Schrijf een ervaring over Novasol en maak kans op mooie prijzen!

Novasol

Url: https://www.novasol.nl/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol
Novasol won in 2017 de Reisgraag award Novasol won in 2018 de Reisgraag award Novasol won in 2019 de Reisgraag award

Op 28 december 1968 werd de reisorganisatie NOVASOL opgericht onder de naam Nordisk Ferie. De organisatie begon met de verhuur van vakantiehuizen in Noorwegen. Inmiddels is het de grootste aanbieder in vakantiehuizen in Noord-Europa onder de naam NOVASOL. Bij de reisorganisatie staat de klant centraal. NOVASOL handhaaft drie kenmerken: kwaliteit, service en geloofwaardigheid. Ze onderscheidt zich van andere organisaties door het leveren van kwaliteit met optimale, persoonlijke service die geloofwaardig is. De kwaliteit wordt gewaarborgd door vertrouwensvolle samenwerking met de huiseigenaren. Het motto van de reisorganisatie is: 'U krijgt wat wij u beloven – en het liefst nog ietsje meer!'.

NOVASOL heeft vakantiehuizen in maar liefst 28 landen. Ze hebben onder andere vakantiehuizen staan in Slovenië, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Luxemburg, Albanië, Tsjechië en Turkije. Waarbij ze talrijke servicebureaus in de vakantiegebieden hebben. Geniet van een warm land in je eigen vakantiehuisje of loop door de natuur dichtbij de natuurhuizen. Daarnaast hebben ze veel thema's waaruit je kunt kiezen. Een aantal van deze thema's zijn: vakantiehuis met zwembad, op vakantie met de hond, visvakantie aan het water, drijvend vakantiehuis, stedentrips in Europa en gezinsvakantie met de kinderen. Kies een ideaal gelegen villa, een luxe landhuis of een prachtig appartement aan zee.

Het hoofdkantoor van de reisorganisatie is gevestigd in Virum, Denemarken. Voor contact kan je bellen of mailen naar NOVASOL. Ze zijn ook vindbaar op Facebook, Youtube en Instagram.

op 19 oktober 2020 bestemming: Nederland / Hoge Veluwe, reisperiode: november 2020

Dirk De Ryck België.
Oorspronkelijk reis geboekt van 1 mei tot 8 mei 2020 op de Hoge Veluwe ( Emst )met Novasol( waar wij tot nu verschillende reizen mee gedaan hebben en steeds tevreden waren, de “ tot nu toe “ is heel belangrijk !)
Wegens Corona is dit dankzij de gulheid ???van Novasol ongeboekt geweest naar begin november naar Nunspeet , mét opleg( vakantiehuis HGE084) Nu probeerden wij nog eens te herboeken wegens 2de wave Corona : Novasol= A brick wall ! Wij moeten als Belg 10 dagen in quarantaine als we NL binnenkomen. En als we thuiskomen nog eens... leg dat maar uit aan je werkgever. Als dat geen overmacht is. Laatste maal Novasol ! Men zegge het voort... Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2020 bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2020

Een 1 is nog teveel! Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2020 bestemming: Nederland / Baarle-Nassau, reisperiode: oktober 2020

Met stijgende verbazing heb ik kennisgenomen van uw antwoord op mijn email van 14.10.2020. Blijkbaar ben ik niet de enige klant, die uw handelswijze aan de kaak stelt, want op de site www.reisgraag.nl stromen de negatieve ervaringen van klanten met Novasol binnen. En terecht, want in alle gevallen staat de klant niet op nummer 1, maar Novasol zelf en de verhuurder. Ik adviseer u om kennis te nemen van deze stortvloed aan klachten.

U geeft opties aan:
• Wij kunnen wel gebruik maken van het gehuurde huis, maar moeten dan wel met een kleiner dan beoogde gezelschap (drie huishoudens bestaande uit grootouders en twee gezinnen met elk twee kinderen) hier verblijven. U verwijst daarbij naar de stevige maatregelen, die op dinsdag 13-10-2020 werden afgekondigd door het kabinet, geven o.m. aan dat in een vakantiehuis een gezelschap mag bestaan uit maximaal vier personen (excl. kinderen t/m 12 jaar) tenzij het bestaat uit één huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan vier personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren of te verhuren…..

Uw oplossing is: gewoon met één huishouden er naar toe gaan!

U gaat volstrekt voorbij aan het feit dat wij op 14.11.2019 een groot huis boekten, omdat we met drie huishoudens een familieweekend wilden houden. Niet om nu, volgens uw suggestie, met één gezin in een 10-persoonshuis te gaan zitten. Aanvankelijk was dat verblijf gepland in Friesland (huisnummer HFR325) en daarna is vanwege het uitbreken van het coronavirus de boeking op 24.03.2020 omgezet naar een verblijf in Noord-Brabant (huisnummer HNB120).

• We hadden de boeking om kunnen zetten tot 40 dagen voor aankomst….
Welnu, onze aankomst is op 23 oktober 2020. Uw bericht over die omzetting kwam begin oktober 2020 binnen. Al hadden we gebruik willen maken van deze mogelijkheid, dan nog had dat niet gekund, omdat u deze melding te laat aangeeft.

• Annuleren met 100% kosten volgens de huurvoorwaarden….
We kunnen niet terecht met het beoogde gezelschap als gevolg van de coronacrisis. U gaat daar volledig aan voorbij, schermt met huurvoorwaarden en forceert een annulering, die voor u heel voordelig uitpakt.

• Als u niet komt en wij kunnen het verhuren dan krijgt u 75% terug…..
Dat lijkt om iemand een worst voor houden. Het moet Novasol intussen toch ook wel duidelijk zijn, dat als gevolg van de meest recente corona-maatregelen niemand een 10-persoonshuis gaat huren in deze periode! De ANWB heeft dat in ieder geval wel begrepen en heeft duizenden klanten toegezegd het betaalde bedrag terug te storten.

• NOVASOL is enkel verantwoordelijk voor de losse accommodaties en niet de reis naar het verblijf toe, waardoor een eventuele nieuwe uitbraak of aangescherpte maatregelen buiten onze macht vallen. Het is dan helaas niet mogelijk om de betaalde huursom terug te ontvangen en wij werken niet met vouchers.
Novasol geeft aan enkel verantwoordelijk te zijn voor de accommodatie. Waaruit bestaat die verantwoordelijkheid? Die neemt u niet, want u verhuurt doodgewoon een 10-persoonshuis, terwijl dit niet mag.
Eerder werkt u wel met vouchers, vanwaar deze omslag? Ik snap het wel, het gaat om een verdienmodel, waarbij de klant het gestorte bedrag simpelweg kwijt is. De uitspraak dat Novasol de verplichtingen jegens de vakantiehuiseigenaar moet nakomen spreekt boekdelen. Die moet voor niet verrichte zaken toch, net als Novasol, zijn geld krijgen over de rug van de klant. De verplichtingen jegens de klant blijven uit…..het is maar een nummer, toch?

Samenvattend kom ik tot de volgende conclusies:

• Novasol wil op geen enkele wijze tegemoet komen aan de klant, die bereid is genoegen te nemen met een voucher, maar wat Novasol nu doet lijkt richting diefstal te gaan
• Novasol informeert de klant veel te laat over de mogelijkheden van een omboeking
• Novasol maakt wel even uit in welke samenstelling wij gaan verblijven in een vakantiehuis
• Novasol heeft een, moreel gezien, negatief verdienmodel.
• Als klant willen wij ons geld terug of een voucher die geldig blijft tot “betere” tijden Bezoek Novasol

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen