meer voor mij ;-( zoooo teleur gesteld.

  • Algemeen 3
op 13 augustus 2021 bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: mei 2021

Opgelicht door TRANSAVIA

Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(

Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).

Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.

Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.

Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ......

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Op onze vlucht van Heraklion naar Amsterdam van afgelopen zondag 25 juli, waren er heel veel jongeren aan boord. Zij droegen de hele vlucht lang geen mondkapjes. Gedurende de vlucht werd er continu gehoest door meerdere passagiers zonder mondkapje.

Naast het moeten doorstaan van deze erg vervelende situatie hebben we zojuist een e-mail gekregen dat er op onze vlucht meerdere positieve corona gevallen zijn! Dat verbaast ons niets. Dit was voor aanvang van de vlucht al duidelijk!

Wij vinden het beleid van Transavia gewoon schandalig. De crew heeft niks gezegd of gedaan wat betreft het handhaven van de maatregelen. Het was duidelijk dat deze mensen al ziek waren vóórdat ze aan boord gingen. Niet één keer is er een vraag gesteld over het hoesten! Niet één keer werd een passagier aangesproken over het niet goed dragen van hun mondkapje!

De cabine personeel moet beter geďnstrueerd worden zodat zij weten hoe zij moeten reageren op mensen die deze regels niet naleven. Het is hun taak om te zorgen dat wij veilig kunnen reizen! We willen allemaal heel graag op reis maar als dit zo verder gaat wordt een vliegreis haast onmogelijk.

Transavia heeft GEEN corona maatregelen en biedt zijn passagiers GEEN veiligheid tijdens hun reis. Wij gaan dit verhaal met ieder kennis van ons delen en we zullen nooit meer met Transavia vliegen. Wij hopen met deze klacht andere besmettingen te kunnen voorkomen.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Door corona al 2 x moeten omboeken en het enige wat transavia aan service doet is het spekken van hun eigen goed gevulde portemonnee. Ze vliegen gewoon door ondanks negatief reisadvies en willen daar gewoon geld voor zien. Nu moeten we weer een reis met kosten om boeken naar een perioden waarin we nog niet weten of we daar ook kunnen reizen. Omboeken naar een goedkopere bestemming mag wel maar dan krijg je je geld niet terug. Schande. Waardeloze service

  • Algemeen 1
op 19 mei 2021 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2020

Werkelijk dramatische service en voorwaarden. Nooit meer transavia. Ondanks Corona, oktober 2020 waardoor we niet konden reizen naar een gebied (Italië) weigerde transavia de vlucht kosteloos te wijzigen of te annuleren. Dit terwijl dat gewoon een Europese verplichting is. Dus toch maar met kosten omgeboekt. Helaas nog steeds corona, april 2021. Wederom zegt transavia dat bij een basisticket het niet mogelijk is te wijzigen. Bovendien lukt wijzigen niet eens op de site, er zijn namelijk extra belastingen of kosten gekomen die eerst weer betaald moeten worden. De mevrouw ratelt maar door, ik kom er niet tussen, zonder te luisteren dat wegens corona de vliegtuigmaatschappijen vouchers of geld terug moeten geven. Laat de hele tent maar failliet gaan, ze krijgen miljarden van ons belastingbetalers maar service volgens de regels ho maar.

  • Algemeen 1
op 3 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Aangezien wij vorig jaar ivm code rood niet naar Spanje konden vliegen werd ons het aanbod gedaan naar dit jaar om te boeken
Voor 31 maart want de vluchten waren tot die datum bekend Daarna nog niet.
Dus geboekt maar niet van harte Voelde ons gedwongen te boeken voor 31 maart Hadden liever later geboekt.
Nu willen we ivm corona nog niet vliegen naar Spanje Ook al omdat het geadviseerd wordt door het kabinet dit niet te doen. Helaas daar heeft de vliegtuigmaatschappij GEEN boodschap aan Zij vliegen op Spanje dus u kunt mee.
Omboeken kan/mag kost u 140 euro extra. Dit vinden wij ONTERECHT. Ook al omdat wij gedwongen waren voor 31 maart te boeken.

Hebben meer mensen deze klachten en zijn zij mede hierdoor ook op extra kosten gejaagd?
Wat kan/gaat Transavia betekenen/doen voor deze mensen?

  • Algemeen 1
op 5 februari 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Zoek je een Belachelijk service ? Dan welkom bij Transavia!
Twee desks voor rond 300 passagiers, langzaam medewerkers met een onvriendelijk gezichten.
Toen Ik bij de desk was na 1 uur en 10 min aan het wachten gaf de medewerkster aan dat Ik snelle test moet doen, en Ik dacht zelf dat heel makkelijk zou zij want normaal gesproken de snelle test moet in de vliegveld zelf! Maar het was buiten de vliegveld.
Dus Ik heb taxi genomen en toen Ik daar was, waren zoveel passagiers voor de test aan het wachten.
In iedere geval was Ik 37 min voor het vertrek.
De zelfde medewerkster met een belachelijke gedrag gaf aan. dat de desk is 40 min voor het vertrek gaat dicht, en Ik moet helaas nog een vliegticket kopen!
Ik heb daarna Transavia opgebeld en zij gaven aan met een belachelijke gedrag dat zij niets voor mij kunnen betekenen, want Ik was al te laat !!!! Ik heb voor de ticket + huisdieren rond 500 euro betaald+PCR 125 + Snelle test 45 + taxi 20 euro om de snelle test te doen, in totaal heb Ik 690 euro voor enkele reis ticket van Malga naar Amsterdam betaald, en nu moet Ik opnieuw eeb vliegticket kopen.
Ik heb de klantenservice netjes gevraagd om de vliegticket van vandaag naar overmorgen te maken, en dan kan Ik misschien extra betalen.
De klantenservice gaf aan dat de vliegtuig van overmorgen is bijna vol ! Toen Ik naar de website van Transavia ging, was bijna het hele vliegtuig leeg !
Ik reis bijna 12 jaar met Transavia en helaas gaat de volgende vlucht de laatste voor mij met hun.
Met Auto reizen is de beste en veel te veel goedkoper!
Bedankt voor jullie slechte service!

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020

In september 2019 hebben wij tickets geboekt voor mei 2020. Door corona gingen de vluchten niet door. Verzoek van de vliegmaatschappijen en overheid was om zoveel mogelijk om te boeken ivm de financiele situatie als iedereen geld ging terugvragen. Wij hebben gehoor gegeven aan het verzoek en omgeboekt naar maart 2021. Nu kregen wij op 12 januari de melding dat onze vlucht met boeking is gewijzigd van luchthaven. Eindhoven werd Schiphol. Niet te doen voor ons dus wij hebben geannuleerd.  Nu staat echter onze terugvlucht. Tja....als we niet heen kunnen kunnen we ook niet terug....lijkt me logisch. Het feit dat we 2 aparte boekingen hebben kwam doordat bij de allereerste boeking ( dat was in 2019) het niet lukte om heen en terugreis in 1 boeking te doen. Advies van de klantenservice was toen 2 losse boekingen te doen. Maakte qua prijs geen verschil dus wij hebben toen geboekt. Nu hebben wij echter een probleem omdat wij aan dat tweede ticket vanuit malaga naar sevilla niets hebben. Wij willen die tweede boeking natuurlijk ook vergoed hebben. Wij kunnen er per sot van rekening niets aan doen dat we los moesten boeken maar dreigen daar nu wel de dupe van te worden. Dat kan toch niet. Zelfs een klein kind kan nog snappen dat als je ergens niet aankomt er ook niet kunt vertrekken. Wij hebben op advies van de klantenservice 2 losse boekingen gedaan, zijn destijds aan het verzoek tegemoet gekomen om ons geld niet terug te vragen en om te boeken en nu krijgen we ons geld niet terug omdat we niet kunnen vliegen. Dat is stank voor dank, super oneerlijk, zeer slechte service en asociaal.
Waarom wordt er ueberhaupt nog gevlogen. Overheid zegt dat niet noodzakelijk reizen niet mag. Vakantie is niet noodzakelijk, maar Transavia trekt zich daar helemaal niets van aan en laat de passagier stikken. Waarom doet een overheid hier niets aan.? Geld in de bedrijven pompen om ze overeind te houden maar daar staat dan niets tegenover ten opzicht van de klant. Resultaat is in ieder geval dat veel mensen niet meer met Transavia gaan vliegen na deze acties.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Bij deze wil ik een compliment geven over annuleren van een reis ivb met de corona virrus binnen 4 dagen me geld terug gekregen was al super tevreden over transavia maar nu helemaal volgende vluchten gewoon transavia

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:
TRANSAVIA: WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven
gelden voor annuleren, omboeken etc.)
KLANT ONVRIENDELIJK, A-SOCIAAL, SCHANDALIG

Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en reiskosten) niet verzekerd.
Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen
Reisadvies buitenland: Code oranje
Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)
WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ???? NIEMAND ( ANWB, ANVR, MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen