Ryanair

Url: https://www.ryanair.com/nl/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Ryanair

Ryanair is de meest bekende prijsvechter voor vluchten binnen Europa. De luchtvaartmaatschappij is opgericht in 1985 als een Iers bedrijf. Als je met Ryanair reist kun je een goedkope en betrouwbare reiservaring verwachten. De maatschappij onderscheidt zich door de laagste tarieven te bieden zodat reizigers voordelig kunnen reizen. Daarnaast heeft Ryanair in vergelijking met Europese concurrenten het hoogste aantal van op tijd aangekomen vluchten. In 2017 werd Ryanair de eerste Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan een miljard klanten.

Ryanair is succesvol omdat de basiskosten voor de vluchten laag zijn. Echter dien je voor alle extra's bij te betalen bij het bedrijf. Het inchecken van je koffer komt bijvoorbeeld nog bij de prijs van je vliegticket. De kosten worden laag gehouden mede dankzij de vloot waarmee het bedrijf vliegt. De vloot bestaat namelijk uit identieke vliegtuigen waardoor het onderhoud van deze vliegtuigen goedkoop en eenvoudig is.

De luchtvaartmaatschappij verbindt 37 landen met elkaar en heeft dagelijks zo'n 2.400 vluchten. Naast vluchten kun je bij de organisatie ook hotels boeken en auto's huren om je reis compleet te maken. Daarnaast heeft Ryanair vaak aanbiedingen waardoor je extra goedkoop naar bepaalde steden kunt vliegen. Het is dan ook een aanrader om de site in de gaten te houden voor leuke aanbiedingen.

op 13 september 2021 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: september 2021

De customer service van Ryan Air is echt ongelooflijk slecht! Eerst een wachtrij van 500 man waarna ik na anderhalf uur aan de beurt was en ik als antwoord kreeg: 'Ik kan niks voor je betekenen, je moet meer betalen mocht je je vlucht willen wijzigen.' terwijl het om een kosteloos wijziging van vlucht ging ivm Corona. Gesprek was binnen 2 minuten klaar, geen wonder dat zij een rij van 500 wachtenden zo snel er doorheen jagen, gezien het antwoord waarschijnlijk standaard: 'Ik kan niks voor je betekenen.' is. Ik vlieg noooit meer met hen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 september 2021 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2021

RYANAIR doet er werkelijk ALLES aan om op slinkse wijze geld afhandig te maken nadat ze voor zeer lage tarieven jou een reis hebben verkocht. Niet online kunnen inchecken door storing of ander probleem, geen zorgen... betaal even 110.- euro dan checken wij jou wel even in 2 minuten in. wil je naast elkaar( in een half gevuld vliegtuig ) zitten geen probleem betaal even.. is je handtas niet aangegeven van tevoren geen probleem 70,- betalen opgelost !!
tja.. nu snap ik het waarom je toch winstgevend kunt zijn als budget maatschappij. HULDE aan RYANAIR ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 6 augustus 2021 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2021

Ik ben afgelopen zondag met mijn dochter teruggekomen uit Milaan. Had blijkbaar niet correct online ingecheckt en moest betalen op het vliegveld. Dit kon alleen met creditcard en die hadden wij niet. Wij mochten niet anders betalen, en konden niet met de vlucht mee. Hij stuurde ons weg en sloot de balie. Wij moesten een ander ticket boeken. Ik vind dit verschrikkelijk onbeschoft om ons zo achter te laten in een vreemd land. Ik wil mijn geld terugvragen van het nieuwe ticket. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Ivm kleur code heb ik mijn appartement kosteloos geannuleerd, Ryanair niet, ik heb de ticket niet vergoed, maar uitstellen kost een vermogen , ik ben er klaar mee, hopelijk vliegen mensen niet met deze maatschappij ze zuigen je leeg tegen een service van niets. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2020

Ik kon mijn vlucht van november 2020 kosteloos omboeken naar een vlucht voor 31maart 2021. Dit heb ik gedaan. Ik moest een verschil van 10 euro bijbetalen. Dit lukte niet tijdens i.v.m. een storing op de website tijdens de betaling te betalen. Nu moet ineens een Fee van 140 euro betalen. Mijn nieuwe vlucht is door Ryanair gecancelled. Het bedrag krijg ik niet retour want ik moet eerst de 140 euro Fee betalen. Dat doe ik dus niet want dan ben ik nog meer geld kwijt. Dit is de strategie van Ryanair. Betalende klanten niks terugbetalen terwijl er geen product geleverd is. Nooit weer Ryanair! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2020

In april werd onze vlucht naar Marokko gecanceld vanwege Covid-19. Nieuwe datum gepland in 22 September 2020, deze datum werd door Ryanair verzet naar 24 September 2020. Door deze gewijzigde datum konden wij ook kiezen voor refund. Daar hebben wij voor gekozenl. Dat geld hebben wij echter nog steeds niet ontvangen en Ryanair maakt het onmogelijk om dit terug te krijgen, door verschillende lijsten. Als je alles hebt ingevuld wordt er aangegeven dat de juiste vertrekdatum onjuist is....
Kortom Ryanair is helemaal niet van plan om het geld retour te geven. Zeer slechte service!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2020

Een echte schande!
reizigers zijn niet verplicht een mondmasker te dragen op de vlucht van Raynair, ondanks verschillende malen het personeel hierop attent gemaakt, heeft niemand actie ondernomen !! ik heb hier verschillende foto's van genomen.
misschien kan deze reactie helpen om reizigers op andere vluchten te beschermen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Vlucht is gecanceleld door ryanair maar we hebben tot op heden geen refund ontvangen (29-12-20) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Marokko / Rabbat, reisperiode: december 2020

Kan niet reizen wegens aangescherpte corona maatregelen. Over 2 dagen vertrekt mijn vlucht en tot op heden geen goed contact kunnen krijgen > "Marokko heeft de noodtoestand verlengd tot 10 januari 2021"
Marokko staat toe dat zijn eigen mensen naar Marokko reizen. Ook niet-Marokkanen met een permanente verblijfstitel in Marokko mogen van de autoriteiten het land in. Sinds 6 september mogen niet-Marokkanen die een uitnodiging hebben van een Marokkaanse onderneming, of in het bezit zijn van een hotelreservering in Marokko, het land inreizen.
Dit is allemaal niet van toepassing. Ik kan Ryan air dus niet bereiken reserrvering geeft aan dat ik moet bellen en ryan air agent geeft aan dat ik online moet kijken> kastje naar de muur verhaal TOTAAL GEEN BEGRIP EN COULANCE!!!!!!!!! WAT EEN BUTTTTT maatschappij. Al dagen bezig om iemand te kunnen spreken die een oplossing biedt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Check innen

we hebben een cheque ontvangen van Rayanair maar hoe en waar moet ik die innen ??? en waarom niet het hele bedrag terug ?? weet iemand hier raad mee

Contact gehad met Ryanair cheque kun je innen bij je eigen bank maar wij gaan niet akkoord vanwege het ontbreken van een gedeelte van de totale reis som. na juridisch overleg hebben wij recht op de totale reissom en wij zijn nog in onderhandeling met Ryanair en cheaptickets dus wij gaan deze cheque zeker niet innen voordat we het hele bedrag hebben

wordt vervolgd !!!

Gr. Danny ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen