Schrijf een review

Reviews over Ryanair

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij

Logo van Ryanair

Pagina 1 van 5 met 423 resultaten

op 2 juli 2025 bestemming: Portugal / Algarve, reisperiode: juni 2025

6 uur vertraging geen reden waarom, je krijgt geen geld terug voor de vertraging. Brief aangetekend naar Ierland sturen heeft geen zin, sturen zij gewoon terug. Vlieg niet met hen ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 21 juni 2025 bestemming: Amman / Jordan, reisperiode: juni 2025

De nieuwe praktijk / of een andere/ die we niet kennen van Ryanair en waarschijnlijk velen ook niet en misschien zou het daarom belangrijk zijn om daarover te schrijven. Ik weet niet.. u weet beter.

De mensen zouden dat moeten kennen zodat zij niet in de val geraken zoals wij.

Ryanair reist onlangs ook naar Jordanië- Amman.
We waren blij dit te horen. Soms directe vluchten, soms transit.

Nu dat er oorlog is, is alles geannuleerd tem september ..

Alle en ook ALLE maatschappijen geven geld terug in geval van annulatie gedaan door hen.

Ryanair heeft daarin zeer zeer slim ingespeeld. (Ook Wizair misschien.)

Zij splits namelijk de transit vluchten in 4 zodat de klant alles 4 keren zou moeten betalen (wat we ook NIET wisten).

Voor de vluchten naar Amman heeft ze de vlucht van transit land naar Amman geannuleerd en van Charleroi - transitland NIET.
De eerste vlucht is altijd duurder zodat ze MINDER zouden moeten TERUGBETALEN.

Het is niet eerlijk wat ze doen. Helemaal niet eerlijk. Niemand krijgt zo zijn geld terug.
Ze heeft zo en maakt zo veel winst. Enorm veel winst en de mensen zitten zonder hun geld en kunnen geen andere vlucht boeken.

We spreken over de mensen die GEEN verzekering hebben geboekt.

Ik heb veel met hen gesproken en met gotogate waar ik de vlucht heb geboekt, zonder resultaat. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 16 juni 2025 bestemming: Cyprus / Paphos, reisperiode: juni 2025

Slechte ervaring met Ryanair op 16 juni – onterecht bijbetalen en slechte service

Op 12 juni vlogen wij naar Paphos, Cyprus, met alleen handbagage. Op de heenweg was er geen enkel probleem met onze tas, maar op de terugweg moesten mijn moeder en ik ineens €60 bijbetalen voor exact dezelfde handbagage. Mijn moeder had zelfs een kleinere tas en moest ook bijbetalen. Erg frustrerend en onbegrijpelijk, vooral omdat mijn zus met precies dezelfde tas zonder problemen door mocht.

Daarnaast was de betalingsprocedure een ramp. Er kon alleen cash betaald worden, pinnen was niet mogelijk. Terwijl iedereen al in het vliegtuig zat, moesten mijn moeder en ik nog betalen bij een medewerker die totaal geen idee leek te hebben hoe ze het computersysteem moest gebruiken en bovendien verkeerde persoonsgegevens invulde. Ze leek alleen maar bezig met het innen van geld, niet met klantenservice.

Kortom: ontzettend irritante en slechte ervaring, vooral omdat de regels kennelijk willekeurig worden toegepast en de service waardeloos was. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 19 mei 2025 bestemming: Marokko / Fès, reisperiode: april 2025

Terugvlucht FR5002 op 29 april 2025 van Fes-Sais (Marokko) naar Brussel Charleroi werd 8 uur voor vertrek geannuleerd vanwege een staking op de luchthaven in België. Op de luchthaven van Fes was geen vertegenwoordiger van Ryanair. Via een informatie balie kregen we te horen dat de eerstvolgende beschikbare vlucht naar Brussel op 7 mei zou zijn, 8 dagen later. Ik was op reis met 2 kinderen. Totaal geen hulp of ondersteuning ontvangen. Afdeling Support van Ryanair was niet bereikbaar. Zelf alles moeten regelen en oplossen. Schandalige vertoning dus. Uiteindelijk de volgende dag naar Düsseldorf kunnen vliegen.

  • Algemeen 1
op 29 april 2025 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: april 2025

Wegens staking in België heeft Ryanair alle terugvlucht gecanceld.
Passagiers gewoon aan hun lot overgelaten. Op het laatste moment. Klantenservice onbereikbaar .
Zoek het maar lekker uit. Wat een criminele organisatie. Zo slecht.
Ik eis compensatie voor de gemaakte kosten. Heb nu 1100 euro extra moeten betalen voor vervangende vlucht. Zo slecht dit.

  • Algemeen 1
op 24 april 2025 bestemming: Nederland / Bologna, reisperiode: april 2025

Ik heb 15 jaar niet gevlogen dus vroeg ik bij de service balie of ik alles correct had gedaan betreft ticket.
Na 2 uur bij inchecken mocht ik niet boarden vanwege voorletter verschil vanwege mijn doopnaam
Geen geld terug of omboeking was mogelijk volgende klant
Nu kan ik helaas geen nieuwe ticket betalen om nog deel te nemen aan t toernooi bedankt Ryanair voor het deels verzieken van mijn reis waar ik lang naar uitkeek

  • Algemeen 1
op 8 april 2025 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2025

Heb in Brussel airport een uur vastgezeten in security files. Ik kwam hijgend aan de gate een kwartier voor vertrek. De app stond nog op ‘final call ‘ niet ‘gate closed’ Het vliegtuig was aan gate met slurf. Toch mocht ik niet mee. Ryanair = nul klantvriendelijkheid

  • Algemeen 1
op 25 maart 2025 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: februari 2025

21 februari 2025

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij dien ik een formele klacht in over de behandeling die wij hebben ontvangen tijdens onze terugvlucht vanuit Rome Fiumicino naar Eindhoven op 17 februari 2025, vlucht FR5814. De gang van zaken rondom het sluiten van de gate en onze daaropvolgende weigering om in te stappen was volstrekt onacceptabel en uiterst klantonvriendelijk.

Situatieschets:Wij waren ruim op tijd aanwezig op de luchthaven (meer dan twee uur voor vertrek) en hebben ons tijdig bij de gate gemeld. Terwijl we voor de boarding gate op een bankje wachtten, ging mijn vriend kort weg om water te halen. Op dat moment verschoof de rij voor ons plotseling en werd omgeroepen: "Last call to the gate." Ik heb direct onze spullen gepakt en ben de priority-rij binnengelopen, terwijl mijn vriend enkele meters achter mij liep.

Tot onze verbazing werden de passagiers direct voor ons – slechts enkele meters verder – nog toegelaten, terwijl mij bij aankomst bij de gate direct werd medegedeeld dat deze gesloten was. Ondanks dat mijn vriend slechts luttele seconden later arriveerde, werd ons resoluut de toegang geweigerd. Dit is onacceptabel en getuigt van een gebrek aan consistentie en professionaliteit in de afhandeling van de boardingprocedure.

Eis tot compensatie:Gezien het feit dat wij tijdig aanwezig waren, andere passagiers nog werden toegelaten en er geen gegronde reden was om ons de toegang te ontzeggen, eis ik een volledige terugbetaling van onze tickets en de extra kosten die wij hebben moeten maken om alsnog thuis te komen. Deze kosten bedragen:

Kosten voor twee tickets voor de volgende vlucht naar Keulen: €200,00

Vervoerskosten om opgehaald te worden: €218,40

Toelichting: de eerstvolgende vlucht naar Eindhoven ging pas twee dagen later, wat nog hogere kosten met zich mee zou brengen. Daarom hebben wij ervoor gekozen om naar Keulen te vliegen en ons per auto naar Eindhoven te laten brengen door iemand uit ons netwerk.

Afgelegde afstand: Duiven – Keulen (162 km), Keulen – Eindhoven (173 km), Eindhoven – Duiven (101 km). Totaal 436 km à €0,40 per km = €218,40.

De autorit duurde in totaal zes uur, niet alleen voor ons, maar ook voor degene die ons ophaalde.

Parkeerticket Keulen Airport: €17,00

Verwachtingen en vervolgstappen:Naast de volledige terugbetaling van onze kosten verwacht ik een officiële uitleg over deze uiterst klantonvriendelijke behandeling en welke maatregelen Ryanair neemt om herhaling te voorkomen.

Bovendien wil ik benadrukken dat wij tot op heden géén enkele reactie hebben mogen ontvangen op deze klacht, ondanks herhaalde pogingen en het feit dat Ryanair op de hoogte was van het feit dat onze telefoons gestolen waren. De manier waarop wij zijn behandeld is ronduit schandalig en onacceptabel.

Indien deze klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, behoud ik mij het recht voor verdere stappen te ondernemen, waaronder het indienen van een klacht bij de consumentenautoriteiten en, indien nodig, juridische stappen.

Ik verwacht binnen een redelijke termijn een inhoudelijke reactie en een passende compensatie.

Met vriendelijke groet,

  • Algemeen 1
op 16 maart 2025 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2025

Betalen via iDeal worden niet goed verwerkt bij Ryanair. Daardoor is de boeking niet zichtbaar in jouw account. Na veel moeite kon een medewerker van de helpdesk dat vertellen maar een goede oplossing is er niet. Ik moet 48 uur voor de reis een chatbericht sturen en hopen dat het wordt geregeld. Voor alle duidelijkheid: de fout ligt volledig bij Ryanair omdat het systeem de iDeal betaling niet goed kon verwerken.

  • Algemeen 1
op 9 maart 2025 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: maart 2025

Al sinds tijden kun je de boeking in je Ryanair account niet omboeken en of inchecken als je per IDeal betaald hebt. Ryanair weet dit, doet er niets aan, maar laat je wel €55 p.p. bijbetalen als je dan maar op de vlieghaven wil inchecken. Contact met ze opnemen is praktisch onmogelijk. Georganiseerde oplichting!

  • Algemeen 1
op 14 februari 2025 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2024

Via Eindhoven zouden wij vliegen naar Sicilië, waren optijd daar. Was een storing (van Ryanair tevens hun schuld/gebrek, bewijs van Eindhoven Airport ontvangen), Ryanair medewerkster zei tijdens het wachten dat het vliegtuig niet zonder passagiers zou wegvliegen. Er werd louter omgeroepen dat er een vertraging was, verder geen informatie behalve het verplaatsten naar een andere balie. Dit hebben ze 2x gedaan. Uiteindelijk bij de laatste balie las mijn vrouw dat het vliegtuig weggevlogen was. De hele hal van het vliegveld stond vol met mensen die allemaal die vlucht hebben gemist! Zelf al hadden wij geen ruimbagage gehad hadden wij niet in kunnen checken. De Ryanair medewerkster zei dat wij ons geld terug zouden krijgen (totaal €1600,- !!!) Het is inmiddels Februari 2025, wij hebben nooit iets ontvangen en ben hier meermaals achteraan gegaan. TIP, ALS ER IETS WORDT TOEGEZEGD, FILM DIT ALS BEWIJS!!! Daarnaast zegt Ryanair dat het aan ons ligt en zij niets hebben misdaan. Wij konden überhaupt niet inchecken en daarmee inderdaad ook geen toegang krijgen tot de gate, dus een no-show in hun optiek. Walgelijk bedrijf die hun eigen regels niet overtreed en liever een leeg vliegtuig laat vliegen dan "vertraging" op te lopen of de klanten hun tickets te vergoeden. Ik vlieg nooit meer met dit kl*te bedrijf (dit geldt ook voor het multinational bedrijf waar ik voor werk met 600 medewerkers). Zelfs meerdere juristen kunnen en willen hier niets aan beginnen. Onze Reisverzekeraar Univé (waar wij al onze verzekeringen hebben ondergebracht, waarschijnlijk zelf oververzekerd zijn) gaat niets voor ons doen cq. kan niets voor ons betekenen.
Het is te bezope voor woorden dat de Nederlandse staat dit bedrijf laat voortbestaan.

  • Algemeen 1
op 26 januari 2025 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2025

Op tijd,vriendelijk,prijs kwaliteit uitstekende service ,info op voorhand ,enorm tevreden.Wie hier niet tevreden is moet maar andere maatschappij zoeken

  • Algemeen 10
op 7 januari 2025 bestemming: België / Charleroi, reisperiode: januari 2024

Heel onprofessionele stuward en stuwardess.

  • Algemeen 1
op 21 december 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: november 2024

Ryanair is bij verre de slechtste luchvaartmaatschapij in Europa, op zich zijn de vluchten ok, hoewel ze bijna altijd goedkope deals met luchthavens hebben want nooit kan je een vliegtuig in door een zogenaamde surf, maar wat bij mij echt heeft gezorgd dat ik nooit meer van mijn leven Ryanair ga vliegen is dat framework dat er neergelegd is om je altijd dubbel te pakken, of het is je koffer, of je ticket is niet zus of zo, hun site waar je heel makkelijk iets verkeerd aantikt, overal verborgen kosten, en hun costumer service is gewoon A.I gegenereerde ellende die je in het geval als ze geld terug moeten geven alleen maar dezelfde vragen stellen maar net even anders zodat je op het eind de handdoek in de ring gooit, echt waardeloos

  • Algemeen 1
op 16 december 2024 bestemming: Pays-bas / Eindhoven, reisperiode: december 2024

Ik heb slecht ervaring met mijn reis van 15/12/2024 van Marseille naar Milaan en daarna Eindhoven.
Ik heb helemaal geen e-mail ontvangen om te inchecken van Marseille naar Milaan maar van Milaan naar Eindhoven wel en ik dacht dat ik het in het luchthaven in Marseille moest doen maar toen ik daar gekomen ben, moest ik €145 betalen voor 1 kleine koffer en ook van mijn dochter tas die tijdens onze reis altijd gratis was, ik moest ook betalen, zij denkt dat ik niet wist dat gratis was. Voor een kleine koffer €145 en ook geen respect zij wilde mijn niet eens luisteren, tijdens dat ik praat om te uitleggen, stopte zij mij meeten.👎
Ik ga nooit meer met Ryanair vliegen ook niet aan mijn familie of vrienden voorstellen

  • Algemeen 1
op 13 december 2024 bestemming: Bulgaria / Sofia, reisperiode: december 2024

I had a littele bagage. Because it was a little longer ( we measured it and it was about 5 cm longer ), I should pay € 73,-. This was my only bagage. I am travelling a lot, but never anymore Ryanair. First, but last time. Also the people who works didn’t even listen and looking like a stone without a smile.

  • Algemeen 1
op 10 december 2024 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: oktober 2024

Slechte afhandeling van vertraging! We moesten omgeboekt worden naar een andere luchthaven alles zou vergoed worden reis overnachten we moesten het alleen voorschieten. Uiteindelijk geen stuiver gekregen!! Kansloze maatschappij

  • Algemeen 1
op 5 december 2024 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: december 2024

Wat een jank bedrijf is dit. Betalen voor 4 koffers terwijl er 2 nodig zijn maar het bestelproces niet verder ging als ik er niet 2 opgave bij de vervolg keuze. Pas dit gewoon aan dat het werkt en duidelijk is.

  • Algemeen 1
op 27 november 2024 bestemming: Lisbon / Portugal, reisperiode: november 2024

Gisteren tickets moeten omboeken, omdat het vliegtuig al vertrokken was terwijl je op tijd bent?! Er waren meerdere mensen aan de balie om hun tickets om te boeken. Zelfs medewerkers geven aan dat het een ongeregelde zooitje is. Met bagages ingechekt, durfen medewerkers tegen mij te zeggen dat sommige mensen niet komen opdagen en daardoor gaan ze gewoon weg!!. Ik hen nooit meegemaakt dat deze rot ryanair op tijd vertrekt. Geen enkele medewerker die mensen te woord staan. Wel weten ze bij het vinden van eentje die wel wil helpen, snel te vragen om 100 euro omboekingskosten per persoon. Wat een rot bedrijf!!
Wat een ..t bedrijf. Als jullie niet normaal kunnen werken, geen de plaats aan professionals die kunnen/ willen werken.

  • Algemeen 1
op 11 november 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: november 2024

Extra kosten onverwacht, slechtste klantenservice ooit, onbeschofte stewards. Nooit meer Ryan Air voor mij

  • Algemeen 1
op 7 november 2024 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: november 2024

Online checken lukte niet door fout in de app. daarom geen andere keus dan Ryanair dit te laten doen. hier vroegen ze € 275 voor. het was slechts 2 minuten werk voor ze.

  • Algemeen 2
op 3 november 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2024

Ryan Air vliegt zelden op tijd. 30 min vetraging is atandaard, maar 60 min is ook niet uitzonderlijk. De stoelen zijn vreselijk. Je ziet zo goed als kaarsrecht. Geen aanrader!

  • Algemeen 3
op 31 oktober 2024 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2024

Auto geboekt en betaald via ryanair app. Vervolgens geen auto meegekregen. Geld terug moest via verhuur bedrijf via ryanair ik heb immers via hen geboekt en betaald. Ik meermaals contact opgenomen via ryanair zei verwijzen mij naar de partij waar zei de opdracht neergelegd hebben. Kortom €350 kwijt die nergens te verhalen is. Bij deze plaats ik op elk mogelijke site 1 review. Wat een kut firma is dit.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2024 bestemming: Banja Luka / Bosnië, reisperiode: oktober 2024

My wife and daughter visited her father for his 70th birthday, the return flight was for 26-10 so as requested my wife and daughter were on time to catch her flight. Unfortunately there was a fog bank in the morning and as good people were they waited for further information. The pilot made a choice to land a few countries before tomorrow. There were a lot of babies and small children involved in this flight so you thought a quick solution for these people. People waited until late in the afternoon and a message came that the flight was cancelled due to bad weather conditions. Not entirely a lie but towards the day it cleared up that was certainly not the case. My wife and daughter had a only choice to buy a bus ticket and come back home by bus 24 hours. People do not trust this company, think they are too big to fail to cause inhumane situations. Better pay a little more, then you know you are not being ripped off or left alone at an airport with no solutions. Rest in peace Ryanair.

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2024 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: oktober 2024

Slechtste luchtmaatschappij ooit

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2024 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2024

Kunt niet naast elkaar zitten extra betalen voor 1 kilo overgewicht terug in de koffer van 20 kilo een geen beenruimte

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2024 bestemming: Spanje, reisperiode: oktober 2024

Inchecken online is een ramp, nooit meer rynair voor mij .

  • Algemeen 1
op 24 september 2024 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: september 2024

Waardeloze maatschappij !! We hadden een prioriteits vlucht geboekt waarbij we een handbagage koffer en een handtas of rugzak en een stoel hadden geboekt, Bij het inchecken moesten mijn vrouw en ik onze bagage in een soort van meetbak stoppen om de maat te nemen.onze bagage paste gewoon hierin. En er werd ons op brute wijze duidelijk gemaakt dat het niet goed was en dat we 70 euro moesten betalen, anders moest onze bagage achterblijven. Ik kon (gelukkig) niet met mijn normale bankpas betalen en mijn visa card werkte niet en contant betalen kon ook niet.in onze handbagage zaten dure spullen die we niet achter wilde laten. Maar omdat ze zoveel mogelijk extra geld wilde vergaren door deze truc bij meerdere mensen uit te halen, zagen wij de mogelijkheid om toch met onze bagage door te glippen. Maar wat een Waardeloze maatschappij voor ons nooit geen Ryanair meer.

  • Algemeen 1
op 20 september 2024 bestemming: België / Brussel, reisperiode: september 2024

Ik vloog gisteren met Ryanair en ben gebombardeerd tot lichamelijk gehandicapt. Ik had een kruk in mijn hand die ik niet gebruik maar om een andere reden meemoest. Uitgelegd maar ik ben sinds gisteren gehandicapt leuk om te weten. Weg plek met extra beenruimte. Op klachten krijg je antwoorden en als je antwoord er niet bij zit moet je reageren. Beantwoord gewoon de klacht en stuur geen bull shit.

  • Algemeen 1
op 9 september 2024 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2024

Super slecht en onduidelijk beleid.

Wij vlogen van Eindhoven naar Valencia en de medewerker zei ons dat we onze betaalde trolley niet hoefde in te checken omdat er sowieso ruimte zou zijn in het vliegtuig.

Op de terugreis hebben we precies dezelfde stappen doorlopen, maar krijgen we bij de gate ineens te horen dat €46,- bij moeten betalen voor onze trolley omdat deze niet is afgegeven bij de incheckbalie.
Nadat we de €46,- hadden betaald, moest de koffer alsnog buiten worden overgedragen en in het ruim worden geplaatst.
Wat een belachelijk krom beleid.

De medewerkers in Valencia waren ronduit brutaal en respectloos.
Wij vliegen nooit meer met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2024 bestemming: Nederland / Ibiza, reisperiode: juni 2024

3.5 uur later dan gepland, nog altijd geen nieuws of en wanneer we vliegen. Dan uiteindelijk bericht dat de motor stuk is maar verder geen info. Asn de balie weten ze niks te vertellen en de servicemedewerker in NL kan alleen vertellen dat we de borden in de gaten moeten houden. Helder verhaal...

  • Algemeen 2
op 11 juni 2024 bestemming: Duitsland / Nurnberg, reisperiode: juni 2024

Wij zijn een uur bezig geweest om online in te checken. Telkens weer verscheen er een beeld waar ik niet omheen kon om bagage en priority te kopen, omdat ik dat niet wilde kon ik niet verder, op een onverklaarbare manier ben ik ee toch omheen gekomen. Als je niet handig bent met de computer dan ben je het haasje bij ryanair. Iemand of iets moet deze maatschappij stoppen. Het zijn dieven, dit is geen eerlijke handel drijven, maar op alle manieren proberen het geld uit de zakken van de mensen te kloppen. En dan groot doen dat je de goedkoopste maatschappij bent. Schandalige struikrovers betere woorden heb ik niet. Er moet toch een toezicht houdende organisatie zijn die hier paal en perk aan steld. Geen goed woord over voor deze gangsters.

  • Algemeen 1
op 15 mei 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2024

Ryanair minacht haar klante. Het bedrijf heeft de slechtste klantenservice die er bestaat. Alles is gericht op maximaal geld verdienen, de klant is daarbij totaal ondergeschikt.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2024

Vanwege verhoging van overheidsbelastingen heb ik volgens artikel 4.2.2. klantvoorwaarden recht op het annuleren van de reis en gehele terugbetaling van de reissom. Helaas werkt de link in de email om de refund claim te doen niet. Meer dan 30 keer geprobeerd, maar na invullen reisgegevens krijg ik een foutpagina. Vervolgens chat gedaan op 1 februari. Volgens medewerker Ryanair zou dit probleem op vrijdag 2 februari verholpen zijn. Helaas was dit niet het geval. De foutpagina bleef maar verschijnen. Op maandag 5 februari met klantenservice gebeld. De betreffende medewerker zou mijn incident escaleren en het zou goedkomen. Ik vertrouwde hierop, veel keus had ik ook niet. Op dinsdag 6 februari verliep de termijn waarop ik de reis kon annuleren. Vrijdag 9 februari kreeg ik email van Ryanair waarin stond dat ik omdat ik geen gebruik had gemaakt van recht om reis te annuleren nu de extra belastingen moet betalen. Refund is dus niet meer mogelijk. Dit is een heel teleurstellende gang van zaken; ik heb uren besteed aan proberen het online te regelen, te chatten, te bellen (beide lange wachttijden) en het is niet geregeld. Het lijkt er veel op dat Ryanair veel doet om reizigers te frustreren om gebruik te maken van hun rechten. Heel teleurstellend!

  • Algemeen 1
op 28 januari 2024 bestemming: Marokko / Marrakesh, reisperiode: januari 2024

Ik geef nog een 3 omdat het uiteindelijk is goed gekomen en omdat een aardige medewerker op het vliegveld (niet van Ryan air) mij heeft geholpen met inchecken. Een ingewikkelde procedure: Hij was een half uur bezig!
Ryan air maakt het online inchecken zo moeilijk omdat ze willen dat je rechtstreeks bij hen boekt.
Voor mij nooit meer vliegen met Ryan air!

  • Algemeen 3
op 21 januari 2024 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2023

Omdat op mijn ticket mijn voornaam stond i.p.v mijn geboorte naam en de rest gewoon klopte moest ik € 160 extra betalen boven op mijn ticket van € 115 terwijl dat bij andere maatschappijen gratis of een klein bedrag is, de reinste diefstal, 3 minuten werk was het.

  • Algemeen 1
op 11 november 2023 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: november 2023

Alles is slecht aan deze maatschappij…
Alles is slecht aan deze maatschappij maar we hadden geen keus wilden we onze zieke Tante bezoeken in Ierland. Het begint al bij het vinden van een ticket, hun eigen site is veel duurder dus gezocht via skyscanner, een vlucht gevonden en dan komen er extra kosten bij die nog te billijken zijn (luchthavenbelasting etc) maar dan komen er een hele reeks die je allemaal moet afwijzen; verzekering, stoel kiezen, bagage, service, ziektekosten etc. Ok, en dan ben je zover dat je een keuze hebt gemaakt en wil betalen dan verhogen ze ineens de prijs, meerdere keren geprobeerd waar de prijs weer terug gaat naar het eerste bedrag (ineens is de verhoging niet meer te zien) en ondertussen maar waarschuwingen; Let op, boek nu want de prijs kan veranderen. Weer de verhoging die later weer weg is, ZEER frustrerend en ronduit diefstal. Toen maar midden in de nacht geboekt (ineens kon je zo wel boeken zonder plotselinge verhogingen). Dan komt er een hele reeks emails met aanbiedingen voor hotels, autoverhuur etc. En emails over kies nu je stoel want anders, en dat kost allemaal weer extra. En je krijgt een email; ID identificatie, want het lijkt erop dat u via een derde partij hebt geboekt en die moeten wij controleren. Je moet een foto maken van je ID, beide zijden, je hoofd moet in een frame gefotografeerd worden, dan met ogen dicht, dan met lach, dan links, dan rechts. WTF is dit nu weer, ik heb gewoon zelf geboekt met mijn naam met mijn debetkaart met dezelfde naam maar het moet anders geen boarding pass. Dan rekenen ze nog even €0,59 (op zich niet erg maar waarom?) Op de heenweg konden we uiteindelijk zelf onze stoelen kiezen zonder extra betaling en op de terugreis niet dus werden we op een andere plaats dan de partner geplaatst terwijl de stoel naar mijn partner gewoon leeg bleef. Doen ze dit met opzet dat je de volgende keer wel gaat betalen? Ik hoef helemaal niet voor bijna niets te reizen maar probeer me niet telkens extra onnodige kosten aan te rekenen en prijzen plots te verhogen. We hebben uiteindelijk €185 pp betaald dus zo enorm laag was die prijs helemaal niet. NOOIT MEER met deze dieven.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2023 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2023

Gisteren zouden we via Eindhoven met 3 naar Valencia gegaan zijn. We zouden om 8.55 uur vertrekken dus we waren meer dan optijd. We hadden de pascontrole gedaan en stonden buiten te wachten, ons vliegtuig was er al. Kregen we de melding dat het vliegtuig gemaakt moest worden omdat er een vogel in de motor gevlogen was. Ok dit kan, geen problemen mee. Dan paar uur laten terug een gate nummer, wij terug aanschuiven... Kwamen ze zeggen dat ons 2de vliegtuig een technische fout had. Dit vonden wij al heel vreemd... Ok terug uit de rij. Ondertussen krijg je 4 euro compensatie voor een snack en een drankje, maar een drankje kost al meer dan 4 euro!!!! Dus nog moeten bijbetalen. Toen kwam er op het bord dat we om 18 uur zouden vertrekken, toch weer beetje hoop gekregen. MAAR ook dit was te mooi om waar te zijn, nu kwam er op dat we om 21 uur een gate nummer zouden krijgen, MAAR ondertussen was het al 22 uur gepasseerd en stonden we daar nog maar wat te gapen. Toen hebben we om 23 uur te horen gekregen dat we niet konden opstijgen maar dan de dag erna. We konden kiezen, ofwel naar huis of op hotel (tans waren de hotels volzet???) We zijn dus naar huis gegaan na een helse lange dag van 17!!!! uren aan het lijntje te zijn gehouden!!! Nu vanmorgen nog eens naar de vlucht gekeken en die staat op geanuleerd dus dat wil volgens mij zeggen dat het gecanceld is. Maar dat ze dit er niet opzetten omdat ze dan ons volledige geld moeten terugbetalen....???!!!! Wij hopen natuurlijk om het bedrag terug te krijgen, hier gaan we het echt niet bij laten. Zelfs honden worden beter behandeld dan wij gisteren op eindhoven!!!

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: juli 2023

Ondanks annulatie werd huur + verzekering betaald met kredietkaart, toch gedebiteerd.

  • Algemeen 1
op 21 september 2023 bestemming: / Palma, reisperiode: september 2023

Via onze reisorganisatie (Prijsvrij) kregen wij een document met inloggegevens om online te kunnen inchecken. Voor de heenreis ging dit zonder problemen (bij Transavia), maar voor de terugreis met Ryanair kwamen wij erachter dat er bij het online inchecken een verificatie vereist is, waarvoor je je paspoort en pasfoto moet uploaden naar een derde bedrijf welke deze in handen krijgt; dit alles ook nog tegen betaling notabene. Voor die betaling is een creditcard of Paypal account nodig, welke wij beiden niet hebben. We hebben op de laatste avond van onze vakantie urenlang met reisorganisatie Prijsvrij aan de telefoon gehangen, omdat we hiervoor niet van te voren waren gewaarschuwd. Zij konden ons helaas niet helpen en verwezen ons naar de online chatbot van Ryanair, die echter niets begreep van onze vraag. Omdat dit hele gebeuren al urenlang tot laat in de avond duurde en omdat wij om 3:00 's nachts moesten opstaan om te vertrekken, besloten we om dan maar te gaan slapen en op de luchthaven in te checken. Daar hadden we ons verhaal gedaan (eerst aan de 'service'-balie bij een chagrijnige dame die er duidelijk geen zin in had om haar klanten te helpen die haar loon betalen, vervolgens bij de incheckbalie zelf), maar kregen echter te horen dat we tóch moesten betalen om te kunnen inchecken (a € 30 per persoon - in totaal € 60). Ook dáár was een creditcard voor nodig. Een bankpas of contant geld (wettige betaalmiddelen) accepteren ze niet eens. We hadden de man bij de incheckbalie van Ryanair om hulp gevraagd, maar hij kon niets voor ons doen. Vervolgens gevraagd of hij zijn manager erbij wilde halen; weer een chagrijnig ogende dame die niet eens ons verhaal wilde horen, maar ons streng vertelde dat we maar moesten betalen met creditcard of anders konden we niet naar Nederland vliegen (met een vlucht die immers al lang betaald was!). Mijn moeder was de ochtend ervoor aan haar hart geopereerd en ik wilde naar huis om haar te kunnen steunen. Met veel moeite hadden we op de luchthaven iemand kunnen vinden met een creditcard die ons verhaal uiteindelijk begreep en voor ons wilde betalen, waarvoor we hem heel dankbaar zijn. We hadden hem het contante bedrag gegeven. We hebben bij Ryanair een officiële klacht ingediend, maar ze doen alsof ze je niet begrijpen en je krijgt een standaard gekopieerd antwoord met wat linkjes waar je niets aan hebt. Nog een reactie gestuurd met de vraag of ze tóch onze klacht in behandeling willen nemen, maar daar reageren ze niet op. Verschrikkelijke 'service'. Een hele grote domper na onze vakantie en pure geldklopperij van Ryanair. Voortaan blijven wij héél ver bij Ryanair uit de buurt. En als ik de overige beoordelingen lees, zijn wij helaas niet het enige slachtoffer. Wij kiezen voortaan voor een luchtvaartmaatschappij die zonder oplichterij te werk gaat en ik wil iedereen ervoor waarschuwen. Het is gewoon stelen onder bedreiging wat ze doen.

  • Algemeen 1
op 6 juli 2023 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2022

Wees behulpzamer, Ryanair.


Ryanair? Vermijd deze maatschappij a.u.b. als de pest!!! Grondpersoneel is echt 0% behulpzaam. We konden niet online inchecken vanwege een internetstoring op het vliegveld. We verwachtten nog enig medeleven van het Ryanair-personeel. Maar dat was erg dom van ons. Daar kwamen we al snel genoeg achter!

Na een nogal onaangenaam gesprek, met een werkelijk onbeschoft, brutaal en respectloos mens moesten we 100 euro betalen voor onze instapkaarten. Maar ze accepteerden ALLEEN creditcards!!!! Die we niet hadden. We konden dus niet vliegen. Daar stonden we dan.

Het personeel was ijskoud en zonder enig begrip. Daar worden ze vast speciaal voor getraind, om zo afstandelijk te doen.

Uiteindelijk heeft een vriend voor ons betaald. Maar we hadden onze vlucht door dit incident al gemist. Nu moesten we onze tickets omboeken.
Natuurlijk kregen we opnieuw de emotieloze behandeling van het personeel en na een betaling van nog eens 200 euro voor het omboeken, konden we eindelijk de varkensstal verlaten die London Stansted Airport is.

Ryanair maakt misbruik van het feit dat mensen geen creditcard hebben, en dat doen ze met opzet. Het is gewoon een lage strategie om wat extra geld te verdienen.

Deze maatschappij verpest het leven van vele mensen. Voor een beetje geld. Het zijn schrapers van de laagste soort, en ik zal er alles aan doen om andere mensen voor deze maatschappij te waarschuwen.

  • Algemeen 1
op 19 juni 2023 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: juli 2022

Verplichte reisverz. Ryanair, overvallen in Milaan maar ze geven niet thuis ben al bijna een jaar bezig met deze case, schandalig.

  • Algemeen 3
op 16 mei 2023 bestemming: / italy, reisperiode: mei 2023

Nfortunately the team work in Rome Airport (fiumicino ) un useful , unhelpful is not worthy not good service i have to pay 55 euro extra because the online check -in so because it doesn't work . and the lady how work on the help desk she saw that but figure it out by yourself just to let me lose extra money dirty way for stealing money i pay the ticket and i was on time the are no way to call the customer service only with chatting wasting of time i will never travel on ryanair anymore and i will advise all my relative to dont do that .

  • Algemeen 1
op 12 mei 2023 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2023

Ik vloog terug van Malaga naar Amsterdam. Mijn eerste ervaring met deze maatschappij. Conclusie, nooit meer!!

Was twee uur vantevoren op het vliegveld, er stond een mega rij bij de incheckbalie. Nog nooit meegemaakt. Daar heb ik 1 uur en 20 minuten ingestaan. Er zaten maar 2 danes achter de balie. Ze vragen voor alles geld. Mijn zoontje moest plassen tijdens de vlucht, mocht niet ivm niet noemenswaardige turbulentie. Toen heeft ie maar in een fles geplast. wat een ballentent daar. Nooit meer

  • Algemeen 1
op 19 april 2023 bestemming: , reisperiode: april 2023

Is de slechtste ervaring ooit, is Barcelona moesten we opeens 93€ bij betalen, alhoewel we dat overhand hadden gedaan.....ze wachten tot op het laatste moment, zodat je snel moet betalen anders mis je je vlucht. echt afpersing!!!!!!!!!!! dit is ongehoord...

  • Algemeen 1
op 5 maart 2023 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2023

Ik boekte een reis naar Krakau met vluchturen die ik ook bevestigd kreeg. Als ik op mijn ryanair ga, dan zie ik mijn vlucht die ik geboekt heb maar Ryanair heeft op eigen initiatief mijn vluchturen veranderd en die vluchturen zijn heel slecht (heel vroege terugvlucht en voor heenvlucht eveneens heel vroege uren) Die chatbox is een lachertje en biedt geen oplossing; mijn brief naar Ierland bleef onbeantwoord.
Bellen is heel duur en dat ben ik niet van plan. Ik vlieg nooit meer met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 23 februari 2023 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2023

3,5 uur vertraging zonder enige uitleg voor de vlucht en geen na de vlucht. Bij indienen schadeclaim werd gesteld dat veiligheidsredenen waar Ryanair niets aan kon doen, heeft geleid tot afwijzing van de claim. Geen uitleg of wat dan ook. Niet vliegen met deze shit maatschappij.

  • Algemeen 1
op 23 januari 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2022

Mensen; doe het niet en doe het nooit ! Een zak aardappelen doet het beter.
Laan 9 mensen staan met tijd zat.

  • Algemeen 1
op 13 januari 2023 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020

Door corona kon deze retourvlucht niet doorgaan. Nog steeds geen geld terug. Geen antwoord op mails/klachten. Waardeloos! Nooit meer Ryanair!

  • Algemeen 1
op 6 januari 2023 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2022

Ryanair wil zoveel mogelijk geld en niets doen. Bv als ze 9 mensen laten staan die op tijd zijn.

  • Algemeen 1
op 18 december 2022 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: december 2022

Worst Airline in the history of Airlines. My experience:

Outward flight:
* More than 3 hours delay
* Horrible staff

First try for a return flight:
* More than 3 hours delay
* Cancellation of flight
* Lies about cancellation
* No help with booking a hotel / transfer
* Unfriendly staff

Second try for a return flight:
* More delays
* Landing at the wrong airport
* Waiting more than 3 hours for a transfer to the right airport
* More lies about the reason of landing at the wrong airport (they knew they couldn’t land at Eindhoven because of the same problem as yesterday, and they still went for it)

We had to book our own hotel / transfer, and we still didn’t receive any money back.

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2022 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2020

Na 2,5 jaar nog steeds mijn geld niet terug. Waardeloos bedrijf

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

Klantenservice gewoonweg WAARDELOOS, met geen enkel respect voor klanten, klacht, of ook maar serieus genomen te worden. Men is enkel bedreven in doorverbinden naar wachtrijen van meer dan 1,5 uur!!, en afwimpelen en negeren schijnt het codewoord te zijn bij Ryanair. Absoluut geen aanrader, en enkel door deze maatschappij te negeren, zullen ze heel misschien iets gaan aanpassen hieraan

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2022 bestemming: Spanje / z, reisperiode: oktober 2022

Vorige keer vlucht vertraagd, we hadden recht op een vergoeding maar na maanden lang mail verkeer werd er gezegd je had je tickets moeten bewaren en stickers die op de koffer behoren? haha.

dit keer gaf een foutmelding tijdens online inchecken, en werd mij verteld ja dat is een bekend probleem maar je had ook een foto van kunnen maken. uiteindelijk 150 euro moeten betalen
Alberto Stegeman moet een keer jullie opzoeken...echt dieven zijn ze.
RYANAIR raad ik niemand aan vlieg aub niet ermee. je komt duurder te staan ze hebben allemaal kleine letters aan dingen hangen waar je niet eens opvalt.
Respectloos personeel budget personeel die geen rekening met je houdt. kortom ze verzinnen ten aller tijden iets om jou leeg te zuigen.
Betaal AUB paar tientjes meer bij een ander maatschappij en kom niet voor verassingen te staan.
Zeer en zeer teleurgesteld. normaliter ben ik niet van de reviews en klachten tenzij ik heel erg mee zit.
De groeten

  • Algemeen 1
op 4 september 2022 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2022

Ook wij konden niet online inchecken maar dachten dat we bij het inchecken gewoon een boarding pass zouden krijgen. Echter werken ze op Eindhoven allemaal al digitaal en was dit niet mogelijk (na 45 min in de rij te hebben gestaan en vooraan even horen; ja jullie moeten even naar de service balie die boarding pass regelen) yes inderdaad, even €110 aftikken en vervolgens weer achteraan in de rij aan sluiten......... Mijn partner had 2kg teveel dus moest weer naar de service balie om in de rij te staan en af te rekenen (geen probleem, eigen schuld) maar dan wordt er vervolgens gezegd; Ohnee je hoeft niet te betalen, jullie andere koffer was minder. (kan dit dan niet gewoon eerder aangegeven worden.....?!)

Na een rustige fijne vlucht komen wij aan op Ibiza en je raad het al... mijn koffer is niet aangekomen en is NIET in Spanje.

Nou ben benieuwd of die nog gaat komen. Fijn begin van de vakantie, maar de claims zijn onderweg.

Vlieg werkelijk nooit meer met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2022 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2022

Volledig verrast en vol ongeloof werd kort voor boarding onze stedentrip naar Barcelona gecanceld! Waarom passagiers op een respectloze manier de dupe laten worden en op onnodige kosten te jagen? Wij zullen vanaf nu alleen nog maar negatieve reclame maken voor deze organisatie en zou men willen dat men mocht vliegen!

  • Algemeen 1
op 30 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2022

Wij hadden de reis incl parkeren geboekt bij ryanair met shuttle service.
Wij werden 1,5 km van de luchthaven afgezet en waanden ons in niemandsland en moesten via bouwpleinen lopen richting vluchthaven wij hadden 2 koffers en 2 handbagages bij ons en die waren behoorlijk zwaar en waren blij dat we het haalden op Onze leeftijd van 67.
Bij terugkomst stonden andere taxi bussen op de grote pakeerplaats voor het vliegveld te wachten maar niet die van ons.
Na langs zoeken belde wij de taxi van rayanair en vertelde een robot ons dat we naar de plaats moesten waar we ook waren afgezet en daar zou een taxi wachten? Die lokatie waren wij natuurlijk vergeten en iedereen waar wij in het engels aan vroegen zei dat dat op de parkeerplaats moest zijn, na 1 uur vragen en zoeken hadden wij de weg naar de taxi die ergens buiten het vliegveld stond te wachten gevonden en mochten wij als dank zelf onze koffers in de bus hijsen.
Bedankt voor de service chauffeur.
Nou rayanair ik weet niet hoe jullie hierover denken maar dit was dus een domper op onze vakantie?

  • Algemeen 5
op 28 juni 2022 bestemming: Schotland / EDINGBURGH, reisperiode: juni 2022

Door een ongeluk heb ik mijn been gebroken en mag ik niet vliegen. Het is onmogelijk om contact te krijgen en mijn reissom terug te krijgen, terwijl ik zelfs 22,99 extra heb betaald voor een PLUS Verzekering. Ik heb het restitutieformulier ingevuld met toevoeging van de artsenverklaring en krijg als antwoord: helaas kunnen we uw restitutieverzoek niet in behandeling nemen wegens een teveel aan claims. IK REIS NOOIT MEER MET RYANAIR. WAT EEN SCHANDALIGE VUILE DIEVEN EN LEUGENAARS.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2022 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juni 2022

Wij moesten landen om 19:30 op Eindhoven. Wij waren op Eindhoven om 04:00 s nacht. Schandalig. En je heb geen recht op compensatie. Gebruik deze maatschappij niet. ?Betaal liever iets meer maar vlieg normaal.
Als niet noodzakelijk is te vliegen doe dat met anderen maatschappij. Anders is je vakantie verziekt en je heb onnodige stress.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2022 bestemming: Malta / Valetta, reisperiode: juni 2022

De terugreis werd geannuleerd; toen we in het vliegtuig zaten.
zoveelste keer met Ryan air!!! Vlieg er nooit meer mee

  • Algemeen 1
op 21 juni 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2022

We kwamen 3 minuten te laat aan, bij de incheck balie. Echter er scheen een policy te zijn, dat wanneer niet voor 2 uur voor vertrek hebt ingecheckt, je € 50,- per persoon boete moet betalen.
Ik had de App geïnstalleerd om zeker te zijn van de juiste info, maar de App melde geen boete. Die was via de mail gestuurd, maar ik had de App, dus verwachte niet per mail.
Vervolgens gaat de vlucht bijna een uur te laat weg en dat kan zomaar zonder vergoeding of compensatie!! Ik was nu immers wel op tijd voor vertrek. Belachelijk hoe dit kan en mag.
Maar het is nog niet afgelopen:
Vervolgens huur ik via Ryanair een auto (Oke Rental) en wordt er € 1016,- borg gevraagd. Op zich geen probleem, echter ik wacht nu zonder enige melding al weer 2 maanden op mijn eigen geld.

Nooit meer met Ryair dus.

  • Algemeen 1
op 17 maart 2022 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2022

Super onvriendelijke klantservice,
Zijn misleidend als je op de website kijkt. Er staat dat je voor buggy, autostoel en andere babyartikelen die moet aanvinken. Vervolgens staat er 15 euro bij (voor enkele vlucht). 30 euro kwijt terwijl later schijnt dat buggy gratis is... Er wordt bot gereageerd op berichten dat het mijn eigen schuld is etc. Daarnaast probeer ik al dagenlang contact te zoeken over een andere vraag omtrent een andere achternaam van mijn zoon dan mijn eigen achternaam. Schandalig hoe je behandeld wordt!

  • Algemeen 1
op 6 februari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: februari 2022

Ryanair verhoogt tijdens het boeken van een reis de prijs. Bij het betalen van de geboekte reis komt er een pop-up in beeld met de mededeling dat de reis niet meer voor de gekozen prijs beschikbaar is??!! Dit terwijl het boekingsproces net onderbroken is. Natuurlijk is de prijs verhoogd. Wat zijn dit voor malafide praktijken?

  • Algemeen 1
op 31 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021

Klantvriendelijkheid, misleiding.

  • Algemeen 1
op 29 januari 2022 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2022

Moet helaas om medische de vlucht cancelen maar krijg geen enkele respons mijn annuleringsvezekering vraag om een annulerings bewijs van ryanair maar krijg helemaal geen contat buite een robot chat waar niet zinnig uitkomt al met al zeer slect , nooooi meer ryan air!

  • Algemeen 1
op 16 januari 2022 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2021

Ik ben slecht ter been en vandaar boekte ik een stoel, 1C voorste rij, en betaalde die ook. Bij het instappen bleek mijn stoel bezet te zijn. De hoofdstewardes gaf me te verstaan dat ik niet op de eerste rij kon zitten want in geval van nood moest zij enkele sterke mannen vooraan hebben zitten om te helpen de deur open te krijgen. Ook mijn verweer dat ik tijdens de boeking hier niets van gezien had en dat ik extra betaald had haalde niets uit. Ik kreeg toegesnauwd dat ik op de door haar aangewezen plaats kon gaan zitten of ik moest het vliegtuig verlaten. Da mijn vakantie een klacht ingediend en hiervan alleen een bevestiging gekregen en tot op heden niets meer. Al bij al een zeer negatieve manier om je vakantie te beginnen

  • Algemeen 1
op 21 december 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2021

Met Ryanair te vliegen en steeds krijg ik dezelfde frustraties. Vanaf nu dus echt NOOIT meer!!

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2021 bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: augustus 2021

Dinsdag 10 augustus vertrokken wij met de vliegmaatschappij Ryanair naar Bergamo, Italië. In de heenreis hebben we perfect kunnen inchecken. Geen extra kosten voor mijn handbagage. Op de terugreis daar in tegen hebben we heel wat problemen ondervonden. Aangezien wij geen internet hadden, konden wij ons niet online inchecken. We probeerden dit nog op de luchthaven, maar toen werkte het niet meer. Hierdoor moesten wij 55 euro per persoon bij betalen. Dit grapje kostte ons dus 110 euro. Daarbovenop kreeg ik aan de incheckbalie te horen dat mijn handbagage ook betaald moest worden. 20 euro als ik ze meenam op het vliegtuig en 35 euro als het in de bagageruim terechtkwam. Je moet mij maar eens uitleggen hoe het kan dat ik deze kan meenemen, gratis, en moet betalen als ik terugkom.
Ik heb al meermaals contact opgenomen met de vliegmaatschappij, uiteraard zonder succes ... Zeer jammer!

  • Algemeen 1
op 13 september 2021 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: september 2021

De customer service van Ryan Air is echt ongelooflijk slecht! Eerst een wachtrij van 500 man waarna ik na anderhalf uur aan de beurt was en ik als antwoord kreeg: 'Ik kan niks voor je betekenen, je moet meer betalen mocht je je vlucht willen wijzigen.' terwijl het om een kosteloos wijziging van vlucht ging ivm Corona. Gesprek was binnen 2 minuten klaar, geen wonder dat zij een rij van 500 wachtenden zo snel er doorheen jagen, gezien het antwoord waarschijnlijk standaard: 'Ik kan niks voor je betekenen.' is. Ik vlieg noooit meer met hen!

  • Algemeen 1
op 11 september 2021 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2021

RYANAIR doet er werkelijk ALLES aan om op slinkse wijze geld afhandig te maken nadat ze voor zeer lage tarieven jou een reis hebben verkocht. Niet online kunnen inchecken door storing of ander probleem, geen zorgen... betaal even 110.- euro dan checken wij jou wel even in 2 minuten in. wil je naast elkaar( in een half gevuld vliegtuig ) zitten geen probleem betaal even.. is je handtas niet aangegeven van tevoren geen probleem 70,- betalen opgelost !!
tja.. nu snap ik het waarom je toch winstgevend kunt zijn als budget maatschappij. HULDE aan RYANAIR

  • Algemeen 2
op 6 augustus 2021 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2021

Ik ben afgelopen zondag met mijn dochter teruggekomen uit Milaan. Had blijkbaar niet correct online ingecheckt en moest betalen op het vliegveld. Dit kon alleen met creditcard en die hadden wij niet. Wij mochten niet anders betalen, en konden niet met de vlucht mee. Hij stuurde ons weg en sloot de balie. Wij moesten een ander ticket boeken. Ik vind dit verschrikkelijk onbeschoft om ons zo achter te laten in een vreemd land. Ik wil mijn geld terugvragen van het nieuwe ticket.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Ivm kleur code heb ik mijn appartement kosteloos geannuleerd, Ryanair niet, ik heb de ticket niet vergoed, maar uitstellen kost een vermogen , ik ben er klaar mee, hopelijk vliegen mensen niet met deze maatschappij ze zuigen je leeg tegen een service van niets.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2020

Ik kon mijn vlucht van november 2020 kosteloos omboeken naar een vlucht voor 31maart 2021. Dit heb ik gedaan. Ik moest een verschil van 10 euro bijbetalen. Dit lukte niet tijdens i.v.m. een storing op de website tijdens de betaling te betalen. Nu moet ineens een Fee van 140 euro betalen. Mijn nieuwe vlucht is door Ryanair gecancelled. Het bedrag krijg ik niet retour want ik moet eerst de 140 euro Fee betalen. Dat doe ik dus niet want dan ben ik nog meer geld kwijt. Dit is de strategie van Ryanair. Betalende klanten niks terugbetalen terwijl er geen product geleverd is. Nooit weer Ryanair!

  • Algemeen 1
op 23 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2020

In april werd onze vlucht naar Marokko gecanceld vanwege Covid-19. Nieuwe datum gepland in 22 September 2020, deze datum werd door Ryanair verzet naar 24 September 2020. Door deze gewijzigde datum konden wij ook kiezen voor refund. Daar hebben wij voor gekozenl. Dat geld hebben wij echter nog steeds niet ontvangen en Ryanair maakt het onmogelijk om dit terug te krijgen, door verschillende lijsten. Als je alles hebt ingevuld wordt er aangegeven dat de juiste vertrekdatum onjuist is....
Kortom Ryanair is helemaal niet van plan om het geld retour te geven. Zeer slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: december 2020

Een echte schande!
reizigers zijn niet verplicht een mondmasker te dragen op de vlucht van Raynair, ondanks verschillende malen het personeel hierop attent gemaakt, heeft niemand actie ondernomen !! ik heb hier verschillende foto's van genomen.
misschien kan deze reactie helpen om reizigers op andere vluchten te beschermen

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Vlucht is gecanceleld door ryanair maar we hebben tot op heden geen refund ontvangen (29-12-20)

  • Algemeen 1
op 17 december 2020 bestemming: Marokko / Rabbat, reisperiode: december 2020

Kan niet reizen wegens aangescherpte corona maatregelen. Over 2 dagen vertrekt mijn vlucht en tot op heden geen goed contact kunnen krijgen > "Marokko heeft de noodtoestand verlengd tot 10 januari 2021"
Marokko staat toe dat zijn eigen mensen naar Marokko reizen. Ook niet-Marokkanen met een permanente verblijfstitel in Marokko mogen van de autoriteiten het land in. Sinds 6 september mogen niet-Marokkanen die een uitnodiging hebben van een Marokkaanse onderneming, of in het bezit zijn van een hotelreservering in Marokko, het land inreizen.
Dit is allemaal niet van toepassing. Ik kan Ryan air dus niet bereiken reserrvering geeft aan dat ik moet bellen en ryan air agent geeft aan dat ik online moet kijken> kastje naar de muur verhaal TOTAAL GEEN BEGRIP EN COULANCE!!!!!!!!! WAT EEN BUTTTTT maatschappij. Al dagen bezig om iemand te kunnen spreken die een oplossing biedt.

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Check innen

we hebben een cheque ontvangen van Rayanair maar hoe en waar moet ik die innen ??? en waarom niet het hele bedrag terug ?? weet iemand hier raad mee

Contact gehad met Ryanair cheque kun je innen bij je eigen bank maar wij gaan niet akkoord vanwege het ontbreken van een gedeelte van de totale reis som. na juridisch overleg hebben wij recht op de totale reissom en wij zijn nog in onderhandeling met Ryanair en cheaptickets dus wij gaan deze cheque zeker niet innen voordat we het hele bedrag hebben

wordt vervolgd !!!

Gr. Danny

  • Algemeen 1
op 4 december 2020 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juni 2020

Reis is gecanceld vanwege Corona. Ik heb mu 5 mails gestuurd naar de klantenservice om het ticketgeld terug te vorderen. Hierop geen enkele reactie gekregen. Zijn ook zeer slecht bereikbaar en invulfomulieren op hun website voor een cash refund werken niet. Ik zou graag een telefoonnummer in Nederland hebben waar ik heen kan bellen zodat ik in ieder geval een keer antwoord krijg. Maar ik denk dat ze liever onbereikbaar blijven......

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2020

Net na de boeking wordt 1 vlucht geannuleerd, wel zeer toevallig

  • Algemeen 3
op 24 november 2020 bestemming: Italië / Pompei, reisperiode: mei 2020

Door Corona ging reis niet door, dat snappen we allemaal, nu eind november 2020 hebben we nog steeds ons geld niet terug, Ryanair doet er werkelijk alles aan om ons te dwarsbomen, ze sturen een cheque ipv geld over te maken, deze cheque wordt door geen enkele bank geaccepteerd, waardeloos dus, tevens blijkt dat er meer dan 50% minder op te staan en dat ligt zogenaamd allemaal bij Cheap tickets, een schaamteloze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 19 november 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2019

Wij hadden een vlucht geboekt met Ryanair naar Alicante. Helaas door de corona is de vlucht geannuleerd in April. Twee weken geleden het refund formulier ingevuld om geld terug te vragen voor onze tickets. Automatisch kwam er te staan dat de aanvraag binnen 3 weken verwerkt werd. Vorige week een mail gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd en vandaag stond het geld al op de rekening. Netjes geregeld.

  • Algemeen 9
op 9 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2020

Net na het boeken een mail dat de vlucht geannuleerd is. de betaling is al gedaan, incl een parkeerplek. Tickets worden vergoed maar de parkeerplek niet. Eindhoven parking en ryanair wijzen lekker naar elkaar en vooral naar de kleine lettertjes en niet naar de grote letters over gratis annuleren etc.
nooit meer Ryanair

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2020 bestemming: Nederland / uitgeest, reisperiode: oktober 2020

Wij waren ruim op tijd bij de gate 2 uur van te voren toen wij na 45 min aan de beurt waren ,sloot het de gate en moesten naar een ander ,hier aan gekomen moesten wij ineens een QR code hebben
makkelijker gezegd dan gedaan als je onder druk staat en het niet zo makkelijk is om alle gegevens boven water te krijgen.
Het is uiteindelijk gelukt maar mochten het vliegtuig niet meer in omdat wij 1 min te laat waren.
Wij vliegen noot meer met deze maatschapij en hoop dat ze snel faliet zijn

  • Algemeen 2
op 24 september 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: september 2020

Ryanair, shame on you.
Last minute een probleem met de QR code die ik moest bijhebben.
Dat ze dit probleem niet zagen 2 u voor mijn vlucht de lucht in ging , maar 6 minuten voor de gate sluit is ronduit belachelijk. Ik heb dit al trillend en met een zenuwachtige medewerker naast me in orde moeten brengen.
Niemand wist hoe dit juist moest , er werd me zelfs geadviseerd om 'gewoon vlug ' iets in te vullen .
Dat dit dan toekomt in je mail de QR code wisten ze ook niet .
Mijn kinderen stonden in spanje op me te wachten .
In deze tijd is menselijkheid echt ver te zoeken.
Ik mocht niet op dat vliegtuig zonder code maar de gegevens moesten wel niet juist zijn , als het maar vlug ging .

Belachelijk gewoon !
Belachelijke maatschappij.
En ongelooflijke medewerkers die hun diploma volgens mij hebben gekregen.

  • Algemeen 1
op 22 september 2020 bestemming: Spanje / Barcelona Reus, reisperiode: september 2020

Er is een reisverbod gegeven (Rode zone) voor Belgen,die willen reizen naar Spanje. Ik heb een voucher gevraagd aan Ryanair, geen refund. Dit hebben ze niet toegestaan. Mijn 4 tickets zijn verloren, geen voucher en geen refund. Ryanair beweert dat zij de Belgische wetgeving niet hoeven te volgen. Klantvriendelijkheid bij Ryanair is gewoon onbestaand. Ik ben altijd heel tevreden geweest over Ryaniar maar dit is onaanvaardbaar.

  • Algemeen 1
op 20 september 2020 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd, geen Refund.

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Nederland / Lithoijen, reisperiode: april 2020

Geen terugbetaling ivm annulering vlucht

  • Algemeen 2
op 17 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

Ga alsjeblieft niet in zee met deze criminele organisatie. Van alles wordt beloofd en niks wordt waargemaakt. De website voor een Refund werkt gewoon niet. De "Chatbot" reageert niet en als je opbelt wordt er gewoon verteld dat de wachttijd te lang is en wordt er opgehangen. Onvoorstelbaar. Jurdische stappen zijn nodig om dit criminele bedrijf aan te pakken.

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juli 2020

Zouden met z’n 4en in juli op vakantie gaan naar Girona in Spanje. Mijn zus en haar partner en ik met mijn partner. Bijna 6 maanden na de annulering, meerdere emails later en ik heb mijn geld voor de retourvluchten nog steeds niet terug zonder iets van de maatschappij te horen en alleen maar vouchers te ontvangen. En mijn zus, die met precies dezelfde vluchten zou vliegen heeft haar restitutiebedrag al wel ontvangen. Wat een circus, nooit weer.

  • Algemeen 1
op 15 september 2020 bestemming: Nederland / Schinveld, reisperiode: mei 2019

Geld van de door COVID gecancelde vluchten in Mei 2020 naar Ibiza is nu volledig teruggestort op rekening.
We kregen meteen een 14 cijferige voucher en nu cash back..
Duurde wel even maar...
Zeer tevreden klant

  • Algemeen 8
op 13 september 2020 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: september 2020

Ryanair heeft zonder enige verwittiging en zonder reden ons reis geannuleerd. Gelukkig zag ik enkele dagen voor onze afreis dat ze geannuleerd was. Voor een terugbetaling werden we via de site en de live chat niet geholpen. Een echte waardeloze maatschappij ! Nooit of nooit meer met Ryanair !

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019

In januari tickets geboekt voor 2 personen Eindhoven Malaga, vertrekdatum 14 september. In juli wordt de vertrekdatum gewijzigd in 13 september. I.v.m. code oranje in Spanje kan vakantie niet doorgaan. Website geeft aan gratis omboeken tot 2,5 uur voor vertrek. Dit geprobeerd. De kosten bedragen €280 Dit vind ik niet gratis. De ticketprijs is verhoogd met €150 en de omboekkosten bedragen € 130. Telefonisch contact gehad. Kunnen niets voor ons doen omdat het systeem dit automatisch zo berekend. Echt waardeloze service en valse voorlichting. Ik boek nooit meer bij Ryanair.

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

De reis werd in maart door Ryanair geannuleerd. Ze stuurden een mail waarbij we mochten kiezen. Voucher of terugbetaling. We kozen terugbetaling. Hebben vele keren moeten proberen om dit formulier te verzenden. Hebben er nooit meer iets van gehoord. Hadden geboekt via BudgetAir.nl. Die helpen ook al niet.

  • Algemeen 1
op 6 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Krijg geen 120 euro terug voor mijn geboekte stoelen en koffers nadat de hele reis niet door ging.
Pure diefstal en laat het er niet bij zitten .
We gaan met nog meer gedupeerden naar de rechter.

  • Algemeen 1
op 4 september 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020

De reis is door Ryanair geannuleerd en heb mijn geld nog steeds niet terug. Heb al diverse keren geprobeerd contactformulieren te sturen waar dan weer niet op gereageerd word. bellen kan niet want nergens een telefoonnummer

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2020

Door de corona virus wilde ik mijn vlucht wijzigen zogezegd gratis bij Ryanair. Bij het wisselen van de datums, vluchten van dezelfde prijs moest ikniets bijbetalen voor de vluchten maar wel 630 € voor het omruilen van de vluchten. Na verschillende pogingen , en steeds tegen betaling van 1€/minuut krijg ik iemand aan de telefoon die wist mij te vertellen dat ik dit moest betalen omdat ik mijn vluchten in maart 2020 had aangekocht. Puur bedrog. Nooit meer met deze bedriegelijke maatschappij.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2020

Ryanair kon vliegreis niet leveren en weigert terugbetaling

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2020

Cijfer is voor de extra services en klantenservice, ryanair veranderd de vlucht maar niet de extra bijgeboekte services, die kunnen niet veranderd worden dus extr betaald voor niks want hun wijzigen de vlucht zonder te vragen, omdat ze niet genoeg mensen hebben voor een vlucht, hoe is dat onze fout? Lekker klantvriendelijk not

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2020 bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: augustus 2020

15 augustus vetrokken met het vliegtuig naar Mallorca waar code geel gelde. De regering besloot diezelfde dag toen wij al waren aangekomen de code voor middennacht aan te passen naar code oranje waardoor wij plotseling terug moesten.

Wij zijn snel naar het vliegveld gereden waar wij om kwart voor 7 aankwamen en om 5 voor 8 konden vliegen met Ryanair.

Wij werden erg goed geholpen en de vlucht was zeer goed, vriendelijk personeel en goede service!!

  • Algemeen 10
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende