Belvilla
Url: https://www.belvilla.nl
Type reizen: vakantiehuizen

Belvilla is opgericht in 1980. Met bijna 40 jaar kennis en ervaring is Belvilla uitgegroeid tot een ware specialist in het online verhuren van vakantiehuizen. Het ruime aanbod bestaat uit ongeveer 20.000 vakantiehuizen in zo'n 20 landen binnen Europa en op de Caribbean. De huizen zijn zeer verschillend van elkaar, waardoor er voor iedereen een vakantiehuis te vinden is. Zo zijn er kleine chalets in de bergen, luxe villa's met een zwembad, authentieke landhuizen, mooie boerderijen of stadsappartementen. Ook op het gebied van bestemmingen is er voldoende keuze. De vakantiehuizen staan voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.
De kenmerken van de omgeving komen vaak terug in de huizen van Belvilla. De huizen staan op mooie locaties, zoals aan de kust, in de bergen of in het stadscentrum. In alle omgevingen is wel wat te doen. Je bevindt je altijd in de buurt van de lokale bevolking waardoor je de sfeer van de omgeving proeft. Verder zijn de huizen sfeervol ingericht waardoor je het echte vakantiegevoel ervaart. De vakantiehuizen worden van te voren persoonlijk beoordeeld en voldoen aan strikte criteria. Hierdoor kan de kwaliteit van de vakantiehuizen gegarandeerd worden en kun je van een onvergetelijke vakantie genieten.
Het hoofdkantoor van Belvilla is gelegen in Eindhoven. Hier kunnen de medewerkers je helpen bij het boeken van een huisje of het beantwoorden van je vragen.
Belvilla is onderdeel van the Belvilla family/@Leisure Group. Vakantiehuisspecialisten die onderdeel uitmaken van de @Leisure Group zijn Belvilla, Ardennes Relais, Casamundo, Eurorelais, Topic Travel, VillaXL en Aan Zee.
De villa zelf was prima maar de klantenservice is verschrikkelijk. Ten eerste kun je al nergens een telefoonnummer vinden op de hele website. Vervolgens heb je een boekingsnummer nodig om te kunnen bellen (niet klantvriendelijk). Daarna krijg ik te horen dat de klantenservice dicht is en dat ik maandag moet terug bellen. (De dag dat ik belde was op een maandag middag om 16:30 uur normale werkdag, geen feestdag). Daarna erg onvriendelijk behandeld aan de telefoon.
- Algemeen 1
Accomodatie was ver vonder de maat. Hoezo 100% kwaliteitsgarantie? Op 8 november 2022 klacht ingediend. Ondanks emails en telefoontjes nog geen enkele reactie. Hoezo reactie binnen 5 werkdagen?
- Algemeen 2
Bij aankomst 500 euro borg betaald, zou binnen 2 weken teruggestort worden met kosten erf die we dt weekend gebruikt hadden
Energie,water etc
Keurig meterstanden opgenomen
NOOIT meer iets terug gehad
Mails geatuurd, telefonisch contact gehad, maar tot nu toe nog steeds niks terug en zijn inmiddels 2 maanden verder
Schandalig!,
- Algemeen 1
Laten klanten gewoon in de kou staan, onbereikbaar per telefoon/mail enz.
- Algemeen 1
Belvilla heeft ons een 3e rangs schimmelpand gezet en de klantenservice geeft niet thuis.
- Algemeen 1
De boeking ging snel en gemakkelijk
- Algemeen 8
Bij aankomst in het huis op oudejaarsdag troffen wij een uitgewoond studentenhuis aan ipv een Belvilla die wij geboekt hadden.
Heel veel van het interieur kapot of zwaar versleten en niet schoon.
Vloerbedekking vol vieze vlekken , parketvloeren kapot, losliggend en gevaarlijk om zonder schoenen op te lopen.
Douche vol met schimmelplekken in de voegen en kitnaden, volop zwarte vuilophopingen in de hoeken vd douchedeur.
Bedden die aan alle kanten piepen en kraken en waar het comfort heel ver te zoeken is.
Het linnenpakket bestond uit een bij elkaar geraapt zooitje lakens en dekbedovertrekken.
Gordijnen en luxaflex te triest om aan te zien ,ook weer half kapot of maar gedeeltelijk dicht te doen.
Tafel vol met kringen en totaal afgesleten.
Lampen die het niet doen , met als gevolg dat het onmogelijk was om fatsoenlijk een boek te lezen.
Geen houtpakket te verkrijgen wat volgens de boeking wel mogelijk was, dus de houtkachel die zo mooi vermeld werd kon niet gebruikt worden.
Na dit alles geconstateerd te hebben direct de dag na aankomst contact opgenomen met Belvilla , waar ik naar de sos dienst verwezen werd.
Maar de problemen die bij dit huis aan de orde zijn , kunnen onmogelijk even opgelost worden.
Hier is een grondige renovatie nodig.
Dit had Belvilla zelf moeten constateren , en niet mogen verhuren.
Totaal geen controle op hetgeen verhuurd wordt.
Deze organisatie voegt TOTAAL niks toe.
NOOIT boeken daar.
- Algemeen 1
Een vakantie huis geboekt wat zo niet belvilla waardig was en wat nog steeds op de site staat echt schandalig hier geld voor te vragen
- Algemeen 1
Hebben zwart op wit een geldige voucher afgegeven deze wordt nu niet ingewisseld .Zijn zeer onbeschoft te woord gestaan.
Voucher is geldig tot april 2023.
Na diverse telefoon en mail verkeer en uren in de wacht eindelijk een manager aan de lijn gehad. Deze had als commentaar medewerker had deze voucher nooit mogen afgeven, jammer maar zoekt u het maar uit.
CQ Belvilla weigert de voucher van € 1100.-- in te wisselen als aanbetaling op een reis van € 5500.--
Ik ga dit uiteraard aan een jurist uit handen geven.
Maar goede raad BOEK NOOIT MEER BIJ BELVILLA .
Het zijn gewoon oplichters, zeer onbetrouwbaar bedrijf
- Algemeen 1
Het door ons via Belvilla gehuurde huis was door de eigenaar aan anderen verhuurd en wij kregen de beschikking over de veel kleiner, veel minder comfortabel en smerig huis. Drie maanden nadat wij bij Belvilla een klacht ingediend hadden en vele telefoongesprekken later wist men ons te vertellen, dat ze op basis van de negatieve ervaringen geen contract meer met de eigenaar hadden en dat het daarom niet mogelijk was om ons financieel te compenseren. De woning, FR-83440-124, Jonila is echter nog gewoon boekbaar. Conclusie, zowel de eigenaar als Belvilla vallen onder de categorie oplichters. Niet mee in zee gaan.
- Algemeen 1
Zodra we een vakantiehuis geboekt hadden moesten we al 120€ extra betalen. Kosten waarvan niets was terug te vinden bij boeking.
De dag van aankomst beweerde de eigenaar de betalingen niet te hebben ontvangen.
Nadat de bewijzen zijn voorgelegd geweest, moesten we 500€ cash waarborg betalen. Dit stond zo vermeld in het contract van Belvilla.
Deze waarborg krijgen we maar niet teruggestort.
- Algemeen 1
De woning bleek enorm gedateerd. Er waren geen fatsoenlijke stoelen in de woning. Wij deden hierover direct na aankomst klacht bij Belvilla. Zij hebben dit niet serieus genomen en wij verbleven 2 weken op keukenstoeltjes. Bij thuiskomst klacht ingediend. Belvilla zegt er niets aan te kunnen doen wat de verhuurder aanbiedt. Terwijl ze wel adverteren met teksten als ONZE huizen zijn gecontroleerd etc.Kortom zoek het zelf maar uit. Konden wel een voucher krijgen van 75 euro op een volgende boeking. Nooit meer Belvilla.
- Algemeen 2
We hadden een nieuw gebouwd appartement geboekt in Normandie bij Belvilla. Bij aankomst was het niet goed schoon, vuil in de vuilnisbak, vuile handdoek, haren in het bed, gekreukelde lakens in het bed, geen afvalbakje in toilet en douche, geen toiletrolhouder, geen waterkoker, geen nachtkastjes, zeer karig servies, de tuin was een grote grindbak, keiharde slaapbank in de kamer. Deze review hebben we geplaatst op de website van Belvilla, maar die is echter niet te zien! Voor 140 euro per nacht mag je iets meer verwachten. O ja, er was ook geen verwarming, terwijl het 's nachts 10 graden was.
Voor ons geen Belvilla meer.
- Algemeen 1
Het is dat 1 het laagste is wat ik kan geven maar een 0 is nog te veel voor deze organisatie (Belvilla) van lik me vestje.
We hebben een vrijstaande villa met zwembad gehuurd in Santa Cristina aan de Costa Brava in Spanje.
Daar aangekomen op zaterdag laat in de middag stond de beheerster al te wachten. Prima persoon, niets ten nadele van haar.
Het begon al met een parkeerprobleem, we zouden een privé parkeerplaats hebben op het terrein van de villa maar dat bleek onmogelijk. De reden: het beton van de wat oplopende inrit was dusdanig gescheurd en in een dusdanig slechte bouwkundige staat dat de auto daar niet geparkeerd kon worden want anders bestond het risico dat de hele betonnen oprit naar beneden zou schuiven. En als dat zou gebeuren dan kwam het huis en zwembad er achteraan.
Dat waren althans de letterlijke woorden van de beheerster.
Dit dus in opdracht van de pandeigenaar.
Dus parkeren in een smal straatje met weinig mogelijkheden.
Dat was al meteen de eerste tegenvaller.
We moesten via een trap zo’n 20 meter omhoog om bij de voordeur te komen en ik zag al traplopende meteen al de belabberde bouwkundige staat van die trap en de voorkant van het huis.
Bij de voordeur aangekomen bleek dat die deur niet verder dan 50cm open kon.
We werden rondgeleid door de beheerster en al snel bleken er veel mankementen aan het huis.
Rolluiken die niet meer open of dicht konden, horren die bijna allemaal kapotgescheurd waren.
Een hek aan de rand van het overdekte terras was aan één kant helemaal uit het metselwerk gescheurd waardoor je zomaar 10 meter naar beneden kon vallen.
Ze hadden dit met een simpel bandje proberen vast te zetten maar het leverde een levensgevaarlijke situatie op.
Op de vraag waarom de rolluiken defect waren kreeg ik als antwoord dat die niet meer gemaakt werden omdat huurders die toch elke keer kapot trokken.
Op de vraag of we het alarm konden gebruiken kreeg ik als antwoord dat de pandeigenaar dat niet wilde.
Diverse schuifpuien konden niet echt worden afgesloten en omdat die rolluiken ook niet dicht konden kreeg ik daar geen prettig en veilig gevoel bij.
Nadat de beheerster vertrokken was hebben we een rondje gemaakt door het pand en je hoefde geen bouwkundige te zijn om te zien dat dit pand ernstige bouwkundige gebreken vertoonde.
Werkelijk óveral scheuren in de muren, in de trappen, in de plafonds, in de vloeren.
Het was dusdanig erg dat we meteen besloten om hier de volgende ochtend te vertrekken.
We zijn toen meteen op zoek gegaan naar een ander beschikbaar huis en dat hadden we zondagochtend gevonden.
Dus na één nacht zijn we vertrokken.
Tijdens het naar beneden sjouwen van alle bagage ben ik met koffer en al van de buitentrap naar beneden gevallen omdat er drie tegels los lagen.
Gevolg: verdraaide knie en gekneusde pols.
Een bijkomstigheid die niets met de belabberde bouwkundige staat van het pand van doen heeft maar wel héél veel overlast veroorzaakte was het continue geblaf van honden rondom het huis.
Ook in de nacht hield dit aan.
Aangekomen in het nieuwe huis waterwerken hadden gevonden hebben we meteen Belvilla én de beheerster op de hoogte gesteld van ons vertrek.
De beheerster reageerde pas de volgende dag en Belvilla reageerde zoals zo’n organisatie dat betaamd: namelijk door helemaal niets te doen.
En je achteraf het verwijt maken dat we in het pand hadden moeten blijven want dan zouden ze het probleem meteen hebben opgelost,
Deze mensen van Belvilla op de SOS afdeling zijn erin getraind om vooral de klant zo snel mogelijk af te poeieren dan wel met een fooi af te schepen.
In ons geval en na heel veel gebel en gemail kwamen ze ook met een fooi als gebaar over de brug.
Maar dat heb ik afgewezen, ook gelet op de vervelende blessure die ik door hun nalatigheid heb opgelopen.
Lang verhaal kort: deze muis krijgt voor Belvilla en wellicht ook voor de pandeigenaar nog een hele vervelende staart want gelukkig hebben klanten de mogelijkheid om op meerdere manieren hun juridisch en dus financieel gelijk te halen.
Wat in dit geval ook zéker gaat gebeuren.
Dus ons zéér dringende advies: ga NIET met Belvilla in zee!!!
- Algemeen 1
Belvilla heeft misleidende foto's geplaatst van de betreffende vakantiewoning en gezien de bijzonder hoge kosten voor het verblijf was dit in het geheel niet in overeenstemming met het betreffende verblijf. Het buiten was dor, bestaand uit zwart zand, in het verblijf was veel stuk , met gaten- of vervallen en niet gerepareerd. Wij hebben dit direct gebeld en gemaild aan Belvilla, maar na diverse telefoontjes en emails waarin we foto's moesten delen, hebben we niets meer vernomen van Belvilla.
- Algemeen 2
Wij hadden een appartement geboekt via Belvilla in Cape d’Agde. Wij hadden expliciet doorgegeven aan Belvilla dat we aan de rustige kant van het appartementen complex wilde zitten. Wetende dat aan de andere kant (je kan het zien op google maps) een Luna Park aanwezig is. Bell Villa heeft dit zowel telefonisch als op de chat bevestigd. Echter toen wij aankwamen op vakantie bleek dit helemaal niet te zijn doorgegeven en de rustige kant van het complex bleek vol te zitten. Wat rest was de kant van het Luna Park en uitzicht op de parkeerplaats. Nu moet je weten dat het Luna Park een kermis is maar dan factor 10 qua geluid en licht en dit van half 9 tot 02:00 nachts doorgaat wat rustig slapen vrijwel onmogelijk maakt. De tekst bij het huisje wat je boekt rept hier uiteraard totaal niet over, het staat er cryptisch vermeld maar er staat niet dat het op steenworp afstand ligt van een pretpark en nachtclubs die tot 07:00 open zijn. En toen kwam vervolgens het mooiste. Wij namen contact op met Belvilla maar die verwezen ons simpelweg door naar TUI want het was TUI die het appartement zou verhuren en niet Belvilla. Overigens staat dit nergens op hun website aangegeven. Terwijl in de algemene voorwaarden waarmee wij akkoord zijn gegaan er duidelijk staat dat zij verantwoordelijk zijn. Tevens mag het juridisch niet wat zij doen aangezien zij contracteigenaar zijn. Maar we konden bellen en chatten wat we wilden ze namen geen enkele aansprakelijkheid. Dus mijn advies NOOIT bij Belvilla boeken, ze hebben geen idee wat er op locatie speelt, het is gewoon een referral site die veel geld vangen maar als er problemen zijn doen ze niks voor je. De jongens en meiden aan de chat doen ook niks voor je, die hebben een standaard scriptje waarin ze je gewoon afpoeieren en te telefoon ophangen op het moment als je kritische vragen stelt. Verschrikkelijk bedrijf
- Algemeen 3
Het is werkelijk ongekend hoe slecht we worden geholpen door de klantenservice van Belvilla. We krijgen keer op keer een standaard reactie, als het soms begint te lijken op een normaal antwoord dan volgt direct daarna weer dezelfde standaard reactie. Kan me niet voorstellen dat hier mensen achter zitten want het is te dom voor woorden.
Mocht je ooit iets willen boeken via Belvilla dan zou ik het zeker afraden. Want van service hebben deze mensen geen kaas gegeten, want ze kunnen de basis al niet eens goed voor elkaar krijgen..
Gelukkig is het contact met de eigenaar van het appartement prima, maar Belvilla verdient vanuit mij geen enkel respect meer..
- Algemeen 1
De reis is geboekt, meteen betaald en wordt geannuleerd omdat de betaling volgens Belvilla niet voldaan is (terwijl dit allang gebeurd was) Heel veel contact gehad via telefoon, mail, chat en na erkennen fouten vanuit Belvilla opnieuw de vakantie geboekt. Wederom wordt de betalingsbevestiging niet aan de boeking gehangen en een week later wordt weer de vakantie door Belvilla geannuleerd. Nu al dagelijks proberen contact te leggen met Bellvilla om geld terug te krijgen. Tot nu toe geen duidelijkheid en geen terugbetaling gehad. Communicatie waardeloos (krijgen zelfs nog mails met de vraag nog meer te betalen terwijl de boeking geannuleerd is). NOOIT MEER BOEKEN BIJ BELVILLA!!!, Vertrouwen zeer zwaar beschaamd. Financiële administratie is een grote puinhoop, net als de communicatie. Beloftes om te reageren worden niet nagekomen. Nu in afwachting op restitutie van ons geld, terwijl we zelf de vakantie maar rechtstreeks geboekt (en betaald) hebben. Zekerheid wat en wanneer we terugkrijgen is nog steeds onbekend.
- Algemeen 1
Verschrikkelijk!!! Wij hadden een huis geboekt in Duitsland DE-59955-29 . Bij aankomst stond het gras een halve meter hoog! Ook het terras stond vol onkruid,. De foto's op de boekings site laten totaal iets anders zien. Binnen was het nog erger. Het zat vol met vliegen en spinnen . De vlieren waren vies. Overal lag viezigheid. Rolluiken waren kapot. Ligbad werkte niet enz. Te veel op te noemen. Beddengoed zat gepropt in een wasmand. De eigenaar vond het allemaal wel meevallen, het was tenslotte geen hotel. Ook het ongedierte in huis , dat was de natuur!!!!!! In één woord Vreselijk! Hij stond erop dat we €100 borg en €75 schoonmaak zouden betalen, maar dat waren we absoluut niet van plan. Belvilla gebeld. Na heel lang wachten mochten we eenhotel overnachting boeken op hun kosten maar die moesten we dan zelf op zoeken en ook nieuwe accomodatie voor die week.! Waar vind je ter plaatse een nieuw vakantie adres? Alles zat vol. Onze dochter in Nederland heeft toen 150km verder voor ons nog iets kunnen regelen, daar kwamen we 's avonds om 21.00 u aan.
Wij boeken nóóit meer bij Belvilla. Het huis staat nog steeds op de site. Ongelooflijk!!!!
- Algemeen 1
Zat alleen op een landgoed. eigenaar belde paar dagen voor vertrek dat hijzelf op vakantie ging, vervanger was niet goed ingewerkt en alleen telefonisch bereikbaar. slapen op een vide waarbij trap geen leuning had, bedbank in kamer keihard. resutaat rugpijn. het waren koude dagen en de kachel gaf er de bruie aan. de extra elektrisce kachel gar niet genoeg warmte. tuindeur slecht open te kijgen en een onverwarmde douche. geen contact te krijgen met bel villa, telefoonnr klopt niet. ben naar huis gegaan. na ettellijke chats kreeg ik een ander nr maar dat was alleen op kantooruren bereikbaar, dus op maandag bellen, weer zelfde verhaal telefoonnr moet werken 24 uur . dus niet, van de verzekering hoor ik niets, krijg nu iedere keer uitnodiging om een review te schrijven . ook dit werkt niet, dus doe het via deze site.. flut organisatie als het geld binnen is geven ze niet thuis. ga nooit meer met belvilla
- Algemeen 4
Slechte organisatie. Belvilla mailde 1 dag voor vertrek dat vakantie Zeeland niet door kon gaan. Eigenaar van het huis wilde zelf gebruik maken van het huis. Nooit meer Belvilla !,
- Algemeen 1
Eigenlijk een min 10, omdat Belvilla oplicht, een handig verdien model waar ze mensen geld en vertrouwen afnemen
- Algemeen 1
Een boeking gedaan op dagen die vrij waren in de kalender van de woning. Kreeg toen een mail dat het eerst goedgekeurd moest worden door de eigenaar, zou binnen 2 dagen bericht krijgen. Na 4 dagen nog geen reactie. Contact opnemen kan alleen via chat en verloopt zeer moeizaam.
Er zouden aanvullende gegevens aangeleverd moeten worden. (reis van 2 personen), die vraag nergens tegen gekomen, maar oke, via chat doorgegeven dat we een man en vrouw waren en geboortedatum. Na weer 2 dagen nog niets gehoord. Weer contact via moeizame chat.
Uiteindelijk na 1 1/2 week een weigering van de boeking. Waardoor hele reis vast loopt en er eigenlijk niets vervangends meer is voor dat aantal dagen. Wil je navragen waarom dingen zo gaan. Je kunt nergens anders contact opnemen dan via die chat. Het duurt lang v voor er iemand reageert, waardoor je zelf inmiddels ook alweer wat anders aan het doen bent. Er wordt steeds om het boekingsnr. gevraagd, maar dat blijkt de chat vervolgens niet te herkennen.
Je kunt nergens verhaal halen of fatsoenlijk contact hebben over de gang van zaken. Heel slecht.
- Algemeen 1
Mijn ervaring met belvilla,
Stelletje oplichters, kan dan niemand deze stoppen? Begrijp dit niet
- Algemeen 3
Vervelende e-mails die dreigen met annuleren terwijl de betalingsdatum nog een week later is. Daarbij kun je niet een mail terug sturen want het betreffende emailadres bestaat niet meer. Om toch een mail te sturen moet je naar het Service Center. Die herkent het boekingsnr en emailadres van mij niet. Ik heb om die reden gebeld met veel onrust in mijn maag. Gelukkig klopt de factuur die ik voor de aanbetaling in mijn eigen mail heb ontvangen. Daarbij klopt de datum om de 2de betaling te doen. Dus ik heb de mevr. aan de telefoon doorgegeven dat ik het super irritant vind dat er niet gekeken wordt of ik echt te laat ben met betalen. En elke keer een mail krijg met nu betalen. Vervelend is het dat wanneer ik wil reageren via de mail niets wordt herkend. Vandaar de 1
- Algemeen 1
Geen enkel contact mee te krijgen!
- Algemeen 1
In mijn zoektocht naar een vakantiehuis kwam ik terecht bij Belvilla. Een huis in optie gehad, maar dat ging niet door. Sindsdien ontvang ik dagelijks nieuwsbrieven. Onderaan de mail staat de optie om af te melden, maar dat werkt blijkbaar niet, want ik bleef ze ontvangen. Een telefoonnummer of email is niet te vinden op de site, dus via de chat geprobeerd. Hierin kreeg ik van een medewerker een emailadres waarbij ik me kon afmelden, dan zou het goed komen. Ik heb deze persoon gemaild, maar deze persoon bleek niets met Belvilla te maken te hebben. Sterker nog, zij zit in hetzelfde schuitje. Tig keer geprobeerd af te melden, maar zonder resultaat. Ook niet na Belvilla geblokt te hebben. Uiteindelijk heb ik een nummer gevonden via Google en een Belvilla medewerker gesproken. Zij zou mij afmelden voor de nieuwsbrief en onderzoeken hoe het kon gebeuren dat ik een emailadres had gekregen van een "klant". Helaas, het afmelden is niet gebeurd. Ik krijg de nieuwsbrieven nog steeds en nu ook een emailbericht over tegoeden in mijn Belvilla portefeuille. Weer geprobeerd te bellen. Eerste keer direct een bandje met de vraag hoe ik de medewerker beoordeel die ik zojuist gesproken heb. Daarna werd de verbinding verbroken. Tweede keer bellen: u wordt doorverbonden met een medewerker. Helaas, dit gebeurd niet.
Nog verschillende belpogingen gedaan, maar Belvilla is ONBEREIKBAAR.
- Algemeen 1
Waardeloos bedrijf, geen enkel contact mee te krijgen
- Algemeen 1
Volgens de website krijg je binnen 2 dagen bevestiging van je boeking. Na een aantal dagen had ik niets terug gehoord, daarom nam ik contact op met de chat. Daaruit bleek dat ik de groepssamenstelling door moest geven. Ik had hierover geen melding ontvangen. Ik kon het alleen doorgeven via een vreemde omweg door een probleem te melden. Vervolgens hoorde ik opnieuw dagen niets. Ik heb elke dag contact opgenomen met via de chat, die mij iedere keer een generiek antwoord gaven. Ondertussen zag ik op AirBnB dat een gedeelte van de villa niet meer de hele periode beschikbaar was. Om zeker te zijn van een slaapplek voor onze nogal grote groep heb na twee weken wachten en slecht contact met de klantenservice ik ervoor gekozen via een andere website een andere villa te boeken.
Boek niet via Belvilla, de klantervaring is nihil, de meeste villa's staan ook op andere sites.
- Algemeen 1
Geboekt bij Belvilla, waarbij we erachter kwamen dat we nog 200 euro tegoed zouden hebben. Dit kon echter niet meer met deze boeking worden verrekend, dat moet vooraf gemeld worden. Geen medewerker overigens die je daar bij de boeking op attent maakt. Dan maar de boeking cancelen die we 20 minuten geleden hebben gedaan en dan opnieuw boeken. Dat kost je dus ruim 50 euro annuleringskosten!! Er is nog niets doorgezet of bevestigd, maar we hebben wel 50 euro aan de broek. Klantenservice heeft weinig besef van het woord service. Voor ons is het duidelijk, nooit meer iets boeken via Belvilla!
- Algemeen 2
BEL VILLA cacelled op laatste moment, is vrijwel onbereikbaar, chat bot werkt niet en als je ze dan spreekt onbehulpzaam/onbeschoft. LET OP niet met deze partij in zee gaan!
- Algemeen 1
Gewoon onmogelijk te communiceren met Belvilla.
Geen mail. Geen telefoon.
Chat loopt via buitenland, en daar kunnen ze geen antwoord geven op mijn vraag.
Er wordt in de voorlopige boeking een antwoord/bevestiging beloofd na 2 dagen.... 3 weken later nog steeds geen reactie van hen..
- Algemeen 1
Op het eerste zicht een heel mooi huis en prachtig gelegen. Maar dan…de buitenkeuken die uit elkaar viel, de tuinmeubelen die uit elkaar vielen, de droogrek die rechtgehouden moest worden door de paraplu voet omdat deze volledig doorgeroesterd was, de gordijnen in huis die loshingen, de vensters die niet goed afsloten en dikwijls een eigen leven begonnen leiden, de airco die niet werkte, het fornuis was kapot , de oven stuk….de verschrikkelijke stank van de aflopen die je op lege maag als kadobon kreeg …. Het was de eerste maal dat dit huis door bel villa verhuurd werd. Worden deze huizen op voorhand niet gecontroleerd? Dan kan je elke krot als bel villa op de site zetten. Zo is geld verdienen wel makkelijk. Gelukkig hadden we een lieve sleutel beheerder die ons zo goed mogelijk heeft door geholpen maar onze vakantie werd door al deze gebreken een stuk minder aangenaam
- Algemeen 3
Wegens een Jansenvaccin waren we niet meer welkom in Oostenrijk. Geprobeerd de reis om te boeken en/of te annuleren. Vertragende, slecht vertaalde, standaard antwoorden, geen antwoord, ontwijkende antwoorden; - in ieder geval nul service gericht. Gevolg is totale reissom kwijt zonder enige tegenprestatie. Frustrerend is dat er geen directe open communicatie mogelijk is.
- Algemeen 1
Ook dit jaar geen wintersport ivm quarantaine en geen boosterprik waarvoor wij nog niet in aanmerking kwamen in januari.
BOEK NOOIT BIJ BELVILLA, ze staan je nooit te woord, iemand aan de telefoon krijgen lukt niet, of je hangt een uur in de wacht en dan nog weet de dame in kwestie niet wat ze moet antwoorden.
wij hebben de reis weer verzet naar 2023 ( anders waren wij 2443,00 kwijt) en nu maar €1000, Schandalig zeker als je niet op vacantie kan. Dit bedrijf moet gestopt worden te bestaan. Of zij moeten 180gr draaien en zorgen dat mensen goed te woord staan en klanten tegemoet komen, of in ieder geval meedenken hoe het eventueel anders kan.
Ik heb geen goed woord over voor dit bedrijf!!!
- Algemeen 1
Ik had een review geschreven bij ons verblijf van vorige week.
Vakantiehuis in Kattendijke
Dit was mijn review.
Het huis is mooi, voorzien van alle faciliteiten. Maar heel erg achterstallig onderhoud. De bank en fauteuil zaten voor geen meter. Heel erg doorgezakt. We waren met zijn vijfen en er stonden maar 4 stoelen aan de eettafel. Gordijntje in slaapkamer kon niet omhoog. Bedieningshendel van de kraan in de keuken had ik iedere keer in mijn handen. Onderste lade van de vaatwasser zakte steeds naar beneden zodat het spoelmechanisme niet werkte. De spoelbak in de keuken lekkage, zelf verholpen. Waarschijnlijk al langer aan de hand, want het water stond onder het laminaat. Vandaar was er een sterke muffe lucht. Drong door in de slaapkamer. En vanuit de douche kwam ook een muffe lucht de slaapkamer in. De vloer was stuk van de badkamer. Daar lag een rubberen mat op. Enkele spots in de kamer, en buitenverlichting voordeur , keukenverlichting deed het allemaal niet. Enorme stank in de berging. Oncompleet servies. Wel heel vriendelijk ontvangen door de dame die het beheerd. Mochten er iets eerder in en iets later eruit.
Kreeg automatische mail, dat ik kon reageren voor meer uitleg.
Alles geprobeerd. Krijg alle mails terug. Online is het niet mogelijk contact met Belvilla te krijgen.
Had er nog wat geschreven in de e-mails die niet aankomen daar op welke manier dan ook. Dit er nog bijgeschreven :
Dit was niet wat we van een weekje in een huisje voor ogen hadden. We hebben er genoeg voor betaald. Maar teveel voor een huisje in deze toestand.
Dit waren wel veel gebreken. En die gescheurde vloertegels is zeer gevaarlijk. Daar zit hout onder dat aan het wegrotten is . En je zou er door kunnen zakken. En de stank , zeker in de slaapkamer hebben we niet als prettig ervaren. Advies :Dit huis moet eerst helemaal opgeknapt worden voordat het weer in de verhuur kan.
Vindt dit heel slecht van Belvilla. Wel van alles verhuren. Maar bij klachten geven ze niet thuis.
- Algemeen 4
Waarborg van 500 € werd na 3 weken nog niet terug gestort door huiseigenaar . En Belvilla geeft niet thuis :)
- Algemeen 1
In verband met de geldende coronamaatregelen hebben wij ons verblijf in België in oktober 2020 omgeboekt naar april 2021. Ook in april 2021 kleurde België wederom rood op de kaart en hebben we besloten om onze boeking om te boeken naar Nederland. In een telefoongesprek met Belvilla Nederland om te controleren of onze boeking correct was verwerkt, werd ons gevraagd of we uit dezelfde gezinssamenstelling bestonden, welke niet het geval was. Belvilla heeft aangegeven dat we om deze reden ook niet in Nederland konden verblijven, waarop teleurgesteld maar begrijpelijk van onze zijde werd ingestemd. Vervolgens verzaakt Belvilla de boeking in Nederland te annuleren en brengt het volledig bedrag als no-show in rekening. Ons inziens impliceert het bericht van Belvilla een annulering. 3,5 uur bellen, tig mails en 6 maanden later wordt er gereageerd, zonder de mailwisseling gelezen te hebben. We krijgen ons geld niet terug. Belvilla steekt hier zonder behoorlijk communicatie 344 euro in hun zak. Waar Belvilla hun laatste e-mail nog signeert met "customer service" zou ik deze schrijfwijze heroverwegen. Wat mij betreft: Nooit meer Belvilla! Dit na zo'n tien jaar trouwe klant te zijn geweest.
- Algemeen 1
Met 225 euro schoonmaakkosten verwacht je toch wel een heel schoon huis. Helaas was dit niet het geval. De keuken was niet schoon. Bij aankomst eerst zelf goed schoon moeten maken, waaronder veel serviesgoed. Ook veel spullen van eerdere huurders (of van eigenaar?) zoals aangebroken flessen olijfolie, kruiden, thee, vochtig toiletpapier e.d. Tevens in het vriesgedeelte van de koelkast nog levensmiddelen van anderen. De ramen van het huis waren vies en tuin slecht onderhouden. Tuinmeubilair was niet schoon en bijna allemaal stuk. Glijbaan stuk en afdak schuurtje ingestort. Onder de trampoline leek wel een plek om afval te dumpen (doeken, planken e.d.). Wij hebben vaker huizen gehuurd via Belvilla en nooit klachten gehad. Maar deze keer viel het dus erg tegen. Jammer, want we hadden onze kinderen uitgenodigd om ons 30-jarig huwelijk te vieren en hierdoor viel het erg tegen.
Review geschreven op site van Belvilla, maar deze is niet geplaatst. Geprobeerd contact te krijgen met Belvilla, maar niet gelukt….dit was de laatste keer dat ik een huis boek bij Belvilla.
- Algemeen 3
Een verkeerde boeking gemaakt en binnen 20 minuten voor dezelfde data een duurdere villa iets verderop in Italië geboekt. Ja hoor dat betekent een annulering en ze houden € 180,-- in hun portemonnee. Dieven zijn het. NOOIT meer Belvilla. Pas op !!!!
En probeer maar eens contact met ze te leggen. Zelfs op een brief naar het hoofdkantoor in Eindhoven wordt niet gereageerd.
- Algemeen 1
In 2019 boekte we een verblijf om met 16 vrienden een weekendje weg te gaan. Dit verblijf zou doorgaan in de zomer van 2020. Echter brak Corona uit en konden wij onmogelijk nog naar het buitenland met zo'n grote groep. We hebben hemel en aarde moeten verzetten om het weekend te mogen(!) verplaatsen naar het jaar erna. Echter was er opnieuw een Corona golf waardoor de regels ons opnieuw ervan weerhielden om op weekend te mogen in het buitenland met zo'n grote groep. Opnieuw weigerde Belvilla ons verder te helpen. Het verplaatsen of annuleren van het weekend zou ons bijna €1000 kosten! Uiteindelijk hebben we via de eigenaar van het huisje zelf kunnen overeenkomen dat we het weekend mochten verplaatsen. Deze overeenkomst was officieel vermits op Belvilla aangegeven werd dat het huisje geannuleerd was. Hier hebben we nooit een mail over gekregen om ons te informeren wat de volgende stappen zijn. Wanneer we even later Belvilla zelf opnieuw contacteren (wat niet gemakkelijk is met een klantendienst die niet via mail te bereiken is) blijkt dat wij te lang gewacht hebben om verdere acties te ondernemen. Dus ons recht om het gratis te verplaatsen geldt niet meer. Opnieuw zou het ons bijna €1000 kosten. Dus na vele uren aan de telefoon wachten op antwoord van Belvilla blijkt dat ik degene ben die in fout is gegaan, omdat ik te lang gewacht heb met hun job uit te voeren en ben ik alsnog bijna €1000 armer. BOEK hier alsjeblieft NIET.
- Algemeen 1
Het villapark zelf is heel mooi maar villa 338 is een schande voor de rest van het park. Het onkruid stond zowat overal en groeide ook doorheen de bankirai trap naar het water. Het terrasmeubilair was stuk en de kussens om erin te leggen waren vuil.
Ook slingerde er nog vanalles rond de villa zoals een opblaasbare zetel, een soort opblaasbare boot, roeispanen, ballen,... De buitenmuren waren heel vuil en ook binnen was het niet deftig gepoest zoals het gasvuur, eettafel, koelkast. Het vet druppelde letterlijk uit de dampkap. Ook zijn we zelf rondgeweest om de vele spinnen en stofnetten aan het plafond te stofzuigen. De berging was één groot rommelhok. We hadden geen internet toen we toekwamen en om dit op te lossen moest ik een kabelaansluiting nakijken. Toen ik hiervoor een kast moest verschuiven trof ik vanalles aan zoals confetti, plastic bekers, balletje en veel vuil. Het ergste was de BBQ waar de vleesresten nog aan de rooster plakten en sigarettepeuken in de BBQ zelf.
De master bedroom en bijhorende badkamer waren wel heel proper en het overige sanitair was voldoende proper.
De receptie op het park was de hele week gesloten dus geen assitentie of info bv. over fietsroutes.
De Belvilla service telefoon was wel ok; we hadden geen internet en zij hebben ons daarin bijgestaan zodat ik het probleem zelf kon oplossen.
Uiteindelijk hebben wij veel geld betaald voor een villa in schandalige onderhoudsstaat! Wij hebben foto's van dit alles ter staving.
Helaas kunnen wij met deze klacht NERGENS bij Belvilla terecht
- Algemeen 2
Zeer slechte ervaring met Belvilla en onderstaande klacht indienen lukt niet!
De vorige huurders hadden het verblijf dusdanig vies achtergelaten, dat de schoonmaak langer duurde dan waarmee rekening was gehouden, gevolg, we konden pas een dik uur later de bungalow betreden dan afgesproken.
We troffen toen wel een schone bungalow aan, maar de vaat was (nog) zo vies, dat we eerst alles hebben afgewassen.
Vanwege Corona vielen een paar bezoekers af, achteraf een geluk, het was wel erg vol/druk geweest als het aantal maximaal aantal volwassenen (conform de opgaaf op de website) aanwezig zou zijn geweest. Helaas was het bubbelbad defect, de tv-ontvangst slecht, de barbeque te vies om te gebruiken, een bank volledig doorgezakt en de houten buiten tuintafels/-banken waren erg verfloos en/of kapot. Bij klachten of het melden van defecten is tijdens het verblijf/weekend niet iemand beschikbaar.
Kortom, de locatie is kort en bondig te omschrijven als 'vergane glorie!'.
- Algemeen 1
Deze reis geboekt via Holidu en daarvan een factuur ontvangen. Van Belvilla later een factuur ontvangen die een hoger bedrag aangeeft. Getracht te mailen - mislukt. Getracht te bellen - mislukt. Uiteindelijk via FB een dame gevonden die het wel allemaal zou uitzoeken. Helaas na veel heen en weer chatten niet gelukt om tot een deal te komen. Klanten vinden ze niet zo belangrijk denk ik. Nu van Belvilla bericht gekregen dat mijn boeking was geannuleerd. Jammer ? Nu niet echt.
- Algemeen 1
Belvilla annuleerde 14 dagen op voorhand, zonder veel uitleg of alternatief. Dit was eind juni. We wachten nog steeds op de terugbetaling van ons bedrag! Vermoedelijk komt dit in september pas...
- Algemeen 1
Het huis voldeed niet aan de beschrijving. Er was geen vaatwasser aanwezig. De eigenaar zegt alleen sorry en doet niets. Wat mij boos maakt is dat Belvilla niet bereikbaar is. Het kost heel veel moeite om een telefoonnummer te vinden dat je kunt bellen en vervolgens sta je uren in de wachtrij. Bij nieuwe boekingen is er wel een medewerker via chat bereikbaar. Echt heeeel slecht. Je visitekaartje zou juist een goede klachtenafhandeling moeten zijn.
- Algemeen 1
Betreft april 2021. Reis ging niet door i.v.m. Corona. Belvilla zegt dat ze mijn geld teruggestort hebben, maar ze hebben een gedeelte van het reisgeld achtergehouden. Gestort op een niet meer bestaande bankrekening
- Algemeen 1
Moeten annuleren door Corona, proberen inmiddels al 9 maanden geld terug te krijgen van Belvilla. Bellen en mailen elke week met ze maar ze liegen je voor en houden je aan het lijntje. Ongelofelijk slechte organsatie
- Algemeen 1
Ten eerst de reis was geboekt voor 25-06-2021 naar Belgie, vanwege de corona niet duidelijk of wij in het huis terecht konden. Geen tot nauwelijks contact te krijgen met Belvilla, telefonisch al helemaal niet of een mailtje terug zonder duidelijk antwoord was op mijn vraag. Hierdoor voelde wij ons gedwongen om te annuleren, waardoor wij onze aanbetaling kwijt waren van 600 euro. Wat ik ook probeerde, het geld zijn wij kwijt. Nooit meer Belvilla voor ons en ik raad het iedereen af om bij hun een vakantie te boeken.
- Algemeen 1
Alle verhalen kloppen! . Onbehoorlijk te woord gestaan. Op de vraag we mogen niet naar België omdat het nog code oranje je, vraagt ze "je vertelt me een nieuwtje en hoe kom je aan die wijsheid" Staat bij RIVM was mijn antwoord. Had ze nooit van gehoord, volgens haar mochten de Shengen landen vanaf 6 mei weer reizen. Mocht het niet omboeken naar september, anders waren we ons geld kwijt. Ook 10 dagen voor het betalen kregen wij een aanmaning 2x op een mail hierover geen antwoord en op de plaats van bestemming wel elke dag de vraag om een review. Vakantie was niet ontspannen, we voelden ons niet prettig zo in België, durfden eigenlijk nergens heen. Voor ons zeker NOOIT meer Belvilla! Het geld van tv reclames kunnen ze beter gebruiken voor klantvriendelijkheid.(zie dat 2021 er niet eens bij staat als keuze boven)
- Algemeen 1
Wij hadden het huis gehuurd voor een weekend (twee nachten). Zonder enige reden zijn wij na vrijdag het huis uitgezet voor overlast. We hebben niemand gezien om enige waarschuwing te geven. Ze hebben gedreigd met de politie maar kwamen niet langs om een geldige reden toe te lichten.
- Algemeen 1
Wat een niet te bereiken baggerbedrijf, verkeerd geboekt, gelijk hersteld, kosten dezes 250 Euro, nooit van mijn leven boek ik nog iets daar, 45 minuten wachten aan de telefoon, email wordt niet beantwoord, je kan fluiten naar je centen zonder enig antwoord, PAS OP NOOIT iets boeken bij hun
- Algemeen 1
3 weken voor vertrek opeens een extra factuur van €71 zonder specificatie en ook niet bereikbaar voor vragen.
- Algemeen 2
Belvilla is onbereikbaar als je vragen hebt over je boeking in coronatijd. Geen e-mailadres waarnaar je naar toe kan mailen, en telefonisch onbereikbaar. Slechte service
- Algemeen 1
Liefst -1 hebben 5 dagen moeten 10 dagen quarantaine maakt hun niet uit. Geld kwijt of 350 eu annuleren of 300 verzetten maar betaal geen 800 voor 5 dagen vak oplichters zijn het
- Algemeen 1
Het is onmogelijk met belvilla in contact te komen wanneer heb geboekt en betaald verdwijnen ze. Heb nog een paar honderd euro van belvilla te ontvangen. Ze zijn nu niet meer te bereiken crimineel noem ik dat.
- Algemeen 1
Je boekt een vakantie maar kan vanwege code oranje niet naar de bestemming, tenzij je onverzekerd op reis wil gaan en het hele verblijf in quarantaine moet. Dit is voor Belvilla geen reden om te annuleren, zij komt immers haar verplichtingen na. Verzetten kan tegen meer dan de helft van het bedrag van de reissom. Communicatie loopt zeer stroef, ze draaien een script af aan de telefoon, denken niet oplossingsgericht, leven zich niet in in de situatie van de klant en gaan enkel voor het eigen gewin. Je moet je schamen als je voor zo’n organisatie wil werken. Voor ons NOOIT meer Belvilla.
- Algemeen 1
Hebben aanstaande mei een reis naar Denemarken geboekt. Ondanks corona restricties gaat dit volgens BelVilla gewoon door. Hun leveren een huisje en dat is beschikbaar. En dat je niet mag reizen en daar 10 dagen in quarantaine moet terwijl je maar een week gaat is niet hun probleem. Zeer teleurgesteld. Geen vakantie en je geld weg .
- Algemeen 1
Onterechte annulering vanuit Belvilla
- Algemeen 1
Door corona kunnen we niet met vrienden op Hemelvaartweekend. ik probeerde de reis te annuleren maar dit lukte niet, gewoon geen enkele manier om contact te krijgen en nu zijn we blijkbaar ons voorschot van € 470 kwijt
- Algemeen 1
Ik heb de reis niet kunnen doen, Belvilla hanteert echte maffiapraktijken. We boekten een verlengd weekend in een vakantiehuis in Nederland in november 2019 (voor de corona). dit voor het verlengd weekend van hemelvaart 2020. Toen waren er strenge coronaregels en konden we niet gaan. Niet zoveel problemen gehad om het te verzetten naar dit jaar hemelvaart. nu komt puntje bij paaltje, we kunnen niet gaan want de regels voor belgen zijn dat je tien dagen in quarantaine moet in nederland. dit gaat dus niet. wij willen gewoon herboeken en blijkbaar kan dit niet zonder 750 euro extra te betalen. Die quarantaine telt niet als reden, zij leveren alleen het huis zeggen ze. ECHTE MAFFIA. IK ZAL VOORAL HEEL SLECHTE RECLAME MAKEN
- Algemeen 1
Reis geboekt in april 2020, vanwege covid voucher voor 2/3 betaling, na 6 maanden pas restant teruggestort gekregen, ondertussen nieuwe boeking april 2021, voucher gebruikt en restant aan betaald doch ka nu weer niet doorgaan, Belvilla geeft mogelijkheid tot om boeken naar volgend jaar maar dan kost dit ruim €540,00 Extra!!! Dus ipkv ruim €900,00 nu dus €1500,00 of we MOETEN nu in april gewoon gaan. Afzettrij, schandalig, schurkachtige, profiteurs
- Algemeen 1
Reis maart 2021 Goed dat je deze site bezoekt. Boek niet via Belvilla. Hun standpunt is dat reizen mag, ook naar Duitsland. Ook al is het geen noodzaak. Het is maar een advies wat Rutten vraagt. En dat je dan minimaal 5 dagen in quarantaine moet, ach, de lokatie is geleverd dus ons valt niets te verwijten... Boeven!
- Algemeen 1
Wij hadden bij Belvilla een huis geboekt met mijn moeder en schoonouders. Wegens Corona was het van de regering uit niet mogelijk om met mensen van boven de 70 jaar samen te komen. Dis in ons geval zeker niet in èèn vakantiehuisje samen te leven. Ik heb op alle mogelijke manieren belvila proberen te bereiken maar zonder resultaat. Zij zijn met ons voorschot gaan lopen. Ik wil met belivila niets meer te maken hebben!!!!
Zij blijven mij lastig vallen en kan er niets aan doen!!!!
- Algemeen 1
Vlot en professioneel als het om een boeking gaat.
Ontoegankelijke en amateuristisch als het om recuperatie van een voucher gaat. Bij deze zijn ze een toekomstige klant kwijt. Jammer belvilla ;-(
- Algemeen 1
Wij hebben juist (al jarenlang)goede ervaringen met Belvilla. Er wordt prima met je meegedacht, ook in Coronatijd, mits je iemand te pakken krijgt. Dat blijft een zwak punt van Belvilla. Vandaar het rapportcijfer 9, anders was het een 10 geworden. De gemiddelde, lage waardering op deze site is voor ons dan ook niet herkenbaar. En ook bij een overboeking, stelt Belvilla zich klantvriendelijk op, hebben wij ervaren.
- Algemeen 9
Wij hebben 1 week voor vertrek contact opgenomen met Belvilla, daarvan kregen we te horen dat de vakantie niet door kon gaan omdat we met een te grote groep waren. Als wij niet contact hadden opgenomen, hadden we niks gehoord van ze. Maar goed, voucher gekregen die je na 6 maanden kon inwisselen voor geld. ondertussen 7 maanden later, nog steeds onmogelijk om het geld terug te krijgen of uberhaupt contact te krijgen met iemand van BelVilla. Echt belachelijk, wat moet ik hier nou mee?
- Algemeen 1
Na vorige jaar de pleuris uitbrak en onze vakantie in Denemarken niet door kon gaan een voucher gekregen die voor 31 december 2020 ingewisseld moest worden. Dus wij gedaan om dit jaar in de meivakantie naar Denemarken te gaan. Nu geen gehoor behalve hoge kost voor annuleren of omboeking...want ach je kan tenslotte naar Denemarken, ondanks de quarantaine verplichting die er dan is... Belachelijk! Geen service! Nooit meer hoek ik bij Belvilla
- Algemeen 1
Vila in september 2020 geboekt voor begin april 2021 toen voor deze periode nog geen reisbeperking gold. Vliegreis is door easyjet geannuleerd. Overheid adviseert dringend om thuis te blijven. Geen restitutie van de huursom want het is theoretisch mogelijk om te gaan....
graag uw reactie
- Algemeen 1
Belvilla maakt klanten blaasjes wijs en gaat met jouw geld lopen!
Ik had vorig jaar een vakantiehuis geboekt via Belvilla voor de Paasvakantie. Corona brak uit en de vakantie kon niet doorgaan. Ik kreeg een voucher en besloot die te gebruiken voor hetzelfde vakantiehuisje dit jaar. Ik denk: ik sluit een all-risk-verzekering af, dan loop ik niet het risico mijn geld kwijt te zijn.
De Belgische regering verbied haar onderdanen te reizen naar het buitenland tot einde van de Paasvakantie. Ik besluit het vakantiehuisje te annuleren en, net als vorig jaar, te herboeken naar de Paasvakantie volgend jaar.
Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie is en dus risico op annulatie krijg ik geen voucher. Geen nood denk ik: ik heb een all-rsik-verzekering. Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie was en dus een risico op annulatie wordt dat risico niet gedekt door (what’s in a name?) the all-risk-verzekering. In Nederland is het niet verboden met twee personen in een vakantiehuis te verblijven, dus is er geen reden om, omwille van Cororna, de reis te annuleren. Dat ik vanuit België niet op reis mag naar Nederland daar heeft Belvilla geen oren naar. Trouwens: in het geval ik WEL zou aanspraak kunnen maken op de all-risk (hahaha) verzekering, zou er toch nog 25% van de betaalde verblijfskosten afgaan.
Ik heb maar één woord: schurken. Oh neen, ik heb nog een woord: onbekwaam! Ik heb uuuuuren (maar echt uuuuuren) aan de telefoon gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen, mails spreken elkaar tegen,… Ik heb nog een woord: phising… want daar lijkt het allemaal wel sterk op. Ik heb een pak geld betaald zonder enige tegenprestatie. Belvilla staat bij mij en mijn kennissen vanaf heden dan ook aangemerkt als te mijden…. En ik wou dat ik deze webpagina hier eerder ontdekt had
- Algemeen 1
Blijkbaar toen wij boekte hadden we met 11 personen niet eens mogen boeken ivm de corona maatregelen in Belgie. Natuurlijk hadden ze dat even niet verteld. Nu mogen we geheel niet meer komen door de regels in Belgie...Konden het omboeken , wel voor een extra bedrag van 800 euro naar 30 april. Tja, waarschijnlijk kan je dan nog niet. Echt mega oplichters en we gaan er een advocaat op zetten. Dit is echt oplichting!
- Algemeen 1
Dramatische service van Belvilla totaal onbereikbaar heb 4 maanden lang geprobeerd te annullueren maar helaas geen telefonisch contact mogelijk en geen email. Geld weg. Nooit boeken bij Belvilla.
- Algemeen 1
We hebben een huis geboekt op Texel, via Booking.com. We konden gratis annuleren tot een week voor vertrek. Maar we annuleerden al 3 maanden voor vertrek. Toch is er een dag na de boeking bijna 200 Euro van onze creditcard gehaald. We zijn nu al bijna een half jaar bezig om ons geld terug te krijgen. Ze zijn zelf niet bereikbaar en dus via Booking geprobeerd. Helaas, 4 mails van hun verder nog steeds geen geld gezien..
Wij gaan niet meer bij Belvilla boeken.
- Algemeen 1
Belvilla respecteert de wettelijke regels rond corona niet. Een verbod op essentiële reizen is voor hen geen reden om te annuleren en ze vragen hoge omboekingskosten. Zeggen dat ze niet terugbetalen en dat je een voucher krijgt en later zeggen ze dan dat je wel terugbetaald had kunnen worden maar dat laten ze niet weten.
- Algemeen 1
Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs bij code oranje slaat Belvilla het dringende advies om niet te reizen van beide regeringen van Nederland en Frankrijk in de wind. Ze blijven van mening dat het een advies ze vergeten echter dat er ook NOODZAKELIJK reizen bij staat.
NOOIT MEER BOEKEN BIJ BELVILLA
- Algemeen 1
Belvilla zijn de grootste bedriegers die er rond lopen, zou eigenlijk,op Facebook,willen beginnen om zoveel mogelijk gedupeerden te krijgen, zodanig,dat samen iets gedaan kan worden.
- Algemeen 1
Belvilla heeft de dag voor vertrek geannuleerd i.v.m. corona. Maar wel nadat ze eerst de volledige reissom hadden geïncasseerd.
Ze komen terug met een corona voucher met uitgifte datum 06-06-2020.
Belvilla is op geen enkele wijze te bereiken. E-mail worden of niet beantwoord, of antwoord via automatische gegenereerde berichten soms zelfs in het duits.
Diverse keren gevraagd om uitbetaling van de voucher met het verzoek aan te geven wanneer betaling mag worden verwacht. Geen reactie dus.
Diverse reviews geplaatst. Zelfs een keer een reactie van Belvilla om contact met hen op te nemen. Maar wanneer je dan contact opneemt blijft het stil. Het is dus enkel een actie voor de buitenwereld om de indruk te wekken dat ze iets doen. Volgens mij liggen ze met de benen op tafel en in gedachten op een zonnig strand van ons geld.
Wat mij betreft mogen ze failliet gaan.
DUS NIET BOEKEN BIJ DEZE OPLICHTERS.
- Algemeen 1
21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variërende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip ‘jongeren’). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen ondernemen.
- Algemeen 1
21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variërende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip ‘jongeren’). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen onder nemen.
- Algemeen 1
Boeking gedaan via booking.com, tot mijn schrik is booking.com slechts tussen persoon en is de daadwerkelijk boeking Belvilla. Direct weer geannuleerd, zit nu al maanden op mijn geld te wachten, telkens doen ze de belofte dat het binnenkort teruggestort gaat worden. Het zijn gewoon oplichters.
- Algemeen 1
Bij Booking.com een huisje gehuurd met gratis annuleren.
Dit ook netjes op tijd gedaan maar bleek dat Belvilla toch 903 euro van onze creditcard had afgeschreven.
Contact met Belvilla opgenomen wat niet makkelijk lukt en zou geld terug krijgen.
Maar tot op heden nog steeds niet.
Heb nu ook de creditcard maatschappij aan het werk gezet omdT ik weinig vertrouwen meer in Belvilla heb.
- Algemeen 1
Ivm annuleren corona een voucher ontvangen van 435. Onmogelijk om in te wisselen. Technische fout, probeer morgen nog eens. Maar is wel mijn eigen betaalde geld!! Gewoon kwijt dus. Pure oplichting!!
- Algemeen 1
Op tijd geannuleerd op 4 november 2020. Zou het geld pas in januari terug krijgen. Eind januari geen geld op de bankrekening. Ze hadden een vergissing gemaakt en ik moet nu weer 4 tot 8 weken wachten op mijn geld
- Algemeen 2
Via Booking.com een appartement gehuurd voor 2 weken in Toscane. Kosten € 2400,=. Na de boeking gedaan te hebben zag ik dat dat via "partner" Bellvilla liep. Binnen 3 minuten boeking geannuleerd, want als ik ergens niet wil boeken is het wel bij Bellvilla. Keurig bericht van Booking.com dat reis werd geannuleerd. Tot mijn verbazing werd er wel een bedrag van € 724,= van mijn creditcard ingehouden door Bellvilla.ch. Inmiddels ook een nota van Bellvilla ontvangen. Contact gelegd met Booking.com die mij verwezen naar Bellvilla. Bellvilla gebeld en zij gaven aan dat ik recht had op een voucher. De man van de klantenservice vriendelijk bedankt en gezegd dat ik daar geen behoefte aan had maar mijn geld terug wilde. Het was een voucher of niets deelde hij me vriendelijk mede. Weer terug naar Booking.com. Zeer correct en vriendelijk geholpen door de klantenservice. (zoals het hoort!!). Binnen no-time een bericht van Bellvilla dat er een terugbetaling zou plaatsvinden. Let wel, dit was in november 2020. November geen terugbetaling. December geen terugbetaling. Januari maar eens aan de bel gegaan bij Bellvilla. Bleek dat ze in december geen terugbetalingen hadden gedaan om dat "het geld op was"?! Maar......het zou zeker voor eind januari 2021 teruggestort zijn. We zitten nu in februari 2021 en heb nog steeds de € 724,= niet terugontvangen. Klantenservice niet bereikbaar. Ik ben bang dat......
Maar nu weet ik ook weer waarom ik al jaren niet meer boek bij Bellvilla en lijkt het mij wijs dat Booking.com de benaming "partner" van Bellvilla zsm schrapt.
- Algemeen 1
Belvilla had in eerste instantie onterecht additionele kosten geclaimd. Waarbij ze to gaven dat dit inderdaad tegenstrijdig is met de wet. Maar dat ze het nodig hadden voor de betaling naar de eigenaar van het huis waar ik naartoe zou gaan. Zonder deze betaling mocht ik het huis niet in, maar ze konden het niet aanpassen. Hierdoor vroegen ze of ik het kon betalen en dan zouden ze het retour storten.Uit coulance en omdat er geen annuleringsregeling op zat heb ik dit gedaan. Het geld zou binnen een week terug op mijn rekening staan. Nu ben ik bijna drie maanden later en heb ik mijn geld nog steeds niet retour ontvangen.
- Algemeen 1
Wat een slecht bedrijf dit! Krijg dagelijks mail met advertenties maar over wanneer ik geld terug kan verwachten van annulering... Geen gehoor, niet bereikbaar voucher gekregen die ik niet wil en geen idee wanneer ik iets kan verwachten. Voor ons NOOIT meer belvilla.
- Algemeen 1
Beste, net geboekt voor 465.37€. Nu krijg ik bijkomend een factuur van Belvilla twv 372€. Waar komt deze vandaan? Dit is nergens geopperd, noch vermeld, hoewel dit een verplichting is.
Men zet dus misleidende informatie op de website?
In de hoofdmenu staat dat handdoeken en beddegoed erin begrepen zijn. Na de boeking weer niet. Dit is wederom misleidende informatie.
totale onduidelijkheid! FRAUDE en OPLICHTING
- Algemeen 1
Pas op met Belvilla!!!!!
Betaal pas op het allerlaatste moment. Want als je betaald is het einde service!!
Ik betaalde 2 dagen te vroeg, zie een foutje in de datum en moet vervolgens € 250,- omboekboete betalen!!!! Schande!
Had ik maar niet betaald, dan had het niets gekost!!! DAT ZIJN TOCH SCHANDALIGE PRAKTIJKEN!
Dus nogmaals. Pas op met boeken via Belvilla!
- Algemeen 3
Zijn nu meer dan 1jaar bezig om geld terug te krijgen na een anulering . Tel. Nooit te berijken. Mailtjes met onzin antwoorden geen antwoord. En beloftes die ze niet nakomen! Post adres nog niet gevonden. Reset iedereen af iets met belvilla te ondernemen.
- Algemeen 1
Onze contactpersoon was heel onduidelijk, schreef een email die een 5-jarige nog beter had kunnen schrijven. Er waren opeens bijkomende kosten die niet vermeld waren. Het annuleren koste ons het hele reisbedrag terwijl we nog geen twee dagen na de boeking hadden geannuleerd. Welke kosten zouden ze dan wel allemaal al niet gemaakt hebben die bij elkaar €600 kosten?? Het vinden van de annuleringsvoorwaarden is al een hele zoektocht op zich en heel onduidelijk. Ga hier nooit meer iets reserveren.
- Algemeen 1
Omdat we niet kunnen gaan ivm met code oranje belvilla zegt gewoon het is een advies geen verbod dus geen annuleringkosten terug wat een organisatie nooit meer boeken bij jullie 👋
- Algemeen 1
Beste mensen, trap er niet in en boek NIET bij Belvilla. Ze zijn bereikbaar zodra je je geld uit wilt geven maar zodra er iets mis gaat, maakt niet uit wat, zijn ze niet meer bereikbaar. Dit is het kastje van de muur beleid 3.0, nooit erger gezien! we hebben zwart op wit bewijs dat ze liegen en bedriegen om maar geen geld terug te hoeven geven. Toen we onze reis op tijd vanwege Corona hebben geannuleerd, had ik de slechte reviews al bekeken en heb ik foto's gemaakt van de annulering en het daarnaast laten filmen door de buurvrouw, ze beweren nu dat er geen annulereing is geweest. Woij hebben het filmpje nog en overwegen juridische stappen.
- Algemeen 1
Wij boeken altijd via Airbnb, een platform waar voordien alles was inbegrepen in de prijs 'lakens, handdoeken, water, verwarming, elektriciteit en zelfs de hond). Je wist voordien meteen wat je totaalprijs was, maar sinds de samenwerking met Belvilla, komen al deze kosten er ter plaatse bij. Het staat wel ergens in de kleine lettertjes, maar toch is het wennen voor ons. Bij ons laatste huis moesten we een forfait betalen voor gas, water en elektriciteit hoewel we haast niet binnen waren geweest en dus zeer weinig verbruikt hadden. Ik wil er wel aan toevoegen dat het verblijf in Stoumont een zeer gezellige, nette en comfortanele plek is met warm onthaal. Echt wel een aanrader los van de extra kosten.
- Algemeen 7
Mijn man had een kasteel geboekt met wat vrienden voor mijn 50ste verjaardag. Helaas door Corona kon dat niet doorgaan. Nou kregen we een voucher voor dat bedrag, echter de borg van 500 euro zat daar niet bij in. Nu ruim 3 maanden verder zelfs de borg nog niet terug gekregen. Vandaag nogmaals gebeld, maar de persoon aan de telefoon had er blijkbaar allemaal geen zin meer in, en hing gewoon op!! Wat een flut service, die voucher die snappen we echt wel. Maar zelfs de borg nog niet terug, is belachelijk en dan ook nog ophangen. Wij boeken nooit meer bij BelVilla!! Een 1 is nog teveel gegeven voor hun service...
- Algemeen 1
Bij aankomst liep er zoveel ongedierte in het huisje en zaten de vliegen waar je maar keek, dat wij besloten geen uur langer te blijven.
Na het indienen van onze klacht kregen wij half november eindelijk reactie. Van de totaal ruim 500 euro werd ons compensatie geboden van 179 euro. Omdat wij geen zin hadden in een ellenlang getouwtrek, zijn we hiermee akkoord gegaan. Dit bedrag zou binnen 8 weken overgemaakt worden. Helaas is er nog steeds niets overgemaakt. Op mails wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Waardeloze organisatie !!
- Algemeen 1
We hadden 5 dagen geboekt in het Sauerland/Duitsland.
Vanwege corona kon de reis niet doorgaan (code oranje voor onze reisbestemming).
Een paar dagen voor vertrek kregen we een automatisch bericht van Belvilla waarin ons een goede reis werd toegewenst !!!!
Reizen was echter niet mogelijk vanwege code oranje in Duitsland!!
Belvilla was met geen mogelijkheid te bereiken voor uitleg.
Heb uiteindelijk de gastvrouw benaderd, die ook aangaf dat ze geen gasten mocht ontvangen vanwege Covid-19.
Heb Belvilla meerdere malen geprobeerd te bereiken. Telefonisch was dat onmogelijk, wachttijden van meer dan 40 minuten (heb uiteindelijk 3 x zo geprobeerd maar kwam niet door).
Op mails werd niet gereageerd.
Wel kreeg ik een week nadat mijn reis normaal plaats zou hebben gevonden dat onze reis niet door kon gaan vanwege Covid-19 en dat ik recht had op een voucher (lekker op tijd)!
Werd vervolgens wekelijks bestookt met mogelijke accomodaties om de voucher te verzilveren, En dat terwijl Covid-19 nog steeds volop om ons heen is.
Op mails van mijn kant dat ik graag mijn geld terug wilde ontvangen na 6 maanden werd alleen gereageerd met de gebruikelijke mails hoe ik mijn voucher kan besteden.
Wat een waardeloos bedrijf dat ze bijna 7 maanden later nog steeds niet reageren op mijn mails.
Weet nog steeds niet hoe/of ik mijn geld terug krijg.
BOEK HIER NOOIT MEER!
- Algemeen 1
Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs het dringend advies om niet te reizen van beide regeringen van België en Nederland leggen ze naast zich neer. We zijn 80 % van de reissom kwijt terwijl wij ook een annuleringsverzekering hadden...
Diep teleurgesteld omdat wij een herinnering hadden gehad om de laatste deel van de reis te betalen... Wij hebben echter zo'n spijt om bij Belvilla een vakantie huis te huren, we zullen dit ook nooit meer doen en andere waarschuwen omtrent de communicatie en dan men 80% van de reissom als kosten worden opgeschroefd.
Ze zijn niet te bereiken en mails worden nauwelijks of niet beantwoord.
- Algemeen 1
Onze wintersportvakantie zelf geannulleerd ivm. Corona. We hadden al een deel betaald en minus de annuleringskosten hebben we een bedrag van bijna 600 Euro tegoed. Creditnota ontvangen in september. Na veel vijfen en zessen zijn we uiteindelijk akkoord gegaan met een betaling eerste week januari, nadat ze met de hand op het hart hebben beloofd dat ik daar echt op kon vertrouwen! Half december ontvang ik een mail dat de betaling is uitgesteld met minimaal 6 tot 8 weken. Geen enkele mogelijkheid om in contact te komen met Belvilla. Dat het allemaal lastig is snap ik, maar dat ze mensen niet terugbetalen en wel nieuwe boekingen aannemen in deze tijd, vind ik schandalig. Dat het vervolgens op geen enkele manier mogelijk blijkt te zijn om contact te krijgen is gewoonweg misdadig te noemen. Tijd voor actie! Ik ben er meer dan klaar mee. Voor mij nooit en te nimmer Belvilla meer. Een 1 is nog veel te hoog!
- Algemeen 1
Ik voel me helemaal belazerd en opgelicht door Belvilla. 350,- euro voor een huisje betaald een dag later wordt de boeking geannuleerd door Belvila!! De reden zeggen ze kort gezegd, omdat door corona beperkingen in Duitsland mag alleen zakelijk boekingen doen!!!en dit zeggen ze achteraf als je helemaal de boeking afbetaald hebt. Bellen helpt ook niet want tenderest is altijd een lage wachttijd van soms meer dan half uurtje en ten tweede het werd gezegd, je had moeten t weten!!? Er is al drie weken dat ze nog geen resterend geld aan mij overgemaakt hebben. Kortom ontzettend slecht behandeld. Ik raad iedereen af om nooit boekingen doen via deze site.
- Algemeen 1
Geen enkele reactie te krijgen op mijn vraag over annulering.
- Algemeen 1