Loes de Zeeuw
op 2 mei 2016
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2016
Vooraf online in kunnen checken (ideaal!) en op Schiphol werden we prima begeleid door het grondpersoneel van KLM. Met de cityhopper (en meer dan genoeg beenruimte!) vertrokken we vervolgens richting Turijn waar we moesten overstappen. De vlucht was maar kort, maar toch kregen we een drankje en wat lekkers. Vriendelijk personeel, fijne vlucht gehad.
... Lees meer
Vuyk
op 26 april 2016
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: april 2016
We hebben in januari geboekt via de website. 30 uur van te voren kan je inchecken, dus dan pas merk je dat er problemen en vragen zijn. Dus bellen; dat gaat niet zomaar. Of je Flying Blue nummer wordt niet herkend (?) of de wachttijd is meer dan een kwartier. Dan maar via Facebook chats. Na 6 uur heen en weer chatten is je probleem opgelost. Althans dat hopen we maar, want dat blijkt pas bij onze terugreis. Nooit meer KLM, dan maar EasyJet
... Lees meer
Anastasia
op 19 april 2016
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: april 2016
Hallo. Met KLM wij hebben nooit probleem gehad! Ze vertrekken altijd op tijd! Bieden super service aan boord! Verwelkomen super! Geven lekkere eten! Als ik heb vragen dan stel gewoon aan mensen die werken 24/7 bij Social Media Team van KLM! En krijg gewoon antwoord!!!
... Lees meer
Bento
op 7 maart 2016
bestemming: Verenigde Staten / Atlanta, reisperiode: februari 2016
- Oude Airbus heen met oud uitgezeten interieur. Pijn in rug bij aankomst.
- Eten was ronduit smerig, bij Delta/AA veel beter.
- Terugvlucht een 777 met "nieuw" interieur. Dunne vlutstoeltjes die uit een bus leken te komen. Na uur al pijn in rug en nu 24 uur later nog steeds. Ik ben 27 en heb een gezonde rug...
- Werd spontaan misselijk van de lucht die van de kip af kwam. Mijn vriendin ook.
Had al 8 jaar geen KLM gevlogen maar veel met Delta, AA en United. Voorlopig geen KLM meer richting de VS, vond het echt dramatisch en ik klaag niet snel over de economy (cattle) class.
Laura
op 1 maart 2016
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: oktober 2015
Op 8 oktober 2015 vertrokken wij naar New York. We zaten nog maar nauwelijks en onze aandacht werd al getrokken door het entertainment systeem. Deze bleek óntzettend veel keuze te hebben en vooral GRATIS te zijn! In tegenstelling tot onze reis naar Mexico in 2014 met TUI.... Afijn, 1 bonuspunt al in de pocket. Máár.. toen kregen we een snackje, en nog een avondmaaltijd, en een biertje, en een wijntje, en een glaasje fris, én een aperitiefje na het eten!! Zo veel!! Wij zijn hier zo ontzettend blij mee geweest, dat we nu niet meer anders willen dan KLM! Kunnen anderen (vooral op lange afstanden) wat van leren.
Manon
op 16 februari 2016
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2014
Fijne reis, goed geregeld qua zitplaatsen deze kon je van te voren kiezen. Vooral het gedeelte van de reis waar we maar met z'n tweetjes naast elkaar zaten. Eten was niet lekker, ik heb weleens lekkerder gehad in een vliegtuig. Wat jammer was, was dat er geen natte doekjes uitgedeeld werden om jezelf even op te frissen.
Astrid
op 16 februari 2016
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: december 2013
Prima reis met de KLM gevlogen
Savas demirel
op 27 januari 2016
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2015
Ja ik vlieg al jaren met klm is een goeie vliegmaatschapij
Myrthe
op 18 januari 2016
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2016
Het boeken van een packagedeal via de website was zeer gemakkelijk. Echter maakte we een foutje door op mijn ticket mr op te schijven ipv mevr. Omdat we savonds laat geboekt hadden en op zaterdag kon ik pas maandag bellen om dit veranderen. Dit kostte mij €80!!!! Omdat ik het niet binnen 24 uur gemeld had! Ik kon bellen op zondag dus het was onmogelijk het te melden binnen 24 uur. Na een beetje heisa maken werd het bedrag verlaagd tot €35. Nog steeds hoop geld, maar het was niet anders.
Heidi Vermeer
op 18 januari 2016
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: december 2015
Altijd goede service bij KLM zoals voorafgaand aan vlucht als tijdens. Over het algemeen netjes op tijd en comfortabele stoelen. Misschien niet de goedkoopste, maar het beetje extra geld zeker waard.
Pascalle
op 22 december 2015
bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: november 2015
Goede service, geen vertraging, alles was schoon
Van Dongen
op 13 oktober 2015
bestemming: Verenigde Staten / Washington D.C., reisperiode: oktober 2015
Samen met zoon gevlogen vanuit Washington naar Nederland. Speciaal economy plus geboekt om wat meer ruimte te hebben. De man voor mij deed zijn stoel al vrij snel naar achteren tijdens de vlucht en deed deze ook niet meer naar voren. Er is nog gezegd dat tijdens het eten de stoelen omhoog moeten, maar er werd niets aan gedaan. Het is gemeld bij een van de stewardess, maar deze gaf als reden dat de man lag te slapen en de stoel daardoor niet naar voren kon. Ik vind de service van de stewardess niet oké en zit er eigenlijk nog mee, vandaar dat deze ervaring is geschreven.
James da Thesta JacobsdeBok
op 12 oktober 2015
bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: september 2015
Optijd, goede services, vriendelijke crew
Michelle fransen
op 11 oktober 2015
bestemming: , reisperiode: september 2015
Vlucht met klm, goed geholpen met vragen over bagage
Diane Dekker
op 7 oktober 2015
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: september 2015
Wij vlogen met KLM terug van Boekarest Roemenie naar Nederland. Mijn man zat bij het raam, ik in het midden en aan het gangpad zat een vreemde. Zo'n 20 minuutjes voor de landing bedacht mijn man zich ineens dat hij nog wel naar de wc wilde. Ik moest er toch ook uit om hem eruit te laten, dus besloot ik ook meteen te gaan. Ik was klaar en daarna ging mijn man de wc in. Die stewardess wilde erdoor, maar het was een erg smal vliegtuig dus vroeg ze mij of ik terug wilde gaan naar mijn plaats. Ik vertelde haar dat mijn man eerst terug moest omdat hij bij het raam zat en de vreemde man dan twee keer op moest staan. Dus nodigde ze mij uit om in het keukentje te komen staan met haar collega, mocht ik daar wachten. Dus zo gezegd zo gedaan. Deze stewardess vroeg mij of ik een stroopwafel wilde, de koffie had ze net helaas weggegooid zei ze. Dus een stroopwafel wilde ik wel en toen kreeg ik een Punselie. Ik zei o dat zijn de favoriete koekjes van mijn dochter, waarop zij zei hoeveel dochters heb je en zeg nu geen 13 ;-). Ik zei netjes dat ik maar een dochter had, waarop zij een handjevol Punselies pakte en zei voor jou, je dochter en je man. We hebben daarna nog gezellig staan kletsen totdat mijn man eindelijk klaar was en toen moesten we ook gaan zitten, want we gingen landen. Het was superleuk om even een kijkje genomen te hebben in de keuken van KLM!!
Roos
op 6 oktober 2015
bestemming: Duitsland / Frankfurt, reisperiode: september 2015
Prima vlucht, drankje gekregen, net personeel, op tijd gevlogen.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: december 2013
Goede vlucht gehad. Was een korte vlucht, maar er wordt voldoende aangeboden.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Nederland / Amsterdam AirPort Schiphol, reisperiode: december 2014
Prima vlucht gehad. Vriendelijke bemanning.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Nederland / Amsterdam Schiphol, reisperiode: augustus 2015
Op de heenweg kregen we veel eten en drinken. Op de terugweg was dit een stuk minder, heb een aantal keer dorst gehad maar geen stewardess te bekennen. Ook was de keuze uit de 2 maaltijden die werden aangeboden er al heel snel niet meer, hierdoor moesten mijn vriend en ik allebei een maaltijd nemen die we niet lekker vonden. Ik snap best dat dit een keer kan voorkomen maar wij zaten best wel vooraan in het vliegtuig dus het lijkt mij dat ze van de ene maaltijd gewoon te weinig voorraad hadden. Voor de rest prima vlucht.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2015
We kregen veel eten en drinken gratis, zoveel dat ik zelfs een paar keer geweigerd heb. Het gratis entertainment systeem met films, series en spelletjes was ook leuk.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: december 2014
De stewards en stewardessen waren allervriendelijkst. Ook op deze vlucht kregen we voldoende eten (sandwich, zoutjes, koek) en drinken gratis.
Masia
op 6 oktober 2015
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2013
Dit was de eerste keer dat ik met KLM vloog. Het was een vlucht van nog geen uur, maar we kregen veel drinken en eten op de vlucht. Echt wel een verschil met andere maatschappijen waar je zelfs op een langere vluchtduur alles zelf moet betalen.
Andrea
op 6 oktober 2015
bestemming: Spanje / La Pineda, reisperiode: september 2015
Ik ben erg tevreden over de bereikbaarheid en service van KLM. Als ik vragen heb over zijn ze altijd snel bereikbaar zowel online als telefonisch. Verder is tijdens de vlucht de service netjes.
Thomas
op 6 oktober 2015
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2015
Vliegtuig vloog beiden keren op tijd. Aan boord kreeg je twee keer gratis drinken met een snack. Bovendien was ik op de terugvlucht mijn paspoort vergeten in de achterkant van de stoel voor me. Weliswaar wat laat maar twee maanden na thuiskomst kreeg ik bericht dat mijn paspoort bij de gemeente Arnhem lag. KLM had hem gevonden!
Otto Geesink
op 6 oktober 2015
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2015
Ik vlieg al sinds 1961 de Atlantische oceaan over met KLM en ben nog altijd zeer tevreden over KLM, de uitstekende verzorging, prima moderne en goed zittende stoelen, veel goede en nieuwe films op het scher en prima maaltijden aan boord van de Boeing 777-200 van Panama naar Amsterdam en weer terug. En de kers op het toetje is altijd weer een heerlijk cognacje na de maaltijd, geserveerd door een van die aardige stewardessen. Ze maken dat je je thuis voelt aan boord van KLM. Een 10+
Eline
op 5 oktober 2015
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2015
Het was een top vakantie super goed geregeld....een.9 omdat ik vind dat er altijd punten zijn waar je als organisatie aan kan werken en kan verbeteren. Klm is een van de beste luchtvaart maatschappijen en vaak ook heel voordelig..werelddeal weken zijn al helemaal top dus snel een ticket boeken want op is op. De service die klm biedt is altijd goed. En tijdens de vluchten ben ik altijd wel zoet. Genoeg beenruimte voor iedereen...krijg je geen last van een stijf been! De tickets krijg je netjes ruim van te voren..en in het vliegtuig kan je altijd de leukste spulletjes duty free scoren!
Ja ik ben zeer tevreden over klm en heb geen klachten...een reisje naar Parijs zou mijn drukke planning heel erg verzachten! School stage en werk en vriend combineren...ja soms loop ik dan wel te ijsberen...deze reis winnen zou top zijn om er eens even lekker tussenuit te gaan..in een land waar ze geen Nederlands verstaan. Cultuur snuiven en heerlijk genieten...:) ik dwaal nu af...Want de vraag was natuurlijk waarom ik dit cijfer gaf
..kortom....klm is gewoon de beste, voordeligste, aangenaamste luchtvaart maatschappij die ik ken!
Linda Stopa
op 5 oktober 2015
bestemming: Polen / Warschau, reisperiode: oktober 2014
Alleen vliegen vind ik leuk&spannend en de crew deed er alles aan het nog fijner voor mij te maken. Heel belangstellend en gewoon top!
Marjolein
op 5 oktober 2015
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: augustus 2015
Onze vliegreis van 16 uur met tussenstop in Kuala Lumpur was zeer prettig verlopen. We kregen lekker eten en drinken en we konden heel goed zitten en slapen. Wij raden KLM zeker aan, wanneer je op zoek ben naar een goede, comfortabele manier om te reizen.
Bodewes
op 5 oktober 2015
bestemming: , reisperiode: mei 2015
We konden niet inchecken op Schiphol via de automaat. Er moest gebeld worden en uiteindelijk mochten we mee op de vlucht. Op de terug weg waren er ook problemen met het inchecken.
Vonne van Drunen
op 5 oktober 2015
bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: mei 2015
Perfecte afhandeling na vluchtwijziging en vertraging STO-AMS. Zowel telefonisch in STO als later thuis heel goed te woord gestaan door KLM en voor een goede oplossing gezorgd!
Andrea
op 3 oktober 2015
bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2015
Het personeel van KLM is zeer vriendelijk. Ik heb enorme vliegangst, en ze hebben mij reuze goed begeleid. Ik mocht een kijkje nemen in de cockpit en ze kwamen regelmatig vragen of alles goed met mij ging. Dit waardeerde ik enorm.
Pctendam
op 1 oktober 2015
bestemming: Verenigde Staten / Seattle, reisperiode: september 2013
Goed verzorgd, en perfect op tijd,heel comfotabel
Agatha
op 24 september 2015
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: september 2015
Een fantastische vlucht gehad met KLM 604 van Los Angeles naar Amsterdam. Een leuke crew en goede service.
Kelly Passau
op 8 september 2015
bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: september 2015
Voor de 1ste keer gevlogen met KLM. Geweldige ervaring!! Lange rechtstreeks vlucht van bijna 11 uur. Deze zijn omgevlogen door de goede service aan boord. Zeer behulpzame stewardessen.
Ons tv'tje bleek het niet te doen. Hoe lossen we dit op. We kregen 3 zitplaatsen voor ons 2tjes ( extra beenruimte en werkende tv's) en champagne erbij.! Super. Zeer goede 1ste ervaring.
Jim
op 7 september 2015
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juni 2015
Goede en fijne vlucht, perfect op tijd en goede service. Voor het eerst ook dat ik een lekkere maaltijd aan boord had gegeten!
Marian Tims
op 7 september 2015
bestemming: Tanzania / Arusha, reisperiode: februari 2015
Scootmobiel kon mee en ook nog gratis. Kreeg rugproblemen en mijn reis naar Tanzania was al lang geboekt. Bleekt dat ik nog maar een paar stappen kon lopen en op van een scootmobiel afhankelijk ging worden voor meer dan 50 meter. Met KLM gemaild hoe de zaken er voor stonden en geen enkel probleem. Ze wilden de maten weten en wat voor soort accu er in zit. Op mijn vraag wat de extra kosten waren, mevrouw, dit is service!. Ik moest me op Schiphol melden en van daar kreeg ik begeleiding naar de gate. Daar ging mijn scootmobiel het ruim in. Op Kilimajaro airport stond er ook al iemand klaar met een rolstoel want de scootmobiel stond al in de aankomsthal. Daar overstappen en de reisorganisatie in Tanzania Simba Safaris wist hier ook van en ik werd buiten ook gelijk door hem overgenomen. Wat hadden zij gedaan? Veel makkelijker, we halen een stoel uit de auto en dan is de scootmobiel gelijk uit de auto te halen. Na 14 dagen ging alles in omgekeerde volgorde weer richting Schiphol en ook daar ben ik tot aan de taxi begeleid. KLM, fantastische service, en dat terwijl ik al lang had geboekt en dit plotseling kwam!
Malou Bruikman
op 7 september 2015
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2014
Ik ging samen met mijn vriend naar Curacao om daar voor 5 maanden te gaan wonen en werken. Heel spannend! We waren dan ook heel blij dat we met KLM in het vliegtuig een fijne vlucht hadden.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Sabine
op 7 september 2015
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2015
Vorig jaar en dit jaar met KLM gevlogen, ik dacht altijd dat KLM overpriced was en het niet waard. Maar als je vroeg boekt kan je via hun goedkoop vliegen en de service is super. Gewoon business class en je krijgt een koekje en/of een broodje en drinken naar keuze. En dat terwijl het alle 2 de keren maar een vlucht van 1,5 uur was! Dat is een hele andere ervaring als je gewend bent te vliegen met bijvoorbeeld Easyjet, waar je in principe voor een vergelijkbare prijs vliegt, en helemaal niets krijgt tenzij je er heel veel voor betaald! Dus zeker fan geworden van KLM.
Marja
op 7 september 2015
bestemming: Myanmar / rondreis, reisperiode: november 2014
We zijn met KLM naar Bangkok gevlogen om van daaruit verder te gaan naar Myanmar. We hadden een heerlijke vlucht met lekker eten en het fijnste vond ik dat we rechtstreeks vlogen.
Anne
op 7 september 2015
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: december 2014
We hebben een goeie reis gehad die aan de lange kant is. Verder werden we goed behandeld door het personeel. Vliegtuig eten blijft niet me lievelingseten. Ook was het fijn dat ze er goed rekening mee houden dat ik vega ben. En zijn twee keer veilig geland!
Tessa van Barneveld
op 7 september 2015
bestemming: Australië / Sydney, reisperiode: mei 2015
Super fijne en lieve crew aan boord. Je zit bijna nooit zonder hapje of drankje als je wakker bent. Top service en altijd fijn om in het Nederlands te kunnen spreken na een lange tijd in het buitenland. Je krijgt meteen weer een thuis gevoel.
Lotte Crooymans
op 7 september 2015
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juli 2012
Super week gehad in the city that never sleeps. Vlucht zeer goed verzorgd. Je werd in alle gemakken voorzien.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Anique
op 27 augustus 2015
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: augustus 2015
Met KLM gevlogen naar Kopenhagen, een zeer korte vlucht van slechts een uur. Ondanks dat was de service erg goed, kregen we wat de drinken onderweg en een kleine snack. Zowel heen als terug nog voor de vertrektijd vertrokken, waardoor we lekker snel op de plaats van bestemming waren. Erg handig dat je met de KLM kan inchecken en hier ook gelijk je boardingpass op staat. We hebben gebruik gemaakt van de KLM bus naar het vliegveld vanaf Nijmegen. Op de heenweg verliep dit zeer vlot. Voor de terugweg was de KLM bus niet ingeboekt door de KLM medewerker, omdat we deze niet zouden kunnen halen volgens hem. Eenmaal op Schiphol bleek dat we hem makkelijk hadden kunnen halen, dit hebben we dan ook nog geprobeerd. Na een belletje met KLM bleek echter dat we niet mee mochten omdat dit niet op het ticket stond. Dit ondanks dat de bus wel naar Nijmegen zou rijden met een zeer minimale bezetting, eigenlijk belachelijk. Op dit na was de service van KLM tijdens de vlucht zeer goed.
-
Algemeen
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Pieter van Reeuwijk
op 27 april 2015
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2015
Ik heb in februari 4 tickets ams-bkk gekocht. Helaas is er door een onverklaarbare fout een andere retour datum geselecteerd dan de bedoeling was. 1 september ipv 1 augustus. Ik kwam daar een week later achter. Ik begrijp dat de verantwoording bij mij licht. Ook begrijp ik dat een type (promotie oid?) ticket kocht dat waarschijnlijk niet aanpasbaar was. Desalniettemin stoor ik me aan de afhandeling. Ik heb via facebook gecommuniceerd en het verhaal uitgelegd, hopende op enige coulance. Wat mij opviel was dat er in eerste instantie compassie was en de enorme wil dit voor ons op te lossen.Natuurlijk wist ik dat er aanzienlijke kosten aan zouden zitten. Na meerdere uren van chatten kwam de oplossing: 4 enkele tickets voor 5500.00 voor 4 personen. Dit was een klap in ons gezicht, Erg over de top.. Nu vlieg ik binnenkort voor de komende 15 jaar 2 keer per jaar naar alle eilanden van de Antillen. Ik doe er alles aan om dit met een andere maatschappij te gaan doen.
-
Algemeen
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Gewooniemand
op 5 april 2015
bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: september 2014
Slechte service hulp bij inchecken! Eten vies aan boord. Niet mijn vliegtuig maatschappij.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
4
-
Excursies
4
-
Prijs / kwaliteit
4
Jopie Meure
op 30 maart 2015
bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: december 2014
Erg fijne vliegreis. Ontzettend goed geholpen. Was op reis met gehandicapten.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Christel Schreuders
op 7 januari 2015
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: augustus 2014
Hele fijne vlucht met KLM naar Praag gehad. Het personeel was zeer beleefd en hoewel het maar een korte vlucht was, kregen we een gratis hapje en drankje.
-
Algemeen
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Melissa Vreeswijk
op 7 december 2014
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Abu Dhabi, reisperiode: december 2014
Te laat vanuit Amsterdam aangekomen in Abu Dhabi.
Daardoor doorverbinding naar Perth gemist. KLM was nergens meer te vinden en deed niets om klanten te helpen. Wist het al langer. Onze nationale trots is niets meer dan een ramp. Zoek in het vervolg wel betere maatschappij.
-
Algemeen
1
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Gerard
op 6 november 2014
bestemming: Italië / Plaats, reisperiode: december 2014
Per ongeluk op de verkeerde datum geboekt. Dan krijg je te maken met minimaal 100 EURO wijzigingskosten. Wat een slechte service KLM (en dat geldt ook voor andere maatschappijen) en nog eens het verschil over het oude en nieuwe tarief. Ok dan denk je goed ik boek een andere enkele reis maar ook de terugreis wordt automatisch geannuleerd. Wat een arrogantie en klantonvriendelijkheid. En als je belt verwijzen ze alleen maar naar de algemene voorwaarden. Voor mijn part zetten ze al die arrogante klm medewerkers op straat. Als het niet moet vlieg ik nooit meer met die maatschappij. Natuurlijk hebben ze gelijk volgens de regeltjes maar van enig probleemoplossend vermogen hebben zij nog nooit gehoord.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Marie van schootbrugge
op 8 oktober 2014
bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: juni 2014
Super organisatie die KLM, zeker een aan rader
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
10
Sandra
op 7 oktober 2014
bestemming: Verenigde Staten / Seattle, reisperiode: mei 2013
Perfect, goede service van KLM en geen vertragingen alleen een in slaap vallende stewardess, laat avondje amsterdam denk ik ..
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Sandra
op 7 oktober 2014
bestemming: Canada / Vancouver, reisperiode: mei 2013
Niets op aan te merken, super service van KLM!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Marcel
op 9 september 2014
bestemming: China / Guangzhou, reisperiode: september 2014
Als ervaren Azië reiziger wens ik toch even aan te merken dat ik enkel goede ervaringen heb met China, southern airlines. Prijs kwaliteit verhouding is goed ,nooit te klagen gehad over eten of gemiste vluchten. Er wordt zelfs gezorgd voor een gratis 5 sterren hotel wanneer De transfertime meer dan 12 u bedraagt. MAAR: ik heb veel slechte ervaringen met onvriendelijk grof KLM personeel die op Schiphol de bagageafhandeling doet.
KLM doet zijn best om te zorgen dat China Southern airlines je slecht bevalt
Zaterdag morgen was het andermaal prijs met arrogante lompe pretentieuze KLM dames die doen alsof je een steuntrekker bent en niet met hen kan vliegen bovendien is het ook zo dat KLM personeel opzettelijk bedrieglijke info verspreidt dat je een visum zou nodig hebben om in Guangzhou op een ander vliegtuig te stappen, hallucinant want ik zaterdag op Schiphol te horen krijg voor mijn vlucht CZ-308, dit is namelijk niet nodig voor een korte transfer met een connecting flight. Zaterdag vloog er een blonde KLM trien mee met CZ-308 die het nodig vond om de toiletten te blokkeren
45 min voor de landen en zelfs bij belet de deur gewoon te openen zodat medepassagiers je mee kunnen bewonderen op het toilet. Niet eenmaal maar meerdere malen ,de blonde dame in kwestie was wel zo sluw om zich uit de voeten te maken wanneer de passagier van het toilet afkwam. KLM stewardessen geven ook opzettelijk halve drankjes aan passagiers wanneer ze als enige moeten meevliegen met het Chinese personeel. De Chinese dames zijn bijlange niet allemaal de Engelse taal machtig maar ze blijven wel beleeft. Het is vooral de samenwerking met KLM die een negatief gevoel veroorzaakt en veel ergernis hoofdzakelijk door de hautaine arrogante houding van KLM personeel aan de check-in en op de vlucht zelf. Gelukkig zijn ze niet meer aanwezig bij bij connecting flight in Ghuangzhou naar mijn eindbestemming
Gezien het prijsverschil neem ik de KLM pestkoppen er graag bij en vlieg ik NOOIT meer met KLM op Azië
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
7
Robert
op 16 december 2013
bestemming: Finland / vantaa, reisperiode: december 2013
Al een jaar kan ik bij het inchecken mijn stoel niet wijzigen. Wanneer ik een klacht meld, duurt het soms meer dan een maand voordat ik antwoord krijg. Iedere keer wordt netjes gezegd "wat vevelend voor u" etc.. maar in de tussentijd verandert er niets. Ik vlieg een keer of 80 per jaar met de KLM, alleen maar vanwege het feit dat de vliegtijden het beste aansluiten bij mijn prive leven, anders was ik allang naar een ander gegaan! Slechte service, slecht response, geen enkele bedoeling om de klant te bedienen....
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
2
-
Excursies
2
-
Prijs / kwaliteit
2
Luvabo
op 30 augustus 2013
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2013
Onwaarschijnlijk verhaal! Mijn schoonzuster en vriend boekten een vliegreis naar Thailand van 1/8 tot en met 29/8. Geen probleem bij heenreis, maar gisteren moesten zij terugkeren en boden zij zich aan aan de check-in balie, daar werd hen gemeld dat zij niet geboekt stonden. Niemand maar dan ook niemand in de vlieghaven hielpen hen! Pure schande. Wij hebben gisteren de ganse dag alles afgebeld en uiteindelijk werd voor hen een hotel geboekt aan de airport. Vandaag kunnen zij ook nog niet op een vlucht en men kon nog niet zeggen wanneer dat wel zou kunnen! Onze smeekbede om dan via een andere maatschappij een terugvlucht te voorzien bleef tot op dit ogenblik nog onbeantwoord. Deze mensen zitten dus momenteel nog vast in Bangkok! Bedankt KLM!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Marcela Castellanos
op 29 april 2013
bestemming: Mexico / mexico city, reisperiode: april 2013
Zeer positief over de service van klm ,vriendelijk en behulpzaam personeel.
Echter een opmerking(klacht) die niet aan klm te wijten is maar waar de organisatie misschien iets aan kan veranderen.Bij aankomst ik Mexico City hebben wij ongeveer 3 uur in een overvolle benauwde hal samen met honderden andere passagiers moeten wachten op de afhandeling van door de douane .Er waren hooguit 4 balies van de 20 open en de afhandeling door de aanwezige douane beambten ging ook uiterst traag en moeizaam.(niet echt een reclame voor Mexico)
Ik hoop dat klm door de dagelijkse contacten met de mexicaanse autoriteiten hier iets aan kunnen veranderen.
met vriendelijke groet.
Marcela Castellanos
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Osman ali ahmed ishraga
op 8 maart 2012
bestemming: Roemenië / roemenie, reisperiode: maart 2012
Meestal positief alles verliep vlot bij KLM.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Johan
op 21 september 2010
bestemming: China / Shanghai, reisperiode: juni 2010
@ terugreis met KLM was gelukkig niet vol waardoor er plaats genoeg was en dus heerlijk heb kunnen relaxen!
@ de tv schermen hangen net iets te ver waardoor de getoonde films niet of nauwelijks te volgen waren!
@ aangeboden eten was prima, zelfs keuze uit 2 maaltijden!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
6
Michel
op 3 maart 2010
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: juli 2009
Ben al meerdere malen met KLM naar Jakarta gevlogen.
Vliegen naar Azie is sowieso nooit een pretje vanwege de lange vlucht maar zeker nu Garuda (nog) niet vliegt op Jakarta kies ik dan het liefst voor KLM.
Het eten is elke keer weer een drama maar ik moet de eerste luchtvaartmaatschappij nog tegenkomen waar dat wel goed geregeld is.
Wel vind ik het jammer dat we pas laat in de middag aankomen in Jakarta. Liever had ik gezien dat dat ochtends of in het begin van de middag was. Dit ivm het feit dat het na 5 uur middags altijd heel snel donker wordt in Indonesie. En als tourist is dat niet altijd even prettig.
Maar al met al ben ik behoorlijk tevreden over KLM!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
5
G. de Jong
op 9 december 2009
bestemming: Verenigde Staten / San Francisco, reisperiode: augustus 2009
Reis al jaren met KLM. Heb in totaal meer dan 100.000 miles gemaakt met ze. Het eerste incident moet ik nog meemaken. TOP. Als het even kan vlieg ik dus met KLM.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Christine Salakory
op 18 augustus 2009
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: juli 2009
Vlucht met KLM heen was perfect. De terugvlucht was werkelijk top. Mijn man en 2 dochters waren ziek geworden en het cabinepersoneel was erg vriendelijke en attent. Ze kwamen heel vaak langs om te vragen hoe het was. Dikke PLUIM voor de stewardessen!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Henk Wessels
op 30 mei 2009
bestemming: China, reisperiode: april 2009
De vlucht van KLM heen en terug als (zeer)goed ervaren. Heel vriendelijk personeel, het eten (keuze) was goed en werd rond gebracht op tijden welke overeen kwamen met de etenstijden ter plaatse, goed uitgekiend!
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Jose
op 14 augustus 2008
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2008
De verzorging van de klm was goed, helaas kwam onze bagage niet in Tenerife aan op de dag van aankomst en bij de terugreis was er 1 koffer niet aangekomen op schiphol, die kregen we pas na 5 dagen thuisbezorgd.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Mulder
op 12 januari 2007
bestemming: Aruba, reisperiode: oktober 2006
Vliegreis van KLM was perfect, het eten wat wij kregen in het vliegtuig was niet te eten. Kiezen van menu was er niet bij, dus werd er maar wat voor je neergezet wat nog over was. Dat leek nergens op. Hotel was perfect.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
4
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
4