Henk van oijen
op 2 juli 2025
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2025
Vlucht werd om technische reden uitgesteld naar volgende dag om een claim in te dienen wat haast onmogelijk is ben je hele dag mee bezig waarom moet alles zo moeilijk tegenwoordig telefonisch botte reactie van medewerker en kon hier niet in meehelpen
Ada Pelt
op 2 juni 2025
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2025
Mijn e-reader in het vliegtuig vergeten. Thuis bel ik om dit te melden. Je wordt bot en slecht geholpen liever gezegd niet geholpen. Ze sturen je je van het kastje naar de uur. Van Transavia naar Eindhoven Airport,
naar de luggage handling( waar niemand de telefoon opneemt. Niemand die een poging doet om tot een oplossing tekomen om de e-
reader terug te krijgen
Leo Graper
op 2 juni 2025
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: mei 2025
Extra kosten handbagage, was niet gecommuniceerd.
Wij kwamen er eind mei achter dat de policy bij HV (weer) is veranderd.
Afmetingen aangepast voor wat er boven je hoofd mag in de bagagevakken, niets van vernomen, of we even € 80 af willen tikken.
Toen wisten ook niet dat het € 12 per kilo was, koffertje woog haast niets, alleen schoenen en slippers in.
Uiteindelijk voor € 60 mocht het in het ruim en in Spanje snel bijgeboekt voor € 20+ .
Leuk nieuw verdienmodel, zeker als je weet dat we in januari 2025 gewoon dezelfde koffer in het ruim mochten.
Ik snap het af en toe niet meer, heb zelfs bij HV (Transavia, sorry) een account, maar nooit een bericht mogen ontvangen over deze nieuwe maatregelen.
PS; voor de meelezers, heb pas geleden (voordat dit speelde) iets voorbij zien komen over het feit dat dit helemaal niet mag, er zou een claim gestart worden, nog niets kunnen vinden, maar blijf opletten mensen...
R.Verduijn
op 26 mei 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2025
Slechte ervaring personeel op de heenvlucht
Rob Arends
op 23 mei 2025
bestemming: Gran Canaria / Maspalomas, reisperiode: mei 2025
Ik had voor onze familie 11 stoelreserveringen geregeld voor zowel de heen als terugvlucht. Op de terugreis bleken deze door Transavia te zijn geannuleerd, waardoor we verspreid over het toestel zaten; 2 kinderen van 5 en 6 jaar oud naast een wildvreemd iemand zaten, mijn dochter geopereerd aan haar kruisband niet aan het gangpad kon zitten en op de boarding pass 1 baby ontbrak. Hierdoor gedoe bij het inchecken en boarden. Gelukkig hadden we wel de goede digitale vliegtickets.
Transavia wijst alle klachten en de claim voor terugbetaling van de stoelreserveringen af en geeft de reisorganisatie de schuld, terwijl wij dit rechtstreeks bij hen hadden geregeld en betaald. Schandalig. Je betaalt je al blauw voor de cabine- en ruimbagage en dan hebben we ook nog slechte service.
Henk vermeulen
op 21 mei 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2025
2 dagen voor de vlucht doorgekregen dat we met Avion Express met hele oude vliegtuigen moeten vliegen omdat ze het zo druk hebben, had dat bij het boeken verteld had ik niet voor Transavia gekozen!!!
Dit wisten ze natuurlijk al van tevoren, nu maar afwachten maar als ik de recencies zie hou ik mijn hart vast....Wees eens eerlijk bij het boeken Transavia!!!
Tiny
op 18 mei 2025
bestemming: Ibiza / Ibiza, reisperiode: mei 2025
We moesten heel ver lopen naar het vliegtuig op de heenreis, in Ibiza staan bussen klaar om mensen te vervoeren naar de aankomst.
Ook terug was het weer het geval geen bussen, waarom niet?
Er waren veel mensen waaronder ikzelf die dit niet als prettig ervaren als je wat moeilijk ter been bent maar wel een stukje kan lopen ga je geen begeleiding aanvragen maar wat er nu gebeurt is was te zot voor woorden ook moesten we een aantal trappen op en af.
Ik vind dit niet kunnen en een slechte service van Transavia.
Anna
op 8 mei 2025
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: april 2025
Jammer dat ik geen cijfer lager dan 1 kan geven. Ik ben erg teleurgesteld in Transavia. Vlieg al jaren met mijn gezin, meerdere keren per jaar. Ik was op de hoogte van hun nieuw kofferbeleid (geldklopperij).
Voor de heen reis was het niet mogelijk om mijn koffertje (vd Postcodeloterij) mee te nemen dus had ik ruimbagage geboekt (48 euro). Voor de terugreis was het wel mogelijk om mijn trolley als handbagage mee te nemen. Tegen betaling van 29 euro !
Aangekomen op Schiphol was ik ervan overtuigd dat ik op de heenreis mijn koffertje aan boord mocht nemen en niet andersom. Bij het instappen kom ik zelf erachter dat ik me had vergist. Ik leg uit wat er was gebeurd en liet zien dat ik voor ruimbagage had betaald. Ik vroeg of mijn koffertje alsnog naar het ruim kon. Nee, was het antwoord. Op dat moment werd mijn koffertje als handbagage gezien waarvoor ik niet had betaald. Dus 65 euro bijbetalen anders mocht ik het achterlaten op schiphol. Ik stond dan daar. Heb die 65 euro maar betaald. Zeer onvriendelijk personeel, ze riepen openlijk tegen elkaar 'ze moet betalen'. Geen enkele klantvriendelijk of begrip.
Teruggekomen dien ik een klacht in met het verzoek om mij die 65 euro te retourneren. U begrijpt het al, niet. Het lijkt alsof je met een computer communiceert, wat ook waar kan zijn. Geen enkel begrip. Volgens transavia is het terecht dat ik 113 heb betaald om een koffertje van 8kg mee te mogen nemen. Ik ga er alles aan doen om nooit meer met Transavia te hoeven vliegen. De koffers zijn het nieuwe verdienmodel geworden. Aan boord is er gewoon zat plek beschikbaar.
Brons
op 7 mei 2025
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2025
Zeer onvriendelijk personeel bij gate. Per ongeluk Ruimbagage geboekt in plaats van handbagage. Regels zeer onduidelijk en in het Frans ontvangen. Wist niet dat het ruimbagage was. Uiteindelijk bij de gate werd het ingenomen en moest er alsnog 65 euro bijbetaald worden ondanks dat het alsog het ruim in ging. Zeer onduidelijk allemaal en komt over als een manier om extra geld bij te verdienen, hetgeen waarschijnlijk ook het doel van Transavia is. Ook de klachten afhandeling toont weinig begrip en empathie.,Al met al een weinig klantgerichte organisatie !!
Eric
op 5 mei 2025
bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: mei 2025
2x start afgebroken vanwege technische problemen. Uiteindelijk was de vlucht 7u vertraagd. Zit je weer te wachten , is die vlucht ook weer vertraagd. Wat een knullige organisatie is dit zeg. Laatste keer dat ik met die amateur club ga vliegen. En een heel belangrijk punt. Bij de eerste vertraging werd het personeel niet gewisseld , dus tijdens de vlucht gingen ze over hun uren heen. Daar gelden ook regels voor. Dus transavia kiest geld boven veiligheid.
Renee
op 2 mei 2025
bestemming: Algarve, reisperiode: mei 2025
Ik moest betalen voor een handbagage die op de heenweg mee mocht als handbagage, €65 vlucht was al vertraagd en het personeel was onvriendelijk.
Nooi meer met transavia
Raymond
op 29 april 2025
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2025
Het vliegtuig is enorm bevuild
Barry Lok BBA
op 29 april 2025
bestemming: Albanië / Tirana, reisperiode: april 2025
Na 2:15 uur eindelijk vertrokken. Ook in het vliegtuig moesten we 20-25 minuten wachten.
Geen enkele excuses ontvangen en ook geen gratis drankje oid gehad.
Voor vergoeding kom je niet in aanmerking omdat het onder de 3 uur vertraging was. Die 3 uur houden ze goed in de gaten.
Gert
op 26 april 2025
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2025
Onprofessioneel puberaal gedrag door cabinepersoneel tijdens nachtvlucht. Continue herrie door het dicht rammen van deurtje voorin. Kirrende stewardes(sen). Kortom je kon geen oog dichtdoen tijdens de vlucht. Dik uur vertraging bij bagage afhandeling. Klant is geen koning
Annabel
op 25 april 2025
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2025
Vlucht met Transavia. Voor handbagage moesten we 65 euro pp betalen omdat het niet bij ons in het ruim zou passen. Toen we in het vliegtuig zaten waren bijna alle ruimbagage plekken leeg. Dieven!
+grondpersoneel niet vriendelijk.
MvD
op 23 april 2025
bestemming: Italië / Brindisi, reisperiode: april 2025
Transavia geboekt. Je vliegt met Avion Express terug. Een Litouwse charter. Een vliegtuig dat er heel oud uitzag en rammelde. Geen een lid van de crew sprak Nederlands. Schandalig.
Joke
op 6 april 2025
bestemming: Italië / Bergamo, reisperiode: maart 2025
Mijn handbagage is beboet terwijl de maten 40x30x20 zijn😡😡
Roxanne Vergaij
op 28 maart 2025
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2025
Ik weet eigenlijk niet waar te beginnen, maar ik ben echt enorm teleurgesteld over de ondersteuning die ik van Transavia heb gehad op een moment dat het juist zo hard nodig was. Op 15 maart ben ik in Marrakech beroofd van al mijn waardevolle spullen, inclusief paspoort. Ik heb alle zaken hieromtrent in werking gezet, maar vooral ook eerst met Transavia gebeld of er niet een mogelijkheid was dat ik toch met de vlucht mee kon. De richtlijnen waren hierin duidelijk. Vliegen van buiten EU maakt dat je een noodpaspoort nodig hebt en dat dus en kopie met aangifte en bewijs van ambassade dat je recht hebt op een noodpaspoort niet afdoende was.
Ik ben hiervoor verder mijn eigen netwerk in gegaan en heb contact gelegd met de Marechaussee op Schiphol. Zij wisten mij te vertellen dat er weldegelijk nog een optie was, namelijk dat Transavia een mail zou sturen naar de KMAR op Schiphol (ik heb het specifieke e-mailadres van hen gekregen en kon ik doorgeven aan Transavia) waarbij werd gevraagd of jullie mij mochten meenemen in het vliegtuig. KMAR zou vervolgens controle doen van mijn gegevens en zou toestemming verlenen. Op basis van deze toestemming zou ik dan Nderland binnen mogen komen en met jullie mee kunnen vliegen. Ik heb dit aan de klantenservice doorgegeven. Ik kreeg als herhaaldelijke reactie: WIJ STUREN GEEN MAIL NAAR DE KMAR. Dit terwijl jullie mij en mijn vriendin hier enorm mee zouden helpen, het een rechtmatige bestaande procedure is en volgens mij heel weinig inspanning van jullie vraagt. Ik was ontzet en heb daarop het hoofdkantoor Transavia gebeld. Daar mocht de receptioniste mij niet eens doorverbinden met de verantwoordelijke medewerker. Ik moest het maar oplossen met de klantenservice. Ik kreeg wel als tip om te vragen naar de supervisor. Dus ik bel wederom weer terug naar de klantenservice en vraag naar de supervisor. Daar kreeg ik te horen dat die niet gebeld kon worden en dat ik dus niet te woord gestaan kon worden.
Door deze gehele situatie moesten mijn vriendin en ik vanuit Marrakech 200km reizen naar Cassablanca om als nog het noodpaspoort op te halen, moesten wij ons ons hotel bij Booking annuleren en omboeken naar een hotel in Cassablancce, moesten wij treinkaartjes kopen om daarheen te reizen, daar ter plekke opnieuw een taxi regelen om op het vliegveld te komen en moesten wij ons tickets bij jullie omboeken van Marrakech naar Cassablance a 110 euro.
De situatie waar wij inzaten was op zijn zachts gezegd niet prettig, maar jullie hadden de sleutel om het in ieder geval deels nog op te lossen, zodat de belasting niet nog groter zou worden. Daarbij hebben wij zelf al het uitzoekwerk gedaan en werd van jullie slechts een hele kleine inspanning gevraagd om ons een heel groot plezier te doen. Dat jullie dat hebben nagelaten en ons ook nog eens niet te woord hebben willen staan om dit op te lossen vind ik zeer, maar dan ook echt zeer betreurenswaardig.
Ik heb hierop wederom standaard antwoorden gekregen vanuit Transavia op een niet standaard situatie. Tot op heden zijn zij hierover op geen enkele manier met mij in gesprek gegaan. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld….computer says no
Verrecas
op 16 maart 2025
bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: maart 2025
Zeer assertief, doch onvriendelijk gedrag. (Heel klantonvriendelijk, alles gebaseerd op onmiddelijk gewin). Lange check in op luchthaven..enz..nochthans 550 euro voor 2 pers.)
Tom Overgaauw
op 4 maart 2025
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: januari 2025
Ryanair 2.0 geworden. Vermijd deze maatschappij
Altijd tevreden over geweest tot voorkort. Ze waren nooit pinnig als de handbagage te groot was en over het algemeen (heel) vriendelijk personeel.
Nu zijn we vandaag teruggekomen uit Valencia en zijn tot de conclusie gekomen dat het Ryanair 2.0 is geworden.
Handbagage kostte ons ineens € 260!
Op het vliegveld liep er een onvriendelijke dame rond met een pinautomaat. Ze ging de hele rij even langs om overtreders even aan te slaan.
Op de terugweg had ik koffers bijgeboekt.
Moesten we toch weer betalen; ik had kennelijk een vergissing gemaakt door ruimbagage te boeken. Ook op een onvriendelijke manier.
Toen nam ik contact op met Transavia. Hier was men wederom kortaf. 2x werd mij medegedeeld dat het nou eenmaal hun nieuwe beleid was. Onvermurwbaar. 2 minuten verder en Transavia wilde ietwat laconiek het gesprek afkappen.
Geen begrip of medeleven; ik had pech. Vooral dat laatste stuit me ook tegen de borst.
Achteraf vroeg ik me af: hadden ze de koffer bij het instappen niet even in het ruim kunnen plaatsen? Nou ja, het zal wel.
We hebben in totaal € 328 (€ 260 + € 68) betaald voor 2 koffers mee te nemen op vakantie. De heenweg kon ik het nog accepteren. Vandaag zijn we heel slecht thuisgekomen.
We vermijden deze maatschappij voortaan.
B Bol
op 2 maart 2025
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: februari 2025
Eigenlijk waren de vlucht en het cabinepersoneel helemaal prima. Waar het steekt zijn de dames aan de balie bij het instappen. Die lijken daar te staan om een bepaald quota aan €65 'boetes' te halen door 'ongeoorloofde' cabine-bagage eruit te pikken. Ik snap dat hier een valide uitgangspunt achter schuilt, en ik begrijp ook dat mensen die hier verantwoordelijk zijn best wat op zich af zullen krijgen en een enigszins dikke huid moeten hebben, maar dit was de omgekeerde wereld. Dit leek op een ordinaire 'shakedown'. Ze pikten het reiskoffertje van mijn zoontje eruit, en claimden dat we €65 moesten betalen. Maar dit koffertje is speciaal voor hem gekocht als cabine-bagage, hij is er erg trots op. Het koffertje is al een dozijn keer op reis geweest met andere luchtvaartmaatschappijen zonder een boe of een bah. En wij hadden al gedemonstreerd bij het inchecken dat deze voldoet aan de eisen. "Niks mee te maken", zeggen de dames, "dat bepalen wij." Dus wij weer met het koffertje in de afmetingenbak; steekt het rubber van hat handvat een halve centimeter uit, omdat het elastisch is en over tijd een beetje bol is gaan staan. "Zie je wel! Het past niet. Betalen!" roept één van de dames triomfantelijk uit. Na veel theater hoefden we dan uiteindelijk niet te betalen, want ik denk dat ze ergens ook wel inzagen dat dit een beetje ver ging, maar het geeft zo'n nare smaak, dat wij zeggen: "Nooit meer Transavia". Dit is toch zonde, om een familie van 5 stoelen die regelmatig naar bestemmingen gaat waar Transavia op vliegt te verliezen om 65 euro? Dit personeel was erg onaangenaam in houding, gedrag, en communicatie; denigrerend en beledigend. Dan maakt het niet uit waarover het gaat en hoe goed de rest van de service is; dit blijft hangen, en vandaar dus deze lage beoordeling.
William VD Taelen
op 25 februari 2025
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2025
Zeer onvriendelijk behandelt door air-hostess. Zeer onbekwaam en hadden geen notie van veiligheid, nochtans heel belangrijk.
Mw
op 13 februari 2025
bestemming: Frankrijk, reisperiode: februari 2025
Chagrijnig, onaardig, onbehulpzaam grond personeel. Klantvriendelijk kent dit bedrijf niet. Yoyo opvouwbare kinderwagen die al jaren mee gaat in het bovenvak en waar netjes voor is betaald mag ineens volgens ‘nieuw’ beleid niet meer mee. Doen verder ook geen moeite om een zwangere vrouw met een kind met gebroken been te helpen. Wat een slechte airline is dit geworden, nooit meer
Jasper
op 4 februari 2025
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2025
Keer op keer ellende met Transavia, wat is er met jullie aan de hand. Jullie waren 5 jaar geleden top om mee te vliegen maar de glorie is er echt vanaf. Jullie prijzen zijn veel te hoog vergeleken bij andere maatschappijen,
oude toestellen, veel vertragingen, klanten letterlijk in de kou laten staan en geen compensaties bieden bij vertragingen voor taxi kosten en autohuur etc.
Ik ben klaar met jullie, en veel anderen met mij.
Els
op 30 januari 2025
bestemming: Gran Canaria / Las Palmas, reisperiode: december 2024
Eén van onze koffers is bij het uitladen uit het vliegtuig achtergehouden, opengebroken en er zijn toen spullen ontvreemd uit de koffer. De volgende dag kregen we te horen dat we vergeten waren de koffer mee te nemen (terwijl wij er uren op hebben staan wachten en uiteindelijk maar van ellende naar huis gegaan zijn). Transavia biedt niet eens excuses aan voor deze diefstal en zegt dat in de algemene voorwaarden staat dat er geen waardevolle spullen in de koffer vervoerd mogen worden. Met andere woorden: neem een lege koffer mee! En ja, dat er bewust iets gestolen wordt uit een koffer? Dat is dan pech.
Wat een schandalige maatschappij!
Sabine
op 22 januari 2025
bestemming: Slovenië / Ljubljana, reisperiode: maart 2025
Binnen 24 uur wilden we van Plus naar Basic, omdat we geen hold luggage wilden en bij het boeken leek dat de enige optie buiten de handbagage. Dus geloof het of niet er komt 90 euro pp bovenop je ticketprijs. De enige optie die ze nu geven is 28 euro extra te betalen om je koffertje mee te nemen als cabin luggage. We weigeren om 118 euro te betalen om gewoon cabin luggage te kunnen hebben, wat een afzetterij. Door de telefoon zeggen ze niks te kunnen veranderen ook niet binnen 24 uur. Als je zou cancelen en opnieuw zou boeken, dan krijg je alleen de luchthavenbelasting terug. Wat een slechte service!!!
Suzan
op 6 januari 2025
bestemming: Sardinie / Cagliari, reisperiode: september 2024
Koffers aangeschaft volgens de richtlijnen van Transavia, keurig bijbetaald om de koffers mee te nemen in de cabine. Vervolgens door de grondstewardess ronduit onbeschoft behandeld, een boete moeten betalen omdat de koffers zogenaamd niet aan de richtlijnen voldeden en bij moeten betalen voor ruimbagage (totaal € 65 per koffer, bovenop het al betaalde bedrag), 1 koffer beschadigd teruggekregen. Tenslotte wordt de ingediende klacht, zonder inhoudelijke beoordeling, standaard afgewezen door Transavia. Op die manier hebben zij blijkbaar een nieuw verdienmodel bedacht. Kortom; oplichters. Wij reizen nooit meer met Transavia.
Wendi
op 27 december 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2024
Pas bij aankomst op het vliegveld bericht van annulering in verband met slecht weer in Eindhoven en dat terwijl het voor het eerst deze maand eens een keer wel mooi weer was. Overige vluchten gingen gewoon door, alleen Transavia vond het blijkbaar slecht weer.
Wat een domper.
En dan krijg je alleen een berichtje sorry voor de overlast… Echt slecht!
Sophie
op 14 december 2024
bestemming: Spanje, reisperiode: december 2024
De regelgeving voor handbagage is veranderd. We kregen geen waarschuwing en moesten 65 eur boete betalen om de handbagage mee te nemen. Vervolgens mocht de koffer ook niet mee als handbagage maar moest hij in het ruim. Schandalig. Bijzondere slechte ervaring.
Casper
op 6 december 2024
bestemming: Spanje / Bracelona, reisperiode: augustus 2024
Ik ga op reis met een Samsonite koffer die ervoor slechts 2x gebruikt is, de koffer komt qua rits dusdanig beschadigd vd band dat deze niet meer te gebruiken is, Samsonite kan niet repareren, de reisverzekering dekt niet ivm de jr afschrijving en Transavia geeft heel leuk aan dat deze schade minimaal is en hierdoor niet aan enige schadevergoeding kan voldoen. Schunnig dit!
Natasja Cosman
op 4 december 2024
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: september 2024
Schandalig
Geoffrey
op 3 december 2024
bestemming: Brussel, reisperiode: december 2024
Onderwerp: Klacht over weigering van handbagage bij terugvlucht
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben zeer ontevreden over mijn recente ervaring met Transavia. Tijdens mijn heenreis was er geen enkel probleem met mijn handbagage, maar bij mijn terugvlucht kreeg ik plotseling te horen dat ik mijn handbagage niet mee mocht nemen omdat er “geen ruimte” meer was. Dit is ronduit belachelijk, zeker aangezien ik dezelfde handbagage zonder problemen heb meegenomen op de heenreis.
Het is onacceptabel dat ik bij de ene vlucht wel aan de regels voldoe, maar bij de terugvlucht ineens te horen krijg dat ik mijn handbagage niet mag meenemen. Dit is niet alleen verwarrend, maar ook uiterst klantonvriendelijk. Passagiers moeten erop kunnen vertrouwen dat de regels consistent worden toegepast, en niet afhankelijk zijn van willekeurige factoren of slechte planning.
Ik verwacht een duidelijke verklaring voor deze situatie en wil weten hoe Transavia dit in de toekomst gaat voorkomen. Daarnaast wil ik een compensatie voor het ongemak dat ik hierdoor heb ondervonden.
Bastiaan Post
op 20 november 2024
bestemming: Kreta / Amsterdam, reisperiode: oktober 2024
Onbeschoft behandeld op airport ivm bijbetalen voor trolley in de cabine, terwijl wij hiervoor al priority geboekt en betaald hadden. Heenreis geen probleem, echter op de terugreis ruw en onbeschoft behandeld en waren wij verplicht 2x € 65,- bij te betalen anders mochten wij niet mee.
Annechien
op 17 november 2024
bestemming: Egypte / Sharm el sheikh, reisperiode: november 2024
Mijn trolley bleek te groot om mee te mogen in de cabine ( wel al voor betaald)moest het ruim in .
Bij aankomst in sharm-el sheikh
Bleek mijn koffer nog op schiphol te staan .totaal geen hulp gekregen van transavia met 4 verschillende mensen van dit trieste bedrijf geappt maar geen hulp .heb overal zelf achter aan moeten bellen en ook nog de koffer op moeten halen met de taxi van het vliegveld .veel kosten moeten maken .
Voor mij geen transavia meer het gaat hun alleen om zo snel mogelijk geld verdienen , de service is aangepast net zoals hun bagage beleid naar een dieptepunt
Bart
op 17 november 2024
bestemming: Tenerife, reisperiode: november 2024
Op 4 november vertrokken vanuit Schiphol naar Tenerife, aangekomen in Tenerife was 1 van onze 2 reiskoffers niet erbij.
Wij hebben na uur wachten na laatste reiskoffer die van de band kwam contact opgenomen met Transavia, na 1/2 uur iemand aan de lijn gehad en we moesten gaan naar de balie Los en found in Tenerife, daar konden ze ons op dat moment niet verder helpen, terug gebeld naar Transavia en zieden ze ons dat we online een formulier moesten invullen en ook in de luchthaven van Tenerife een document moesten vragen bij lost en found balie dat onze reiskoffer verloren was.
Op 5 november bericht gekregen dat onze koffer was gevonden in Schiphol en ze op de vlucht van 6 november aankomst 10.45u naar Tenerife zou komen. Zelf om 13u naar lost en found in Tenerife gebeld, maar zij hadden onze koffer niet gezien, terug naar Transavia gebeld en ze zeiden me dat koffer toch is opgestuurd. WAAR IS ZE DAN was mijn vraag en bij Transavia zieden ze doodleuk dat ze dat niet wisten en dat dat ook niet hun verantwoordelijkheid is maar van de bagage afhandelaar Aviapartner,
MAW je mag boeken bij Transavia, betalen maar ze hebben geen verantwoordelijkheid!!
Uiteindelijk op 9 november telefoon gekregen van lost en foud in Tenerife dat bagage zou aankomen om 17u, hebben me dan rond 18u geld dat ze inderdaad is aangekomen en dat ze morgenvroeg 10 november wordt afgeleverd in hotel.
Koffer werd inderdaad 10 november afgeleverd in hotel , wat wil zeggen dat wij ons hebben moeten behelpen van 4 november tem 10 november.
Al bij al gelukkig dat we onze kleren terug hebben maar service van Transavia trekt op niets, je moet zelf altijd achter alles bellen en het enig wat zij zeggen is wachten.
Cor
op 16 november 2024
bestemming: Holland / Haarlem, reisperiode: mei 2023
Om dat jullie een zeer slechte klanten services hebben.
Walgelijke behandeling en totaal niet gericht is voor een oplossing!
Bos
op 12 november 2024
bestemming: Zakynthos, reisperiode: september 2024
Wij hebben een klacht ingediend bij Transavia.
Wij waren er niet van op de hoogte dat ons cabinekoffertje 5 cm te breed was. Onze laatste reis was januari jl. toen zijn de koffertjes nog mee gegaan.
- We hebben nu 2 keer 34 euro betaald voor Cabinebagage en Priority Boarding (68 euro)
- 130 euro toeslag op de koffertjes op de heenreis
- 48 euro voor de twee koffertjes als ruimbagage op de terugreis.
Dat is dus 246 euro voor twee koffertjes van 9 kilo die 5 centimeter te breed waren.
Daarnaast hebben we op de heenreis ook nog eens geen gebruik kunnen maken van priority boarding omdat we de toeslag moesten gaan betalen bij een zeer druk loket.
Al met al een flinke domper op ons vakantieplezier.
We zijn van mening dat we onevenredig getroffen zijn door de nieuwe bagageregels van Transavia. Wij zouden graag gecompenseerd willen worden voor een deel van dit bedrag.
Reactie van Transavia:
Je geeft aan dat je er vanuit ging dat je handbagage mee mocht nemen in de cabine. Je hebt moeten betalen om de handbagage te kunnen vervoeren omdat deze niet voldeed aan de eisen. Dit bedrag vraag je terug. Dit verzoek wijs ik af.
Je mag altijd 1 stuk handbagage (max 40 x 30 x 20 cm) meenemen in de cabine, zoals een kleine rugtas of handtas. Plaats deze altijd onder de stoel voor je.
Wil je een extra bagagestuk (max 55 x 35 x 25 cm) meenemen in de cabine, zoals een trolley of reistas? Dan kun je tegen betaling een stuk cabinebagage bijboeken. Doe dit tijdens het boeken of via Mijn Transavia. Kies je hiervoor, dan krijg je ook Priority Boarding. Zorg dat je op tijd bij de gate bent, zodat je als eerste het vliegtuig in mag. Je cabinebagage plaats je in de bagagevakken boven de stoelen. We kunnen maximaal 70 stuks meenemen in de cabine. Je handbagage en cabinebagage mogen samen maximaal 10 kg wegen.
Heb je vóóraf geen cabinebagage bijgeboekt, maar toch een stuk bij je? Tegen betaling kan je dit afgeven bij de check-in balie. Neem je cabinebagage niet mee naar de gate. Je betaalt dan een Gate Bagage Toeslag vanaf € 65,- en je cabinebagage wordt in het ruim vervoerd.
---
Wij voelen ons niet gezien, gehoord door Transavia.
Chantal
op 11 november 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2024
Bijgeboekte handbagage troley thuis nagemeten, maar bij de gate bleek die toch niet in een meet-rek te passen, waarop ik linea recta door kon naar een ‘service’balie om €65 af te tikken, net als vele andere passagiers. Zo slecht dit. Vertrokken dasrdoor ook nog eens te laat.
Marja
op 8 november 2024
bestemming: Nederland / Alicante, reisperiode: november 2024
Zoals zoveel reviews in oktober en november ook een zeer slechte ervaring met betaalde handbagage. Koffer van Samsonite die al 3 jaar vele malen op en neer gaat naar Alicante is opeens te groot. Een lange rij vormt zich met mede lotgenoten. Zal ik de betalingen gaan regelen hoor ik een medewerkster haar collega zeggen. 65 euro voor iedere koffer die iets te groot is. Geen begrip, geen discussie, het staat op internet gaf ook de stewardess aan. De regels zijn blijkbaar aangescherpt. Oké. De uitvoering verdient echter geen schoonheidsprijs en leidt mij in ieder geval weer snel naar mijn eerste keuze Vueling.
Didi Brok
op 5 november 2024
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2024
Slechte maatschappij met bagage en handbagage. Ik heb priority geboekt voor 3 personen om zo een gegarandeerd plek te krijgen voor handbagage. Moest bij de gate € 65 euro bijbetalen en mocht alsnog niet mee in vliegtuig. Dit had voorkomen worden bij het inchecken. Op de terug weg hoefden wij niet bij te betalen en daarbij mocht het mee als handbagage. Ik heb een claim ingediend voor die € 65,00 maar ik kreeg het niet terug.
Niels
op 4 november 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2024
Ik reis al jaren met Transavia, maar sinds hun nieuwe bagagebeleid is ingevoerd, is het een nachtmerrie geworden. Het is ronduit belachelijk dat je nu moet betalen voor praktisch elke kilo bagage. De handbagage die vroeger zonder problemen mee mocht, moet je nu inchecken of extra voor betalen als je iets groter hebt dan een rugzak. Dit zorgt alleen maar voor stress bij het inpakken en extra kosten, terwijl de service absoluut niet verbeterd is.
Het ergste vind ik de verwarring en het gebrek aan transparantie. Zelfs bij de kleinste afwijking van de regels wordt je meteen extra aangeslagen, en de communicatie hierover is ontzettend onduidelijk. Bij de gate zie je mensen worstelen met hun koffers, en als je pech hebt, moet je die nog last-minute inchecken en weer een extra bedrag neertellen.
Transavia lijkt alleen maar uit te zijn op extra winst, ten koste van hun trouwe klanten. Voor mij een reden om in de toekomst andere luchtvaartmaatschappijen te overwegen. Absoluut teleurstellend.
Lisa
op 27 oktober 2024
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: januari 2024
Wat een ontzettende oplichters, bagage bijgeboekt voor trolley die voldoet aan EU standaarden. Worden we vervolgens 45 min vantevoren bij de gate verwacht, waarop iedereen wordt gecontroleerd en verplicht om voor de vlucht 65 euro bij te betalen (zonder het geld voor de al bijgeboekte handbagage terug te krijgen). De vlucht vertrok te laat door dit nieuwe beleid. Wat een ontzettende geldklopperij. Ik reis nooit meer met Transavia.
Saskia Blazer
op 26 oktober 2024
bestemming: Tenerife / Playa de las americas, reisperiode: oktober 2024
Vluchten HV 5833 16-10-2024 en 5834 23-10-2024
Vertragingen ruim een uur door rolstoelen inladen.
Landingen slecht, geen excuus of uitleg.
Bruijn
op 24 oktober 2024
bestemming: Greece / Athene, reisperiode: oktober 2024
Al betaald voor cabinebagage, Samsonitetrolleys waar we al 15 jaar mee reizen als handbagage. Maar Transavia heeft de rekken weer opgeduikeld. Aan een kant 5 cm smaller en aan een andere kant 5 cm breder. Vroeger hefde het een het ander op, immers het volume blijft gelijk. Maar nu moesten we 130 euro bijbetalen bovenop het al betaalde bedrag voor cabinebagage . Als ze ook op de terugweg zo’n rek hebben betalen we dus bijna 340 euro voor “ cabinebagage van 8 kilo pp. Wat een melkkoe en wat klantonvriendelijk. Maak nu eens voor eens en altijd duidelijk welke koffertjes we moeten kopen, Transavia ! Overigens verdient de medewerkster bij de gate van de afhandelingsmaatschappij een nog lager cijfer.
C.Leeuw
op 22 oktober 2024
bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: oktober 2024
Geen klantfocus. Heen vlucht was nog redelijk maar terug op Palma de Mallorca 2 uur vooraf aanwezig een rij bij de incheck balie. Transavia heeft geen zelf drop-off balie. Slechts 2 incheck punten een half uur voor het einde inchecken werd het pas uitgebreid naar 3 en binnen 10 minuten naar 5. En jawel, Transavia kreeg haast dus de mensen naar Nederland werden uit de rij gevist. Toch een kleine uitloop van op de Gate closed. 25 minuten op de taxibaan moeten wachten, na opstijgen werd aangekondigd dat "zo" de stewards met versnaperingen e.d. zouden komen. De beste stewards waren echter druk met gezellig kletsen, nee, niet druk met de trolley, na 1:20 vliegtijd starten ze.
Kortom een hoop verspilling, en ook het vliegveld is er niet mee gebaad, hoe sneller ingecheckt is hoe eerder men kan shoppen en verteren, ipv een snelle sprint naar de gate.
Geen informatie van Transavia via de app, route vliegveld, welke incheck (terwijl je dat al online gedaan hebt), welke gate. Met al die te korte aan personeel moet je toch willen verbeteren, niemand verdient aan wachten.
Dominique Cramer
op 20 oktober 2024
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2024
Extra bijbetalen voor een trolley, dan plots is hij 2 cm te groot en vervolgens €65 bij betalen. Niet te geloven wat een afzetters!!!
M.Moens
op 20 oktober 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2024
Trollykoffertjes waren door het reisbureau geboekt als ruimbagage, wat niet onze wens was. Foutje maar kon bij inchecken niet veranderd. Op Alicante zoeken naar onze koffertjes en deze lagen beschadigd met gaten erin op de band.
Ook op de terugweg gevraagd of ze mee mochten in de cabine gezien de gaten maar beetje klantvriendelijkheid nergens te bespeuren. Na vertragingen op Schiphol eindelijk de bagage van de band gehaald maar tot onze verbijstering met nog meer gaten en scheuren op andere plekken.
Bedankt Transavia , maar ons zien jullie nooit meer.
Shil
op 19 oktober 2024
bestemming: Netherlands / Haarlem, reisperiode: augustus 2024
Mijn vlucht terug uit verona voor mij met 3 jonge kinderen was geanuleers, Ze hebben geen andere optie aan ons gegeven om terug naar nederland te gaan wij moesten auto huren. 2 maanden later heb ik nog geed antwoord of geld van hun gekregen.
Beer
op 17 oktober 2024
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: oktober 2024
Betaald voor handbagage. Blijkt koffer die ik al jaren gebruik voor allerlei vluchten 5 mm te groot. (Bij het rek van wizzair wat er naast stond paste de koffer wel). Extra kosten €65,-!!! J e staat voor het blok dus je betaald maar het een erg achterbakse manier om geld van mensen af te troggelen.
Neels
op 16 oktober 2024
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2024
Het bagagebeleid is een ramp. Ik had bijbetaald voor cabinebagage maar mijn trolley die al op veel Transavia vluchten is meegeweest, is nu ineens 2 cm te groot. Kon ik 65 euro bijbetalen, een andere optie is er niet. Op de terugweg geen controle en zagen we grotere koffertjes probleemloos de cabine ingaan. Oneerlijk beleid en geldklopperij. Geen Transavia meer!
Anne
op 16 oktober 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2024
Geldklopperij en uitermate onvriendelijke behandeling. Koffer past in stalen frame om afmeting te checken . Toch wordt gesommeerd om naar een loket te gaan om bij te betalen. Dit gebeurt ook op onvriendelijke wijze. Na bijbetaling moeten we apart blijven wachten met een groep reizigers die allen moesten bij betalen. Hierbij kregen we geen uitleg waarom we moesten bij betalen. Het is nieuw beleid werd verteld. Vervolgens werd net voor het instappen de koffer ingenomen om mee te nemen op de band. Wat een vervelende ervaring om de vakantie te starten. Zo jammer!!!!
Van os
op 14 oktober 2024
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2024
27 uur vertraging gehad, computerstoring, kan gebeuren, slechte begeleiding gehad want je moest het zelf maar uitzoeken, landen op een ander vliegveld etc maar we zijn 11 weken verder en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Wat een slecht bedrijf is dat zeg.
Adelmo
op 12 oktober 2024
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: oktober 2024
Buiten dat de afgelopen 12 maanden al onze vluchten met minimaal 90min vertraagd waren, is nu weer geen Transavia vliegtuig beschikbaar en bij het inchecken is de cabine koffer waar ik extra voor betaald heb en altijd mee heb ineens 2cm te groot. Wat een triest bedrijf. En ik mag van geluk spreken dat ik niet €65 moet betalen om de koffer in het ruim te vervoeren.
PG
op 11 oktober 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2024
Het is dat het cijfer niet lager kan!
Door de wereldwijde computerstoring was mijn vlucht gecanceld. Niet leuk, maar begrijpelijk. Vervolgens op eigen kosten een vervangende vlucht moeten boeken, omdat er vanuit Transavia geen voorstel kwam. Uiteraard een claim ingediend, conform de eigen voorwaarden.
Na diverse telefoontjes te hebben gepleegd wat de stand van zaken van de claim is. Tot op heden niet anders gehoord dan ik kan er niets over zeggen de afhandeling van claims ligt bij een andere afdeling.
Vandaag te horen gekregen dat de gemiddelde afhandelingsduur 10 weken is, inmiddels zijn we 12 weken verder en NIETS!
De ene medewerker zegt de afdeling uit het hulpmenu over claims, kan je de stand van zaken geven en spreek je dan de medewerker van die afdeling, krijg je te horen daar ben ik niet van.
Hoe bedoel je van het kastje naar de muur.
Waardeloze luchtvaartmaatschappij!!!
Als je service zoekt, zoek dan vooral verder.
Ad
op 10 oktober 2024
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: oktober 2024
Extra betaald voor mijn koffertje dat exact aan de afmetingen gesteld door Transavia voldeed, zodat dit gegarandeerd in de cabine mee mocht. Voor het boarden komen twee zakelijk ingestelde dames met een bagagetrolley langs waarin mijn koffer moest passen anders moest deze in het ruim. En toevallig past hij niet erin, maar is hij gelijk aan de afmetingen van de trolley. En moet hij mee in het ruim. Geen enkele compassie van de dames. Zijn ze waarschijnlijk op geselecteerd. Transavia had ik hoog, maar komt voor mij in het rijtje van de ordinaire prijsvechters terecht. Volgende keer kijk ik even verder. Misschien wel gewoon Ryan air, die komen er tenminste voor uit dat ze je een oor aan naaien.
Iman Bout
op 7 oktober 2024
bestemming: Tjechie / Praag, reisperiode: oktober 2024
We zouden op 8-10-2024 naar Praag vliegen. Bij het inchecken op 7-10-2024 kregen we te horen dat de vlucht is gewijzigd. Hierover zou ik een e-mail gehad hebben op 6-10-2024. Onze vlucht was blijkbaar al vertrokken op 7-10-2024. Telefonisch is Transavia niet bereikbaar. Op het spoednummer worden we weggedrukt. Vrij genomen op werk, kinderopvang geregeld, parkeerplaats geboekt, hotel geboekt en 1 dag vooraf de vlucht wijzigen naar een dag eerder. NOOIT MEER TRANSAVIA. Een 1 is nog te hoog!
Albert B
op 7 oktober 2024
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: oktober 2024
Zeer harde landing. Gillende passagiers. Waarschijnlijk ook lekke band. Geen enkel excuus of verklaring. Je wordt behandeld als vracht ipv als klant. Ik heb bij het verlaten van het vliegtuig de cabin crew 'mijn excuses voor het ongemak' aangeboden. 'Hoezo meneer!?' was de reactie......
Nadine
op 6 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2024
Omdat ik Eur 65 moest betalen omdat ik vergeten was mijn kleine handbagage rolkoffer in de dropbox te stoppen zodat deze in het ruim gezet kon worden. Terwijl ik dus kg over had in mijn grote koffer. Na betaling van die absurde bedrag liep iemand de trap af en legde dit minikoffertje alsnog in het ruim. Ik mocht ook niet mijn handtas in dit handbagage koffertje leggen en dan het vliegtuig in lopen. We hebben al fors betaald na het boeken bij Tui van onze reis voor de bagage. Ik vind het een zeer klantonvriendelijk beleid en zou mijn geld graag terug willen ontvangen.
Pierre Vanbeveren
op 3 oktober 2024
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2024
De vliegtuigen zijn ingericht als cargo lijkt wel, maar ze verkopen tickets aan mensen. Ik vlieg 4 keer per maand, eerste en laatste keer met Transavia. De stoelen staan belachelijk dicht op elkaar. Ik ben meer dan 2 meter groot en blokkeerde hun servicekarretje met mijn knie terwijl er andere stoelen vrij waren. Personeel durfde zelf niet beslissen om een betere oplossing aan te bieden ´want anders krijg ik ruzie met de baas´ hoorde ik ze zeggen bij een andere klant. Serieus? Als ze zo met hun eigen personeel omgaan, zegt het veel over hoe ze met hun klanten omgaan. 2 punten omdat ze op tijd waren.
Rene
op 3 oktober 2024
bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: juli 2024
Via mijn bedrijf een ticket geboekt. Ik mocht handbagage meenemen en free lugage. Op het vliegveld wordt mij verteld dat ik mijn handbagage niet mee mag nemen in het vliegtuig en moet dus € 65,- bijbetalen. Onder druk betaald, want anders kom ik het vliegtuig niet in. Er werd totaal geen moeite genomen om mijn ticket te bekijken. Er werd alleen maar gezegd dat regels veranderd waren en dat het voor haar zeer duidelijk was. Vandaar ook de rij bij de service desk...
Ik heb nadien een claim ingediend om de € 65,- terug te krijgen. Uit principe. Enige reactie is een zeer korte en men verdiept zich totaal niet in wat er nu echt gebeurd is en wat ik heb getracht uit te leggen. Feitelijk word je gewoon een oor aan genaaid door Transavia door fouten op de luchthaven.
Manfred
op 3 oktober 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2024
Oude tijden herleven bij Transavia zoals Ryanair het vroeger deed. Bij het inchecken de hele rij langs om te kijken of je koffertje in het rek past. Zoniet 65 euro betalen per koffer. Schandalig. Hoeveel commissie krijgen deze grondstewards hier over. Laatste keer Transavia nooit meer!
Barbara
op 1 oktober 2024
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2024
Vlucht geanuleerd en transavia liet ons gewoon op het vliegveld staan.
Kregen een mail dat we de vliegkosten en hotelgasten vergoed kregen nu maanden verder reageert transavia nergens op en laat ons in de kou staan
Sandra
op 1 oktober 2024
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: oktober 2024
Betaald voor extra cabine bagage. Koffer is 2 cm te groot. Dus 65 euro bijbetalen. Vervolgens gaat de koffer gewoon in het ruim. Als we de koffer hadden ingecheckt was bijbetalen niet nodig.
Gewoon extra bijverdiensten voor Transavia.
Rita
op 1 oktober 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2024
Voor de zoveelste keer een wijziging van het toestel waardoor onze betaalde extra beenruimte komt te vervallen. HOE moeilijk is het om de 3 rijen met extra beenruimte om te zetten in het toestel?!?!?! Het gaat maar om 18 personen! Probleem voor die mensen opgelost!
Goed, je krijgt je geld terug, maar dat weegt niet op tegen het ongemak. Wij boeken de extra beenruimte niet uit luxe, maar vanwege gezondheidsproblemen. Voor ons was dit de laatste keer dat we met Transavia vliegen!
Mikey
op 27 september 2024
bestemming: Nederland / Huizen, reisperiode: september 2024
Ronduit onbeschot geen hulp en Houdt zich niet aan wetgeving en regelgeving. Ticket geboekt alleen fout gemaakt, wilde annuleren binnen 24 uur en volgens de verschillende wetten waaronder Consumenten bescherming en ANVR wet indien je binnen 24 uur afmelding aangeeft hoef je officeel geen reden van annulering aan te geven. TENZIJ er in de algemene voorwaarden van reisorganisatie staat dat ze AFZIEN van het HERROEPIGNSPLICHT. DIT STAAT ER NIET.
Dus Transavia is in mijn geval niet eens niet klantvriendelijk alleen maar ook nog eens wetoverschrijdend! Hierdoor ligt er nu ook een geschil bij mijn Jurist.
Transavia Houdt zich niet aan afspraken, Prijzen op de website zijn nog steeds misleidend terwijl dit ook meermaals is aangegeven in de media en regering dat deze manier van verkoop niet meer mogelijk is.
Advies is dan ook om niet meer via Transavia te vliegen en andere maatschappijen aan te schrijven want Klantvriendelijkheid, service en gastvrijheid is ontzettend ver te zoeken! Ze maken gewoon misbruik van hun klanten!!
BOEK HIER NIET!!!
Ruud Lammers
op 26 september 2024
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juli 2024
Ik had voor mijn vrouw en mij stoelen met extra beenruimte gereserveerd en hiervoor betaald. Echter, nog aan de grond op de vertrekkende luchthaven, kwam er een heer naast ons zitten. Hij zat blijkbaar krap in de economy plaatsen en mocht van de purser op de extra beenruimte stoel zitten.
Een stewardess sprak hem hierover aan, gaf aan dat er voor deze stoelen een toeslag van € 15,- van toepassing was. De heer gaf aan dat hij hier mocht gaan zitten en de toeslag niet zou hoeven te betalen. De stewardess ging navragen bij de purser en kwam terug met de mededeling dat hij inderdaad mocht blijven zitten en geen toeslag hoefde te betalen.
Hierop mijn vraag aan de stewardess: Krijgen wij de betaalde toeslag terug dan. Antwoord: Daar ga ik niet over.
Het was een terugvlucht naar Rotterdam, ook voor deze heer, dus hij wist van de zitruimte vanuit zijn heenvlucht en had dus vooraf ook extra beenruimte kunnen bijboeken en de toeslag betalen. Dit had hij dus niet gedaan, maar kan zonder toeslag wel profiteren van de extra beenruimte.
Ter kennisgeving. Ik boek zelf, i.v.m. mijn lengte altijd extra beenruimte en betaal dus de toeslag.
Wat hier gebeurde is verre van eerlijk en om die reden vorderde ik onze betaalde toeslag terug. Als wij moeten betalen, dan moet die ander ook betalen en als die ander niet hoeft te betalen, dan is het onredelijk om om ons wel te laten betalen. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Behalve met een nietszeggende mail van Transavia geen serieuze behandeling. Niet betalende passagiers hebben voordeel boven betalende. Dit is gewoon discriminatie van de betalende passagiers.
Datum van ervaring: 06 juli 2024
Rita Caldenhove
op 23 september 2024
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2024
Met tweemaatstaven meten en onbeschoft p
Met twee maatstaven meten. moest extra 65 euro afrekenen, ter wijl een ander Met hetzelfde probleem mag doorlopen. Koffer 2 cm te groot. Werd onbeschoft behandeld door medewerkers.
Verbinnen
op 22 september 2024
bestemming: Cyprus, reisperiode: september 2024
Bagage pas dag 4 ter plaatse,bij heenreis 1u30 vertraging.Bij terugkomst 2u30 vertraging
Yaso
op 22 september 2024
bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: september 2024
Net als op de heenreis wordt de vlucht door een andere maatschappij uitgevoerd. Reservering voor stoel met beenruimte vervalt. Niet alleen voor ons maar ook voor 5 rolstoelgebruikers (een persoon die alleen met één hand de stuurknuppel kan bedienen, een persoon die een totale verlamming van zijn onderlichaam had, een persoon met waarschijnlijk vergevorderde ALS). Eén van deze werd met een speciale vliegtuigrolstoel naar de plaats gereden, de andere moeten meer dan het halve vliegtuig doorstrompelen, terwijl alle andere passagiers al zaten. Een beschamende en genante vertoning. Hoewel al geruime tijd van te voren bekend is dat er met een ander vliegtuig werd gevlogen, is Transavia niet in staat de plaatsen met extra ruimte aan de reserveringen toe te wijzen. Schande, schande.
Mike
op 22 september 2024
bestemming: Cypres / Larnarca, reisperiode: september 2024
Stoelen worden met opzet ver uit elkaar geplaatst. Transavia dwingt hiermee een stoel te reserveren tegen extra betaling.
Obbers
op 20 september 2024
bestemming: Valencia, reisperiode: september 2024
Onze vlucht vanuit valencia was verlaat, eerst een half uur daarna 2u. Met als gevolg dat de luchthaven van Eindhoven gesloten was en we moesten vliegen op Schiphol. Vandaar zouden we met de bus dan naar Eindhoven gebracht worden. De bussen waren er veel te laat. Als ze weten dat er om 2 u snachts mensen toekomen die dan nog anderhalf uur in een bus gepropt moeten worden. Kunnen ze dan echt ni zien dat er op tijd een bus staat!! Met gevolg terugreis die normaal in totaal 4 uur duurt ,nu 11 uur duurde! Maar een compensatie is er niet want ja de vlucht zelf had maar 2u36 vertraging. De rest van transfers tellen ze ni mee.
Nooit meer transavia, ik betaal liever wat meer in het vervolg!
Herbert ter Morsche
op 19 september 2024
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: september 2024
Krijg bericht in de mail dat onze vlucht olbia amsterdam morgen aankomt het maar 2 uur vliegen is, wat een amateurisme.
Yaso
op 18 september 2024
bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: september 2024
Gereserveerde plaatsen met beenruimte vervallen
CA
op 17 september 2024
bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: september 2024
Tegenwoordig de " geen service " gerichte maatschappij. Via reisburo geregeld en betaald voor ruim en cabi ne bagage. Mijn goedgekeurde cabine trolley, die al 10 jaar zonder probleem mee gaat op reis, bij allerlei vliegmaatschappijen ........ook Transavia , is nu ineens door het slotje 1 cm te groot. Bij incheck Schiphol wordt er niets gezegd.......bij de gate een zeer on gastvrije dame, die meteen roept dat je 65€ moet betalen........officiële cabine koffer met 6 kg inhoud. Schandalig verdienmodel van Transavia. Daarbij is de stoelruimte ook geval op gepropt zitten. Hoe krijgen mensen trombose benen.......zo dus.
Nee, voor ons nooit Transavia meer.....betaal liever iets mee voor fatsoenlijke behandeling
Klaas
op 15 september 2024
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: september 2024
Op alle mogelijke manieren probeert Transavia de prijs op te drijven. Op zich begrijpelijk maar probeer dan ook iets te doen aan al die vertragingen.....
Marleen
op 13 september 2024
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2024
Het is een zeer vertrouwenswaardig bedrijf . Staan altijd paraat voor vragen en of problemen
Johan
op 13 september 2024
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2024
De nieuwe baggage regels worden lijkt het wel bewust niet goed uitgelegd om last minute net voor het instappen nog even te cashen. Ondanks dat Transavia een prijsvechter is, er zijn regels. Bij boeken moeten alle kosten duidelijk zijn. Gisteren net voor het boarden is er een controle, dat had men ook zeker anderhalf uur daarvoor kunnen doen bij bagge inchecken. En dan ineens mag je 65 Euro betalen. De portugese dames bij de balie spreken gebrekkig tot geen engels om het uit te leggen en ze zijn ontzettend arrogant en onvriendlijk. Men wou ook dat ik cash betaalde zonder een bonnetje te krijgen, dit begint op het corrupte beleid in Nigeria te lijken. En ik snapte het echt niet want op de heenreis waren er GEEN extra kosten ???. Met ons was er nog een stel, die werden terecht boos. Resulaat; u vliegt niet mee naar Nederland. Waar halen ze de arrogantie vandaan !!! Naderhand aan de stewardess gevraagd hoe het zit, die kon het goed uitleggen. DUIDELIJKHEID en TRANSPARANTIE Transavia. Door al het gedoe miste de piloot zijn slot en vertrok de al vertraagde vlucht nog later. Dit kan zoooooooooooooo veel beter.
Antoinette
op 10 september 2024
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: september 2024
Zeer slecht beleid betreft handbagage! Je boekt je vlucht met alleen handbagage. Mag je alleen een lullig tasje meenemen ipv een kleine trolley. Betaal je nog is 100 euro totaal voor zo een kut koffertje. Terwijl je al extra geld moet betalen om je grote koffer mee te nemen plus een bedrag zodat je naast elkaar een stoel kan boeken. Laatste keer Transavia.
JB
op 9 september 2024
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2024
Vluchtnummer: HV6878
Na wat een heerlijke vakantie was op Kreta, liep het einde helaas iets minder fijn af. De terugvlucht was al iets vertraagd naar 23:00 uur, maar uiteindelijk bleek deze geannuleerd te zijn. Hele slechte communicatie op het vliegveld Heraklion, onduidelijke mails van Sunweb en het zelf moeten achterhalen wat de vervolgstappen zouden zijn. Uiteindelijk pas om 03:00 gearriveerd in een hotel, waar we de nacht konden doorbrengen. Helaas ook in de tussentijd geen eten of drinken aangeboden gekregen.
Wekker ging om 07:00 uur, ontbijt was hierna en iedereen werd om 08:30 opgehaald om teruggebracht te worden naar het vliegveld. Dit omdat de vlucht in eerste instantie verplaatst zou worden naar 11:00 uur de volgende ochtend. Echter kreeg iedereen om 06:00 uur per mail te horen dat de vlucht helemaal niet zou doorgaan en heeft Sunweb een vlucht om 19:45 uur diezelfde avond geregeld. Nu zou je denken dat is goed geregeld, maar dit bleek helaas niet het geval.
Eenmaal aankomen op het vliegveld spraken wij een personeelslid van Sunweb. Deze meneer bevestigde dat onze vlucht om 19:45 uur zou zijn en adviseerde ons deze tijd te wachten op het vliegveld (omdat de vlucht volgens hem nog wel eens kon vervroegen). We hebben aangegeven dat wachten van 08:30 tot 19:45 aardig lang is en hebben gevraagd of we terug gebracht konden worden naar het hotel. Helaas was de reactie dat dit niet mogelijk was en bleef de boodschap dat we maar op het vliegveld moesten wachten. Ook gevraagd of de kosten die gemaakt worden gedurende de dag wel gedeclareerd konden worden. Deze meneer gaf aan dat dit voor eigen rekening was. Kortom naast de korte overnachting en het ontbijt in het hotel was de gedurende tijd niets voor ons geregeld.
Zowel door Subweb als Transavia werd er voor ons niets geregeld en werden wij aan ons lot overgelaten. Er wordt geen rekening gehouden met de behoeften die een mens heeft (eten, drinken, passende verblijfplaats ect.). De communicatie tussen beiden leek ook niet aanwezig te zijn en dit bleek later op de dag. Er werden namelijk andere passagiers rond 18:00 uur met een taxi afgezet bij het vliegveld. Toen wij verbaasd vroegen waar zij vandaag kwamen, gaven zij aan de gehele dag te hebben verbleven in een hotel. Het was echt een ongeregeld zooitje (nog netjes gezegd) en dan heb ik nog niet eens alles benoemd, aangezien dit te veel is om op te schrijven. Helaas hebben wij niet alleen financiële kosten gemaakt, maar heb ik ook lichamelijk geleden aan dit tafereel. Door het feit dat wij geen plek hebben gekregen om tot rust te komen heb ik (mogelijk blijvende) extra schade opgelopen aan mijn chronische rugklachten.
Ondanks het feit dat de meneer van Sunweb aangaf dat de gemaakte kosten voor eigen rekening waren, heb ik alsnog een claim ingediend bij Transavia. Ik hoop dat dit serieus wordt genomen en ook dat er intern gekeken wordt naar waar dit allemaal is misgegaan.
Jan
op 8 september 2024
bestemming: Oostenrijk / Salzburg, reisperiode: september 2024
Vandaag gezellig naar Salzburg. Helaas was het even niet anders dan vliegen met Transavia. Full package geboekt. Bubbels cabine bagage, 30 kg check in voor 2 personen en terwijl 30 totaal genoeg was.
Vlieg zelf wekelijks met de goede maatschappijen maar het was niet anders.
Pas mijn koffer op verzoek van een medewerker in zo een maat bak en de pootjes van mij goedgekeurde samsonite koffer waren 6 mm te groot. Kan je € 65,- bijbetalen. Daarbij ook nog mede te delen dat er voor een koffer en tas betaald is en ik alleen een foffertje bij mijn had. Ik vind het schandalig. Daarnaast door de discussie omdat wij het gewoon niet accepteren niet toegelaten tot het toestel en nieuwe tickets bij een normale maatschappij moeten boeken.
Transavia mag van mij door iedereen gecanceld worden want slechter bestaat er niet. Geld wolven zijn het.
Auke
op 7 september 2024
bestemming: Griekenland / Santorini, reisperiode: juni 2024
Bagage niet aangekomen. Declaratie ingediend (kost echt veel tijd om nieuwe spullen te kopen en ook te declareren). Transavia wil geen vergoeding geven voor nieuwe boottickets. Argument: er was geen vertraging van 2 uur (dat meer dan 10 mensen allerlei formulieren in moeten vullen dat meer dan 2 uur duurt, telt niet mee). Na mailwisseling gewoon geen reactie meer. Ze geven gewoon geen antwoord. Wat is dat voor club.
Miguel Kerkstra
op 5 september 2024
bestemming: Athene / Griekenland, reisperiode: september 2024
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze maken de website express onduidelijk zodat het contactformulier onvindbaar is.
CM
op 3 september 2024
bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: september 2024
Vijf dagen Mykonos en drie dagen geen koffer samen 1 koffer hele vliegtuig heeft koffer en wij niet?! Dan ook nog een gigantische administratie doorgeven omdat ze zelf niet kunnen bedenken dat je in het buitenland +30 graden weer alles moet kopen wat in de koffer zat… nuja voor die eerste drie dagen.. moet je alle Griekse bonnetjes vertalen niet te doen. Maar zij willen het ook niet doen wat een flut bedrijf plus met je knieën in je neus 3 uur zitten.. niks comfortabel aan dat vliegen
Beata
op 30 augustus 2024
bestemming: Italy / Catania, reisperiode: juli 2024
Transavia is a disgraceful company. They cancelled our flight. They offered no alternativie. What's more we have been waiting for the reimbursement of our money for almost two months, all to no avail. Transavia seems to be above the law.
Kraljevic
op 18 augustus 2024
bestemming: Kroatië / Rijeka, reisperiode: augustus 2024
Dubbel moeten betalen voor cabinebagage. Mijn cabinebagen koffer die voldet aan standarde cabinebagage metingen paste niet in bakje bij instappen en ik moest 65 EUR betalen voor bagage die ik al betaald heb. Transavia is zo onbetrouwbaar!
Mark Tirado
op 13 augustus 2024
bestemming: Soanje / Alicante, reisperiode: juni 2024
Het bagagebeleid is echt niet gewoon meer. We hadden een koffer van samsonite gekocht die als handbagage mee kon. Hij was echter 2 cm te groot. Ditkwam door de bevestiging van de wieltjes die van hard plastic waren.
Robbin
op 4 augustus 2024
bestemming: Kroatië / Dubrovnik, reisperiode: juli 2024
Terugvlucht werd geannuleerd. Op hun advies zelf andere vlucht geboekt + treintickets want terugvlucht op Schiphol ipv Rotterdam. Claim direct ingediend, zou drie weken in beslag nemen. Na drie weken niks. Gebeld, vanwege de zomerdrukte aangepast naar drie tot zes weken.
Heenvlucht is de ruimbagage niet meegekomen. Ruim 4 dagen zonder spullen. Uiteraard konden wij noodzakelijke dingen aanschaffen en wederom een claim ingediend. En uiteraard ook hier zitten we te wachten op ons geld.
Het gaat inmiddels om een behoorlijk bedrag, maar dat interesseert Transavia helemaal niks.
Voor ons geen Transavia meer!
Gerardine Janssen
op 29 juli 2024
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2024
Op 15 juni werd onze vlucht Malaga—Amsterdam een paar uur voor vertrek geannuleerd. Niemand te bereiken bij klantenservice. Pas om 8 uur kon je bellen, terwijl onze vlucht om 8.50 uur zou vertrekken. Gelukkig de laatste tickets bij concurrent Vueling kunnen boeken zodat we in ieder geval naar huis konden. Maar Transavia is bezig met een ontmoedigingsbeleid zodat mensen afzien van compensatie etc. Ben nu bijna 6,5 week bezig om ons geld terug te krijgen. Vanavond wederom 1,5 uur in de wacht gestaan om uiteindelijk een medewerkster tien keer te horen zeggen: excuses voor het ongemak, maar me wel weer terug verwees naar de mail, waarbij ik wederom als antwoord krijg dat ik binnen 3-6 weken een antwoord kan verwachten! Een antwoord! Ik wil mijn geld waar ik recht op heb! Terwijl een collega mij afgelopen zaterdag verzekerde dat het bedrag vandaag zou worden overgemaakt. Schandalig en compleet respectloos hoe Transavia omgaat met passagiers. Het lijkt me duidelijk dat wij nooit meer met Transavia zullen vliegen!
Peter van der Roest
op 23 juli 2024
bestemming: Spanje / Albir, reisperiode: juli 2024
Slechte service over meenemen scootmobiel, word na het boeken van de tickets pas een beslissing genomen of deze wel of niet mee mag.uiteindelijk afgewezen door te weinig ruimte, mijn scootmobiel is opvouwbaar en niet groeter dan een koffer, bij de vraag of ik een extra koffer mocht meenemen was het antwoord JA, schiet mij maar lek er was toch te weinig ruimte!
Ze doen maar wat bij Transavia, zeggen tot twee maal toe dat ze voor een bepaalde tijd terug bellen, maar helaas!
Ze verdienen zeker niet de scoonheidsprijs als het gaat om service en misschien een goede tip, zet mensen achter de telefoon die wel beslissingen mogen nemen en niet een standaard riedeltje afdraaien die ze op een cursus communicatie hebben gekregen want als ergens mijn nekharen van overeind gaan staan dan is het dat wel!
R. Beetsma
op 20 juli 2024
bestemming: Italië, reisperiode: juli 2024
Transavia laat tegenwoordig betalen voor meenemen cabine bagage. O.k., maar wij mochten DUBBEL betalen. Onze rolkoffers die van standaardformaat zijn, pasten niet in een bak van Transavia en dus moesten we naar de incheck balie om nog een keer voor de bagage te betalen. Erg misleidend.
Altijd weer spijt als ik met Transavia vlieg -- een vorige reis twee uur moeten wachten op bagage 's nachts. De logica is duidelijk: de goedkoopste afhandelaar inzetten die vervolgens te weinig personeel inzet, omdat dat goedkoper is.
Patricia
op 27 juni 2024
bestemming: Kreta / Heraklion, reisperiode: juni 2024
Wat is deze maatschappij gedegradeerd zeg!
Onze vlucht werd, zonder enige informatie, door een Tsjechische maatschappij uitgevoerd. Dus geen Transavia personeel gezien.
Ook het hele boarding proces was een drama. Het nieuwe handbagage beleid zou, volgens de uitleg van Transavia waarom je nu moet betalen, veel efficiënter zijn. Nou het tegendeel is waar. We waren in 3 groepen verdeeld, de handbagage betalende reizigers eerst. Dan staan er 2 dames die dit moeten regelen, die blijven tot in den treuren mensen uit groep 1 omroepen (die er kennelijk niet meer zijn). Na lang wachten wordt dan eindelijk groep 2 opgeroepen, dan blijkt dat de 70 koffertjes zijn bereikt, nu moet het toch nog in het ruim (staat er bij het boeken niet, dat als je een koffertje reserveert en dik voor betaald, je er zeker van bent dat je dit mee mag nemen????!!!
Goed, dit is wederom een zeer traag proces. We kunnen inmiddels constateren dat we niet op tijd gaan vertrekken. Ja, echt een stuk efficiënter!
Dan blijven ze ook groep 2 tot in de treuren oproepen.
De overgebleven passagiers (groep 3) bleef keurig wachten, maar de irritatie was groot.
Uiteindelijk mocht 'de rest' ook boarden.
Ik heb de dame 'bedankt' voor de vertraging die ze heeft gecreëerd (je slot-time verliezen is gelijk 45 minuten vertraging), ik kreeg toen een zeer ongeïnteresseerde reactie terug. Zeer duidelijk dat het haar geen moer kon schelen.
Enfin, eindelijk in het vliegtuig (we zouden 20 minuten geleden al vertrokken moeten zijn) en wat treffen we? Een zwaar chagrijnige crew (waarschijnlijk ook vanwege de vertraging, maar daar kunnen wij weinig aan doen, dus reageer dit niet op de passagiers af!!!).
Kortom, een zeer onaangename vlucht!
Bedankt Transavia voor deze ervaring!
JMV
op 20 juni 2024
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: juni 2024
Ik krijg 3 dagen van te horen dat ze mijn vlucht laten uitvoeren door GetJet Airlines een totaal onbekende maatschappij.
Vervolgens zijn ze amper te bereiken en toen ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg werd ik beschoft behandeld.
Voor omboeken mag je nog eens 300 euro betalen terwijl je hier zelf niet voor heb gekozen.
Als jullie dit service noemen...nooit meer Transavia. Uitermate teleurstellend!
Sacha
op 8 juni 2024
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: mei 2024
Als een sardientje in een blik voelde ik me in het vliegtuig. Met mijn lengte van 1.90 meter, wat tegenwoordig niet ongewoon is, had ik nauwelijks beenruimte. Daarnaast zou het gastvrij zijn als er gratis koffie of thee werd aangeboden, dat zou een welkom gevoel geven. Helaas zal ik niet opnieuw met Transavia vliegen.
Ans van den Hoogen
op 4 juni 2024
bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: mei 2024
Wil een omboeking maken naar een andere datum. Krijg steeds mensen aan de telefoon die niet begrijpen hoe ze dit voor elkaar kunnen krijgen. Vervolgens krijg ik foutieve informatie. Bel terug en krijg een andere collega die zegt dat ze het wel begrijpt. Omboeking geslaagd krijg een nieuw vluchtnummer. Ze zegt je moet wel 50 euro per persoon bijbetalen voor deze omboeking. Zeg tegen haar dat is goed. Vervolgens vergeet ze erbij te zeggen dat dit binnen twee uur moet gebeuren anders vervalt de boeking. Nou ja. Meer als 450 euro in het water en mijn tijd. Voel mezelf dan ook ten voeten uit bedrogen Gr Ans
Gerry de Hoogh
op 28 mei 2024
bestemming: Marokko / Casablanca, reisperiode: januari 2024
Bij aankomst in Casablanca bleek mijn ruimbagage niet aangekomen. Ik heb alle stappen doorlopen: PIR formulier, aanmelden Worldtracer en 5 dagen gewacht voor de aanschaf van motorkleren die ik nodig had voor mijn geplande motorreis van 5 weken. Ik heb overlegd per chat met Transavia over de aanschaf omdat de spullen in Marokko nogal duur zijn en akkoord gekregen. Bij terugkomst claim ingediend: afgewezen omdat het niet onder het eigen risico valt....staat nergens in de voorwaarden en ze hadden dat natuurlijk per chat moeten melden. Ik heb meerdere klachten ingediend maar krijg nog niet eens antwoord!
G de Beer
op 24 mei 2024
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2024
Transavia canselt een vlucht en dan moet je het als gezin met 3 kleine kinderen van 3-3-6 zelf maar uitzoeken. Na heel veel gedoe een terugvlucht 2 dagen later kunnen regelen naar Rotterdam. Onze 3 auto’s stonden echter op Eindhoven Airport! In Rotterdam was geen vervoer geregeld zodat we gedwongen waren ruim € 800,00 aan taxikosten te maken. Ook nog eens € 75,00 voor extra parkeertijd moeten betalen. Transavia vindt dat we met de bus hadden kunnen gaan! Transavia is a-sociaal en harteloos bezig. Vele mensen zijn hiervan de dupe. Het wordt tijd dat de Inspectie Leefomgeving en Transport hier werk van maakt!
Nicole
op 5 mei 2024
bestemming: Jordanië, reisperiode: mei 2024
16 dagen voor vertrek zonder opgaaf van redenen onze vlucht naar Amman geannuleerd. Nog nooit eerder in mijn leven meegemaakt. Wat een onbetrouwbare organisatie! Ze realiseren zich niet hoeveel impact dat heeft. De bestemming is gewoon in een keer volledig uit het vluchtschema gehaald. Ik boek nooit meer bij Transavia.
Michele
op 19 april 2024
bestemming: Griekenland / Kalamata, reisperiode: april 2024
Ingecheckt en daarna plots vlucht geannuleerd. Slechte communicatie, na veel mensen gevraagd te hebben koffers terug kunnen vinden en er was voor ons geen alternatief. Weg vakantie. Afknapper en veel stress.
Henny
op 14 april 2024
bestemming: / Arrecife, reisperiode: maart 2024
Let op als je extra services bijboekt bij Transavia. Indien je onverhoopt geen gebruik kunt maken van deze services en je reis omboekt krijg je geen restitutie en zet Transavia deze services gewoon weer in de verkoop. En zelf mag je voor je omgeboekte reis ook weer betalen!
Het voelt als een soort van diefstal en ze leveren een klantgerichtheid af die beneden alle nivo is.
Renette
op 10 april 2024
bestemming: , reisperiode: april 2024
Verloren en achtergelaten voorwerpen in het vliegtuig gaan gewoon de vuilbak in