Schrijf een ervaring over Transavia en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Transavia

Pagina 1 van 47 met 468 resultaten

op 11 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2020

Op een vlucht van 3,5 uur naar Athene die €300 kost krijg je niet eens meer een broodje met koffie of thee of iets dergelijks. Je krijgt een menukaart met allemaal hele dure ongezonde snacks en frisdrank aangereikt.
In Athene blijkt dat ze mijn bagage niet hebben meegenomen en pas de volgende dag met een vlucht uit Amsterdam meekomt. Vervolgens kon het pas nog een dag later afgeleverd worden bij het hotel. Ik ben m'n bagage toen zelf maar gaan ophalen op de luchthaven van Athene maar Transavia vertikt het dus om de taxikosten daarvoor te vergoeden terwijl in hun voorwaarden staat dat er tot €60 per dag vergoed wordt in het geval de bagage niet is aangekomen.

Vanwege stakingen op de dag van de retourvlucht naar Amsterdam liepen veel ferry's en boten vertraging op en kwam ik daardoor 5 minuten te laat aan bij de incheckbalie.
Er waren nog 5 andere reizigers die het zelfde was overkomen maar Transavia liet ons allemaal stikken en ze verdomden het om ons nog even in te checken.
Er ging die dag nog wel een vlucht naar Amsterdam met KLM waar Transavia onderdeel van is maar daar moesten we even €485 voor neerleggen!
De volgende dag heb ik een vlucht bij Aegean Air geboekt die duurder was dan een vlucht bij Transavia maar dat had ik er graag voor over omdat ik echt nooit meer met Transavia wil vliegen na deze ervaringen. Wat een dramatisch slechte maatschappij met dito service, op alle fronten laten ze je in de kou staan. Bij Aegean Air is trouwens zoals het hoort nog wel een broodje met koffie bij de vlucht inbegrepen.

  • Algemeen 2
op 5 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2019

Ik had tickets met prioriteit gekocht maar door ziekte van mijn vrouw kunnen we niet op 11 december vliegen ,heb vanmorgen om 09.oouur geannuleerd maar na 3 minuten bericht dat alles geannuleerd was ,09.05 gebeld maar ze konden niets meer doen ,geld en tickets weg ik had op annuleren gedrukt en niet op wijzigen dus een duur foutje ik vindt het een schande dat ze dat na 5 minuten niet meer kunnen veranderen en dat ik nu alles kwijt ben.441.euro .

  • Algemeen 1




op 26 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd, eerst vouchers ontvangen. Later was onze wens geld terug. We hadden onze 2200 euro in EEN dag terug!!!! Super Transavia!!!
Volgend jaar proberen we het opnieuw.... met jullie!!!!
Dank! Fam Hoogeveen

  • Algemeen 10
op 20 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Nog steeds geen geld ontvangen

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Kon helaas niet doorgaan en kregen toen gelijk een voucher en hebben geld al helemaal terug gehad. Vooral de informatie met betrekking tot de te nemen stappen was erg goed. Daarnaast heb ik andere jaren altijd zeer tevreden met Transavia gevlogen.

  • Algemeen 10
op 13 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Zogenaamd gratis omboeken bij code oranje kost handenvol geld
Zéér teleurgesteld in Transavia. Voor twee personen retour geboekt Eindhoven-Malaga vertrek 28 maart. Betaald: €368,-. Vanwege corona omgeboekt naar 20 oktober. Bij moeten betalen: €150,-. In totaal dus al €518,- betaald. Nu kan de reis vanwege code oranje wéér niet doorgaan en willen we omboeken naar april. Volgens de website zijn er geen omboekingskosten. Twee retourtjes Eindhoven-Malaga op de gewenste data in dezelfde reisklasse kosten €468,-. Dat is 50 euro minder dan wat we al betaald hebben. Maar...als ik mijn bestaande ticket vervolgens wil OMBOEKEN naar deze data moet ik ineens 84 euro bijbetalen. Huh... hoezo?

Opheldering gevraagd bij Transavia. Daar word ik afgescheept met een schimmig verhaal. Onze bestaande tickets zouden een bepaald tariefniveau hebben (dit is onzichtbaar voor de klant en heeft helemaal niets te maken met reisklassen zoals het plustarief). En nu kunnen we alleen omboeken naar tickets in dit, plotselinge uit de hoge hoed getoverde, tariefniveau. Welke vertrekdatum we ook kiezen, we moeten ALTIJD bijbetalen.

Schandalig dat we gedwongen worden om extra te betalen voor een vaag tariefniveau waar wij als klant totaal geen weet van hebben.

Geen Transavia meer voor ons.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2020

Met de corona willen wij niet op reis gaan; Onze vlucht was ook verplaatst naar 3/10 ipv 2/10 en vliegen vanuit Schiphol.
Wij kregen van jullie de keuze : akkoord gaan, verplaatsen of geld terug. Wij hebben voor het laatste gekozen, deze mail dateerde van vrijdag 4/9 en maandag 7/9 stond het geld reeds op onze rekening.
Wij willen jullie hiervoor bedanken. Dit noemen wij nu prima service;
De volgende vlucht zal zeker met Transavia zijn. Bedankt!

  • Algemeen 10
op 31 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2020

Goedemiddag,

Ik ben echt heel boos.
Op 17 september zouden mijn dochter en haar gezin en mijn man en ik gaan genieten van een welverdiende vakantie op Gran Canaria (in 2019 geboekt). Helaas... code oranje. Transavia vliegt wel op Gran Canaria ondanks de code oranje dus wij krijgen geen geld terug of Een voucher. Aangezien wij onze gezondheid niet in de waagschaal willen stellen en we ook niet 10 dagen in quarantaine kunnen, blijft er niets anders over dan omboeken. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan bleek het volgende. Mijn kleindochter is 3 jaar en mijn tweeling kleinzoons zijn 1 jaar. Voor de jongens hebben we geen tickets hoeven boeken (onder de 2) alleen administratie kosten betaald. Dit jaar was dan ook voorlopig de laatste mogelijkheid voor mijn dochter om met de kinderen te vliegen. Ondanks dat was het evengoed een flink bedrag aan tickets voor 5 betalende personen; 1761,30 euro! Zeker voor een jong gezin heel veel geld!
Maar goed omboeken dus. Gezocht naar tickets volgend jaar september Welke betaalbaar waren en voor bijna hetzelfde bedrag (voor 7 betalende gasten aangezien de Tweeling dan 2 jaar zijn) tickets gevonden. Gelukkig maar want anders was het Financieel niet mogelijk geweest, heel blij dus! Bellen met Transavia om de boel om te boeken en wat schets mijn verbazing: we moeten voor de jongens aparte tickets bij kopen en krijgen het verschil in prijs van de tickets voor 5 personen van de 2020 reis niet terug! Met andere woorden; wat eerst 17,39 bijbetalen zou moeten zijn wordt nu 973 extra bijbetalen!!! Wij hebben dit bedrag al betaald dus hoezo bijbetalen? Ik snap best dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen en ik begrijp ook dat we elkaar moeten helpen maar wees dan wel eerlijk. Verwerk het al betaalde bedrag 1 op 1 want daarnaast is het ook nog eens zo dat als wij goedkopere tickets vinden geen geld terugkrijgen maar als we duurdere tickets vinden we wel moeten bijbetalen!
Meneer Transavia kan dit waarschijnlijk zelf prima betalen dus kent dit probleem niet maar voor heel veel gezinnen is dit het spaargeld wat opzij is gezet voor een fijne vakantie. Naar mijn mening STEELT TRANSAVIA VAN ONS! We hebben dit bedrag al betaald dus hoezo nogmaals bijbetalen?

Voor mijn dochter en haar gezin is dit financieel geen optie maar wat we dan wel kunnen doen, ik weet het niet?

Ik hoop dat u dit aan de kaak wilt stellen want wij weten het even niet en het is ook heel oneerlijk. Geld waar hard voor gewerkt is wordt zo “ingepikt”.

Met vriendelijke groet, Simone de Jong

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Israël, reisperiode: maart 2020

EFF-894 Aangezien Israel op slot ging (plus code rood) en er geen buitenlander meer binnenkwam heb ik mijn vlucht moeten annuleren. Dit was in maart 2020. Heb uren en uren in de wacht gestaan aan de telefoon. Op mails wordt totaal niet gereageerd. Na twee maanden na anderhalf uur bellen iemand gesproken. Bla bla bla zou nog iets langer duren maar geld zou terug gestort worden of ik zou een voucher krijgen. Nu ruim 5 maanden later heb ik nog niets gehoord of gezien. Ik heb wel een klacht ingediend maar daar ook geen enkele reactie op ontvangen. Het is werkelijk schandalig zoals Transavia met klanten om gaat. Dit is puur traineer gedrag om de klant uiteindelijk af te laten halen. Nu ook al weer 50 minuten aan de lijn aan het wachten.

Aangezien het land op slot was en er een code rood gold heb ik de vlucht moeten annuleren omdat Transavia niet te bereiken was.. Nu wordt mij verweten dat ik niet zelf had mogen annuleren en maar gewoon op Transavia haf moeten wachten. En dus gaat men niets betalen.

Dit is natuurlijk zwaar "Zuid Amerikaans Bananenrepubliek gedrag" en dit is ook de reden dat Transavia chronisch niet bereikbaar is. Men hoop dat mensen in hun onmacht zelf maar annuleren zodat men een claim of een voucher af kan schuiven.

Ik heb tevens in maart een claim ingediend om in ieder geval de belastingen retour te ontvangen. Blijkt dat deze op afgehandeld is gezet maar dat er niets mee is gedaan. Waarom kan men niet aangeven. Dus 5 maanden na dato nog steeds niks.

Transavia moet zich kapot schamen

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: september 2020

Ivm code oranje werd vlucht verplaatst en wij besloten ook niet te gaan, konden annuleren en zouden geld binnen paar weken terug krijgen, zou wat langer kunnen duren ivm drukte. na 2 dagen alles netjes terug op de rekening. en in de tussentijd via whats app keurig geholpen. Complimenten

  • Algemeen 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende