Reviews over Ryanair

Pagina 2 van 4 met 390 resultaten

op 9 maart 2020 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2020

3daagse reis werd een 1 daagse reis door geannuleerde vluchten. Omboeken andere bestemming mag niet. Klantenservice reageert niet. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 maart 2020 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2020

Paar keer geprobeerd over meerdere dagen online in te checken. Werd steeds uit systeem gemikt. Daarna niets meer gehoord op bericht. Op de luchthaven gewoon 110,- afrekenen voor 2 tickets inchecken wat 1 minuut tijd kost. En dan de ‘dames’ achter de balie; toonbeeld van slechte service! Goed begin van een gezellig weekend .... Al eerder problemen gehad met Ryanair. Nu écht nooit meer! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 4 maart 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: maart 2020

Schandalig ik betaal liever 1000 euro bij zodat ik met een ander maatschappij kan reizen! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 1 maart 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Plaatsen koppels expres uit elkaar zodat je bij moet betalen. Voor een rol koffer betaal je 25 euro extra bij instappen. Hierdoor vertrekt het vliegtuig veel te laat. Personeel is zeeeer onvriendelijk. Goedkoop is duurkoop bij ryanair.

  • Algemeen 1
op 22 februari 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Onvriendelijk personeel en ze zetten koppels expres uit elkaar, zodat je extra bij moet betalen om naast elkaar te zitten.

  • Algemeen 5
op 21 februari 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: februari 2020

Inchecken website niet mogelijk! Moest 55€ p.p. bij balie extra betalen!!

  • Algemeen 1
op 17 februari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: februari 2020

Bijzonder slechte ervaring zeer gebruikersonvriendelijke website voor inchecken. Voor 2 personen 1400 swipes moeten doen om geboorte datums in te kunnen vullen. Verder wordt je als je samen incheckt standaard ver uit elkaar geplaatst terwijl er naast beide stoelen nog een plaats vrij bleek. Je moet dus standaard extra betalen om naast elkaar te zitten. Personeel nors en weinig behulpzaam

  • Algemeen 2
op 10 februari 2020 bestemming: Italië / Italië, reisperiode: februari 2020

Zeer klantonvriendelijk personeel, willen je niet helpen

  • Algemeen 1
op 31 januari 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: januari 2020

Ryanair is een vreselijk bedrijf. WIj twijfelden bij de terugvlucht vanuit Marokko of we teveel bagage hadden dus waren met opzet heel erg op tijd naar de luchthaven in Marrakech gegaan om dit te overleggen (3 uur van tevoren!). De medewerkers van Ryanair waren ontzettend onvriendelijk, kortaf en totaal niet behulpzaam. We moesten bijna 60 euro per persoon betalen omdat we niet online hadden ingecheckt, terwijl we dit juist hadden gedaan zodat we konden overleggen hoe we de bagage mee zouden kunnen nemen. Er staat in een mail ergens in kleine letters weggestopt dat je moet betalen voor inchecken op de luchthaven, maar dit valt helemaal niet op. Daarnaast is er geen andere vluchtmaatschappij die zo misbruik probeert te maken van mensen én is het zo'n hoog bedrag dat ik mij niet kan voorstellen dat dit enkel het dekken van kosten is (in veel gevallen zelfs een stuk duurder dan de tickets die ze verkopen).

Er was totaal geen overleg mogelijk en er was totaal geen sprake van redelijkheid. Het enige dat ons werd verteld is dat we naar een andere balie moesten lopen om voor 60 euro per persoon in te checken en de hoofdprijs te betalen voor een extra tasje. Echt schandalig hoe dit bedrijf hoopt op foutjes van mensen en hier bovenop springt en de hoofdprijs voor vraagt. Ik ga nooit meer met Ryanair vliegen!

  • Algemeen 1
op 23 januari 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2020

Een vertraging op de terugreis waarbij wij tussendoor van vliegtuig moesten wisselen en die uiteindelijk 10 uur heeft geduurd. De passagiers werden slecht/niet op de hoogte gehouden. De tien uur waren zonder drinken en eten en dus onmenselijk. Toen er een kar met eten en drinken beschikbaar kwam moest er zelfs voor water dik betaald worden. Personeel is niet professioneel en onvriendelijk. Uiteindelijk op een luchthaven in Keulen geland waarna we nog 2,5 uur in een bus moesten zitten naar Eindhoven. Door het tijdstip ging er geen OV meer en waren alle hotels in de omgeving volgeboekt. Wij kwamen door alles een dag later thuis.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2019

Heenvlucht 3 uur onnodig in vliegtuig moeten wachten en de retourvlucht werd 1 dag voor vertrek gecanceld (waarschijnlijk door overboeking)

  • Algemeen 1
op 14 januari 2020 bestemming: Marokko / Tanger, reisperiode: januari 2019

Vreselijke vliegtuigmaatschappij!! 160 euro teveel aan bagage moeten betalen heb het willen annuleren maar krijg GEEN één rode cent terug behalve een sorry waar ik natuurlijk niets aan heb. SCHANDALIGGGG voor mij NOOIT meer Ryanair

  • Algemeen 1
op 2 januari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: december 2019

Vlucht moest gisteren uitwijken naar Keulen ivm mist. Daar was geen info beschikbaar en geen vervoer naar Eindhoven. Opgelost door touringcar bedrijf van Gompel i.p.v. door Ryanair

  • Algemeen 4
op 18 december 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2019

Mijn vlucht van RyanAir is gecanceld. Verschrikkelijjke klantenservice, niemand die mij verder helpt. Na 2,5 uur proberen om de vlucht te herboeken, nog steeds niks opgeschoten. De melding van de cancellation enkel via sms ontvangen, voor de rest 0 informatie. Duidelijke uitspraken over vergoedingen worden ook niet gedaan. Absoluut een afrader deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 13 december 2019 bestemming: Marokko / Fès, reisperiode: december 2019

Ik heb al vaker gevlogen en mij nog vaker geërgerd aan deze maatschappij die er een kunst van maakt om je steeds weer extra te laten betalen. Dat was tot voor kort steeds met veel moeite gelukt, maar nu was het dus niet meer mogelijk handbagage mee te nemen, daarvoor moest je priority vliegen. Dit geboekt voor de heenvlucht, maar voor de terugvlucht was het niet meer mogelijk om met priority te vliegen. Daarom extra kosten moeten maken om 2 kleine koffers in de ruimbagage te krijgen. Hierdoor extra vroeg op de luchthaven moeten inchecken en wachten op de koffers na landen. In totaal ongeveer 100 euro aan extra kosten gehad. Daarom is dit toch echt de laatste keer dat ik met ryanair vlieg.

  • Algemeen 2
op 23 november 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: november 2019

Ik had via de ryanair site een transfer met plusairportline geboekt naar hotel en betaald en krijg nu mail dat ze niet rijden en ook geen geld terug krijg

  • Algemeen 3
op 20 november 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019

Slechtste ervaring met luchtvaartmaatschappij ever. Landing is na uren vertraging vanaf Tenerife niet in Dusseldorf, zoals geboekt, maar in Keulen. Beloven bussen die niet komen en laten je midden in de nacht aan je lot over. Taxikosten worden niet vergoed want je kan vertraging claimen en EUClaim wordt niet gehonoreerd omdat Ryanair zegt dat ze geen bus beloofd hebben en je direct een taxi had kunnen nemen en je dan geen 3 uur vertraging had gehad.

Als iedereen met slechte ervaring principieel niet meer met Rynair vliegt is het snel over met deze oplichters. Ik vlieg in ieder geval NOOIT meer met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 20 november 2019 bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: november 2019

Schande, €55 voor een instapkaart omdat je zelf geen email uit hun systeem hebt ontvangen om in te stappen.

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: november 2019

De reis op zich was fantastisch. Het reizen naar heel wat minder door de gebrekkige service van Ryanair. Na het online inchecken nog bij betalen voor kleine bagage, wat perfect onder de stoel kon of in de bagageruimte bovenaan de zetels, is zuiver geld uit de mensen hun zakken jagen.

  • Algemeen 1
op 10 november 2019 bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: november 2019

Heel veel verborgen kosten. Ryanair probeert echt uit alles een slaatje te slaan... geen stoel meer, geen koffer meer, echt alles moet extra betaald worden. En als het nu allemaal goed geregeld was, maar vliegtuigen zijn krap, service is ver te zoeken, niets inbegrepen aan boord. Onder aan de streep betaal je hetzelfde als bij KLM, alleen daar zit je wel goed, krijg je nog wat hapjes en drankjes en weten ze wat service inhoudt.

  • Algemeen 1
op 7 november 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: november 2019

Online ingecheckt, bleek op de luchthaven niet zo te zijn. Moest €55 betalen om in te checken. De rekening was voor mij terwijl de site niet goed werkte.

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Portugal / Lissavon, reisperiode: november 2018

Toen wij aankwamen op het vliegveld moesten wij opeens onze koffers laten inchecken voor 25 euro per stuk. Dit zijn kleine koffertjes die normaal gesproken, bij elke andere vliegtuigmaatschappij, gewoon mee mogen in de cabine. Belachelijk! Vervolgens werden wij gewezen op ryanair priority dat zou voordeliger zijn en de koffers zouden dan alsnog mee mogen. Toen wij dit wilde bestellen kregen wij te horen dat dit op was? Nergens is te vinden dat er een beperkt aantal priority abonnementen beschikbaar zijn. Vervolgens werden wij van het kastje naar de muur gestuurd en moesten wij uiteindelijk 25 euro per koffer betalen. (Wat ook nog eens niet met een normale pinpas kon waardoor wij eerst een pinautomaat moesten opzoeken.) Toen wij eindelijk door de douane waren kwamen wij ook nog eens in tijdnood doordat wij een uur!!!! Bezig zijn geweest met het inchecken van de koffers. Toen wij als allerlaatste in het vliegtuig aankwamen, bleek ook nog eens dat er voldoende ruimte was om nog een aantal kleine trolleys kwijt te kunnen. Bozer kon je ons niet krijgen op dat moment.

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: november 2018

Het online inchecken werkte niet, vervolgens alleen bereid om boardingpass te overhandigen à € 55 pp. Reclameren? Vergeet het maar! Ooit nog met Ryan Air? Vergeet het maar!

  • Algemeen 1
op 3 november 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: januari 2019

Schandalig... geen info over een vlucht met meer dan vier uur vertraging! Nooit meer Ryanair voor mij!

  • Algemeen 1
op 1 november 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2019

Volgens hun regels, mag je niet vliegen met een e-kaart( Belgische verblijfsvergunningen) maar heb wel Portugees nationaliteit. (Eu-burger) Helaas had ik deze pas vergeten, en mocht dus niet boarden. Mocht ik in Ierland staan (waar ryanair hun hoofdzetel heeft)met mijn e-kaart. Kan ik met eender welke maatschappij in europa reizen. (Buiten ryanair) Hun conclusie, minder gewicht gaat mee, dus meer profit. Ryanair heeft teveel kleine regels, die niet klantvriendelijk zijn. En dan begrijp ik het personeel die bij god niet weet ergens inschreven staan om de kosten te drukken, en hun letterlijk en figuurlijk te gebruiken. Ryanair jullie hebben een klein klantje verloren.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2019 bestemming: Engeland / Stansted, reisperiode: oktober 2019

Ik vlieg nooit meer met Ryanair.
Na een complete puzzel op internet eindelijk alles geregeld, wordt je 2 minuten voordat je het vliegtuig instapt geconfronteerd met 160 euro extra betalen. Dit omdat er 1 ticket niet op doopnaam staat. Het interesseert Ryanair werkelijk niet dat of je nu meevliegt of niet. 10 seconde werk extra voor het personeel en met droge ogen 160 euro rekenen.

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2019 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: oktober 2019

Bij het reserveren van de vliegtuigstoelen kreeg ik geen stoelnummer en kon dus niet inchecken. Om vervolgens in te te kunnen checken moest ik opnieuw betalen. Ik heb een klacht ingediend bij ryanair, maar ze blijven ondanks een bankafschrift met het bewijs, bij hoog en bij laag vol houden dat ze maar twee betalingen hebben binnengekregen.

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2019

Ik moest vooraf online inchecken.
Ik heb via de pagina van Ryanair ingecheckt (via de knop inchecken) en de stoelen gereserveerd en betaald.
De knop (inchecken) kon ik later niet meer bedienen, je zou denken nu ben ik ingecheckt, maar dit is NIET waar.
ZORG DAT JE EEN BOARDING PAS HEBT, dan ben je pas ingecheckt.

TIP: Het gemakkelijkst gaat alles als je de APP download en hier je instapkaart regelt.
Ryanair bedankt dat ik extra €110 moet betalen voor het “inchecken”
ps Ben niet de eerste en zekers niet de laatste. Dus mensen let hierop!!!!

  • Algemeen 5
op 23 oktober 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2019

Hele, hele slechte ervaring.
Man en dochter zijn terug uit ibiza, zoon zit er nog.
Op heenreis kwamen ze erachter dat op reis document de roepnaam van mijn zoon stond, terwijl op id bewijs zijn doopnaam staat.
hiervoor heeft mijn man €160,00 voor moeten betalen, maar dan was het ook gelijk geregeld voor de terugreis.
Staan ze gisteren 6 uur van te voren op vliegveld bij ibiza, geven ze het aan bij de balie. Geen probleem, komt goed...
Ze waren overal al doorheen, alleen moesten ze nog door de boarding.
Door vertraging konden daar pas op het laatste moment doorheen.
Wordt er op een gemene misselijkemanier gezegd dat hij niet mee mag.
Absurd gewoon!!!!!
Wij raden niemand aan om met deze vliegmaatschappij te vliegen!!!
Het zijn een stelletje oplichters!!!

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2019 bestemming: Roemenië / Boekarest, reisperiode: oktober 2019

Wat een slechte service bij Ryanair. Tijdens het online inchecken, 48 uur vóór het geplande vertrek, kom ik er achter dat onze vlucht niet doorgaat, maar is vervroegd naar eergisteren !!. Inchecken heeft dus geen zin.... De retourvlucht is ook vervroegd, zodat we uiteindelijk van de geplande vijf dagen verblijf in Boekarest er één dag over blijft. Er zijn namelijk drie dagen lang geen vluchten meer. Dat is volledig onacceptabel, omdat reeds lang van tevoren deze reis was gepland vanwegen afstemming van diverse vakanties.
Daarnaast is het onbegrijpelijk dat er over de wijziging van de planning niets is gecommuniceerd, op geen enkele manier, geen mail, geen berichten op de website, geen e-mail.
Als je voor inchecken op het vliegveld gekozen zou hebben, sta je daar dus helemaal voor niets!! Ook de overige reserveringen, hotel, parkeren enz moeten nu worden geannuleerd.
Zo'n vliegmaatschappij kan beter maar snel verdwijnen uit de aanbieders van vliegreizen.
Begrijp je de boosheid?

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: oktober 2019

Ryanair is in mijn ogen een criminele organisatie denk je een leuk en prijsvriendelijk reis gevonden te hebben wordt je daarna gedwongen allerlei onduidelijk bedragen extra te betalen. Mensen als ik u een goed advies mag geven BOEK GEEN REIZEN MET RYANAIR u wordt op 100% zeker belazerd.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2019

Fijn een goedkoop ticket gevonden voor 48 euro heen en terug. Om 7u10 is onze vlucht, om 4u wilden we online inchecken. Bij het inchecken vragen ze om uw document(id kaart)nummer maar hier konden we gewoon niets invullen dus inchecken ging niet. Op de luchthaven het probleem uitgelegd maar alsnog 55 EURO PER PERSOON voor enkel handbagage! Pure afzetterij

  • Algemeen 1
op 3 oktober 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2019

Heenreis; 1 uur vertraging op een 2 uur durende vlucht. Terugreis; 1,5 uur vertraging op dezelfde vlucht. Slecht geregeld

  • Algemeen 2
op 3 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2018

K*t ervaring, de prijzen lijken heel aantrekkelijk tot dat je het vliegtuig in wilt met je handbagage. In Eindhoven betalen we voor de handbagage €50 omdat we geen priority geboekt hadden van tevoren. Dit stond heel erg onduidelijk aangegeven op de site. Bij de terugreis bleek dat we zelfs nog een keer moesten betalen voor onze kleine koffers.

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2019

Wat een gedoe met die bagage regeltjes. Een trolley op de heen reis geen bezwaar, op de terugweg moesten we daar €25,- pp voor bijbetalen. Nooit meer Ryanair

  • Algemeen 2
op 21 september 2019 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: september 2019

Maffia zijn het,lekker prioriteit sold out zetten op het net en dan 2 maal 25 euro betalen voor de terugreis.Aanspreekpunt,geen verhaal,the rules are the rules.Nooit meer ryanair

  • Algemeen 1
op 19 september 2019 bestemming: Italië / Brindisi, reisperiode: september 2019

De reis moet nog beginnen/ ik moet zelfs nog naar het vliegveld, maar ben er nu al helemaal klaar mee. Niet normaal hoeveel verborgen kosten er zijn. Allemaal niet verplicht, maar eigenlijk wel indien je:
- naast je reisgezelschap zitten (ze plaatsen je dus serieus niet naast elkaar, ook al is er wel ruimte);
- geen risico lopen per persoon € 75,- extra te betalen wegens de beperkte tijd dat online inchecken beschikbaar is voor niet-stoelkiezers;
- meer meenemen dan één schone onderbroek.
- Niet helemaal gek worden van de ondoorgrondelijke extra ‘aanbiedingen’ die je na lang zoeken kan skippen, om door te gaan met je boeking.

Kies dan alsjeblieft voor een andere maatschappij. Voor mij nooit meer Ryanair en volgende keer weer lekker met Transavia.

  • Algemeen 1
op 14 september 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2019

Mooi meer Ryain air!! We moeten nog vertrekken maar zijn er nu al klaar mee. Natuurlijk ligt de schuld bij mijzelf door een goedkope ticket te bestellen maar dit slaat werkelijk nergens op. Vraag gewoon standaard iets meer voor een ticket maar doe niet moeilijk om een rolkoffertje. Het kost je klauwen extra met geld. De uitleg is ook niet duidelijk.
Jammer om zo op vakantie te moeten gaan. Echt de laatste keer !!!!!
Straks moet je nog betalen als je een jas aan hebt, 2 euro voor toilet gebruik, zuurstofmasker 10€ graag op voorhand betalen, in noodgevallen wordt de prijs helaas 25€ voor kleine kinderen 15 euro. Let wel op dat u eerst zelf een masker aanschaft. Oja vergeet bij de toilet niet voor 1 euro toiletpapier te kopen. Een dekentje 10€ maar die hebben we niet.

  • Algemeen 1
op 10 september 2019 bestemming: België, reisperiode: augustus 2019

Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, OH JAWEL 25 BALLEN. Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2019

We hebben een vreselijke vlucht gehad voordat we het vliegtuig in mogten moesten we eerst 160 euro bij betalen per persoon we konnen geen koffers bijboeken ook was het asortiment in het vliegtuig veelste duur een kopje heet water €4,80 de cabin crew was totaal niet vriendelijk er was erg veel gedoe met inchecken we werden ook automaties uit elkaar geplaatst en we hadden ook nog eens een uur vertaging en boven dien ook nog eens een KUT vlucht gehad voor ons nooit meer ryanair !!!

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: september 2018

Bij het kopen van een ticket stond er dat we een kleine koffer mochten meenemen. Nu blijkt rayanair zelf andere maten van ‘kleine koffers’ te hanteren dan de standaard maat die door alle andere maatschappijen worden gehanteerd, waardoor we 25 euro moesten betalen. Heel misleidend en vies hoe ze hun geld willen verdienen. Vervolgens wordt het koffertje ook nog in het ruim gelegd waardoor we lang moesten wachten om hem terug te krijgen. Daarnaast bleken andere wel het zelfde formaat koffer in het vliegtuig te mogen meenemen.
Zeer onduidelijke regels waardoor je snel te veel geld betaald. Oplichterij vind ik het.

  • Algemeen 1
op 8 september 2019 bestemming: Spanje / La pineda, reisperiode: september 2019

De reis is nog niet begonnen maar nu al ergernis ! Bagage geboekt en nog prioriteit plus 2 erbij geboekt ! Wordt het alleen voor de terugreis ingepland voor 24 euro ! Wat heb ik daar nu aan dan moet ik ook nog ‘n koffer van 10 kg bij gaan boeken voor de heenreis ! Kost weer extra geld 25 euro ! Inmiddels met stoelreservering erbij en dus bagage totaal dan 170 euro kwijt !! Waar hebben we het over ! Nooit geen Ryanair mee voor ons, schandalig Ryanair dat u mensen zo uitbuit en niets doet aan deze wantoestanden !!

  • Algemeen 1
op 5 september 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2019

Waardeloosssss!! Achteraf van alles bij moeten betalen, je stoel en je ****ing handbagage 25 eurooooo! Oplichters nooit meerrrrrrr. Nu buiten staan in de kerosine lucht en regen op Eindhoven AirPort staan omdat ze het vliegtuig moeten schoonmaken ezelsssss. Buiten in de kou en regen yoehoeee we gaan op vakantie!!

  • Algemeen 1
op 1 september 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: september 2019

Kunt u mij uitleggen hoe je voor je handbagage 25 euro moet betalen .dieven zijn het

  • Algemeen 1
op 31 augustus 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2019

Als eerst kregen we een bericht dat de vlucht vertraagd was van 20:05 naar 02:00. Niet leuk maar moesten het er maar mee doen zonder verdere info gekregen te hebben moest ik elk half uur bellen om zelf een update te krijgen
Elke keer kreeg ik een andere tijd te horen .
Om 00:00 ben ik naar de luchthaven gegaan (vroegtijdig nog wel ) eenmaal bij aankomst waren alle incheck balies gesloten en konden we ons niet inchecken voor de vlucht. ook Kon ik me koffer die in het ruim bagage gedeelte zou moeten meenemen als handbagage terwijl ik vloeistoffen mee had die normaal mee mogen maar omdat het nu mee moest als handbagage omdat ik de koffer niet kon afgeven . Ik moest alles van vloeistof of voorwerpen die niet veilig waren weggooien waar veel geld in zat . Eenmaal bij de Gates moest ik nog langer wachten om wat te horen dan ik ooit had gedacht een iemand zei dat om 3 uur de vlucht zou gaan, de ander zei dat we om half 4 konden boarden . Niks van dat bleef waar te zijn en het voelde alsof ze ons aan het lijntje hielden.
Eindstand een hele stressvolle nacht en vlucht gehad.
Ik heb veel meegemaakt maar dit heb ik nog nooit meegemaakt .ik wens dit niemand toe en ik ga nooit meer met RyanAir & of LaudaMotions vliegen
Het meest verschrikkelijke is mij overkomen en laat het niet nog eens zo gebeuren
Een horror nacht beleefd

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2018

Ik zal iedereen afraden om met deze paupermaatschappij te gaan. Achteraf had ik liever de auto gepakt naar Faro, zo gestoord was deze vlucht. Overigens gezien het personeel tot op het bot wordt vernederd, zou ik ook voor je veiligheid aanraden om deze prijsvechters heel erg links te laten liggen. Ik wil niets suggereren, maar gezien de lompe onbeschofte en asociale houding van het personeel naar hun klanten... dat kan geen gezonde werksfeer zijn. Overigens de laatste keer met Laudamotion gevlogen, ook van Ryanair, maar een hele verademing, niet zozeer het online inchecken(gaat via ryanair) maar wel het personeel.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Bremen, reisperiode: augustus 2019

Altijd vertraging van minimaal 30 minuten. Stoelen die voor geen meter zitten, ontzettend veel onduidelijkheid over bagage. Nooit weer met ryanair

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2019

Wat een vreselijke organisatie. “Lage prijzen” maar wel achteraf nog voor vanalles betalen. Onduidelijk hoe je nu je bagage mee kan krijgen. Uiteindelijk nog net voor mijn vlucht gekeken op Google (omdat in de mail / ticket hier niks over staat) en bleek dat ik nog handbagage bij moest kopen. Gedaan door priority a €15 te kopen. Werd 2x in mijn winkelmandje gedaan dus 1x verwijderd. Eenmaal afgerekend zag ik dat je dit 2x moest hebben, voor de heen én terugvlucht. Daarna nooit meer de mogelijkheid gehad om dit bij te kopen dus moest ik voor €20 ruimbagage van 10kg kopen..... en niemand bereikbaar alleen een chatbot. NOOOIT meer Ryanair voor mij.

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2019

De reis moet nog plaatsvinden en ik ben al he-le-maal klaar met Ryanair. Tijdens het betaalproces schiet er een error in de site. Kan gebeuren, ik vul enigszins geirriteerd nogmaals alle gegevens in en verbaas me over het feit dat in deze 15 min verschil mijn vlucht al 10 euro duurder is geworden. Ik wil wederom betalen en krijg de melding dat deze boeking al bestaat. Geen bevestiging ontvangen en geen betaling gedaan. Je snapt het al, als ik de klantenservice bel a 90 cent per minuut krijg ik eerst een toneelstukje dat ik mijn naam 18 x moet spellen (en de teller tikt maar door) En vervolgens sluit mevrouw het gesprek af met, nee er is geen boeking op je naam in ons systeem, probeer het maar nog een keer. Ik leg haar uit dat ik wel een bevestiging heb ontvangen van de parkeerplaats die ik als ADD ON heb bijgeboekt. Vervolgens krijg ik een grote bek dat we het nu over vliegtickets hebben en dat dat iets heel anders is als een parkeerticket. Ik doe nog één verwoede poging om haar de situatie uit te leggen, maar schijnbaar is dinsdagochtend 09:00 geen goede tijd om te bellen met India want mevrouw verbreekt gewoon de verbinding. WORST KLANTENSERVICE ERVARING EVER!!!!!!!
eindstand: ik heb een telefoonrekening van + 10 euro
Ik heb een reservering voor mijn auto parkeren op het vliegveld a 30 euro
Ik heb geen vliegtickets en ik kan ze niet boeken want ik sta al ergens in het systeem.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2019 bestemming: Italië / Italië, reisperiode: juli 2019

Slechte ervaringen door slecht service, ze denken alléén maar hoe kunnen ze van kleine foutjes mensen bestolen.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2019 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2019

Vandaag teruggekomen uit Milaan. Prima vlucht, maar alles er om heen waardeloos. Betalen voor handbagage, problemen met inchecken koffers terugreis. Onbereikbaar. Voor mij geen Ryanair meer.

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2019 bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019

Ik reis ongeveer 5x per jaar met Ryanair naar Portugal. Met handbagage en handtas. Alles staat duidelijk beschreven wat maten, inchecken en prijzen betreft. Veel klachten wat ik hier lees is te wijten aan het feit dat mensen NIET GOED lezen en voor het gemak dan Ryanair de schuld geven..Ik zit prima in het vliegtuig met altijd vriendelijk personeel. En nee, ik heb geen aandelen.

  • Algemeen 10
op 2 augustus 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2019

Ryanair is doorgeslagen in het uitbuiten van klanten. Ze delen bewust mensen niet langs elkaar in om ze hier vervolgens geld voor te kunnen vragen. Zo wordt goedkoop vanzelf duurkoop. Voor mij nooit meer een reis met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 1 augustus 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2019

We werden heel klantvriendelijk geholpen. Als je vragen had, werd daar fijn op gereageerd. Op het vliegveld en in het vliegtuig zelf. Op deze manier konden mijn dochter en ik toch naast elkaar zitten:)

  • Algemeen 8
op 1 augustus 2019 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2019

5 euro betalen voor een lauw blikje heineken afzetters!

  • Algemeen 5
op 14 juli 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: februari 2019

Slechte service! Ze verkopen ticket dan moet je voor heel veel ook betalen. Je bespaar een taal cents maar dan betaal je veel meer!

  • Algemeen 1
op 11 juli 2019 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juli 2019

Zeer slechte ervaring met Ryanair. Ze informeren je niet juist. Je kunt vantevoren niet inchecken, zodat je op het vliegveld extra moet betalen € 55.-- per persoon. Het geeft heel veel stress als je in het buitenland bent en je wilt inchecken en het lukt maar steeds niet. Systeem van Ryanair zorgt er wel voor dat dit niet lukt zodat je op het vliegveld extra moet betalen. Om woest van te worden. Zeer klantonvriendelijk. Ik betaal liever meer dan ooit nog met Ryanair te vliegen.

  • Algemeen 1
op 6 juli 2019 bestemming: Italië / Cagliari, reisperiode: juli 2019

Wat een paupermaatschappij is het toch. Tussen een stroom spammailtjes had ik kennelijk moeten lezen dat online inchecken verplicht is. 60 euro pp extra kosten voor inchecken op het vliegveld voor een vlucht van iets meer dan een uurtje. Als er andere opties waren geweest hadden we nooit ryanair gevlogen, en nu zeker nooit meer. Ryanair zou zich dood moeten schamen voor hun misleidende en klanthatende praktijken. Walgelijk.

  • Algemeen 1
op 4 juli 2019 bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019

Ik heb twee keer een ticket moeten boeken. De eerste was geannuleerd door een misleidende mail. Restitutie kon ik krijgen voor een vertraging van meer dan twee uur. Leuk denk je dan. Ei delijk es een bedrijf die een netjes aanbod doet. Nee hoor, ze gaven me een bedragje terug voor het geheel annuleren van de heenvlucht mijn geboekte retour. Nu kon ik een enkeltje bij boeken die nog duurder was dan de geheel geboekte retour. Mr. Cole Ryan heeft 8 miljoen op zijn naam staan. Ach hoe zou hij toch aan al dat geld zijn gekomen?

  • Algemeen 1
op 21 juni 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019

We hadden op de terugweg een vertraging van een halve dag. We kregen op het vliegveld tegoed bon van 10euro pp. Bij thuiskomst claim ingediend en ja we hebben 800 euro terug gestort gekregen. Iedere vliegtuigmaatschappij heeft wel mankementen. Maar geef mij maar Ryanair. Ze lossen het tenminste goed op.

  • Algemeen 10
op 19 juni 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Wat een waardeloze maatschappij. Informatie op vliegveld omtrent vertraging ronduit slecht. Eenmaal in vliegtuig. Wederom vertraging. Comfort in vliegtuig ook waardeloos. Tip: betaal ietsje meer en kies een andere luchtvaarmaatscappij.

  • Algemeen 3
op 13 juni 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019

Vanwege de zeer zeer zeer slechte service van Ryanair.
2x moeten betalen voor de bagage. Zeer onvriendelijke personeel.
Geprobeerd om contact te krijgen met Ryanair via de website en de
telefoon. Wordt gewoon niet gereageerd door de firma. Ze pretenderen goedkoop te zijn maar zijn gewoon duur door de te volgen procedure van bagage afhandeling.
gewoonweg schandalig. dat hier niets aan wordt gedaan.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juni 2019

Onmogelijk de vlucht te veranderen, wat binnen 48 uur gratis zou zijn. Het was niet mogelijk een datum in te typen, de cijfers veranderden ik typ in 20-06-2019 en dan kwam er bijv. 10-09-2021 te staan, heb er 45 minuten aan besteed, de helpdesk gebeld en toen we er bijna uit waren werd de verbinding verbroken. Heel slecht dit!

  • Algemeen 4
op 13 juni 2019 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2019

Opgelicht!
Online inchecken met handbagage kon niet meer 2 dagen voor vertrek. Kon alleen handbagage in ruim meenemen. Moest daarvoor 12 eur betalen.
Eenmaal aan de balie bij afgifte tasje moest ik NOG EENS 55 eur betalen. Daarover stond niets vermeld bij het online inchecken. Stond WEL in de algemene voorwaarden zeggen ze. Alle mensen voor ons moesten ook 55 EXTRA betalen!
Totaal: 67 eur voor een rugzak van 7 kilo
Oplichters!

  • Algemeen 3
op 31 mei 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: mei 2019

Personeel heel erg onvriendelijk en bot op Zaventem. Priority bijgekocht bij het inchecken, echter toch nog bij de gate nog 50 euro extra moeten betalen, omdat mijn trolley 56,5 ipv 55cm hoog is. Zonder verdere uitleg. En geen betalingsbewijs ontvangen. Bij de terug reis vanuit Girona heb ik dit gemeld. En werd er gezegd dat ik helemaal niet hoefde te betalen. Mijn trolley past prima in de cabine.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2019 bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: mei 2018

Slechte maatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.. alles kost extra zelfs je handbagage. Priority boarding my ass..gewoon in de zelfde rij staan als alle andere. En daar betaal je dus gewoon voor en niet zo weinig.
En dan kom je het vliegtuig in en moet je handbagage nu in 1 keer in het ruim omdat bij het inchecken die vent er een gele sticker op had geplakt en niks zei..
Onvriendelijk personeel en niks zeggen helemaal geen info..
En dan nog te laat vertrekken ook.
Nee dit was de eerste en aller laatste keer met ryanair echt heel slecht.
Ze beloven een goedkoop ticket maar voordat je eindelijk in de lucht zit ben je al het dubbele kwijt aan geld.
Eigelijk gewoon de reinste oplichting.
Ik geef het eigelijk een -5 maar dat kan niet.
Heel erg slecht dat ryanair.
Ik zou dat nooit adviseren aan niemand niet.

  • Algemeen 1
op 25 mei 2019 bestemming: Malta / Valletta, reisperiode: mei 2019

Ik kan niet mee op het vliegtuig aangezien ik onder de 16 ben dus nu mag ik niet mee dit slaat echt nergens op.
Volgend Ryanair moet je de vlucht kopellen wat nergens in enkele mail vermeld wordt, en als je probeert te bellen hangen ze je op.
Ik vind hey belachelijk dat deze vliegmaatschappij nog bestaat en hier gewoon mee wegkomen.

  • Algemeen 1
op 23 mei 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019

Moesten 20eur bijbetalen ivm koffer i.p.v. tas qua grote en gewicht was er geen verschil

  • Algemeen 2
op 21 mei 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2019

Wat een stelletje oplichters. We hadden op de terugreis niet online ingecheckt voordat we op de luchthaven waren en uit eindelijk €64,- x 14 personen = €896,-!! moeten bij betalen voor het inchecken en uitprinten van de boarding pass. Hier was de persoon achter de balie in nog geen 5 minuten mee klaar, makkelijk verdient door hen!
Als ik nu verder in de voorwaarden ga kijken dan zie ik inderdaad staan dat hier een toeslag voor geldt, maar dit hadden ze ook op een eerlijke en makkelijkere manier kunnen melden. De eerste en de laatste keer dat wij met deze waardeloze vliegmaatschappij hebben gevlogen!

  • Algemeen 1
op 14 mei 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019

Medewerkers wilden onze niet helpen toen bleek dat de naam op de ticket van mijn zijn roepnaam was. Een van de dames zei: mijn dienst zit er op, ik ga naar huis. Misschien kan mijn collega u helpen. De collega, ook een dame zei dat ze geen tijd meer had om de ticket te wijzigen terwijl dit wel zo was. Weg vliegtuig, weg vakantie naar Rome.

  • Algemeen 1
op 13 mei 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018

Betaal meer en laat deze Ierse **maatschappij links liggen. Geld is de enige drijfveer en no shame om het geld uit je zak te kloppen, ze verzinnen ter plekke iets en als je niet meteen bijbetaalt ben je de sjaak en kan je gaan. De beste optie is boycotten met Ryan voorop !!

  • Algemeen 1
op 12 mei 2019 bestemming: Duitsland / Dusseldorf, reisperiode: mei 2019

We hadden een terugreis geboekt van Napels naar Dusseldorf. Ongeveer 1,5 uur voor vertrek lazen we op de beeldschermen in de vertrekhal dat de vlucht was gecancelled. Niemand op de luchthaven kon hier verder iets over vertellen. De vlucht was zonder opgaaf van reden komen te vervallen. Er was geen informatieverstrekking, begeleiding of anderszins. De allerlaatste boeking ooit met Ryanair hebben we achter ons.

  • Algemeen 1
op 10 mei 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019

Wij vlogen vanaf Eindhovens met Transavia naar Malaga. Wij mochten hier onze kleine trolley’s gewoon als handbagage meenemen in het vliegtuig. Oo de terugweg met Transavia ging het niet zo makkelijk... Na het online inchecken kregen wij onze boardingpass. Op deze pas stond, in het Nederlands, dat wij een kleine tas of KOFFER, mee mochten nemen als handbagage. Op het vliegveld werd ons, door een zeer onvriendelijke medewerkster van Ryanair, verteld dat de koffers in het ruim moesten. Wij mochten alleen een kleine tas mee hebben. Wij vertelden dat op onze boardingpass stond dat wij ook een kleine koffer mee mochten hebben. Zij reageerde hier alleen heel kort af op dat dat in Spanje niet zo werkt. Wij bleven vriendelijk en vragen hoe dat dan kon. De vrouw weigerde iets anders te zeggen dat dit in Spanje anders werkt en dat wij per koffertje €20 moesten betalen.
Los van het feit dat het belachelijk is dat je voor de koffer moet betalen en voor een zelfde formaat tas niet, was de service van deze medewerkster van Ryanair ronduit schandalig!!
Wij vliegen nooit meer met Ryanair

  • Algemeen 1
op 8 mei 2019 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2019

Reis naar Sevilla ging redelijk , helaas alleen maar chagerijnig personeel , maar daar is mee te leven .
De terug reis inchecken was onmogelijk omdat het digitale incheck systeem van Ryanair dat niet toeliet . Op het vliegveld kregen wij te horen dat dat niet inchecken 55 euro per persoon ging kosten , dat dat werd veroorzaakt door het systeem van Ryanair interesseerde het personeel niets . Bij de service balie werden wij zeer onvriendelijk te woord gestaan en toen de supervisor er bij kwam deelde zij ons mede dat als wij niet binnen een minuut die 55 euro betaalde dat dan de tickets zouden vervallen .
Dat is gewoon chantage !!
Bij de incheck balie werd ons ook nog even medegedeeld dat wij per persoon nog even 20 euro moesten betalen voor de handbagage omdat wij niet waren ingechecked .
Wij vliegen nooit meer met Ryanair ook al zijn ze nog zo goedkoop want je weet van te voren dat je alsnog terug pakken .
Ik raad iedereen Ryanair te mijden als de pest want ze zijn uiteindelijk veel duurder als de rest en het verpest ook nog eens je vakantie .
U bent nu dus geinformeerd door ervarings deskundigen en doe er dus uw voordeel mee , vlieg niet met Ryanair !!

  • Algemeen 2
op 4 mei 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019

Ryanair; eens en nooit meer. Op de heenweg ontdekten mijn vrienden en ik dat het verplicht was om online in te checken. De vrouw achter de balie meldde ons dat dit op de tickets stond. Inderdaad; het stond op de tickets. Echter, er is wel een maar. Op de tickets stond in het klein "Online check-in" met een linkje erbij. Op de tickets leek het online inchecken te worden aangeprezen als optie, om het inchecken te vergemakkelijken. Op het vliegveld ontdekten we dus dat het verplicht- en dus geen optie- was. We moesten 55E p.p. bijbetalen.

Toen kwam het gezeik op de terugweg. Op de heenweg kon ik zonder extra kosten een rolkoffer én een rugzak meenemen. Op de terugweg vanuit Rome werd mij verteld dat ik moest bijbetalen voor de koffer. Ik vertelde de medewerker van Ryanair dat ik op de heenweg de koffer gratis mocht meenemen. Op deze opmerking reageerde de vrouw simpelweg met "That's impossible". Ze nam mijn paspoort in en kreeg deze pas terug zodra ik de 20E aan haar had gegeven voor de koffer. Het is ronduit belachelijk. Ik heb 75E extra betaald bovenop de prijs van de tickets. Naast dat het een geldwolvenpartij is, is het ook een partij waarbij de klant absoluut geen koning is. Ze tonen nul compassie.

  • Algemeen 1
op 4 mei 2019 bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: april 2019

Geweigerd bij de gate omdat de naam op ticket niet klopte. Koffers stonden al in het vliegtuig. De helft gaat zonder controle naar binnen . Wij konden weg. Als we wat wilde omzetten koste ons dat 1560! Euro. Wat een organisatie .. never nooit meer Ryanair

  • Algemeen 1
op 3 mei 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2019

Ryanair verplicht je tot vooraf inchecken. Als je dit niet hebt gedaan mag je 55 euro pp betalen. Belachelijk! Ook voor mensen die digitaal niet zo sterk zijn. Bij mij lukte het inchecken thuis niet. Extra betalen voor koffertje van 10 kg dat in het ruim moest, terug bij Transavia mocht de koffer gewoon zonder extra kosten mee.
In het vliegtuig sjacherijnig personeel, geen kaart meer, 1x karretje langs zonder dat je weet wat ze hebben. Als het even kan ga ik echt nooooit meer met Ryan air vliegen.

  • Algemeen 3
op 22 april 2019 bestemming: Kroatië / Eindhoven, reisperiode: april 2019

Wij hadden ons vandaag zo verheugd op ons reisje..wat helaas niet door mocht gaan !. Omdat de achterste lang parkeren P5 helemaal bom vol was moesten we helemaal achteraan parkeren.
We hadden p5 van te voren gereserveerd , net als de ticket al in December en de autohuur etc alles via Ryanair.
Nu moesten we echt een heel stuk lopen, onze zoon en mijn man zijn fit maar ik heb reuma en kan niet zo heel hard.
We kwamen om 1 minuut over de tijd bij de bagage band aan en vroegen gelijk om hulp, de assistente zei heel gewoon; helaas hij is net 1 minuut dicht ! Nou zoubt dan niet mogelijk zijn om de band weer aan te zetten? Nee onmogelijk u bent te laat ..1 minuut maar te laat ! .en na een telefoontje ..ook nee te laat ! .
De zogenaamde service balie kan ook niks voor je doen.
Verstijft met tranen in je ogen sta je daar, met je zoon die zich ook had verheugd.
Verschrikkelijk hoe Ryanair met zijn klanten omgaat.
Ook nog gebeld met de klantenservice of we de terugvlucht konden terug krijgen.. nee.
Kijk zo hoor je geen geld te verdienen.

  • Algemeen 3
op 17 april 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2018

1 dag vantevoren kregen we te horen dat de terugreis gecancelled was van Ibiza naar Dusseldorf 2012. Met kleine vergoeding konden we nog niet eens nieuwe tickets kopen. Dan praat ik nog niet eens over ander gemaakte kosten zoals hotel, extra auto huurkosten etc etc

  • Algemeen 1
op 16 april 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019

Zeer slechte service en onvriendelijk personeel op de luchthaven.
Je moet werkelijk voor alles bijbetalen. Toppunt was dat we tijdens het online inchecken op rij 2 en rij 30 werden geplaatst terwijl het halve vliegtuig nog leeg was, wilden we naast elkaar zitten kon dat tegen bijbetalen van 18 euro. Schandalig. Geen Ryanair meer voor mij.

  • Algemeen 2
op 12 april 2019 bestemming: Spanje / Las Palmas de Gran Canaria, reisperiode: september 2018

07 uur en 50 min oponthoud op de luchthaven Dusseldorf en geen Ryanair of vervanging personeel die wat vertellen of verwijzen. EUclaim 261 Ryanair geeft geen thuis. Elke keer een ander verhaal over de CHAT , email is niet correct, UW claim wordt behandeld nog even wachten. BULL SHIT

  • Algemeen 2
op 11 april 2019 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: april 2019

Heel onvriendelijk personeel. Niet bereid om mee te denken en tot oplossingen te komen. Ik vlieg nooit meer met deze maatschappij.

  • Algemeen 1
op 3 april 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2019

Ondoorzichtige informatie over het bagage beleid en stoelen beleid. Wat een kleine tas is is onduidelijk er staan geen maten bij. Als je met ze belt dan liegen ze dat het een en ander op de reservering zou staan dat is niet waar het staat in de kleine letttertjes ,al met al kost de stoelen dans en bagage meer dan de ticket zelf . Ik betaal liever meer als keuze dan geconfronteerd worden met Ryan Air. Ze zullen het niet lang redden. Ik zal nooit meer met Ryan Air vliegen

Ik noch mijn partner gaan ooit weer met Ryanair

  • Algemeen 1
op 2 april 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2019

Een rampzalig bagagebeleid waardoor extra kosten en daarbovenop nog een vertraagde vluchten.

  • Algemeen 1
op 8 maart 2019 bestemming: Italië, reisperiode: maart 2018

Een echte schande een citytrip naar Milaan met men vriendin heeft mij voor 3dagen 1000euro gekost omdat ryanizt ons niet op de vlieger naar Brussel wou sturen in Milaan werd 2u30min voor de vlucht mijn portemonnee gestolen alles zat er in geld paspoort bankkaarten alles niemand dat ons wou helpen ze stuurde ons van ene kant naar andere en Ryanair gaf als antwoord ons probleem niet waardoor wij volg dag pas met veel problemen naar huis konden met bijkomende kosten van 530euro een schande

  • Algemeen 1
op 1 maart 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2018

Ik had een enkele reis geboekt naar Malaga, omdat ik met manlief terug zou rijden. Onverhoopt moest hij eerder terug. Dus ik en mijn dochter boeken een nieuwe reis terug via Ryanair. Extra ticket voor twee. Wil ik de voucher uitdraaien, staat er: Ryanair staakt. En wat nu? geboekt via Tui, extra veel kosten; 2 x tickets voor 2 personen. Ik was een paar honderd euro's lichter. Ik boek niet meer via Ryanair, ga liever voor een paar tientjes vliegen met Transavia. goede service. Wat een ...-clup is Ryanair sorry. Ik ben nog steeds boos daarover. Je kunt ze niet bereiken, en mailen heeft al helemaal geen zin.

  • Algemeen 1
op 28 februari 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: februari 2019

De bagagevoorwaarden goed gescheckt en voor onze reis 1 koffer van 20 kg voor incheck erbij gekocht. Naast priority tickets zodat we ook handbagage meekunnen nemen (nieuwe regels). Op de terugweg laat de dame bij de incheck in Marakech ons doodleuk weten - na eerst ruim een 1/2 uur in de rij te hebben gestaan - dat op haar lijst niets staat over de de incheck, de koffer niet meegaat tenzij we (nogmaals) betalen. En dat terwijl het bewijs gewoon op de e-ticket staat en ook in een aparte mail als bevestiging. We werden terug gestuurd om bij het bureautje e.e.a. Te regelen. Nadat eerst gepoogd werd ons opnieuw te laten betalen voor de incheck, kregen we uiteindelijk na lang aandringen een aantekening waarmee we terug konden naar de incheckbalie. Een uur oponthoud en gezeur en gewoon een poging om je te belazeren. Deze ervaring naast de lage kwaliteit van dienstverlening, maakt dat wij geen ryanaiar meer vliegen

  • Algemeen 1
op 25 februari 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019

Hoop extra kosten bij je geboekte vliegreis, gewijzigde handbagagebeleid, voorkeur zitplaatsen in het vliegtuig .

  • Algemeen 2
op 18 februari 2019 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2019

Kleine fout in onze namen gemaakt. Wijzigen ticket (die er nog lang niet is!!!) kost 115,00 p.p,. Dat is meer dan de hele ticket. Schandalig!!!!!

  • Algemeen 1
op 15 februari 2019 bestemming: Spanje / girona, reisperiode: juli 2018

Piloten staakte en je kunt het daarna zelf uitzoeken, zowel alternatieve vlucht en de extra kosten kun je zelf betalen, je geld van je tickets etc. terugkrijgen is een ramp. Je betaald voor iets wat je niet hebt gekregen en je kunt naar je geld fluiten. Oplichters zijn het bij Ryanair.

  • Algemeen 1
op 14 februari 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: februari 2019

Nooit meer met Ryanair
Het gedonder begon al bij de check in
De waardeloze site heeft ons niet ingecheckt bleek achteraf. Vervolgens krijg je een rekening gepresenteerd wat duurder uitvalt dan de ticket zelf.
Oplichters bij Ryanair !!!
Nu ondervond ik het zelf. Maar ook nooit meer!!!

  • Algemeen 1
op 11 februari 2019 bestemming: Marokko / Rabat, reisperiode: februari 2019

Vlieg wel vaker met raynair, als je jezelf een beetje verdiept in de bagagevoorwaarden,(wat dus veel mensen niet doen,) kun je spotgoedkoop vliegen, service kost welliswaar veel bij raynair, maar zorg dat je je zaakjes goed op orde hebt, dan is het prima te doen, 40 euro retourtje marokko??? heb ik net een tank benzine voor de auto , geen klachten over raynair

  • Algemeen 10
op 10 februari 2019 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019

Rekenen overal extreem hoge bedragen voor en weten vooral wat kleine lettertjes zijn.

  • Algemeen 1
op 10 februari 2019 bestemming: , reisperiode: februari 2018

Moeilijk, lastig, onduidelijk.

Ten eerste is het een heel gepuzzel of je nou wel of geen handbagage mee mag nemen. Na veel lezen toch maar een kaart met priority bijgeboekt. Eenmaal op de vluchthaven willen wij onze koffers inchecken als ruim bagage. Helaas kan niet want er zijn nog geen babies open. We moeten na een uur maar weer terug komen. Zo gedaan, krijgen we te horen dat dat niet mag??? Ik moet hem zelf maar meenemen in het vliegtuig. Oké, bij de gate is het een hektiek van koffers die alsnog het ruim in moeten. Stress stress want ja we lopen al vertraging op.

Zoals de meeste zeggen je wordt express uit elkaar geplaats waardoor je extra bij moet betalen. Onze grootste schok was nog wel dat we de heenreis wel via iDeal onze bagage konden betalen maar omdat je 48 uur van te voren kon inchecken en we dit via de mobiel moesten doen of tablet de enige mogelijkheid was om via Paypal of creditkaart te betalen. Gelukkig hadden wij allebei een bij ons. Maar helaas.... betalen ging niet lukken!! Ryanair gebeld, ja we weten het ook niet. Uiteindelijk op de luchthaven betaald,,, weer extra.....

Kortom de vlucht was bijna even duur als de bijbehorende kosten

Daarbij kwam ook nog wat er met launda vlogen. Hoe achterlijk warm Kun je de temperatuur in een vliegtuig doen. Alleen zodat je wel mort drinken elk half uur. Vaak gevlogen maar zoooo verschrikkelijk warm heb ik een vliegtuig nog nooit meegemaakt.

  • Algemeen 2
op 4 februari 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: februari 2018

Zeeer slechte service die al begint hij het boeken. Ze plaatsen je express op verschillende plaatsen om ervoor te zorgen dat je geld betaald om naast elkaar te zitten. Zelfs als er genoeg plek naast je is mag je het niet wisselen.
Nooit meer vlieg ik met Rayanair. Met liefde betaal ik meer om ze te ontwijken!

  • Algemeen 1
op 1 februari 2019 bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: februari 2019

Stel je voor..... je stapt met je vrouw in de bus, en gaat op de 2 persoons bank zitten die vrij is, dan komt de buschauffeur en die zegt dat je 7,- euro per persoon moet betalen... dat willen we uiteraard niet, in dat geval worden we gescheiden naar elk een andere zijde van de bus... het bankje blijft leeg. Belachelijk......? Dit is een normale gang van zaken bij Ryanair. Samen boeken en niet extra betalen om samen te zitten, dan zit je automatisch gescheiden. Gelukkig krijg je nog wel een kans.. “ wil je echt geen andere stoel “. Alsnog 7,- per persoon dokken om naast elkaar te zitten.
Handbagege mee groter als een toilettas, betalen... 10,- per tas boven je stoel. Of je handbagege mee in het ruim.. dan kost het 12,- per tas ?????? Dat ik het niet meer snap. 2 tickets naar Spanje € 75,- euro is geen geld. Bijkomende kosten € 79,- euro Vraag dat gewoon voor 2 tickets 150,- zonder achterbakse nevenverkoop waar je eigenlijk geen keus in hebt.
Tickets kopen , boeken, online inchecken.... drama.!

  • Algemeen 5
op 31 januari 2019 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2019

Als ik een 0 kon geven zou ik dat doen!! Echt WAARDELOOS op alle vlakken. Comfort bagger, altijd vertraging! Gaat alleen maar om geld verdienen een goede dienstverlening bieden is er niet bij! Ik raad het iedereen ten zeerste af

  • Algemeen 1
op 29 januari 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: januari 2019

We hadden onze tickets geboekt op vliegtickets.nl
Een weekendje Praag Heen (vanuit Eindhoven) met Transavia en terug met Ryanair
Na een paar dagen kregen we al een mailtje van Ryanair dat onze terug vlucht op maandag 2 uur verlaat was , geen 12:00 maar 14:00 uur terug.
We hadden juist voor deze tijden geboekt om lekker op tijd thuis te zijn, maar helaas.
Weer een paar weken later kregen we weer een mail wederom was te terugvlucht verschoven nu naar 15:45 uur.
Onze heen vlucht met transavia was perfect, precies op tijd, geen gedoe met handbagage , makkelijk inchecken etc.
Onze terug reis was een hel!! , we konden pas 24 uur van te voren inchecken . aangezien wij geen laptop oid meenamen , moesten we alles op een smartphone zien uit te vogelen. En geloof me dat is niet makkelijk. De klanten service van Ryanair was telefoonisch niet te bereiken, wel krijg je een vraag of je 250 euro wil verdienen, daar hadden ze wel tijd voor!!
Na een tijdje kwamen we er achter dat we geen priority geboekt hadden wat inhoud dat onze kleine koffers niet mee mogen worden meegeneomen als handbagage.
terwijl op het instapkoaart staat: "zonder instappen met prioriteit alleen met kleine koffer" Hier bedoelen ze geen koffer mee maar een kleine hand of laptoptas.
toen we eindelijk op onze smartphone onze ticket hadden ge upgrade naar priority konden we niet online betalen , we hebben immers geen paypal of credit card rekening.
Met Ideal oid kun je niet betalen.

Nou dan maar naar het vliegveld.
Daar angekomen bleek dat we 20 euro pp moesten betalen en dat dan onze handbagage koffers in het ruim zouden meegaan.
Bij transavia was dit nog gratis !

ok wij willen die 20 euro betalen , kunnen we alleen met een credit card of Tjechische kronen betalen.
de wissel koers was zo dat we omgerekend 33 euro per koffer zouden moeten betalen.
Na wat heen en weer geloop en een uur later konden we onze koffer einmdelijk inchecken zodat hij als nog in het ruim mee kon.

komt er ook nog bij dat bij het online inchecken ik graag in een stoel bij het midden pad zit , dit kosten nog eens 10 euro extra daarbij werden we alle vieren op verschillende plaatsen in het vliegtuig verdeeld.
1 van ons wilden ook nog een stoel met wat extra beenruimte, kosten 10 euro.

na het opstijgen konden we ook nog kraskaarten koen, kortom ze doen er van alles aan om geld te generen .

Voor mij NOOIT meer Ryanair, een aantal mede reizigers dacht er precise ook zo over

  • Algemeen 1
op 24 januari 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2018

Bij ryan air draait het allemaal alleen om geld. ik heb voor het eerst bij ryan air geboekt. maar hier ga ik nooit meer weer boeken. ze kunnen je gewoon niet helpen met niks. bij problemen wordt er meteen geadviseerd om beter opnieuw te boeken. ik heb dit nog nooit gemaakt. voor iedereen boek echt nooit bij ryan air . zo voorkom je veel drama betaal beter een paar extra tientjes en ga bij een andere vliegmaatschappij. dit is troep.

  • Algemeen 1
op 22 januari 2019 bestemming: België / Charleroi, reisperiode: januari 2019

Inchecken en boadingpass regelen is een groot drama. Alles is er opgericht om dit zo lastig mogelijk te maken, zodat de reiziger Bor onnodig extra kosten komt te staan.

  • Algemeen 4
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende