Schrijf een ervaring over Novasol en maak kans op mooie prijzen!

Novasol

Url: http://www.novasol.nl/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol
Novasol won in 2017 de Reisgraag award Novasol won in 2018 de Reisgraag award

Novasol begon in 1968 als een kleine onderneming onder de naam Nordisk Ferrie. De organisatie verhuurde toen alleen nog accommodaties in Noorwegen. Novasol is door de jaren heen uitgegroeid tot een van de grootste aanbieders van particuliere vakantiehuizen binnen Europa. Het is nu een internationaal bedrijf met jarenlange ervaring en een uitgebreid netwerk. Inmiddels zijn er ruim 44.000 vakantiehuizen te boeken, gelegen in 29 landen van Scandinavië tot aan de Spaanse kust. De vakantiehuizen, appartementen en luxe villa's zijn er in allerlei soorten en maten. Kies bijvoorbeeld voor een accommodatie bij het strand of met een (privé)zwembad, sauna of speeltuin. Ook met kinderen kun je dus een heerlijke vakantie beleven in een van de huizen van Novasol.

Het leveren van kwaliteit, geloofwaardigheid en een persoonlijke service staan voorop bij Novasol, de reisorganisatie doet er alles aan om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Novasol is onderdeel van RCI Vacation Rental Network/Wyndham Worldwide. Het hoofdkantoor is gevestigd in Virum, Denemarken. Tijdens de vakantie kun je eventueel ook terecht bij een van de 16 servicekantoren die zijn gevestigd op diverse bestemmingen in Europa.

op 17 juli 2018 bestemming: Frankrijk / Corsica, reisperiode: mei 2018

Via Novasol huis gehuurd in Corsica-Sotta eigenaar wist van rupsenplaag mei tot juni en heeft toch verhuurd, geen gebruik kunnen maken van de tuin en zwembad daar er dagelijks diuzende rupsen buiten zaten, zijn dan noot gedwongen op stap gegaan. Hij meld dit niet aan Novasol en blijft rustig verhuren weken na ons verblijf waren niet geboekt en toen we thuis kwamen zagen wij dat hij toch verhuurd had voor 2 weken na ons al hoewel hij wist dat er duizende rupsen overal zaten dit was een domper op ons welverdiende verlof dat ook nog eens duur was, maar dit is in normaal omstandigheden de locatie wel waard. Ook TV en wifi werkte niet gedurende ons verblijf,, technieker geweest en nadien werkte de tv weer niet wifi roeter was kapot en kon 2 weken duren voor er een nieuwe geplaatst werd klacht ingediend bij Novasol maar daar ik op de moment zelf geen contact ter plaatsen met hen nam, zal ik heel waarschijnlijk niets moeten verwachten, heb sinds kort een mail gestuurd naar een Sales verantwoordelijke van Novasol en wacht nu op zijn antwoord i.v.m schadevergoeding die ik van de eigenaar verwacht daar hij wist dat er jaarlijks een rupsenplaag is en dit niet heeft gemeld aan Novasol.

  • Algemeen 5
op 1 juli 2018 bestemming: Frankrijk / fleurac FAD 339, reisperiode: juni 2018

Helemaal niet wat Novasol beschrijft betreffende de grote tuin(30.000 vierkante meter). Deze tuin is voor meer dan 3/4 afgesloten voor de schapen van de eigenaar. Dit met een 3 tal boven elkaar gespannen koordjes waar dmv zonne-energie lichte stroom wordt opgezet. Onze hond sprong daar moeiteloos over wat niet naar de zin was van de eigenaar. Hadden wij zoiets op voorhand geweten hadden wij zeker dit vakantiehuis niet geboekt(wij zaten in de tuin met stress). Vuil binnenin, huis hangt letterlijk vol met spinnenwebben. Douche met schimmel( en spinnen), wc bril is oud en vies aan de onderkant en de wc pot vuil en bruin. Koffiezet apparaat hebben wij niet kunnen gebruiken, was vies en had zelfs geen deksel op de koffiekan (wat volgens de eigenaar niet nodig blijkt te zijn)? Servies hebben we een beurt gegeven in de vaatwas want daar zat zand tussen de borden.Contact opgenomen met Novasol en om een lang verhaal kort te maken stelde de eigenaar voor om het huis door zijn poetsvrouw opnieuw te laten poetsen op een door ons gekozen dag en uur. Kwamen wij thuis op die dag 2 uur vooraleer de poetshulp zou arriveren aan na boodschappen gedaan te hebben en stelden vast dat de eigenaar zichzelf toegang tot de woning had verschaft om te poetsen! Onze hond (die thuisgebleven was) had hij buiten gelaten samen met de hond die hij bij zich had. Alle persoonlijke spullen lagen dan ook in de woning terwijl de eigenaar daar zonder ons medeweten aan het "poetsen" was... enkel de spinnenwebben boven het bed waren verwijderd met een lange mop. De rest was idem dito zoals het voordien was! De poetsvrouw had niet terug durven komen poetsen volgens de eigenaar voor "represailles"?! Voor de grote tuin die ons werd beloofd en waar nu schapen op graasden had meneer ook een oplossing gevonden. Hij had een hekje opengezet waar de hond in een gedeelte van de tuin kon en had het stuk die nog afgesloten liet voor zijn schapen met nog een extra plastic lint boven de touwtjes afgespannen. Geen ideale afspanning voor een hond (ze kunnen er gewoon door de draden kruipen of er onderdoor. Mevrouw van Novasol die ik de dag voordien aan de lijn had (en waar we de problemen hebben voorgelegd) zou haar manager contacteren en de dag nadien of 2 dagen erna terug contact opnemen. Wij zijn nu reeds 2 dagen terug thuis en nog niks gehoord van Novasol. Een vakantie met ergernissen,wat een spijtige zaak en een verloren , gestresste vakantie voor ons. Novasol onwaardig wat ons betreft. Onze raad: laat U niet misleiden door de buitenkant van dit huis!! Begin dit jaar boekten wij reeds een tweede vakantie bij Novasol in Frankrijk....fingers crossed!! Jammer dat hier geen foto's kunnen gedeeld worden. En ja... de quotering 3 geven wij voor het uitzicht vanuit de tuin.

  • Algemeen 3
op 27 juni 2018 bestemming: Denemarken / ebeltoft, reisperiode: mei 2018

Twee dagen voor we op vakantie zouden gaan overleed mijn vader. gebeld met Novasol, geannuleerd en drie dagen later werd het geld al teruggestort. we waren liever op vakantie gegaan, maar het was nu eenmaal niet anders.

  • Algemeen 10

Meer ervaringen

Nieuws