Denni
op 23 mei 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019
Moesten 20eur bijbetalen ivm koffer i.p.v. tas qua grote en gewicht was er geen verschil
... Lees meer
Johan
op 21 mei 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2019
Wat een stelletje oplichters. We hadden op de terugreis niet online ingecheckt voordat we op de luchthaven waren en uit eindelijk €64,- x 14 personen = €896,-!! moeten bij betalen voor het inchecken en uitprinten van de boarding pass. Hier was de persoon achter de balie in nog geen 5 minuten mee klaar, makkelijk verdient door hen!
Als ik nu verder in de voorwaarden ga kijken dan zie ik inderdaad staan dat hier een toeslag voor geldt, maar dit hadden ze ook op een eerlijke en makkelijkere manier kunnen melden. De eerste en de laatste keer dat wij met deze waardeloze vliegmaatschappij hebben gevlogen!
... Lees meer
Marjan
op 14 mei 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019
Medewerkers wilden onze niet helpen toen bleek dat de naam op de ticket van mijn zijn roepnaam was. Een van de dames zei: mijn dienst zit er op, ik ga naar huis. Misschien kan mijn collega u helpen. De collega, ook een dame zei dat ze geen tijd meer had om de ticket te wijzigen terwijl dit wel zo was. Weg vliegtuig, weg vakantie naar Rome.
... Lees meer
Kristina
op 13 mei 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018
Betaal meer en laat deze Ierse **maatschappij links liggen. Geld is de enige drijfveer en no shame om het geld uit je zak te kloppen, ze verzinnen ter plekke iets en als je niet meteen bijbetaalt ben je de sjaak en kan je gaan. De beste optie is boycotten met Ryan voorop !!
Johan
op 12 mei 2019
bestemming: Duitsland / Dusseldorf, reisperiode: mei 2019
We hadden een terugreis geboekt van Napels naar Dusseldorf. Ongeveer 1,5 uur voor vertrek lazen we op de beeldschermen in de vertrekhal dat de vlucht was gecancelled. Niemand op de luchthaven kon hier verder iets over vertellen. De vlucht was zonder opgaaf van reden komen te vervallen. Er was geen informatieverstrekking, begeleiding of anderszins. De allerlaatste boeking ooit met Ryanair hebben we achter ons.
Seline
op 10 mei 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019
Wij vlogen vanaf Eindhovens met Transavia naar Malaga. Wij mochten hier onze kleine trolley’s gewoon als handbagage meenemen in het vliegtuig. Oo de terugweg met Transavia ging het niet zo makkelijk... Na het online inchecken kregen wij onze boardingpass. Op deze pas stond, in het Nederlands, dat wij een kleine tas of KOFFER, mee mochten nemen als handbagage. Op het vliegveld werd ons, door een zeer onvriendelijke medewerkster van Ryanair, verteld dat de koffers in het ruim moesten. Wij mochten alleen een kleine tas mee hebben. Wij vertelden dat op onze boardingpass stond dat wij ook een kleine koffer mee mochten hebben. Zij reageerde hier alleen heel kort af op dat dat in Spanje niet zo werkt. Wij bleven vriendelijk en vragen hoe dat dan kon. De vrouw weigerde iets anders te zeggen dat dit in Spanje anders werkt en dat wij per koffertje €20 moesten betalen.
Los van het feit dat het belachelijk is dat je voor de koffer moet betalen en voor een zelfde formaat tas niet, was de service van deze medewerkster van Ryanair ronduit schandalig!!
Wij vliegen nooit meer met Ryanair
M.Schreurs
op 8 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2019
Reis naar Sevilla ging redelijk , helaas alleen maar chagerijnig personeel , maar daar is mee te leven .
De terug reis inchecken was onmogelijk omdat het digitale incheck systeem van Ryanair dat niet toeliet . Op het vliegveld kregen wij te horen dat dat niet inchecken 55 euro per persoon ging kosten , dat dat werd veroorzaakt door het systeem van Ryanair interesseerde het personeel niets . Bij de service balie werden wij zeer onvriendelijk te woord gestaan en toen de supervisor er bij kwam deelde zij ons mede dat als wij niet binnen een minuut die 55 euro betaalde dat dan de tickets zouden vervallen .
Dat is gewoon chantage !!
Bij de incheck balie werd ons ook nog even medegedeeld dat wij per persoon nog even 20 euro moesten betalen voor de handbagage omdat wij niet waren ingechecked .
Wij vliegen nooit meer met Ryanair ook al zijn ze nog zo goedkoop want je weet van te voren dat je alsnog terug pakken .
Ik raad iedereen Ryanair te mijden als de pest want ze zijn uiteindelijk veel duurder als de rest en het verpest ook nog eens je vakantie .
U bent nu dus geinformeerd door ervarings deskundigen en doe er dus uw voordeel mee , vlieg niet met Ryanair !!
BJR
op 4 mei 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2019
Ryanair; eens en nooit meer. Op de heenweg ontdekten mijn vrienden en ik dat het verplicht was om online in te checken. De vrouw achter de balie meldde ons dat dit op de tickets stond. Inderdaad; het stond op de tickets. Echter, er is wel een maar. Op de tickets stond in het klein "Online check-in" met een linkje erbij. Op de tickets leek het online inchecken te worden aangeprezen als optie, om het inchecken te vergemakkelijken. Op het vliegveld ontdekten we dus dat het verplicht- en dus geen optie- was. We moesten 55E p.p. bijbetalen.
Toen kwam het gezeik op de terugweg. Op de heenweg kon ik zonder extra kosten een rolkoffer én een rugzak meenemen. Op de terugweg vanuit Rome werd mij verteld dat ik moest bijbetalen voor de koffer. Ik vertelde de medewerker van Ryanair dat ik op de heenweg de koffer gratis mocht meenemen. Op deze opmerking reageerde de vrouw simpelweg met "That's impossible". Ze nam mijn paspoort in en kreeg deze pas terug zodra ik de 20E aan haar had gegeven voor de koffer. Het is ronduit belachelijk. Ik heb 75E extra betaald bovenop de prijs van de tickets. Naast dat het een geldwolvenpartij is, is het ook een partij waarbij de klant absoluut geen koning is. Ze tonen nul compassie.
I Huiberts
op 4 mei 2019
bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: april 2019
Geweigerd bij de gate omdat de naam op ticket niet klopte. Koffers stonden al in het vliegtuig. De helft gaat zonder controle naar binnen . Wij konden weg. Als we wat wilde omzetten koste ons dat 1560! Euro. Wat een organisatie .. never nooit meer Ryanair
M van haaften
op 3 mei 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2019
Ryanair verplicht je tot vooraf inchecken. Als je dit niet hebt gedaan mag je 55 euro pp betalen. Belachelijk! Ook voor mensen die digitaal niet zo sterk zijn. Bij mij lukte het inchecken thuis niet. Extra betalen voor koffertje van 10 kg dat in het ruim moest, terug bij Transavia mocht de koffer gewoon zonder extra kosten mee.
In het vliegtuig sjacherijnig personeel, geen kaart meer, 1x karretje langs zonder dat je weet wat ze hebben. Als het even kan ga ik echt nooooit meer met Ryan air vliegen.
I Van Katwijk
op 22 april 2019
bestemming: Kroatië / Eindhoven, reisperiode: april 2019
Wij hadden ons vandaag zo verheugd op ons reisje..wat helaas niet door mocht gaan !. Omdat de achterste lang parkeren P5 helemaal bom vol was moesten we helemaal achteraan parkeren.
We hadden p5 van te voren gereserveerd , net als de ticket al in December en de autohuur etc alles via Ryanair.
Nu moesten we echt een heel stuk lopen, onze zoon en mijn man zijn fit maar ik heb reuma en kan niet zo heel hard.
We kwamen om 1 minuut over de tijd bij de bagage band aan en vroegen gelijk om hulp, de assistente zei heel gewoon; helaas hij is net 1 minuut dicht ! Nou zoubt dan niet mogelijk zijn om de band weer aan te zetten? Nee onmogelijk u bent te laat ..1 minuut maar te laat ! .en na een telefoontje ..ook nee te laat ! .
De zogenaamde service balie kan ook niks voor je doen.
Verstijft met tranen in je ogen sta je daar, met je zoon die zich ook had verheugd.
Verschrikkelijk hoe Ryanair met zijn klanten omgaat.
Ook nog gebeld met de klantenservice of we de terugvlucht konden terug krijgen.. nee.
Kijk zo hoor je geen geld te verdienen.
Dave
op 17 april 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2018
1 dag vantevoren kregen we te horen dat de terugreis gecancelled was van Ibiza naar Dusseldorf 2012. Met kleine vergoeding konden we nog niet eens nieuwe tickets kopen. Dan praat ik nog niet eens over ander gemaakte kosten zoals hotel, extra auto huurkosten etc etc
Marloes
op 16 april 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019
Zeer slechte service en onvriendelijk personeel op de luchthaven.
Je moet werkelijk voor alles bijbetalen. Toppunt was dat we tijdens het online inchecken op rij 2 en rij 30 werden geplaatst terwijl het halve vliegtuig nog leeg was, wilden we naast elkaar zitten kon dat tegen bijbetalen van 18 euro. Schandalig. Geen Ryanair meer voor mij.
Peter Paul
op 12 april 2019
bestemming: Spanje / Las Palmas de Gran Canaria, reisperiode: september 2018
07 uur en 50 min oponthoud op de luchthaven Dusseldorf en geen Ryanair of vervanging personeel die wat vertellen of verwijzen. EUclaim 261 Ryanair geeft geen thuis. Elke keer een ander verhaal over de CHAT , email is niet correct, UW claim wordt behandeld nog even wachten. BULL SHIT
Marijke Joosten
op 11 april 2019
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: april 2019
Heel onvriendelijk personeel. Niet bereid om mee te denken en tot oplossingen te komen. Ik vlieg nooit meer met deze maatschappij.
Jaap
op 3 april 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2019
Ondoorzichtige informatie over het bagage beleid en stoelen beleid. Wat een kleine tas is is onduidelijk er staan geen maten bij. Als je met ze belt dan liegen ze dat het een en ander op de reservering zou staan dat is niet waar het staat in de kleine letttertjes ,al met al kost de stoelen dans en bagage meer dan de ticket zelf . Ik betaal liever meer als keuze dan geconfronteerd worden met Ryan Air. Ze zullen het niet lang redden. Ik zal nooit meer met Ryan Air vliegen
Ik noch mijn partner gaan ooit weer met Ryanair
Louis Boel
op 2 april 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2019
Een rampzalig bagagebeleid waardoor extra kosten en daarbovenop nog een vertraagde vluchten.
Melissa
op 8 maart 2019
bestemming: Italië, reisperiode: maart 2018
Een echte schande een citytrip naar Milaan met men vriendin heeft mij voor 3dagen 1000euro gekost omdat ryanizt ons niet op de vlieger naar Brussel wou sturen in Milaan werd 2u30min voor de vlucht mijn portemonnee gestolen alles zat er in geld paspoort bankkaarten alles niemand dat ons wou helpen ze stuurde ons van ene kant naar andere en Ryanair gaf als antwoord ons probleem niet waardoor wij volg dag pas met veel problemen naar huis konden met bijkomende kosten van 530euro een schande
Wilma
op 1 maart 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2018
Ik had een enkele reis geboekt naar Malaga, omdat ik met manlief terug zou rijden. Onverhoopt moest hij eerder terug. Dus ik en mijn dochter boeken een nieuwe reis terug via Ryanair. Extra ticket voor twee. Wil ik de voucher uitdraaien, staat er: Ryanair staakt. En wat nu? geboekt via Tui, extra veel kosten; 2 x tickets voor 2 personen. Ik was een paar honderd euro's lichter. Ik boek niet meer via Ryanair, ga liever voor een paar tientjes vliegen met Transavia. goede service. Wat een ...-clup is Ryanair sorry. Ik ben nog steeds boos daarover. Je kunt ze niet bereiken, en mailen heeft al helemaal geen zin.
Hans Buijing
op 28 februari 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: februari 2019
De bagagevoorwaarden goed gescheckt en voor onze reis 1 koffer van 20 kg voor incheck erbij gekocht. Naast priority tickets zodat we ook handbagage meekunnen nemen (nieuwe regels). Op de terugweg laat de dame bij de incheck in Marakech ons doodleuk weten - na eerst ruim een 1/2 uur in de rij te hebben gestaan - dat op haar lijst niets staat over de de incheck, de koffer niet meegaat tenzij we (nogmaals) betalen. En dat terwijl het bewijs gewoon op de e-ticket staat en ook in een aparte mail als bevestiging. We werden terug gestuurd om bij het bureautje e.e.a. Te regelen. Nadat eerst gepoogd werd ons opnieuw te laten betalen voor de incheck, kregen we uiteindelijk na lang aandringen een aantekening waarmee we terug konden naar de incheckbalie. Een uur oponthoud en gezeur en gewoon een poging om je te belazeren. Deze ervaring naast de lage kwaliteit van dienstverlening, maakt dat wij geen ryanaiar meer vliegen
Karin
op 25 februari 2019
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019
Hoop extra kosten bij je geboekte vliegreis, gewijzigde handbagagebeleid, voorkeur zitplaatsen in het vliegtuig .
Ine
op 18 februari 2019
bestemming: Italië, reisperiode: mei 2019
Kleine fout in onze namen gemaakt. Wijzigen ticket (die er nog lang niet is!!!) kost 115,00 p.p,. Dat is meer dan de hele ticket. Schandalig!!!!!
Luijerink
op 15 februari 2019
bestemming: Spanje / girona, reisperiode: juli 2018
Piloten staakte en je kunt het daarna zelf uitzoeken, zowel alternatieve vlucht en de extra kosten kun je zelf betalen, je geld van je tickets etc. terugkrijgen is een ramp. Je betaald voor iets wat je niet hebt gekregen en je kunt naar je geld fluiten. Oplichters zijn het bij Ryanair.
Chris
op 14 februari 2019
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: februari 2019
Nooit meer met Ryanair
Het gedonder begon al bij de check in
De waardeloze site heeft ons niet ingecheckt bleek achteraf. Vervolgens krijg je een rekening gepresenteerd wat duurder uitvalt dan de ticket zelf.
Oplichters bij Ryanair !!!
Nu ondervond ik het zelf. Maar ook nooit meer!!!
Maarten
op 11 februari 2019
bestemming: Marokko / Rabat, reisperiode: februari 2019
Vlieg wel vaker met raynair, als je jezelf een beetje verdiept in de bagagevoorwaarden,(wat dus veel mensen niet doen,) kun je spotgoedkoop vliegen, service kost welliswaar veel bij raynair, maar zorg dat je je zaakjes goed op orde hebt, dan is het prima te doen, 40 euro retourtje marokko??? heb ik net een tank benzine voor de auto , geen klachten over raynair
Wim
op 10 februari 2019
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2019
Rekenen overal extreem hoge bedragen voor en weten vooral wat kleine lettertjes zijn.
Anna
op 10 februari 2019
bestemming: , reisperiode: februari 2018
Moeilijk, lastig, onduidelijk.
Ten eerste is het een heel gepuzzel of je nou wel of geen handbagage mee mag nemen. Na veel lezen toch maar een kaart met priority bijgeboekt. Eenmaal op de vluchthaven willen wij onze koffers inchecken als ruim bagage. Helaas kan niet want er zijn nog geen babies open. We moeten na een uur maar weer terug komen. Zo gedaan, krijgen we te horen dat dat niet mag??? Ik moet hem zelf maar meenemen in het vliegtuig. Oké, bij de gate is het een hektiek van koffers die alsnog het ruim in moeten. Stress stress want ja we lopen al vertraging op.
Zoals de meeste zeggen je wordt express uit elkaar geplaats waardoor je extra bij moet betalen. Onze grootste schok was nog wel dat we de heenreis wel via iDeal onze bagage konden betalen maar omdat je 48 uur van te voren kon inchecken en we dit via de mobiel moesten doen of tablet de enige mogelijkheid was om via Paypal of creditkaart te betalen. Gelukkig hadden wij allebei een bij ons. Maar helaas.... betalen ging niet lukken!! Ryanair gebeld, ja we weten het ook niet. Uiteindelijk op de luchthaven betaald,,, weer extra.....
Kortom de vlucht was bijna even duur als de bijbehorende kosten
Daarbij kwam ook nog wat er met launda vlogen. Hoe achterlijk warm Kun je de temperatuur in een vliegtuig doen. Alleen zodat je wel mort drinken elk half uur. Vaak gevlogen maar zoooo verschrikkelijk warm heb ik een vliegtuig nog nooit meegemaakt.
Chanti
op 4 februari 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: februari 2018
Zeeer slechte service die al begint hij het boeken. Ze plaatsen je express op verschillende plaatsen om ervoor te zorgen dat je geld betaald om naast elkaar te zitten. Zelfs als er genoeg plek naast je is mag je het niet wisselen.
Nooit meer vlieg ik met Rayanair. Met liefde betaal ik meer om ze te ontwijken!
Gerrit
op 1 februari 2019
bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: februari 2019
Stel je voor..... je stapt met je vrouw in de bus, en gaat op de 2 persoons bank zitten die vrij is, dan komt de buschauffeur en die zegt dat je 7,- euro per persoon moet betalen... dat willen we uiteraard niet, in dat geval worden we gescheiden naar elk een andere zijde van de bus... het bankje blijft leeg. Belachelijk......? Dit is een normale gang van zaken bij Ryanair. Samen boeken en niet extra betalen om samen te zitten, dan zit je automatisch gescheiden. Gelukkig krijg je nog wel een kans.. “ wil je echt geen andere stoel “. Alsnog 7,- per persoon dokken om naast elkaar te zitten.
Handbagege mee groter als een toilettas, betalen... 10,- per tas boven je stoel. Of je handbagege mee in het ruim.. dan kost het 12,- per tas ?????? Dat ik het niet meer snap. 2 tickets naar Spanje € 75,- euro is geen geld. Bijkomende kosten € 79,- euro Vraag dat gewoon voor 2 tickets 150,- zonder achterbakse nevenverkoop waar je eigenlijk geen keus in hebt.
Tickets kopen , boeken, online inchecken.... drama.!
Meis
op 31 januari 2019
bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2019
Als ik een 0 kon geven zou ik dat doen!! Echt WAARDELOOS op alle vlakken. Comfort bagger, altijd vertraging! Gaat alleen maar om geld verdienen een goede dienstverlening bieden is er niet bij! Ik raad het iedereen ten zeerste af
Peter Lamers
op 29 januari 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: januari 2019
We hadden onze tickets geboekt op vliegtickets.nl
Een weekendje Praag Heen (vanuit Eindhoven) met Transavia en terug met Ryanair
Na een paar dagen kregen we al een mailtje van Ryanair dat onze terug vlucht op maandag 2 uur verlaat was , geen 12:00 maar 14:00 uur terug.
We hadden juist voor deze tijden geboekt om lekker op tijd thuis te zijn, maar helaas.
Weer een paar weken later kregen we weer een mail wederom was te terugvlucht verschoven nu naar 15:45 uur.
Onze heen vlucht met transavia was perfect, precies op tijd, geen gedoe met handbagage , makkelijk inchecken etc.
Onze terug reis was een hel!! , we konden pas 24 uur van te voren inchecken . aangezien wij geen laptop oid meenamen , moesten we alles op een smartphone zien uit te vogelen. En geloof me dat is niet makkelijk. De klanten service van Ryanair was telefoonisch niet te bereiken, wel krijg je een vraag of je 250 euro wil verdienen, daar hadden ze wel tijd voor!!
Na een tijdje kwamen we er achter dat we geen priority geboekt hadden wat inhoud dat onze kleine koffers niet mee mogen worden meegeneomen als handbagage.
terwijl op het instapkoaart staat: "zonder instappen met prioriteit alleen met kleine koffer" Hier bedoelen ze geen koffer mee maar een kleine hand of laptoptas.
toen we eindelijk op onze smartphone onze ticket hadden ge upgrade naar priority konden we niet online betalen , we hebben immers geen paypal of credit card rekening.
Met Ideal oid kun je niet betalen.
Nou dan maar naar het vliegveld.
Daar angekomen bleek dat we 20 euro pp moesten betalen en dat dan onze handbagage koffers in het ruim zouden meegaan.
Bij transavia was dit nog gratis !
ok wij willen die 20 euro betalen , kunnen we alleen met een credit card of Tjechische kronen betalen.
de wissel koers was zo dat we omgerekend 33 euro per koffer zouden moeten betalen.
Na wat heen en weer geloop en een uur later konden we onze koffer einmdelijk inchecken zodat hij als nog in het ruim mee kon.
komt er ook nog bij dat bij het online inchecken ik graag in een stoel bij het midden pad zit , dit kosten nog eens 10 euro extra daarbij werden we alle vieren op verschillende plaatsen in het vliegtuig verdeeld.
1 van ons wilden ook nog een stoel met wat extra beenruimte, kosten 10 euro.
na het opstijgen konden we ook nog kraskaarten koen, kortom ze doen er van alles aan om geld te generen .
Voor mij NOOIT meer Ryanair, een aantal mede reizigers dacht er precise ook zo over
Mohammed
op 24 januari 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2018
Bij ryan air draait het allemaal alleen om geld. ik heb voor het eerst bij ryan air geboekt. maar hier ga ik nooit meer weer boeken. ze kunnen je gewoon niet helpen met niks. bij problemen wordt er meteen geadviseerd om beter opnieuw te boeken. ik heb dit nog nooit gemaakt. voor iedereen boek echt nooit bij ryan air . zo voorkom je veel drama betaal beter een paar extra tientjes en ga bij een andere vliegmaatschappij. dit is troep.
Erik
op 22 januari 2019
bestemming: België / Charleroi, reisperiode: januari 2019
Inchecken en boadingpass regelen is een groot drama. Alles is er opgericht om dit zo lastig mogelijk te maken, zodat de reiziger Bor onnodig extra kosten komt te staan.
Familie Frehse
op 20 januari 2019
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: januari 2019
Voor t eerst met Ryanair gevlogen en na veel negatieve verhalen op internet best wat huiverig. Ons viel het honderd procent mee! Alles netjes op tijd en vriendelijk personeel. Been ruimte viel ons ook erg mee en met priority boeken kan je je handbagage koffertje gewoon mee aan boord voor een schappelijke prijs. Gewoon vtv goed alles doorlezen en je hebt geen probleem! Voor ons geen reden kunnen bedenken om er niet vaker mee te gaan vliegen!
Bosnie
op 18 januari 2019
bestemming: België / Brussel, reisperiode: januari 2019
Leugenaars 2 tickets betaald van bosnie naar België met een beenbreuk. Netjes extra beenruimte en instapvoorgang besteld en ja hoor tot dat mensen in moesten stappen nee gaat niet kan niet zulke patiënten nemen wij niet mee. En ja hoor ambulance betalen van Bosnië hier naar toe 0.50€ p km tel uit 800€ plus 125€ tictets en plus rolstoel gehuurd voor 75€ voor niks. RAI air leer je mensen hoe Ze moeten omgaan met zieke mensen
Jacoubi
op 14 januari 2019
bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: januari 2019
Vliegen Met Ryanair is vragen om problemen. Het is een vliegmaatschapij die letterlijk lak heeft aan klanten, doen alles om geld te stelen, Ze laten je makelijk twee keer voor een koffer betalen, behandelen mensen als vee.
Voor mij is het duidelijk, nooit meer Ryanair...
Haest
op 14 januari 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: januari 2019
Laatste ervaring, heden.
Prior betalen, maar werkt niet vanuit Valencia
F Hak
op 12 januari 2019
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: oktober 2018
Nadat we vorige reis een letter verkeerd hadden geschreven bij onze namen moesten we flink (180 euro) bij betalen. Nu hadden we nu heel goed op alles gelet. Voor 1 reiziger haddden we extra bagage bijbetaald tijdens het boeken.Echter dit was bij het inchecken niet te zien bij Ryanair en moesten we weer extra bijbetalen voor de koffer. We zouden het later terug kunnen vragen maar nooit een enkele reactie gekregen van Ryanair hierover. Er stond overigens een hele rij van mensen die 50 euro moetsen bijbetalen, dus dat is schijnbaar heel nromaal bij Ryanair. Ik vlieg hierdoor nu toch liever met andere maatschappijen.
Flavourr
op 10 januari 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2018
Met 5 vrienden zijn we vroeg uit het hoge noorden vertrokken richting Eindhoven. In het vooruitzicht een lang weekend weg richting Lissabon. We hebben de vlucht gekozen omdat we dan dan na aankomst de hele dag nog in Lissabon hadden. De eerste dag is nu door ons neus geboord. De vlucht zou 8:50 vertrekken. We stonden al een tijdtje in de rij. Op een gegeven moment was het 9:00 en we waren nog steeds aan het wachten op het vliegtuig. Er was vertraging werd gemeld. De vlucht werd verplaatst van 8:50 naar 15:30. Een hele dag op het vliegveld wachten. Bijna een hele dag vertraging!!! De reis kon niet slechter beginnen. Dit gebeurd vaker bij Ryanair gaven de medewerkers van het AirPort aan. Door de grote vertraging problemen gekregen met activiteiten die we al in Lissabon hebben geboekt. Een zware deceptie.
Monique
op 6 januari 2019
bestemming: Engeland / eindhoven, reisperiode: augustus 2018
Nog nooit zo onaangenaam gevlogen door vertraging en de kille manier van doen, zeker niet als je weet hoe slecht ze voor hun bemanning zorgen .Koud,kil en geen enkel gevoel voor hun medemens.
Dan heb ik hrt niet over de steward en stewardessen maar over de maatschappij Ryanair
Jan
op 23 december 2018
bestemming: , reisperiode: december 2018
Altijd vertraging!
Griepink
op 19 november 2018
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: november 2018
In de fuik gezwommen van de geldmachine van Ryan air. Spelregels veranderen gedurende het spel, naast forse vertragingen zonder informatie.
Do
op 8 november 2018
bestemming: Engeland / London, reisperiode: november 2018
De vlucht op zich was prima, we moesten prioriteit boeken door de nieuwe regels, we hadden al eerder geboekt en waren al in Engeland met het aantal koffers, voor het nieuwe regelment plaats vond. Dit was een verrassing voor de meeste mensen onaangenaam. We hebben ons hier bij neergelegt, mijn partner en ik. Maar ik verwacht als je meer betaald ‘prioriteit’ dat je dan ook voorrang hebt met in stappen en dat was dus niet zo! Iedereen mocht op hetzelfde moment door de gate en we moesten nog 15 min in een koude gang wachten tot we mochten boarden...
D.Donker
op 2 november 2018
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2018
Vanuit London 1 1/2 vertraging waarbij we een uur in de tunnel op weg naar het vliegtuig hebben gestaan , vlucht naar Eindhoven land in Münster Duitsland dit word 5 minuten voorlanding meegedeeld , met bussen naar Eindhoven oftewel ipv om 21:30 waren we om 05:00 thuis , communicatie
Is nul met 3 kinderen nog geen glas water aangeboden tijdens de reis van 9 uur i.p.v. 45 minuten. NOOIT MEER DAN BETAAL IK LIEVER WAT MEER
W van Lammeren
op 2 november 2018
bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: april 2018
Vliegreis Marseille Amsterdam ging niet door omdat Ryan Air vlucht annuleerde. Geld nooit terug ontvsngen ondanks 30 ingediende verzoeken. Onthoud: Ryan Air betaalt nooit terug en is doofstom als het om terugbetalen gaat. Nooit meer Vliegen met Ryan Air. Als mensen de aantrekkingskracht van lage prijzen kunnen weerstaan betekent dat op terminn het einde van deze twijfelachtige maatschappij
Emma Hijmering
op 1 november 2018
bestemming: België / Brussel, reisperiode: oktober 2018
Door heel veel gebrek aan communicatie onder het Ryanair personeel heeft onze terugreis veel langer geduurd dan nodig. Het Ryanair personeel liet ons 3 dagen naar de luchthaven van Barcelona komen, terwijl ze wisten dat de vlucht naar Brussel niet doorging. Als men duidelijk tegen ons geweest waren, hadden we voor een andere terugreis kunnen kiezen. Nu hebben 3 dagen verspeeld om thuis te komen. Kortom verlies van veel tijd en geld.
Sjak Zwier
op 31 oktober 2018
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: oktober 2018
Ik heb een conflict met Ryanair over het online invullen van een verzoek om restitutie van een vliegticket. Waar door ook onze terug reis was geannuleerd door Ryanair zelf om dat we dat volgen hun site hadden aan gevraagd via de site.Maar ik had alleen geprobeerd om de geannuleerde heen reis(door het vakje enkele reis aan te klikken ) terug betaald te krijgen.Toen ik dat verzoek indiende via de site kreeg ik de melding dat er een fout was en dat ik het verzoek later op nieuw moest proberen.Gevolg was dat we €1083,- extra moesten betalen voor onze terug reis.Dit zijn gewoon oplichters praktijken en niets anders.Dus als je bij Ryanair boekt kan je dat heel veel geld kosten.
JanB
op 30 oktober 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2018
Op 8 oktober bijna 4 uur vertraging bij vlucht vanaf vliegveld Weeze.
Op 18 oktober digitaal formulier ingestuurd en op 29 oktober € 400 p.p. ontvangen.
Hulde aan Ryanair voor de correcte afhandeling.
Kim Altena
op 30 oktober 2018
bestemming: , reisperiode: oktober 2018
Vrijdagochtend waren we op weg naar het vliegveld in brussel om te genieten van een prachtig bruiloft weekend in Barcelona. Bij aankomst bij desk komen we erachter dat er een staking is. Nog snel de mail gecheckt en inderdaad een mail gehad diezelfde ochtend om 8.00uur terwijl onze vlucht om 9.05 u zou vertrekken. Er wordt ons verteld dat er geen tickets meer beschikbaar zijn naar Barcelona en dat er vanaf maandag weer gevlogen wordt. Wat gaat hier mis????
We hebben dus nieuwe tickets moeten boeken voor mijn gezin en zijn via Eindhoven naar Barcelona gevlogen met transavia.
Verzekering kan de declaratie niet vergoeden helaas, nu bezig met claim indienen bij Ryan air, maar moeten hier eerst 1000 keer aantonen dat we geen robot zijn. Hufters zijn het! Nooit meer Ryan Air.
M.Ceylan
op 30 oktober 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2018
Retour vluch geannuleerd door RyanAir vanwege staking op brussel van bagageafhandelingsbedrijf. Via chat contact gehad met Ryanair. Het was ok dat ik een alternatieve vluch van andere maatschappij kon nemen. Ik moest dan maar een declaratie indienen via een formulier. De eerst volgende beschikbare RyanAir vlucht was namelijk pas dinsdag 31/10 . Is geen optie voor mij omdat ik 3 kinderen bij me had die naar school moesten op maandag 30/10 en ik moest werken om 30/10. Bij terugkomst declaratie ingediend. Binnen 2 dagen bericht dat ze mij declaratie niet in behandeling nemen om de reden dat ze wel een vlucht hadden voor mij. Ik ga hier via de rechstbijstand verder zaak van maken. Maar ik weet het nu al, nooit meer RyanAir.
Nooneem
op 27 oktober 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2018
Heenreis vertraging van 6 uur, onze verzekering dekt pas vanaf 8 uur. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Terugreis gecancelled zonder aanleiding, daardoor wederom niet te vergoeden door verzekerings maatschappij! Please boek om! Je hebt echt een legitieme reden om je zorgen te maken!
Salini
op 21 oktober 2018
bestemming: , reisperiode: oktober 2018
Geen goede service kon niet online inchecken moest op de airport betalen voor een instapkaart.De eerste en laatste keer gevlogen met deze maatschappij
Patrick van Beek
op 20 oktober 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2018
De heenreis van Eindhoven naar Napels was prima, maar de terugreis....verschrikkelijk!!! Bij het inchecken voor de terugreis op 19 oktober 2018 ging er iets mis met de boarding tickets. Deze ontvingen we niet en wat de reden is, weet ik niet. Maar, de dame van RyanAir (zogenaamde manager....) was niet bereid om de boarding ticket te printen. Uiteraard wilden we voor deze service betalen, maar een half uur voor vertrek was het enige wat ze zei " too late" en dat terwijl er thuis 2 kinderen op me zaten te wachten. Iedereen op de luchthaven wilde helpen, behalve RyanAir. Deze dame liet ons gewoon zitten. Dus toen hebben we extra tickets gekocht om via Munchen naar Amsterdam te vliegen (met Eurowings). Vanuit Amsterdam de trein naar Eindhoven Airport om de auto weer op te halen en toen naar huis in Apeldoorn gereden. Uiteindelijk kwam ik om 01:20 thuis aan. Mijn kinderen zijn gelukkig zelf naar bed gegaan, maar in plaats van in de middag thuis te komen werd het dus veel later en ongeveer 400 euro verder. Dankjewel RyanAir voor deze service!!! Nooit meer!!!!
Mon
op 10 oktober 2018
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2018
4 uur voor vertrek vlucht geannuleerd wegens onweer in Engeland, vlogen vanaf Eindhoven. Kregen alleen geld retour voor de heenreis want de terugvlucht konden wel doen volgens Ryanair, hoe dan??? Als je niet eens op je bestemming komt kun je ook niet retour. Geen verdere uitleg, waardeloos. Nooit maar dan ook nooit meer Ryanair!
Janny
op 10 oktober 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2018
Schandalige vliegmaatschappij. Je moet online inchecken, bij het inchecken kun je gratis verder maar dan kom je erachter dat je verspreid door het vliegtuig zit. Voor heen en terug reis dus maar 40 euro bij betaald zodat we naast elkaar kunnen zitten. Eenmaal aangekomen bij het vliegveld (brussel) zeggen ze daar doorleuk dat we niet zijn ingecheckt. Ik laat mijn afschrift zien op telefoon. Nee ik moet toch nog eens 2x € 55 betalen om te kunnen inchecken, anders mogen we niet mee. Ik vraag waar ik een klacht kan indienen. Dat kan alleen online mevrouw. Geen vriendelijk woord en ik word ook nog afgeschilderd als iemand die niet snapt dat er online ingecheckt dient te worden. Het hele stoel reserveren/ online inchecken is zo ontworpen om je het idee te geven dat je bent ingecheckt zodat je nog eens 110 euro moet betalen. Daarnaast wordt je dan ook nog eens schandalig te woord gestaan door het personeel.
Michael
op 9 oktober 2018
bestemming: Malta / San gillians, reisperiode: oktober 2018
4 min te laat bij de incheckbalie aangekomen. Koffer mocht niet meer mee. Na lang aandringen mocht het koffer toch mee met bijbetaling van €50,- als handbaggage. Wel alle vloeistoffen boven de 100ml eruit. Daarna zelf koffer naar vliegtuig moeten brengen. Dus voor geen werk tellen zij zich eerst €40,- voor koffer met 20kg, daarna nog eens €50,- extra. Bij vliegtuig aangekomen gaat het koffer gewoon onder in het ruim. Schandalig. Als je reklameerd bij Ryanair zeggen ze gewoon. Doe maar formulier invullen en dan zullen we erna kijken. Nooit meer met deze schandalige vliegtuig maatschappij.
Tinne De Kerpel
op 8 oktober 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2018
LUCHTHAVEN EINDHOVEN-----------------RYANAIR
Ryanair is een schande als vliegtuigmaatschappij. Hun tickets zijn “goedkoop” maar dan volgt al de rest.
Van de 15 keer dat ik gevlogen heb met andere maatschappijen is dit de EERSTE keer dat je je stoelplaatsen nog moet reserveren en bijbetalen alsook online in te checken.
Het staat wel bij de voorwaarden die we dus niet gelezen hebben maar ik dacht dat het bij alle maatschappijen hetzelfde was. Met gevolg 40 euro voor 2 zitplaatsen. Inchecken 55,00 euro voor mijn partner en 77,00 euro voor mij omdat er 2 kilo te veel in zat.
Ik sta op de parkeerplaats voor minderinvaliden maar dan moet je je ticket laten scannen aan de informatiebalie. Eerst was er een vrouw die zei: ”Tot wanneer blijf je?”
En ik zeg duidelijk tot VRIJDAG (het is nu maandag).
Dan moet ik mijn parkeerticket onmiddellijk gaan betalen; terug helemaal naar buiten. Maar voor ik aan de informatiebalie vertrok, vroeg ik nog duidelijk:” Het is toch tot vrijdag, he???” “Jaja”, zei de mevrouw. Eenmaal aan de betaalautomaat moest ik 14 euro betalen wat totaal niet kon kloppen. Terug naar informatiebalie en mevrouw was weg. Leuk hoor!! Bij het ingeven moest ik mijn nummerplaat ingeven en moest ik toch 54,00 euro betalen! Hoe het vrijdag gaat aflopen dat is nog afwachten maar ondertussen zijn we wel 226 euro kwijt. Ik begrijp dat de stewardessen en piloten staken maar staak niet teveel en blijf a.u.b. vriendelijk.
Wij kunnen er niet aan doen dat jullie hard moet werken voor weinig geld. Als je dan met tegenzin komt werken en niet vriendelijk bent, zoek dan een ander job. Dat is voor de mensen die op vakantie vertrekken echt niet leuk. Voor ons NOOIT meer Ryanair. Echte SCHANDAL- air
Thomas
op 8 oktober 2018
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2018
Ryan air laat reizigers vluchten boeken terwijl Ryanair inmiddels weet dat ze helemaal niet meer uit Eindhoven vliegen. Omboeken van de vlucht is voor eigen rekening en de correspondentie verloopt zeer moeizaam.
Martin van der hulst
op 7 oktober 2018
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2018
Reis werd geannuleerd door staking personeel Eindhoven reisorganisatie de jong intra perfect opgelost maar stoelreservering ed en extra gemaakte kosten kan je vergeten bij deze paupermaatschappij. Tip voor reisorganisaties weiger voortaan zaken te doen met deze maatschappij
Daan
op 2 oktober 2018
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: november 2018
NOOIT MEER! Ryanair heeft al na betaling al de vluchten geannuleerd. De oplossing werd door Ryanair slecht opgelost. Redelijk wat geld verloren
Nils
op 1 oktober 2018
bestemming: Letland / Riga, reisperiode: december 2018
Vlucht ging niet door in een keer geannuleerd. geld van hotel kwijt en voor restitutie van het ticket zijn ze maar voor een klein deel aanpsrakelijk. Kutmaatschappij. nooit meer.
Luijerink
op 1 oktober 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2018
1 paspoort 2 maanden verlopen, onbeschoft medegedeeld, dat ik niet mee mocht vliegen rijbewijs wel geldig, Schengenland geld niet bij Ryanair.
Nooit meer Ryanair. onbeschoft, slecht en onbereikbaar, snap best dat het slecht gaat met de maatschappij
Anje van Faassen
op 30 september 2018
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2018
Ruimbagage per abuis 2 x op heenreis geboekt.
Dat kregen wij bij het inchecken van de terugreis te horen.
In eerste instantie moesten wij betalen.
Tot wij de mail met de ‘foute’ boeking konden laten zien.
Het werd zonder kosten keurig in orde gemaakt door de groundstaff van Ryanair 👍👍👍
Suzanne van der kolk
op 21 september 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: september 2018
Wij zaten in een heel vies vliegtuig. Overal nog rommel en kauwgum. Het personeel was erg onvriendelijk, En leek er duidelijk geen zin in te hebben. Informatie over de vlucht kregen wij in het Italiaans. Het Engels was kort en niet om aantehoren. voor mij NOOIT MEER RYANAIR !!!!
Diana
op 19 september 2018
bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2018
Voor 3 personen online geboekt, 2 volwassenen en 1 kind. Eenmaal aangekomen op de luchthaven in Eindhoven ging het op zich vlot met het inchecken van de bagage. Door de controle waren we ook zo, maar heeft naar mijn mening meer te maken met de luchthaven op zich dan met Ryanair. Maar nu komt het... Mijn moeder mijn zoontje en ik kwamen bij de gate aan en mochten boarden. Mijn moeder al ontzettend bang en zenuwachtig, maar bereid het te doen voor haar kleinzoon geeft netjes haar papieren en paspoort en krijgt gewoon doodleuk te horen dat de naam niet overeen kwam. Het systeem van Ryanair had dus de roepnaam van mijn moeder op de boarding pas gezet ipv haar eerste doopnaam waardoor ze niet mee mocht met de vlucht. De grond ging even onder mijn voeten vandaan en ze zei ik pak de volgende wel jullie moeten gaan. Toen wij (mijn zoontje en ik) aankwamen in reus heb ik haar gelijk gebeld en wat blijkt ze kon wel vliegen maar dan moest ze even 271 betalen voor een enkele reis naar reus en dan moest ze in Spanje zelf nog even zorgen voor een retourticket. Echt zo belachelijk hoe we op de luchthaven behandeld zijn. Mijn zoontje was helemaal in paniek en tranen want zijn oma mocht niet mee. Conclusie mijn moeder heeft de vakantie niet mee mogen maken van Ryanair door een fout in hun systeem. Nu zit ik alleen met mijn zoontje in Spanje en mijn moeder thuis in Nederland. Top gedaan hoor Ryanair heel klantvriendelijk bahbah
Johanna
op 19 september 2018
bestemming: Italië, reisperiode: september 2018
De klantenservice van Ryanair is totaal onbereikbaar; ook de chatsessie werkt niet en bij het verzenden van emailberichten krijg je foutmeldingen, als je met de beste bedoelingen wil doorgeven dat je niet kan komen wegens ziekte. Is niet meer dan normaal dat je dat even laat weten. Als de toestand van de vliegtuigen even zo slecht zijn als de bereikbaarheid dan baart me dit zorgen; om van bereikbaarheid bij rampen maar niet te spreken. Voor mij never ever nog ooit Ryanair.
Erika
op 18 september 2018
bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: september 2018
3 uur vertraging dus we kwamen later aan , vanwege vertraging
Maar omdat we niet eerder op vliegveld waren mochten we onze koffer niet meer inchecken . Die wilden ze onder geen enkele voorwaarden meer meenemen , we werden vreselijk onbeschoft behandeld .
En we zijn onze koffer kwijt met spullen
En ze zeggen dat ze voucher hebben uitgedeeld om drinken te halen , maar kwam niks . Toen moesten webuiten in de rij wachten . Vlieg nooit met ryain air. Is gewoon echt nachtmerrie
John
op 18 september 2018
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2018
Voor het eerst met Ryanair gevlogen, na het boeken werd ik door collega's bang gemaakt met slechte verhalen over Ryanair.
we hebben een retourvlucht gehad naar Girona onder de 100 euro met handbagage, alles perfect op tijd en geen enkel probleem tegengekomen.
blijkbaar kan Ryanair het wel.
Lisa
op 7 september 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2018
Niet geinformeerd door Ryanair over de staking op 10 augustus (onze terugreis). Uiteraard hadden we het nieuws wel gevolgd en na inloggen op de app stond dat onze vlucht gecancelled was en dat we konden kiezen voor terugbetaling van het ticket (enkele reis) of hadden we de mogelijkheid om (vanaf) 3 dagen!! later terug te vliegen met Ryanair. Er staat verder niets vermeld over wat te doen qua vergoeding wat extra overnachtingen, vervoer etc betreft. We zijn zelf meer dan een halve dag bezig geweest om toch op 10 augustus terug te vliegen. Uiteindelijk hebben we de groep moeten splitsen en zijn we op een andere luchthaven gevlogen, vanwaar we weer naar Weeze toe moesten gaan om de auto op te halen. Vorig jaar ook al een slechte ervaring gehad ivm het niet kunnen inchecken voor de terugvlucht waardoor we 70 euro p.p. extra moesten betalen. Ik vlieg echt nooit meer (uit principe) met Ryanair ook al is het de enige mogelijkheid om op mijn vakantiebestemming te komen.
Thirza
op 4 september 2018
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: augustus 2018
Ik heb al vaak gevlogen, en altijd is het mogelijk geweest om de terugreis in te checken op het vliegveld omdat in het buitenland moeilijk is om online in te checken vanwege internetverbinding en printen. Zo kwamen mijn vrienden en ik twee en een half uur vantevoren op het vliegveld aan. De bali was toen nog niet open. Twee uur vantevoren ging deze open en wij waren als eerste aan de beurt. We moesten toen 55 euro extra betalen per persoon omdat we niet online hadden ingecheckt en de twee uur van te voren voorbij waren. Vervolgens had het vliegveld ook nog eens twee uur vertraging. Dit bedrag is totaal niet evenredig. Veel mensen, waaronder ouderen hadden hetzelfde probleem.
Laura
op 22 augustus 2018
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2018
Via Verrassingtickets.nl een reis geboekt naar Milaan. De eerste vlucht werd drie dagen van te voren omgeboekt wegens stakingen in Brussel van RyanAir. De tweede vlucht die om 11:30 zou vertrekken vanuit Bremen werd om 11:30 nog eens geannuleerd wegens het een of ander. Volgens de reisorganisatie omdat het op een ander vliegveld onweerde maar volgens het nieuws was er iets met de security of een alarmbel die was afgegaan. We kregen wel de mogelijkheid om onze vlucht om te boeken naar een ander vliegveld of om onze tickets terug te laten betalen, maar dat geld zou dan terug geboekt worden naar de reisorganisatie. Omdat het ging om een korte stedentrip hebben we maar besloten om naar huis te gaan. Van de reisorganisatie kregen we het bericht dat we zelf met RyanAir moesten regelen dat we het geld terug zouden krijgen. Allereerst is er nergens een klantenservice nummer te vinden van RyanAir. Als je echt contact wil, dan kun je een Live Chat beginnen. In die chat hebben wij gevraagd hoe wij ons geld terug konden krijgen voor alle gemaakte kosten. Zij zeiden dat het geld terug werd geboekt naar de reisorganisatie en dat we het met de reisorganisatie maar moesten uitzoeken. Ze waren niet bereid om ervoor te zorgen dat het geld gewoon terug naar ons zou gaan in plaats van naar de reisorganisatie. Heel hinderlijk en frustrerend allemaal. Wij vliegen in ieder geval nooit meer met RyanAir. Dat ze geen klantenservice nummer hebben om naar toe te bellen zegt op zich ook al best veel voor ons en de tickets zijn niet voor niets zo goedkoop.
Tanno Goedknegt
op 21 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018
Hadden bij boeking reeds gereserveerd en betaald. Bij inchecken bleek dat wij in het boekingsproces terecht kwamen waarin stoelen gereserveerd en (opnieuw) betaald moesten worden. Uiteindelijk kwamen wij er via de plattegrond van de stoelindeling achter dat onze gereserveerde stoelen als vrije stoelen te boeken waren. Hierop contact met Ryanair via de chat. Na een half uur wachten aan de beurt en na het intypen en versturen van onze klacht weer een half uur wachten op antwoordt. Uiteindelijk bleek een fout door Ryanair gemaakt en kregen wij nieuwe stoelen aangeboden. Maar de in de 1e rij door ons gereserveerde stoelen waren reeds vergeven. Geen financiële compensatie. Als Ryanair een fout maakt is dat kennelijk geen probleem, maar als een klant een fout maakt moet wel degelijk een absurt bedrag neergelegd worden. Dus erg klant-onvriendelijk!
George
op 18 augustus 2018
bestemming: Montenegro / Podgorica, reisperiode: augustus 2018
Vlucht was later zonder uitleg, eerst op vligveld 1 uur wachten daarna in de toestel nog ruim een uur. Geen excusses een ook geen bakje koffie bvb, wel tegen een flienke betaling. ondertussen een top prijs vragen voor een ticket. Als je een vraag stelt over vertraging worden ze nog boos op je. Man man man wat een slechte ervaring, zeg nooit nooit maar ik zal ze zeeeeker niet meer lastig vallen.
Waltenberg Donkel
op 17 augustus 2018
bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: augustus 2018
We kregen kapotte bagage en zijn verder helemaal niet geholpen. Om niet eens te beginnen om in contact te komen met Ryanair wat dus onmogelijk is!
Boos
op 16 augustus 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018
Het lukte thuis niet om online in te checken, dus dat zouden we dan wel op het vliegvels doen. Helaas, bij Ryanair is het dus niet mogelijk om aan de incheckbalie in te checken. Schijnt ergens met kleine lettertjes aangegeven te zijn.
Maar.... als we even 55 euro per persoon betalen is het plotseling geen probleem meer. Het inchecken duurt even lang als het controleren van de instapkaart, het afhandelen van de bagage en de persoonscontrole.
Oplichters, dieven zijn het die misbruik maken van de situatie van de reiziger. Je kan op dat moment geen kant uit.
Henk
op 16 augustus 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2018
Vanwege zeer weinig beenruimte en op de heen reis konden onze koffers gratis mee op de terugweg kost het in 1 keer 50 eu extra, dan het eten op het vliegtuig gun je je hond nog niet zeer slecht voor mij de laatste keer met ryanair
Constantine
op 12 augustus 2018
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: augustus 2018
We hadden onze bagage thuis en bij de check in gewogen en dat was 19 kilo maar bij de plaats waar de koffers in moesten gaf het 24 kilo aan. We moesten dan 66 pont betalen maar bij de controle woog de koffer inneens wel weer 19 kilo dus hebben we voor niets betaald. Wij hebben dat uitgelegd maar we krijgen ons geld niet terug😡
Jonathan
op 11 augustus 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2018
Op de heenweg vertraging van meer dan 2 uur, daarna nog meer dan een half uur moeten wachten op de bagage in het ruim. Hierdoor laatste kans op openbaar vervoer gemist dus extra moeten betalen voor vervoer naar de bestemming. Op de terugweg weer vertraging dit keer een uur en drie kwartier. Het enige wat je terugkrijgt is bedankt voor het wachten, sorry voor de vertraging. Dus wat onze reis betreft is RyanAir een slechte maatschappij.
Rob
op 10 augustus 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2018
Kregen op vakantie mail dat onze vlucht werd gecanceld ivm stakingen.
That was it.
Kan natuurlijk gebeuren maar dan verwacht je op z'n minst dat je geholpen of geadviseerd wordt...???,
We kregen geen contact met Ryanair om voor een oplossing kijken, Nee niets, zoek het maar lekker zelf uit, klant...
DUS!!!! NOOIT MEER RYANAIR
Amm
op 10 augustus 2018
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: juli 2018
Waardeloze service, elke vlucht te laat, geen uitleg, site een zooitje en van elke logica gespeent., veel valse beloften, enz. Totale mislukking.
Stoopen
op 7 augustus 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018
Enrorme slechte bediening en onvriendelijk cabinepersoneel! Zeer slechte piloot die enorm veel onverwachte zakking deed met het vliegtuig! landen duurde een eeuwigheid en lukte ook niet goed. zeer vuile gang en tafeltjes. eerste keer maar nooit meer met Ryanair.
Smets
op 5 augustus 2018
bestemming: Kroatië / Rijeka, reisperiode: juli 2018
Heb een 1 gegeven, omdat er geen 0 bij stond. Vlucht gecancelled zonder bericht. Op luchthaven zelf geen communicatie. Ook achteraf geen excuusmail of uitlegmail ontvangen. Nooit geen Ryanair meer!
Winke
op 4 augustus 2018
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: augustus 2018
Geen service
Mohammed
op 1 augustus 2018
bestemming: Marokko / Oujda, reisperiode: juli 2018
Als alleen reserveringsnummer mee neemt is niet genoeg.jet air veel beter .moest bijna een nieuwe ticket kopen .echt een slechte behandeling door de medewerkers.
Jozef
op 30 juli 2018
bestemming: Spanje / Reus, reisperiode: juli 2018
Een 1 is nog teveel. Staking. Dank zij Ryan air vakantie in honderd. Nooit meer Ryan air. Liever meer betalen en zekere service krijgen
Johan Schuurbiers
op 29 juli 2018
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juli 2018
Wat een slechte maatschappij. Wij zouden terugvliegen van Praag naar Eindhoven. Bagage ingecheckt, door de security check. Een uur na de geplande vertrektijd een omroepbericht dat je de bagage weer moest ophalen en melden in de vertrekhal. Sta je een uur met nog 200 anderen in de rij om te horen dat de vlucht gecanceld is. Zogenaamd vanwege het weer, terwijl alle andere vluchten gewoon wel gingen. Eerste mogelijkheid om terug te vliegen twee dagen later. Je krijgt een hotelovernachting, de tweede en alle andere kosten moet je zelf betalen.
Wil je dit niet, zoek het dan maar uit.
Schandalig, voor ons nooit meer Ryanair. Liever bij een andere maatschappij het dubbele betalen.
Rene
op 29 juli 2018
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2018
Op 27-5 8 stoelen bijgeboekt als vaste plaats, 4 voor de heen en en 4 voor de terugreis. schermafdruk gemaakt van de geboekte plaatsen, €32 betaald. Tussendoor nog gecontroleerd maar het klopte nog steeds. Nu wil je inchecken, controleer je nogmaals staan er maar 2 geboekte zitplaatsen ipv 4. ook dat we maar €24 hebben betaald, boekingsafschrift geeft €32 aan. Zou dus weer 2 zitplaatsen bij moeten boeken. Geen bericht of geld terug gehad. Telefonisch te lange wachtduur, met chatten geeft deze gewoon 81 minuten wachtduur aan. Wat een waardeloze maatschappij!!!!!! dit was de eerste maar ook de laatste keer
Jef
op 28 juli 2018
bestemming: Italië / Gonnesa, reisperiode: juli 2018
Vlucht gecanceld wegens stakend personeel. Vakantie weg en kunnen op zoek naar een nieuwe vakantie bestemming, bedankt Ryan
Boos
op 28 juli 2018
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: juli 2018
Hele slechte luchtmaatschappij. 3minuten voor aankomst op het vliegveld horen we dat de clucht genannuleerd wordt per sma. Geen andere vlucht meer kunnen boeken omdat alles vol was. De mensen willen je nauwlijks helpen om tot een andere vlucht te komen. Je vakantie is in 1x verpest.
Rob
op 28 juli 2018
bestemming: Italië / treviso, reisperiode: juli 2018
Vlucht gecancelled geen bericht ontvangen voor niks naar eindhoven gereden. Huilende kinderen. Vakantie verpest. Geld weg. Een grote ellende.
Pete
op 27 juli 2018
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juli 2018
Vlieg nooit met Ryanair als je enige zekerheid wil om bestemming op tijd te bereiken. Het is de meest waardeloze low budget vliegtuigmaatschappij van dit moment in europa. Betaal die 50 of 100 euro meer bij de concurrent om narigheid te voorkomen. Ryanair beseft niet wat voor een impact het op persoonlijk en financieel vlak als vluchten paar minuten voor vertrek worden gecanceld. Probeer daarna de kosten op hen te verhalen, verschillende formulieren, moeilijk bereikbaar...noem maar op. Als ik een medewerker van Ryanair was dan zou ik mij echt schamen om voor zo'n nare bedrijf te werken. Hoop dan ook dat ze snel failliet gaan of worden overgenomen door een bedrijf die wel weet hoe het bedrijf te runnen waarbij ook rekening wordt gehouden met de consument. Bedrijf als Ryanair hoort niet in Europa thuis, weg ermee, weg met de eigenaar die de kern is van de problemen waar klanten mee te maken hebben.
Demi
op 25 juli 2018
bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018
Slechte luchtvaartmaatschappij, ze houden 25/26 juli 2018 een staking. Dit is het probleem nog niet, als je iig op de hoogte gebracht word. Maar dat is uiteraard bij Ryanair niet het geval, wij kregen voor onze vakantie te horen van de staking via via niet eens via Ryanair zelf. Wij hebben tijdens onze vakantie nog contact opgenomen met Ryanair en die zeiden dat de staking geen invloed zou hebben op onze vlucht. Wij zouden om 09:00 uur vliegen, 5 min vtv stond er op het bord dat het 11:00 werd, geen probleem.. maar om 10:30 werd het ineens 12:00. Uiteindelijk naar de infobalie van Ryanair gegaan, die ons niet fatsoenlijk te woord stonden en ons ook niet kon vertellen waarom het weer vertraagd was. Geen email ontvangen of wat dan ook waarmee ze ons op de hoogte stelden. Verschrikkelijk gewoon. Ryanair nooit meer weer
Maarten
op 24 juli 2018
bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: juli 2018
Wat een verschrikking, pure ellende en stress bij die maatschappij. Geen contact, geen communicatie mogelijk. Niet klantvriendelijk. Als je maar geboekt hebt en zeker betaald....daarna begint de ellende. 2x met die club gevlogen, 2x erg triest dus NOOIT MEER. Geen wonder dat ze daar regelmatig staken, en wie is de dupe...ik, jij , wij , iedereen.
Miro
op 19 juli 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2018
Ryanair servers lagen plat waardoor ik niet kon gelinkt worden met een ouder iemand omdat ik te jong ben en kregen we een bericht dat we dit moesten doen aan het locket zelf in de luchthaven,daar willen ze het niet doen omdat ik niet boven 16jaar ben daarbij heb ik ook mijn terugkeer moeten uitstellen naar paar dagen later omdat ryanair staakt ,nooit meer ryanair,Vlieg met Brussels airlines in het vervolg
Joyce
op 18 juli 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018
Verschrikkelijke vliegmaatschappij, alleen maar vertragingen en geen communicatie. Wachten tot je een ons weegt en uiteindelijk na lang wachten en zelf personeel op gezocht te hebben te horen krijgen dat je vertraging hebt. "Nee bedankt dat hadden we nog niet door" "u vliegtuig land in een half uur". Op het vliegveld zelfs verhalen gehoord van 26 uur vertraging, gecancelde vluchten en retourvluchten die gewoon op hele andere vliegvelden zijn geland en dus met pendelbussen naar hun eigen vliegveld werden gebracht.
Johan van der Gouw
op 14 juli 2018
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2018
Ryanair app werkt totaal niet, reisagent heeft alle moeite moeten doen om boeking definitief te maken. Je moet de tickets geprint hebben anders kost het € 50,- ze doen er alles aan om je na een boeking zo duur mogelijk uit te laten komen. Ik betaal liever iets meer als met deze maatschappij voor ons Never and never again
Rubriek
op 10 juli 2018
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2018
Wij moeten nog vetrekken maar wat een ellende nu al met RyanAir. Alles bijbetalen en alleen maar voorwaarden goed lezen. Nooit meer, wat een klant onvriendelijke organidatie
Pieter
op 9 juli 2018
bestemming: Nederland / voorschoten, reisperiode: juli 2018
Dramatisch slecht: systeem data door Ryanair ingevoerd klopte niet maar Ryanair is nooit te bereiken per telefoon, terwijl je je wel blauw betaald aan tikken, niet te bereiken via mail, en via whatsapp 1 antwoord om iets te herstellen maar daarna niet meer bereikbaar. Terwijl systeem niet klopte om te kunnen inchecken. En bij inchecken wordt je random over het vliegtuig geplaatst en niet bij elkaar. En alles kost weer extra geldt zelfs inchecken en bellen. Met andere woorden: niets werkt goed, hoop stress en uiteindelijk geldklopperij.
Beppie
op 28 juni 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2018
Waren al bij de gate ,werd de reis geanulleerd
Op advies van de helpdesk Ryanair bij een andere maatschappij enkele reis geboekt naar Malaga
De kosten werden vergoed door Ryanair
Dus niet .betalen niets zijn niet bij de helpdesk geweest volgens ryanair
Ga nu via rechtshulp claimmmindienen
Laat het er niet bij zitten
Vera van den Bogaart
op 26 juni 2018
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2018
Reis kon niet doorgaan vanwege schemawijziging Ryanair zonder DUIDELIJK te vermelden dat ze niet alleen de vertrektijd maar ook de vertrekdatum veranderd hadden (2 dagen eerder dan gepland!!!). Aangezien er geen alternatief was hebben we alles moeten cancelen: totale schade 750,- euro! En dit omdat Ryanair dit soort rigoureuze veranderingen alleen in de kleine lettertjes vermeld!