Schrijf een ervaring over Transavia en maak kans op mooie prijzen!

Transavia

Url: https://www.transavia.com/nl-NL/home/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Transavia
Transavia won in 2018 de Reisgraag award

Transavia is een budgetluchtvaartmaatschappij die opgericht is in 1965. De eerste vlucht met deze maatschappij vertrok in 1966 vanuit Nederland. Transavia vliegt naar meer dan honderd bestemmingen in Europa. De vliegtuigmaatschappij vliegt ook naar bestemmingen in Noord-Afrika en Azië. Transavia heeft zes thuishavens in de landen Frankrijk en Nederland. Daarnaast vliegt de maatschappij vanuit Italië, Portugal en Spanje. Transavia is een onderdeel van AIR FRANCE KLM Groep. Omdat ze onderdeel zijn van deze organisatie behoort Transavia tot de grootste luchtvaartgroep van Europa. De vloot van de luchtvaartmaatschappij bestaat uit twee verschillende soorten vliegtuigen. De organisatie heeft namelijk 8 Boeing 737-700 en 65 Boeing 737-800 vliegtuigen.

Op de website onder het kopje 'Mijn Transavia' kun je ruimbagage boeken, een stoel reserveren, je vliegticket omboeken en medische services melden. Daarnaast is het mogelijk om online in te checken vanaf dertig tot vier uur voor vertrek. Naast vliegtickets kun je bij Transavia ook een hotel boeken, een auto huren en een transfer of taxi regelen. Maar ook parkeerplaatsen en zakenreizen zijn te boeken bij Transavia.

Het bezoekadres van de maatschappij is te vinden op Schiphol. Hier kun je terecht voor al je vragen. Via Facebook, Instagram en Twitter kun je op de hoogte blijven van deze maatschappij.

KLM
6,4
op basis van 214 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 18 november 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019

Alles in orde behalve de dame van de incheck die mijn handbagage weigerde mee in het vliegtuig te nemen. Mijn medicatie en dure fotoapparatuur zat er in . Die vrouw was heel degoutant . Ik ben chronisch pijnpatient en kan niet zonder medicatie .

  • Algemeen 9
op 18 november 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2019

Verschrikkelijk !!! Ik mocht twee kleine vogels (5x12 cm) niet meenemen. Dat zijn voor hun géén huisdieren. Huisdieren zijn voor de medewerkers van transavia alleen katten en honden.
Helaas ! Nooit meer met transavia.

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019

Mijn terugvlucht HV5466 van Verona naar Amsterdam (Schiphol) op 28/05/2019 werd kort daarvoor geannuleerd.

Dat dit een uiterst vervelend effect heeft is evident.

Weer een huurauto regelen op de luchthaven (wat echt lastig bleek te zijn). Weer een hotelovernachting regelen, tijdsverlies, andere vlucht regelen, afzeggen zakelijke evenals privéafspraken, etc..

Dat dit kosten met zich meebrengt zal een ieder weldenkend mens begrijpen.

Maar Transavia heeft zo haar eigen kijk op dit soort zaken.

Merkwaardig is het dat Transavia onderscheidt maakt tussen het wel vergoeden van een overnachtingen en maaltijden, en het niet vergoeden van een huurauto.

Communicatie (per mail) hierover met het Service Centre is een niet klantgerichte ervaring. Het duurt maanden, het vereist telefoontjes, maar ook mailverkeer om de kwestie ‘levendig’ te houden.

Bij navraag in relatie tot de wel toegekende vergoedingen, wordt letterlijk met dezelfde tekst gereageerd als aanvankelijk. Dit leidt tot geen verheldering of begrip, maar eerder tot ergernis en je niet serieus genomen voelen als klant.

Het argument van Transavia om een huurauto niet te vergoeden is dat dit gevolgschade betreft.

Wat mij betreft is alles het gevolg van de annulering van de vlucht. Iets wat niet veroorzaakt is door mijn nalatigheid.

Eerder heb ik al nare ervaringen gehad met deze maatschappij. En ook in mijn vriendenkring hoor ik vervelende berichten. (zoek raken bagage en het vergoeden hiervan).

Nee, Transavia is voor mij een maatschappij die allerminst uitblinkt in klantvriendelijkheid.

Zie het als een echte prijsvechter met maar één doel.

Ik ken low-budget maatschappijen die wel klantgericht handelen.

Als ik keuze heb mijd ik beslist deze maatschappij.

  • Algemeen 3

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen

Vakantieverhalen / reisverslagen