Edel
op 1 juli 2019
bestemming: Spanje / Ibizs, reisperiode: juni 2019
Nooit een auto huren! Je boekt je betaald. Staat vervolgens in een vreemd land. En niemand helpt je. Bij 2e keer bellen met de vraag met wie je spreekt hangt men bij Transavia de tel op. Kennelijk voor bereid op gedupeerde
André
op 28 juni 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019
Mail ontvangen, vlucht is geannuleerd.
Daar zit je dan in Spanje, zoek het nu maar zelf uit. Totaal geen contact kunnen krijgen met transavia. Er word totaal niet aan de gestrande reizigers gedacht.
Voor mij geen transavia meer, maar moet nog wel naar huis :-(
Rudolphine Bischoff van Heemskerck
op 26 juni 2019
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: juni 2019
Perfecte Flightattendant , die heel alert reageerde nadat ik hete koffie over mijn mans broek gooide! Onmidellijk natte doekjes en een nieuwe cappuchino! Hij vloog pas een maand en was heel professioneel.
Andere crewleden ook beleefd, professioneel en vrolijk! Wat een openbaring! We vliegen wekelijks transavia en hebben ook wel anders meegemaakt!!
Maes
op 19 juni 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2018
Omdat we ons alleen veilig voelen in Transavia. Vliegen nooit met andere maatschappijen,dan gaan we gewoon niet.
M. Hoek
op 16 juni 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2019
Geboekt en betaald voor nooduitgangstoelen (extra beenruimte) en doodleuk op een normale stoel neergezet, na twee maal bellen met de de Transavia "afzeikservice") ehh klantenservice gewoon doodleuk beweren dat er niet voor is betaald, uiteindelijk toegegeven dat er wel voor is betaald, maar ze niks meer konden doen........ waarom doe je dan een boeking en betaal je voor extra beenruimte?
Mihela
op 16 juni 2019
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juni 2019
We moesten de reis annuleren i.v.b. met privé omstandigheden. De meneer die ik aan de telefoon kreeg was super vriendelijk. We kunnen een andere bestemming uitkiezen op een latere datum zonder dat we het geld kwijt zijn. We hebben het wel 4 dagen van tevoren voor het vertrek geannuleerd.
Richie Snijtsheuvel
op 16 juni 2019
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2019
De mannelijke stuwardes van vlucht HV5395 07:30 uur vanaf Eindhoven was zeer onvriendelijk. Hij zei dat ik (als klant!) in de weg stond. Tegen mijn vriendin zei hij “Hallo Hallo, ik kom hier met heet water aan! Ook ging hij een toontje harder praten wanneer mensen aan het slapen zijn.
Tineke van Nek
op 9 juni 2019
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2019
Van mij geen recensie over een reis. Wel over een omboeking van een reis. Ik had voor mijn dochter en kleindochter een reis van Brazilië via Amsterdam naar Samos geboekt. 2 Dagen voor vertrek kreeg mijn dochter een prik van de tijgermug met als gevolg : dengue ! Een nare en pijnlijke tropische ziekte. Omdat haar baby van 8 maanden eerder aan dengue was overleden, grote paniek bij ons. Ik probeerde ook de vluchten om te boeken. Bij Transavia kreeg ik medewerker RICK aan de lijn. ‘Omboeken zou een kostbare zaak zijn.’ Dat maakte mij niet uit, ik wilde zó graag dochter en kleindochter naar Samos halen....... Rick zette me een paar keer in de wacht en regelde het zo, dat de reis omgeboekt werd, zonder kosten !
Wat een prachtig kadootje, nogmaals Rick, heel veel dank.....efgaristo para, para poli.
Caroline van Bergen
op 7 juni 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2019
We worden krap ingeladen omdat het vliegtuig te laat landt, zitten we allemaal in het vliegtuig, krijgen we te horen dat we 1 uur in een benauwd vliegtuig dienen te zitten vanwege slottime🤮 vorige keer zaten we 1 uur in vliegtuig vanwege dat de bemanning er niet was. Niet fijn vliegen met TRANSAVIA
Rosie
op 6 juni 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2019
Ik geef ze zeker een 10. Ik ben erg angstig om te vliegen. Vanaf de eerste stap die ik in het vliegtuig zette werd ik direct professioneel opgevangen door de stewardessen. Zij hebben mij aan de piloten voorgesteld die overigens erg met mij inleefde en mij op mijn gemak stelden. Het hele team heeft mij veel vertrouwen gegeven. om te gaan vliegen Dat is het mooiste wat zij mij hebben gegeven. Ik ben Transavia erg dankbaar.
Kooiman
op 4 juni 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2019
Bij vertrek kregen we al te horen dat maar weinig bagage mee kwam vanwege problemen met de bagageband in Nice. Nu 5 dagen later nog steeds geen koffer. Er wordt aan gewerkt is het antwoord als je voor informatie belt. Ik vertrek over twee dagen weer. Zonder koffer??? Zal ik een vergoeding krijgen voor de gemaakte onkosten voor toiletartikelen en kleding?
Dani
op 1 juni 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019
Tot nu toe 3 keer met Transavia gevlogen en geen een keer geen vertraging gehad.
Dolf
op 1 juni 2019
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2018
2h57 minuten vertraging dus geen claim kunnen indienen. Transavia verschuilt zich achter operationele problemen maar volgens Flightradar24 vliegen zij vrijwel nooit op tijd naar Bari en terug.
Daarbij moest ik 43 euro betalen omdat ik door de vertraging de huurauto later moest ophalen. Transavia geeft niet thuis.
Terugweg wederom vertraging en passagiers staan hele nacht op Schiphol.
U bent gewaarschuwd!
Anne Marie Dekker
op 30 mei 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019
Moest met gebroken knie terug naar Nederland. Meer dan uitstekend opgevangen en begeleid door het cabine personeel. Zeer vriendelijk en begaan met de situatie. Verdienen een dikke vette pluim.
Anne
op 28 mei 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018
3 uur voor vertrek van het vliegtuig een sms gekregen dat de vlucht gecancelled is, de eerst volgende vlucht vanuit NL ging pas 3 dagen later. De daarbij enorm onvriendelijke medewerkers die vonden dat we het zelf mochten uitzoeken, bedankt he!! De vakantie is nu met 3 dagen ingekort en moeten nu een claim indienen wat ook weer weken duurt.....
Peter Samson
op 25 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2018
Ik wil de crew van vlucht HV5086 vanuit Sevilla van 24-05-2019 10.55
Een groot compliment geven , ik had mijn telefoon in gate 6 per ongeluk laten liggen.Wij waren de laatste die instapte ,toen bemerkte ik dat de telefoon weg was ,stewardessen reageerde zeer snel, de deuren waren al dicht en toch kregen ze het voor elkaar om mijn telefoon op te halen, Super Transavia
Danny Lensen
op 23 mei 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019
Ik had een probleempje met het inchecken. Spellingsfout!. EEN telefoontje naar transavia en het was geregeld zonder extra kosten. SUPER. daar kunnen andere maatschappijen iets van leren. Bedankt Transavia
C de Jonge
op 20 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2018
Ik schrijf dit vanwege onze dochter. Ging met haar tante op vakantie en óp het vliegveld werd de reis geannuleerd. Zij heeft meerdere malen contact gehad met Service Centrum. Daarna nix meer gehoord. Nu heeft ze niks meer aan een vergoeding omdat ze overleden is. Bedankt Transavia!!!!
Witte
op 19 mei 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2019
Anderhalf uur vertraging.
Onvriendelijk personeel zowel heen als terugvlucht.
Floris
op 15 mei 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2018
Na 2 uren delay werd de vlucht toch geannuleerd..
Floor
op 11 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2019
Alleen maar vertraging en geen compensatie
Sander
op 1 mei 2019
bestemming: Finland / Helsinki, reisperiode: mei 2019
Onnodig handbagage inchecken en daarmee tijdverlies veroorzaken, terwijl de prijs voor het ticket niet onder doet voor KLM en Finnair. Daar mag de handbagage wel altijd mee, hoe vol de vlucht ook is. Slechte service, volgende keer weer gewoon met KLM of Finnair
Paul Hoonakker
op 27 april 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2019
Vlucht was korter dan verwacht en de stewardessen waren zeer vriendelijk. Hun service houdt niet op buiten het vliegtuig. Toen we om 23:00 uur bij onze auto aankwamen op het parkeerterrein merkten we dat de accu leeg was. Na een paar keer geprobeerd de auto aan te duwen zagen we onze stewardess (Janine) naar haar auto lopen. We durfden het eigenlijk niet te vragen maar deden het toch, en vroegen haar of ze startkabels had. En die had ze! Na onze auto naar die van haar te hebben geduwd konden we in no-time onze auto starten en lekker naar huis rijden. Wij waren natuurlijk zeer blij met haar. Ze had naar haar lange dag werken net zo goed kunnen doen alsof ze geen kabels had en naar huis kunnen gaan, maar koos ervoor om ons te helpen.
Janine, en Transavia, bedankt! We vliegen graag nog een keertje met jullie.
N.B
op 18 april 2019
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2018
Vlucht vertrok op tijd voor zowel heen als terug reis. Personeel was vriendelijk. Piloot was super en maakte grapjes gedurende de vlucht en kwam met leuke weetjes tijdens de reis.
Wat ik werkelijk niet snap van mijn medelanders is dat mensen klagen over het ontbreken van een gratis kop koffie etc. Dit is een budget airline dus je betaald zelf voor je eten en drinken. Dat je handbagage wordt ingecheckt vanwege beperkte ruimte in de bagage vakken...wat maakt het uit! Gelukkig hebben wij in de talloze keren dat we met Transavia vlogen nog nooit een claim hoeven indienen want daar gaan de meeste gegronde klachten over.
Anoniem
op 17 april 2019
bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: september 2019
Bij het betalen van de reis per ongeluk de verkeerde bank aangeklikt. Bij het nogmaals boeken van exact dezelfde reis 1 minuut later moeten we ineens 10 Euro meer betalen. Wat een flutbedrijf.
Sabine Van Thuyne
op 14 april 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2019
Door een zeer slechte service van topparking, kwamen we nipt aan op Schiphol. We hadden nog 45 minuten om onze bagage te droppen. We waren reeds online ingechecked. We gingen onmiddellijk ten rade bij een stuard die ons gerust stelde en zei dat we gewoon moesten wachten, dat het snel gaat. Na 15 minuten zagen we de bui al hangen en gingen toch aan de balie poolshoogte halen. ‘ u bent te laat, dat is uw probleem.’ Onze voorstellen om te rennen, om onze bagage met een andere vlucht mee te geven etc...hielpen niet. Resultaat : 12 uur wachten op Schiphol, 2336 € moeten betalen om de vlucht om te boeken. En het waren al prijzige tickets. NOOIT meer Transavia ! Onvriendelijk tot en met en niet bereid om de klant te helpen. 8 lege stoelen op een vlucht, maar dat kan hen blijkbaar niet veel schelen.
JD
op 8 april 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2018
Ik heb een aantal maanden geleden een vlucht geboekt bij Transavia voor mijn gezin. In januari kreeg ik per mail het bericht dat de vlucht, zonder reden, geannuleerd werd. We zouden binnen 24 uur gebeld worden om het op te lossen. Dit werd 4 dagen. We kregen de opties; vlucht eerder, vlucht later of geld terug. Ik heb aangegeven dat de opties eerder of latere vlucht geld zou gaan kosten omdat wij een huis en auto gehuurd hebben. Bij geld terug kost het ook geld omdat we dan, en nu veel later dan de eerdere boeking, een andere vlucht bij een andere maatschappij moeten boeken. Transavia stond niet open voor de argumenten dat wij als gezin ruim van te voren hebben geboekt en wij nu onnodig op kosten worden gejaagd. Uiteindelijk hebben we ons geld terug gevraagd, maar na maanden hebben we nog steeds niets ontvangen! Onlangs klantenservice gebeld en gaven aan dat het nog in behandeling is. Schandalig!!!
Thomas
op 27 maart 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2018
De website van Transavia functioneert erg slecht. Bij het online inchecken waren 3 stoelen met extra beenruimte vrij. Nadat ik 1 stoel selecteer zijn de andere 2 opeens bezet. Na een uur proberen heb ik maar 2 stoelen niet naast elkaar geboekt. Contact opgenomen met transavia via whatsapp of stoelen als nog omgeboekt konden worden. echter geen reactie terug ontvangen. Wel was Transavia enkele uren online op whatsapp. Dit is de reden dat ik een beoordeling schrijf
Rolf
op 24 maart 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019
Helaas de trip moeten annuleren.
Dan zijn ze wettelijk verplicht de tax terug te geven, rekenen ze wel 10 euro administratiekosten.
De plaatsbespreking ben je ook kwijt 10 euro en de vlucht prijs kwijt.
Als je daar navraag naar doet beginnen ze gelijk met roepen, dat zijn de algemene voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan.
If je dat online kunt lezen 3 pagina's bepalingen.
Alsof je voor de lol annuleerde.
Die stoel hadden ze dus al weer verkocht, dus Transavia verrijkt zich over jouw ellende.
Dat voelt niet goed.
Rene Teeboom
op 1 maart 2019
bestemming: Nederland / Zaandam, reisperiode: maart 2019
Als je tickets boekt voor 6 personen en je bent klaar met namen en geboorte data en stoelen kiezen komt er te staan vlucht niet meer beschikbaar voor deze prijs en kan je helemaal opnieuw beginnen en voor duurder.
Nou dacht het niet Transavia schande!
Kitty
op 22 februari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019
Vliegtuig op 16-2-2019. Een word ‘smerig’ Toiletten, stoel , wand. Mensen lawerig. Ik heb redelijk veel gevlogen, maar dit was het ergste wat ik ooit heb mee gemaakt. Lange vluchten met transavia, niet doen. Simpel eten aan board en prijs verhouding,duur! Zal niet zo snel Transavia meer kiezen behalve een korte vlucht van 2 uur(en alleen als het niet anders kan) niet optijd vertrokken, geen en terug
Lambert Ravesteijn
op 20 februari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019
Veel te kleine toestel voor een zit van 7 uur zonder een drankje of entertainment nog nooit zo slecht gevlogen
Wouter en Cornelia
op 1 februari 2019
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: januari 2019
Zojuist voor het 6-de jaar met Transavia naar Madeira gevlogen. Dit keer hadden we extra beenruimte bijgeboekt, geweldig die ruimte. Alle 6 keer hebben we nooit problemen gehad met Transavia. Hun website werkt uitstekend en is eenvoudig. Online inchecken is heel eenvoudig en werkt gewoon goed. Het personeel aan boord is authentiek vriendelijk. De maaltijden aan boord moet je kopen, hetgeen normaal is voor een budget airline, maar de prijzen zijn redelijk. Er wordt je echt geen ‘poot uit getrokken’. De hele afhandeling op Schiphol en Madeira AirPort is voor ons altijd prima en zonder veel vertraging verlopen.
Peter
op 25 januari 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2019
Moet je de data van een bestaande boeking veranderen? Weet waar je aan begint!! Volgens de site van Transavia is omboeken 'makkelijk en zo gebeurd'. Niets is echter minder waar. Na drie maal 15-20 minuten wachten bij de telefonische helpdesk hebben we het volgende moeten constateren:
A. Je krijgt geen cent van je eerdere boeking terug. B. Je moet een duurdere vlucht boeken. C. Je betaalt per persoon per vlucht e.50,- omboekingskosten. Met z'n tweeën kost je dat dus nog eens e.200,- extra.
Onze vlucht was eerder e.248,-. Nu betalen we e.736,-
Transavia, je doet zo een omboeking niet voor niks, er is een goede reden voor. Schande voor deze manier van afpersen!!!!!
Patrick
op 21 januari 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2019
Dit is toch wel te triest voor woorden dat je vrolijk 33 minuten lang een bandje te horen krijgt'' uw word zo spoedig mogelijk geholpen'' en dat na ruim een half uur gewoon de haak er op gaat.....heel slecht
Rob lute
op 18 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2018
Ik had vliegangst (hoogte vrees etc ) maar goed ik heb het gedaan , de gezagvoerder en stewardessen stellen je op je gemak , nu alleen met Transavia gevlogen (dat blijf ik nu doen ) en ging perfect ..ze hebben er een klant bij voor het leven
Cristina damico
op 18 januari 2019
bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: januari 2019
Ben onderweg van malaga naar eindhoven, toen we geland waren hoorden we dat we in rotterdam waren zonder waarschuwing en zonder schade vergoeding of vervoer ze hadden gewoon een bus geregeld die ons naar eindhoven zou brengen geen sorry helemaal niks dus transavia doen we nooit meer
BenP
op 14 januari 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2019
Komen beloofde stoelreservering niet waar voor is betaald en maken je dan ook nog voor eensleugenaar als hierover een vraag stelt.
D. Beerens
op 6 januari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018
Ik vind het belachelijk dat je na het betalen van een behoorlijke som geld voor een vlucht van minstens 6 uur, nog voor alle bijkomende zaken bij mag betalen. Denk aan eten(ontbijt/lunch/diner), drinken(kan geen water/thee/frisdrank van af) tot het reserveren van een stoel. Daar komt not bij dat er geen entertainment systeem wordt aangeboden en het vliegtuig beschikte over de krapste zitplaatsen die ik in al mijn vliegervaringen heb meegemaakt. Ik zal niet snel meer voor deze vliegmaatschappij kiezen.
Moulay
op 20 december 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2018
Mijn koffer was helemaal kapotte bij terug reis naar Amsterdam , in Schiphol was mijn Koffer kapot , toen had ik een klacht ingediend , eerste reactie uw koffer wordt vergoed en later kreeg ik ander e-mail , jouw koffer wordt niet vergoed ,
Met ander word groot bedrijf = groot oplichters
Alice
op 17 december 2018
bestemming: Polen / Katowice, reisperiode: december 2018
Ik Will bedanken met jullie vliegen is altijd prerttig ik vlieg 5kier per jaar en maak niet uit of sneuw of mist jullie vliegen altijd heb ik nog noit gemakt dat jullie vlucht niet door Ga...... Heel aardige meiden goede maatschappij 👍altijd op tijd 🙂
Lp de koning
op 14 december 2018
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2018
Wegens ongemak 6 mnd geleden 1e rij in toestel geboekt . Tijdens online inchecken bleek dat vlucht overgezet was zonder berichtgeving . Nw stoelen reserveren 1dag voor vertrek. Rij 6 dus.
Slechte zaak dus.
Ed Vissers
op 28 november 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018
Hebben de gehele vlucht het steenkoud gehad, personeel doet niets er aan. Ga nooit meer met deze maatschappij die nog slechter is dan Ryan air
Ger
op 26 november 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018
Van 28-05-2018 t/m 20-06-2018 met Transavia naar Spanje. Omdat oppas voor de hond op laatste moment werd opgenomen in ziekenhuis moest hond mee. Relatief kort voor vertrek (+/- 4 dagen) moest dit nog geregeld worden.
€ 92,50 Betaald alleen was het me niet helemaal duidelijk waarvoor ik had betaald. Gebeld met Transavia. Lange wachttijd natuurlijk. Mij werd verzekerd dat er zowel voor de heen als terugreis een plaats voor de hond was gereserveerd. Op 20-06-2018, kort voor aanvang van de terugreis, bleek dus het tegendeel. Hond kon niet mee.
Vlucht moeten omzetten en ipv naar Rotterdam naar Amsterdam moeten vliegen. Extra kosten: € 172. Uren later thuis. Geen OV. Iemand uit bed moeten bellen. Bleek in het vliegtuig naast een invalide vrouw te zitten die niet kon opstaan. Geen toilet bezoek mogelijk dus. Die vrouw moet ook vliegen maar geef die dan een andere gerieflijker plaats.
Schriftelijke klacht ingediend. Wilde mijn geld terug. Na ruim een maand bericht "We kunnen uw bijlagen niet openen."
Nogmaals verzonden. 12 Oktober 2018. "U bent in het gelijk gesteld. Tussen 2 en 4 weken heeft u het geld op uw rekening."
Na 5 weken nog steeds geen geld. Weer gaan bellen. Wederom lange wachttijd uiteraard. "Wij hebben een foutje gemaakt meneer. Binnen twee weken hebt u het geld op uw rekening."
Nu, 26 november, ruim 5 maanden na mijn klacht, nog steeds geen geld op mijn rekening. Herken heel veel van de klachten hierboven.
Wat een zeer slechte organisatie zeg.
En dan nog: "Omdat u reist met een huisdier in de cabine heeft u de meest geschikte zitplaats." Nog nooit zo beroerd gezeten!
Denk er hard aan om 'Kassa'of (bijvoorbeeld) Alberto Stegeman te benaderen. Ben daar geen fan van maar Transavia slaat zich ten onrechte op de borst dat ze zo geweldig zijn.
Leonie Kalsbeek
op 19 november 2018
bestemming: Griekenland / Lindos, reisperiode: juli 2018
Op de terugreis 12 uren op het vliegveld staan wachten. Toen we eindelijk ingecheckt waren had de piloot de deur dicht gedaan en stonden we daar met ons zoontje..... en nu?
Toen nog 2 nachten op Rhodos door moeten brengen en dus veel extra kosten gemaakt omdat onze koffers wel weg waren. Op 1 augustus claim ingediend . Tot op heden nog niks vergoed gekregen. 4 maanden zijn we verder ! Ronduit schandalig!
Piet de Bruin
op 9 november 2018
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: oktober 2018
Een grove schande hoe Transavia klachten afhandelt.
Op 6 september heb ik een verzoek tot uitbetaling van taxikosten ingediend en tot op heden nog niets ontvangen FC 88220.
De kosten waren gemaakt omdat het vliegtuig i.pv. op Zestienhoven moest landen op Schiphol en wij zodoende een taxi naar ZH moesten nemen. Op 18 oktober (anderhalve maand later!!!!) kreeg ik van mevrouw Hasna van "klantenservice" een mailtje dat zij het bedrag aan mij had overgemaakt. Tot op heden, ondanks diverse telefoontjes nog steeds niets ontvangen. Te gek voor woorden en wat een slechte organisatie!!!!!! Op mijn (telefonische) vraag aan mevr. Rama van klantenservice om iemand te kunnen spreken die hier daadwerkelijk iets aan zou kunnen doen werd mij verteld dat dit niet mogelijk was. Zij vertelde mij tevens dat de betaling niet was doorgegaan omdat niet duidelijk was waar de kosten voor gemaakt waren, terwijl dit duidelijk in het contact formulier was omschreven. Nogmaals een belachelijke gang van zaken en niet getuigend van een goed lopende administratieve organisatie. Van mijn kant heb ik er alles aan gedaan om steeds zo snel mogelijk antwoord te geven op de door TA via e-mail gestelde vragen. Waar blijft de service en wanneer wordt nu eindelijk mijn geld gestort. Dit is toch zeker niet teveel gevraagd na ruim twee maanden????
Gaarne een reactie, u heeft mijn e-mail adres en mijn mobiele telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
P. de Bruin
Wim
op 5 november 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2018
We zouden de terugreis landen op Eindhoven. Agv vertraging kon er niet meer voor 24.00 u geland worden op vliegveld Eindhoven en werd er uitgeweken naar Schiphol . Vervoer v Schiphol naar Eindhoven moest ik zelf regelen. Met toestemming van Transavia taxi genomen, kosten € 336,—. Ben al bijna 3 maanden bezig om m’n geld terug te krijgen. Verschillende klachten ingediend.... totaal zinloos. Ongelofelijk trieste dienstverlening.
Vejselovic
op 5 november 2018
bestemming: Servië / Belgrado, reisperiode: november 2018
Waardeloos! Je kan niet online incheken!
De vlucht had 2 uur vertraging, totaal geen service.
Bert
op 26 oktober 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2018
Slechte klantenservice. Bij voorbereiding van een groepsreis (familie uitje) heb ik weken moeten wachten op een antwoord op een vraag. Als excuus werd aangevoerd dat het een drukke periode was (tip aan Transavia misschien wat meer mensen in huren). Ondertussen voor 14 man tickets geboekt en betaald en bagage bijgeboekt. Nu blijkt dat ik veel te veel bagage bijgeboekt heb voor een weekje vakantie en heb op 25 oktober 2018 gevraagd of e.e.a. gewijzigd kan worden. De reis staat gepland voor 27 december 2018.....het antwoord is ja dat kan maar we kunnen het geld niet restitueren......maar je kan stoelen boeken. Wat heb ik daaraan als ik alle stoelen die ik nodig heb afgeboekt hebt. Nou bedankt Transavia.......zouden ze ook gehoord hebben van klantvriendelijkheid. Ik erger me nu groen en geel aan Transavia.....ohh vandaar dat groen hun huisstijl is.
Marianne smulders
op 2 oktober 2018
bestemming: Tunesië / Djerba, reisperiode: september 2018
27 september 7 uur op Schiphol gewacht voor dat verteld werd aan de gate dat het vliegtuig niet meer ging naar Parijs alwaar vandaan ik een doorvlucht 's middags had naar Tunesie. Vanaf de gate moet je het zelf maar uitzoeken en met te late informatie geen opties meer trein of andere vlucht om doorvlucht te halen Antwoord wat je krijgt is dat het je eigen verantwoording is als je je doorvlucht mist.... Ik heb nieuwe ticket voor volgende dag moeten kopen, dag van mijn bruiloft in Tunesie gemist, extra kosten gemaakt en Transavia geeft niet thuis. Vrijdag ook weer vertraging met Transavia en maandag 1 oktober terug ook weer vertraging met Transavia. Bovendien zijn ze met 7 uur wachten met geannuleerde vlucht nog te beroerd om de passagiers kop koffie aan te bieden, een excuus en met een antwoord u kunt een hotelovernachting van ons krijgen dus krijgt u geen verdere verzorging, moet je het dan maar doen. Echt schandalig! Ze hebben ook nog steeds niet op mijn klachten gereageerd.
D.J. Raatjes
op 1 oktober 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2018
Iedere keer wordt moeilijk gedaan over handbagage, terwijl mensen die KLM hebben geboekt bljkbaar meer rechten hebben, aangezien deze reizigers meer handbagage mogen meenemen dan Transavia reizigers.
Dit is mij inmiddels 2 x overkomen op de heenreis vanaf Schiphol, echter vanaf bijvoorbeeld Alicante wordt er niet gerept over handbagage.
Volgende keer toch maar vliegen vanaf Munster-Osnabruck of Bremen.
E.de Boer
op 23 september 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018
Golfbagage niet meegekomen met vliegtuig maar 2 dagen later. Financiele vergoeding schandalig afgehandeld: heeft half jaar geduurd en is slechts gedeeltelijk gecompenseerd.
Chaila Dijkstra
op 14 september 2018
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2018
Ten eerste is mijn selectief: sommige asociale passagiers nemen 4 tassen mee of een trolley terwijl ze anderen gebieden om hun cabin baggage af te geven. Deze krijg je dan pas terug bij de bagageband. Vertraging 2. Onze vlucht was al 5 kwartier vertraagd. Daarna ging iedereen maar zitten waar die wilde, geen ingrijpen vd crew. Vervolgens mogen ze pas na 30 minuten de motor starten. Kortom we komen 2 uur later en midden in de nacht aan. En Transavia zegt alleen maar sorry. Ik vlieg nooit meer met deze prutsers.
Maarten Martens
op 14 september 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2018
Bij far de slechtste bugget maatschappij. Personeel is niet te genieten. Koffie smaakt naar zeep. En erg opdringerig . Dike affrader
Jolanda
op 3 september 2018
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2018
We vlogen 2 september terug na eindhoven,met een geweldige goede piloot
nog nooit zo mee gemaakt,hij vertelde onderweg over de vlucht,hoeveel zo iets kost aan kerosine en welke landen we over vlogen,en hoe hard we vlogen hij vermaakte ons met zijn verhalen en grappen,echt top pluim voor piloot van poolen
Michel
op 1 september 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2018
Mijn bagage is verdwenen uit het vliegtuig
Tehrani
op 30 augustus 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2018
Tijdens de landing bleek mijn riem helemaal niet werken, eenmaal aangegeven gooit de stewardess haar schouders omhoog en zegt ''ik zal ernaar kijken''. Mocht het vliegtuig een noodlanding maken of nog erger was ik dus niet vergrendeld in mijn stoel en was ik waarschijnlijk het vliegtuig doorgevlogen, zij reageerde erg laks alsof er niks aan de hand was. Uiteindelijk moest ik mijn riem zelf met de hand vasthouden.
Harma van Beusekom
op 27 augustus 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2018
Mijn dochter had een ongeluk gehad op Mallorca en ik moest er halsoverkop naar toe. Omdat de eerste scan een bloeding in de hersenen liet zien, was ik zeer bezorgd. De crew pikte dat op en reageerde zeer empathisch. Ze verzamelden voor mijn dochter een verrassingspakket dat ik aan haar in het ziekenhuis in Palma moest geven. Ze waren zo lief en bezorgd! Dit heeft me erg ontroerd. Geweldig!
De terugvlucht ( trouwens de vluchten waren van en naar Groningen airport), gelukkig met mn dochter erbij, want het is goed afgelopen, was er een andere crew, maar net zo lief en is ze weer verwend.Niets dan lof!
Car
op 25 augustus 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018
Weinig stoelruimte, alleen eten en drinken tegen forse betaling. Geen warme doekjes. En het ergste super chagarijnige stewardessen. Voor mij geen transavia meer....
Daisy
op 20 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018
Bij een poging om online in te checken bleek dat de achternaam van mijn reis partner niet klopte. Deze was niet goed bij Transavia aan gekomen want de naam klopte wel bij onze reis organisatie. Na meerderen malen gebeld te hebben (ongeveer 7 keer) word er maar twee keer op genomen waar van we twee keer zonder reden opgehangen worden. Onmiddellijk na dat ons de vraag werd gesteld want de naam is van mijn partner is, werden we opgehangen zonder de kans te hebben gehad om antwoord te geven. Daarnaast koste elk telefoontje een 1 euro boven op de gewone rekening. Dit alles vind ik echt te gek en ik ben niet van plan ooit nog met deze maatschappij te vliegen en raad dat ook iedereen af.
T. Kampman
op 4 augustus 2018
bestemming: Italië / Bari Sardo, reisperiode: augustus 2018
Mijn bagage niet in het vliegtuig gestopt, na 5 dagen nog steeds niet terug en elke dag nieuwe onbetrouwbare niet kloppende informatie ontvangen.
Anja
op 20 juli 2018
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018
Tijdens de terugreis vanuit Valencia moesten wij VERPLICHT onze handbagage in het ruim beneden laten plaatsen ivm. te veel mensen met handbagage. Op zich geen probleem, maar de trolley raakte onherstelbaar beschadigd. Dit hebben we meteen na aankomst in Eindhoven gemeld op 15 mei. Het schadeformulier is eveneens meteen doorgestuurd. Ik wacht nog steeds op antwoord.... De enige reactie is dat het druk is met het verwerken van claims. Waar zou dat nou aan liggen...? Transavia beschadigt, maar stelt niet schadeloos. Probeer daar als particulier maar eens mee weg te komen. Transavia NOOIT MEER!
Ron
op 16 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018
Tijdens de terugvlucht van Antalya naar Schiphol in eerste instantie 1,5 uur vertraging vanwege het slechte weer. Kan op zich gebeuren, maar de informatie terplaatse was nul. Bij aankomst op Schiphol ook 5 kwartier moeten wachen op de koffers. Van 1 van de koffers was een wiel afgebroken, waardoor de koffer onbruikbaar is geworden. Ook bleek bij aankomst alle kleding nat te zijn, doordat de koffer in Antalya in de stromende regen had gestaan. De koffer was slechts voor de eerste x gebruikt. Op het vliegveld direct een schaderapport laten maken. De klacht gemeld bij Transavia en na 1,5 maand een standaard mail ontvangen met als antwoord dat 'kleine' schades niet worden vergoed. Voorlopig de laatste x dat we met Transavia hebben gevlogen voor ons.
Bernard Thomas
op 9 juli 2018
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2018
De stoel voor mij was gebroken, waardoor de man die voor me zat zijn stoel gedurig tegen mijn knieën botste en ik ongeveer 7 cm beenruimte niet meer had. Er waren ook nog eens 2 zeer lastige kinderen die gedurende de hele vlucht hebben geroepen en gehuild, toen ik hier het cabine personeel van op de hoogt bracht is hier niks aan gedaan en werd de rest van de passagiers hier voor de rest van de vlucht door geërgerd.
Sébastiaan
op 7 juli 2018
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2018
In April heeft mijn schoonmoeder voor mij en mijn vriendin een reis naar Frankrijk geboekt, zodat wij haar oma konden bezoeken. Toen wij in juli in wilde checken, bleek dat we nog helemaal geen plaats aangewezen hadden gekregen in het vliegtuig. Over nog appart plaatsen reserveren stond bij het boeken niets vermeld. De enige plaatsen die nog beschikbaar waren, lagen ongeveer het hele vliegtuig uit elkaar. Omdat wij beide vliegangst hebben is dit niet heel handig. Toen wij vervolgens de klantenservice belden (2 nummers die op de site stonden werkte niet eens) werdt er opgenomen door een zeer onvriendelijke mevrouw, die maar half luisterden en ons doorverwees naar de luchthaven. De luchthaven verwees ons echter weer door naar transavia. Uiteindelijk is er geen oplossing gevonden. De communicatie en klantvriendelijkheid van deze maatschappij is echt bijzonder triest. KLM is de betere optie.
Roger
op 2 juli 2018
bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: juni 2018
Waardeloze service. De beenruimte is zo krap dat je als normaal persoon (1.87 lengte) letterlijk klem zit, ook bij plekken met zogenaamd extra beenruimte. Hierdoor heb ik de hele vakantie met een opgezwollen enkel rondgelopen. Op de terugreis stond er op de borden dat je je bagage al kon afgeven. We werden getrakteerd op zeer onvriendelijk personeel die in opdracht van Transavia werken voor een afhandelingsbedrijf op Cyprus. Na een half uur wachten zonder uitleg waarin de drie dames vrolijk met elkaar aan het kletsen waren en elkaar al lachend berichtjes op hun telefoon lieten zien kregen we plots op botte toon te horen dat we onze koffers (30.6kg) moesten afleveren bij het inleverpunt voor speciale baggage (op de heenreis geen probleem + bijbetaald voor extra kilo's). Vervolgens was het boarden een enorme chaos waarbij we als vee bijeen werden gedreven buiten op het platform zonder dat er toiletten waren. Gelukkig hadden we uit de Premium Lounge wat flesjes water meegenomen, want stel je voor dat je je betalende klanten die in de hitte moeten wachten wat water geeft nadat je ze uren laat wachten. Uiteindelijk vertrokken we twee uur later, en bleek onze vlucht ook nog eens meerdere reizigers met 'speciale behoeftes' te hebben die dankzij hun handicap ieder vier keer op handen en voeten en met afgezakte broek heen en weer naar het toilet kropen om zich daar als groep het toilet toe te eigenen (en ik gun iedereen zijn vakantie, ook gehandicapte mensen maar na alles was het wel een beetje de wat minder smakelijke kers op de taart). Transavia: Nooit meer. Ik betaal nog liever een paar honderd meer voor een lijnvlucht dan dat ik me zo laat behandelen voor en na mijn vakantie.
Chantal van der Kooij
op 1 juli 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juni 2018
Het begon al bij het inchecken, daar verwisselden ze namen en mocht handbagage ook ingecheckt worden. We waren met een groep van 8. Waarschijnlijk is het daar al mis gegaan, mijn koffer is iig niet meegegaan naar Napels. De schuld werd door transavia direct bij het vliegveld van Napels gelegd, terwijl wij al hadden bedacht dat de koffer op Schiphol was blijven staan. Er was geen contact mogelijk telefonisch met transavia. Via Whatsapp kwamen antwoorden de volgende dag pas en ook toen weer de schuld bij anderen leggen. 2 dagen later is een familielid op mijn verzoek naar Schiphol gegaan en vond daar inderdaad mijn koffer. 4 dagen later had ik mijn koffer pas, 6 dagen later dan toen we vertrokken en 1,5 dag voordat we weer naar huis gingen. Wat me het meest irriteert van transavia is dat ze de schuld bij anderen leggen terwijl zij overduidelijk de fout in zijn gegaan en vervolgens zijn ze nauwelijks bereikbaar en verloopt de communicatie stroef. Excuses heb ik nooit gekregen.
Eric
op 29 juni 2018
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2018
Heenvlucht 1,5 uur vertraging en nu op de terugvlucht een van meer dan een half uur zonder informatie
Jerry Van Dam
op 25 juni 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2018
Service hier is echt nul Easy jet vliegt nu ook op Alicante. Veel beter en goedkoper en service is beter vroeg een glas water naast me betaalde drankje voor me medicatie nee Alleen een fles je van 2 euro. Contact center is helemaal drama telefonist spreekt slecht NL en is onbegripvol nooit meer transavia voor mij
Frank de Wit
op 24 juni 2018
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2018
Geen reactie van Transavia na uitgebreide en gemotiveerde klacht in door Transavia zelf opgedrongen evaluatie over door Transavia aangeraden autoverhuurbedrijf
Karin Dekker
op 24 juni 2018
bestemming: Griekenland / preveza, reisperiode: juni 2018
Slechte vliegmaatschappij. Begint al op Schiphol met ellenlange rijen bij de incheckbalie/kofferafgiftebalie( wij hadden online ingecheckt, maar extra bagage bijgeboekt, dus sta je ook gewoon in de rij. Voor het langste volk ter wereld de kleinste beenruimte? Heen- en terugreis hadden wij minstens 1 uur vertraging, terug ook nog een tussenlanding. Belachelijk hoge prijzen voor eten en drinken en heel veel was uitverkocht. Op Schiphol terug nog eens dik een uur op onze koffer moeten wachten. Pfff. zo slecht, nooit meer Transavia. Ik wens mensen in het hoogseizoen die met Transavia reizen heel veel sterkte en geduld toe!
Ruben van andel
op 19 juni 2018
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2018
Enorm onvriendelijke frAnse service die fanatiek koffers gingen labellen voor ruim bagage vanwege veronderstelde over druk op de handbagage
Heel bot en vervelend; eenmaal binnen op rij 10 na deuren sluiten minstens 12 lege bagage vakken!!! Super irritant
Tsjerk
op 13 juni 2018
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2018
Prima gereisd. Keurig en correct cabinepersoneel. Dure drankjes helaas.
Ieteke Dencher-Mukder
op 13 juni 2018
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2018
Begin juni vlogen mijn man en ik vanaf Kreta/Heraklion naar A'dam. Voor de reis had mijn man om een rolstoel + begeleiding gevraagd. Op vliegveld Heraklion was daarvan niets te bekennen. Waar ik een rolstoel kon verkrijgen, was niet duidelijk. Hoewel er m.i. voldoende passagiers v.a. Heraklion met Transavia vliegen, was er nergens een loket of vertegenwoordiger/ster van Transavia te bekennen. Gelukkig was er een hulpvaardige host van SunWeb die ons hielp.
Eerverleden jaar brak ik een middenvoetsbeen op Kreta. Toen kon er vanaf ons vakantie-adres wel een rolstoel en begeleiding worden geregeld. Omdat de voet pijnlijk was, vroeg ik om een zitplaats met wat meer beenruimte. Dat werd geweigerd, omdat voor die plaatsen was betaald. (Er was geen zitplaats voor "probleemgevallen". )
Met mijn knieën tegen de stoel voor mij had ik niet bepaald een plezierige reis.
Anton salimans
op 4 juni 2018
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: juni 2018
Heenreis 1,5 uur vertraging, terugreis 2 uur en 10 minuten
Gerard
op 2 juni 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018
Slechtste ervaring ooit in 40 jaar luchtvaart, het woord 'waardeloos' krijgt een nieuwe dimensie. Vijf verschillende vormen van vertraging, allemaal met een excuus wat anderen schuldig maakt.
Nagenoeg geen beenruimte voor iemand van 1.73 m, continue fysiek contact met persoon op stoel naast je en met iedereen die door het gangpad beweegt. Handbagage paste niet in overhead bin omdat die vol waren, dus koffer tussen de benen onder de stoel voor je. Eindeloze rijen in Barcelona omdat daar geen bagage dropoff was voor passagiers die reeds on-line hadden ingechecked. Ik kan echt niemand aanbevelen om vrijwillig met Transavia te vliegen.
Gelukkig zijn er andere maatschappijen die het beter doen.
MD
op 31 mei 2018
bestemming: Nederland / Faro, reisperiode: juli 2017
Als we gaan reizen in Europa kiezen we altijd Transavia. Mijn vrouw is rolstoel behoevend en we worden altijd bij iedere bestemming erg goed geholpen. Het personeel is meedenkend en flexibel. Mijn vrouw moet altijd voorin (2e rij) zitten met een begeleider. Onze kinderen zitten vaak verspreid wat ze niet fijn vinden. We worden altijd bij elkaar gezet wat heel prettig is. Ook dank aan de medereizigers die daar begrip voor hebben. Gelukkig is er nog tollerantie in Ned. Blijf dit volhouden.
Yvonneke
op 30 mei 2018
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: mei 2018
Als sardientjes in een blik!! Het lijkt wel of er steeds meer stoelen/mensen in een toestel worden gepropt. Ruim 4 uur vliegen is op deze manier niet echt leuk meer..
M plevier
op 28 mei 2018
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: mei 2018
Vertraging gehad, daar kon Transavia niets aan doen.
Bemanning gaf via intercom aan dat wij bericht hadden gehad was niet zo ook werd gezegd dat er vanwege uitwijken naar ander vliegveld ze zouden helpen
Maar aan Balie lieten ze alle passagiers staan
C.R.
op 22 mei 2018
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2018
Ik heb op de terugvlucht van Nice richting Eindhoven een hartaanval gehad. Mede dankzij het adequaat en liefdevol optreden van het cabinepersoneel is het goed afgelopen. Ik wil ze daar bijzonder voor danken!
Hilde
op 13 mei 2018
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: mei 2018
Heenreis met Small Planet naar Fuerteventura. Prima reis, stoel gekregen met extra beenruimte ivm lengte. Terugreis met Transavia. Ik kon niet naast mijn partner orden geplaatst. Gezinnen met opa´s en oma´s wel. Setllen die na ons kwamen ook. Onvriendelijk te woord gestaan.
A.zund
op 10 mei 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2015
Top goede maatschappij,geweldige reis gehad stewardessen zijn
erg behulpzaam.dikke pluim
Adriaan
op 7 mei 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2018
De boarding ging niet efficiënt, er was maar één iemand die iedereen checkte. Beenruimte was krap, maar voldoende om de 2,5 uur lange vlucht uit te houden. Transavia probeerde aan boord allerlei producten te verkopen; erg irritant. Het eten en drinken smaakten heerlijk. Vliegtuigpersoneel zag er verzorgd uit, waren vriendelijk en hadden zeker tijd voor een praatje. Het opstijgen en de landing gingen niet soepel, blijkbaar onervaren piloot. Voor een kleine binnenlandse kan dit er net mee door.
Ad van Meel
op 5 mei 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: april 2018
Vanwege het niet kunnen landen op Madeira ( harde wind ) een dag en een nacht geheel en goed verzorgd door Transavia op Porto Santo doorgebracht met lunch en diner in uitstekend hotel aan het strand.
Hier kunnen andere luchtvaart maatschappijen een voorbeeld aan nemen.
Peter Roelse
op 2 mei 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2018
Storing Schiphol, men liet de koffers staan. Dat is ok, maar daarna! Geen opvang op vliegveld, vul maar een formulier in en wacht maar af. Vier dagen later en vele telefoontjes heeft nog niemand zijn koffer. Transavia: zet u in de wacht, hopelijk snel, vul maar klachten formulier in, hangt gewoon op, schakelt door naar Schiphol, kortom totaal geen service. Deze maatschappij vlieg ik nooit meer mee. Hoop dat hij gauw ten onder gaat.
Nathalie
op 30 april 2018
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: april 2018
Stuk vee ofzo ?
Trans-Aafje
op 25 april 2018
bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: april 2018
Te weinig beenruimte, gedonder over handbagage die toch in het ruim moest, onvriendelijk personeel, nog geen bekertje water onderweg.
Sander
op 15 april 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2018
Inchecken, boarding ging snel. De heen en terugvlucht ervoer ik als prima. Wat jammer is is dat als je boekt op transavia.com je de prijs ziet, en pas later erachter kom tijdens het online boekingproces die je doorloopt op de website dat er ook nog de prijs voor de stoelkeuze erbij komt, ook al is dit een economy stoel komt stoelkeuze bedrag er altijd bij op de prijs. Dat is niet helemaal transparant. Wat irritant is op de vlucht is dat men van alles wilt verkopen, leuker zou ik het ervaren als we een gratis koffie kregen en het steward personeel een leuk praatje met ons zou maken als tijdsbesteding in plaats van onzin produkten proberen te verkopen. auw aan mijn oren 'we gaan zo bij u langs om koffie, drank en onze produktenlijn te verkopen', alsof Rome zelf geen winkels heeft, or Rdam Airport. Ja zo zie je geld is een grote drijfveer, zou het anders kunnen is de vraag?
Tonny
op 5 april 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018
Mijn koffer was niet aangekomen in Nederland, na 3 dagen kreeg ik bericht dat de koffer was gevonden en weer in Nederland was, maar tot mijn grote verbazing moet ik nog 2 dagen wachten voordat mijn koffer bij mij thuis komt. Hele slechte communicatie , dit kan gewoon niet . Als ik via Ryan air had geboekt was mijn koffer s’avonds Al bezorgd, maar bij Transavia duurt het nog 2 dagen. Ik ben mijn koffer dus 5 dagen kwijt. Schandalig Transavia. Jullie maken de fout niet ik.
H Deden
op 30 maart 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juli 2018
Eerst de kosten voor één persoon gezocht, daarna voor 5 personen. Blijkt dat je dan € 170 meer betaalt (retour) dan wanneer je iedereen los boekt. Is daar een goede reden voor? Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Pia van verseveld
op 26 maart 2018
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: maart 2018
Vertrokken op tijd geen vervelende dingen heb meer met transavia gevlogen en geen klachten, alleen de bagage liet bij terug komst lang op zich wachten
Noor
op 24 maart 2018
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2018
We hadden tickets geboekt bij KLM, die echter op dit moment voor bepaalde vluchten een Transavia vliegtuig inzetten. Beenruimte is echt heel erg weinig, wordt naar ons idee ook steeds minder. Blij dat deze trombosevlucht maar 1,5 uur duurde
Bart
op 14 maart 2018
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2018
Op de heenreis hadden we 2,5 uur vertraging. Overmacht door het slechte weer. Erg vriendelijke stewardessen die attent hielpen bij de extra zorg die we nodig hadden omdat we met een baby vlogen. Het vliegtuig en de catering zijn eigenlijk niet toegerust op de vliegduur. Max 3/4 uur zou range moeten zijn.
De terugreis was een aanfluiting met 2 pedante jonge stewardessen die drukker waren met het lakken van hun nagels dan met het verzorgen van de passagiers. Dagje meelopen met de collega’s van de heenreis zou goed zijn voor jullie. Zeer gemengde ervaring dus
Hipke
op 27 februari 2018
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: februari 2018
Helaas moet ik 4 x pwk vliegen met Transavia en al anderhalf jaar niets dan ellende. Betaal altijd voor Max fair maar de service die daar bij hoort ( kiezen uit alle beschikbare plaatsen, priority boarding en checkin) is een regelrechte leugen. Priority checkin doen ze bijna nooit aan, of ze “vergeten” het. Alle vrije stoelen worden niet weet gegeven , vaak worden daar collegas geplaats. Allemaal prima hoor maar ik betaal daar vaak meer dan 200 euro meer voor per vlucht. Nee bij Transavia behandelen ze iedereen gelijk (als vee).
Jessica Kraakman
op 19 februari 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2018
Ik heb nog geen 24 uur geleden geboekt. er werd niet aangegeven hoeveel handbagage ik mee mocht nemen en dat ik binnen 10 minuten moest boeken omdat prijzen dan niet gegarandeerd waren. Ik klik snel door, heb per ongeluk ruimbagage bijgeboekt. bel de volgende dag naar transavia, maar die kan niks voor mij doen. je kan alleen meer geld uitgeven maar niet geld terugkrijgen. betalingen die eenmaal gedaan worden, worden niet meer teruggestort. Service doet Transavia niet aan. echt de grootste onzin die ik ooit heb meegemaakt van een bedrijf.
Nicky
op 2 februari 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2018
Op de terugvlucht naar Amsterdam stelde de stewardessen en zelfs de piloot mijn zusje gerust, omdat zij erg bang is om te vliegen. Ook tijdens de vlucht checkten ze of alles goed met haar ging. Daarnaast verplaatsten ze iemand die op tijd de trein moest halen, en zetten ze stelletjes die niet naast elkaar zaten, maar dit wel wilden, naast elkaar. Allemaal kleine dingen, die weinig moeite kosten, maar ze namen het wel, echt top!
Kees Steenhoven
op 2 februari 2018
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2018
Vertrek uit Egypte, opgehaald 16.00 uur vanaf hotel.
aankomst vliegveld waar we buiten in de rij stonden, 4keer(vier) volledige check van handbagage en daardoor de 2 uur nodig hadden om te boarden.
In het vliegtuig eindelijk wat eten dachten we ook al stelt dat normaal al helemaal niets voor. Toen de trolley eindelijk bij ons was en ik vertelde dat ik diabetes heb en daardoor graag iets stevigs (sandwiches) wilde eten kreeg ik te horen dat er niets meer was ...maar deze slimme serveerster wilde me wel wat stroopwafels verkopen !! tja verder kon ze niets doen en zeker niet bedenken.
Een vlucht die tijdens etenstijd ,5.5 uur, vliegt zonder te eten aan board..je verzint het niet. Tja waar is de tijd gebleven dat een stewardess charmant en vooral slim moest zijn.
M. de Lange
op 24 januari 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2017
Zeer tevreden maar die nieuwe broodjes.....
Margit
op 23 januari 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2017
Als je met Transavia vliegt, staan er geen stewardessen om te checken of je je handbagage op de juiste plek neerlegt.
Bijv. Als mensen als eerste binnenkomen, droppen ze hun koffertje meteen in het begin, terwijl ze achterin hun plek hebben. Waardoor wij, stoel nr. 5, helemaal achterin ons koffertje plaatsen. Dus als je geland bent, wachten tot iedereen eruit is, zodat jij dan eindelijk je bagage kunt pakken. Dit is niet de eerste keer dat dit ons gebeurd is. Vueling heeft dit veel beter in de hand.
Koorndijk
op 10 januari 2018
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2017
Je moet zelf erachter komen welke vertrekhal je moet aanmelden in Dubai is het niet even verder lopen als op schipol, je krijgt geen mail of iets dat je herinnerd waar hoelaat of wanneer je moet melden. Dus sta je in hal 1 op Dubai omdat daar alle int vluchten vertrekken.
De vlucht duurde in tot 9 uur met tussen stop op Burgas voor tanken. Niet eens een flesje water kan er van af bij transavia alles moet je kopen. Voor zo een lange vlucht verwacht je toch een beetje water minimaal. Het vliegtuig is niet gebouwd voor zo'nlange tijd zitten het was zeer oncomfortabel na 4 uur.
Ik reis vaker met transavia in Europa dat zijn prima vluchten ik denk dat Dubai een km te ver is voor transavia.