Transavia

Url: https://www.transavia.com/nl-NL/home/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Transavia

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

Transavia is in 2020 gestart met de touroperator-tak onder de naam Transavia Holidays. Via Transavia Holidays kun je naast je vlucht ook een hotel boeken.

Ervaringen met Transavia

Transavia krijgt gemiddeld een 3,8
op basis van 518 ervaringen:

3,8 + Ervaring delen
op 9 februari 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2023

Op 17-10-22 retour EIN -BCN geboekt voor vertrek eind april, retour begin mei 2023. Ca. 3 weken voor vertrek : terugvlucht geannuleerd door HV - te weinig toestellen. Alternatief terug op AMS, treinkaartjes terug naar huis zouden vergoed worden. Vlucht gewijzigd; zouden op AMS landen i.p.v. EIN Airport - treinkaartjes AMS - EIN zouden worden vergoed. Claim refund treinkaartjes ingediend op 7-5-23 ...... nu 9 maanden later, talloze mailtjes, appjes, telefoontjes, duizenden excuses en beloftes van Transavia verder: nog steeds geen refund. De ene blunder na de andere, maar niemand die het oplost. Als klant ben je niets voor Transavia en dat weten ze. Je kunt als consument niet op tegen zo'n grote partij.

  • Algemeen 1
op 19 januari 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2024

Al meer dan 10 jaar vlieg ik met Transavia, ook voor dit jaar heb ik weer 12 tickets geboekt. Nu krijg ik echter deze mail.

Per 1 januari 2024 heeft de Nederlandse overheid de vliegbelasting verhoogd met € 2,62 per passagier. Dit bedrag geldt voor elke passagier die van een Nederlandse luchthaven vliegt. De belastingverhoging is bepaald op 21 december 2023.

Omdat jij een boeking hebt gemaakt vóór 22 december 2023, met een vertrekdatum in 2024, zat dit bedrag nog niet bij jouw ticketprijs inbegrepen. We verzoeken je vriendelijk dit verschil bij te betalen, zodat wij dit kunnen afdragen aan de overheid.

Je kan de betaling voldoen in Mijn Transavia.

Moet ik dit serieus nemen of is het een grap, gaat Transavia mij echt 2 euro extra laten betalen? Loyaliteit wordt niet beloond, dat dit voor nieuw geboekte tickets geldt kan ik begrijpen, maar ik heb al betaald. Als dit echt serieus beleid is heeft dit uiteraard van mijn kant consequenties voor de keuze van mijn nog te boeken vliegtickets in de toekomen.

  • Algemeen 1
op 16 januari 2024 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2023

Ik heb €50 te veel betaald omdat de transactie niet gewerkt zou hebben, Tot op heden nog steeds niet terug gehad. Dit zou begin oktober bijgeschreven worden. Na weer contact te hebben gehad zou dit eind december 2023 terug gestort worden. Maar nog steeds niets

  • Algemeen 1
op 16 januari 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2023

Eindeloze vertraging door kapot vliegtuig...gegarandeerd gezeur over handbagage. Je komt extra vroeg bij de balie op Faro Airport om op tijd te zijn. Dan krijg je in onverstaanbaar "Engels" van iemand iets te horen over 3,50 euro. Dacht dat ik dat moest bijbetalen of zo.Maar nee, was "voucher" om een flesje water te kopen want meerdere uren vertraging. Maar ondanks die vertraging natuurlijk wel weer ruim te tijd om te gaan zeuren over handbagage (was bij mij niet van toepassing maar wel bij andere passagiers) Direkt na vertrek natuurlijk wel tijd om hun dure rotzooi aan boord te verkopen, een gratis drankje als excuus kan er natuurlijk niet af!! Kale ratten zijn het, arrogant, vervelend, onvriendelijk. Midden in de nacht op Schiphol aangekomen, geen trein terug naar huis, dus daar nog eens uren rondhangen. Hele vakantie hierdoor grondig verpest!! Voor mij nooit meer weer, heb meerdere malen met Ryanair gevlogen vanaf Eindhoven en dat was altijd prima. Met de bagger die zich Transavia noemt, wil ik nooit meer iets van doen hebben

  • Algemeen 1
op 24 november 2023 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: november 2023

De cabinebagage er word niet gekeken hoeveel er mee word genomen ik boek 30 kg ruim bagage bij en kan mijn rugzak met 5kg niet meer kwijt moet deze onder mijn stoel leggen rij 6 heeft de cabine bagage boven rij 9 neergelegd

  • Algemeen 7
op 2 november 2023 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: september 2023

Vlucht werd [aar minuten voor vertrek geannuleerd, terwijl we op het vertrekplatform stonden. Weekend kon zo niet doorgaan. Allee reserveringen (hotel, diners, lunches, activiteiten) voor 23 personen tevergeefs. Terugvlucht was ook al twee weken tevoren geannuleerd maar daarvoor hebben we een alternatief kunnen regelen. 10 minuten voor vertrek lukt dat uiteraard niet meer.

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2023 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2023

Terugreis met bijna 5 uur vertraagd. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar mijn kritiek gaat erover dat er totaal geen communicatie was. Herhaalde malen vanuit Las Palmas geprobeerd Transavia te bellen, zonder resultaat. Op het vliegveld geen medewerker van Transavia te bekennen. Uiteindelijk Engelssprekende medewerker aan de lijn gekregen die dusdanig slecht Engels sprak dat ik van ellende de verbinding maar heb verbroken. Kreeg hem niet aan het verstand gebracht dat ik niet wilde omboeken maar alleen maar info vroeg.. Op vliegveld van Las Palmas rondgehangen vanaf 14.00 uur tot eindelijk vertrek om 21.30 uur i.p.v. 17.10 uur. Tijdens de vlucht werd ons door de crew medegedeeld dat we i.p.v. naar Eindhoven naar Schiphol vlogen alwaar ons medewerkers van Transavia zouden begeleiden naar klaarstaande bussen die ons naar de oorspronkelijke bestemming Eindhoven zouden brengen. Helaas vlak voor de landing werd medegedeeld dat er geen bussen gereed stonden. Totale miscommunicatie dus. Toen zat er niets anders op dan met de taxi naar Eindhoven te gaan. De waarheid gebiedt wel om te zeggen dat Transavia zeer snel positief reageerde op de door mij ingediende claim voor schadevergoeding vanwege de vertraging en de bijkomende taxikosten. Daarvoor een pluim. Mijn kritiek richt zich dan ook louter op de zo goed als afwezige communicatie en tegenstrijdige informatie. Of ik nog ooit met Transavia zal vliegen weet ik niet, ik heb mijn twijfels.

  • Algemeen 4
op 25 september 2023 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2023

Zowel de heen- als terugreis zat ik met mijn vrouw en dochter op stoel 16a, 16b en 16c. Dat is bij de nooduitgang. Vantevoren werd ons gevraagd of we wilden helpen bij een calamiteit. Vrouw en dochter werken in de zorg en ik ben EHBO er en BHV er. Dus geen probleem. Op de terugreis echter moeten we ruilen met rij 17, omdat ... tot 2x toe draaide de stewardess er om heen, maar het personeel vond dat mijn vrouw en dochter een te grote omvang hadden. Gewoon te dik dus! Dat het op de heenreis wél kon, was een fout van hun collega's. Die durfden het niet tegen ons te zeggen, volgens dezelfde stewardess. Mijn dochter schoot in de stress, want ze heeft al genoeg meegemaakt in haar leven over dit onderwerp. Dit is pure discriminatie. Om geen stennis te maken zijn we van rij gewisseld, maar je staat wel mooi te kijk bij de rest van de passagiers.
Als je op rij 16 zit, mag je geen verlengstuk voor je riem gebruiken en die hadden we ook niet nodig. En dan toch met een omweg zeggen, dat je te dik bent! En ook nog: het personeel vindt dat. We hebben een klote vlucht gehad en waren blij dat we het vliegtuig konden verlaten. Voor ons geen Transavia meer!

  • Algemeen 5
op 22 september 2023 bestemming: Nederland / Utrecht, reisperiode: september 2023

De vriendelijke behulpzaamheid van de crew op vlucht HB6146 op 3 september van Alicante naar Amsterdam.
Wij hadden deze vlucht om snel in Nederland te zijn omdat onze zoon een ernstig ongeluk had gehad en met hersenletsel in het UMC lag. Toen ze hoorden waarom deze reis gemaakt werd hebben ze uit eigen beweging ons voor de landing op de eerste rij geplaatst met onze koffers zodat we als eerste het vliegtuig konden verlaten en direct door konden reizen naar Utrecht. Bij het uitstappen werd er ook nog een kaartje in onze handen gedrukt om sterkte te wensen en beterschap voor onze zoon. En het heeft geholpen. Ondertussen gaat onze zoon met zevenmijlslaarzen vooruit en is weer thuis om verder te herstellen. Nogmaals heel veel dank aan deze Crew!!

Datum van ervaring: 03 september 2023

Bewerk

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2023 bestemming: / heraklion, reisperiode: augustus 2023

Ik heb mijn reis moeten annuleren voor een overlijden. Ben al een week bezig om een bewijs te krijgen dat ik geannuleerd heb

  • Algemeen 2
op 3 augustus 2023 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2023

Transavia the worst airline ever!! Noibody picking the phone, already been waiting for more than 40 minutes, also making false promises by assuring the suitcase will arrive the next day (is today) while we have a tracker in our suitcases and see the exact location is still at Schiphol Airport! Besides, it seems to be a regular thing to be leaving people's luggage behind, it's not the first time. I would advise everyone to avoid this airline as much as you can! The worst airline ever! YOU SUCK!!!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2023 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2022

Vertraagde vlucht van Transavia, daardoor aansluitende vlucht gemist en niet meer in staat een ticket te boeken via een andere maatschapij een andere vlucht te krijgen. Savonds weet thuis in Amsterdam ma een hele dag stress en onzekerheid. En 170 lichter en geen vakantie. Slecht bereikbaar, totaal niet aanspreekbaar op de luchthaven en geen oplossing van de klantenservice. Nooit meer mee vliegen, nooit meer gedoe.

  • Algemeen 1
op 10 juli 2023 bestemming: , reisperiode: juni 2023

Prettige heen en terug reis gehad .
Goed de informatie en een snelle afhandeling zowel op de heen als terug reis
Terug bestond de captains uit 2 vrouwelijke piloten en die hebben ons de hele reis verteld waar we vlogen en waar we wat konden zien ,erg leuk en dat maak je niet zo vaak mee .
Ook de crew binnen was prima en erg klantvriendelijk.

  • Algemeen 9
op 22 juni 2023 bestemming: Nederland / AMS, reisperiode: juni 2023

Transavia: no Trans, no Avia
Transavia cancelde tweemaal mijn vlucht. Na de tweede cancellation kon ik de volgende dag vliegen, maar mijn al betaalde ruimbagage kon dan niet mee. ???
Ik kan nu pas vier dagen later naar Nederland.
Op mail, telefoon en Whatsapp reageert NoTransNoAvia niet meer.
Een claim bij Transavia duurt maanden, zoniet jaren. De netto-opbrengst via een claimorganisatie dekt bij lange na niet de extra verblijfskosten,
Transavia toont zich ongeloofwaardig en onbetrouwbaar met haar laakbaar handelen.
Ik mijd in het vervolg deze vliegtuigmaatschappij. Iedereen zou dit moeten doen.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2023 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2022

Nul bereikbaarheid en communicatie in de aanloop naar een vakantie!

  • Algemeen 1
op 23 mei 2023 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: april 2023

De vlucht zomaar 2,5 dag verzet en vervolgens geschrapt. Wat een slechte dienstverlening is dit!

  • Algemeen 1
op 8 mei 2023 bestemming: Griekenland / Stoupa, reisperiode: mei 2022

Transavia crediteert niet de onrecht geinde extra kosten voor beenruimte ondanks dat wij keurig de door Transavia gevolgde procedure hebben gevolgd. Ze reageren helemaal nergens op, niet op mail en zeker telefonisch niet. Van klantenservice is geen sprake bij Transavia. Klanten worden in beginsel als lastig en bij voorbaat als schuldige behandeld. En het woordje service kunnen ze ook wel helemaal weglaten. Houd je weinig over. Het lijkt dan ook werkelijk helemaal nergens op dit bedrijf en de wijze waarop men opereert en roekeloos reizigers onrechtmatig geld afhandig maakt is buitengewoon stuitend en crimineel te noemen. Transavia, oplichters pur sang. Begin er niet aan. Wij zijn er inmiddels meer dan van genezen.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2023 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2022

Vlucht 2 dagen voor vertrek geannuleerd er zijn geen alternatieven

  • Algemeen 1
op 27 april 2023 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: april 2023

De vlucht werd 36 uur voor vertrek geannuleerd. Geen mogelijkheid om een andere vlucht te nemen. Vakantie in het water! Waardeloos.

  • Algemeen 1
op 26 maart 2023 bestemming: / Las palmas, reisperiode: maart 2022

Meer dan 3 uur vertraging op de retourvlucht naar Amsterdam, maar compensatie afgewezen omdat Transavia de juiste tijd bij het openen van de vliegruigdeur aanpast.

  • Algemeen 4
op 22 maart 2023 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: januari 2022

Kochten tickets voor Nice. Wegens gezondheidsredenen een maand op voorhand willen annuleren. Je hebt dan de keuze. Ofwel 5o euro/persoon per vlucht erbij = 200 euro bovenop om over te boeken… of alles kwijt.
Nooit meer met hen

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: , reisperiode: maart 2022

Transavia overschrijdt haar regels m.b.t. het annuleren van vluchten. Zie hiervoor de site van de consumentenbond m het onderwerp: Transavia schendt passagiersrechten bij annulering van vluchten.

Alstublieft boek geen vluchten meer bij Transavia. Het is schrijnend wat ze hun cliënten aandoen. Ik ben ook slachtoffer van hun actie in deze. Ze bieden geen compensatie en goed alternatief. Ik voel mij bestolen.

Jammer dat ze nog reclame durven te maken op de TV.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2022

Ik zou vetrekken naar Lanzerote voor werk. Mijn vluchten zijn echter geannuleerd..heel raar want wanneer ik inlog bij Transavia dan kan ik nog steeds tickets boeken voor de zogemaamd geannuleerde vlucht. Deze vliegtuigmaatschappij is volstrekt onbetrouwbaar, biedt 0 alternatief behalve je geld terug. Telefonisch kom je er niet door heen en ik zou gaan om te werken en niet voor vakantie...echt super slecht.

  • Algemeen 1
op 1 september 2022 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2022

Op 18 juni vertrokken naar Mallorca met 1 koffer in het ruim. deze is nooit aangekomen. netjes een PRI formulier laten invullen op de luchthaven van palma de mallorca, nu sinds die tijd bezig om een claim afgehandeld te krijgen. transavia reageert alleen met automatische berichten terug, maar niet inhoudelijk. schandalig.

  • Algemeen 5
op 18 juli 2022 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: februari 2022

Zit in zwoel Sevilla op een terrasje wanneer ik om 22.10 uur een sms ontvang dat de volgende dag mijn vlucht is gecanseld (vanwege de 18 februari storm )máár dat ik deze kosteloos kan omboeken .HOE of WAAR ik dat doe wordt niet vermeld ?? Dus...ik kijk in " mijn boeking " want verwacht een voucher of in ieder geval iets waar ik de vlucht mee om kan boeken.Maar nee enige optie is een duur nieuw ticket boeken, Ook in mn mail vind ik er niets over. Dan maar bellen maar nee Transavia is alleen bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur ((hoe dan voor een 24 uursbedrijf ??) Oké, ik zet mijn wekker en hang de volgende ochtend om 8.00 uur aan de telefoon. Ruim één uur later heb ik dan toch iemand aan de lijn en ja , wordt mij verteld, omboeken kan alleen telefonisch .Moet je voorstellen dat al die mensen van al die gecanselde stormvluchten allemaal moeten gaan bellen ?? Logistiek niet echt lekker geregeld.Inefficient, klantonvriendelijk en omslachtig .
Op mijn vraag of zij het willen uitleggen waarom dit niet vriendelijker geregeld kan worden, krijg ik geen antwoordt. Dit kan ik beter
Verder vind ik Transavia prima om mee te vliegen naar europese bestemmingen .

  • Algemeen 5
op 30 juni 2022 bestemming: Italië / bergamo, reisperiode: juli 2022

Lucht is in oktober 2021 geboekt en betaald. In mei krijgen we ( 2mnd voor vertrek) simpe mailtje dat de vlucht is geannuleerd, wegens ziekte en pers. tekort over 2 maanden!! Het is duidelijk dat Transavia de duurdere vluchten heeft laten staan en de onze als 1e zomaar schrapt. We hadden zorgvuldig gekozen voor dichtbij, rotterdam en moesten zelf maar zien dat we in juli in Italie komen. Want daar staat van alles geboekt (huis, trekking etc) Uitwijken dus naar duitsland of misschein eindhoven. amsterdam is een ramp, dus dat mijden we zeker. Volgens is transavia tel. niet bereikbaar voor ons en moeten we een heel dossier invullen om na tig werkdagen ons eigen geld terug te krijgen. En nu zie je dat andere vluchten vanaf Schiphol verschoven worden naar Rdam. dus wij hebben ruimte moeten/mogen maken voor deze vluchten. 6mnd heeft transavia ons geld, en met veel moeite kunnen we het terug krijgen.We krijgen na 4 weken antwoord op een mail over het geld. We zijn erg kwaad en voelen ons geschraft voor zorgvuldig en op tijd boeken. Voor ons nooit meer Transavia! Passagiers hebben alleen plichten en geen rechten. Het draait om geld en niet meer om service. We stoppen met vliegen, sluit Rdam airport en leve de rust en schonere lucht!

  • Algemeen 1
op 14 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

De vlucht HV 6116 werd 's morgens om 09.15 geannuleerd. De vlucht zou vetrekken op zaterdag 11 juni om 20.00 uur. Je wordt volledig aan je lot overgelaten. Behalve dat de rest van de dag verpest is, moet je zo snel mogelijk een andere vlucht vinden. Transavia is onbereikbaar. Na een uur wachten, eindelijk iemand aan de lijn. Er is nog een stoel beschikbaar op maandag ochtend. We zijn met drie man. Zelden heb ik zo'n slecht functionerend bedrijf meegemaakt als Transavia. Ze hebben volledig lak aan hun klanten. Nooit meer met Transavia. Uiteindelijk zijn we via Alicante, (450 km verderop) om 17,15 vertrokken naar Amstrerdam.

  • Algemeen 1
op 8 april 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2022

De klacht betreft de omboekingskosten. De vlucht naar Alicante zou op 8 april 2022 plaatsvinden. Ik betaal op 14 maart 650,00 euro. Mijn vrouw en ik hebben Corona. Dus omgeboekt, naar 24 april. Wijzigingskosten 2x 70 euro. Veel, maar oké. Ik boek om. Ik zie op het normale Transavia scherm voor boekingen de kosten van heen- en terugreis. Ik boek om. Wat blijkt achteraf. De gepresenteerde kosten waren de RESTkosten. Ik zag dus niet de werkelijke kosten van de heen- en terugreis. Nergens staat aangegeven dat mijn oorspronkelijke kosten al zijn verrekend in de bedragen die ik op het scherm zie. Ik zie een eindbedrag van 452,00 euro.
Ik betaal niet omdat ik eerst wil weten of ik nog geld terugkrijg; ik betaalde immers 650,00. Nu blijkt dat het bij die 452 gaat om méér kosten.
Indien Transavia niet meteen het verschil van kosten van de heen- en terugreis tussen 8 april en 22 april had verrekend, dus ook werkelijke kosten op het scherm van omboeking had vermeld, had ik nooit geboekt. Dan had ik een andere, goedkopere dag gekozen om te vliegen.
Zou het kunnen zijn dan Transavia op deze wijze mensen misleidt, m.a.w. suggereert dat ze kiezen voor een goedkope vlucht, terwijl het slechts om een meerprijs gaat? Je ziet de werkelijke prijs alleen als je 'gewoon bokt', maar niet als je omboekt
Kortom: ik raad iedereen aan om eens goed op internet te zoeken naar alternatieve vliegmaatschappijen, die ook nog eens (ontdek ik net) een flink stuk goedkoper zijn. Je ziet de werkelijke prijs pas als je 'gewoon boekt', maar niet als je omboekt.

  • Algemeen 2
op 6 april 2022 bestemming: Noorwegen / Trysil, reisperiode: februari 2022

Transavia was op tijd hee & terug. Bemanning was vriendelijk. Er was te drinken en te eten . En ja, HV is een vakantievluchten bedrijf, geen Singapore Airlines of Emirates. Als jullie meer service verwachten, betaal daar dan voor.

  • Algemeen 9
op 30 maart 2022 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2022

Prijs voor bagage is absurd duur. 26 euro voor 15 kg enkele reis staat in geen verhouding tot de prijs als je via een reisorganisatie de reis boekt. via tui bv 22 euro voor 20 kg. belachelijk gewoon. en dan de afmetingen voor in het vliegtuig niet controleren zodat er grote weekendtassen in de bagage ruimte worden gezet, zonder probleem.

  • Algemeen 5
op 3 februari 2022 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: maart 2021

Als het de laatste maatschappij is op aarde ga ik lopen! Vooral van mensen achter een stuurknuppel had ik meer niveau verwacht maar wat een kansloze stakkers zijn dit zeg! Nooit meer mee vliegen!

  • Algemeen 1
op 29 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021

De plaatsen tussen zetels komen alsmaar dichter aan elkaar. Maar als je dan iemand voor je hebt die zonder pardon of enig respect voor medereizigers stoel volledig achteruit plaatst zodat je nog je tafeltje niet meer kan openen, vind ik er echt over. Moeten ze maar verplichten stoelen rechtop te laten staan. En het is niet omdat je iets meer betaald om een beetje meer beenruimte, dat achter jou iemand maar opgepropt moet zitten zonder zijn tafeltje te kunnen gebruiken. Plus de mondmaskerplicht (?) als je 2 uur op nootje ligt te kauwen kan je masker naast je oor blijven hangen, zonder probleem. Sorry maar vind dat er meer mag gekeken worden vanuit het personeel, dat regels opgevolgd worden.

  • Algemeen 4
op 28 januari 2022 bestemming: Nederland / Purmerend, reisperiode: februari 2022

Per abuis ruimbagage teveel geboekt. Ruim voor vertrek gevraagd of ze dit kunnen cancelen en 20kg ruimbagage (a 31,00EUR) terug over willen maken, maar dit is niet mogelijk. Dat zijn de voorwaarden, is de reactie. Waarschuwing: maak geen fout bij je boeking, want je coulance is ver te zoeken.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2022 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: januari 2022

Zeer betrokken bemanning, Je voelt je geen nummer, integendeel, men ziet je staan. Verder viel de professionaliteit in zake veiligheid op. Bij de nooduitgang kregen we uitstekend uitleg, en checkte men ook daadwerkelijk of de boodschap begrepen was. Dit verhoogd het gevoel in goede handen te zijn.

  • Algemeen 8
op 14 januari 2022 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2021

Van Eindhoven naar Las Palmas,vertrek 27 nov.2021.
Toestel stond zeer ver weg van vertrekhal.Passagiers werden veel te vroeg de ijzige kou in gestuurd.Bij aankomst bij het toestel nog n.b. 20 minuten in de kou gestaan voordat we in konden stappen.Zo ga je niet met mensen om.Schandelijk! Als het een veetransport was geweest had de PvdD ongetwijfeld kamervragen gesteld.Voorheen vaak met Ryanair gevlogen,de zelfde belabberde instapservice maar wel voor de helft van de prijs.Dacht dat het bij Transavia beter geregeld was.Niet dus! Voortaan maar weer met Ryanair.De hogere prijs van Transavia wordt niet waargemaakt.

  • Algemeen 2
op 18 december 2021 bestemming: Portugal / Lisabon, reisperiode: december 2021

Waardeloze afhandeling op een chaotische vroege decembermorgen ( band van de koffers werkte niet, personeel achter de balie gaat zelf koffers wegbrengen waardoor de de tijd ging dringen, schreeuwend ( Viggo personeel ) om 3 vluchten snel te laten inchecken en alle gesloten rijen op te gooien en we vervolgens geen tijd meer hebben om de vlucht te halen ), laten de klanten via een standaard mail weten niets te willen en te kunnen doen. Schande!

  • Algemeen 1
op 25 november 2021 bestemming: Oostenrijk / Innsbruck, reisperiode: november 2021

Reis geboekt voor de wintersport eind november. Reis helaas moeten annuleren vanwege strenge lockdown in Oostenrijk. Transavia laat de vlucht echter gewoon doorgaan uit angst dat ze geld moeten teruggeven. Daar gaat weer een leeg vliegtuig.

  • Algemeen 1
op 5 september 2021 bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: augustus 2021

Op de dag van vertrek, kwam de crew 15 minuten voor vertrek aan, aan de gate. Vertrektijd 0400 uur ( de eerste vlucht van transavia van die dag). Transavia verkoopt extra services zoals priority boarding( MAX tarief), die service hebben wij niet gekregen. Om 04:05 uur roept de gezagvoeder om, dat de bagage net aan de gate is aangekomen. Hoezo? De eerste vlucht van die dag???? ... met ruim een half uur vertraging opgestegen. De Crew heeft zich het eerste 1,5 uur niet laten zien in de cabine. SCHANDALIG !!! Ok, ik snap gezien het tijdstip, dat ze allicht iets hadden van...."we beginnen onze service" wat later, maar roep dan op zijn minst na take off om dat passagiers welkom zijn om alvast iets te bestellen in de pantry. Je werd overigens ook niet begroet bij het instappen ( Grootste ergenis). Bij aankomst op Mykonos, ruim een uur op de bagage moeten wachten, terwijl er slechts 2 vluchten waren aan gekomen. Terug reis: Er werd niets gezegd over vertraging. Vliegtuig kwam pas binnen op vertrekttijd. Uiteindelijk een uur later vertrokken. Dus tijdens de turn around nog 30 min extra vertraging opgelopen. Ook bij aankomst op schiphol 1 uur op de bagage moeten wachten. Ik was Fan van Transavia, maar dit heeft mijn beleving helemaal teniet gedaan. Geen transavia meer voor mij ;-( zoooo teleur gesteld.

  • Algemeen 3
op 13 augustus 2021 bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: mei 2021

Opgelicht door TRANSAVIA

Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(

Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).

Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.

Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.

Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ......

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020

Op onze vlucht van Heraklion naar Amsterdam van afgelopen zondag 25 juli, waren er heel veel jongeren aan boord. Zij droegen de hele vlucht lang geen mondkapjes. Gedurende de vlucht werd er continu gehoest door meerdere passagiers zonder mondkapje.

Naast het moeten doorstaan van deze erg vervelende situatie hebben we zojuist een e-mail gekregen dat er op onze vlucht meerdere positieve corona gevallen zijn! Dat verbaast ons niets. Dit was voor aanvang van de vlucht al duidelijk!

Wij vinden het beleid van Transavia gewoon schandalig. De crew heeft niks gezegd of gedaan wat betreft het handhaven van de maatregelen. Het was duidelijk dat deze mensen al ziek waren vóórdat ze aan boord gingen. Niet één keer is er een vraag gesteld over het hoesten! Niet één keer werd een passagier aangesproken over het niet goed dragen van hun mondkapje!

De cabine personeel moet beter geďnstrueerd worden zodat zij weten hoe zij moeten reageren op mensen die deze regels niet naleven. Het is hun taak om te zorgen dat wij veilig kunnen reizen! We willen allemaal heel graag op reis maar als dit zo verder gaat wordt een vliegreis haast onmogelijk.

Transavia heeft GEEN corona maatregelen en biedt zijn passagiers GEEN veiligheid tijdens hun reis. Wij gaan dit verhaal met ieder kennis van ons delen en we zullen nooit meer met Transavia vliegen. Wij hopen met deze klacht andere besmettingen te kunnen voorkomen.

  • Algemeen 1
op 18 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Door corona al 2 x moeten omboeken en het enige wat transavia aan service doet is het spekken van hun eigen goed gevulde portemonnee. Ze vliegen gewoon door ondanks negatief reisadvies en willen daar gewoon geld voor zien. Nu moeten we weer een reis met kosten om boeken naar een perioden waarin we nog niet weten of we daar ook kunnen reizen. Omboeken naar een goedkopere bestemming mag wel maar dan krijg je je geld niet terug. Schande. Waardeloze service

  • Algemeen 1
op 19 mei 2021 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2020

Werkelijk dramatische service en voorwaarden. Nooit meer transavia. Ondanks Corona, oktober 2020 waardoor we niet konden reizen naar een gebied (Italië) weigerde transavia de vlucht kosteloos te wijzigen of te annuleren. Dit terwijl dat gewoon een Europese verplichting is. Dus toch maar met kosten omgeboekt. Helaas nog steeds corona, april 2021. Wederom zegt transavia dat bij een basisticket het niet mogelijk is te wijzigen. Bovendien lukt wijzigen niet eens op de site, er zijn namelijk extra belastingen of kosten gekomen die eerst weer betaald moeten worden. De mevrouw ratelt maar door, ik kom er niet tussen, zonder te luisteren dat wegens corona de vliegtuigmaatschappijen vouchers of geld terug moeten geven. Laat de hele tent maar failliet gaan, ze krijgen miljarden van ons belastingbetalers maar service volgens de regels ho maar.

  • Algemeen 1
op 3 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Aangezien wij vorig jaar ivm code rood niet naar Spanje konden vliegen werd ons het aanbod gedaan naar dit jaar om te boeken
Voor 31 maart want de vluchten waren tot die datum bekend Daarna nog niet.
Dus geboekt maar niet van harte Voelde ons gedwongen te boeken voor 31 maart Hadden liever later geboekt.
Nu willen we ivm corona nog niet vliegen naar Spanje Ook al omdat het geadviseerd wordt door het kabinet dit niet te doen. Helaas daar heeft de vliegtuigmaatschappij GEEN boodschap aan Zij vliegen op Spanje dus u kunt mee.
Omboeken kan/mag kost u 140 euro extra. Dit vinden wij ONTERECHT. Ook al omdat wij gedwongen waren voor 31 maart te boeken.

Hebben meer mensen deze klachten en zijn zij mede hierdoor ook op extra kosten gejaagd?
Wat kan/gaat Transavia betekenen/doen voor deze mensen?

  • Algemeen 1
op 5 februari 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Zoek je een Belachelijk service ? Dan welkom bij Transavia!
Twee desks voor rond 300 passagiers, langzaam medewerkers met een onvriendelijk gezichten.
Toen Ik bij de desk was na 1 uur en 10 min aan het wachten gaf de medewerkster aan dat Ik snelle test moet doen, en Ik dacht zelf dat heel makkelijk zou zij want normaal gesproken de snelle test moet in de vliegveld zelf! Maar het was buiten de vliegveld.
Dus Ik heb taxi genomen en toen Ik daar was, waren zoveel passagiers voor de test aan het wachten.
In iedere geval was Ik 37 min voor het vertrek.
De zelfde medewerkster met een belachelijke gedrag gaf aan. dat de desk is 40 min voor het vertrek gaat dicht, en Ik moet helaas nog een vliegticket kopen!
Ik heb daarna Transavia opgebeld en zij gaven aan met een belachelijke gedrag dat zij niets voor mij kunnen betekenen, want Ik was al te laat !!!! Ik heb voor de ticket + huisdieren rond 500 euro betaald+PCR 125 + Snelle test 45 + taxi 20 euro om de snelle test te doen, in totaal heb Ik 690 euro voor enkele reis ticket van Malga naar Amsterdam betaald, en nu moet Ik opnieuw eeb vliegticket kopen.
Ik heb de klantenservice netjes gevraagd om de vliegticket van vandaag naar overmorgen te maken, en dan kan Ik misschien extra betalen.
De klantenservice gaf aan dat de vliegtuig van overmorgen is bijna vol ! Toen Ik naar de website van Transavia ging, was bijna het hele vliegtuig leeg !
Ik reis bijna 12 jaar met Transavia en helaas gaat de volgende vlucht de laatste voor mij met hun.
Met Auto reizen is de beste en veel te veel goedkoper!
Bedankt voor jullie slechte service!

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020

In september 2019 hebben wij tickets geboekt voor mei 2020. Door corona gingen de vluchten niet door. Verzoek van de vliegmaatschappijen en overheid was om zoveel mogelijk om te boeken ivm de financiele situatie als iedereen geld ging terugvragen. Wij hebben gehoor gegeven aan het verzoek en omgeboekt naar maart 2021. Nu kregen wij op 12 januari de melding dat onze vlucht met boeking is gewijzigd van luchthaven. Eindhoven werd Schiphol. Niet te doen voor ons dus wij hebben geannuleerd.  Nu staat echter onze terugvlucht. Tja....als we niet heen kunnen kunnen we ook niet terug....lijkt me logisch. Het feit dat we 2 aparte boekingen hebben kwam doordat bij de allereerste boeking ( dat was in 2019) het niet lukte om heen en terugreis in 1 boeking te doen. Advies van de klantenservice was toen 2 losse boekingen te doen. Maakte qua prijs geen verschil dus wij hebben toen geboekt. Nu hebben wij echter een probleem omdat wij aan dat tweede ticket vanuit malaga naar sevilla niets hebben. Wij willen die tweede boeking natuurlijk ook vergoed hebben. Wij kunnen er per sot van rekening niets aan doen dat we los moesten boeken maar dreigen daar nu wel de dupe van te worden. Dat kan toch niet. Zelfs een klein kind kan nog snappen dat als je ergens niet aankomt er ook niet kunt vertrekken. Wij hebben op advies van de klantenservice 2 losse boekingen gedaan, zijn destijds aan het verzoek tegemoet gekomen om ons geld niet terug te vragen en om te boeken en nu krijgen we ons geld niet terug omdat we niet kunnen vliegen. Dat is stank voor dank, super oneerlijk, zeer slechte service en asociaal.
Waarom wordt er ueberhaupt nog gevlogen. Overheid zegt dat niet noodzakelijk reizen niet mag. Vakantie is niet noodzakelijk, maar Transavia trekt zich daar helemaal niets van aan en laat de passagier stikken. Waarom doet een overheid hier niets aan.? Geld in de bedrijven pompen om ze overeind te houden maar daar staat dan niets tegenover ten opzicht van de klant. Resultaat is in ieder geval dat veel mensen niet meer met Transavia gaan vliegen na deze acties.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Bij deze wil ik een compliment geven over annuleren van een reis ivb met de corona virrus binnen 4 dagen me geld terug gekregen was al super tevreden over transavia maar nu helemaal volgende vluchten gewoon transavia

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:
TRANSAVIA: WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven
gelden voor annuleren, omboeken etc.)
KLANT ONVRIENDELIJK, A-SOCIAAL, SCHANDALIG

Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en reiskosten) niet verzekerd.
Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen
Reisadvies buitenland: Code oranje
Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)
WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ???? NIEMAND ( ANWB, ANVR, MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Kroatië / Zidar, reisperiode: augustus 2020

Nooit meer vliegen via Vliegtickets.nl en Transavia. Corona, Code oranje? Gevolg Vliegtickets.nl overbelast en heeft geen tijd om canceling ruim voor vetrek te regelen. Wel wordt je in behandeling gezet. Echter, Transavia vliegt gewoon door in Corona tijd en legt het probleem weer terug bij Vliegtickets.nl en deze legt het probleem weer bij de klant.

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2020

Dramatisch slechte service, bereikbaarheid zeer slecht. Transavia annuleerde de heenreis. T.a.v. de terugreis, die we los hadden geboekt, was niets mogelijk. Ondanks het feit dat we niet op de reisbestemming konden komen door toedoen van Transavia. Vreselijk klantonvriendelijk.

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2019

Ik wil graag of een restitutie of een voucher. Tijdens het hele boekproces van de vlucht zijn wij niet gewezen op het invullen van een PLF. Dit hebben we overigens wel gedaan, maar op het PLF zelf van de Griekse overheid staat dat 1 formulier voldoende is voor het hele gezin. Op 1 formulier kan je twee mensen toevoegen. Ook dit heb ik gedaan. Ondanks al deze handelingen mochten we niet boarden op Eindhoven AirPort. Omdat de vlucht om 07:00 uur in de ochtend was kon ik ook niet bellen om mijn vlucht te annuleren/om te boeken.
Dit heb ik overigens direct om 09:00 uur gedaan. De medewerker die ik trof gaf aan dat ik niet meer kon annuleren omdat de vlucht al vertrokken was en dat ik slimmer had moet boeken. Namelijk tijdens openingstijden zodat ik jullie wel kon bereiken.
Ik vind dit een absurde opmerking en was daar ook totaal niet van gediend.

Ik hoop op spoedige reactie.
Ik ben niet van plan om dit te laten rusten.
Tevens zal ik trachten jullie middels verscheidene manieren/socials te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Boekingsnummer: FFMPPH

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2020

Op een vlucht van 3,5 uur naar Athene die €300 kost krijg je niet eens meer een broodje met koffie of thee of iets dergelijks. Je krijgt een menukaart met allemaal hele dure ongezonde snacks en frisdrank aangereikt.
In Athene blijkt dat ze mijn bagage niet hebben meegenomen en pas de volgende dag met een vlucht uit Amsterdam meekomt. Vervolgens kon het pas nog een dag later afgeleverd worden bij het hotel. Ik ben m'n bagage toen zelf maar gaan ophalen op de luchthaven van Athene maar Transavia vertikt het dus om de taxikosten daarvoor te vergoeden terwijl in hun voorwaarden staat dat er tot €60 per dag vergoed wordt in het geval de bagage niet is aangekomen.

Vanwege stakingen op de dag van de retourvlucht naar Amsterdam liepen veel ferry's en boten vertraging op en kwam ik daardoor 5 minuten te laat aan bij de incheckbalie.
Er waren nog 5 andere reizigers die het zelfde was overkomen maar Transavia liet ons allemaal stikken en ze verdomden het om ons nog even in te checken.
Er ging die dag nog wel een vlucht naar Amsterdam met KLM waar Transavia onderdeel van is maar daar moesten we even €485 voor neerleggen!
De volgende dag heb ik een vlucht bij Aegean Air geboekt die duurder was dan een vlucht bij Transavia maar dat had ik er graag voor over omdat ik echt nooit meer met Transavia wil vliegen na deze ervaringen. Wat een dramatisch slechte maatschappij met dito service, op alle fronten laten ze je in de kou staan. Bij Aegean Air is trouwens zoals het hoort nog wel een broodje met koffie bij de vlucht inbegrepen.

  • Algemeen 2
op 5 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2019

Ik had tickets met prioriteit gekocht maar door ziekte van mijn vrouw kunnen we niet op 11 december vliegen ,heb vanmorgen om 09.oouur geannuleerd maar na 3 minuten bericht dat alles geannuleerd was ,09.05 gebeld maar ze konden niets meer doen ,geld en tickets weg ik had op annuleren gedrukt en niet op wijzigen dus een duur foutje ik vindt het een schande dat ze dat na 5 minuten niet meer kunnen veranderen en dat ik nu alles kwijt ben.441.euro .

  • Algemeen 1
op 26 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd, eerst vouchers ontvangen. Later was onze wens geld terug. We hadden onze 2200 euro in EEN dag terug!!!! Super Transavia!!!
Volgend jaar proberen we het opnieuw.... met jullie!!!!
Dank! Fam Hoogeveen

  • Algemeen 10
op 20 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Nog steeds geen geld ontvangen

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Kon helaas niet doorgaan en kregen toen gelijk een voucher en hebben geld al helemaal terug gehad. Vooral de informatie met betrekking tot de te nemen stappen was erg goed. Daarnaast heb ik andere jaren altijd zeer tevreden met Transavia gevlogen.

  • Algemeen 10
op 13 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Zogenaamd gratis omboeken bij code oranje kost handenvol geld
Zéér teleurgesteld in Transavia. Voor twee personen retour geboekt Eindhoven-Malaga vertrek 28 maart. Betaald: €368,-. Vanwege corona omgeboekt naar 20 oktober. Bij moeten betalen: €150,-. In totaal dus al €518,- betaald. Nu kan de reis vanwege code oranje wéér niet doorgaan en willen we omboeken naar april. Volgens de website zijn er geen omboekingskosten. Twee retourtjes Eindhoven-Malaga op de gewenste data in dezelfde reisklasse kosten €468,-. Dat is 50 euro minder dan wat we al betaald hebben. Maar...als ik mijn bestaande ticket vervolgens wil OMBOEKEN naar deze data moet ik ineens 84 euro bijbetalen. Huh... hoezo?

Opheldering gevraagd bij Transavia. Daar word ik afgescheept met een schimmig verhaal. Onze bestaande tickets zouden een bepaald tariefniveau hebben (dit is onzichtbaar voor de klant en heeft helemaal niets te maken met reisklassen zoals het plustarief). En nu kunnen we alleen omboeken naar tickets in dit, plotselinge uit de hoge hoed getoverde, tariefniveau. Welke vertrekdatum we ook kiezen, we moeten ALTIJD bijbetalen.

Schandalig dat we gedwongen worden om extra te betalen voor een vaag tariefniveau waar wij als klant totaal geen weet van hebben.

Geen Transavia meer voor ons.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2020

Met de corona willen wij niet op reis gaan; Onze vlucht was ook verplaatst naar 3/10 ipv 2/10 en vliegen vanuit Schiphol.
Wij kregen van jullie de keuze : akkoord gaan, verplaatsen of geld terug. Wij hebben voor het laatste gekozen, deze mail dateerde van vrijdag 4/9 en maandag 7/9 stond het geld reeds op onze rekening.
Wij willen jullie hiervoor bedanken. Dit noemen wij nu prima service;
De volgende vlucht zal zeker met Transavia zijn. Bedankt!

  • Algemeen 10
op 31 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2020

Goedemiddag,

Ik ben echt heel boos.
Op 17 september zouden mijn dochter en haar gezin en mijn man en ik gaan genieten van een welverdiende vakantie op Gran Canaria (in 2019 geboekt). Helaas... code oranje. Transavia vliegt wel op Gran Canaria ondanks de code oranje dus wij krijgen geen geld terug of Een voucher. Aangezien wij onze gezondheid niet in de waagschaal willen stellen en we ook niet 10 dagen in quarantaine kunnen, blijft er niets anders over dan omboeken. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan bleek het volgende. Mijn kleindochter is 3 jaar en mijn tweeling kleinzoons zijn 1 jaar. Voor de jongens hebben we geen tickets hoeven boeken (onder de 2) alleen administratie kosten betaald. Dit jaar was dan ook voorlopig de laatste mogelijkheid voor mijn dochter om met de kinderen te vliegen. Ondanks dat was het evengoed een flink bedrag aan tickets voor 5 betalende personen; 1761,30 euro! Zeker voor een jong gezin heel veel geld!
Maar goed omboeken dus. Gezocht naar tickets volgend jaar september Welke betaalbaar waren en voor bijna hetzelfde bedrag (voor 7 betalende gasten aangezien de Tweeling dan 2 jaar zijn) tickets gevonden. Gelukkig maar want anders was het Financieel niet mogelijk geweest, heel blij dus! Bellen met Transavia om de boel om te boeken en wat schets mijn verbazing: we moeten voor de jongens aparte tickets bij kopen en krijgen het verschil in prijs van de tickets voor 5 personen van de 2020 reis niet terug! Met andere woorden; wat eerst 17,39 bijbetalen zou moeten zijn wordt nu 973 extra bijbetalen!!! Wij hebben dit bedrag al betaald dus hoezo bijbetalen? Ik snap best dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen en ik begrijp ook dat we elkaar moeten helpen maar wees dan wel eerlijk. Verwerk het al betaalde bedrag 1 op 1 want daarnaast is het ook nog eens zo dat als wij goedkopere tickets vinden geen geld terugkrijgen maar als we duurdere tickets vinden we wel moeten bijbetalen!
Meneer Transavia kan dit waarschijnlijk zelf prima betalen dus kent dit probleem niet maar voor heel veel gezinnen is dit het spaargeld wat opzij is gezet voor een fijne vakantie. Naar mijn mening STEELT TRANSAVIA VAN ONS! We hebben dit bedrag al betaald dus hoezo nogmaals bijbetalen?

Voor mijn dochter en haar gezin is dit financieel geen optie maar wat we dan wel kunnen doen, ik weet het niet?

Ik hoop dat u dit aan de kaak wilt stellen want wij weten het even niet en het is ook heel oneerlijk. Geld waar hard voor gewerkt is wordt zo “ingepikt”.

Met vriendelijke groet, Simone de Jong

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Israël, reisperiode: maart 2020

EFF-894 Aangezien Israel op slot ging (plus code rood) en er geen buitenlander meer binnenkwam heb ik mijn vlucht moeten annuleren. Dit was in maart 2020. Heb uren en uren in de wacht gestaan aan de telefoon. Op mails wordt totaal niet gereageerd. Na twee maanden na anderhalf uur bellen iemand gesproken. Bla bla bla zou nog iets langer duren maar geld zou terug gestort worden of ik zou een voucher krijgen. Nu ruim 5 maanden later heb ik nog niets gehoord of gezien. Ik heb wel een klacht ingediend maar daar ook geen enkele reactie op ontvangen. Het is werkelijk schandalig zoals Transavia met klanten om gaat. Dit is puur traineer gedrag om de klant uiteindelijk af te laten halen. Nu ook al weer 50 minuten aan de lijn aan het wachten.

Aangezien het land op slot was en er een code rood gold heb ik de vlucht moeten annuleren omdat Transavia niet te bereiken was.. Nu wordt mij verweten dat ik niet zelf had mogen annuleren en maar gewoon op Transavia haf moeten wachten. En dus gaat men niets betalen.

Dit is natuurlijk zwaar "Zuid Amerikaans Bananenrepubliek gedrag" en dit is ook de reden dat Transavia chronisch niet bereikbaar is. Men hoop dat mensen in hun onmacht zelf maar annuleren zodat men een claim of een voucher af kan schuiven.

Ik heb tevens in maart een claim ingediend om in ieder geval de belastingen retour te ontvangen. Blijkt dat deze op afgehandeld is gezet maar dat er niets mee is gedaan. Waarom kan men niet aangeven. Dus 5 maanden na dato nog steeds niks.

Transavia moet zich kapot schamen

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: september 2020

Ivm code oranje werd vlucht verplaatst en wij besloten ook niet te gaan, konden annuleren en zouden geld binnen paar weken terug krijgen, zou wat langer kunnen duren ivm drukte. na 2 dagen alles netjes terug op de rekening. en in de tussentijd via whats app keurig geholpen. Complimenten

  • Algemeen 9
op 25 augustus 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2020

Geannuleerd door transavia, maar de afhandeling laat lang op zich wachten

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2020 bestemming: Spanje / Transavia, reisperiode: juni 2020

Het is inderdaad schandalig hoe Transavia met zijn/haar klanten omgaat en voornamelijk v.w.b. de terugbetalingen, ze houden hun klanten gewoon aan het lijntje. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de ING, aangezien ik onze tickets voldaan had middels creditcard. Ik had bij de ING een verzoek ingediend tot terugboeking van het bedrag op mijn creditcard. ING heeft dit keurig afgehandeld in het geld teruggestort op onze creditcard/bankrekening. Nu heeft Transavia 10 weken de tijd om te reageren. Dus hiermee kun je het omdraaien. Tip betaal dus altijd je tickets met je creditcard. En nogmaals alle lof voor de ING.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: september 2020

Ik heb tickets voor IJsland gekocht in januari. Vertrek in september, terug in oktober. IJsland is code geel maar met een dubbele test verplichting en het heeft een quarantaine voorwaarde. Ik wil hier niet heen! Na een week en diverse keren doorvragen antwoord gekregen van Transavia: Transavia biedt NIET de mogelijkheid om zonder wijzigingskosten datum en bestemming te wijzigen. Ik word ofwel gedwongen om eind September naar IJsland te vliegen zoals oorspronkelijk geboekt maar dan met een quarantaine verplichting (?!). Of, als ik de datum van de reis wil wijzigen moet ik EN kosten maken en ik mag alleen in de winter naar IJsland (echt?!). Als ik naar een andere bestemming (geen IJsland) wil vliegen moet ik ook wijzigingskosten betalen. Oh en als ik om een vouchter vraag ter waarde van de betaalde tickets zodat ik later kan bekijken wat ik wil gaan doen, krijg ik nul op het request. 'Daar heb ik geen recht op' is het antwoord van de Transavia medewerker. Al met al een hele slechte afhandeling. Geen echte oplossing. Transavia maakt duidelijk gebruik van de situatie om klanten nog eens extra geld afhandig te maken in deze onrustige tijden om hun eigen verliezen te dekken. Daar moet de klant dus voor opdraaien. Schandalig. Kan er niets anders van maken.

  • Algemeen 3
op 17 augustus 2020 bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: mei 2020

Reis werd geannuleerd door COVID-19 in mei, 3 maanden later nog steeds geen geld terug. Géén communicatie niet bereikbaar. Oplichters zijn het.

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: augustus 2020

Helaas moeten we nog maar met de nieuwe regels van Griekenland de negatieve coronatest niet ouder dan 3 dagen worden we voor het blok gezet. Snap dat Transavia hier niets aan kan doen, maar ze komen ook niet met suggesties geen mail met de nieuwe regels helemaal niets. Zoek het maar uit wij hebben het geld binnen. Bedankt Transavia voor de service!!!!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: januari 2020

21 maart kreeg ik de melding dat mijn vlucht van 31 maart 2020 van Faro naar Rotterdam was geannuleerd. Sorry en zoek het zelf maar uit. Veel moeite gedaan voor nieuwe tickets. Tenslotte kwamen er 2 tickets vrij bij Ryan Air. Deze snel geboekt tegen woeker prijs en we vlogen 24 maart met de laatste vlucht naar Eindhoven. Kortom week eerder naar huis extra vliegkosten en geen geld terug van appartement. Ik zou in April een voucher krijgen maar tot nu niets gezien. Kreeg naar aanleiding van mijn 4 mails steeds te horen dat ik nog enkele weken geduld moet hebben. We zijn nu 4 en een halve maand verder en heb nog niets ontvangen. Het is trekken aan een dood paard. Op deze manier hou je geen klant over en kun je sluiten.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: juli 2020

Op de vlucht naar Reykjavik was geen toezicht op naleven van de Covid maatregelen. Iedere vorm van regie vanuit het personeel ontbrak.
De passagiers stonden bij in- en uitstappen , zonder noodzaak, zeer dicht opeen.
Tijdens de reis was er geen controle op dragen van mondmaskers. De passagier die naast mij zat ziek en droeg zijn masker niet over zijn neus. We zaten op de 3 e rij, de zieke passagier aan het gangpad, dus duidelijk zichtbaar. Personeel trof geen maatregelen.
Ten slotte begrijp ik niet waarom het vliegtuig in deze tijd van voor naar achter gevuld wordt met passagier. Zodoende zijn er veel meer contactmomenten tussen verschillende passagiers dan wanneer je rij voor rij van achter naar voren het vliegtuig vult.
Ik vind het zeer teleurstellend te zien hoe Transavia omgaat met het in de luchtvaart gestelde vertrouwen.

  • Algemeen 4
op 7 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: augustus 2020

Transavia besliste om onze terugvlucht van Kroatië te annuleren. We krijgen daar een mail van zonder enige duidelijke reden. Met de corona kan ik het wel begrijpen dat zoiets kan gebeuren. Er stond erbij dat ik een voucher kon krijgen of de terug vlucht kan herboeken op een andere datum. Deze gebeurd via de service center. Ik heb dan naar de nederlands en belgische nummers. Op 2 dagen tijd verspreid over verschillende uren heb ik ze na 30 tal keer proberen niet kunnen bereiken. Ze vertikken het om op te pakken. Het is onmogelijk om ze te bereiken. Hierbij ook contact opgenomen via hun Whatsapp. Ook weeral niet bereikbaar.. Dan heb ik maar een klacht neergelegd op hun site waarop er doodleuk stond dat het 3 maand kan duren voor deze behalen.... Nu zit ik met een vlucht naar daar en geen terugvlucht...

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2019

Deze reis is geannuleerd ivm corona.
Maar zit net als zovelen te wachten op een voucher en kom op geen enkele manier verder. Niet per mail app of telefonisch.
Vreemd dat de behulpzaamheid bij een nieuwe vlucht boeken wel daar is maar om het krijgen van een voucher je nul op het rekwest krijgt.

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2020

Perfecte reis. Ondanks mondkapjes. Zeer vriendelijk, correct en professioneel personeel. Wij gaan zeker weer met Transavia

  • Algemeen 9
op 6 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: mei 2020

Onze vlucht met bestemming corfu zou op 2 mei vertrekken.
In april kregen we de melding dat de vlucht werd geannuleerd. Ter compensatie zou eind april een voucher worden uitgegeven. Dit werd later per mail herzien in uiterlijk eind mei.
Het is nu augustus. Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. We hebben nog steeds geen mail ontvangen met een vouchercode. Zonder die code kan er ook geen bedrag worden teruggevraagd volgens de info op de website.
Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. Op mijn persoonlijke account ontbreekt de geplande en geannuleerde reis. Daar is ook geen moeite gedaan om vertrouwen te geven dat ik recht heb op restitutie van de door mij betaalde €1545,00 !!
Zeer slecht en hierdoor geen vertrouwen in Transavia. Helemaal niet wanneer ik lees dat een juiste afhandeling in enkele gevallen wel kan.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2019

Alles verliep perfect. Juiste uur vertrokken en teruggekomen. Niets op aan te merken. Tweede keer dat we boeken bij Transavia en dat gaan we nog doen in de toekomst. Wij zijn tevreden klanten.

  • Algemeen 10
op 3 augustus 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2020

Op 7 april, ivm Corona annulering, geld teruggevraagd. Het is nu augustus en nog steeds niets ontvangen en ja uiteindelijk voucher ingeleverd (Kon niet eerder) maar duurt nu ook al enkele weken. Telefonisch niet bereikbaar. Nooit meer Transavia voor mij.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Bende bedriegers ik wil mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: juli 2020

Kreeg in april mail dat de vlucht geannuleerd werd wegens Corona. Ik ging een voucher ontvangen tegen eind april. We zijn ondertussen 31 juli en heb nog steeds niets ontvangen. Hen contacteren is onmogelijk. Via Whatsapp krijg je dan een standaard antwoord waar je eigenlijk niks mee bent! Nooit nog boek ik via deze maatschappij een vlucht!

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Ik heb via Opodo begin mei een vlucht naar Malaga geboekt. Wij hebben een huis in Andalusie. Heen met EasyJet en terug met Transavia. Inmiddels hebben we via Opodo van EasyJet reactie gehad maar Transavia 0. Ik heb eind juni gepoogd te bellen. Stond 1 uur in de wacht. Hierin werd gezegd dat er eind juli voucher/geld terug zou komen. Het is nu 31 juli en er is nog niet vernomen van Transavia. Ik vind het schandalig en zal toekomstige vluchten niet zo snel meer bij Transavia boeken

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2020

27 juli gebeld met service center met verzoek reis te annuleren vanwege Corona,
29 juli alles keurig netjes geregeld zonder bijkomende kosten en nieuwe reis geboekt.
Netjes en snel geregeld van Transavia. TOP!!

  • Algemeen 10
op 28 juli 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: mei 2020

Transavia heeft reis geannuleerd. Daarna nooit meer iets vernomen: geen mail, geen vouchers niets!!! Communicatie via app wordt beantwoord met een standaardverhaal. Je krijgt steeds hetzelfde lange verhaal, waarmee je niets kunt.

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2020

1 ster is nog teveel!

Je staat voor een dichte deur als je een antwoord wil over waar de voucher blijft. Ik had op 10 mei moeten vliegen, 23 april geannuleerd en nogsteeds niks ontvangen!

Belachelijke service! Enige oplossing is naar een jurist stappen.

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2020

We hadden een vlucht op 21/08 en konden die op GEEN ENKELE MANIER wijzigen.Transavia is gewoon NIET te bereiken.We hebben nu nieuwe vluchten besteld en gaan trachten het bedrag van de oude te recupereren. KL*TEFIRMA met totaal geenrespect voor de klant

  • Algemeen 2
op 24 juli 2020 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: mei 2020

Reis werd geannuleerd door COVID-19, vervolgens géén vouchers, géén geld. Géén communicatie niet bereikbaar.

  • Algemeen 4
op 22 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Saint hypollite du fort, reisperiode: juli 2020

Tickets 3 dagen na boeken geannuleerd. Onbeschoft hoe je omgaat met klanten, niks laten horen en weken wat zeg ik, maanden laten wachten op reactie. Nu maar wachten op geld. En maar doen alsof jullie het allemaal geregeld hebben! Oplichters!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Wij hebben vakantiehuizen in Andalusie. We serveren service aan onze klanten. Zo reserveerde ik vliegtickets voor oude klanten van ons die intussen 85 zijn. deze was gepland voor mei. deze werd natuurlijk geannuleerd we zouden een voucher krijgen voor eind ei ( terwijl ik geen voucher ga accepteren want de wt schrijft voor dat ze binnen 8 dagen gewoon het geld terug moeten storten). intussen 20 juli en ik heb niets meer van transavia gehoord. Tranavia jullie zijn ONBESCHOFT BEZIG. jullie moeten je diep schamen.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2020

Zeer slechte 'service'. Medio maart zaten wij in Marokko toen de lockdown begon. Zeer lang heeft op de website gestaan dat je je originele terugvlucht moest hebben. Opeens (wij zaten toen in de Westelijke Sahara) werd onze ticket geannuleerd. Daar stond in dat we eind april een voucher zouden krijgen en dan nog een vlucht konden maken. Zowel Transavia als het Min. BuZa moet weten dat we daar zitten. Transavia heeft ons vervoerd (ingecheckt en al) en ons paspoort is aan twee grenzen (NL en Marokko) gescand. Ze weten dat je er zit en cancelen, zonder enige communicatie. Uiteindelijk met veel geluk een terugvlucht kunnen boeken voor 6x (!!!) de originele prijs van een vlucht. Dat is gewoon misbruik maken van de situatie waarin mensen zich bevinden. Dat je 2x de prijs moet betalen omdat ze leeg heen vliegen, akkoord. Maar niet 6x de originele prijs!

De vouchers (of geld terug, want wij vliegen hierna nooit meer met Transavia) zouden uitgekeerd worden in volgorde dat ze gecanceld zijn. Aangezien wij een terugticket in maart hadden die een week ervoor gecanceld is, zouden wij toch aan het begin moeten zitten van de terugbetalingen. Tot nog toe, na 4 maanden, niets gehoord. Alleen maar algemene mailtjes dat het druk is. Ongelofelijk dat je zo slecht met klanten omgaat.

Wij snappen dat het een lastige tijd is voor iedereen, maar na de eerste twee weken verwacht je dat een bedrijf zijn zaken op orde heeft. Aan mensen komen om bij te schakelen moet het op dit moment niet liggen; al het luchtpersoneel zit aan de grond.

Nogmaals: wij vliegen nooit meer met Transavia!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2020

Ik heb nu 2 keer ingeboekt en moet iedere keer bijbetalen (135 euro betaald) terwi ticket los 35 euro kost

  • Algemeen 2
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: mei 2020

Reis geboekt bij Vakantiediscounter, vlucht zou worden uitgevoerd door Transavia. Na annulering door Covid van Vakantiediscounter netjes een voucher ontvangen voor het gehele bedrag. Echter, we hadden apart daarvan rechtstreeks bij Transavia nog stoelreservering, bagage en FB miles gekocht voor 110 euro. Willen we uiteraard gecompenseerd hebben. Transavia is echter op geen enkele manier te bereiken. Vrees dat we door deze oplichtersfirma nu ons geld kwijt zijn....

  • Algemeen 1
op 16 juli 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2020

Omdat ik net als andere reizigers me in het ootje genomen voel door Transavia . Zijn niet te bereiken en reageren totaal niet op mail . Vouchers ho maar .

  • Algemeen 1
op 15 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2019

Na vele smoesjes (uit boek) geen voucher of geld. Geen contact te krijgen.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020

Transavia totaal onbereikbaar als het gaat om restitutie i.v.m. Covid-19
Mijn partner en ik hadden voor 31 mei 2020 een retourvlucht geboekt, met als terugkomstdatum 15 juni 2020. I.v.m. Covid-19 kon deze vlucht niet doorgaan en is deze vlucht vanuit Transavia geannuleerd. Niet dat ze daar een voorliggend bericht over hadden gestuurd. Dit hebben wij via de media moeten vernemen. Dit geldt ook voor teruggave gemaakte kosten voor deze geboekte vlucht. Telefonisch is er niemand bij Transavia bereikbaar, of je moet waarschijnlijk uren aan de telefoon blijven hangen. Via app geprobeerd met vluchtnummer en alles vermeldt. Maar nul reactie terug!
Kortom Transavia geeft niet thuis.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Reis 16 juni naar Malaga door Transavia geannuleerd, nog steeds geen voucher ontvangen, contact niet mogelijk!

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: mei 2020

De reis wordt geannuleerd en transavia heeft heel veel beloften over terug betaling maar verder reageren ze helemaal niet. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd ivm corona,Spanje lock down. Geen enkele reactie van Transavia. Mailtjes worden niet beantwoord, al vanaf april niet, bellen is uren wachttijd en verbinding wordt regelmatig gewoon verbroken. Appen wat ze groots aankondigden? Een week geleden apps verstuurd, ze zijn nog niet eens gelezen. Geen voucher, geen geld terug en onbereikbaar. Naast dat dit een onbeschofte en respectloze behandeling is, is dit ook diefstal van wat ons wettelijk toekomt. Transavia is een onbetrouwbare organisatie die zijn zaken dus duidelijk niet op orde heeft.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Bij Transavia wordt je opgelicht. Beloven geld/voucher terug te geven maar je ontvangt helemaal niets. Paar keer gebeld en via app maar Transavia komt hun belofte niet na. In de toekomst vlieg ik wel met Veuling of TAP. Bij Transavia wordt je opgelicht!!! Helaas mijn geld kwijt maar wel miljoenen aan belasting geld incasseren deze oplichters bende!

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juli 2020

Slechte service incheckbalie ver beneden van klantgerichtheid. Formulier gezondheids verklaring gedownload van Transavia ingevuld en het cabinepersoneel wist er niets van. Dan krijg je 10 voor de landing een formulier om Spanje binnen te komen om deze in te vullen en het cabinepersoneel is vertrokken voor de landing. Ik was €410 kwijt voor een retour maar ik krijg het idee dat ik blij moet zijn dat ik mee mag vliegen. Ik denk dat de Service en kwaliteit door de caronavirus Vertrokken is.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2020 bestemming: Cyprus / Larnaca, reisperiode: maart 2020

Ik zit in Cyprus. Moet terugvliegen naar Nederland op 31 maart. Ik ga uit voorzorg vanaf 15 maart maar eens bellen hoe alles verder verloopt in verband met Corona. Ik ben 2 dagen aan het bellen geweest. 2 uur in de wachtrij, dan verbinding verbroken. Dit ging zo 2 dagen door. Na 2 dagen krijg ik laat in de avond ene mevrouw Trees aan de lijn en die verzekert mij dat mijn vlucht doorgaat. Dit kon zij mij vertellen omdat zij zag dat nog steeds op de site van Transavia tickets voor deze vlucht werden verkocht. Wat is dit voor een informatie? Dat nog tickets werden verkocht had ik ook al lang gezien. Echte informatie vanuit Transavia gaf deze mevrouw dus niet.Totaal onkundig en nergens iets van af weten. Ik heb haar maar bedankt en opgehangen. Ik was echter niet gerust. En terecht. 5 uur later krijg ik een mail dat mijn vlucht gecanceld is. Ik moest maar zien hoe thuis te komen en zou half april een voucher krijgen ter waarde van mijn GEHELE boeking. Nou beste lezers, u raadt het al: ik wacht er nog steeds op. En maar eens zien of ze inderdaad een voucher geven met het juiste totaalbedrag. Ik heb ze de kans gegeven door te wachten. Maar door totaal onbereikbaar te zijn, onkundige informatie te geven, en totaal niet van zich te laten horen, heb ik besloten van mijn rechtsbijstand verzekering gebruik te gaan maken en mijn geld terug te eisen. Wat een intens waardeloze club is Transavia. Je moet je haast schamen een Nederlandse firma te zijn.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2020 bestemming: Spanje / Barcelon, reisperiode: juni 2019

Slechte service, telefonisch niet bereikbaar, bellen en appen en mailen niet terug.

  • Algemeen 1
op 10 juli 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019

Omdat reis éénzijdig geannuleerd is dmv mail.Daarna totaal niets meer gehoord.Bij telefonisch contact steeds loze beloftes.Transavia zegt voucher te hebben gestuurd,gemaild maar helaas nooit ontvangen.Per app niet te bereiken,via site geen klacht mogelijk

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juni 2019

Niet door gegaan corona wel betaald nieuwe reis geboekt in sept 5 tot 26 sept betaald reis van juni nog geen geld ondvangen niet zo chic

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019

Daar de corona de reis werd geannuleerd wij door TRANSAVIA geen VOUCHER die wel is toegezegd met een gesprek in maart nog steeds niets te hebben gehoord, bij ons gaat het om stoelreservering,niet een groot bedrag a 48euro , is het schandalig dat we nu 5maanden later nog steeds niets horen . Bellen ,appen en mailen je hoort niets ...maar wel staatssteun

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2020

Vanwege hun site een verkeerd boeking gemaakt. Hun klantenservice wilt niet helpen!

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen