Schrijf een review
Info over Novasol
Op 28 december 1968 werd de reisorganisatie NOVASOL opgericht onder de naam Nordisk Ferie. De organisatie begon met de verhuur van vakantiehuizen in Noorwegen. Inmiddels is het de grootste aanbieder in vakantiehuizen in Noord-Europa onder de naam NOVASOL. Bij de reisorganisatie staat de klant centraal. NOVASOL handhaaft drie kenmerken: kwaliteit, service en geloofwaardigheid. Ze onderscheidt zich van andere organisaties door het leveren van kwaliteit met optimale, persoonlijke service die geloofwaardig is. De kwaliteit wordt gewaarborgd door vertrouwensvolle samenwerking met de huiseigenaren. Het motto van de reisorganisatie is: 'U krijgt wat wij u beloven en het liefst nog ietsje meer!'.
NOVASOL heeft vakantiehuizen in maar liefst 28 landen. Ze hebben onder andere vakantiehuizen staan in Slovenië, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Luxemburg, Albanië, Tsjechië en Turkije. Waarbij ze talrijke servicebureaus in de vakantiegebieden hebben. Geniet van een warm land in je eigen vakantiehuisje of loop door de natuur dichtbij de natuurhuizen. Daarnaast hebben ze veel thema's waaruit je kunt kiezen. Een aantal van deze thema's zijn: vakantiehuis met zwembad, op vakantie met de hond, visvakantie aan het water, drijvend vakantiehuis, stedentrips in Europa en gezinsvakantie met de kinderen. Kies een ideaal gelegen villa, een luxe landhuis of een prachtig appartement aan zee.
Het hoofdkantoor van de reisorganisatie is gevestigd in Virum, Denemarken. Voor contact kan je bellen of mailen naar NOVASOL. Ze zijn ook vindbaar op Facebook, Youtube en Instagram.
Ervaringen met Novasol
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 2776 reviews over Novasol lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 april 2012 door Heleen B..
Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Landal GreenParks, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net en Belvilla. Al deze organisaties samen hebben in 4.489 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Novasol scoort dus gemiddeld 1,5 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend positief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Novasol heeft deze publieksprijs gewonnen in 2020,2019,2018,2017.
Novasol krijgt gemiddeld een 7,3
op basis van 2776 ervaringen:
7,3
+ Ervaring delen
Anneke Vleeshakker
op 30 mei 2025
bestemming: Frankrijk / Aubas, reisperiode: mei 2025
Wat een armoedig huis, alles is afgeleefd en misschien moet Novasol hier maar eens een kijkje nemen want ze weten niet wat er onder hun naam verhuurd wordt.
Een tip voor de eigenaar, ga zelf eens een week in dit huis doorbrengen om zo te ervaren hoe gebruiksvriendelijk en de sfeer in dit huis is.
En wellicht ontdekken zij ook de 12 kapotte/gebreken in dit huis, welke wij aantroffen bij aankomst of tijdens gebruik.
Tip! neem handdoeken mee er is 1 handdoek per week per persoon aanwezig.
Van alles zijn foto’s aanwezig mocht u deze willen zien.
Pluspunten:
1 ster voor het schone huis
1 ster voor de geweldige plek
lijst met mankementen bij aankomst.
De bank en stoelen afgedekt met dekens
1 lamp kapot in de afzuiger
1 ligbed buiten gescheurd en wiel eraf
kookpannen zonder deksels
steel steelpan los en doorgerot (gevaarlijk met hete vloeistof als definitief afbreekt)
1 parasol kapot en alle pennen eruit met een beetje wind valt deze met tafel en al om omdat een zware voet ontbreekt
1 parasol zit geen optrektouw meer aan dus heel zwaar te bedienen.
er lopen een heel leger grote zwarte mieren rond het zwembad en op de rand zitten kan al helemaal niet want je krijgt de splinters in je ….. Het houten dek zoals op de foto bestaat niet.
1 gescheurde tuinstoel (staat op scherp)
haakjes badkamer kapot draaien om
Verroeste BBQ (onhygiënisch)
Schaar ontbreekt (is essentieel in keuken)
voortdurende rioollucht
René Schaap
op 22 mei 2025
bestemming: Denemarken / Esbjerg, reisperiode: april 2025
Onze in februari geboekte vakantie werd 1 dag van te voren door Novasol geannuleerd. Omdat er geen vergelijkbaar alternatief was gekozen voor terugbetaling. Op de terugbetaling wachten we nog steeds. Na meerdere keren bellen met Novasol geven ze aan dat ze er niets aan kunnen doen. NIET BOEKEN BIJ DEZE CLUB!
Corina
op 15 mei 2025
bestemming: Frankrijk / Fongauffier, reisperiode: mei 2025
Wij hebben geboekt en alles op voorhand betaald. Schoonmaak kostte ons 153 euro en een bedlinnen + handdoeken pakket voor 5p nog eens 125 euro extra.
Bij aankomst was er niemand te vinden ondanks dat we op tijd waren. Na contact met Novasol, die de eigenaren telefonisch niet te pakken kregen, mochten we een hotel zoeken. Het was inmiddels 20:00 uur. Op de valreep kwam een oude man en die kon ons het huisje laten zien. Misleidend was de tekst al omdat het binnenzwembad in een ander gebouw was. Bij aankomst waren er geen schone bedlinnen en geen handdoeken. Dus wij Novasol gebeld om dit aan te geven en dat we hier niet konden verblijven. Hals over kop iets anders gevonden via Booking.com. Volgende ochtend zou Novasol telefonisch contact met ons opnemen. Ik wacht nog steeds op hun telefoontje… ondertussen krijgen wij ons geld niet terug. Er is 0 verantwoordelijkheidsgevoel en het lijkt me logisch dat je niet in een huis verblijft waar je geen beddengoed hebt.
Zeer teleurstellend en voor ons nooit meer Novasol. En ik geef niet op! Wij staan in ons recht want wij hebben niet gekregen wat wij betaald hebben. En de schoonmaak… tja lijkt me logisch dat die niet na ons bezoek van 10 minuten plaats hoeft te vinden.
Het ergste van alles vind ik nog de teleurstelling van de kinderen. Dat je weg moet van een zwembad waar we een leuk weekend zouden hebben. 2000 km voor niets gereden. Zouden zij eigenlijk ook mogen vergoeden, net als de nacht die we noodgedwongen moesten boeken om überhaupt in een schoon bed te kunnen slapen…
Patrick
op 8 mei 2025
bestemming: Denemarkenn / Romo, reisperiode: mei 2025
Ongehoorde slechte service, geboekt een aanbetaald voor een huisje in Denemarken. Dan wordt zonder overleg het huisje gewisseld voor een duurder huisje. Niet oké, maar goed we waren nog steeds op dezelfde locatie op vakantie. Dan problemen met het aantal slaapplaatsen voor volwassenen. En toen ineens het berichtje dat de eigenaar dat huisje gewoonweg uit de verhuur heeft gehaald en Novasol geen gepaste oplossing heeft. Of je zelf maar iets anders wil gaan zoeken. Ontoelaatbaar zoiets! Wij boeken er nooit meer een vakantie.
Peter Roerig
op 7 mei 2025
bestemming: Denemarken / Gronhoj, reisperiode: april 2025
Novasol boeking Grønhøj:
Upon arrival keybox was easy to find.
Less good was that we missed a map with instructions how to operate: tv, heating, oven, was/drying machine, microwave. This will help future guests.
Cleaning was not done very well, had to clean kitchen equipment ourselves and found a Dick under a bed, not cleaned…?
The temperature was very high, for 2 days above 27 degrees Celsius. We tried everything, and finally found that 2 heating controls had empty batteries. After switching good batteries we could manage the temperature.
The beds were quite comfortable and also the couch in the living was very nice.
Kitchen well-equipped with fridge, freezer, dishwasher, microwave, oven, 4 pans cooking, coffeemachine, waterboiler.
Dining table was of a good size.
Very large flatscreen tv with all streaming services and a chromecast.
There are 3 bedrooms (2 single beds, 1 double bed + 1 bunk bed, 1 double bed + 1 single bed squeezed under the ceiling, 1 bed in the livingroom). This suggests this house is suitable for 10 persons, however max 6 is advisable.
A swimming pool and hottub and sauna, very enjoyable.
Outside terrace with 2 tables and lots of chairs, and a large BBQ. The toys (like Kubb) to play outside were not there.
Overall, we had a very enjoyable week, every day several nice walks on the beach, we spotted some wild birds and even 2 deer.
Ricardo
op 27 april 2025
bestemming: Denemarken / Middelfart, reisperiode: april 2025
Alles was vies smerig en goor
Bloed in alle dekens kapot koelkast kapotte oven alles was gewoon te vies om aan te pakken
Brood rooster in 20 jaar niet gepoetst enz meteen contact opgenomen kwam iemand van novasol ging bellen met iemand toen kwam de eigenaar gooide alle vieze dekens na beneden en we konden na een ander appartement na beneden was zeker niet wat we zouden boeken en was niet veel beter .
Echt zo vies nooit meer novasol bah bah
Daphne
op 25 februari 2025
bestemming: Denemarken / Trend, reisperiode: februari 2025
Boek nooit bij Novasol! Smerig, ijskoud huis en geen hulp van klantenservice. Schandalig!
Pansier
op 30 januari 2025
bestemming: Spanhe / ALTEA, reisperiode: januari 2025
Vuil erg vuil 120euro schoonmaakkosten betaald en de keuken laag vol met etensresten Het bed was geel van de vlekken en doorgezakt en de contactpersoon heeft ons uren later wachten want ze was druk toen de de sleutel binnen lag en wij buiten stonden voor vertrek belden om 10 uur en om 4 uur belde ze terug, nooit meer boeken via novosol
Jelma Gjaltema
op 11 januari 2025
bestemming: Nederland / Schoonloo, reisperiode: januari 2025
Heb 4 weken geleden een stacaravan in Shoonloo geboekt en betaald i.v.m. een bluesconcert in Grollo. Krijg ineens bericht dat de caravan niet beschikbaar is en verder niks anders in die omgeving. Mag geld terug of naar een andere regio omdat in deze regio niks meer te vinden is. Maar wat heb ik aan die oplossingen, had geboekt om naar Grollo te gaan.
Zeer slecht en de oplossingen heb ik niks aan.
Cor Vernooij
op 9 januari 2025
bestemming: Nederland / Den Ham, reisperiode: maart 2025
Ben uren bezig geweest om de betaling rond te krijgen. Stond op het punt de boeking te annuleren.
Bekijk 2776 ervaringen over Novasol
Artikelen