Schrijf een review

Transavia

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Haarlemmermeer NL

Logo van Transavia

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

Transavia is in 2020 gestart met de touroperator-tak onder de naam Transavia Holidays. Via Transavia Holidays kun je naast je vlucht ook een hotel boeken.

Ervaringen met Transavia

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 593 reviews over Transavia lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 8 november 2006 door Michael.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.700 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. Transavia scoort dus gemiddeld 0,3 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award.Transavia heeft deze publieksprijs gewonnen in '2018'.

Transavia krijgt gemiddeld een 3,6
op basis van 593 ervaringen:

3,6 + Ervaring delen
op 6 januari 2025 bestemming: Sardinie / Cagliari, reisperiode: september 2024

Koffers aangeschaft volgens de richtlijnen van Transavia, keurig bijbetaald om de koffers mee te nemen in de cabine. Vervolgens door de grondstewardess ronduit onbeschoft behandeld, een boete moeten betalen omdat de koffers zogenaamd niet aan de richtlijnen voldeden en bij moeten betalen voor ruimbagage (totaal € 65 per koffer, bovenop het al betaalde bedrag), 1 koffer beschadigd teruggekregen. Tenslotte wordt de ingediende klacht, zonder inhoudelijke beoordeling, standaard afgewezen door Transavia. Op die manier hebben zij blijkbaar een nieuw verdienmodel bedacht. Kortom; oplichters. Wij reizen nooit meer met Transavia.

  • Algemeen 1
op 27 december 2024 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2024

Pas bij aankomst op het vliegveld bericht van annulering in verband met slecht weer in Eindhoven en dat terwijl het voor het eerst deze maand eens een keer wel mooi weer was. Overige vluchten gingen gewoon door, alleen Transavia vond het blijkbaar slecht weer.
Wat een domper.
En dan krijg je alleen een berichtje sorry voor de overlast… Echt slecht!

  • Algemeen 1
op 14 december 2024 bestemming: Spanje, reisperiode: december 2024

De regelgeving voor handbagage is veranderd. We kregen geen waarschuwing en moesten 65 eur boete betalen om de handbagage mee te nemen. Vervolgens mocht de koffer ook niet mee als handbagage maar moest hij in het ruim. Schandalig. Bijzondere slechte ervaring.

  • Algemeen 1
op 6 december 2024 bestemming: Spanje / Bracelona, reisperiode: augustus 2024

Ik ga op reis met een Samsonite koffer die ervoor slechts 2x gebruikt is, de koffer komt qua rits dusdanig beschadigd vd band dat deze niet meer te gebruiken is, Samsonite kan niet repareren, de reisverzekering dekt niet ivm de jr afschrijving en Transavia geeft heel leuk aan dat deze schade minimaal is en hierdoor niet aan enige schadevergoeding kan voldoen. Schunnig dit!

  • Algemeen 1
op 4 december 2024 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: september 2024

Schandalig

  • Algemeen 1
op 3 december 2024 bestemming: Brussel, reisperiode: december 2024

Onderwerp: Klacht over weigering van handbagage bij terugvlucht

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben zeer ontevreden over mijn recente ervaring met Transavia. Tijdens mijn heenreis was er geen enkel probleem met mijn handbagage, maar bij mijn terugvlucht kreeg ik plotseling te horen dat ik mijn handbagage niet mee mocht nemen omdat er “geen ruimte” meer was. Dit is ronduit belachelijk, zeker aangezien ik dezelfde handbagage zonder problemen heb meegenomen op de heenreis.

Het is onacceptabel dat ik bij de ene vlucht wel aan de regels voldoe, maar bij de terugvlucht ineens te horen krijg dat ik mijn handbagage niet mag meenemen. Dit is niet alleen verwarrend, maar ook uiterst klantonvriendelijk. Passagiers moeten erop kunnen vertrouwen dat de regels consistent worden toegepast, en niet afhankelijk zijn van willekeurige factoren of slechte planning.

Ik verwacht een duidelijke verklaring voor deze situatie en wil weten hoe Transavia dit in de toekomst gaat voorkomen. Daarnaast wil ik een compensatie voor het ongemak dat ik hierdoor heb ondervonden.

  • Algemeen 1
op 20 november 2024 bestemming: Kreta / Amsterdam, reisperiode: oktober 2024

Onbeschoft behandeld op airport ivm bijbetalen voor trolley in de cabine, terwijl wij hiervoor al priority geboekt en betaald hadden. Heenreis geen probleem, echter op de terugreis ruw en onbeschoft behandeld en waren wij verplicht 2x € 65,- bij te betalen anders mochten wij niet mee.

  • Algemeen 1
op 17 november 2024 bestemming: Egypte / Sharm el sheikh, reisperiode: november 2024

Mijn trolley bleek te groot om mee te mogen in de cabine ( wel al voor betaald)moest het ruim in .
Bij aankomst in sharm-el sheikh
Bleek mijn koffer nog op schiphol te staan .totaal geen hulp gekregen van transavia met 4 verschillende mensen van dit trieste bedrijf geappt maar geen hulp .heb overal zelf achter aan moeten bellen en ook nog de koffer op moeten halen met de taxi van het vliegveld .veel kosten moeten maken .
Voor mij geen transavia meer het gaat hun alleen om zo snel mogelijk geld verdienen , de service is aangepast net zoals hun bagage beleid naar een dieptepunt

  • Algemeen 1
op 17 november 2024 bestemming: Tenerife, reisperiode: november 2024

Op 4 november vertrokken vanuit Schiphol naar Tenerife, aangekomen in Tenerife was 1 van onze 2 reiskoffers niet erbij.
Wij hebben na uur wachten na laatste reiskoffer die van de band kwam contact opgenomen met Transavia, na 1/2 uur iemand aan de lijn gehad en we moesten gaan naar de balie Los en found in Tenerife, daar konden ze ons op dat moment niet verder helpen, terug gebeld naar Transavia en zieden ze ons dat we online een formulier moesten invullen en ook in de luchthaven van Tenerife een document moesten vragen bij lost en found balie dat onze reiskoffer verloren was.
Op 5 november bericht gekregen dat onze koffer was gevonden in Schiphol en ze op de vlucht van 6 november aankomst 10.45u naar Tenerife zou komen. Zelf om 13u naar lost en found in Tenerife gebeld, maar zij hadden onze koffer niet gezien, terug naar Transavia gebeld en ze zeiden me dat koffer toch is opgestuurd. WAAR IS ZE DAN was mijn vraag en bij Transavia zieden ze doodleuk dat ze dat niet wisten en dat dat ook niet hun verantwoordelijkheid is maar van de bagage afhandelaar Aviapartner,
MAW je mag boeken bij Transavia, betalen maar ze hebben geen verantwoordelijkheid!!
Uiteindelijk op 9 november telefoon gekregen van lost en foud in Tenerife dat bagage zou aankomen om 17u, hebben me dan rond 18u geld dat ze inderdaad is aangekomen en dat ze morgenvroeg 10 november wordt afgeleverd in hotel.
Koffer werd inderdaad 10 november afgeleverd in hotel , wat wil zeggen dat wij ons hebben moeten behelpen van 4 november tem 10 november.
Al bij al gelukkig dat we onze kleren terug hebben maar service van Transavia trekt op niets, je moet zelf altijd achter alles bellen en het enig wat zij zeggen is wachten.

  • Algemeen 1
op 16 november 2024 bestemming: Holland / Haarlem, reisperiode: mei 2023

Om dat jullie een zeer slechte klanten services hebben.
Walgelijke behandeling en totaal niet gericht is voor een oplossing!

  • Algemeen 2

Bekijk 593 ervaringen over Transavia

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen