Schrijf een ervaring over Belvilla en maak kans op mooie prijzen!

Belvilla

Url: https://www.belvilla.nl
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Belvilla
Belvilla won in 2014 de Reisgraag award

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.

Belvilla is aangesloten bij de ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Zo kun je met een gerust hart een huisje boeken bij de organisatie. Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.

Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.

op 6 april 2021 bestemming: Frankrijk / morvan, reisperiode: oktober 2020

Vlot en professioneel als het om een boeking gaat.
Ontoegankelijke en amateuristisch als het om recuperatie van een voucher gaat. Bij deze zijn ze een toekomstige klant kwijt. Jammer belvilla ;-(

  • Algemeen 1
op 6 april 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2019

Wij hebben juist (al jarenlang)goede ervaringen met Belvilla. Er wordt prima met je meegedacht, ook in Coronatijd, mits je iemand te pakken krijgt. Dat blijft een zwak punt van Belvilla. Vandaar het rapportcijfer 9, anders was het een 10 geworden. De gemiddelde, lage waardering op deze site is voor ons dan ook niet herkenbaar. En ook bij een overboeking, stelt Belvilla zich klantvriendelijk op, hebben wij ervaren.

  • Algemeen 9
op 5 april 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben 1 week voor vertrek contact opgenomen met Belvilla, daarvan kregen we te horen dat de vakantie niet door kon gaan omdat we met een te grote groep waren. Als wij niet contact hadden opgenomen, hadden we niks gehoord van ze. Maar goed, voucher gekregen die je na 6 maanden kon inwisselen voor geld. ondertussen 7 maanden later, nog steeds onmogelijk om het geld terug te krijgen of uberhaupt contact te krijgen met iemand van BelVilla. Echt belachelijk, wat moet ik hier nou mee?

  • Algemeen 1
op 30 maart 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

Na vorige jaar de pleuris uitbrak en onze vakantie in Denemarken niet door kon gaan een voucher gekregen die voor 31 december 2020 ingewisseld moest worden. Dus wij gedaan om dit jaar in de meivakantie naar Denemarken te gaan. Nu geen gehoor behalve hoge kost voor annuleren of omboeking...want ach je kan tenslotte naar Denemarken, ondanks de quarantaine verplichting die er dan is... Belachelijk! Geen service! Nooit meer hoek ik bij Belvilla

  • Algemeen 1
op 29 maart 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2019

Vila in september 2020 geboekt voor begin april 2021 toen voor deze periode nog geen reisbeperking gold. Vliegreis is door easyjet geannuleerd. Overheid adviseert dringend om thuis te blijven. Geen restitutie van de huursom want het is theoretisch mogelijk om te gaan....
graag uw reactie

  • Algemeen 1
op 25 maart 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020

Belvilla maakt klanten blaasjes wijs en gaat met jouw geld lopen!
Ik had vorig jaar een vakantiehuis geboekt via Belvilla voor de Paasvakantie. Corona brak uit en de vakantie kon niet doorgaan. Ik kreeg een voucher en besloot die te gebruiken voor hetzelfde vakantiehuisje dit jaar. Ik denk: ik sluit een all-risk-verzekering af, dan loop ik niet het risico mijn geld kwijt te zijn.
De Belgische regering verbied haar onderdanen te reizen naar het buitenland tot einde van de Paasvakantie. Ik besluit het vakantiehuisje te annuleren en, net als vorig jaar, te herboeken naar de Paasvakantie volgend jaar.
Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie is en dus risico op annulatie krijg ik geen voucher. Geen nood denk ik: ik heb een all-rsik-verzekering. Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie was en dus een risico op annulatie wordt dat risico niet gedekt door (whatís in a name?) the all-risk-verzekering. In Nederland is het niet verboden met twee personen in een vakantiehuis te verblijven, dus is er geen reden om, omwille van Cororna, de reis te annuleren. Dat ik vanuit BelgiŽ niet op reis mag naar Nederland daar heeft Belvilla geen oren naar. Trouwens: in het geval ik WEL zou aanspraak kunnen maken op de all-risk (hahaha) verzekering, zou er toch nog 25% van de betaalde verblijfskosten afgaan.
Ik heb maar ťťn woord: schurken. Oh neen, ik heb nog een woord: onbekwaam! Ik heb uuuuuren (maar echt uuuuuren) aan de telefoon gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen, mails spreken elkaar tegen,Ö Ik heb nog een woord: phisingÖ want daar lijkt het allemaal wel sterk op. Ik heb een pak geld betaald zonder enige tegenprestatie. Belvilla staat bij mij en mijn kennissen vanaf heden dan ook aangemerkt als te mijdenÖ. En ik wou dat ik deze webpagina hier eerder ontdekt had

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: BelgiŽ / ardennen, reisperiode: april 2019

Blijkbaar toen wij boekte hadden we met 11 personen niet eens mogen boeken ivm de corona maatregelen in Belgie. Natuurlijk hadden ze dat even niet verteld. Nu mogen we geheel niet meer komen door de regels in Belgie...Konden het omboeken , wel voor een extra bedrag van 800 euro naar 30 april. Tja, waarschijnlijk kan je dan nog niet. Echt mega oplichters en we gaan er een advocaat op zetten. Dit is echt oplichting!

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: Nederland / Harderwold, reisperiode: juli 2019

Dramatische service van Belvilla totaal onbereikbaar heb 4 maanden lang geprobeerd te annullueren maar helaas geen telefonisch contact mogelijk en geen email. Geld weg. Nooit boeken bij Belvilla.

  • Algemeen 1
op 20 maart 2021 bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: februari 2020

We hebben een huis geboekt op Texel, via Booking.com. We konden gratis annuleren tot een week voor vertrek. Maar we annuleerden al 3 maanden voor vertrek. Toch is er een dag na de boeking bijna 200 Euro van onze creditcard gehaald. We zijn nu al bijna een half jaar bezig om ons geld terug te krijgen. Ze zijn zelf niet bereikbaar en dus via Booking geprobeerd. Helaas, 4 mails van hun verder nog steeds geen geld gezien..
Wij gaan niet meer bij Belvilla boeken.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2021 bestemming: Frankrijk / Vallandry, reisperiode: april 2020

Belvilla respecteert de wettelijke regels rond corona niet. Een verbod op essentiŽle reizen is voor hen geen reden om te annuleren en ze vragen hoge omboekingskosten. Zeggen dat ze niet terugbetalen en dat je een voucher krijgt en later zeggen ze dan dat je wel terugbetaald had kunnen worden maar dat laten ze niet weten.

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen