Garuda Indonesia

Url: https://www.garuda-indonesia.com

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Garuda Indonesia

Garuda Indonesia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië. De thuisbasis van Garuda Indonesia is de luchthaven Soekarno-Hatta in Tangerang, een voorstad van Jakarta. Inmiddels wordt er gevlogen naar 65 binnenlandse bestemmingen en meer dan 20 buitenlandse bestemmingen. Hiermee is Garuda Indonesia een van de toonaangevende, internationale luchtvaartmaatschappijen van Azië. De luchtvaartmaatschappij biedt hoge kwaliteit en service aan haar passagiers.

De luchtvaartmaatschappij is opgericht 1949 en heeft daarmee bijna 70 jaar ervaring in de vliegindustrie. De vloot van Garuda Indonesia groeide snel uit tot 53 vliegtuigen in 1959. In 1965 breidde de maatschappij haar aanbod in het buitenland uit naar bestemmingen in Europa en Japan. Inmiddels heeft Garuda Indonesia ongeveer 140 toestellen in haar vloot, met name Boeings 737-800. Deze vliegen naar Azië, Australië, Afrika, Noord-Amerika en Europa, waaronder ook Amsterdam Schiphol, Düsseldorf Airport en Brussels Airport. Jaarlijks vliegen ruim 25 miljoen passagiers met Garuda Indonesia.

De vliegtuigen van Garuda Indonesia kenmerken zich door de verschillende kleuren blauw op het uiteinde van het toestel. De luchtvaartmaatschappij hanteert drie klassen: First Class, Business Class en Economy Class. Op de website van Garuda Indonesia vind je altijd enkele aantrekkelijke aanbiedingen om te vliegen met de luchtvaartmaatschappij. Bovendien kun je bij het boeken van je vlucht meteen een huurauto en een hotel bijboeken.

Je kunt telefonisch contact opnemen met Garuda Indonesia, per e-mail of via het contactformulier op de website. Daarnaast kun je de luchtvaartmaatschappij volgen op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram. Je kunt de luchtvaartmaatschappij op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur bereiken.

op 26 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Solo, reisperiode: juni 2019

Meestal gaan we met Gauda naar Indonesia en waren wij zeer tevreden over de service van de crew en de vlucht over het algemeen.
We willen dit jaar weer naar Indonesia gaan, maar merken nu dat dezelfde reis nu eerst via Medan gaat naar Jakarta en dan pas Solo wat de reisuur nog langer maakt en duurder.
Wel erg jammer omdat we nu een andere vliegmaatschappij gaan zoeken en met mij misschien nog meer.
Hopelijk gaat Garuda Indonesia die beslissing terugdraaien zodat het voor de reizigers uit Nederland interessanter maakt om voor Garuda te kiezen. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 14 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Kuta, reisperiode: november 2019

Een cijfer 3!! Dit vanwege een omboeking waardoor wij een dag eerder moesten vertrekken. Wij kregen dit pas tijdens ons verblijf op Bali te horen via mail. Wij hebben hier diverse keren op terug gereageerd maar kregen geen reactie terug. Waardoor wij de laatste dagen van onze reis in onzekerheid verbleven. Ondanks de onzekerheid zijn wij toch een dag eerder naar het vliegveld gegaan (wat moet je anders?) en stonden wij daadwerkelijk op de passagierslijst. Zeer slechte zaak Garuda dat jullie ons in deze onzekerheid hielden!! Daarbij komt dat wij achteraf dus een dag extra hotel verblijf hadden betaald maar niet hebben genoten, een dag extra parkeerplaats hadden betaald nabij Schiphol + een dag extra verlof bij onze werkgever. Tevens hadden wij een dag excursie gereserveerd en al betaald (niet terug gekregen) en laat dat nou net de dag zijn dat Garuda ons naar huis stuurde!! Uiteraard zijn wij direct bij aankomst op Schiphol naar de Garuda Bali gegaan en kregen wij te horen onze klacht te sturen naar info@garuda-indonesia.nl. Op 24 november heb ik onze klacht verzonden. Kreeg een response mail terug waarin stond binnen 6 tot 8 weken antwoord te krijgen. Wij hebben tot op heden GEEN reactie terug gekregen. Helaas wederom een teleurstelling. Heb daarom vanochtend een herinneringsmail gestuurd naar bovengenoemd emailadres. Deze keer kreeg ik geen response mail? Ik houd mijn hart vast....vrees voor een nog grotere teleurstelling. Zeer slordig en onfatsoenlijk!! Een reis waar je zo naar uitkijkt, waar je lang voor spaart, schandalig vind ik het!! Een excuus was hierbij in 1e instantie wel op zijn plaats geweest en ten 2e een compensatie voor 1 dag hotel verblijf, parkeerplek en verlofdag. Check de mailbox van 24 november 2019 Garuda, een mail met 5 bijlages!!! ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 3 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: december 2019

Super alles perfect. Goede service schoon lekker eten genoeg te doen voor de kinderen top. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 13 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Belachelijke kosten voor omboeking. 0 flexibiliteit ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 december 2019 bestemming: IndonesiŽ / Langgur, reisperiode: oktober 2019

We hadden Garuda geboekt vanwege het mooie schema , in 23 uur naar Langgur , via Jakarta , Ambon , door omzettingen internationale vlucht ( nu via Medan ) en uitvallen vlucht Ambon Langgur ( opnieuw geboekt met Wings ) 43 uur op 23 uur over gedaan .Bij 3 van de 9 binnenlandse vluchten was kip op en aangezien ik niet graag vis eet geen eten dus , mocht wel een extra toetje ????

Tijdens ons verblijf op Sulawesi mail gehad dat Makassar Denpassar eruit gegooid was , dus op 1,5 uur nu eerst Jakarta en vandaar terug naar Denpasar , ook die reis totaal 4,5 uur zoiets IPV 1,5 uur

Al met al reden genoeg om volgende reis te kijken naar andere maatschappij ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 5 december 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Garuda is top,eten lekker en genoeg,drinken zoveel je wil,vriendelijk personeel. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 28 november 2019 bestemming: IndonesiŽ / Sanur, reisperiode: oktober 2019

Het eten is niet echt goed. Personeel is wel vriendelijk. Tussenstop op Medan duurde meer dan 2 uur. Wordt je gedurende die tijd ook niks aangeboden. Op de terugweg vertraging. Wordt niet gecommuniceerd. Als je er naar vraag krijg je geen antwoord. ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 19 november 2019 bestemming: IndonesiŽ / Labuan Bajo op Flores, reisperiode: oktober 2019

Hadden een ticket geboekt bestemming Flores. De eigenlijke vlucht was Amsterdam Jakarta met een tussenstop van twee uur, daarna door naar Flores. Garuda heeft deze vlucht gewijzigd omdat zij niet meer rechtstreeks op Jakarta vlogen. De wijziging hield in Amsterdam Balie, overstap vlucht Balie Jakarta, 12 uur wachten, vervolgens Jakarta Flores. Dit was voor ons geen optie omdat onze fietsen meegingen. Hierdoor hebben wij onze plannen moeten aanpassen hebben onze eindbestemming Flores veranderd in Balie. Dit liep helemaal verkeerd want onze fietsen waren niet meegekomen met de vlucht. Noodgedwongen twee dagen op Balie gewacht voordat we onze fietsreis konden beginnen. Voor de tickets Jakarta Flores hebben wij 100 euro per persoon betaald. Garuda heeft tot op heden niets laten horen en/of iets terugbetaald voor deze tickets. De terugreis op 12 november was ook geen succes omdat mijn vrouw een voedselvergiftiging op heeft gelopen wat zes dagen heeft geduurd dankzij het vliegtuigeten, rijst met vis.....:( ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: , reisperiode: juni 2019

Wij vliegen elk jaar met garuda vriendelijke personeel goed eten en goede service en een schoon toilet. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: oktober 2018

Wij vlogen vanuit Amsterdam naar Bali met een tankstop in Medan, helaas ging onze vlucht kapot bij de landing in Medan. Daarna was het alleen maar drama. Garuda gaf ons 0 informatie. Het was een chaos, na een paar uur kwamen zij met een oplossing nogmaals 12 uur vliegen (!) de dat erna. We hebben uiteindelijk moeten zelf naar een oplossing moeten zoeken. De klantenservice is ver te zoeken, en ook nu we ons geld terug willen, kunnen we amper iemand van Garuda bereiken, en is de wachttijd op een antwoord 6-8 weken. Daarnaast is het een oud en smerig vliegtuig, het eten is nog viezer dan vies, alleen van de geur werden wij al misselijk. Nooit meer Garuda voor ons! ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws