Schrijf een ervaring over Peter Langhout en maak kans op mooie prijzen!

Interview Peter Langhout

Interview met Lisa Rops
Interview met Lisa Rops van Peter Langhout

Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde


Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Ik ben Lisa Rops, al ruim 7 jaar werkzaam bij Peter Langhout Reizen in verschillende functies. De afgelopen jaren ben ik actief op het gebied van online marketing. Ik ben verantwoordelijk voor alle online uitingen namens Peter Langhout Reizen en ook voor Van Ham Reizen, een Spanje specialist die bij ons in het pand zit en waar we nauwe banden mee hebben.

Ik ben begonnen op ons contact center, ben daarna actief geweest op de product afdeling en zit dus sinds vier jaar op de online marketing, wat echt mijn passie is. De ontwikkelingen in de reismarkt en in de online marketing gaan zo hard, dat het nooit verveelt!


Vragen over de organisatie


Hoe is het bedrijf ontstaan?
Het is allemaal begonnen met Peter Langhout Reizen, 26 jaar geleden opgericht door Peter Langhout met voornamelijk busreizen. Nu hebben we inmiddels een heel breed aanbod van auto-, bus-, fiets- en cruisevakanties en vooral pretpark arrangementen. Vooral Disneyland Parijs is een populair product.

Waarom is destijds voor de bedrijfsnaam gekozen?
Peter Langhout heeft zijn eigen naam aan het bedrijf verbonden. Inmiddels is hij niet meer verbonden aan het bedrijf, maar de naam is wel behouden gebleven omdat deze een grote naamsbekendheid heeft.

Wat is de visie en missie van de organisatie?
Missie: Peter Langhout Reizen is een veelzijdige reisorganisatie, gespecialiseerd in bus- en autoreizen tegen voor iedereen betaalbare prijzen. Onze transparante en optimaal bereikbare organisatie biedt kwaliteit, is vernieuwend en kenmerkt zich door bovengemiddeld gemotiveerd, deskundig en klantvriendelijk personeel.

Visie: De wereld wordt steeds beter bereikbaar en de mens wil ontspannen en z’n leven verrijken door middel van reizen en ontmoetingen. Gelet op de huidige tendens van veel nieuwe toetreders in de reismarkt, verwachten wij dat de concurrentie heviger wordt. Internet is het belangrijkste medium voor het zoeken en boeken van vakanties. De hoeveelheid informatie en het aanbod op internet is enorm. Enerzijds zorgt deze informatieovervloed voor de behoefte aan persoonlijk advies en begeleiding bij het samenstellen van een vakantie. Anderzijds zorgt internet ervoor dat men vooraf een verwachting heeft van de vakantiebestemming en zij hun reis snel en eenvoudig zelf kunnen samenstellen. Middels duurzame groei willen wij de beste internetreisorganisaties zijn met een focus op de 50-plusser. Onze kracht is dat deskundige inkopers het aanbod van leveranciers bundelen waarin het geheel meer is dan de som der delen. Daarbij stelt de continue focus op technologische ontwikkelingen ons in staat om kwalitatieve reizen aan te bieden die voor iedereen betaalbaar en goed bereikbaar zijn. Desgewenst zullen wij klanten persoonlijk begeleiden bij het boeken van hun vakantie. Wij onderscheiden ons doordat wij onze klanten kennen en aan hun individuele vakantiebehoeftes voldoen. Onze persoonlijke benadering zorgt ervoor dat wij hen aan ons binden.

Wie is de doelgroep?
We hebben een hele brede doelgroep; van jong tot oud. Maar met onze bus-excursiereizen richten we ons vooral op 50-plussers. We hebben echter ook een groot pretparkaanbod, waarvan Disneyland Parijs het meest verkochte product is. Daarmee bereiken we natuurlijk een andere doelgroep: van gezinnen met jonge kinderen tot opa en oma met kleinkinderen en tot stelletjes die een romantisch weekendje weggaan. Ook onze andere producten (stedentrips, autovakanties, etc.) zijn voor een brede doelgroep.

Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
Wij vinden dat de vakantie al begint vanaf onze verzamelplek voor de bussen. Hier staat op de heenweg een kopje koffie met gebak klaar en op de terugweg zelfs een (zeer goed!) 3-gangendiner. En dat allemaal voor zeer scherpe prijs.

Daarbij vinden wij ook dat een vakantie compleet moet zijn. Daarom zijn bij onze busreizen de excursies al inbegrepen en kom je niet voor onverwachte verrassingen te staan. Een onbezorgde vakantie dus, die ook nog eens goed begeleid wordt door onze deskundige chauffeurs/reisleiders.

Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
In de zomer zijn Duitsland en Italië onze populairste landen. In Duitsland is de Moezel bijvoorbeeld altijd een hit, en in Italië zijn steden als Rome, Florence, Venetië en gebieden als het Gardameer en Toscane nog steeds razend populair.

In de winter verkopen we vooral kerstreizen en kerstshoparrangementen. Daarvan gaat het overgrote deel naar Duitsland, hét kerstland.

Qua pretparken is Disneyland in Parijs veruit de populairste bestemming (per auto en bus), maar ook Movie Park Germany is geliefd.

Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
Niet zozeer bestemmingen, maar qua reissoort valt wel op dat de cruise doelgroep verschuift qua leeftijd. Waar het vroeger nog vooral voor ouderen was, wordt cruisen nu steeds ‘hipper’. Ook gezinnen en stelletjes gaan steeds vaker op cruisevakantie.

Ook fietsvakanties worden steeds populairder. Zowel in Nederland als in onze buurlanden. Je hoeft er ook geen fervente fietser voor te zijn, het is ook geschikt voor de recreatieve fietser.

Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Het persoonlijke karakter van onze organisatie. Wij helpen onze klanten graag zoveel mogelijk en hebben een persoonlijke benadering. (denk aan een handgeschreven kaartje bij ziekte). Ook de chauffeur is een ‘persoonlijk’ onderdeel van de reis. Samen proberen we onze reizigers de reis van hun dromen te geven.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Als een professionele, doch persoonlijke organisatie die waar maakt wat ze verkoopt en mensen hun droomreis laten beleven.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds? Waarom wel/niet?
Ja, we zijn bij alle instanties aangesloten. Dit is voor de klant een extra garantie en geeft ook aan dat we een betrouwbare én financieel gezonde organisatie zijn. Niet onbelangrijk in deze tijden.

Heb je nog iets toe te voegen?
Je kunt ons ook volgen op Facebook.com/PeterLanghoutReizen om op de hoogte te blijven van aanbiedingen, leuke weetjes en acties. Kijk op peterlanghout.nl voor ons totale reisaanbod. Graag tot ziens op één van onze vakantiebestemmingen!