Ervaringen Transavia

Pagina 1 van 5 met 478 resultaten

op 18 juli 2021 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020

Door corona al 2 x moeten omboeken en het enige wat transavia aan service doet is het spekken van hun eigen goed gevulde portemonnee. Ze vliegen gewoon door ondanks negatief reisadvies en willen daar gewoon geld voor zien. Nu moeten we weer een reis met kosten om boeken naar een perioden waarin we nog niet weten of we daar ook kunnen reizen. Omboeken naar een goedkopere bestemming mag wel maar dan krijg je je geld niet terug. Schande. Waardeloze service

  • Algemeen 1
op 19 mei 2021 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2020

Werkelijk dramatische service en voorwaarden. Nooit meer transavia. Ondanks Corona, oktober 2020 waardoor we niet konden reizen naar een gebied (Italië) weigerde transavia de vlucht kosteloos te wijzigen of te annuleren. Dit terwijl dat gewoon een Europese verplichting is. Dus toch maar met kosten omgeboekt. Helaas nog steeds corona, april 2021. Wederom zegt transavia dat bij een basisticket het niet mogelijk is te wijzigen. Bovendien lukt wijzigen niet eens op de site, er zijn namelijk extra belastingen of kosten gekomen die eerst weer betaald moeten worden. De mevrouw ratelt maar door, ik kom er niet tussen, zonder te luisteren dat wegens corona de vliegtuigmaatschappijen vouchers of geld terug moeten geven. Laat de hele tent maar failliet gaan, ze krijgen miljarden van ons belastingbetalers maar service volgens de regels ho maar.

  • Algemeen 1




op 3 maart 2021 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020

Aangezien wij vorig jaar ivm code rood niet naar Spanje konden vliegen werd ons het aanbod gedaan naar dit jaar om te boeken
Voor 31 maart want de vluchten waren tot die datum bekend Daarna nog niet.
Dus geboekt maar niet van harte Voelde ons gedwongen te boeken voor 31 maart Hadden liever later geboekt.
Nu willen we ivm corona nog niet vliegen naar Spanje Ook al omdat het geadviseerd wordt door het kabinet dit niet te doen. Helaas daar heeft de vliegtuigmaatschappij GEEN boodschap aan Zij vliegen op Spanje dus u kunt mee.
Omboeken kan/mag kost u 140 euro extra. Dit vinden wij ONTERECHT. Ook al omdat wij gedwongen waren voor 31 maart te boeken.

Hebben meer mensen deze klachten en zijn zij mede hierdoor ook op extra kosten gejaagd?
Wat kan/gaat Transavia betekenen/doen voor deze mensen?

  • Algemeen 1
op 5 februari 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020

Zoek je een Belachelijk service ? Dan welkom bij Transavia!
Twee desks voor rond 300 passagiers, langzaam medewerkers met een onvriendelijk gezichten.
Toen Ik bij de desk was na 1 uur en 10 min aan het wachten gaf de medewerkster aan dat Ik snelle test moet doen, en Ik dacht zelf dat heel makkelijk zou zij want normaal gesproken de snelle test moet in de vliegveld zelf! Maar het was buiten de vliegveld.
Dus Ik heb taxi genomen en toen Ik daar was, waren zoveel passagiers voor de test aan het wachten.
In iedere geval was Ik 37 min voor het vertrek.
De zelfde medewerkster met een belachelijke gedrag gaf aan. dat de desk is 40 min voor het vertrek gaat dicht, en Ik moet helaas nog een vliegticket kopen!
Ik heb daarna Transavia opgebeld en zij gaven aan met een belachelijke gedrag dat zij niets voor mij kunnen betekenen, want Ik was al te laat !!!! Ik heb voor de ticket + huisdieren rond 500 euro betaald+PCR 125 + Snelle test 45 + taxi 20 euro om de snelle test te doen, in totaal heb Ik 690 euro voor enkele reis ticket van Malga naar Amsterdam betaald, en nu moet Ik opnieuw eeb vliegticket kopen.
Ik heb de klantenservice netjes gevraagd om de vliegticket van vandaag naar overmorgen te maken, en dan kan Ik misschien extra betalen.
De klantenservice gaf aan dat de vliegtuig van overmorgen is bijna vol ! Toen Ik naar de website van Transavia ging, was bijna het hele vliegtuig leeg !
Ik reis bijna 12 jaar met Transavia en helaas gaat de volgende vlucht de laatste voor mij met hun.
Met Auto reizen is de beste en veel te veel goedkoper!
Bedankt voor jullie slechte service!

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020

In september 2019 hebben wij tickets geboekt voor mei 2020. Door corona gingen de vluchten niet door. Verzoek van de vliegmaatschappijen en overheid was om zoveel mogelijk om te boeken ivm de financiele situatie als iedereen geld ging terugvragen. Wij hebben gehoor gegeven aan het verzoek en omgeboekt naar maart 2021. Nu kregen wij op 12 januari de melding dat onze vlucht met boeking is gewijzigd van luchthaven. Eindhoven werd Schiphol. Niet te doen voor ons dus wij hebben geannuleerd.  Nu staat echter onze terugvlucht. Tja....als we niet heen kunnen kunnen we ook niet terug....lijkt me logisch. Het feit dat we 2 aparte boekingen hebben kwam doordat bij de allereerste boeking ( dat was in 2019) het niet lukte om heen en terugreis in 1 boeking te doen. Advies van de klantenservice was toen 2 losse boekingen te doen. Maakte qua prijs geen verschil dus wij hebben toen geboekt. Nu hebben wij echter een probleem omdat wij aan dat tweede ticket vanuit malaga naar sevilla niets hebben. Wij willen die tweede boeking natuurlijk ook vergoed hebben. Wij kunnen er per sot van rekening niets aan doen dat we los moesten boeken maar dreigen daar nu wel de dupe van te worden. Dat kan toch niet. Zelfs een klein kind kan nog snappen dat als je ergens niet aankomt er ook niet kunt vertrekken. Wij hebben op advies van de klantenservice 2 losse boekingen gedaan, zijn destijds aan het verzoek tegemoet gekomen om ons geld niet terug te vragen en om te boeken en nu krijgen we ons geld niet terug omdat we niet kunnen vliegen. Dat is stank voor dank, super oneerlijk, zeer slechte service en asociaal.
Waarom wordt er ueberhaupt nog gevlogen. Overheid zegt dat niet noodzakelijk reizen niet mag. Vakantie is niet noodzakelijk, maar Transavia trekt zich daar helemaal niets van aan en laat de passagier stikken. Waarom doet een overheid hier niets aan.? Geld in de bedrijven pompen om ze overeind te houden maar daar staat dan niets tegenover ten opzicht van de klant. Resultaat is in ieder geval dat veel mensen niet meer met Transavia gaan vliegen na deze acties.

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Bij deze wil ik een compliment geven over annuleren van een reis ivb met de corona virrus binnen 4 dagen me geld terug gekregen was al super tevreden over transavia maar nu helemaal volgende vluchten gewoon transavia

  • Algemeen 10
op 25 december 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:
TRANSAVIA: WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven
gelden voor annuleren, omboeken etc.)
KLANT ONVRIENDELIJK, A-SOCIAAL, SCHANDALIG

Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en reiskosten) niet verzekerd.
Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen
Reisadvies buitenland: Code oranje
Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)
WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ???? NIEMAND ( ANWB, ANVR, MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Kroatië / Zidar, reisperiode: augustus 2020

Nooit meer vliegen via Vliegtickets.nl en Transavia. Corona, Code oranje? Gevolg Vliegtickets.nl overbelast en heeft geen tijd om canceling ruim voor vetrek te regelen. Wel wordt je in behandeling gezet. Echter, Transavia vliegt gewoon door in Corona tijd en legt het probleem weer terug bij Vliegtickets.nl en deze legt het probleem weer bij de klant.

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2020

Dramatisch slechte service, bereikbaarheid zeer slecht. Transavia annuleerde de heenreis. T.a.v. de terugreis, die we los hadden geboekt, was niets mogelijk. Ondanks het feit dat we niet op de reisbestemming konden komen door toedoen van Transavia. Vreselijk klantonvriendelijk.

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2019

Ik wil graag of een restitutie of een voucher. Tijdens het hele boekproces van de vlucht zijn wij niet gewezen op het invullen van een PLF. Dit hebben we overigens wel gedaan, maar op het PLF zelf van de Griekse overheid staat dat 1 formulier voldoende is voor het hele gezin. Op 1 formulier kan je twee mensen toevoegen. Ook dit heb ik gedaan. Ondanks al deze handelingen mochten we niet boarden op Eindhoven AirPort. Omdat de vlucht om 07:00 uur in de ochtend was kon ik ook niet bellen om mijn vlucht te annuleren/om te boeken.
Dit heb ik overigens direct om 09:00 uur gedaan. De medewerker die ik trof gaf aan dat ik niet meer kon annuleren omdat de vlucht al vertrokken was en dat ik slimmer had moet boeken. Namelijk tijdens openingstijden zodat ik jullie wel kon bereiken.
Ik vind dit een absurde opmerking en was daar ook totaal niet van gediend.

Ik hoop op spoedige reactie.
Ik ben niet van plan om dit te laten rusten.
Tevens zal ik trachten jullie middels verscheidene manieren/socials te bereiken.

Met vriendelijke groet,

Boekingsnummer: FFMPPH

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2020

Op een vlucht van 3,5 uur naar Athene die €300 kost krijg je niet eens meer een broodje met koffie of thee of iets dergelijks. Je krijgt een menukaart met allemaal hele dure ongezonde snacks en frisdrank aangereikt.
In Athene blijkt dat ze mijn bagage niet hebben meegenomen en pas de volgende dag met een vlucht uit Amsterdam meekomt. Vervolgens kon het pas nog een dag later afgeleverd worden bij het hotel. Ik ben m'n bagage toen zelf maar gaan ophalen op de luchthaven van Athene maar Transavia vertikt het dus om de taxikosten daarvoor te vergoeden terwijl in hun voorwaarden staat dat er tot €60 per dag vergoed wordt in het geval de bagage niet is aangekomen.

Vanwege stakingen op de dag van de retourvlucht naar Amsterdam liepen veel ferry's en boten vertraging op en kwam ik daardoor 5 minuten te laat aan bij de incheckbalie.
Er waren nog 5 andere reizigers die het zelfde was overkomen maar Transavia liet ons allemaal stikken en ze verdomden het om ons nog even in te checken.
Er ging die dag nog wel een vlucht naar Amsterdam met KLM waar Transavia onderdeel van is maar daar moesten we even €485 voor neerleggen!
De volgende dag heb ik een vlucht bij Aegean Air geboekt die duurder was dan een vlucht bij Transavia maar dat had ik er graag voor over omdat ik echt nooit meer met Transavia wil vliegen na deze ervaringen. Wat een dramatisch slechte maatschappij met dito service, op alle fronten laten ze je in de kou staan. Bij Aegean Air is trouwens zoals het hoort nog wel een broodje met koffie bij de vlucht inbegrepen.

  • Algemeen 2
op 5 oktober 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2019

Ik had tickets met prioriteit gekocht maar door ziekte van mijn vrouw kunnen we niet op 11 december vliegen ,heb vanmorgen om 09.oouur geannuleerd maar na 3 minuten bericht dat alles geannuleerd was ,09.05 gebeld maar ze konden niets meer doen ,geld en tickets weg ik had op annuleren gedrukt en niet op wijzigen dus een duur foutje ik vindt het een schande dat ze dat na 5 minuten niet meer kunnen veranderen en dat ik nu alles kwijt ben.441.euro .

  • Algemeen 1
op 26 september 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd, eerst vouchers ontvangen. Later was onze wens geld terug. We hadden onze 2200 euro in EEN dag terug!!!! Super Transavia!!!
Volgend jaar proberen we het opnieuw.... met jullie!!!!
Dank! Fam Hoogeveen

  • Algemeen 10
op 20 september 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020

Nog steeds geen geld ontvangen

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020

Kon helaas niet doorgaan en kregen toen gelijk een voucher en hebben geld al helemaal terug gehad. Vooral de informatie met betrekking tot de te nemen stappen was erg goed. Daarnaast heb ik andere jaren altijd zeer tevreden met Transavia gevlogen.

  • Algemeen 10
op 13 september 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Zogenaamd gratis omboeken bij code oranje kost handenvol geld
Zéér teleurgesteld in Transavia. Voor twee personen retour geboekt Eindhoven-Malaga vertrek 28 maart. Betaald: €368,-. Vanwege corona omgeboekt naar 20 oktober. Bij moeten betalen: €150,-. In totaal dus al €518,- betaald. Nu kan de reis vanwege code oranje wéér niet doorgaan en willen we omboeken naar april. Volgens de website zijn er geen omboekingskosten. Twee retourtjes Eindhoven-Malaga op de gewenste data in dezelfde reisklasse kosten €468,-. Dat is 50 euro minder dan wat we al betaald hebben. Maar...als ik mijn bestaande ticket vervolgens wil OMBOEKEN naar deze data moet ik ineens 84 euro bijbetalen. Huh... hoezo?

Opheldering gevraagd bij Transavia. Daar word ik afgescheept met een schimmig verhaal. Onze bestaande tickets zouden een bepaald tariefniveau hebben (dit is onzichtbaar voor de klant en heeft helemaal niets te maken met reisklassen zoals het plustarief). En nu kunnen we alleen omboeken naar tickets in dit, plotselinge uit de hoge hoed getoverde, tariefniveau. Welke vertrekdatum we ook kiezen, we moeten ALTIJD bijbetalen.

Schandalig dat we gedwongen worden om extra te betalen voor een vaag tariefniveau waar wij als klant totaal geen weet van hebben.

Geen Transavia meer voor ons.

  • Algemeen 1
op 9 september 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2020

Met de corona willen wij niet op reis gaan; Onze vlucht was ook verplaatst naar 3/10 ipv 2/10 en vliegen vanuit Schiphol.
Wij kregen van jullie de keuze : akkoord gaan, verplaatsen of geld terug. Wij hebben voor het laatste gekozen, deze mail dateerde van vrijdag 4/9 en maandag 7/9 stond het geld reeds op onze rekening.
Wij willen jullie hiervoor bedanken. Dit noemen wij nu prima service;
De volgende vlucht zal zeker met Transavia zijn. Bedankt!

  • Algemeen 10
op 31 augustus 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2020

Goedemiddag,

Ik ben echt heel boos.
Op 17 september zouden mijn dochter en haar gezin en mijn man en ik gaan genieten van een welverdiende vakantie op Gran Canaria (in 2019 geboekt). Helaas... code oranje. Transavia vliegt wel op Gran Canaria ondanks de code oranje dus wij krijgen geen geld terug of Een voucher. Aangezien wij onze gezondheid niet in de waagschaal willen stellen en we ook niet 10 dagen in quarantaine kunnen, blijft er niets anders over dan omboeken. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan bleek het volgende. Mijn kleindochter is 3 jaar en mijn tweeling kleinzoons zijn 1 jaar. Voor de jongens hebben we geen tickets hoeven boeken (onder de 2) alleen administratie kosten betaald. Dit jaar was dan ook voorlopig de laatste mogelijkheid voor mijn dochter om met de kinderen te vliegen. Ondanks dat was het evengoed een flink bedrag aan tickets voor 5 betalende personen; 1761,30 euro! Zeker voor een jong gezin heel veel geld!
Maar goed omboeken dus. Gezocht naar tickets volgend jaar september Welke betaalbaar waren en voor bijna hetzelfde bedrag (voor 7 betalende gasten aangezien de Tweeling dan 2 jaar zijn) tickets gevonden. Gelukkig maar want anders was het Financieel niet mogelijk geweest, heel blij dus! Bellen met Transavia om de boel om te boeken en wat schets mijn verbazing: we moeten voor de jongens aparte tickets bij kopen en krijgen het verschil in prijs van de tickets voor 5 personen van de 2020 reis niet terug! Met andere woorden; wat eerst 17,39 bijbetalen zou moeten zijn wordt nu 973 extra bijbetalen!!! Wij hebben dit bedrag al betaald dus hoezo bijbetalen? Ik snap best dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen en ik begrijp ook dat we elkaar moeten helpen maar wees dan wel eerlijk. Verwerk het al betaalde bedrag 1 op 1 want daarnaast is het ook nog eens zo dat als wij goedkopere tickets vinden geen geld terugkrijgen maar als we duurdere tickets vinden we wel moeten bijbetalen!
Meneer Transavia kan dit waarschijnlijk zelf prima betalen dus kent dit probleem niet maar voor heel veel gezinnen is dit het spaargeld wat opzij is gezet voor een fijne vakantie. Naar mijn mening STEELT TRANSAVIA VAN ONS! We hebben dit bedrag al betaald dus hoezo nogmaals bijbetalen?

Voor mijn dochter en haar gezin is dit financieel geen optie maar wat we dan wel kunnen doen, ik weet het niet?

Ik hoop dat u dit aan de kaak wilt stellen want wij weten het even niet en het is ook heel oneerlijk. Geld waar hard voor gewerkt is wordt zo “ingepikt”.

Met vriendelijke groet, Simone de Jong

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2020 bestemming: Israël, reisperiode: maart 2020

EFF-894 Aangezien Israel op slot ging (plus code rood) en er geen buitenlander meer binnenkwam heb ik mijn vlucht moeten annuleren. Dit was in maart 2020. Heb uren en uren in de wacht gestaan aan de telefoon. Op mails wordt totaal niet gereageerd. Na twee maanden na anderhalf uur bellen iemand gesproken. Bla bla bla zou nog iets langer duren maar geld zou terug gestort worden of ik zou een voucher krijgen. Nu ruim 5 maanden later heb ik nog niets gehoord of gezien. Ik heb wel een klacht ingediend maar daar ook geen enkele reactie op ontvangen. Het is werkelijk schandalig zoals Transavia met klanten om gaat. Dit is puur traineer gedrag om de klant uiteindelijk af te laten halen. Nu ook al weer 50 minuten aan de lijn aan het wachten.

Aangezien het land op slot was en er een code rood gold heb ik de vlucht moeten annuleren omdat Transavia niet te bereiken was.. Nu wordt mij verweten dat ik niet zelf had mogen annuleren en maar gewoon op Transavia haf moeten wachten. En dus gaat men niets betalen.

Dit is natuurlijk zwaar "Zuid Amerikaans Bananenrepubliek gedrag" en dit is ook de reden dat Transavia chronisch niet bereikbaar is. Men hoop dat mensen in hun onmacht zelf maar annuleren zodat men een claim of een voucher af kan schuiven.

Ik heb tevens in maart een claim ingediend om in ieder geval de belastingen retour te ontvangen. Blijkt dat deze op afgehandeld is gezet maar dat er niets mee is gedaan. Waarom kan men niet aangeven. Dus 5 maanden na dato nog steeds niks.

Transavia moet zich kapot schamen

  • Algemeen 1
op 26 augustus 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: september 2020

Ivm code oranje werd vlucht verplaatst en wij besloten ook niet te gaan, konden annuleren en zouden geld binnen paar weken terug krijgen, zou wat langer kunnen duren ivm drukte. na 2 dagen alles netjes terug op de rekening. en in de tussentijd via whats app keurig geholpen. Complimenten

  • Algemeen 9
op 25 augustus 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2020

Geannuleerd door transavia, maar de afhandeling laat lang op zich wachten

  • Algemeen 1
op 21 augustus 2020 bestemming: Spanje / Transavia, reisperiode: juni 2020

Het is inderdaad schandalig hoe Transavia met zijn/haar klanten omgaat en voornamelijk v.w.b. de terugbetalingen, ze houden hun klanten gewoon aan het lijntje. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de ING, aangezien ik onze tickets voldaan had middels creditcard. Ik had bij de ING een verzoek ingediend tot terugboeking van het bedrag op mijn creditcard. ING heeft dit keurig afgehandeld in het geld teruggestort op onze creditcard/bankrekening. Nu heeft Transavia 10 weken de tijd om te reageren. Dus hiermee kun je het omdraaien. Tip betaal dus altijd je tickets met je creditcard. En nogmaals alle lof voor de ING.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: september 2020

Ik heb tickets voor IJsland gekocht in januari. Vertrek in september, terug in oktober. IJsland is code geel maar met een dubbele test verplichting en het heeft een quarantaine voorwaarde. Ik wil hier niet heen! Na een week en diverse keren doorvragen antwoord gekregen van Transavia: Transavia biedt NIET de mogelijkheid om zonder wijzigingskosten datum en bestemming te wijzigen. Ik word ofwel gedwongen om eind September naar IJsland te vliegen zoals oorspronkelijk geboekt maar dan met een quarantaine verplichting (?!). Of, als ik de datum van de reis wil wijzigen moet ik EN kosten maken en ik mag alleen in de winter naar IJsland (echt?!). Als ik naar een andere bestemming (geen IJsland) wil vliegen moet ik ook wijzigingskosten betalen. Oh en als ik om een vouchter vraag ter waarde van de betaalde tickets zodat ik later kan bekijken wat ik wil gaan doen, krijg ik nul op het request. 'Daar heb ik geen recht op' is het antwoord van de Transavia medewerker. Al met al een hele slechte afhandeling. Geen echte oplossing. Transavia maakt duidelijk gebruik van de situatie om klanten nog eens extra geld afhandig te maken in deze onrustige tijden om hun eigen verliezen te dekken. Daar moet de klant dus voor opdraaien. Schandalig. Kan er niets anders van maken.

  • Algemeen 3
op 17 augustus 2020 bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: mei 2020

Reis werd geannuleerd door COVID-19 in mei, 3 maanden later nog steeds geen geld terug. Géén communicatie niet bereikbaar. Oplichters zijn het.

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: augustus 2020

Helaas moeten we nog maar met de nieuwe regels van Griekenland de negatieve coronatest niet ouder dan 3 dagen worden we voor het blok gezet. Snap dat Transavia hier niets aan kan doen, maar ze komen ook niet met suggesties geen mail met de nieuwe regels helemaal niets. Zoek het maar uit wij hebben het geld binnen. Bedankt Transavia voor de service!!!!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2020 bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: januari 2020

21 maart kreeg ik de melding dat mijn vlucht van 31 maart 2020 van Faro naar Rotterdam was geannuleerd. Sorry en zoek het zelf maar uit. Veel moeite gedaan voor nieuwe tickets. Tenslotte kwamen er 2 tickets vrij bij Ryan Air. Deze snel geboekt tegen woeker prijs en we vlogen 24 maart met de laatste vlucht naar Eindhoven. Kortom week eerder naar huis extra vliegkosten en geen geld terug van appartement. Ik zou in April een voucher krijgen maar tot nu niets gezien. Kreeg naar aanleiding van mijn 4 mails steeds te horen dat ik nog enkele weken geduld moet hebben. We zijn nu 4 en een halve maand verder en heb nog niets ontvangen. Het is trekken aan een dood paard. Op deze manier hou je geen klant over en kun je sluiten.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: juli 2020

Op de vlucht naar Reykjavik was geen toezicht op naleven van de Covid maatregelen. Iedere vorm van regie vanuit het personeel ontbrak.
De passagiers stonden bij in- en uitstappen , zonder noodzaak, zeer dicht opeen.
Tijdens de reis was er geen controle op dragen van mondmaskers. De passagier die naast mij zat ziek en droeg zijn masker niet over zijn neus. We zaten op de 3 e rij, de zieke passagier aan het gangpad, dus duidelijk zichtbaar. Personeel trof geen maatregelen.
Ten slotte begrijp ik niet waarom het vliegtuig in deze tijd van voor naar achter gevuld wordt met passagier. Zodoende zijn er veel meer contactmomenten tussen verschillende passagiers dan wanneer je rij voor rij van achter naar voren het vliegtuig vult.
Ik vind het zeer teleurstellend te zien hoe Transavia omgaat met het in de luchtvaart gestelde vertrouwen.

  • Algemeen 4
op 7 augustus 2020 bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: augustus 2020

Transavia besliste om onze terugvlucht van Kroatië te annuleren. We krijgen daar een mail van zonder enige duidelijke reden. Met de corona kan ik het wel begrijpen dat zoiets kan gebeuren. Er stond erbij dat ik een voucher kon krijgen of de terug vlucht kan herboeken op een andere datum. Deze gebeurd via de service center. Ik heb dan naar de nederlands en belgische nummers. Op 2 dagen tijd verspreid over verschillende uren heb ik ze na 30 tal keer proberen niet kunnen bereiken. Ze vertikken het om op te pakken. Het is onmogelijk om ze te bereiken. Hierbij ook contact opgenomen via hun Whatsapp. Ook weeral niet bereikbaar.. Dan heb ik maar een klacht neergelegd op hun site waarop er doodleuk stond dat het 3 maand kan duren voor deze behalen.... Nu zit ik met een vlucht naar daar en geen terugvlucht...

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2019

Deze reis is geannuleerd ivm corona.
Maar zit net als zovelen te wachten op een voucher en kom op geen enkele manier verder. Niet per mail app of telefonisch.
Vreemd dat de behulpzaamheid bij een nieuwe vlucht boeken wel daar is maar om het krijgen van een voucher je nul op het rekwest krijgt.

  • Algemeen 1
op 6 augustus 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2020

Perfecte reis. Ondanks mondkapjes. Zeer vriendelijk, correct en professioneel personeel. Wij gaan zeker weer met Transavia

  • Algemeen 9
op 6 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: mei 2020

Onze vlucht met bestemming corfu zou op 2 mei vertrekken.
In april kregen we de melding dat de vlucht werd geannuleerd. Ter compensatie zou eind april een voucher worden uitgegeven. Dit werd later per mail herzien in uiterlijk eind mei.
Het is nu augustus. Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. We hebben nog steeds geen mail ontvangen met een vouchercode. Zonder die code kan er ook geen bedrag worden teruggevraagd volgens de info op de website.
Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. Op mijn persoonlijke account ontbreekt de geplande en geannuleerde reis. Daar is ook geen moeite gedaan om vertrouwen te geven dat ik recht heb op restitutie van de door mij betaalde €1545,00 !!
Zeer slecht en hierdoor geen vertrouwen in Transavia. Helemaal niet wanneer ik lees dat een juiste afhandeling in enkele gevallen wel kan.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2019

Alles verliep perfect. Juiste uur vertrokken en teruggekomen. Niets op aan te merken. Tweede keer dat we boeken bij Transavia en dat gaan we nog doen in de toekomst. Wij zijn tevreden klanten.

  • Algemeen 10
op 3 augustus 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2020

Op 7 april, ivm Corona annulering, geld teruggevraagd. Het is nu augustus en nog steeds niets ontvangen en ja uiteindelijk voucher ingeleverd (Kon niet eerder) maar duurt nu ook al enkele weken. Telefonisch niet bereikbaar. Nooit meer Transavia voor mij.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Bende bedriegers ik wil mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: juli 2020

Kreeg in april mail dat de vlucht geannuleerd werd wegens Corona. Ik ging een voucher ontvangen tegen eind april. We zijn ondertussen 31 juli en heb nog steeds niets ontvangen. Hen contacteren is onmogelijk. Via Whatsapp krijg je dan een standaard antwoord waar je eigenlijk niks mee bent! Nooit nog boek ik via deze maatschappij een vlucht!

  • Algemeen 1
op 31 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Ik heb via Opodo begin mei een vlucht naar Malaga geboekt. Wij hebben een huis in Andalusie. Heen met EasyJet en terug met Transavia. Inmiddels hebben we via Opodo van EasyJet reactie gehad maar Transavia 0. Ik heb eind juni gepoogd te bellen. Stond 1 uur in de wacht. Hierin werd gezegd dat er eind juli voucher/geld terug zou komen. Het is nu 31 juli en er is nog niet vernomen van Transavia. Ik vind het schandalig en zal toekomstige vluchten niet zo snel meer bij Transavia boeken

  • Algemeen 1
op 29 juli 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2020

27 juli gebeld met service center met verzoek reis te annuleren vanwege Corona,
29 juli alles keurig netjes geregeld zonder bijkomende kosten en nieuwe reis geboekt.
Netjes en snel geregeld van Transavia. TOP!!

  • Algemeen 10
op 28 juli 2020 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: mei 2020

Transavia heeft reis geannuleerd. Daarna nooit meer iets vernomen: geen mail, geen vouchers niets!!! Communicatie via app wordt beantwoord met een standaardverhaal. Je krijgt steeds hetzelfde lange verhaal, waarmee je niets kunt.

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2020

1 ster is nog teveel!

Je staat voor een dichte deur als je een antwoord wil over waar de voucher blijft. Ik had op 10 mei moeten vliegen, 23 april geannuleerd en nogsteeds niks ontvangen!

Belachelijke service! Enige oplossing is naar een jurist stappen.

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2020

We hadden een vlucht op 21/08 en konden die op GEEN ENKELE MANIER wijzigen.Transavia is gewoon NIET te bereiken.We hebben nu nieuwe vluchten besteld en gaan trachten het bedrag van de oude te recupereren. KL*TEFIRMA met totaal geenrespect voor de klant

  • Algemeen 2
op 24 juli 2020 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: mei 2020

Reis werd geannuleerd door COVID-19, vervolgens géén vouchers, géén geld. Géén communicatie niet bereikbaar.

  • Algemeen 4
op 22 juli 2020 bestemming: Frankrijk / Saint hypollite du fort, reisperiode: juli 2020

Tickets 3 dagen na boeken geannuleerd. Onbeschoft hoe je omgaat met klanten, niks laten horen en weken wat zeg ik, maanden laten wachten op reactie. Nu maar wachten op geld. En maar doen alsof jullie het allemaal geregeld hebben! Oplichters!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Wij hebben vakantiehuizen in Andalusie. We serveren service aan onze klanten. Zo reserveerde ik vliegtickets voor oude klanten van ons die intussen 85 zijn. deze was gepland voor mei. deze werd natuurlijk geannuleerd we zouden een voucher krijgen voor eind ei ( terwijl ik geen voucher ga accepteren want de wt schrijft voor dat ze binnen 8 dagen gewoon het geld terug moeten storten). intussen 20 juli en ik heb niets meer van transavia gehoord. Tranavia jullie zijn ONBESCHOFT BEZIG. jullie moeten je diep schamen.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2020

Zeer slechte 'service'. Medio maart zaten wij in Marokko toen de lockdown begon. Zeer lang heeft op de website gestaan dat je je originele terugvlucht moest hebben. Opeens (wij zaten toen in de Westelijke Sahara) werd onze ticket geannuleerd. Daar stond in dat we eind april een voucher zouden krijgen en dan nog een vlucht konden maken. Zowel Transavia als het Min. BuZa moet weten dat we daar zitten. Transavia heeft ons vervoerd (ingecheckt en al) en ons paspoort is aan twee grenzen (NL en Marokko) gescand. Ze weten dat je er zit en cancelen, zonder enige communicatie. Uiteindelijk met veel geluk een terugvlucht kunnen boeken voor 6x (!!!) de originele prijs van een vlucht. Dat is gewoon misbruik maken van de situatie waarin mensen zich bevinden. Dat je 2x de prijs moet betalen omdat ze leeg heen vliegen, akkoord. Maar niet 6x de originele prijs!

De vouchers (of geld terug, want wij vliegen hierna nooit meer met Transavia) zouden uitgekeerd worden in volgorde dat ze gecanceld zijn. Aangezien wij een terugticket in maart hadden die een week ervoor gecanceld is, zouden wij toch aan het begin moeten zitten van de terugbetalingen. Tot nog toe, na 4 maanden, niets gehoord. Alleen maar algemene mailtjes dat het druk is. Ongelofelijk dat je zo slecht met klanten omgaat.

Wij snappen dat het een lastige tijd is voor iedereen, maar na de eerste twee weken verwacht je dat een bedrijf zijn zaken op orde heeft. Aan mensen komen om bij te schakelen moet het op dit moment niet liggen; al het luchtpersoneel zit aan de grond.

Nogmaals: wij vliegen nooit meer met Transavia!

  • Algemeen 1
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2020

Ik heb nu 2 keer ingeboekt en moet iedere keer bijbetalen (135 euro betaald) terwi ticket los 35 euro kost

  • Algemeen 2
op 20 juli 2020 bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: mei 2020

Reis geboekt bij Vakantiediscounter, vlucht zou worden uitgevoerd door Transavia. Na annulering door Covid van Vakantiediscounter netjes een voucher ontvangen voor het gehele bedrag. Echter, we hadden apart daarvan rechtstreeks bij Transavia nog stoelreservering, bagage en FB miles gekocht voor 110 euro. Willen we uiteraard gecompenseerd hebben. Transavia is echter op geen enkele manier te bereiken. Vrees dat we door deze oplichtersfirma nu ons geld kwijt zijn....

  • Algemeen 1
op 16 juli 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2020

Omdat ik net als andere reizigers me in het ootje genomen voel door Transavia . Zijn niet te bereiken en reageren totaal niet op mail . Vouchers ho maar .

  • Algemeen 1
op 15 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2019

Na vele smoesjes (uit boek) geen voucher of geld. Geen contact te krijgen.

  • Algemeen 1
op 14 juli 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020

Transavia totaal onbereikbaar als het gaat om restitutie i.v.m. Covid-19
Mijn partner en ik hadden voor 31 mei 2020 een retourvlucht geboekt, met als terugkomstdatum 15 juni 2020. I.v.m. Covid-19 kon deze vlucht niet doorgaan en is deze vlucht vanuit Transavia geannuleerd. Niet dat ze daar een voorliggend bericht over hadden gestuurd. Dit hebben wij via de media moeten vernemen. Dit geldt ook voor teruggave gemaakte kosten voor deze geboekte vlucht. Telefonisch is er niemand bij Transavia bereikbaar, of je moet waarschijnlijk uren aan de telefoon blijven hangen. Via app geprobeerd met vluchtnummer en alles vermeldt. Maar nul reactie terug!
Kortom Transavia geeft niet thuis.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Reis 16 juni naar Malaga door Transavia geannuleerd, nog steeds geen voucher ontvangen, contact niet mogelijk!

  • Algemeen 1
op 13 juli 2020 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: mei 2020

De reis wordt geannuleerd en transavia heeft heel veel beloften over terug betaling maar verder reageren ze helemaal niet. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Vlucht geannuleerd ivm corona,Spanje lock down. Geen enkele reactie van Transavia. Mailtjes worden niet beantwoord, al vanaf april niet, bellen is uren wachttijd en verbinding wordt regelmatig gewoon verbroken. Appen wat ze groots aankondigden? Een week geleden apps verstuurd, ze zijn nog niet eens gelezen. Geen voucher, geen geld terug en onbereikbaar. Naast dat dit een onbeschofte en respectloze behandeling is, is dit ook diefstal van wat ons wettelijk toekomt. Transavia is een onbetrouwbare organisatie die zijn zaken dus duidelijk niet op orde heeft.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Bij Transavia wordt je opgelicht. Beloven geld/voucher terug te geven maar je ontvangt helemaal niets. Paar keer gebeld en via app maar Transavia komt hun belofte niet na. In de toekomst vlieg ik wel met Veuling of TAP. Bij Transavia wordt je opgelicht!!! Helaas mijn geld kwijt maar wel miljoenen aan belasting geld incasseren deze oplichters bende!

  • Algemeen 1
op 12 juli 2020 bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juli 2020

Slechte service incheckbalie ver beneden van klantgerichtheid. Formulier gezondheids verklaring gedownload van Transavia ingevuld en het cabinepersoneel wist er niets van. Dan krijg je 10 voor de landing een formulier om Spanje binnen te komen om deze in te vullen en het cabinepersoneel is vertrokken voor de landing. Ik was €410 kwijt voor een retour maar ik krijg het idee dat ik blij moet zijn dat ik mee mag vliegen. Ik denk dat de Service en kwaliteit door de caronavirus Vertrokken is.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2020 bestemming: Cyprus / Larnaca, reisperiode: maart 2020

Ik zit in Cyprus. Moet terugvliegen naar Nederland op 31 maart. Ik ga uit voorzorg vanaf 15 maart maar eens bellen hoe alles verder verloopt in verband met Corona. Ik ben 2 dagen aan het bellen geweest. 2 uur in de wachtrij, dan verbinding verbroken. Dit ging zo 2 dagen door. Na 2 dagen krijg ik laat in de avond ene mevrouw Trees aan de lijn en die verzekert mij dat mijn vlucht doorgaat. Dit kon zij mij vertellen omdat zij zag dat nog steeds op de site van Transavia tickets voor deze vlucht werden verkocht. Wat is dit voor een informatie? Dat nog tickets werden verkocht had ik ook al lang gezien. Echte informatie vanuit Transavia gaf deze mevrouw dus niet.Totaal onkundig en nergens iets van af weten. Ik heb haar maar bedankt en opgehangen. Ik was echter niet gerust. En terecht. 5 uur later krijg ik een mail dat mijn vlucht gecanceld is. Ik moest maar zien hoe thuis te komen en zou half april een voucher krijgen ter waarde van mijn GEHELE boeking. Nou beste lezers, u raadt het al: ik wacht er nog steeds op. En maar eens zien of ze inderdaad een voucher geven met het juiste totaalbedrag. Ik heb ze de kans gegeven door te wachten. Maar door totaal onbereikbaar te zijn, onkundige informatie te geven, en totaal niet van zich te laten horen, heb ik besloten van mijn rechtsbijstand verzekering gebruik te gaan maken en mijn geld terug te eisen. Wat een intens waardeloze club is Transavia. Je moet je haast schamen een Nederlandse firma te zijn.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2020 bestemming: Spanje / Barcelon, reisperiode: juni 2019

Slechte service, telefonisch niet bereikbaar, bellen en appen en mailen niet terug.

  • Algemeen 1
op 10 juli 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019

Omdat reis éénzijdig geannuleerd is dmv mail.Daarna totaal niets meer gehoord.Bij telefonisch contact steeds loze beloftes.Transavia zegt voucher te hebben gestuurd,gemaild maar helaas nooit ontvangen.Per app niet te bereiken,via site geen klacht mogelijk

  • Algemeen 1
op 9 juli 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juni 2019

Niet door gegaan corona wel betaald nieuwe reis geboekt in sept 5 tot 26 sept betaald reis van juni nog geen geld ondvangen niet zo chic

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019

Daar de corona de reis werd geannuleerd wij door TRANSAVIA geen VOUCHER die wel is toegezegd met een gesprek in maart nog steeds niets te hebben gehoord, bij ons gaat het om stoelreservering,niet een groot bedrag a 48euro , is het schandalig dat we nu 5maanden later nog steeds niets horen . Bellen ,appen en mailen je hoort niets ...maar wel staatssteun

  • Algemeen 1
op 6 juli 2020 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2020

Vanwege hun site een verkeerd boeking gemaakt. Hun klantenservice wilt niet helpen!

  • Algemeen 1
op 5 juli 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar. Via WhatsApp lukt het ook niet.
Altijd correct geweest nu zo laten afweten, zo jammer.
Zwaar teleurgesteld. Pfff

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juli 2020

Ik heb last minute een reis geboekt met de coronavoucher van Sunweb en hierbij per ongeluk mijn naam met mijn voornaam verwisseld. Omdat ik via een reisorganisatie had geboekt kon ik de naamsverwisseling niet zelf aanpassen bij Transavia. Aangezien Sunweb enkel bereikbaar is via mail en ik geen reactie van hun mocht ontvangen heb ik ten einde raad telefonisch contact opgenomen met Transavia. Na een wachttijd van 1u30 heeft een vriendelijke dame mijn probleem verholpen zodat ik kan inchecken en niet voor onnodige verrassingen kom te staan op de luchthaven.
De lange wachttijden in tijden van Corona neem ik er dan maar bij. Bedankt voor de goede zorgen Transavia!

  • Algemeen 10
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020

Ik wil een vluchtdatum gratis veranderen. Goedkopere vlucht maar moet toch bijbetalen. Bellen hierover: 2 uur in de wacht. Eindelijk verbonden dan wordt de verbinding verbroken. Vlucht veranderen lukte niet, geld nu kwijt. En dat terwijl code oranje geldt voor LIssabon: oftewel niet gaan als het niet hoeft. Makkelijk geld verdienen zo voor Transavia.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2019

Niet telefonisch bereikbaar, niet in Nederland noch in Portugal, en via Whatsapp een achterlijk gestandaardiseerde response waar je helemaal niets aan hebt. Hebben hierdoor een nieuw ticket moeten boeken. Een grove schande!

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2019

We kunnen transavia niet bereiken om onze reis te wijzigen.
Bellen lukt niet na 3o min ongeveer wordt telkens de verbinding verbroken.
Online wijzigen lukt en loopt vast.o ze vlucht gaat 5 juli, maar we willen niet meer reizen.
We wille de vlucht naar later omboeken.
Masr transavia is onbereikbaar.

  • Algemeen 3
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020

Denk goed na of je op dit moment met Transavia wil vliegen. Vier uur telefonisch in de wacht gestaan om een wijziging door te voeren. Uiteindelijk niet gelukt en nieuw ticket moeten boeken. Ze wijzigen continu zaken en zijn dus onbereikbaar dus je zult geen enkele service krijgen. Schande dat ze hun zaken zo slecht op orde hebben.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: maart 2020

Vlucht gecanceld. Nog steeds geen voucher. Na 1 juli bel contact center, stelt de site. Na 23 minuten ‘blijft u aan de lijn’ doodleuk melding ‘het nummer wat u belt kan niet worden bereikt’ en de verbinding wordt verbroken.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Boeking een week voor vertrek geannuleerd zogenaamd vanwege corona. Terwijl er wel andere vluchten diezelfde dag nog gaan op andere tijdstippen. Na 300x geprobeerd contact op te nemen wordt er gezegd dat ze het vliegtuig niet vol konden krijgen en daarom hebben geannuleerd.

  • Algemeen 10
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / arrecive, reisperiode: maart 2020

Jammer dat je 1 ster moet geven, verdienen ze niet. Annuleren je vlucht en bieden hem daarna voor hogere prijs weer aan. Wacht al maanden op Voucher of teruggave maar zijn onbereikbaar. Stelletje oplichters zijn het.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet omdat we bagage hebben bij geboekt.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar.
Moet ik nu €1000 in de prullenbak gooien?

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Verschrikkelijke ervaring gehad met Transavia. Ten eerste letterlijk anderhalf uur in de wacht gestaan, en geen reactie gekregen via Whatsapp.

Wij wilden onze tickets omboeken, waar we in eerste instantie 200 euro voor betaald hebben. De tickets die we nu wilden zijn 50 euro per stuk (via hun website). Nu blijkt dat als wij willen omboeken, we zogenaamd in een "hoge prijsklasse" zaten, en voor ons de tickets dus 240 euro per stuk zijn. Oftewel, we moeten 40 euro BIJBETALEN om een ticket te krijgen die normaal 50 euro per stuk is.

Het is gewoon je reinste diefstal en oplichterlij. De prijs was namelijk exact hetzelfde, voor welke datum we ook wilden boeken. Oftewel, het had niks met prijsklasses voor vluchten te maken, maar ze proberen je gewoon waar mogelijk geld afhandig te maken. Ik mag hopen dat ze snel failliet gaan.

De man van de klantenservice (Martijn) was ook nog eens erg onbeleefd en kon het niet goed uitleggen, behalve wat schermen met prijsklasses en voorwaarden. Het was echt hopeloos.

Wij vliegen nooit maar dan ook nooit meer met Transavia.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juni 2020

Heenreis geannuleerd dus terugreis niet nodig. geen mogelijkheid contact te nemen met transavia. hoe krijg ik een voucher? ik kon ook niet omboeken gezien er een hondje bij was. moest telefonisch gebeuren....onmogelijk. Whatsapp??? gedaan maar geen antwoord dat toereikend was..........

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2020

Probeer mijn vlucht om te boeken naar een andere datum. Dit kan niet via Mijn Transavia, zoals Transavia dit aangeeft. Via whatsapp totaal geen reactie, alleen een automatische replay. Telefonisch niet te bereiken wachttijden van meer dan een uur. Schandalig. Slechte service.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020

Schandalig bedrijf, totaal niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Malia, reisperiode: mei 2020

0naanvaardbare bereikbaarheid. Wacht al 4 maanden op luchthavenbelasting en toeslagen vanwege annulering vlucht wegens ziekte exhtgenote. Mails geen reaktie. Whatsapps geen reaktie. Telefonisch servicecentrum wordt je na een uur wachttijd verbroken. Hoe moet je dit bedrijf nu aanpakken ?

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / heraklion, reisperiode: juli 2019

Zo slechte ervaring, krijg een mail met dat ik de vlucht evt mag wijzigen maar lukt op geen enkele manier! uiteindelijk zijn onze kinderen van 18 jaar hun geld kwijt....kan ze telefonisch, per whatsapp, mail of zelf wijzigen onder kopje MIJN TRANSAVIA helemaal niet bereikbaar! loopt heel wat personeel van hun thuis, zet die achter de computer of telefooncentrale pffff boek daar nooit meer

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

4 weken vooraf geboekt, 2 weken vooraf wordt er gewijzigd, niet alleen tijden maar ook de dag en de luchthaven. Dag later terug, accomodatie regel je zelf maar, vanaf Amsterdam heen en op eindhoven terug, reeds betaalde parkeerplek pech, vervoer regel je zelf maar. En WhatsApp bericht naar transavia, 0 reactie al meer dan een week

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2019

Vanwege Corona geannuleerd, ka niemand wat aan doe, email ontvangen met get bericht dat we voor eind april een voucher zouden ontvangen. Daarna nooit meer iets vernomen, volgens de website duurt de afhandeling wat langer waar we ook begrip voor hebben alhoewel een mail correcter was geweest. Sinds 10 juni geprobeerd telefonisch contact te krijgen, zoals vele andere ervaringen kan ik bevestigen dat dit onmogelijk is, email is niet mogelijk, whatsapp wordt geadviseerd contact te zoeken na 3x dezelfde boodschap te sturen uiteindelijk een standaard bericht ontvangen met het advies nasr de website te kijken. Het gaat hier niet om grote bedragen en een voucher hadden we normaliter geaccepteerd masr dit asociale gedrag kan echt niet diir de beugel. Ik ga een werkgroeo oprichten en juridische stappen ondernemen. Hoe kan de regering in hemelsnaam geld stoppen in deze malafide bende?

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

Geen service, onbereikbaar
Probeer al dagen te bellen, mailen, appen, gewoon onbereikbaar

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020

Waanzin bij Transavia. ze sturen een mail dat de vlucht een kwartier later gaat maar dat je je vlucht kunt wijzigen in 'Mijn Transavia'. Daar wordt je verwezen naar de e-mail over de wijziging. Klopt dus niets van en ze zijn niet bereikbaar. Wacht al een week op Whatsapp, Facebook werkt niet en telefonisch ook niet door te komen...

  • Algemeen 1
op 25 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020

Wij geven Transavia een 1 voor service en zeker een 1 voor bereikbaarheid. Diegene die het in zijn hoofd haalt om nog met Transavia te vliegen, service en bereikbaarheid voor als er problemen zijn, wij doen niet aan service

  • Algemeen 1
op 24 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: juli 2020

Geen contact mogelijk. Eerst een vlucht geannuleerd, zelf verzet naar andere data, vluchten geaccepteerd (tegen bijbetaling. Daarna mailtje met gewijzigde tijden gekregen, ook weer geaccepteerd.
Maar... daarna beide vluchten verdwenen uit Transavia's boekingsmodule. Geen contact mogelijk, wat een gore oplichters, wel staatssteun ontvangen en mensen ontslaan, maar geen goede klantenservice in stand houden.

  • Algemeen 1
op 24 juni 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2020

Transavia is niet bereikbaar! 3 weken geleden een whatsapp een bericht gestuurd en meerdere malen langer dan 1,5 uur telefonisch in de wacht gestaan.
Het is onmogelijk contact te krijgen. Wat een ellende.
Meer mensen in dienst nemen!!!
Dit is de slechtse service ooit.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juli 2019

Transavia heeft gewoon maling aan de klant
Een paar dagen geleden een mail van Transavia gekregen dat onze vlucht naar Kreta doorgaat volgens een gewijzigd vluchtschema. Een paar leden van ons gezelschap werken in het ziekenhuis (vitaal beroep) en willen nu niet op vakantie. Omboeken kan alleen als je eerst de gewijzigde vlucht accepteert. Maar daar trap ik dus niet in, ik ga niet accepteren ik wil omboeken. Contact is helemaal niet mogelijk. Whats-app wordt niet gelezen alleen een standaard antwoord waar je niets aan hebt verder totaal geen reactie. Telefoon: na 45 min. sta je nog steeds in de wacht. Klachtenformulier: als abtwoord krijg je een e-mail waarin staat dat het 2 maanden kan duren voor er antwoord komt (mijn vlucht gaat over anderhalve week!)
Totaal respectloos naar de klant toe. 1 ster is nog te veel maar helaas minder kan niet.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juni 2019

Vlucht eerst gecanceld en toen weer niet wel zijn er andere tijden ingevuld. Maar lijkt wel door te gaan volgens Vertrektijden Schiphol. Transavia is niet bereikbaar. Niet per telefoon niet per whatsapp niet per e-mail. Subsidie overheid maar even stop zetten,!

  • Algemeen 1
op 19 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

Tickets geboekt Eindhoven -Nice. 2 weken voor vertrek bericht dat we ingeboekt zijn naar Amsterdam en of we daar akkoord mee gaan. 10 minuten na akkoord mail ontvangen dat de vluchten geannuleerd zijn. Wat een vreemde communicatie. Mijn Whatsapp bericht met vragen over de vlucht is al 4 weken onbeantwoord

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Vluchten geboekt R'dam Faro vv. Ontvang later mail dat terugvlucht 20 minuten later is. Dag voor heenvlucht blijkt dat die heenvlucht gewoon geannuleerd is, geen enkel bericht van gekregen. Telefonisch onbereikbaar, dus nieuwe vlucht geboekt. Voucher /terugbetaling niets van gehoord. Wat een chaos

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020

2.5 weken van te voren wil ik weten of de vlucht doorgaat, op de site is niks te vinden ook niet bij vlucht informatie als je ze belt word er gewoon automatisch opgehangen en krijg je niemand aan de lijn en een email sturen kan momenteel niet. dan moet je ze een Whatsapp bericht sturen en dan krijg je ook geen enkel zinvol antwoord behalve dat de vlucht geannuleerd. terwijl er volgens hun eigen website gewoon weer gevlogen word en je alles heb voorbereid moet je via een whatsapp bericht horen dat die geannuleerd is... onmenselijk en zeer asociaal wat mij betreft.

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Geen reacties via whats app. Ja alleen geautomatiseerde berichten. Wat een slechte enonduidelijke serviceverlening

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2020

Ik had ticket brussel faro- faro brussel....transavia vliegt helemaal niet vanuit brussel heb ik ontdekt on line maar niet te vinden op hun website! Mijn vakantie zou nu al achter de rug zijn maar heb nog NIETS van hen gehoord, geen annulatiebevestiging, niks! Wel uitnodiging om in te checken voor de vlucht die niet bestaat.
Ze zijn ook niet te bereiken! Al vanalles geprobeerd! Waardeloze voorgekauwde reactie op whatsapp is het enige!
Schandalig!

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019

4 retourtickets geboekt naar Valencia, schermen communicatief alles af.
Geld teruggeven daar hebben ze nog weken voor nodig zeggen ze.
Antwoord op een mail hierover kan 3 maanden duren staat op hun site.
Je kan alleen whatsappen daar krijg je een onzinnig automatisch antwoord bericht op.
Waardeloze airline niet meer boeken daar.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Geannuleerd, vervolgens niet geannuleerd, whatsapp gestuurd nooit antwoord op gehad. Uren moeten wachten aan de telefoon, u krijgt een voucher. Daarna weer mail u gaat binnenkort op reis?? Is toch geannuleerd? Weer 2 uur gewacht aan de telefoon met de vraag wat is het nou. Ja, geannuleerd! Waarom dan die mail? Antwoord; het kan niet anders?? Vandaar dat de wachttijd zo lang is aan de telefoon, verwarring en verwarring en een antwoord van je bekijkt het maar.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Onze vlucht naar Valencia is op 20-6, staat niet geannuleerd. Je kan dan Spanje nog helemaal niet in als toerist. Dat is pas vanaf 21 juni.
Enige wat je kan doen is omboeken. Maar dat moet dan naar een vlucht die je plant voor 31 maart 2021. We willen niet meer deze zomer naar Spanje ivm passagier die risicogroep valt. Maar omboeken naar de zomer volgend jaar kan dus niet, en worden we verplicht om te boeken naar een periode die we helemaal niet kunnen/willen.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020

Reis geannuleerd vanwege corona, wat volkomen duidelijk is. Vouchers ontvangen en konden alleen een nieuwe boeking plaatsen via de telefoon. Na 1,5 uur in de wacht eindelijk geholpen. Erg agressieve dame aan de lijn, die denk ik zelf nog nooit een vliegtuig heeft gezien. Erg onaardig, niet behulpzaam en verbinding uitermate slecht. Uiteindelijk allemaal gelukt, telefoon opgehangen en mail ontvangen met bevestiging. Geboortedatum in 9999? Weer bellen, weer 1,5 uur in de wacht. Geholpen door een vriendelijkere dame, geboortedatum goed gezet. Dus konden het restant bedrag betalen. Link aangeklikt, vouchers niet verrekend maar volledig boekingsbedrag betalen. WEER bellen, om 17.15 klantenservice al gesloten. Terwijl ze tot 17.30 open zijn? Echt schandalig. Nu is de boeking verlopen (want als je niet betaald, verloopt het). Dat werkt allemaal wel goed! Nu alweer 50 min in de wacht op maandag ochtend om alles weer vanaf begin af aan te regelen. Hopeloos slechte service. Echt ronduit schandalig.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juni 2020

Omdat Transavia pas 14 dagen voor vertrek van de vlucht kan garanderen of deze ook echt gast, stap ik natuurlijk niet in een heenvlucht ( geboekt in Jan2020) op de gok . Ik zou dan pas in Griekenland erachter komen of er überhaupt nog wel een terugvlucht is of gaat. Ik ga dit risico niet nemen . Tevens moet je nog 1dag in quarantaine hotel na test bij aankomst. Dus mn aansluitende vlucht met Olympic naar eilanden mis ik dus ook . Wil dus contact met Transavia over mogelijk voucher of iets dergelijks....maar probeer ze maar eens te pakken te krijgen. Dit is zeer slechte service ! Ik raad als het zo gaat dan ook iedereen aan een andere airline te zoeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2020

Tot 2 keer toe is een vlucht naar Tenerife geannuleerd. Oorspronkelijk was ik blij met de tickets : deze had ik al vroeg geboekt. Nu komt de grap : op het moment dat een vlucht geannuleerd wordt, hoef je vanwege de coronaperiode weliswaar géen "wijzigingskosten" te betalen, maar WEL het verschil in ticketprijs !! Tot 2 keer toe heb ik daardoor een duurder ticket moeten boeken. Je zou zeggen : vraag anders je geld terug, maar.. ik heb géen vertrouwen in Transavia. Er staat nergens wanneer ik dat geld kan verwachten. En aangezien ik bang ben dat ze failliet gaan, heb ik toch maar weer voor de 2e keer omgeboekt met bijbetaling. Klantenservice onbereikbaar. Onbereikbaar via de mail. Bij contact heeft een medewerker, die ik vertelde dat mijn HELE boeking geannuleerd was terwijl alléen de héenvlucht geannuleerd was en ik de terugvlucht wilde houden, gewoon de hoorn erop gegooid nadat ik vroeg : "zeg, ik wilde die terugvlucht gewoon houden - nu dwingen jullie me in feite om een 3x keer duurder ticket te boeken ! Ik ben toch niet gek !".. Kortom : schande - ik klaag écht niet snel over een vliegmaatschappij. Erger nog, vóordat er werd opgegooid door de medewerker, werd er gezegd : "o mevrouw, u kunt uw oorspronkelijke terugvlucht gewoon opniéuw boeken hoor !" --> ja ja dacht ik, tegen een 3x hogere prijs !! Criminelen zijn het. Totaal geen empathie. Toen ik ze dat meldde, werd er nog gezegd : "mevrouw, wij zijn een low-budget-maatschappij,", waarop ik antwoordde dat ik tickets van 300 euro (een enkeltje naar Tenerife, NIEUWE prijs na annulering) nu niet bepaald een low-budget-prijs vind. En het doet niets af aan het principe dat als een vlucht door "corona" geannuleerd wordt, men dan automatisch veel hogere prijzen mag betalen (want nogmaals, ik ga niet wachten op een terugbetaling waar ik geen vertrouwen in heb - dan maar een veel duurder tickets, in plaats van misschien een failliete Transavia ergens dit jaar, en helemaal niets terugkrijgen). Als ik cabaretier zou zijn, zou ik dit hele verhaal verwerken. Inclusief alle details en de "logica" van alles. De logica van Transavia.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2020

Onduidelijkheid of vlucht nou wel of niet is geannuleerd. Inmiddels 45 minuten in de wacht om uitleg te vragen. Waardeloos dit is toch geen service.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2020

Reis 26/3 geannuleerd door Corona, tot op heden nog steeds geen vouchers ontvangen en niemand die iets weet. Schandalig. Nieuwe reis geboekt voor vertrekt 21 juni maar die werd gecanceld. Ook niks ontvangen. Transavia is niet te bereiken en je krijgt dus geen uitleg. Ik wil mijn geld terug voor niet geleverde diensten.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2020

Onze terug vlucht geannuleerd op 22 maart. Zelf via een andere maatschappij terug gekomen, Transavia deed niets, behalve dezelfde vlucht weer aanbieden voor een veel hogere prijs.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Plustarief geboekt voor reis op 3 juli. Op de websiste staat dat je mag omboeken tegen tariefverschil. We willen de reis omboeken naar Augustus. Op de website vinden we de tickets tegen een lager tarief dus ga je er vanuit dat je zeker geen tariefverschil hoeft bij te betalen. Helaas.. Contacteren kan enkel via Whatsapp..naa 3 dagen proberen eindelijk contact. Moeten we bijbetalen! Krijg je heel verhaal over tariefklassen etc.. onduidelijkheid is troef. Tickets moeten accepteren maar voelt als opgelicht. Voor mij geen Transavia meer.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende