Schrijf een ervaring over Transavia en maak kans op mooie prijzen!

Transavia

Url: https://www.transavia.com/nl-NL/home/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Transavia
Transavia won in 2018 de Reisgraag award

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

KLM
6,4
op basis van 209 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
Emirates Airline
6,0
op basis van 54 reviews
Lees meer
op 13 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Vriendelijk personeel, maar:
- Vieze tafeltjes
- Smerige instructiekaarten
- afgetrapte tijdschriften
- Smerige achterkanten van de stoelen

Daarnaast vlogen we om 11 uur Griekse tijd (12 uur Nederlandse tijd), dus iedereen wilde lunchen aan boord. De meesten namen een broodje, waardoor de laatste mensen geen enkel soort broodje konden krijgen. Alleen een tosti van het meest goedkope brood.

Tweede ronde afval ophalen kwam pas heel laat, waardoor iedereen met afval lange poos bleef zitten.

  • Algemeen 6
op 10 september 2019 bestemming: Nederland / St. willebrord, reisperiode: september 2019

Cabinepersoneel begon 45 min te laat aan hun eet en drink rondje.
Toen ik vroeg om te bestellen werd ik afgesnauwd en moest maar geduld hebben. Hierna werd er 3x gezegd ik loop niet weg, hen geduld.
Dit terwijl ze nog niet aan de ronde waren begonnen.
Mijn geduld raakte op.

Cabinepersoneel zat de gehele reis met de gordijntjes dicht. Waren erg luidruchtig aan het kletsen en lachen. Stoorde mij hier erg aan.

  • Algemeen 2
op 5 september 2019 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: september 2018

Piloten, stewards/stewardessen zijn professioneel en over het algemeen erg behulpzaam. ik kan mij voorstellen dat zij af en toe even uit de plooi schieten bij extreme drukte en gemekker van passagiers... Transavia vind ik op zich een prima maatschappij (voor zover ik van buitenaf kan beoordelen). Wij vliegen al zo'n kleine twee jaar 4 keer per maand op en neer naar Nice (woon/werk) en wat opvalt is dat in 80% van de vluchten vertraging optreedt. Elke keer weer wat anders; vanavond op de run vlak voor het opstijgen - na reeds een uur vertraging - werd het toestel teruggeroepen vanwege een logistiek probleem. Al met al 1,5 uur vertraging. Zomaar een voorbeeld. omdat de vertragingen eerder regel dan uitzondering zijn is dit behoorlijk gaan irriteren. Ik denk dat de luchtvaart in het algemeen de gehele logistiek etc. eens goed moet evalueren en maatregelen moet nemen. Het lijkt of het steeds erger wordt en tegelijk als "normaal" beschouwd wordt. Ergerlijk voor zowel passagiers als personeel (lijkt mij). Een vertraging staat niet op zichzelf; er zijn veelal gevolgen aan verbonden die onzichtbaar zijn, zoals het te laat bezorgen van medicijnen, te laat voor het aanwezig zijn bij een overlijden, geen verbinding met OV, het missen van een afspraak, nou ja noem maar op. Zolang dat maar niet als "normaal" beschouwd gaat worden..
Ik hoor critici denken:" dan neem je toch (vooraf) maatregelen of bedenk je alternatieven"! Ja, vaak lukt dat, soms geheel niet. Zolang het maar niet standaard wordt..

  • Algemeen 4

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen