Ervaringen Garuda Indonesia

Pagina 1 van 1 met 47 resultaten

op 26 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Solo, reisperiode: juni 2019

Meestal gaan we met Gauda naar Indonesia en waren wij zeer tevreden over de service van de crew en de vlucht over het algemeen.
We willen dit jaar weer naar Indonesia gaan, maar merken nu dat dezelfde reis nu eerst via Medan gaat naar Jakarta en dan pas Solo wat de reisuur nog langer maakt en duurder.
Wel erg jammer omdat we nu een andere vliegmaatschappij gaan zoeken en met mij misschien nog meer.
Hopelijk gaat Garuda Indonesia die beslissing terugdraaien zodat het voor de reizigers uit Nederland interessanter maakt om voor Garuda te kiezen.

  • Algemeen 8
op 14 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Kuta, reisperiode: november 2019

Een cijfer 3!! Dit vanwege een omboeking waardoor wij een dag eerder moesten vertrekken. Wij kregen dit pas tijdens ons verblijf op Bali te horen via mail. Wij hebben hier diverse keren op terug gereageerd maar kregen geen reactie terug. Waardoor wij de laatste dagen van onze reis in onzekerheid verbleven. Ondanks de onzekerheid zijn wij toch een dag eerder naar het vliegveld gegaan (wat moet je anders?) en stonden wij daadwerkelijk op de passagierslijst. Zeer slechte zaak Garuda dat jullie ons in deze onzekerheid hielden!! Daarbij komt dat wij achteraf dus een dag extra hotel verblijf hadden betaald maar niet hebben genoten, een dag extra parkeerplaats hadden betaald nabij Schiphol + een dag extra verlof bij onze werkgever. Tevens hadden wij een dag excursie gereserveerd en al betaald (niet terug gekregen) en laat dat nou net de dag zijn dat Garuda ons naar huis stuurde!! Uiteraard zijn wij direct bij aankomst op Schiphol naar de Garuda Bali gegaan en kregen wij te horen onze klacht te sturen naar info@garuda-indonesia.nl. Op 24 november heb ik onze klacht verzonden. Kreeg een response mail terug waarin stond binnen 6 tot 8 weken antwoord te krijgen. Wij hebben tot op heden GEEN reactie terug gekregen. Helaas wederom een teleurstelling. Heb daarom vanochtend een herinneringsmail gestuurd naar bovengenoemd emailadres. Deze keer kreeg ik geen response mail? Ik houd mijn hart vast....vrees voor een nog grotere teleurstelling. Zeer slordig en onfatsoenlijk!! Een reis waar je zo naar uitkijkt, waar je lang voor spaart, schandalig vind ik het!! Een excuus was hierbij in 1e instantie wel op zijn plaats geweest en ten 2e een compensatie voor 1 dag hotel verblijf, parkeerplek en verlofdag. Check de mailbox van 24 november 2019 Garuda, een mail met 5 bijlages!!!

  • Algemeen 3




op 3 januari 2020 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: december 2019

Super alles perfect. Goede service schoon lekker eten genoeg te doen voor de kinderen top.

  • Algemeen 9
op 13 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Belachelijke kosten voor omboeking. 0 flexibiliteit

  • Algemeen 1
op 11 december 2019 bestemming: IndonesiŽ / Langgur, reisperiode: oktober 2019

We hadden Garuda geboekt vanwege het mooie schema , in 23 uur naar Langgur , via Jakarta , Ambon , door omzettingen internationale vlucht ( nu via Medan ) en uitvallen vlucht Ambon Langgur ( opnieuw geboekt met Wings ) 43 uur op 23 uur over gedaan .Bij 3 van de 9 binnenlandse vluchten was kip op en aangezien ik niet graag vis eet geen eten dus , mocht wel een extra toetje ????

Tijdens ons verblijf op Sulawesi mail gehad dat Makassar Denpassar eruit gegooid was , dus op 1,5 uur nu eerst Jakarta en vandaar terug naar Denpasar , ook die reis totaal 4,5 uur zoiets IPV 1,5 uur

Al met al reden genoeg om volgende reis te kijken naar andere maatschappij

  • Algemeen 4
op 5 december 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Garuda is top,eten lekker en genoeg,drinken zoveel je wil,vriendelijk personeel.

  • Algemeen 10
op 28 november 2019 bestemming: IndonesiŽ / Sanur, reisperiode: oktober 2019

Het eten is niet echt goed. Personeel is wel vriendelijk. Tussenstop op Medan duurde meer dan 2 uur. Wordt je gedurende die tijd ook niks aangeboden. Op de terugweg vertraging. Wordt niet gecommuniceerd. Als je er naar vraag krijg je geen antwoord.

  • Algemeen 6
op 19 november 2019 bestemming: IndonesiŽ / Labuan Bajo op Flores, reisperiode: oktober 2019

Hadden een ticket geboekt bestemming Flores. De eigenlijke vlucht was Amsterdam Jakarta met een tussenstop van twee uur, daarna door naar Flores. Garuda heeft deze vlucht gewijzigd omdat zij niet meer rechtstreeks op Jakarta vlogen. De wijziging hield in Amsterdam Balie, overstap vlucht Balie Jakarta, 12 uur wachten, vervolgens Jakarta Flores. Dit was voor ons geen optie omdat onze fietsen meegingen. Hierdoor hebben wij onze plannen moeten aanpassen hebben onze eindbestemming Flores veranderd in Balie. Dit liep helemaal verkeerd want onze fietsen waren niet meegekomen met de vlucht. Noodgedwongen twee dagen op Balie gewacht voordat we onze fietsreis konden beginnen. Voor de tickets Jakarta Flores hebben wij 100 euro per persoon betaald. Garuda heeft tot op heden niets laten horen en/of iets terugbetaald voor deze tickets. De terugreis op 12 november was ook geen succes omdat mijn vrouw een voedselvergiftiging op heeft gelopen wat zes dagen heeft geduurd dankzij het vliegtuigeten, rijst met vis.....:(

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: , reisperiode: juni 2019

Wij vliegen elk jaar met garuda vriendelijke personeel goed eten en goede service en een schoon toilet.

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: oktober 2018

Wij vlogen vanuit Amsterdam naar Bali met een tankstop in Medan, helaas ging onze vlucht kapot bij de landing in Medan. Daarna was het alleen maar drama. Garuda gaf ons 0 informatie. Het was een chaos, na een paar uur kwamen zij met een oplossing nogmaals 12 uur vliegen (!) de dat erna. We hebben uiteindelijk moeten zelf naar een oplossing moeten zoeken. De klantenservice is ver te zoeken, en ook nu we ons geld terug willen, kunnen we amper iemand van Garuda bereiken, en is de wachttijd op een antwoord 6-8 weken. Daarnaast is het een oud en smerig vliegtuig, het eten is nog viezer dan vies, alleen van de geur werden wij al misselijk. Nooit meer Garuda voor ons!

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: september 2019

We hebben steeds opnieuw reiswijzigingen doorgekregen. Deze wijzigingen konden niet, we moesten 2 uur eerder vertrekken dan we aankwamen etc.
Uiteindelijk vertrokken op 28 september. De vlucht was met 1,5 uur vertraagd. Dit zorgde in Jakarta voor problemen met de overstap, die we na hard lopen, en veel stress en zweten toch net hebben gehaald. Vervolgens kregen we geen drinken op de vlucht, ook niet na vragen. Ze hadden niets meer!
Ook de terugreis was verschrikkelijk. Er was weer een wijziging, en ook een kleiner vliegtuig ingeschakeld. Nu bleek er onvoldoende plek te zijn om iedereen mee te nemen. Na 2 uur de incheckbalie bezet te hebben gehouden ( met nog 2 andere reizigers aan de andere balie s) mochten we alsnog mee. Niet op de door ons vooraf gereserveerde en betaalde stoelen, maar ergens halverwege het vliegtuig.
Er bleek weer niet voldoende drinken en eten aanwezig te zijn in het vliegtuig. Ook een Extra beker water in de nacht was niet mogelijk. Ontbijt was er sowieso niet bij. Terwijl het een vlucht was van ruim 18 uur, en er enkel 2 maaltijden werden verstrekt. De 2e maaltijd was er dus niet ( ontbijt na 15 uur niets te hebben gekregen).
Voor mij voorlopig de laatste keer gevlogen met Garuda. Overigensin voorgaande jaren nooit problemen ervaren, maar nu was zowel heen als terugvlucht een ramp. Stuwardessen bleven vriendelijk, het was duidelijk dat ook zij het erg vervelend vonden dat er onvoldoende eten aan boord was.

  • Algemeen 3
op 7 oktober 2019 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: oktober 2019

Een reis van 3 weken gemaakt door IndonesiŽ, daardoor 6 vluchten met Garuda airlines gehad. Super goede vluchten gehad. Heel aardig personeel een goede service. Kortom: kan niet beter!

  • Algemeen 9
op 28 september 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2019

Vanwege een gewijzigde afspraak, moest ik mijn vertrekdatum wijzigen van 2-10 naar 29-9. Slechts 3 dagen eerder. KostenÄ406,00 extra.
In de afgelopen weken heb ik echter meerdere vluchtwijzigingen ontvangen en blijkt er ook ineens een extra tussenstop in Medan te zijn. De tijd tussen twee vluchten voor overstap was slechts 20 minuten. Als je het vliegveld van Jakarta kent, weet je dat dit onmogelijk is.
Ik heb vervolgens getracht Garuda telefonisch te bereiken. Dat lijkt vrijwel onmogelijk, op welk moment van de dag je dat ook probeert. Derhalve op advies van een manager, afgelopen maandag een e-mail gestuurd. Hierna nog twee maal vriendelijk verzocht om een reactie, welke helaas niet gekomen is. Wel is er gisteren wederom een vluchtwijziging gemaild en blijkt de reis, naast de extra tussenstop, ook twee uur langer te duren. Aangezien er geen enkele ticket meer klopt, moet ik mij nu vroeg aan de Garuda balie melden, voor andere tickets.
Teleurstellend Garuda!

  • Algemeen 5
op 17 juli 2019 bestemming: IndonesiŽ / Lombok, reisperiode: februari 2018

Nieuwe Koffer stuk en ze doen niets voor je zoek het maar uit zeggen ze slechte afhandeling gooien echt hard met de koffers

  • Algemeen 1
op 1 juli 2019 bestemming: IndonesiŽ / bali-Jakarta, reisperiode: juni 2019

Van bali naar Jakarta verkeerde Gate nummer op ticket na 3 keer vragen zelfs bij de bali van Garuda moesten we toch daar gaan zitten, 5 min voor vliegtuig weg ging toch ineens een andere gate rennen want we moesten snel snel eindelijk in het vliegtuig blijven we zonder verdere mededeling 2 uur aan de grond staan, dan eindelijk na 16 uur in het vliegtuig te hebben gezeten gaan we dan eindelijk. Eindelijk op schiphol staan allemaal een half uur voor de bagageband te wachten wat blijkt geen bagage 187 mensen geen koffer of we even naar de balie van Swissport willen gaan om een formulier in te vullen alle 187 mensen vreselijk wat een ellende... wat blijkt ze waren overbeladen.. koffers worden nagestuurd. Zonder mededeling in het vliegtuig, mensen half uur voor niks laten staan bij de bagageband... we krijgen een brief mee en worden gebeld op zondag ontvangen we een mailtje de 2 koffers worden maandag tussen 11 en 3 uur gebracht en dan komt er 1 koffer als ik bel weten ze niet wanneer die van mij komt..... beste Garuda dat was een keer en nooit meer wat een vreselijke puinhoop !!!

  • Algemeen 1
op 21 april 2019 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: februari 2018

Tijdens de zware storm op 18 februari 2018 moesten wij noodgedwongen in de trein bivakkeren op station Ede-Wageningen en konden wij niet tijdig onze vlucht met Garuda bereiken.Vanuit de trein contact opgenomen met Garuda en vriendelijk werd zonder probleem onze vlucht gewijzigd voor de volgende dag.De vlucht zowel op de heenweg als terugweg absoluut geen reden tot klagen.Zowel de catering als de hygiene (toiletten) staan op hoog niveau.
Ook binnenlandse vluchten met Garuda zijn prima.Je kunt inderdaad binnenlands goedkoper vliegen maar de punctualiteit van deze maatschappijen zijn voor vele (IndonesiŽrs) een bron van ergernis en op vakantie moet je niet ergeren maar zo efficient mogelijk verplaatsen.
Waarom een 10? Het prijsverschil tussen een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Jakarta met Garuda of een met een overstap met een van de 3 grote maatschappijen aan de Perzische Golf is dusdanig dat onze keus op Garuda valt.De veiligheid checks bij transfer of b.v. de wachtrijen voor de toiletten in Abu Dhabi vinden wij persoonlijk niet prettig. Dubai en Qatar zijn inderdaad moderne goed uitgeruste vliegvelden maar het weegt niet op tegen het vakantiegevoel wat begint met Garuda in Amsterdam.En onze eigen nationale trots?Ten tijde van onze boeking was de retour ticket economy class duurder, 7kg bagage minder en een tussenstop in Singapore.

  • Algemeen 10
op 6 april 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2018

Na lange vertraging van de eerste vlucht naar Denpasar, geen enkele service van Garuda-medewerkers van Labuan Bajo om ons om te boeken naar de eerste mogelijke vlucht naar Lombok. Dezelfde respectloze behandeling door het Garuda personeel in Denpasar. Moesten op Bali overnachten, zagen een aantal andere passagiers die goed waren omgeboekt in het wachtende vliegtuig naar Lombok springen. We moesten bijna bedelen om een hotel op Bali te regelen, ze gaven de voorkeur voor ons aan een verblijf in de 'gratis' business lounge, met twee kinderen....... Totale nachtmerrie deze reis............
Bij terugkomst in Nederland een klacht ingediend. Hetzelfde verhaal, een klachtbrief gestuurd, hebben ze nooit ontvangen..... Zeer trage reactie na klacht per e-mail (6 weken zoals bevestigd door Garuda werd 13 weken), na verder contact met 'Customer Relations (ik begrijp nu waarom ze het niet Customer 'Service' noemen) beloofden ze ons na een week te antwoorden. 6 weken later stuurden ze ons eindelijk een totaal onbevredigend antwoord waar het duidelijk was dat ze ofwel de klacht niet begrepen hadden of dat het ze het gewoon niet interesseerde. Er werd ons een 'voucher voor een volgende reis met Garuda' aanboden die voor ons nutteloos is. Met deze ervaring denken we dat we nooit meer met Garuda zullen vliegen.

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: IndonesiŽ / Lombok, reisperiode: juni 2018

Perfecte bediening en perfect op tijd!

  • Algemeen 10
op 15 februari 2019 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: februari 2018

Very disappointed with your service.

We are supposed to fly from Bali - Jakarta - Amsterdam on the 27th of February. I received an e-mail in which Garuda Airlines says they have changed THE SECOND flight to a day earlier on the 26th.

First of all we do not want to leave a day earlier as we have a wedding celebration on the 26th.
Second of all, they haven't even changed the first flight so we don't arrive in Jakarta until the 27th whilst the flight from Jakarta to Amsterdam is on the 26th.

I did not receive a reason for the cancellation of the flight.

There is no e-mail address available, but I have twice contacted GA via their website and responded to one of the emails sent by them 2 days ago. They have not responded.

I am VERY disappointed in your service. If this is the way you treat loyal customers (we have been flying with Garuda at least once a year) this will be the last time we choose Garuda Airlines!

  • Algemeen 1
op 22 juli 2018 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: augustus 2018

Ontegensprekelijk de meest amateuristische maatschappij van Azie!
Vlucht GA88 van Jakarta naar Amsterdam vloog over Di gapire om td tanken...goedkoop voor hen, veel tijdverlies en weerom alle controleposten voor haar klienteel...
Op de vlucht elke 10 minuten wat gelul in drie talen, waardoor je amper je films kon volgen. 's Nachts maken ze je werken om je doodleuk een kleine sqndwich te geven, niettegenstaande je twee uur tevoren geeten hebt! Wij kregen 3 keer - ook als morgenmaal! - kip met rijst tijdens deze vlucht. Telkenmale! werd ons gezegd dat alles reeds op was en er znkel dat overbleef...we zaten thv de vleugels ...
Op de kar staan frisdranken, maar om een aperitiefje moesten we bedelen en werd apart in de keuken gehaald. Wanneer een opmerking werd gemaakt luisterde men zelfs niet en werden we compleet genegeerd... Totaal respectloos en het is me een raadsel hoe deze maatschsppij kon verkoezen worden om haar goede service. Ik reis (pive en professioneel ) de Wereld rond en koos voor de eerste maal Garadu...dat is dan ook tevens de laatste maal!

  • Algemeen 2
op 29 mei 2018 bestemming: IndonesiŽ / Denpasar, reisperiode: mei 2018

Stoelen geboekt niet gekregen. Bijna 2 uur mee bezig geweest in Denpasar om onze stoelen te krijgen. Wij hadden een E-ticket betaal bevestiging van Garuda dit alles laten zien maar niets hielp. Na bijna 2 uur kwamen ze waarschijnlijk tot ontdekking dat ze fout waren, maar toen was het al te laat onze stoel waren al vergeven aan iemand anders.
Toen kregen wij stoelen waar we niet op zaten te wachten tegen het toilet aan. Gevraagd voor teruggaven geld wat wij betaald hadden voor reservering van de stoelen tot op heden nog niets gehoord. NIET ECHT KLANTVRIENDELIJK

  • Algemeen 1
op 11 maart 2018 bestemming: IndonesiŽ / Ambon, reisperiode: november 2018

Ik geef dit cijfer omdat ik reizen met Garuda als positief had ervaren.
Ik heb vliegangst en vloog voor het eerst buiten Europa. Mijn moeder van 79 jr ging ook mee. Na 66 jaar ging ze weer voor het eerst terug. Het moest voor ons een ongeloflijke reis worden. En ja voor ons werd het een ongelofelijk reis. Heb een kleine opmerking . Inderdaad weinig beenruimte, maar verder qua service zowel heen als terug hebben wij niets te klagen. Super✨👌🏽
Er werd netjes assistentie verleend omdat mijn moeder slecht ter been was. Ik dacht aan te hebben gegeven dat ik mijn moeder zelf zou duwen. Maar er was gewoon assistentie , we konden als eerst aan boord. Het eten vond ik redelijk, werd wat misselijk van de geur. Maar door de enthousiasme en de blijdschap maar ook de lieve stewardessen was ik mijn vliegangst ven het thuisfront vergeten. Garuda brdankt!! En vooral Julianus Loupatty voor de goede service👌🏽👌🏽👌🏽

  • Algemeen 10
op 8 maart 2018 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: maart 2018

Is een goede reis maar ik kreeg een wondje en bloedde nogal maar nergens in vliegtuig een pleister was bij het uitstappen uiteindelijk een heel klein pleistertje gekregen

  • Algemeen 8
op 5 februari 2018 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: november 2017

Erg onplezierige ervaring. Mijn zak was bij aankomst doorweekt en stonk naar vis. Garuda heeft daarop mijn zak van 350 euro in de kookwas gestoken, waardoor deze geheel geruÔneerd is. Naar onze klacht wilden ze niet luisteren. Ze vroegen om de klacht door te mailen naar een mailadres. Na meer dan 10 mails hebben we nog steeds geen antwoord ontvangen.

  • Algemeen 1
op 1 februari 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2018

De vlucht naar Amsterdam ging gepaard met redelijk veel turbulentie. The bediening en aandacht van de crew in de businessclass deed je dat echter snel vergeten. In 1 woord fantastisch. Als ik de kans krijg vlieg ik zeker weer met Garuda business.

  • Algemeen 9
op 14 januari 2018 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: oktober 2017

Ik vloog terug van Bali via Jakarta naar Amsterdam toen bleek dat ik 24 uur op de luchthaven in Jakarta moest doorbrengen omdat mijn vlucht Jakarta-Amsterdam tot mijn grote woede een dag later geboekt was! Ook ging mijn terugreis via Singapore waar ik niets van wist.

  • Algemeen 1
op 2 december 2017 bestemming: IndonesiŽ / Makassar, reisperiode: november 2017

Beenruimte was niet meer dan bij andere mij'en. Te weinig drinken onderweg. 10 uur lang t licht uit een met gevlucht geen hulplampje En ook geen schermpje wat het deed (3 keer gereset). Met terugkomst halve dag vrij moeten nemen omdat het koffer niet mee was gekomen naar Amsterdam.

  • Algemeen 3
op 27 november 2017 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: oktober 2017

Zeer goede service,optijd aangekomen,en terminal 3 op Jakarta ,Bakus.

  • Algemeen 10
op 26 november 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2017

We zouden vliegen van Jakarta naar bangkok met garuda indonesia.4 uur van te voren waren we op het vliegveld in Jakarta.en wachten en wachten tot er een incheque balie openging .dit gebeurde dus niet elke keer weer wezen kijken .tot op een gegeven moment de tijd wel krap werd. eindelijk iemand gevonden voor informatie en deze vertelde ons dat we te laat waren en niet meer met de vlucht meekondendus let op in Jakarta de service daar krijgt van mij een 0 nooit meer met deze maatschappij.de vlucht naar bankok gemist dus ook de vlucht naar Nederland geen goed woord voor de service van garuda in Jakarta

  • Algemeen 1
op 2 september 2017 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: september 2017

Vanwege de goede recensies hebben we dit keer Garuda geboekt. Voorheen altijd Qatar Airways. Nu al spijt. Ik heb een mail gestuurd ivm voedselintoleranties want online kan slechts ťťn optie aangevinkt worden. Reactie van Garuda; De chef kan mij een FRUIT PLATTER aanbieden. Business-class geboekt, 16 uur in het toestel en het diner, ontbijt en lunch bestaat uit fruit ! Van chef tot fruitschiller.

  • Algemeen 3
op 25 augustus 2017 bestemming: IndonesiŽ / Yogyakarta, reisperiode: juli 2017

Hele fijne vliegtuigmaatschappij. Alles is goed geregeld en het eten en drinken aan boord is top. Ook heb je de keus om van te voren speciale dieetwensen aan te geven, je krijgt dan netjes deze aangepaste maaltijden in het vliegtuig.

  • Algemeen 9
op 28 juni 2017 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: april 2017

Goede service, Goede beenruimte.

  • Algemeen 8
op 28 juni 2017 bestemming: IndonesiŽ / Bali, reisperiode: mei 2016

Goede service. Zeer vriendelijk personeel. In economy class heeft Garuda een 3-3-3 stoelopstelling. Veel maatschappijen hebben een 3-4-3 opstellen. Bij Garuda heb je dus meer bewegingsruimte. Al met al prima vluchten gehad met ze!

  • Algemeen 8
op 23 mei 2017 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2017

Zoals onderstaand bericht ook ziek geworden van het ontbijt terug naar Nederland denk van het ontbijt, echter mijn vriend heeft hetzelfde gegeten maar het worstje niet, dus denk dat het door het eitje komt. We kokhalzen om het half uur nog steeds.

  • Algemeen 4
op 19 mei 2017 bestemming: IndonesiŽ / Makassar, reisperiode: mei 2017

Terugvlucht Denpasar-Jakarta redelijk vliegtuig met voldoende beenruimte, echter Jakarta-Amsterdam een reis van zo'n kleine 14 u werd uitgevoerd met een toestel met veel te weinig beenruimte voor een gemiddelde Europeaan. Hier bij het ontbijt voedselvergiftiging opgelopen omdat het eten niet voldoende opgewarmd was. De boosdoener was een worstje wat bij het ontbijt geserveerd werd. DIT KAN ECHT NIET!!!! Ben er dagenlang erg ziek van geweest!!! Koorts, braken en waterige ontlasting. Ben na 6 dagen weer een beetje op de been. ECHT SCHANDALIG!!! DIT KAN NIET!!!!

  • Algemeen 1
op 25 maart 2017 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: maart 2017

Vlucht GA 88 op 18-19 maart 2017, Jakarta-Amsterdam, tussenlanding in Singapore. Op het eerste deel (Jakarta-Singapore) kregen we diner. Mij werd de keus uit 2 niet-vegetarische maaltijden aangeboden aangeboden. Na enig geharrewar kreeg ik alsnog de vegetarische maaltijd waarom ik vooraf gevraagd had. Na Singapore kregen we een souper. Er was geen keuze, iedereen kreeg hetzelfde (lasagna) en er werd niets bij verteld. Ik ging ervan uit dat dit eten dus vegetarisch zou zijn. Bij het ontbijt kreeg ik de keus uit 2 niet-vegetarische maaltijden. Ik gaf aan dat ik mij vooraf als vegetariŽr had gemeld. Dit was een nieuw gegeven voor de stewardess. "U heeft gisteravond toch ook de lasagna gegeten en die was niet vegetarisch!" Uit de voorraad is alsnog een vegetarisch ontbijt gehaald, maar vriendelijk ging dit niet. Het was alsof ik de fout had gemaakt.

Het komt erop neer dat ik, tegen mijn wil, tegen mijn vooraf opgegeven wens en zonder het te kunnen weten, een maaltijd met rundvlees heb gegeten. Ik vind dit een zeer onaangename ervaring. De reactie van het cabine-personeel vond ik niet zeer beleefd.

NB: (1)de reis was geen vakantie! Waarom gaan ze daar vanzelfsprekend van uit?
(2) Ik ben75. Ik heb er een hekel aan dat ik in allerlei e-mails en op web-sites door anonieme figuren getutoyeerd word.

  • Algemeen 4
op 21 februari 2017 bestemming: Nederland / Capelle a/d IJssel, reisperiode: februari 2017

De vlucht verliep vlot, we kregen te eten en dinken. Het vliegtuig landde op tijd op Schiphol. Beenruimte voldoende. Perfect.

  • Algemeen 8
op 17 januari 2017 bestemming: IndonesiŽ / Schiphol, reisperiode: januari 2017

Goeie vlucht, maar mijn bagage is zoek geraakt. Ongelooflijk slechte klantenservice en onbereikbare contactpersonen die telkens naar een ander wijzen. Kafkiaans!

  • Algemeen 3
op 5 december 2016 bestemming: IndonesiŽ, reisperiode: december 2016

Het begon met 1 uur & 20 minuten vertraging vooraf, daar ik 1,5 uur overstaptijd had. "Gewoon instappen, de servicedesk regelt het op Jakarta wel voor je" juist, niet dus .. Eenmaal te laat op Jakarta te zijn aangekomen, doen ze werkelijk niets meer voor je, en moet je het allemaal maar uitzoeken. 3 uurtjes mocht ik verblijven in een hotel, daarna #zoek het maar weer uit! Een ticket boden ze me overigens wel aan, duurder als een eerder geboekt retourtje Amsterdam - Jakarta bij Qatar Airways. Jammer .. ik raad ze niet aan! Wat een K**TE maatschappij, en de vriendelijke stewards & stewardessen na. Jammer dat ik een dergelijke recensie moet achterlaten, maar helaas gaat de volgende vlucht pas morgen naar Amsterdam, na ca. 40 uur vast te hebben gezeten op de Internationale Luchthaven van Jakarta.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2016 bestemming: IndonesiŽ, reisperiode: september 2016

Internationale vlucht met wachttijd van 6,5 uur in Jakarta.
Op Schiphol niet de beloofde voucher voor de skylounche gekregen. Verkeerde informatie verstrekt. Er zou geen skylounche zijn. In Jakarta bleek er wel een skylounche te zijn. Geen voucher dus geen toegang. SLORDIG.

Vlucht Medan Denpasar gecanseld. Werd aan je lot over gelaten en zeer slecht behandeld. Veel extra kosten moeten maken. Totaal geen begrip.

Voor ons nooit meer Garuda.

  • Algemeen 2
op 30 mei 2016 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: november 2015

Mijn aller eerste vakantie en mijn aller eerste keer in een vliegtuig, ik stond stijf van de stress omdat ik niet wist wat me zou overkomen en hoe vliegen zou zijn.. De lieve stewardessen merkten dit op omdat ik moest huilen en hebben me gerust gesteld en een glaasje water gebracht voor we gingen taxiŽn, ook mocht ik voor we weg gingen nog even het thuisfront van hun bellen om te zeggen dat ik in goeie handen was en alles goed zou komen, dit was een emotioneel moment. Tijdens de vlucht kwam 1 van de stewardessen steeds even vragen hoe het ging en hoe ik het vond, een vlucht van 16 uur, slapen kon ik niet omdat ik alles wou zien, de stewardess vond dat ik toch moest proberen te slapen en kreeg een extra dekentje en een glaasje warme melk, ik heb nog nooit zoiets moois en liefs mee gemaakt en ben erg dankbaar voor deze organisatie en stewardessen die mij gerust hebben gesteld, tijdens de vakantie naar IndonesiŽ ben ik 4x in het vliegtuig gestapt zonder gestrest te zijn door wat hun voor mij hebben betekend! Een dikke 10 voor Garuda Indonesia en the crew.

  • Algemeen 10
op 2 februari 2016 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: januari 2016

Ik had 2 goedkope vluchten geboekt naar Jakarta bij Garuda Airlines. 6 Weken voor vertrek werd ik ziek, waardoor ik vlucht moest annuleren. 1 Mailtje naar Garuda was voldoende om alle gemaakte kosten terug te krijgen. En ik had daar geen recht op! Wat een service! Ik weet uit ervaring dat je deze service bij maar weinig andere maatschappijen krijg. Bij een volgend bezoek aan IndonesiŽ weet ik voor welke vliegtuigmaatschappijen ik kies: Garuda airlines

  • Algemeen 10
op 25 januari 2016 bestemming: IndonesiŽ / Manado, reisperiode: juni 2013

Voor het eerst de poorten van Europa uit.

Drie jaar geleden was het. Maar het voelt als de dag van gisteren. Eindelijk mocht ik Europa uit. Met het vliegtuig. Wij gingen op familiebezoek op Manado. Dat betekende dus 24 uur in een vliegtuig opgevouwen. Met Garuda.

Ik had pas ťťn keer gevlogen. En dat was over de snelweg naar huis toe. Met een auto. Nu moest ik in een vliegtuig zitten. Toen we opstegen dacht ik even aan de Python in de Efteling. Die vond ik eng. Het bleek mee te vallen. Toen we eenmaal de luchtsnelweg bereikten was het alsof ik thuis op de bank zat. Overal liepen stewardessen met tenten aan. Of traditionele Indonesische kleding. Kan allebei. De geur in het vliegtuig weet ik nog meteen. Die rook naar verschoningsdoekjes. Niet verkeerd vond ik. Het eten was heerlijk. Maar misschien kwam dat omdat de Garuda stewardessen het serveerden. Dan is alles meteen lekkerder. Ik heb zelfs de servetten opgegeten. Was niet de bedoeling. Na 7 uur Garudavliegen kwamen we in Abu Dhabi waar de woestijn onder onze voeten vloog. Of wij vlogen over de woestijn. Kan ook. Daarna was het uit met de pret. De vlucht naar Jakarta kon ik niet slapen. Ik had alle films in het grote Garuda vliegtuig al gezien en de gezellige stewardessen deden een Indonesisch dutje. Kapot kwamen we aan in Jakarta. Waar onze laatste binnenlandse vlucht stond te wachten. Naar Manado. Die vlucht vloog voorbij. Aardig personeel. Lekker eten. Na 24 uur in een vliegtuig te hebben gezeten raakte mijn voeten de bodem van Manado. We waren er. Ik vond het vet. Vliegen met Garuda. Een stukje IndonesiŽ in een vliegtuig.

Nu een paar jaar later zie ik ineens ergens een lijst opduiken met de beste Vliegtuigmaatschappijen. Garuda staat helemaal onderaan. Voor mij niet. Voor mij staat Garuda bovenaan. Cultuur snuiven in een vliegtuig. Dat zie je niet vaak. Ik ging voor het eerst de poorten van Europa uit. En stapte op schiphol de poorten van Garudaland in.

  • Algemeen 8
op 11 juni 2015 bestemming: IndonesiŽ / Jakarta, reisperiode: mei 2015

SLECHT! beloven rechtstreekse vlucht, betaal hier extra voor. uiteindelijk lange tussenstop, geen compensatie, willen niet met je meedenken of zoeken naar een oplossing. website werkt vaak niet. stoelen niet online te reserveren. SLECHT!

  • Algemeen 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 16 mei 2015 bestemming: Nieuw-Zeeland / Wellington, reisperiode: januari 2015

Slechtste maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen! De mensen in nederland zijn nog mee te praten maar zodra je in het vliegtuig bent of in een ander land is de service zo onmenselijk! Ze hebben mij door hun schuld op het vliegveld van Jakarta zonder water of eten laten overnachten in de domestic lounge met geen bewaking en al mijn spullen. Ze hebben mij 2 tickets laten kopen omdat ik mijn vlucht had gemist en tegen mij gelogen dat ik het zou terug krijgen en dat ze gingen helpen nadat ik de eerste had gekocht.

  • Algemeen 1
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 22 oktober 2014 bestemming: IndonesiŽ / Sanur, reisperiode: september 2012

Garuda Indonesia is echt een hele goede indonesische luchtvaartmaatschappij die vanaf Amsterdam vliegt. Wij vlogen er mee naar Bali. Eerst met een tussenstop in Dubai en dan landen op Jakarta. En van Jakarta ook met Garuda Indonesia naar Denpasar in Bali. De service is erg goed. De crew is erg vriendelijk en ze hebben een prachtig uniform aan en het haar allemaal op dezelfde manier. Zo waan je je alvast in de indonesische sfeer als je aan boord komt. En ook het eten is lekker indonesisch. Top luchtvaartmaatschappij en zeker aan te raden.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 10 september 2014 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: september 2014

Voor 99 euro boek je een retourtje Amsterdam - Londen, waar zelfs bagage van 30 kilo bij in zit begrepen. Mocht je flink willen gaan winkelen in Londen dan is dit natuurlijk de perfecte maatschappij. Service aan boord van Garuda Indonesia was zeer goed. Ze helpen je naar je plek en kwamen direct na het opstijgen met een drankje en wat eten. Ook business class is uitstekend, erg veel comfort en veel keuze qua dranken. De lunch hierbij was erg lekker. Wil je voor comfort en goede service gaan dan is deze maatschappij zeker een aanrader.

  • Algemeen 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
  • 1