Belvilla

Url: https://www.belvilla.nl

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Belvilla
Belvilla won in 2014 de Reisgraag award

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Belvilla is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Zo kun je met een gerust hart een huisje boeken bij de organisatie. Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

op 20 oktober 2021 bestemming: Nederland / Raalte, reisperiode: april 2021

In verband met de geldende coronamaatregelen hebben wij ons verblijf in BelgiŽ in oktober 2020 omgeboekt naar april 2021. Ook in april 2021 kleurde BelgiŽ wederom rood op de kaart en hebben we besloten om onze boeking om te boeken naar Nederland. In een telefoongesprek met Belvilla Nederland om te controleren of onze boeking correct was verwerkt, werd ons gevraagd of we uit dezelfde gezinssamenstelling bestonden, welke niet het geval was. Belvilla heeft aangegeven dat we om deze reden ook niet in Nederland konden verblijven, waarop teleurgesteld maar begrijpelijk van onze zijde werd ingestemd. Vervolgens verzaakt Belvilla de boeking in Nederland te annuleren en brengt het volledig bedrag als no-show in rekening. Ons inziens impliceert het bericht van Belvilla een annulering. 3,5 uur bellen, tig mails en 6 maanden later wordt er gereageerd, zonder de mailwisseling gelezen te hebben. We krijgen ons geld niet terug. Belvilla steekt hier zonder behoorlijk communicatie 344 euro in hun zak. Waar Belvilla hun laatste e-mail nog signeert met "customer service" zou ik deze schrijfwijze heroverwegen. Wat mij betreft: Nooit meer Belvilla! Dit na zo'n tien jaar trouwe klant te zijn geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2021 bestemming: Frankrijk / Nantheuil, reisperiode: september 2021

Met 225 euro schoonmaakkosten verwacht je toch wel een heel schoon huis. Helaas was dit niet het geval. De keuken was niet schoon. Bij aankomst eerst zelf goed schoon moeten maken, waaronder veel serviesgoed. Ook veel spullen van eerdere huurders (of van eigenaar?) zoals aangebroken flessen olijfolie, kruiden, thee, vochtig toiletpapier e.d. Tevens in het vriesgedeelte van de koelkast nog levensmiddelen van anderen. De ramen van het huis waren vies en tuin slecht onderhouden. Tuinmeubilair was niet schoon en bijna allemaal stuk. Glijbaan stuk en afdak schuurtje ingestort. Onder de trampoline leek wel een plek om afval te dumpen (doeken, planken e.d.). Wij hebben vaker huizen gehuurd via Belvilla en nooit klachten gehad. Maar deze keer viel het dus erg tegen. Jammer, want we hadden onze kinderen uitgenodigd om ons 30-jarig huwelijk te vieren en hierdoor viel het erg tegen.
Review geschreven op site van Belvilla, maar deze is niet geplaatst. Geprobeerd contact te krijgen met Belvilla, maar niet geluktÖ.dit was de laatste keer dat ik een huis boek bij Belvilla. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 10 oktober 2021 bestemming: ItaliŽ / Lucignano, reisperiode: september 2021

Een verkeerde boeking gemaakt en binnen 20 minuten voor dezelfde data een duurdere villa iets verderop in ItaliŽ geboekt. Ja hoor dat betekent een annulering en ze houden Ä 180,-- in hun portemonnee. Dieven zijn het. NOOIT meer Belvilla. Pas op !!!!
En probeer maar eens contact met ze te leggen. Zelfs op een brief naar het hoofdkantoor in Eindhoven wordt niet gereageerd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020

In 2019 boekte we een verblijf om met 16 vrienden een weekendje weg te gaan. Dit verblijf zou doorgaan in de zomer van 2020. Echter brak Corona uit en konden wij onmogelijk nog naar het buitenland met zo'n grote groep. We hebben hemel en aarde moeten verzetten om het weekend te mogen(!) verplaatsen naar het jaar erna. Echter was er opnieuw een Corona golf waardoor de regels ons opnieuw ervan weerhielden om op weekend te mogen in het buitenland met zo'n grote groep. Opnieuw weigerde Belvilla ons verder te helpen. Het verplaatsen of annuleren van het weekend zou ons bijna Ä1000 kosten! Uiteindelijk hebben we via de eigenaar van het huisje zelf kunnen overeenkomen dat we het weekend mochten verplaatsen. Deze overeenkomst was officieel vermits op Belvilla aangegeven werd dat het huisje geannuleerd was. Hier hebben we nooit een mail over gekregen om ons te informeren wat de volgende stappen zijn. Wanneer we even later Belvilla zelf opnieuw contacteren (wat niet gemakkelijk is met een klantendienst die niet via mail te bereiken is) blijkt dat wij te lang gewacht hebben om verdere acties te ondernemen. Dus ons recht om het gratis te verplaatsen geldt niet meer. Opnieuw zou het ons bijna Ä1000 kosten. Dus na vele uren aan de telefoon wachten op antwoord van Belvilla blijkt dat ik degene ben die in fout is gegaan, omdat ik te lang gewacht heb met hun job uit te voeren en ben ik alsnog bijna Ä1000 armer. BOEK hier alsjeblieft NIET. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 september 2021 bestemming: Nederland / Harderwijk, reisperiode: september 2021

Het villapark zelf is heel mooi maar villa 338 is een schande voor de rest van het park. Het onkruid stond zowat overal en groeide ook doorheen de bankirai trap naar het water. Het terrasmeubilair was stuk en de kussens om erin te leggen waren vuil.
Ook slingerde er nog vanalles rond de villa zoals een opblaasbare zetel, een soort opblaasbare boot, roeispanen, ballen,... De buitenmuren waren heel vuil en ook binnen was het niet deftig gepoest zoals het gasvuur, eettafel, koelkast. Het vet druppelde letterlijk uit de dampkap. Ook zijn we zelf rondgeweest om de vele spinnen en stofnetten aan het plafond te stofzuigen. De berging was ťťn groot rommelhok. We hadden geen internet toen we toekwamen en om dit op te lossen moest ik een kabelaansluiting nakijken. Toen ik hiervoor een kast moest verschuiven trof ik vanalles aan zoals confetti, plastic bekers, balletje en veel vuil. Het ergste was de BBQ waar de vleesresten nog aan de rooster plakten en sigarettepeuken in de BBQ zelf.

De master bedroom en bijhorende badkamer waren wel heel proper en het overige sanitair was voldoende proper.

De receptie op het park was de hele week gesloten dus geen assitentie of info bv. over fietsroutes.

De Belvilla service telefoon was wel ok; we hadden geen internet en zij hebben ons daarin bijgestaan zodat ik het probleem zelf kon oplossen.

Uiteindelijk hebben wij veel geld betaald voor een villa in schandalige onderhoudsstaat! Wij hebben foto's van dit alles ter staving.

Helaas kunnen wij met deze klacht NERGENS bij Belvilla terecht ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 15 september 2021 bestemming: Nederland / Doornspijk, reisperiode: augustus 2021

Zeer slechte ervaring met Belvilla en onderstaande klacht indienen lukt niet!
De vorige huurders hadden het verblijf dusdanig vies achtergelaten, dat de schoonmaak langer duurde dan waarmee rekening was gehouden, gevolg, we konden pas een dik uur later de bungalow betreden dan afgesproken.
We troffen toen wel een schone bungalow aan, maar de vaat was (nog) zo vies, dat we eerst alles hebben afgewassen.
Vanwege Corona vielen een paar bezoekers af, achteraf een geluk, het was wel erg vol/druk geweest als het aantal maximaal aantal volwassenen (conform de opgaaf op de website) aanwezig zou zijn geweest. Helaas was het bubbelbad defect, de tv-ontvangst slecht, de barbeque te vies om te gebruiken, een bank volledig doorgezakt en de houten buiten tuintafels/-banken waren erg verfloos en/of kapot. Bij klachten of het melden van defecten is tijdens het verblijf/weekend niet iemand beschikbaar.
Kortom, de locatie is kort en bondig te omschrijven als 'vergane glorie!'. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2021 bestemming: Nederland / Hulshorst, reisperiode: november 2021

Deze reis geboekt via Holidu en daarvan een factuur ontvangen. Van Belvilla later een factuur ontvangen die een hoger bedrag aangeeft. Getracht te mailen - mislukt. Getracht te bellen - mislukt. Uiteindelijk via FB een dame gevonden die het wel allemaal zou uitzoeken. Helaas na veel heen en weer chatten niet gelukt om tot een deal te komen. Klanten vinden ze niet zo belangrijk denk ik. Nu van Belvilla bericht gekregen dat mijn boeking was geannuleerd. Jammer ? Nu niet echt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: juli 2021

Belvilla annuleerde 14 dagen op voorhand, zonder veel uitleg of alternatief. Dit was eind juni. We wachten nog steeds op de terugbetaling van ons bedrag! Vermoedelijk komt dit in september pas... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juli 2021

Het huis voldeed niet aan de beschrijving. Er was geen vaatwasser aanwezig. De eigenaar zegt alleen sorry en doet niets. Wat mij boos maakt is dat Belvilla niet bereikbaar is. Het kost heel veel moeite om een telefoonnummer te vinden dat je kunt bellen en vervolgens sta je uren in de wachtrij. Bij nieuwe boekingen is er wel een medewerker via chat bereikbaar. Echt heeeel slecht. Je visitekaartje zou juist een goede klachtenafhandeling moeten zijn. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: april 2020

Betreft april 2021. Reis ging niet door i.v.m. Corona. Belvilla zegt dat ze mijn geld teruggestort hebben, maar ze hebben een gedeelte van het reisgeld achtergehouden. Gestort op een niet meer bestaande bankrekening ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen