Schrijf een ervaring over Transavia en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Transavia

KLM
6,4
op basis van 209 reviews

2 consumenten awards

KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
Emirates Airline
6,0
op basis van 54 reviews
Lees meer

Pagina 1 van 29 met 288 resultaten

op 13 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Vriendelijk personeel, maar:
- Vieze tafeltjes
- Smerige instructiekaarten
- afgetrapte tijdschriften
- Smerige achterkanten van de stoelen

Daarnaast vlogen we om 11 uur Griekse tijd (12 uur Nederlandse tijd), dus iedereen wilde lunchen aan boord. De meesten namen een broodje, waardoor de laatste mensen geen enkel soort broodje konden krijgen. Alleen een tosti van het meest goedkope brood.

Tweede ronde afval ophalen kwam pas heel laat, waardoor iedereen met afval lange poos bleef zitten.

  • Algemeen 6
op 10 september 2019 bestemming: Nederland / St. willebrord, reisperiode: september 2019

Cabinepersoneel begon 45 min te laat aan hun eet en drink rondje.
Toen ik vroeg om te bestellen werd ik afgesnauwd en moest maar geduld hebben. Hierna werd er 3x gezegd ik loop niet weg, hen geduld.
Dit terwijl ze nog niet aan de ronde waren begonnen.
Mijn geduld raakte op.

Cabinepersoneel zat de gehele reis met de gordijntjes dicht. Waren erg luidruchtig aan het kletsen en lachen. Stoorde mij hier erg aan.

  • Algemeen 2




op 5 september 2019 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: september 2018

Piloten, stewards/stewardessen zijn professioneel en over het algemeen erg behulpzaam. ik kan mij voorstellen dat zij af en toe even uit de plooi schieten bij extreme drukte en gemekker van passagiers... Transavia vind ik op zich een prima maatschappij (voor zover ik van buitenaf kan beoordelen). Wij vliegen al zo'n kleine twee jaar 4 keer per maand op en neer naar Nice (woon/werk) en wat opvalt is dat in 80% van de vluchten vertraging optreedt. Elke keer weer wat anders; vanavond op de run vlak voor het opstijgen - na reeds een uur vertraging - werd het toestel teruggeroepen vanwege een logistiek probleem. Al met al 1,5 uur vertraging. Zomaar een voorbeeld. omdat de vertragingen eerder regel dan uitzondering zijn is dit behoorlijk gaan irriteren. Ik denk dat de luchtvaart in het algemeen de gehele logistiek etc. eens goed moet evalueren en maatregelen moet nemen. Het lijkt of het steeds erger wordt en tegelijk als "normaal" beschouwd wordt. Ergerlijk voor zowel passagiers als personeel (lijkt mij). Een vertraging staat niet op zichzelf; er zijn veelal gevolgen aan verbonden die onzichtbaar zijn, zoals het te laat bezorgen van medicijnen, te laat voor het aanwezig zijn bij een overlijden, geen verbinding met OV, het missen van een afspraak, nou ja noem maar op. Zolang dat maar niet als "normaal" beschouwd gaat worden..
Ik hoor critici denken:" dan neem je toch (vooraf) maatregelen of bedenk je alternatieven"! Ja, vaak lukt dat, soms geheel niet. Zolang het maar niet standaard wordt..

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2019 bestemming: Turkije / Konaktepe, reisperiode: augustus 2019

Gereserveerde betaalde stoelen niet gekregen , behandeling stewardess zij bedreigde mij met uitzetting

  • Algemeen 2
op 22 augustus 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2018

Mijn vrouw en ik zijn samen met ons zoontje van 2 jaar van Alicante naar Eindhoven gereisd. Bij de check-in werd ons tot onze verbazing gemeld dat ons zoontje volledig alleen zat. We hadden plaatsen op rij 1, 6 en 16. M.a.w. een kindje van 2 jaar, dat nog een pamper draagt, een tutje heeft en op het punt staat een flesje te drinken, hadden ze helemaal alleen gezet. Dit in een totaal vreemde omgeving met onbekende mensen in een vliegtuig. Goed voor een trauma, inderdaad. We gingen ervan uit dat Transavia toch een minimum aan gezond verstand heeft en minstens 1 van de ouders bij ons kind zou zetten. Dit was dus niet het geval. Blijkbaar hadden we ergens iets moeten bijboeken of reserveren maar hier heeft niemand ons attent op gemaakt. We hebben letterlijk bijna moeten smeken aan de stewardessen om te mogen wisselen met passagiers. Zij wilden doodleuk opstijgen 'en het in de lucht regelen'. Totaal onrealistisch dat je een kind van 2 j volledig alleen laat in die omgeving. Dit is werkelijk goed voor een trauma. Het toont aan dat ze alleen maar oog hebben voor het commerciŽle. Ze hebben meer moeite gedaan om parfum te verkopen dan om ons gerust te stellen en te helpen. Na lang aandringen zat uiteindelijk de mama naast ons zoontje. Tot op dat punt was het 1 stressmoment. Nooit van mijn leven nog deze maatschappij. Schandalig.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2019 bestemming: Spanje / MŠlaga, reisperiode: augustus 2019

Op 4 juli is mijn vrouw overleden en wij hadden een vliegticket voor 22 augustus geboekt heb gebeld met transavia en ik kon wel annuleren maar kreeg alleen het geld van mijn vrouw terug gevraagd waarom dat van mij ook niet U heeft toch een annulering verzekering en U kunt nog gaan nou als dat het beleid is van transavia en van de mentaliteit van deze vliegtuigmaatschappij dan moet men zich diep en heel diep schamen dat er voor zoiets geen uitzondering gemaakt kan worden maar wel mijn stoel weer gewoon in de verkoop doen dus die stoel is een dure stoel en zo maakt transavia winst en zo worden de verzekering steeds duurder

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019

Prima verlopen. Vriendelijk personeel. Niets op aan te merken

  • Algemeen 9
op 14 augustus 2019 bestemming: ItaliŽ / Verona, reisperiode: september 2019

Je betaald 688 euro voor een reis online geboekt. Vervolgens maak je een foutje ipv wijziging heb ik per ongeluk geannuleerd. Direct gebeld dat het niet goed was. Was geen probleem zou terug gedraaid worden. 5 minuten later blijken hun een foutje te hebben gemaakt en kan het schijnbaar niet veranderd worden en ben je je geld kwijt. Maar als service willen ze je wel helpen om een nieuwe boeking te maken. En kan je eventueel wel 100 euro korting krijgen om vervolgens dezelfde stoelen weer opnieuw te betalen. Voor ons nooit meer transavia

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2019

Transavia was onze eerste vliegtuigmaatschappij waarmee wij vliegen samen met onze dreumes van 1.5 jaar oud.
Ik had me van tevoren echt geen illusies gemaakt dat vliegen met een kleintje makkelijk en geweldig zou zijn, maar ik had wel iets meer vriendelijkheid en service verwacht van Transavia.
Zo hadden wij op de heenweg een plek met extra beenruimte gereserveerd voor onze dreumes, maar omdat er al een andere baby zat (?) moesten wij verkassen. We kregen geen voorrang in de lange boarding rij, er kon geen water worden opgewarmd en er werd zowel op de heen-als terugweg geÔrriteerd gereageerd toen we de babyriem niet direct vastkregen.
Voor ons geen Transavia meer met kleine kinderen.

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019

Voor ons nooit meer Transavia en Schiphol. Ze hanteerden op 20 mei 2019 slechts 1 incheckbalie voor ALLE Transavia vluchten, waar normaal gesproken iedere vlucht zijn eigen incheckbalie heeft. Onbegrijpelijk, want we stonden dus ook te wachten tussen reizigers van andere Transavia vluchten die pas veel later vlogen. Ook de chaos na het inchecken kan echt niet: slechts 1 smalle enorme rij direct na de incheckbalie richting de douane. Wat ook enorm fijn is, is dat er geen rekening wordt gehouden met gezinnen met baby's en buggy's, daar waar we bij de meeste andere vliegvelden invaliden en gezinnen met babies een eigen gangpad naar de douane hebben). Daarbij hadden niet alleen wij haast, mede-reizigers hebben tijdens deze verdrukking (want dat was het) totaal geen oog voor anderen, waardoor ze nog net niet bij onze baby op schoot zaten in de buggy, en wij voor geen meter opschoten.

Na een kwartier met extra veel aandacht te zijn onderzocht bij de douane (stel je voor dat je iets meesmokkelt in de zeer verdachte voeding van je baby) zien we op een bord staan dat onze gate over 7 minuten sluit. Met een beetje ren en vliegwerk waren we daar binnen 5 minuten, maar de laatste bus reed vreemd genoeg net voor onze neus weg. Eenmaal bij de bagagehal zagen we vreemd genoeg dat er nog veel meer lotgenoten een Transavia vlucht hebben gemist tijdens deze chaos op Schiphol.

Kortom, onze reis hebben we omgeboekt en een klacht ingediend.
We moesten 6 weken wachten op een reactie, maar ze lezen je verhaal nauwelijks en in aanmerking voor een financiŽle compensatie (of een deel) kom je uiteraard al helemaal niet. Schijnbaar ben je slechts een nummer bij de Transavia. Chapeau!

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende