Schrijf een review

Info over Belvilla

Url:

Type reizen: vakantiehuizen
Oude Stadsgracht 1, 5611 DD Eindhoven NL

Logo van Belvilla

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

Ervaringen met Belvilla

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 779 reviews over Belvilla lezen. Het gemiddelde cijfer is een 2,0. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 2 januari 2008 door P. van Gelder.

Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net, Belvilla, Interhome en Landal GreenParks. Al deze organisaties samen hebben in 4.567 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Belvilla scoort dus gemiddeld 3,7 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend negatief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Belvilla heeft deze publieksprijs gewonnen in 2014.

Belvilla krijgt gemiddeld een 2,0
op basis van 778 ervaringen:

2,0 + Ervaring delen
op 9 november 2025 bestemming: Frankrijk, reisperiode: december 2024

Stelletje oplichters, in december 2024 bijna 700 euro betaald, is de reis eenzijdig geannuleerd door Belvilla. Nooit geen cent meer teruggezien.

  • Algemeen 1
op 5 november 2025 bestemming: België / Zutendaal, reisperiode: november 2025

Ik heb via Belvilla een vakantiehuis geboekt en het totaalbedrag van de boeking was duidelijk: €204,95, wat ik onmiddellijk heb betaald via een betaallink. Pas ná betaling kreeg ik een factuur waarin plots €135 extra werd aangerekend voor “borg”. Bij nader inzien bleek dit geen borg te zijn, maar verplichte kosten voor schoonmaak (€60) en bedlinnen (€75). Deze kosten waren niet transparant vermeld op de webpagina bij het boeken – ik heb printscreens als bewijs. Na mijn klacht heeft Belvilla zelfs de webpagina aangepast, wat bewijst dat de oorspronkelijke informatie misleidend was.

Ik heb meerdere keren contact opgenomen en gevraagd om een oplossing (kosteloze annulering of mogelijkheid om zelf schoon te maken en lakens mee te brengen), maar Belvilla weigert dit en blijft verwijzen naar de huurovereenkomst die je pas ná betaling ontvangt. Dit is pure misleiding: goedkope prijzen tonen om klanten te lokken, en daarna dure verplichte kosten opleggen.

Belangrijk: Belvilla is gevestigd in Zwitserland, waardoor je geen hulp krijgt van de Belgische of Europese consumentenombudsdienst. Je staat dus volledig alleen als klant.

Conclusie: Dit zijn bedrieglijke praktijken. Geen transparantie, geen klantvriendelijkheid, en geen bereidheid om fouten recht te zetten. Ik zal Belvilla nooit meer gebruiken en raad iedereen aan om elders te boeken.

  • Algemeen 1
op 4 november 2025 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: oktober 2025

Over de rug van de consument aanbetalingen innen waarbij geen rekening wordt gehouden met omstandigheden. Geld ben je kwijt. Ze maken gebruik van een maas in de wet. Nul consumenten bescherming.

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2025 bestemming: België / Huy, reisperiode: oktober 2025

Wat een gezellig weekendje met vrienden in de Ardennen zou worden werd dankzij Belvilla één groot brok frustratie en teleurstelling! Bij het boeken versprong de datum in het proces waardoor we na het invullen en aanbetalen pas zagen dat we een week te vroeg hadden geboekt! Na bellen met de klantenservice bleek NIKS mogelijk, verzetten kon niet meer en aanbetaling van 800,- waren we sowieso kwijt! Wilde op geen enkele manier meewerken. Advies was zelfs, verkoop het maar onderhands door via marktplaats! Waardeloos bedrijf! Boeven zijn het, onze tip: ga NOOIT met deze partij in zee!!!

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2025 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: oktober 2025

Oplichters, schoonmaakkosten waren inbegrepen en opeens niet meer. Slechte communicatie. Niet boeken via deze site.

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2025 bestemming: België / Oostende, reisperiode: september 2025

Een pure schande. De schoonmaakkosten werden niet vermeld en begroeten 300 euro.
Ik gaf de datum in de zoekopdracht en ik kreeg verkeerde data. Ik had dit te laat opgemerkt en mocht niet meer annuleren.

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2025 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: september 2025

Een verblijf gehuurd voor een weekendje. Bij aankomst was de ontvangst een stank lucht van een kapot toilet met poep erin. Belvilla gebeld je moet de eigenaar bellen, eigenaar gebeld en deze zegt dood weg ja het is al een week kapot en ja tijdens jou verblijf komt niemand ernaar kijken. Wanneer je een claim indient zegt Belvilla nee als de eigenaar niets kan doen dan moet je ons weer bellen, je kan bellen tot je een ons weegt, meerdere malen gebeld in het weekend en achteraf zeggen nee je had de SOS dienst moeten bellen. Afrekening zie je niet maar van je borg worden er bedragen ingehouden, in een factuur staat dat je €75 toeristen belasting moet betalen maar je krijgt een link voor €1090 borg €1000 toeristen belasting €90.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2025 bestemming: Nederland / Terherne, reisperiode: oktober 2025

Wat een boeven, Ik heb gisteren een huisje geboekt via jullie website. Op de boekingspagina stond vermeld dat de toeristenbelasting inbegrepen is. Nu blijkt dat er alsnog toeristenbelasting en schoonmaakkosten apart in rekening worden gebracht en van de borg wordt ingehouden?? Schoonmaakkosten word ook niet eerder over gesproken voor de boeking doorgedrukt is.

Annuleren mag, maar krijg je nog 10% terug van de aanbetaling. Ik wijs jullie op de Europese richtlijn oneerlijke handelspraktijken (2019/2161) — aanbieders moeten transparant zijn over de totaalprijs.

Het gaat om
Boekingsnummer:1T FY J2 6L
Accommodatie-ID:NL-8493-30

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2025 bestemming: Nederland / Wannerperveen, reisperiode: januari 2025

Na een vakantie te hebben geboekt,met specifieke voorwaarden.
Hebben ze ons toch een verkeerde bungalow gegeven
Na meerdere telefoontjes hebben ze toegegeven dat het hún fout was .hebben tot op heden geen gehoor gegeven .
Schandalige bende daar

  • Algemeen 1
op 24 september 2025 bestemming: Denemarken / Limfjord, reisperiode: september 2025

Wij hadden geboekt voor 2 volwassenen en een hond. Bevestiging daarvan via de mail ontvangen. Toen bleek dat huisdieren in de accommodatie niet waren toegestaan. Belvilla heeft erkend dat het foutief in hun systeem was vermeld en dat het bedrag geheel zou worden terugbetaald. Nu drie weken later en vele, vele telefoontjes later wachten wij nog steeds op ons geld. De informatie over de terugbetaling is ook niet eensluidend: van het geld is onderweg, het moet nog worden verwerkt tot de supervisors moeten de terugbetaling nog goedkeuren.
Kortom een hele slechte ervaring. Belvilla vinden wij geen aanrader. Inmiddels gerechtelijke stappen ondernomen om het geld terug te krijgen.

  • Algemeen 1

Bekijk 778 ervaringen over Belvilla

Vakantieverhalen / reisverslagen