Schrijf een review

Singapore Airlines

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Singapore Airlines

Singapore Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van Singapore, met als thuishaven de internationale Luchthaven Changi. In 1946 werd zij geïntroduceerd als Malayan Airways Limited maar al vanaf 1972 draagt het haar huidige naam. Singapore Airlines staat bekend om zijn uitstekende service en moderne vliegtuigen. De regionale vluchten worden verzorgd door SilkAir. De luchtvaartmaatschappij vliegt dagelijks vanaf Amsterdam naar Singapore, waar je kunt overstappen naar alle grote en belangrijke steden van het Aziatische en Oceanische continent. De maatschappij heeft zelfs de snelste verbinding tussen Amsterdam en Sydney. Je doet hier “slechts” 21 uur over.

Singapore Airlines heeft 65 boeings en 24 airbussen. De luchtvaartmaatschappij vliegt naar ongeveer 64 bestemmingen in 35 verschillende landen in Azië, Oceanië, het Midden-Oosten, Europa, Afrika en Noord-Amerika. Als je bij Singapore Airlines boekt, profiteer je van enkele privileges. Wanneer je bijvoorbeeld op weg naar je bestemming en een tussenstop maakt in Singapore. Dan kun je er voor kiezen om gebruik te maken van het Singapore Stopover Holiday Programma. Met dit programma kun je 1 of meerdere dagen genieten van het land en krijg je korting op hotelprijzen, diners en excursies. Daarnaast krijg je zelfs gratis toegang tot de Hop-on Bus en verschillende toeristische attracties.

Ervaringen met Singapore Airlines

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 13 reviews over Singapore Airlines lezen. Het gemiddelde cijfer is een 6,6. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 10 september 2009 door Fred Bernhard.

Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia en Vueling. Al deze organisatie samen hebben in 2.698 reviews een gemiddelde gescoord van 3,9. Singapore Airlines scoort dus gemiddeld 2,8 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend positief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Singapore Airlines heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.

Singapore Airlines krijgt gemiddeld een 6,6
op basis van 13 ervaringen:

6,6 + Ervaring delen
op 13 september 2022 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2022

Singapore airlines annuleerde onze tickets en hebben ons daar niet van op de hoogte gesteld.Een week voor de vlucht kwamen we er achter dat we niet in het vliegtuig zaten op de vlucht naar Bali.Tickets weg ,en geen huisje aan het strand voor ons allemaal...6300 euro weg en ze geven ons de schuld.Geen recht op een refund volgens Singapore airlines. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: maart 2020

Voor mij in ieder geval Nooit meer! Schandalig dat vluchten worden geannuleerd zonder dat hiervoor met een oplossing wordt gekomen. Onze vlucht werd geannuleerd en er werd ons verteld dat we maar ergens een andere vlucht moesten boeken. Geld hebben we voor alsnog niet terug ontvangen en we hebben door deze actie veel duurdere tickets moeten aanschaffen omdat dit een paar dagen voor de vlucht bekend werd gemaakt. Kortom voor mij in ieder geval geen Singapore Airlines meer. Ik heb een klacht ingediend en ben bezig om te kijken in hoeverre zij met een oplossing bereid zijn te komen. Wellicht als de oplossing goed genoeg is dat ik het nog een kans geef maar hoe het er vooralsnog uitziet NOOIT MEER. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 december 2018 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: november 2018

Algehele service ver beneden de maat
Veel te koude airco, ondanks vele opmerkingen van passagiers veranderde er niets ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 5 april 2018 bestemming: Nieuw-Zeeland / Auckland, reisperiode: maart 2018

Eten was niet goed vooral de kip gerechten en alles smaakte hetzelfde koffer was een hele hoek uit en gescheurd daar was echt mee gegooid

  • Algemeen 5
op 29 augustus 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2016

Weer verzorgde vluchten, prachtige stewardessen, liefdevolle verzorging en eten heerlijk. Omdat ik vertraging had op Bali miste ik mijn vlucht naar Amsterdam. Kreeg ik een citytrip met zeer luxe hotel en vouchers voor eten en drinken (wat fantastisch was)aangeboden voor een paar dagen.Koffer niet meegenomen en dat was ook een bevrijding. Een groter cadeau had ik niet kunnen krijgen. Zomaar onverwacht een paar dagen Singapore
En nee ik ben niks gaan declareren omdat ik zoveel vertraging had. Heb Singapore Airlines bedankt voor zoveel geluk

  • Algemeen 10
op 8 juni 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: mei 2017

Adam naar Bali 2/5/17 heen koffer defekt.nwe terug ook defekt.

  • Algemeen 5
op 18 april 2017 bestemming: Singapore, reisperiode: maart 2017

De crew liet vanaf het begin van de vlucht de warme service zien waar Singapore Airlines om bekend staat. De nieuwe A350 maakte de reis compleet samen met het lekkere eten, breder dan gemiddelde stoelen, goede entertainmentsysteem en de uitstekende service van de crew. Wat mij betreft de beste vliegtuigmaatschappij! Iets waar europese airlines zoals KLM en Amerikaanse airlines veel van kunnen leren. Als passagiers van deze airlines denken dat ze goede service krijgen dan hebben ze duidelijk nog nooit met Singapore Airlines gevlogen. Dan kom je erachter wat je allemaal aan service had gemist al die jaren;)

  • Algemeen 10
op 4 maart 2017 bestemming: Australië, reisperiode: maart 2017

Na een vakantie van 4 weken met haar 4 zussen, ging mijn schoonzus op 2 maart terug. Tijdens het inchecken werd haar een upgrade aangeboden naar premium economy voor EUR 375,- voor het traject Ams/Singapore. Dit heeft ze geaccepteerd . Ook werd er gezegd dat dit de laatste stoel was. Bij boarding bleek er nagenoeg geen verschil te zijn tussen economy en premium economy. De passagier naast haar had een andere stoel met meer mogelijkheden en vertelde dat hij de laatste stoel premium had gekocht. Dus Uw verkoper heeft mijn schoonzus verkeerd voorgelicht en min of meer een glad verkoopverhaal verteld. Ik verzoek U vriendelijk dit uit te zoeken. Ik vind dit heel vervelend voor haar, want ze was al heel nerveus etc., en daarom reageer ik als haar zwager. Ik zie Uw reactie graag tegemoet.

  • Algemeen 8
op 7 maart 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2016

Op de vlucht van Singapore naar Amsterdam was het zo vreselijk koud in het vliegtuig, dat wij na 14 uur verkleumd in Amsterdam aankwamen. Wij hebben onze handen zitten warmen aan het schermpje voor ons. Verschillende keren tegen de stewardess gezegd, maar er werd niets veranderd aan de temperatuur. Ik kon een extra dekentje krijgen, dat was alles. Ze vond ons duidelijk zeuren. Niet alle stewardessen zijn zo vriendelijk als de reclame doet geloven!

  • Algemeen 5
op 2 oktober 2015 bestemming: Singapore / Singapore, reisperiode: september 2012

Mijn zoon woont met zijn vrouw in Singapore en 8 juni 2012 werd Tiya hun dochtertje geboren, wij zijn toen ze 3 mnd. was naar Singapore gegaan met Singapore Airlines en dat was ons heel goed bevallen. Je verstaat er weinig van maar zo goed ze je daar helpen en lief voor je zijn is echt een aanrader. Ze maken dan ook het gebaar met de handen voor zich en buigen naar je als je een compliment maakt of gewoon als ze iets voor je kunnen doen. Ja en als je dan uit het vliegtuig stapt staan ze ook nog allemaal jou uit te begeleiden, echt een heel erg fijn gevoel.

  • Algemeen 9