Ryanair

Url: https://www.ryanair.com/nl/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Ryanair

Ryanair is de meest bekende prijsvechter voor vluchten binnen Europa. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1985 als een Iers bedrijf. Als je met Ryanair reist kun je een goedkope en betrouwbare reiservaring verwachten. De maatschappij onderscheidt zich door de laagste tarieven te bieden zodat reizigers voordelig kunnen reizen. Daarnaast heeft Ryanair in vergelijking met Europese concurrenten het hoogste aantal van op tijd aangekomen vluchten. In 2017 werd Ryanair de eerste Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan een miljard klanten.

Ryanair is succesvol omdat de basiskosten voor de vluchten laag zijn. Echter dien je voor alle extra's bij te betalen bij het bedrijf. Het inchecken van je koffer komt bijvoorbeeld nog bij de prijs van je vliegticket. De kosten worden laag gehouden mede dankzij de vloot waarmee het bedrijf vliegt. De vloot bestaat namelijk uit identieke vliegtuigen waardoor het onderhoud van deze vliegtuigen goedkoop en eenvoudig is.

De luchtvaartmaatschappij verbindt 37 landen met elkaar en heeft dagelijks zo'n 2.400 vluchten. Naast vluchten kun je bij de organisatie ook hotels boeken en auto's huren om je reis compleet te maken. Daarnaast heeft Ryanair vaak aanbiedingen waardoor je extra goedkoop naar bepaalde steden kunt vliegen. Het is dan ook een aanrader om de site in de gaten te houden voor leuke aanbiedingen.

Ervaringen met Ryanair

Ryanair krijgt gemiddeld een 2,8
op basis van 369 ervaringen:

2,8 + Ervaring delen
op 4 september 2022 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2022

Ook wij konden niet online inchecken maar dachten dat we bij het inchecken gewoon een boarding pass zouden krijgen. Echter werken ze op Eindhoven allemaal al digitaal en was dit niet mogelijk (na 45 min in de rij te hebben gestaan en vooraan even horen; ja jullie moeten even naar de service balie die boarding pass regelen) yes inderdaad, even €110 aftikken en vervolgens weer achteraan in de rij aan sluiten......... Mijn partner had 2kg teveel dus moest weer naar de service balie om in de rij te staan en af te rekenen (geen probleem, eigen schuld) maar dan wordt er vervolgens gezegd; Ohnee je hoeft niet te betalen, jullie andere koffer was minder. (kan dit dan niet gewoon eerder aangegeven worden.....?!)

Na een rustige fijne vlucht komen wij aan op Ibiza en je raad het al... mijn koffer is niet aangekomen en is NIET in Spanje.

Nou ben benieuwd of die nog gaat komen. Fijn begin van de vakantie, maar de claims zijn onderweg.

Vlieg werkelijk nooit meer met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2022 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2022

Volledig verrast en vol ongeloof werd kort voor boarding onze stedentrip naar Barcelona gecanceld! Waarom passagiers op een respectloze manier de dupe laten worden en op onnodige kosten te jagen? Wij zullen vanaf nu alleen nog maar negatieve reclame maken voor deze organisatie en zou men willen dat men mocht vliegen!

  • Algemeen 1
op 30 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

Wij hadden de reis incl parkeren geboekt bij ryanair met shuttle service.
Wij werden 1,5 km van de luchthaven afgezet en waanden ons in niemandsland en moesten via bouwpleinen lopen richting vluchthaven wij hadden 2 koffers en 2 handbagages bij ons en die waren behoorlijk zwaar en waren blij dat we het haalden op Onze leeftijd van 67.
Bij terugkomst stonden andere taxi bussen op de grote pakeerplaats voor het vliegveld te wachten maar niet die van ons.
Na langs zoeken belde wij de taxi van rayanair en vertelde een robot ons dat we naar de plaats moesten waar we ook waren afgezet en daar zou een taxi wachten? Die lokatie waren wij natuurlijk vergeten en iedereen waar wij in het engels aan vroegen zei dat dat op de parkeerplaats moest zijn, na 1 uur vragen en zoeken hadden wij de weg naar de taxi die ergens buiten het vliegveld stond te wachten gevonden en mochten wij als dank zelf onze koffers in de bus hijsen.
Bedankt voor de service chauffeur.
Nou rayanair ik weet niet hoe jullie hierover denken maar dit was dus een domper op onze vakantie?

  • Algemeen 5
op 28 juni 2022 bestemming: Schotland / EDINGBURGH, reisperiode: juni 2022

Door een ongeluk heb ik mijn been gebroken en mag ik niet vliegen. Het is onmogelijk om contact te krijgen en mijn reissom terug te krijgen, terwijl ik zelfs 22,99 extra heb betaald voor een PLUS Verzekering. Ik heb het restitutieformulier ingevuld met toevoeging van de artsenverklaring en krijg als antwoord: helaas kunnen we uw restitutieverzoek niet in behandeling nemen wegens een teveel aan claims. IK REIS NOOIT MEER MET RYANAIR. WAT EEN SCHANDALIGE VUILE DIEVEN EN LEUGENAARS.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2022 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juni 2022

Wij moesten landen om 19:30 op Eindhoven. Wij waren op Eindhoven om 04:00 s nacht. Schandalig. En je heb geen recht op compensatie. Gebruik deze maatschappij niet. ?Betaal liever iets meer maar vlieg normaal.
Als niet noodzakelijk is te vliegen doe dat met anderen maatschappij. Anders is je vakantie verziekt en je heb onnodige stress.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2022 bestemming: Malta / Valetta, reisperiode: juni 2022

De terugreis werd geannuleerd; toen we in het vliegtuig zaten.
zoveelste keer met Ryan air!!! Vlieg er nooit meer mee

  • Algemeen 1
op 21 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2022

We kwamen 3 minuten te laat aan, bij de incheck balie. Echter er scheen een policy te zijn, dat wanneer niet voor 2 uur voor vertrek hebt ingecheckt, je € 50,- per persoon boete moet betalen.
Ik had de App geïnstalleerd om zeker te zijn van de juiste info, maar de App melde geen boete. Die was via de mail gestuurd, maar ik had de App, dus verwachte niet per mail.
Vervolgens gaat de vlucht bijna een uur te laat weg en dat kan zomaar zonder vergoeding of compensatie!! Ik was nu immers wel op tijd voor vertrek. Belachelijk hoe dit kan en mag.
Maar het is nog niet afgelopen:
Vervolgens huur ik via Ryanair een auto (Oke Rental) en wordt er € 1016,- borg gevraagd. Op zich geen probleem, echter ik wacht nu zonder enige melding al weer 2 maanden op mijn eigen geld.

Nooit meer met Ryair dus.

  • Algemeen 1
op 17 maart 2022 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2022

Super onvriendelijke klantservice,
Zijn misleidend als je op de website kijkt. Er staat dat je voor buggy, autostoel en andere babyartikelen die moet aanvinken. Vervolgens staat er 15 euro bij (voor enkele vlucht). 30 euro kwijt terwijl later schijnt dat buggy gratis is... Er wordt bot gereageerd op berichten dat het mijn eigen schuld is etc. Daarnaast probeer ik al dagenlang contact te zoeken over een andere vraag omtrent een andere achternaam van mijn zoon dan mijn eigen achternaam. Schandalig hoe je behandeld wordt!

  • Algemeen 1
op 6 februari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: februari 2022

Ryanair verhoogt tijdens het boeken van een reis de prijs. Bij het betalen van de geboekte reis komt er een pop-up in beeld met de mededeling dat de reis niet meer voor de gekozen prijs beschikbaar is??!! Dit terwijl het boekingsproces net onderbroken is. Natuurlijk is de prijs verhoogd. Wat zijn dit voor malafide praktijken?

  • Algemeen 1
op 31 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021

Klantvriendelijkheid, misleiding.

  • Algemeen 1
op 29 januari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2022

Moet helaas om medische de vlucht cancelen maar krijg geen enkele respons mijn annuleringsvezekering vraag om een annulerings bewijs van ryanair maar krijg helemaal geen contat buite een robot chat waar niet zinnig uitkomt al met al zeer slect , nooooi meer ryan air!

  • Algemeen 1
op 16 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2021

Ik ben slecht ter been en vandaar boekte ik een stoel, 1C voorste rij, en betaalde die ook. Bij het instappen bleek mijn stoel bezet te zijn. De hoofdstewardes gaf me te verstaan dat ik niet op de eerste rij kon zitten want in geval van nood moest zij enkele sterke mannen vooraan hebben zitten om te helpen de deur open te krijgen. Ook mijn verweer dat ik tijdens de boeking hier niets van gezien had en dat ik extra betaald had haalde niets uit. Ik kreeg toegesnauwd dat ik op de door haar aangewezen plaats kon gaan zitten of ik moest het vliegtuig verlaten. Da mijn vakantie een klacht ingediend en hiervan alleen een bevestiging gekregen en tot op heden niets meer. Al bij al een zeer negatieve manier om je vakantie te beginnen

  • Algemeen 1
op 21 december 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2021

Met Ryanair te vliegen en steeds krijg ik dezelfde frustraties. Vanaf nu dus echt NOOIT meer!!

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2021 bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: augustus 2021

Dinsdag 10 augustus vertrokken wij met de vliegmaatschappij Ryanair naar Bergamo, Italië. In de heenreis hebben we perfect kunnen inchecken. Geen extra kosten voor mijn handbagage. Op de terugreis daar in tegen hebben we heel wat problemen ondervonden. Aangezien wij geen internet hadden, konden wij ons niet online inchecken. We probeerden dit nog op de luchthaven, maar toen werkte het niet meer. Hierdoor moesten wij 55 euro per persoon bij betalen. Dit grapje kostte ons dus 110 euro. Daarbovenop kreeg ik aan de incheckbalie te horen dat mijn handbagage ook betaald moest worden. 20 euro als ik ze meenam op het vliegtuig en 35 euro als het in de bagageruim terechtkwam. Je moet mij maar eens uitleggen hoe het kan dat ik deze kan meenemen, gratis, en moet betalen als ik terugkom.
Ik heb al meermaals contact opgenomen met de vliegmaatschappij, uiteraard zonder succes ... Zeer jammer!

  • Algemeen 1
op 13 september 2021 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: september 2021

De customer service van Ryan Air is echt ongelooflijk slecht! Eerst een wachtrij van 500 man waarna ik na anderhalf uur aan de beurt was en ik als antwoord kreeg: 'Ik kan niks voor je betekenen, je moet meer betalen mocht je je vlucht willen wijzigen.' terwijl het om een kosteloos wijziging van vlucht ging ivm Corona. Gesprek was binnen 2 minuten klaar, geen wonder dat zij een rij van 500 wachtenden zo snel er doorheen jagen, gezien het antwoord waarschijnlijk standaard: 'Ik kan niks voor je betekenen.' is. Ik vlieg noooit meer met hen!

  • Algemeen 1
op 11 september 2021 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2021

RYANAIR doet er werkelijk ALLES aan om op slinkse wijze geld afhandig te maken nadat ze voor zeer lage tarieven jou een reis hebben verkocht. Niet online kunnen inchecken door storing of ander probleem, geen zorgen... betaal even 110.- euro dan checken wij jou wel even in 2 minuten in. wil je naast elkaar( in een half gevuld vliegtuig ) zitten geen probleem betaal even.. is je handtas niet aangegeven van tevoren geen probleem 70,- betalen opgelost !!
tja.. nu snap ik het waarom je toch winstgevend kunt zijn als budget maatschappij. HULDE aan RYANAIR

  • Algemeen 2
op 6 augustus 2021 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2021

Ik ben afgelopen zondag met mijn dochter teruggekomen uit Milaan. Had blijkbaar niet correct online ingecheckt en moest betalen op het vliegveld. Dit kon alleen met creditcard en die hadden wij niet. Wij mochten niet anders betalen, en konden niet met de vlucht mee. Hij stuurde ons weg en sloot de balie. Wij moesten een ander ticket boeken. Ik vind dit verschrikkelijk onbeschoft om ons zo achter te laten in een vreemd land. Ik wil mijn geld terugvragen van het nieuwe ticket.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Ivm kleur code heb ik mijn appartement kosteloos geannuleerd, Ryanair niet, ik heb de ticket niet vergoed, maar uitstellen kost een vermogen , ik ben er klaar mee, hopelijk vliegen mensen niet met deze maatschappij ze zuigen je leeg tegen een service van niets.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2020

Ik kon mijn vlucht van november 2020 kosteloos omboeken naar een vlucht voor 31maart 2021. Dit heb ik gedaan. Ik moest een verschil van 10 euro bijbetalen. Dit lukte niet tijdens i.v.m. een storing op de website tijdens de betaling te betalen. Nu moet ineens een Fee van 140 euro betalen. Mijn nieuwe vlucht is door Ryanair gecancelled. Het bedrag krijg ik niet retour want ik moet eerst de 140 euro Fee betalen. Dat doe ik dus niet want dan ben ik nog meer geld kwijt. Dit is de strategie van Ryanair. Betalende klanten niks terugbetalen terwijl er geen product geleverd is. Nooit weer Ryanair!

  • Algemeen 1
op 23 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2020

In april werd onze vlucht naar Marokko gecanceld vanwege Covid-19. Nieuwe datum gepland in 22 September 2020, deze datum werd door Ryanair verzet naar 24 September 2020. Door deze gewijzigde datum konden wij ook kiezen voor refund. Daar hebben wij voor gekozenl. Dat geld hebben wij echter nog steeds niet ontvangen en Ryanair maakt het onmogelijk om dit terug te krijgen, door verschillende lijsten. Als je alles hebt ingevuld wordt er aangegeven dat de juiste vertrekdatum onjuist is....
Kortom Ryanair is helemaal niet van plan om het geld retour te geven. Zeer slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2020

Een echte schande!
reizigers zijn niet verplicht een mondmasker te dragen op de vlucht van Raynair, ondanks verschillende malen het personeel hierop attent gemaakt, heeft niemand actie ondernomen !! ik heb hier verschillende foto's van genomen.
misschien kan deze reactie helpen om reizigers op andere vluchten te beschermen

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Vlucht is gecanceleld door ryanair maar we hebben tot op heden geen refund ontvangen (29-12-20)

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Marokko / Rabbat, reisperiode: december 2020

Kan niet reizen wegens aangescherpte corona maatregelen. Over 2 dagen vertrekt mijn vlucht en tot op heden geen goed contact kunnen krijgen > "Marokko heeft de noodtoestand verlengd tot 10 januari 2021"
Marokko staat toe dat zijn eigen mensen naar Marokko reizen. Ook niet-Marokkanen met een permanente verblijfstitel in Marokko mogen van de autoriteiten het land in. Sinds 6 september mogen niet-Marokkanen die een uitnodiging hebben van een Marokkaanse onderneming, of in het bezit zijn van een hotelreservering in Marokko, het land inreizen.
Dit is allemaal niet van toepassing. Ik kan Ryan air dus niet bereiken reserrvering geeft aan dat ik moet bellen en ryan air agent geeft aan dat ik online moet kijken> kastje naar de muur verhaal TOTAAL GEEN BEGRIP EN COULANCE!!!!!!!!! WAT EEN BUTTTTT maatschappij. Al dagen bezig om iemand te kunnen spreken die een oplossing biedt.

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Check innen

we hebben een cheque ontvangen van Rayanair maar hoe en waar moet ik die innen ??? en waarom niet het hele bedrag terug ?? weet iemand hier raad mee

Contact gehad met Ryanair cheque kun je innen bij je eigen bank maar wij gaan niet akkoord vanwege het ontbreken van een gedeelte van de totale reis som. na juridisch overleg hebben wij recht op de totale reissom en wij zijn nog in onderhandeling met Ryanair en cheaptickets dus wij gaan deze cheque zeker niet innen voordat we het hele bedrag hebben

wordt vervolgd !!!

Gr. Danny

  • Algemeen 1
op 4 december 2020 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juni 2020

Reis is gecanceld vanwege Corona. Ik heb mu 5 mails gestuurd naar de klantenservice om het ticketgeld terug te vorderen. Hierop geen enkele reactie gekregen. Zijn ook zeer slecht bereikbaar en invulfomulieren op hun website voor een cash refund werken niet. Ik zou graag een telefoonnummer in Nederland hebben waar ik heen kan bellen zodat ik in ieder geval een keer antwoord krijg. Maar ik denk dat ze liever onbereikbaar blijven......

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2020

Net na de boeking wordt 1 vlucht geannuleerd, wel zeer toevallig

  • Algemeen 3
op 24 november 2020 bestemming: Italië / Pompei, reisperiode: mei 2020

Door Corona ging reis niet door, dat snappen we allemaal, nu eind november 2020 hebben we nog steeds ons geld niet terug, Ryanair doet er werkelijk alles aan om ons te dwarsbomen, ze sturen een cheque ipv geld over te maken, deze cheque wordt door geen enkele bank geaccepteerd, waardeloos dus, tevens blijkt dat er meer dan 50% minder op te staan en dat ligt zogenaamd allemaal bij Cheap tickets, een schaamteloze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2019

Wij hadden een vlucht geboekt met Ryanair naar Alicante. Helaas door de corona is de vlucht geannuleerd in April. Twee weken geleden het refund formulier ingevuld om geld terug te vragen voor onze tickets. Automatisch kwam er te staan dat de aanvraag binnen 3 weken verwerkt werd. Vorige week een mail gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd en vandaag stond het geld al op de rekening. Netjes geregeld.

  • Algemeen 9
op 9 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2020

Net na het boeken een mail dat de vlucht geannuleerd is. de betaling is al gedaan, incl een parkeerplek. Tickets worden vergoed maar de parkeerplek niet. Eindhoven parking en ryanair wijzen lekker naar elkaar en vooral naar de kleine lettertjes en niet naar de grote letters over gratis annuleren etc.
nooit meer Ryanair

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Nederland / uitgeest, reisperiode: oktober 2020

Wij waren ruim op tijd bij de gate 2 uur van te voren toen wij na 45 min aan de beurt waren ,sloot het de gate en moesten naar een ander ,hier aan gekomen moesten wij ineens een QR code hebben
makkelijker gezegd dan gedaan als je onder druk staat en het niet zo makkelijk is om alle gegevens boven water te krijgen.
Het is uiteindelijk gelukt maar mochten het vliegtuig niet meer in omdat wij 1 min te laat waren.
Wij vliegen noot meer met deze maatschapij en hoop dat ze snel faliet zijn

  • Algemeen 2
op 24 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Ryanair, shame on you.
Last minute een probleem met de QR code die ik moest bijhebben.
Dat ze dit probleem niet zagen 2 u voor mijn vlucht de lucht in ging , maar 6 minuten voor de gate sluit is ronduit belachelijk. Ik heb dit al trillend en met een zenuwachtige medewerker naast me in orde moeten brengen.
Niemand wist hoe dit juist moest , er werd me zelfs geadviseerd om 'gewoon vlug ' iets in te vullen .
Dat dit dan toekomt in je mail de QR code wisten ze ook niet .
Mijn kinderen stonden in spanje op me te wachten .
In deze tijd is menselijkheid echt ver te zoeken.
Ik mocht niet op dat vliegtuig zonder code maar de gegevens moesten wel niet juist zijn , als het maar vlug ging .

Belachelijk gewoon !
Belachelijke maatschappij.
En ongelooflijke medewerkers die hun diploma volgens mij hebben gekregen.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Barcelona Reus, reisperiode: september 2020

Er is een reisverbod gegeven (Rode zone) voor Belgen,die willen reizen naar Spanje. Ik heb een voucher gevraagd aan Ryanair, geen refund. Dit hebben ze niet toegestaan. Mijn 4 tickets zijn verloren, geen voucher en geen refund. Ryanair beweert dat zij de Belgische wetgeving niet hoeven te volgen. Klantvriendelijkheid bij Ryanair is gewoon onbestaand. Ik ben altijd heel tevreden geweest over Ryaniar maar dit is onaanvaardbaar.

  • Algemeen 1
op 20 september 2020 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd, geen Refund.

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Nederland / Lithoijen, reisperiode: april 2020

Geen terugbetaling ivm annulering vlucht

  • Algemeen 2
op 17 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Ga alsjeblieft niet in zee met deze criminele organisatie. Van alles wordt beloofd en niks wordt waargemaakt. De website voor een Refund werkt gewoon niet. De "Chatbot" reageert niet en als je opbelt wordt er gewoon verteld dat de wachttijd te lang is en wordt er opgehangen. Onvoorstelbaar. Jurdische stappen zijn nodig om dit criminele bedrijf aan te pakken.

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juli 2020

Zouden met z’n 4en in juli op vakantie gaan naar Girona in Spanje. Mijn zus en haar partner en ik met mijn partner. Bijna 6 maanden na de annulering, meerdere emails later en ik heb mijn geld voor de retourvluchten nog steeds niet terug zonder iets van de maatschappij te horen en alleen maar vouchers te ontvangen. En mijn zus, die met precies dezelfde vluchten zou vliegen heeft haar restitutiebedrag al wel ontvangen. Wat een circus, nooit weer.

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Nederland / Schinveld, reisperiode: mei 2019

Geld van de door COVID gecancelde vluchten in Mei 2020 naar Ibiza is nu volledig teruggestort op rekening.
We kregen meteen een 14 cijferige voucher en nu cash back..
Duurde wel even maar...
Zeer tevreden klant

  • Algemeen 8
op 13 september 2020 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: september 2020

Ryanair heeft zonder enige verwittiging en zonder reden ons reis geannuleerd. Gelukkig zag ik enkele dagen voor onze afreis dat ze geannuleerd was. Voor een terugbetaling werden we via de site en de live chat niet geholpen. Een echte waardeloze maatschappij ! Nooit of nooit meer met Ryanair !

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019

In januari tickets geboekt voor 2 personen Eindhoven Malaga, vertrekdatum 14 september. In juli wordt de vertrekdatum gewijzigd in 13 september. I.v.m. code oranje in Spanje kan vakantie niet doorgaan. Website geeft aan gratis omboeken tot 2,5 uur voor vertrek. Dit geprobeerd. De kosten bedragen €280 Dit vind ik niet gratis. De ticketprijs is verhoogd met €150 en de omboekkosten bedragen € 130. Telefonisch contact gehad. Kunnen niets voor ons doen omdat het systeem dit automatisch zo berekend. Echt waardeloze service en valse voorlichting. Ik boek nooit meer bij Ryanair.

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

De reis werd in maart door Ryanair geannuleerd. Ze stuurden een mail waarbij we mochten kiezen. Voucher of terugbetaling. We kozen terugbetaling. Hebben vele keren moeten proberen om dit formulier te verzenden. Hebben er nooit meer iets van gehoord. Hadden geboekt via BudgetAir.nl. Die helpen ook al niet.

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Krijg geen 120 euro terug voor mijn geboekte stoelen en koffers nadat de hele reis niet door ging.
Pure diefstal en laat het er niet bij zitten .
We gaan met nog meer gedupeerden naar de rechter.

  • Algemeen 1
op 4 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

De reis is door Ryanair geannuleerd en heb mijn geld nog steeds niet terug. Heb al diverse keren geprobeerd contactformulieren te sturen waar dan weer niet op gereageerd word. bellen kan niet want nergens een telefoonnummer

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Door de corona virus wilde ik mijn vlucht wijzigen zogezegd gratis bij Ryanair. Bij het wisselen van de datums, vluchten van dezelfde prijs moest ikniets bijbetalen voor de vluchten maar wel 630 € voor het omruilen van de vluchten. Na verschillende pogingen , en steeds tegen betaling van 1€/minuut krijg ik iemand aan de telefoon die wist mij te vertellen dat ik dit moest betalen omdat ik mijn vluchten in maart 2020 had aangekocht. Puur bedrog. Nooit meer met deze bedriegelijke maatschappij.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2020

Ryanair kon vliegreis niet leveren en weigert terugbetaling

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2020

Cijfer is voor de extra services en klantenservice, ryanair veranderd de vlucht maar niet de extra bijgeboekte services, die kunnen niet veranderd worden dus extr betaald voor niks want hun wijzigen de vlucht zonder te vragen, omdat ze niet genoeg mensen hebben voor een vlucht, hoe is dat onze fout? Lekker klantvriendelijk not

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2020 bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: augustus 2020

15 augustus vetrokken met het vliegtuig naar Mallorca waar code geel gelde. De regering besloot diezelfde dag toen wij al waren aangekomen de code voor middennacht aan te passen naar code oranje waardoor wij plotseling terug moesten.

Wij zijn snel naar het vliegveld gereden waar wij om kwart voor 7 aankwamen en om 5 voor 8 konden vliegen met Ryanair.

Wij werden erg goed geholpen en de vlucht was zeer goed, vriendelijk personeel en goede service!!

  • Algemeen 10
op 15 augustus 2020 bestemming: Ierland, reisperiode: mei 2020

Reis gecancelled door corona, refund aangevraagd;op 8-5-20; nu nog niks gehoord of ontvangen; geen mogelijkheid om ze te benaderen; geen melding in mijn account van een refund, reis niet meer terug te vinden op mijn account....heel bizar ....

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2020

Tijdens eerste lockdown golf wordt mijn reis naar Ierland gecancelled.
Bij Ryanair gevraagd om een refund. Na 3 maanden geen reactie. Na aandringen komt het bericht dat men zich beroept op overmacht en daardoor niet uitbetalen. Zo kan ik ook een maatschappij runnen.

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2020 bestemming: Malta, reisperiode: augustus 2019

Onze reis in april naar Londen werd geannuleerd door Ryanair. Hiervoor terug kregen wij al snel een voucher, hoewel we eigenlijk om geldteruggave gevraagd hadden.
In juli reis naar Malta geboekt voor augustus en zonder problemen de voucher kunnen gebruiken.

  • Algemeen 10
op 11 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2019

Reis is geannuleerd, maar nooit geld terug ontvangen. Tijdens een chatsessie vanmiddag beweren ze dat ik destijds voor een voucher heb gekozen, terwijl ik voor een refund heb gekozen. Ze gaan dit nu alsnog wijzigen en ik zal weer (zoals destijds beloofd) binnen 7-10 werkdagen mijn geld terug krijgen.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2020

Ryanair biedt leuke goedkope reizen aan, maar daar staat (niet verassend) ook een enórm slechte service tegenover.

I.v.m. mogelijke quarantaine van ons verblijfsdorp en de stijgende coronagevallen wilde ik mijn reis omboeken naar een aantal dagen eerder. Ryanair beloofd immers 'gratis' wijzigingen in je vlucht als je boekt in juli, augustus of september tot 2,5 uur voor de vlucht.
Gezien het mij niet lukte de terugreis online om te boeken probeerde ik contact op te nemen met de klantenservice. Allereerst via de chat, echter na 96 minuten in de wachtrij te hebben gestaan zonder énige reactie of tijdsindicatie gaf ik dat maar op. Ook een poging via de social media accounts van Ryanair gaf tot op heden nog geen reactie. Na 59 minuten in de wachtrij te hebben gestaan aan de telefoon kreeg ik uiteindelijk een (zeer arrogante) engelse medewerkster aan de telefoon. Deze vertelde mij dat het wél mogelijk is om de reis om te boeken via een ander browser (mijn fout) maar weigerde mij te helpen de reis telefonisch om te boeken. Na aandringen gaf ze aan dat het wel mogelijk is de reis telefonisch om te boeken, maar dat dit 65 euro per persoon kost bovenop het verschil in ticketprijzen (tegenover 45 euro p.p. online).
Blijkbaar kost het wijzigen binnen 7 dagen voor de vlucht dus wél geld. Niet wat er op de website vermeld staat. Deze regel staat in de algemene voorwaarden verwerkt en is naar mijn mening dus zeer misleidend. 45 euro per persoon (!) is niet redelijk.

Echter na online te kijken naar het wijzigen van de vlucht blijkt ook nog eens dat de zelfde vluchten bij wijzigingen ook nog eens tientallen euro's duurder zijn dan als je de vlucht gewoon zou boeken. Dat betekent dus dubbel cashen voor Ryanair. Oplichterij!

Zeer onredelijk gedrag van Ryanair en een zeer misleidende campagne. Ook doet Ryanair haar uiterste best om haar klanten niét te woord te staan.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: augustus 2020

Niet te bereiken die mensen en ik word gewongen om 5 dagen later terug te komen

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Niet kunnen reizen maar ook nog steeds geen geld terug waardeloze maatschappij.
Beloven van alles komen niets na en waar is nu onze regering die mensen gaat helpen hiermee.
1200 euro nog steeds niet terug.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: Spanje / anadlusie, reisperiode: april 2019

Reis geannuleerd door covid-19
aangegeven geld terug te willen
nu wordt door Ryanair gecommuniceerd dat alles al terug betaald is van de maanden maart-april
helaas bij ons niet

  • Algemeen 1
op 30 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Door corona geannuleerd. We wachten nu al meer dan 4 maanden op onze terugbetaling. Doch geen reacties meer van Ryanair gekregen. We willen Geen voucher wel ons geld terug. Geboekt en betaald voor 6 personen.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

Voor twee personen tickets gekocht voor vlucht FR7523 naar Alicante op 6 juni 2020 en retour met vlucht FR7522 vanwege COVID 19 geannuleerd. Terugbetaling aangevraagd omdat wij geen voucher accepteerden. Op 16 mei, 15 juni en 27 juni 2020 mails naar Ryanair gestuurd met het verzoek het bedrag voor de vlucht van twee personen terug te boeken. Tot op heden geen reactie.
Zit nu al bijna twee Maanden op mijn geld te wachten.

  • Algemeen 1
op 27 juli 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juni 2019

Onze reis voor juni werd door Ryanair geannuleerd. Gekozen voor de optie geld terug. Enige weken later kregen we een mail met allerlei excuses waarom het uitbetalen moeilijk was en waarin werd aangedrongen pp het accepteren van een voucher. Tot op heden hebben we nog geld nog een voucher ontvangen. Al onze informatie os verdwenen uit het dashbord. Buitengewoon vreemde gang van zaken!

  • Algemeen 1
op 21 juli 2020 bestemming: Nederland / Eindoven, reisperiode: januari 2020

Veel te duur als je niet online onthecht.
55euro per ticket belachelijk

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Geboekt voor 6 mei.Op 14 mei restitutie reissom gevraagd. Nog steeds niks ontvangen en geen enkele reactie op mail ontvangen. ook telefonisch of chatten niet bereikbaar. Boeven zijn het

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2019

Ondank toezegging door Ryanair dat de ticketprijs vóór 28 april weer teruggestort zou zijn tot op heden (22 juni) niets ontvangen.
Ontactisch met Ryanair is een ramp en men reageert gewoon niet.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: januari 2020

We hadden voor 17 mei reis geboekt van Eindhoven naar gerona was dus genanuleerd heb geld terug gevraagd zou binnen 20 dagen op mijn rekening staan maar nog steeds niks geprobeerd te bellen maar krijg niemand aan de lijn blijf heel de tijd in de wacht staan een klacht ingediend via de site ook geen reactie echt niet normaal dit Ryanair laat je klanten wat weten !

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019

Ik heb nog steeds mijn geld niet terug wat wel is beloofd!! Schandalig!

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: mei 2020

Nog steeds niets gehoord van mijn voucher. Op 1 mei doorgegeven dat ik voucher wilde. Was Kado van mijn moeder met een klein AOW the. bedrag van bijna €700 Al mijn gegevens weg geen contact te krijgen.zelfs niet via mail. Schandalig!!!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

In January geboekt en betaald. De vlucht werd geannuleerd en ik heb aangegeven het geld terug te willen hebben. Dat is nog steeds niet gebeurd. In plaats daarvan krijg ik regelmatig e-mails om toch maar een voucher te nemen. Het voucher heeft overigens een lagere waarde dan het bedrag wat ik in januari betaalde!

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: april 2019

Reis met gezin geboekt eind april naar zuid Spanje Torremolinos. Vlucht werd geannuleerd vanwege Corona. Ongeveer 1500 euro betaald voor tickets en nog steeds geen geld terug ontvangen. Hebben al meerdere keren gemaild maar horen niks!
Echt zo........laat op z'n minst wat horen. Echt zeer ontevreden hoe dit verloopt bij Ryan air.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2020

Vlucht geanuleerd! ivm Covid, okay geen prbleem/
Echter alle gegevens zijn weg uit "mijnryanair" kan boeking niet terug
vinden., Krijg zelfs geen voucher. Gaat wel over 240 Euro.
Omdat ik o.a. 2 koffers moest meenemen a 2x40 Euro per vlucht met 2 personen. Handbage is maar 8x12x14 cm of zow.!!!
Stelletje oplichters zijn ook niet te bereiken.
Nooooooit meer boeken,
Johan Martinus

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2020

Omdat we met ons gezin niet weg zijn gegaan door hét corona virus én al wél geboekt en betaald hebben.
Zijn nu al bijna twee maanden bezig om ons geld wat we betaald hebben én niets voor terug gekregen hebben terug te krijgen.
Maar communicatie verkoopt zeer stroef krijgt niemand aan de lijn héél moeilijk met mail denk dat je alles ingevuld hebt en dan word je weer door gewezen én kom je uiteindelijk nog nergens uit
Zéér slechte ervaring dus met ryan air

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: augustus 2020

In januari een reis geboekt voor augustus. Mooie tijden uitgezocht, maar krijg nu bericht dat de tijden aangepast zijn zodat we voor de heen vlucht 's nachts om 5 uur moeten vertrekken om op tijd op het vliegveld te zijn en voor de terugvlucht om 1.30 moeten vertrekken. NOOIT MEER RYANAIR!! Er is altijd wel iets dat niet deugt bij iedere vlucht.

  • Algemeen 1
op 25 mei 2020 bestemming: Nederland / Almachar, reisperiode: maart 2020

Wat een buts maatschappij onze vlucht is geannuleerd door coronavirus
tot op vandaag nog steeds mijn geld niet terug. Ik denk dat we er naar kunnen vluiten

  • Algemeen 2
op 14 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Vlucht geannuleerd door Corona. Achter gekomen door zelf in te loggen op de site va Ryanair. Geen enkel bericht van gehad. Claim formulier ingevuld voor restitutie. Krijg ik het bericht terug (wonder!) dat de vlucht is geannuleerd door buitengewone omstandigheden die buiten de macht van Ryanair vallen, dus dat zij restitutie (of zelfs een voucher) bij deze weigeren en dat bij deze de zaak gesloten was. BELACHELIJK!

Nooit meer vliegen met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 7 mei 2020 bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: maart 2020

In maart een vlucht geboekt vanuit Spanje naar Nederland, 2 dagen van te voren werd vlucht geannuleerd, inmiddels hadden we ook een vlucht geboekt begin April omdat we de bui al zagen hangen dat de eerste niet door zou gaan. 2e vlucht werd ook geannuleerd.
Toen maar met de auto naar Nederland gereden 2300 KM.
Bij thuiskomst de nodige papieren van hun website ingevuld om ons geld terug te krijgen, we kregen netjes een mail dat de terugbetaling wat langer kon duren. Toen opeens een mail dat we 2 vouchers kregen waar we niet op zitten te wachten. Hierop weer gereageerd dat we hiermee niet akkoord gaan maar helaas geen reactie meer.

  • Algemeen 10
op 2 mei 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Met mijn rug tegen de muur moest ik 166,00 bij betalen omdat ik gewoon mijn voornaam heb gebruikt de boeking. Nooit meer met Ryanair x heel mijn gezin. Zeer klant onvriendelijk behandeld

  • Algemeen 3
op 26 april 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Covid 19 tijdperk . Ik zoek tevergeefs een link voor de anulatie van mijn vlucht . Niets te vinden , geen antwoord via mail of telefoon van Ryanair . AUB reageer of ik vlieg nooit meer met u , behalve dit bericht op alle forums wat ik maar kan vinden .

  • Algemeen 1
op 23 april 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: mei 2020

Vlucht ging niet door covid. Geld terug krijgen is een probleem. Meer dan drie uur in de chat en nog geen reactie

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: Italië / pescara, reisperiode: april 2019

Wij vliegen al jaren met Ryanair en dit bevalt ons prima, Ryanair vliegt altijd op tijd en op kleine airports dus snel in /uitgecheckt . wil je luxe neem dan een duurdere vliegmaatschappij. Ryanair ga zo door!!!

  • Algemeen 8
op 10 april 2020 bestemming: Italië / Sicilia, reisperiode: augustus 2019

Schandalig en traumatisch, liever 1000 euro meer betalen. Houden geen rekening mee met kinderen. Vreselijk, zij denken dat zij alles mogen.

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019

Het was een top vlucht, ik weet niet wat iedereen zegt maar ryanair is gewoon goed! ryanair is er om zoveel mogelijk mensen mee te nemen. als je echt luxe wilt moet je een andere maatschappij kiezen. maar dit is gewoon een prima maatschappij. de mensen waren allemaal gewoon aardig. dus heb niks te klagen. je moet niet alles geloven wat op internet staat. ik werd er best beetje bang van van al die negatieve dingen, maar als je het zelf ervaart dan kun je eigenlijk pas weten wat waar is :)

  • Algemeen 9
op 18 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Waardeloze site met boeken. Terugweg nog problemen gehad met het behalen van inchecken. Moesten een extra koffer bij boeken en betalen anders konden we niet inchecken. Daarbij had de terug vlucht een vertraging van anderhalf uur. Nu kijken of we ergens op site de extra kosten kunnen claimen.

  • Algemeen 5
op 17 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Snel simpel en effectief. Prima vlucht gehad op tijd vertrokken en aangekomen. Niets op aan te merken. Voor een lage prijs. Goed lezen voorkomt een hoop kosten.

  • Algemeen 8
op 9 maart 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2020

3daagse reis werd een 1 daagse reis door geannuleerde vluchten. Omboeken andere bestemming mag niet. Klantenservice reageert niet.

  • Algemeen 1
op 6 maart 2020 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2020

Paar keer geprobeerd over meerdere dagen online in te checken. Werd steeds uit systeem gemikt. Daarna niets meer gehoord op bericht. Op de luchthaven gewoon 110,- afrekenen voor 2 tickets inchecken wat 1 minuut tijd kost. En dan de ‘dames’ achter de balie; toonbeeld van slechte service! Goed begin van een gezellig weekend .... Al eerder problemen gehad met Ryanair. Nu écht nooit meer!

  • Algemeen 1
op 4 maart 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: maart 2020

Schandalig ik betaal liever 1000 euro bij zodat ik met een ander maatschappij kan reizen!

  • Algemeen 1
op 1 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Plaatsen koppels expres uit elkaar zodat je bij moet betalen. Voor een rol koffer betaal je 25 euro extra bij instappen. Hierdoor vertrekt het vliegtuig veel te laat. Personeel is zeeeer onvriendelijk. Goedkoop is duurkoop bij ryanair.

  • Algemeen 1
op 22 februari 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Onvriendelijk personeel en ze zetten koppels expres uit elkaar, zodat je extra bij moet betalen om naast elkaar te zitten.

  • Algemeen 5
op 21 februari 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: februari 2020

Inchecken website niet mogelijk! Moest 55€ p.p. bij balie extra betalen!!

  • Algemeen 1
op 17 februari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: februari 2020

Bijzonder slechte ervaring zeer gebruikersonvriendelijke website voor inchecken. Voor 2 personen 1400 swipes moeten doen om geboorte datums in te kunnen vullen. Verder wordt je als je samen incheckt standaard ver uit elkaar geplaatst terwijl er naast beide stoelen nog een plaats vrij bleek. Je moet dus standaard extra betalen om naast elkaar te zitten. Personeel nors en weinig behulpzaam

  • Algemeen 2
op 10 februari 2020 bestemming: Italië / Italië, reisperiode: februari 2020

Zeer klantonvriendelijk personeel, willen je niet helpen

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: januari 2020

Ryanair is een vreselijk bedrijf. WIj twijfelden bij de terugvlucht vanuit Marokko of we teveel bagage hadden dus waren met opzet heel erg op tijd naar de luchthaven in Marrakech gegaan om dit te overleggen (3 uur van tevoren!). De medewerkers van Ryanair waren ontzettend onvriendelijk, kortaf en totaal niet behulpzaam. We moesten bijna 60 euro per persoon betalen omdat we niet online hadden ingecheckt, terwijl we dit juist hadden gedaan zodat we konden overleggen hoe we de bagage mee zouden kunnen nemen. Er staat in een mail ergens in kleine letters weggestopt dat je moet betalen voor inchecken op de luchthaven, maar dit valt helemaal niet op. Daarnaast is er geen andere vluchtmaatschappij die zo misbruik probeert te maken van mensen én is het zo'n hoog bedrag dat ik mij niet kan voorstellen dat dit enkel het dekken van kosten is (in veel gevallen zelfs een stuk duurder dan de tickets die ze verkopen).

Er was totaal geen overleg mogelijk en er was totaal geen sprake van redelijkheid. Het enige dat ons werd verteld is dat we naar een andere balie moesten lopen om voor 60 euro per persoon in te checken en de hoofdprijs te betalen voor een extra tasje. Echt schandalig hoe dit bedrijf hoopt op foutjes van mensen en hier bovenop springt en de hoofdprijs voor vraagt. Ik ga nooit meer met Ryanair vliegen!

  • Algemeen 1
op 23 januari 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2020

Een vertraging op de terugreis waarbij wij tussendoor van vliegtuig moesten wisselen en die uiteindelijk 10 uur heeft geduurd. De passagiers werden slecht/niet op de hoogte gehouden. De tien uur waren zonder drinken en eten en dus onmenselijk. Toen er een kar met eten en drinken beschikbaar kwam moest er zelfs voor water dik betaald worden. Personeel is niet professioneel en onvriendelijk. Uiteindelijk op een luchthaven in Keulen geland waarna we nog 2,5 uur in een bus moesten zitten naar Eindhoven. Door het tijdstip ging er geen OV meer en waren alle hotels in de omgeving volgeboekt. Wij kwamen door alles een dag later thuis.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2019

Heenvlucht 3 uur onnodig in vliegtuig moeten wachten en de retourvlucht werd 1 dag voor vertrek gecanceld (waarschijnlijk door overboeking)

  • Algemeen 1
op 14 januari 2020 bestemming: Marokko / Tanger, reisperiode: januari 2019

Vreselijke vliegtuigmaatschappij!! 160 euro teveel aan bagage moeten betalen heb het willen annuleren maar krijg GEEN één rode cent terug behalve een sorry waar ik natuurlijk niets aan heb. SCHANDALIGGGG voor mij NOOIT meer Ryanair

  • Algemeen 1
op 2 januari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: december 2019

Vlucht moest gisteren uitwijken naar Keulen ivm mist. Daar was geen info beschikbaar en geen vervoer naar Eindhoven. Opgelost door touringcar bedrijf van Gompel i.p.v. door Ryanair

  • Algemeen 4
op 18 december 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2019

Mijn vlucht van RyanAir is gecanceld. Verschrikkelijjke klantenservice, niemand die mij verder helpt. Na 2,5 uur proberen om de vlucht te herboeken, nog steeds niks opgeschoten. De melding van de cancellation enkel via sms ontvangen, voor de rest 0 informatie. Duidelijke uitspraken over vergoedingen worden ook niet gedaan. Absoluut een afrader deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 13 december 2019 bestemming: Marokko / Fès, reisperiode: december 2019

Ik heb al vaker gevlogen en mij nog vaker geërgerd aan deze maatschappij die er een kunst van maakt om je steeds weer extra te laten betalen. Dat was tot voor kort steeds met veel moeite gelukt, maar nu was het dus niet meer mogelijk handbagage mee te nemen, daarvoor moest je priority vliegen. Dit geboekt voor de heenvlucht, maar voor de terugvlucht was het niet meer mogelijk om met priority te vliegen. Daarom extra kosten moeten maken om 2 kleine koffers in de ruimbagage te krijgen. Hierdoor extra vroeg op de luchthaven moeten inchecken en wachten op de koffers na landen. In totaal ongeveer 100 euro aan extra kosten gehad. Daarom is dit toch echt de laatste keer dat ik met ryanair vlieg.

  • Algemeen 2
op 23 november 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: november 2019

Ik had via de ryanair site een transfer met plusairportline geboekt naar hotel en betaald en krijg nu mail dat ze niet rijden en ook geen geld terug krijg

  • Algemeen 3
op 20 november 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019

Slechtste ervaring met luchtvaartmaatschappij ever. Landing is na uren vertraging vanaf Tenerife niet in Dusseldorf, zoals geboekt, maar in Keulen. Beloven bussen die niet komen en laten je midden in de nacht aan je lot over. Taxikosten worden niet vergoed want je kan vertraging claimen en EUClaim wordt niet gehonoreerd omdat Ryanair zegt dat ze geen bus beloofd hebben en je direct een taxi had kunnen nemen en je dan geen 3 uur vertraging had gehad.

Als iedereen met slechte ervaring principieel niet meer met Rynair vliegt is het snel over met deze oplichters. Ik vlieg in ieder geval NOOIT meer met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 20 november 2019 bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: november 2019

Schande, €55 voor een instapkaart omdat je zelf geen email uit hun systeem hebt ontvangen om in te stappen.

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: november 2019

De reis op zich was fantastisch. Het reizen naar heel wat minder door de gebrekkige service van Ryanair. Na het online inchecken nog bij betalen voor kleine bagage, wat perfect onder de stoel kon of in de bagageruimte bovenaan de zetels, is zuiver geld uit de mensen hun zakken jagen.

  • Algemeen 1
op 10 november 2019 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: november 2019

Heel veel verborgen kosten. Ryanair probeert echt uit alles een slaatje te slaan... geen stoel meer, geen koffer meer, echt alles moet extra betaald worden. En als het nu allemaal goed geregeld was, maar vliegtuigen zijn krap, service is ver te zoeken, niets inbegrepen aan boord. Onder aan de streep betaal je hetzelfde als bij KLM, alleen daar zit je wel goed, krijg je nog wat hapjes en drankjes en weten ze wat service inhoudt.

  • Algemeen 1
op 7 november 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: november 2019

Online ingecheckt, bleek op de luchthaven niet zo te zijn. Moest €55 betalen om in te checken. De rekening was voor mij terwijl de site niet goed werkte.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen