Reviews over Transavia

Pagina 2 van 6 met 521 resultaten

op 9 juli 2020 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juni 2019

Niet door gegaan corona wel betaald nieuwe reis geboekt in sept 5 tot 26 sept betaald reis van juni nog geen geld ondvangen niet zo chic

  • Algemeen 1
op 8 juli 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019

Daar de corona de reis werd geannuleerd wij door TRANSAVIA geen VOUCHER die wel is toegezegd met een gesprek in maart nog steeds niets te hebben gehoord, bij ons gaat het om stoelreservering,niet een groot bedrag a 48euro , is het schandalig dat we nu 5maanden later nog steeds niets horen . Bellen ,appen en mailen je hoort niets ...maar wel staatssteun

  • Algemeen 1




op 6 juli 2020 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2020

Vanwege hun site een verkeerd boeking gemaakt. Hun klantenservice wilt niet helpen!

  • Algemeen 1
op 5 juli 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar. Via WhatsApp lukt het ook niet.
Altijd correct geweest nu zo laten afweten, zo jammer.
Zwaar teleurgesteld. Pfff

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juli 2020

Ik heb last minute een reis geboekt met de coronavoucher van Sunweb en hierbij per ongeluk mijn naam met mijn voornaam verwisseld. Omdat ik via een reisorganisatie had geboekt kon ik de naamsverwisseling niet zelf aanpassen bij Transavia. Aangezien Sunweb enkel bereikbaar is via mail en ik geen reactie van hun mocht ontvangen heb ik ten einde raad telefonisch contact opgenomen met Transavia. Na een wachttijd van 1u30 heeft een vriendelijke dame mijn probleem verholpen zodat ik kan inchecken en niet voor onnodige verrassingen kom te staan op de luchthaven.
De lange wachttijden in tijden van Corona neem ik er dan maar bij. Bedankt voor de goede zorgen Transavia!

  • Algemeen 10
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020

Ik wil een vluchtdatum gratis veranderen. Goedkopere vlucht maar moet toch bijbetalen. Bellen hierover: 2 uur in de wacht. Eindelijk verbonden dan wordt de verbinding verbroken. Vlucht veranderen lukte niet, geld nu kwijt. En dat terwijl code oranje geldt voor LIssabon: oftewel niet gaan als het niet hoeft. Makkelijk geld verdienen zo voor Transavia.

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2019

Niet telefonisch bereikbaar, niet in Nederland noch in Portugal, en via Whatsapp een achterlijk gestandaardiseerde response waar je helemaal niets aan hebt. Hebben hierdoor een nieuw ticket moeten boeken. Een grove schande!

  • Algemeen 1
op 3 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2019

We kunnen transavia niet bereiken om onze reis te wijzigen.
Bellen lukt niet na 3o min ongeveer wordt telkens de verbinding verbroken.
Online wijzigen lukt en loopt vast.o ze vlucht gaat 5 juli, maar we willen niet meer reizen.
We wille de vlucht naar later omboeken.
Masr transavia is onbereikbaar.

  • Algemeen 3
op 3 juli 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020

Denk goed na of je op dit moment met Transavia wil vliegen. Vier uur telefonisch in de wacht gestaan om een wijziging door te voeren. Uiteindelijk niet gelukt en nieuw ticket moeten boeken. Ze wijzigen continu zaken en zijn dus onbereikbaar dus je zult geen enkele service krijgen. Schande dat ze hun zaken zo slecht op orde hebben.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: maart 2020

Vlucht gecanceld. Nog steeds geen voucher. Na 1 juli bel contact center, stelt de site. Na 23 minuten ‘blijft u aan de lijn’ doodleuk melding ‘het nummer wat u belt kan niet worden bereikt’ en de verbinding wordt verbroken.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020

Boeking een week voor vertrek geannuleerd zogenaamd vanwege corona. Terwijl er wel andere vluchten diezelfde dag nog gaan op andere tijdstippen. Na 300x geprobeerd contact op te nemen wordt er gezegd dat ze het vliegtuig niet vol konden krijgen en daarom hebben geannuleerd.

  • Algemeen 10
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / arrecive, reisperiode: maart 2020

Jammer dat je 1 ster moet geven, verdienen ze niet. Annuleren je vlucht en bieden hem daarna voor hogere prijs weer aan. Wacht al maanden op Voucher of teruggave maar zijn onbereikbaar. Stelletje oplichters zijn het.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet omdat we bagage hebben bij geboekt.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar.
Moet ik nu €1000 in de prullenbak gooien?

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Verschrikkelijke ervaring gehad met Transavia. Ten eerste letterlijk anderhalf uur in de wacht gestaan, en geen reactie gekregen via Whatsapp.

Wij wilden onze tickets omboeken, waar we in eerste instantie 200 euro voor betaald hebben. De tickets die we nu wilden zijn 50 euro per stuk (via hun website). Nu blijkt dat als wij willen omboeken, we zogenaamd in een "hoge prijsklasse" zaten, en voor ons de tickets dus 240 euro per stuk zijn. Oftewel, we moeten 40 euro BIJBETALEN om een ticket te krijgen die normaal 50 euro per stuk is.

Het is gewoon je reinste diefstal en oplichterlij. De prijs was namelijk exact hetzelfde, voor welke datum we ook wilden boeken. Oftewel, het had niks met prijsklasses voor vluchten te maken, maar ze proberen je gewoon waar mogelijk geld afhandig te maken. Ik mag hopen dat ze snel failliet gaan.

De man van de klantenservice (Martijn) was ook nog eens erg onbeleefd en kon het niet goed uitleggen, behalve wat schermen met prijsklasses en voorwaarden. Het was echt hopeloos.

Wij vliegen nooit maar dan ook nooit meer met Transavia.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2020 bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juni 2020

Heenreis geannuleerd dus terugreis niet nodig. geen mogelijkheid contact te nemen met transavia. hoe krijg ik een voucher? ik kon ook niet omboeken gezien er een hondje bij was. moest telefonisch gebeuren....onmogelijk. Whatsapp??? gedaan maar geen antwoord dat toereikend was..........

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2020

Probeer mijn vlucht om te boeken naar een andere datum. Dit kan niet via Mijn Transavia, zoals Transavia dit aangeeft. Via whatsapp totaal geen reactie, alleen een automatische replay. Telefonisch niet te bereiken wachttijden van meer dan een uur. Schandalig. Slechte service.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020

Schandalig bedrijf, totaal niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / Malia, reisperiode: mei 2020

0naanvaardbare bereikbaarheid. Wacht al 4 maanden op luchthavenbelasting en toeslagen vanwege annulering vlucht wegens ziekte exhtgenote. Mails geen reaktie. Whatsapps geen reaktie. Telefonisch servicecentrum wordt je na een uur wachttijd verbroken. Hoe moet je dit bedrijf nu aanpakken ?

  • Algemeen 1
op 29 juni 2020 bestemming: Griekenland / heraklion, reisperiode: juli 2019

Zo slechte ervaring, krijg een mail met dat ik de vlucht evt mag wijzigen maar lukt op geen enkele manier! uiteindelijk zijn onze kinderen van 18 jaar hun geld kwijt....kan ze telefonisch, per whatsapp, mail of zelf wijzigen onder kopje MIJN TRANSAVIA helemaal niet bereikbaar! loopt heel wat personeel van hun thuis, zet die achter de computer of telefooncentrale pffff boek daar nooit meer

  • Algemeen 1
op 28 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

4 weken vooraf geboekt, 2 weken vooraf wordt er gewijzigd, niet alleen tijden maar ook de dag en de luchthaven. Dag later terug, accomodatie regel je zelf maar, vanaf Amsterdam heen en op eindhoven terug, reeds betaalde parkeerplek pech, vervoer regel je zelf maar. En WhatsApp bericht naar transavia, 0 reactie al meer dan een week

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2019

Vanwege Corona geannuleerd, ka niemand wat aan doe, email ontvangen met get bericht dat we voor eind april een voucher zouden ontvangen. Daarna nooit meer iets vernomen, volgens de website duurt de afhandeling wat langer waar we ook begrip voor hebben alhoewel een mail correcter was geweest. Sinds 10 juni geprobeerd telefonisch contact te krijgen, zoals vele andere ervaringen kan ik bevestigen dat dit onmogelijk is, email is niet mogelijk, whatsapp wordt geadviseerd contact te zoeken na 3x dezelfde boodschap te sturen uiteindelijk een standaard bericht ontvangen met het advies nasr de website te kijken. Het gaat hier niet om grote bedragen en een voucher hadden we normaliter geaccepteerd masr dit asociale gedrag kan echt niet diir de beugel. Ik ga een werkgroeo oprichten en juridische stappen ondernemen. Hoe kan de regering in hemelsnaam geld stoppen in deze malafide bende?

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

Geen service, onbereikbaar
Probeer al dagen te bellen, mailen, appen, gewoon onbereikbaar

  • Algemeen 1
op 26 juni 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020

Waanzin bij Transavia. ze sturen een mail dat de vlucht een kwartier later gaat maar dat je je vlucht kunt wijzigen in 'Mijn Transavia'. Daar wordt je verwezen naar de e-mail over de wijziging. Klopt dus niets van en ze zijn niet bereikbaar. Wacht al een week op Whatsapp, Facebook werkt niet en telefonisch ook niet door te komen...

  • Algemeen 1
op 25 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020

Wij geven Transavia een 1 voor service en zeker een 1 voor bereikbaarheid. Diegene die het in zijn hoofd haalt om nog met Transavia te vliegen, service en bereikbaarheid voor als er problemen zijn, wij doen niet aan service

  • Algemeen 1
op 24 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: juli 2020

Geen contact mogelijk. Eerst een vlucht geannuleerd, zelf verzet naar andere data, vluchten geaccepteerd (tegen bijbetaling. Daarna mailtje met gewijzigde tijden gekregen, ook weer geaccepteerd.
Maar... daarna beide vluchten verdwenen uit Transavia's boekingsmodule. Geen contact mogelijk, wat een gore oplichters, wel staatssteun ontvangen en mensen ontslaan, maar geen goede klantenservice in stand houden.

  • Algemeen 1
op 24 juni 2020 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2020

Transavia is niet bereikbaar! 3 weken geleden een whatsapp een bericht gestuurd en meerdere malen langer dan 1,5 uur telefonisch in de wacht gestaan.
Het is onmogelijk contact te krijgen. Wat een ellende.
Meer mensen in dienst nemen!!!
Dit is de slechtse service ooit.

  • Algemeen 1
op 23 juni 2020 bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juli 2019

Transavia heeft gewoon maling aan de klant
Een paar dagen geleden een mail van Transavia gekregen dat onze vlucht naar Kreta doorgaat volgens een gewijzigd vluchtschema. Een paar leden van ons gezelschap werken in het ziekenhuis (vitaal beroep) en willen nu niet op vakantie. Omboeken kan alleen als je eerst de gewijzigde vlucht accepteert. Maar daar trap ik dus niet in, ik ga niet accepteren ik wil omboeken. Contact is helemaal niet mogelijk. Whats-app wordt niet gelezen alleen een standaard antwoord waar je niets aan hebt verder totaal geen reactie. Telefoon: na 45 min. sta je nog steeds in de wacht. Klachtenformulier: als abtwoord krijg je een e-mail waarin staat dat het 2 maanden kan duren voor er antwoord komt (mijn vlucht gaat over anderhalve week!)
Totaal respectloos naar de klant toe. 1 ster is nog te veel maar helaas minder kan niet.

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juni 2019

Vlucht eerst gecanceld en toen weer niet wel zijn er andere tijden ingevuld. Maar lijkt wel door te gaan volgens Vertrektijden Schiphol. Transavia is niet bereikbaar. Niet per telefoon niet per whatsapp niet per e-mail. Subsidie overheid maar even stop zetten,!

  • Algemeen 1
op 19 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020

Tickets geboekt Eindhoven -Nice. 2 weken voor vertrek bericht dat we ingeboekt zijn naar Amsterdam en of we daar akkoord mee gaan. 10 minuten na akkoord mail ontvangen dat de vluchten geannuleerd zijn. Wat een vreemde communicatie. Mijn Whatsapp bericht met vragen over de vlucht is al 4 weken onbeantwoord

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: , reisperiode: juni 2020

Vluchten geboekt R'dam Faro vv. Ontvang later mail dat terugvlucht 20 minuten later is. Dag voor heenvlucht blijkt dat die heenvlucht gewoon geannuleerd is, geen enkel bericht van gekregen. Telefonisch onbereikbaar, dus nieuwe vlucht geboekt. Voucher /terugbetaling niets van gehoord. Wat een chaos

  • Algemeen 1
op 17 juni 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020

2.5 weken van te voren wil ik weten of de vlucht doorgaat, op de site is niks te vinden ook niet bij vlucht informatie als je ze belt word er gewoon automatisch opgehangen en krijg je niemand aan de lijn en een email sturen kan momenteel niet. dan moet je ze een Whatsapp bericht sturen en dan krijg je ook geen enkel zinvol antwoord behalve dat de vlucht geannuleerd. terwijl er volgens hun eigen website gewoon weer gevlogen word en je alles heb voorbereid moet je via een whatsapp bericht horen dat die geannuleerd is... onmenselijk en zeer asociaal wat mij betreft.

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Geen reacties via whats app. Ja alleen geautomatiseerde berichten. Wat een slechte enonduidelijke serviceverlening

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2020

Ik had ticket brussel faro- faro brussel....transavia vliegt helemaal niet vanuit brussel heb ik ontdekt on line maar niet te vinden op hun website! Mijn vakantie zou nu al achter de rug zijn maar heb nog NIETS van hen gehoord, geen annulatiebevestiging, niks! Wel uitnodiging om in te checken voor de vlucht die niet bestaat.
Ze zijn ook niet te bereiken! Al vanalles geprobeerd! Waardeloze voorgekauwde reactie op whatsapp is het enige!
Schandalig!

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019

4 retourtickets geboekt naar Valencia, schermen communicatief alles af.
Geld teruggeven daar hebben ze nog weken voor nodig zeggen ze.
Antwoord op een mail hierover kan 3 maanden duren staat op hun site.
Je kan alleen whatsappen daar krijg je een onzinnig automatisch antwoord bericht op.
Waardeloze airline niet meer boeken daar.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Geannuleerd, vervolgens niet geannuleerd, whatsapp gestuurd nooit antwoord op gehad. Uren moeten wachten aan de telefoon, u krijgt een voucher. Daarna weer mail u gaat binnenkort op reis?? Is toch geannuleerd? Weer 2 uur gewacht aan de telefoon met de vraag wat is het nou. Ja, geannuleerd! Waarom dan die mail? Antwoord; het kan niet anders?? Vandaar dat de wachttijd zo lang is aan de telefoon, verwarring en verwarring en een antwoord van je bekijkt het maar.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Onze vlucht naar Valencia is op 20-6, staat niet geannuleerd. Je kan dan Spanje nog helemaal niet in als toerist. Dat is pas vanaf 21 juni.
Enige wat je kan doen is omboeken. Maar dat moet dan naar een vlucht die je plant voor 31 maart 2021. We willen niet meer deze zomer naar Spanje ivm passagier die risicogroep valt. Maar omboeken naar de zomer volgend jaar kan dus niet, en worden we verplicht om te boeken naar een periode die we helemaal niet kunnen/willen.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020

Reis geannuleerd vanwege corona, wat volkomen duidelijk is. Vouchers ontvangen en konden alleen een nieuwe boeking plaatsen via de telefoon. Na 1,5 uur in de wacht eindelijk geholpen. Erg agressieve dame aan de lijn, die denk ik zelf nog nooit een vliegtuig heeft gezien. Erg onaardig, niet behulpzaam en verbinding uitermate slecht. Uiteindelijk allemaal gelukt, telefoon opgehangen en mail ontvangen met bevestiging. Geboortedatum in 9999? Weer bellen, weer 1,5 uur in de wacht. Geholpen door een vriendelijkere dame, geboortedatum goed gezet. Dus konden het restant bedrag betalen. Link aangeklikt, vouchers niet verrekend maar volledig boekingsbedrag betalen. WEER bellen, om 17.15 klantenservice al gesloten. Terwijl ze tot 17.30 open zijn? Echt schandalig. Nu is de boeking verlopen (want als je niet betaald, verloopt het). Dat werkt allemaal wel goed! Nu alweer 50 min in de wacht op maandag ochtend om alles weer vanaf begin af aan te regelen. Hopeloos slechte service. Echt ronduit schandalig.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juni 2020

Omdat Transavia pas 14 dagen voor vertrek van de vlucht kan garanderen of deze ook echt gast, stap ik natuurlijk niet in een heenvlucht ( geboekt in Jan2020) op de gok . Ik zou dan pas in Griekenland erachter komen of er überhaupt nog wel een terugvlucht is of gaat. Ik ga dit risico niet nemen . Tevens moet je nog 1dag in quarantaine hotel na test bij aankomst. Dus mn aansluitende vlucht met Olympic naar eilanden mis ik dus ook . Wil dus contact met Transavia over mogelijk voucher of iets dergelijks....maar probeer ze maar eens te pakken te krijgen. Dit is zeer slechte service ! Ik raad als het zo gaat dan ook iedereen aan een andere airline te zoeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2020

Tot 2 keer toe is een vlucht naar Tenerife geannuleerd. Oorspronkelijk was ik blij met de tickets : deze had ik al vroeg geboekt. Nu komt de grap : op het moment dat een vlucht geannuleerd wordt, hoef je vanwege de coronaperiode weliswaar géen "wijzigingskosten" te betalen, maar WEL het verschil in ticketprijs !! Tot 2 keer toe heb ik daardoor een duurder ticket moeten boeken. Je zou zeggen : vraag anders je geld terug, maar.. ik heb géen vertrouwen in Transavia. Er staat nergens wanneer ik dat geld kan verwachten. En aangezien ik bang ben dat ze failliet gaan, heb ik toch maar weer voor de 2e keer omgeboekt met bijbetaling. Klantenservice onbereikbaar. Onbereikbaar via de mail. Bij contact heeft een medewerker, die ik vertelde dat mijn HELE boeking geannuleerd was terwijl alléen de héenvlucht geannuleerd was en ik de terugvlucht wilde houden, gewoon de hoorn erop gegooid nadat ik vroeg : "zeg, ik wilde die terugvlucht gewoon houden - nu dwingen jullie me in feite om een 3x keer duurder ticket te boeken ! Ik ben toch niet gek !".. Kortom : schande - ik klaag écht niet snel over een vliegmaatschappij. Erger nog, vóordat er werd opgegooid door de medewerker, werd er gezegd : "o mevrouw, u kunt uw oorspronkelijke terugvlucht gewoon opniéuw boeken hoor !" --> ja ja dacht ik, tegen een 3x hogere prijs !! Criminelen zijn het. Totaal geen empathie. Toen ik ze dat meldde, werd er nog gezegd : "mevrouw, wij zijn een low-budget-maatschappij,", waarop ik antwoordde dat ik tickets van 300 euro (een enkeltje naar Tenerife, NIEUWE prijs na annulering) nu niet bepaald een low-budget-prijs vind. En het doet niets af aan het principe dat als een vlucht door "corona" geannuleerd wordt, men dan automatisch veel hogere prijzen mag betalen (want nogmaals, ik ga niet wachten op een terugbetaling waar ik geen vertrouwen in heb - dan maar een veel duurder tickets, in plaats van misschien een failliete Transavia ergens dit jaar, en helemaal niets terugkrijgen). Als ik cabaretier zou zijn, zou ik dit hele verhaal verwerken. Inclusief alle details en de "logica" van alles. De logica van Transavia.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2020

Onduidelijkheid of vlucht nou wel of niet is geannuleerd. Inmiddels 45 minuten in de wacht om uitleg te vragen. Waardeloos dit is toch geen service.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2020

Reis 26/3 geannuleerd door Corona, tot op heden nog steeds geen vouchers ontvangen en niemand die iets weet. Schandalig. Nieuwe reis geboekt voor vertrekt 21 juni maar die werd gecanceld. Ook niks ontvangen. Transavia is niet te bereiken en je krijgt dus geen uitleg. Ik wil mijn geld terug voor niet geleverde diensten.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2020

Onze terug vlucht geannuleerd op 22 maart. Zelf via een andere maatschappij terug gekomen, Transavia deed niets, behalve dezelfde vlucht weer aanbieden voor een veel hogere prijs.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Plustarief geboekt voor reis op 3 juli. Op de websiste staat dat je mag omboeken tegen tariefverschil. We willen de reis omboeken naar Augustus. Op de website vinden we de tickets tegen een lager tarief dus ga je er vanuit dat je zeker geen tariefverschil hoeft bij te betalen. Helaas.. Contacteren kan enkel via Whatsapp..naa 3 dagen proberen eindelijk contact. Moeten we bijbetalen! Krijg je heel verhaal over tariefklassen etc.. onduidelijkheid is troef. Tickets moeten accepteren maar voelt als opgelicht. Voor mij geen Transavia meer.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2019

Echt nooit meer met Transavia. Heenreis geannulleerd maar terugreis in een aparte boeking niet. Voucher om te kunnen omboeken heen zal heel lang duren dus moet je alles extra duur betalen, kies je dan thuis te blijven kan de terugvlucht niet geannuleerd worden. Hou de vlucht in het oog. Hmm indien je niet heen kan, wordt terug ook zeer moeilijk niet...?! Dus leg je erbij neer dat je geen kant op kan? Zeer triestig in deze periode.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2020

Boeking & betaling gedaan, netjes van creditcard afgeschreven, maar geen bevestiging ontvangen. Transavia is totaal onbereikbaar en reageert niet op telefoon, whatsapp, etc.
Volgens mij lukt alleen contact opnemen met behulp van deurwaarder.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Vlucht van eind april, uiteraard gecancelled wegens Corona. Transavia belooft vouchers maar levert niet. De telefonische wachttijd is meer dan 30 minuten, dus opgehangen. App wordt niet beantwoord en antwoord op mail kan wel drie maanden duren staat op de site. Hoezo? Druk? Waarmee? Niemand vliegt momenteel.
Ik denk dat ze gewoon op de centen zitten en bewust OostIndisch doof zijn.
Maar er is wel tijd om poeslieve mailtjes te sturen “ we hebben je gemist”
Laat dat dan maar in daden blijken zou ik zeggen.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: juni 2020

Zou 13 juni gaan, geannuleerd. Omdat we een voucher krijgen alvast vlucht geboekt sept. Echter door probleem moest ik die vakantie omboeken naar 20 juni. Na 3 pogingen gelukt. 1x maal 1 uur in wacht, toen verbinding verbroken. Toen 1.5 uur in de wacht , maar doorgeven gegevens, dus alles bekend bij juffrouw, weer in gesprek. Ik werd niet terug gebeld.. nu, na 30 min in wacht, gelukt, om geboekt naar 20 juni.. bijbetaling 280. Daarvoor kreeg ik een link voor betaling, maar de link werkt niet, technisch probleem transavia. Probeer al uren de link te gebruiken om te betalen. Nu ben ik bang dat Transavia de boeking eruit gooit omdat de betaling niet is gedaan.. zootje

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Slovenië / Ljubljana, reisperiode: juni 2020

Mijn boeking kon niet voltooid worden. In de mail die ik daarover van T krijg, staat geen link of uitleg waar en hoe ik dat zou kunnen doen. Als ik opnieuw boek blijkt mijn voucher inmiddels opgebruikt, door de boeking die nooit voltooid werd en die ik dus ook niet gebruiken kan. Inmiddels bel ik vier dagen tevergeefs met Transavia. Dit heeft mij 20 euro gekost. Mail en app wordt niet beantwoord... Wat nu?

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Zojuist langer dan een uur in de wachtrij gestaan bij Transavia. Wordt er eindelijk opgenomen, dus in eerste instantie ben je dan blij, maar die blijdschap was snel over. Ik kreeg een persoon aan de telefoon die totaal niet meedacht over de situatie. Ik wil mijn vakantie annuleren en een voucher bemachtigen, omdat er in mijn reisgezelschap een persoon zit die een ernstig risicogeval is. De enige reactie die deze vervelende man geeft is: "oh dat is vervelend, maar wij doen hier niks aan". Ook mogen wij ons appartement niet in. Wij worden nu dus verplicht om op vakantie te gaan met een persoon die een groot risico loopt om besmet te raken en daarnaast hebben we niet eens een plaats om te overnachten!! En het enige wat we terug krijgen van Transavia is dat zij er niks aan kunnen doen, terwijl zij juist wel degene zijn die hier iets aan kunnen. Totaal geen service en klantvriendelijkheid en er wordt niet meegedacht!!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Italië / npels, reisperiode: juni 2020

Boek via website geld word afgeboekt 4 dagen later email vlucht gecanceld nieuwe vlucht geboekt na 1 week ook gecanceld afgelopen donderdag email van hun vlucht van 13-6 gaat wel door net 1.20 uur in wachtrij gestaan wordt opgenomen doet net of hij mij niet hoort en gooed de telefoon erop wat een vreselijke k.. service.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Playa Blanca, reisperiode: maart 2020

Ik schrik van de vele slechte ervaringen over Transavia. Vliegen al jaren met plezier met Transavia. Vanwege corona met een repatriëringstoestel naar huis. Moesten nieuw terugticket kopen Euro 600,- Zouden een voucher ontvangen van Euro 404,-. De prijs van ons ticket naar Lanzarote. Tot op heden nog niets ontvangen. (22 maart naar huis) Maar ik blijf hopen! Wel een voucher ontvangen van de afgelaste vlucht in juni. Dus best snel. Als ik de berichten van de Nederlandse Overheid lees is Transavia verplicht geld of een voucher te geven. Dus Transavia, wees sportief. Je wilt toch je klanten behouden, of niet?
landse Overheid lees is Transavia verplicht geld of een voucher. Dus Transavia, wees sportief.

  • Algemeen 9
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

We hadden tickets voor onze vakantie 16 juni bij mijn zus in Spanje,door de Corona zijn de grenzen met Spanje dicht gegaan.we Kregen een mail van Transavia op 29 mei dat de vlucht definitief niet doorging.we zouden een voucher krijgen.wat schetst mijn verbazing ,vrijdag 5 juni een mail van Transavia de vlucht gaat toch door,en dat is heel knap van Transavia.de grenzen van Spanje zijn zeker tot 1 juli dicht .krijg nu toch na het lezen van heeeeeel veel klachten dat we gen#€*&&#@#€&** worden.ze reageren niet op Whatsappje en je krijg per telefoon ook geen gehoor.ik wilde zelfs de vlucht naar oktober over boeken maar dat is ook niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Portugal / Moita, reisperiode: juli 2019

Tot 2 x toe reis geannuleerd. Het is 1 x gelukt om ze aan de telefoon te krijgen. je mag het om boeken zeggen ze dat hebben wij gedaan maar je moeten wel meer betalen. Na dat wij dat gedaan hadden in nog geen drie dagen wordt de reis weer geannuleerd. Alleen als je nu Transavia belt dan wordt er niet meer opgenomen. Ook via WhatsApp wordt niet meer op gereageerd.. Je wordt letterlijk getild door dit hebzuchtige bedrijf. Laat dit bedrijf maar failliet gaarne dit bedrijf is autoritair en bied geen enkele service

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Malga, reisperiode: juni 2020

In maart 2020 zouden wij naar Malaga vliegen met Transavia. Deze hebben wij omgeboekt naar 25-06-2020 heenvlucht en terugvlucht op 01-07-2020 (met bijbetaling omdat de tickets duurder waren).
Gisteren bericht gehad van Transavia dat onze vlucht op 25-06-2020 doorgaat, weliswaar met latere vertrektijd.
Spanje hanteert echter toeristen toelating vanaf 01-07-2020. Wij zijn toerist en behoren dus niet tot de essentiële doelgroep.

Nu kunnen wij wel kosteloos omboeken.In dat geval zouden wij de tweede helft van november gaan. echter in deze maand zijn de kosten voor een retourticket aanzienlijk goedkoper dan wat wij nu voor de ticket hebben betaald. Transavia website vermeld dat wanneer de ticket bij omboeken duurder is dat er dan bijbetaald moet worden, maar schrijft niets over teruggave van geld wanneer de ticket goedkoper is. Ik verwacht dan ook dat wanneer bij omboeken de ticket goedkoper is zij niets gaan terugbetalen. wanneer dit het geval is, is er sprake van pure diefstal door Transavia

Gewenste Oplossing

1e. volledige teruggave van betaalde bedrag wanneer de heenvlucht voor 01-07-2020 plaatsvindt naar Spanje voor toeristen. Dit i.v.m. het gegeven dat Spanje pas vanaf 01-07-2020 toeristen toelaat. Transavia dient de ticket te annuleren.

2e. Of......mensen die als toerist een vlucht hebben geboekt de keuze laten of zij al of niet naar Spanje willen vliegen (behoren dus niet tot de doelgroep die wel door Spanje worden toegelaten tot 01-07-2020). wanneer men ervoor kiest om niet te vliegen dan volledige terugbetaling van het betaalde bedrag van de tickets

3e. Wanneer Transavia dat niet wil, ook bij kosteloos omboeken waarbij de nieuwe ticket goedkoper is, restitutie van het verschil tussen reeds betaalde ticket en kosten nieuwe ticket wanneer deze goedkoper zijn. Het is namelijk niet uit te leggen dat wanneer een ticket duurder is bij omboeken dat men dan moet bijbetalen terwijl wanneer deze goedkoper is dat er dan NIET wordt terugbetaald

Onderstaande info net van Transavia ontvangen???????????
Hieronder vind je de nieuwe vluchtgegevens. De nieuwe tijden zijn in het rood aangegeven.
Vlucht Van Naar
Oorspronkelijke vlucht HV 6651 Eindhoven (EIN)
15:10 do 25 juni 2020 Malaga (AGP)
18:00 do 25 juni 2020
Nieuwe vlucht HV 6651 Eindhoven (EIN)
15:55 do 25 juni 2020 Malaga (AGP)
18:45 do 25 juni 2020

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

Reis van 26-6 werd afgelopen donderdag geannuleerd zonder verdere redenen. Betreft de reis voor de middag. Bij check op Transavia is de ochtendreis nog wel te boeken (min. 10 tickets). Moest nieuwe reis boeken, kostte wel 3 keer zo veel. Dame via whatsapp wilde niet echt oplossing zoeken. Heb al 4 vouchers en moet nu een nieuwe veel duurdere vlucht boeken. Reis voor 23-7 zou ik zonder kosten kunne verzetten. Bij wijziging van de boeking moet ik voor een reis die 95 minder kost (enkele reis) toch 12 euro bij betalen? Transavia vraagt aan reiziger om vouchers te accepteren, maar toont zelf nul flexibiliteit. Heb t/m 30 maart al reizen (4 stuks) geboekt, dus kan niet nog een extra reis boeken. Slechte zaak Transavia. Wij reizen elke jaar minimaal 6 keer met Transavia!

  • Algemeen 3
op 6 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2020

Na een ordentelijke check in, landen we in Faro. eenmaal geland mag iedereen tegelijkertijd zijn handbagage pakken en lijkt het gangpad wel op de Amsterdamse Dam tijdens het afgelopen protest. Slecht!

  • Algemeen 4
op 6 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Bij ons wordt het nog gekker. Wij zouden op 13 juni naar Valencia vliegen. Op 28 mei 2020 een e-mail gekregen van Transavia dat de vlucht is geannuleerd. In die e-mail staat ook dat er een voucher wordt aangeboden en dat de mogelijkheid wordt gegeven om geld terug te vragen. Vervolgens gisteren een -e-mail gekregen dat vlucht (met hetzelfde vluchtnummer als in de eerdere e-mail) nu wel weer doorgaat. Met de mededeling dat het tijdstip is gewijzigd. Maar de vlucht waarvan het tijdstip is gewijzigd is de terugvlucht met een ander vluchtnummer. Onze accommodatie hebben we n.a.v. de eerdere e-mail m.b.t. de annulering direct zelf geannuleerd. Al zouden we al kunnen vliegen dan nog hebben we nu niets meer aan de tickets. De laatste e-mail is heel vaag. Als je een retourvlucht hebt geboekt en de terugvlucht is al geannuleerd dan annuleren ze de hele boeking. Maar ik heb net juist bericht gekregen over de heenvlucht die wel door zou gaan. Geen touw aan vast te knopen. Transavia moet leren om beter en duidelijker te communiceren. Telefonisch kom je er niet doorheen. Ik heb nu een Whatsapp gestuurd, maar als ik reacties lees mag ik hopen dat ik daar snel een reactie op krijg. Terwijl de vertrekdatum al binnen een week is. Ik ga uiteraard niet akkoord met het omzetten van de reis. Transavia zal een voucher moeten sturen en de mogelijkheid voor teruggave zoals dat is toegezegd in de eerdere e-mail.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juni 2020

27 mei geboekt voor 11 juni Rome Rotterdam ..dag later door Transavia geannuleerd ,wil geld terug !!! Ze zijn onbereikbaar en waarom is de vlucht ineens gecanceld ?

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Hier het zelfde problleem vliegen op 22 juni naar Malaga . Transavia geeft aan dat ze gaan vliegen. Toerisme is pas vanaf 1 julie mogelijk. Wat moet ik daar? Als je wilt omboeken kan dit alleen naar dezlefde bestemming maar dan niet volgend jaar zomer maar tot 21 maart. idioten. Nooit meer met Transavia. App wordt niet meer op gereageerd.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2020

Mijn klacht over Transavia is zoals ik al meerdere lees. Wel vlucht doorlaten gaan naar Sevilla maar het land heeft nog code oranje en is het hotel gesloten tot begin juli (en is de reis op 26 juni) HOE DAN TRANSAVIA?? Dit zijn criminele praktijken en is het tijd dat de regering hier ingrijpt. Er staat letterlijk in de mail "Geen geld terug, geen recht op een voucher". Transavia weet dat we niets anders kunnen als omboeken en dus bijbetalen of ons geld kwijt zijn.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Zouden 16 juni 2020 vliegen naar Valencia, terug ip 19 juni.
Krijg nu de mail dat de reis doorgaat. Hie dan?? Spanje heeft de grenzen nog dicht tot 1 juli. Tegenvoorstel : omboeken mag... Tot 31 maart!!! Waarom niet tot 16 juni 2021??? Transavia : schande, over de ruggen van covid je geld verdienen.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Onze vlucht op 23 juni naar Spanje gaat door. Alleen mogen we als toerist Spanje niet in. Transavia is niet of slecht bereikbaar. Om boeken kan maar wel voor 31 maart. Ik wil helemaal niet in dr winter naar Malaga en al helemaal niet bijbetalen. Maar Transavia heeft er geen boodschap aan, we vliegen, dat je het land niet in kan is niet ons probleem.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Hebben geboekt voor de periode van zondag 21 juni tot woensdag 1 juli 2020 van Eindhoven naar Malaga. Vandaag per e-mail de mededeling van Transavia “Je vlucht gaat door” met een kleine wijziging van tijdstippen van vertrek uit Malaga. De regering van Spanje wenst geen toeristen toe te laten voor 1 juli 2020. Inmiddels hotel omgeboekt naar juni 2021. Transavia ik begrijp dat jullie net als andere vliegmaatschappijen het momenteel best moeilijk hebben maar dit aanbod met de mogelijkheid om de vlucht om te boeken tot uiterlijk 31 maart 2021 ( hetzij met bijbetaling) verdient absoluut niet de schoonheidsprijs. Ik hoop dat jullie weer de aandacht krijgen bij de volgende uitzending van Radar. Kom aub met een goede oplossing.

  • Algemeen 2
op 5 juni 2020 bestemming: Portugal / Fara, reisperiode: juni 2020

Wachttijden uitzonderlijk lang als je wil bellen

  • Algemeen 3
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Op 24 juni een reis geboekt naar Valencia Spanje, helaas zijn wij op deze datum nog niet welkom in Spanje (vanaf 1 juli 2020 weer). Contact gehad met Transavia, na 1 uur in de wacht te hebben gestaan, werd aangegeven dat er geen Vouchers worden uitgegeven maar we kunnen wel de vlucht om boeken. Nu blijkt dat er aan het om boeken van deze vlucht meerkosten berekend worden omdat het volgend jaar duurder is. Met alle begrip voor de situatie waar we met zijn alle in zitten maar ik vindt dit verre van de service die je van Transavia mag verwachten, we vragen geen geldt terug maar hebben overeenstemming over een bedrag waarvoor wij naar de gekozen bestemming worden vervoerd!! Hele slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: april 2020

Transavia vroeg aan haar reizigers ivm Corona op de reis om te boeken naar een later tijdstip. Dit zou kostenloos kunnen. Ik heb omgeboekt maar moest toch extra betalen. De klantenservice is gewoon niet bereikbaar, mails worden niet beantwoord, en ook whatsapps niet. Dit is ernstige oplichterij, waar moet je met zo'n klacht heen?

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Tickets ( voor ruim 400 euro) gekocht vorig jaar , om 14 Juni 2020 op vakantie te gaan naar Andalusië, vliegen op Malaga. Nu komt de grap....Transavia laat weten dat de heenvlucht uitgevoerd wordt( terugvlucht hoor je dan 14 dagen vantevoren, let wel dan zou ik als het mocht en kon al in Spanje zitten. Maar tot 21 Juni heerst er een lockdown in Spanje en ze laten pas 1 Juli weer buitenlandse toeristen toe. Ik heb daar niets te zoeken dus ( en terecht) Ze spelen een vies spelletje, want immers ze annuleren de vlucht niet. Dat je niet in Spanje kan vertoeven omdat je als toerist niet wordt toegelaten hebben ze niks mee te maken. Dan mag ik omboeken, tot 31 maart 2021. In maart hoef ik nog geen zomervakantie!! En als
je verhaal gaat halen.....krijg eerst maar eens iemand aan de telefoon of op de app dan krijg je een standaard niets zeggend antwoor. Het spijt ons mw, u mag tegen bijbetaling tot 31 maart 2021 andere ticket boeken. Let wel, een voucher tot eind Juni 2021 zou ik mijn handen al voor dichtknijpen en blij mee zijn. Maar dat is blijkbaar ook teveel gevraagd. Ach waarom zouden ze zich druk maken, mijn zuurverdiende geld hebben ze al binnen en ze hoeven er niets voor te doen.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020

Je mag als toerist het land niet in en toch gaat de heenvlucht door terwijl we nog niet eens bevestiging van de terugvlucht hebben. Telefonisten spreken elkaar tegen wel geannullerd niet geannuleerd erg verwarrend en vervelend.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: juni 2020

GELD GESTOLEN
Ze stelen geld en late je naar klantenservice bellen en die mensen kunnen vervolgens niets doen! Ik hoop dat je hele vlieg maatschappij gaat door de corona crises. Ik ga sowieso nooit meer met jullie vliegen!

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2020

Onder boekingsnummer ****** had ik een retourvlucht geboekt van Eindoven airport naar Rhodos (25 juni heen, 9 juli terug) Vluchtnummers: HC5395 en HV5396) Gezien het corona opent mijn hotel op Rhodos pas na 1 juli dus heb ik deze vluchten moeten wijzigen naar 20 augustus heen en 10 september terug. Ik heb 2 keer hun servicecenter gebeld om informatie en beide keren op een dusdanige schandalige manier te woord te zijn gestaan dat ik hier een klacht van indien. De letterlijke schreeuwend woorden waren: " BOEK JE VLUCHT MAAR OM, VAN ONS KRIJG JE NIETS TERUG" en "BETAAL MAAR BIJ, ANDERS VERVALT ALLES". Ik vroeg hun naam maar de verbinding verbraken ze. Ik heb zojuist een wijziging gedaan hetgeen mij 63 euro kost. Nu lees ik op verschillende websites onder andere (https://www.reisgraag.nl/transavia/ervaringen/) veel negatieve verhalen over Transavia maar dit had ik nooit verwacht. We staan met onze rug tegen de muur en kunnen kiezen uit: of geen geld terug, of bijbetalen en toch met uw maatschappij kunnen vliegen. Regelrechte schande. Op hun website staat dat ze e-mails niet beantwoorden, je kunt whatsappen of bellen en je doet rekening te houden met ongeveer 3 maanden wachttijd op je vraag.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Transavia verkoopt op 20 mei 2020 tickets voor 8 juni 2020 maar ze weten dat het eigenlijk niet kan. Het is zelfs zo sterk een vriend bericht ons vanochtend dat zijn vlucht op 11 juni as is geannuleerd bij controle van de site blijkt dat je voor die datum nog gewoon kunt boeken. Dit is dus zuiver bedrog van Transavia. Diefstal.

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Wacht al meer dan 2 maanden op antwoord op mijn klacht via mail. Gratis omboeking werd in feite dubbel zo duur als oorspronkelijk.

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Spanje / Aliocante, reisperiode: april 2020

Vlucht door Transavia geannuleerd en duwt 80 jarige vouchwer door de strot en weigert geld terug optie te bieden. Ik wil op mijn leeftijd tot er een werkend vaccin is niet vliegen, evenmin wil ik bank spelen.
Vlgns. Transavia gedoogt min. v. Nieuwenhuizen het verplichten vouchers te accepteren voor vluchten voor 1juli. Dit is tegen de EU regels en beschermt zeker niet ouderen en kwertsbaren.
Transavia bedient zich van lle trucs, halve en hele onwaarheden om maar niet te betalen. Over 1 jr, geld terug? Dan is Transavia mogelijk failliet.

  • Algemeen 1
op 15 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Toulon, reisperiode: april 2020

Transavia wil niet op emails reageren. Claims van geannuleerde vluchten worden niet beantwoord. Men heeft het "te druk"schrijft men mij (na 14 dagen wachten!) Transavia is wettelijk verplicht binnen 7 dagen bij een door hen geannuleerde vlucht de klant terug te betalen. Men doet dat niet en maakt zich zelf ook onbereikbaar voor claims. Ik ben ZZP-er en kan mijn geld dus nu zeer goed gebruiken. Transvavia krijgt van de overheid 90% van de loonkosten gecompenseerd. De ZZP-er moet het in deze tijden doen met een uitkering op bijstandsnivo. Toch schrijft Transavia haar eigen wetten want terugbetalen doet men in 100% van de gevallen niet! Ik roep iedereen op om als de crisis straks weer over is geen gebruik meer te maken van de diensten van Transavia. Een maatschappij die zo handelt heeft geen bestaansrecht meer. De leiding van Transavia doet zich zo zelf de das om en bewijst haar klanten en ook haar eigen medewerkers een zeer slechte dienst.

  • Algemeen 1
op 14 april 2020 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: maart 2020

Wij als Belgen werden geweigerd aan boord van Alicante>Schiphol, Transavia ging voor een oplossing zoeken, ze is er niet gekomen

  • Algemeen 1
op 14 april 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Ik heb in een reactie op Transavia Facebook mijn verhaal uitgetypt hoe het verlopen is op het begin van de Corona-tijd, op het moment dat net alle andere maatschappijen hun vluchten annuleerde, behalve Transavia. Ze konden op niemand reageren want het was de piek van drukte, maar ze hadden wel de tijd om mijn reactie met mijn verhaal over Transavia te verwijderen zodat anderen het niet konden lezen op Facebook!

Vlucht van Spanje hebben ze door laten gaan, ondanks de complete lock down. Als je in Spanje op straat komt krijg je hoge boetes. Maar Transavia liet hun klanten er gewoon nog heen vliegen!
We hebben mogen omboeken tot eind oktober maar alles is 2 keer zo duur (goedkoopste optie) anders was het wel 3x zo duur, bagage en stoelen die gereserveerd waren mag je ook opnieuw gaan betalen! Naar Spanje vliegen kon niet, je vlucht annuleren kost je geld en omboeken kost je ook geld. Een voucher hadden wij prima gevonden maar helaas dat kon niet. Dus hoe dan ook is de klant de dupe. Vervolgens boeken wij om, worden onze oudere tickets voor 2x zo duur weer online gezet voor de mensen die naar huis willen vliegen, of toch nog last minute naar Spanje willen gaan. Over de rug van klanten halen ze zo toch nog hun inkomsten van de latere geannuleerde vluchten terug!

De kosten alleen al die wij gemaakt hebben om telefonisch in contact met transavia te komen is belachelijk. En na 2 uur en 14 minuten gewoon het contact verbreken zodat je weer opnieuw kan gaan bellen. Meerdere keren. Via Whatsapp kregen wij pas na 5 weken antwoord. Alsof wij daar nog wat aan hadden als onze vluchten van 4.5 week terug waren.

Wij hadden dit keer enkel een vlucht nodig, daardoor voor Transavia gekozen. Om uit te proberen. Achteraf goedkoop = duurkoop! Door het verplicht omboeken moeten wij nog van Transavia gebruik maken. Hierna boeken wij nooit meer bij Transavia. Eerste en de laatste keer!! Wij gaan weer zoals altijd, oud vertrouwd naar TUI.

  • Algemeen 1
op 13 april 2020 bestemming: België / Schiphol, reisperiode: maart 2020

Op 21 /3 boekten wij 2 vluchttikets van Tenerife naar Amsterdam en betaalden 650 euro .vluvht no HV6676 boeking,de zelfde avond kregen wij sms van Transavia ,dat we NIET meemochten en onze vlucht annuleerden omdat we Belgen waren en niet meemochten .papieren ingevuld om onze centen terug te krijgen ,maar Transavia laat niks meer van zich horen ,bedankt Transavia en wat nu ?,

  • Algemeen 1
op 9 april 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

De reis is geanuleeerd ivb Corona transavia stuurt een mail de vlucht kan niet doorgaan.
In de misleidende mail staat u kunt annuleren en krijgt u belasting terug . zeer misleidend daar je ervan mag uitgaan dat je de volle reis terug ontvangt dus niet nee staat enkel de belasting wat een bedrog om te klant te misleiden. gewoon bedrog om de mensen geld af te pakken nooit meer transavia

  • Algemeen 1
op 4 april 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

Geld in hun pocket. Ons zien ze nooit meer als klant, als ze nog bestaan weldra.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Transavia ging vanaf april 2020 vliegen vanuit Brussel. Wij boekten een ticket richting Alicante. Heen en terug voor de paasvakantie. Wij kregen melding dat deze vlucht door Corona is geannuleerd, wat uitermate normaal is. Enkel geven zij ook mee dat ze niet voor maart 2021 gaan vliegen op Brussel. Wij krijgen dus een voucher waar wij als Belgen niets mee zijn?! Bij mijn opmerking om mij het geld terug te storten waar ik recht op heb mits zij ook de voorwaarden van mijn ticket wijzigen weigeren zij dit. Netjes!

  • Algemeen 1
op 24 maart 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2019

Tot nu toe waren wij zeer tevreden van Transavia wat betreft bemanning en wijze van werken. Wij kregen nu bericht van Belgische familie die in de huidige situatie vast zaten op Lanzarote. Ze kregen vericht dat hun vlucht werd geannuleerd en lieten hen zonder nieuws of bericht gewoon in de steek. Een voorval om in de toekomst zeker te onthouden.

  • Algemeen 1
op 23 maart 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2020

Veel respect voor deze maatschappij, ze hebben vele mensen gered uit de lockdown zones. Top personeel super service en ben jullie dankbaar voor eeuwig en dat meen ik uit de bodem van mijn hart😘😘😘

  • Algemeen 10
op 20 maart 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Wegens het coronavirus kunnen we wel heen maar niet terug. En Transavia geeft geen voucher omdat dit pas vanaf 22maart geldt en niet vanaf 20 maart
Is schandalig.

  • Algemeen 1
op 19 maart 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: maart 2020

In deze corona tijd heeft transavia ons teruggevlogen uit Faro.
De sfeer op het vliegveld en in het vliegtuig was heel apart en een beetje angstig. Het heeft mijn vrouw en mij heel goed gedaan op welke ontroerend menselijke wijze uw personeel ons geruststellend en professioneel heeft begeleid tijdens de terugvlucht. Dank daarvoor in deze moeilijke tijd.(vlucht HV 6094)

  • Algemeen 9
op 18 maart 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: maart 2020

Dit vanwege het coronavirus. Zo transavia, heel leuk hebben ik en een vriendin een vlucht naar IJsland geboekt een half jaar geleden. Deze gaat uiteraard niet door. Heel begrijpelijk onder omstandigheden. Maar dan willen wij graag de vlucht omboeken (dat kan nu t/m oktober kosteloos). Allemaal redelijk goed geregeld zou je denken, maar ik loop dan met een pasgeboren kindje op mijn arm, en kan dan niet reizen. De hele situatie hebben wij uitgelegd aan de klantenservice, maar ons wordt gezegd dat wij deze in oktober dan moeten omboeken wat €100 per persoon gaat kosten + eventuele bijkomende kosten van de vlucht.
Bijna iedere luchtvaartmaatschappij heeft uitstel van de vlucht van een jaar! En Transavia maar een half jaar??
Aangezien er nu NIET gereisd mag worden op advies van de minister van buitenlandse zaken lijkt het me toch logisch kosteloos te kunnen annuleren of een voucher te krijgen die een jaar geldig is? Nee deze krijgen we dus niet.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2019

Echt belachelijk hoe Transavia met klanten omgaat omtrent Coronavirus! Slechte klantenservice die ik ooit heb gehad. Ze willen niet kosteloos annuleren, we geven geen voucher, wees blij dat je mag omboeken volgens Transavia!

We kunnen omboeken tot aan eind oktober, maar Dubai omboeken is geen optie, omdat zij hun planning niet op orde hebben!

SLECHT!SLECHT!SLECHT!

  • Algemeen 1
op 9 maart 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2020

Ik heb een vlucht gemist buiten schuld van Transavia.Daar gaat het mij niet om maar het gaat mij om het volgende.Ruim voor vertrek heb ik getracht Transavia via telefoon, SMS en Whatsapp te bereiken.Dat is helaas in geen enkel geval gelukt.Na een email naar Transavia over een aantal vragen, mbt tot het niet beantwoorden en een uitleg over het omboeken en evt annuleren kreeg ik pas na een tweede mail een nietszeggend standaard antwoord zonder specifieke uitleg of excuses voor het niet beantwoorden van de mail.Antwoord op een aantal specifike algemene vragen heb ik niet gekregen.Transavia is een Nederlandse maatschappij maar heeft dienstverlening helaas niet hoog in het vaandel staan.Dat was eens en nooit meer.

  • Algemeen 3
op 5 maart 2020 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: februari 2020

De gereserveerde en betaalde plaatsen weggegeven en niet naast elkaar andere gekregen. Na een klacht ingediend te hebben om in ieder geval ons geld teruggestort te krijgen, geen reactie gekregen.
Zou dit vaak voorkomen, lekker cashen voor Transavia.

  • Algemeen 4
op 28 februari 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: februari 2020

Ondanks vertraging op zowel de heen als terugreis zijn de medewerkers van Transavia erg vriendelijk en respectvol

  • Algemeen 8
op 27 februari 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: februari 2020

Op de heen vlucht konden we onze handbagage in het vliegtuig niet kwijt. De stoelen zijn zo dicht op elkaar gezet dat je niet met nog iets in je hand tussen past. Het gevolg was dat we het gangpad blokkeerden voor de rest van de passagiers. In opdracht van een van de stewardessen open ik mijn tas om wat ik tijdens de vlucht nodig heb eruit te halen zodat de tas naar het ruim van het vliegtuig gestuurd kan worden. Ik begin ermee terwijl de andere passagiers kijken. Een steward loopt naar me toe en snauwt dat ik die tas maar dicht moet doen en moet gaan zitten, ‘later kunt u komen klagen’, voegt hij er nog aan toe. Ik was verbijsterd van zo veel onkunde en onbeschaafdheid. Tijdens de 3.5 uur durende vlucht moest ik verplicht luisteren naar de luidruchtige verhalen van drie mannen (collega's op zaken reis) op de rij voor ons. De rijen stoelen waren zo dicht op elkaar dat je hun nekharen kon tellen, laat staan je afsluiten voor hun onderlinge conversatie.
Op terugweg hadden de stewardessen de eerste rij gereserveerd voor zichzelf. Een van hun collega’s die met haar zoontje meereisde werd naar voren gehaald om comfortabeler te zitten. Halverwege de vlucht mocht het zoontje naar de cockpit om op de stoel van de piloot te zitten. Om dat te verbergen deden ze de gordijnen dicht. Tot na de landing bleef het zoontje in de cockpit. Ik heb het niet gezien, maar ik was bang dat hij tijdens de landing bij de pilot op de schoot zat.
Ik heb nooit eerder in een vliegtuigcabine zo veel onprofessioneel gedrag gezien. Volgende keer zal ik gewoon weer met KLM vliegen.

  • Algemeen 2
op 23 februari 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2020

Ik had vlucht geboekt bij Tui. Normaal eigenlijk Transavia omdat dit prima is. Tui kwam nu beter uit met tijden. Ik was ruim twee uur voor de vlucht op het vliegveld en Tui deelde mee dat op hun vertrektijd 2015 niet meer gevlogen kon worden vanwege een oplaaiende zandstorm. Ze kwamen met een geweldig advies; Transavia vliegt weg om 1915 dus je kunt nog met hun mee. Om 1800 bij de incheckbalie/bagage drop-off van Transavia waar de dame zei; natuurlijk kunt u nog mee, er zijn nog enkele stoelen! Hier tegenover kunt u uw ticket kopen. Een zeer chagrijnige behulpzame dame gaf hier echter aan dat ik te laat was!! Toch nog even terug naar de incheckbalie waar de dames dit onbegrijpelijk vonden. Afijn, gratis hotel aangeboden gekregen van Tui en savonds een ticket geboekt om zsm naar Nederland te kunnen. 600 euro voor dit enkeltje, bij Transavia en raad eens; urenlange vertraging. Knap hoor Transavia, slimme business !!

  • Algemeen 2
op 12 februari 2020 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: oktober 2019

Ik heb deze route al vele keren gevlogen. Op Schiphol begint men altijd te zeuren of we onze handbagage niet willen afgeven, aan boord is het eten en drinken duur en niet lekker. De cabine wordt vooraf aan de retour vlucht van La Palma naar Amsterdam niet schoongemaakt en zit je letterlijk in het vuil van je voorganger.

  • Algemeen 2
op 11 februari 2020 bestemming: , reisperiode: februari 2020

Helaas door de storm een geannuleerde vlucht dus een extra nachtje moeten blijven in Barcelona. We werden netjes opgehaald door een bus die ons naar het hotel bracht. De volgende ochtend werden we weer allemaal netjes opgehaald en op een nieuwe vlucht gezet met een flesje water en sandwich.
Top service van Transavia!

  • Algemeen 10
op 8 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: januari 2020

Beenruimte erg krap, ook op rij 1, dit in tegenstelling tot Rij 1 bij Ryanair. Het halve gratis glaasje water tijdens de vlucht was wel zielig. Omboeken stoelen voor terugreis ging makkelijk. Claim ingediend omdat reis 10 uur duurde ipv 4, volgende dag al bevestiging en 12 dagen later vergoeding al ontvangen. Ander pluspunt is dat je de geboekte bagage mag verdelen over meerdere koffers. Online inchecken is ook erg makkelijk dus al met al goede ervaring. Minpunten heb je overal

  • Algemeen 8
op 5 februari 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2020

Weinig ruimte, weinig maaltijd keuze, wordt niks meer bij kinderen gegeven zoals kleurplaten of iets, regels mbt baby zijn iedere keer anders ( dan rechtop, dan mag de baby blijven liggen tijdens landen en dalen). Al met al NOOIT meer Transavia! Personeel mag wel wat minder make up doen en wat hygiënischer zijn dan zich in het keukentje even een lipgloss en mascara op te doen en nog even een pulk uit je neus halen! Maaltijden/snacks zijn nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden! Kom op beetje mee in de tijd! Naar verdere bestemmingen is Transavia echt NIET te doen! Geen schermpjes, oplaadpunten etc! Ga met de tijd mee zowel het vliegtuig als het assortiment en de service!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2020

Het was verschrikkelijk. 's nachts ontvang ik een sms dat we niet op Alicante zouden landen maar op Murcia. Vervolgens naar Eindhoven gereden. Vlucht zou om 07:45 uur gaan. Ik was er om 05:45 uur. Door de douane heen gegaan en toen begon de ellende. Er kwam maar niets op het bord te staan, er was niemand in de hal van Transavia en de hal bleef maar volstromen. Uiteindelijk bleek dat het vliegtuig niet zou vertrekken vanwege de mist. Dat werd uiteindelijk omgeroepen. Vervolgens kwam er maar niets op het bord. De uren verstreken. Transavia geprobeerd te bellen, te appen, maar ze namen niet op en op de app reageerde ze helemaal niet. Nog steeds niemand te bekennen aan wie je informatie kon vragen. Daarna werd omgeroepen dat je een kaart mocht halen bij gate 7. Wow wat een gift. Wel 10 euro die je kon besteden (alleen in het restaurant), in de winkel accepteerde ze het niet. Een broodje van ruim 6 euro en een flesje drinken en je compensatie is op. Na een lange tijd was er iemand bij de infobalie. Die kon ook verder niets vertellen, alleen dat het vliegtuig uit Amsterdam moest komen. Waarom worden we dan niet vervoerd naar Amsterdam? Tja....... Andere passagiers van andere vluchten gingen met een bus mee naar een andere bestemming om vanaf daar te vliegen. De hal bleef maar vollopen. Er was bijna geen zitplaats meer. Mensen stonden te dringen. Uiteindelijk stond er een gate op het bord en dat het vliegtuig om 13:05 uur zou gaan vertrekken. Nog steeds geen vliegtuig. Dit is uiteindelijk 14:30 uur geworden dat we vertrokken. Geen excuus, helemaal niets. Dat je hiervoor vrij hebt genomen en niet kon vliegen is gewoon voor rekening van passagier. Tja.....risico van het reizen. Schandalig is het. Vooral hoe Transavia met passagiers omgaat. Geen reacties, geen bereik, niemand die daar rondloopt om te informeren. Ze houden zich weg als er problemen zijn. De hele dag op het vliegveld doorgebracht voor niets. De hal die helemaal volgelopen was. Er kon niemand meer zitten. Wat een toestand zeg. Je veiligheid komt hiermee in het geding. Het risico is groot en uiterst gevaarlijk als er in zo'n situatie iets gebeurt. Je kunt nergens heen. Eind van de middag aangekomen in Murcia en vervolgens kun je nog een paar uur reizen naar de plek van bestemming. De volgende dag kreeg ik pas reactie op mijn app. Verder helemaal geen excuses, niets. Wat een waardeloze vliegtuigmaatschappij. Ryanair had het beter geregeld voor zijn klanten. Het was dat ik vroeg weg wilde, maar dit is nu een reden dat ik toch liever voor de maatschappij gaat en niet meer voor de tijd. Nooit meer Transavia. Ik raad het niemand aan.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: januari 2019

Annulering van vlucht, alle bonnen opgestuurd direct voor akkoord en wordt terug gestort, dat zijn pas service voor reizigers

  • Algemeen 10
op 24 januari 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2020

Op mijn vlucht met de HV 5054 van 10.15 uur van Alicante naar Rotterdam.
Wil ik bij deze al uw cabine personeel bedanken. Voor meer dan voortreffelijk helpen van mijn op dat moment lichamelijke ongemak.
Fantastisch dames een dikke 10 met griffel.

  • Algemeen 10
op 21 januari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: januari 2020

Door ernstige mist is de vlucht vanuit Malaga naar Eindhoven geannuleerd, dit is ons door de medewerkers medegedeeld en ook via de mail hebben we een bericht ontvangen. Vervolgens is ons medegedeeld dat alle reizigers met een busje naar een hotel worden gebracht. Helaas hebben we een paar uur moeten wachten, maar uiteindelijk zijn we keurig netjes naar hotel gebracht en is ons een diner aangeboden. De vlucht is verplaatst naar de volgende dag. Al met al heeft Transavia ons als reizigers keurig behandeld. Het enige wat beter kan is de communicatie naar de reizigers over de stand van zaken wat betreft het hotel en het vervoer.
Wij reizen regelmatig met Transavia en blijven dit in de toekomst zeker doen!

  • Algemeen 9
op 20 januari 2020 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2020

Wat opgekropt. Ik ben zelf 1.58 en kreeg al last van mijn rug door hoe weinig ruimte in had. Mijn vriend is iets langer dan 1.80 en ging helemaal kapot. Ook de mensen om ons heen gaven aan dat ze de ruimte absurd vonden....
Wij vliegen nooit meer met transavia...

  • Algemeen 2
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende