Belvilla

Url: https://www.belvilla.nl

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Belvilla

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

Ervaringen met Belvilla

Belvilla krijgt gemiddeld een 2,1
op basis van 699 ervaringen:

2,1 + Ervaring delen
op 6 mei 2024 bestemming: Frankrijk / Montclus, reisperiode: mei 2024

We hadden een huis geboekt, waar we langer geleden ook al 2x waren geweest (toen nog via Topic Travel). Dat huis was ons goed bevallen. Door (trieste) omstandigheden kon de vakantie niet doorgegaan, maar aan het boekingsproces houd ik nog slapeloze nachten over.
We hadden 3 weken geboekt (en reeds betaald), maar we wilden er toch nog een weekje bijboeken (voor de duidelijkheid: dit was ergens in februari). Normaal gesproken zou je dan gewoon nog voor een week bijbetalen, maar nee, het moest omslachtiger: we moesten de huidige boeking van 3 weken annuleren en dan een nieuwe boeking doen voor 4 weken. Het geld dat we al betaald hadden zou dan door Belvilla apart gezet worden en we zouden een aparte nota voor die extra week krijgen. Dat alles werd me per chat (de enige communicatiemogelijkheid met Belvilla) verteld door een zekere Eto van de klantenservice. Toen ik nog twijfelde, verzekerde hij me, dat dit goed zou komen, dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat er van elk chatgesprek een logboek wordt bijgehouden, zodat alle medewerkers dit konden inzien.
Ik ging akkoord. De volgende dag echter kreeg ik al een e-mail met het verzoek om het totaalbedrag voor de ‘nieuwe’ boeking (dus met die week extra) over te maken, anders zou er worden geannuleerd.
Ik ging weer chatten, want dit was niet de afspraak. Toevallig kreeg ik weer Eto en hij zou dit doorgeven aan het team en zei: “Bedankt voor uw geduld! Het spijt ons echt voor de veroorzaakte problemen. Ik stuur het verzoek tot overboeking naar het betreffende team en zij zullen € 1903,42 bedrag overmaken naar uw nieuwe boeking. Wij zullen u hierover via e-mail op de hoogte houden.
Ik vertrouwde hem. Tot ik de volgende dag wéér een mail van Belvilla kreeg met het verzoek tot betaling van het volledige bedrag (€ 2.119,04), voor de boeking met 1 week extra dus, anders zou er geannuleerd worden.
Ik werd uiteraard boos. Dit was niet de afspraak! Dus ik weer naar de chat. Nu kreeg ik Denise. Zij vertelde me, dat het eerder betaalde bedrag niet naar de nieuwe boeking kon worden overgemaakt, maar dat dit zou worden teruggestort. Ik kon dit bedrag (dus die €1.903,42,-) binnen 3 tot 4 weken terug verwachten. En het nieuwe bedrag kon ik via de button ‘Betaal nu’ alsnog overmaken.
Ik legde haar uit, dat het geld mij niet op de rug groeit en dat we een andere afspraak hadden. Er was mij -door Eto- iets anders beloofd, tot 2x toe. Moet ik nu boeten voor een fout en de omslachtige handelwijze van Belvilla? Moet ik nu ruim 2000 euro betalen, terwijl de eerder betaalde ruim 1.900 euro pas binnen 3 à 4 weken terug op mijn rekening zou staan?!
Denise ging niet in op mijn herhaalde vraag hierover en zei alleen maar herhaaldelijk dat ze mijn “bezorgdheid volledig begreep”.
Enfin, we hebben zo een poosje heen en weer gechat, maar van Denise kreeg ik geen antwoord, geen enkel begrip. Ze leek meer op een robot (net als al die andere medewerkers trouwens), hoewel ze me verzekerde dat niet te zijn.
Ook op mijn -herhaalde- vraag of Belvilla de boeking zo lang kon open houden, totdat ik het geld had om te betalen, gaf ze steeds geen antwoord.

Uiteindelijk heb ik -boos, woedend eigenlijk -Belvilla maakt een fout door mij iets te beloven wat niet wordt waargemaakt, maar er wordt mij doodleuk gevraagd om -meteen- nog eens ruim 2000 euro over te maken!- het gesprek maar beëindigd.
Ik vertrouw erop, dat Eto’s woorden over dat logboek dat wordt bijgehouden wél klopt, dan kan Belvilla alles nalezen, want Denise haalde er nog meer waanzinnige argumenten bij om aan te tonen waarom ik het eerder betaalde bedrag pas binnen 3 tot 4 weken terug op mijn rekening kon verwachten (later zei ze dat de terugboeking reeds “was geïnitieerd”). We hebben het gesprek beëindigd (Denise eindigde het gesprek weer met de robotachtige vraag of ze me met nog een andere vraag kon helpen….!!).
Samenvattend: NÓÓIT meer Belvilla. Wat een horkerige klantenservice en wat een slechte bereikbaarheid!
P.S. Het door mij gegeven cijfer hierboven heeft dus betrekking op de (klanten)service van Belvilla, niet op het vakantiehuis. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 mei 2024 bestemming: Nederland / Eersel, reisperiode: april 2024

Nooit meer boeken bij Belvilla!!! Geven niet thuis als er problemen zijn in het huurhuis. We hebben een huis gehuurd in Eersel van dhr Uitert via Belvilla. Bij aankomst een kapot en vies huis. De eigenaar een mail gestuurd natuurlijk geen antwoord gekregen. Belvilla gebeld (al onze medewerkers zijn in gesprek...) Nooit teruggebeld. Klacht gestuurd naar Belvilla (zou binnen 24 tot 48 uur behandeld worden... natuurlijk niet gebeurd) Voor mij reden genoeg nooit meer bij Belvilla te boeken. Het huis van dhr Uitert zoals het op de website van Belvilla staat en de werkelijkheid liggen heel ver van elkaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 april 2024 bestemming: Nederland / Meijel, reisperiode: maart 2024

Wij hadden een mooi huisje gehuurd in Limburg met onze hond op de site
Hondenopvakantie.nl
Na de boeking werden we doorgeschakeld naar de site van Belvilla. Deze zou het verder afhandelen. De boeking werd bevestigd en de betalingen hebben we meteen gedaan.
26 januari geboekt voor 22 april. En op 28 maart kregen wij een mail van Belvilla, dat zij de vakantie hadden geannuleerd door operationele werkzaamheden. Er werd ons alternatieven geboden wat niet in verhouding stond met onze boeking. Dus telefonisch contact gezocht. Het huisje kon het hele jaar niet meer worden verhuurd en was volgeboekt tot 2 januari 2025. Daar ging onze vakantie. Dan maar ons geld terug.
Nou dat heeft bijna 5 weken geduurd. Ik heb er druk opgezet, door constant te mailen en te chatten. En uiteindelijk is het bedrag teruggestort. Veel vakantiesites gaan via Belvilla.
Wij zijn niet meer van plan om bij of via Belvilla te boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 april 2024 bestemming: Duitsland / Barnekow, reisperiode: juli 2024

Op 24 januari geboekt en aanbetaald. Op 22 april ter voorbereiding nog eens gekeken in het account (van mijn vriendin in dit geval). Wat bleek: geannuleerd en waar blijft de aanbetaling?
Er is geen ander bericht gegeven!
Let op: deze manier van handelen tref ik bij veel boekingen bij Belvilla aan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 april 2024 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2024

Ik heb een hoge aanbetaling gedaan en Belvilla heeft zonder dit te melden de vakantie geannuleerd. Ze beloven het geld terug te storten maar dat gebeurd niet. Waardeloos bedrijf!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 april 2024 bestemming: Nederland / Noord-Holland, reisperiode: juni 2024

Huisje voor 10 personen geboekt bij Belvilla, lang weekend. Opgegeven prijs: 783 plus extra, stond eronder. Dat extra bleek: 477 aan niet gespecificeerde kosten te zijn die je pas ziet als je boekt. Even later kwam er een nota rechtstreeks van het park bij: 329 (borg, eindschoonmaak, toeristenbelasting). Rechtstreeks boeken bij het park bleek 700 te kosten. De chatmedewerkster gaf aan dat ik via Belvilla verzekerd was van een stressvrije vakantie. Die stressvrije vakantie kost dus 560 euro extra, mijn bloeddruk ging er alleen maar van omhoog. Boeking geannuleerd. Nu maar hopen dat de Indiase moedermaatschappij de 1e betaling terugstort. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 april 2024 bestemming: Nederland / Earnewald, reisperiode: april 2024

Tot 2 keer aan toe geannuleerd! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 april 2024 bestemming: Frankrijk / Draguignan, reisperiode: april 2024

Boeking voor Draguignan bleek een luchtkasteel. We hadden geboekt en gelukkig nog niet aanbetaald. Een paar dagen voor vertrek hoorden we dat de eigenaar van dit huis geen contract meer zou hebben met Belvilla en het dus niet meer verhuurd kon worden. Mensen, boek NOOIT iets bij Belvilla, aan de telefoon zijn ze onbeleefd, er wordt opgehangen en ze zijn bovendien niet bereikbaar per mail, er is geen centrale plek om naartoe te kunnen bellen of mailen. Wat een wankel bedrijf, je snapt niet dat het nog bestaat ! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 april 2024 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2024

De ervaring met Belvilla lijkt meer op een ervaring met een criminele organisatie dan met een verhuurplatform voor vakantiehuizen.
We hebben in januari 2024 een weekendverblijf geboekt voor 11 personen voor het hemelvaartweekend en op dat moment netjes het voorschot betaald. Wanneer ik een maand voor vetrek het resterende saldo wil betalen, zie ik op de website dat het verblijf is geannuleerd zonder enige verwittiging, zogezegd om 'operationele' redenen. Na uren aan de telefoon eindelijk iemand aan de lijn, maar er komt geen oplossing. Zelfs na messaging via Linkedin met de CEO voor Beneluxvia, Maarten Pennings, komt er geen oplossing uit de bus. Tot overmaat van ramp blijkt na contactname met de eigenaar van het verblijf (je kan immers het adres zien na betaling van het voorschot op Belvilla), dat die het gewoon rechtstreeks heeft verhuurd aan iemand anders. Resultaat is nu geen heerlijk weekendje met de vrienden en voorschot ook nog niet terugbetaald. De enige optie is nu om een advocaat in te schakelen, wat ik ook zal doen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 april 2024 bestemming: , reisperiode: november 2024

Hoe is dit nog steeds een bedrijf? 1 grote oplichtersbende en als ik de reviews moet geloven al RUIM 10 JAAR! Honderden en honderden mensen die zonder enig bericht hun vakantie geannuleerd worden en vervolgens weken, maanden op hun geld zitten te wachten als ze het überhaupt al terug krijgen. 3 weken geleden er achter gekomen dat onze vakantie zonder enig bericht geannuleerd is ondanks een forse aanbetaling. En dat geld moet ik dan nog zelf achteraan ook! Maar wees niet bang, zodra je een slechte review schrijft, dan zijn ze er als de kippen bij. Klantenservice? Nee, sorry dat duurt weken. En geld terug? Nee, sorry dat duurt nog veel, veel langer. Be-la-che-lijk slecht bedrijf en een absoluut raadsel dat dit mag in Nederland, in de categorie "misleiding" staan ze in de absolute top. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 maart 2024 bestemming: Duitsland / Altenfeld, reisperiode: mei 2024

Zonder ons te informeren heeft Belvilla eenzijdig besloten om onze reis naar Altenfeld te annuleren. De reis is door Belvilla begin februari geannuleerd zonder het reeds betaalde bedrag terug te storten. Per toeval kwamen we erachter dat de reis door Belvilla geannuleerd was. Onze vakantie in mei gaat dus niet door. Nu maar hopen dat we de aanbetaling terugkrijgen. Mensen, boek NIET bij Belvilla. Schandalig hoe deze organisatie haar klanten behandelt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 maart 2024 bestemming: Nederland / Eede, Zeeuwsvlaanderen, reisperiode: april 2024

Eerst adres 1 maand vooraf eenzijdig geannuleerd. Alternatief geboekt onder voorwaarde ,,All IN''. Geaccepteerd Belvilla. Nu blijkt totaalprijs bijna 500 E hoger te zijn Krijg geen enkele of zinnige reactie Belvilla. Onbetrouwbaar en slechte communicatie. Tel. klachtenafhandeling kennen ze niet. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 maart 2024 bestemming: België / Luik, reisperiode: april 2024

Schandalige vertoning van Belvilla. Nadat huis reeds 3 maanden is geboekt, volledig betaald en bevestigd werd deze geannuleerd wegens een onverklaarbare reden.
Zeer slechte klantenservice en gebrek aan respect voor de klanten.
Je kan ook geen reviews of klachten achterlaten op hun site waardoor hun ratings uiteraard goed is opdat enkel goede reviews worden toegelaten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 maart 2024 bestemming: Nederland / Elsendorp, reisperiode: mei 2024

Vanochtend een mailtje ontvangen van Belvilla. Leuk dacht ik, want over een paar weken gaan we met kinderen en kleinkinderen een paar dagen genieten. Het bleek een mededeling te zijn dat onze boeking ge-upgraded was. De geboekte locatie was om operationele redenen niet meer beschikbaar. Men kwam met 3 alternatieve, zelfs duurdere maar wij zouden niet hoeven bij te betalen Twee ervan vielen meteen af, want die vielen buiten de geboekte periode, dus was het helemaal geen alternatief. (Eén hiervan bleek maar 2 dagen beschikbaar te zijn, voor dezelfde geboekte prijs) De derde mogelijkheid die aangeboden werd was 3 km van onze woonplaats, dus ook geen alternatief. Dus contact opgenomen met Belvilla. Bij keuze toets 2 wordt er gevraagd om de volgende dag terug te bellen. Bij keuze toets 3 wordt er gezegd dat men probeert om binnen 15 minuten een medewerker beschikbaar te hebben. Na 15 minuten een vreselijk muziekje gehoord te hebben, werd er doodleuk gezegd dat er deze dag niemand beschikbaar was en de volgende dag maar weer een poging gedaan moest worden. Toen maar via de chat contact opgenomen. Ook dit bood geen oplossing. Er was niets meer beschikbaar voor onze geplande periode.
Ik heb nu 3 maal een poging gedaan om te boeken bij Belvilla en elke keer was er iets waardoor het niet doorging of de accommodatie was toch net niet beschikbaar.
Ik ben zeer teleurgesteld en zal dan ook nooit meer iets boeken bij Belvilla. Ook zal ik mensen in mijn omgeving waarschuwen voor deze zeer slechte organisatie ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 maart 2024 bestemming: Duitsland / Harz, reisperiode: februari 2024

Een huis met veel gebreken verhuren, schoonmaak kosten van 220 euro rekenen en daarna een factuur sturen van 800 euro omdat er niet voldoende schoon zou zijn gemaakt. Telefonisch onbereikbaar.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Oostenrijk / Taxenbach, reisperiode: februari 2024

We stonden na een rit van 13 uur voor het betaalde en bevestigde appartement van Belvilla, via HomeToGo. Daar kwamen we er achter, dmv bellen met de zgn Care Service, dat ze het EENZIJDIG hadden gecancelled, zonder ons op de hoogte te stellen. Vervolgens ontstaat daar met die zgn 'Care' medewerkers een gesprek, die zo in een absurdistische film had gekund, waar de honden geen brood van lusten. Let wel, dit gaat om een week vakantie tijdens het hoogseizoen van de krokusvakantie- dus best een probleem als je daar met je gezin staat. Nooit meer HomeToGo en nooit meer Belvilla. Nooit. En wees gewaarschuwd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Nederland / Eastermar, reisperiode: februari 2024

Bij aankomst bij het huisje viel de slechte hygiene niet in 1x op. Wel dat het verouderd was, overal mieren over de vloer, gordijnen en eettafel liepen. De knoppen van het fornuis waren te vies om aan te raken en de keuken baggervet. De eigenaar ging om mierenlokdoosjes, maar dat neemt het ongedierte niet weg voordat wij in bed gaan liggen! De douche was vol kalkaanslag, afzuigkap vielen dode muggen uit en spinnen raggen overal door het huis. We hebben foto's als bewijs, maar eigenaar en belvilla zelf geven geen gehoor op verzoek restitutie betaling. We zijn er geen nacht gebleven. Niet boeken! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: februari 2024

Belvilla annuleert een week voor vertrek ons vakantiehuis in Curacao. Slechts een simpel digitaal bericht, er werd geen contact met ons opgenomen en/of een alternatief geboden. De klantenservice was slecht te bereiken. Uiteindelijk hebben we zelf maar een ander huisje geboekt, immers de tickets na Curacao waren al geboekt en we zouden over 5 dagen vertrekken.
Na veel en heen weer mailen heb ik eindelijk mijn geld teruggestort gekregen. Volgens de eigen Algemene Voorwaarden van Belvilla moet de klant in zo'n situatie gecompenseerd worden. Dit weigert Belvilla tot op heden te doen. Ik krijg antwoord in het Engels, soms Nederlands, soms zelfs in het Duits (?) van telkens wisselende emailadressen. Ik voel me totaal noet serieus genomen. Ze zijn niet aangesloten op de ANVR, je kan nergens een klacht indienen. Niet boeken bij Belvilla dus! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 februari 2024 bestemming: Nederland / Bergen aan Zee, reisperiode: februari 2024

We hebben geen reis met Belvilla gemaakt!! Bij wijzigen van vak. datum (vlgs Roompot binnen 24u kosteloos mogelijk) kreeg ik te horen dat ik omboekingskosten moest betalen! De reeds betaalde € 160,- zou hiermee verrekend zijn. Bij het indienen van een klacht hieromtrent werd mij te verstaan gegeven dat ze al zo coulant waren geweest om mij geen annuleringskosten te berekenen....!! Door Roompotmedewerkers zelf werd mij al te verstaan gegeven dat er veel klachten binnen kwamen van Belvilla. Op mijn vraag, waarom doen jullie dan zaken met hen, werd mij te verstaan gegeven dat ze hier zelf totaal niets aan konden doen. Dit alles verliep via het hoofdbureau.
Dieven zijn het bij Belvilla, alleen maar inhalen, daar zijn ze goed in. Heel vervelend was dat ik ook nog steeds "geweldige aanbiedingen" van hen bleef ontvangen. Je moet moeite doen om van hun zogenoemde reclame af te komen. Schandalig, goed voor progamme kassa. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 februari 2024 bestemming: België, reisperiode: maart 2024

Als ik kon gaf ik zelfs 0 sterren. Ik boekte een huisje en betaalde onmiddelijk. Ik kreeg alle bevestigingen via mail. Enkele weken voor vertrek zoek ik het exacte adres op en zie ik dat deze boeking werd geannuleerd. Wij werden hier nooit van op de hoogte gebracht. Belvilla kon mij geen verdere uitleg geven. Wij zijn zeer teleurgesteld en enkele weken voor vertrek zitten we spijtig genoeg zonder huisje. De service die Belvilla te bieden had was schandalig. Zeer ontevreden, wij boeken hier nooit meer!

Blijkbaar gebeurd dit ook vaker. Wees gewaarschuwd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 februari 2024 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: december 2023

Belvilla houdt mij al 6 weken aan het lijntje betreffende terugbetaling borg. in hun eigen syxteem staat dat reeds op 5 januari 2024 een factuur van -600 euro echter tot op heden nog steeds geen terugbetaling. Diverse malen contact echter iedre keer ik zal het doogeven isde reactie,echt een boevenbende ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 5 februari 2024 bestemming: België / La Roche, reisperiode: januari 2024

Ik raad iedereen aan om twee keer na te denken alvorens hier een boeking te maken.

De situatie:
We boekten op 5 januari 2023 een vakantiehuis voor 17 personen voor tijdens oudjaar 2024. Dit was een boeking die maar 48u gratis te annuleren viel.
De boeking werd 100% vooraf betaald via Mastercard en de boekingsbevestiging inclusief vouchers zijn ook op 5 januari bij mij geraakt via email. We zagen dus al uit naar het leuke samenzijn.

Tot plots uit het niets: een mail van Belvilla dat mijn boeking geannuleerd was "wegens operationele reden".
Deze mail is pas binnengekomen op 8/1/23 en dus meer dan 48u later hebben zij EENZIJDIG geannuleerd zonder enige verdere uitleg. Als "commerciële" tegemoetkomen kwamen ze dan af met 10% korting op een huis dat dubbel zo duur was.

Los van het feit dat dit absoluut niet oke is, begint het eigenlijke verhaal nu pas.

Dus de betaling was 100% vooraf gevraagd en betaald via Mastercard. Dit was ook reeds zichtbaar op mijn bankapp. Na hun eenzijdige annulatie vroeg ik om het geld dezelfde week nog terug over te schrijven aangezien we dan nog snel op zoek konden naar een ander vakantiehuis.

10 jan: Belvilla meldt mij dat ze het geld nog niet hebben ontvangen via Mastercard
TER INFO: ik heb nadien direct gebeld met Worldline. Zij bevestigden dat het geld op 5 januari om 18u reeds van mijn rekening werd gehaald door Belvilla.
Ik kon het dus helaas niet meer tegenhouden.

12 jan: ze hebben het bedrag ontvangen en het is "geëscaleerd naar de betrokken diensten om snel alles terug te betalen".

16jan: Als ik vraag om het dan ineens naar mijn IBAN over te schrijven, kan dit niet want de transfer is reeds geïnitieerd richting mijn Mastercard.

26 jan: de terugbetaling via Mastercard lijkt ineens niet meer te kunnen. HOE DAN??????
Ze vragen naar mijn IBAN om het zo over te schrijven

5/2: We zijn ondertussen exact 1 maand na de betaling en ik heb nog steeds geen euro teruggezien van hen.

Helaas ben ik niet de enigste die dit heeft meegemaakt, maar ik wil wel iedereen waarschuwen. BOEK HIER NOOOOOOIIIITTT!!!!
Ze leven wellicht op de rentes van de ontvangen gelden.
Degoutante bende oplichters en ik overweeg zelf om een advocaat in te schakelen om een serieuze schadevergoeding te eisen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 januari 2024 bestemming: Nederland / IJhorst, reisperiode: augustus 2024

Belvilla had een fout met boeking gemaakt, dus ander huisje. Vervolgens werkte betaallink niet. Belvilla reageerde nergens op, niet op mail, niet op chat. Uiteindelijk is het gelukt om te betalen, maar heeft Belvilla alsnog geannuleerd. Administratie is zéér slecht op orde! Nu maar hopen dat het geld alsnog terugkomt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 januari 2024 bestemming: Nederland / heel nederland, reisperiode: april 2024

Heeft u in de afgelopen paar weken een accommodatie geboekt bij Belvilla? Houdt er dan rekening mee dat dit weleens een "dubbelboeking" kan zijn. Belvilla heeft een nieuw systeem bedacht waardoor periodes die door de huiseigenaar al als "bezet" gemeld waren alsnog door Belvilla geboekt worden. Inmiddels blijkt dit probleem bij 10-tallen huizen te spelen. Huiseigenaren worden doodziek van Belvilla en zeggen massaal hun verhuurcontracten op. Ik ben er één van.
Controleer dus eerst of u daadwerkelijk in het door u gehuurde huis terecht kunt alvorens af te reizen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Frankrijk / Roquebrun, reisperiode: juli 2023

Ik betaalde een voorschot, maar door verwarring vanwege Belvilla zou ik het voorschot nogmaals betalen. Ik rekende op terugbetaling maar kreeg nooit iets terug. Weg mijn 800 euro. Na veel bellen, emailen en belvilla beloftes heb ik nog altijd niets gezien van mijn voorschot. Ik neem nu juridische stappen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2023

Vies vakantieverblijf, stank en dergelijke. Augustus 2023 klacht ingediend en Belvilla houdt je aan het lijntje. Meerdere malen foto's gemaild als bewijs. Boek niet bij dit bedrijf! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 december 2023 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: november 2023

Na klachten over een lek in het dak boven de zithoek van ons gehuurde huis voor 11 personen gelooft Belvilla liever de huiseigenaar die beweert ons een andere accomodatie gegeven te hebben en een compensatie van 81€, wat pertinent onwaar is. De zithoek stond vol kookpotten onder de lekken en was onbruikbaar. Schimmel in de douches.Herhaaldelijk over en weer mailen haalt niets uit; Belvilla gaat er van uit dat wij de leugenaars zijn en laat ons in de kou. Nooit meer bij Belvilla! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 november 2023 bestemming: Nederland / De Cocksdorp, reisperiode: april 2023

Na het reserveren van een vakantiehuis met gratis annuleren via Booking.com bleek dat het om een huis van Belvilla gaat. Naast de betaling aan Booking komen er nog bijkomende kosten bij die via Belvilla betaald moeten worden. Er volgt een ontluisterend contact met de klantenservice van Belvilla. Mijn vraag was eigenlijk heel simpel: "ik heb expres een boeking gedaan met gratis annuleren. Als ik nu de bijkomende kosten betaal aan Belvilla (nodig om een verblijfsticket te krijgen) en ik annuleer op een later moment de boeking, krijg ik deze losse betaling dan ook terug?" De dame van Belvilla reageerde vervolgens dat er aan annuleren altijd kosten verbonden zijn. En dat ik het maar met Booking.com moet uitzoeken hoe dit werkt. Ik snap dat het gemiddelde call centre personeel geen zin heeft in moeilijke vragen. En dat het van Booking ook niet zo netjes is om niet te vermelden dat de huur via een andere organisatie loopt Maar de klantenservice van Belvilla is echt beneden alle peil. Totale flut organisatie. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 6 november 2023 bestemming: Nederland / Giethoorn, reisperiode: november 2023

Bij boeking via Belvilla bleek uiteindelijk dat het een Roompot accommodatie betrof. Gevolg extra omslachtige opdeling van de kosten. Meerdere facturen (Belvilla en Roompot) waardoor het totaal steeds onduidelijker wordt. Bij vergelijk bleek dat met een rechtstreekse boeking via Roompot de totale kosten € 35 minder waren. Dus niet boeken via Belvilla. Dat geeft extra rompslomp en extra kosten ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 6 november 2023 bestemming: Nederland / Julianadorp, reisperiode: september 2023

Op weg naar mijn vakantiebestemming word ik gebeld dat er een fout is gemaakt door Belvilla en dat we niet terecht kunnen met de hond. Op de vraag of er dan een alternatief is heb ik niets meer gehoord. Na 3 uur te hebben gebeld om er uit te komen zijn we maar huiswaarts gekeerd. Sindsdien tientallen gesprekken gevoerd met Belvilla, maar tot op heden geen geld terug mogen ontvangen. Er is totaal geen enkele actie/reactie/excuses o.i.d. Van Belvilla. Ik ben nu bijna 2 maanden verder en begin het vermoeden te krijgen dat ik met bellen en vragen om terugbetaling niet verder ga komen. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2023 bestemming: Nederland / Roggel, reisperiode: oktober 2023

Buitengewoon slechte organisatie. Zeker als het niet goed loopt of er problemen ontstaan. In ons geval is de vakantie ongevraagd geannuleerd en op een andere week geboekt.
Advies: boek niets bij Belvilla! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2023 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: augustus 2023

Er waren tal van gebreken in de woning, maar het ergste was dat de woning erg vies was en er een vliegenplaag was. Kamers en matrassen roken muf/zweterig. De verhuurder gaf aan dat vliegen normaal zijn in de Ardennen en geen reden was om onze vakantie op de eerste dag af te breken, maar de woning was te ranzig om te blijven. Meteen gebeld met Belvilla en om ons beter te kunnen helpen en de klacht te onderzoeken moesten we deze via mail versturen. We wachten, ondanks verschillende reminders, nog steeds op een antwoord. Ondertussen werkt het email adres niet meer en krijgen we een automatisch antwoord dat we onze klacht online via de website moeten indienen p, maar je raad het al, geen enkele reactie. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 september 2023 bestemming: België / Manhay, reisperiode: augustus 2023

De beleving van de gehuurde Villa én de erbarmelijke klachtenafhandeling door Belvilla.
Na een verblijf van 7 dagen (4-11-23 )in een dure 12 pers. villa te Manhay Be. heb ik een zeer ernstige klacht gemeld bij Belvilla.

De klacht.

Tijdens mijn verblijf heb ik dagelijks contact gehad met de verhuurder. De eerste dag telefonisch (ingesproken) vanwege de lange reis Amsterdam - Manhay (300 km) gingen we allemaal naar het toilet en douchen. Ieder bij hun eigen kamer, want het algemene toilet in de hal was voorzien van een aanwijzing NIET GEBRUIKEN! Terug komend op de begane grond was het toilet in de hal overstroomd, dreef de ontlasting in de urine en douchewater en lekte het naar de kelder. We hebben bij gebrek aan emmers uit armoede de potten en pannen gebruikt om het in de kelder op te vangen. De volgende dag nam de eigenaar contact met ons op en kwam om 12:30 ter plaatse. Tot die tijd -20 uur later- konden we geen gebruik maken van het toilet en douches en moesten we het "maar in de bosjes" doen. Oorzaak? de septic tank was niet tijdig geleegd. Oplossing van de eigenaar op zaterdag een bedrijf zoeken en de septic tank ledigen. +/-15:00 uur konden we weer naar het toilet. (Dichtst bij zijnde café 6 KM).Op dat moment aan de eigenaar de overige 10-tallen -bij ons toen bekende- klachten gemeld. Oorzaak van deze klachten: "Belvilla had voor ons verblijf de villa verhuurd aan 12 jongelui die alles hebben vernield). De nacht daarop gingen alle aanwezige (10) brandmelders om de 20 minuten af. De volgende dag gemeld aan de eigenaar. Die vertelde dat hij niets had vernomen, ook niet van "Verisure' > De daarop volgende nacht exact hetzelfde verhaal weer gebeld naar de eigenaar. Zijn reactie: Verisure heeft onvoldoende personeel om te komen> ik kom morgen zelf wel om de brandalarmen te verwijderen. Of u moet ze zelf van het plafond halen. Oplossing zelf gedaan (trapje op de bedden gezet en verwijderd). Later nog een t0-tal andere klachten tel gemeld aan de eigenaar (e-mail) Bij ons vertrek was de eigenaar aanwezig. Ik heb hem gevraagd hoe gaan we dit oplossen (verrekenen) Hij vertelde dat dat een zaak is van Belvilla en ik geef u groot gelijk als u dat ook doet. Ik -de eigenaar - ben helemaal klaar met Belvilla en stop ermee mijn boekingen door Belvilla te laten verzorgen!.

De afhandeling van de klacht door Belvilla (afschrift van de klacht naar Belvilla).

Direct nadat wij de Villa hadden verlaten, hebben wij d.d. 11 augustus 2023 -voor het indienen van onze zeer ernstige klacht- contact opgenomen met “Belvilla”.
Gelet de ernst van de klacht, werden wij doorverbonden met de SOS-afdeling dhr. Fabrizio.
We hebben de klacht, zie hierboven, die zeer serieus werd genomen, uitvoerig met hem besproken. Ook heb ik medegedeeld, dat de eigenaar/verhuurder
het volledig met mij eens was dat ik een financiële vergoeding zou eisen. Hij vertelde, dat door Belvilla de villa eerder was verhuurd aan een groep baldadige jeugd en dat dat de oorzaak was van de vele schade en mankementen van de villa. Hij, de eigenaar, had het helemaal gehad met Belvilla.
De heer Fabrizio verzocht mij de klacht te documenteren. Ik heb 27 foto`s en een filmpje naar SOS@belvilla.nl verzonden.

Na 14 dagen niets te hebben vernomen, contact opgenomen met Belvilla. Ik werd verbonden met de SOS-afdeling, maar de betreffende medewerkster was met vakantie. Ik zou later worden geïnformeerd.

20 september, na weer niets te hebben vernomen, wederom gebeld met Belvilla met het verzoek om mij door te verbinden met dhr. Fabrizio of met de SOS-afdeling. Na mijn gegevens en boekingsnummer te hebben gegeven, werd mij gemeld dat ik niet zou worden doorverbonden en ik mijn klacht opnieuw moest indienen bij service@belvilla.com. Ik heb toen voor de zoveelste keer gemeld dat ik mijn klacht al veel eerder had ingediend. Mij werd medegedeeld dat mijn enige mogelijkheid is om mijn klacht opnieuw in te dienen. De haak werd door de betreffende telefoniste “erop gegooid” .

Vandaag om 15:00 uur weer gebeld met 00 31 8820 2121 2. Na 15 minuten wachten, werd door Belvilla eenzijdig de lijn verbroken (ik vermoed, nadat ze mij door nummerherkenning hadden herkend).

Tot zover. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 september 2023 bestemming: Oostenrijk / Stumm, reisperiode: september 2023

Op zich hadden wij een prachtig huis met een formidabel uitzicht. Alleen om uit het dal naar het huis v.v. viel wel tegen. Smalle steile weg. Wij hebben meerdere huizen bij Belvilla geboekt , 2x in Denemarken en goed getroffen, tot nu toe niks mis mee. Alleen contact en communicatie is zeer waardeloos, op dit punt zouden we nog geen cijfer 1 geven. We hadden een vraag over boekingskosten, ze verbreken zomaar de verbinding. Daarna 2x gemaild en dan blijkt het mailadres vervallen, ten laatste toch een werkend mailadres gekregen. Dan krijg je een antwoord van : het moet grondig onderzocht worden en kan even duren. Na 3 weken opnieuw gemaild en weer hetzelfde antwoord, Hoe simpel kan het zijn, even een prijs berekenen en een antwoord retour. Super waardeloos. Huizen waren goed, cijfer 8,5 , maar de rest flut.0,5 cijfer. We denken om niet meer via hun te boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 september 2023 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: augustus 2023

Omdat we een kutvakanie hebben gehad en na de 1ste dag weer vertrokken zijn naar huis. Bellvilla moet m.i. verantwoordelijk zijn dat een accomodatie aan de wensen voldoet zoals beschreven....in ons geval dus niet zo...we troffen in het gehuurde een klere bende aan waar je je hond nog niet laat overnachten. Na onze klacht maakt Bellevilla zich er vanaf met een Jantje van Lei(ij)den. Geen aanrader!!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 3 september 2023 bestemming: Nederland / Zorgvlied, reisperiode: augustus 2023

Wij hebben een heerlijke week gehad in het huisje gelegen in een bos. Toen Marion hoorde dat wij broer en zus zijn, ging ze gelijk schoon beddengoed halen voor de tweede slaapkamer. Alles was zo schoon, het ontbrak ons werkelijk aan niets. Zo relax in Drenthe, voor ons een verademing. zeer zeker voor herhaling vatbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 2 september 2023 bestemming: Duitsland / Reifferscheid, reisperiode: augustus 2023

Op Belvilla Stond dart er een garage was bij huisje nummer 2-B in Reifferscheid. Niet dus!
Er kon ook gebruik worden gemaakt van een bubbelbad tegen betaling en los van de sauna.
Ook dit ging niet door omdat de verhuurster druk was met haar dochter haar huwelijk.
Dus wij konden alleen op een donderdag ochtend gebruik maken van het bubbelbad en met gebruik van de sauna wat we niet wilden! Zeker niet op een ochtend en met de sauna die ook defect was (alleen koud water) !
We wilden elke avond samen in bad, dit kon dus NIET!
Hetzelfde verhaal met de wasmachine, kon alleen op dezelfde dag! Te gek voor woorden!
Verder was er van alles kapot in het huisje nummer C. de deurklinken, de afvalbak in het aanrecht, bedbodem van het eenpersoons was kapot, de waterkoker, kraan lekte wat zeer irritant is, zeer slecht koffiezetapparaat wat doorliep als je de kan pakte, lampje in de kamer was defect, en af en toe geen W-lan!
De verhuurster let continu op je vanuit haar huis op ons, en geeft geen hand bij aankomst.
Verder deden de buren raar, we konden niet even in of uitladen. toeterende boze buren.
Verder een heel mooi dorp en een mooie omgeving!
Jammer van de mentaliteit in dit dorp, die elders in Duitsland wel goed is. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 1 september 2023 bestemming: België / Aerendonk, reisperiode: juni 2023

Het huis met tuin bleek niet te voldoen aan de beloftes in de omschrijving. Gasflessen, karretjes en auto in de tuin, schimmel in de douche, loshangende elektradraden, keukenkastjes kapot, smerige koelkast, etc. Kortom rechtsomkeert gemaakt, en na contact, mails en brieven laat Belvilla niets meer van zich horen. Naar het geld kan ik voorlopig fluiten, dus inmiddels de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, echter niet duidelijk is of dit helpt en het lijkt erop dat Belvilla hiermee wegkomt. Het is voor mij witte boorden criminaliteit....wat een slechte niet klantgerichte organisatie!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2023 bestemming: Nederland / Earnewald, reisperiode: september 2023

Belvilla heeft een huis voor 14 personen gereserveerd wat bij de boeking alniet meer beschikbaar was. Bij de huiseigenaar in het reserveringssysteem voor een ander weekend geboekt.Slechts 3 weken van te voren is dit geannuleerd. Wel werd door Belvilla een alternatief aangeboden voor circa €300 extra per nacht. Overigens een woning wat ook al maanden niet meer beschikbaar is (info verhuurder). Dat het mis gegaan noemt Belvilla “due operational reasons”. Inmiddels hebben wij een ander huis gevonden voor 14 personen. Oh ja de klachtenbrief is binnen 5 uur beantwoord met excuses en verwijzen naar niet gesynchroniseerde systemen. Voor de restitutie geldt geen snelheid, want de €3300 wordt pas na 3 weken gestort. Wij hebben inmiddels een ander huis gevonden en gaan er een leuk weekend van maken. Niet dankzij Belvilla, sterker nog: nooit meer Belvilla!! Beter kan je rechtstreeks boeken via het park. Dan wordt je beter geholpen en je betaalt stukken minder. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2023 bestemming: Duitsland / Medebach-Oberschledorn, reisperiode: september 2023

Reis geannuleerd. Binnen 1 dag volledige som betaald. De terugbetaling (100% garantie) gaat echter volgens Belvilla 3 tot 4 weken duren. Belachelijk. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2023 bestemming: Spanje / Calogne, reisperiode: augustus 2023

K ben ongelooflijk teleurgesteld. Voor zo'n spraakmakend bedrijf verwachtte ik dat de informatie op jullie site correct zou zijn en dat de huizen niet in slechte staat zouden verkeren. Helaas werd ik in de steek gelaten. Bij onze recente boeking kwamen we veel problemen tegen.
Deze villa had PRIVÉ moeten zijn, maar het huis van de eigenaar bevindt zich op hetzelfde terrein! Direct achter het huis. Hij kwam vrij vaak langs als een waakhond.
Dit was een complete schending van onze privacy. Zelfs communiceren bleek moeilijk met hem te zijn, aangezien hij alleen Spaans sprak. Het huis was de grootste teleurstelling, omdat we in ons gezicht werden gelogen. Is dit echt jouw arbeidsethos? Liegen tegen de klant en de aanwezigheid van de vermeende 'kenmerken' niet verifiëren.
Onze uitchecktijd was om 12.00 uur, desondanks kwam de eigenaar om 9.00 uur opdagen en gooide ons er praktisch uit of zo voelde het!


Op uw pagina staat dat er airconditioning aanwezig zal zijn. Dit was NIET het geval, de enige was in de poolkamer (die trouwens helemaal leeg was waardoor het onmogelijk was om in te koken) en het was niet eens bruikbaar omdat we er geen afstandsbediening voor kregen. We voelen ons verraden en voorgelogen.
Het strijkijzer en de strijkplank waren ook niet aanwezig.
Er staat ook duidelijk 5 slaapkamers? Tijdens ons verblijf konden we geen vijfde slaapkamer vinden.
De keuken was echter veruit het ergste. Verouderde apparaten, nauwelijks genoeg potten en pannen, niet genoeg kopjes, borden of bestek voor 8 personen en een beschimmelde koffiemachine is waar we mee werden begroet.
Als persoon 1 een lekkere warme douche kreeg, dan deed persoon 3 dat zeker niet. Ook was de rioolgeur in de en-suite ondraaglijk.
De ligstoelen buiten waren in een erbarmelijke staat en erg ongemakkelijk. De kussens voor de ligstoelen waren in een nog slechtere staat en vielen praktisch uit elkaar. Ook waren er geen parasols dus moesten we in de hete zon zitten.
Het zwembad was vol waterbootman-insecten (van wie we beten kregen) en niet schoongemaakt, wij waren degenen die moesten proberen het schoon te maken, maar de insecten waren walgelijk.
Je zou denken dat voor het vragen van zoveel geld om hier te blijven het huis goed onderhouden en in goede staat zou zijn! Maar aangezien de eigenaar het huis op een site heeft staan ​​om het te verkopen, denk ik niet dat hij ooit echt van plan was om dat te doen.
Wij vinden dit soort liegen onaanvaardbaar. Hierdoor hebben we veel vertrouwen in uw bedrijf verloren en we zullen niemand aanraden om hier te boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2023 bestemming: Oostenrijk / BRIXEM IM TALE, reisperiode: augustus 2023

Belvilla betaal je voor een luxe appartement. Met andere foto's. Met luxe. Alles erop en eraan.

Maar ze boeken het goedkoopste Appartement. ( bijna een bezemkast).
Zodat ze zelf het geld kunnen verdienen. Betaalde per dag. € 113, 00 en Appartement je kosten was € 80,00 per dag en dat x 14 tel uit je winst.
1 / 3 van je betaling. 😡
Tuurlijk hier geen reactie over terug.

Kijk bij Belvilla maar boek bij hotel of Appartement zelf.
Was een hele goede tip van verhuurder.

De verhuurder heeft geen schuld. Begrepen ons en hebben gezorgd dat foto's bij juiste Appartement kwam. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2023 bestemming: Nederland / Ovezande, reisperiode: maart 2023

Bij het bezoeken van belvilla zie ik een mooie aanbieding voor een bungalow staan. Geadverteerde prijs "Van 131 per nacht, voor 98 per nacht". Dit lijkt me een mooie deal.
Er staat nergens bij dat dit een "Vanaf" prijs is. Er staat wél het volgende bij: "Mensen die in deze accommodatie verbleven, vonden hun verblijf de boekingswaarde waard."

Het gaat om de villa met ID 100033229

Daarnaast staan er overal banners op de site dat je als je in logt een "tot 15% lagere prijs" krijgt. Hier staat dus wél bij vermeld dat dit om een maximum gaat. Wanneer ik daadwerkelijk in log is er niets te bespeuren van 15% korting. Afijn. Dat zal dan wel een lokkertje zijn en slechts op enkele huisjes gelden. Kan ik mee leven.

Wanneer ik echter de datums voor de boeking selecteer word de prijs opeens "Van: 176 euro voor 176 euro" met de melding erbij dat dit 4% korting is. Naast dat er dus geen 4% korting is (er is helemaal geen korting) is niet alleen de "voor"-prijs flink gestegen, maar is ook de "Van" prijs opeens een heel stuk hoger (wat nooit zou mogen kunnen)

De klantenservice biedt een voucher van 10% korting (waarvan in de praktijk maar 8% verrekend word) en het belvilla tegoed van 50 euro kan - zonder enige opgaaf van redenen - voor slechts 24 euro gebruikt worden. Op het moment dat ik dit kenbaar maak, bieden ze aan om de boeking voor me te doen. Ik accepteer, maar uiteindelijk krijg ik een rekening die Nóg hoger is dan het bedrag wat ik zelf uit het systeem krijg.

Dit is misleiding op een niveau dat het me verbaasd dat ze nog geen dikke boete van de reclame code commissie hebben ontvangen, waar ik deze klacht ook kenbaar zal maken.

Screenshots van het geheel zijn als bewijs beschikbaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 juli 2023 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: januari 2022

Slecht! Onvriendelijk personeel. Facturen die in spam komen, waardoor wij ze helaas missen. Niet even bellen en zonder tegenbericht onze boeking annuleren.
Absoluut geen aanrader. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 juli 2023 bestemming: , reisperiode: januari 2022

We hebben een appartement in Dishoek geboekt van maandag tem maandag. Navraag leerde ons dat het weekeinde vooraf het appartement niet verhuurd is. Graag wilden we dan omboeken naar vrijdag tem vrijdag. Dat kan allen indien er EXTRA kosten van € 1.300,- voldaan werden…. Voor ons een reden om in de toekomst geen gebruik meer te maken van BelVilla ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 30 juni 2023 bestemming: België / sankt vith, reisperiode: juni 2023

De betaling via booking.com was niet goed geregistreerd door balvilla. zij bleven de boeking annuleren en reageerden niet op herhaaldelijk bewijs wat ik heb gegeven van betaling aan boeking.com. kortom: de communicatie tussen boeking.com en belvilla werkt niet goed; booking.com was welwillend om het op te lossen; maar belvilla gaf alleen aan dat het niet kon. ik heb meer dan 4 uren aan telefoon/chat/mail moeten besteden om dit opgelost te krijgen. terwijl de fout niet bij mij lag. compensatie is niet gegeven. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 juni 2023 bestemming: Duitsland / Monchau, reisperiode: maart 2023

De omschrijving van de vakantiewoning klopte niet. Telefonisch gelijk de klacht gemeld bij de eigenaar en Belvilla op 27 maart 2023 en de klacht ook per email ingestuurd.
De krijgt een standaard replie dat het enige tijd kost om de klacht goed uit te zoeken en antwoord te geven. Het is nu 29 juni. Hoeveel tijd ze nodig hebben weet ik niet. De klachten afhandeling werkt niet, geen reactie, bellen helpt niet en reminders sturen help ook niet. Het is een ballentent, nooit meer boeken!!!. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 21 juni 2023 bestemming: België / hamoir, reisperiode: juni 2023

Prijs / kwaliteit niet correct ! Foto's geven werkelijkheid niet weer. Boeken nooit meer bij Belvilla ! Mail gestuurd, zelfs nog geen antw. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 1 mei 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2023

De villa zelf was prima maar de klantenservice is verschrikkelijk. Ten eerste kun je al nergens een telefoonnummer vinden op de hele website. Vervolgens heb je een boekingsnummer nodig om te kunnen bellen (niet klantvriendelijk). Daarna krijg ik te horen dat de klantenservice dicht is en dat ik maandag moet terug bellen. (De dag dat ik belde was op een maandag middag om 16:30 uur normale werkdag, geen feestdag). Daarna erg onvriendelijk behandeld aan de telefoon. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2023 bestemming: Spanje / Mas Nou, reisperiode: oktober 2022

Accomodatie was ver vonder de maat. Hoezo 100% kwaliteitsgarantie? Op 8 november 2022 klacht ingediend. Ondanks emails en telefoontjes nog geen enkele reactie. Hoezo reactie binnen 5 werkdagen? ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 5 februari 2023 bestemming: België / Robertville, reisperiode: december 2022

Bij aankomst 500 euro borg betaald, zou binnen 2 weken teruggestort worden met kosten erf die we dt weekend gebruikt hadden
Energie,water etc
Keurig meterstanden opgenomen
NOOIT meer iets terug gehad
Mails geatuurd, telefonisch contact gehad, maar tot nu toe nog steeds niks terug en zijn inmiddels 2 maanden verder
Schandalig!, ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 januari 2023 bestemming: België / de Panne, reisperiode: april 2021

Laten klanten gewoon in de kou staan, onbereikbaar per telefoon/mail enz. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 januari 2023 bestemming: België, reisperiode: januari 2023

Belvilla heeft ons een 3e rangs schimmelpand gezet en de klantenservice geeft niet thuis. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 januari 2023 bestemming: Nederland / ede, reisperiode: juni 2022

De boeking ging snel en gemakkelijk ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 9 januari 2023 bestemming: Duitsland / Braunlage, reisperiode: januari 2023

Bij aankomst in het huis op oudejaarsdag troffen wij een uitgewoond studentenhuis aan ipv een Belvilla die wij geboekt hadden.
Heel veel van het interieur kapot of zwaar versleten en niet schoon.
Vloerbedekking vol vieze vlekken , parketvloeren kapot, losliggend en gevaarlijk om zonder schoenen op te lopen.
Douche vol met schimmelplekken in de voegen en kitnaden, volop zwarte vuilophopingen in de hoeken vd douchedeur.
Bedden die aan alle kanten piepen en kraken en waar het comfort heel ver te zoeken is.
Het linnenpakket bestond uit een bij elkaar geraapt zooitje lakens en dekbedovertrekken.
Gordijnen en luxaflex te triest om aan te zien ,ook weer half kapot of maar gedeeltelijk dicht te doen.
Tafel vol met kringen en totaal afgesleten.
Lampen die het niet doen , met als gevolg dat het onmogelijk was om fatsoenlijk een boek te lezen.
Geen houtpakket te verkrijgen wat volgens de boeking wel mogelijk was, dus de houtkachel die zo mooi vermeld werd kon niet gebruikt worden.
Na dit alles geconstateerd te hebben direct de dag na aankomst contact opgenomen met Belvilla , waar ik naar de sos dienst verwezen werd.
Maar de problemen die bij dit huis aan de orde zijn , kunnen onmogelijk even opgelost worden.
Hier is een grondige renovatie nodig.
Dit had Belvilla zelf moeten constateren , en niet mogen verhuren.
Totaal geen controle op hetgeen verhuurd wordt.
Deze organisatie voegt TOTAAL niks toe.
NOOIT boeken daar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 januari 2023 bestemming: België / Au Beau sejour, reisperiode: augustus 2022

Een vakantie huis geboekt wat zo niet belvilla waardig was en wat nog steeds op de site staat echt schandalig hier geld voor te vragen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 december 2022 bestemming: Frankrijk / moliets-et-Maa, reisperiode: maart 2022

Hebben zwart op wit een geldige voucher afgegeven deze wordt nu niet ingewisseld .Zijn zeer onbeschoft te woord gestaan.
Voucher is geldig tot april 2023.
Na diverse telefoon en mail verkeer en uren in de wacht eindelijk een manager aan de lijn gehad. Deze had als commentaar medewerker had deze voucher nooit mogen afgeven, jammer maar zoekt u het maar uit.
CQ Belvilla weigert de voucher van € 1100.-- in te wisselen als aanbetaling op een reis van € 5500.--
Ik ga dit uiteraard aan een jurist uit handen geven.
Maar goede raad BOEK NOOIT MEER BIJ BELVILLA .
Het zijn gewoon oplichters, zeer onbetrouwbaar bedrijf ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 december 2022 bestemming: Frankrijk / Fayence, reisperiode: september 2022

Het door ons via Belvilla gehuurde huis was door de eigenaar aan anderen verhuurd en wij kregen de beschikking over de veel kleiner, veel minder comfortabel en smerig huis. Drie maanden nadat wij bij Belvilla een klacht ingediend hadden en vele telefoongesprekken later wist men ons te vertellen, dat ze op basis van de negatieve ervaringen geen contract meer met de eigenaar hadden en dat het daarom niet mogelijk was om ons financieel te compenseren. De woning, FR-83440-124, Jonila is echter nog gewoon boekbaar. Conclusie, zowel de eigenaar als Belvilla vallen onder de categorie oplichters. Niet mee in zee gaan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 december 2022 bestemming: / Stavelot, reisperiode: oktober 2022

Zodra we een vakantiehuis geboekt hadden moesten we al 120€ extra betalen. Kosten waarvan niets was terug te vinden bij boeking.
De dag van aankomst beweerde de eigenaar de betalingen niet te hebben ontvangen.
Nadat de bewijzen zijn voorgelegd geweest, moesten we 500€ cash waarborg betalen. Dit stond zo vermeld in het contract van Belvilla.
Deze waarborg krijgen we maar niet teruggestort. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 november 2022 bestemming: Frankrijk / Montclus, reisperiode: september 2022

De woning bleek enorm gedateerd. Er waren geen fatsoenlijke stoelen in de woning. Wij deden hierover direct na aankomst klacht bij Belvilla. Zij hebben dit niet serieus genomen en wij verbleven 2 weken op keukenstoeltjes. Bij thuiskomst klacht ingediend. Belvilla zegt er niets aan te kunnen doen wat de verhuurder aanbiedt. Terwijl ze wel adverteren met teksten als ONZE huizen zijn gecontroleerd etc.Kortom zoek het zelf maar uit. Konden wel een voucher krijgen van 75 euro op een volgende boeking. Nooit meer Belvilla. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 2 oktober 2022 bestemming: Frankrijk / Vierville-sur-mer, reisperiode: september 2022

We hadden een nieuw gebouwd appartement geboekt in Normandie bij Belvilla. Bij aankomst was het niet goed schoon, vuil in de vuilnisbak, vuile handdoek, haren in het bed, gekreukelde lakens in het bed, geen afvalbakje in toilet en douche, geen toiletrolhouder, geen waterkoker, geen nachtkastjes, zeer karig servies, de tuin was een grote grindbak, keiharde slaapbank in de kamer. Deze review hebben we geplaatst op de website van Belvilla, maar die is echter niet te zien! Voor 140 euro per nacht mag je iets meer verwachten. O ja, er was ook geen verwarming, terwijl het 's nachts 10 graden was.
Voor ons geen Belvilla meer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 september 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2022

Het is dat 1 het laagste is wat ik kan geven maar een 0 is nog te veel voor deze organisatie (Belvilla) van lik me vestje.
We hebben een vrijstaande villa met zwembad gehuurd in Santa Cristina aan de Costa Brava in Spanje.
Daar aangekomen op zaterdag laat in de middag stond de beheerster al te wachten. Prima persoon, niets ten nadele van haar.
Het begon al met een parkeerprobleem, we zouden een privé parkeerplaats hebben op het terrein van de villa maar dat bleek onmogelijk. De reden: het beton van de wat oplopende inrit was dusdanig gescheurd en in een dusdanig slechte bouwkundige staat dat de auto daar niet geparkeerd kon worden want anders bestond het risico dat de hele betonnen oprit naar beneden zou schuiven. En als dat zou gebeuren dan kwam het huis en zwembad er achteraan.
Dat waren althans de letterlijke woorden van de beheerster.
Dit dus in opdracht van de pandeigenaar.
Dus parkeren in een smal straatje met weinig mogelijkheden.
Dat was al meteen de eerste tegenvaller.

We moesten via een trap zo’n 20 meter omhoog om bij de voordeur te komen en ik zag al traplopende meteen al de belabberde bouwkundige staat van die trap en de voorkant van het huis.
Bij de voordeur aangekomen bleek dat die deur niet verder dan 50cm open kon.
We werden rondgeleid door de beheerster en al snel bleken er veel mankementen aan het huis.
Rolluiken die niet meer open of dicht konden, horren die bijna allemaal kapotgescheurd waren.
Een hek aan de rand van het overdekte terras was aan één kant helemaal uit het metselwerk gescheurd waardoor je zomaar 10 meter naar beneden kon vallen.
Ze hadden dit met een simpel bandje proberen vast te zetten maar het leverde een levensgevaarlijke situatie op.
Op de vraag waarom de rolluiken defect waren kreeg ik als antwoord dat die niet meer gemaakt werden omdat huurders die toch elke keer kapot trokken.
Op de vraag of we het alarm konden gebruiken kreeg ik als antwoord dat de pandeigenaar dat niet wilde.
Diverse schuifpuien konden niet echt worden afgesloten en omdat die rolluiken ook niet dicht konden kreeg ik daar geen prettig en veilig gevoel bij.

Nadat de beheerster vertrokken was hebben we een rondje gemaakt door het pand en je hoefde geen bouwkundige te zijn om te zien dat dit pand ernstige bouwkundige gebreken vertoonde.
Werkelijk óveral scheuren in de muren, in de trappen, in de plafonds, in de vloeren.
Het was dusdanig erg dat we meteen besloten om hier de volgende ochtend te vertrekken.
We zijn toen meteen op zoek gegaan naar een ander beschikbaar huis en dat hadden we zondagochtend gevonden.
Dus na één nacht zijn we vertrokken.
Tijdens het naar beneden sjouwen van alle bagage ben ik met koffer en al van de buitentrap naar beneden gevallen omdat er drie tegels los lagen.
Gevolg: verdraaide knie en gekneusde pols.

Een bijkomstigheid die niets met de belabberde bouwkundige staat van het pand van doen heeft maar wel héél veel overlast veroorzaakte was het continue geblaf van honden rondom het huis.
Ook in de nacht hield dit aan.

Aangekomen in het nieuwe huis waterwerken hadden gevonden hebben we meteen Belvilla én de beheerster op de hoogte gesteld van ons vertrek.
De beheerster reageerde pas de volgende dag en Belvilla reageerde zoals zo’n organisatie dat betaamd: namelijk door helemaal niets te doen.
En je achteraf het verwijt maken dat we in het pand hadden moeten blijven want dan zouden ze het probleem meteen hebben opgelost,
Deze mensen van Belvilla op de SOS afdeling zijn erin getraind om vooral de klant zo snel mogelijk af te poeieren dan wel met een fooi af te schepen.
In ons geval en na heel veel gebel en gemail kwamen ze ook met een fooi als gebaar over de brug.
Maar dat heb ik afgewezen, ook gelet op de vervelende blessure die ik door hun nalatigheid heb opgelopen.

Lang verhaal kort: deze muis krijgt voor Belvilla en wellicht ook voor de pandeigenaar nog een hele vervelende staart want gelukkig hebben klanten de mogelijkheid om op meerdere manieren hun juridisch en dus financieel gelijk te halen.
Wat in dit geval ook zéker gaat gebeuren.

Dus ons zéér dringende advies: ga NIET met Belvilla in zee!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 2 september 2022 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: augustus 2022

Belvilla heeft misleidende foto's geplaatst van de betreffende vakantiewoning en gezien de bijzonder hoge kosten voor het verblijf was dit in het geheel niet in overeenstemming met het betreffende verblijf. Het buiten was dor, bestaand uit zwart zand, in het verblijf was veel stuk , met gaten- of vervallen en niet gerepareerd. Wij hebben dit direct gebeld en gemaild aan Belvilla, maar na diverse telefoontjes en emails waarin we foto's moesten delen, hebben we niets meer vernomen van Belvilla. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 16 augustus 2022 bestemming: Frankrijk / Cap D'aGDE, reisperiode: juli 2022

Wij hadden een appartement geboekt via Belvilla in Cape d’Agde. Wij hadden expliciet doorgegeven aan Belvilla dat we aan de rustige kant van het appartementen complex wilde zitten. Wetende dat aan de andere kant (je kan het zien op google maps) een Luna Park aanwezig is. Bell Villa heeft dit zowel telefonisch als op de chat bevestigd. Echter toen wij aankwamen op vakantie bleek dit helemaal niet te zijn doorgegeven en de rustige kant van het complex bleek vol te zitten. Wat rest was de kant van het Luna Park en uitzicht op de parkeerplaats. Nu moet je weten dat het Luna Park een kermis is maar dan factor 10 qua geluid en licht en dit van half 9 tot 02:00 nachts doorgaat wat rustig slapen vrijwel onmogelijk maakt. De tekst bij het huisje wat je boekt rept hier uiteraard totaal niet over, het staat er cryptisch vermeld maar er staat niet dat het op steenworp afstand ligt van een pretpark en nachtclubs die tot 07:00 open zijn. En toen kwam vervolgens het mooiste. Wij namen contact op met Belvilla maar die verwezen ons simpelweg door naar TUI want het was TUI die het appartement zou verhuren en niet Belvilla. Overigens staat dit nergens op hun website aangegeven. Terwijl in de algemene voorwaarden waarmee wij akkoord zijn gegaan er duidelijk staat dat zij verantwoordelijk zijn. Tevens mag het juridisch niet wat zij doen aangezien zij contracteigenaar zijn. Maar we konden bellen en chatten wat we wilden ze namen geen enkele aansprakelijkheid. Dus mijn advies NOOIT bij Belvilla boeken, ze hebben geen idee wat er op locatie speelt, het is gewoon een referral site die veel geld vangen maar als er problemen zijn doen ze niks voor je. De jongens en meiden aan de chat doen ook niks voor je, die hebben een standaard scriptje waarin ze je gewoon afpoeieren en te telefoon ophangen op het moment als je kritische vragen stelt. Verschrikkelijk bedrijf ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 5 augustus 2022 bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2022

Het is werkelijk ongekend hoe slecht we worden geholpen door de klantenservice van Belvilla. We krijgen keer op keer een standaard reactie, als het soms begint te lijken op een normaal antwoord dan volgt direct daarna weer dezelfde standaard reactie. Kan me niet voorstellen dat hier mensen achter zitten want het is te dom voor woorden.

Mocht je ooit iets willen boeken via Belvilla dan zou ik het zeker afraden. Want van service hebben deze mensen geen kaas gegeten, want ze kunnen de basis al niet eens goed voor elkaar krijgen..

Gelukkig is het contact met de eigenaar van het appartement prima, maar Belvilla verdient vanuit mij geen enkel respect meer.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 juli 2022 bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: augustus 2022

De reis is geboekt, meteen betaald en wordt geannuleerd omdat de betaling volgens Belvilla niet voldaan is (terwijl dit allang gebeurd was) Heel veel contact gehad via telefoon, mail, chat en na erkennen fouten vanuit Belvilla opnieuw de vakantie geboekt. Wederom wordt de betalingsbevestiging niet aan de boeking gehangen en een week later wordt weer de vakantie door Belvilla geannuleerd. Nu al dagelijks proberen contact te leggen met Bellvilla om geld terug te krijgen. Tot nu toe geen duidelijkheid en geen terugbetaling gehad. Communicatie waardeloos (krijgen zelfs nog mails met de vraag nog meer te betalen terwijl de boeking geannuleerd is). NOOIT MEER BOEKEN BIJ BELVILLA!!!, Vertrouwen zeer zwaar beschaamd. Financiële administratie is een grote puinhoop, net als de communicatie. Beloftes om te reageren worden niet nagekomen. Nu in afwachting op restitutie van ons geld, terwijl we zelf de vakantie maar rechtstreeks geboekt (en betaald) hebben. Zekerheid wat en wanneer we terugkrijgen is nog steeds onbekend. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 juni 2022 bestemming: Duitsland / Hilveld, reisperiode: juni 2022

Verschrikkelijk!!! Wij hadden een huis geboekt in Duitsland DE-59955-29 . Bij aankomst stond het gras een halve meter hoog! Ook het terras stond vol onkruid,. De foto's op de boekings site laten totaal iets anders zien. Binnen was het nog erger. Het zat vol met vliegen en spinnen . De vlieren waren vies. Overal lag viezigheid. Rolluiken waren kapot. Ligbad werkte niet enz. Te veel op te noemen. Beddengoed zat gepropt in een wasmand. De eigenaar vond het allemaal wel meevallen, het was tenslotte geen hotel. Ook het ongedierte in huis , dat was de natuur!!!!!! In één woord Vreselijk! Hij stond erop dat we €100 borg en €75 schoonmaak zouden betalen, maar dat waren we absoluut niet van plan. Belvilla gebeld. Na heel lang wachten mochten we eenhotel overnachting boeken op hun kosten maar die moesten we dan zelf op zoeken en ook nieuwe accomodatie voor die week.! Waar vind je ter plaatse een nieuw vakantie adres? Alles zat vol. Onze dochter in Nederland heeft toen 150km verder voor ons nog iets kunnen regelen, daar kwamen we 's avonds om 21.00 u aan.
Wij boeken nóóit meer bij Belvilla. Het huis staat nog steeds op de site. Ongelooflijk!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 juni 2022 bestemming: Nederland / huizen, reisperiode: mei 2022

Zat alleen op een landgoed. eigenaar belde paar dagen voor vertrek dat hijzelf op vakantie ging, vervanger was niet goed ingewerkt en alleen telefonisch bereikbaar. slapen op een vide waarbij trap geen leuning had, bedbank in kamer keihard. resutaat rugpijn. het waren koude dagen en de kachel gaf er de bruie aan. de extra elektrisce kachel gar niet genoeg warmte. tuindeur slecht open te kijgen en een onverwarmde douche. geen contact te krijgen met bel villa, telefoonnr klopt niet. ben naar huis gegaan. na ettellijke chats kreeg ik een ander nr maar dat was alleen op kantooruren bereikbaar, dus op maandag bellen, weer zelfde verhaal telefoonnr moet werken 24 uur . dus niet, van de verzekering hoor ik niets, krijg nu iedere keer uitnodiging om een review te schrijven . ook dit werkt niet, dus doe het via deze site.. flut organisatie als het geld binnen is geven ze niet thuis. ga nooit meer met belvilla ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 14 mei 2022 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: april 2022

Slechte organisatie. Belvilla mailde 1 dag voor vertrek dat vakantie Zeeland niet door kon gaan. Eigenaar van het huis wilde zelf gebruik maken van het huis. Nooit meer Belvilla !, ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 mei 2022 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: mei 2022

Eigenlijk een min 10, omdat Belvilla oplicht, een handig verdien model waar ze mensen geld en vertrouwen afnemen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 april 2022 bestemming: Duitsland / Bermel, reisperiode: april 2021

Een boeking gedaan op dagen die vrij waren in de kalender van de woning. Kreeg toen een mail dat het eerst goedgekeurd moest worden door de eigenaar, zou binnen 2 dagen bericht krijgen. Na 4 dagen nog geen reactie. Contact opnemen kan alleen via chat en verloopt zeer moeizaam.
Er zouden aanvullende gegevens aangeleverd moeten worden. (reis van 2 personen), die vraag nergens tegen gekomen, maar oke, via chat doorgegeven dat we een man en vrouw waren en geboortedatum. Na weer 2 dagen nog niets gehoord. Weer contact via moeizame chat.
Uiteindelijk na 1 1/2 week een weigering van de boeking. Waardoor hele reis vast loopt en er eigenlijk niets vervangends meer is voor dat aantal dagen. Wil je navragen waarom dingen zo gaan. Je kunt nergens anders contact opnemen dan via die chat. Het duurt lang v voor er iemand reageert, waardoor je zelf inmiddels ook alweer wat anders aan het doen bent. Er wordt steeds om het boekingsnr. gevraagd, maar dat blijkt de chat vervolgens niet te herkennen.
Je kunt nergens verhaal halen of fatsoenlijk contact hebben over de gang van zaken. Heel slecht. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 april 2022 bestemming: België, reisperiode: april 2021

Mijn ervaring met belvilla,
Stelletje oplichters, kan dan niemand deze stoppen? Begrijp dit niet ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 4 april 2022 bestemming: Nederland / simpelveld, reisperiode: mei 2022

Vervelende e-mails die dreigen met annuleren terwijl de betalingsdatum nog een week later is. Daarbij kun je niet een mail terug sturen want het betreffende emailadres bestaat niet meer. Om toch een mail te sturen moet je naar het Service Center. Die herkent het boekingsnr en emailadres van mij niet. Ik heb om die reden gebeld met veel onrust in mijn maag. Gelukkig klopt de factuur die ik voor de aanbetaling in mijn eigen mail heb ontvangen. Daarbij klopt de datum om de 2de betaling te doen. Dus ik heb de mevr. aan de telefoon doorgegeven dat ik het super irritant vind dat er niet gekeken wordt of ik echt te laat ben met betalen. En elke keer een mail krijg met nu betalen. Vervelend is het dat wanneer ik wil reageren via de mail niets wordt herkend. Vandaar de 1 ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 8 maart 2022 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: april 2022

Geen enkel contact mee te krijgen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2022 bestemming: Italië, reisperiode: januari 2021

In mijn zoektocht naar een vakantiehuis kwam ik terecht bij Belvilla. Een huis in optie gehad, maar dat ging niet door. Sindsdien ontvang ik dagelijks nieuwsbrieven. Onderaan de mail staat de optie om af te melden, maar dat werkt blijkbaar niet, want ik bleef ze ontvangen. Een telefoonnummer of email is niet te vinden op de site, dus via de chat geprobeerd. Hierin kreeg ik van een medewerker een emailadres waarbij ik me kon afmelden, dan zou het goed komen. Ik heb deze persoon gemaild, maar deze persoon bleek niets met Belvilla te maken te hebben. Sterker nog, zij zit in hetzelfde schuitje. Tig keer geprobeerd af te melden, maar zonder resultaat. Ook niet na Belvilla geblokt te hebben. Uiteindelijk heb ik een nummer gevonden via Google en een Belvilla medewerker gesproken. Zij zou mij afmelden voor de nieuwsbrief en onderzoeken hoe het kon gebeuren dat ik een emailadres had gekregen van een "klant". Helaas, het afmelden is niet gebeurd. Ik krijg de nieuwsbrieven nog steeds en nu ook een emailbericht over tegoeden in mijn Belvilla portefeuille. Weer geprobeerd te bellen. Eerste keer direct een bandje met de vraag hoe ik de medewerker beoordeel die ik zojuist gesproken heb. Daarna werd de verbinding verbroken. Tweede keer bellen: u wordt doorverbonden met een medewerker. Helaas, dit gebeurd niet.
Nog verschillende belpogingen gedaan, maar Belvilla is ONBEREIKBAAR. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 februari 2022 bestemming: Nederland / nl, reisperiode: januari 2021

Waardeloos bedrijf, geen enkel contact mee te krijgen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 februari 2022 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2022

Volgens de website krijg je binnen 2 dagen bevestiging van je boeking. Na een aantal dagen had ik niets terug gehoord, daarom nam ik contact op met de chat. Daaruit bleek dat ik de groepssamenstelling door moest geven. Ik had hierover geen melding ontvangen. Ik kon het alleen doorgeven via een vreemde omweg door een probleem te melden. Vervolgens hoorde ik opnieuw dagen niets. Ik heb elke dag contact opgenomen met via de chat, die mij iedere keer een generiek antwoord gaven. Ondertussen zag ik op AirBnB dat een gedeelte van de villa niet meer de hele periode beschikbaar was. Om zeker te zijn van een slaapplek voor onze nogal grote groep heb na twee weken wachten en slecht contact met de klantenservice ik ervoor gekozen via een andere website een andere villa te boeken.
Boek niet via Belvilla, de klantervaring is nihil, de meeste villa's staan ook op andere sites. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 februari 2022 bestemming: België, reisperiode: augustus 2022

Geboekt bij Belvilla, waarbij we erachter kwamen dat we nog 200 euro tegoed zouden hebben. Dit kon echter niet meer met deze boeking worden verrekend, dat moet vooraf gemeld worden. Geen medewerker overigens die je daar bij de boeking op attent maakt. Dan maar de boeking cancelen die we 20 minuten geleden hebben gedaan en dan opnieuw boeken. Dat kost je dus ruim 50 euro annuleringskosten!! Er is nog niets doorgezet of bevestigd, maar we hebben wel 50 euro aan de broek. Klantenservice heeft weinig besef van het woord service. Voor ons is het duidelijk, nooit meer iets boeken via Belvilla! ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 10 februari 2022 bestemming: Frankrijk / la norma, reisperiode: februari 2021

BEL VILLA cacelled op laatste moment, is vrijwel onbereikbaar, chat bot werkt niet en als je ze dan spreekt onbehulpzaam/onbeschoft. LET OP niet met deze partij in zee gaan! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 januari 2022 bestemming: Portugal / Algarve, reisperiode: juli 2022

Gewoon onmogelijk te communiceren met Belvilla.
Geen mail. Geen telefoon.

Chat loopt via buitenland, en daar kunnen ze geen antwoord geven op mijn vraag.

Er wordt in de voorlopige boeking een antwoord/bevestiging beloofd na 2 dagen.... 3 weken later nog steeds geen reactie van hen.. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 januari 2022 bestemming: Spanje / Benitachel, reisperiode: december 2021

Op het eerste zicht een heel mooi huis en prachtig gelegen. Maar dan…de buitenkeuken die uit elkaar viel, de tuinmeubelen die uit elkaar vielen, de droogrek die rechtgehouden moest worden door de paraplu voet omdat deze volledig doorgeroesterd was, de gordijnen in huis die loshingen, de vensters die niet goed afsloten en dikwijls een eigen leven begonnen leiden, de airco die niet werkte, het fornuis was kapot , de oven stuk….de verschrikkelijke stank van de aflopen die je op lege maag als kadobon kreeg …. Het was de eerste maal dat dit huis door bel villa verhuurd werd. Worden deze huizen op voorhand niet gecontroleerd? Dan kan je elke krot als bel villa op de site zetten. Zo is geld verdienen wel makkelijk. Gelukkig hadden we een lieve sleutel beheerder die ons zo goed mogelijk heeft door geholpen maar onze vakantie werd door al deze gebreken een stuk minder aangenaam ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 21 januari 2022 bestemming: Oostenrijk / Salzburg, reisperiode: januari 2022

Wegens een Jansenvaccin waren we niet meer welkom in Oostenrijk. Geprobeerd de reis om te boeken en/of te annuleren. Vertragende, slecht vertaalde, standaard antwoorden, geen antwoord, ontwijkende antwoorden; - in ieder geval nul service gericht. Gevolg is totale reissom kwijt zonder enige tegenprestatie. Frustrerend is dat er geen directe open communicatie mogelijk is. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 januari 2022 bestemming: Oostenrijk / westendorpf, reisperiode: januari 2022

Ook dit jaar geen wintersport ivm quarantaine en geen boosterprik waarvoor wij nog niet in aanmerking kwamen in januari.
BOEK NOOIT BIJ BELVILLA, ze staan je nooit te woord, iemand aan de telefoon krijgen lukt niet, of je hangt een uur in de wacht en dan nog weet de dame in kwestie niet wat ze moet antwoorden.
wij hebben de reis weer verzet naar 2023 ( anders waren wij 2443,00 kwijt) en nu maar €1000, Schandalig zeker als je niet op vacantie kan. Dit bedrijf moet gestopt worden te bestaan. Of zij moeten 180gr draaien en zorgen dat mensen goed te woord staan en klanten tegemoet komen, of in ieder geval meedenken hoe het eventueel anders kan.
Ik heb geen goed woord over voor dit bedrijf!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 december 2021 bestemming: Nederland / Kattendijke, reisperiode: december 2021

Ik had een review geschreven bij ons verblijf van vorige week.
Vakantiehuis in Kattendijke
Dit was mijn review.
Het huis is mooi, voorzien van alle faciliteiten. Maar heel erg achterstallig onderhoud. De bank en fauteuil zaten voor geen meter. Heel erg doorgezakt. We waren met zijn vijfen en er stonden maar 4 stoelen aan de eettafel. Gordijntje in slaapkamer kon niet omhoog. Bedieningshendel van de kraan in de keuken had ik iedere keer in mijn handen. Onderste lade van de vaatwasser zakte steeds naar beneden zodat het spoelmechanisme niet werkte. De spoelbak in de keuken lekkage, zelf verholpen. Waarschijnlijk al langer aan de hand, want het water stond onder het laminaat. Vandaar was er een sterke muffe lucht. Drong door in de slaapkamer. En vanuit de douche kwam ook een muffe lucht de slaapkamer in. De vloer was stuk van de badkamer. Daar lag een rubberen mat op. Enkele spots in de kamer, en buitenverlichting voordeur , keukenverlichting deed het allemaal niet. Enorme stank in de berging. Oncompleet servies. Wel heel vriendelijk ontvangen door de dame die het beheerd. Mochten er iets eerder in en iets later eruit.

Kreeg automatische mail, dat ik kon reageren voor meer uitleg.
Alles geprobeerd. Krijg alle mails terug. Online is het niet mogelijk contact met Belvilla te krijgen.

Had er nog wat geschreven in de e-mails die niet aankomen daar op welke manier dan ook. Dit er nog bijgeschreven :
Dit was niet wat we van een weekje in een huisje voor ogen hadden. We hebben er genoeg voor betaald. Maar teveel voor een huisje in deze toestand.
Dit waren wel veel gebreken. En die gescheurde vloertegels is zeer gevaarlijk. Daar zit hout onder dat aan het wegrotten is . En je zou er door kunnen zakken. En de stank , zeker in de slaapkamer hebben we niet als prettig ervaren.  Advies :Dit huis moet eerst helemaal opgeknapt worden voordat het weer in de verhuur kan.

Vindt dit heel slecht van Belvilla. Wel van alles verhuren. Maar bij klachten geven ze niet thuis. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 30 november 2021 bestemming: België / LA ROCHE, reisperiode: november 2021

Waarborg van 500 € werd na 3 weken nog niet terug gestort door huiseigenaar . En Belvilla geeft niet thuis :) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2021 bestemming: Nederland / Raalte, reisperiode: april 2021

In verband met de geldende coronamaatregelen hebben wij ons verblijf in België in oktober 2020 omgeboekt naar april 2021. Ook in april 2021 kleurde België wederom rood op de kaart en hebben we besloten om onze boeking om te boeken naar Nederland. In een telefoongesprek met Belvilla Nederland om te controleren of onze boeking correct was verwerkt, werd ons gevraagd of we uit dezelfde gezinssamenstelling bestonden, welke niet het geval was. Belvilla heeft aangegeven dat we om deze reden ook niet in Nederland konden verblijven, waarop teleurgesteld maar begrijpelijk van onze zijde werd ingestemd. Vervolgens verzaakt Belvilla de boeking in Nederland te annuleren en brengt het volledig bedrag als no-show in rekening. Ons inziens impliceert het bericht van Belvilla een annulering. 3,5 uur bellen, tig mails en 6 maanden later wordt er gereageerd, zonder de mailwisseling gelezen te hebben. We krijgen ons geld niet terug. Belvilla steekt hier zonder behoorlijk communicatie 344 euro in hun zak. Waar Belvilla hun laatste e-mail nog signeert met "customer service" zou ik deze schrijfwijze heroverwegen. Wat mij betreft: Nooit meer Belvilla! Dit na zo'n tien jaar trouwe klant te zijn geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2021 bestemming: Frankrijk / Nantheuil, reisperiode: september 2021

Met 225 euro schoonmaakkosten verwacht je toch wel een heel schoon huis. Helaas was dit niet het geval. De keuken was niet schoon. Bij aankomst eerst zelf goed schoon moeten maken, waaronder veel serviesgoed. Ook veel spullen van eerdere huurders (of van eigenaar?) zoals aangebroken flessen olijfolie, kruiden, thee, vochtig toiletpapier e.d. Tevens in het vriesgedeelte van de koelkast nog levensmiddelen van anderen. De ramen van het huis waren vies en tuin slecht onderhouden. Tuinmeubilair was niet schoon en bijna allemaal stuk. Glijbaan stuk en afdak schuurtje ingestort. Onder de trampoline leek wel een plek om afval te dumpen (doeken, planken e.d.). Wij hebben vaker huizen gehuurd via Belvilla en nooit klachten gehad. Maar deze keer viel het dus erg tegen. Jammer, want we hadden onze kinderen uitgenodigd om ons 30-jarig huwelijk te vieren en hierdoor viel het erg tegen.
Review geschreven op site van Belvilla, maar deze is niet geplaatst. Geprobeerd contact te krijgen met Belvilla, maar niet gelukt….dit was de laatste keer dat ik een huis boek bij Belvilla. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 10 oktober 2021 bestemming: Italië / Lucignano, reisperiode: september 2021

Een verkeerde boeking gemaakt en binnen 20 minuten voor dezelfde data een duurdere villa iets verderop in Italië geboekt. Ja hoor dat betekent een annulering en ze houden € 180,-- in hun portemonnee. Dieven zijn het. NOOIT meer Belvilla. Pas op !!!!
En probeer maar eens contact met ze te leggen. Zelfs op een brief naar het hoofdkantoor in Eindhoven wordt niet gereageerd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020

In 2019 boekte we een verblijf om met 16 vrienden een weekendje weg te gaan. Dit verblijf zou doorgaan in de zomer van 2020. Echter brak Corona uit en konden wij onmogelijk nog naar het buitenland met zo'n grote groep. We hebben hemel en aarde moeten verzetten om het weekend te mogen(!) verplaatsen naar het jaar erna. Echter was er opnieuw een Corona golf waardoor de regels ons opnieuw ervan weerhielden om op weekend te mogen in het buitenland met zo'n grote groep. Opnieuw weigerde Belvilla ons verder te helpen. Het verplaatsen of annuleren van het weekend zou ons bijna €1000 kosten! Uiteindelijk hebben we via de eigenaar van het huisje zelf kunnen overeenkomen dat we het weekend mochten verplaatsen. Deze overeenkomst was officieel vermits op Belvilla aangegeven werd dat het huisje geannuleerd was. Hier hebben we nooit een mail over gekregen om ons te informeren wat de volgende stappen zijn. Wanneer we even later Belvilla zelf opnieuw contacteren (wat niet gemakkelijk is met een klantendienst die niet via mail te bereiken is) blijkt dat wij te lang gewacht hebben om verdere acties te ondernemen. Dus ons recht om het gratis te verplaatsen geldt niet meer. Opnieuw zou het ons bijna €1000 kosten. Dus na vele uren aan de telefoon wachten op antwoord van Belvilla blijkt dat ik degene ben die in fout is gegaan, omdat ik te lang gewacht heb met hun job uit te voeren en ben ik alsnog bijna €1000 armer. BOEK hier alsjeblieft NIET. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 september 2021 bestemming: Nederland / Harderwijk, reisperiode: september 2021

Het villapark zelf is heel mooi maar villa 338 is een schande voor de rest van het park. Het onkruid stond zowat overal en groeide ook doorheen de bankirai trap naar het water. Het terrasmeubilair was stuk en de kussens om erin te leggen waren vuil.
Ook slingerde er nog vanalles rond de villa zoals een opblaasbare zetel, een soort opblaasbare boot, roeispanen, ballen,... De buitenmuren waren heel vuil en ook binnen was het niet deftig gepoest zoals het gasvuur, eettafel, koelkast. Het vet druppelde letterlijk uit de dampkap. Ook zijn we zelf rondgeweest om de vele spinnen en stofnetten aan het plafond te stofzuigen. De berging was één groot rommelhok. We hadden geen internet toen we toekwamen en om dit op te lossen moest ik een kabelaansluiting nakijken. Toen ik hiervoor een kast moest verschuiven trof ik vanalles aan zoals confetti, plastic bekers, balletje en veel vuil. Het ergste was de BBQ waar de vleesresten nog aan de rooster plakten en sigarettepeuken in de BBQ zelf.

De master bedroom en bijhorende badkamer waren wel heel proper en het overige sanitair was voldoende proper.

De receptie op het park was de hele week gesloten dus geen assitentie of info bv. over fietsroutes.

De Belvilla service telefoon was wel ok; we hadden geen internet en zij hebben ons daarin bijgestaan zodat ik het probleem zelf kon oplossen.

Uiteindelijk hebben wij veel geld betaald voor een villa in schandalige onderhoudsstaat! Wij hebben foto's van dit alles ter staving.

Helaas kunnen wij met deze klacht NERGENS bij Belvilla terecht ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 15 september 2021 bestemming: Nederland / Doornspijk, reisperiode: augustus 2021

Zeer slechte ervaring met Belvilla en onderstaande klacht indienen lukt niet!
De vorige huurders hadden het verblijf dusdanig vies achtergelaten, dat de schoonmaak langer duurde dan waarmee rekening was gehouden, gevolg, we konden pas een dik uur later de bungalow betreden dan afgesproken.
We troffen toen wel een schone bungalow aan, maar de vaat was (nog) zo vies, dat we eerst alles hebben afgewassen.
Vanwege Corona vielen een paar bezoekers af, achteraf een geluk, het was wel erg vol/druk geweest als het aantal maximaal aantal volwassenen (conform de opgaaf op de website) aanwezig zou zijn geweest. Helaas was het bubbelbad defect, de tv-ontvangst slecht, de barbeque te vies om te gebruiken, een bank volledig doorgezakt en de houten buiten tuintafels/-banken waren erg verfloos en/of kapot. Bij klachten of het melden van defecten is tijdens het verblijf/weekend niet iemand beschikbaar.
Kortom, de locatie is kort en bondig te omschrijven als 'vergane glorie!'. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2021 bestemming: Nederland / Hulshorst, reisperiode: november 2021

Deze reis geboekt via Holidu en daarvan een factuur ontvangen. Van Belvilla later een factuur ontvangen die een hoger bedrag aangeeft. Getracht te mailen - mislukt. Getracht te bellen - mislukt. Uiteindelijk via FB een dame gevonden die het wel allemaal zou uitzoeken. Helaas na veel heen en weer chatten niet gelukt om tot een deal te komen. Klanten vinden ze niet zo belangrijk denk ik. Nu van Belvilla bericht gekregen dat mijn boeking was geannuleerd. Jammer ? Nu niet echt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2021 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juli 2021

Belvilla annuleerde 14 dagen op voorhand, zonder veel uitleg of alternatief. Dit was eind juni. We wachten nog steeds op de terugbetaling van ons bedrag! Vermoedelijk komt dit in september pas... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juli 2021

Het huis voldeed niet aan de beschrijving. Er was geen vaatwasser aanwezig. De eigenaar zegt alleen sorry en doet niets. Wat mij boos maakt is dat Belvilla niet bereikbaar is. Het kost heel veel moeite om een telefoonnummer te vinden dat je kunt bellen en vervolgens sta je uren in de wachtrij. Bij nieuwe boekingen is er wel een medewerker via chat bereikbaar. Echt heeeel slecht. Je visitekaartje zou juist een goede klachtenafhandeling moeten zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: april 2020

Betreft april 2021. Reis ging niet door i.v.m. Corona. Belvilla zegt dat ze mijn geld teruggestort hebben, maar ze hebben een gedeelte van het reisgeld achtergehouden. Gestort op een niet meer bestaande bankrekening ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 juli 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: december 2020

Moeten annuleren door Corona, proberen inmiddels al 9 maanden geld terug te krijgen van Belvilla. Bellen en mailen elke week met ze maar ze liegen je voor en houden je aan het lijntje. Ongelofelijk slechte organsatie ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 10 juli 2021 bestemming: Nederland / Durbuy, reisperiode: juni 2020

Ten eerst de reis was geboekt voor 25-06-2021 naar Belgie, vanwege de corona niet duidelijk of wij in het huis terecht konden. Geen tot nauwelijks contact te krijgen met Belvilla, telefonisch al helemaal niet of een mailtje terug zonder duidelijk antwoord was op mijn vraag. Hierdoor voelde wij ons gedwongen om te annuleren, waardoor wij onze aanbetaling kwijt waren van 600 euro. Wat ik ook probeerde, het geld zijn wij kwijt. Nooit meer Belvilla voor ons en ik raad het iedereen af om bij hun een vakantie te boeken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 29 juni 2021 bestemming: België / Waimes, reisperiode: juni 2020

Alle verhalen kloppen! . Onbehoorlijk te woord gestaan. Op de vraag we mogen niet naar België omdat het nog code oranje je, vraagt ze "je vertelt me een nieuwtje en hoe kom je aan die wijsheid" Staat bij RIVM was mijn antwoord. Had ze nooit van gehoord, volgens haar mochten de Shengen landen vanaf 6 mei weer reizen. Mocht het niet omboeken naar september, anders waren we ons geld kwijt. Ook 10 dagen voor het betalen kregen wij een aanmaning 2x op een mail hierover geen antwoord en op de plaats van bestemming wel elke dag de vraag om een review. Vakantie was niet ontspannen, we voelden ons niet prettig zo in België, durfden eigenlijk nergens heen. Voor ons zeker NOOIT meer Belvilla! Het geld van tv reclames kunnen ze beter gebruiken voor klantvriendelijkheid.(zie dat 2021 er niet eens bij staat als keuze boven) ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: mei 2020

Wij hadden het huis gehuurd voor een weekend (twee nachten). Zonder enige reden zijn wij na vrijdag het huis uitgezet voor overlast. We hebben niemand gezien om enige waarschuwing te geven. Ze hebben gedreigd met de politie maar kwamen niet langs om een geldige reden toe te lichten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: België, reisperiode: januari 2020

Wat een niet te bereiken baggerbedrijf, verkeerd geboekt, gelijk hersteld, kosten dezes 250 Euro, nooit van mijn leven boek ik nog iets daar, 45 minuten wachten aan de telefoon, email wordt niet beantwoord, je kan fluiten naar je centen zonder enig antwoord, PAS OP NOOIT iets boeken bij hun ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen