Schrijf een review

Info over Novasol

Url:

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Novasol

Op 28 december 1968 werd de reisorganisatie NOVASOL opgericht onder de naam Nordisk Ferie. De organisatie begon met de verhuur van vakantiehuizen in Noorwegen. Inmiddels is het de grootste aanbieder in vakantiehuizen in Noord-Europa onder de naam NOVASOL. Bij de reisorganisatie staat de klant centraal. NOVASOL handhaaft drie kenmerken: kwaliteit, service en geloofwaardigheid. Ze onderscheidt zich van andere organisaties door het leveren van kwaliteit met optimale, persoonlijke service die geloofwaardig is. De kwaliteit wordt gewaarborgd door vertrouwensvolle samenwerking met de huiseigenaren. Het motto van de reisorganisatie is: 'U krijgt wat wij u beloven – en het liefst nog ietsje meer!'.

NOVASOL heeft vakantiehuizen in maar liefst 28 landen. Ze hebben onder andere vakantiehuizen staan in Slovenië, Hongarije, Griekenland, Cyprus, Luxemburg, Albanië, Tsjechië en Turkije. Waarbij ze talrijke servicebureaus in de vakantiegebieden hebben. Geniet van een warm land in je eigen vakantiehuisje of loop door de natuur dichtbij de natuurhuizen. Daarnaast hebben ze veel thema's waaruit je kunt kiezen. Een aantal van deze thema's zijn: vakantiehuis met zwembad, op vakantie met de hond, visvakantie aan het water, drijvend vakantiehuis, stedentrips in Europa en gezinsvakantie met de kinderen. Kies een ideaal gelegen villa, een luxe landhuis of een prachtig appartement aan zee.

Het hoofdkantoor van de reisorganisatie is gevestigd in Virum, Denemarken. Voor contact kan je bellen of mailen naar NOVASOL. Ze zijn ook vindbaar op Facebook, Youtube en Instagram.

Ervaringen met Novasol

Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 2773 reviews over Novasol lezen. Het gemiddelde cijfer is een 7,4. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 april 2012 door Heleen B..

Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Landal GreenParks, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net en Belvilla. Al deze organisaties samen hebben in 4.476 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Novasol scoort dus gemiddeld 1,5 hoger dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend positief.

Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Novasol heeft deze publieksprijs gewonnen in 2020,2019,2018,2017.

Novasol krijgt gemiddeld een 7,4
op basis van 2773 ervaringen:

7,4 + Ervaring delen
op 8 mei 2025 bestemming: Denemarkenn / Romo, reisperiode: mei 2025

Ongehoorde slechte service, geboekt een aanbetaald voor een huisje in Denemarken. Dan wordt zonder overleg het huisje gewisseld voor een duurder huisje. Niet oké, maar goed we waren nog steeds op dezelfde locatie op vakantie. Dan problemen met het aantal slaapplaatsen voor volwassenen. En toen ineens het berichtje dat de eigenaar dat huisje gewoonweg uit de verhuur heeft gehaald en Novasol geen gepaste oplossing heeft. Of je zelf maar iets anders wil gaan zoeken. Ontoelaatbaar zoiets! Wij boeken er nooit meer een vakantie.

  • Algemeen 1
op 7 mei 2025 bestemming: Denemarken / Gronhoj, reisperiode: april 2025

Novasol boeking Grønhøj:

Upon arrival keybox was easy to find.

Less good was that we missed a map with instructions how to operate: tv, heating, oven, was/drying machine, microwave. This will help future guests.

Cleaning was not done very well, had to clean kitchen equipment ourselves and found a Dick under a bed, not cleaned…?

The temperature was very high, for 2 days above 27 degrees Celsius. We tried everything, and finally found that 2 heating controls had empty batteries. After switching good batteries we could manage the temperature.

The beds were quite comfortable and also the couch in the living was very nice.
Kitchen well-equipped with fridge, freezer, dishwasher, microwave, oven, 4 pans cooking, coffeemachine, waterboiler.
Dining table was of a good size.
Very large flatscreen tv with all streaming services and a chromecast.

There are 3 bedrooms (2 single beds, 1 double bed + 1 bunk bed, 1 double bed + 1 single bed squeezed under the ceiling, 1 bed in the livingroom). This suggests this house is suitable for 10 persons, however max 6 is advisable.

A swimming pool and hottub and sauna, very enjoyable.

Outside terrace with 2 tables and lots of chairs, and a large BBQ. The toys (like Kubb) to play outside were not there.

Overall, we had a very enjoyable week, every day several nice walks on the beach, we spotted some wild birds and even 2 deer.

  • Algemeen 7
op 27 april 2025 bestemming: Denemarken / Middelfart, reisperiode: april 2025

Alles was vies smerig en goor
Bloed in alle dekens kapot koelkast kapotte oven alles was gewoon te vies om aan te pakken
Brood rooster in 20 jaar niet gepoetst enz meteen contact opgenomen kwam iemand van novasol ging bellen met iemand toen kwam de eigenaar gooide alle vieze dekens na beneden en we konden na een ander appartement na beneden was zeker niet wat we zouden boeken en was niet veel beter .
Echt zo vies nooit meer novasol bah bah

  • Algemeen 1
op 25 februari 2025 bestemming: Denemarken / Trend, reisperiode: februari 2025

Boek nooit bij Novasol! Smerig, ijskoud huis en geen hulp van klantenservice. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2025 bestemming: Spanhe / ALTEA, reisperiode: januari 2025

Vuil erg vuil 120euro schoonmaakkosten betaald en de keuken laag vol met etensresten Het bed was geel van de vlekken en doorgezakt en de contactpersoon heeft ons uren later wachten want ze was druk toen de de sleutel binnen lag en wij buiten stonden voor vertrek belden om 10 uur en om 4 uur belde ze terug, nooit meer boeken via novosol

  • Algemeen 1
op 11 januari 2025 bestemming: Nederland / Schoonloo, reisperiode: januari 2025

Heb 4 weken geleden een stacaravan in Shoonloo geboekt en betaald i.v.m. een bluesconcert in Grollo. Krijg ineens bericht dat de caravan niet beschikbaar is en verder niks anders in die omgeving. Mag geld terug of naar een andere regio omdat in deze regio niks meer te vinden is. Maar wat heb ik aan die oplossingen, had geboekt om naar Grollo te gaan.
Zeer slecht en de oplossingen heb ik niks aan.

  • Algemeen 1
op 9 januari 2025 bestemming: Nederland / Den Ham, reisperiode: maart 2025

Ben uren bezig geweest om de betaling rond te krijgen. Stond op het punt de boeking te annuleren.

  • Algemeen 1
op 7 januari 2025 bestemming: Denemarken, reisperiode:

Wij waren naar Denemarken. Het was geen goedkope vakantie. Alles vies en alles slecht.
Bedden die naar pis roken, bij navraag bleek dat de schoonmakers niet de trap op mochten vanwege de hoogte van de entresol, het bubbelbad deed het al jaren niet. Zat allemaal schimmel in.
In de Google recensies van vorige huurders bleek dat die dezelfde klachten hadden over het huisje en ook geen bubbelbad. De speeltoestellen waren afgebroken.
Wij hebben zelf ook vakantie huisjes en zijn heus wel wat gewend.
We moesten eerst alles schoonmaken Het bestek zat onder de etensresten.
En toen we een klacht wilden indienen kregen we een ongeïnteresseerde slecht Engels sprekende buitenlandse man aan de lijn die ons terug zou bellen, maar echt nooit meer wat gehoord.
Novasol is een flut organisatie wat onze vakantie verpest heeft.
Wij gaan nooit meer iets met Novasol boeken en dat zouden jullie als je de andere reacties leest OOK niet moeten doen.
Nooit!

  • Algemeen 1
op 2 januari 2025 bestemming: Denemarken / Femmoller, reisperiode: augustus 2024

Het huisje was leuk, maar……..er mankeerde het nodige aan.
Over veel zaken kan ik heenstappen, maar niet over een verstopte, naar het rioo lstinkende douche. Na zelf een poging tot ontstopping te hebben gedaan, wat niet fijn was, Novasol direct de dag na aankomst geinformeerd. Dit een dag later nogmaals, geen reactie. Twee dagen voor vertrek kwam men ontstoppen. Tot die tijd, dus nagenoeg de hele vakantie, douchedeur dichthouden, zeer kort douchen en 2x een blank staande vloer gedweild. De jacuzzi hebben we niet gebruikt. Deels uit angst voor verdere problemen, deels omdat het niet aangenaam is om in een rioollucht in een jacuzzi te zitten. Novasol reageert niet op mail. Pas op het moment dat de energiekosten betaald moeten worden komt er actie. Men vind dat de klacht naar behoren is afgehandeld. Het is blijkbaar heel normaal dat je niet, op normale wijze kan douchen. Wij hebben een flink bedrag aan schoonmaakkosten betaald, maar zelf niet over een schoon huis kunnen beschikken.
Het kan gebeuren dat een afvoer verstopt zit, maar dan los je dit gelijk op. Kwaliteit laat zich zien op het moment dat het mis gaat. Novasol is op alle fronten volledig door het ijs gezakt. Voor mij geen Novasol meer. Ik zal het ook iedereen afraden!

  • Algemeen 1
op 31 december 2024 bestemming: Frankrijk / Quettehou, reisperiode: augustus 2024

Huisje was vuil vochtig en het stonk er naar mufheid ,overal dode insecten .
Shilmmel op de matras .
Niks van verluchting ,zelf geen vliegenraam
Na 2dagen zijn we noodgedwongen vertrokken ,daar de schimmelgeur ondraaglijk was .
Fotos naar Novasol gestuurrd ,maar alles werd weggewuift , moesten ter plaatse zijn gebleven en contact opgenomen hebben ,maar ze waren gewoon niet te bereiken
Na thuiskomst gemail ,maar werd van kastje naar de muur gestuurd .Ze zouden ter plaatse geweest zijn? en alles bleek in orde ?gewoon schandalig
Huisje staat nog altijd op hun site ,
Voor mij in ieder geval nooit meer Novasol

  • Algemeen 1

Bekijk 2773 ervaringen over Novasol

Artikelen