Reviews over Ryanair

Pagina 3 van 4 met 390 resultaten

op 20 januari 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: januari 2019

Voor t eerst met Ryanair gevlogen en na veel negatieve verhalen op internet best wat huiverig. Ons viel het honderd procent mee! Alles netjes op tijd en vriendelijk personeel. Been ruimte viel ons ook erg mee en met priority boeken kan je je handbagage koffertje gewoon mee aan boord voor een schappelijke prijs. Gewoon vtv goed alles doorlezen en je hebt geen probleem! Voor ons geen reden kunnen bedenken om er niet vaker mee te gaan vliegen! ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 18 januari 2019 bestemming: België / Brussel, reisperiode: januari 2019

Leugenaars 2 tickets betaald van bosnie naar België met een beenbreuk. Netjes extra beenruimte en instapvoorgang besteld en ja hoor tot dat mensen in moesten stappen nee gaat niet kan niet zulke patiënten nemen wij niet mee. En ja hoor ambulance betalen van Bosnië hier naar toe 0.50€ p km tel uit 800€ plus 125€ tictets en plus rolstoel gehuurd voor 75€ voor niks. RAI air leer je mensen hoe Ze moeten omgaan met zieke mensen ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 14 januari 2019 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: januari 2019

Vliegen Met Ryanair is vragen om problemen. Het is een vliegmaatschapij die letterlijk lak heeft aan klanten, doen alles om geld te stelen, Ze laten je makelijk twee keer voor een koffer betalen, behandelen mensen als vee.
Voor mij is het duidelijk, nooit meer Ryanair... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 januari 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: januari 2019

Laatste ervaring, heden.
Prior betalen, maar werkt niet vanuit Valencia

  • Algemeen 3
op 12 januari 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: oktober 2018

Nadat we vorige reis een letter verkeerd hadden geschreven bij onze namen moesten we flink (180 euro) bij betalen. Nu hadden we nu heel goed op alles gelet. Voor 1 reiziger haddden we extra bagage bijbetaald tijdens het boeken.Echter dit was bij het inchecken niet te zien bij Ryanair en moesten we weer extra bijbetalen voor de koffer. We zouden het later terug kunnen vragen maar nooit een enkele reactie gekregen van Ryanair hierover. Er stond overigens een hele rij van mensen die 50 euro moetsen bijbetalen, dus dat is schijnbaar heel nromaal bij Ryanair. Ik vlieg hierdoor nu toch liever met andere maatschappijen.

  • Algemeen 4
op 10 januari 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2018

Met 5 vrienden zijn we vroeg uit het hoge noorden vertrokken richting Eindhoven. In het vooruitzicht een lang weekend weg richting Lissabon. We hebben de vlucht gekozen omdat we dan dan na aankomst de hele dag nog in Lissabon hadden. De eerste dag is nu door ons neus geboord. De vlucht zou 8:50 vertrekken. We stonden al een tijdtje in de rij. Op een gegeven moment was het 9:00 en we waren nog steeds aan het wachten op het vliegtuig. Er was vertraging werd gemeld. De vlucht werd verplaatst van 8:50 naar 15:30. Een hele dag op het vliegveld wachten. Bijna een hele dag vertraging!!! De reis kon niet slechter beginnen. Dit gebeurd vaker bij Ryanair gaven de medewerkers van het AirPort aan. Door de grote vertraging problemen gekregen met activiteiten die we al in Lissabon hebben geboekt. Een zware deceptie.

  • Algemeen 1
op 6 januari 2019 bestemming: Engeland / eindhoven, reisperiode: augustus 2018

Nog nooit zo onaangenaam gevlogen door vertraging en de kille manier van doen, zeker niet als je weet hoe slecht ze voor hun bemanning zorgen .Koud,kil en geen enkel gevoel voor hun medemens.
Dan heb ik hrt niet over de steward en stewardessen maar over de maatschappij Ryanair

  • Algemeen 1
op 23 december 2018 bestemming: , reisperiode: december 2018

Altijd vertraging!

  • Algemeen 1
op 19 november 2018 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: november 2018

In de fuik gezwommen van de geldmachine van Ryan air. Spelregels veranderen gedurende het spel, naast forse vertragingen zonder informatie.

  • Algemeen 1
op 8 november 2018 bestemming: Engeland / London, reisperiode: november 2018

De vlucht op zich was prima, we moesten prioriteit boeken door de nieuwe regels, we hadden al eerder geboekt en waren al in Engeland met het aantal koffers, voor het nieuwe regelment plaats vond. Dit was een verrassing voor de meeste mensen onaangenaam. We hebben ons hier bij neergelegt, mijn partner en ik. Maar ik verwacht als je meer betaald ‘prioriteit’ dat je dan ook voorrang hebt met in stappen en dat was dus niet zo! Iedereen mocht op hetzelfde moment door de gate en we moesten nog 15 min in een koude gang wachten tot we mochten boarden...

  • Algemeen 4
op 2 november 2018 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2018

Vanuit London 1 1/2 vertraging waarbij we een uur in de tunnel op weg naar het vliegtuig hebben gestaan , vlucht naar Eindhoven land in Münster Duitsland dit word 5 minuten voorlanding meegedeeld , met bussen naar Eindhoven oftewel ipv om 21:30 waren we om 05:00 thuis , communicatie
Is nul met 3 kinderen nog geen glas water aangeboden tijdens de reis van 9 uur i.p.v. 45 minuten. NOOIT MEER DAN BETAAL IK LIEVER WAT MEER

  • Algemeen 1
op 2 november 2018 bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: april 2018

Vliegreis Marseille Amsterdam ging niet door omdat Ryan Air vlucht annuleerde. Geld nooit terug ontvsngen ondanks 30 ingediende verzoeken. Onthoud: Ryan Air betaalt nooit terug en is doofstom als het om terugbetalen gaat. Nooit meer Vliegen met Ryan Air. Als mensen de aantrekkingskracht van lage prijzen kunnen weerstaan betekent dat op terminn het einde van deze twijfelachtige maatschappij

  • Algemeen 1
op 1 november 2018 bestemming: België / Brussel, reisperiode: oktober 2018

Door heel veel gebrek aan communicatie onder het Ryanair personeel heeft onze terugreis veel langer geduurd dan nodig. Het Ryanair personeel liet ons 3 dagen naar de luchthaven van Barcelona komen, terwijl ze wisten dat de vlucht naar Brussel niet doorging. Als men duidelijk tegen ons geweest waren, hadden we voor een andere terugreis kunnen kiezen. Nu hebben 3 dagen verspeeld om thuis te komen. Kortom verlies van veel tijd en geld.

  • Algemeen 1
op 31 oktober 2018 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: oktober 2018

Ik heb een conflict met Ryanair over het online invullen van een verzoek om restitutie van een vliegticket. Waar door ook onze terug reis was geannuleerd door Ryanair zelf om dat we dat volgen hun site hadden aan gevraagd via de site.Maar ik had alleen geprobeerd om de geannuleerde heen reis(door het vakje enkele reis aan te klikken ) terug betaald te krijgen.Toen ik dat verzoek indiende via de site kreeg ik de melding dat er een fout was en dat ik het verzoek later op nieuw moest proberen.Gevolg was dat we €1083,- extra moesten betalen voor onze terug reis.Dit zijn gewoon oplichters praktijken en niets anders.Dus als je bij Ryanair boekt kan je dat heel veel geld kosten.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2018

Op 8 oktober bijna 4 uur vertraging bij vlucht vanaf vliegveld Weeze.
Op 18 oktober digitaal formulier ingestuurd en op 29 oktober € 400 p.p. ontvangen.
Hulde aan Ryanair voor de correcte afhandeling.

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Vrijdagochtend waren we op weg naar het vliegveld in brussel om te genieten van een prachtig bruiloft weekend in Barcelona. Bij aankomst bij desk komen we erachter dat er een staking is. Nog snel de mail gecheckt en inderdaad een mail gehad diezelfde ochtend om 8.00uur terwijl onze vlucht om 9.05 u zou vertrekken. Er wordt ons verteld dat er geen tickets meer beschikbaar zijn naar Barcelona en dat er vanaf maandag weer gevlogen wordt. Wat gaat hier mis????

We hebben dus nieuwe tickets moeten boeken voor mijn gezin en zijn via Eindhoven naar Barcelona gevlogen met transavia.
Verzekering kan de declaratie niet vergoeden helaas, nu bezig met claim indienen bij Ryan air, maar moeten hier eerst 1000 keer aantonen dat we geen robot zijn. Hufters zijn het! Nooit meer Ryan Air.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2018

Retour vluch geannuleerd door RyanAir vanwege staking op brussel van bagageafhandelingsbedrijf. Via chat contact gehad met Ryanair. Het was ok dat ik een alternatieve vluch van andere maatschappij kon nemen. Ik moest dan maar een declaratie indienen via een formulier. De eerst volgende beschikbare RyanAir vlucht was namelijk pas dinsdag 31/10 . Is geen optie voor mij omdat ik 3 kinderen bij me had die naar school moesten op maandag 30/10 en ik moest werken om 30/10. Bij terugkomst declaratie ingediend. Binnen 2 dagen bericht dat ze mij declaratie niet in behandeling nemen om de reden dat ze wel een vlucht hadden voor mij. Ik ga hier via de rechstbijstand verder zaak van maken. Maar ik weet het nu al, nooit meer RyanAir.

  • Algemeen 1
op 27 oktober 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2018

Heenreis vertraging van 6 uur, onze verzekering dekt pas vanaf 8 uur. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Terugreis gecancelled zonder aanleiding, daardoor wederom niet te vergoeden door verzekerings maatschappij! Please boek om! Je hebt echt een legitieme reden om je zorgen te maken!

  • Algemeen 1
op 21 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

Geen goede service kon niet online inchecken moest op de airport betalen voor een instapkaart.De eerste en laatste keer gevlogen met deze maatschappij

  • Algemeen 2
op 20 oktober 2018 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2018

De heenreis van Eindhoven naar Napels was prima, maar de terugreis....verschrikkelijk!!! Bij het inchecken voor de terugreis op 19 oktober 2018 ging er iets mis met de boarding tickets. Deze ontvingen we niet en wat de reden is, weet ik niet. Maar, de dame van RyanAir (zogenaamde manager....) was niet bereid om de boarding ticket te printen. Uiteraard wilden we voor deze service betalen, maar een half uur voor vertrek was het enige wat ze zei " too late" en dat terwijl er thuis 2 kinderen op me zaten te wachten. Iedereen op de luchthaven wilde helpen, behalve RyanAir. Deze dame liet ons gewoon zitten. Dus toen hebben we extra tickets gekocht om via Munchen naar Amsterdam te vliegen (met Eurowings). Vanuit Amsterdam de trein naar Eindhoven Airport om de auto weer op te halen en toen naar huis in Apeldoorn gereden. Uiteindelijk kwam ik om 01:20 thuis aan. Mijn kinderen zijn gelukkig zelf naar bed gegaan, maar in plaats van in de middag thuis te komen werd het dus veel later en ongeveer 400 euro verder. Dankjewel RyanAir voor deze service!!! Nooit meer!!!!

  • Algemeen 2
op 10 oktober 2018 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2018

4 uur voor vertrek vlucht geannuleerd wegens onweer in Engeland, vlogen vanaf Eindhoven. Kregen alleen geld retour voor de heenreis want de terugvlucht konden wel doen volgens Ryanair, hoe dan??? Als je niet eens op je bestemming komt kun je ook niet retour. Geen verdere uitleg, waardeloos. Nooit maar dan ook nooit meer Ryanair!

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2018

Schandalige vliegmaatschappij. Je moet online inchecken, bij het inchecken kun je gratis verder maar dan kom je erachter dat je verspreid door het vliegtuig zit. Voor heen en terug reis dus maar 40 euro bij betaald zodat we naast elkaar kunnen zitten. Eenmaal aangekomen bij het vliegveld (brussel) zeggen ze daar doorleuk dat we niet zijn ingecheckt. Ik laat mijn afschrift zien op telefoon. Nee ik moet toch nog eens 2x € 55 betalen om te kunnen inchecken, anders mogen we niet mee. Ik vraag waar ik een klacht kan indienen. Dat kan alleen online mevrouw. Geen vriendelijk woord en ik word ook nog afgeschilderd als iemand die niet snapt dat er online ingecheckt dient te worden. Het hele stoel reserveren/ online inchecken is zo ontworpen om je het idee te geven dat je bent ingecheckt zodat je nog eens 110 euro moet betalen. Daarnaast wordt je dan ook nog eens schandalig te woord gestaan door het personeel.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2018 bestemming: Malta / San gillians, reisperiode: oktober 2018

4 min te laat bij de incheckbalie aangekomen. Koffer mocht niet meer mee. Na lang aandringen mocht het koffer toch mee met bijbetaling van €50,- als handbaggage. Wel alle vloeistoffen boven de 100ml eruit. Daarna zelf koffer naar vliegtuig moeten brengen. Dus voor geen werk tellen zij zich eerst €40,- voor koffer met 20kg, daarna nog eens €50,- extra. Bij vliegtuig aangekomen gaat het koffer gewoon onder in het ruim. Schandalig. Als je reklameerd bij Ryanair zeggen ze gewoon. Doe maar formulier invullen en dan zullen we erna kijken. Nooit meer met deze schandalige vliegtuig maatschappij.

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2018 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2018

LUCHTHAVEN EINDHOVEN-----------------RYANAIR
Ryanair is een schande als vliegtuigmaatschappij. Hun tickets zijn “goedkoop” maar dan volgt al de rest.
Van de 15 keer dat ik gevlogen heb met andere maatschappijen is dit de EERSTE keer dat je je stoelplaatsen nog moet reserveren en bijbetalen alsook online in te checken.
Het staat wel bij de voorwaarden die we dus niet gelezen hebben maar ik dacht dat het bij alle maatschappijen hetzelfde was. Met gevolg 40 euro voor 2 zitplaatsen. Inchecken 55,00 euro voor mijn partner en 77,00 euro voor mij omdat er 2 kilo te veel in zat.
Ik sta op de parkeerplaats voor minderinvaliden maar dan moet je je ticket laten scannen aan de informatiebalie. Eerst was er een vrouw die zei: ”Tot wanneer blijf je?”
En ik zeg duidelijk tot VRIJDAG (het is nu maandag).
Dan moet ik mijn parkeerticket onmiddellijk gaan betalen; terug helemaal naar buiten. Maar voor ik aan de informatiebalie vertrok, vroeg ik nog duidelijk:” Het is toch tot vrijdag, he???” “Jaja”, zei de mevrouw. Eenmaal aan de betaalautomaat moest ik 14 euro betalen wat totaal niet kon kloppen. Terug naar informatiebalie en mevrouw was weg. Leuk hoor!! Bij het ingeven moest ik mijn nummerplaat ingeven en moest ik toch 54,00 euro betalen! Hoe het vrijdag gaat aflopen dat is nog afwachten maar ondertussen zijn we wel 226 euro kwijt. Ik begrijp dat de stewardessen en piloten staken maar staak niet teveel en blijf a.u.b. vriendelijk.
Wij kunnen er niet aan doen dat jullie hard moet werken voor weinig geld. Als je dan met tegenzin komt werken en niet vriendelijk bent, zoek dan een ander job. Dat is voor de mensen die op vakantie vertrekken echt niet leuk. Voor ons NOOIT meer Ryanair. Echte SCHANDAL- air

  • Algemeen 1
op 8 oktober 2018 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2018

Ryan air laat reizigers vluchten boeken terwijl Ryanair inmiddels weet dat ze helemaal niet meer uit Eindhoven vliegen. Omboeken van de vlucht is voor eigen rekening en de correspondentie verloopt zeer moeizaam.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2018 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2018

Reis werd geannuleerd door staking personeel Eindhoven reisorganisatie de jong intra perfect opgelost maar stoelreservering ed en extra gemaakte kosten kan je vergeten bij deze paupermaatschappij. Tip voor reisorganisaties weiger voortaan zaken te doen met deze maatschappij

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2018 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: november 2018

NOOIT MEER! Ryanair heeft al na betaling al de vluchten geannuleerd. De oplossing werd door Ryanair slecht opgelost. Redelijk wat geld verloren

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2018 bestemming: Letland / Riga, reisperiode: december 2018

Vlucht ging niet door in een keer geannuleerd. geld van hotel kwijt en voor restitutie van het ticket zijn ze maar voor een klein deel aanpsrakelijk. Kutmaatschappij. nooit meer.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2018

1 paspoort 2 maanden verlopen, onbeschoft medegedeeld, dat ik niet mee mocht vliegen rijbewijs wel geldig, Schengenland geld niet bij Ryanair.
Nooit meer Ryanair. onbeschoft, slecht en onbereikbaar, snap best dat het slecht gaat met de maatschappij

  • Algemeen 1
op 30 september 2018 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2018

Ruimbagage per abuis 2 x op heenreis geboekt.
Dat kregen wij bij het inchecken van de terugreis te horen.
In eerste instantie moesten wij betalen.
Tot wij de mail met de ‘foute’ boeking konden laten zien.
Het werd zonder kosten keurig in orde gemaakt door de groundstaff van Ryanair 👍👍👍

  • Algemeen 9
op 21 september 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2018

Wij zaten in een heel vies vliegtuig. Overal nog rommel en kauwgum. Het personeel was erg onvriendelijk, En leek er duidelijk geen zin in te hebben. Informatie over de vlucht kregen wij in het Italiaans. Het Engels was kort en niet om aantehoren. voor mij NOOIT MEER RYANAIR !!!!

  • Algemeen 1
op 19 september 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2018

Voor 3 personen online geboekt, 2 volwassenen en 1 kind. Eenmaal aangekomen op de luchthaven in Eindhoven ging het op zich vlot met het inchecken van de bagage. Door de controle waren we ook zo, maar heeft naar mijn mening meer te maken met de luchthaven op zich dan met Ryanair. Maar nu komt het... Mijn moeder mijn zoontje en ik kwamen bij de gate aan en mochten boarden. Mijn moeder al ontzettend bang en zenuwachtig, maar bereid het te doen voor haar kleinzoon geeft netjes haar papieren en paspoort en krijgt gewoon doodleuk te horen dat de naam niet overeen kwam. Het systeem van Ryanair had dus de roepnaam van mijn moeder op de boarding pas gezet ipv haar eerste doopnaam waardoor ze niet mee mocht met de vlucht. De grond ging even onder mijn voeten vandaan en ze zei ik pak de volgende wel jullie moeten gaan. Toen wij (mijn zoontje en ik) aankwamen in reus heb ik haar gelijk gebeld en wat blijkt ze kon wel vliegen maar dan moest ze even 271 betalen voor een enkele reis naar reus en dan moest ze in Spanje zelf nog even zorgen voor een retourticket. Echt zo belachelijk hoe we op de luchthaven behandeld zijn. Mijn zoontje was helemaal in paniek en tranen want zijn oma mocht niet mee. Conclusie mijn moeder heeft de vakantie niet mee mogen maken van Ryanair door een fout in hun systeem. Nu zit ik alleen met mijn zoontje in Spanje en mijn moeder thuis in Nederland. Top gedaan hoor Ryanair heel klantvriendelijk bahbah

  • Algemeen 2
op 19 september 2018 bestemming: Italië, reisperiode: september 2018

De klantenservice van Ryanair is totaal onbereikbaar; ook de chatsessie werkt niet en bij het verzenden van emailberichten krijg je foutmeldingen, als je met de beste bedoelingen wil doorgeven dat je niet kan komen wegens ziekte. Is niet meer dan normaal dat je dat even laat weten. Als de toestand van de vliegtuigen even zo slecht zijn als de bereikbaarheid dan baart me dit zorgen; om van bereikbaarheid bij rampen maar niet te spreken. Voor mij never ever nog ooit Ryanair.

  • Algemeen 1
op 18 september 2018 bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: september 2018

3 uur vertraging dus we kwamen later aan , vanwege vertraging
Maar omdat we niet eerder op vliegveld waren mochten we onze koffer niet meer inchecken . Die wilden ze onder geen enkele voorwaarden meer meenemen , we werden vreselijk onbeschoft behandeld .
En we zijn onze koffer kwijt met spullen
En ze zeggen dat ze voucher hebben uitgedeeld om drinken te halen , maar kwam niks . Toen moesten webuiten in de rij wachten . Vlieg nooit met ryain air. Is gewoon echt nachtmerrie

  • Algemeen 1
op 18 september 2018 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2018

Voor het eerst met Ryanair gevlogen, na het boeken werd ik door collega's bang gemaakt met slechte verhalen over Ryanair.
we hebben een retourvlucht gehad naar Girona onder de 100 euro met handbagage, alles perfect op tijd en geen enkel probleem tegengekomen.
blijkbaar kan Ryanair het wel.

  • Algemeen 9
op 7 september 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2018

Niet geinformeerd door Ryanair over de staking op 10 augustus (onze terugreis). Uiteraard hadden we het nieuws wel gevolgd en na inloggen op de app stond dat onze vlucht gecancelled was en dat we konden kiezen voor terugbetaling van het ticket (enkele reis) of hadden we de mogelijkheid om (vanaf) 3 dagen!! later terug te vliegen met Ryanair. Er staat verder niets vermeld over wat te doen qua vergoeding wat extra overnachtingen, vervoer etc betreft. We zijn zelf meer dan een halve dag bezig geweest om toch op 10 augustus terug te vliegen. Uiteindelijk hebben we de groep moeten splitsen en zijn we op een andere luchthaven gevlogen, vanwaar we weer naar Weeze toe moesten gaan om de auto op te halen. Vorig jaar ook al een slechte ervaring gehad ivm het niet kunnen inchecken voor de terugvlucht waardoor we 70 euro p.p. extra moesten betalen. Ik vlieg echt nooit meer (uit principe) met Ryanair ook al is het de enige mogelijkheid om op mijn vakantiebestemming te komen.

  • Algemeen 1
op 4 september 2018 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: augustus 2018

Ik heb al vaak gevlogen, en altijd is het mogelijk geweest om de terugreis in te checken op het vliegveld omdat in het buitenland moeilijk is om online in te checken vanwege internetverbinding en printen. Zo kwamen mijn vrienden en ik twee en een half uur vantevoren op het vliegveld aan. De bali was toen nog niet open. Twee uur vantevoren ging deze open en wij waren als eerste aan de beurt. We moesten toen 55 euro extra betalen per persoon omdat we niet online hadden ingecheckt en de twee uur van te voren voorbij waren. Vervolgens had het vliegveld ook nog eens twee uur vertraging. Dit bedrag is totaal niet evenredig. Veel mensen, waaronder ouderen hadden hetzelfde probleem.

  • Algemeen 1
op 22 augustus 2018 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2018

Via Verrassingtickets.nl een reis geboekt naar Milaan. De eerste vlucht werd drie dagen van te voren omgeboekt wegens stakingen in Brussel van RyanAir. De tweede vlucht die om 11:30 zou vertrekken vanuit Bremen werd om 11:30 nog eens geannuleerd wegens het een of ander. Volgens de reisorganisatie omdat het op een ander vliegveld onweerde maar volgens het nieuws was er iets met de security of een alarmbel die was afgegaan. We kregen wel de mogelijkheid om onze vlucht om te boeken naar een ander vliegveld of om onze tickets terug te laten betalen, maar dat geld zou dan terug geboekt worden naar de reisorganisatie. Omdat het ging om een korte stedentrip hebben we maar besloten om naar huis te gaan. Van de reisorganisatie kregen we het bericht dat we zelf met RyanAir moesten regelen dat we het geld terug zouden krijgen. Allereerst is er nergens een klantenservice nummer te vinden van RyanAir. Als je echt contact wil, dan kun je een Live Chat beginnen. In die chat hebben wij gevraagd hoe wij ons geld terug konden krijgen voor alle gemaakte kosten. Zij zeiden dat het geld terug werd geboekt naar de reisorganisatie en dat we het met de reisorganisatie maar moesten uitzoeken. Ze waren niet bereid om ervoor te zorgen dat het geld gewoon terug naar ons zou gaan in plaats van naar de reisorganisatie. Heel hinderlijk en frustrerend allemaal. Wij vliegen in ieder geval nooit meer met RyanAir. Dat ze geen klantenservice nummer hebben om naar toe te bellen zegt op zich ook al best veel voor ons en de tickets zijn niet voor niets zo goedkoop.

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018

Hadden bij boeking reeds gereserveerd en betaald. Bij inchecken bleek dat wij in het boekingsproces terecht kwamen waarin stoelen gereserveerd en (opnieuw) betaald moesten worden. Uiteindelijk kwamen wij er via de plattegrond van de stoelindeling achter dat onze gereserveerde stoelen als vrije stoelen te boeken waren. Hierop contact met Ryanair via de chat. Na een half uur wachten aan de beurt en na het intypen en versturen van onze klacht weer een half uur wachten op antwoordt. Uiteindelijk bleek een fout door Ryanair gemaakt en kregen wij nieuwe stoelen aangeboden. Maar de in de 1e rij door ons gereserveerde stoelen waren reeds vergeven. Geen financiële compensatie. Als Ryanair een fout maakt is dat kennelijk geen probleem, maar als een klant een fout maakt moet wel degelijk een absurt bedrag neergelegd worden. Dus erg klant-onvriendelijk!

  • Algemeen 2
op 18 augustus 2018 bestemming: Montenegro / Podgorica, reisperiode: augustus 2018

Vlucht was later zonder uitleg, eerst op vligveld 1 uur wachten daarna in de toestel nog ruim een uur. Geen excusses een ook geen bakje koffie bvb, wel tegen een flienke betaling. ondertussen een top prijs vragen voor een ticket. Als je een vraag stelt over vertraging worden ze nog boos op je. Man man man wat een slechte ervaring, zeg nooit nooit maar ik zal ze zeeeeker niet meer lastig vallen.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2018 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: augustus 2018

We kregen kapotte bagage en zijn verder helemaal niet geholpen. Om niet eens te beginnen om in contact te komen met Ryanair wat dus onmogelijk is!

  • Algemeen 2
op 16 augustus 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018

Het lukte thuis niet om online in te checken, dus dat zouden we dan wel op het vliegvels doen. Helaas, bij Ryanair is het dus niet mogelijk om aan de incheckbalie in te checken. Schijnt ergens met kleine lettertjes aangegeven te zijn.
Maar.... als we even 55 euro per persoon betalen is het plotseling geen probleem meer. Het inchecken duurt even lang als het controleren van de instapkaart, het afhandelen van de bagage en de persoonscontrole.
Oplichters, dieven zijn het die misbruik maken van de situatie van de reiziger. Je kan op dat moment geen kant uit.

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2018

Vanwege zeer weinig beenruimte en op de heen reis konden onze koffers gratis mee op de terugweg kost het in 1 keer 50 eu extra, dan het eten op het vliegtuig gun je je hond nog niet zeer slecht voor mij de laatste keer met ryanair

  • Algemeen 2
op 12 augustus 2018 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: augustus 2018

We hadden onze bagage thuis en bij de check in gewogen en dat was 19 kilo maar bij de plaats waar de koffers in moesten gaf het 24 kilo aan. We moesten dan 66 pont betalen maar bij de controle woog de koffer inneens wel weer 19 kilo dus hebben we voor niets betaald. Wij hebben dat uitgelegd maar we krijgen ons geld niet terug😡

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2018

Op de heenweg vertraging van meer dan 2 uur, daarna nog meer dan een half uur moeten wachten op de bagage in het ruim. Hierdoor laatste kans op openbaar vervoer gemist dus extra moeten betalen voor vervoer naar de bestemming. Op de terugweg weer vertraging dit keer een uur en drie kwartier. Het enige wat je terugkrijgt is bedankt voor het wachten, sorry voor de vertraging. Dus wat onze reis betreft is RyanAir een slechte maatschappij.

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2018

Kregen op vakantie mail dat onze vlucht werd gecanceld ivm stakingen.
That was it.
Kan natuurlijk gebeuren maar dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen of geadviseerd wordt...???,
We kregen geen contact met Ryanair om voor een oplossing kijken, Nee niets, zoek het maar lekker zelf uit, klant...
DUS!!!! NOOIT MEER RYANAIR

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2018 bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2018

Waardeloze service, elke vlucht te laat, geen uitleg, site een zooitje en van elke logica gespeent., veel valse beloften, enz. Totale mislukking.

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018

Enrorme slechte bediening en onvriendelijk cabinepersoneel! Zeer slechte piloot die enorm veel onverwachte zakking deed met het vliegtuig! landen duurde een eeuwigheid en lukte ook niet goed. zeer vuile gang en tafeltjes. eerste keer maar nooit meer met Ryanair.

  • Algemeen 1
op 5 augustus 2018 bestemming: Kroatië / Rijeka, reisperiode: juli 2018

Heb een 1 gegeven, omdat er geen 0 bij stond. Vlucht gecancelled zonder bericht. Op luchthaven zelf geen communicatie. Ook achteraf geen excuusmail of uitlegmail ontvangen. Nooit geen Ryanair meer!

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2018 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: augustus 2018

Geen service

  • Algemeen 1
op 1 augustus 2018 bestemming: Marokko / Oujda, reisperiode: juli 2018

Als alleen reserveringsnummer mee neemt is niet genoeg.jet air veel beter .moest bijna een nieuwe ticket kopen .echt een slechte behandeling door de medewerkers.

  • Algemeen 3
op 30 juli 2018 bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: juli 2018

Een 1 is nog teveel. Staking. Dank zij Ryan air vakantie in honderd. Nooit meer Ryan air. Liever meer betalen en zekere service krijgen

  • Algemeen 1
op 29 juli 2018 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2018

Wat een slechte maatschappij. Wij zouden terugvliegen van Praag naar Eindhoven. Bagage ingecheckt, door de security check. Een uur na de geplande vertrektijd een omroepbericht dat je de bagage weer moest ophalen en melden in de vertrekhal. Sta je een uur met nog 200 anderen in de rij om te horen dat de vlucht gecanceld is. Zogenaamd vanwege het weer, terwijl alle andere vluchten gewoon wel gingen. Eerste mogelijkheid om terug te vliegen twee dagen later. Je krijgt een hotelovernachting, de tweede en alle andere kosten moet je zelf betalen.
Wil je dit niet, zoek het dan maar uit.
Schandalig, voor ons nooit meer Ryanair. Liever bij een andere maatschappij het dubbele betalen.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2018

Op 27-5 8 stoelen bijgeboekt als vaste plaats, 4 voor de heen en en 4 voor de terugreis. schermafdruk gemaakt van de geboekte plaatsen, €32 betaald. Tussendoor nog gecontroleerd maar het klopte nog steeds. Nu wil je inchecken, controleer je nogmaals staan er maar 2 geboekte zitplaatsen ipv 4. ook dat we maar €24 hebben betaald, boekingsafschrift geeft €32 aan. Zou dus weer 2 zitplaatsen bij moeten boeken. Geen bericht of geld terug gehad. Telefonisch te lange wachtduur, met chatten geeft deze gewoon 81 minuten wachtduur aan. Wat een waardeloze maatschappij!!!!!! dit was de eerste maar ook de laatste keer

  • Algemeen 3
op 28 juli 2018 bestemming: Italië / Gonnesa, reisperiode: juli 2018

Vlucht gecanceld wegens stakend personeel. Vakantie weg en kunnen op zoek naar een nieuwe vakantie bestemming, bedankt Ryan

  • Algemeen 1
op 28 juli 2018 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: juli 2018

Hele slechte luchtmaatschappij. 3minuten voor aankomst op het vliegveld horen we dat de clucht genannuleerd wordt per sma. Geen andere vlucht meer kunnen boeken omdat alles vol was. De mensen willen je nauwlijks helpen om tot een andere vlucht te komen. Je vakantie is in 1x verpest.

  • Algemeen 1
op 28 juli 2018 bestemming: Italië / treviso, reisperiode: juli 2018

Vlucht gecancelled geen bericht ontvangen voor niks naar eindhoven gereden. Huilende kinderen. Vakantie verpest. Geld weg. Een grote ellende.

  • Algemeen 1
op 27 juli 2018 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juli 2018

Vlieg nooit met Ryanair als je enige zekerheid wil om bestemming op tijd te bereiken. Het is de meest waardeloze low budget vliegtuigmaatschappij van dit moment in europa. Betaal die 50 of 100 euro meer bij de concurrent om narigheid te voorkomen. Ryanair beseft niet wat voor een impact het op persoonlijk en financieel vlak als vluchten paar minuten voor vertrek worden gecanceld. Probeer daarna de kosten op hen te verhalen, verschillende formulieren, moeilijk bereikbaar...noem maar op. Als ik een medewerker van Ryanair was dan zou ik mij echt schamen om voor zo'n nare bedrijf te werken. Hoop dan ook dat ze snel failliet gaan of worden overgenomen door een bedrijf die wel weet hoe het bedrijf te runnen waarbij ook rekening wordt gehouden met de consument. Bedrijf als Ryanair hoort niet in Europa thuis, weg ermee, weg met de eigenaar die de kern is van de problemen waar klanten mee te maken hebben.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

Slechte luchtvaartmaatschappij, ze houden 25/26 juli 2018 een staking. Dit is het probleem nog niet, als je iig op de hoogte gebracht word. Maar dat is uiteraard bij Ryanair niet het geval, wij kregen voor onze vakantie te horen van de staking via via niet eens via Ryanair zelf. Wij hebben tijdens onze vakantie nog contact opgenomen met Ryanair en die zeiden dat de staking geen invloed zou hebben op onze vlucht. Wij zouden om 09:00 uur vliegen, 5 min vtv stond er op het bord dat het 11:00 werd, geen probleem.. maar om 10:30 werd het ineens 12:00. Uiteindelijk naar de infobalie van Ryanair gegaan, die ons niet fatsoenlijk te woord stonden en ons ook niet kon vertellen waarom het weer vertraagd was. Geen email ontvangen of wat dan ook waarmee ze ons op de hoogte stelden. Verschrikkelijk gewoon. Ryanair nooit meer weer

  • Algemeen 1
op 24 juli 2018 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: juli 2018

Wat een verschrikking, pure ellende en stress bij die maatschappij. Geen contact, geen communicatie mogelijk. Niet klantvriendelijk. Als je maar geboekt hebt en zeker betaald....daarna begint de ellende. 2x met die club gevlogen, 2x erg triest dus NOOIT MEER. Geen wonder dat ze daar regelmatig staken, en wie is de dupe...ik, jij , wij , iedereen.

  • Algemeen 1
op 19 juli 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2018

Ryanair servers lagen plat waardoor ik niet kon gelinkt worden met een ouder iemand omdat ik te jong ben en kregen we een bericht dat we dit moesten doen aan het locket zelf in de luchthaven,daar willen ze het niet doen omdat ik niet boven 16jaar ben daarbij heb ik ook mijn terugkeer moeten uitstellen naar paar dagen later omdat ryanair staakt ,nooit meer ryanair,Vlieg met Brussels airlines in het vervolg

  • Algemeen 2
op 18 juli 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018

Verschrikkelijke vliegmaatschappij, alleen maar vertragingen en geen communicatie. Wachten tot je een ons weegt en uiteindelijk na lang wachten en zelf personeel op gezocht te hebben te horen krijgen dat je vertraging hebt. "Nee bedankt dat hadden we nog niet door" "u vliegtuig land in een half uur". Op het vliegveld zelfs verhalen gehoord van 26 uur vertraging, gecancelde vluchten en retourvluchten die gewoon op hele andere vliegvelden zijn geland en dus met pendelbussen naar hun eigen vliegveld werden gebracht.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2018 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2018

Ryanair app werkt totaal niet, reisagent heeft alle moeite moeten doen om boeking definitief te maken. Je moet de tickets geprint hebben anders kost het € 50,- ze doen er alles aan om je na een boeking zo duur mogelijk uit te laten komen. Ik betaal liever iets meer als met deze maatschappij voor ons Never and never again

  • Algemeen 1
op 10 juli 2018 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2018

Wij moeten nog vetrekken maar wat een ellende nu al met RyanAir. Alles bijbetalen en alleen maar voorwaarden goed lezen. Nooit meer, wat een klant onvriendelijke organidatie

  • Algemeen 1
op 9 juli 2018 bestemming: Nederland / voorschoten, reisperiode: juli 2018

Dramatisch slecht: systeem data door Ryanair ingevoerd klopte niet maar Ryanair is nooit te bereiken per telefoon, terwijl je je wel blauw betaald aan tikken, niet te bereiken via mail, en via whatsapp 1 antwoord om iets te herstellen maar daarna niet meer bereikbaar. Terwijl systeem niet klopte om te kunnen inchecken. En bij inchecken wordt je random over het vliegtuig geplaatst en niet bij elkaar. En alles kost weer extra geldt zelfs inchecken en bellen. Met andere woorden: niets werkt goed, hoop stress en uiteindelijk geldklopperij.

  • Algemeen 1
op 28 juni 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2018

Waren al bij de gate ,werd de reis geanulleerd
Op advies van de helpdesk Ryanair bij een andere maatschappij enkele reis geboekt naar Malaga
De kosten werden vergoed door Ryanair
Dus niet .betalen niets zijn niet bij de helpdesk geweest volgens ryanair
Ga nu via rechtshulp claimmmindienen
Laat het er niet bij zitten

  • Algemeen 1
op 26 juni 2018 bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2018

Reis kon niet doorgaan vanwege schemawijziging Ryanair zonder DUIDELIJK te vermelden dat ze niet alleen de vertrektijd maar ook de vertrekdatum veranderd hadden (2 dagen eerder dan gepland!!!). Aangezien er geen alternatief was hebben we alles moeten cancelen: totale schade 750,- euro! En dit omdat Ryanair dit soort rigoureuze veranderingen alleen in de kleine lettertjes vermeld!

  • Algemeen 1
op 24 juni 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018

Ze bieden hun tickets aan via goedkope ticket aanbieders. ticket gekocht begint de ellende, ze zijn niet bereikbaar ryanair .
En als je iemand te spreken krijgt wordt je belachelijk gemaakt of bijna uitgelachen.
Dan moet je maar niet bij zo ticketsite je ticket kopen.
Je krijgt geen gegevens om in te loggen op hun boardingsite.
Dus u kunt niet in checken Hahaha mogen wij even 55 Euro per ticket van u vangen is het antwoord op de luchthaven.
En dan begint het gevecht waar kunnen we u nog meer geldt uit u zak kloppen.
Dus wees gewaarschuwd.
Ik snap heel goed als je goed koop wilt vliegen dat je dan in een tupperware vliegtuig stapt en alles een beetje krap is oke.
Maar wat je verkoopt moet je wel goed afhandelen.
Ik snap heel goed de conflicten met hun personeel , zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2018 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juni 2018

3 uur vertraging op vlucht van 1,5 uur

  • Algemeen 1
op 22 juni 2018 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2018

Kreeg vandaag een SMS en mail dat de terugvlucht van Reus naar Eindhoven van zondag 24 juni a.s. van 20.40 uur geannuleerd is, in verband met een staking van de franse verkeersleiders. Er werd de mogelijkheid geboden om de vlucht om te boeken. De 1e gelegenheid is echter 28 juni a.s.
Daarom heb ik een refund gedaan en een nieuwe vlucht geboekt.
Wat schetst mijn verbazing;
De nieuwe vlucht is op 24 juni 2018 , ook van Reus, maar dan naar Brussel met TUIfly België.
Zij hebben schijnbaar geen last van de staking in Frankrijk, terwijl zij, neem ik aan ook over Frankrijk vliegen.
Ik vraag mij daarom af of de stalking in Frankrijk wel de echte reden van annulering is. Eén van de laatste keren met Ryanair gevlogen!!!!!

  • Algemeen 1
op 21 juni 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018

Reis gepland van 4 dagen naar Alicante, Spanje met vriendin. Onze vlucht zou vertrekken om 17:00 uur. Deze had vertraging, een ruim uur. Hierdoor zaten wij na 18 uur pas in het vliegtuig en kregen de mededeling dat wij moesten wachten in de rij om op te stijgen. Rond 18:15 kwam de melding dat er minder vliegtuigen konden opstijgen ivm slecht weer en rond 19:00-19:30 kwam de melding dat onze vlucht geannuleerd was. We hebben een tijd in het vliegtuig moeten wachten en hebben toen uren in de rij gestaan aan een balie om te horen dat we op vrijdag 1 juni pas konden vliegen. Die dag zouden we weer thuis komen, dus dat was geen optie. Andere optie was 12 juni, dat was dus ook geen passende optie. Hebben nog aangegeven dat we vanaf Rotterdam, Eindhoven, Düsseldorf, Brussel, Amsterdam of waar dan ook wel zouden kunnen vertrekken, maar nergens was er een optie. Ze hebben aan de balie toen aangegeven dat we ons geld terug zouden krijgen als we een claim in zouden dienen. Dat hebben we gedaan, maar deze claim is afgewezen ivm slecht weer. Overmacht dus. Nou is dit niet helemaal waar, maar wel lekker makkelijk voor ze. Er is nog een vliegtuig vertrokken om 17:25, zonder problemen, dus als ons vliegtuig gewoon op tijd geweest was, waren wij gewoon om 17 uur vertrokken. Dus fijn dan weer! 800 euro weg en geen reis. Bedankt Ryanair!

  • Algemeen 1
op 17 juni 2018 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2018

Terugvlucht werd via sms geannuleerd ("excuus voor de overlast"); de arrogantie ten top, laatste keer Ryanair.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2018

Tricky maatschappij
Ze tillen je als ze kunn
Buitengewoon onprettig

  • Algemeen 2
op 15 juni 2018 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: mei 2018

Nooit Meer Rayan air inchecken groot probleem.
je moet op het vliegveld betalen voor inchecken.
ze zeggen dat ze mail hebben gestuurd maar dit hebben ze nooit gedaan.
60 euro betalen voor het in checken op het vlieg veld en dan gaan ze je nog proberen te laten betalen voor instap kaart. 30 euro.maar daar trap ik niet in.Het is de slechtste maat schappij om mee te vliegen.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2018

Onaangename praktijken

  • Algemeen 2
op 9 juni 2018 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: juni 2018

Echt zo ultra flauw om 3 passagiers geen stoelen naast elkaar te geven, ten zij je extra betaalt

  • Algemeen 2
op 8 juni 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018

Website is misleidend, waardoor we onbewust veel duurder vlogen ( priority), landing was hard. En de marketing e-mails waar je je niet van kan afmelden zijn zwaar irritant.

  • Algemeen 4
op 7 juni 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018

ZEER SLECHTE SERVICE. 200 Euro boete omdat online inchecken op de site niet werkte. Ze hebben ons niet geholpen met helemaal niks op het vliegveld. Ze luisteren absoluut niet naar je problemen.

  • Algemeen 2
op 4 juni 2018 bestemming: Italië / Comiso, reisperiode: juni 2018

Op de website krijg ik het advies dat ik niet online kan inchecken als ik geen stoel heb gereserveerd tijdens de boeking. Op het vliegveld moet ik 110 euro afrekenen omdat ik niet online heb ingecheckt. Schandalig. Als dit het nieuwe business model is van Ryan air dan zal het niet druk worden in de toekomst. Ik vlieg in ieder geval nooit meer met Ryan Air.

  • Algemeen 2
op 2 juni 2018 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juni 2018

S'morgens om kwart voor 5 in de rij 5 uur kregen wij te horen dat de vlucht gecancelled was waarom !!!!!! bij mijn vraag wat nu kreeg ik het antwoord boek maar ergens anders een vlucht naar Fuerteventura
en zoek het verder maar uit kon via een ticketbureau via madrid vliegen voor 350 euro PP 2 personen dus 700 euro net zo duur bijna als de reis zelf een advies vlieg noooit met Ryanair betaal wat meer bij een ander

  • Algemeen 1
op 30 mei 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2018

Vlucht gecanceld, nieuwe vlucht aangeboden gekregen 3 dagen later. 3 dagen te laat op lokatie, uur wachten op me tas, geen vervoer naar lokatie waar ik moet zijn. probleem zelf oplossen. geen geld terug. fuck ryanair! Ik ga naar jullie concurentie.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2018 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018

Perfecte behandeling. Klantvriendelijk en geweldig personeel
Veel beenruimte.

  • Algemeen 9
op 14 mei 2018 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2018

Betalen om naast partner en kinderen te mogen zitten . Deze klacht heb ik al eerder voorbij zien komen. "Gratis" online inchecken. Dit moet vier dagen van te voren en dit is verplicht. Ryanair plaatst ons ondanks dat er voldoende plek is om met vier personen naast elkaar te zitten , ons alle vier zo ver mogelijk uit elkaar . Verdeelt over het gehele vliegtuig. Je krijgt dan de mogelijkheid om naast je partner of kind te mogen zitten als je bijbetaald. Wij hebben rond de 60 euro moeten bijbetalen om per twee naast elkaar te worden vervoerd . Niet eens met zijn vieren naast elkaar. Hele vervelende manier om mensen nog even extra te laten betalen . Zeer slechte service !!! Zeer slechte reclame voor Ryanair. Men wil transparantie in de vliegwereld . Dit is dus toch zo'n verborgen bedrag. Natuurlijk hoef je niet bij te betalen en is het je eigen keus . Maar je laat toch niet je kind van 13 achterin het vliegtuig zitten terwijl je zelf voorin zit? Dus ze verplichten je eigenlijk extra kosten te maken . En daar kom je pas achter vier dagen voor vertrek, tijdens het online gratis !!!! inchecken .

  • Algemeen 3
op 14 mei 2018 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: mei 2018

Zonder informatie je meer dan 8 uur laten wachten

  • Algemeen 1
op 4 mei 2018 bestemming: Frankrijk / Beziers, reisperiode: juni 2018

Ongelovelijk gedrag van Ryanair. Binnen een uur 2 mailtjes, van verschillende afdeling met belangrijke wijzigingen in het vluchtschema. De eerste betreft vertrek op vrijdag ipv maandag.... in het tweede mailtje geven ze aan dat de terugvlucht is gecanceld! Belachelijk, misschien moeten ze iets anders gaan doen dan passengiers vervoeren

  • Algemeen 1
op 27 april 2018 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2018

Vlucht is zonder opgaaf van reden geannuleerd

  • Algemeen 1
op 17 april 2018 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2018

Ik had een enkele reis geboekt van Athene naar Rethimnon. Krijg ik een mail van Ryanair dat deze boeking geannuleerd is wegens commerciële redenen. Gelukkig kun je je geld terugkrijgen (of een andere reis boeken). Daarna heb ik via een andere maatschappij de vlucht Athene - Rethimnon geboekt (wel wat duurder maar ja er is niks anders). Krijg ik enkele dagen later wéér een mail van Ryanair dat er een foutje is gemaakt want dat deze vlucht wél gemaakt kan worden. Tsja, de andere vlucht kan natuurlijk niet zomaar geannuleerd worden dus heb ik meer betaald voor niks. Bedankt Ryanair. Ik boek NOOIT meer een vlucht bij jullie. Ik vertrouw het niet meer!!!

  • Algemeen 1
op 16 april 2018 bestemming: Portugal, reisperiode: april 2018

Zeer onvriendelijk personeel, heel kleine plaatsen in het vliegtuig, werd uit elkaar gezet met mijn reisgenoot terwijl er naast mij nog plaats vrij was dus dit gebeurt echt wel bewust. Landing gebeurde erg hard.

  • Algemeen 1
op 8 april 2018 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2018

Vlucht vertrok vanaf Stanset London om 18:50. Gate open om 18:00u Na het hele controle en incheck gebeuren een dik half uur letterlijk in de gate moeten staan ( de buis/gang die op de tarmac uitkomt) zeer benauwend. Om dan te horen dat iedereen naar een andere gate moet helemaal aan de andere kant van het vliegveld. Niet tof met 2 jengelende kinderen. En wat met oudere mensen? En wss omdat ze het oorspronkelijke vliegtuig niet wilden tanken? Er gaan verhalen genoeg over ryanair's brandstof beleid. Al met al 1 uur vertraging. En waar krijgen die piloten hun opleiding? Zowel heen als terug word met veel te hoge snelheid de landing ingezet (brandstof beleid) waardoor de 737 met een smak neerkomt en de piloot serieus hard in de remmen moet om niet van de baan te knallen. Nooit meer ryanair voor mij..

  • Algemeen 5
op 6 april 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2018

2e en nu echt laatste keer dat ik met deze maatschappij ga vliegen. Wat een nep maatschappij. Zelfs bij voldoende plaatsen wordt je met opzet niet bij elkaar gezet om je daar extra voor te laten betalen en dat voor echt alles bv bagage duurder dan bij willekeurige andere maatschappij.
Ik ben hier helemaal klaar mee!!

  • Algemeen 2
op 3 april 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2018

1 : 55 euro pp afreken omdat je niet 2 uur van te voren heb ingecheckt heb (belachelijk)
2 : Uur vertraging
3: stoel dubbel geboekt
4: handbage moet alsnog in ruim

Belachelijke service ik zou graag me geld terug willen anders ga ik zeker meer reviews plaatsen

  • Algemeen 1
op 28 maart 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2018

De prijzen logen er niet om! Goedkoper zou het echt niet gaan dus snel boeken. Alles ingevuld en betaald met creditkaart. Kreeg helaas geen bevestiging. Bleek dat de prijzen waren aangepast dus kon geen bevestiging krijgen. Opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde. Tijdens de betaling worden de prijzen verhoogd. Dit is pure oplichting

  • Algemeen 2
op 5 maart 2018 bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: februari 2018

Booken met Ryanair onbetrouwbaar als het gaat om prijs. Ook verhuur auto via Ryanair met Budget is niet fair. Budget legt aanvraag naast zich neer en maakt ter plaatse een nieuwe en veel duurdere. Dit is met veel omwegen wel te herstellen. Verder vindt Ryanair het leuk om na de reis je mailbox vol te spammen.

  • Algemeen 3
op 3 maart 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018

Lijkt een voordelig ticket maar dan: extra om je handbagage mee te nemen, extra om naast je kind te zitten. 110 euro als je niet online hebt ingecheckt, door de chaos van hun berichtgeving trap je hier al snel in. Kortom....... doe ik nooit meer met deze geldwolven

  • Algemeen 4
op 1 maart 2018 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: februari 2018

Zonder uitleg of enige vorm van communicatie vlucht terug naar Brussel na 5 uur wachten geannuleerd. Daarna in de rij met 200 pers bij een Ryanair desk om mogelijkheden te bekijken om terug te kunnen komen. Bij de desk was 1 medewerkster aanwezig (voor meer dan 200 mensen) lees: een hele lange wachttijd. We waren heerlijk uitgerust van een lang weekendje weg, maar hierdoor wordt het toch nachtwerk en heel vroeg er weer uit voor de vlucht retour. Nu thuis aangekomen proberen het geld terug te krijgen en ja hoor, het formulier dat hier voor dient heeft een "Error". Geen telefoonnummer om te bellen, nu maar afwachten of er gereageerd wordt op het contactformulier. Ook wij reizen nooit meer met Ryanair!!

  • Algemeen 1
op 9 januari 2018 bestemming: Malta / Valletta, reisperiode: december 2017

Op 2 december 2012 is de vlucht op Eindhoven door de mist 6 uur later vertrokken en dan wel via Duitsland. Slechte regeling, reizigers worden aan hun lot overgelaten. Géén vergoeding voor eten of drinken. Maar wel € 100 extra rekening voor inchecken, dat ik deze niet kon uitvoeren via de site. Oplichterij en manipuleren van de mensen daar zijn ze goed in. Een goedkope reis is toch duurder uitgevallen op deze manier. Ik zal nooit meer met Ryanair vliegen en zal dit ook aan iedereen vertellen en afraden. Gewoon een slechte vliegmaatschappij die profiteerd van misstanden van de reizigers. AUB let hier op alvorens u een reis boekt!

  • Algemeen 1
op 5 januari 2018 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2017

20 Dec reis geannuleerd door mist eerst volgende vlucht malaga 31 Dec Dus geen vakantie in Spanje Voor mij geen Ryanair meer

  • Algemeen 1
op 1 januari 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: december 2017

Omdat zonder pardon de heenreis 6 uur was verlaat, maar het kan nog erger de terugreis werd gecanceld en iedereen werd aan zijn lot overgelaten, geen excuus, geen reden, geen hulp, nee je zoekt het maar uit hoe je thuis komt. Nooit zal ik nog bij deze flut maatschappij een reis boeken.

  • Algemeen 2
op 28 december 2017 bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: december 2017

Na een aantal keren vanaf eindhoven en zonder problemen gevlogen te hebben met mijn belgische identiteit pas naar milaan , is mijn kerstvakantie dit jaar goed verpest omdat ik na de eerste controle met deze pas niet door de tweede controle kwam , ervoor hadden ze verschillende spullen uit mijn handbagage gehaald omdat deze niet als handbagage meegenomen mochten worden , vervolgens werd deze handbagage onder in het ruim gestoken ( dus alle spullen voor niks verwijderd ) Mijn vriend zat intussen al in het vliegtuig en ik kreeg nergens een antwoord hoe ik verder moest , thuis aangekomen vele telefoons en mails gestuurd naar ryan air en tot op heden nog steeds geen reactie ontvangen op de vraag : waarom kon ik vorige keren wel met deze belgische identiteitkaart vertrekken ( is door ryan air nagekeken en akkoord bevonden toen ) , en waarom nu niet ?
Nogmaals mijn kerstvakantie is goed verpest dit jaar omdat mijn vriend bij zijn familie in italie zit in de sneeuw , iets waar ik zo naar uitgekeken en voor gespaard had .
Ik vraag beleeft mijn 250,00 euro + eventuele vergoeding terug omdat Ryan Air naar mijn mening onterecht mij niet heeft toe gelaten aan boord te gaan
Bij navraag konden ze dit in zaventem niet begrijpen !!

  • Algemeen 1
op 13 december 2017 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: december 2017

Bij vertrek uit Stansted waren de weersomstandigheden slecht, we moesten in het vliegtuig wachten. Dat kan gebeuren. Echter we kregen 8UUR (!) NIETS aangeboden, geen drank, geen eten, geen persoonlijke verzorging. We hadden uit kunnen stappen aan het begin van de vlucht, maar er was geen alternatief vervoer mogelijk.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende