Schrijf een ervaring over KLM en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen KLM

Pagina 1 van 6 met 261 resultaten

op 30 oktober 2020 bestemming: Namibië, reisperiode: mei 2020

Op 17 juni jl. een credit / geld teruggave aangevraagd voor deze door COVID geannuleerde vlucht, vandaag de dag - 4 1/2 maand later - heb ik de ruim 800 euro nog steeds niet terug!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: juni 2019

In maart is onze vlucht geannuleerd naar Bali, toen moesten we verplicht een voucher. Hierna konden we EINDELIJK ons geld terug vragen en nu wachten we dus NOG STEEDS op ons geld..... het is gewoon 7 maanden geleden. Mijn zus heeft haar geld al lang terug van Emirates. NOOIT MEER MET KLM DUS. Wat doen jullie eigenlijk met ons geld???? Kunnen jullie daar nog wat rente over vangen?? ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 4 oktober 2020 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: juli 2020

20 mei een voucher aangevraagd voor de vlucht. Vlucht is daarna ook door KLM geannuleerd. Voucher nog steeds niet binnen! Al meerdere pogingen gedaan KLM te bereiken. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 25 september 2020 bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: juni 2020

Vlucht is geannuleerd ivm corona. Verzocht om geld terug, dit was niet mogelijk, alleen een voucher. Op 12 juni 2020 verzoek ingediend om de voucher om te zetten in geld (restitutieaanvraag). Tot op heden het bedrag niet ontvangen. Slechte service en communicatie.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Hongarije / budapest, reisperiode: september 2020

Hongarije gesloten wegens covid, heenreis niet mogelijk, dus terugreis met klm ook niet.
op geen enkele manier contact mogelijk
vlieg NOOIT meer met KLM,verspilling van belastinggeld,zouden er meer moeten doen!

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2020 bestemming: Ierland / Cork, reisperiode: juli 2020

KLM heeft vanwege COVID onze vlucht geannuleerd. Teruggave wordt om meerdere redenen onmogelijk gemaakt. Eerst geven ze aan dat wij de onjuiste gegevens hebben ingevuld wat pertinent niet klopt en daarna kom ik steeds in een ‘loop’ terecht. Ik blijf doorgaan met mijn eis van teruggave, maar zal NOOIT meer met de KLM vliegen.

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Klm heeft mijn vlucht geannuleerd, ik wacht al ruim 5 maanden op mijn geld

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2020

Reis is geannuleerd. En wacht nu op ons geld bellen helpt niet wat Koninklijk Maar niet heus. Geen goed word voor over

  • Algemeen 1
op 24 augustus 2020 bestemming: Verenigde Staten / NY, reisperiode: oktober 2020

Reis er is geen reis,
De KLM vliegt gewoon naar NY, maar als je daar aankomt moet je verplicht 2 weken in quarantine.
En als je terug komt ook weer dus voor een week ben je 5 weken kwijt.
en je geld foetsie KLM geeft aan we vliegen toch wat een bedrijf,
list en bedrog en de regering doet hier ook gewoon aan mee.
jongens bedankt.
En na een telefonisch gesprek eindelijk na een uur te pakken.
U krijgt geen geld terug en ook geen waardebon.
U kan wel de vlucht annuleren en dan binnen een aantal maanden een nieuwe vlucht boeken.
Oke Krijg ik dan een mail van u (KLM) van wat we hebben besproken?
Neee dat krijgt u niet, we hebben het nu toch via de telefoon gedaan..
Sorry ik ga er al van uit dat ik alles kwijt bent.
BEDANKT KLM.............................................................
Dit zijn geen manieren om zaken te doen.
Voor alle andere mensen SC6

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: februari 2020

Bij het opstijgen vielen de zuurstofmaskers eruit. Wij moesten toen verplaatsen naar een plek zonder extra beenruimte. Het personeel heeft direct de gegevens opgenomen voor terugbetaling. Bij thuiskomst al een mail van klm met sorry het geld gaan we terugstorten. Maar helaas 7 maanden later en een aantal mails blijft het stil bij KLM. Dat wordt in de toekomst weer de emiraten die doen daar niet zo lang over.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2020 bestemming: Nederland / a dam, reisperiode: september 2020

Klm is ten gronde dit bedrijf maak t nu misbruik van de burgers geen communicatie wel betalen geen reis omboeken ivm corona or what else wat ze verzinnen nee klm is niets meer niets wat de naam klm nog waardig is . ze proberen geld uit je zakken te kloppen door reizen om te boeken voor hogere prijzen en ze krijgen al zoveel overheidssteun whats app is gewoonweg waardeloos bellen gaat niet niks werkt geen goed woord meer voor KLM .

  • Algemeen 1
op 19 augustus 2020 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: maart 2020

Ik had 2 tickets naar Bonaire geboekt op 31 maart dat is niet doorgegaan omdat de vluchten niet door gingen ik moest genoegen nemen met een voucher wat ik niet wilde ik vroeg mijn geld terug €1416,00 maar dat ging niet. Ik probeer al maanden in contact te komen met KLM maar tot nu toe niet gelukt. Ik vind het schandalig van onze nationale trots al het geld van de tickets opstrijken en dan ook nog een hoop geld van de regering en de klanten in de kou laten staan. De mensen zouden niet meer met KLM moeten vliegen.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd ivm Corona. Ik heb een voorkeur aangegeven om mijn geld terug te ontvangen. Dit was niet mogelijk en dus kreeg ik vouchers. Na een rechterlijke uitspraak dat de KLM verplicht is geld terug te betalen, opnieuw een verzoek ingediend. Kreeg als reactie dat dit 8 weken zou duren. Na 8 weken contact opgenomen en het bericht gekregen dat er nog NIETS met mijn aanvraag is gedaan.
Wel overheidssteun ontvangen maar geen diensten richting klanten. Wanneer gaat de overheid de KLM verplichten klanten tegemoet te komen en verplichten de bedragen terug te betalen? Moeten wij nu allemaal naar de rechter stappen? Dat schijnt de enige manier te zijn zoals is aangegeven in het radioprogramma van Dionne Stax. Het is een schande! Vanaf maart ontvangt iedereen hetzelfde antwoord : het is druk! Nog even en dan wil niemand meer met de KLM vliegen!

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2020 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: augustus 2019

4 keer ticket geboekt en vlucht 4 keer geannuleerd. Telefonisch contact gezocht maar KLM neemt niet op.
Wat mij betreft 3,4 miljard staatssteun direct intrekken. Voor mij nooit meer KLM! 0 punten.

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2020 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd door corona. nog geen geld terug. dit kan nog maanden duren geeft klm aan. laatste keer geboekt, nooit meer

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: mei 2020

Ik heb voor Corona 2 tickets naar NY USA geboekt bij KLM. Op datum vlucht (4 mei) was een inreisverbod voor ingezetenen Schengenlanden van kracht. Toegang tot USA werd dus geweigerd. KLM heeft alle vluchten naar New York geannuleerd, met uitzondering van onze vlucht. Vlucht ging door omdat USA ingezetenen alsnog terug zouden kunnen. Onze tickets zijn niet door KLM geannuleerd. KLM liet overigens in het geheel niets van zich horen, behalve het bericht op de dag voor de reis dat wij konden inchecken (ondanks het inreisverbod). Wij hebben uit armoede zelf op 3 mei de vlucht maar geannuleerd en om restitutie gevraagd. KLM reageert niet en zegt, ondanks ons protest, vouchers uit te gaan geven.

Na 90 dagen nog niets vernomen. Per SMS opheldering gevraagd. Na ruim een week antwoord: "Restitutie verzoek afgewezen"
KLM argumentatie: "wij hebben vlucht niet gecanceld". M.a.w. ondanks dat passagiers niet tot de USA worden toegelaten, vindt de KLM het niet redelijk om een reis te annuleren.

Het bericht van KLM:
"Verder willen we je informeren dat indien wij restitutie voor je gaan aanvragen, deze afgekeurd wordt. Dit omdat de vluchten niet geannuleerd waren. Ook wanneer er een inreisverbod in Amerika geldt, kan het nog steeds zo zijn dat de vluchten nog steeds worden uitgevoerd. Dit omdat de lokale bevolking wel toegang heeft tot Amerika en er eventueel ook passagiers zijn welke wegens hun werk toegelaten worden. Of voor het vervoeren van medische hulpmiddelen en andere vracht."

Inmiddels vouchers ontvangen, die niet inwisselbaar zijn en slechts tot mei 2020 geldig zijn. Niet gebruikt = geld kwijt.

En wij maar denken dat de "K" in KLM voor Koninklijke staat. Dat blijkt een dure vergissing...

Waarom ik het cijfer 1 geef aan KLM? Het cijfer 0 behoort niet tot de keuzemogelijkheden.

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: juni 2019

Ik was 3 uur van te voren aanwezig. Controles duurde belachelijk lang (ongeveer 4 uur) terwijl veel balie en check in dicht waren. Veel mensen om mij heen zaten te huilen omdat ze allemaal hun vluchten misten. Daarnaast kreeg ik geen geld terug ookal was ik 3 uur van te voren aanwezig

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: mei 2020

Geachte medewerker KLM,

Via de e-mail heb ik bericht ontvangen over de teruggave van mijn vliegticket naar Bangkok.
Met dit bedrag ga ik niet akkoord, ik ontvang 525,00 minder dan ik betaald heb. Ik heb een totaalbedrag van 821,46 overgemaakt, waarvan 44,80 travel insurance policy. Jullie teruggave op dit bedrag is 251,66. Het volledig totaal bedrag 776,66 terug storten, anders neem ik verdere stappen.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Blij dat we toch met KLM op vakantie konden naar Griekenland. Wel erg slecht dat ik al ruim 3 weken bezig ben om een dubbele blokkade op mijn creditcard op te heffen. Zou toch een een eenvoudige administratieve handeling moeten zijn. What’s app ‘service team’ verwees me eerst ten onrechte naar mijn CC maatschappij. Had daarna aan dat een weekje wachten vast zou helpen en toen dat ik maar moest bellen omdat ze me via WA niet konden helpen. Na ruim 30 minuten in wacht geholpen door call center die verrast aangaf dat ik gelijk had en er inderdaad ten onrechte een ‘double block’ op mijn credit card was geplaatst en dat het belachelijk was dat dat al ruim 3 weken duurde. Zij zou er persoonlijk achteraan gaan bij haar collega’s van de administratie...Maar nog steeds geen resultaat. Tickets zijn op 1 juli afgeschreven maar reservering blijft gewoon staan.

  • Algemeen 5
op 23 juli 2020 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: juli 2020

De vlucht is door KLM geannuleerd ivm coronavirus. Maar ik heb mijn geld nog niet terug ruim 5000,- euro!!! Op de vraag wanneer ik het tegemoet kan zien krijg ik geen antwoord. SLECHTE communicatie

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: maart 2020

I v m leeftijd zelf geannuleerd uit voorzorg wegens corona.
zelf geannuleerd dus alleen tickets belasting terug
na 5 weken ticket refund van klm, maar wegens een foutje van klm alleen mijn refund gekregen en niet van partner nu wachten we sedert 3 april op de rest. nu is het bedrag niet groot, 2x euro 50,maar zonder refund bewijs kunnen wij niet bij de verzekering claimen, en dat is met euro 3500 wel een groot bedrag.we zullen best nog wel eens vliegen, maar dan nooit meer met onze nationale zogenaamde trots

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: juni 2020

KLM weigert restitutie te geven. Ze verwijzen telkens door naar Budgetair, terwijl zij degenen zijn die het geld moeten terugbetalen. Walgelijke manier van zaken doen en nooit meer KLM voor mij!

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2020

Ik had een tickit geboekt voor 12 juni die werd geanuleerd en verzet zonder vragen naar 5 juli van af dit moment is mijn reis al 8 keer verandert .
Nu zou ik vliegen 8 juli
Het is om dat ik in de app kijk hoelaat we vliegen .
Anders had ik er niet achter gekomen dat ook deze weer was geanuleerd
Tot nu toe 6 juli niks meer vernomen van ze .
Ook had ik gevraagt in juni over teruggave geld zodat ik bij een andere maatschapij kan boeken .
En dan wordt het stil bij ze .
Nooit verwacht van klm wat een slechte service .

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2020

Mijn vriendin is van Indonesie en kwam 3 weken op vakantie hier in Nederland. Ze had een ticket om 8 april terug te vliegen naar Bali. Voor repatriering moet ze terug vanwegen haar werk en kinderen. Na 3 maanden mailen en bellen met KLM hebben ze 6x een ander ticket aangeboden en weer 6x gecanceld. Nu 3 maanden later zit ze nog steeds in Nederland, haar visum is verlopen en verzekering is verlopen. 6x corona test gedaan voor de vlucht enz.....kosten lopen op. Nu heb ik zelf een aanbod gedaan dat Garuda 3x per week op Bali vliegt. Dit hebben ze 3 dagen geleden geboekt en vandaag weer gecanceld. Gisteren corona test gedaan voor deze vlucht. En zo gaat het maar door. Ze verliest haar baan in Bali en haar 2 kinderen zijn al 3 maanden aan het wachten. Ik heb alles geprobeerd, Ambassade, buitenlandse zaken enz gebeld. En van Limburg naar Schiphol gereden om een ticket te regelen. Er zijn vluchten genoeg naar Bali maar KLM wil niet meehelpen...........

  • Algemeen 1
op 18 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: mei 2020

Na maanden berichten sturen naar de KLM voor een restitutie voor 2 geannuleerde vluchten. Meerdere keren genegeerd, dagen gewacht om een standaard kopie paste reactie te krijgen en nog steeds niet terugbetaald wat volgens zowel consumentenrecht als eu recht zou moeten gebeuren. Erg slecht! boek niet bij de KLM!

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2020

Geboekt op een avond om er 12 uur later achter te komen dat vlucht 250euro goedkoper is. gebruik gemaakt van mogelijkgeid binnen 24 uur te annuleren en nieuw ticket ingeboekt. inmiddels 12 weken en minsten 6 telefoontjes (met wachttijden van minstens 15 min) verder, nog steeds geen geld terug! bij klantenservice houden ze je aan het lijntje. vandaag weer geprobeerd te bellen, wachttijd 30min en de verbinding werd direct verbroken. wat een slechte service klm!

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Australië, reisperiode: januari 2020

Mijn klacht gaat niet over een reis, die was geannuleerd maar over hoe KLM omgaat met mijn rechten. Geen bericht dat vlucht was geannuleerd. Uit armoede voucher aangevraagd (waarover ik ook niet geinformeerd werd) en geprobeerd toch geld terug te krijgen. Een klacht indienen met het klachtenformulier is helemaal niet mogelijk, de vlucht is immers geannuleerd. Informatie over de regeling (wel geld terug bij annulering vanaf 15 mei) nauwelijks te vinden. En ondertussen krijgt de topman alsnog zijn bonus. BOOS

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juni 2020

Wij hebben een reis geboekt naar Thailand, juni 2020, die start met een vlucht van KLM naar Bangkok. Nu mag ik tot eind juni Thailand niet in als toerist (het land zit dicht), en kan die niet gaan. Navraag bij de KLM leert dat de vlucht nog nog iet is gecanceled , immers die wordt oa voor repatriering van Thaise inwoners ingezet (zij mogen wel het land in). Ik wordt dus feitelijk bij de landsgrens afgezet, en daar magik het land niet in. Tot mijn verbazing meldt de KLM dat dat niet hun probleem is. Ik heb in de afgelopen jaren toch een ander beeld opgedaan van KLM als deze budget airline houding. Mijnheer Rutten vraagt ons begrip te hebben voor de positie van de KLM in Coronatijd, maar waar is het begrip van de KLM. Zeer teleurgesteld in deze houding naar passagiers toe die al jaren voor hen kiezen. Als je het mij vraagt is dit gewoon een manier om onder de refund optie die de EU ze verplicht uit te komen. Shame on you, KLM.

  • Algemeen 3
op 9 mei 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Schandalig, KLM annuleert de vlucht met een enkel appje 'uw vlucht is geannuleerd' . Geen mail, geen brief, geen info met waar ik recht op heb. Ik weiger de voucher, volgens Nederlandse wetgeving zijn ze verplicht mij het geld terug te geven (1300euro!), maar KLM heft zich boven de wet en zegt enkel vouchers te geven. Een voucher moet je zelf claimen via een bepaalde website. Deze info heb ik pas in zijn geheel na 3 telefoontjes én 5 appjes. Niemand helpt je en totale informatie blijft ontbreken. Ik wil een klacht indienen en me verwijst mij naar hun klachtenpagina. Helaas opnieuw geen correcte info, want een klacht kun je enkel indienen met een boekingscode die nog geldig is. Doordat mijn vlucht door KLM is geannuleerd is mijn boekingscode vervallen en kan ik dus geen klacht indienen. Van een bedrijf als KLM verwacht je op zijn minst nog enige normale communcatie vanuit hun zijde maar helaas ontbreekt dit.

  • Algemeen 1
op 12 april 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Tijdens onze vakantie in Zuid Afrika besloten we, vanwege Corona, eerder terug te keren. Overal lazen we dat we onze tickets konden omzetten naar een andere datum. onze tickets schijnbaar niet omdat we een zogenaamde pakagedeal hadden. KLM benaderd we konden niemand bereiken. Niet via mail, app of facebook. Men zou ons bnnen 24 uur bereiken. Ik snap door de hektiek dat het langer duurde maar het we vonden nergens informatie en kwamen er na lang zoeken er achter dat 30 maart de laatste vlucht zou zijn vanuit Kaapstad, via Buitenanse zaken geinformeerd. Op eigen kosten 2
tickets via een reisorgansiatie in ZA geboekt, kosten 1300euro.we zijn op 27 maart, een uur voor de lochdown teruggevlogen. De vlucht was schandalig overboekt en vele mensen moesten achterblijven. Tot op heden hebben we nog steeds geen informatie ontvangen van KLM, gisteren 11 april zou onze terugvlucht zijn. Nog steeds geen enkele info, geen excuus,. Zo n grote organsitie shame on you. Zoveel medewerkers die thuis zaten hadden op wat voor manier dan ook ingezet kunnen worden. KLM heeft door geen contact op te nemen vele extra tickets kunnen verkopen. Heel veel mensen moeten heel hard sparen voor een reis en als je eerder terug moet is dat verdrietig maar ook nog even 1300 euro neerleggen is voor veel mensen niet mogelijk.

  • Algemeen 2
op 31 maart 2020 bestemming: Nederland / Den Haag, reisperiode: maart 2020

Jullie hebben mijn dochter veilig terug gebracht !! Dankjewel KLM

  • Algemeen 10
op 24 maart 2020 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2020

Dit slaat enkel op het entertainmentsysteem op het vliegtuig (heenreis) en evenzeer op de reactie van KLM op mijn klacht en vraag om compensatieOud vliegtuig dat nu aan de grond zal blijven. Entertainmentsysteem werkte de hele vlucht niet, ook niet bij onze buur. Meerder keren een poging gedaan om systeem te resetten. Tevergeefs. Leuk als je weet dat je vrouw vliegangst heeft en enkel deze vlucht 'ondergaat' om dochterlief te bezoeken die een jaar in Curaçao werkt. Ook armleuning kon niet ingeklapt en stoelen enkele cm achteruit. Klacht ingediend en om een compensatie gevraagd. Vlug antwoord, maar de aangehaalde (non)argumenten slaan werkelijk alles. Eerste antwoord: "U vraagt om een compesnatie voor het geleden ongemak. Vanuit economisch belang en om de voorwaarden voor al onze passagiers duidelijk en transparant te houden zijn wij, gezien de huidige situatie met de coronaviruspandemie, niet in staat positief te reageren op uw verzoek een compensatie aan te bieden." Ik reageer dat ik niet akkoord ga. Weer antwoord: "Hartelijk dank voor uw bericht, het spijt mij te lezen dat u niet eens bent met mijn besluit. Ik heb uw verzoek om een compensatie te geven heroverwogen, en moet u helaas meedelen dat ik bij mijn besluit blijf. Graag geef ik u meer uitleg. KLM moet, om als commerciële onderneming te overleven, op dit moment een streng beleid voeren." In een reactie wijs ik erop dat dit niet terzake doet en vraag een compensatie van 50 euro (5% van twee tickets). Nieuw antwoord: "Harteljk dank voor uw reactie, ik kan mij goed voorstellen dat u op moment erg teleurgesteld bent in KLM, ik moet u echter meedelen dat wij niet zullen meegaan in uw verzoek en bij ons standpunt blijven. Wij informeren u hierbij dat wij uw bericht hebben toegevoegd in uw dossier en dat KLM niet meer zal ingaan op verdere correspondentie over dit onderwerp." Mijn laatste reactie: "Ik stel voor dat u uw info over 'Entertainment tijdens uw vlucht' aanvult als volgt, zodat de klant duidelijk weet dat hij niet op een compensatie hoeft te rekenen als dat Entertainment niet functioneert. Bovendien spaart u op deze manier - zeker bij een commerciële onderneming die moet overleven - veel tijd die u nuttiger kunt besteden dan klanten te weigeren waar ze gewoon aanspraak op moeten maken:
Als de techniek het laat afweten tijdens uw vlucht, dan beschouwen wij dit als overmacht en kunt u op geen enkele manier aanspraak maken op een compensatie, van welke aard ook." Voegt u dit ook maar toe aan mijn dossier, waar u toch niets mee aanvangt. Ik schaam mij in uw plaats." Ik zal nu bezwaar maken via Test-Aankoop omdat de website van KLM duidelijk vermeldt m.b.t. Entertainment: "U geniet van dit alles op een persoonlijk interactief beeldscherm ..." Lekker niet, dus. Nog dit: cabin crew gaf aan dat er vaak problemen mee zijn, maar dat er niets aan gedaan wordt, temeer omdat veel te weinig mensen een klacht formuleren. Bij deze een warme oproep dat wél te doen.

  • Algemeen 1
op 20 maart 2020 bestemming: El Salvador, reisperiode: maart 2020

Mijn vader en 3 vrienden zouden een week geleden terug vliegen vanaf El Salvador (hebben mijn broer 2 weken bezocht). Ze zouden vanaf El Salvador via Amerika naar Amsterdam reizen. Deze vlucht was gecancelled vanwege het in/uitreis verbod van Amerika. Een dag later zouden ze via Panama vliegen. Weer gecancelled. Nu zouden ze 29 maart gaan vliegen via een tussenstop in Panama, weer gecancelled.

KLM is onbereikbaar. Ik snap dat het druk is maar in een week tijd nog 0 medewerkers gesproken. Belachelijk!!! Verbinding wordt elke keer automatisch verbroken. Wat moeten we doen? HELP HELP HELP om ze hierheen te halen!

Op KLM reken ik niet meer. Ze zijn alle vier 65+, een er van Parkinson, een een te hoog cholesterol, dus ik vrees voor hun leven!!!!


Meerdere keren geprobeerd te bellen/mailen/appen maar tevergeefs. Buitenlandse Zaken blijft steeds zeggen dat we contact moeten opnemen met de reisorganisatie maar hoe doe je dat als ze onbereikbaar zijn?!

  • Algemeen 1
op 18 maart 2020 bestemming: Noorwegen / Bergen, reisperiode: maart 2020

We hadden een retour ticket Amsterdam Bergen. Vanwege het Corona virus moesten we Noorwegen op zeer korte termijn verlaten. De retour vlucht kon niet kosteloos worden omgezet naar de laatste vlucht van KLM om Noorwegen tijdig te verlaten. We moesten maar een nieuw ticket kopen voor € 680,-. Voor de initiële vlucht hadden we al voor de bagage € 30,- en comfort seats betaald €21,60 betaald. Wat bleek, we moesten voor de bagage nog eens € 90,- betalen voor de gewijzigde terugreis. Wat een gegraai! KLM geeft in de media aan dat ze haar klanten goed zal behandelen, maar verleent geen restitutie of kosteloze omboeking. KLM huilt tranen met tuiten over haar eigen leed, terwijl KLM zich verrijkt ten koste van diezelfde klant. Zeer misleidende en verwerpelijke gedrag en PR.

  • Algemeen 1
op 25 februari 2020 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: februari 2020

Geboekt met mijn CC, zoals altijd. Betaling word vast gehouden door betalingsplatform Ayden. KLM niet tof amper e bereiken, na 25 min.in de wacht doorverbonden naar een machine die zegt bel later terug en word verbroken. Mijn betaling kan ik zien op mijn afschrift, KLM geeft alleen antwoord via messenger dat ik nog moet betalen en dat ik een linkje toegestuurd kan krijgen om dat te doen. IK HEB AL BETAALD!!! Geen antwoord via Whats app. Een klantenservice drama!!

  • Algemeen 3
op 22 februari 2020 bestemming: Nepal / Kathmandu, reisperiode: februari 2019

Doordat KLM haar piloten op tijd terug wilde hebben in Amsterdam vanwege sneeuw in Munchen, hebben ze ons in Stuttgart eruit gezet en met de bus vervoerd naar Munchen. Daardoor kwamen wij aan in München op het moment dat ons vliegtuig al was vertrokken. Er was niets geregeld. ook geen vervolgvlucht. Wij hebben 1300 euro moeten uitgeven aan een nieuwe vlucht naar Kathmandu ( de oorspronkelijke tickes hadden ca. 700 euro gekost, moeten overnachten op stoelen in München in de vertrekhal, zonder iets fatsoenlijks te eten. Vervolgens kwamen wij 11 uren te laat op onze bestemming aan. Het enige wat KLM bereid was om te doen was een paar tegoedbonnen voor 300 euro, die we weer bij hun moeten besteden. Onze illusie dat KLM een kwaliteitsmaatschappij is, is definitief voorbij. Ze kiezen voor eigen winst en de klant kan de str... inzakken als het ze uitkomt. Flightclaim zei: dit mag volgens de regels en we kunnen ze niet vervolgen voor slechte klantbehandeling..... Dus wees gewaarschuwd!!

  • Algemeen 1
op 16 februari 2020 bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: februari 2020

Ik wil de drie personeelsleden die rondom mij aan het werk waren een 10 geven. KLM mag trots zijn op zulke werknemers! Het is te merken dat er ook steeds meer Fransen liever met KLM reizen dan met Air France (AF)
Laat KLM een voorbeeld zijn en het personeel van AF opleiden!

  • Algemeen 10
op 31 januari 2020 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2020

Zowel op de heenweg als op de terugweg van Amsterdam naar Londen is mijn koffer zoek geraakt (2x!).

Weekendje in Londen heb ik blind moeten rondlopen, omdat mijn lenzen in mijn koffer waren. Bovendien kon ik nergens lenzen kopen zonder prescriptie. Zondag 3 uur voor mijn terugvlucht heb ik mijn koffer ontvangen.

Ik heb snel de gekochte dure items erin gedaan. Dan weer gegeven bij de ruimbagage. Big mistake! Want dit keer hebben ze mijn koffer kwijtgeraakt! Na 5 dagen is het nog niet gevonden.

Bovendien is de klantenservice belachelijk! De keuze menu is super vervelend! Heb ik een vraag over mijn bagage, dan wordt er aangegeven dat ik dat online kan doen en de verbinding wordt automatisch verbroken! Ik heb wel 5x moeten bellen totdat ik iemand aan de lijn had.

Wat ook heel vervelend was, was de contact met de medewerkers. Volgens hen is een bagage die kwijt raakt heel normaal. En hoe ik mijn invulling geef aan mijn reis is aan mij. Dat ik blind was, was volgens de medewerkers vervelend, maar geen ramp.

  • Algemeen 1
op 20 januari 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: januari 2020

Wat een slecht video systeem vertaling bijna niet in ned .slechte films stoelen zitten vreselijk gaan spontaan achterover.lekkage uit de airco

  • Algemeen 5
op 20 januari 2020 bestemming: Singapore, reisperiode: januari 2019

Ik werg geweigerd door KLM personeel omdat mijn ticket niet betaald zou zijn, het laten zien van betalings bewijs met juiste referentie hielp niets.

  • Algemeen 1
op 19 januari 2020 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2019

Ik geef deze cijfer omdat de 24/7 service zeer waardeloos is, zelfs een budget maatschappij biedt betere 24/7 service. Uiteindelijk heeft het me meer dan 100euro aan bel kosten gekost in 2 dagen en nog niemand gesproken. Ik heb via de app verschillende redenen en belachelijke weg schuif reacties gehad. Dit heb ik 2x in 2 jaar met klm mee gemaakt, zodra je in het buitenland bent dan kan je de service op je buik schrijven. Wijze ervaring!!! Jullie kosten alleen geld en stress en hoofdpijn!!!

  • Algemeen 1
op 17 januari 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2020

Mijn klacht gaat over KL0810, aankomst gisterochtend om 6.00 uur. De heenreis was goed. Je kreeg regelmatig water en er werd vuil opgehaald. Alleen het ontbijt was het slechtste ooit bij klm gegeten in mijn jarenlange ervaring met de KLM. De terugreis was super slecht qua service. Er is 1x water uitgedeeld en ijsjes waren blijkbaar op. Tijdens de hele reis van 13 uur is er 2x afval opgehaald!!!. Wij zaten met 2 kleine kinderen en konden weinig doen. Over het algemeen is de kwaliteit van het eten erg achteruit gegaan. Ik vlieg al heel lang met klm, mede door verblijf in het buitenland en had in het verleden een goud kaart. Er wordt duidelijk heel veel bezuinigd. Ik had geen ticket van 600 euro maar van meer dan 1000. Zat dus niet voor een dubbeltje op de 1ste rij.

  • Algemeen 2
op 13 januari 2020 bestemming: , reisperiode: november 2019

Zeer slechte service van KLM, geen goede klachtafhandeling. Dit is mijn laatste vlucht met KLM.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2020 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2019

Omdat we ticket niet meer hebben kunnen gebruiken...

Wat een slechte service!
We kopen retourticket Londen Amsterdam en omdat we de heenvlucht Londen Amsterdam niet konden vliegen Ivm ziekte, mogen we de terugvlucht Amsterdam Londen niet meer gebruiken. Dat zijn de regels, aldus KLM, maar de “ hulp die KLM biedt is dat we voor 125 euro het ticket dat we al hebben wel mogen gebruiken? En dat noemen ze hulp.. 125 euro betalen voor een ticket wat je al hebt betaald en exact dezelfde vlucht is...

Citaat KLM:
Uit je eerste bericht hebben wij vernomen dat onze collega's hebben aangegeven dat je je ticket toch nog kunt gebruiken, wanneer je hier EUR125.00 voor betaald. We horen het graag als wij je hier mee kunnen helpen.

  • Algemeen 1
op 17 december 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2019

Al vele jaren vliegen wij met KLM naar Curaçao of Aruba en dit tot grote tevredenheid.
Jaaaaren geleden een "uitstapje" gemaakt naar Arke Fly (nu TUI Fly)...maar na die ene keer weer heel snel teruggekeerd naar KLM.
Het enige minpuntje vind ik dat, ondanks er keuze is tussen 2 warme maaltijden, deze ieder jaar hetzelfde zijn. enkele jaren geleden kon je nog kiezen voor een andere maaltijd, (met bijbetaling) maar dit is niet meer mogelijk jammer genoeg. Maar ondanks dat is er voor ons maar 1 vliegmaatschappij en dat is KLM.

  • Algemeen 9
op 15 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Ondanks dat bij de boeking stond 23kg bagage moest ik 60 euro. Klacht werd niet serieus genomen.

  • Algemeen 3
op 25 november 2019 bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: november 2019

Zeer aardig en professioneel
personeel en zij geven je een vertrouwd gevoel!

  • Algemeen 10
op 13 november 2019 bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: november 2019

Geachte KLM, hierbij willen wij laten weten dat wij vandaag contact hadden bij de afdeling reserveren met mevrouw Dali.
Mijn man kon wegens fysieke problemen vandaag niet vliegen naar Curaçao,mevrouw Dali heeft ons enorm geholpen en alles ingezet om mijn man om te boeken naar 22 november.
Op die dag vlieg ik met onze andere dochter en twee kleindochters naar Curaçao!
De reden:onze jongste dochter wordt 25 nov 40 en op deze dag trouwt zij in Willemstad.
Zij woont op Curaçao.
Dankzij de enorme inzet van mevrouw Dali kon zij de ticket toch omboeken.
Wat een service van de KLM!.
Wij vliegen al jaren naar Curaçao met de KLM..de service is altijd top!
Een pluim voor mevrouw Dali!!
Hartelijk dank, een blijde familie.
Anja van Buuren en André Verhoeven

  • Algemeen 10
op 6 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Op 15 Oktober met KL0571, KLM onze nationale trots, van Nairobi naar Amsterdam gevlogen.Kilimanjaro ingestapt, ging vlot. Cabine en toiletten smerig. Tussenlanding Dar Es Salaam, passagiers uit-en instappen. Moesten blijven zitten ivm "schoonmaak" niet echt dus n schoonmaker met stofzuiger op de rug, . Hele cabine en toiletten en opbergruimte in de stoelrug voor je blijven vuil. Geen drankje, water aangeboden n uur verplicht zitten, belachelijk gewoon. Dan verder van Dar es Salaam naar Amsterdam, meer dan n uur wachten, het is al laat, drankje en waardeloos eten, fruit alleen harde stukken, geen toetje, koffie of nog n drankje erbij. Licht uit en zoek het maar uit. Heb maar geen opmerkingen naar cabinepersoneel gemaakt want dat heeft toch geen zin, denken ze weer zo'n oude zeur!! Geen rondje ijs of nog n watertje, drankje later tijdens de vlucht, allemaal zelf in de rear pantry vragen en zoeken. Ik moet echt overdenken om de vlg reizen naar oa Zuid Afrika, Tanzania, China Rusland etc vlg jaar die op de planning staan om met KLM te boeken. DIt was een zeer beroerde ervaring. Het ontbijt, laf broodje, was helemaal niet te pruimen voor de landing. Mijn advies aan KLM ga eens in gesprek met je klanten, daar steek je n boel van op waarmee je je service echt kunt upgraden.

  • Algemeen 4
op 5 november 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2019

Stewardessen bijzonder / uitzonderlijk vriendelijk, behulpzaam maar plaats/stoel bepaling bijzonder matig zeker als je zoals ik midden tussen 2 mensen waar van 1 +/-150kg weegt en en deels over en onder de armleuning hangt. ruim 10 uur.van Mexico af naar 020. De keuze mogelijkheid om een andere stoel te krijgen was er niet of niet te vinden bij het inchecken en het vliegtuig zat vol. Als ik de keuze had gekregen te upgraden had ik dat daar heel graag gebruik van willen maken

  • Algemeen 6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende