Schrijf een ervaring over Iberia en maak kans op mooie prijzen!

Iberia

Url: https://www.iberia.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Iberia

Iberia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Spanje, met Madrid als thuisbasis. Vanuit hier kan er naar bijna elke uithoek van de wereld gevlogen worden. Binnenlandse vluchten in Spanje worden uitgevoerd door Air Nostrum, dat onderdeel is van Iberia.

Iberia is opgericht in 1927. De eerste vluchten gingen van Madrid naar Barcelona. Onder andere de toenmalige Spaanse koning was passagier. Met haar meer dan negentig jaar bestaan mag Iberia zich een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld noemen.

In 2010 is de luchtvaartmaatschappij gefuseerd met British Airways wat, gekeken naar omzet, de op twee na grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld heeft opgeleverd. Beide maatschappijen vliegen nog steeds wel onder hun eigen naam en kleuren.

De grote omvang van Iberia en het uitgebreide netwerk zorgen ervoor dat de luchtvaartmaatschappij zeker het overwegen waard is. Vanaf Nederland kun je bijvoorbeeld vliegen naar Madrid en Barcelona, maar verdere vluchten naar bijvoorbeeld Miami en Tanger behoren ook tot de mogelijkheden.

Naast vluchten kun je bij Iberia ook een hotel of huurauto reserveren. Op de website kun je eenvoudig alle vluchtdetails opzoeken, een vlucht boeken en inzien, inchecken en vluchtschema's bekijken. Je vindt er ook alle informatie die van pas kan komen voordat je op reis gaat. Denk hierbij aan informatie over documenten, alleenreizende minderjarigen en bagage.

op 20 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: februari 2020

Iberia is de allerslechtste vliegtuigmaatschappij die er bestaat.
Waarom?
1. Baggage kwijt geraakt (dat kan gebeuren). Maar ze boden mij een vlucht aan van Amsterdam via Madrid naar Chicago met een overstap van 50 minuten. Rennen in Madrid en al aangekomen in Chicago geen bagage.
2. In chicago wisten ze al lang dat mijn bagage er niet was. Maar toch heb ik een uur staan wachten bij de bagage band.
3. Vervolgens zegt de mevrouw van Iberia in Chicago dat ze niet weet hoeveel ik mag spenderen voor het kopen van toiletspullen/kleren. De klantenservice die ik bel zou dat precies moeten weten.
4. Klantenservice gebeld waar ik na 10 keer pas doorheen kwam. Daar wisten ze het ook niet. Ik moest de kosten gereduceerd houden. Geen enkele voorwaarden.
5. Geen enkele transparantie over wanneer baggage zou worden geleverd in Chicago. Ze zouden bellen wanneer ze bij mijn hotel zouden zijn. Niet gedaan. Uiteindelijk wel mijn bagage gekregen.
6. Vervolgens probeer ik in Nederland via de Iberia website mijn kosten in te dienen blijkt deze pagina uit de lucht te zijn.

Zeg het voor. Deze maatschappij hoort met deze servicekwaliteit niet te bestaan. Wat een zooitje. Vlieg er nooit meer mee. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 6 februari 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Boek reis via Iberia van Tanger naar Madrid. Moest daar overstappen voor de reis naar Amsterdam. Krijg bericht dat vliegreis van Tanger naar Madrid twe uur later is, maar de vervolgroute blijft op dezelfde tijd staan, zodat ik die zal missen. Het blijken nu opeens twee aparte tickets te zijn, en daarvoor aanvaarden ze geen aansprakelijkheid. Ik zal een ander biljet moeten kopen. En telefoon...onbereikbaar. Ook geen e-mail adres. En als je zou bellen, oefen dan vast je Spaans.... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: juli 2019

Nog nooit zo rot gevlogen. Onvriendelijke stewardessen en op de lange vlucht kregen we nauwelijks iets te drinken aangeboden waardoor velen dorst hebben gehad.Bleek dat we zelf achterin het vliegtuig iets konden halen wat alleen de achterste rijen door hadden . Jet is mij echt een raadsel waarom er niet vriendelijk gedaan kon eprdem. Oud toestel ook maar dat is tot daarazn toe ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen