Schrijf een review

Reviews over KLM

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Amsterdamseweg 55, 1182 GP Amstelveen NL

Logo van KLM

Pagina 1 van 4 met 358 resultaten

op 16 februari 2025 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: februari 2025

Wij hebben vandaag,16 februari 2025, gereisd met vlucht KL1603 van 09.40 uur naar Rome. We werden heel hartelijk en vrolijk ontvangen door het personeel aan boord van het vliegtuig. Over en weer ontstonden leuke grappen en de sfeer werd uitgelaten. De vlucht werd vervolgens keurig georganiseerd en we vertrokken op tijd. Tot onze grote verbazing kregen wij in plaats van het eenvoudige snackje een prachtig ontbijt van dezelfde vrolijke steward en stewardess met een glaasje champagne erbij! Dat was een enorm leuke verrassing. Ze zijn nog diverse keren komen vragen of alles wel naar wens was. We voelden ons werkelijk behandeld als echte vips. Toen de vlucht beëindigd was en we dachten dat het nu allemaal voorbij was, wachtte ons nog een verrassing. Eenmaal bij de uitgang van het vliegtuig aangekomen zei dezelfde steward: dames, er zijn nog twee andere mensen die graag met u kennis willen maken. De deur van de cockpit werd geopend en de twee piloten staken hartelijk hun hand uit en we mochten een kijkje in de cockpit nemen. Het was leuk om kennis te maken en om te zien hoe de binnenkant van de cockpit eruit zag. Het bleek een vliegtuig te zijn met nog een heleboel knoppen in plaats van computerschermen. We maakten de grap dat we blij zijn dat het vliegtuig nog niet door AI bestuurd werd. Kortom, het was voor ons een fijne reis met mooie verrassingen waarvoor we jullie hartelijk willen bedanken! ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 14 februari 2025 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2025

Het is een vlucht van 11 uur heen en 12 uur terug. KLM heeft het maximum aan stoelen in de Boeing 777 geplaatst. Waardoor heel weinig ruimte voor je benen. Bij binnenlandse vlucht in Thailand waar je 1,5 uur in het vliegtuig zit vergelijkbare beenruimte. Toen KLM vloog met de 747 was het vliegen een stuk comfortabeler. Voor veel geld kun je wat meer ruimte kopen, maar daar moet je flink voor bijbetalen. De service aan boord is perfect! Ik ga om deze reden niet meer zo ver weg, of ik kies voor een andere luchtvaartmaatschappij. Tenminste als er een alternatief is. ... Lees meer

  • Algemeen 7




op 10 februari 2025 bestemming: US / JFK, reisperiode: januari 2025

Schandalige behandeling op JFK en vervolgens afhandeling klacht. Betaald voor toegang (Delta) Lounge, maar geweigerd. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 9 februari 2025 bestemming: zanzibar / Zanzibar, reisperiode: februari 2025

Wijzigingsvoorwaarden zijn tegenstrijdig waardoor de klant de sjaak is

  • Algemeen 1
op 5 februari 2025 bestemming: Noorwegen / Alesund, reisperiode: januari 2025

Twee januari zou ik terug vliegen van Alesund Norway naar Amseterdam.
Ok het waait 10 m/s dus flight canceled (Typ KLM).
Niets werd geregeld voor je en je moet zelf bellen om iets vervangends te vinden en naar je gemaakte kosten kun je dus fluiten omdat KLM het gooit op weersomstandigheden.
Wat ze nu sparen is personeelskosten en brandstof.
Maar de KLM gooit zij eigen ruiten in met deze fylosofie natuurlijk.
Ze gaan gewoon niet meer vliegen met je maatschappij en zeker niet in de winter.
Dus KLM is onbetroubaar geworden en hun heele denken is gebaseerd op het verdien model.
De klanten worden in de kou gezet en om jullie te bereiken wordt je naar een call centre verwezen.
Ik ga jullie vertellen dat je dit meer zo lang gaat uithouden.
Wij hebben 1000 euro extra kosten gemaakt aan hotels en vliegtuig tickets want mij vrouw werd niet vervoerd door de KLM.
Klacht ingediend met de reactie terug dat ik SAS moest contacten (Call centre).
Ik gaar niet meer met jullie vliegen met KLM tijdens de winter iedergeval, en mijn familie ook niet.
Wel jammer want het was toch een mooie maatsschappij.

  • Algemeen 1
op 4 februari 2025 bestemming: Curaçao, reisperiode: januari 2025

Klacht ingediend bij Richard Isenia van KLM en klacht wordt niet eens behandeld, TE SCHOFTERIG VOOR WOORDEN!!! Verdienen geld over onze ellende van een openhartoperatie.

  • Algemeen 1
op 29 januari 2025 bestemming: Amsterdam / Curaçao, reisperiode: januari 2025

Mijn ervaring met de vlucht was over het algemeen heel positief. Alles verliep soepel: van het inchecken tot het opstijgen en landen. De bemanning aan boord was vriendelijk en professioneel, en ik ben zeer tevreden over hoe de reis is verlopen.

Echter, bij de balie in Curaçao had ik een minder prettige ervaring. De medewerkers daar kwamen een beetje discriminerend over, wat helaas een domper was op het geheel. Het zou fijn zijn als daar meer aandacht aan besteed wordt.

Verder was alles in orde, en ik zou zeker opnieuw voor deze maatschappij kiezen!

  • Algemeen 7
op 18 januari 2025 bestemming: usa / Amsterdam, reisperiode: januari 2025

Geweldige service na mijn val op Houston airport,
Er was direct een medewerker van de klm ter plaatse,
Ik kon de volgende dag met assistentie terug reizen naar Amsterdam vanaf Houston.
Ook de koffers werden overgezet naar deze vlucht.
Mijn complimenten voor deze service.

  • Algemeen 10
op 15 januari 2025 bestemming: Colombia / Bogota, reisperiode: maart 2025

Terrible experience booking the tickets. The website wouldn’t let to proceed with the booking at first. Worked next day but the prices went up already. And this is not the first time it’s happened.
KLM used to be a company with quality and values. Right now it operates on a level of a mediocre lowcoster with bullshit marketing tricks to squeeze money from you and mediocre services. Really disappointing overall. The only reason I still fly with them is that for some destinations there are no alternatives.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2025 bestemming: Greece / Athens, reisperiode: januari 2025

It's not posible that i have to wait more tha one hour on the phone for info according a booking that cant be completed online!!!!

  • Algemeen 1
op 13 januari 2025 bestemming: Austin - / Schiphol, reisperiode: januari 2025

Het gaat om vlucht KL6** op 6/7 jan 2025. Het inchecken in Austin op 6125 kon niet aan de KLM balie maar moest in een van de 10 kiosken waarvan er slechts 2 werkten. Voor 2 senioren (77 jr) geen service te noemen. Tijdens de daling op 7125 naar Schiphol bleef de microfoon van de cockpit bemanning openstaan na een reguliere mededeling. Piloot vroeg aan gezagvoerder: "zullen we maar de binnenbocht nemen?" verder bleef het wel netjes in de cockpit....

  • Algemeen 7
op 3 januari 2025 bestemming: Peru / Lima, reisperiode: januari 2024

Geachte heer/mevrouw,

Tijdens mijn recente vlucht naar Lima met KLM op 15 dec heb ik samen met mijn zoon van 9 jaar helaas te maken gehad met extreme kou aan boord... Het cabinepersoneel probeerde wel de temperatuur te verlagen, maar helaas bleef het aan boord nog steeds te koud. Ik hoop dat KLM deze klacht serieus neemt en maatregelen treft om ervoor te zorgen dat toekomstige passagiers een comfortabele vlucht kunnen ervaren."

  • Algemeen 5
op 18 december 2024 bestemming: Groot Brittannië / London, reisperiode: december 2024

Nadat de vlucht was geannuleerd door storm, maar de vlucht 20min later wel mocht doorgaan. Geeft KLM niet thuis voor extra gemaakte kosten.... Men schuilt achter de regels dat dit buiten hun om is, maar de vlucht na ons wel. Alsof de storm dan even een koffiepauze had🤦.
De volgende vlucht was een dag later, hierdoor moesten we alle hotels verschuiven/opnieuw boeken, ook hier KLM weer niet thuis. Ook bij verdere communicatie. Service aanboord was ok, beleid slaat nergens op.
Je mag toch wel iets meer verwachten van een "Premium " luchtvaartmaatschappij...

  • Algemeen 1
op 8 december 2024 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: juli 2024

Klm liet het geld overmaken op Engelse bank rekening, wetende dat dit vertragend werkt vanwege brexit/ douane. Daarna zeiden ze dat ze geen geld hadden en werd geen ticket gestuurd. Het koste meer dan 8 maanden en dure advocaten om het ticket geld terug te krijgen. Klm schijt op zijn klanten en vieren feest van mijn geld. Ik hoor dat veel mensen dit hebben ervaren.

  • Algemeen 1
op 6 december 2024 bestemming: Usa / Los Angeles, reisperiode: augustus 2024

Werden met gezin met 3 kinderen op standby gezet op schiphol voor vlucht naar LA. Was overboekt. Nooit meer met deze onbetrouwbare maatschappij.

  • Algemeen 1
op 2 december 2024 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2024

Zeer goede ervaringen gehad met klm reizen. Nu zeer slecht. Bel je p om de reis te wijzigen: kan niet zei de telefoniste zonder ook maar enige verklaring of excuus. Geprobeerd in te checken thuis voor een boardingticket. Kon niet, kregen we op de luchthaven. Kleine trolley moest in het ruim. Het gaat slecht met de klm. Service, vriendelijk personeel eens een USP. Als je zo doorgaat, is het probleem snel opgelost.

  • Algemeen 4
op 23 november 2024 bestemming: Turkije / Istanboel, reisperiode: november 2024

Geachte heer/mevrouw,

Graag uw aandacht voor een ontzettend vervelende situatie bij het boarden van vlucht KL1959 naar Istanbul op 22 november 2024. Bij het boarden voeg ik mij bij zone 1&2, omdat ik ‘Silver status’ heb (5094 317 346) en volgens mijn app en op de website zie ik dat ik de volgende voordelen zou hebben. Zie ook bijgevoegd screenshot.

Er staat gewoon duidelijk recht op priority boarding (zone 1 & 2). Het staat niet alleen op de app maar ook op KLM's website.
Bij het boarden echter gaf een van de (mannelijke) medewerkers aan dat ik geen recht heb als ‘Silver member’ hierop en dat ik gewoon moet aansluiten bij zone 3 zoals op mijn boardingpass staat (overigens staat er altijd zone 3 op mijn boardingpass). Daarna liet ik hem bijgevoegde screenshot zien, maar dat maakte hem niet uit en maande mij te gaan zitten.

Daarop vroeg ik zijn naam, zodat ik een klacht kan indienen. Echter weigerde hij dat. Daarop vroeg ik zijn employee nummer of iets waarmee ik hem kon identificeren t.b.v. mijn klacht, maar dat weigerde hij ook. Daarop vroeg ik hem of ik een foto van hem moest maken, zodat ik hem op die manier kon identificeren voor de in te dienen klacht. Hierop belde hij direct beveiliging en deelde hij mij mee dat ik niet mee kon op de vlucht. Na een tijdje gesproken te hebben met de medewerker kon ik uiteindelijk toch mee.

Volgens mij is dit niet de manier hoe KLM om zou moeten gaan met haar klanten, laat staan met loyale klanten zoals ik. Een medewerker als deze lijkt totaal geen gevoel te hebben hoe met klanten om te gaan. Maar bovendien moet KLM gewoon eerlijk zijn naar haar meest loyale klanten. Heb je als ‘Silver member’ (maar dit geldt net zo goed voor Gold/Platinum) nu wel recht op Priority boarding of gebruikt KLM dit gewoon als incentive om een loyale klant te worden om het vervolgens niet te leveren? In de praktijk heb je er dus blijkbaar geen recht op! Zo lijkt het in ieder geval. Ik geef veel geld uit aan KLM en heb volgens mij gewoon recht op priority boarding als 'Silver member'. Dat ik mij in zulke bochten moet wringen door dit soort klachten in te dienen en veel stress te hebben tijdens het boarden vind ik echt absurd.

Ik zie jullie reactie graag zsm tegemoet en hoor graag wat jullie hier aan gaan doen.

  • Algemeen 1
op 15 november 2024 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: november 2024

Na een vervelende vlucht van Mauritius naar Parijs( sdg) ‘met Air France op 14/11/2024 een heerlijke vlucht met enthousiast, vriendelijk personeel van de KL1412 Bij air france alleen aandacht voor business class. Een maaltijd met drankje, daarna niet meer rondgekomen om iets te drinken. Mensen hadden honger en gingen koeken etc halen. In Amsterdam aangekomen had ik een tasje in het vliegtuig laten liggen. De piloot( op weg naar huis) stopte bij mijn vrouw. Hij heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen, dat wij het tasje op konden halen bij de marechaussee. Alle lof voor hem en de stewardessen. Dat is service ten top. Hartelijk dank

  • Algemeen 10
op 13 november 2024 bestemming: Aberdeen, reisperiode: november 2024

Moest een nieuw ticket kopen voor 1200 euro, vlucht gemist omdat de KLM met de bus naar het vliegtuig vervoerd. Als je een omweg maakt via Brussel of Düsseldorf kost een ticket inclusief de vlucht Amsterdam- Aberdeen 300 euro minder!!! Doe jezelf een plezier, net als ik en boek geen vlucht meer bij KLM. Koop wel de aandelen want deze dieven schrijven dit jaar vast en zeker zwarte cijfers.

  • Algemeen 1
op 12 november 2024 bestemming: Argentinië / Buenos Aires, reisperiode: november 2024

Op 3 november vloog ik met mijn zoon vanuit Amsterdam , ik had 150 euro extra betaald voor 2 stoelen op de economie comfort . Wij hebben zelf ingecheckt op Schiphol en stonden de 2 stoelen op onze boarding pas, eenmaal bij de gate krijgen wij te horen dat wij ander boarding passen moeten krijgen , om onze vraag waarom , krijgen wij geen antwoord , de personeel bleef met elkaar praten over de stoelen en niet met ons en wij krijgen 2 breading passen voor een ander plek met heel weinig been ruimte. Eenmaal in de vliegtuig kwamen wij er achter dat deze stoelen helemaal niet voldoen aan de eisen waarvoor wij extra hebben betaald. Ik vroeg een uitleg van het personeel , wij moesten wachten totdat iedereen binnen is, daarna moesten wij wachten totdat eten is gegeven. Na 2 uren pas kwam iemand naar ons om door te geven dat er een fout is gemaakt , zij hadden aan de grond gegeven dat de stoelen geen tv hebben , en de mensen op de grond hebben de stoelen geannuleerd terwijl wij al ingecheckt waren en later aan ander 2 mensen gegeven . Heel raar dat dit kan. Ik heb gevraagd om de stoelen aan ons terug te geven gezien het feit dat wij hiervoor hebben betaald , maar het kon niet , het was inmiddels onze probleem en niet het probleem van de 2 anderen , dit was het antwoord die ik kreeg.ik moest dan ook zelf aanvraag indienen voor de nieuwe xtra betaalde geld.
Nadat ik mijn bezwaren heb getoond dat dit schandalig is , klm maakt een fout en ik moet achter het geld aan. Het personeel heeft dan beloofd om zelf dit aan te vragen en een rapport te maken voor klm, ik heb heb een screenshot gemaakt van hun rapport.
Ik heb dezelfde dag na aankomst een klacht ingediend bij klm.
Binnen 4 dagen kreeg ik een standaard brief waaruit blijkt dat degene die de klacht heeft afgehandeld geen contact heeft gelegd met het personeel want hij gaf aan dat ik zelf restitutie van mijn geld moest aanvragen. Ik kreeg ook geen antwoord over hoe kun je een ingecheckt e stoel annuleren zonder de persoon te informeren. Sterker nog ik heb geprobeerd teruggave aan te vragen maar het systeem accepteert mijn ticket nummer niet??? Wat heel raar is, want ik heb geen ander nummer.
Als je moet betalen loopt het systeem snel en goed , als jij om restitutie vraagt werkt het systeem niet.
Ik ga nooit meer met klm vliegen , en als ik mijn geld niet terug gestort kreeg dan begin ik een rechtszaak tegen want dit is schandalig

Mijn klacht nummer was C-8699158

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2024 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2024

Tijdens de vlucht van Seoul naar Amsterdam was er voor zowel mijn vrouw als mij slechts één optie beschikbaar voor het hoofdgerecht, terwijl er normaal gesproken drie opties aangeboden worden tijdens een Business Class vlucht. Wij hadden beiden graag de proeverij van lokale gerechten willen proberen, maar tot onze spijt moesten we genoegen nemen met een kipmaaltijd. De bemanning gaf aan dat dit vaker voorkomt, wat we moeilijk te begrijpen vinden voor een business class ervaring.

Bij het nagerecht deed zich een vergelijkbaar probleem voor. Wij wilden beiden graag het kaasplankje, maar ook dit was niet meer beschikbaar. In plaats daarvan werd ons de zoete optie aangeboden, waar we geen interesse in hadden. Toen mijn vrouw dit aangaf, werd er lacherig gereageerd door de bemanning en werd haar voorgesteld om wat extra chocolaatjes te nemen bij de thee. Dit aanbod stond haaks op onze uitdrukkelijke wens om geen zoet dessert te willen.

Na het indienen van een officiele klacht wordt je vervolgens afgewipeld met een standaard reactie.

1x en nooit meer Business class met KLM. Bij andere vliegtuigmaatschappijen nog nooit zoiets meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2024 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: november 2024

KLM liegt tegen haar klanten.
Ik reserveerde een KLM vlucht van Amsterdam naar San José en terug van de Costa Ricaanse luchthaven Liberia. Vertrek in November 2024. 4 weken later annuleert KLM de terugreis met als reden dat de airport “gesloten zal zijn vanwege werkzaamheden aan de landingsbaan’ en dwingt ons zodoende terug te vliegen vanaf San José. Onze hele rondreis was geboekt dus ook die moest helemaal gewijzigd worden, hetgeen veel extra kosten met zich meebrengt.
Als ik daarna eens google naar Liberia Airport en landingsbaan blijkt dat de airport helemaal geen werkzaamheden uitvoert en het vliegverkeer normaal doorgang vindt. Een medewerker van Liberia airport vertelt mij zelfs dat dit gezegd wordt om claims van passagiers te voorkomen.
Compensatie aanvragen is zinloos, zo lees ik overal.
Ik heb jarenlang KLM gevlogen maar dit is de laatste keer. Ik wens me niet te laten besodemieteren .

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2024 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2024

Een nieuwe vorm van geldklopperij bij de KLM. Als je een ticket koopt voor een (volgens KLM) gereduceerd tarief, gaat je handbagage onherroepelijk in het ruim. Ook als het voldoet aan de afmetingen en gewicht. Dus: extra wachten bij vertrek om in te checken en extra wachten bij aankomst tot de bagage van de band rolt. Oplossing? Een nóg duurder ticket kopen
Advies: KLM is niets beter dan een low-cost carrier, dus neem de goedkoopste vlucht en het is nog beter als dat níet KLM is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. De KLM zakt hoe langer hoe verder door het putje.

  • Algemeen 5
op 29 september 2024 bestemming: Zuid afrika / Kaapstad, reisperiode: januari 2024

Zelfs tijdens het online boeken wordt de prijs verhoogd!! Schandalig

  • Algemeen 4
op 27 september 2024 bestemming: Luxemburg, reisperiode: oktober 2024

Gisteren vlucht amsterdam luxemburg geboekt aan 732 euro enkele reis … ik kijk nu en dezelde reis staat nu aan 200 en euro . Dit is pure diefstal !!! Is er dan geen controle van de staat op dit soort bedrog

  • Algemeen 1
op 15 september 2024 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2024

Online koffer inchecken lukt niet
Verplicht om veel extra te betalen aan de balie
Wat een oplichterij bij onze koninklijke trots.klm is niet bereikbaar

  • Algemeen 1
op 12 september 2024 bestemming: and / Warsaw Pol, reisperiode: september 2024

Op 6 september 2024 vloog ik van Amsterdam naar Warschau voor een zakelijke reis met boekingsnummer PWHAEW. Ondanks dat ik extra bagage van 23 kg had aangeschaft voor €75,00, omdat mijn koffer meer dan 23 kg woog, werd ik bij het inchecken geconfronteerd met een extra kostenpost van €60,00. Dit omdat mijn koffer 30 kg woog. De medewerkers vertelden mij dat ik twee koffers van elk 23 kg moest hebben, anders zou ik extra moeten betalen voor de 30 kg in één koffer. Dit is volstrekt onaanvaardbaar en misleidend. Het is absurd om extra te betalen voor een extra bagage van 23 kg en dan nog eens geconfronteerd te worden met extra kosten omdat één koffer 30 kg weegt, terwijl de totale hoeveelheid bagage gelijk blijft. KLM lijkt te profiteren van passagiers door onterecht extra kosten te berekenen. Dit is een schandalige manier van handelen en een belediging voor loyale klanten.

Op 11 september 2024 vloog ik terug van Warschau naar Amsterdam met boekingsnummer PWHAEW. Ik had extra betaald voor een stoel bij de nooduitgang voor meer beenruimte, aangezien ik 2 meter lang ben. Tot mijn grote frustratie bleek het toestel geen nooduitgang te hebben en kreeg ik een gewone stoel zonder de beloofde extra beenruimte. Dit is absoluut onacceptabel. Ik heb betaald voor een specifieke service die niet is geleverd, wat mijn ervaring met KLM enorm heeft beïnvloed.

KLM zou serieus werk moeten maken van het verbeteren van hun klantgerichte diensten en het bieden van transparante informatie over hun beleid. Ik verwacht dan ook een terugbetaling van de extra kosten en een herziening van hun communicatie over de services die zij aanbieden.

  • Algemeen 1
op 3 september 2024 bestemming: Bali / Sanur, reisperiode: juli 2024

We werden op 2 vluchten achter elkaar geplaatst maar konden wel voor 120€ per vlucht langs elkaar zitten,wel aangenaam op een vlucht van 16 uur. Maar eigenlijk een soort verborgen kost. We hadden voor dat geld gewoon 2 dagen langer kunnen boeken,met een vlucht van het voortreffelijke emirates. Zonde.

  • Algemeen 6
op 3 september 2024 bestemming: Italië / Fiumicino, reisperiode: september 2024

Smerige stoel zoals ik eerder heb verklaard, aangekoekte etens resten. En geen keus in broodjes, 1 keus broodje of niks. Dit gaat over de top voor een vlieg maatschappij als klm.

  • Algemeen 3
op 16 augustus 2024 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2024

Geen refund ondanks toezegging via whatsapp. Refund department kan geen gegevens vinden. Onmogelijk audittrail via betaling. Refund toezegging ivm ziekte. Meerdere jaren bezig. Zeer teleurstellend sinds 40 jaar alleen klm gevlogen. Policy is no refund en wachten totdat klant opgeeft.

  • Algemeen 1
op 17 juli 2024 bestemming: Colombia, reisperiode: augustus 2023

De voucher voor vertrek deze maand kon tijdens betalingsproces niet ingevoerd worden, En achteraf is het niet meer mogelijk. De voucher verlengen is ook niet mogelijk. Echt een slechte service. Vorig jaar een lange rit met een slechte stoel en vervolgens heb je niets meer aan de voucher

  • Algemeen 1
op 22 juni 2024 bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juni 2024

Op 3 juni 2024 zijn wij (mijn man en ik ) met de KL 691 en op 20 juni 2024 met de KL696 naar Canada heen en terug gevlogen. Op beide vluchten super opgevangen (ik vliegangst) door het personeel. Op de heenreis dacht ik van dit kan niet beter zo’n liefdevolle en begrijpende behandeling. Maar op de terugreis hadden we vertraging en toen de crew arriveerde riep ik spontaan oh gelukkig daar zijn ze en toen was er een mannelijke steward die even spontaan naar me toe kwam en me een omhelzing gaf ( omdat hij al in de gaten had dat ik bang was). Toevallig zaten wij ook in de buurt waar hij de bezorging van eten en drinken had. Heel de vlucht vroeg hij steeds of het nog goed ging en was lief tegen ons maar ook tegen andere. Dit was een vlucht om nooit meer te vergeten. Het heeft mijn angst niet weggenomen, maar zeker gezorgd dat ik mij deze keer heel erg op mijn gemak voelde. Ik heb een zus in Canada waar ik natuurlijk van tijd tot tijd naar toe wil, maar ik zou verder nooit in een vliegtuig stappen, en ik had ook gezegd bij het opstijgen op de heenweg, nu ga ik nooit meer naar Canada, maar de liefdevolle, aardige, respectvolle behandeling op beide vluchten hebben me toch weer een beetje anders doen denken. KLM personeel super bedankt voor de grandioze verzorging❤️

  • Algemeen 10
op 5 juni 2024 bestemming: , reisperiode: mei 2024

De reis was vertraagd - daar kon de KLM op zich niets aan doen. Alleen was de afhandeling rampzalig. Bovendien is de schadevergoedingsverwerking beneden alle peil. Ik was trouwe klant van KLM (gouden kaartje) maar ga nu zoveel mogelijk het vliegen met deze maatschappij vermijden.

  • Algemeen 1
op 9 mei 2024 bestemming: Malta / malta, reisperiode: april 2024

Geboekt via Booking.com voor een KLM vlucht.
Ineens geinformeerd worden dat dit AirMalta gaat worden. Zou je nog wat van kunnen zeggen, maar goed ( in een reactie van KLM, zeggen ze dat als je met KLM wil vliegen, je direct via hen dient te boeken..! )
Daarna bleek dat wanneer je een drankje en een hapje wilde je hiervoor diende te betalen ( het gaat me niet om het geld, meer om - je boekt klm en daar weet je van dat je een drankje en snackje krijgt )
Op de terugreis zouden we "niet hebben betaald" voor de baggage - hierdoor MOEST de baggage in het ruim ipv aan boord als handbagage.
er was geen discussie mogelijk!! Bij aankomst hierdoor nogmaals 40 minuten wachten op de baggage - had anders gewoon uit het vliegtuig kunnen gaan en meteen richting huis.

Reactie van klm - ( na 16 dagen ) een copy paste bericht we kunnen niets voor u doen.

  • Algemeen 2
op 9 mei 2024 bestemming: Colombia / Medellín, reisperiode: januari 2024

Samengevat:

- Op Bogota Airport behandeld als een crimineel en gedeporteerd vanwege paspoortproblemen, ondanks controles door KLM en de Marechaussee in Nederland.
- Terug naar Colombia gereisd met een noodpaspoort en twee maanden doorgebracht met reizen.
- Aangekomen op Lima airport voor mijn terugvlucht, bleek ik geen ticket meer te gebben omdat deze was gebruikt voor mijn deportatievlucht (terwijl hij WEL in de KLM app stond), zonder enige communicatie van KLM.
- Na het indienen van een klacht over het gebruik van mijn ticket voor mijn deportatievlucht, ontving ik slechts een standaardantwoord waarin ik de schuld kreeg.
- Bij herindiening van de klacht en benadrukken van het tweeledige probleem, kreeg ik opnieuw hetzelfde nietszeggende antwoord, zonder enige hulp of compensatie van de klantenservice.

Dus, ik stond op Schiphol klaar om naar Zuid-Amerika te vertrekken voor een reis van twee maanden. Alles leek perfect te gaan tot ik op Bogota Airport werd tegengehouden door immigrations bij de paspoortcontrole. Zonder enige uitleg werd ik in een afgelegen ruimte geplaatst en behandeld als een crimineel. 24 uur lang werd ik daar vastgehouden, zonder enig idee waarom. En dan, als klap op de vuurpijl, word ik terug naar Nederland gestuurd omdat mijn paspoort niet aan de eisen zou voldoen. Onbegrijpelijk, aangezien zowel KLM als de Marechaussee mijn paspoort bij vertrek in Nederland hadden gecontroleerd en het als geldig hadden bevonden.

Eenmaal terug in Nederland regel ik een noodpaspoort en vlieg ik de volgende dag terug naar Colombia om mijn reis voort te zetten. Alles lijkt weer op rolletjes te lopen, tot ik twee maanden later terug wil naar Amsterdam vanaf Lima. In de KLM-app staat mijn vliegticket gewoon, maar bij de incheckbalie wordt er gezegd dat ik geen vliegticket meer heb???? Wat blijkt? KLM heeft zonder mij te informeren mijn ticket gebruikt voor mijn deportatievlucht. Hierdoor heb ik tegen een belachelijk hoog bedrag (richting 2000 euro) een enkeltje moeten betalen.

Toen ik thuis kwam diende ik een klacht in bij KLM en wat krijg ik als reactie? Een standaardantwoord waarin ze mij de schuld geven dat mijn paspoort niet in orde is. Alsof het niet de fout is van hun werknemers die het 2 maal hebben gecheckt!!!! Daarnaast gingen ze niet eens op het feit in dat mijn terugvlucht mijn gehele reis nog in de KLM app heeft gestaan. En als ik mijn klacht nogmaals indien, krijg ik gewoon weer hetzelfde nietszeggende antwoord, zonder op mijn tweede punt in te gaan. Ongelofelijk frustrerend en teleurstellend.

KLM, dit is echt het toppunt van onprofessioneel gedrag. Jullie hebben gefaald in het bieden van fatsoenlijke service, jullie hebben gefaald in het respecteren van jullie klanten, en bovenal hebben jullie gefaald in het nemen van verantwoordelijkheid voor jullie eigen fouten. Ik ben er helemaal klaar mee.

  • Algemeen 1
op 29 april 2024 bestemming: Zwitserland / Genève, reisperiode: april 2024

We waren met een groep familie van 11 personen met vlucht kL 1936 op 28-04 op de terugreis van Genève naar Amsterdam, ik was bezig met mijn koffiekopje , toen ik wat begon te trillen , vanwege mijn lage suikerwaarden en het over mijn kleren ging, toen heeft de steward ons geweldig geholpen met het aangeven van doeken met reinigingsdoeken om het schoon te maken, ik was geschrokken en hij dacht dat het door hem kwam, dat was niet het geval, Maar het kwam door mijn diabetes. Hij was zo zorgzaam voor me en bood zijn excuus aan. Nog nooit zo’n goede steward gezien op al mijn vluchten, ik kreeg nog een doosje met producten aangeboden, de hele familie was vol lof over deze service. Ik wil Mischa nogmaals bedanken .👍

  • Algemeen 10
op 19 april 2024 bestemming: Costa Rica / Liberia-Amsterdam, reisperiode: maart 2024

De KLM-terugvlucht van Liberia (Costa Rica) naar Amsterdam werd veranderd in San Jose naar Amsterdam. Als reden gaven ze op: werkzaamheden aan start/landingsbaan Liberia. Dit werd ruimschoots van te voren aangegeven (4 maanden). Men vertelde mij, dat ik het beste het voorstel kon accepteren en na de vakantie een refund kon indien voor de gemaakte kosten. Doordat ik een rondreis maakte, heb ik veel dingen moeten wijzigen, waardoor ik extra kosten had. De KLM wil nu niets vergoeden, omdat zij zich aan de wettelijke regels hebben gehouden. Echter, alle andere luchtvaartmaatschappijen vertrokken op de normale tijden vanaf Liberia. Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van de KLM, wat de werkelijke reden van wijziging was. De berichtgeving van de KLM omtrent de vertrekplaats-wijziging was ook in mijn e-mails niet juist (ik heb BEWIJS).

  • Algemeen 1
op 17 april 2024 bestemming: , reisperiode: februari 2024

Klantenservice is heel slecht. Al sinds februari 2024 aan wachten op uitbetaling van een refund omdat de bagage verkeerd is berekend door de incheck balie medewerker. Een refund zou volgens d ebetrokken persoon de oplossing zijn. Keer op keer bellen en elke keer wordt er van alles toegezegd. Maar nakomen, helaas niet. Contact met de afdeling refund is volgens de service-desk niet mogelijk en tickets worden gewoonweg zonder communicatie afgesloten. Ook wordt het teveel betaalde bedrag niet terugbetaald. Wat een slechte en arrogante service organisatie heeft de KLM. Door deze gaos en ergernis zou ik niemand aanbevelen met deze maatschappij te vliegen.

  • Algemeen 1
op 16 april 2024 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2024

Andrej.Kompan.

Even een wat uitgebreide reactie op uw afwijzing

Vlucht Amsterdam naar Parijs geen probleem maar… op het moment van boeken voor o.a. de vlucht Parijs naar Bangkok
Boekte ik volgens mij stoel 19A en 19B en geen rij voor ons,volgens de site zouden wij vliegen met een 777/200!!! Ik boek dan ook stoelen met
Comfortseats.(dus duurder) Maar toen ik enige weken voor ons vertrek ging kijken naar onze reisschema. zag ik tot mijn niet
geringe verbazing dat wij wel op de stoelen 19A en 19B zouden vliegen maar in dit geval op een heel andere plek in het vliegtuig na enig speurwerk
zag ik dat door AirFrance/KLM het toestel type veranderd was in een 777/300 met uiteraard een heel andere plek als oorspronkelijk.
Ik op direct contact opgenomen met Air/France/KLM en op niet misverstane manier uitgesproken dat dit een manier van handelen zonder enig overleg.
Waarschijnlijk denken zij bij Air.France/KLM in ieder toestel zitten stoelen 19A en 19B.Maar ik heb uw collega duidelijk gemaakt dat Air.France/KLM
minimaal deze wijziging had moeten doorgeven .door uw collega werd dit ook beaamt.
In overleg is toen besloten dat wij twee stoelen zouden krijgen op de eerste rij van onze klasse dus wederom geen stoelrij voor ons..

Maar bij boarding in Parijs hadden wij niet de eerste rij(comfort) maar de tweede rij. gevolg om bij mij stoel te komen in dit geval aan het raam moest
Ik werkelijk overdwars en schoorvoetend mijn plaats innemen .GEVOLG 12 uur lang volledig klemgezeten Met als extra negatieve invloed dat de passagiers
voor ons ook nog eens de rugleuning naar achter verplaatste WERKELIJK EEN DRAMATISCHE VLUCHT.

Tevens nog iets over onze terugvlucht: Gelukkig nu wel onze geboekte en betaalde comfortstoelen en op de eerste rij in onze klasse stoelen 17A en 17B
Maar helaas ook dit was een KLM zeer onwaardige vlucht qua zitcomfort !!!! ik heb de deken en de kussen die wij voor deze vlucht tot onze beschikking waren
gebruikt om in ieder geval een redelijk zitcomfort te krijgen, deze stoelen waren volledig maar dan ook volledig DOORGEZAKT.

Geachte Andrej Kompan het zal u naar aanleiding van bovenstaand zeer duidelijk zijn dat deze vluchten met Air.France en KLM voor ondergetekende een
niet snel te vergeten zeer negatieve ervaringen hebben opgeleverd, een ervaring die ik indien het zich voordoet zal uitdragen.

Hoogactend
Een reis. wat echt vanaf begin t/m de terugvlucht dramatisch was. Nu bijna 2 maanden verder. en een werkelijk belachelijk voorstel ontvangen.. NOOIT MEER KLM/AIRFRANCE

  • Algemeen 1
op 8 april 2024 bestemming: Suriname, reisperiode: april 2024

Voor een vlucht van ruim 9 uur hebben we op advies van KLM medewerker een extra stoel bijgeboekt voor 13 maanden oude baby voor bijna 800€. Nu krijgen we reguliere stoelen toegewezen ergens achterin het vliegtuig, terwijl we als we de extra stoel niet hadden geboekt de plekken voorin waar een reiswieg mogelijk is zouden hebben gekregen. Ruim 800€ voor niks betaald en KLM IS NIET BEREID om hierin service te verlenen en ons die stoelen toe te wijzen of in contact te brengen met de afdeling die dat wel kan, terwijl de stoelen nog beschikbaar zijn. Nog NOOIT ZO’N SLECHTE SERVICE meegemaakt van een vliegtuigmaatschappij.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2024 bestemming: , reisperiode: februari 2024

Betaalde klasse niet beschikbaar in vliegtuig. KLM geeft geen compensatie ondanks dat 600 euro extra is betaald. Boek vooral niet bij KM. In geval van problemen wordt je niet serieus genomen door deze club.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2024 bestemming: / London Heathrow, reisperiode: februari 2024

Zonder bericht overboekt en van de vlucht gehaald, geen medewerking bij refund en extra kosten

  • Algemeen 1
op 26 februari 2024 bestemming: , reisperiode: mei 2024

Waardeloze actie van de KLM. Had geboekt voor een reis van athene naar Amsterdam. App blijft hangen bij de betaling, ik zei dat er wel een reservering is gemaakt maar zonder betaling nog. Gebeld met KLM maar 45 minuten in de wacht, volgende ochtend is de reservering weg en de tickets 300 euro duurder. Hoe wordt je besodemieterd door de KLM!

  • Algemeen 1
op 12 januari 2024 bestemming: , reisperiode: januari 2023

Ten 1e kan ik geen 2024 kiezen, ten 2e heb ik niet eens gevlogen want mn boeking is gecancelled zonder mijn medeweten. Toen ik wilde inloggen was er niets meer bekend. En vervolgens heb ik 2,5 uur aan de telefoon gehangen om opheldering te vragen....een 1 dus en geen oplossing. Dus nu een claim indienen en een schade vergoeding voor hotelkosten en cursus kosten. Zal ook wel weer lang wachten worden...

  • Algemeen 1
op 23 november 2023 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: november 2023

KLM vlucht uit Londen Sity was overboekt WE waren met 4 vrouwen naar Londen , keurig de dag ervoor de stoelen vastgelegd. Bij het instappen werd ons verteld dat er maar drie mee konden en of we dat meteen konden beslissen wie er mee gingen . Te gek voor woorden . Op onze vraag wanneer de andere dan weg kon daar hadden ze geen antwoord op . Daar sta je daar met je 81 jaar . Er waren genoeg mensen die alleen waren .Ze deden geen enkele moeite om maar iets voor ons te doen . Zo slecht van dat personeel ,ze staan er wel voor de KLM onze nationale trots !!! Ja ja . Ben erg teleurgesteld in de KLM omdat gebruikelijk is dat ze overboeken . Slecht !!!

  • Algemeen 1
op 21 november 2023 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: november 2023

Hadden stoelen gekozen met extra beenruimte op rij 30. Zowel op de heen als op de terugreis hadden wij al geen keuze meer voordat de maaltijd betreft. Daarnaast betaal je voor extra beenruimte maar heb je geen zak of vakje waar je het verstrekte flesje water kwijt kunt en dat bij een toestel van nog geen 3 jaar. Dus je moet alles maar in je hand houden. Tevens vonden wij en heel veel passagiers dat de stoelen er krap en smal zijn. Kwaliteit is ver te zoeken.

  • Algemeen 3
op 8 november 2023 bestemming: , reisperiode: oktober 2023

Wij hebben een vlucht van Amsterdam naar Los Angeles bij Virgin int. geboekt met vertrek op 15 oktober 2023. Het deel Amsterdam - Londen is door Virgin onder gebracht bij KLM.
Inchecken online voor dat deel bleek niet mogelijk en telefonisch was de KLM onbereikbaar. Toen we 15 oktober extra vroeg op Schiphol waren om in te checken werd er verteld dat we pech hadden want de vlucht was overboekt !! We konden wel naar de gate gaan en daar wachten of er eventueel iemand niet op kwam dagen en in dat geval alsnog mee konden. Zowel bij het inchecken als bij de gate werd ons verteld dat 10 % overboeken heel normaal is en dat alle maatschappijen dat doen.
Ook begreep men niet goed waar we ons druk over maakten. We zouden immers gecompenseerd worden en dan met een andere vlucht naar Los Angeles vliegen. De KLM heeft daar een heel team voor klaar zitten om ons toch in L A te krijgen. Misschien wel rechtstreeks per KLM. !! Als ik dat gewild had zou ik die wel gelijk geboekt hebben. Dat onze vakantie hierdoor gelijk al vertraging opliep kwam niet bij ze op. Ik vraag me af wat deze medewerkers zeggen als ze een restaurant geboekt hebben en bij aankomst te horen krijgen dat er geen plek is en ze de volgende dag maar terug moeten komen?? Uiteindelijk is er door de marechaussee iemand uit het toestel gehaald waardoor we mee konden. Vervolgens kwamen er nog 5 personen binnen die tot die tijd ook in de wachtruimte waren en waarvan 1 persoon regelmatig even mee ging kijken op de monitor?? Later bleek dat dat een personeelslid was die een weekendje Londen deed met haar gezin. Ik vraag me werkelijk af wat er gebeurd was als er niet iemand uit het toestel was gezet. Er waren immers al 5 plaatsen vrij, die van het personeel van KLM. Er was dus wel degelijk plaats maar personeel ging voor. De procedure is dat die mee mogen indien er plaats is. Dat wij daardoor te horen kregen dat de vlucht overboekt was is dus een duidelijke leugen om collega's mee te kunnen laten gaan. Ook de hautaine manier waarop we door het KLM personeel werden behandeld ervaarden we als stuitend. Nooit meer klm!!!

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2023 bestemming: , reisperiode: juni 2021

Nog steeds geen geld terug na gecancelde vlucht in corona tijd. Wettelijk is het zo dat ze verplicht zijn terug te betalen. Nu lees ik dat KLM altijd wel een drama is met terugbetalen. Zie ervaringen van andere mensen. #claimrefunddreizen.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2023 bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2023

Voor november reis naar Curacao met KLM geboekt omdat je als member van Flying blue je golftas gratis mee mocht nemen. Nu hebben ze stilletjes de regels veranderd en mag het alleen nog vanaf zilver. Dat recht hebben ze natuurlijk. Maar voor mij geen KLM meer. Dan ben je bij TUI beter af.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2023 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2023

Ik geef een onvoldoende omdat ik zeer ontevreden ben over de maaltijden in business class tijdens deze trip. Geen keuze. Heenreis als lunch een vieze koude salade met drie garnalen. Houten bestek waarmee het eten nog smeriger werd. Op de terugweg als diner ook geen keuze en ook een salade: koude sperziebonen en worteltjes zo uit het blik met gortdroge noten. Geen warme maaltijd met een lekker stukje vlees dus. Ook nu weer houten bestek. Toen we klaagden over het eten kregen we een warme snack, maar helaas, deze was ook weer vegetarisch, zeer klef en smaakte nergens naar. Beide vluchten niets gegeten. Een businessticket is duur genoeg, dus ik verwacht wat het eten betreft heel wat meer. De wijn was goed, dat is het enige positieve.

  • Algemeen 4
op 3 oktober 2023 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: september 2023

Bij aankomst KLM balie te Toronto pearson werd ons medegedeeld dat wij nog 1 uur moesten wachten omdat anders de bagage zou zoekraken, nergens zitplaats te vinden mijn vrouw loopt slecht knudde dus.
Wij waren expres vroeg aanwezig ivm verkeersdrukte omgeving Toronto en wilde wachten in KLM Crown Lounge tegenvaller dus.
Ter info men mag 3 uur voor vertrek vlucht in de KLM Crown Lounge wachten.
De KLM Crown lounge was zeer netjes en schoner dan op Schiphol, KLM geeft de lounge eens een opfrisbeurt de leuningen zijn gewoon vuil.
Iets minder bonussen uitkeren en het geld daarvoor is er.
Vreemd dat er geen premium comfort klasse werd aangeboden.
Pluim voor bemanning heen en terugvlucht klasse.

  • Algemeen 8
op 27 september 2023 bestemming: , reisperiode: augustus 2021

Geld terug???? wij wachten al jaren op het geld van ons door covid geannuleerde tickets! KLM weigert ons rechtmatige claim op terug betaling en vraagt steeds om uitstel! het moet naar 3 jaar maar eens over zijn met deze acties en dat na 3 jaar ons zuurverdiende geld terug krijgen!

  • Algemeen 1
op 26 september 2023 bestemming: Thailand / BANKOK, reisperiode: april 2021

Omdat de reis geannuleerd werd in 2020 vanwege Corona
Het geld van de tickets 2000 euro hebben we nog steeds niet terug. #claimrefunddreizen

  • Algemeen 1
op 26 september 2023 bestemming: Peru, reisperiode: mei 2021

Na jaren (mei 2020) hebben wij helaas nog steeds niet het geld terug van onze KLM tickets. KLM weigert ons het geld terug te betalen waar wij recht op hebben!!
#claimrefunddreizen

  • Algemeen 1
op 22 september 2023 bestemming: , reisperiode: juli 2023

Zowel op de heen als op de terug reis koffer vertraagd. Op de heenweg na 4 dagen zelf koffer gehaald op de luchthaven van Miami. En op de terugweg pas na 7 dagen koffer gebracht. Men houdt je helemaal niet op de hoogte van de status. Elke keer moet je zelf bellen en vragen waar de koffer blijft. Zeer teleurstellend.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2023 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: augustus 2023

Bewust standard tarief geboekt om te kunnen wijzigen. Wijziging via callcenter kon met € 107 bijbetaling (in het online wijzigingssysteem was de juiste wijzigingsvlucht niet zichtbaar), terwijl de wijzigingsvlucht niet duurder is. Volgende dag opnieuw callcenter gebeld om dezelfde wijziging door te geven. Dit keer € 5 duurder terwijl opnieuw de wijzigingsvlucht een mindere kostprijs had dan de originele vlucht. Dit keer maar de € 5 betaald, maar ik hou er een zeer slecht gevoel bij. Totaal niet transparant en je voelt je gepakt.

  • Algemeen 3
op 8 juli 2023 bestemming: Canada, reisperiode: juni 2023

Tijdens tel.omboeken verkeerde info gekregen.
Op basis daarvan vlucht geannuleerd.
Gevolg vlucht geannuleerd,en niet kosteloos zoals toegezegd.Nu 1888 eu armer.
Je kan 1 maal een klacht indienen waar niet serieus naar gekeken word en dat is het dan.Verder blijft dan over een dagvaarding opstellen,af laten leveren, en een kanton rechter laten beslissen hoe geweldig klm met zn klanten omgaat.Diep triest dat je zo een klacht af moet handelen als vaste klant bij klm.En dan als klm nog trots zijn op de geweldige service die verleend is.

  • Algemeen 1
op 7 juli 2023 bestemming: / Berlin, reisperiode: juni 2023

Went for a huge corporate event, had a horrible experience overall with KLM, baggage lost and ordeal followed after

  • Algemeen 1
op 30 juni 2023 bestemming: Verenigde Staten / Washington DC, reisperiode: juni 2023

Afgelopen jaar 6 keer mer KLM op en neer gevlogen naar DC. Altijd super ervaring gehad, attent en vriendelijk personeel, heel goed eten en drinken wanneer he wil. Helaas vandaag 3 uur vertraging maar sat was de eerste keer in mijn afgelopen 14 maanden reizen.
Get lijkt hier alsof alleen mensen net mindere ervaring het hier aangeven. Daarom laat ik graag een ander geluid horen.

  • Algemeen 9
op 16 mei 2023 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: mei 2023

Reis 2.50 uur vertraagd, terwijl er vertraging van 0.5 uur was gecommuniceerd. Vliegtuig bleek vertraagd binnen te komen van een andere bestemming (dat weet je toch van te voren) en na het boarden bleek de rechter motor niet te starten. Dan het eten, speciale maaltijd besteld. Zowel op de heenvlucht als terug vlucht niet doorgekomen volgens de crew. Op een 13 uur durende vlucht alleen 2 karige maaltijden. Met 2 diabetici op de vlucht. Zorg toch dat je wat extra sandwiches op de vlucht hebt (ook al moet je hiervoor betalen). Service is beter bij easyyet. Koninklijke luchtvaartmaatschappij is nu een kl… luchtvaartmaatschappij geworden. ZONDE! Altijd vanwege de service met KLM willen reizen maar hiermee toch maar vliegen via andere maatschappijen. Zo ga je de ‘wedstrijd’ niet winnen KLM. Maar wel bonussen blijven betalen in Frankrijk. A losing game!

  • Algemeen 1
op 30 april 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2022

Klm het eten is super slecht geworden
En daarbij de porties zijn kleiner .
Ze bezuinigingen op alles .
Nee klm was mij maatschapij maar tegenwoordig vlieg ik met een ander .
Want ook de prijs van de tickets en betalen voor je koffer en stoel keuzes .
Ze staan op de rand van de afgrond met deze prijsrange tickets ga je veel klanten verliezen.

  • Algemeen 2
op 18 april 2023 bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juli 2023

Het boeken via de KLM website lukte niet. Dan maar telefonisch via de klantenservice en na 2 uur bellen en veel in de wacht gezet wilden ze opeens 50 euro meer dan de website aangaf. Onbetrouwbaar!

  • Algemeen 1
op 16 maart 2023 bestemming: , reisperiode: januari 2022

Helaas moet ik zeggen dat mijn ervaring met KLM ronduit irritant en teleurstellend is geweest. Ik heb meer dan een jaar gewacht op werkende vouchers of restitutie voor mijn geannuleerde vlucht naar Wenen, en ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen, heb ik nog steeds geen oplossing ontvangen.

Ik ben zeer teleurgesteld dat KLM, een luchtvaartmaatschappij die ik vroeger zeer bewonderde en waardeerde, nu zo'n slechte service en communicatie biedt. Het is enorm frustrerend om vast te zitten in een oneindige loop van onbeantwoorde e-mails en telefoontjes, zonder enig idee wanneer of zelfs of ik mijn geld terugkrijg.

Het is zeer jammer dat een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij als KLM haar klanten niet beter behandelt en hun rechten en tijd respecteert. Ik zou KLM niet aanbevelen aan iemand die op zoek is naar een betrouwbare en klantvriendelijke luchtvaartmaatschappij.

Kortom, mijn ervaring met KLM was zeer teleurstellend en ik zou deze luchtvaartmaatschappij niet aanbevelen aan anderen vanwege de slechte service en gebrek aan communicatie en oplossingen.

  • Algemeen 1
op 13 maart 2023 bestemming: , reisperiode: november 2022

4 passagiers op een identieke geannuleerde vlucht. 2 passagiers krijgen keurig een voucher op hun claim (C-5778303 & C-5778286) waar ze volgens de voorwaarden recht op hadden echter van de overige 2 passagiers word de claim keer op keer (nu al 4 keer) afgewezen. C-5999188 & C-5999207) Her-openende claims waarbij de KLM medewerker refereert naar de 2 gehonoreerde claims word simpelweg genegeerd en de standaard afwijzing email word weer verstuurd door KLM customer service. De eerste claims lopen al sinds november 2022. Probeer de KLM afdeling te bellen en je staat voor 1 uur en langer in de wacht. De customer service afdeling zelf is al helemaal niet telefonisch te bereiken, dat waarschijnlijk met een reden. Op nette en gedetailleerde email met alle informatie word voor de volle 100% niet gereageerd, ik krijg geen bevestiging noch word er überhaupt op gereageerd. Ik vlieg al 20 jaar + als Gold FD member maar nog nooit zo'n onbehoorlijke en onbeschofte service ervaren. Zolang het goed gaat is het prima maar als er een kink in de kabel komt kan je beter niet bij de KLM zijn, dan zijn ze niet thuis. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

4 passengers on an identical cancelled flight. Two passengers received a voucher on their claim (C-5778303 & C-5778286) to which they were entitled according to the terms and conditions, but the claims of the other two passengers were denied time after time (4 times now). C-5999188 & C-5999207) Re-opening claims in which the KLM employee refers to the two approved claims is simply ignored and the standard rejection email is sent again by KLM customer service. The first claims have been pending since November 2022. Try calling the KLM department and you will be on hold for 1 hour and more. The customer service department itself is not reachable by phone at all, probably for a reason. On neat and detailed email with all information is 100% not responded, I get no confirmation nor any response at all. I have been flying for 20 years + as a Gold FD member but never experienced such an unresponsive and rude service. As long as it goes well it is fine but if there is a problem you better not be with KLM, they play hide and seek. You are warned!!!!

  • Algemeen 1
op 26 januari 2023 bestemming: , reisperiode: oktober 2022

Vlucht is geannuleerd. De KLM geeft geen vergoeding omdat het door het weer kwam. Dat is niet waar. Op Brussel werd gezegd dater een personeelsprobleem was. De vlucht is uiteindelijk via Boston naar New York gevlogen. Bij de tussenstop is het personeel gewisseld. Alle andere vluchten naar New York gingen wel door.

  • Algemeen 1
op 11 januari 2023 bestemming: Canada / Montréal, reisperiode: januari 2023

Moest mijn boeking business class 1 week verzetten. Geen mogelijkheid gehad dit telefonisch te doen. 3 x meer dan 30 min gewacht op een Platinum servicelijn. Boeking zelf via het web geannuleerd en nieuwe boeking gemaakt. Geen bevestiging van de annulering en na 14 dagen nog steeds niets gehoord, laat staan geld terug ontvangen. Telefonisch nog steeds niet te bereiken. KLM is qua klantvriendelijkheid onmogelijk geworden. Bij low cost maatschappijen krijg je een betere service! Heel jammer, ik heb altijd graag met KLM gevlogen, maar het houdt zo wel op.

  • Algemeen 1
op 1 januari 2023 bestemming: India / Goa, reisperiode: januari 2022

KLM wijzigt zomaar de vlucht, als je dan je betaalde stoelen terugvraagt, wordt de hele vlucht gecanceld. Tot twee keer toe. Minachting voor de klant.

  • Algemeen 1
op 12 november 2022 bestemming: Brazilië / São Paulo, reisperiode: oktober 2022

Nog geen 24 uur voor de reis werd deze al geannuleerd. Vervolgens is de coronatest niet meer geldig. Een deel van de ticket werd gecompenseerd. Vervoer wat was geregeld en afspraken in Brazilie die niet nagekomen konden worden en de extra coronatest van € 79 werden niet vergoed.
Vervolgens ben ik in Brazilie en wil ik mijn reis veranderen, iets wat volgens de ticketvoorwaarden kosteloos kan. Wil KLM in Brazilie daarvoor een extra bedrag van € 800 voor rekenen, ca. 60% van de totale ticketprijs. In Nederland door mijn man laten veranderen blijkt ook een ramp. Na een hele riedel aan automatische vragen wordt de verbinding verbroken omdat er 45 minuten wachttijd is. Het begint op de rijen in Schiphol te lijken, duren misschien iets langer dan 45 minuten maar is hetzelfde principe......meer personeel inzetten?

  • Algemeen 1
op 10 november 2022 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2022

Onze terugreis had vertraging. Ik heb daarvoor een teruggave aangevraagd van de gemaakte kosten op het vliegveld. Ik ben al weken bezig om dit voor elkaar te krijgen. De communicatie in de mail klopt niet, er staat dat je kunt replyen en vervolgens komt het blijkbaar niet aan. Drie keer aan de telefoon gehangen (15 min wachttijd). Ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Schandalig, de afhandeling bij KLM.

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2022 bestemming: Peru / Zuid Amerika, reisperiode: september 2022

Fantastische behandeling van KLM medewerker Jennifer (helaas geen achternaam bekend) even vóór en tijdens terugreis van Lima naar Amsterdam op 5 oktober 2022. Nogmaals hartelijk dank voor de fijne ervaring van onze kennismaking en waarbij je ook met trots over je werkgever sprak. Hele lieve groetjes van Erick (Bodeutsch) en Christina (van Drieberge) tijdens vlucht KL 744 Lim-Ams op 5 oktober 2022. We hopen zeker je weer eens te zien tijdens één van onze vluchten of persoonlijk!

  • Algemeen 10
op 3 oktober 2022 bestemming: Italië, reisperiode: september 2022

Op 28 augustus 2022 heb ik bij KLM een aanvraag ingediend voor uitbetaling van 4 (refundable ) vouchers, met een totale waarde van € 284,22, die 11 september 2022 over de expiratiedatum dreigden te gaan.

Op 18 september ontving ik van KLM bericht dat ze slechts € 8,53 wilden terugbetalen.

Dan begint de zoektocht om dit onrecht bespreekbaar te maken met KLM. Ik koos de iMessage optie. In mijn bericht verwees ik naar de “claim-ID” gaf aan dat ik graag ook het resterende bedrag wilde ontvangen.

Na enig doorverwijzen werd mij gevraagd om enige aanvullende informatie. Hoewel deze informatie al in het refund formulier vermeld was, heb ik het nogmaals doorgegeven.

Na enkele dagen ontving ik bericht van KLM dat een en ander gecontroleerd was en dat de vouchers non-refundable waren gebleken. Ik heb dit meteen weerlegd met verwijzing naar de citaten in de mail (volledige terugbetaling ) en het voucher (refundable if unused).

Hierop volgde de reactie van KLM dat men de zaak verder onderzocht had en dat de vouchers verlopen zouden zijn op het moment van verzoek om teruggave. Daarnaast werd deze mededeling toegevoegd “Aside from this, please know that I can no longer inform you any differently”. Ik heb weerlegd dat de vouchers verlopen zouden zijn door aan te geven dat de aanvraag op 28 augustus was ingediend 2 weken voor de expiratiedatum van 11 september.

De communicatie vanuit KLM werd hiermee als beëindigd verklaard door KLM.

Ondanks 2 weerlegde argumenten heeft KLM besloten om mijn actieve refundable vouchers niet uit te betalen. Daarop heb ik besloten deze ervaring te delen en anderen te adviseren om geen vouchers van KLM te accepteren, maar direct terugbetaling aan te vragen. Veel geëmmer met een KLMmer.

Begin dit jaar had ik een positieve ervaring met EASYJET. Mijn vlucht naar Nederland werd geannuleerd, de mogelijkheden voor alternatieve vlucht, vouchers of terugbetaling werd meteen aangeboden. Daarnaast werd verlengd verblijf in een hotel meteen geregeld. Ook werd de mogelijkheid voor compensatie van extra kosten actief aangeboden. Binnen 3 weken na terugkomst waren alle declaraties keurig afgehandeld. Geen gezeur met EASYJET.

  • Algemeen 1
op 10 september 2022 bestemming: Trinidad en Tobago / Port of Spain, reisperiode: september 2022

Ik noem het de horror vlucht. Vlucht vanuit trinidad naar Nederland. Al direct bij binnenkomst wordt het duidelijk. Hele vliegtuig ruikt naar urine want de vliegtuig wordt absoluut niet schoongemaakt. Je ziet ook etensresten op de stoelen. Zo vies nog nooit meegemaakt. Dan het eten: ik kan het niet eens eten noemen. Zo vies en weinig. Normale maaltijd was op en hadden alleen vegetarisch en cola was ook op. Hier betaal je dan voor. Hele vlucht een ontzettend vieze lucht hing in het vliegtuig. Het werd steeds erger. Naar de wc gaan durfde ik niet. Zo goor wss het. Zelfs de purser heeft excuses aangeboden en adviseerde om hier over te schrijven. Dan weet je dat het zeer slecht is. Klm wat is er aan de hand? Waar zijn jullie mee bezig. Ik wil mijn geld terug wsnt dit was een horror vlucht.

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2022 bestemming: Kroatië / Dubrovnik, reisperiode: juli 2022

Vlucht naar Amsterdam tot 2x toe geannuleerd. Ik heb vanuit Montenegro voor ruim 100 euro met KLM moeten bellen. Airbnb kosten voor extra nachten, autohuur eten en drinken. Alles wil ik indienen bij de KLM maar ik kan maar 6 documenten uploaden. Na een uur zwoegen met documenten en bonnen zegt de website bij het indrukken van de verzendknop 'oeps er ging iets mis'... ik hang dus nu weer in de wacht. Dit wordt een lange adem vrees ik. Wat een schande. KLM is zo van z'n troon gevallen. Echt schandelijk.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2022 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: juli 2021

Mijn vrouw is Japanse en reisde op 19 juli naar Japan om haar zieke moeder te bezoeken. Ze ging met onze 5-jarige zoon, geboren in de VS met een dubbele Nederlands-Amerikaanse nationaliteit. Mijn schoonmoeder leidt aan Alzheimer en het gaat erg slecht met haar. Dit bezoek zou hoogstwaarschijnlijk de laatste kans zijn geweest om haar moeder te zien en voor hem om herinneringen op te bouwen van zijn Japanse grootmoeder.

Vlak voor ze bij hun overstap op Charles de Gaulle op een vliegtuig naar Japan stapten, werden ze tegengehouden en gevraagd of ons zoontje een visum voor Japan had. Dit was nooit bij ons opgekomen, we hadden nooit een visum nodig voor Japan en we waren daar niet in de Covid-context gereisd, en hij reist met zijn Japanse moeder. De tickets zijn maanden eerder gekocht en niet één keer is ons verteld dat er een visumplicht is. Ik had met de KLM gebeld voor vertrek om te vragen of er nog wat gedaan moest worden (met de Covid in het achterhoofd). Dit is een recente verandering die makkelijk gemist kan worden door mensen die hier nooit rekening mee hebben moeten houden.

Pas in Frankrijk hoorde ze dat onze zoon niet kon vliegen naar Japan. Bij de incheckbalie in Amsterdam was haar dus niet gevraagd of onze zoon een visum voor Japan had.

Ze zag het vliegtuig vertrekken en ze bleven in paniek achter. Een aantal medewerkers begeleidde haar naar de incheckbalie in de vertrekhal, waar haar werd verteld dat er geen hulp voor hen zou zijn. Toen kreeg ze twee tickets van ~ 700 Eur per stuk aangeboden terug naar Amsterdam. Dat hebben we niet. En aangezien ze nu bij de aankomsthal was, had ze de toegang tot haar bagage verloren. Dus moest ze vertrekken zonder koffer om de trein te halen waar ik kaartjes voor had besteld.

Het was 40 C en ze moest in hotel zoeken terwijl onze zoon moest overgeven van de hitte. Vervoer terug konden we pas de volgende dag regelen.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2022 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: juni 2021

25 juli aangekomen met groep van 25 waarvan 18 pers zonder koffer
Nu ruim 2wkn later nog steeds zoek
Met KLM geen enkel contact mogelijk
Claimen lukt niet ze hebben het expres moeilijk gemaakt.
Alle vorige berichten hier over de houding van KLM zijn ook op ons van toepassing
Je blijft gefrustreerd achter door de bizarre houding van KLM en ze komen er nog mee weg ook SCHANDALIG

  • Algemeen 1
op 5 juli 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2022

Wat een ongelofelijke prutsers bij KLM. Telefonisch niet bereikbaar, niet per mail, niet op de website en niet per whatsapp. Vluchten op het laatste moment annuleren, het indienen van een claim moeilijk maken en onbereikbaar zijn voor klanten. Ongelofelijk triest en een voorbeeld van hoe je niet met klanten moet omgaan.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2022 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2022

Vanwege een verkeerd ticket nummer gedwongen een nieuwe ticket te kopen voor een schandalig hoog bedrag. KLM heeft geen hulp aangeboden tijdens de vlucht en komen hun beloftes niet na over terugbetalen.
Het is heel belangrijk dat iedereen een melding maakt over de slechte naleving van KLM in vergoedingen op: ilent.nl

Helaas alleen op deze manier worden we eventueel serieus genomen. En alleen op deze manier word KLM aangepakt. Dat het zo ver moet komen is uitermate teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2022 bestemming: Engeland / Manchester, reisperiode: juni 2022

Vlucht werd geannuleerd terwijl we bij de gate stonden te wachten. Zonder overleg werden wij overgeboekt op een vlucht die 2!!!! dagen later zou gaan. Als we proberen contact te krijgen met klantenservice over het terugkrijgen van onze bagage of de restitutie van onze bagagekosten is dit bijna niet te doen. Via de site kan je niet duidelijk je probleem verwoorden omdat KLM wil dat je via voorgeselecteerde opties je ding doet. En wij kunnen dus nergens ontdekken hoe dit zit. Telefonisch word je van het kastje naar de muur gestuurd en als je blijft hangen voor een medewerker draaien ze gewoon het bandje nogmaals en hangen op als je daarna nog blijft hangen.

  • Algemeen 1
op 10 mei 2022 bestemming: Noorwegen / Bergen, reisperiode: april 2022

Wij zijn vertrokken zonder dat bagage ( labelnummers 284233 en 284190) meevloog vanwege staking; bij aankomst in Bergen hoorden wij dat niet duidelijk was wanneer deze zou arriveren. Vanaf de 24e hebben wij talloze malen contact gezocht, dit liep steeds dood: geen gehoor, te lange wachttijd, verkeerd telefoonnummer gekregen. Voortdurend werd verwezen door KLM of vliegveld Bergen (schakelde steeds door naar Tromsö, (waar men uiteraard geen zicht had op bagage in Bergen) of naar andere instantie waar het steeds doodliep. NIEMAND wilde het oplossen, alleen maar zeggen dat we moesten bellen. Formulier invullen hebben we uiteraard gedaan, maar toen wij het wilden aanpassen aan het 2e deel van onze reis, blokkeerde het formulier ( tijd kon niet ingevuld worden). Ik denk dat we minstens zo'n 6 uren vergeefs contact zochten, welke tijd we geen koffers hadden en niet echt met vakantie bezig waren. We moesten ook extra uitgaven doen ( kleding en dergelijke ), terwijl we dat niet van plan waren: Noorwegen is veel duurder dan Nederland.
We hoorden dat er bagage aangekomen was in Bergen, op de 25e april, maar niet of het onze bagage was. Omdat wij door zouden reizen naar Oslo op de 27e, zijn we op goed geluk op de 26e naar vliegveld Bergen gegaan, waar geen infobalie of KLM open was ( wij waren er om 18.30; 19 uur zouden die dichtgaan, maar die waren allang gesloten. Uiteindelijk heeft een grondstewardess ( zij was de eerste na al die dagen die echt wilde helpen en een oplossing zocht, terwijl anderen ons alweer wilden wegsturen ) ons meegenomen naar aangekomen bagage, waar we de 2 koffers meteen zagen staan. Zij stonden er dus al.
Later kregen we bericht (19.20 ) dat de koffers aangekomen waren, de volgende dag kregen wij bericht dat zij bezorgd zouden worden ( wij waren al weg uit Bergen ).
Wij hebben extra uitgaven gedaan: op de nota's staan bedragen tot 1054,89 NOK = 104,85 Euro.
Maar wij willen ook een vergoeding claimen voor al het ongemak zoals beschreven.

N.B. Ook dit formulier heb ik 4 keer ingevuld, “oeps er ging wat mis”, waarom is de ICT totaal niet op orde!?

  • Algemeen 2
op 5 mei 2022 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: april 2022

De terugreis van Paramaribo naar Nederland op 2 mei 2022, vertrek tijd 23.15 u, is om 1 uur s nachts Surinaamse tijd geannuleerd door KLM vanwege mogelijk defecte motor. Ik kon onmogelijk terug gaan naar mijn appartement die ik al in de middag van 2 mei 2022 had opgezegd en overnachten bij familie was geen optie.
Er was geen draaiboek waarin een plan was opgenomen om gestrande reizigers op te vangen. De communicatie verstrekking van KLM was onvoldoende en was geen communicatie met de gestrande reiziger. Met moeite heeft KLM een overnachtingsplek geregeld in een hotel. Alleen morgens kon ik ontbijten vanwege de verbouwing van het restaurant in hotel Queens. Er was geen middag en avond eten te verkrijgen . Er waren ook geen bonnen voor maaltijden nog drinken aangeboden door KLM medewerkers. Alles moest op eigen kosten afgehandeld worden. Bellen met KLM kantoor in Suriname was onmogelijk. De KLM kantoor was zeer slecht bereikbaar. De medewerkers hadden geen enkel informatie kunnen geven omtrent mijn geannuleerde terugreis. Het was een absolute drama en chaos. Uit eindelijk ben ik op 3 mei 2022 na flinke inspanning van mijn kant uit om 23.30 teruggereisd naar Nederland en op 4 mei om 13. 46 uur geland op Schiphol. Dan de controle op Schiphol was niet mals maar behoorlijk pittig. Het is bizar dat een internationale bedrijf als KLM op zo een niveau werkt met personeel die totaal onprofessioneel werken , onvoldoende klantvriendelijk zijn , geen informatie- en kunnen communiceren met de reizigers. Ik vraag nu aan KLM doe aub wat aan de problemen die in het bedrijf zijn in Suriname.

  • Algemeen 2
op 13 april 2022 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: april 2022

Verschrikkelijke vliegreis zonder Corona regels! Nooit meer KLM!

  • Algemeen 1
op 12 april 2022 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: mei 2022

Wat een drama om iemand aan de lijn te krijgen bij de KLM nu al 3 dagen bezig. In januari geboekt via hun websie. Heel enthousiast een screenshot gestuurd dat de reis geboekt was naar mijn vrienden als bevestiging. Nu is de reis niet meer te vinden in mijn account en zie ook dat er nooit iets is afgeboekt bij de creditcard maatschappij. KLM pak de telefoon eens op!

  • Algemeen 1
op 8 april 2022 bestemming: Denemarken / Billund, reisperiode: mei 2022

In december boek ik op de site van KLM een trip van Antwerpen naaar Billund heen en terug. Het traject tussen Amsterdam en Antwerpen zal gebeuren met Thalys. Ik betaal en de reis wordt me zo bevestigd. Begin april controleer ik toevallig mijn boeking en stel vast dat KLM mijn heenreis naar Amsterdam geschrapt heeft en vervangen door een vroegere trein. Merkwaardig want die dag dat ik dat vaststel kan ikzelf wel zonder probleem op de site van Thalys nog boeken op de door KLM gecancelde rit. Ik zit dus met 2 vragen: 1) waarom verwittigt KLM mij niet van een wijziging en 2) waarom is de wijziging aangebracht terwijl de bedoelde Thalys wel degelijk rijdt en bovendien dagen na de cancelling nog plaatsen beschikbaar heeft?
Ik zoek een mailadres om mijn vraag over te maken maar dat is niet te vinden. Dan maar gebeld met de “klanten”dienst waar de mevrouw in kwestie botweg stelt dat de verwittiging wel zal komen en dat ik maar aan Thalys moet vragen waarom KLM het traject wijzigt. Na veel aandringen bezorgt ze met een mailadres; juist ja onbestaand. Dan maar een bericht naar custom”care“. Vlug antwoord: daar antwoorden ze niet op en willen verder niet meer communiceren. Ik mag wel contact nemen via facebook. Ah ik kan daar chatten. Na 50 minuten nog steeds geen antwoord + de bemerking dat werken via mail sneller zou gaan. Na 1 uur en 39 minuten: Helaas heb ik geen e-mailadres waar u naartoe kan mailen. Uw oorspronkelijke optie is geannuleerd dus deze optie is helaas komen te vervallen. Mijn excuses dat ik u niet anders kan informeren. Dat had ik inderdaad vastgesteld en dus zij we rond zeker denk je maar nee hoor, na 3 uur en 18 minuten raadt mijn behulpzaam contact me aan om contact te nemen met custom”care”. Concreet na 3 dagen heb ik nog steeds geen antwoord.
Aan de aandeelhouders: zoek niet verder naar redenen voor het monsterverlies van uw onderneming; lees gewoon dit relaas en heb tenminste de moed om te antwoorden.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2022 bestemming: Aruba, reisperiode: februari 2022

Ik heb ruim 1,5 uur in de wacht gestaan bij KLM. Ik had een vraag over het vaccinatiebewijs, maar tot op heden dus niemand gesproken. Na die anderhalf uur maar opgehangen. WAARDELOOS KLM!

  • Algemeen 1
op 11 februari 2022 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2022

Meest waardeloze ervaring
Meest waardeloze ervaring aller tijden. Na het plotselinge overlijden van mijn man en een dochter die op curaçao woont wil ik af en toe naar haar toe. Ik heb een spierziekte dus ik vlieg business class vanwege het kunnen strekken van mijn benen. Ik kijk naar de acties en ik had er een gevonden voor de prijs die ik normaal ook betaal voor het ticket. Optie genomen en overleg gepleegd met mijn dochter en geboekt. Nu blijkt door een systeemfout dat ik terug economy vlieg en heen business. Dat is een probleem vanwege de benen en ik heb KLM gebeld dat ik het ticket wil omruilen dat ook de terugreis business is en ook voor de prijs die ze hebben aangeboden die ook vermeld staat op de optie alvorens ik dan permanent boekte. De optie kostte me ook 15 euro om die prijs vast te houden en
omdat ik vaker die prijs heb betaald kon ik er toch van uitgaan dat hij klopte.
De dame wilde niets doen en al zeker geen leidinggevende aan de telefoon roepen, terwijl ik dat 3x heb aangegeven dat ik die even wilde spreken.
Dat ze een fout hebben in het systeem bij het boeken kan ik niets aan doen en als ik kan aantonen dat ik mijn tickets altijd voor die prijs boek, moeten ze mijn verzoek toch gewoon inwilligen.

  • Algemeen 1
op 5 februari 2022 bestemming: , reisperiode: januari 2021

Slechte service level. Bijna 2 uren in de wacht! Na de reorganisatie binnen KLM is de klantenservice een bende!

  • Algemeen 1
op 4 januari 2022 bestemming: Canada / saskatoon, reisperiode: juli 2021

Laatste 2 jaar driemaal via Calgary naar Saskatoon gevlogen, van de 6 vluchten
kwam ik 3x 5 tot 7 uur te laat aan.
De 3 andere keren een dag later
Op de laatste vlucht bleef de app volhouden dat deze op tijd ging vertrekken terwijl Wesjet ons al had verteld dat de vlucht naan Calgary was geannuleerd.
Telefonisch of via twitter geen response van KLM.
Dus de volgende dag naar Calgary en dan naar de incheck balie van KLM.
Na het controleren van onze gegevens werd ons verteld dat alles OK was en dat we straks konden boarden.
Na een uur was het zover en stonden we in de rij.
Toen onze boardingpassen werden gecontroleerd werden deze ingenomen en kregen we andere in onze handen gedrukt, deze bleken de slechtste plekken in het vliegtuig te zijn.
Dit terwijl wij altijd ruim op tijd tickets aanschaffen om dan daar te kunnen zitten waar wij graag willen.
Voor al deze vertraging en ellende heeft onze koninklijke KLM gemeend ons te compenseren met in totaal 150 euro.
Wij blijven onze kinderen bezoeken in Saskatoon maar niet meer middels onze trouwe KLM.

  • Algemeen 1
op 30 december 2021 bestemming: Aruba, reisperiode: januari 2021

Probeer iemand te spreken over mijn vouchers. NIet te doen! reageren nergens op, telefonisch niet te bereiken. Ik ben er echt ziek van.

  • Algemeen 1
op 17 december 2021 bestemming: Italië / Verona, reisperiode: juli 2021

Zeer slechte customer service, nadat ze meerdere fouten hadden gemaakt.

  • Algemeen 1
op 28 september 2021 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2021

Vlucht werd door KLM binnen 24 geannuleerd, daarna onmogelijk om iemand te spreken , whatsapp geen reactie en klacht indienen op site is onmogelijk

  • Algemeen 1
op 1 september 2021 bestemming: Panama, reisperiode: augustus 2021

Het betreft geen reis maar een booking die is misgelopen bij KLM.
Ik heb een vlucht geboekt en betaald bij KLM. Ik heb een reservatiecode gekregen maar ze hebben geen ticket gezonden. Zogezegd een technische fout. Nu wordt er een refund aangevraagd voor een foute bookingscode. De client betaalt de fouten van KLM. Afschuwelijke service. Je krijgt nooit iemand aan de lijn.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2021 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2019

Door Corona reis geannuleerd. Dat is begrijpelijk. Dat Vliegtickets.nl het geld niet restitueert is asociaal. Vliegtickets.nl is onbereikbaar. Ze weigeren om klanten te woord te staan. Volstrekt waardeloos en onbetrouwbaar.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: mei 2020

Vlucht door klm geannuleerd op 9 april 2020 vanwege Corona. Voucher gekregen en om een refund gevraagd. Na meer dan 3 maanden nog geen enkele reactie, en KLM houdt zich onbereikbaar. Ze houden zo lang mogelijk zoveel mogelijk geld vast van trouwe klanten, ondanks overheidssteun. Schandalig!!

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: november 2020

Hele slechte service en behandeling
Wij zijn geweigerd op de vlucht naar Paramaribo op 20/11/2020 de vlucht was overboekt .
Ticket was afgegeven koffers ingecheckt en met speciale assistentie op weg naar de gate. Daar aangekomen was de vlucht overboekt en werd ik geweigerd met allerlei absurde redenen daar ik alle toestemmingen van het minesterie. Visum.COVID test negatief en bevestiging van bewakingsbedrijf ivm toestemming thuis quarantaine endaarbij behorende betaling bewijs
En word je als 78 jarige gepensioneerde
Vrouw achteloos aan de kant gezet
Omdat je jezelf niet kan verdedigen
En zonder enige vorm van vergoeding
Geweigerd, koffers weer uitgeladen en op straat op de openbare weg gezet .
Schandalig hoe KLM omgaat met zijn cliënten. Alle stukken werden bij het inchecken gecondoleerd en in orde gevonden.
Ondanks onze klacht hebben wij tot op heden niets gehoord van de klm .
Schandalig gewoon en je staat hulpeloos

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Thailand / Cha-Am, reisperiode: juni 2019

In april werd mijn vlucht geannuleerd door KLM deze zou gaan op 1 juni .Een verzoek gedaan voor teruggaaf.
Dit werd geweigerd. Eind april een verzoek voor voucher gedaan en toen het mogelijk was om refunds te doen heb ik dit gedaan.
Deze werd in augustus afgewezen omdat ik al een voucher of ticket had. Nooit gekregen en via chat Whatsapp gevraagd waar die dan was.? Nooit een antwoord gekregen.
Er is toen weer een aanvraag gedaan met de mededeling van dat het 3 maanden zou duren. 2 weken weer een chat verstuurd ......ja ze gingen het weer doorsturen , vandaag maar weer eens een bericht gestuurd.
Om er moedeloos van te worden.

  • Algemeen 1
op 10 november 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2020

Reis vanwege corona geannuleerd. heb 15 vouchers ontvangen voor 1 reis. dit ging natuurlijk niet goed met opnieuw boeken. veel geld onterecht bij moeten betalen, probeer dat nu terug te krijgen maar klm laat niets van zich horen.

  • Algemeen 1
op 5 november 2020 bestemming: India / Delhi, reisperiode: april 2020

Op 1 november 2020 geld teruggevraagd voor de voucher die wie hadden ontvangen voor onze geannuleerde vlucht in april.
Vandaag al het geld op onze rekening!
Super!

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2020 bestemming: Namibië, reisperiode: mei 2020

Op 17 juni jl. een credit / geld teruggave aangevraagd voor deze door COVID geannuleerde vlucht, vandaag de dag - 4 1/2 maand later - heb ik de ruim 800 euro nog steeds niet terug!!

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juni 2019

In maart is onze vlucht geannuleerd naar Bali, toen moesten we verplicht een voucher. Hierna konden we EINDELIJK ons geld terug vragen en nu wachten we dus NOG STEEDS op ons geld..... het is gewoon 7 maanden geleden. Mijn zus heeft haar geld al lang terug van Emirates. NOOIT MEER MET KLM DUS. Wat doen jullie eigenlijk met ons geld???? Kunnen jullie daar nog wat rente over vangen??

  • Algemeen 1
op 4 oktober 2020 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: juli 2020

20 mei een voucher aangevraagd voor de vlucht. Vlucht is daarna ook door KLM geannuleerd. Voucher nog steeds niet binnen! Al meerdere pogingen gedaan KLM te bereiken.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende