Vera van den Bogaart
op 26 juni 2018
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2018
Reis kon niet doorgaan vanwege schemawijziging Ryanair zonder DUIDELIJK te vermelden dat ze niet alleen de vertrektijd maar ook de vertrekdatum veranderd hadden (2 dagen eerder dan gepland!!!). Aangezien er geen alternatief was hebben we alles moeten cancelen: totale schade 750,- euro! En dit omdat Ryanair dit soort rigoureuze veranderingen alleen in de kleine lettertjes vermeld!
... Lees meer
Peter
op 24 juni 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018
Ze bieden hun tickets aan via goedkope ticket aanbieders. ticket gekocht begint de ellende, ze zijn niet bereikbaar ryanair .
En als je iemand te spreken krijgt wordt je belachelijk gemaakt of bijna uitgelachen.
Dan moet je maar niet bij zo ticketsite je ticket kopen.
Je krijgt geen gegevens om in te loggen op hun boardingsite.
Dus u kunt niet in checken Hahaha mogen wij even 55 Euro per ticket van u vangen is het antwoord op de luchthaven.
En dan begint het gevecht waar kunnen we u nog meer geldt uit u zak kloppen.
Dus wees gewaarschuwd.
Ik snap heel goed als je goed koop wilt vliegen dat je dan in een tupperware vliegtuig stapt en alles een beetje krap is oke.
Maar wat je verkoopt moet je wel goed afhandelen.
Ik snap heel goed de conflicten met hun personeel , zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
... Lees meer
Rs
op 23 juni 2018
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juni 2018
3 uur vertraging op vlucht van 1,5 uur
... Lees meer
Van Helden
op 22 juni 2018
bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2018
Kreeg vandaag een SMS en mail dat de terugvlucht van Reus naar Eindhoven van zondag 24 juni a.s. van 20.40 uur geannuleerd is, in verband met een staking van de franse verkeersleiders. Er werd de mogelijkheid geboden om de vlucht om te boeken. De 1e gelegenheid is echter 28 juni a.s.
Daarom heb ik een refund gedaan en een nieuwe vlucht geboekt.
Wat schetst mijn verbazing;
De nieuwe vlucht is op 24 juni 2018 , ook van Reus, maar dan naar Brussel met TUIfly België.
Zij hebben schijnbaar geen last van de staking in Frankrijk, terwijl zij, neem ik aan ook over Frankrijk vliegen.
Ik vraag mij daarom af of de stalking in Frankrijk wel de echte reden van annulering is. Eén van de laatste keren met Ryanair gevlogen!!!!!
Kirstin
op 21 juni 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018
Reis gepland van 4 dagen naar Alicante, Spanje met vriendin. Onze vlucht zou vertrekken om 17:00 uur. Deze had vertraging, een ruim uur. Hierdoor zaten wij na 18 uur pas in het vliegtuig en kregen de mededeling dat wij moesten wachten in de rij om op te stijgen. Rond 18:15 kwam de melding dat er minder vliegtuigen konden opstijgen ivm slecht weer en rond 19:00-19:30 kwam de melding dat onze vlucht geannuleerd was. We hebben een tijd in het vliegtuig moeten wachten en hebben toen uren in de rij gestaan aan een balie om te horen dat we op vrijdag 1 juni pas konden vliegen. Die dag zouden we weer thuis komen, dus dat was geen optie. Andere optie was 12 juni, dat was dus ook geen passende optie. Hebben nog aangegeven dat we vanaf Rotterdam, Eindhoven, Düsseldorf, Brussel, Amsterdam of waar dan ook wel zouden kunnen vertrekken, maar nergens was er een optie. Ze hebben aan de balie toen aangegeven dat we ons geld terug zouden krijgen als we een claim in zouden dienen. Dat hebben we gedaan, maar deze claim is afgewezen ivm slecht weer. Overmacht dus. Nou is dit niet helemaal waar, maar wel lekker makkelijk voor ze. Er is nog een vliegtuig vertrokken om 17:25, zonder problemen, dus als ons vliegtuig gewoon op tijd geweest was, waren wij gewoon om 17 uur vertrokken. Dus fijn dan weer! 800 euro weg en geen reis. Bedankt Ryanair!
H.Willemsen
op 17 juni 2018
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juni 2018
Terugvlucht werd via sms geannuleerd ("excuus voor de overlast"); de arrogantie ten top, laatste keer Ryanair.
Ton
op 17 juni 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2018
Tricky maatschappij
Ze tillen je als ze kunn
Buitengewoon onprettig
Kavun
op 15 juni 2018
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: mei 2018
Nooit Meer Rayan air inchecken groot probleem.
je moet op het vliegveld betalen voor inchecken.
ze zeggen dat ze mail hebben gestuurd maar dit hebben ze nooit gedaan.
60 euro betalen voor het in checken op het vlieg veld en dan gaan ze je nog proberen te laten betalen voor instap kaart. 30 euro.maar daar trap ik niet in.Het is de slechtste maat schappij om mee te vliegen.
Margreet
op 13 juni 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2018
Onaangename praktijken
Jacqueline
op 9 juni 2018
bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: juni 2018
Echt zo ultra flauw om 3 passagiers geen stoelen naast elkaar te geven, ten zij je extra betaalt
C. Bezemer
op 8 juni 2018
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018
Website is misleidend, waardoor we onbewust veel duurder vlogen ( priority), landing was hard. En de marketing e-mails waar je je niet van kan afmelden zijn zwaar irritant.
Seher
op 7 juni 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018
ZEER SLECHTE SERVICE. 200 Euro boete omdat online inchecken op de site niet werkte. Ze hebben ons niet geholpen met helemaal niks op het vliegveld. Ze luisteren absoluut niet naar je problemen.
J Kuijpers
op 4 juni 2018
bestemming: Italië / Comiso, reisperiode: juni 2018
Op de website krijg ik het advies dat ik niet online kan inchecken als ik geen stoel heb gereserveerd tijdens de boeking. Op het vliegveld moet ik 110 euro afrekenen omdat ik niet online heb ingecheckt. Schandalig. Als dit het nieuwe business model is van Ryan air dan zal het niet druk worden in de toekomst. Ik vlieg in ieder geval nooit meer met Ryan Air.
Henk van den Berg
op 2 juni 2018
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juni 2018
S'morgens om kwart voor 5 in de rij 5 uur kregen wij te horen dat de vlucht gecancelled was waarom !!!!!! bij mijn vraag wat nu kreeg ik het antwoord boek maar ergens anders een vlucht naar Fuerteventura
en zoek het verder maar uit kon via een ticketbureau via madrid vliegen voor 350 euro PP 2 personen dus 700 euro net zo duur bijna als de reis zelf een advies vlieg noooit met Ryanair betaal wat meer bij een ander
Tim
op 30 mei 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2018
Vlucht gecanceld, nieuwe vlucht aangeboden gekregen 3 dagen later. 3 dagen te laat op lokatie, uur wachten op me tas, geen vervoer naar lokatie waar ik moet zijn. probleem zelf oplossen. geen geld terug. fuck ryanair! Ik ga naar jullie concurentie.
G. aan 't Goor
op 19 mei 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018
Perfecte behandeling. Klantvriendelijk en geweldig personeel
Veel beenruimte.
De Groot
op 14 mei 2018
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2018
Betalen om naast partner en kinderen te mogen zitten . Deze klacht heb ik al eerder voorbij zien komen. "Gratis" online inchecken. Dit moet vier dagen van te voren en dit is verplicht. Ryanair plaatst ons ondanks dat er voldoende plek is om met vier personen naast elkaar te zitten , ons alle vier zo ver mogelijk uit elkaar . Verdeelt over het gehele vliegtuig. Je krijgt dan de mogelijkheid om naast je partner of kind te mogen zitten als je bijbetaald. Wij hebben rond de 60 euro moeten bijbetalen om per twee naast elkaar te worden vervoerd . Niet eens met zijn vieren naast elkaar. Hele vervelende manier om mensen nog even extra te laten betalen . Zeer slechte service !!! Zeer slechte reclame voor Ryanair. Men wil transparantie in de vliegwereld . Dit is dus toch zo'n verborgen bedrag. Natuurlijk hoef je niet bij te betalen en is het je eigen keus . Maar je laat toch niet je kind van 13 achterin het vliegtuig zitten terwijl je zelf voorin zit? Dus ze verplichten je eigenlijk extra kosten te maken . En daar kom je pas achter vier dagen voor vertrek, tijdens het online gratis !!!! inchecken .
Striekwold
op 14 mei 2018
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: mei 2018
Zonder informatie je meer dan 8 uur laten wachten
Beet
op 4 mei 2018
bestemming: Frankrijk / Beziers, reisperiode: juni 2018
Ongelovelijk gedrag van Ryanair. Binnen een uur 2 mailtjes, van verschillende afdeling met belangrijke wijzigingen in het vluchtschema. De eerste betreft vertrek op vrijdag ipv maandag.... in het tweede mailtje geven ze aan dat de terugvlucht is gecanceld! Belachelijk, misschien moeten ze iets anders gaan doen dan passengiers vervoeren
W van Lammeren
op 27 april 2018
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2018
Vlucht is zonder opgaaf van reden geannuleerd
Marjon
op 17 april 2018
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2018
Ik had een enkele reis geboekt van Athene naar Rethimnon. Krijg ik een mail van Ryanair dat deze boeking geannuleerd is wegens commerciële redenen. Gelukkig kun je je geld terugkrijgen (of een andere reis boeken). Daarna heb ik via een andere maatschappij de vlucht Athene - Rethimnon geboekt (wel wat duurder maar ja er is niks anders). Krijg ik enkele dagen later wéér een mail van Ryanair dat er een foutje is gemaakt want dat deze vlucht wél gemaakt kan worden. Tsja, de andere vlucht kan natuurlijk niet zomaar geannuleerd worden dus heb ik meer betaald voor niks. Bedankt Ryanair. Ik boek NOOIT meer een vlucht bij jullie. Ik vertrouw het niet meer!!!
Anoniem
op 16 april 2018
bestemming: Portugal, reisperiode: april 2018
Zeer onvriendelijk personeel, heel kleine plaatsen in het vliegtuig, werd uit elkaar gezet met mijn reisgenoot terwijl er naast mij nog plaats vrij was dus dit gebeurt echt wel bewust. Landing gebeurde erg hard.
Sunrise
op 8 april 2018
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2018
Vlucht vertrok vanaf Stanset London om 18:50. Gate open om 18:00u Na het hele controle en incheck gebeuren een dik half uur letterlijk in de gate moeten staan ( de buis/gang die op de tarmac uitkomt) zeer benauwend. Om dan te horen dat iedereen naar een andere gate moet helemaal aan de andere kant van het vliegveld. Niet tof met 2 jengelende kinderen. En wat met oudere mensen? En wss omdat ze het oorspronkelijke vliegtuig niet wilden tanken? Er gaan verhalen genoeg over ryanair's brandstof beleid. Al met al 1 uur vertraging. En waar krijgen die piloten hun opleiding? Zowel heen als terug word met veel te hoge snelheid de landing ingezet (brandstof beleid) waardoor de 737 met een smak neerkomt en de piloot serieus hard in de remmen moet om niet van de baan te knallen. Nooit meer ryanair voor mij..
Ron
op 6 april 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2018
2e en nu echt laatste keer dat ik met deze maatschappij ga vliegen. Wat een nep maatschappij. Zelfs bij voldoende plaatsen wordt je met opzet niet bij elkaar gezet om je daar extra voor te laten betalen en dat voor echt alles bv bagage duurder dan bij willekeurige andere maatschappij.
Ik ben hier helemaal klaar mee!!
Lucas
op 3 april 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2018
1 : 55 euro pp afreken omdat je niet 2 uur van te voren heb ingecheckt heb (belachelijk)
2 : Uur vertraging
3: stoel dubbel geboekt
4: handbage moet alsnog in ruim
Belachelijke service ik zou graag me geld terug willen anders ga ik zeker meer reviews plaatsen
Keijzers
op 28 maart 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: maart 2018
De prijzen logen er niet om! Goedkoper zou het echt niet gaan dus snel boeken. Alles ingevuld en betaald met creditkaart. Kreeg helaas geen bevestiging. Bleek dat de prijzen waren aangepast dus kon geen bevestiging krijgen. Opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde. Tijdens de betaling worden de prijzen verhoogd. Dit is pure oplichting
Jeroen
op 5 maart 2018
bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: februari 2018
Booken met Ryanair onbetrouwbaar als het gaat om prijs. Ook verhuur auto via Ryanair met Budget is niet fair. Budget legt aanvraag naast zich neer en maakt ter plaatse een nieuwe en veel duurdere. Dit is met veel omwegen wel te herstellen. Verder vindt Ryanair het leuk om na de reis je mailbox vol te spammen.
Chris
op 3 maart 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018
Lijkt een voordelig ticket maar dan: extra om je handbagage mee te nemen, extra om naast je kind te zitten. 110 euro als je niet online hebt ingecheckt, door de chaos van hun berichtgeving trap je hier al snel in. Kortom....... doe ik nooit meer met deze geldwolven
Marike
op 1 maart 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: februari 2018
Zonder uitleg of enige vorm van communicatie vlucht terug naar Brussel na 5 uur wachten geannuleerd. Daarna in de rij met 200 pers bij een Ryanair desk om mogelijkheden te bekijken om terug te kunnen komen. Bij de desk was 1 medewerkster aanwezig (voor meer dan 200 mensen) lees: een hele lange wachttijd. We waren heerlijk uitgerust van een lang weekendje weg, maar hierdoor wordt het toch nachtwerk en heel vroeg er weer uit voor de vlucht retour. Nu thuis aangekomen proberen het geld terug te krijgen en ja hoor, het formulier dat hier voor dient heeft een "Error". Geen telefoonnummer om te bellen, nu maar afwachten of er gereageerd wordt op het contactformulier. Ook wij reizen nooit meer met Ryanair!!
Ab Aydin
op 9 januari 2018
bestemming: Malta / Valletta, reisperiode: december 2017
Op 2 december 2012 is de vlucht op Eindhoven door de mist 6 uur later vertrokken en dan wel via Duitsland. Slechte regeling, reizigers worden aan hun lot overgelaten. Géén vergoeding voor eten of drinken. Maar wel € 100 extra rekening voor inchecken, dat ik deze niet kon uitvoeren via de site. Oplichterij en manipuleren van de mensen daar zijn ze goed in. Een goedkope reis is toch duurder uitgevallen op deze manier. Ik zal nooit meer met Ryanair vliegen en zal dit ook aan iedereen vertellen en afraden. Gewoon een slechte vliegmaatschappij die profiteerd van misstanden van de reizigers. AUB let hier op alvorens u een reis boekt!
Arend Millekamp
op 5 januari 2018
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2017
20 Dec reis geannuleerd door mist eerst volgende vlucht malaga 31 Dec Dus geen vakantie in Spanje Voor mij geen Ryanair meer
Nielen
op 1 januari 2018
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: december 2017
Omdat zonder pardon de heenreis 6 uur was verlaat, maar het kan nog erger de terugreis werd gecanceld en iedereen werd aan zijn lot overgelaten, geen excuus, geen reden, geen hulp, nee je zoekt het maar uit hoe je thuis komt. Nooit zal ik nog bij deze flut maatschappij een reis boeken.
Suzanne Oostendorp
op 28 december 2017
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: december 2017
Na een aantal keren vanaf eindhoven en zonder problemen gevlogen te hebben met mijn belgische identiteit pas naar milaan , is mijn kerstvakantie dit jaar goed verpest omdat ik na de eerste controle met deze pas niet door de tweede controle kwam , ervoor hadden ze verschillende spullen uit mijn handbagage gehaald omdat deze niet als handbagage meegenomen mochten worden , vervolgens werd deze handbagage onder in het ruim gestoken ( dus alle spullen voor niks verwijderd ) Mijn vriend zat intussen al in het vliegtuig en ik kreeg nergens een antwoord hoe ik verder moest , thuis aangekomen vele telefoons en mails gestuurd naar ryan air en tot op heden nog steeds geen reactie ontvangen op de vraag : waarom kon ik vorige keren wel met deze belgische identiteitkaart vertrekken ( is door ryan air nagekeken en akkoord bevonden toen ) , en waarom nu niet ?
Nogmaals mijn kerstvakantie is goed verpest dit jaar omdat mijn vriend bij zijn familie in italie zit in de sneeuw , iets waar ik zo naar uitgekeken en voor gespaard had .
Ik vraag beleeft mijn 250,00 euro + eventuele vergoeding terug omdat Ryan Air naar mijn mening onterecht mij niet heeft toe gelaten aan boord te gaan
Bij navraag konden ze dit in zaventem niet begrijpen !!
Heddema
op 13 december 2017
bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: december 2017
Bij vertrek uit Stansted waren de weersomstandigheden slecht, we moesten in het vliegtuig wachten. Dat kan gebeuren. Echter we kregen 8UUR (!) NIETS aangeboden, geen drank, geen eten, geen persoonlijke verzorging. We hadden uit kunnen stappen aan het begin van de vlucht, maar er was geen alternatief vervoer mogelijk.
Erik
op 8 december 2017
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2017
Waardeloos!! Samen geboekt en ingecheckt. Ze geven je slechte plaatsen ver uitelkaar en vragen goed geld Als je andere stoel wilt. Erg kinderachtig om zo aan je centen te komen. NOOIT MEER RYANAIR!!
Anoniem
op 8 december 2017
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: december 2017
Een uur moeten wachten in het vliegtuig voordat er überhaupt iets gebeurde. Na 45min zei de piloot pas wat
Gwendolyn De Vocht
op 19 november 2017
bestemming: Italië / Tervisio, reisperiode: november 2017
Heenrit vlot verlopen. Terugreis met Ryanair verliep anders als gepland, namelijk we waren lang aan het wachten bij de gate, uiteindelijk kregen we te horen dat de vlucht geannuleerd was, dit door te veel mist, iets waar Ryanair niet veel aan kan doen. Toen schoten we in paniek van oei we zullen een andere vlucht moeten gaan boeken en nog een nacht op hotel moeten verblijven (het was al laat in de avond) en dit zelf moeten betalen zonder geld terug te krijgen. Maar toen kregen we te horen dat Ryanair zocht voor een oplossing en dat we in de rij moesten wachten voor informatie. We waren laatste in de gigantische rij van mensen aan de ticketbalie, na een lange tijd kregen we te horen dat Ryanair voor overnachting zou zorgen in een knap hotel, hiervoor brachten ze ons in een bus hiernaar toe en smorgens weer terug, en al heel snel kregen we smorgens onze vlucht terug. Dankjewel Ryanair voor de goede terugreis :) (mijn eerste vliegtuig ervaring)
Samira Davidson Desalles
op 2 november 2017
bestemming: Italië / Catania, reisperiode: november 2016
Leuke crew, vriendelijk en goed bereikbaar.
Jessica van den Berg
op 2 november 2017
bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: augustus 2014
Ik geef dit cijfer omdat het een kleine vliegmaatschappij is dus alles heel duidelijk aangegeven staat en te vinden is. Vriendelijk personeel en rustige vlucht.
Wouter Bounouvrié
op 2 november 2017
bestemming: Portugal, reisperiode: augustus 2016
Langen rijen en veel vertraging.
Lieke Lenders
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2017
2x gevlogen met Ryanair en 2x flinke vertraging gehad. Hiervoor wel netjes een vergoeding gekregen.
Brandon Bosnan
op 2 november 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2017
Goedkoop, snel en vriendelijk.
Kim Sanders
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2017
Stoelen zaten prima. De reis ging ook gewoon goed.
Chloë Sanders
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2017
Alles was goed geregeld. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Skip Foss
op 2 november 2017
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2017
De stoelen zaten niet lekker en het was heel erg druk en warm in het vliegtuig. Daarnaast was het personeel niet vriendelijk.
Marlous
op 2 november 2017
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: juli 2015
Je kan hier prima vliegtickets kopen voor een leuke prijs. Het personeel is aardig en helpt je graag.
Paula Arents
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: januari 2017
Prima en goedkope vlucht, geen vertraging gehad.
Melanie Berends
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: mei 2017
Het dalen en stijgen was onprettig.
Nadine Custers
op 31 oktober 2017
bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2017
Ik vond dat mijn reis goed ging. Ik heb geen klachten over Ryanair. Ik vlieg vaker met deze reisorganisatie, omdat het goedkoop is en ik voel me daarbij veilig.
Mohamed Jeilani
op 31 oktober 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juli 2017
Ryanair heeft heel vaak vertraging.
Sadra Sharif
op 31 oktober 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2017
Goedkoop, snel geboekt en makkelijk
Jameson Paesch
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2017
Onstabiele vlucht, weinig beenruimte.
Anneke Maas
op 31 oktober 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: april 2016
Ik kreeg gratis eten aan boord, mocht van stoel veranderen, lieve stewards/stewardessen. Fijne reis.
Anne de Jong
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2017
Goede, goedkope vlucht. Wat krap qua zitruimte maar door betaal je voor dus dat was geen enkel probleem. Verder alles naar wens!
Marieke van Meer
op 31 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2016
De reis was prima, comfortabele stoelen, wel weinig ruimte voor handbagage daarom gen hoger cijfer.
Anke Kobelt
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2017
Heerlijke vakantie op een prachtig eiland zonder vertraging gedurende de reis.
Sacha
op 28 oktober 2017
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2017
De reis verliep erg stroef. Het vliegtuig had flinke vertraging maar ons werd niet verteld wat de reden hiervan was, wat voor frustraties zorgde.
Adriana
op 28 oktober 2017
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: oktober 2017
In de haast van het boeken alleen voorletters op de boeking vermeld, kom je bij de gate mag je niet mee, wat nergens op slaat want je hebt betaald ingechecked en verder klopt alles . Dan ga je toch maar betalen ( wat nergens geregistreerd wordt, dus in de zak van de medewerker kan verdwijnen) en dan mag je toch niet mee omdat de medewerker aan wie je betaald hebt je geen bewijs van betaling of naam wil geven. Vliegtuig vertrekt dus zonder jou. Wat een passagier pesten. Wij reizen iedere maand minstens 1x per vliegtuig, dit was dus de allerlaatste keer met Ryanair. Transavia is trouwens vaak goedkoper, daar mag je bagage meestal mee in het ruim en wordt je niet ver weg van elkaar gezet als je damen geboekt hebt.
Amy van Moorsel
op 27 oktober 2017
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2015
We moesten erg lang wachten en de communicatie was onduidelijk. 1,5 uur gewacht op een binnenlandse vlucht van 30 minuten.
Steven
op 27 oktober 2017
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: augustus 2016
Goede efficiënte organisatie alleen website is met boeken soms niet makkelijk
Simone
op 24 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2017
Het is jammer dat mensen zo negatief zijn over Ryanair. Het personeel is vriendelijk en de vlucht op tijd. En ja, je moet zelf je ticket printen maar dat kan al ruim van te voren ook voor de terugreis. Wat ons betreft doet Ryanair niet onder voor Transavia.
Volgende keer gewoon weer.
Rick van Breda
op 24 oktober 2017
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2017
Ondanks dat het een low kost airline is, is de service top. Vriendelijk personeel! Zowel op de grond als in de lucht.
Gizem Gul
op 21 oktober 2017
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2017
Laat het duidelijk zijn dat Rome een geweldigr stad is. En Ryanair wordt steeds beter in het aanbieden van degelijke reisomstandigheden. Het enige waar Ryanair minder goed in is, is het personeel. Bij vertrek vanuit Eindhoven werder de passangier overvallen door een erg agressieve medewerker van Ryanair. Deze beste meneer begon stickers te plakken zonder enige uitleg en als je (zoals mij) iets vroeg werd met je mond over de vloer gehaald. Op een gegeven moment was het zo erg dat de medewerker aan het ruzieën was met reizigers. Ja geen discussie, maar een ruzie. Gelukkig heeft de rest van de reis het doen vergeten. Vooral de transfers die Ryanair had geregeld waren perfect. Je werd bijna voor je hotel afgezet en het was ook nog eens goedkoop. Het heeft ons voor twee personen 32 euro gekost.
Kitti
op 20 oktober 2017
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: juli 2017
De vlucht is zorgeloos geweest.
Marga Bongers
op 16 oktober 2017
bestemming: Roemenië / Timisoara, reisperiode: september 2017
Vliegen vanuit onze "achtertuin" (dusseldorf) Weeze. Een nieuwe bestemming en echt lowcost! Zowel de reis als het hele verblijf. We hebben genoten! 2 uur vliegen en een half uurtje bus later zaten we in hartje stad. Wat een vriendelijke mensen. Behulpzaam en westers. De meeste jongeren spreken Engels. Een mooie stad met jamnergenoeg achterstallig ondrrhoud aan de veke mooie gebouwen. Heerlijk gegeten en gewandeld. Een echte aanrader!
Jolanda
op 8 oktober 2017
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: oktober 2017
Voor mijn vertrek uit Nederland kon ik niet inchecken voor de terugvlucht. Een dag voor de terugvlucht ingecheckt en blijkt dat ik de boarding pass moet printen (digitaal niet toegestaan). Hoe stom kan een maatschappij zijn? Alsof je een printer meesleept? Het is gewoon weer een truc van Ryanair om passagiers meer geld afhandig te maken als zij niet kunnen printen. BAHHH
Bas
op 8 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: augustus 2017
HandBagage verplicht in het ruim. Is de zooi beschadigd. Te laat gezien. Alleen klagen in het Engels. En nooit een serieus antwoord gehad. Die loterij aan boord. Veel te duur eten. 25 euro pp omdat we naast elkaar willen zitten. Heel lang wachten voor boarden. Vip en normaal boarden in 1 bus naar het vliegtuig. Nooit weer. Veel te duur door alle semi verplichte toeslagen. Bagger.
Marco v.d Nieuwenhuijsen
op 28 september 2017
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: september 2017
Omdat op mijn ticket mijn voornaam stond i.p.v mijn geboorte naam en de rest gewoon klopte moest ik € 160 extra betalen boven op mijn ticket van € 115 terwijl dat bij andere maatschappijen gratis of een klein bedrag is, de reinste diefstal, 3 minuten werk was het
Anja Heylen
op 20 september 2017
bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: september 2017
Net terug van een vakantie naar Marseille. Vlucht met Ryanair. Net zoals meer dan de helft van het vliegtuig zaten mijn vriendin en ik niet naast elkaar; sterker nog ik zat op rij 22 en zei op rij 9. Dit is toch je reinste onzin! Je checkt in en krijgt dan deze plaatsen toegewezen enkel en alleen om de eenvoudige reden dat je niet extra wil betalen om naast elkaar te kunnen zitten. Wat een belachelijke manier van Ryanair om zo aan extra centen te geraken. Maak de tickets dan gewoon duurder en stop met het pesten van toeristen. Dit is echt not done !!!
D.e.
op 18 september 2017
bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: september 2017
Pas op voor RYANAIR!!!
Net als Patrick die hiervoor had geschreven werd onze vliegreis van Bologna naar Düsseldorf-Weeze 1 dag van te voren gecancelled per sms. Geen opgave van reden, geen info over vergoeding van de meerkosten die je moet maken, geen bereikbaarheid van de klantenservice.
RYANAIR bood in een link aan om te annuleren of om te boeken naar een volgende vlucht. Echter die volgende vlucht was pas 3 dagen later en natuurlijk al bijna vol en kostte meer dan 1100 Euro meer. We konden daar niet op wachten vanwege zakelijk verplichtingen. We moesten dat weekend weer thuis komen.
RYANAIR biedt verder alleen een chatservice, echter de wachttijd is 2 uur en je wordt er telkens tijdens het wachten uitgegooid. 'Zoek het maar uit' is hun motto.
We zaten plotseling zonder vervoer naar huis met 2 kleine kinderen van 2 en 5 jaar oud. Geen verblijf.
Als dure noodoplossing hebben we gelukkig een auto kunnen huren van Hertz die we in Duitsland mochten afleveren.
Heeft wel veel stress gekost om alles op korte termijn uit te zoeken en te regelen, een vakantiedag gekost en meer dan 1500 Euro aan extra kosten. De afleverkosten van een Italiaanse auto in Duitsland zijn erg hoog.
Gelukkig zijn we weer goed thuisgekomen.
We gaan de kosten proberen terug te halen via een advocaat via onze rechtsbijstand.
NOOIT WEER RYANAIR !
Patrick
op 12 september 2017
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: september 2017
Ruim van te voren een vlucht geboekt voor 12 september van Maastricht naar Girona voor een wandelvakantie van een week in de Pyreneeën. De vlucht zou begin van de middag vertrekken. Krijg ik de avond van te voren iets na 20:00 een bericht dat de vlucht gecancelled is. En er is geen alternatief, behalve drie dagen later. De klantenservice was niet meer berijkbaar. Om toch op mijn bestemming te komen (want de wandelvankantie van €650,- was natuurlijk al betaald), zelf maar een alternatief moeten zoeken en boeken met een andere maatschappij vanaf Eindhoven. De dag daarna nog contact gehad met de klantenservice. Het enige dat ik te horen kreeg , was dat ik zelf via een formulier op hun website een refund van de vlucht kon krijgen. Terwijl op een andere plek op hun website in hun eigen policy wordt aangegeven dat je recht hebt op een vergoeding van €250,- (veel meer dan de refund), hetgeen ook klopt met de EU regels hierover. Hoe je dat bedrag kunt krijgen? Zoek maar uit. Kortom: Ryanair heeft een zeer onbetrouwbare service. Je kunt op het laatste moment te horen krijgen dat je plannen niet doorgaan en dan zoek je het maar uit.
Melissa
op 29 augustus 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: februari 2015
Het was de eerste keer voor mij, en alles was super netjes en alles ging ook volgens schema!
Robin
op 29 augustus 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: augustus 2017
Ik vond het over het algemeen een goede vlucht. Het was wel een wat ouder vliegtuig waar dus ook minder beenruimte in zat. In de nieuwere vliegtuigen van Ryanair heb je meer beenruimte. Dat hebben ze dus goed opgelost, jammer dat er hier dan minder beenruimte in was. Gelukkig heb ik korte benen :) de ramen zaten ook niet op de goede plek haha , maar we zijn goed aangekomen zonder oorpijn , dus een goed reis :)
Samantha van den berg
op 29 augustus 2017
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: augustus 2016
Gevlogen met raynair. Was vanaf het begin al een drama. Tranfser vanaf het vliegveld zat er niet bij. Moest via raynair bij geboekt worden.
Vliegtuig was overboekt dus werden mn vriendin en ik uit elkaar gehaald zodat er een gezin met klein kind naast elkaar konden zitten.
Ron
op 28 augustus 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2017
Bij het boarden op vliegveld Eindhoven kwam men erachter dat er een verkeerde voornaam op de kaart stond ,er stond Ron mijn roepnaam ,mijn geboortenaam is echter Roland ,er werd gebeld of ik toch doormocht met deze kaart ,dat mocht niet . Er werd mij verteld dat als ik met de vlucht naar Mallorca mee wilde ik mijn naam op de boardings kaart moest laten veranderen en dat dit 160 euro ging kosten . Wat ik hierover kwijt wil is dat ik de prijs voor een naamsverandering belachelijk hoog vindt het is tenslotte met een druk op een knopje geregeld . Ik zal nooit meer met Ryanair vliegen en wil andere mensen waarschuwen dat aan een klein foutje bij Ryanair hoge kosten verbonden zijn.
Peter
op 27 augustus 2017
bestemming: Engeland / Bath, reisperiode: december 2016
In een uurtje sta je op Bristol AirPort met ryanair en gaat een wereld open met Bath en Oxford in de buurt tijdens de kerstdagen
Anissa
op 26 augustus 2017
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: augustus 2017
Op terug weg van Agadir moest we 180 euro betalen Anders mochten we niet terug vliegen echt drama was het nooit Ryanair meer mensen niet doen! En eten krijg je niks
Anique
op 25 augustus 2017
bestemming: Frankrijk / Beziers, reisperiode: juli 2017
Prima vlucht van Düsseldorf Weeze naar Beziers in Frankrijk. Op beide vluchten zelfs een kwartier eerder geland dan gepland. Daarnaast is de prijs natuurlijk erg goed.
Jma
op 13 augustus 2017
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: augustus 2017
Auto gehuurd en betaald via Ryanair en wederom hebben zij de betaling niet doorgegeven aan het verhuurbedrijf; dus géén auto 😠
Charles Lavell
op 10 augustus 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juni 2017
Ryanair annuleert een vlucht, maar vergoedt geen gemaakte onkosten. Zo wordt een vlucht van Ryanair toch nog duur.
Anoniem
op 7 augustus 2017
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: augustus 2017
Op het vliegveld moest ik 50 euro per persoon betalen omdat ik niet online ingecheckt had. Dat kwam doordat de site van Ryanair zelf niet werkte!
Goed de kleine lettertjes lezen want het staat niet bij de online-incheck-procedure, enkel in de algemene voorwaarde die niemand leest!!!
Paul
op 7 augustus 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017
Kreeg tijdig en bericht van Ryan air dat ik kon inchecken echter via de app van rijan air kreeg ik steeds het bericht dat er iets mis was gegaan met mijn verzoek en het bericht sorry we kunnen de boeking niet ophalen terwijl de app wel d boeking aangaf met datum en vlucht nr aangzien mijn zoon met zijn vriend terug vlogn van een vakantie hier in Spanje bij mij n toch nog een koffer moest inchecken besloot ik mee te gaan en het uit te leggen ik kreeg een onvriendelijke balie medewerker die wat op een nota. Schreef en mij dierct doorstuurde naar een andere balie medewerker van Ryan air . Daar nogmaals uitgelegd en mij werd verteld dat het aan mijn telefoon lag maar met mijn I pad had ik dezelfde problemen ik moest 2 x 50 euro betalen met een mastercard of visa anders was niet mogelijk gelukkig was ik mee want beide betaal middelen hebben mijn zoon en vriend niet.
Vervolgens moesten we opnieuw weer in een lange rij staan om de koffer in te boeken en na lang wachten was het ook nog onmogelijk om zonder meer te betalen naast elkaar te zitten.
Kortom Ryan air ik zou ten eerste wat doen aan de customer service vriendlijke behandeling van je klanten en iets soepeler beleid hanteren want hier jaagt men de klanten mee weg ik kijk voortaan eerst of er een andere maatschappij beschikbaar is
Margriet
op 25 juli 2017
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: juli 2017
Slechte bediening in het vliegtuig. En abnormaal hoge kosten voor inchecken op terugvlucht (aangezien ik geen toegang had tot wifi en printer op stedentrip).
Yanissa
op 15 juli 2017
bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2017
Ik ben nog niet eens op reis en dat gaat ook niet zonder een confirm email. telefonisch niet voor deze dingen bereikbaar! hopeloos en stuntelig
EG
op 2 juli 2017
bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2017
Ik heb deze cijfer gegeven omdat ik al een voorgevoel had dat het vliegtuig problemen zou opleveren. Bij het landen in Amsterdam ging het vliegtuig in zo ziek hard en schommelend de grond raakte waardoor de wielen op en neer kwamen het leek alsof we van 5 meter op de grond neer vielen. De piloot had moeite met remmen omdat het vliegtuig nog schommelde dus hij probeerde de vliegtuig recht te houden. Vlieg regelmatig maar dit nooit meegemaakt.
C. linden
op 28 juni 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017
Heen- en terugvlucht vertraging +60 min. Je moet overal extra voor betalen en je zit standaard niet naast je reisgenoot.
E.T.P
op 27 juni 2017
bestemming: Nederland / Boxmeer, reisperiode: juni 2017
Ze doen er alles aan om geld te verdienen. Overal moet je voortaan voor betalen bij Ryanair.
Ger
op 22 mei 2017
bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: mei 2017
Ondanks vele lege plaatsen werden wij en vele anderen niet bij elkaar geplaatst, terwijl de plaatsen naast mijn partner gewoon vrij waren. Hier hadden heel veel medereizigers last van.
Jason
op 25 april 2017
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2017
We hebben een top reis gehad, geen slechtere chauffeur kunnen hebben al was de beenruimte in de bus bijna niet te doen.
Perfect programma en het heel erg naar ons zin gehad!
Judith
op 28 maart 2017
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2017
Doordat het vliegtuig motorproblemen had, heeft de piloot zeer adequaat ingegrepen door een noodlanding in Madrid te maken.
Maarten
op 9 maart 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2017
Vlucht bij Ryanair geboekt met vertrek vanuit Brussel om 10.45 uur. Bewust voor dit tijdstip gekozen ivm vlucht met kleine kinderen. Tot 2x toe past Ryanair de vluchttijden aan eerst naar 07.00 uur en een paar weken later naar 06.40 uur. Onbetrouwbare partij dus. Laatste keer dat ik met deze organisatie vlieg.
Johannes Tervoort
op 24 februari 2017
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: februari 2017
Slechtste communicatie ooit. Op de Schiphol App wordt 20 minuten voor het boarden in Dublin vermeld dat de vlucht twee uur is vertraagd. Er wordt gewoon geboard, want de mensen kunnen beter zeuren in het vliegtuig over vertraging dan op de terminal. Ieder half uur komt de piloot een lul verhalen vertellen over de vertraging. Dit terwijl iedereen kan zien op de App van Schiphol dat het exact zo is als deze App vermeld. Kortom het personeel wordt gedwongen enorme lul verhalen op te hangen gedelegeerd vanuit Brussel. uiteindelijk ruim drie uur vertraagd, maar over de brug komen ho maar nog geen glaasje water. Dus als u op zoek bent naar een maatschappij welke U als vee transporteert van A naar B is Ryanair de juiste keuze.
Maarten
op 2 februari 2017
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2017
Kon na een maand kosteloos mijn verkeerd gespelde naam op de ticket wijzigen via de livechat! Echt super klantenservice!
H frommé
op 31 januari 2017
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2017
Wat een hopeloos gedoe met inchecken, ze willen je van alles aansmeren + inchecken eerst 7 dagen vooraf , dan 4 en dan weer 2 , heb nu al drie maal met Ryanair gevlogen , nooit meer , heb geen zin om meer dan 70 min kwijt te zijn om in te checken.
Maria
op 19 januari 2017
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: januari 2017
Vlucht en boeking liep perfect op tijd. Ook de mobiele app is handig te gebruiken. En erg goedkoop ook nog. Wij hebben geen klachten. Al vaker gereisd met Ryanair.
M.L.Bos
op 4 januari 2017
bestemming: Italië, reisperiode: april 2017
Tot nu toe nog steeds geen bevestiging gehad van onze vlucht terwijl het geld al 5 dagen geleden is afgeschreven via Ideal
Demi
op 20 december 2016
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2016
Een week van te voren laten weten dat de opstapplek 100 km verder rijden is dan in eerste instantie gemeld. Enige optie die we kregen was dit accepteren of de reis annuleren. Ik ga nooit meer iets boeken bij Slangen reizen!
Mariette Kampschreur
op 19 december 2016
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: december 2016
Hallo,
Wij onze dochters met vriendin en ik zijn zaterdag naar Londen geweest! Onze buschauffeur Arie heeft onze reis geweldig super gezellig gemaakt! Hij was vriendelijk, aardig, gezellig en super duidelijk! Kregen een compliment omdat door zijn reiservaring het belangrijk is om afspraken na te komen, zo zelfs na een dagje in het geweldige Londen stond Arie netjes op tijd klaar! Moraal van het verhaal,wil ik een buschauffeur in het zonnetje zetten! Bedankt Arie namens ons vieren!
Dames Kampschreur
105698
Andy Werlotte
op 29 november 2016
bestemming: Engeland, reisperiode: november 2016
Alles was goed heel goed geregeld en de chauffeur was geweldig heeft ons alles goed uitgelegd volgend jaar weer naar Londen met slangenreizen
Fritz
op 24 november 2016
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2016
Recent hebben wij bij Ryanair een retourvlucht geboekt van Eindhoven Airport naar Faro. Deze reis kostte ons samen € 283.36 Vijf minuten voor vertrek werd ons de toegang tot het vliegtuig geweigerd omdat onze voornamen niet overeen kwamen met hetgeen op onze paspoort stond. Ryanair was onverbiddelijk, ondanks dat we middels 2 identiteitsbewijzen konden aantonen dat wij de personen waren die op het ticket vermeld stonden. Daarnaast hadden we bij het boeken toch ook ons paspoortnummer moeten invoeren.
Nee, we moesten ons maar bij de servicebalie melden, dat het vliegtuig dan vertrokken zou zijn bij terugkomst aan de gate hadden ze geen boodschap aan.
Bij de servicebalie waren we genoodzaakt 2 nieuwe tickets te kopen t.w.v. € 896.00
Weliswaar met een andere maatschappij maar dan konden we in ieder geval dezelfde dag nog vertrekken.
Dit was een enorme tegenvaller en een zeer vervelend begin van onze vakantie naar Portugal.
Temeer dat Transavia de dubbele controle aan de gate helemaal niet uitvoert. We hoefden alleen maar onze boardingpassen te laten zien.
Ryanair heeft er kennelijk geen enkele boodschap aan dat mensen op deze manier op zeer hoge kosten gejaagd worden, bij terugkomst hebben we uiteraard een klacht en een claim ingediend.
Ryanair verschuilt zich dan achter de kleine lettertjes en doet helemaal niets.
We laten het hier niet bij zitten en gaan een claim indienen bij Casehub.com en bij Ticketclaim.nl. Tevens zal er een klacht ingediend worden bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.
De afgelopen dagen kwamen ze met een verhaal in de media dat ze over 5 jaar gratis vluchten willen gaan aanbieden.
Hoeveel mensen gaan ze daarvoor eerst nog duperen ?