Schrijf een ervaring over Garuda Indonesia en maak kans op mooie prijzen!

Garuda Indonesia

Url: https://www.garuda-indonesia.com

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Garuda Indonesia

Garuda Indonesia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië. De thuisbasis van Garuda Indonesia is de luchthaven Soekarno-Hatta in Tangerang, een voorstad van Jakarta. Inmiddels wordt er gevlogen naar 65 binnenlandse bestemmingen en meer dan 20 buitenlandse bestemmingen. Hiermee is Garuda Indonesia een van de toonaangevende, internationale luchtvaartmaatschappijen van Azië. De luchtvaartmaatschappij biedt hoge kwaliteit en service aan haar passagiers.

De luchtvaartmaatschappij is opgericht 1949 en heeft daarmee bijna 70 jaar ervaring in de vliegindustrie. De vloot van Garuda Indonesia groeide snel uit tot 53 vliegtuigen in 1959. In 1965 breidde de maatschappij haar aanbod in het buitenland uit naar bestemmingen in Europa en Japan. Inmiddels heeft Garuda Indonesia ongeveer 140 toestellen in haar vloot, met name Boeings 737-800. Deze vliegen naar Azië, Australië, Afrika, Noord-Amerika en Europa, waaronder ook Amsterdam Schiphol, Düsseldorf Airport en Brussels Airport. Jaarlijks vliegen ruim 25 miljoen passagiers met Garuda Indonesia.

De vliegtuigen van Garuda Indonesia kenmerken zich door de verschillende kleuren blauw op het uiteinde van het toestel. De luchtvaartmaatschappij hanteert drie klassen: First Class, Business Class en Economy Class. Op de website van Garuda Indonesia vind je altijd enkele aantrekkelijke aanbiedingen om te vliegen met de luchtvaartmaatschappij. Bovendien kun je bij het boeken van je vlucht meteen een huurauto en een hotel bijboeken.

Je kunt telefonisch contact opnemen met Garuda Indonesia, per e-mail of via het contactformulier op de website. Daarnaast kun je de luchtvaartmaatschappij volgen op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram. Je kunt de luchtvaartmaatschappij op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken.

op 21 april 2019 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: februari 2018

Tijdens de zware storm op 18 februari 2018 moesten wij noodgedwongen in de trein bivakkeren op station Ede-Wageningen en konden wij niet tijdig onze vlucht met Garuda bereiken.Vanuit de trein contact opgenomen met Garuda en vriendelijk werd zonder probleem onze vlucht gewijzigd voor de volgende dag.De vlucht zowel op de heenweg als terugweg absoluut geen reden tot klagen.Zowel de catering als de hygiene (toiletten) staan op hoog niveau.
Ook binnenlandse vluchten met Garuda zijn prima.Je kunt inderdaad binnenlands goedkoper vliegen maar de punctualiteit van deze maatschappijen zijn voor vele (IndonesiŽrs) een bron van ergernis en op vakantie moet je niet ergeren maar zo efficient mogelijk verplaatsen.
Waarom een 10? Het prijsverschil tussen een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Jakarta met Garuda of een met een overstap met een van de 3 grote maatschappijen aan de Perzische Golf is dusdanig dat onze keus op Garuda valt.De veiligheid checks bij transfer of b.v. de wachtrijen voor de toiletten in Abu Dhabi vinden wij persoonlijk niet prettig. Dubai en Qatar zijn inderdaad moderne goed uitgeruste vliegvelden maar het weegt niet op tegen het vakantiegevoel wat begint met Garuda in Amsterdam.En onze eigen nationale trots?Ten tijde van onze boeking was de retour ticket economy class duurder, 7kg bagage minder en een tussenstop in Singapore. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 6 april 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2018

Na lange vertraging van de eerste vlucht naar Denpasar, geen enkele service van Garuda-medewerkers van Labuan Bajo om ons om te boeken naar de eerste mogelijke vlucht naar Lombok. Dezelfde respectloze behandeling door het Garuda personeel in Denpasar. Moesten op Bali overnachten, zagen een aantal andere passagiers die goed waren omgeboekt in het wachtende vliegtuig naar Lombok springen. We moesten bijna bedelen om een hotel op Bali te regelen, ze gaven de voorkeur voor ons aan een verblijf in de 'gratis' business lounge, met twee kinderen....... Totale nachtmerrie deze reis............
Bij terugkomst in Nederland een klacht ingediend. Hetzelfde verhaal, een klachtbrief gestuurd, hebben ze nooit ontvangen..... Zeer trage reactie na klacht per e-mail (6 weken zoals bevestigd door Garuda werd 13 weken), na verder contact met 'Customer Relations (ik begrijp nu waarom ze het niet Customer 'Service' noemen) beloofden ze ons na een week te antwoorden. 6 weken later stuurden ze ons eindelijk een totaal onbevredigend antwoord waar het duidelijk was dat ze ofwel de klacht niet begrepen hadden of dat het ze het gewoon niet interesseerde. Er werd ons een 'voucher voor een volgende reis met Garuda' aanboden die voor ons nutteloos is. Met deze ervaring denken we dat we nooit meer met Garuda zullen vliegen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: IndonesiŽ / Lombok, reisperiode: juni 2018

Perfecte bediening en perfect op tijd! ... Lees meer

  • Algemeen 10

Meer ervaringen

Nieuws