Z. Diamant
op 11 september 2018
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2018
Ben sinds enkele jaren frequent flyer plus (gold) bij KLM aanvankelijk gezien hun reputatie en omdat ik nu eenmaal veel moet reizen voor werk; nu voor (deels) vakantie naar NYC met dochter gevlogen. Service aan boord prima. Echter in oud toestel met defect entertainment systeem. Daarom kregen we direct compensatie aangeboden - een prima geste op het eerste gezicht. De vouchers bleken echter beide op mijn dochter's naam (terwijl ik degene ben die alles heeft betaald en de ff status heeft verdiend) en werken dus niet op mijn boekingen. Geen nood, dacht ik: KLM adverteert met 'topservice' via social media - met snelle reactie). Ook dat klinkt geweldig. Echter de realiteit is ook hier weerbarstig: met minder persoonlijke interactie zonder kwaliteitscontrole kortom minder urge om professioneel, klantgericht of zelfs oplossingsgericht te zijn. Na ruim 20 mails over 3 dagen uitgesmeerd is de bottomline: 'jammer dan'' - hoezo service? Uiteindelijk dus veel tijd kwijt, niets opgelost en gefrustreerd dat je geen normale interactie hebt gehad - hoe kun je dat hebben met een ónbekende'? Misschien zet KLM daar robots in terwijl je bij inloggen op hun site moet aantonen dat je 'geen robot bent'. Wie zal het zeggen. Iig rechtvaardigt de enorme achteruitgang cq afwezigheid van customservice de extra kosten voor KLM flight niet, noch de oude toestellen; hopelijk lezen ze deze en ook de verschillende andere feedbacks.
... Lees meer
Hanneke
op 30 augustus 2018
bestemming: Brazilië / Fortaleza, reisperiode: juli 2018
Afgelopen juni met KLM naar Wenen gevlogen, prima! In juli vond ik de vlucht naar Brazilie echter minder comfortabel. Op de heenvlucht een ouderwets entertainmentsysteem met een minimaal aanbod. Op de terugvlucht, een nachtvlucht - vieze dekens van de mensen die deze gebruikt hadden op de heenvlucht, geen andere dekens beschikbaar. Niets extra's zoals bij Emirates/Etihad/Garuda etc. Het eten tijdens de heenvlucht was prima, de terugreis was echt onder de maat. Voor lange vluchten geen KLM meer.
... Lees meer
Kai van Kordelaar
op 8 augustus 2018
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: augustus 2018
Ik geef deze vlucht een 1 omdat ik niet eens gevlogen heb. De vlucht werd geannuleerd ongeveer 10 uur voordat hij zou vertrekken. Door deze ervaring denk ik dat ik nooit meer met KLM ga vliegen ook al vond ik het vroeger een hele fijne maatschappij
... Lees meer
Stephan
op 30 juli 2018
bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: augustus 2018
Wat een onbeschoft bedrijf, staat nu onderaan het lijstje om mee te vliegen. Na het selecteren van de vlucht en alle gegevens in te vullen veranderen ze de prijs net voor het betaalscherm zomaar met 45 euro, met enkel de mededeling dat we changed the price if this causes discomfort we are very sorry.... In de verwachting dat dit wel simpel op te lossen zou zijn met de klantenservice toch maar doorgeklikt en betaald. Direct telefonisch contact opgenomen krijg je iemand aan de lijn die niet veel anders zegt dan het stukje tekst wat erbij staat, zinloos en complete tijdverspilling. Vandaar een dikke 1.
Sabrina
op 25 juni 2018
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2018
Ik ben zeer te spreken over KLM. We hadden goede plekken en alles was heel duidelijk en werd duidelijk verteld. Op de heenweg werd alles wel alleen in het Engels omgeroepen. Op de terugweg werd er zowel in het Nederlands, Engels en Spaans omgeroepen. Vond het beide voor en nadelen hebben. Ik ben vooral te spreken over het personeel en de service van KLM. We kregen gratis te eten en drinken en wisten dit helemaal niet. Vond dat echt een hele fijne service. Meestal moet je dit betalen bij een vliegmaatschappij, maar het was gratis en ondanks de korte reis vond ik dit echt iets postiefs. Verder vond ik het heel fijn toen ik op de terugweg aan gaf dat ik vanwege gezondheidsredenen in het ziekenhuis heb doorgebracht in Valencia namen ze mij heel serieus en hebben ze meerdere malen gevraagd hoe het met mij ging en of ze wat voor me konden doen. Dit was erg prettig. Dit stelde me ook gerust. Ik ben zeer te spreken over de vriendelijkheid van het personeel en de service. Het enige puntje vind ik de beenruimte, maar dit vind ik ook bij andere vliegmaatschappijen een puntje. Zelfs in een trein is er meer beenruimte, terwijl je daar vaak korter in zit dan in een vliegtuig. Vooral met mijn gezondheidsklachten was de beenruimte een dingetje. Maar ik reken KLM hier niet op af! Zal in de toekomst toch wel gauw voor KLM kiezen.
Harry dijkstr
op 15 juni 2018
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: februari 2018
Betaald voor economy comfort maar stoel kon niet naar achteren. Enig alternatief was naar economy naast een moeder met klein kind. Uiteindelijk hel trip niet geslapen en rechtop gezeten. Purser gaf al aan dat het een verouderd toestel was. Met oude spullen vliegen en de volle pond betalen. Compensatie hiervoor was een lachertje.
Henk Luijt
op 23 mei 2018
bestemming: Nicaragua / Managua, reisperiode: mei 2018
Ik ben een zeer tevreden klant. 5 maanden geleden een reis geboekt , heen op Panama en terug vanaf Nicaragua, toen dat nog een vredig land was. De terugreis is volgende week, maar inmiddels is het moeilijk en niet zonder risico om door Nicaragua te reizen. KLM was heel welwillend en we hebben bijna zonder extra kosten om kunnen boeken en vliegen nu vanaf een andere plek terug.
Huib
op 11 mei 2018
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: mei 2018
We reizen als een gezin met 4 personen. Zowel op de heen als terugreis worden we ingedeeld zodat we niet allemaal naast elkaar zitten. Terwijl er 40 rijen zijn waar dit wel kan. Als we dit bij KLM proberen op te lossen (internet, balie, vliegtuig) kan er niets. Bijbetalen en stoelen kopen, dat is de enige oplossing, zeggen ze. Maar zelfs was dit op de terugreis via de app niet te regelen. En hebben serieus de hoofdprijs betaald (€ 3.500,- voor 4 tickets) voor de tickets en dan dit.
M. Bikker
op 25 april 2018
bestemming: Verenigde Staten / Washington D.C., reisperiode: april 2018
KLM verkoopt reizen die ze uit financieel belang annuleren in nadeel van de klant. Extra benodigde beenruimte is bij terugreis opeens niet meer mogelijk, ondanks dat hiervoor is betaald. Rechtstreekse terugvlucht idem.
Ze leggen vrij snel uit restitutie proceduren uit.
Niet koninklijk waardig meer.
Jos
op 23 april 2018
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2018
Citytrip van 3 dagen naar Londen geboekt. Moesten vrijdag om 05:00 op Schiphol aanwezig zijn. Wij wonen op 1 uur rijden van vliegveld. Avond ervoor om 22:36 sms bericht van KLM ontvangen dat vlucht is geannuleerd. Zonder opgave wat de reden is. En dat we waren omgeboekt op een vlucht zaterdag om 08:00 uur. De groep bestond uit 9 personen. Toch naar Schiphol gegaan, maar servicebalie is pas om 5:30 open en niemand kon ons helpen, ook telefonisch niet. Super balen!! Uiteindelijk konden we om 12:00 via Edinburgh met KLM en Flybe naar Londen vliegen. Wat een disaster. Volgende keer gaan we met de trein.
Elisabeth
op 22 maart 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2018
Helaas is KLM enorm aan het afglijden naar het niveau EasyJet en Ryanair; hun zg. loyaliteitsprogramma Flying Blue wordt per 1 april (geen grapje!!!) verder uitgekleed en veranderd in nadeel van....jawel....de passagier. Voortaan moet je nl. meer vluchten maken om je status te behouden - voor Silver moet je voortaan 20 enkele vluchten maken ipv 15 per jaar. Heb KLM hier meerdere malen over gemaild, maar die schepen alleen maar af met mooipraterij antwoorden van Flying Blue zelf! En dat terwijl KLM zelf opdrachtgever is voor dit 'loyaliteitsprogramma'. KLM heeft dus duidelijk lak aan de passagier en diens onvrede hierover! Ga vooral zo door, dan kunnen wij als klant straks net zo goed met een (andere?) prijsvechter gaan vliegen!
Anastasia
op 17 februari 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018
Hallo.
Wij hebben wederom heen en terug gevlogen met KLM! Is weer Citytrip geweest! En beide vluchten heen en terug met KLM waren meer dan naar wens!! Wel 1 dag van te voren KLM heeft e-mail naar ouders gestuurd. Naar moeder sms gestuurd. En ik zag bericht van KLM in App! In bericht van KLM stond. U vliegtuig is veranderd! Wel blijft bemanning en catering van KLM! Verder u reisschema is ongewijzigd! Ik vind dat is weer netjes van KLM is!! Er waren heerlijke boterhammen. En is ook genoeg van dranken is geweest. Terug is heerlijke pasta geweest en is weer keuze van dranken is genoeg geweest! KLM heeft ook erg goede Social Media Team!! Dat is grote + voor KLM is!! Mensen zijn altijd klantvriendelijk en ze antwoorden en reageren altijd super aardig en netjes en vriendelijk!! Maar ze geven ook duidelijke antwoorden!!! En ze bieden hulp aan! Volgende keer wij gaan weer heen en terug vliegen met KLM! Ik ben super blij dat wij hebben met KLM al 9 keren heen en terug gevlogen!!!
Fokko Dijkstra
op 13 februari 2018
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: februari 2018
Normaal geen probleem. In geval van een probleem evenwel geen enkele hulp. Alleen: je moet bij een ander zijn. Situatie: bagage ergens kwijt op een vlucht van Amsterdam-Rome-Palermo. Amsterdam-Rome: KLM. Rome-Palermo: dor KLM uitbesteed aan Alitalia. Bagage niet in Palermo aangekomen. Schijnt ergens te stranden bij de vervoerder van Alitalia in Palermo. Je zou verwachten de KLM zich hiervoor verantwoordelijk voelt en zorgt dat de zaak wordt geregeld. Zij zijn hier toch voor betaald. Maar nee hoor: zoek het zelf allemaal maar uit. Bagage (met enkele cruciale onderdelen) inmiddels vier dagen zoek en geen uitzicht op enige verbetering. Vergeet een marketing flauwekul van KLM - ze laten je volkomen stikken als er een probleem(pje) is.
Jan W.
op 18 januari 2018
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2017
Meer dan 6 uur vertraging gehad met de KLM (DELTA) op JFK terug naar A'dam. Heen met een KLM kist terug met DELTA airlines; tickets geboekt bij KLM. LET OP: Buiten Europa krijg je, als je met een niet Europeesche Airline vliegt (ook als het een KL boeking is) geen cent als compensatie voor de vertraging! Wat een super slechte service! Voor mij nooit meer KLM! En voor die hele bejaardensoos verkleed als personeel bij DELTA- Airlines hoef je het ook niet te doen! Wat een bende is dat. Geef mij maar de dames van RYAN air of Singapore Airlines die zien er veel appetijtelijker uit!
Sonja Vrinssen
op 30 december 2017
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2017
Gebrek aan klantgerichtheid, We hadden vol enthousiasme onze reis naar Malaga bij KLM geboekt. Na het inchecken hebben we nog iets gedronken in de taksvrije zone en toen we in de gate het vliegtuig wilden betreden, werd ons op een arrogante & onvriendelijke manier de toegang geweigerd, omdat we "te laat" waren. Het vliegtuig vertrok om 12u55 en wij waren om 12u35 ter plaatse. We zagen zelfs nog mensen in de buis lopen. We hebben ten slotte onze reis een dag moeten uitstellen en moesten nog een flink bedrag bijbetalen....
Frank
op 21 december 2017
bestemming: Verenigde Staten / Boise, reisperiode: januari 2017
Ik heb een vlucht geboekt met mijn gespaarde airmiles. Normaal vlieg je dan met één overstap in bv Salt Lake City naar Boise. De KLM heeft nu een ticket uitgegeven van Amsterdam naar Londen City, dan van Londen Heathrow naar Philidelphia, dan naar Salt Lake City en dan Naar Boise. De overstaptijd in Londen is iets meer dan drie uur, hoe ik van het ene vliegveld naar het andere, helemaal aan de andere kant van Londen moet komen moet ik zelf maar uitzoeken, neem maar een taxi zeggen ze dan! Buiten het feit dat zoiets een vermogen kost is de tijd te kort om de aansluiting te halen. En KLM heeft nog plek zat vrij op de rechtstreekse vlucht, ze maken het gewoon zo beroerd mogelijk zodat je maar geen gebruik maakt van je zuur verdiende airmiles.
KLM is afgezakt naar een derderangs maatschappij, ik vlieg tegenwoordig liever met Easyjet dan KLM, wat een slechte service. Ik had de KLM altijd hoog zitten en was er trots op als Nederlander, tegenwoordig mogen ze wat mij betreft zo snel mogelijk failliet gaan en verdwijnen.
Mari
op 13 december 2017
bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: juli 2015
Altijd weer geweldig reizen met KLM. Ik kan het echt iedereen aanraden. Service méér dan top en echt een feestje in de lucht.
Voor mij áltijd KLM
Karin Amstutz
op 9 december 2017
bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: december 2017
Ik heb me eind oktober georiënteerd op een ticket voor Costa Rica voor eind december. Binnen een week rezen de prijzen de pan uit; van rond de 800 naar 1200... ik wist niet wat ik moest doen en informeerde via via bij iemand van ticket office of de verwachting was dat die prijs nog zou gaan zakken voor eind van het jaar. Nee, zeker niet, was het antwoord. Met pijn in mijn hart heb ik een ticket geboekt bij tussenpersoon (Gate1) voor € 1379;let wel: dit was dezelfde prijs als waar KLM hem zelf voor verkocht of zelfs iets minder, dat weet ik niet meer; een belachelijke prijs voor een economy ticket....
Afgelopen weekend was ik mijn reis verder aan het voorbereiden en kwam advertentie voor tickets tegen. Toch even googelen, dacht ik. Exact hetzelfde KLM ticket, op exact hetzelfde tijdstip en dag voor € 880!!! Dat is 500(!!!) euro goedkoper dan wat ik betaald heb. Navraag bij KLM bleef vaag. 'Gebeurt echt nooit! Geen idee hoe dat kan.... '. Nee, maar ik ben dus wel mooi de dupe met een belachelijk ticket. Je voelt je als klant zo ongelofelijk gepakt met dit gebrek aan transparantie! Ik begrijp fluctuaties in prijs - is ook kwestie van vraag/aanbod - maar hoe kan een ticket in godsnaam 3 wkn voor vertrek 500 euro goedkoper worden?! Ik baal verschrikkelijk!
Jasmin Guerin
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2017
Kleine vertraging, verder alles goed.
Fenna Kortstee
op 2 november 2017
bestemming: Kenia / Nairobi, reisperiode: juli 2017
Geen/nauwelijks vertraging. Goede service aan boord. Mijn tv was kapot en werd goed geholpen met deze te maken.
Cynthia van Asperen
op 2 november 2017
bestemming: Frankrijk / Grasse, reisperiode: mei 2016
Goede ervaringen, geen vertragingen alleen een beetje duur. Goed en professioneel personeel.
Maud Bastiaens
op 2 november 2017
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: oktober 2017
Recent gevlogen met KLM, op de terugvlucht maar liefst 7 uur vertraging gehad. Mijn complimenten hoe goed alles geregeld is, extra drinken en eten. Voldoende informatie tussendoor gekregen. Uiteindelijk €600,00 p.p. teruggekregen.
Marikka Kokke
op 31 oktober 2017
bestemming: Filipijnen, reisperiode: juli 2017
Ben tevreden en een goede service.
Cillian Starrevelt
op 31 oktober 2017
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juni 2017
De reis was lang maar wel prettig, het personeel was vriendelijk, eten was oke.
Louise van Aken
op 31 oktober 2017
bestemming: Taiwan, reisperiode: april 2017
Fijen stoelen, lieve, behulpzame stewardessen. Alles wat je wil was er. Veel momenten dat er drinken wordt aangeboden + deken.
Renée Maessen
op 31 oktober 2017
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2016
KLM geeft een luxe gevoel aan vliegen. Alles is duidelijk geregeld vanaf het moment dat je op het vliegveld komt, ziet alles er nieuw en high tech uit. Enige minpunt was dat we niet voldoende waren geïnformeerd over de kosten van het meenemen van extra bagage buien de handbagage, waardoor er onverwachte kosten bijkwamen.
Eva Hansen
op 31 oktober 2017
bestemming: Argentinië / Buenos Aires, reisperiode: oktober 2016
Dit was mijn eerste grote intercontinentale reis waar ik al jaren op wachtte maar steeds uitstelde. Het was een wauw reis!
Floris Eising
op 30 oktober 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2017
KLM vliegen met kinderen wij zullen het niet aanbevelen.
Zondag 29 oktober zouden we met ons gezin terugvliegen vanuit Malaga naar Amsterdam met de KLM. Kan niet mis gaan zou je denken bij een in mijn ogen betrouwbare airline als KLM. Niets bleek minder waar. Zaterdag bij het inchecken kregen we een bericht dat de vlucht overbooked was en dat we op een reservelijst stonden, erg vreemd als je al in maart geboekt en betaald hebt toch? Contact met de Messenger van KLM gaf geen duidelijkheid over of we wel of niet mee konden vliegen. Vroeg op het vliegveld melden was het enige advies. Het vreemde was dat mijn broer in het zelfde vliegtuig nog meerdere opties had om uit te kiezen terwijl hij later heeft ingecheckt en later heeft geboekt. Eenmaal op het vliegveld kregen we te horen dat we ons moesten opsplitsen. Er is plaats voor 3 personen, de andere 2 moeten afwachten of er iemand niet op komt dagen. Totaal legaal volgens de uiterst vriendelijk hostess, al was dit informatie waar wij eigenlijk helemaal niet om gevraagd hadden, het gebeurd altijd dat er meer plaatsen verkocht worden als dat er plek voor is.
Uiteindelijk was waren er geen afvallers. Zie het voor je een lege gate, 5 personen waarvan 3 kinderen die geen idee hebben wat hun overkomt, gedwongen afscheid van elkaar nemen met geen idee hoe het uiteindelijk opgelost gaat worden? Ik begrijp nu waarom de KLM afscheid heeft genomen van de slogan the reliable airline.
Echter: vol verbazing hoor ik na de landing dat de business class stoelen vrij waren. Dit zijn banken van 3 waar 2 personen mogen zitten. Er is geen moeite gedaan om ons gezin compleet aan boord te krijgen, ik had van de KLM service verwacht.
Serah
op 29 oktober 2017
bestemming: Ghana / Accra, reisperiode: oktober 2017
Het eten was lekker. Alleen zou ik als gewone betalende passagier toch wat meer ruimte willen.
Amber Wichgers
op 29 oktober 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017
Het was een goede en verzorgde vlucht
Amy van Moorsel
op 27 oktober 2017
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: augustus 2017
Goede service, volgens planning, geen vertraging en een lekker broodje.
Erik Ogier
op 27 oktober 2017
bestemming: Tanzania, reisperiode: juli 2015
Goede service, veel informatie vooraf.
Ilke Irsik
op 27 oktober 2017
bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: augustus 2017
Ik ga ieder jaar in augustus of september hierheen. Het is een relaxte en comfortabele vlucht, af en toe vertraging.
L. Snoei
op 26 oktober 2017
bestemming: Noorwegen / Oslo, reisperiode: oktober 2017
In het vliegtuig was er geen aandacht voor mijn 4 jarige dochter. Op de heen vlucht kreeg ze geen tekenblokje of presentje. Terugvlucht wel.
Awura Simpe
op 24 oktober 2017
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: mei 2014
Omdat wij bij de overstap in Parijs spontaan zijn geüpgrade naar business class en de hele vlucht met verbazing en een hele brede glimlach hebben beleefd. Aangekomen in ons resort in Punta Cana gebeurde hetzelfde! Wederom een upgrade! Een bizarre, fantastische en vooral onvergetelijke ervaring.
Hein
op 22 oktober 2017
bestemming: Noorwegen / Stranda, reisperiode: april 2017
Heerlijk verwend tijdens de vliegreis, dat terwijl we eten en drinken hadden gekocht kregen we van alles te versnaperen tijdens de reis!
Lies van Aelst
op 21 oktober 2017
bestemming: Nederland / Bonaire, reisperiode: september 2017
De service op deze vlucht was erg goed, reizigers werden op hun wenken bediend en de verzorging was goed!
Daniel Jacobs
op 20 oktober 2017
bestemming: Ecuador / Guayaquil, reisperiode: september 2017
Omdat de service op deze vlucht de perfectie benaderde.Het personeel was heel gedienstig en altijd bereid om vragen te beantwoorden of een extra glas water in te schenken. Op de terugvlucht waren er enkele dronken Russische medepassagiers die ook nog hadden gerookt op de toiletten.Het ervaren personeel kon een geforceerde landing(waarvan sprake wa) vermijden en 10 uur later landden we in Amsterdam waar een politiemacht de onruststokers stond op te wachten.
Bram Jansen
op 18 oktober 2017
bestemming: Indonesië / Ronsreis, reisperiode: augustus 2016
Prachtige rondreis door Bali met verschillende locaties.
Sterre Otten
op 18 oktober 2017
bestemming: Engeland / Manchester, reisperiode: juli 2017
Vlucht verliep zonder problemen, hotel was prima en de stad nog leuker dan verwacht.
F.C de Ruijte
op 18 oktober 2017
bestemming: Schotland / Glasgow, reisperiode: september 2015
De reis was prima, alleen we hadden spulletjes mee heen en terug die we moesten inleveren. Waren overigens niet gevaarlijk.
Lara
op 17 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017
Vlucht was uitstekend, geen vertraging, vriendelijke mensen . nog nooit zo'n soepele vlucht mee gemaakt
Ilona
op 16 oktober 2017
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2017
Echt een onbezorgde vlucht gehad! Aardige stewards en stewardessen, een nieuw vliegtuig, voorzien van alle voorzieningen (konden zelfs onze telefoon opladen) en goede entertainment. Prima vlucht!
Sjoerd
op 22 september 2017
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2017
Gezien hoeveel je betaald voor KLM is de zitruimte echt belachelijk. Ik ben 1.83 en slank gebouwd en nog steeds zit ik krap. Er is in oude toestellen in de breedte een stoel bijgeplaatst. Voor vluchten buiten Europa NIET TE DOEN!!! Nooit meer voor mij.
Han
op 21 september 2017
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: januari 2017
Personeel heel goed.
Zitplaatsen verschrikkelijk geen been ruimte hele krappe stoelen normaal eten vergeet het maar je kan je armen niet bewegen.
We hebben deze reis voor de 2x met KLM gedaan 2x helemaal niks.
Alle andere keren 30 x met Delta of United waar je wel normale stoelen krijgt.
Frits
op 20 september 2017
bestemming: Zweden, reisperiode: september 2017
Slechte zorg voor huisdier / hond
Jennifer Weyman
op 10 september 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2017
Valencia is een onwijs gave stad! De accommodatie was ideaal gelegen en tijdens deze vakantie heb ik daardoor alles kunnen zien en bezoeken wat ik wilde. Het hotel was erg centraal gelegen en hierdoor was het ook geen probleem om 's avonds nog een restaurant op loopafstand te vinden.
Lisa
op 7 september 2017
bestemming: Zwitserland / Genève, reisperiode: augustus 2017
Heerlijk comfortabel gevlogen. Vriendelijk personeel die ook hard voor je bezig waren. Op de terugweg werd ons zelfs verteld dat ze er al een hele reis op hadden zitten! Respect
Daniella
op 30 augustus 2017
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: augustus 2016
Klm is altijd leuk om mee te reizen. Het is netjes en de medewerkers zijn vriendelijk en ik voel me veilig. Het eten is oke maar ik kijk er wel altijd naar uit.
Anastasia.
op 29 augustus 2017
bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: maart 2017
KLM verdiend bij mijn altijd goede cijfers en ook goede woorden! Wij hebben met KLM al 7 keren gevlogen en alles ging naar wens! Hopelijk in 2018 wederom heen en terug vliegen met KLM!!!
Marianne Starrevels
op 29 augustus 2017
bestemming: Verenigde Staten / Arizona, reisperiode: maart 2014
We gingen samen mijn vriendin en ik naar haar moeder die in arizona woond. Ik had nog nooit gevlogen dus ontzettend spannend. Geweldig zo hoog in de lucht en dan de wolken zo mooi. De reis verliep heel goed dus nergens klachten over . Het is wel al een tijd geleden 2006 maar een geweldige ervaring zo hoog in de lucht. Voor mij was het niet zomaar iets het was geweldig. Ik heb zo genoten dat ik alles nog weet!!! Zo mooi vooral die wolken weleens gehoord van je loopt met je hoofd in de wolken zo voelde ik mij. Zal de reis nooit vergeten zo geweldig en klm heeft ons veilig thuis gebracht.
Diny Heidema
op 28 augustus 2017
bestemming: Brazilië / São Paulo, reisperiode: juli 2017
Geweldige service, alles verliep netjes op tijd.
Saskia
op 26 augustus 2017
bestemming: Guatemala / Guatemala stad, reisperiode: april 2017
Het personeel was ontzettend vriendelijk en kwam regelmatig een praatje houden. De service was goed. Echter vonden we het tekort aan beenruimte heel storend, waar we flink last van hebben gehad. De stewardess beaamde dit ook. Verder een prima vlucht.
Sanne de Bruin
op 25 augustus 2017
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: mei 2017
Voor het eerst een slechte ervaring gehad met KLM. We hadden onderweg al iets vertraging met de trein naar Schiphol. 1 maal aangekomen bleken onze koffers niet goed bij onze tickets geboekt. We wisten zeker dat we betaald hadden maar moesten toch even 35 euro per koffer neerleggen. Enig aan onszelf twijfelend en geïrriteerd door de manier van handelen van KLM begin onze vakantie. We dachten nu wel betaald te hebben. Maar helaas begon het op de terug reis weer van voor af aan. Ook hier hebben we weer moeten betalen. Wat we gelukkig nog net over hadden na onze dure reis. Anders mochten de koffers niet eens mee!! Het heeft onze vakantie sfeer aardig verpest. Hier zit je niet op te wachten als je al je zaakjes goed geregeld denkt te hebben. Gelijk ter plekke (tijdens het wachten op onze vertraagde vlucht) een klacht ingediend. Bleken we toch netjes van tevoren betaald te hebben. En kregen het teveel betaalde bedrag netjes terug. Helaas geen compensatie voor de stress. Maar toch, vandaar de 6. Niet wat we gewend waren van KLM.
MErel
op 25 augustus 2017
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: april 2017
Was een top reis. Vlucht goed geregeld. Op schiphol erg druk, maar in Berlijn ging het super snel.
Sanne
op 25 augustus 2017
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2017
De reis was super. Personeel heel vriendelijk en ik heb een glutenvrij dieet..altijd maar afwachten wat en hoeveel je op zo'n reis krijgt. Bij KLM is dat mega goed! 3 volledige maaltijden gekregen.
Veenendaal
op 22 augustus 2017
bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: april 2017
Ik vlieg 3X per jaar naar denpasar na lange tijd weer met KLM, crew afschuwelijk + eten smerig, troep, nooit meer KLM
Jan
op 16 augustus 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017
Reviews geven, daar ben ik meestal niet zo van. Alleen wanneer iets uitmuntend is of wanneer iets bedroevend is.
Op 16 augustus zou ik mijn eerste keer met KLM vliegen (Malaga - Amsterdam). Nooit eerder mee gevlogen. Ik keek er wel naar uit, toch een maatschappij met enig aanzien.
's Ochtends toen ik wakker werd kwam zowel de mail als de sms binnen. De vlucht is geannuleerd. Nadere info volgt. Nog alle vertrouwen dat het goed zou komen. Enkele uren laten kwam het nieuws dat de vlucht waarin we nu geplaatst waren de volgende dag zou zijn. En dan ook nog met een tussenstop. We zouden meer dan 24 uur later op onze bestemming aankomen. Dat zinde me niet. Ook omdat ik me deze vertraging, gezien werk gerelateerde zaken, niet kon veroorloven.
Dan bel je. Sta je 40 minuten in de wacht en word je alsnog niet geholpen. Uiteindelijk via Facebook Messenger contact gehad. Maar verder dan dat dit best mogelijke optie was en een doorverwijzing naar het klachtenformulier kwamen we niet.
Extra hotelovernachting werd niet geboden. Dus mocht ik zelf gaan boeken. Over enige restitutie of tegemoetkoming zijn we niet geïnformeerd.
Ik heb omdat het ik me deze vertraging niet kon veroorloven een ticket bij een andere maatschappij moeten boeken van €400! om toch op tijd thuis te zijn. Tijdens het wachten op de luchthaven viel op dat KLM meerdere vluchten naar Amsterdam had.
Blijkbaar mag je bij een vlucht die meer dan 24 uur later gaat dan gepland alles alsnog zelf regelen, althans wanneer je met KLM vliegt. Ze kunnen in dat geval nog enorm veel leren van Turkish Airlines. Waarmee ik in een soortgelijke situatie een zeer goede ervaring heb.
Een vervelend einde van een vakantie. Niet op dezelfde vlucht als m'n partner terug. En enorm hoge kosten door de annulering.
Het predikaat Koninklijk mag er wat mij betreft snel van af. Dat aanzien verdient de KLM niet. Ik ga zeker een claim indienen en hoop zo op een pleister op de wonde.
SM
op 17 juli 2017
bestemming: Zweden / Osla, reisperiode: juli 2017
Door een fout van KLM is de bagage niet meegekomen. De Klantenservice is verschrikkelijk slecht. Idiote keuzemenu's waar je uitgegooid wordt. Standaardantwoorden die je van kastje naar de muur leiden. Geen compensatie. Het heet Koninklijk, maar bij goedkopere maatschappijen is het zelfs beter geregeld.
Mevr. AGM Teuben
op 24 juni 2017
bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: mei 2017
Ik reisde met mijn oude tante. Zij is slecht ter been. We hadden assistentie om haar veilig naar het vliegtuig te begeleiden. Super geregeld. Ontzettend aardige mensen. We voelden ons bijna koninklijk behandeld. Zowel op Schiphol, als op New Castle airport.
Erik
op 23 juni 2017
bestemming: Costa Rica, reisperiode: februari 2017
Goede verzorging, redelijk eten. Stipt op tijd. Stoelen vrij krap en niet comfortabel.
Alida Zaal
op 15 juni 2017
bestemming: Frankrijk / Montpellier, reisperiode: mei 2017
Ben zeer ontevreden, had een retour vanaf Amsterdam naar Montpellier geboekt en je kan pas na je boeking je huisdier aanvragen. Dit heb ik gedaan maar mijn hondje van 2kg kon niet mee in de cabine, omdat er volgens hun het aantal huis dieren al teveel was dus kon alleen in het ruim. Uiteindelijk zat er heen maar 1hond in de cabine wat voor retour 110 eurokost en je een speciale zachte tas moet hebben. Die heb ik dus paar maanden geleden aangeschaft. De teugreis was ook compleet maar zat uiteindelijk geeneen huis dier in. Oke de hond mee in het ruim had een mail dat dit 150 euro zou kosten maar moest op vliegveld betalen nu ook weer nieuwe benc gekocht moet hard zijn met speciale sloten. Op het vliegveld aangekomen moest ik 200 euro betalen, ik een mail gestuurd maar kreeg gewoon copie van de site die nu 200 euro was. Dus konden niets doen. Ik heb nu vorige week met Transavia gevlogen en kon gelijk de hond tijdens boeken erbij boeken in de cabine voor 40 euro enkele reis super. Wat een verschil, waarom kan dit bij hun wel zo makkelijk. Maar ergstige is toch dat ik op de mail 150 euro heb staan en 200 moest betalen
Janny
op 24 april 2017
bestemming: Duitsland / Munchen, reisperiode: juli 2017
Reis moet nog plaatsvinden. 24/7 service blijkt per telefoon 0/0 . Je legt nog eerder 100 km per auto af dan dat je een servicemedewerker aan de telefoon krijgt. SLECHTE zaak. De K van Koninklijk kan men wel weglaen....
Anita Maassen
op 4 april 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: april 2017
Na een vertraging kregen wij een transavia vliegtuig waarvan de stoel voor mij stuk was en deze mijnheer de hele vlucht veel te ver naar achteren zat. Er was te veel handbagage waardoor vele passagiers deze onder hun stoel moesten proppen.
Lenny van der Munnik
op 22 maart 2017
bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: maart 2017
Ik geef een cijfer 3, omdat ik geen boarding pas heb ontvangen. Op Schiphol werd mij verteld, dat ik te maken had, dat het vliegtuig overboekt was. Misschien kon ik dus niet mee. Uiteindelijk bleek er wel een plek te zijn. Ik zat achter de business klas en daar waren slecht 6 stoelen van de 18 bezet!
Ik vond dit een uiterst onplezierige ervaring!
Quirine
op 15 maart 2017
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Abu Dhabi, reisperiode: maart 2017
Doorsturen bagage eindbestemming en cannot do mentaliteit KLM personeel
Anastasia.
op 14 maart 2017
bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: oktober 2014
Bij mijn KLM verdiend altijd goede woorden! En in 2014 eerste keer met KLM gevlogen! Super fijne vlucht gehad! Grote + voor KLM. KLM heeft Super Social Media Team! Waar werken super aardige en vriendelijke mensen!!! Mensen duidelijk uitleggen en helpen super!!!
Ko Augustijn
op 27 februari 2017
bestemming: Tanzania / Arusha, reisperiode: februari 2017
Betreft: KLM neemt haar klanten niet serieus. Bij herhaling zendt KLM hun klanten met een kluitje in het riet. Klachten worden door KLM afgedaan met een (standaard)reactie, kennelijk zonder de klachten zelfs maar gelezen te hebben.
Gevraagde opheldering over de onaangekondigde gewijzigde zitplaatsen werd door de baliemedewerkster op Schiphol beantwoord met ”Er werd een ander toestel ingezet. U mag van geluk spreken dat u nog een stoel heeft”. ”Hollands Trots” is wel heel diep gezonken. Een volstrekt onacceptabele houding.
Gelet de wijze waarop KLM zich manifesteert verlang ik alsnog ten minste terugbetaling van de extra betaalde EUR 340,-.
Fred
op 12 februari 2017
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2017
Stewardessen waren onvriendelijk en begonnen laat met service. Extra deken kreeg ik niet. Werd bijna afgesnauwd toen ik extra drankje vroeg. Al met al nooit meer klm. Wat een arrogant personeel.
Quirine
op 12 februari 2017
bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: februari 2017
KLM gaat in maart stoppen met vluchten naar Doha en Qatar Airways de vluchten overneemt. Wij hebben goede ervaringen met Qatar Airways. In de 30 jaar dat wij KLM vliegen hebben we dit bedrijf achteruit zien gaan. Aan boord is het veilig en redelijk efficient maar het personeel in de lucht en op de grond is echt niet vriendelijk en ook niet behulpzaam. Bij KLM krijg je altijd het gevoel dat jij blij mag zijn dat je een vlucht mag boeken. Het loyalty programma is de laatste jaren totaal uitgekleed. Vroeger was Silver status nog goed voor priority inchecken en een extra koffer. Tegenwoordig niet meer. Je moet echt heel veel vliegen om priority voordeel te krijgen. Bij andere maatschappijen is status sneller te bereiken, het personeel is super vriendelijk en als er stoelen vrij zijn mag je gewoon ergens anders gaan zitten en als frequent flyer is het vrij eenvoudig om een upgrade te krijgen. De laatste keer op een KLM vlucht was het halve toestel leeg. Word er omgeroepen dat stoelen in de economy comfort te koop zijn voor 90 euro en als klapper de business class voor 759 euro. Er waren geen liefhebbers. Mijn laatste recente teleurstelling waren 2 vluchtwijzigingen. Je krijgt dan gewoon een email met de mededeling dat je op een andere datum vliegt. Hoezo heb ik daar vooraf niks over te zeggen? Facebook medewerkers helpen dan wel maar er staat niks tegenover. Sterker nog, tegenwoordig moet je ook 20 euro betalen om een economy class stoel vooraf vast te leggen. Dit is alleen nog zonder kosten 24 uur voor check in mogelijk. Dus als je met een groep reist of als familie, dan garandeert KLM niet meer dat je bij elkaar kunt zitten. Al met al heeft KLM het aan zichzelf te danken dat passagiers liever met andere maatschappijen vliegen. KLM wordt langzamerhand een budget maatschappij met full service tarieven en niet echt vriendelijk personeel.
Wim Kleinsman
op 7 februari 2017
bestemming: Indonesië / Signapore, reisperiode: april 2017
KLM maakt fout (in haar systeem) en annuleert per ongeluk onze stoel. Ze werken op geen enkele manier mee om ook maar tot een goede oplossing te komen. Laatste keer dat ik persoonlijk of zakelijk met KLM ga vliegen.
Guido
op 27 januari 2017
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2017
In januari 2017 met KLM een retourtje Bangkok geboekt , op de heenweg business class en terug economy ,
Bijde vluchten werden verzorgt met een nieuwe 777-300ER , en vertrokken perfect op tijd.
De business class is helemaal top , zeer goede stoelen , perfecte service , prima eten , en alle drankjes die je maar kan wensen.
In de nacht heerlijk languit kunnen slapen en daardoor heerlijk uitgerust aangekomen in Bangkok.
Een mooi bijkomend voordeel is de skypriority , als eerste het vliegtuig in en uit , de crown lounge in Amsterdam en mijn bagage was eerder op de band dan dat ik daar was.
Terug in Economy was daardoor natuurlijk een beetje een anti climax .
Desondanks weer een hele goede vlucht gehad prima eten wederom goede service van het personeel en goede vluchtupdates van de piloten .
De stoelen in Economy zijn prima comfortabel en met de beenruimte is niks mis.
Ook op deze vlucht was een extra drankje geen probleem en was en een keuze in maaltijden.het enige minpuntje vond ik het film aanbod dit was niet zo naar mijn smaak , maar goed dat kan ik KLM niet kwalijk nemen.
Ik zeg helemaal top KLM ga zo door
René Broek
op 30 december 2016
bestemming: Hongarije / Budapest, reisperiode: oktober 2016
Heerlijke stad om enige tijd door te brengen. Je kunt hier prima een dag of 10 verblijven. Veel te zien en veel te doen. Voor jong en oud.
M. van Dijk
op 11 december 2016
bestemming: Brazilië, reisperiode: november 2016
Bij de KLM begint en eindigt de reis perfect, heerlijke films en muziek. Goed eten en drinken zodat de vlucht korter lijkt.
Roelof Jacobs
op 29 november 2016
bestemming: , reisperiode: november 2016
Met het vliegen op zich is niet veel mis bij de KLM, maar met de organisatie rondom het vliegen is het belabberd gesteld. De website om even in te checken en je boardingpassen op te halen functioneert onbetrouwbaar, de wachttijden als je KLM belt zijn onacceptabel lang, Facebook wordt bemenst met medewerkers die het niet snappen. Kortom, om aan boord te komen bij een kist van de KLM moet je er van uitgaan dat hè alles zelf moet doen en dat de KLM niets voor je doet. Dat is wel eens anders geweest. En sorry? Dat woord kennen ze niet bij de KLM.
Patrick Loeters
op 12 november 2016
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: april 2016
Zeer professionele luchtvaartmaatschappij. Confortabel gereisd met 2 kleine kinderen, voorrang bij de bagagecheck.
Nico kampman
op 11 oktober 2016
bestemming: Spanje / palma de mallorca, reisperiode: november 2016
Ik heb getracht via de website van KLM een vlucht te boeken. De vlucht wordt deels in met partner Air Europe uitgevoerd. Aangezien ik geen bagage kn boeken en het niet duidelijk was wat de kosten waren voor de bagage heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice begrijpt het probleem, maar kan mij niet vertellen welke kosten er in rekening worden gebracht door Air Europe?? U moet zelf contact opnemen met onze partner! Hoezo, ik boek toch een ticket bij KLM??
Het lijkt erop dat KLM bewust prijsinformatie achterhoud en de klant hiermee misleid.
Perry
op 22 september 2016
bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: september 2016
Wegens lekkage in de motor werd de vlucht na 2 uur wachten in het vliegtuig geannuleerd en moesten we zelf maar een nieuwe vlucht regelen en werden we aan ons lot overgelaten en moest ik drie dagen wachten op een nieuwe vlucht,zo'n slechte service nog nooit ergens gehad. toen ik dat aangaf vonden ze dat niet belangrijk en moest ik maar blij zijn met mijn nieuwe booking ook al moest ik weer naar huis om 3 dagen later pas te kunnen vliegen en om compensatie vragen voor de onkosten vonden ze maar raar. wat een koekebakkers volgende keer vlieg ik met Tui.
Charne
op 12 september 2016
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2016
Amazing! KLM is one of the best airlines. Friendly and caring. Only thing they may want people to eat earlier.
Joyce van Zadelhoff
op 10 september 2016
bestemming: Kroatië / Groznjan, reisperiode: september 2016
De eindbestemming was werkelijk prachtig! Alsof je even in een andere wereld terecht bent gekomen, vol rust.
Brunhilde te Boekhorst
op 9 september 2016
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2016
Prima prijs-kwaliteit. Vliegreis gevonden via skyscanner.
A.Tjon
op 7 september 2016
bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: mei 2015
Het eten, maar vooral de service van de crew maakten dat de lange vlucht voorbij vloog.
Thomas
op 4 september 2016
bestemming: Noorwegen / Stavanger, reisperiode: juni 2016
De reis was zoals gewoonlijk met KLM weer goed geregeld! Mooi op tijd vertrokken en aangekomen! Vooraf via Social Media en in de lucht de goede service gekregen die je van KLM verwacht.
Hans Peeters
op 4 september 2016
bestemming: India / Delhi, reisperiode: augustus 2016
Heel aangename vlucht met KLM heen en weer naar Delhi. Verzorging aan boord helemaal oké. Cabinepersoneel ook heel geïnteresseerd waar je precies heen gaat, en wat je gaat doen. dat persoonlijke tintje maakt de vliegervaring met KLM compleet
Dana
op 31 augustus 2016
bestemming: Ierland, reisperiode: augustus 2016
Bij KLM is er de mogelijkheid om naast de standaard handbagage een extra accesoire mee te nemen. Dit is een pluspunt. Daarnaast zijn de stewards vriendelijk en worden er kosteloos drankjes en snacks uitgedeeld.
Sophie
op 29 augustus 2016
bestemming: Indonesië, reisperiode: augustus 2016
Goede service, alleen matig eten. Goede entertainment.
Esther
op 29 augustus 2016
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2016
Hele fijne vlucht met KLM, mijn moeder vloog voor de eerste keer en maakte zich best druk, maar door de hele mooie, geleidelijke opstijging was de angst meteen weg. Bedankt KLM! Voortaan kan mijn moeder met een gerust hart in een vliegtuig stappen :-)
Anastasia
op 17 augustus 2016
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: april 2016
Hallo.
KLM verdiend bij mijn alleen goede woorden! 5 vluchten gehad met KLM! Die waren meer dan naar wens! Super en onvergetelijk!! Vriendelijke personeel en super professionele piloten! En super service aan boord!!! Maar KLM betekent veel voor mijn!!!
T.van Stiphout
op 4 augustus 2016
bestemming: Indonesië / Kuta, reisperiode: juli 2016
Als jullie mij nog als klant willen behouden moeten jullie toch echt iets aan de stoelen doen cq beenruimte en de zittingen . Een dier wordt nog beter vervoerd als een mens ,zeer slechte ervaring opgedaan .
Thea Plieger
op 11 juni 2016
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2016
Wij hebben ons 30 jarig huwelijk gevierd op Bali. Maar onze huwelijksreis was naar de liefdesstad Parijs, mooi als we het nog eens dunnetjes over mochten doen.
Sabine
op 10 juni 2016
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2015
Repatriëring van Vietnam naar Amsterdam gehad, en echt de beste service gehad via KLM, mijn voet was gebroken en alles werd voor mij gedaan, aangeboden en het personeel was super behulpzaam.
Marissa
op 30 mei 2016
bestemming: Peru / Lima, reisperiode: april 2016
Hola! Voor een maand vertrokken een vriendin en ik naar Peru. We vlogen met KLM. Nadat we afscheid hadden genomen van de hele familie, gingen we richting het vliegtuig. Het stijgen vind ik altijd het leukste, omdat dat zo hard gaat! Maar nu komt het spannende gedeelte. We vlogen nog geen 10 minuten, toen we een harde knal hoorde en een lichtflits zagen. Ik dacht: dit was het, dit is het einde. Wij hoorde maar niks via de interkom dus hebben we aan de stewardes gevraagd wat het was. 'Oh,' zei ze: 'het was maar een blikseminslag.' Ik kan je vertellen dat het voor ons niet zo normaal was. Na een uur vertelde de piloot over de interkom dat het inderdaad een blikseminslag was, en dat het vliegtuig het wel zou halen tot Lima. Een hele geruststelling (niet echt). Maar buiten al de stress om die door m'n lichaam gierde, hebben we een super vlucht gehad met vriendelijk personeel. En nog belangrijker, er zijn veilig geland in Lima.
Michelle
op 27 mei 2016
bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: november 2015
Ik moest medicatie meenemen aan boord die koel bewaard diende te worden. Hiervoor mocht ik als 1 van de eerste naar binnen zodat het de koelkast in kon en ik werd er goed aan herinnerd de medicatie niet te vergeten, zelfs bij de tussenlanding kwam er iemand naar me toe
Irma van Zanden
op 27 mei 2016
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: maart 2016
Echte klasse in service en vriendelijkheid. Maakt een lange vlucht zeer aangenaam!
Thijs Megens
op 26 mei 2016
bestemming: Rusland / Moskouw, reisperiode: februari 2013
Wat een service! Totaal onverwacht, maar we hadden het idee dat we als een koning behandeld werden. Vriendelijk, behulpzaam en vrolijk. Top begin van de vakantie!
Chantal
op 24 mei 2016
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2015
Afgelopen zomer met KLM naar Thailand gevlogen, wij hadden een hoge verwachting van KLM echter viel dit tegen. Schreeuwende stewardessen all over the place. Wel onverwachts een rechtstreekse vlucht gekregen op de terugweg. Ook dit werd niet duidelijk vermeldt. Op de app werd het anders vermeld dan SMS waardoor wij deze vlucht hadden kunnen missen. Verder een prima maatschappij met goede klantenservice.
Erik van Eerten
op 24 mei 2016
bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juli 2015
KLM verzorgt een goede vlucht van en naar het Spaanse eiland Menorca. Eveneens had ik al een keer eerder een goed verzorgde vlucht gemaakt naar Lyon (FR) ook met KLM.
Gastvrijheid staat volgens mij voorop, naast een schoon vliegtuig is dat zeer prettig.
Marika Tobias
op 23 mei 2016
bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: augustus 2015
Goed, geen turbulentie, lekker eten, goede service. Naar verwachting.
Meine Mulder
op 5 mei 2016
bestemming: Bonaire / Bonaire, reisperiode: februari 2016
We hebben voor het eerst met de dreamliner gevlogen naar Bonaire.
Het was een prettige ervaring, hij is veel rustiger. Volgens mij heb je ook iets meer beenruimte. Leuke stewardessen, lekker (vliegtuig)eten. De piloot hield ons goed op de hoogte van bijzonderheden. Een heel prettige vlucht gehad.
Judith Mos
op 4 mei 2016
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: maart 2016
Wat later vertrokken maar goede vlucht