J Koster
op 26 november 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2019
De reis opzich was prima maar owee als er, in ons geval, iemand niet meegaat en, zoals belooft wordt, jij je luchthavenbelasting terug wilt krijgen. Ik ben nu 14 WEKEN BEZIG om dit geld dus terug te ontvangen. Wat een aanfluiting is de kla(ch)ntenservice! Zeer Zeer slecht!!!!!!!!!!!
Tanstef
op 26 november 2019
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: november 2019
Onze Handbagage, van juiste afmeting, kon niet meer in bestemde ruimtes omdat die volgepropt was met winterjassen en bagage van allerlei afwijkende afmeting. Erg onvriendelijke stewardess die zei dat wij snel onze handbagage achter in vliegtuig moesten zetten want door ONS moest ruim weer open om bagage erin te zetten. Altijd erg vriendelijk personeel maar deze dame was niet transavia waardig door meerder opmerkingen van haar en niet klantvriendelijk naar de klanten.
Achmed
op 23 november 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2019
Zeer slecht. Transavia is mijn koffers kwijtgeraakt en weigert verantwoording hiervoor, omdat ik geen bonnetje kan overleggen! Ik heb hen nog nota bene uitgelegd dat het gaat om spullen voor mijn bruiloft. Schandalig!! Ik adviseer iedereen niet met deze luchtvaartmaatschappij te reizen!
Gerd
op 18 november 2019
bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019
Alles in orde behalve de dame van de incheck die mijn handbagage weigerde mee in het vliegtuig te nemen. Mijn medicatie en dure fotoapparatuur zat er in . Die vrouw was heel degoutant . Ik ben chronisch pijnpatient en kan niet zonder medicatie .
Louis Rojas
op 18 november 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2019
Verschrikkelijk !!! Ik mocht twee kleine vogels (5x12 cm) niet meenemen. Dat zijn voor hun géén huisdieren. Huisdieren zijn voor de medewerkers van transavia alleen katten en honden.
Helaas ! Nooit meer met transavia.
Peter
op 12 november 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019
Mijn terugvlucht HV5466 van Verona naar Amsterdam (Schiphol) op 28/05/2019 werd kort daarvoor geannuleerd.
Dat dit een uiterst vervelend effect heeft is evident.
Weer een huurauto regelen op de luchthaven (wat echt lastig bleek te zijn). Weer een hotelovernachting regelen, tijdsverlies, andere vlucht regelen, afzeggen zakelijke evenals privéafspraken, etc..
Dat dit kosten met zich meebrengt zal een ieder weldenkend mens begrijpen.
Maar Transavia heeft zo haar eigen kijk op dit soort zaken.
Merkwaardig is het dat Transavia onderscheidt maakt tussen het wel vergoeden van een overnachtingen en maaltijden, en het niet vergoeden van een huurauto.
Communicatie (per mail) hierover met het Service Centre is een niet klantgerichte ervaring. Het duurt maanden, het vereist telefoontjes, maar ook mailverkeer om de kwestie ‘levendig’ te houden.
Bij navraag in relatie tot de wel toegekende vergoedingen, wordt letterlijk met dezelfde tekst gereageerd als aanvankelijk. Dit leidt tot geen verheldering of begrip, maar eerder tot ergernis en je niet serieus genomen voelen als klant.
Het argument van Transavia om een huurauto niet te vergoeden is dat dit gevolgschade betreft.
Wat mij betreft is alles het gevolg van de annulering van de vlucht. Iets wat niet veroorzaakt is door mijn nalatigheid.
Eerder heb ik al nare ervaringen gehad met deze maatschappij. En ook in mijn vriendenkring hoor ik vervelende berichten. (zoek raken bagage en het vergoeden hiervan).
Nee, Transavia is voor mij een maatschappij die allerminst uitblinkt in klantvriendelijkheid.
Zie het als een echte prijsvechter met maar één doel.
Ik ken low-budget maatschappijen die wel klantgericht handelen.
Als ik keuze heb mijd ik beslist deze maatschappij.
Petra
op 8 november 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2019
Op de terugreis is Transavia ons vergeten mee te nemen terwijl wij voor de gate stonden te wachten. Het personeel weigerde ons naar het vliegtuig te brengen en sommeerde ons weg te gaan, na bedreigt te zijn door het personeel zijn wij weg gegaan. Wij moesten een hotel zoeken en een vlucht naar Nederland regelen, Transavia liet het geheel afweten...totale extra kosten €250 per persoon.
Thuis gekomen direct een klacht ingediend (wij waren niet de enige die vergeten waren....het was een groepje van 10 personen), dit moest volgens de medewerker als groep worden ingediend. De claim is eerst zoek geraakt. Na zelf gebeld te hebben kreeg ik te horen dat het allemaal onze eigen schuld was. Uiteraard hierop gereageerd waarna ik alleen een voucher kon krijgen van € 100, met mijn mede gedupeerden was geen rekening gehouden, die hadden zelf geen claim ingediend 😳.
Ik heb sterk de indruk dat de klacht niet behandeld en bekeken is en op deze manier zou het goed moeten zijn.....
Dus transavi(j)a, is TRANSAVINEE
De Nef
op 5 november 2019
bestemming: Cyprus / Larnaca, reisperiode: oktober 2019
TAALGEBRUIK: Tijdens 2 recente vluchten werden de veiligheidsdemo's slechts in het Engels gegeven terwijl de meerderheid der passagiers uit NL/B kwam; desgevraagd aan de "dames" antwoorden als: geen tijd voor Nederlandse versie, iedereen spreekt toch Engels(???), de tekst is onbelangrijk,, en..dient u maar klacht in, wij worden niet gehoord. Maar als iedereen toch Engels spreekt: waarom alle verkooppraatjes toch eerst in het Nederlands: drankjes/broodjes/geschenken/Transavia reizenfolder ...ja: dat is handel !
Veiligheidsuitleg zou toch het allerbelangrijkste moeten zijn....maar aan die uitleg verdient Tr. niets! Schande...
Tamara Spierings
op 30 oktober 2019
bestemming: , reisperiode: november 2019
Ik heb 3x geprobeerd een vlucht te boeken. Telkens kreeg ik een foutmelding. Uiteindelijk klantenservice gebeld. Deze stuurde een betaallink. Zou met 30min werken. Niet dus! Na een uur gebeld dat ik aan het werk moest en dus niet de mogelijkheid had te betalen. Gevraagd of ze de link iets konden verlengen. Niet dus. 5min na het verlopen had ik de mogelijkheid. Meteen teruggebeld. Helaas niks meer aan te doen. Ik moest opnieuw boeken. Maar inmiddels waren de prijzen enorm gestegen. Belachelijk!!
W. Lubbinge
op 25 oktober 2019
bestemming: Spanje / Playa del ingles, reisperiode: oktober 2019
Kortom een verschrikkelijke vlucht. Ja je kreeg een stoel maar de functie die een stoel normaliter moet hebben hadden ze niet. Je kon er niet op zitten. Dan weer vertraging op vertraging, zoals wij altijd meemaken met Transvertragia. Laten ze je een uur op Schiphol staan in dat benauwde toestel. Wat een ramp. Conclusie: Nooit meer Transavia
Sylvia
op 22 oktober 2019
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: oktober 2018
Transavia moet beter controleren op grootte en aantal van de handbagage. Wanneer je als laatste aan boord gaat, kun je doodleuk je handbagage inleveren voor ruimbagage terwijl je je keurig aan de voorschriften hebt gehouden en anderen met veel te grote koffers en extra tassen wel door mogen omdat ze eerder boarden. Mijn advies: vooral dringen bij het boarden, anders kun je je bagage inleveren. Dat is blijkbaar hoe het werk bij transavia. Ze hebben een systeem bedacht met groene en rode labels, maar dat gebruiken ze niet. Transavia: houd je aan je eigen regels!
Maria
op 21 oktober 2019
bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: juli 2019
Op vlucht HV 6464 op maandag 22 juli vanuit Mykonos naar Amsterdam schandalig bejegend door purser in bijzijn van een stewardess. Ruim van te voren geprobeerd stoel met extra beenruimte te boeken voor dochter van 1.87 m met recent uitgevoerde knieoperatie. Zij kon niet op een normale stoel zitten. Was tot op de dag van terugvlucht niet gelukt. In het vliegtuig bleken passagiers van 2 stoelen met extra beenruimte niet mee te vliegen. Purser situatie van mijn dochter uitgelegd, met het verzoek of mijn dochter van een van deze stoelen gebruik kon maken, maar ze koos er voor 2 jonge mensen, die naast hun vrienden wilde zitten, de vrij gebleven stoelen met beenruimte te geven. Ik begreep dit niet en liet haar dit rustig en kalm weten, maar ze begon heel luid en duidelijk kenbaar te maken dat ze niet gediend was van 'mijn attitude' en dat het voor mijn dochter een prima oplossing was om (scheef) op een lege rij te gaan zitten. Ze reageerde buiten proportie, waar eerste 7 rijen van konden 'meegenieten'. Zowel passagiers als stewardess leken met stomheid geslagen. Heb het er daar bij gelaten en een klacht ingediend. Reactie: wij kunnen niets voor u doen, maar raden u aan om voortaan bij het boeken van uw vlucht stoelen met extra beenruimte te boeken?!? In de klacht stond al aangegeven dat ik dat dus vanaf boeking t/m de dag van de terugvlucht had geprobeerd. Vliegtuig was helaas ook erg vies, overal lag afval tussen de stoelen. Mogelijk ook onervaren piloot die verticaal opsteeg en met een harde klap landde, ondanks het rustige weer. We hebben al heel veel gevlogen, maar, gelukkig, nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Transavia laten we voortaan links liggen. Transavia gaat de concurrentie met chartermaatschappijen als TUI echt verliezen, wat een wereld van verschil! TUI een 10, Transavia een 1.
Vejselovic
op 17 oktober 2019
bestemming: Servië / Belgrado, reisperiode: september 2018
Ik heb 3 uur vertraging gehad, 3 uur bekneld gezetten met 70 mensen in een klein ruimte. 3 uur in onzekerheid gezetten. Achteraf zegt transavia dood leuk het was geen 3 uur maar 2 uur en 9 min. Ik raad al mijn familie en vrienden om met transavia te vliegen. Nooit meer met transavia!
André
op 15 oktober 2019
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: september 2019
Transavia heeft zichzelf verlaagd tot immorele zakelijke chantage. Als een echtpaar samen een vlucht boekt trekt het boekingssysteem de partners bewust uit elkaar naar gescheiden stoelen. Pas als extra wordt betaald mogen de partners weer naast elkaar zitten zoals vroeger normaal was. Verder is al bekend dat een stadsbus meer zitruimte biedt en dat een cafetaria op de hoek beter eten biedt dan de snackkar in de lucht.
Sam
op 15 oktober 2019
bestemming: Frankrijk / Sanary Sur Mer, reisperiode: september 2018
Op 7 september j.l. vlogen mijn partner en ik naar Toulon (FR) voor een vakantie. Door een defect aan de bagageband op Rotterdam Airport kwamen er van de gemiddeld 100 passagiers, maar 5 koffers aan. De hele nasleep hiervan werd een drama.
Met ruim 90 mensen stonden wij in een rij te wachten bij de servicebalie op Toulon om een PIR-formulier in te vullen voor onze vermiste bagage. Wij moesten tot in de detail aangeven hoe onze koffer eruit zag en al onze gegevens opschrijven. Door het gebrek aan capaciteit van het vliegveld kreeg ongeveer de helft van de passagiers een blanco a4 in de handen gedrukt. Het personeel zou dit invullen en wij zouden een mail ontvangen. Wij ontvingen nooit een mail, maar werden wel de volgende dag gebeld dat onze bagage gearriveerd was.
Wij konden kiezen: of we halen de bagage zelf op, of we laten het bezorgen en dan komt het 3 dagen later (het was een zondag). Gezien mijn belangrijke astma medicatie, kozen wij ervoor op eigen kosten de bagage op te halen. Dat Transavia dit niet wilde betalen namen wij voor lief, ook al waren wij het er totaal niet mee eens. Door hun fout en service waren wij namelijk al een dag van onze vakantie kwijt aan dingen regelen, kopen en het ophalen van onze koffers en hadden wij onnodige kosten.
Naast de kosten voor het ophalen van de bagage hebben wij kosten gemaakt voor toiletartikelen (deodorant, tandenborstel etc.) en ondergoed. Wij hebben geen gekke uitgaven gedaan en het bedrag was niet eens heel hoog (€50,-). Dan kan je denken waar maak je je dan druk om? Dit is een principe kwestie geworden.
Van letterlijk 7 keer van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, 4 uur van mijn leven kwijt te zijn aan dit gedoe, krijg ik te horen via een klantenservice medewerker (die overigens wel vriendelijk was) dat de afdeling claim even kwam vertellen dat er GEEN enkele registratie is dat onze koffers later zijn aangekomen en dus geen bewijs. Dit terwijl er 90 andere gedupeerden zijn, zij zelf onze koffers op het vliegtuig hebben meegestuurd de dag erna (DIT MOET GEREGISTREERD WORDEN). Mijn toenmalig contact al de dag zelf. Het systeem van Toulon Airport et cetera.
Dat Transavia de consument op zo'n manier behandeld is echt belachelijk. Het is dat zij gefinancierd worden door de overheid, anders zou dit bedrijf allang failliet zijn.
Judith
op 14 oktober 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2019
Wat een vreselijke vlucht! Beenruimte 0, smerige stoelen en tafeltjes. Ik wilde graag nog wat drinken maar er was geen sprake van dat ik dat kreeg. Ik moest maar wachten op de volgende ronde. De tosti was echt kei en kei hard, alleen 2 cm in het midden was te doen. Net voor vertrek stond er een hondje in de brandende zon in zijn mini bench te wachten om op de lopende band getild te worden. Dit duurde zeker 20 minuten, hijgend en jankend, zo zielig! Nadat meerdere passagiers dit vanaf hun stoelen zagen en er wat van zeiden ging et uiteindelijk een stewardess vragen of ze dat hondje in het ruim wilde plaatsen. Verder krijsende baby’s de hele vlucht. Een enorme snelle daling waardoor er mensen moesten overgeven en een enorme harde landing in Rotterdam terwijl het weer prima was. Al met al een rampvlucht! Ik zou zeggen, biedt naast die low budget vluchten met lage prijzen ook af en toe een vlucht aan met een stuk minder stoelen erin gepropt en zonder kleine kinderen. Heb ik veel geld voor over en met mij vele anderen. Ik ben al jaren uit de kleine kinderen en heb niks tegen kleine kindjes maar ik ga wel voor mijn rust op vakantie. Hier kom je met migraine aan op je bestemming en met migraine thuis. Er is ook volop keus in 18+ hotels, vliegmaatschappijen mogen van mij volgen!
Linda kroonen
op 13 oktober 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2018
Vandaag mij dochter van 9 jaar afgegeven bij transavia, ze vloog alleen van Rotterdam naar allicante Spanje onder begeleiding van de stewards en stewardessen van transavia. Ze heeft een topbegleiding genoten. Voor mij krijgt de maatschappij een dikke 10. Dank jullie wel voor de geweldige begeleiding. Ze heeft er enorm van genoten.
Cornelia
op 12 oktober 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2019
Ivm storing brandstofvoorziening geen vlucht op 24 juli/kregen geen informatie/geen service/koffers op grote hoop gedumpt/konden midden in de nacht terug naar huis/onsympathiek personeel/geen tegemoetkoming in al onze kosten, omdat we geen bonnen meer hebben/waardeloze maatschappij, ZONDER ENIGE SERVICE OF EMPATHIE. Maatschappij van “zoek het zelf uit!”.....
A.Walta
op 10 oktober 2019
bestemming: Griekenland / Hyrakilon, reisperiode: augustus 2019
De bagage was niet aangekomen op mijn vakantie bestemming en jawel voor vijf dagen zonder koffer mocht ik maar voor liefst 150 euro aan kleding en verzorging uitgeven.................
Paul Meijer
op 9 oktober 2019
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: oktober 2019
Ik heb een groepsreis voor 17 personen geregeld bij Transavia. Super goede ondersteuning en erg eenvoudig om te reserveren in vergelijking met andere pricefighters. Vlotte reacties op vragen en ook nog coulance toen een deelnemer wegens een hersenbloeding op het laatst toch niet mee kon. Niets dan lof voor de medewerkers van het reserveringsbureau.
Ac
op 6 oktober 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2019
Eigenlijk voornamelijk door een stewardess die me op geen enkele manier behulpzaam was en er samen met sommige passagiers lol had omdat ik een verkeerde stoel dacht te hebben gereserveerd. Ik had nummer A ipv nummer D. het was overzichtelijk genoeg voor haar dat er een misverstand was omdat op die plek A een stoel vrij was.
Ze stond er met haar neus bovenop. Bovendien hadden die medepassagiers die naast me zaten geen zin om die vrije!!! stoel op te geven, omdat ze dan zelf bij het raampje konden zitten met meer ruimte te bewegen e.d. Stomvervelend omdat ik betaald had voor die stoel.
DRP
op 4 oktober 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2019
Leuk hoor, om de mensen naar de niet-bestaande bagageband no. 14 te verwijzen. Dat is tekenend voor de platte sfeer die op deze vlucht van de low-service high-cost airline heerste. Het voelde als de lange afstandsbus naar Albufeira.
Lydia
op 26 september 2019
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2019
Ik had online ingecheckt. Had enkel handbagage en wilde met mijn boardingpass naar de gate. Werd tegengehouden. Ik moest in de zeer lange rij aansluiten bij de mensen die niet ingecheckt waren. Nieuw beleid kreeg ik te horen: handbagage moet gewogen worden. Dat handbagage gewogen wordt stond op de website maar niet dat je gewoon aan moet sluiten bij de rij mensen die niet ingecheckt zijn. Na lang wachten was ik eindelijk aan de beurt en werd mijn handbagage, van ruim onder de toegestane 10 kg, gewogen en kon ik mijn vlucht nog net halen. ONLINE INCHECKEN IS DUS VOLSTREKT ZINLOOS BIJ TRANSAVIA.
Marianne
op 21 september 2019
bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: september 2019
Stoelen geboekt en betaald maar bij incheck andere stoelen gekregen dan waarvoor we hadden betaald
Conny(Adriana)Speet
op 17 september 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2019
Transavia liet hulphonden achter van gehandicapte reizigers en weigerde op wat voor manier dan ook om mee te helpen aan de Dierenslachtoffers bij de rampzalige overstromingen in Alicante!!
Dagmar
op 13 september 2019
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019
Vriendelijk personeel, maar:
- Vieze tafeltjes
- Smerige instructiekaarten
- afgetrapte tijdschriften
- Smerige achterkanten van de stoelen
Daarnaast vlogen we om 11 uur Griekse tijd (12 uur Nederlandse tijd), dus iedereen wilde lunchen aan boord. De meesten namen een broodje, waardoor de laatste mensen geen enkel soort broodje konden krijgen. Alleen een tosti van het meest goedkope brood.
Tweede ronde afval ophalen kwam pas heel laat, waardoor iedereen met afval lange poos bleef zitten.
Mariska
op 10 september 2019
bestemming: Nederland / St. willebrord, reisperiode: september 2019
Cabinepersoneel begon 45 min te laat aan hun eet en drink rondje.
Toen ik vroeg om te bestellen werd ik afgesnauwd en moest maar geduld hebben. Hierna werd er 3x gezegd ik loop niet weg, hen geduld.
Dit terwijl ze nog niet aan de ronde waren begonnen.
Mijn geduld raakte op.
Cabinepersoneel zat de gehele reis met de gordijntjes dicht. Waren erg luidruchtig aan het kletsen en lachen. Stoorde mij hier erg aan.
Ulla van Laar
op 5 september 2019
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: september 2018
Piloten, stewards/stewardessen zijn professioneel en over het algemeen erg behulpzaam. ik kan mij voorstellen dat zij af en toe even uit de plooi schieten bij extreme drukte en gemekker van passagiers... Transavia vind ik op zich een prima maatschappij (voor zover ik van buitenaf kan beoordelen). Wij vliegen al zo'n kleine twee jaar 4 keer per maand op en neer naar Nice (woon/werk) en wat opvalt is dat in 80% van de vluchten vertraging optreedt. Elke keer weer wat anders; vanavond op de run vlak voor het opstijgen - na reeds een uur vertraging - werd het toestel teruggeroepen vanwege een logistiek probleem. Al met al 1,5 uur vertraging. Zomaar een voorbeeld. omdat de vertragingen eerder regel dan uitzondering zijn is dit behoorlijk gaan irriteren. Ik denk dat de luchtvaart in het algemeen de gehele logistiek etc. eens goed moet evalueren en maatregelen moet nemen. Het lijkt of het steeds erger wordt en tegelijk als "normaal" beschouwd wordt. Ergerlijk voor zowel passagiers als personeel (lijkt mij). Een vertraging staat niet op zichzelf; er zijn veelal gevolgen aan verbonden die onzichtbaar zijn, zoals het te laat bezorgen van medicijnen, te laat voor het aanwezig zijn bij een overlijden, geen verbinding met OV, het missen van een afspraak, nou ja noem maar op. Zolang dat maar niet als "normaal" beschouwd gaat worden..
Ik hoor critici denken:" dan neem je toch (vooraf) maatregelen of bedenk je alternatieven"! Ja, vaak lukt dat, soms geheel niet. Zolang het maar niet standaard wordt..
Maria
op 31 augustus 2019
bestemming: Turkije / Konaktepe, reisperiode: augustus 2019
Gereserveerde betaalde stoelen niet gekregen , behandeling stewardess zij bedreigde mij met uitzetting
JAN Brouwers
op 22 augustus 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2018
Mijn vrouw en ik zijn samen met ons zoontje van 2 jaar van Alicante naar Eindhoven gereisd. Bij de check-in werd ons tot onze verbazing gemeld dat ons zoontje volledig alleen zat. We hadden plaatsen op rij 1, 6 en 16. M.a.w. een kindje van 2 jaar, dat nog een pamper draagt, een tutje heeft en op het punt staat een flesje te drinken, hadden ze helemaal alleen gezet. Dit in een totaal vreemde omgeving met onbekende mensen in een vliegtuig. Goed voor een trauma, inderdaad. We gingen ervan uit dat Transavia toch een minimum aan gezond verstand heeft en minstens 1 van de ouders bij ons kind zou zetten. Dit was dus niet het geval. Blijkbaar hadden we ergens iets moeten bijboeken of reserveren maar hier heeft niemand ons attent op gemaakt. We hebben letterlijk bijna moeten smeken aan de stewardessen om te mogen wisselen met passagiers. Zij wilden doodleuk opstijgen 'en het in de lucht regelen'. Totaal onrealistisch dat je een kind van 2 j volledig alleen laat in die omgeving. Dit is werkelijk goed voor een trauma. Het toont aan dat ze alleen maar oog hebben voor het commerciële. Ze hebben meer moeite gedaan om parfum te verkopen dan om ons gerust te stellen en te helpen. Na lang aandringen zat uiteindelijk de mama naast ons zoontje. Tot op dat punt was het 1 stressmoment. Nooit van mijn leven nog deze maatschappij. Schandalig.
Bergeman
op 18 augustus 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2019
Op 4 juli is mijn vrouw overleden en wij hadden een vliegticket voor 22 augustus geboekt heb gebeld met transavia en ik kon wel annuleren maar kreeg alleen het geld van mijn vrouw terug gevraagd waarom dat van mij ook niet U heeft toch een annulering verzekering en U kunt nog gaan nou als dat het beleid is van transavia en van de mentaliteit van deze vliegtuigmaatschappij dan moet men zich diep en heel diep schamen dat er voor zoiets geen uitzondering gemaakt kan worden maar wel mijn stoel weer gewoon in de verkoop doen dus die stoel is een dure stoel en zo maakt transavia winst en zo worden de verzekering steeds duurder
Wannes
op 16 augustus 2019
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019
Prima verlopen. Vriendelijk personeel. Niets op aan te merken
Danielle
op 14 augustus 2019
bestemming: Italië / Verona, reisperiode: september 2019
Je betaald 688 euro voor een reis online geboekt. Vervolgens maak je een foutje ipv wijziging heb ik per ongeluk geannuleerd. Direct gebeld dat het niet goed was. Was geen probleem zou terug gedraaid worden. 5 minuten later blijken hun een foutje te hebben gemaakt en kan het schijnbaar niet veranderd worden en ben je je geld kwijt. Maar als service willen ze je wel helpen om een nieuwe boeking te maken. En kan je eventueel wel 100 euro korting krijgen om vervolgens dezelfde stoelen weer opnieuw te betalen. Voor ons nooit meer transavia
Lise-Lotte Geutjes
op 10 augustus 2019
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2019
Transavia was onze eerste vliegtuigmaatschappij waarmee wij vliegen samen met onze dreumes van 1.5 jaar oud.
Ik had me van tevoren echt geen illusies gemaakt dat vliegen met een kleintje makkelijk en geweldig zou zijn, maar ik had wel iets meer vriendelijkheid en service verwacht van Transavia.
Zo hadden wij op de heenweg een plek met extra beenruimte gereserveerd voor onze dreumes, maar omdat er al een andere baby zat (?) moesten wij verkassen. We kregen geen voorrang in de lange boarding rij, er kon geen water worden opgewarmd en er werd zowel op de heen-als terugweg geïrriteerd gereageerd toen we de babyriem niet direct vastkregen.
Voor ons geen Transavia meer met kleine kinderen.
Sander
op 8 augustus 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019
Voor ons nooit meer Transavia en Schiphol. Ze hanteerden op 20 mei 2019 slechts 1 incheckbalie voor ALLE Transavia vluchten, waar normaal gesproken iedere vlucht zijn eigen incheckbalie heeft. Onbegrijpelijk, want we stonden dus ook te wachten tussen reizigers van andere Transavia vluchten die pas veel later vlogen. Ook de chaos na het inchecken kan echt niet: slechts 1 smalle enorme rij direct na de incheckbalie richting de douane. Wat ook enorm fijn is, is dat er geen rekening wordt gehouden met gezinnen met baby's en buggy's, daar waar we bij de meeste andere vliegvelden invaliden en gezinnen met babies een eigen gangpad naar de douane hebben). Daarbij hadden niet alleen wij haast, mede-reizigers hebben tijdens deze verdrukking (want dat was het) totaal geen oog voor anderen, waardoor ze nog net niet bij onze baby op schoot zaten in de buggy, en wij voor geen meter opschoten.
Na een kwartier met extra veel aandacht te zijn onderzocht bij de douane (stel je voor dat je iets meesmokkelt in de zeer verdachte voeding van je baby) zien we op een bord staan dat onze gate over 7 minuten sluit. Met een beetje ren en vliegwerk waren we daar binnen 5 minuten, maar de laatste bus reed vreemd genoeg net voor onze neus weg. Eenmaal bij de bagagehal zagen we vreemd genoeg dat er nog veel meer lotgenoten een Transavia vlucht hebben gemist tijdens deze chaos op Schiphol.
Kortom, onze reis hebben we omgeboekt en een klacht ingediend.
We moesten 6 weken wachten op een reactie, maar ze lezen je verhaal nauwelijks en in aanmerking voor een financiële compensatie (of een deel) kom je uiteraard al helemaal niet. Schijnbaar ben je slechts een nummer bij de Transavia. Chapeau!
Jan Van Roey
op 4 augustus 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2019
Terugvlucht met jet Time i.p.v. Transavia . Op tijd , vriendelijk personeel , nieuw toestel m.a.w. Een vakantie afgesloten zonder stress . Een bijzonder goeie keuze van maatschappij
Merci 👍
Marja
op 3 augustus 2019
bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: juli 2019
Heenvlucht met Transavia en maar een half uurtje vertraging.Verder prima vlucht met vriendelijk cabinepersoneel.
Lisci
op 28 juli 2019
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019
Slechte ervaring met Transavia, zowel heen als terug Schiphol-Las Palma. Deze maatschappij is absoluut niet gericht op gezinnen met jonge kinderen. Op de heenweg onduidelijk beleid omtrent de kinderwagen. Van de incheck balie mochten we de kinderwagen mee tot aan het vliegtuig. Bij het vliegtuig beschuldigde een zeer onvriendelijke dame ons de kinderwagen gewoon mee te hebben genomen zonder aan te melden. Dit terwijl er gewoon een lange aanzat. Terug 2 zeer onvriendelijke stewardessen die meerdere keren lieten blijken het maar lastig te vinden dat er jonge kinderen aam boord zijn. Ik jet verleden met oa Ryanair en EasyJet gevlogen, daar nooit dit onwelkome gevoel gekregen. Voor ons geen Transavia meer.
Yme van Dijk
op 25 juli 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019
Vlucht geannuleerd door brandstof probleem. Kan Transavia niets aan doen, maar de afhandeling was schofterig. De service medewerker was een lompe onbeschofte bijdehandte man, die alles afschoof, geen enkele empathie toonde, en over onze achtergebleven bagage aangaf dat het niet zijn probleem was of dat van Transavia. Ik vindt dit echt niet normaal. Gisteren op Schiphol was Transavia ook nergens te bekennen op Schiphol om enige hulp of assistentie te verlenen. KLM heeft zo goed als mogelijk geprobeerd te helpen, maar Transavia gaf niet thuis...
Linda den Haag
op 19 juli 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019
Omdat er een toestel wissel was Miami Air ipv Transavia geen gereserveerde stoelen, terugreis het zelfde werk. Ben nu al bijna twee maanden bezig mijn 78 euro terug te krijgen. Wat een verschrikkelijke maatschappij. Vlieg a,s weer met ze helaas ook weer Spanje. Heb nu al 4 verschillende boekingsbevestigingen met allemaal andere informatie. Zal mij benieuwen waar we komen te zitten. Weer betaald voor ruimere stoelen maar weet nu al dat het op de heenweg niet gaat gebeuren. Zodra wij met een andere maatschappij kunnen vliegen naar Malaga want dat is onze bestemming en we willen altijd vanaf Rotterdam vliegen. Nooit meer Transavia.
M. Van het Veldt
op 17 juli 2019
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juli 2019
Onprettige ervaring met Transavia. Verkeerde bagage geladen in het ruim en daarover kregen wij een bericht door twintig minuten nadat we hoorden te vertrekken. Hierna moesten wij nog een uur en 20 minuten wachten voordat wij konden vertrekken. In die tijd kregen wij geen voedsel en/of drinken. Daarnaast werd het erg warm in het vliegtuig, dat wij niet mochten verlaten in de tussentijd. Ook het toilet was niet bereikbaar. Het personeel vroeg ons om tegen de hitte de luiken van de ramen te sluiten. Dit had uiteraard weinig tot geen nut. Geen kosten werden vergoed en ook geen tegoedbon of dergelijke. Kleine kinderen raakten van slag en de crew verzocht de ouders ze stil te houden. Dit is uiteraard belachelijk als kinderen zo jong als één jaar geen voedsel krijgen. Daarnaast moet je dan geen wanhopige ouders verzoeken om hun kinderen stil te houden. Overall een slechte en onbeleefde ervaring en zal geen gebruik meer maken van deze vliegtuigmaatschappij.
PIPI
op 13 juli 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2018
In 1 woord waardeloos. Nooit meer met deze maatschappij. Ze kunnen net zo goed niemand bij de klantenservice neerzetten want er word toch niks met je klacht gedaan
Wilma
op 8 juli 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2019
Na aankomst op de luchthaven in Turkije misten wij 1 koffer. De koffer kwam pas na 2 dagen op de bestemming aan. Wij hebben een klacht ingediend over de gemaakte uitgaven.
Na vele telefoontjes en berichten naar Transavia al sinds 21 mei nog niets vernomen. NOOIT MEER MET TRANSAVIA
Maria Lemmens
op 5 juli 2019
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: maart 2019
Op 04-03-2019 vlucht HV5355 geboekt. Eindhoven-Faro retour. Op deze vlucht heb ik een Ice-Watch gekocht die bij aankomst in Faro niet bleek te werken. Door opname in het ziekenhuis hebben wij de vlucht terug van 18-4 moeten canselen. Op 29-04 zijn wij retour gevlogen, vlucht HV 6608. In dit toestel heb ik geprobeerd de Ice-Watch te ruilen of mijn geld ( € 79,00) terug te krijgen. Dit was niet mogelijk. Purser heeft een hand geschreven briefje meegegeven.Op 5-04 bericht gestuurd via e-mail aan Transavia met mijn vraag om restitutie. Dezelfde dag bericht retour met de vraag om het horloge op te sturen naar Customer Care/inflight. Bij verdere vragen kon ik gebruik maken van een replay op deze mail. E-mail werd geweigerd. Daarna heb ik 01-07 gebeld met Transavia Purchases Receipt. Een oplossing wordt niet aangedragen. Ik kan contact opnemen met www.transavia.com. Onder welk kopje? Hoe nu verder.
Peter Nuhn
op 4 juli 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019
Voor een begrafenis naar Nederland gevlogen zonder problemen. De terugvlucht via Rotterdam uren vertraagd en uiteindelijk geannuleerd. Compensatie een bon ter waarde van € 3,50 voor een drankje.
Dan begint de ellende en wordt je aan je lot overgelaten. Service Center onbereikbaar dus zelf maar nieuwe vlucht geboekt via Amsterdam (betalen natuurlijk), hotel en eten (betalen natuurlijk), taxi naar Amsterdam (betalen natuurlijk). 24 uur later ter plaatse.
Thuis gekomen direct via de mail wat vragen gesteld hoe nu verder met alle gemaakte extra kosten. Antwoord na 4 dagen: Wij vragen om uw geduld. In verband met grote drukte staat hier 6 tot 8 weken voor. Onze excuses en nog een fijne dag!
Hoe verzinnen ze het........en nog een fijne dag........schaam jullie Transavia!
Vanessa
op 2 juli 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2019
De vluchten met Transavia gaan altijd prima. Alles mooi op tijd en op de heenreis een hele gezellige co-piloot die graag aan het woord was ;). Personeel is vriendelijk en ik voel me altijd erg veilig in de lucht.
Edel
op 1 juli 2019
bestemming: Spanje / Ibizs, reisperiode: juni 2019
Nooit een auto huren! Je boekt je betaald. Staat vervolgens in een vreemd land. En niemand helpt je. Bij 2e keer bellen met de vraag met wie je spreekt hangt men bij Transavia de tel op. Kennelijk voor bereid op gedupeerde
André
op 28 juni 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019
Mail ontvangen, vlucht is geannuleerd.
Daar zit je dan in Spanje, zoek het nu maar zelf uit. Totaal geen contact kunnen krijgen met transavia. Er word totaal niet aan de gestrande reizigers gedacht.
Voor mij geen transavia meer, maar moet nog wel naar huis :-(
Rudolphine Bischoff van Heemskerck
op 26 juni 2019
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: juni 2019
Perfecte Flightattendant , die heel alert reageerde nadat ik hete koffie over mijn mans broek gooide! Onmidellijk natte doekjes en een nieuwe cappuchino! Hij vloog pas een maand en was heel professioneel.
Andere crewleden ook beleefd, professioneel en vrolijk! Wat een openbaring! We vliegen wekelijks transavia en hebben ook wel anders meegemaakt!!
Maes
op 19 juni 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2018
Omdat we ons alleen veilig voelen in Transavia. Vliegen nooit met andere maatschappijen,dan gaan we gewoon niet.
M. Hoek
op 16 juni 2019
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2019
Geboekt en betaald voor nooduitgangstoelen (extra beenruimte) en doodleuk op een normale stoel neergezet, na twee maal bellen met de de Transavia "afzeikservice") ehh klantenservice gewoon doodleuk beweren dat er niet voor is betaald, uiteindelijk toegegeven dat er wel voor is betaald, maar ze niks meer konden doen........ waarom doe je dan een boeking en betaal je voor extra beenruimte?
Mihela
op 16 juni 2019
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juni 2019
We moesten de reis annuleren i.v.b. met privé omstandigheden. De meneer die ik aan de telefoon kreeg was super vriendelijk. We kunnen een andere bestemming uitkiezen op een latere datum zonder dat we het geld kwijt zijn. We hebben het wel 4 dagen van tevoren voor het vertrek geannuleerd.
Richie Snijtsheuvel
op 16 juni 2019
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2019
De mannelijke stuwardes van vlucht HV5395 07:30 uur vanaf Eindhoven was zeer onvriendelijk. Hij zei dat ik (als klant!) in de weg stond. Tegen mijn vriendin zei hij “Hallo Hallo, ik kom hier met heet water aan! Ook ging hij een toontje harder praten wanneer mensen aan het slapen zijn.
Tineke van Nek
op 9 juni 2019
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2019
Van mij geen recensie over een reis. Wel over een omboeking van een reis. Ik had voor mijn dochter en kleindochter een reis van Brazilië via Amsterdam naar Samos geboekt. 2 Dagen voor vertrek kreeg mijn dochter een prik van de tijgermug met als gevolg : dengue ! Een nare en pijnlijke tropische ziekte. Omdat haar baby van 8 maanden eerder aan dengue was overleden, grote paniek bij ons. Ik probeerde ook de vluchten om te boeken. Bij Transavia kreeg ik medewerker RICK aan de lijn. ‘Omboeken zou een kostbare zaak zijn.’ Dat maakte mij niet uit, ik wilde zó graag dochter en kleindochter naar Samos halen....... Rick zette me een paar keer in de wacht en regelde het zo, dat de reis omgeboekt werd, zonder kosten !
Wat een prachtig kadootje, nogmaals Rick, heel veel dank.....efgaristo para, para poli.
Caroline van Bergen
op 7 juni 2019
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2019
We worden krap ingeladen omdat het vliegtuig te laat landt, zitten we allemaal in het vliegtuig, krijgen we te horen dat we 1 uur in een benauwd vliegtuig dienen te zitten vanwege slottime🤮 vorige keer zaten we 1 uur in vliegtuig vanwege dat de bemanning er niet was. Niet fijn vliegen met TRANSAVIA
Rosie
op 6 juni 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2019
Ik geef ze zeker een 10. Ik ben erg angstig om te vliegen. Vanaf de eerste stap die ik in het vliegtuig zette werd ik direct professioneel opgevangen door de stewardessen. Zij hebben mij aan de piloten voorgesteld die overigens erg met mij inleefde en mij op mijn gemak stelden. Het hele team heeft mij veel vertrouwen gegeven. om te gaan vliegen Dat is het mooiste wat zij mij hebben gegeven. Ik ben Transavia erg dankbaar.
Kooiman
op 4 juni 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2019
Bij vertrek kregen we al te horen dat maar weinig bagage mee kwam vanwege problemen met de bagageband in Nice. Nu 5 dagen later nog steeds geen koffer. Er wordt aan gewerkt is het antwoord als je voor informatie belt. Ik vertrek over twee dagen weer. Zonder koffer??? Zal ik een vergoeding krijgen voor de gemaakte onkosten voor toiletartikelen en kleding?
Dani
op 1 juni 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019
Tot nu toe 3 keer met Transavia gevlogen en geen een keer geen vertraging gehad.
Dolf
op 1 juni 2019
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2018
2h57 minuten vertraging dus geen claim kunnen indienen. Transavia verschuilt zich achter operationele problemen maar volgens Flightradar24 vliegen zij vrijwel nooit op tijd naar Bari en terug.
Daarbij moest ik 43 euro betalen omdat ik door de vertraging de huurauto later moest ophalen. Transavia geeft niet thuis.
Terugweg wederom vertraging en passagiers staan hele nacht op Schiphol.
U bent gewaarschuwd!
Anne Marie Dekker
op 30 mei 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019
Moest met gebroken knie terug naar Nederland. Meer dan uitstekend opgevangen en begeleid door het cabine personeel. Zeer vriendelijk en begaan met de situatie. Verdienen een dikke vette pluim.
Anne
op 28 mei 2019
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018
3 uur voor vertrek van het vliegtuig een sms gekregen dat de vlucht gecancelled is, de eerst volgende vlucht vanuit NL ging pas 3 dagen later. De daarbij enorm onvriendelijke medewerkers die vonden dat we het zelf mochten uitzoeken, bedankt he!! De vakantie is nu met 3 dagen ingekort en moeten nu een claim indienen wat ook weer weken duurt.....
Peter Samson
op 25 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2018
Ik wil de crew van vlucht HV5086 vanuit Sevilla van 24-05-2019 10.55
Een groot compliment geven , ik had mijn telefoon in gate 6 per ongeluk laten liggen.Wij waren de laatste die instapte ,toen bemerkte ik dat de telefoon weg was ,stewardessen reageerde zeer snel, de deuren waren al dicht en toch kregen ze het voor elkaar om mijn telefoon op te halen, Super Transavia
Danny Lensen
op 23 mei 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019
Ik had een probleempje met het inchecken. Spellingsfout!. EEN telefoontje naar transavia en het was geregeld zonder extra kosten. SUPER. daar kunnen andere maatschappijen iets van leren. Bedankt Transavia
C de Jonge
op 20 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2018
Ik schrijf dit vanwege onze dochter. Ging met haar tante op vakantie en óp het vliegveld werd de reis geannuleerd. Zij heeft meerdere malen contact gehad met Service Centrum. Daarna nix meer gehoord. Nu heeft ze niks meer aan een vergoeding omdat ze overleden is. Bedankt Transavia!!!!
Witte
op 19 mei 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2019
Anderhalf uur vertraging.
Onvriendelijk personeel zowel heen als terugvlucht.
Floris
op 15 mei 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2018
Na 2 uren delay werd de vlucht toch geannuleerd..
Floor
op 11 mei 2019
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2019
Alleen maar vertraging en geen compensatie
Sander
op 1 mei 2019
bestemming: Finland / Helsinki, reisperiode: mei 2019
Onnodig handbagage inchecken en daarmee tijdverlies veroorzaken, terwijl de prijs voor het ticket niet onder doet voor KLM en Finnair. Daar mag de handbagage wel altijd mee, hoe vol de vlucht ook is. Slechte service, volgende keer weer gewoon met KLM of Finnair
Paul Hoonakker
op 27 april 2019
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2019
Vlucht was korter dan verwacht en de stewardessen waren zeer vriendelijk. Hun service houdt niet op buiten het vliegtuig. Toen we om 23:00 uur bij onze auto aankwamen op het parkeerterrein merkten we dat de accu leeg was. Na een paar keer geprobeerd de auto aan te duwen zagen we onze stewardess (Janine) naar haar auto lopen. We durfden het eigenlijk niet te vragen maar deden het toch, en vroegen haar of ze startkabels had. En die had ze! Na onze auto naar die van haar te hebben geduwd konden we in no-time onze auto starten en lekker naar huis rijden. Wij waren natuurlijk zeer blij met haar. Ze had naar haar lange dag werken net zo goed kunnen doen alsof ze geen kabels had en naar huis kunnen gaan, maar koos ervoor om ons te helpen.
Janine, en Transavia, bedankt! We vliegen graag nog een keertje met jullie.
N.B
op 18 april 2019
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2018
Vlucht vertrok op tijd voor zowel heen als terug reis. Personeel was vriendelijk. Piloot was super en maakte grapjes gedurende de vlucht en kwam met leuke weetjes tijdens de reis.
Wat ik werkelijk niet snap van mijn medelanders is dat mensen klagen over het ontbreken van een gratis kop koffie etc. Dit is een budget airline dus je betaald zelf voor je eten en drinken. Dat je handbagage wordt ingecheckt vanwege beperkte ruimte in de bagage vakken...wat maakt het uit! Gelukkig hebben wij in de talloze keren dat we met Transavia vlogen nog nooit een claim hoeven indienen want daar gaan de meeste gegronde klachten over.
Anoniem
op 17 april 2019
bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: september 2019
Bij het betalen van de reis per ongeluk de verkeerde bank aangeklikt. Bij het nogmaals boeken van exact dezelfde reis 1 minuut later moeten we ineens 10 Euro meer betalen. Wat een flutbedrijf.
Sabine Van Thuyne
op 14 april 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2019
Door een zeer slechte service van topparking, kwamen we nipt aan op Schiphol. We hadden nog 45 minuten om onze bagage te droppen. We waren reeds online ingechecked. We gingen onmiddellijk ten rade bij een stuard die ons gerust stelde en zei dat we gewoon moesten wachten, dat het snel gaat. Na 15 minuten zagen we de bui al hangen en gingen toch aan de balie poolshoogte halen. ‘ u bent te laat, dat is uw probleem.’ Onze voorstellen om te rennen, om onze bagage met een andere vlucht mee te geven etc...hielpen niet. Resultaat : 12 uur wachten op Schiphol, 2336 € moeten betalen om de vlucht om te boeken. En het waren al prijzige tickets. NOOIT meer Transavia ! Onvriendelijk tot en met en niet bereid om de klant te helpen. 8 lege stoelen op een vlucht, maar dat kan hen blijkbaar niet veel schelen.
JD
op 8 april 2019
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2018
Ik heb een aantal maanden geleden een vlucht geboekt bij Transavia voor mijn gezin. In januari kreeg ik per mail het bericht dat de vlucht, zonder reden, geannuleerd werd. We zouden binnen 24 uur gebeld worden om het op te lossen. Dit werd 4 dagen. We kregen de opties; vlucht eerder, vlucht later of geld terug. Ik heb aangegeven dat de opties eerder of latere vlucht geld zou gaan kosten omdat wij een huis en auto gehuurd hebben. Bij geld terug kost het ook geld omdat we dan, en nu veel later dan de eerdere boeking, een andere vlucht bij een andere maatschappij moeten boeken. Transavia stond niet open voor de argumenten dat wij als gezin ruim van te voren hebben geboekt en wij nu onnodig op kosten worden gejaagd. Uiteindelijk hebben we ons geld terug gevraagd, maar na maanden hebben we nog steeds niets ontvangen! Onlangs klantenservice gebeld en gaven aan dat het nog in behandeling is. Schandalig!!!
Thomas
op 27 maart 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2018
De website van Transavia functioneert erg slecht. Bij het online inchecken waren 3 stoelen met extra beenruimte vrij. Nadat ik 1 stoel selecteer zijn de andere 2 opeens bezet. Na een uur proberen heb ik maar 2 stoelen niet naast elkaar geboekt. Contact opgenomen met transavia via whatsapp of stoelen als nog omgeboekt konden worden. echter geen reactie terug ontvangen. Wel was Transavia enkele uren online op whatsapp. Dit is de reden dat ik een beoordeling schrijf
Rolf
op 24 maart 2019
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019
Helaas de trip moeten annuleren.
Dan zijn ze wettelijk verplicht de tax terug te geven, rekenen ze wel 10 euro administratiekosten.
De plaatsbespreking ben je ook kwijt 10 euro en de vlucht prijs kwijt.
Als je daar navraag naar doet beginnen ze gelijk met roepen, dat zijn de algemene voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan.
If je dat online kunt lezen 3 pagina's bepalingen.
Alsof je voor de lol annuleerde.
Die stoel hadden ze dus al weer verkocht, dus Transavia verrijkt zich over jouw ellende.
Dat voelt niet goed.
Rene Teeboom
op 1 maart 2019
bestemming: Nederland / Zaandam, reisperiode: maart 2019
Als je tickets boekt voor 6 personen en je bent klaar met namen en geboorte data en stoelen kiezen komt er te staan vlucht niet meer beschikbaar voor deze prijs en kan je helemaal opnieuw beginnen en voor duurder.
Nou dacht het niet Transavia schande!
Kitty
op 22 februari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019
Vliegtuig op 16-2-2019. Een word ‘smerig’ Toiletten, stoel , wand. Mensen lawerig. Ik heb redelijk veel gevlogen, maar dit was het ergste wat ik ooit heb mee gemaakt. Lange vluchten met transavia, niet doen. Simpel eten aan board en prijs verhouding,duur! Zal niet zo snel Transavia meer kiezen behalve een korte vlucht van 2 uur(en alleen als het niet anders kan) niet optijd vertrokken, geen en terug
Lambert Ravesteijn
op 20 februari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019
Veel te kleine toestel voor een zit van 7 uur zonder een drankje of entertainment nog nooit zo slecht gevlogen
Wouter en Cornelia
op 1 februari 2019
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: januari 2019
Zojuist voor het 6-de jaar met Transavia naar Madeira gevlogen. Dit keer hadden we extra beenruimte bijgeboekt, geweldig die ruimte. Alle 6 keer hebben we nooit problemen gehad met Transavia. Hun website werkt uitstekend en is eenvoudig. Online inchecken is heel eenvoudig en werkt gewoon goed. Het personeel aan boord is authentiek vriendelijk. De maaltijden aan boord moet je kopen, hetgeen normaal is voor een budget airline, maar de prijzen zijn redelijk. Er wordt je echt geen ‘poot uit getrokken’. De hele afhandeling op Schiphol en Madeira AirPort is voor ons altijd prima en zonder veel vertraging verlopen.
Peter
op 25 januari 2019
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2019
Moet je de data van een bestaande boeking veranderen? Weet waar je aan begint!! Volgens de site van Transavia is omboeken 'makkelijk en zo gebeurd'. Niets is echter minder waar. Na drie maal 15-20 minuten wachten bij de telefonische helpdesk hebben we het volgende moeten constateren:
A. Je krijgt geen cent van je eerdere boeking terug. B. Je moet een duurdere vlucht boeken. C. Je betaalt per persoon per vlucht e.50,- omboekingskosten. Met z'n tweeën kost je dat dus nog eens e.200,- extra.
Onze vlucht was eerder e.248,-. Nu betalen we e.736,-
Transavia, je doet zo een omboeking niet voor niks, er is een goede reden voor. Schande voor deze manier van afpersen!!!!!
Patrick
op 21 januari 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2019
Dit is toch wel te triest voor woorden dat je vrolijk 33 minuten lang een bandje te horen krijgt'' uw word zo spoedig mogelijk geholpen'' en dat na ruim een half uur gewoon de haak er op gaat.....heel slecht
Rob lute
op 18 januari 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2018
Ik had vliegangst (hoogte vrees etc ) maar goed ik heb het gedaan , de gezagvoerder en stewardessen stellen je op je gemak , nu alleen met Transavia gevlogen (dat blijf ik nu doen ) en ging perfect ..ze hebben er een klant bij voor het leven
Cristina damico
op 18 januari 2019
bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: januari 2019
Ben onderweg van malaga naar eindhoven, toen we geland waren hoorden we dat we in rotterdam waren zonder waarschuwing en zonder schade vergoeding of vervoer ze hadden gewoon een bus geregeld die ons naar eindhoven zou brengen geen sorry helemaal niks dus transavia doen we nooit meer
BenP
op 14 januari 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2019
Komen beloofde stoelreservering niet waar voor is betaald en maken je dan ook nog voor eensleugenaar als hierover een vraag stelt.
D. Beerens
op 6 januari 2019
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018
Ik vind het belachelijk dat je na het betalen van een behoorlijke som geld voor een vlucht van minstens 6 uur, nog voor alle bijkomende zaken bij mag betalen. Denk aan eten(ontbijt/lunch/diner), drinken(kan geen water/thee/frisdrank van af) tot het reserveren van een stoel. Daar komt not bij dat er geen entertainment systeem wordt aangeboden en het vliegtuig beschikte over de krapste zitplaatsen die ik in al mijn vliegervaringen heb meegemaakt. Ik zal niet snel meer voor deze vliegmaatschappij kiezen.
Moulay
op 20 december 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2018
Mijn koffer was helemaal kapotte bij terug reis naar Amsterdam , in Schiphol was mijn Koffer kapot , toen had ik een klacht ingediend , eerste reactie uw koffer wordt vergoed en later kreeg ik ander e-mail , jouw koffer wordt niet vergoed ,
Met ander word groot bedrijf = groot oplichters
Alice
op 17 december 2018
bestemming: Polen / Katowice, reisperiode: december 2018
Ik Will bedanken met jullie vliegen is altijd prerttig ik vlieg 5kier per jaar en maak niet uit of sneuw of mist jullie vliegen altijd heb ik nog noit gemakt dat jullie vlucht niet door Ga...... Heel aardige meiden goede maatschappij 👍altijd op tijd 🙂
Lp de koning
op 14 december 2018
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2018
Wegens ongemak 6 mnd geleden 1e rij in toestel geboekt . Tijdens online inchecken bleek dat vlucht overgezet was zonder berichtgeving . Nw stoelen reserveren 1dag voor vertrek. Rij 6 dus.
Slechte zaak dus.
Ed Vissers
op 28 november 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018
Hebben de gehele vlucht het steenkoud gehad, personeel doet niets er aan. Ga nooit meer met deze maatschappij die nog slechter is dan Ryan air
Ger
op 26 november 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018
Van 28-05-2018 t/m 20-06-2018 met Transavia naar Spanje. Omdat oppas voor de hond op laatste moment werd opgenomen in ziekenhuis moest hond mee. Relatief kort voor vertrek (+/- 4 dagen) moest dit nog geregeld worden.
€ 92,50 Betaald alleen was het me niet helemaal duidelijk waarvoor ik had betaald. Gebeld met Transavia. Lange wachttijd natuurlijk. Mij werd verzekerd dat er zowel voor de heen als terugreis een plaats voor de hond was gereserveerd. Op 20-06-2018, kort voor aanvang van de terugreis, bleek dus het tegendeel. Hond kon niet mee.
Vlucht moeten omzetten en ipv naar Rotterdam naar Amsterdam moeten vliegen. Extra kosten: € 172. Uren later thuis. Geen OV. Iemand uit bed moeten bellen. Bleek in het vliegtuig naast een invalide vrouw te zitten die niet kon opstaan. Geen toilet bezoek mogelijk dus. Die vrouw moet ook vliegen maar geef die dan een andere gerieflijker plaats.
Schriftelijke klacht ingediend. Wilde mijn geld terug. Na ruim een maand bericht "We kunnen uw bijlagen niet openen."
Nogmaals verzonden. 12 Oktober 2018. "U bent in het gelijk gesteld. Tussen 2 en 4 weken heeft u het geld op uw rekening."
Na 5 weken nog steeds geen geld. Weer gaan bellen. Wederom lange wachttijd uiteraard. "Wij hebben een foutje gemaakt meneer. Binnen twee weken hebt u het geld op uw rekening."
Nu, 26 november, ruim 5 maanden na mijn klacht, nog steeds geen geld op mijn rekening. Herken heel veel van de klachten hierboven.
Wat een zeer slechte organisatie zeg.
En dan nog: "Omdat u reist met een huisdier in de cabine heeft u de meest geschikte zitplaats." Nog nooit zo beroerd gezeten!
Denk er hard aan om 'Kassa'of (bijvoorbeeld) Alberto Stegeman te benaderen. Ben daar geen fan van maar Transavia slaat zich ten onrechte op de borst dat ze zo geweldig zijn.
Leonie Kalsbeek
op 19 november 2018
bestemming: Griekenland / Lindos, reisperiode: juli 2018
Op de terugreis 12 uren op het vliegveld staan wachten. Toen we eindelijk ingecheckt waren had de piloot de deur dicht gedaan en stonden we daar met ons zoontje..... en nu?
Toen nog 2 nachten op Rhodos door moeten brengen en dus veel extra kosten gemaakt omdat onze koffers wel weg waren. Op 1 augustus claim ingediend . Tot op heden nog niks vergoed gekregen. 4 maanden zijn we verder ! Ronduit schandalig!
Piet de Bruin
op 9 november 2018
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: oktober 2018
Een grove schande hoe Transavia klachten afhandelt.
Op 6 september heb ik een verzoek tot uitbetaling van taxikosten ingediend en tot op heden nog niets ontvangen FC 88220.
De kosten waren gemaakt omdat het vliegtuig i.pv. op Zestienhoven moest landen op Schiphol en wij zodoende een taxi naar ZH moesten nemen. Op 18 oktober (anderhalve maand later!!!!) kreeg ik van mevrouw Hasna van "klantenservice" een mailtje dat zij het bedrag aan mij had overgemaakt. Tot op heden, ondanks diverse telefoontjes nog steeds niets ontvangen. Te gek voor woorden en wat een slechte organisatie!!!!!! Op mijn (telefonische) vraag aan mevr. Rama van klantenservice om iemand te kunnen spreken die hier daadwerkelijk iets aan zou kunnen doen werd mij verteld dat dit niet mogelijk was. Zij vertelde mij tevens dat de betaling niet was doorgegaan omdat niet duidelijk was waar de kosten voor gemaakt waren, terwijl dit duidelijk in het contact formulier was omschreven. Nogmaals een belachelijke gang van zaken en niet getuigend van een goed lopende administratieve organisatie. Van mijn kant heb ik er alles aan gedaan om steeds zo snel mogelijk antwoord te geven op de door TA via e-mail gestelde vragen. Waar blijft de service en wanneer wordt nu eindelijk mijn geld gestort. Dit is toch zeker niet teveel gevraagd na ruim twee maanden????
Gaarne een reactie, u heeft mijn e-mail adres en mijn mobiele telefoonnummer.
Met vriendelijke groet,
P. de Bruin
Wim
op 5 november 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2018
We zouden de terugreis landen op Eindhoven. Agv vertraging kon er niet meer voor 24.00 u geland worden op vliegveld Eindhoven en werd er uitgeweken naar Schiphol . Vervoer v Schiphol naar Eindhoven moest ik zelf regelen. Met toestemming van Transavia taxi genomen, kosten € 336,—. Ben al bijna 3 maanden bezig om m’n geld terug te krijgen. Verschillende klachten ingediend.... totaal zinloos. Ongelofelijk trieste dienstverlening.
Vejselovic
op 5 november 2018
bestemming: Servië / Belgrado, reisperiode: november 2018
Waardeloos! Je kan niet online incheken!
De vlucht had 2 uur vertraging, totaal geen service.
Bert
op 26 oktober 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2018
Slechte klantenservice. Bij voorbereiding van een groepsreis (familie uitje) heb ik weken moeten wachten op een antwoord op een vraag. Als excuus werd aangevoerd dat het een drukke periode was (tip aan Transavia misschien wat meer mensen in huren). Ondertussen voor 14 man tickets geboekt en betaald en bagage bijgeboekt. Nu blijkt dat ik veel te veel bagage bijgeboekt heb voor een weekje vakantie en heb op 25 oktober 2018 gevraagd of e.e.a. gewijzigd kan worden. De reis staat gepland voor 27 december 2018.....het antwoord is ja dat kan maar we kunnen het geld niet restitueren......maar je kan stoelen boeken. Wat heb ik daaraan als ik alle stoelen die ik nodig heb afgeboekt hebt. Nou bedankt Transavia.......zouden ze ook gehoord hebben van klantvriendelijkheid. Ik erger me nu groen en geel aan Transavia.....ohh vandaar dat groen hun huisstijl is.
Marianne smulders
op 2 oktober 2018
bestemming: Tunesië / Djerba, reisperiode: september 2018
27 september 7 uur op Schiphol gewacht voor dat verteld werd aan de gate dat het vliegtuig niet meer ging naar Parijs alwaar vandaan ik een doorvlucht 's middags had naar Tunesie. Vanaf de gate moet je het zelf maar uitzoeken en met te late informatie geen opties meer trein of andere vlucht om doorvlucht te halen Antwoord wat je krijgt is dat het je eigen verantwoording is als je je doorvlucht mist.... Ik heb nieuwe ticket voor volgende dag moeten kopen, dag van mijn bruiloft in Tunesie gemist, extra kosten gemaakt en Transavia geeft niet thuis. Vrijdag ook weer vertraging met Transavia en maandag 1 oktober terug ook weer vertraging met Transavia. Bovendien zijn ze met 7 uur wachten met geannuleerde vlucht nog te beroerd om de passagiers kop koffie aan te bieden, een excuus en met een antwoord u kunt een hotelovernachting van ons krijgen dus krijgt u geen verdere verzorging, moet je het dan maar doen. Echt schandalig! Ze hebben ook nog steeds niet op mijn klachten gereageerd.
D.J. Raatjes
op 1 oktober 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2018
Iedere keer wordt moeilijk gedaan over handbagage, terwijl mensen die KLM hebben geboekt bljkbaar meer rechten hebben, aangezien deze reizigers meer handbagage mogen meenemen dan Transavia reizigers.
Dit is mij inmiddels 2 x overkomen op de heenreis vanaf Schiphol, echter vanaf bijvoorbeeld Alicante wordt er niet gerept over handbagage.
Volgende keer toch maar vliegen vanaf Munster-Osnabruck of Bremen.
E.de Boer
op 23 september 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018
Golfbagage niet meegekomen met vliegtuig maar 2 dagen later. Financiele vergoeding schandalig afgehandeld: heeft half jaar geduurd en is slechts gedeeltelijk gecompenseerd.
Chaila Dijkstra
op 14 september 2018
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2018
Ten eerste is mijn selectief: sommige asociale passagiers nemen 4 tassen mee of een trolley terwijl ze anderen gebieden om hun cabin baggage af te geven. Deze krijg je dan pas terug bij de bagageband. Vertraging 2. Onze vlucht was al 5 kwartier vertraagd. Daarna ging iedereen maar zitten waar die wilde, geen ingrijpen vd crew. Vervolgens mogen ze pas na 30 minuten de motor starten. Kortom we komen 2 uur later en midden in de nacht aan. En Transavia zegt alleen maar sorry. Ik vlieg nooit meer met deze prutsers.
Maarten Martens
op 14 september 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2018
Bij far de slechtste bugget maatschappij. Personeel is niet te genieten. Koffie smaakt naar zeep. En erg opdringerig . Dike affrader