Iberia

Url: https://www.iberia.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Iberia

Iberia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Spanje, met Madrid als thuisbasis. Vanuit hier kan er naar bijna elke uithoek van de wereld gevlogen worden. Binnenlandse vluchten in Spanje worden uitgevoerd door Air Nostrum, dat onderdeel is van Iberia.

Iberia is opgericht in 1927. De eerste vluchten gingen van Madrid naar Barcelona. Onder andere de toenmalige Spaanse koning was passagier. Met haar meer dan negentig jaar bestaan mag Iberia zich een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld noemen.

In 2010 is de luchtvaartmaatschappij gefuseerd met British Airways wat, gekeken naar omzet, de op twee na grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld heeft opgeleverd. Beide maatschappijen vliegen nog steeds wel onder hun eigen naam en kleuren.

De grote omvang van Iberia en het uitgebreide netwerk zorgen ervoor dat de luchtvaartmaatschappij zeker het overwegen waard is. Vanaf Nederland kun je bijvoorbeeld vliegen naar Madrid en Barcelona, maar verdere vluchten naar bijvoorbeeld Miami en Tanger behoren ook tot de mogelijkheden.

Naast vluchten kun je bij Iberia ook een hotel of huurauto reserveren. Op de website kun je eenvoudig alle vluchtdetails opzoeken, een vlucht boeken en inzien, inchecken en vluchtschema's bekijken. Je vindt er ook alle informatie die van pas kan komen voordat je op reis gaat. Denk hierbij aan informatie over documenten, alleenreizende minderjarigen en bagage.

op 15 januari 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2020

We vlogen niet vanwege corona. kunnen naar ons geld fluiten...ze zijn onbereikbaar. voorbeeld brief van kassa gestuurd. Kregen we gewoon retour. de vele e-mails worden nooit beantwoord en de telefoonservice slaat nergens op. We geven het maar op en maken negatieve reclame voor IBERIA

  • Algemeen 1
op 3 januari 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2020

Reis geboekt van Düsseldorf naar Madrid. Deze werd ivm Corona geannuleerd en we kregen een aanbod dat als we met een voucher akkoord gingen, we 10 % bovenop onze reissom zouden krijgen. Mee ingestemd en enkele dagen later een voucher ontvangen in Zweedse kronen! Tot drie keer toe gebeld met IBERIA (hetgeen haast onmogelijk is) en gebrekkig sprekende medewerkers blijven beweren dat wij ook in Zweedse kronen betaald zouden hebben. Uitgelegd dat dat niet logisch is voor iemand die in Nederland woont, we hebben hier immers Euro's. Maar ze bleven bij hun standpunt, zijn ook niet per mail te bereiken en geven geen bevestiging dat gesprek heeft plaatsgevonden. Nu, inmiddels zo'n 8 maanden later niets meer van hun vernomen. Eens maar nooit meer!

  • Algemeen 1
op 12 november 2020 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: april 2020

Reis ging niet door vanwege Corona. Voucher geaccepteerd om luchtvaartmaatschappij te steunen. Nu het langer duurt willen we graag geld terug. 2x gebeld (28 minuten aan het lijntje gehouden voor 0,35 cent per minuut). Zeer onvriendelijke medewerkster vertelt heel triomfantelijk dat ze het geld niet terugbetalen.
Voor ons ook NOOIT meer Iberia

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2020 bestemming: Spanje / palma, reisperiode: maart 2020

Iberia is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die consequent alle verzoeken tot uitbetalen van vouchers, waarom wij niet gevraagd hebben, afwijst. Iberia maakt het de consument vrijwel onmogelijk een claim in te dienen via de website. Is niet via mail bereikbaar en telefonisch verdween ze er ook nog aan aangezien dit € 0,35 per gesprek kost. Nederlands taligen krijgg je niet aan de lijn want die zijn zogenaamd in gesprek, Engelstalige agenten zijn zogenaamd niet bevoegd om een refund-actie te autoriseren. Het is duidelijk dat het management er alles aan gelegen is om de rechten van de consument te ondermijnen. Voor ons nooooooit meer Iberia!

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd door corona, enige mogelijkheid is vouchers... geen geld terug. Onmogelijk om contact te krijgen met iemand die kan helpen... Wordt alleen doorverwezen naar website, die zeer slecht is.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2020 bestemming: Spanje / La coruña, reisperiode: juli 2020

Zo ongelovelijk slechte service. Tot 2x toe is onze vlucht voor een deel geannuleerd zonder optie tot verder reizen vanaf tussenstop. Klantenservice in het Spaans zijn moeilijk te verstaan en praten heel snel zelfs voor een spaanse. Nog vervelender is dat ze geen optie geven om op dezelfde dag door te vliegen. Zo kan deze vliegmaatschappij nooit de klasse die het uit probeert te stralen. Zeer telleurgesteld in IBERIA.

  • Algemeen 1
op 23 april 2020 bestemming: Verenigde Staten / Montgomery, reisperiode: maart 2020

Ivm Corona ging de reis niet door nu krijgen wij geen voucher geen vergoeding. Daarom ga ik naar de consumenten bond voor een klacht . Nooit meer iberia.

  • Algemeen 1
op 20 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: februari 2020

Iberia is de allerslechtste vliegtuigmaatschappij die er bestaat.
Waarom?
1. Baggage kwijt geraakt (dat kan gebeuren). Maar ze boden mij een vlucht aan van Amsterdam via Madrid naar Chicago met een overstap van 50 minuten. Rennen in Madrid en al aangekomen in Chicago geen bagage.
2. In chicago wisten ze al lang dat mijn bagage er niet was. Maar toch heb ik een uur staan wachten bij de bagage band.
3. Vervolgens zegt de mevrouw van Iberia in Chicago dat ze niet weet hoeveel ik mag spenderen voor het kopen van toiletspullen/kleren. De klantenservice die ik bel zou dat precies moeten weten.
4. Klantenservice gebeld waar ik na 10 keer pas doorheen kwam. Daar wisten ze het ook niet. Ik moest de kosten gereduceerd houden. Geen enkele voorwaarden.
5. Geen enkele transparantie over wanneer baggage zou worden geleverd in Chicago. Ze zouden bellen wanneer ze bij mijn hotel zouden zijn. Niet gedaan. Uiteindelijk wel mijn bagage gekregen.
6. Vervolgens probeer ik in Nederland via de Iberia website mijn kosten in te dienen blijkt deze pagina uit de lucht te zijn.

Zeg het voor. Deze maatschappij hoort met deze servicekwaliteit niet te bestaan. Wat een zooitje. Vlieg er nooit meer mee.

  • Algemeen 2
op 6 februari 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Boek reis via Iberia van Tanger naar Madrid. Moest daar overstappen voor de reis naar Amsterdam. Krijg bericht dat vliegreis van Tanger naar Madrid twe uur later is, maar de vervolgroute blijft op dezelfde tijd staan, zodat ik die zal missen. Het blijken nu opeens twee aparte tickets te zijn, en daarvoor aanvaarden ze geen aansprakelijkheid. Ik zal een ander biljet moeten kopen. En telefoon...onbereikbaar. Ook geen e-mail adres. En als je zou bellen, oefen dan vast je Spaans....

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: juli 2019

Nog nooit zo rot gevlogen. Onvriendelijke stewardessen en op de lange vlucht kregen we nauwelijks iets te drinken aangeboden waardoor velen dorst hebben gehad.Bleek dat we zelf achterin het vliegtuig iets konden halen wat alleen de achterste rijen door hadden . Jet is mij echt een raadsel waarom er niet vriendelijk gedaan kon eprdem. Oud toestel ook maar dat is tot daarazn toe

  • Algemeen 1

Meer ervaringen