Reviews over KLM

Pagina 3 van 4 met 323 resultaten

op 17 oktober 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017

Vlucht was uitstekend, geen vertraging, vriendelijke mensen . nog nooit zo'n soepele vlucht mee gemaakt ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2017

Echt een onbezorgde vlucht gehad! Aardige stewards en stewardessen, een nieuw vliegtuig, voorzien van alle voorzieningen (konden zelfs onze telefoon opladen) en goede entertainment. Prima vlucht! ... Lees meer

  • Algemeen 10




op 22 september 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: september 2017

Gezien hoeveel je betaald voor KLM is de zitruimte echt belachelijk. Ik ben 1.83 en slank gebouwd en nog steeds zit ik krap. Er is in oude toestellen in de breedte een stoel bijgeplaatst. Voor vluchten buiten Europa NIET TE DOEN!!! Nooit meer voor mij. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 21 september 2017 bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: januari 2017

Personeel heel goed.
Zitplaatsen verschrikkelijk geen been ruimte hele krappe stoelen normaal eten vergeet het maar je kan je armen niet bewegen.
We hebben deze reis voor de 2x met KLM gedaan 2x helemaal niks.
Alle andere keren 30 x met Delta of United waar je wel normale stoelen krijgt.

  • Algemeen 2
op 20 september 2017 bestemming: Zweden, reisperiode: september 2017

Slechte zorg voor huisdier / hond

  • Algemeen 2
op 10 september 2017 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2017

Valencia is een onwijs gave stad! De accommodatie was ideaal gelegen en tijdens deze vakantie heb ik daardoor alles kunnen zien en bezoeken wat ik wilde. Het hotel was erg centraal gelegen en hierdoor was het ook geen probleem om 's avonds nog een restaurant op loopafstand te vinden.

  • Algemeen 8
op 7 september 2017 bestemming: Zwitserland / Genève, reisperiode: augustus 2017

Heerlijk comfortabel gevlogen. Vriendelijk personeel die ook hard voor je bezig waren. Op de terugweg werd ons zelfs verteld dat ze er al een hele reis op hadden zitten! Respect

  • Algemeen 8
op 30 augustus 2017 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: augustus 2016

Klm is altijd leuk om mee te reizen. Het is netjes en de medewerkers zijn vriendelijk en ik voel me veilig. Het eten is oke maar ik kijk er wel altijd naar uit.

  • Algemeen 9
op 29 augustus 2017 bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: maart 2017

KLM verdiend bij mijn altijd goede cijfers en ook goede woorden! Wij hebben met KLM al 7 keren gevlogen en alles ging naar wens! Hopelijk in 2018 wederom heen en terug vliegen met KLM!!!

  • Algemeen 10
op 29 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / Arizona, reisperiode: maart 2014

We gingen samen mijn vriendin en ik naar haar moeder die in arizona woond. Ik had nog nooit gevlogen dus ontzettend spannend. Geweldig zo hoog in de lucht en dan de wolken zo mooi. De reis verliep heel goed dus nergens klachten over . Het is wel al een tijd geleden 2006 maar een geweldige ervaring zo hoog in de lucht. Voor mij was het niet zomaar iets het was geweldig. Ik heb zo genoten dat ik alles nog weet!!! Zo mooi vooral die wolken weleens gehoord van je loopt met je hoofd in de wolken zo voelde ik mij. Zal de reis nooit vergeten zo geweldig en klm heeft ons veilig thuis gebracht.

  • Algemeen 10
op 28 augustus 2017 bestemming: Brazilië / São Paulo, reisperiode: juli 2017

Geweldige service, alles verliep netjes op tijd.

  • Algemeen 9
op 26 augustus 2017 bestemming: Guatemala / Guatemala stad, reisperiode: april 2017

Het personeel was ontzettend vriendelijk en kwam regelmatig een praatje houden. De service was goed. Echter vonden we het tekort aan beenruimte heel storend, waar we flink last van hebben gehad. De stewardess beaamde dit ook. Verder een prima vlucht.

  • Algemeen 6
op 25 augustus 2017 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: mei 2017

Voor het eerst een slechte ervaring gehad met KLM. We hadden onderweg al iets vertraging met de trein naar Schiphol. 1 maal aangekomen bleken onze koffers niet goed bij onze tickets geboekt. We wisten zeker dat we betaald hadden maar moesten toch even 35 euro per koffer neerleggen. Enig aan onszelf twijfelend en geïrriteerd door de manier van handelen van KLM begin onze vakantie. We dachten nu wel betaald te hebben. Maar helaas begon het op de terug reis weer van voor af aan. Ook hier hebben we weer moeten betalen. Wat we gelukkig nog net over hadden na onze dure reis. Anders mochten de koffers niet eens mee!! Het heeft onze vakantie sfeer aardig verpest. Hier zit je niet op te wachten als je al je zaakjes goed geregeld denkt te hebben. Gelijk ter plekke (tijdens het wachten op onze vertraagde vlucht) een klacht ingediend. Bleken we toch netjes van tevoren betaald te hebben. En kregen het teveel betaalde bedrag netjes terug. Helaas geen compensatie voor de stress. Maar toch, vandaar de 6. Niet wat we gewend waren van KLM.

  • Algemeen 6
op 25 augustus 2017 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: april 2017

Was een top reis. Vlucht goed geregeld. Op schiphol erg druk, maar in Berlijn ging het super snel.

  • Algemeen 10
op 25 augustus 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: augustus 2017

De reis was super. Personeel heel vriendelijk en ik heb een glutenvrij dieet..altijd maar afwachten wat en hoeveel je op zo'n reis krijgt. Bij KLM is dat mega goed! 3 volledige maaltijden gekregen.

  • Algemeen 9
op 22 augustus 2017 bestemming: Indonesië / Denpasar, reisperiode: april 2017

Ik vlieg 3X per jaar naar denpasar na lange tijd weer met KLM, crew afschuwelijk + eten smerig, troep, nooit meer KLM

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017

Reviews geven, daar ben ik meestal niet zo van. Alleen wanneer iets uitmuntend is of wanneer iets bedroevend is.

Op 16 augustus zou ik mijn eerste keer met KLM vliegen (Malaga - Amsterdam). Nooit eerder mee gevlogen. Ik keek er wel naar uit, toch een maatschappij met enig aanzien.

's Ochtends toen ik wakker werd kwam zowel de mail als de sms binnen. De vlucht is geannuleerd. Nadere info volgt. Nog alle vertrouwen dat het goed zou komen. Enkele uren laten kwam het nieuws dat de vlucht waarin we nu geplaatst waren de volgende dag zou zijn. En dan ook nog met een tussenstop. We zouden meer dan 24 uur later op onze bestemming aankomen. Dat zinde me niet. Ook omdat ik me deze vertraging, gezien werk gerelateerde zaken, niet kon veroorloven.

Dan bel je. Sta je 40 minuten in de wacht en word je alsnog niet geholpen. Uiteindelijk via Facebook Messenger contact gehad. Maar verder dan dat dit best mogelijke optie was en een doorverwijzing naar het klachtenformulier kwamen we niet.

Extra hotelovernachting werd niet geboden. Dus mocht ik zelf gaan boeken. Over enige restitutie of tegemoetkoming zijn we niet geïnformeerd.

Ik heb omdat het ik me deze vertraging niet kon veroorloven een ticket bij een andere maatschappij moeten boeken van €400! om toch op tijd thuis te zijn. Tijdens het wachten op de luchthaven viel op dat KLM meerdere vluchten naar Amsterdam had.

Blijkbaar mag je bij een vlucht die meer dan 24 uur later gaat dan gepland alles alsnog zelf regelen, althans wanneer je met KLM vliegt. Ze kunnen in dat geval nog enorm veel leren van Turkish Airlines. Waarmee ik in een soortgelijke situatie een zeer goede ervaring heb.

Een vervelend einde van een vakantie. Niet op dezelfde vlucht als m'n partner terug. En enorm hoge kosten door de annulering.

Het predikaat Koninklijk mag er wat mij betreft snel van af. Dat aanzien verdient de KLM niet. Ik ga zeker een claim indienen en hoop zo op een pleister op de wonde.

  • Algemeen 1
op 17 juli 2017 bestemming: Zweden / Osla, reisperiode: juli 2017

Door een fout van KLM is de bagage niet meegekomen. De Klantenservice is verschrikkelijk slecht. Idiote keuzemenu's waar je uitgegooid wordt. Standaardantwoorden die je van kastje naar de muur leiden. Geen compensatie. Het heet Koninklijk, maar bij goedkopere maatschappijen is het zelfs beter geregeld.

  • Algemeen 1
op 24 juni 2017 bestemming: Engeland / Newcastle, reisperiode: mei 2017

Ik reisde met mijn oude tante. Zij is slecht ter been. We hadden assistentie om haar veilig naar het vliegtuig te begeleiden. Super geregeld. Ontzettend aardige mensen. We voelden ons bijna koninklijk behandeld. Zowel op Schiphol, als op New Castle airport.

  • Algemeen 9
op 23 juni 2017 bestemming: Costa Rica, reisperiode: februari 2017

Goede verzorging, redelijk eten. Stipt op tijd. Stoelen vrij krap en niet comfortabel.

  • Algemeen 8
op 15 juni 2017 bestemming: Frankrijk / Montpellier, reisperiode: mei 2017

Ben zeer ontevreden, had een retour vanaf Amsterdam naar Montpellier geboekt en je kan pas na je boeking je huisdier aanvragen. Dit heb ik gedaan maar mijn hondje van 2kg kon niet mee in de cabine, omdat er volgens hun het aantal huis dieren al teveel was dus kon alleen in het ruim. Uiteindelijk zat er heen maar 1hond in de cabine wat voor retour 110 eurokost en je een speciale zachte tas moet hebben. Die heb ik dus paar maanden geleden aangeschaft. De teugreis was ook compleet maar zat uiteindelijk geeneen huis dier in. Oke de hond mee in het ruim had een mail dat dit 150 euro zou kosten maar moest op vliegveld betalen nu ook weer nieuwe benc gekocht moet hard zijn met speciale sloten. Op het vliegveld aangekomen moest ik 200 euro betalen, ik een mail gestuurd maar kreeg gewoon copie van de site die nu 200 euro was. Dus konden niets doen. Ik heb nu vorige week met Transavia gevlogen en kon gelijk de hond tijdens boeken erbij boeken in de cabine voor 40 euro enkele reis super. Wat een verschil, waarom kan dit bij hun wel zo makkelijk. Maar ergstige is toch dat ik op de mail 150 euro heb staan en 200 moest betalen

  • Algemeen 3
op 24 april 2017 bestemming: Duitsland / Munchen, reisperiode: juli 2017

Reis moet nog plaatsvinden. 24/7 service blijkt per telefoon 0/0 . Je legt nog eerder 100 km per auto af dan dat je een servicemedewerker aan de telefoon krijgt. SLECHTE zaak. De K van Koninklijk kan men wel weglaen....

  • Algemeen 1
op 4 april 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: april 2017

Na een vertraging kregen wij een transavia vliegtuig waarvan de stoel voor mij stuk was en deze mijnheer de hele vlucht veel te ver naar achteren zat. Er was te veel handbagage waardoor vele passagiers deze onder hun stoel moesten proppen.

  • Algemeen 4
op 22 maart 2017 bestemming: Frankrijk / Bordeaux, reisperiode: maart 2017

Ik geef een cijfer 3, omdat ik geen boarding pas heb ontvangen. Op Schiphol werd mij verteld, dat ik te maken had, dat het vliegtuig overboekt was. Misschien kon ik dus niet mee. Uiteindelijk bleek er wel een plek te zijn. Ik zat achter de business klas en daar waren slecht 6 stoelen van de 18 bezet!
Ik vond dit een uiterst onplezierige ervaring!

  • Algemeen 3
op 15 maart 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Abu Dhabi, reisperiode: maart 2017

Doorsturen bagage eindbestemming en cannot do mentaliteit KLM personeel

  • Algemeen 2
op 14 maart 2017 bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: oktober 2014

Bij mijn KLM verdiend altijd goede woorden! En in 2014 eerste keer met KLM gevlogen! Super fijne vlucht gehad! Grote + voor KLM. KLM heeft Super Social Media Team! Waar werken super aardige en vriendelijke mensen!!! Mensen duidelijk uitleggen en helpen super!!!

  • Algemeen 10
op 27 februari 2017 bestemming: Tanzania / Arusha, reisperiode: februari 2017

Betreft: KLM neemt haar klanten niet serieus. Bij herhaling zendt KLM hun klanten met een kluitje in het riet. Klachten worden door KLM afgedaan met een (standaard)reactie, kennelijk zonder de klachten zelfs maar gelezen te hebben.

Gevraagde opheldering over de onaangekondigde gewijzigde zitplaatsen werd door de baliemedewerkster op Schiphol beantwoord met ”Er werd een ander toestel ingezet. U mag van geluk spreken dat u nog een stoel heeft”. ”Hollands Trots” is wel heel diep gezonken. Een volstrekt onacceptabele houding.

Gelet de wijze waarop KLM zich manifesteert verlang ik alsnog ten minste terugbetaling van de extra betaalde EUR 340,-.

  • Algemeen 5
op 12 februari 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2017

Stewardessen waren onvriendelijk en begonnen laat met service. Extra deken kreeg ik niet. Werd bijna afgesnauwd toen ik extra drankje vroeg. Al met al nooit meer klm. Wat een arrogant personeel.

  • Algemeen 2
op 12 februari 2017 bestemming: Qatar / Doha, reisperiode: februari 2017

KLM gaat in maart stoppen met vluchten naar Doha en Qatar Airways de vluchten overneemt. Wij hebben goede ervaringen met Qatar Airways. In de 30 jaar dat wij KLM vliegen hebben we dit bedrijf achteruit zien gaan. Aan boord is het veilig en redelijk efficient maar het personeel in de lucht en op de grond is echt niet vriendelijk en ook niet behulpzaam. Bij KLM krijg je altijd het gevoel dat jij blij mag zijn dat je een vlucht mag boeken. Het loyalty programma is de laatste jaren totaal uitgekleed. Vroeger was Silver status nog goed voor priority inchecken en een extra koffer. Tegenwoordig niet meer. Je moet echt heel veel vliegen om priority voordeel te krijgen. Bij andere maatschappijen is status sneller te bereiken, het personeel is super vriendelijk en als er stoelen vrij zijn mag je gewoon ergens anders gaan zitten en als frequent flyer is het vrij eenvoudig om een upgrade te krijgen. De laatste keer op een KLM vlucht was het halve toestel leeg. Word er omgeroepen dat stoelen in de economy comfort te koop zijn voor 90 euro en als klapper de business class voor 759 euro. Er waren geen liefhebbers. Mijn laatste recente teleurstelling waren 2 vluchtwijzigingen. Je krijgt dan gewoon een email met de mededeling dat je op een andere datum vliegt. Hoezo heb ik daar vooraf niks over te zeggen? Facebook medewerkers helpen dan wel maar er staat niks tegenover. Sterker nog, tegenwoordig moet je ook 20 euro betalen om een economy class stoel vooraf vast te leggen. Dit is alleen nog zonder kosten 24 uur voor check in mogelijk. Dus als je met een groep reist of als familie, dan garandeert KLM niet meer dat je bij elkaar kunt zitten. Al met al heeft KLM het aan zichzelf te danken dat passagiers liever met andere maatschappijen vliegen. KLM wordt langzamerhand een budget maatschappij met full service tarieven en niet echt vriendelijk personeel.

  • Algemeen 3
op 7 februari 2017 bestemming: Indonesië / Signapore, reisperiode: april 2017

KLM maakt fout (in haar systeem) en annuleert per ongeluk onze stoel. Ze werken op geen enkele manier mee om ook maar tot een goede oplossing te komen. Laatste keer dat ik persoonlijk of zakelijk met KLM ga vliegen.

  • Algemeen 1
op 27 januari 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2017

In januari 2017 met KLM een retourtje Bangkok geboekt , op de heenweg business class en terug economy ,
Bijde vluchten werden verzorgt met een nieuwe 777-300ER , en vertrokken perfect op tijd.

De business class is helemaal top , zeer goede stoelen , perfecte service , prima eten , en alle drankjes die je maar kan wensen.
In de nacht heerlijk languit kunnen slapen en daardoor heerlijk uitgerust aangekomen in Bangkok.

Een mooi bijkomend voordeel is de skypriority , als eerste het vliegtuig in en uit , de crown lounge in Amsterdam en mijn bagage was eerder op de band dan dat ik daar was.

Terug in Economy was daardoor natuurlijk een beetje een anti climax .
Desondanks weer een hele goede vlucht gehad prima eten wederom goede service van het personeel en goede vluchtupdates van de piloten .

De stoelen in Economy zijn prima comfortabel en met de beenruimte is niks mis.
Ook op deze vlucht was een extra drankje geen probleem en was en een keuze in maaltijden.het enige minpuntje vond ik het film aanbod dit was niet zo naar mijn smaak , maar goed dat kan ik KLM niet kwalijk nemen.

Ik zeg helemaal top KLM ga zo door

  • Algemeen 9
op 30 december 2016 bestemming: Hongarije / Budapest, reisperiode: oktober 2016

Heerlijke stad om enige tijd door te brengen. Je kunt hier prima een dag of 10 verblijven. Veel te zien en veel te doen. Voor jong en oud.

  • Algemeen 9
op 11 december 2016 bestemming: Brazilië, reisperiode: november 2016

Bij de KLM begint en eindigt de reis perfect, heerlijke films en muziek. Goed eten en drinken zodat de vlucht korter lijkt.

  • Algemeen 9
op 29 november 2016 bestemming: , reisperiode: november 2016

Met het vliegen op zich is niet veel mis bij de KLM, maar met de organisatie rondom het vliegen is het belabberd gesteld. De website om even in te checken en je boardingpassen op te halen functioneert onbetrouwbaar, de wachttijden als je KLM belt zijn onacceptabel lang, Facebook wordt bemenst met medewerkers die het niet snappen. Kortom, om aan boord te komen bij een kist van de KLM moet je er van uitgaan dat hè alles zelf moet doen en dat de KLM niets voor je doet. Dat is wel eens anders geweest. En sorry? Dat woord kennen ze niet bij de KLM.

  • Algemeen 4
op 12 november 2016 bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: april 2016

Zeer professionele luchtvaartmaatschappij. Confortabel gereisd met 2 kleine kinderen, voorrang bij de bagagecheck.

  • Algemeen 9
op 11 oktober 2016 bestemming: Spanje / palma de mallorca, reisperiode: november 2016

Ik heb getracht via de website van KLM een vlucht te boeken. De vlucht wordt deels in met partner Air Europe uitgevoerd. Aangezien ik geen bagage kn boeken en het niet duidelijk was wat de kosten waren voor de bagage heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice begrijpt het probleem, maar kan mij niet vertellen welke kosten er in rekening worden gebracht door Air Europe?? U moet zelf contact opnemen met onze partner! Hoezo, ik boek toch een ticket bij KLM??
Het lijkt erop dat KLM bewust prijsinformatie achterhoud en de klant hiermee misleid.

  • Algemeen 1
op 22 september 2016 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: september 2016

Wegens lekkage in de motor werd de vlucht na 2 uur wachten in het vliegtuig geannuleerd en moesten we zelf maar een nieuwe vlucht regelen en werden we aan ons lot overgelaten en moest ik drie dagen wachten op een nieuwe vlucht,zo'n slechte service nog nooit ergens gehad. toen ik dat aangaf vonden ze dat niet belangrijk en moest ik maar blij zijn met mijn nieuwe booking ook al moest ik weer naar huis om 3 dagen later pas te kunnen vliegen en om compensatie vragen voor de onkosten vonden ze maar raar. wat een koekebakkers volgende keer vlieg ik met Tui.

  • Algemeen 3
op 12 september 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2016

Amazing! KLM is one of the best airlines. Friendly and caring. Only thing they may want people to eat earlier.

  • Algemeen 9
op 10 september 2016 bestemming: Kroatië / Groznjan, reisperiode: september 2016

De eindbestemming was werkelijk prachtig! Alsof je even in een andere wereld terecht bent gekomen, vol rust.

  • Algemeen 8
op 9 september 2016 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2016

Prima prijs-kwaliteit. Vliegreis gevonden via skyscanner.

  • Algemeen 9
op 7 september 2016 bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: mei 2015

Het eten, maar vooral de service van de crew maakten dat de lange vlucht voorbij vloog.

  • Algemeen 9
op 4 september 2016 bestemming: Noorwegen / Stavanger, reisperiode: juni 2016

De reis was zoals gewoonlijk met KLM weer goed geregeld! Mooi op tijd vertrokken en aangekomen! Vooraf via Social Media en in de lucht de goede service gekregen die je van KLM verwacht.

  • Algemeen 9
op 4 september 2016 bestemming: India / Delhi, reisperiode: augustus 2016

Heel aangename vlucht met KLM heen en weer naar Delhi. Verzorging aan boord helemaal oké. Cabinepersoneel ook heel geïnteresseerd waar je precies heen gaat, en wat je gaat doen. dat persoonlijke tintje maakt de vliegervaring met KLM compleet

  • Algemeen 9
op 31 augustus 2016 bestemming: Ierland, reisperiode: augustus 2016

Bij KLM is er de mogelijkheid om naast de standaard handbagage een extra accesoire mee te nemen. Dit is een pluspunt. Daarnaast zijn de stewards vriendelijk en worden er kosteloos drankjes en snacks uitgedeeld.

  • Algemeen 9
op 29 augustus 2016 bestemming: Indonesië, reisperiode: augustus 2016

Goede service, alleen matig eten. Goede entertainment.

  • Algemeen 8
op 29 augustus 2016 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2016

Hele fijne vlucht met KLM, mijn moeder vloog voor de eerste keer en maakte zich best druk, maar door de hele mooie, geleidelijke opstijging was de angst meteen weg. Bedankt KLM! Voortaan kan mijn moeder met een gerust hart in een vliegtuig stappen :-)

  • Algemeen 8
op 17 augustus 2016 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: april 2016

Hallo.
KLM verdiend bij mijn alleen goede woorden! 5 vluchten gehad met KLM! Die waren meer dan naar wens! Super en onvergetelijk!! Vriendelijke personeel en super professionele piloten! En super service aan boord!!! Maar KLM betekent veel voor mijn!!!

  • Algemeen 10
op 4 augustus 2016 bestemming: Indonesië / Kuta, reisperiode: juli 2016

Als jullie mij nog als klant willen behouden moeten jullie toch echt iets aan de stoelen doen cq beenruimte en de zittingen . Een dier wordt nog beter vervoerd als een mens ,zeer slechte ervaring opgedaan .

  • Algemeen 2
op 11 juni 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: april 2016

Wij hebben ons 30 jarig huwelijk gevierd op Bali. Maar onze huwelijksreis was naar de liefdesstad Parijs, mooi als we het nog eens dunnetjes over mochten doen.

  • Algemeen 10
op 10 juni 2016 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2015

Repatriëring van Vietnam naar Amsterdam gehad, en echt de beste service gehad via KLM, mijn voet was gebroken en alles werd voor mij gedaan, aangeboden en het personeel was super behulpzaam.

  • Algemeen 10
op 30 mei 2016 bestemming: Peru / Lima, reisperiode: april 2016

Hola! Voor een maand vertrokken een vriendin en ik naar Peru. We vlogen met KLM. Nadat we afscheid hadden genomen van de hele familie, gingen we richting het vliegtuig. Het stijgen vind ik altijd het leukste, omdat dat zo hard gaat! Maar nu komt het spannende gedeelte. We vlogen nog geen 10 minuten, toen we een harde knal hoorde en een lichtflits zagen. Ik dacht: dit was het, dit is het einde. Wij hoorde maar niks via de interkom dus hebben we aan de stewardes gevraagd wat het was. 'Oh,' zei ze: 'het was maar een blikseminslag.' Ik kan je vertellen dat het voor ons niet zo normaal was. Na een uur vertelde de piloot over de interkom dat het inderdaad een blikseminslag was, en dat het vliegtuig het wel zou halen tot Lima. Een hele geruststelling (niet echt). Maar buiten al de stress om die door m'n lichaam gierde, hebben we een super vlucht gehad met vriendelijk personeel. En nog belangrijker, er zijn veilig geland in Lima.

  • Algemeen 9
op 27 mei 2016 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: november 2015

Ik moest medicatie meenemen aan boord die koel bewaard diende te worden. Hiervoor mocht ik als 1 van de eerste naar binnen zodat het de koelkast in kon en ik werd er goed aan herinnerd de medicatie niet te vergeten, zelfs bij de tussenlanding kwam er iemand naar me toe

  • Algemeen 9
op 27 mei 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: maart 2016

Echte klasse in service en vriendelijkheid. Maakt een lange vlucht zeer aangenaam!

  • Algemeen 9
op 26 mei 2016 bestemming: Rusland / Moskouw, reisperiode: februari 2013

Wat een service! Totaal onverwacht, maar we hadden het idee dat we als een koning behandeld werden. Vriendelijk, behulpzaam en vrolijk. Top begin van de vakantie!

  • Algemeen 9
op 24 mei 2016 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2015

Afgelopen zomer met KLM naar Thailand gevlogen, wij hadden een hoge verwachting van KLM echter viel dit tegen. Schreeuwende stewardessen all over the place. Wel onverwachts een rechtstreekse vlucht gekregen op de terugweg. Ook dit werd niet duidelijk vermeldt. Op de app werd het anders vermeld dan SMS waardoor wij deze vlucht hadden kunnen missen. Verder een prima maatschappij met goede klantenservice.

  • Algemeen 7
op 24 mei 2016 bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juli 2015

KLM verzorgt een goede vlucht van en naar het Spaanse eiland Menorca. Eveneens had ik al een keer eerder een goed verzorgde vlucht gemaakt naar Lyon (FR) ook met KLM.

Gastvrijheid staat volgens mij voorop, naast een schoon vliegtuig is dat zeer prettig.

  • Algemeen 8
op 23 mei 2016 bestemming: Japan / Tokyo, reisperiode: augustus 2015

Goed, geen turbulentie, lekker eten, goede service. Naar verwachting.

  • Algemeen 8
op 5 mei 2016 bestemming: Bonaire / Bonaire, reisperiode: februari 2016

We hebben voor het eerst met de dreamliner gevlogen naar Bonaire.
Het was een prettige ervaring, hij is veel rustiger. Volgens mij heb je ook iets meer beenruimte. Leuke stewardessen, lekker (vliegtuig)eten. De piloot hield ons goed op de hoogte van bijzonderheden. Een heel prettige vlucht gehad.

  • Algemeen 9
op 4 mei 2016 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: maart 2016

Wat later vertrokken maar goede vlucht

  • Algemeen 7
op 2 mei 2016 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2016

Vooraf online in kunnen checken (ideaal!) en op Schiphol werden we prima begeleid door het grondpersoneel van KLM. Met de cityhopper (en meer dan genoeg beenruimte!) vertrokken we vervolgens richting Turijn waar we moesten overstappen. De vlucht was maar kort, maar toch kregen we een drankje en wat lekkers. Vriendelijk personeel, fijne vlucht gehad.

  • Algemeen 10
op 26 april 2016 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: april 2016

We hebben in januari geboekt via de website. 30 uur van te voren kan je inchecken, dus dan pas merk je dat er problemen en vragen zijn. Dus bellen; dat gaat niet zomaar. Of je Flying Blue nummer wordt niet herkend (?) of de wachttijd is meer dan een kwartier. Dan maar via Facebook chats. Na 6 uur heen en weer chatten is je probleem opgelost. Althans dat hopen we maar, want dat blijkt pas bij onze terugreis. Nooit meer KLM, dan maar EasyJet

  • Algemeen 3
op 19 april 2016 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: april 2016

Hallo. Met KLM wij hebben nooit probleem gehad! Ze vertrekken altijd op tijd! Bieden super service aan boord! Verwelkomen super! Geven lekkere eten! Als ik heb vragen dan stel gewoon aan mensen die werken 24/7 bij Social Media Team van KLM! En krijg gewoon antwoord!!!

  • Algemeen 10
op 7 maart 2016 bestemming: Verenigde Staten / Atlanta, reisperiode: februari 2016

- Oude Airbus heen met oud uitgezeten interieur. Pijn in rug bij aankomst.
- Eten was ronduit smerig, bij Delta/AA veel beter.
- Terugvlucht een 777 met "nieuw" interieur. Dunne vlutstoeltjes die uit een bus leken te komen. Na uur al pijn in rug en nu 24 uur later nog steeds. Ik ben 27 en heb een gezonde rug...
- Werd spontaan misselijk van de lucht die van de kip af kwam. Mijn vriendin ook.

Had al 8 jaar geen KLM gevlogen maar veel met Delta, AA en United. Voorlopig geen KLM meer richting de VS, vond het echt dramatisch en ik klaag niet snel over de economy (cattle) class.

  • Algemeen 4
op 1 maart 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: oktober 2015

Op 8 oktober 2015 vertrokken wij naar New York. We zaten nog maar nauwelijks en onze aandacht werd al getrokken door het entertainment systeem. Deze bleek óntzettend veel keuze te hebben en vooral GRATIS te zijn! In tegenstelling tot onze reis naar Mexico in 2014 met TUI.... Afijn, 1 bonuspunt al in de pocket. Máár.. toen kregen we een snackje, en nog een avondmaaltijd, en een biertje, en een wijntje, en een glaasje fris, én een aperitiefje na het eten!! Zo veel!! Wij zijn hier zo ontzettend blij mee geweest, dat we nu niet meer anders willen dan KLM! Kunnen anderen (vooral op lange afstanden) wat van leren.

  • Algemeen 10
op 16 februari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2014

Fijne reis, goed geregeld qua zitplaatsen deze kon je van te voren kiezen. Vooral het gedeelte van de reis waar we maar met z'n tweetjes naast elkaar zaten. Eten was niet lekker, ik heb weleens lekkerder gehad in een vliegtuig. Wat jammer was, was dat er geen natte doekjes uitgedeeld werden om jezelf even op te frissen.

  • Algemeen 8
op 16 februari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2013

Prima reis met de KLM gevlogen

  • Algemeen 8
op 27 januari 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2015

Ja ik vlieg al jaren met klm is een goeie vliegmaatschapij

  • Algemeen 7
op 18 januari 2016 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2016

Het boeken van een packagedeal via de website was zeer gemakkelijk. Echter maakte we een foutje door op mijn ticket mr op te schijven ipv mevr. Omdat we savonds laat geboekt hadden en op zaterdag kon ik pas maandag bellen om dit veranderen. Dit kostte mij €80!!!! Omdat ik het niet binnen 24 uur gemeld had! Ik kon bellen op zondag dus het was onmogelijk het te melden binnen 24 uur. Na een beetje heisa maken werd het bedrag verlaagd tot €35. Nog steeds hoop geld, maar het was niet anders.

  • Algemeen 6
op 18 januari 2016 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: december 2015

Altijd goede service bij KLM zoals voorafgaand aan vlucht als tijdens. Over het algemeen netjes op tijd en comfortabele stoelen. Misschien niet de goedkoopste, maar het beetje extra geld zeker waard.

  • Algemeen 9
op 22 december 2015 bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: november 2015

Goede service, geen vertraging, alles was schoon

  • Algemeen 9
op 13 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / Washington D.C., reisperiode: oktober 2015

Samen met zoon gevlogen vanuit Washington naar Nederland. Speciaal economy plus geboekt om wat meer ruimte te hebben. De man voor mij deed zijn stoel al vrij snel naar achteren tijdens de vlucht en deed deze ook niet meer naar voren. Er is nog gezegd dat tijdens het eten de stoelen omhoog moeten, maar er werd niets aan gedaan. Het is gemeld bij een van de stewardess, maar deze gaf als reden dat de man lag te slapen en de stoel daardoor niet naar voren kon. Ik vind de service van de stewardess niet oké en zit er eigenlijk nog mee, vandaar dat deze ervaring is geschreven.

  • Algemeen 5
op 12 oktober 2015 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: september 2015

Optijd, goede services, vriendelijke crew

  • Algemeen 9
op 11 oktober 2015 bestemming: , reisperiode: september 2015

Vlucht met klm, goed geholpen met vragen over bagage

  • Algemeen 8
op 7 oktober 2015 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2015

Wij vlogen met KLM terug van Boekarest Roemenie naar Nederland. Mijn man zat bij het raam, ik in het midden en aan het gangpad zat een vreemde. Zo'n 20 minuutjes voor de landing bedacht mijn man zich ineens dat hij nog wel naar de wc wilde. Ik moest er toch ook uit om hem eruit te laten, dus besloot ik ook meteen te gaan. Ik was klaar en daarna ging mijn man de wc in. Die stewardess wilde erdoor, maar het was een erg smal vliegtuig dus vroeg ze mij of ik terug wilde gaan naar mijn plaats. Ik vertelde haar dat mijn man eerst terug moest omdat hij bij het raam zat en de vreemde man dan twee keer op moest staan. Dus nodigde ze mij uit om in het keukentje te komen staan met haar collega, mocht ik daar wachten. Dus zo gezegd zo gedaan. Deze stewardess vroeg mij of ik een stroopwafel wilde, de koffie had ze net helaas weggegooid zei ze. Dus een stroopwafel wilde ik wel en toen kreeg ik een Punselie. Ik zei o dat zijn de favoriete koekjes van mijn dochter, waarop zij zei hoeveel dochters heb je en zeg nu geen 13 ;-). Ik zei netjes dat ik maar een dochter had, waarop zij een handjevol Punselies pakte en zei voor jou, je dochter en je man. We hebben daarna nog gezellig staan kletsen totdat mijn man eindelijk klaar was en toen moesten we ook gaan zitten, want we gingen landen. Het was superleuk om even een kijkje genomen te hebben in de keuken van KLM!!

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Duitsland / Frankfurt, reisperiode: september 2015

Prima vlucht, drankje gekregen, net personeel, op tijd gevlogen.

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: december 2013

Goede vlucht gehad. Was een korte vlucht, maar er wordt voldoende aangeboden.

  • Algemeen 7
op 6 oktober 2015 bestemming: Nederland / Amsterdam AirPort Schiphol, reisperiode: december 2014

Prima vlucht gehad. Vriendelijke bemanning.

  • Algemeen 7
op 6 oktober 2015 bestemming: Nederland / Amsterdam Schiphol, reisperiode: augustus 2015

Op de heenweg kregen we veel eten en drinken. Op de terugweg was dit een stuk minder, heb een aantal keer dorst gehad maar geen stewardess te bekennen. Ook was de keuze uit de 2 maaltijden die werden aangeboden er al heel snel niet meer, hierdoor moesten mijn vriend en ik allebei een maaltijd nemen die we niet lekker vonden. Ik snap best dat dit een keer kan voorkomen maar wij zaten best wel vooraan in het vliegtuig dus het lijkt mij dat ze van de ene maaltijd gewoon te weinig voorraad hadden. Voor de rest prima vlucht.

  • Algemeen 6
op 6 oktober 2015 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2015

We kregen veel eten en drinken gratis, zoveel dat ik zelfs een paar keer geweigerd heb. Het gratis entertainment systeem met films, series en spelletjes was ook leuk.

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: december 2014

De stewards en stewardessen waren allervriendelijkst. Ook op deze vlucht kregen we voldoende eten (sandwich, zoutjes, koek) en drinken gratis.

  • Algemeen 9
op 6 oktober 2015 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2013

Dit was de eerste keer dat ik met KLM vloog. Het was een vlucht van nog geen uur, maar we kregen veel drinken en eten op de vlucht. Echt wel een verschil met andere maatschappijen waar je zelfs op een langere vluchtduur alles zelf moet betalen.

  • Algemeen 9
op 6 oktober 2015 bestemming: Spanje / La Pineda, reisperiode: september 2015

Ik ben erg tevreden over de bereikbaarheid en service van KLM. Als ik vragen heb over zijn ze altijd snel bereikbaar zowel online als telefonisch. Verder is tijdens de vlucht de service netjes.

  • Algemeen 9
op 6 oktober 2015 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2015

Vliegtuig vloog beiden keren op tijd. Aan boord kreeg je twee keer gratis drinken met een snack. Bovendien was ik op de terugvlucht mijn paspoort vergeten in de achterkant van de stoel voor me. Weliswaar wat laat maar twee maanden na thuiskomst kreeg ik bericht dat mijn paspoort bij de gemeente Arnhem lag. KLM had hem gevonden!

  • Algemeen 9
op 6 oktober 2015 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2015

Ik vlieg al sinds 1961 de Atlantische oceaan over met KLM en ben nog altijd zeer tevreden over KLM, de uitstekende verzorging, prima moderne en goed zittende stoelen, veel goede en nieuwe films op het scher en prima maaltijden aan boord van de Boeing 777-200 van Panama naar Amsterdam en weer terug. En de kers op het toetje is altijd weer een heerlijk cognacje na de maaltijd, geserveerd door een van die aardige stewardessen. Ze maken dat je je thuis voelt aan boord van KLM. Een 10+

  • Algemeen 10
op 5 oktober 2015 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2015

Het was een top vakantie super goed geregeld....een.9 omdat ik vind dat er altijd punten zijn waar je als organisatie aan kan werken en kan verbeteren. Klm is een van de beste luchtvaart maatschappijen en vaak ook heel voordelig..werelddeal weken zijn al helemaal top dus snel een ticket boeken want op is op. De service die klm biedt is altijd goed. En tijdens de vluchten ben ik altijd wel zoet. Genoeg beenruimte voor iedereen...krijg je geen last van een stijf been! De tickets krijg je netjes ruim van te voren..en in het vliegtuig kan je altijd de leukste spulletjes duty free scoren!
Ja ik ben zeer tevreden over klm en heb geen klachten...een reisje naar Parijs zou mijn drukke planning heel erg verzachten! School stage en werk en vriend combineren...ja soms loop ik dan wel te ijsberen...deze reis winnen zou top zijn om er eens even lekker tussenuit te gaan..in een land waar ze geen Nederlands verstaan. Cultuur snuiven en heerlijk genieten...:) ik dwaal nu af...Want de vraag was natuurlijk waarom ik dit cijfer gaf
..kortom....klm is gewoon de beste, voordeligste, aangenaamste luchtvaart maatschappij die ik ken!

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Polen / Warschau, reisperiode: oktober 2014

Alleen vliegen vind ik leuk&spannend en de crew deed er alles aan het nog fijner voor mij te maken. Heel belangstellend en gewoon top!

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: augustus 2015

Onze vliegreis van 16 uur met tussenstop in Kuala Lumpur was zeer prettig verlopen. We kregen lekker eten en drinken en we konden heel goed zitten en slapen. Wij raden KLM zeker aan, wanneer je op zoek ben naar een goede, comfortabele manier om te reizen.

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: , reisperiode: mei 2015

We konden niet inchecken op Schiphol via de automaat. Er moest gebeld worden en uiteindelijk mochten we mee op de vlucht. Op de terug weg waren er ook problemen met het inchecken.

  • Algemeen 5
op 5 oktober 2015 bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: mei 2015

Perfecte afhandeling na vluchtwijziging en vertraging STO-AMS. Zowel telefonisch in STO als later thuis heel goed te woord gestaan door KLM en voor een goede oplossing gezorgd!

  • Algemeen 10
op 3 oktober 2015 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2015

Het personeel van KLM is zeer vriendelijk. Ik heb enorme vliegangst, en ze hebben mij reuze goed begeleid. Ik mocht een kijkje nemen in de cockpit en ze kwamen regelmatig vragen of alles goed met mij ging. Dit waardeerde ik enorm.

  • Algemeen 9
op 1 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / Seattle, reisperiode: september 2013

Goed verzorgd, en perfect op tijd,heel comfotabel

  • Algemeen 10
op 24 september 2015 bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: september 2015

Een fantastische vlucht gehad met KLM 604 van Los Angeles naar Amsterdam. Een leuke crew en goede service.

  • Algemeen 10
op 8 september 2015 bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: september 2015

Voor de 1ste keer gevlogen met KLM. Geweldige ervaring!! Lange rechtstreeks vlucht van bijna 11 uur. Deze zijn omgevlogen door de goede service aan boord. Zeer behulpzame stewardessen.
Ons tv'tje bleek het niet te doen. Hoe lossen we dit op. We kregen 3 zitplaatsen voor ons 2tjes ( extra beenruimte en werkende tv's) en champagne erbij.! Super. Zeer goede 1ste ervaring.

  • Algemeen 10
op 7 september 2015 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juni 2015

Goede en fijne vlucht, perfect op tijd en goede service. Voor het eerst ook dat ik een lekkere maaltijd aan boord had gegeten!

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Tanzania / Arusha, reisperiode: februari 2015

Scootmobiel kon mee en ook nog gratis. Kreeg rugproblemen en mijn reis naar Tanzania was al lang geboekt. Bleekt dat ik nog maar een paar stappen kon lopen en op van een scootmobiel afhankelijk ging worden voor meer dan 50 meter. Met KLM gemaild hoe de zaken er voor stonden en geen enkel probleem. Ze wilden de maten weten en wat voor soort accu er in zit. Op mijn vraag wat de extra kosten waren, mevrouw, dit is service!. Ik moest me op Schiphol melden en van daar kreeg ik begeleiding naar de gate. Daar ging mijn scootmobiel het ruim in. Op Kilimajaro airport stond er ook al iemand klaar met een rolstoel want de scootmobiel stond al in de aankomsthal. Daar overstappen en de reisorganisatie in Tanzania Simba Safaris wist hier ook van en ik werd buiten ook gelijk door hem overgenomen. Wat hadden zij gedaan? Veel makkelijker, we halen een stoel uit de auto en dan is de scootmobiel gelijk uit de auto te halen. Na 14 dagen ging alles in omgekeerde volgorde weer richting Schiphol en ook daar ben ik tot aan de taxi begeleid. KLM, fantastische service, en dat terwijl ik al lang had geboekt en dit plotseling kwam!

  • Algemeen 10
op 7 september 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2014

Ik ging samen met mijn vriend naar Curacao om daar voor 5 maanden te gaan wonen en werken. Heel spannend! We waren dan ook heel blij dat we met KLM in het vliegtuig een fijne vlucht hadden.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 7 september 2015 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2015

Vorig jaar en dit jaar met KLM gevlogen, ik dacht altijd dat KLM overpriced was en het niet waard. Maar als je vroeg boekt kan je via hun goedkoop vliegen en de service is super. Gewoon business class en je krijgt een koekje en/of een broodje en drinken naar keuze. En dat terwijl het alle 2 de keren maar een vlucht van 1,5 uur was! Dat is een hele andere ervaring als je gewend bent te vliegen met bijvoorbeeld Easyjet, waar je in principe voor een vergelijkbare prijs vliegt, en helemaal niets krijgt tenzij je er heel veel voor betaald! Dus zeker fan geworden van KLM.

  • Algemeen 10
op 7 september 2015 bestemming: Myanmar / rondreis, reisperiode: november 2014

We zijn met KLM naar Bangkok gevlogen om van daaruit verder te gaan naar Myanmar. We hadden een heerlijke vlucht met lekker eten en het fijnste vond ik dat we rechtstreeks vlogen.

  • Algemeen 9
op 7 september 2015 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2014

We hebben een goeie reis gehad die aan de lange kant is. Verder werden we goed behandeld door het personeel. Vliegtuig eten blijft niet me lievelingseten. Ook was het fijn dat ze er goed rekening mee houden dat ik vega ben. En zijn twee keer veilig geland!

  • Algemeen 7
op 7 september 2015 bestemming: Australië / Sydney, reisperiode: mei 2015

Super fijne en lieve crew aan boord. Je zit bijna nooit zonder hapje of drankje als je wakker bent. Top service en altijd fijn om in het Nederlands te kunnen spreken na een lange tijd in het buitenland. Je krijgt meteen weer een thuis gevoel.

  • Algemeen 9
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende