Ryanair

Url: https://www.ryanair.com/nl/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Ryanair

Ryanair is de meest bekende prijsvechter voor vluchten binnen Europa. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1985 als een Iers bedrijf. Als je met Ryanair reist kun je een goedkope en betrouwbare reiservaring verwachten. De maatschappij onderscheidt zich door de laagste tarieven te bieden zodat reizigers voordelig kunnen reizen. Daarnaast heeft Ryanair in vergelijking met Europese concurrenten het hoogste aantal van op tijd aangekomen vluchten. In 2017 werd Ryanair de eerste Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan een miljard klanten.

Ryanair is succesvol omdat de basiskosten voor de vluchten laag zijn. Echter dien je voor alle extra's bij te betalen bij het bedrijf. Het inchecken van je koffer komt bijvoorbeeld nog bij de prijs van je vliegticket. De kosten worden laag gehouden mede dankzij de vloot waarmee het bedrijf vliegt. De vloot bestaat namelijk uit identieke vliegtuigen waardoor het onderhoud van deze vliegtuigen goedkoop en eenvoudig is.

De luchtvaartmaatschappij verbindt 37 landen met elkaar en heeft dagelijks zo'n 2.400 vluchten. Naast vluchten kun je bij de organisatie ook hotels boeken en auto's huren om je reis compleet te maken. Daarnaast heeft Ryanair vaak aanbiedingen waardoor je extra goedkoop naar bepaalde steden kunt vliegen. Het is dan ook een aanrader om de site in de gaten te houden voor leuke aanbiedingen.

op 31 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2020

Ik kon mijn vlucht van november 2020 kosteloos omboeken naar een vlucht voor 31maart 2021. Dit heb ik gedaan. Ik moest een verschil van 10 euro bijbetalen. Dit lukte niet tijdens i.v.m. een storing op de website tijdens de betaling te betalen. Nu moet ineens een Fee van 140 euro betalen. Mijn nieuwe vlucht is door Ryanair gecancelled. Het bedrag krijg ik niet retour want ik moet eerst de 140 euro Fee betalen. Dat doe ik dus niet want dan ben ik nog meer geld kwijt. Dit is de strategie van Ryanair. Betalende klanten niks terugbetalen terwijl er geen product geleverd is. Nooit weer Ryanair!

  • Algemeen 1
op 23 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2020

In april werd onze vlucht naar Marokko gecanceld vanwege Covid-19. Nieuwe datum gepland in 22 September 2020, deze datum werd door Ryanair verzet naar 24 September 2020. Door deze gewijzigde datum konden wij ook kiezen voor refund. Daar hebben wij voor gekozenl. Dat geld hebben wij echter nog steeds niet ontvangen en Ryanair maakt het onmogelijk om dit terug te krijgen, door verschillende lijsten. Als je alles hebt ingevuld wordt er aangegeven dat de juiste vertrekdatum onjuist is....
Kortom Ryanair is helemaal niet van plan om het geld retour te geven. Zeer slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2020

Een echte schande!
reizigers zijn niet verplicht een mondmasker te dragen op de vlucht van Raynair, ondanks verschillende malen het personeel hierop attent gemaakt, heeft niemand actie ondernomen !! ik heb hier verschillende foto's van genomen.
misschien kan deze reactie helpen om reizigers op andere vluchten te beschermen

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Vlucht is gecanceleld door ryanair maar we hebben tot op heden geen refund ontvangen (29-12-20)

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Marokko / Rabbat, reisperiode: december 2020

Kan niet reizen wegens aangescherpte corona maatregelen. Over 2 dagen vertrekt mijn vlucht en tot op heden geen goed contact kunnen krijgen > "Marokko heeft de noodtoestand verlengd tot 10 januari 2021"
Marokko staat toe dat zijn eigen mensen naar Marokko reizen. Ook niet-Marokkanen met een permanente verblijfstitel in Marokko mogen van de autoriteiten het land in. Sinds 6 september mogen niet-Marokkanen die een uitnodiging hebben van een Marokkaanse onderneming, of in het bezit zijn van een hotelreservering in Marokko, het land inreizen.
Dit is allemaal niet van toepassing. Ik kan Ryan air dus niet bereiken reserrvering geeft aan dat ik moet bellen en ryan air agent geeft aan dat ik online moet kijken> kastje naar de muur verhaal TOTAAL GEEN BEGRIP EN COULANCE!!!!!!!!! WAT EEN BUTTTTT maatschappij. Al dagen bezig om iemand te kunnen spreken die een oplossing biedt.

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Check innen

we hebben een cheque ontvangen van Rayanair maar hoe en waar moet ik die innen ??? en waarom niet het hele bedrag terug ?? weet iemand hier raad mee

Contact gehad met Ryanair cheque kun je innen bij je eigen bank maar wij gaan niet akkoord vanwege het ontbreken van een gedeelte van de totale reis som. na juridisch overleg hebben wij recht op de totale reissom en wij zijn nog in onderhandeling met Ryanair en cheaptickets dus wij gaan deze cheque zeker niet innen voordat we het hele bedrag hebben

wordt vervolgd !!!

Gr. Danny

  • Algemeen 1
op 4 december 2020 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juni 2020

Reis is gecanceld vanwege Corona. Ik heb mu 5 mails gestuurd naar de klantenservice om het ticketgeld terug te vorderen. Hierop geen enkele reactie gekregen. Zijn ook zeer slecht bereikbaar en invulfomulieren op hun website voor een cash refund werken niet. Ik zou graag een telefoonnummer in Nederland hebben waar ik heen kan bellen zodat ik in ieder geval een keer antwoord krijg. Maar ik denk dat ze liever onbereikbaar blijven......

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2020

Net na de boeking wordt 1 vlucht geannuleerd, wel zeer toevallig

  • Algemeen 3
op 24 november 2020 bestemming: Italië / Pompei, reisperiode: mei 2020

Door Corona ging reis niet door, dat snappen we allemaal, nu eind november 2020 hebben we nog steeds ons geld niet terug, Ryanair doet er werkelijk alles aan om ons te dwarsbomen, ze sturen een cheque ipv geld over te maken, deze cheque wordt door geen enkele bank geaccepteerd, waardeloos dus, tevens blijkt dat er meer dan 50% minder op te staan en dat ligt zogenaamd allemaal bij Cheap tickets, een schaamteloze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2019

Wij hadden een vlucht geboekt met Ryanair naar Alicante. Helaas door de corona is de vlucht geannuleerd in April. Twee weken geleden het refund formulier ingevuld om geld terug te vragen voor onze tickets. Automatisch kwam er te staan dat de aanvraag binnen 3 weken verwerkt werd. Vorige week een mail gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd en vandaag stond het geld al op de rekening. Netjes geregeld.

  • Algemeen 9

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen