Novasol

Url: https://www.novasol.nl/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol
Novasol won in 2017 de Reisgraag award Novasol won in 2018 de Reisgraag award Novasol won in 2019 de Reisgraag award Novasol won in 2020 de Reisgraag award

Op 28 december 1968 werd de reisorganisatie NOVASOL opgericht onder de naam Nordisk Ferie. De organisatie begon met de verhuur van vakantiehuizen in Noorwegen. Inmiddels is het de grootste aanbieder in vakantiehuizen in Noord-Europa onder de naam NOVASOL. Bij de reisorganisatie staat de klant centraal. NOVASOL handhaaft drie kenmerken: kwaliteit, service en geloofwaardigheid. Ze onderscheidt zich van andere organisaties door het leveren van kwaliteit met optimale, persoonlijke service die geloofwaardig is. De kwaliteit wordt gewaarborgd door vertrouwensvolle samenwerking met de huiseigenaren. Het motto van de reisorganisatie is: 'U krijgt wat wij u beloven – en het liefst nog ietsje meer!'.

NOVASOL heeft vakantiehuizen in maar liefst 28 landen. Ze hebben onder andere vakantiehuizen staan in Slovenië, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Luxemburg, Albanië, Tsjechië en Turkije. Waarbij ze talrijke servicebureaus in de vakantiegebieden hebben. Geniet van een warm land in je eigen vakantiehuisje of loop door de natuur dichtbij de natuurhuizen. Daarnaast hebben ze veel thema's waaruit je kunt kiezen. Een aantal van deze thema's zijn: vakantiehuis met zwembad, op vakantie met de hond, visvakantie aan het water, drijvend vakantiehuis, stedentrips in Europa en gezinsvakantie met de kinderen. Kies een ideaal gelegen villa, een luxe landhuis of een prachtig appartement aan zee.

Het hoofdkantoor van de reisorganisatie is gevestigd in Virum, Denemarken. Voor contact kan je bellen of mailen naar NOVASOL. Ze zijn ook vindbaar op Facebook, Youtube en Instagram.

op 21 oktober 2021 bestemming: Duitsland / Trierweiler, reisperiode: augustus 2021

Huisje was vies, vuil en erg vochtig. Het huisje voor 5 personen zou schoon en zuiver opgeleverd worden. Bij aankomst zat de drek in de kastjes en ladeís. Stond de schimmel op de muren en langs de randen van de keuken, badkamer, slaapkamers en huiskamer. Ook was het huisje NIEt geschikt voor 5 personen, daar er nog niet genoeg bestek, glaswerk en potten en pannen aanwezig was voor 3 personen. Om maar niet te spreken over de schimmel in de koelkast, wasmachine en diepvries te spreken. Het heeft mij 20 mails, telefoontjes en een hele hoop ellende gekost voordat Novasol reageerde en met een schamele vergoeding ons probeerde te lijmen. Nooit meer Novasol, echt nooit meer. Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2021 bestemming: Frankrijk / Carteret, reisperiode: oktober 2021

Appartement vreselijk vies. Niet genoeg beddengoed, handdoeken etc. Niemand te bereiken van de organisatie. Appartement beheerder sprak alleen Frans en dat in turbo tempo! Ook bijna nooit te bereiken. Mijn Frans is niet slecht maar ze was bijna niet te verstaan. Novasol heeft zijn zakken niet op order en lijkt het wel op oplichterij. Hoe kan het dat deze organisatie bij jullie zelfs een paar keer een prijs heeft gewonnen? Zeer onder de maat allemaal. Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Denemarken / Strib, reisperiode: september 2021

Deze organisatie maakt niet waar wat ze beloven. De fotoís van het huisje zijn gemaakt met een groothoeklens waardoor deze groter lijkt. Ernaast ligt een huis met dakterras dat zo in het huis en de tuin kijkt. Het sleutelaars is heel erg ver van het huisje.
De bizarre verrassing kwam thuis. Voor een week in de eerste week van september werd 90 euro elektriciteit in rekening gebracht terwijl er nauwelijks stroom is gebruikt. Voor het water werd 9 euro per m3 in rekening gebracht. Dit komt erg dicht bij oplichting.
Wij gaan nooit maar dan ook nooit meer met Novasol Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2021 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2021

Wij hadden geboekt 14 dagen in malgrat de mar in een appartement.
foto's op novasol zagen er wel belovend uit, maar echter bij aankomst 14-08-2021 konden we wel huilen, als eerste een verhuurder die totaal geen engels spreekt terwijl dit wel was aangegeven door novasol, ik moest daar bij aankomst Ä195,- betalen voor bedlinnen en handoeken etc, dit had ik ook al gekocht via de website bij novasol, dus 2 x gekocht, maar goed, ik betaal daar ter plaatsen met mijn pinpas, zegt de verhuurder ( in gebarentaal) pin werkt niet, dus ik cash betaald, ik ga inmiddels een pilsje drinken op terras en mijn gezn ging al naar boven naar ons appartement, ik krijg inmiddels een pushmelding van mijn bank dat er Ä195,- was afgeschreven door verhuurder, dus ik meteen terug naar de receptie, want ik had en per pin en cash betaald, receptie gesloten, maar zag haar nog net buiten de deur staan, en liet haar zien wat er gebeurt is, en zij haalt haar schouders op.gelukkig stonden daar groepje kinderen die engels spraken, en die hebben mij geholpen met communniceren, zo kreeg ik gelukkig Ä195,- cash terug. ik blij. ik ga naar boven, bel aan, bel doet het niet van het huisje, dus wil ik op de keukenraam kloppen om naar binnen te gaan, valt tijdens het tikken op de raam het raamkozijn compleet eruit, gelijk gemeld, maar ik heb daar tot 21-08-2021 met een openraam gezeten, dus kortom, slecht geregeld allemaal.
daarnaast zaten op de plafonds en muren door gehele appartement bloedvegen, het was er gruwelijk smerig, ook in de pannen en borden zat de schimmel, bah, echt goor.
uiteindelijk door hele week met Novasol Tilburg bellen, kwamen zij mij tegemoet om een andere appartement te betreden paar straten verder op wat wij accepteerden om onze vakantie voort te kunnen zetten, adres gekregen via mail, maar nog geen officiele bevestiging. maar, helaas, zij krabbelde terug, dus ik wederom weer boos gebeld naar tilburg novasol,toen kwamen ze met een andere optie, je kan het huis verlaten en terug gaan naar huis, en compenseren wij dat met de helft terug te betalen, deze optie hebben wij gedaan en bevestigd via mail, ik dinsdag gebeld en zij hebben de terugbetaling met spoed erin gezet, maar kan paar dagen duren omdat dit uit denemarken moet komen. ik vrijdag weer gebeld, ja meneer, het is onderweg, als het morgen ( zaterdag 28-08-2021 ) niet op je rekening staat, bel maar terug. vandaag 30-08-2021 nog niets ontvangen, weer gebeld, blijkt dat zij het afgelopen vrijdag pas in het systeem hebben gezet, dus kan nog weekje duren. nou in mijn ogen zijn het gewoon grote leugenaars, en oplichters eerste klas.
nooit meer via Novasol iets boeken, en raad dit ook iedreen aan niet te doen. Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2021 bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: juni 2021

0. 23-08-2021 huis geboekt voor 2022 maand Juni, E-mail gekregen
boeking huis in Spanje ,nee verkeerde huis geboekt gelijk Novasol gebeld nemen telefoon niet op. Na drie keer bellen steeds wachten na 15 minuten verbroken.Via E.mail Novasol alles verteld dat we een verkeerde huis hebben geboekt voor 2022 dat moet zijn 2023.
Na driedagen e.mail ontvangen Novasol dat huis is geannuleerd . De aanbetaling krijgen we niet terug (130,00 Euro) 26-08-2021 geboekt geannuleerd 28-08-2021 ???? Diefstal nooit meer Novosol !! .Wij huren vier keer per jaar een huis Spanje nooit meer via Novosol.nl Bezoek Novasol

  • Algemeen 10
op 22 augustus 2021 bestemming: Zweden / Vr‚, reisperiode: augustus 2021

Het huis dat we geboekt hadden was super vies, smerig zelfs. Het stonk er . wij hebben een klacht ingediend en hopen op een oplossing maar verwachten niet veel. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad in al die jaren met vb. GÓtes de France Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2021 bestemming: Frankrijk / Mesnil Mauger, reisperiode: juli 2021

Zeer slechte organisatie. Nemen de telefoon niet op. En als je iemand spreekt wordt je niet verder geholpen. (u wordt teruggebeld!) Locatie van het vakantie zeer slecht aangegeven. Na een uur zoeken en met behulp van een aardige bewoner het huis eindelijke gevonden. Huis was in zeer slechte staat! Bezoek Novasol

  • Algemeen 3
op 3 juli 2021 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: januari 2020

Half jaar vantevoren hebben we een reis online geboekt voor in januari naar Griekenland, na 1 dag zien we dat er geen verwarming aanwezig is.
Omdat we via airbnb geboekt hebben bij Novasol hadden we helemaal geen opzegtermijn.
Direct heb ik aangegeven dat ik wil annuleren maar toen was ik ook meteen de aanbetaling van Ä500 kwijt.
Na klagen hierover zeggen ze allee n dat je maar de kleine lettertjes beter moet lezen.
Totaal geen coulance of begrip.
Ik boek nooit meer bij Novasol!!! Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 12 mei 2021 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: mei 2020

Novasol handelt alsof corona niet bestaat!!!
Pure oplichterij! Boek NOOIT bij Novasol! Bezoek Novasol

  • Algemeen 1
op 25 april 2021 bestemming: Denemarken / kollund, reisperiode: oktober 2020

Vanwege corona kon de reis niet doorgaan. bij novasol geen enkele coulance, Pech voor jullie, Geld weg.
Is er nog een organisatie die wel flexibel is? Voor zover ik begrijp is Dansk.nl gestopt. Bezoek Novasol

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Artikelen