Schrijf een ervaring over Iberia en maak kans op mooie prijzen!

Iberia

Url: https://www.iberia.com/nl/

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Iberia

Iberia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Spanje, met Madrid als thuisbasis. Vanuit hier kan er naar bijna elke uithoek van de wereld gevlogen worden. Binnenlandse vluchten in Spanje worden uitgevoerd door Air Nostrum, dat onderdeel is van Iberia.

Iberia is opgericht in 1927. De eerste vluchten gingen van Madrid naar Barcelona. Onder andere de toenmalige Spaanse koning was passagier. Met haar meer dan negentig jaar bestaan mag Iberia zich een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld noemen.

In 2010 is de luchtvaartmaatschappij gefuseerd met British Airways wat, gekeken naar omzet, de op twee na grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld heeft opgeleverd. Beide maatschappijen vliegen nog steeds wel onder hun eigen naam en kleuren.

De grote omvang van Iberia en het uitgebreide netwerk zorgen ervoor dat de luchtvaartmaatschappij zeker het overwegen waard is. Vanaf Nederland kun je bijvoorbeeld vliegen naar Madrid en Barcelona, maar verdere vluchten naar bijvoorbeeld Miami en Tanger behoren ook tot de mogelijkheden.

Naast vluchten kun je bij Iberia ook een hotel of huurauto reserveren. Op de website kun je eenvoudig alle vluchtdetails opzoeken, een vlucht boeken en inzien, inchecken en vluchtschema's bekijken. Je vindt er ook alle informatie die van pas kan komen voordat je op reis gaat. Denk hierbij aan informatie over documenten, alleenreizende minderjarigen en bagage.

KLM
6,4
op basis van 213 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
op 4 september 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: september 2019

8 dagen geleden een ticket geboekt en een bevestiging toegestuurd gekregen. Het geld werd gereserveerd van mijn creditcard. Toen ik gisteren online wilde inchecken kreeg ik een foutmelding, de vlucht stond er wel in maar ik kon niet inchecken. Ik heb meteen de klantenservice gebeld. Wat een onvriendelijke vrouw, ze begon me heel geïrriteerd te vetellen dat de site eruit lag dat ik gewoon kon gaan inchecken op het vliegveld en toen heeft ze opgehangen in mijn oor. Vervolgens kom ik hier om half 6 's-ochtends aan en heb ik geen ticket toegewezen gekregen. Ze kunnen daar niks voor mij doen, maar ik kan wel een nieuw ticket kopen via dat nummer zegt de balie, dus ik bel, maar nee dat kunnen ze ook niet. De balie zegt vervolgens weer dat dat wel kan, dus ze geven mij een nummer, maar nee weer van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb nu ongelofelijk veel extra kosten gemaakt. Ik moest een nieuw retour ticket boeken wat me veel meer geld heeft gekost. Daarnaast ben ik de bestelde taxi service kwijtgeraakt wat ik nu moet betalen.

Ik heb ze nog gebeld om een klacht in te dienen, maar ik denk wat ik het ergste vind van dit alles is dat ze nooit hebben geprobeerd zich in te leven in mijn situatie of dat ze zeiden dat ze het vervelend vonden voor me, of een verontschuldiging. Elke medewerker die ik heb gesproken begon heel erg verdedigend te praten en zwaar geïrriteerd.

Mijn les hieruit is: goedkoop is duurkoop. Fijn als het allemaal goed gaat, maar als het fout gaat dan gaat het hier behoorlijk fout en zijn ze absoluut niet behulpzaam.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juli 2018

Vlucht geboekt van Malaga naar Valencia, kreeg 2 weken later een mail dat die vlucht is gecancelled en dat ik nu van Malaga naar Mardid vlieg en dan vanaf Madrid naar Valencia. Eenmaal aangekomen bij de incheck bali waren mijn gegevens niet bekend in het systeem. Naar de Iberia bali gegaan en toch nog geregeld. Toen weer naar de incheck bali en had ik opeens geen stoel voor de 2e vlucht. Na een half uur wachten kwamen ze met de oplossing. Een vlucht later naar Valencia waardoor ik 4 uur moet wachten op Madrid Airport. Verschrikkelijke maatschappij

  • Algemeen 1
op 24 juli 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2019

1
Vlucht op 24/7/2019 ruim 2 uur vertraagd .geen info aan de gate hoe het verder gaat. Balie medewerker liep gewoon weg. Na 3 uur eindelijk weg. Geen enkele commutatie . Wat een onprofessionele organisatie . Plaats aanbod erg krap . Met andere woorden eens maar nooit weer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen