Schrijf een review

Transavia

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Haarlemmermeer NL

Logo van Transavia

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

Transavia is in 2020 gestart met de touroperator-tak onder de naam Transavia Holidays. Via Transavia Holidays kun je naast je vlucht ook een hotel boeken.

Ervaringen met Transavia

Transavia krijgt gemiddeld een 3,7
op basis van 558 ervaringen:

3,7 + Ervaring delen
op 1 oktober 2024 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2024

Vlucht geanuleerd en transavia liet ons gewoon op het vliegveld staan.
Kregen een mail dat we de vliegkosten en hotelgasten vergoed kregen nu maanden verder reageert transavia nergens op en laat ons in de kou staan

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2024

Betaald voor extra cabine bagage. Koffer is 2 cm te groot. Dus 65 euro bijbetalen. Vervolgens gaat de koffer gewoon in het ruim. Als we de koffer hadden ingecheckt was bijbetalen niet nodig.
Gewoon extra bijverdiensten voor Transavia.

  • Algemeen 3
op 1 oktober 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2024

Voor de zoveelste keer een wijziging van het toestel waardoor onze betaalde extra beenruimte komt te vervallen. HOE moeilijk is het om de 3 rijen met extra beenruimte om te zetten in het toestel?!?!?! Het gaat maar om 18 personen! Probleem voor die mensen opgelost!
Goed, je krijgt je geld terug, maar dat weegt niet op tegen het ongemak. Wij boeken de extra beenruimte niet uit luxe, maar vanwege gezondheidsproblemen. Voor ons was dit de laatste keer dat we met Transavia vliegen!

  • Algemeen 1
op 27 september 2024 bestemming: Nederland / Huizen, reisperiode: september 2024

Ronduit onbeschot geen hulp en Houdt zich niet aan wetgeving en regelgeving. Ticket geboekt alleen fout gemaakt, wilde annuleren binnen 24 uur en volgens de verschillende wetten waaronder Consumenten bescherming en ANVR wet indien je binnen 24 uur afmelding aangeeft hoef je officeel geen reden van annulering aan te geven. TENZIJ er in de algemene voorwaarden van reisorganisatie staat dat ze AFZIEN van het HERROEPIGNSPLICHT. DIT STAAT ER NIET.
Dus Transavia is in mijn geval niet eens niet klantvriendelijk alleen maar ook nog eens wetoverschrijdend! Hierdoor ligt er nu ook een geschil bij mijn Jurist.
Transavia Houdt zich niet aan afspraken, Prijzen op de website zijn nog steeds misleidend terwijl dit ook meermaals is aangegeven in de media en regering dat deze manier van verkoop niet meer mogelijk is.
Advies is dan ook om niet meer via Transavia te vliegen en andere maatschappijen aan te schrijven want Klantvriendelijkheid, service en gastvrijheid is ontzettend ver te zoeken! Ze maken gewoon misbruik van hun klanten!!

BOEK HIER NIET!!!

  • Algemeen 1
op 26 september 2024 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juli 2024

Ik had voor mijn vrouw en mij stoelen met extra beenruimte gereserveerd en hiervoor betaald. Echter, nog aan de grond op de vertrekkende luchthaven, kwam er een heer naast ons zitten. Hij zat blijkbaar krap in de economy plaatsen en mocht van de purser op de extra beenruimte stoel zitten.

Een stewardess sprak hem hierover aan, gaf aan dat er voor deze stoelen een toeslag van € 15,- van toepassing was. De heer gaf aan dat hij hier mocht gaan zitten en de toeslag niet zou hoeven te betalen. De stewardess ging navragen bij de purser en kwam terug met de mededeling dat hij inderdaad mocht blijven zitten en geen toeslag hoefde te betalen.

Hierop mijn vraag aan de stewardess: Krijgen wij de betaalde toeslag terug dan. Antwoord: Daar ga ik niet over.

Het was een terugvlucht naar Rotterdam, ook voor deze heer, dus hij wist van de zitruimte vanuit zijn heenvlucht en had dus vooraf ook extra beenruimte kunnen bijboeken en de toeslag betalen. Dit had hij dus niet gedaan, maar kan zonder toeslag wel profiteren van de extra beenruimte.

Ter kennisgeving. Ik boek zelf, i.v.m. mijn lengte altijd extra beenruimte en betaal dus de toeslag.

Wat hier gebeurde is verre van eerlijk en om die reden vorderde ik onze betaalde toeslag terug. Als wij moeten betalen, dan moet die ander ook betalen en als die ander niet hoeft te betalen, dan is het onredelijk om om ons wel te laten betalen. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Behalve met een nietszeggende mail van Transavia geen serieuze behandeling. Niet betalende passagiers hebben voordeel boven betalende. Dit is gewoon discriminatie van de betalende passagiers.

Datum van ervaring: 06 juli 2024

  • Algemeen 1
op 23 september 2024 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2024

Met tweemaatstaven meten en onbeschoft p
Met twee maatstaven meten. moest extra 65 euro afrekenen, ter wijl een ander Met hetzelfde probleem mag doorlopen. Koffer 2 cm te groot. Werd onbeschoft behandeld door medewerkers.

  • Algemeen 1
op 22 september 2024 bestemming: Cyprus, reisperiode: september 2024

Bagage pas dag 4 ter plaatse,bij heenreis 1u30 vertraging.Bij terugkomst 2u30 vertraging

  • Algemeen 4
op 22 september 2024 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: september 2024

Net als op de heenreis wordt de vlucht door een andere maatschappij uitgevoerd. Reservering voor stoel met beenruimte vervalt. Niet alleen voor ons maar ook voor 5 rolstoelgebruikers (een persoon die alleen met één hand de stuurknuppel kan bedienen, een persoon die een totale verlamming van zijn onderlichaam had, een persoon met waarschijnlijk vergevorderde ALS). Eén van deze werd met een speciale vliegtuigrolstoel naar de plaats gereden, de andere moeten meer dan het halve vliegtuig doorstrompelen, terwijl alle andere passagiers al zaten. Een beschamende en genante vertoning. Hoewel al geruime tijd van te voren bekend is dat er met een ander vliegtuig werd gevlogen, is Transavia niet in staat de plaatsen met extra ruimte aan de reserveringen toe te wijzen. Schande, schande.

  • Algemeen 1
op 22 september 2024 bestemming: Cypres / Larnarca, reisperiode: september 2024

Stoelen worden met opzet ver uit elkaar geplaatst. Transavia dwingt hiermee een stoel te reserveren tegen extra betaling.

  • Algemeen 1
op 20 september 2024 bestemming: Valencia, reisperiode: september 2024

Onze vlucht vanuit valencia was verlaat, eerst een half uur daarna 2u. Met als gevolg dat de luchthaven van Eindhoven gesloten was en we moesten vliegen op Schiphol. Vandaar zouden we met de bus dan naar Eindhoven gebracht worden. De bussen waren er veel te laat. Als ze weten dat er om 2 u snachts mensen toekomen die dan nog anderhalf uur in een bus gepropt moeten worden. Kunnen ze dan echt ni zien dat er op tijd een bus staat!! Met gevolg terugreis die normaal in totaal 4 uur duurt ,nu 11 uur duurde! Maar een compensatie is er niet want ja de vlucht zelf had maar 2u36 vertraging. De rest van transfers tellen ze ni mee.
Nooit meer transavia, ik betaal liever wat meer in het vervolg!

  • Algemeen 1
op 19 september 2024 bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: september 2024

Krijg bericht in de mail dat onze vlucht olbia amsterdam morgen aankomt het maar 2 uur vliegen is, wat een amateurisme.

  • Algemeen 4
op 18 september 2024 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: september 2024

Gereserveerde plaatsen met beenruimte vervallen

  • Algemeen 4
op 17 september 2024 bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: september 2024

Tegenwoordig de " geen service " gerichte maatschappij. Via reisburo geregeld en betaald voor ruim en cabi ne bagage. Mijn goedgekeurde cabine trolley, die al 10 jaar zonder probleem mee gaat op reis, bij allerlei vliegmaatschappijen ........ook Transavia , is nu ineens door het slotje 1 cm te groot. Bij incheck Schiphol wordt er niets gezegd.......bij de gate een zeer on gastvrije dame, die meteen roept dat je 65€ moet betalen........officiële cabine koffer met 6 kg inhoud. Schandalig verdienmodel van Transavia. Daarbij is de stoelruimte ook geval op gepropt zitten. Hoe krijgen mensen trombose benen.......zo dus.
Nee, voor ons nooit Transavia meer.....betaal liever iets mee voor fatsoenlijke behandeling

  • Algemeen 3
op 15 september 2024 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: september 2024

Op alle mogelijke manieren probeert Transavia de prijs op te drijven. Op zich begrijpelijk maar probeer dan ook iets te doen aan al die vertragingen.....

  • Algemeen 3
op 13 september 2024 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2024

Het is een zeer vertrouwenswaardig bedrijf . Staan altijd paraat voor vragen en of problemen

  • Algemeen 10
op 13 september 2024 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2024

De nieuwe baggage regels worden lijkt het wel bewust niet goed uitgelegd om last minute net voor het instappen nog even te cashen. Ondanks dat Transavia een prijsvechter is, er zijn regels. Bij boeken moeten alle kosten duidelijk zijn. Gisteren net voor het boarden is er een controle, dat had men ook zeker anderhalf uur daarvoor kunnen doen bij bagge inchecken. En dan ineens mag je 65 Euro betalen. De portugese dames bij de balie spreken gebrekkig tot geen engels om het uit te leggen en ze zijn ontzettend arrogant en onvriendlijk. Men wou ook dat ik cash betaalde zonder een bonnetje te krijgen, dit begint op het corrupte beleid in Nigeria te lijken. En ik snapte het echt niet want op de heenreis waren er GEEN extra kosten ???. Met ons was er nog een stel, die werden terecht boos. Resulaat; u vliegt niet mee naar Nederland. Waar halen ze de arrogantie vandaan !!! Naderhand aan de stewardess gevraagd hoe het zit, die kon het goed uitleggen. DUIDELIJKHEID en TRANSPARANTIE Transavia. Door al het gedoe miste de piloot zijn slot en vertrok de al vertraagde vlucht nog later. Dit kan zoooooooooooooo veel beter.

  • Algemeen 3
op 10 september 2024 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: september 2024

Zeer slecht beleid betreft handbagage! Je boekt je vlucht met alleen handbagage. Mag je alleen een lullig tasje meenemen ipv een kleine trolley. Betaal je nog is 100 euro totaal voor zo een kut koffertje. Terwijl je al extra geld moet betalen om je grote koffer mee te nemen plus een bedrag zodat je naast elkaar een stoel kan boeken. Laatste keer Transavia.

  • Algemeen 3
op 9 september 2024 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2024

Vluchtnummer: HV6878

Na wat een heerlijke vakantie was op Kreta, liep het einde helaas iets minder fijn af. De terugvlucht was al iets vertraagd naar 23:00 uur, maar uiteindelijk bleek deze geannuleerd te zijn. Hele slechte communicatie op het vliegveld Heraklion, onduidelijke mails van Sunweb en het zelf moeten achterhalen wat de vervolgstappen zouden zijn. Uiteindelijk pas om 03:00 gearriveerd in een hotel, waar we de nacht konden doorbrengen. Helaas ook in de tussentijd geen eten of drinken aangeboden gekregen.

Wekker ging om 07:00 uur, ontbijt was hierna en iedereen werd om 08:30 opgehaald om teruggebracht te worden naar het vliegveld. Dit omdat de vlucht in eerste instantie verplaatst zou worden naar 11:00 uur de volgende ochtend. Echter kreeg iedereen om 06:00 uur per mail te horen dat de vlucht helemaal niet zou doorgaan en heeft Sunweb een vlucht om 19:45 uur diezelfde avond geregeld. Nu zou je denken dat is goed geregeld, maar dit bleek helaas niet het geval.

Eenmaal aankomen op het vliegveld spraken wij een personeelslid van Sunweb. Deze meneer bevestigde dat onze vlucht om 19:45 uur zou zijn en adviseerde ons deze tijd te wachten op het vliegveld (omdat de vlucht volgens hem nog wel eens kon vervroegen). We hebben aangegeven dat wachten van 08:30 tot 19:45 aardig lang is en hebben gevraagd of we terug gebracht konden worden naar het hotel. Helaas was de reactie dat dit niet mogelijk was en bleef de boodschap dat we maar op het vliegveld moesten wachten. Ook gevraagd of de kosten die gemaakt worden gedurende de dag wel gedeclareerd konden worden. Deze meneer gaf aan dat dit voor eigen rekening was. Kortom naast de korte overnachting en het ontbijt in het hotel was de gedurende tijd niets voor ons geregeld.

Zowel door Subweb als Transavia werd er voor ons niets geregeld en werden wij aan ons lot overgelaten. Er wordt geen rekening gehouden met de behoeften die een mens heeft (eten, drinken, passende verblijfplaats ect.). De communicatie tussen beiden leek ook niet aanwezig te zijn en dit bleek later op de dag. Er werden namelijk andere passagiers rond 18:00 uur met een taxi afgezet bij het vliegveld. Toen wij verbaasd vroegen waar zij vandaag kwamen, gaven zij aan de gehele dag te hebben verbleven in een hotel. Het was echt een ongeregeld zooitje (nog netjes gezegd) en dan heb ik nog niet eens alles benoemd, aangezien dit te veel is om op te schrijven. Helaas hebben wij niet alleen financiële kosten gemaakt, maar heb ik ook lichamelijk geleden aan dit tafereel. Door het feit dat wij geen plek hebben gekregen om tot rust te komen heb ik (mogelijk blijvende) extra schade opgelopen aan mijn chronische rugklachten.

Ondanks het feit dat de meneer van Sunweb aangaf dat de gemaakte kosten voor eigen rekening waren, heb ik alsnog een claim ingediend bij Transavia. Ik hoop dat dit serieus wordt genomen en ook dat er intern gekeken wordt naar waar dit allemaal is misgegaan.

  • Algemeen 3
op 8 september 2024 bestemming: Oostenrijk / Salzburg, reisperiode: september 2024

Vandaag gezellig naar Salzburg. Helaas was het even niet anders dan vliegen met Transavia. Full package geboekt. Bubbels cabine bagage, 30 kg check in voor 2 personen en terwijl 30 totaal genoeg was.
Vlieg zelf wekelijks met de goede maatschappijen maar het was niet anders.
Pas mijn koffer op verzoek van een medewerker in zo een maat bak en de pootjes van mij goedgekeurde samsonite koffer waren 6 mm te groot. Kan je € 65,- bijbetalen. Daarbij ook nog mede te delen dat er voor een koffer en tas betaald is en ik alleen een foffertje bij mijn had. Ik vind het schandalig. Daarnaast door de discussie omdat wij het gewoon niet accepteren niet toegelaten tot het toestel en nieuwe tickets bij een normale maatschappij moeten boeken.
Transavia mag van mij door iedereen gecanceld worden want slechter bestaat er niet. Geld wolven zijn het.

  • Algemeen 1
op 7 september 2024 bestemming: Griekenland / Santorini, reisperiode: juni 2024

Bagage niet aangekomen. Declaratie ingediend (kost echt veel tijd om nieuwe spullen te kopen en ook te declareren). Transavia wil geen vergoeding geven voor nieuwe boottickets. Argument: er was geen vertraging van 2 uur (dat meer dan 10 mensen allerlei formulieren in moeten vullen dat meer dan 2 uur duurt, telt niet mee). Na mailwisseling gewoon geen reactie meer. Ze geven gewoon geen antwoord. Wat is dat voor club.

  • Algemeen 2
op 5 september 2024 bestemming: Athene / Griekenland, reisperiode: september 2024

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze maken de website express onduidelijk zodat het contactformulier onvindbaar is.

  • Algemeen 1
op 3 september 2024 bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: september 2024

Vijf dagen Mykonos en drie dagen geen koffer samen 1 koffer hele vliegtuig heeft koffer en wij niet?! Dan ook nog een gigantische administratie doorgeven omdat ze zelf niet kunnen bedenken dat je in het buitenland +30 graden weer alles moet kopen wat in de koffer zat… nuja voor die eerste drie dagen.. moet je alle Griekse bonnetjes vertalen niet te doen. Maar zij willen het ook niet doen wat een flut bedrijf plus met je knieën in je neus 3 uur zitten.. niks comfortabel aan dat vliegen

  • Algemeen 2
op 30 augustus 2024 bestemming: Italy / Catania, reisperiode: juli 2024

Transavia is a disgraceful company. They cancelled our flight. They offered no alternativie. What's more we have been waiting for the reimbursement of our money for almost two months, all to no avail. Transavia seems to be above the law.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2024 bestemming: Kroatië / Rijeka, reisperiode: augustus 2024

Dubbel moeten betalen voor cabinebagage. Mijn cabinebagen koffer die voldet aan standarde cabinebagage metingen paste niet in bakje bij instappen en ik moest 65 EUR betalen voor bagage die ik al betaald heb. Transavia is zo onbetrouwbaar!

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2024 bestemming: Soanje / Alicante, reisperiode: juni 2024

Het bagagebeleid is echt niet gewoon meer. We hadden een koffer van samsonite gekocht die als handbagage mee kon. Hij was echter 2 cm te groot. Ditkwam door de bevestiging van de wieltjes die van hard plastic waren.

  • Algemeen 4
op 4 augustus 2024 bestemming: Kroatië / Dubrovnik, reisperiode: juli 2024

Terugvlucht werd geannuleerd. Op hun advies zelf andere vlucht geboekt + treintickets want terugvlucht op Schiphol ipv Rotterdam. Claim direct ingediend, zou drie weken in beslag nemen. Na drie weken niks. Gebeld, vanwege de zomerdrukte aangepast naar drie tot zes weken.

Heenvlucht is de ruimbagage niet meegekomen. Ruim 4 dagen zonder spullen. Uiteraard konden wij noodzakelijke dingen aanschaffen en wederom een claim ingediend. En uiteraard ook hier zitten we te wachten op ons geld.

Het gaat inmiddels om een behoorlijk bedrag, maar dat interesseert Transavia helemaal niks.
Voor ons geen Transavia meer!

  • Algemeen 1
op 29 juli 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2024

Op 15 juni werd onze vlucht Malaga—Amsterdam een paar uur voor vertrek geannuleerd. Niemand te bereiken bij klantenservice. Pas om 8 uur kon je bellen, terwijl onze vlucht om 8.50 uur zou vertrekken. Gelukkig de laatste tickets bij concurrent Vueling kunnen boeken zodat we in ieder geval naar huis konden. Maar Transavia is bezig met een ontmoedigingsbeleid zodat mensen afzien van compensatie etc. Ben nu bijna 6,5 week bezig om ons geld terug te krijgen. Vanavond wederom 1,5 uur in de wacht gestaan om uiteindelijk een medewerkster tien keer te horen zeggen: excuses voor het ongemak, maar me wel weer terug verwees naar de mail, waarbij ik wederom als antwoord krijg dat ik binnen 3-6 weken een antwoord kan verwachten! Een antwoord! Ik wil mijn geld waar ik recht op heb! Terwijl een collega mij afgelopen zaterdag verzekerde dat het bedrag vandaag zou worden overgemaakt. Schandalig en compleet respectloos hoe Transavia omgaat met passagiers. Het lijkt me duidelijk dat wij nooit meer met Transavia zullen vliegen!

  • Algemeen 1
op 23 juli 2024 bestemming: Spanje / Albir, reisperiode: juli 2024

Slechte service over meenemen scootmobiel, word na het boeken van de tickets pas een beslissing genomen of deze wel of niet mee mag.uiteindelijk afgewezen door te weinig ruimte, mijn scootmobiel is opvouwbaar en niet groeter dan een koffer, bij de vraag of ik een extra koffer mocht meenemen was het antwoord JA, schiet mij maar lek er was toch te weinig ruimte!
Ze doen maar wat bij Transavia, zeggen tot twee maal toe dat ze voor een bepaalde tijd terug bellen, maar helaas!
Ze verdienen zeker niet de scoonheidsprijs als het gaat om service en misschien een goede tip, zet mensen achter de telefoon die wel beslissingen mogen nemen en niet een standaard riedeltje afdraaien die ze op een cursus communicatie hebben gekregen want als ergens mijn nekharen van overeind gaan staan dan is het dat wel!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2024 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2024

Transavia laat tegenwoordig betalen voor meenemen cabine bagage. O.k., maar wij mochten DUBBEL betalen. Onze rolkoffers die van standaardformaat zijn, pasten niet in een bak van Transavia en dus moesten we naar de incheck balie om nog een keer voor de bagage te betalen. Erg misleidend.

Altijd weer spijt als ik met Transavia vlieg -- een vorige reis twee uur moeten wachten op bagage 's nachts. De logica is duidelijk: de goedkoopste afhandelaar inzetten die vervolgens te weinig personeel inzet, omdat dat goedkoper is.

  • Algemeen 3
op 27 juni 2024 bestemming: Kreta / Heraklion, reisperiode: juni 2024

Wat is deze maatschappij gedegradeerd zeg!
Onze vlucht werd, zonder enige informatie, door een Tsjechische maatschappij uitgevoerd. Dus geen Transavia personeel gezien.
Ook het hele boarding proces was een drama. Het nieuwe handbagage beleid zou, volgens de uitleg van Transavia waarom je nu moet betalen, veel efficiënter zijn. Nou het tegendeel is waar. We waren in 3 groepen verdeeld, de handbagage betalende reizigers eerst. Dan staan er 2 dames die dit moeten regelen, die blijven tot in den treuren mensen uit groep 1 omroepen (die er kennelijk niet meer zijn). Na lang wachten wordt dan eindelijk groep 2 opgeroepen, dan blijkt dat de 70 koffertjes zijn bereikt, nu moet het toch nog in het ruim (staat er bij het boeken niet, dat als je een koffertje reserveert en dik voor betaald, je er zeker van bent dat je dit mee mag nemen????!!!
Goed, dit is wederom een zeer traag proces. We kunnen inmiddels constateren dat we niet op tijd gaan vertrekken. Ja, echt een stuk efficiënter!
Dan blijven ze ook groep 2 tot in de treuren oproepen.
De overgebleven passagiers (groep 3) bleef keurig wachten, maar de irritatie was groot.
Uiteindelijk mocht 'de rest' ook boarden.
Ik heb de dame 'bedankt' voor de vertraging die ze heeft gecreëerd (je slot-time verliezen is gelijk 45 minuten vertraging), ik kreeg toen een zeer ongeďnteresseerde reactie terug. Zeer duidelijk dat het haar geen moer kon schelen.
Enfin, eindelijk in het vliegtuig (we zouden 20 minuten geleden al vertrokken moeten zijn) en wat treffen we? Een zwaar chagrijnige crew (waarschijnlijk ook vanwege de vertraging, maar daar kunnen wij weinig aan doen, dus reageer dit niet op de passagiers af!!!).
Kortom, een zeer onaangename vlucht!
Bedankt Transavia voor deze ervaring!

  • Algemeen 1
op 20 juni 2024 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: juni 2024

Ik krijg 3 dagen van te horen dat ze mijn vlucht laten uitvoeren door GetJet Airlines een totaal onbekende maatschappij.
Vervolgens zijn ze amper te bereiken en toen ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg werd ik beschoft behandeld.
Voor omboeken mag je nog eens 300 euro betalen terwijl je hier zelf niet voor heb gekozen.
Als jullie dit service noemen...nooit meer Transavia. Uitermate teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2024 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: mei 2024

Als een sardientje in een blik voelde ik me in het vliegtuig. Met mijn lengte van 1.90 meter, wat tegenwoordig niet ongewoon is, had ik nauwelijks beenruimte. Daarnaast zou het gastvrij zijn als er gratis koffie of thee werd aangeboden, dat zou een welkom gevoel geven. Helaas zal ik niet opnieuw met Transavia vliegen.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2024 bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: mei 2024

Wil een omboeking maken naar een andere datum. Krijg steeds mensen aan de telefoon die niet begrijpen hoe ze dit voor elkaar kunnen krijgen. Vervolgens krijg ik foutieve informatie. Bel terug en krijg een andere collega die zegt dat ze het wel begrijpt. Omboeking geslaagd krijg een nieuw vluchtnummer. Ze zegt je moet wel 50 euro per persoon bijbetalen voor deze omboeking. Zeg tegen haar dat is goed. Vervolgens vergeet ze erbij te zeggen dat dit binnen twee uur moet gebeuren anders vervalt de boeking. Nou ja. Meer als 450 euro in het water en mijn tijd. Voel mezelf dan ook ten voeten uit bedrogen Gr Ans

  • Algemeen 3
op 28 mei 2024 bestemming: Marokko / Casablanca, reisperiode: januari 2024

Bij aankomst in Casablanca bleek mijn ruimbagage niet aangekomen. Ik heb alle stappen doorlopen: PIR formulier, aanmelden Worldtracer en 5 dagen gewacht voor de aanschaf van motorkleren die ik nodig had voor mijn geplande motorreis van 5 weken. Ik heb overlegd per chat met Transavia over de aanschaf omdat de spullen in Marokko nogal duur zijn en akkoord gekregen. Bij terugkomst claim ingediend: afgewezen omdat het niet onder het eigen risico valt....staat nergens in de voorwaarden en ze hadden dat natuurlijk per chat moeten melden. Ik heb meerdere klachten ingediend maar krijg nog niet eens antwoord!

  • Algemeen 1
op 24 mei 2024 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2024

Transavia canselt een vlucht en dan moet je het als gezin met 3 kleine kinderen van 3-3-6 zelf maar uitzoeken. Na heel veel gedoe een terugvlucht 2 dagen later kunnen regelen naar Rotterdam. Onze 3 auto’s stonden echter op Eindhoven Airport! In Rotterdam was geen vervoer geregeld zodat we gedwongen waren ruim € 800,00 aan taxikosten te maken. Ook nog eens € 75,00 voor extra parkeertijd moeten betalen. Transavia vindt dat we met de bus hadden kunnen gaan! Transavia is a-sociaal en harteloos bezig. Vele mensen zijn hiervan de dupe. Het wordt tijd dat de Inspectie Leefomgeving en Transport hier werk van maakt!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2024 bestemming: Jordanië, reisperiode: mei 2024

16 dagen voor vertrek zonder opgaaf van redenen onze vlucht naar Amman geannuleerd. Nog nooit eerder in mijn leven meegemaakt. Wat een onbetrouwbare organisatie! Ze realiseren zich niet hoeveel impact dat heeft. De bestemming is gewoon in een keer volledig uit het vluchtschema gehaald. Ik boek nooit meer bij Transavia.

  • Algemeen 1
op 19 april 2024 bestemming: Griekenland / Kalamata, reisperiode: april 2024

Ingecheckt en daarna plots vlucht geannuleerd. Slechte communicatie, na veel mensen gevraagd te hebben koffers terug kunnen vinden en er was voor ons geen alternatief. Weg vakantie. Afknapper en veel stress.

  • Algemeen 1
op 14 april 2024 bestemming: / Arrecife, reisperiode: maart 2024

Let op als je extra services bijboekt bij Transavia. Indien je onverhoopt geen gebruik kunt maken van deze services en je reis omboekt krijg je geen restitutie en zet Transavia deze services gewoon weer in de verkoop. En zelf mag je voor je omgeboekte reis ook weer betalen!

Het voelt als een soort van diefstal en ze leveren een klantgerichtheid af die beneden alle nivo is.

  • Algemeen 1
op 10 april 2024 bestemming: , reisperiode: april 2024

Verloren en achtergelaten voorwerpen in het vliegtuig gaan gewoon de vuilbak in

  • Algemeen 1
op 29 maart 2024 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2024

Belachelijk dat Transavia de verhoging van de luchthavenbelasting doorberekent aan de klant voor tickets die al gekocht zijn. Ze gaan er denk ik van uit dat de meeste mensen dat kleine bedrag wel zullen betalen. Je kunt niets iets verkopen en dan besluiten om simpel weg de extra kosten maar door te berekenen aan de klant. Echt een enorme afknapper en een oliedomme beslissing van het management. Laatste keer dat ik reis met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2023

Op 17-10-22 retour EIN -BCN geboekt voor vertrek eind april, retour begin mei 2023. Ca. 3 weken voor vertrek : terugvlucht geannuleerd door HV - te weinig toestellen. Alternatief terug op AMS, treinkaartjes terug naar huis zouden vergoed worden. Vlucht gewijzigd; zouden op AMS landen i.p.v. EIN Airport - treinkaartjes AMS - EIN zouden worden vergoed. Claim refund treinkaartjes ingediend op 7-5-23 ...... nu 9 maanden later, talloze mailtjes, appjes, telefoontjes, duizenden excuses en beloftes van Transavia verder: nog steeds geen refund. De ene blunder na de andere, maar niemand die het oplost. Als klant ben je niets voor Transavia en dat weten ze. Je kunt als consument niet op tegen zo'n grote partij.

  • Algemeen 1
op 19 januari 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2024

Al meer dan 10 jaar vlieg ik met Transavia, ook voor dit jaar heb ik weer 12 tickets geboekt. Nu krijg ik echter deze mail.

Per 1 januari 2024 heeft de Nederlandse overheid de vliegbelasting verhoogd met € 2,62 per passagier. Dit bedrag geldt voor elke passagier die van een Nederlandse luchthaven vliegt. De belastingverhoging is bepaald op 21 december 2023.

Omdat jij een boeking hebt gemaakt vóór 22 december 2023, met een vertrekdatum in 2024, zat dit bedrag nog niet bij jouw ticketprijs inbegrepen. We verzoeken je vriendelijk dit verschil bij te betalen, zodat wij dit kunnen afdragen aan de overheid.

Je kan de betaling voldoen in Mijn Transavia.

Moet ik dit serieus nemen of is het een grap, gaat Transavia mij echt 2 euro extra laten betalen? Loyaliteit wordt niet beloond, dat dit voor nieuw geboekte tickets geldt kan ik begrijpen, maar ik heb al betaald. Als dit echt serieus beleid is heeft dit uiteraard van mijn kant consequenties voor de keuze van mijn nog te boeken vliegtickets in de toekomen.

  • Algemeen 1
op 16 januari 2024 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2023

Ik heb €50 te veel betaald omdat de transactie niet gewerkt zou hebben, Tot op heden nog steeds niet terug gehad. Dit zou begin oktober bijgeschreven worden. Na weer contact te hebben gehad zou dit eind december 2023 terug gestort worden. Maar nog steeds niets

  • Algemeen 1
op 16 januari 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2023

Eindeloze vertraging door kapot vliegtuig...gegarandeerd gezeur over handbagage. Je komt extra vroeg bij de balie op Faro Airport om op tijd te zijn. Dan krijg je in onverstaanbaar "Engels" van iemand iets te horen over 3,50 euro. Dacht dat ik dat moest bijbetalen of zo.Maar nee, was "voucher" om een flesje water te kopen want meerdere uren vertraging. Maar ondanks die vertraging natuurlijk wel weer ruim te tijd om te gaan zeuren over handbagage (was bij mij niet van toepassing maar wel bij andere passagiers) Direkt na vertrek natuurlijk wel tijd om hun dure rotzooi aan boord te verkopen, een gratis drankje als excuus kan er natuurlijk niet af!! Kale ratten zijn het, arrogant, vervelend, onvriendelijk. Midden in de nacht op Schiphol aangekomen, geen trein terug naar huis, dus daar nog eens uren rondhangen. Hele vakantie hierdoor grondig verpest!! Voor mij nooit meer weer, heb meerdere malen met Ryanair gevlogen vanaf Eindhoven en dat was altijd prima. Met de bagger die zich Transavia noemt, wil ik nooit meer iets van doen hebben

  • Algemeen 1
op 24 november 2023 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: november 2023

De cabinebagage er word niet gekeken hoeveel er mee word genomen ik boek 30 kg ruim bagage bij en kan mijn rugzak met 5kg niet meer kwijt moet deze onder mijn stoel leggen rij 6 heeft de cabine bagage boven rij 9 neergelegd

  • Algemeen 7
op 2 november 2023 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: september 2023

Vlucht werd [aar minuten voor vertrek geannuleerd, terwijl we op het vertrekplatform stonden. Weekend kon zo niet doorgaan. Allee reserveringen (hotel, diners, lunches, activiteiten) voor 23 personen tevergeefs. Terugvlucht was ook al twee weken tevoren geannuleerd maar daarvoor hebben we een alternatief kunnen regelen. 10 minuten voor vertrek lukt dat uiteraard niet meer.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2023 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2023

Terugreis met bijna 5 uur vertraagd. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar mijn kritiek gaat erover dat er totaal geen communicatie was. Herhaalde malen vanuit Las Palmas geprobeerd Transavia te bellen, zonder resultaat. Op het vliegveld geen medewerker van Transavia te bekennen. Uiteindelijk Engelssprekende medewerker aan de lijn gekregen die dusdanig slecht Engels sprak dat ik van ellende de verbinding maar heb verbroken. Kreeg hem niet aan het verstand gebracht dat ik niet wilde omboeken maar alleen maar info vroeg.. Op vliegveld van Las Palmas rondgehangen vanaf 14.00 uur tot eindelijk vertrek om 21.30 uur i.p.v. 17.10 uur. Tijdens de vlucht werd ons door de crew medegedeeld dat we i.p.v. naar Eindhoven naar Schiphol vlogen alwaar ons medewerkers van Transavia zouden begeleiden naar klaarstaande bussen die ons naar de oorspronkelijke bestemming Eindhoven zouden brengen. Helaas vlak voor de landing werd medegedeeld dat er geen bussen gereed stonden. Totale miscommunicatie dus. Toen zat er niets anders op dan met de taxi naar Eindhoven te gaan. De waarheid gebiedt wel om te zeggen dat Transavia zeer snel positief reageerde op de door mij ingediende claim voor schadevergoeding vanwege de vertraging en de bijkomende taxikosten. Daarvoor een pluim. Mijn kritiek richt zich dan ook louter op de zo goed als afwezige communicatie en tegenstrijdige informatie. Of ik nog ooit met Transavia zal vliegen weet ik niet, ik heb mijn twijfels.

  • Algemeen 4
op 25 september 2023 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2023

Zowel de heen- als terugreis zat ik met mijn vrouw en dochter op stoel 16a, 16b en 16c. Dat is bij de nooduitgang. Vantevoren werd ons gevraagd of we wilden helpen bij een calamiteit. Vrouw en dochter werken in de zorg en ik ben EHBO er en BHV er. Dus geen probleem. Op de terugreis echter moeten we ruilen met rij 17, omdat ... tot 2x toe draaide de stewardess er om heen, maar het personeel vond dat mijn vrouw en dochter een te grote omvang hadden. Gewoon te dik dus! Dat het op de heenreis wél kon, was een fout van hun collega's. Die durfden het niet tegen ons te zeggen, volgens dezelfde stewardess. Mijn dochter schoot in de stress, want ze heeft al genoeg meegemaakt in haar leven over dit onderwerp. Dit is pure discriminatie. Om geen stennis te maken zijn we van rij gewisseld, maar je staat wel mooi te kijk bij de rest van de passagiers.
Als je op rij 16 zit, mag je geen verlengstuk voor je riem gebruiken en die hadden we ook niet nodig. En dan toch met een omweg zeggen, dat je te dik bent! En ook nog: het personeel vindt dat. We hebben een klote vlucht gehad en waren blij dat we het vliegtuig konden verlaten. Voor ons geen Transavia meer!

  • Algemeen 5
op 22 september 2023 bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: september 2023

De vriendelijke behulpzaamheid van de crew op vlucht HB6146 op 3 september van Alicante naar Amsterdam.
Wij hadden deze vlucht om snel in Nederland te zijn omdat onze zoon een ernstig ongeluk had gehad en met hersenletsel in het UMC lag. Toen ze hoorden waarom deze reis gemaakt werd hebben ze uit eigen beweging ons voor de landing op de eerste rij geplaatst met onze koffers zodat we als eerste het vliegtuig konden verlaten en direct door konden reizen naar Utrecht. Bij het uitstappen werd er ook nog een kaartje in onze handen gedrukt om sterkte te wensen en beterschap voor onze zoon. En het heeft geholpen. Ondertussen gaat onze zoon met zevenmijlslaarzen vooruit en is weer thuis om verder te herstellen. Nogmaals heel veel dank aan deze Crew!!

Datum van ervaring: 03 september 2023

Bewerk

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2023 bestemming: / heraklion, reisperiode: augustus 2023

Ik heb mijn reis moeten annuleren voor een overlijden. Ben al een week bezig om een bewijs te krijgen dat ik geannuleerd heb

  • Algemeen 2
op 3 augustus 2023 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2023

Transavia the worst airline ever!! Noibody picking the phone, already been waiting for more than 40 minutes, also making false promises by assuring the suitcase will arrive the next day (is today) while we have a tracker in our suitcases and see the exact location is still at Schiphol Airport! Besides, it seems to be a regular thing to be leaving people's luggage behind, it's not the first time. I would advise everyone to avoid this airline as much as you can! The worst airline ever! YOU SUCK!!!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2023 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2022

Vertraagde vlucht van Transavia, daardoor aansluitende vlucht gemist en niet meer in staat een ticket te boeken via een andere maatschapij een andere vlucht te krijgen. Savonds weet thuis in Amsterdam ma een hele dag stress en onzekerheid. En 170 lichter en geen vakantie. Slecht bereikbaar, totaal niet aanspreekbaar op de luchthaven en geen oplossing van de klantenservice. Nooit meer mee vliegen, nooit meer gedoe.

  • Algemeen 1
op 10 juli 2023 bestemming: , reisperiode: juni 2023

Prettige heen en terug reis gehad .
Goed de informatie en een snelle afhandeling zowel op de heen als terug reis
Terug bestond de captains uit 2 vrouwelijke piloten en die hebben ons de hele reis verteld waar we vlogen en waar we wat konden zien ,erg leuk en dat maak je niet zo vaak mee .
Ook de crew binnen was prima en erg klantvriendelijk.

  • Algemeen 9
op 22 juni 2023 bestemming: Nederland / AMS, reisperiode: juni 2023

Transavia: no Trans, no Avia
Transavia cancelde tweemaal mijn vlucht. Na de tweede cancellation kon ik de volgende dag vliegen, maar mijn al betaalde ruimbagage kon dan niet mee. ???
Ik kan nu pas vier dagen later naar Nederland.
Op mail, telefoon en Whatsapp reageert NoTransNoAvia niet meer.
Een claim bij Transavia duurt maanden, zoniet jaren. De netto-opbrengst via een claimorganisatie dekt bij lange na niet de extra verblijfskosten,
Transavia toont zich ongeloofwaardig en onbetrouwbaar met haar laakbaar handelen.
Ik mijd in het vervolg deze vliegtuigmaatschappij. Iedereen zou dit moeten doen.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2023 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2022

Nul bereikbaarheid en communicatie in de aanloop naar een vakantie!

  • Algemeen 1
op 23 mei 2023 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: april 2023

De vlucht zomaar 2,5 dag verzet en vervolgens geschrapt. Wat een slechte dienstverlening is dit!

  • Algemeen 1
op 8 mei 2023 bestemming: Griekenland / Stoupa, reisperiode: mei 2022

Transavia crediteert niet de onrecht geinde extra kosten voor beenruimte ondanks dat wij keurig de door Transavia gevolgde procedure hebben gevolgd. Ze reageren helemaal nergens op, niet op mail en zeker telefonisch niet. Van klantenservice is geen sprake bij Transavia. Klanten worden in beginsel als lastig en bij voorbaat als schuldige behandeld. En het woordje service kunnen ze ook wel helemaal weglaten. Houd je weinig over. Het lijkt dan ook werkelijk helemaal nergens op dit bedrijf en de wijze waarop men opereert en roekeloos reizigers onrechtmatig geld afhandig maakt is buitengewoon stuitend en crimineel te noemen. Transavia, oplichters pur sang. Begin er niet aan. Wij zijn er inmiddels meer dan van genezen.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2023 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2022

Vlucht 2 dagen voor vertrek geannuleerd er zijn geen alternatieven

  • Algemeen 1
op 27 april 2023 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: april 2023

De vlucht werd 36 uur voor vertrek geannuleerd. Geen mogelijkheid om een andere vlucht te nemen. Vakantie in het water! Waardeloos.

  • Algemeen 1
op 26 maart 2023 bestemming: / Las palmas, reisperiode: maart 2022

Meer dan 3 uur vertraging op de retourvlucht naar Amsterdam, maar compensatie afgewezen omdat Transavia de juiste tijd bij het openen van de vliegruigdeur aanpast.

  • Algemeen 4
op 22 maart 2023 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: januari 2022

Kochten tickets voor Nice. Wegens gezondheidsredenen een maand op voorhand willen annuleren. Je hebt dan de keuze. Ofwel 5o euro/persoon per vlucht erbij = 200 euro bovenop om over te boeken… of alles kwijt.
Nooit meer met hen

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: , reisperiode: maart 2022

Transavia overschrijdt haar regels m.b.t. het annuleren van vluchten. Zie hiervoor de site van de consumentenbond m het onderwerp: Transavia schendt passagiersrechten bij annulering van vluchten.

Alstublieft boek geen vluchten meer bij Transavia. Het is schrijnend wat ze hun cliënten aandoen. Ik ben ook slachtoffer van hun actie in deze. Ze bieden geen compensatie en goed alternatief. Ik voel mij bestolen.

Jammer dat ze nog reclame durven te maken op de TV.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2022

Ik zou vetrekken naar Lanzerote voor werk. Mijn vluchten zijn echter geannuleerd..heel raar want wanneer ik inlog bij Transavia dan kan ik nog steeds tickets boeken voor de zogemaamd geannuleerde vlucht. Deze vliegtuigmaatschappij is volstrekt onbetrouwbaar, biedt 0 alternatief behalve je geld terug. Telefonisch kom je er niet door heen en ik zou gaan om te werken en niet voor vakantie...echt super slecht.

  • Algemeen 1
op 1 september 2022 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2022

Op 18 juni vertrokken naar Mallorca met 1 koffer in het ruim. deze is nooit aangekomen. netjes een PRI formulier laten invullen op de luchthaven van palma de mallorca, nu sinds die tijd bezig om een claim afgehandeld te krijgen. transavia reageert alleen met automatische berichten terug, maar niet inhoudelijk. schandalig.

  • Algemeen 5
op 18 juli 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: februari 2022

Zit in zwoel Sevilla op een terrasje wanneer ik om 22.10 uur een sms ontvang dat de volgende dag mijn vlucht is gecanseld (vanwege de 18 februari storm )máár dat ik deze kosteloos kan omboeken .HOE of WAAR ik dat doe wordt niet vermeld ?? Dus...ik kijk in " mijn boeking " want verwacht een voucher of in ieder geval iets waar ik de vlucht mee om kan boeken.Maar nee enige optie is een duur nieuw ticket boeken, Ook in mn mail vind ik er niets over. Dan maar bellen maar nee Transavia is alleen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur ((hoe dan voor een 24 uursbedrijf ??) Oké, ik zet mijn wekker en hang de volgende ochtend om 8.00 uur aan de telefoon. Ruim één uur later heb ik dan toch iemand aan de lijn en ja , wordt mij verteld, omboeken kan alleen telefonisch .Moet je voorstellen dat al die mensen van al die gecanselde stormvluchten allemaal moeten gaan bellen ?? Logistiek niet echt lekker geregeld.Inefficient, klantonvriendelijk en omslachtig .
Op mijn vraag of zij het willen uitleggen waarom dit niet vriendelijker geregeld kan worden, krijg ik geen antwoordt. Dit kan ik beter
Verder vind ik Transavia prima om mee te vliegen naar europese bestemmingen .

  • Algemeen 5
op 30 juni 2022 bestemming: Italië / bergamo, reisperiode: juli 2022

Lucht is in oktober 2021 geboekt en betaald. In mei krijgen we ( 2mnd voor vertrek) simpe mailtje dat de vlucht is geannuleerd, wegens ziekte en pers. tekort over 2 maanden!! Het is duidelijk dat Transavia de duurdere vluchten heeft laten staan en de onze als 1e zomaar schrapt. We hadden zorgvuldig gekozen voor dichtbij, rotterdam en moesten zelf maar zien dat we in juli in Italie komen. Want daar staat van alles geboekt (huis, trekking etc) Uitwijken dus naar duitsland of misschein eindhoven. amsterdam is een ramp, dus dat mijden we zeker. Volgens is transavia tel. niet bereikbaar voor ons en moeten we een heel dossier invullen om na tig werkdagen ons eigen geld terug te krijgen. En nu zie je dat andere vluchten vanaf Schiphol verschoven worden naar Rdam. dus wij hebben ruimte moeten/mogen maken voor deze vluchten. 6mnd heeft transavia ons geld, en met veel moeite kunnen we het terug krijgen.We krijgen na 4 weken antwoord op een mail over het geld. We zijn erg kwaad en voelen ons geschraft voor zorgvuldig en op tijd boeken. Voor ons nooit meer Transavia! Passagiers hebben alleen plichten en geen rechten. Het draait om geld en niet meer om service. We stoppen met vliegen, sluit Rdam airport en leve de rust en schonere lucht!

  • Algemeen 1
op 14 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

De vlucht HV 6116 werd 's morgens om 09.15 geannuleerd. De vlucht zou vetrekken op zaterdag 11 juni om 20.00 uur. Je wordt volledig aan je lot overgelaten. Behalve dat de rest van de dag verpest is, moet je zo snel mogelijk een andere vlucht vinden. Transavia is onbereikbaar. Na een uur wachten, eindelijk iemand aan de lijn. Er is nog een stoel beschikbaar op maandag ochtend. We zijn met drie man. Zelden heb ik zo'n slecht functionerend bedrijf meegemaakt als Transavia. Ze hebben volledig lak aan hun klanten. Nooit meer met Transavia. Uiteindelijk zijn we via Alicante, (450 km verderop) om 17,15 vertrokken naar Amstrerdam.

  • Algemeen 1
op 8 april 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2022

De klacht betreft de omboekingskosten. De vlucht naar Alicante zou op 8 april 2022 plaatsvinden. Ik betaal op 14 maart 650,00 euro. Mijn vrouw en ik hebben Corona. Dus omgeboekt, naar 24 april. Wijzigingskosten 2x 70 euro. Veel, maar oké. Ik boek om. Ik zie op het normale Transavia scherm voor boekingen de kosten van heen- en terugreis. Ik boek om. Wat blijkt achteraf. De gepresenteerde kosten waren de RESTkosten. Ik zag dus niet de werkelijke kosten van de heen- en terugreis. Nergens staat aangegeven dat mijn oorspronkelijke kosten al zijn verrekend in de bedragen die ik op het scherm zie. Ik zie een eindbedrag van 452,00 euro.
Ik betaal niet omdat ik eerst wil weten of ik nog geld terugkrijg; ik betaalde immers 650,00. Nu blijkt dat het bij die 452 gaat om méér kosten.
Indien Transavia niet meteen het verschil van kosten van de heen- en terugreis tussen 8 april en 22 april had verrekend, dus ook werkelijke kosten op het scherm van omboeking had vermeld, had ik nooit geboekt. Dan had ik een andere, goedkopere dag gekozen om te vliegen.
Zou het kunnen zijn dan Transavia op deze wijze mensen misleidt, m.a.w. suggereert dat ze kiezen voor een goedkope vlucht, terwijl het slechts om een meerprijs gaat? Je ziet de werkelijke prijs alleen als je 'gewoon bokt', maar niet als je omboekt
Kortom: ik raad iedereen aan om eens goed op internet te zoeken naar alternatieve vliegmaatschappijen, die ook nog eens (ontdek ik net) een flink stuk goedkoper zijn. Je ziet de werkelijke prijs pas als je 'gewoon boekt', maar niet als je omboekt.

  • Algemeen 2
op 6 april 2022 bestemming: Noorwegen / Trysil, reisperiode: februari 2022

Transavia was op tijd hee & terug. Bemanning was vriendelijk. Er was te drinken en te eten . En ja, HV is een vakantievluchten bedrijf, geen Singapore Airlines of Emirates. Als jullie meer service verwachten, betaal daar dan voor.

  • Algemeen 9
op 30 maart 2022 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2022

Prijs voor bagage is absurd duur. 26 euro voor 15 kg enkele reis staat in geen verhouding tot de prijs als je via een reisorganisatie de reis boekt. via tui bv 22 euro voor 20 kg. belachelijk gewoon. en dan de afmetingen voor in het vliegtuig niet controleren zodat er grote weekendtassen in de bagage ruimte worden gezet, zonder probleem.

  • Algemeen 5
op 3 februari 2022 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: maart 2021

Als het de laatste maatschappij is op aarde ga ik lopen! Vooral van mensen achter een stuurknuppel had ik meer niveau verwacht maar wat een kansloze stakkers zijn dit zeg! Nooit meer mee vliegen!

  • Algemeen 1
op 29 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021

De plaatsen tussen zetels komen alsmaar dichter aan elkaar. Maar als je dan iemand voor je hebt die zonder pardon of enig respect voor medereizigers stoel volledig achteruit plaatst zodat je nog je tafeltje niet meer kan openen, vind ik er echt over. Moeten ze maar verplichten stoelen rechtop te laten staan. En het is niet omdat je iets meer betaald om een beetje meer beenruimte, dat achter jou iemand maar opgepropt moet zitten zonder zijn tafeltje te kunnen gebruiken. Plus de mondmaskerplicht (?) als je 2 uur op nootje ligt te kauwen kan je masker naast je oor blijven hangen, zonder probleem. Sorry maar vind dat er meer mag gekeken worden vanuit het personeel, dat regels opgevolgd worden.

  • Algemeen 4
op 28 januari 2022 bestemming: Nederland / Purmerend, reisperiode: februari 2022

Per abuis ruimbagage teveel geboekt. Ruim voor vertrek gevraagd of ze dit kunnen cancelen en 20kg ruimbagage (a 31,00EUR) terug over willen maken, maar dit is niet mogelijk. Dat zijn de voorwaarden, is de reactie. Waarschuwing: maak geen fout bij je boeking, want je coulance is ver te zoeken.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2022 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: januari 2022

Zeer betrokken bemanning, Je voelt je geen nummer, integendeel, men ziet je staan. Verder viel de professionaliteit in zake veiligheid op. Bij de nooduitgang kregen we uitstekend uitleg, en checkte men ook daadwerkelijk of de boodschap begrepen was. Dit verhoogd het gevoel in goede handen te zijn.

  • Algemeen 8
op 14 januari 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2021

Van Eindhoven naar Las Palmas,vertrek 27 nov.2021.
Toestel stond zeer ver weg van vertrekhal.Passagiers werden veel te vroeg de ijzige kou in gestuurd.Bij aankomst bij het toestel nog n.b. 20 minuten in de kou gestaan voordat we in konden stappen.Zo ga je niet met mensen om.Schandelijk! Als het een veetransport was geweest had de PvdD ongetwijfeld kamervragen gesteld.Voorheen vaak met Ryanair gevlogen,de zelfde belabberde instapservice maar wel voor de helft van de prijs.Dacht dat het bij Transavia beter geregeld was.Niet dus! Voortaan maar weer met Ryanair.De hogere prijs van Transavia wordt niet waargemaakt.

  • Algemeen 2
op 18 december 2021 bestemming: Portugal / Lisabon, reisperiode: december 2021

Waardeloze afhandeling op een chaotische vroege decembermorgen ( band van de koffers werkte niet, personeel achter de balie gaat zelf koffers wegbrengen waardoor de de tijd ging dringen, schreeuwend ( Viggo personeel ) om 3 vluchten snel te laten inchecken en alle gesloten rijen op te gooien en we vervolgens geen tijd meer hebben om de vlucht te halen ), laten de klanten via een standaard mail weten niets te willen en te kunnen doen. Schande!

  • Algemeen 1
op 25 november 2021 bestemming: Oostenrijk / Innsbruck, reisperiode: november 2021

Reis geboekt voor de wintersport eind november. Reis helaas moeten annuleren vanwege strenge lockdown in Oostenrijk. Transavia laat de vlucht echter gewoon doorgaan uit angst dat ze geld moeten teruggeven. Daar gaat weer een leeg vliegtuig.

  • Algemeen 1
op 5 september 2021 bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: augustus 2021

Op de dag van vertrek, kwam de crew 15 minuten voor vertrek aan, aan de gate. Vertrektijd 0400 uur ( de eerste vlucht van transavia van die dag). Transavia verkoopt extra services zoals priority boarding( MAX tarief), die service hebben wij niet gekregen. Om 04:05 uur roept de gezagvoeder om, dat de bagage net aan de gate is aangekomen. Hoezo? De eerste vlucht van die dag???? ... met ruim een half uur vertraging opgestegen. De Crew heeft zich het eerste 1,5 uur niet laten zien in de cabine. SCHANDALIG !!! Ok, ik snap gezien het tijdstip, dat ze allicht iets hadden van...."we beginnen onze service" wat later, maar roep dan op zijn minst na take off om dat passagiers welkom zijn om alvast iets te bestellen in de pantry. Je werd overigens ook niet begroet bij het instappen ( Grootste ergenis). Bij aankomst op Mykonos, ruim een uur op de bagage moeten wachten, terwijl er slechts 2 vluchten waren aan gekomen. Terug reis: Er werd niets gezegd over vertraging. Vliegtuig kwam pas binnen op vertrekttijd. Uiteindelijk een uur later vertrokken. Dus tijdens de turn around nog 30 min extra vertraging opgelopen. Ook bij aankomst op schiphol 1 uur op de bagage moeten wachten. Ik was Fan van Transavia, maar dit heeft mijn beleving helemaal teniet gedaan. Geen transavia meer voor mij ;-( zoooo teleur gesteld.

  • Algemeen 3
op 13 augustus 2021 bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: mei 2021

Opgelicht door TRANSAVIA

Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(

Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).

Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.

Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.

Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ......

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Op onze vlucht van Heraklion naar Amsterdam van afgelopen zondag 25 juli, waren er heel veel jongeren aan boord. Zij droegen de hele vlucht lang geen mondkapjes. Gedurende de vlucht werd er continu gehoest door meerdere passagiers zonder mondkapje.

Naast het moeten doorstaan van deze erg vervelende situatie hebben we zojuist een e-mail gekregen dat er op onze vlucht meerdere positieve corona gevallen zijn! Dat verbaast ons niets. Dit was voor aanvang van de vlucht al duidelijk!

Wij vinden het beleid van Transavia gewoon schandalig. De crew heeft niks gezegd of gedaan wat betreft het handhaven van de maatregelen. Het was duidelijk dat deze mensen al ziek waren vóórdat ze aan boord gingen. Niet één keer is er een vraag gesteld over het hoesten! Niet één keer werd een passagier aangesproken over het niet goed dragen van hun mondkapje!

De cabine personeel moet beter geďnstrueerd worden zodat zij weten hoe zij moeten reageren op mensen die deze regels niet naleven. Het is hun taak om te zorgen dat wij veilig kunnen reizen! We willen allemaal heel graag op reis maar als dit zo verder gaat wordt een vliegreis haast onmogelijk.

Transavia heeft GEEN corona maatregelen en biedt zijn passagiers GEEN veiligheid tijdens hun reis. Wij gaan dit verhaal met ieder kennis van ons delen en we zullen nooit meer met Transavia vliegen. Wij hopen met deze klacht andere besmettingen te kunnen voorkomen.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Door corona al 2 x moeten omboeken en het enige wat transavia aan service doet is het spekken van hun eigen goed gevulde portemonnee. Ze vliegen gewoon door ondanks negatief reisadvies en willen daar gewoon geld voor zien. Nu moeten we weer een reis met kosten om boeken naar een perioden waarin we nog niet weten of we daar ook kunnen reizen. Omboeken naar een goedkopere bestemming mag wel maar dan krijg je je geld niet terug. Schande. Waardeloze service

  • Algemeen 1
op 19 mei 2021 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2020

Werkelijk dramatische service en voorwaarden. Nooit meer transavia. Ondanks Corona, oktober 2020 waardoor we niet konden reizen naar een gebied (Italië) weigerde transavia de vlucht kosteloos te wijzigen of te annuleren. Dit terwijl dat gewoon een Europese verplichting is. Dus toch maar met kosten omgeboekt. Helaas nog steeds corona, april 2021. Wederom zegt transavia dat bij een basisticket het niet mogelijk is te wijzigen. Bovendien lukt wijzigen niet eens op de site, er zijn namelijk extra belastingen of kosten gekomen die eerst weer betaald moeten worden. De mevrouw ratelt maar door, ik kom er niet tussen, zonder te luisteren dat wegens corona de vliegtuigmaatschappijen vouchers of geld terug moeten geven. Laat de hele tent maar failliet gaan, ze krijgen miljarden van ons belastingbetalers maar service volgens de regels ho maar.

  • Algemeen 1
op 3 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Aangezien wij vorig jaar ivm code rood niet naar Spanje konden vliegen werd ons het aanbod gedaan naar dit jaar om te boeken
Voor 31 maart want de vluchten waren tot die datum bekend Daarna nog niet.
Dus geboekt maar niet van harte Voelde ons gedwongen te boeken voor 31 maart Hadden liever later geboekt.
Nu willen we ivm corona nog niet vliegen naar Spanje Ook al omdat het geadviseerd wordt door het kabinet dit niet te doen. Helaas daar heeft de vliegtuigmaatschappij GEEN boodschap aan Zij vliegen op Spanje dus u kunt mee.
Omboeken kan/mag kost u 140 euro extra. Dit vinden wij ONTERECHT. Ook al omdat wij gedwongen waren voor 31 maart te boeken.

Hebben meer mensen deze klachten en zijn zij mede hierdoor ook op extra kosten gejaagd?
Wat kan/gaat Transavia betekenen/doen voor deze mensen?

  • Algemeen 1
op 5 februari 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Zoek je een Belachelijk service ? Dan welkom bij Transavia!
Twee desks voor rond 300 passagiers, langzaam medewerkers met een onvriendelijk gezichten.
Toen Ik bij de desk was na 1 uur en 10 min aan het wachten gaf de medewerkster aan dat Ik snelle test moet doen, en Ik dacht zelf dat heel makkelijk zou zij want normaal gesproken de snelle test moet in de vliegveld zelf! Maar het was buiten de vliegveld.
Dus Ik heb taxi genomen en toen Ik daar was, waren zoveel passagiers voor de test aan het wachten.
In iedere geval was Ik 37 min voor het vertrek.
De zelfde medewerkster met een belachelijke gedrag gaf aan. dat de desk is 40 min voor het vertrek gaat dicht, en Ik moet helaas nog een vliegticket kopen!
Ik heb daarna Transavia opgebeld en zij gaven aan met een belachelijke gedrag dat zij niets voor mij kunnen betekenen, want Ik was al te laat !!!! Ik heb voor de ticket + huisdieren rond 500 euro betaald+PCR 125 + Snelle test 45 + taxi 20 euro om de snelle test te doen, in totaal heb Ik 690 euro voor enkele reis ticket van Malga naar Amsterdam betaald, en nu moet Ik opnieuw eeb vliegticket kopen.
Ik heb de klantenservice netjes gevraagd om de vliegticket van vandaag naar overmorgen te maken, en dan kan Ik misschien extra betalen.
De klantenservice gaf aan dat de vliegtuig van overmorgen is bijna vol ! Toen Ik naar de website van Transavia ging, was bijna het hele vliegtuig leeg !
Ik reis bijna 12 jaar met Transavia en helaas gaat de volgende vlucht de laatste voor mij met hun.
Met Auto reizen is de beste en veel te veel goedkoper!
Bedankt voor jullie slechte service!

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020

In september 2019 hebben wij tickets geboekt voor mei 2020. Door corona gingen de vluchten niet door. Verzoek van de vliegmaatschappijen en overheid was om zoveel mogelijk om te boeken ivm de financiele situatie als iedereen geld ging terugvragen. Wij hebben gehoor gegeven aan het verzoek en omgeboekt naar maart 2021. Nu kregen wij op 12 januari de melding dat onze vlucht met boeking is gewijzigd van luchthaven. Eindhoven werd Schiphol. Niet te doen voor ons dus wij hebben geannuleerd.  Nu staat echter onze terugvlucht. Tja....als we niet heen kunnen kunnen we ook niet terug....lijkt me logisch. Het feit dat we 2 aparte boekingen hebben kwam doordat bij de allereerste boeking ( dat was in 2019) het niet lukte om heen en terugreis in 1 boeking te doen. Advies van de klantenservice was toen 2 losse boekingen te doen. Maakte qua prijs geen verschil dus wij hebben toen geboekt. Nu hebben wij echter een probleem omdat wij aan dat tweede ticket vanuit malaga naar sevilla niets hebben. Wij willen die tweede boeking natuurlijk ook vergoed hebben. Wij kunnen er per sot van rekening niets aan doen dat we los moesten boeken maar dreigen daar nu wel de dupe van te worden. Dat kan toch niet. Zelfs een klein kind kan nog snappen dat als je ergens niet aankomt er ook niet kunt vertrekken. Wij hebben op advies van de klantenservice 2 losse boekingen gedaan, zijn destijds aan het verzoek tegemoet gekomen om ons geld niet terug te vragen en om te boeken en nu krijgen we ons geld niet terug omdat we niet kunnen vliegen. Dat is stank voor dank, super oneerlijk, zeer slechte service en asociaal.
Waarom wordt er ueberhaupt nog gevlogen. Overheid zegt dat niet noodzakelijk reizen niet mag. Vakantie is niet noodzakelijk, maar Transavia trekt zich daar helemaal niets van aan en laat de passagier stikken. Waarom doet een overheid hier niets aan.? Geld in de bedrijven pompen om ze overeind te houden maar daar staat dan niets tegenover ten opzicht van de klant. Resultaat is in ieder geval dat veel mensen niet meer met Transavia gaan vliegen na deze acties.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Bij deze wil ik een compliment geven over annuleren van een reis ivb met de corona virrus binnen 4 dagen me geld terug gekregen was al super tevreden over transavia maar nu helemaal volgende vluchten gewoon transavia

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:
TRANSAVIA: WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven
gelden voor annuleren, omboeken etc.)
KLANT ONVRIENDELIJK, A-SOCIAAL, SCHANDALIG

Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en reiskosten) niet verzekerd.
Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen
Reisadvies buitenland: Code oranje
Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)
WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ???? NIEMAND ( ANWB, ANVR, MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Kroatië / Zidar, reisperiode: augustus 2020

Nooit meer vliegen via Vliegtickets.nl en Transavia. Corona, Code oranje? Gevolg Vliegtickets.nl overbelast en heeft geen tijd om canceling ruim voor vetrek te regelen. Wel wordt je in behandeling gezet. Echter, Transavia vliegt gewoon door in Corona tijd en legt het probleem weer terug bij Vliegtickets.nl en deze legt het probleem weer bij de klant.

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2020

Dramatisch slechte service, bereikbaarheid zeer slecht. Transavia annuleerde de heenreis. T.a.v. de terugreis, die we los hadden geboekt, was niets mogelijk. Ondanks het feit dat we niet op de reisbestemming konden komen door toedoen van Transavia. Vreselijk klantonvriendelijk.

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2019

Ik wil graag of een restitutie of een voucher. Tijdens het hele boekproces van de vlucht zijn wij niet gewezen op het invullen van een PLF. Dit hebben we overigens wel gedaan, maar op het PLF zelf van de Griekse overheid staat dat 1 formulier voldoende is voor het hele gezin. Op 1 formulier kan je twee mensen toevoegen. Ook dit heb ik gedaan. Ondanks al deze handelingen mochten we niet boarden op Eindhoven AirPort. Omdat de vlucht om 07:00 uur in de ochtend was kon ik ook niet bellen om mijn vlucht te annuleren/om te boeken.
Dit heb ik overigens direct om 09:00 uur gedaan. De medewerker die ik trof gaf aan dat ik niet meer kon annuleren omdat de vlucht al vertrokken was en dat ik slimmer had moet boeken. Namelijk tijdens openingstijden zodat ik jullie wel kon bereiken.
Ik vind dit een absurde opmerking en was daar ook totaal niet van gediend.

Ik hoop op spoedige reactie.
Ik ben niet van plan om dit te laten rusten.
Tevens zal ik trachten jullie middels verscheidene manieren/socials te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Boekingsnummer: FFMPPH

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2020

Op een vlucht van 3,5 uur naar Athene die €300 kost krijg je niet eens meer een broodje met koffie of thee of iets dergelijks. Je krijgt een menukaart met allemaal hele dure ongezonde snacks en frisdrank aangereikt.
In Athene blijkt dat ze mijn bagage niet hebben meegenomen en pas de volgende dag met een vlucht uit Amsterdam meekomt. Vervolgens kon het pas nog een dag later afgeleverd worden bij het hotel. Ik ben m'n bagage toen zelf maar gaan ophalen op de luchthaven van Athene maar Transavia vertikt het dus om de taxikosten daarvoor te vergoeden terwijl in hun voorwaarden staat dat er tot €60 per dag vergoed wordt in het geval de bagage niet is aangekomen.

Vanwege stakingen op de dag van de retourvlucht naar Amsterdam liepen veel ferry's en boten vertraging op en kwam ik daardoor 5 minuten te laat aan bij de incheckbalie.
Er waren nog 5 andere reizigers die het zelfde was overkomen maar Transavia liet ons allemaal stikken en ze verdomden het om ons nog even in te checken.
Er ging die dag nog wel een vlucht naar Amsterdam met KLM waar Transavia onderdeel van is maar daar moesten we even €485 voor neerleggen!
De volgende dag heb ik een vlucht bij Aegean Air geboekt die duurder was dan een vlucht bij Transavia maar dat had ik er graag voor over omdat ik echt nooit meer met Transavia wil vliegen na deze ervaringen. Wat een dramatisch slechte maatschappij met dito service, op alle fronten laten ze je in de kou staan. Bij Aegean Air is trouwens zoals het hoort nog wel een broodje met koffie bij de vlucht inbegrepen.

  • Algemeen 2
op 5 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2019

Ik had tickets met prioriteit gekocht maar door ziekte van mijn vrouw kunnen we niet op 11 december vliegen ,heb vanmorgen om 09.oouur geannuleerd maar na 3 minuten bericht dat alles geannuleerd was ,09.05 gebeld maar ze konden niets meer doen ,geld en tickets weg ik had op annuleren gedrukt en niet op wijzigen dus een duur foutje ik vindt het een schande dat ze dat na 5 minuten niet meer kunnen veranderen en dat ik nu alles kwijt ben.441.euro .

  • Algemeen 1
op 26 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd, eerst vouchers ontvangen. Later was onze wens geld terug. We hadden onze 2200 euro in EEN dag terug!!!! Super Transavia!!!
Volgend jaar proberen we het opnieuw.... met jullie!!!!
Dank! Fam Hoogeveen

  • Algemeen 10
op 20 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Nog steeds geen geld ontvangen

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Kon helaas niet doorgaan en kregen toen gelijk een voucher en hebben geld al helemaal terug gehad. Vooral de informatie met betrekking tot de te nemen stappen was erg goed. Daarnaast heb ik andere jaren altijd zeer tevreden met Transavia gevlogen.

  • Algemeen 10
op 13 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Zogenaamd gratis omboeken bij code oranje kost handenvol geld
Zéér teleurgesteld in Transavia. Voor twee personen retour geboekt Eindhoven-Malaga vertrek 28 maart. Betaald: €368,-. Vanwege corona omgeboekt naar 20 oktober. Bij moeten betalen: €150,-. In totaal dus al €518,- betaald. Nu kan de reis vanwege code oranje wéér niet doorgaan en willen we omboeken naar april. Volgens de website zijn er geen omboekingskosten. Twee retourtjes Eindhoven-Malaga op de gewenste data in dezelfde reisklasse kosten €468,-. Dat is 50 euro minder dan wat we al betaald hebben. Maar...als ik mijn bestaande ticket vervolgens wil OMBOEKEN naar deze data moet ik ineens 84 euro bijbetalen. Huh... hoezo?

Opheldering gevraagd bij Transavia. Daar word ik afgescheept met een schimmig verhaal. Onze bestaande tickets zouden een bepaald tariefniveau hebben (dit is onzichtbaar voor de klant en heeft helemaal niets te maken met reisklassen zoals het plustarief). En nu kunnen we alleen omboeken naar tickets in dit, plotselinge uit de hoge hoed getoverde, tariefniveau. Welke vertrekdatum we ook kiezen, we moeten ALTIJD bijbetalen.

Schandalig dat we gedwongen worden om extra te betalen voor een vaag tariefniveau waar wij als klant totaal geen weet van hebben.

Geen Transavia meer voor ons.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2020

Met de corona willen wij niet op reis gaan; Onze vlucht was ook verplaatst naar 3/10 ipv 2/10 en vliegen vanuit Schiphol.
Wij kregen van jullie de keuze : akkoord gaan, verplaatsen of geld terug. Wij hebben voor het laatste gekozen, deze mail dateerde van vrijdag 4/9 en maandag 7/9 stond het geld reeds op onze rekening.
Wij willen jullie hiervoor bedanken. Dit noemen wij nu prima service;
De volgende vlucht zal zeker met Transavia zijn. Bedankt!

  • Algemeen 10
op 31 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2020

Goedemiddag,

Ik ben echt heel boos.
Op 17 september zouden mijn dochter en haar gezin en mijn man en ik gaan genieten van een welverdiende vakantie op Gran Canaria (in 2019 geboekt). Helaas... code oranje. Transavia vliegt wel op Gran Canaria ondanks de code oranje dus wij krijgen geen geld terug of Een voucher. Aangezien wij onze gezondheid niet in de waagschaal willen stellen en we ook niet 10 dagen in quarantaine kunnen, blijft er niets anders over dan omboeken. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan bleek het volgende. Mijn kleindochter is 3 jaar en mijn tweeling kleinzoons zijn 1 jaar. Voor de jongens hebben we geen tickets hoeven boeken (onder de 2) alleen administratie kosten betaald. Dit jaar was dan ook voorlopig de laatste mogelijkheid voor mijn dochter om met de kinderen te vliegen. Ondanks dat was het evengoed een flink bedrag aan tickets voor 5 betalende personen; 1761,30 euro! Zeker voor een jong gezin heel veel geld!
Maar goed omboeken dus. Gezocht naar tickets volgend jaar september Welke betaalbaar waren en voor bijna hetzelfde bedrag (voor 7 betalende gasten aangezien de Tweeling dan 2 jaar zijn) tickets gevonden. Gelukkig maar want anders was het Financieel niet mogelijk geweest, heel blij dus! Bellen met Transavia om de boel om te boeken en wat schets mijn verbazing: we moeten voor de jongens aparte tickets bij kopen en krijgen het verschil in prijs van de tickets voor 5 personen van de 2020 reis niet terug! Met andere woorden; wat eerst 17,39 bijbetalen zou moeten zijn wordt nu 973 extra bijbetalen!!! Wij hebben dit bedrag al betaald dus hoezo bijbetalen? Ik snap best dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen en ik begrijp ook dat we elkaar moeten helpen maar wees dan wel eerlijk. Verwerk het al betaalde bedrag 1 op 1 want daarnaast is het ook nog eens zo dat als wij goedkopere tickets vinden geen geld terugkrijgen maar als we duurdere tickets vinden we wel moeten bijbetalen!
Meneer Transavia kan dit waarschijnlijk zelf prima betalen dus kent dit probleem niet maar voor heel veel gezinnen is dit het spaargeld wat opzij is gezet voor een fijne vakantie. Naar mijn mening STEELT TRANSAVIA VAN ONS! We hebben dit bedrag al betaald dus hoezo nogmaals bijbetalen?

Voor mijn dochter en haar gezin is dit financieel geen optie maar wat we dan wel kunnen doen, ik weet het niet?

Ik hoop dat u dit aan de kaak wilt stellen want wij weten het even niet en het is ook heel oneerlijk. Geld waar hard voor gewerkt is wordt zo “ingepikt”.

Met vriendelijke groet, Simone de Jong

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Israël, reisperiode: maart 2020

EFF-894 Aangezien Israel op slot ging (plus code rood) en er geen buitenlander meer binnenkwam heb ik mijn vlucht moeten annuleren. Dit was in maart 2020. Heb uren en uren in de wacht gestaan aan de telefoon. Op mails wordt totaal niet gereageerd. Na twee maanden na anderhalf uur bellen iemand gesproken. Bla bla bla zou nog iets langer duren maar geld zou terug gestort worden of ik zou een voucher krijgen. Nu ruim 5 maanden later heb ik nog niets gehoord of gezien. Ik heb wel een klacht ingediend maar daar ook geen enkele reactie op ontvangen. Het is werkelijk schandalig zoals Transavia met klanten om gaat. Dit is puur traineer gedrag om de klant uiteindelijk af te laten halen. Nu ook al weer 50 minuten aan de lijn aan het wachten.

Aangezien het land op slot was en er een code rood gold heb ik de vlucht moeten annuleren omdat Transavia niet te bereiken was.. Nu wordt mij verweten dat ik niet zelf had mogen annuleren en maar gewoon op Transavia haf moeten wachten. En dus gaat men niets betalen.

Dit is natuurlijk zwaar "Zuid Amerikaans Bananenrepubliek gedrag" en dit is ook de reden dat Transavia chronisch niet bereikbaar is. Men hoop dat mensen in hun onmacht zelf maar annuleren zodat men een claim of een voucher af kan schuiven.

Ik heb tevens in maart een claim ingediend om in ieder geval de belastingen retour te ontvangen. Blijkt dat deze op afgehandeld is gezet maar dat er niets mee is gedaan. Waarom kan men niet aangeven. Dus 5 maanden na dato nog steeds niks.

Transavia moet zich kapot schamen

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: september 2020

Ivm code oranje werd vlucht verplaatst en wij besloten ook niet te gaan, konden annuleren en zouden geld binnen paar weken terug krijgen, zou wat langer kunnen duren ivm drukte. na 2 dagen alles netjes terug op de rekening. en in de tussentijd via whats app keurig geholpen. Complimenten

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen