Patricia Heuvelsland
op 15 augustus 2020
bestemming: Ierland, reisperiode: mei 2020
Reis gecancelled door corona, refund aangevraagd;op 8-5-20; nu nog niks gehoord of ontvangen; geen mogelijkheid om ze te benaderen; geen melding in mijn account van een refund, reis niet meer terug te vinden op mijn account....heel bizar ....
... Lees meer
Martin
op 14 augustus 2020
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: april 2020
Tijdens eerste lockdown golf wordt mijn reis naar Ierland gecancelled.
Bij Ryanair gevraagd om een refund. Na 3 maanden geen reactie. Na aandringen komt het bericht dat men zich beroept op overmacht en daardoor niet uitbetalen. Zo kan ik ook een maatschappij runnen.
... Lees meer
Mw van den Berg
op 14 augustus 2020
bestemming: Malta, reisperiode: augustus 2019
Onze reis in april naar Londen werd geannuleerd door Ryanair. Hiervoor terug kregen wij al snel een voucher, hoewel we eigenlijk om geldteruggave gevraagd hadden.
In juli reis naar Malta geboekt voor augustus en zonder problemen de voucher kunnen gebruiken.
... Lees meer
Ans van der Heijden
op 11 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2019
Reis is geannuleerd, maar nooit geld terug ontvangen. Tijdens een chatsessie vanmiddag beweren ze dat ik destijds voor een voucher heb gekozen, terwijl ik voor een refund heb gekozen. Ze gaan dit nu alsnog wijzigen en ik zal weer (zoals destijds beloofd) binnen 7-10 werkdagen mijn geld terug krijgen.
Jeffrey
op 9 augustus 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2020
Ryanair biedt leuke goedkope reizen aan, maar daar staat (niet verassend) ook een enórm slechte service tegenover.
I.v.m. mogelijke quarantaine van ons verblijfsdorp en de stijgende coronagevallen wilde ik mijn reis omboeken naar een aantal dagen eerder. Ryanair beloofd immers 'gratis' wijzigingen in je vlucht als je boekt in juli, augustus of september tot 2,5 uur voor de vlucht.
Gezien het mij niet lukte de terugreis online om te boeken probeerde ik contact op te nemen met de klantenservice. Allereerst via de chat, echter na 96 minuten in de wachtrij te hebben gestaan zonder énige reactie of tijdsindicatie gaf ik dat maar op. Ook een poging via de social media accounts van Ryanair gaf tot op heden nog geen reactie. Na 59 minuten in de wachtrij te hebben gestaan aan de telefoon kreeg ik uiteindelijk een (zeer arrogante) engelse medewerkster aan de telefoon. Deze vertelde mij dat het wél mogelijk is om de reis om te boeken via een ander browser (mijn fout) maar weigerde mij te helpen de reis telefonisch om te boeken. Na aandringen gaf ze aan dat het wel mogelijk is de reis telefonisch om te boeken, maar dat dit 65 euro per persoon kost bovenop het verschil in ticketprijzen (tegenover 45 euro p.p. online).
Blijkbaar kost het wijzigen binnen 7 dagen voor de vlucht dus wél geld. Niet wat er op de website vermeld staat. Deze regel staat in de algemene voorwaarden verwerkt en is naar mijn mening dus zeer misleidend. 45 euro per persoon (!) is niet redelijk.
Echter na online te kijken naar het wijzigen van de vlucht blijkt ook nog eens dat de zelfde vluchten bij wijzigingen ook nog eens tientallen euro's duurder zijn dan als je de vlucht gewoon zou boeken. Dat betekent dus dubbel cashen voor Ryanair. Oplichterij!
Zeer onredelijk gedrag van Ryanair en een zeer misleidende campagne. Ook doet Ryanair haar uiterste best om haar klanten niét te woord te staan.
Yassine
op 8 augustus 2020
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: augustus 2020
Niet te bereiken die mensen en ik word gewongen om 5 dagen later terug te komen
Martin
op 5 augustus 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2020
Niet kunnen reizen maar ook nog steeds geen geld terug waardeloze maatschappij.
Beloven van alles komen niets na en waar is nu onze regering die mensen gaat helpen hiermee.
1200 euro nog steeds niet terug.
Peter vd meij
op 4 augustus 2020
bestemming: Spanje / anadlusie, reisperiode: april 2019
Reis geannuleerd door covid-19
aangegeven geld terug te willen
nu wordt door Ryanair gecommuniceerd dat alles al terug betaald is van de maanden maart-april
helaas bij ons niet
Willems Brigitte
op 30 juli 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020
Door corona geannuleerd. We wachten nu al meer dan 4 maanden op onze terugbetaling. Doch geen reacties meer van Ryanair gekregen. We willen Geen voucher wel ons geld terug. Geboekt en betaald voor 6 personen.
Van Middelkoop
op 28 juli 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020
Voor twee personen tickets gekocht voor vlucht FR7523 naar Alicante op 6 juni 2020 en retour met vlucht FR7522 vanwege COVID 19 geannuleerd. Terugbetaling aangevraagd omdat wij geen voucher accepteerden. Op 16 mei, 15 juni en 27 juni 2020 mails naar Ryanair gestuurd met het verzoek het bedrag voor de vlucht van twee personen terug te boeken. Tot op heden geen reactie.
Zit nu al bijna twee Maanden op mijn geld te wachten.
Ellen Boers
op 27 juli 2020
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juni 2019
Onze reis voor juni werd door Ryanair geannuleerd. Gekozen voor de optie geld terug. Enige weken later kregen we een mail met allerlei excuses waarom het uitbetalen moeilijk was en waarin werd aangedrongen pp het accepteren van een voucher. Tot op heden hebben we nog geld nog een voucher ontvangen. Al onze informatie os verdwenen uit het dashbord. Buitengewoon vreemde gang van zaken!
Isata
op 21 juli 2020
bestemming: Nederland / Eindoven, reisperiode: januari 2020
Veel te duur als je niet online onthecht.
55euro per ticket belachelijk
Theo Vermeer
op 20 juli 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020
Geboekt voor 6 mei.Op 14 mei restitutie reissom gevraagd. Nog steeds niks ontvangen en geen enkele reactie op mail ontvangen. ook telefonisch of chatten niet bereikbaar. Boeven zijn het
Fred
op 23 juni 2020
bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2019
Ondank toezegging door Ryanair dat de ticketprijs vóór 28 april weer teruggestort zou zijn tot op heden (22 juni) niets ontvangen.
Ontactisch met Ryanair is een ramp en men reageert gewoon niet.
Peggy
op 17 juni 2020
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: januari 2020
We hadden voor 17 mei reis geboekt van Eindhoven naar gerona was dus genanuleerd heb geld terug gevraagd zou binnen 20 dagen op mijn rekening staan maar nog steeds niks geprobeerd te bellen maar krijg niemand aan de lijn blijf heel de tijd in de wacht staan een klacht ingediend via de site ook geen reactie echt niet normaal dit Ryanair laat je klanten wat weten !
Marc
op 16 juni 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019
Ik heb nog steeds mijn geld niet terug wat wel is beloofd!! Schandalig!
Conny
op 15 juni 2020
bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: mei 2020
Nog steeds niets gehoord van mijn voucher. Op 1 mei doorgegeven dat ik voucher wilde. Was Kado van mijn moeder met een klein AOW the. bedrag van bijna €700 Al mijn gegevens weg geen contact te krijgen.zelfs niet via mail. Schandalig!!!
Wim
op 8 juni 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020
In January geboekt en betaald. De vlucht werd geannuleerd en ik heb aangegeven het geld terug te willen hebben. Dat is nog steeds niet gebeurd. In plaats daarvan krijg ik regelmatig e-mails om toch maar een voucher te nemen. Het voucher heeft overigens een lagere waarde dan het bedrag wat ik in januari betaalde!
S.
op 6 juni 2020
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: april 2019
Reis met gezin geboekt eind april naar zuid Spanje Torremolinos. Vlucht werd geannuleerd vanwege Corona. Ongeveer 1500 euro betaald voor tickets en nog steeds geen geld terug ontvangen. Hebben al meerdere keren gemaild maar horen niks!
Echt zo........laat op z'n minst wat horen. Echt zeer ontevreden hoe dit verloopt bij Ryan air.
Johan Martinus
op 2 juni 2020
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2020
Vlucht geanuleerd! ivm Covid, okay geen prbleem/
Echter alle gegevens zijn weg uit "mijnryanair" kan boeking niet terug
vinden., Krijg zelfs geen voucher. Gaat wel over 240 Euro.
Omdat ik o.a. 2 koffers moest meenemen a 2x40 Euro per vlucht met 2 personen. Handbage is maar 8x12x14 cm of zow.!!!
Stelletje oplichters zijn ook niet te bereiken.
Nooooooit meer boeken,
Johan Martinus
Snijders
op 31 mei 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2020
Omdat we met ons gezin niet weg zijn gegaan door hét corona virus én al wél geboekt en betaald hebben.
Zijn nu al bijna twee maanden bezig om ons geld wat we betaald hebben én niets voor terug gekregen hebben terug te krijgen.
Maar communicatie verkoopt zeer stroef krijgt niemand aan de lijn héél moeilijk met mail denk dat je alles ingevuld hebt en dan word je weer door gewezen én kom je uiteindelijk nog nergens uit
Zéér slechte ervaring dus met ryan air
B. Rendering
op 28 mei 2020
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: augustus 2020
In januari een reis geboekt voor augustus. Mooie tijden uitgezocht, maar krijg nu bericht dat de tijden aangepast zijn zodat we voor de heen vlucht 's nachts om 5 uur moeten vertrekken om op tijd op het vliegveld te zijn en voor de terugvlucht om 1.30 moeten vertrekken. NOOIT MEER RYANAIR!! Er is altijd wel iets dat niet deugt bij iedere vlucht.
Frieda
op 25 mei 2020
bestemming: Nederland / Almachar, reisperiode: maart 2020
Wat een buts maatschappij onze vlucht is geannuleerd door coronavirus
tot op vandaag nog steeds mijn geld niet terug. Ik denk dat we er naar kunnen vluiten
Sanne
op 14 mei 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020
Vlucht geannuleerd door Corona. Achter gekomen door zelf in te loggen op de site va Ryanair. Geen enkel bericht van gehad. Claim formulier ingevuld voor restitutie. Krijg ik het bericht terug (wonder!) dat de vlucht is geannuleerd door buitengewone omstandigheden die buiten de macht van Ryanair vallen, dus dat zij restitutie (of zelfs een voucher) bij deze weigeren en dat bij deze de zaak gesloten was. BELACHELIJK!
Nooit meer vliegen met Ryanair.
Corbeau
op 7 mei 2020
bestemming: Duitsland / Weeze, reisperiode: maart 2020
In maart een vlucht geboekt vanuit Spanje naar Nederland, 2 dagen van te voren werd vlucht geannuleerd, inmiddels hadden we ook een vlucht geboekt begin April omdat we de bui al zagen hangen dat de eerste niet door zou gaan. 2e vlucht werd ook geannuleerd.
Toen maar met de auto naar Nederland gereden 2300 KM.
Bij thuiskomst de nodige papieren van hun website ingevuld om ons geld terug te krijgen, we kregen netjes een mail dat de terugbetaling wat langer kon duren. Toen opeens een mail dat we 2 vouchers kregen waar we niet op zitten te wachten. Hierop weer gereageerd dat we hiermee niet akkoord gaan maar helaas geen reactie meer.
Albert
op 2 mei 2020
bestemming: , reisperiode: maart 2020
Met mijn rug tegen de muur moest ik 166,00 bij betalen omdat ik gewoon mijn voornaam heb gebruikt de boeking. Nooit meer met Ryanair x heel mijn gezin. Zeer klant onvriendelijk behandeld
Patrick Secember
op 26 april 2020
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020
Covid 19 tijdperk . Ik zoek tevergeefs een link voor de anulatie van mijn vlucht . Niets te vinden , geen antwoord via mail of telefoon van Ryanair . AUB reageer of ik vlieg nooit meer met u , behalve dit bericht op alle forums wat ik maar kan vinden .
Mark
op 23 april 2020
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: mei 2020
Vlucht ging niet door covid. Geld terug krijgen is een probleem. Meer dan drie uur in de chat en nog geen reactie
Nellie
op 16 april 2020
bestemming: Italië / pescara, reisperiode: april 2019
Wij vliegen al jaren met Ryanair en dit bevalt ons prima, Ryanair vliegt altijd op tijd en op kleine airports dus snel in /uitgecheckt . wil je luxe neem dan een duurdere vliegmaatschappij. Ryanair ga zo door!!!
M. Diaz
op 10 april 2020
bestemming: Italië / Sicilia, reisperiode: augustus 2019
Schandalig en traumatisch, liever 1000 euro meer betalen. Houden geen rekening mee met kinderen. Vreselijk, zij denken dat zij alles mogen.
Emma
op 30 maart 2020
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019
Het was een top vlucht, ik weet niet wat iedereen zegt maar ryanair is gewoon goed! ryanair is er om zoveel mogelijk mensen mee te nemen. als je echt luxe wilt moet je een andere maatschappij kiezen. maar dit is gewoon een prima maatschappij. de mensen waren allemaal gewoon aardig. dus heb niks te klagen. je moet niet alles geloven wat op internet staat. ik werd er best beetje bang van van al die negatieve dingen, maar als je het zelf ervaart dan kun je eigenlijk pas weten wat waar is :)
Peter
op 18 maart 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020
Waardeloze site met boeken. Terugweg nog problemen gehad met het behalen van inchecken. Moesten een extra koffer bij boeken en betalen anders konden we niet inchecken. Daarbij had de terug vlucht een vertraging van anderhalf uur. Nu kijken of we ergens op site de extra kosten kunnen claimen.
Wim
op 17 maart 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020
Snel simpel en effectief. Prima vlucht gehad op tijd vertrokken en aangekomen. Niets op aan te merken. Voor een lage prijs. Goed lezen voorkomt een hoop kosten.
K Meerman
op 9 maart 2020
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2020
3daagse reis werd een 1 daagse reis door geannuleerde vluchten. Omboeken andere bestemming mag niet. Klantenservice reageert niet.
Han Overkamp
op 6 maart 2020
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2020
Paar keer geprobeerd over meerdere dagen online in te checken. Werd steeds uit systeem gemikt. Daarna niets meer gehoord op bericht. Op de luchthaven gewoon 110,- afrekenen voor 2 tickets inchecken wat 1 minuut tijd kost. En dan de ‘dames’ achter de balie; toonbeeld van slechte service! Goed begin van een gezellig weekend .... Al eerder problemen gehad met Ryanair. Nu écht nooit meer!
Nora
op 4 maart 2020
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: maart 2020
Schandalig ik betaal liever 1000 euro bij zodat ik met een ander maatschappij kan reizen!
Marije
op 1 maart 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020
Plaatsen koppels expres uit elkaar zodat je bij moet betalen. Voor een rol koffer betaal je 25 euro extra bij instappen. Hierdoor vertrekt het vliegtuig veel te laat. Personeel is zeeeer onvriendelijk. Goedkoop is duurkoop bij ryanair.
Raymond
op 22 februari 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020
Onvriendelijk personeel en ze zetten koppels expres uit elkaar, zodat je extra bij moet betalen om naast elkaar te zitten.
Linda Maarseveen
op 21 februari 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: februari 2020
Inchecken website niet mogelijk! Moest 55€ p.p. bij balie extra betalen!!
Jean-Paul
op 17 februari 2020
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: februari 2020
Bijzonder slechte ervaring zeer gebruikersonvriendelijke website voor inchecken. Voor 2 personen 1400 swipes moeten doen om geboorte datums in te kunnen vullen. Verder wordt je als je samen incheckt standaard ver uit elkaar geplaatst terwijl er naast beide stoelen nog een plaats vrij bleek. Je moet dus standaard extra betalen om naast elkaar te zitten. Personeel nors en weinig behulpzaam
Jan
op 10 februari 2020
bestemming: Italië / Italië, reisperiode: februari 2020
Zeer klantonvriendelijk personeel, willen je niet helpen
Evan
op 31 januari 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: januari 2020
Ryanair is een vreselijk bedrijf. WIj twijfelden bij de terugvlucht vanuit Marokko of we teveel bagage hadden dus waren met opzet heel erg op tijd naar de luchthaven in Marrakech gegaan om dit te overleggen (3 uur van tevoren!). De medewerkers van Ryanair waren ontzettend onvriendelijk, kortaf en totaal niet behulpzaam. We moesten bijna 60 euro per persoon betalen omdat we niet online hadden ingecheckt, terwijl we dit juist hadden gedaan zodat we konden overleggen hoe we de bagage mee zouden kunnen nemen. Er staat in een mail ergens in kleine letters weggestopt dat je moet betalen voor inchecken op de luchthaven, maar dit valt helemaal niet op. Daarnaast is er geen andere vluchtmaatschappij die zo misbruik probeert te maken van mensen én is het zo'n hoog bedrag dat ik mij niet kan voorstellen dat dit enkel het dekken van kosten is (in veel gevallen zelfs een stuk duurder dan de tickets die ze verkopen).
Er was totaal geen overleg mogelijk en er was totaal geen sprake van redelijkheid. Het enige dat ons werd verteld is dat we naar een andere balie moesten lopen om voor 60 euro per persoon in te checken en de hoofdprijs te betalen voor een extra tasje. Echt schandalig hoe dit bedrijf hoopt op foutjes van mensen en hier bovenop springt en de hoofdprijs voor vraagt. Ik ga nooit meer met Ryanair vliegen!
Anneke Roeleveld
op 23 januari 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2020
Een vertraging op de terugreis waarbij wij tussendoor van vliegtuig moesten wisselen en die uiteindelijk 10 uur heeft geduurd. De passagiers werden slecht/niet op de hoogte gehouden. De tien uur waren zonder drinken en eten en dus onmenselijk. Toen er een kar met eten en drinken beschikbaar kwam moest er zelfs voor water dik betaald worden. Personeel is niet professioneel en onvriendelijk. Uiteindelijk op een luchthaven in Keulen geland waarna we nog 2,5 uur in een bus moesten zitten naar Eindhoven. Door het tijdstip ging er geen OV meer en waren alle hotels in de omgeving volgeboekt. Wij kwamen door alles een dag later thuis.
Hans Stieber
op 15 januari 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2019
Heenvlucht 3 uur onnodig in vliegtuig moeten wachten en de retourvlucht werd 1 dag voor vertrek gecanceld (waarschijnlijk door overboeking)
Kees
op 14 januari 2020
bestemming: Marokko / Tanger, reisperiode: januari 2019
Vreselijke vliegtuigmaatschappij!! 160 euro teveel aan bagage moeten betalen heb het willen annuleren maar krijg GEEN één rode cent terug behalve een sorry waar ik natuurlijk niets aan heb. SCHANDALIGGGG voor mij NOOIT meer Ryanair
J. van Erp
op 2 januari 2020
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: december 2019
Vlucht moest gisteren uitwijken naar Keulen ivm mist. Daar was geen info beschikbaar en geen vervoer naar Eindhoven. Opgelost door touringcar bedrijf van Gompel i.p.v. door Ryanair
Anna
op 18 december 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2019
Mijn vlucht van RyanAir is gecanceld. Verschrikkelijjke klantenservice, niemand die mij verder helpt. Na 2,5 uur proberen om de vlucht te herboeken, nog steeds niks opgeschoten. De melding van de cancellation enkel via sms ontvangen, voor de rest 0 informatie. Duidelijke uitspraken over vergoedingen worden ook niet gedaan. Absoluut een afrader deze maatschappij.
Wim
op 13 december 2019
bestemming: Marokko / Fès, reisperiode: december 2019
Ik heb al vaker gevlogen en mij nog vaker geërgerd aan deze maatschappij die er een kunst van maakt om je steeds weer extra te laten betalen. Dat was tot voor kort steeds met veel moeite gelukt, maar nu was het dus niet meer mogelijk handbagage mee te nemen, daarvoor moest je priority vliegen. Dit geboekt voor de heenvlucht, maar voor de terugvlucht was het niet meer mogelijk om met priority te vliegen. Daarom extra kosten moeten maken om 2 kleine koffers in de ruimbagage te krijgen. Hierdoor extra vroeg op de luchthaven moeten inchecken en wachten op de koffers na landen. In totaal ongeveer 100 euro aan extra kosten gehad. Daarom is dit toch echt de laatste keer dat ik met ryanair vlieg.
Peggy
op 23 november 2019
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: november 2019
Ik had via de ryanair site een transfer met plusairportline geboekt naar hotel en betaald en krijg nu mail dat ze niet rijden en ook geen geld terug krijg
Ron
op 20 november 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019
Slechtste ervaring met luchtvaartmaatschappij ever. Landing is na uren vertraging vanaf Tenerife niet in Dusseldorf, zoals geboekt, maar in Keulen. Beloven bussen die niet komen en laten je midden in de nacht aan je lot over. Taxikosten worden niet vergoed want je kan vertraging claimen en EUClaim wordt niet gehonoreerd omdat Ryanair zegt dat ze geen bus beloofd hebben en je direct een taxi had kunnen nemen en je dan geen 3 uur vertraging had gehad.
Als iedereen met slechte ervaring principieel niet meer met Rynair vliegt is het snel over met deze oplichters. Ik vlieg in ieder geval NOOIT meer met Ryanair.
Anoniem
op 20 november 2019
bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: november 2019
Schande, €55 voor een instapkaart omdat je zelf geen email uit hun systeem hebt ontvangen om in te stappen.
Guy
op 12 november 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: november 2019
De reis op zich was fantastisch. Het reizen naar heel wat minder door de gebrekkige service van Ryanair. Na het online inchecken nog bij betalen voor kleine bagage, wat perfect onder de stoel kon of in de bagageruimte bovenaan de zetels, is zuiver geld uit de mensen hun zakken jagen.
Jeffrey
op 10 november 2019
bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: november 2019
Heel veel verborgen kosten. Ryanair probeert echt uit alles een slaatje te slaan... geen stoel meer, geen koffer meer, echt alles moet extra betaald worden. En als het nu allemaal goed geregeld was, maar vliegtuigen zijn krap, service is ver te zoeken, niets inbegrepen aan boord. Onder aan de streep betaal je hetzelfde als bij KLM, alleen daar zit je wel goed, krijg je nog wat hapjes en drankjes en weten ze wat service inhoudt.
Marijn Tangelder
op 7 november 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: november 2019
Online ingecheckt, bleek op de luchthaven niet zo te zijn. Moest €55 betalen om in te checken. De rekening was voor mij terwijl de site niet goed werkte.
Jolijn scholten
op 6 november 2019
bestemming: Portugal / Lissavon, reisperiode: november 2018
Toen wij aankwamen op het vliegveld moesten wij opeens onze koffers laten inchecken voor 25 euro per stuk. Dit zijn kleine koffertjes die normaal gesproken, bij elke andere vliegtuigmaatschappij, gewoon mee mogen in de cabine. Belachelijk! Vervolgens werden wij gewezen op ryanair priority dat zou voordeliger zijn en de koffers zouden dan alsnog mee mogen. Toen wij dit wilde bestellen kregen wij te horen dat dit op was? Nergens is te vinden dat er een beperkt aantal priority abonnementen beschikbaar zijn. Vervolgens werden wij van het kastje naar de muur gestuurd en moesten wij uiteindelijk 25 euro per koffer betalen. (Wat ook nog eens niet met een normale pinpas kon waardoor wij eerst een pinautomaat moesten opzoeken.) Toen wij eindelijk door de douane waren kwamen wij ook nog eens in tijdnood doordat wij een uur!!!! Bezig zijn geweest met het inchecken van de koffers. Toen wij als allerlaatste in het vliegtuig aankwamen, bleek ook nog eens dat er voldoende ruimte was om nog een aantal kleine trolleys kwijt te kunnen. Bozer kon je ons niet krijgen op dat moment.
Ruud Evertsen
op 6 november 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: november 2018
Het online inchecken werkte niet, vervolgens alleen bereid om boardingpass te overhandigen à € 55 pp. Reclameren? Vergeet het maar! Ooit nog met Ryan Air? Vergeet het maar!
Ann
op 3 november 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: januari 2019
Schandalig... geen info over een vlucht met meer dan vier uur vertraging! Nooit meer Ryanair voor mij!
Marina
op 1 november 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2019
Volgens hun regels, mag je niet vliegen met een e-kaart( Belgische verblijfsvergunningen) maar heb wel Portugees nationaliteit. (Eu-burger) Helaas had ik deze pas vergeten, en mocht dus niet boarden. Mocht ik in Ierland staan (waar ryanair hun hoofdzetel heeft)met mijn e-kaart. Kan ik met eender welke maatschappij in europa reizen. (Buiten ryanair) Hun conclusie, minder gewicht gaat mee, dus meer profit. Ryanair heeft teveel kleine regels, die niet klantvriendelijk zijn. En dan begrijp ik het personeel die bij god niet weet ergens inschreven staan om de kosten te drukken, en hun letterlijk en figuurlijk te gebruiken. Ryanair jullie hebben een klein klantje verloren.
Alice
op 25 oktober 2019
bestemming: Engeland / Stansted, reisperiode: oktober 2019
Ik vlieg nooit meer met Ryanair.
Na een complete puzzel op internet eindelijk alles geregeld, wordt je 2 minuten voordat je het vliegtuig instapt geconfronteerd met 160 euro extra betalen. Dit omdat er 1 ticket niet op doopnaam staat. Het interesseert Ryanair werkelijk niet dat of je nu meevliegt of niet. 10 seconde werk extra voor het personeel en met droge ogen 160 euro rekenen.
Gerrie Hekman
op 24 oktober 2019
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: oktober 2019
Bij het reserveren van de vliegtuigstoelen kreeg ik geen stoelnummer en kon dus niet inchecken. Om vervolgens in te te kunnen checken moest ik opnieuw betalen. Ik heb een klacht ingediend bij ryanair, maar ze blijven ondanks een bankafschrift met het bewijs, bij hoog en bij laag vol houden dat ze maar twee betalingen hebben binnengekregen.
Han Rohof
op 24 oktober 2019
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2019
Ik moest vooraf online inchecken.
Ik heb via de pagina van Ryanair ingecheckt (via de knop inchecken) en de stoelen gereserveerd en betaald.
De knop (inchecken) kon ik later niet meer bedienen, je zou denken nu ben ik ingecheckt, maar dit is NIET waar.
ZORG DAT JE EEN BOARDING PAS HEBT, dan ben je pas ingecheckt.
TIP: Het gemakkelijkst gaat alles als je de APP download en hier je instapkaart regelt.
Ryanair bedankt dat ik extra €110 moet betalen voor het “inchecken”
ps Ben niet de eerste en zekers niet de laatste. Dus mensen let hierop!!!!
MO
op 23 oktober 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2019
Hele, hele slechte ervaring.
Man en dochter zijn terug uit ibiza, zoon zit er nog.
Op heenreis kwamen ze erachter dat op reis document de roepnaam van mijn zoon stond, terwijl op id bewijs zijn doopnaam staat.
hiervoor heeft mijn man €160,00 voor moeten betalen, maar dan was het ook gelijk geregeld voor de terugreis.
Staan ze gisteren 6 uur van te voren op vliegveld bij ibiza, geven ze het aan bij de balie. Geen probleem, komt goed...
Ze waren overal al doorheen, alleen moesten ze nog door de boarding.
Door vertraging konden daar pas op het laatste moment doorheen.
Wordt er op een gemene misselijkemanier gezegd dat hij niet mee mag.
Absurd gewoon!!!!!
Wij raden niemand aan om met deze vliegmaatschappij te vliegen!!!
Het zijn een stelletje oplichters!!!
Jan
op 19 oktober 2019
bestemming: Roemenië / Boekarest, reisperiode: oktober 2019
Wat een slechte service bij Ryanair. Tijdens het online inchecken, 48 uur vóór het geplande vertrek, kom ik er achter dat onze vlucht niet doorgaat, maar is vervroegd naar eergisteren !!. Inchecken heeft dus geen zin.... De retourvlucht is ook vervroegd, zodat we uiteindelijk van de geplande vijf dagen verblijf in Boekarest er één dag over blijft. Er zijn namelijk drie dagen lang geen vluchten meer. Dat is volledig onacceptabel, omdat reeds lang van tevoren deze reis was gepland vanwegen afstemming van diverse vakanties.
Daarnaast is het onbegrijpelijk dat er over de wijziging van de planning niets is gecommuniceerd, op geen enkele manier, geen mail, geen berichten op de website, geen e-mail.
Als je voor inchecken op het vliegveld gekozen zou hebben, sta je daar dus helemaal voor niets!! Ook de overige reserveringen, hotel, parkeren enz moeten nu worden geannuleerd.
Zo'n vliegmaatschappij kan beter maar snel verdwijnen uit de aanbieders van vliegreizen.
Begrijp je de boosheid?
Wijnand groen
op 8 oktober 2019
bestemming: , reisperiode: oktober 2019
Ryanair is in mijn ogen een criminele organisatie denk je een leuk en prijsvriendelijk reis gevonden te hebben wordt je daarna gedwongen allerlei onduidelijk bedragen extra te betalen. Mensen als ik u een goed advies mag geven BOEK GEEN REIZEN MET RYANAIR u wordt op 100% zeker belazerd.
Ben
op 6 oktober 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2019
Fijn een goedkoop ticket gevonden voor 48 euro heen en terug. Om 7u10 is onze vlucht, om 4u wilden we online inchecken. Bij het inchecken vragen ze om uw document(id kaart)nummer maar hier konden we gewoon niets invullen dus inchecken ging niet. Op de luchthaven het probleem uitgelegd maar alsnog 55 EURO PER PERSOON voor enkel handbagage! Pure afzetterij
Renee
op 3 oktober 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2019
Heenreis; 1 uur vertraging op een 2 uur durende vlucht. Terugreis; 1,5 uur vertraging op dezelfde vlucht. Slecht geregeld
Ari
op 3 oktober 2019
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2018
K*t ervaring, de prijzen lijken heel aantrekkelijk tot dat je het vliegtuig in wilt met je handbagage. In Eindhoven betalen we voor de handbagage €50 omdat we geen priority geboekt hadden van tevoren. Dit stond heel erg onduidelijk aangegeven op de site. Bij de terugreis bleek dat we zelfs nog een keer moesten betalen voor onze kleine koffers.
Gejees
op 2 oktober 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2019
Wat een gedoe met die bagage regeltjes. Een trolley op de heen reis geen bezwaar, op de terugweg moesten we daar €25,- pp voor bijbetalen. Nooit meer Ryanair
Goetghebeur
op 21 september 2019
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: september 2019
Maffia zijn het,lekker prioriteit sold out zetten op het net en dan 2 maal 25 euro betalen voor de terugreis.Aanspreekpunt,geen verhaal,the rules are the rules.Nooit meer ryanair
Jeroen mechelsen
op 19 september 2019
bestemming: Italië / Brindisi, reisperiode: september 2019
De reis moet nog beginnen/ ik moet zelfs nog naar het vliegveld, maar ben er nu al helemaal klaar mee. Niet normaal hoeveel verborgen kosten er zijn. Allemaal niet verplicht, maar eigenlijk wel indien je:
- naast je reisgezelschap zitten (ze plaatsen je dus serieus niet naast elkaar, ook al is er wel ruimte);
- geen risico lopen per persoon € 75,- extra te betalen wegens de beperkte tijd dat online inchecken beschikbaar is voor niet-stoelkiezers;
- meer meenemen dan één schone onderbroek.
- Niet helemaal gek worden van de ondoorgrondelijke extra ‘aanbiedingen’ die je na lang zoeken kan skippen, om door te gaan met je boeking.
Kies dan alsjeblieft voor een andere maatschappij. Voor mij nooit meer Ryanair en volgende keer weer lekker met Transavia.
Luc
op 14 september 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2019
Mooi meer Ryain air!! We moeten nog vertrekken maar zijn er nu al klaar mee. Natuurlijk ligt de schuld bij mijzelf door een goedkope ticket te bestellen maar dit slaat werkelijk nergens op. Vraag gewoon standaard iets meer voor een ticket maar doe niet moeilijk om een rolkoffertje. Het kost je klauwen extra met geld. De uitleg is ook niet duidelijk.
Jammer om zo op vakantie te moeten gaan. Echt de laatste keer !!!!!
Straks moet je nog betalen als je een jas aan hebt, 2 euro voor toilet gebruik, zuurstofmasker 10€ graag op voorhand betalen, in noodgevallen wordt de prijs helaas 25€ voor kleine kinderen 15 euro. Let wel op dat u eerst zelf een masker aanschaft. Oja vergeet bij de toilet niet voor 1 euro toiletpapier te kopen. Een dekentje 10€ maar die hebben we niet.
Kelly
op 10 september 2019
bestemming: België, reisperiode: augustus 2019
Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, OH JAWEL 25 BALLEN. Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.
Jan
op 9 september 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019
We hebben een vreselijke vlucht gehad voordat we het vliegtuig in mogten moesten we eerst 160 euro bij betalen per persoon we konnen geen koffers bijboeken ook was het asortiment in het vliegtuig veelste duur een kopje heet water €4,80 de cabin crew was totaal niet vriendelijk er was erg veel gedoe met inchecken we werden ook automaties uit elkaar geplaatst en we hadden ook nog eens een uur vertaging en boven dien ook nog eens een KUT vlucht gehad voor ons nooit meer ryanair !!!
Susanne
op 9 september 2019
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: september 2018
Bij het kopen van een ticket stond er dat we een kleine koffer mochten meenemen. Nu blijkt rayanair zelf andere maten van ‘kleine koffers’ te hanteren dan de standaard maat die door alle andere maatschappijen worden gehanteerd, waardoor we 25 euro moesten betalen. Heel misleidend en vies hoe ze hun geld willen verdienen. Vervolgens wordt het koffertje ook nog in het ruim gelegd waardoor we lang moesten wachten om hem terug te krijgen. Daarnaast bleken andere wel het zelfde formaat koffer in het vliegtuig te mogen meenemen.
Zeer onduidelijke regels waardoor je snel te veel geld betaald. Oplichterij vind ik het.
Nancy
op 8 september 2019
bestemming: Spanje / La pineda, reisperiode: september 2019
De reis is nog niet begonnen maar nu al ergernis ! Bagage geboekt en nog prioriteit plus 2 erbij geboekt ! Wordt het alleen voor de terugreis ingepland voor 24 euro ! Wat heb ik daar nu aan dan moet ik ook nog ‘n koffer van 10 kg bij gaan boeken voor de heenreis ! Kost weer extra geld 25 euro ! Inmiddels met stoelreservering erbij en dus bagage totaal dan 170 euro kwijt !! Waar hebben we het over ! Nooit geen Ryanair mee voor ons, schandalig Ryanair dat u mensen zo uitbuit en niets doet aan deze wantoestanden !!
Hakima
op 5 september 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2019
Waardeloosssss!! Achteraf van alles bij moeten betalen, je stoel en je ****ing handbagage 25 eurooooo! Oplichters nooit meerrrrrrr. Nu buiten staan in de kerosine lucht en regen op Eindhoven AirPort staan omdat ze het vliegtuig moeten schoonmaken ezelsssss. Buiten in de kou en regen yoehoeee we gaan op vakantie!!
Eldardaa
op 1 september 2019
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: september 2019
Kunt u mij uitleggen hoe je voor je handbagage 25 euro moet betalen .dieven zijn het
Noell verdonk
op 31 augustus 2019
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2019
Als eerst kregen we een bericht dat de vlucht vertraagd was van 20:05 naar 02:00. Niet leuk maar moesten het er maar mee doen zonder verdere info gekregen te hebben moest ik elk half uur bellen om zelf een update te krijgen
Elke keer kreeg ik een andere tijd te horen .
Om 00:00 ben ik naar de luchthaven gegaan (vroegtijdig nog wel ) eenmaal bij aankomst waren alle incheck balies gesloten en konden we ons niet inchecken voor de vlucht. ook Kon ik me koffer die in het ruim bagage gedeelte zou moeten meenemen als handbagage terwijl ik vloeistoffen mee had die normaal mee mogen maar omdat het nu mee moest als handbagage omdat ik de koffer niet kon afgeven . Ik moest alles van vloeistof of voorwerpen die niet veilig waren weggooien waar veel geld in zat . Eenmaal bij de Gates moest ik nog langer wachten om wat te horen dan ik ooit had gedacht een iemand zei dat om 3 uur de vlucht zou gaan, de ander zei dat we om half 4 konden boarden . Niks van dat bleef waar te zijn en het voelde alsof ze ons aan het lijntje hielden.
Eindstand een hele stressvolle nacht en vlucht gehad.
Ik heb veel meegemaakt maar dit heb ik nog nooit meegemaakt .ik wens dit niemand toe en ik ga nooit meer met RyanAir & of LaudaMotions vliegen
Het meest verschrikkelijke is mij overkomen en laat het niet nog eens zo gebeuren
Een horror nacht beleefd
Kliko
op 28 augustus 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2018
Ik zal iedereen afraden om met deze paupermaatschappij te gaan. Achteraf had ik liever de auto gepakt naar Faro, zo gestoord was deze vlucht. Overigens gezien het personeel tot op het bot wordt vernederd, zou ik ook voor je veiligheid aanraden om deze prijsvechters heel erg links te laten liggen. Ik wil niets suggereren, maar gezien de lompe onbeschofte en asociale houding van het personeel naar hun klanten... dat kan geen gezonde werksfeer zijn. Overigens de laatste keer met Laudamotion gevlogen, ook van Ryanair, maar een hele verademing, niet zozeer het online inchecken(gaat via ryanair) maar wel het personeel.
Claudia
op 22 augustus 2019
bestemming: Duitsland / Bremen, reisperiode: augustus 2019
Altijd vertraging van minimaal 30 minuten. Stoelen die voor geen meter zitten, ontzettend veel onduidelijkheid over bagage. Nooit weer met ryanair
Romy
op 16 augustus 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2019
Wat een vreselijke organisatie. “Lage prijzen” maar wel achteraf nog voor vanalles betalen. Onduidelijk hoe je nu je bagage mee kan krijgen. Uiteindelijk nog net voor mijn vlucht gekeken op Google (omdat in de mail / ticket hier niks over staat) en bleek dat ik nog handbagage bij moest kopen. Gedaan door priority a €15 te kopen. Werd 2x in mijn winkelmandje gedaan dus 1x verwijderd. Eenmaal afgerekend zag ik dat je dit 2x moest hebben, voor de heen én terugvlucht. Daarna nooit meer de mogelijkheid gehad om dit bij te kopen dus moest ik voor €20 ruimbagage van 10kg kopen..... en niemand bereikbaar alleen een chatbot. NOOOIT meer Ryanair voor mij.
Karin de Laat
op 13 augustus 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019
De reis moet nog plaatsvinden en ik ben al he-le-maal klaar met Ryanair. Tijdens het betaalproces schiet er een error in de site. Kan gebeuren, ik vul enigszins geirriteerd nogmaals alle gegevens in en verbaas me over het feit dat in deze 15 min verschil mijn vlucht al 10 euro duurder is geworden. Ik wil wederom betalen en krijg de melding dat deze boeking al bestaat. Geen bevestiging ontvangen en geen betaling gedaan. Je snapt het al, als ik de klantenservice bel a 90 cent per minuut krijg ik eerst een toneelstukje dat ik mijn naam 18 x moet spellen (en de teller tikt maar door) En vervolgens sluit mevrouw het gesprek af met, nee er is geen boeking op je naam in ons systeem, probeer het maar nog een keer. Ik leg haar uit dat ik wel een bevestiging heb ontvangen van de parkeerplaats die ik als ADD ON heb bijgeboekt. Vervolgens krijg ik een grote bek dat we het nu over vliegtickets hebben en dat dat iets heel anders is als een parkeerticket. Ik doe nog één verwoede poging om haar de situatie uit te leggen, maar schijnbaar is dinsdagochtend 09:00 geen goede tijd om te bellen met India want mevrouw verbreekt gewoon de verbinding. WORST KLANTENSERVICE ERVARING EVER!!!!!!!
eindstand: ik heb een telefoonrekening van + 10 euro
Ik heb een reservering voor mijn auto parkeren op het vliegveld a 30 euro
Ik heb geen vliegtickets en ik kan ze niet boeken want ik sta al ergens in het systeem.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Khalid saoud
op 11 augustus 2019
bestemming: Italië / Italië, reisperiode: juli 2019
Slechte ervaringen door slecht service, ze denken alléén maar hoe kunnen ze van kleine foutjes mensen bestolen.
Sherida
op 9 augustus 2019
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2019
Vandaag teruggekomen uit Milaan. Prima vlucht, maar alles er om heen waardeloos. Betalen voor handbagage, problemen met inchecken koffers terugreis. Onbereikbaar. Voor mij geen Ryanair meer.
Jantien
op 8 augustus 2019
bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019
Ik reis ongeveer 5x per jaar met Ryanair naar Portugal. Met handbagage en handtas. Alles staat duidelijk beschreven wat maten, inchecken en prijzen betreft. Veel klachten wat ik hier lees is te wijten aan het feit dat mensen NIET GOED lezen en voor het gemak dan Ryanair de schuld geven..Ik zit prima in het vliegtuig met altijd vriendelijk personeel. En nee, ik heb geen aandelen.
Joyce
op 2 augustus 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2019
Ryanair is doorgeslagen in het uitbuiten van klanten. Ze delen bewust mensen niet langs elkaar in om ze hier vervolgens geld voor te kunnen vragen. Zo wordt goedkoop vanzelf duurkoop. Voor mij nooit meer een reis met Ryanair.
Judith de Knegt
op 1 augustus 2019
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2019
We werden heel klantvriendelijk geholpen. Als je vragen had, werd daar fijn op gereageerd. Op het vliegveld en in het vliegtuig zelf. Op deze manier konden mijn dochter en ik toch naast elkaar zitten:)
Martin
op 1 augustus 2019
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2019
5 euro betalen voor een lauw blikje heineken afzetters!
Taha
op 14 juli 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: februari 2019
Slechte service! Ze verkopen ticket dan moet je voor heel veel ook betalen. Je bespaar een taal cents maar dan betaal je veel meer!
Anna
op 11 juli 2019
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juli 2019
Zeer slechte ervaring met Ryanair. Ze informeren je niet juist. Je kunt vantevoren niet inchecken, zodat je op het vliegveld extra moet betalen € 55.-- per persoon. Het geeft heel veel stress als je in het buitenland bent en je wilt inchecken en het lukt maar steeds niet. Systeem van Ryanair zorgt er wel voor dat dit niet lukt zodat je op het vliegveld extra moet betalen. Om woest van te worden. Zeer klantonvriendelijk. Ik betaal liever meer dan ooit nog met Ryanair te vliegen.
W. Neef
op 6 juli 2019
bestemming: Italië / Cagliari, reisperiode: juli 2019
Wat een paupermaatschappij is het toch. Tussen een stroom spammailtjes had ik kennelijk moeten lezen dat online inchecken verplicht is. 60 euro pp extra kosten voor inchecken op het vliegveld voor een vlucht van iets meer dan een uurtje. Als er andere opties waren geweest hadden we nooit ryanair gevlogen, en nu zeker nooit meer. Ryanair zou zich dood moeten schamen voor hun misleidende en klanthatende praktijken. Walgelijk.
Feoumje Ayal
op 4 juli 2019
bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019
Ik heb twee keer een ticket moeten boeken. De eerste was geannuleerd door een misleidende mail. Restitutie kon ik krijgen voor een vertraging van meer dan twee uur. Leuk denk je dan. Ei delijk es een bedrijf die een netjes aanbod doet. Nee hoor, ze gaven me een bedragje terug voor het geheel annuleren van de heenvlucht mijn geboekte retour. Nu kon ik een enkeltje bij boeken die nog duurder was dan de geheel geboekte retour. Mr. Cole Ryan heeft 8 miljoen op zijn naam staan. Ach hoe zou hij toch aan al dat geld zijn gekomen?
Wendy
op 21 juni 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019
We hadden op de terugweg een vertraging van een halve dag. We kregen op het vliegveld tegoed bon van 10euro pp. Bij thuiskomst claim ingediend en ja we hebben 800 euro terug gestort gekregen. Iedere vliegtuigmaatschappij heeft wel mankementen. Maar geef mij maar Ryanair. Ze lossen het tenminste goed op.
Rwin
op 19 juni 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019
Wat een waardeloze maatschappij. Informatie op vliegveld omtrent vertraging ronduit slecht. Eenmaal in vliegtuig. Wederom vertraging. Comfort in vliegtuig ook waardeloos. Tip: betaal ietsje meer en kies een andere luchtvaarmaatscappij.
Rob
op 13 juni 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019
Vanwege de zeer zeer zeer slechte service van Ryanair.
2x moeten betalen voor de bagage. Zeer onvriendelijke personeel.
Geprobeerd om contact te krijgen met Ryanair via de website en de
telefoon. Wordt gewoon niet gereageerd door de firma. Ze pretenderen goedkoop te zijn maar zijn gewoon duur door de te volgen procedure van bagage afhandeling.
gewoonweg schandalig. dat hier niets aan wordt gedaan.
Wilma White
op 13 juni 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juni 2019
Onmogelijk de vlucht te veranderen, wat binnen 48 uur gratis zou zijn. Het was niet mogelijk een datum in te typen, de cijfers veranderden ik typ in 20-06-2019 en dan kwam er bijv. 10-09-2021 te staan, heb er 45 minuten aan besteed, de helpdesk gebeld en toen we er bijna uit waren werd de verbinding verbroken. Heel slecht dit!
Frits
op 13 juni 2019
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019
Opgelicht!
Online inchecken met handbagage kon niet meer 2 dagen voor vertrek. Kon alleen handbagage in ruim meenemen. Moest daarvoor 12 eur betalen.
Eenmaal aan de balie bij afgifte tasje moest ik NOG EENS 55 eur betalen. Daarover stond niets vermeld bij het online inchecken. Stond WEL in de algemene voorwaarden zeggen ze. Alle mensen voor ons moesten ook 55 EXTRA betalen!
Totaal: 67 eur voor een rugzak van 7 kilo
Oplichters!
Orlanda van Bossé
op 31 mei 2019
bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: mei 2019
Personeel heel erg onvriendelijk en bot op Zaventem. Priority bijgekocht bij het inchecken, echter toch nog bij de gate nog 50 euro extra moeten betalen, omdat mijn trolley 56,5 ipv 55cm hoog is. Zonder verdere uitleg. En geen betalingsbewijs ontvangen. Bij de terug reis vanuit Girona heb ik dit gemeld. En werd er gezegd dat ik helemaal niet hoefde te betalen. Mijn trolley past prima in de cabine.
Soer
op 27 mei 2019
bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: mei 2018
Slechte maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.. alles kost extra zelfs je handbagage. Priority boarding my ass..gewoon in de zelfde rij staan als alle andere. En daar betaal je dus gewoon voor en niet zo weinig.
En dan kom je het vliegtuig in en moet je handbagage nu in 1 keer in het ruim omdat bij het inchecken die vent er een gele sticker op had geplakt en niks zei..
Onvriendelijk personeel en niks zeggen helemaal geen info..
En dan nog te laat vertrekken ook.
Nee dit was de eerste en aller laatste keer met ryanair echt heel slecht.
Ze beloven een goedkoop ticket maar voordat je eindelijk in de lucht zit ben je al het dubbele kwijt aan geld.
Eigelijk gewoon de reinste oplichting.
Ik geef het eigelijk een -5 maar dat kan niet.
Heel erg slecht dat ryanair.
Ik zou dat nooit adviseren aan niemand niet.
Micha Van Dijk
op 25 mei 2019
bestemming: Malta / Valletta, reisperiode: mei 2019
Ik kan niet mee op het vliegtuig aangezien ik onder de 16 ben dus nu mag ik niet mee dit slaat echt nergens op.
Volgend Ryanair moet je de vlucht kopellen wat nergens in enkele mail vermeld wordt, en als je probeert te bellen hangen ze je op.
Ik vind hey belachelijk dat deze vliegmaatschappij nog bestaat en hier gewoon mee wegkomen.