Schrijf een ervaring over Travel Trend en maak kans op mooie prijzen!

Travel Trend

Url: http://www.traveltrend.nl/
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen

Logo van Travel Trend

Al bijna 40 jaar organiseert Travel Trend reizen naar vele verre bestemmingen. Je kunt bij Travel Trend terecht voor individuele reizen door het onbekende binnenland van een Afrikaans, Amerikaans of Aziatisch land tot aan een luxe strandvakantie op schitterende eilanden. Een aanrader is het huren van een vakantievilla op Bali, Travel Trend biedt een aantal mooie villa's aan waarvan sommige zelfs een privé-zwembad hebben.

Ben je van plan een rondreis te maken? Dan biedt Travel Trend ook vervoersmogelijkheden aan. Zo kun je er auto's, motoren en campers huren in allerlei verschillende klasse. Wanneer je liever 's avonds op de bank rustig de informatie over de bestemming door leest dan kun je ook een van de brochures aanvragen. Hier staat alle benodigde informatie in over een bepaald land en kun je ook diverse accommodaties vergelijken. Kun je echt geen keuze maken? Dan kun je ook altijd terecht voor een reis op maat. Online vind je altijd de beste aanbiedingen.

Voor persoonlijke hulp kun je op afspraak terecht op het bezoekadres in Rotterdam. Travel Trend is aangesloten bij het Calamiteitenfonds, ANVR en SGR. Dit betekent dat je altijd met een gerust hart op vakantie kunt.

9,3
op basis van 200 reviews

1 consumenten award

PANGEA Travel won in 2015 de Reisgraag award
Lees meer
9,2
op basis van 66 reviews
Lees meer
9,2
op basis van 22 reviews
Lees meer
op 13 augustus 2018 bestemming: Thailand, reisperiode: juli 2018

In FEBRUARI /MAART "Best of Thailand" rondreis geboekt bij "White Sun" in Lanaken die met Travel Trend werkte. Geboekt luxe reis voor 5 personen met gids op basis van 4 of 5 sterren hotels voor totaal 13000 Euro (zonder eten, wel met ontbijt)
Bij aankomst: geen gids, ook tijdens de trip was er niemand op station in Chang Mai . Van de 16 dagen, hebben gids en busje maar 6 dagen gezien !
Hotels: miserabel, opklapbedje in een van de 2 twee-persoons-kamers in alle hotels of matrasje op de vloer erbij ... in een geval had men matrasje half onder een dubbelbed geschoven met de kakkerlakken (echt waar) niet prettig ... betalen dus maar weer voor een upgrade
Klagen: hielp niet en we mochten zelf "upgrades" betalen om tenminste vijf fatsoenlijke bedden te hebben.
4 of 5 sterren ... kom nou zeg, 3 of 4 sterren, maar dan de aller-goedkoop[ste kamers met uitzicht op parkeerplaats of in een achteraf wijk.
Gedurende de 5 dagen met busje, de ene tempel na de andere (lekker goedkoop toch) en we mochten zelf alle andere zaken organiseren.

De vluchten met KLM moesten we snel betalen (anders zouden de prijzen wellicht veranderen: meer dan 1100 Eu per persoon .. later bleek dat er pas in mei/juni door Travel Trend was geboekt en toen stonden de KLM-prijzen op 650 Eu ..
Klagen : geen gehoor noch bij de onbereikbare Travel Trend of hun lokale agent (CBS) noch bij White Sun (daar is het nog in behandeling)
Aanrader: NOOIT MEER MET TRAVEL TREND , eenvoudiger, beter en veel goedkoper een en ander zelf (ter plekke) te regelen
We gaan eea dan nu aan de geschillen-commissie voorleggen

  • Algemeen 3
op 20 december 2017 bestemming: Namibië, reisperiode: oktober 2017

Zie hieronder al soortgelijke slechte ervaringen met Travel trend...had ik dit maar eerder gelezen.
Afgelopen oktober hebben we via travel trend een self-drive geboekt in Namibie. De reis was mooi, maar ook niet dankzij Travel Trend. De ellende begon al bij het boeken. We hadden in april 2017 een aantal opties aangevraagd bij verschillende reisbureau's.

Travel trend bood een bronzen en golden reis aan, en de prijs voor de golden versie was prijstechnisch voordeliger dan de andere reisbureaus...dachten we. Dus we gingen in zee met Travel trend, althans, dat 'in zee gaan' duurde weliswaar nog 5-6 weken voordat we eindelijk een bevestiging ontvingen van onze boeking. Dit was al een enorme tegenvaller, als travel trend binnen 10 dagen had gereageerd hadden wij nog makkelijk een andere optie kunnen kiezen.
En toen bleek dat van de 10 accomodaties op de lijst van de golden versie, er slechts 3 (!) beschikbaar waren. Dat begon al goed. Vervolgens bleken de alternatieven allemaal minder gewaardeerd, en goedkoper te zijn dan de accomodaties die wij oorspronkelijk hadden geboekt. Bovendien kregen we de melding dat de reis inmiddels zo ongeveer 300 euro pp duurder zou uitvallen.
Oftewel, de reis was al minder aantrekkelijk, met minder geode accomodaties, en wij zouden ook nog eens flink extra moeten betalen? We hebben nog overwogen om alles te annuleren, maar helaas zou er dan helemaal geen Namibie 2017 meer inzitten. Omdat het boeken zo ontzettend lang had geduurd (met dank aan Travel Trend), waren alle andere opties bij andere bureaus al vervallen.
We hebben nog een hoop heen en weer gebeld en gemaild via het reisbureau wat bemiddelde tussen ons en travel trend. Andere accomodaties gevraagd, en iets minder bijbetalen. Uiteindelijk hebben we ons erbij neergelegd, hopend op een ontzettend mooie reis, en dat we deze ellende achter ons konden laten.

Aangekomen in Namibie, dag 1, ging het al mis bij het ophalen van de auto. Op dag 1 zaten we in de stad Windhoek zelf, maar op dag 2 konden we de auto ophalen bij het vliegveld van Windhoek, ongeveer 45 minuten rijden. Een hele trip, en niet handig zo hadden we van te voren al geconcludeerd, maar Trend Trend had in haar emails aangegeven dat taxivervoer tussen hotel en vliegveld voor ophalen auto gratis was. Dus daar was mee te leven. Daar aangekomen, bleek dit echter helemaal niet gratis te zijn, in de kleine letters van Britz car rental stond dat dit alleen inclusief was indien de afstand kleiner was dan 30km. blijkbaar is Travel Trend niet zo goed in het berekenen van afstanden.... "Dus wij als klant hadden eigenlijk de kleine lettertjes van te voren meoten lezen, op google maps afstand moeten berekenen, om vervolgens travel trend erop te wijzen dat hun info niet klopt....?". Waarom boeken jullie auto's die zo ver van de stad afliggen??
Ook bleek het gereserveerde GPS systeem à 50 euro niet beschikbaar te zijn. Dit had Britz car rental vergeven aan andere klanten. Na een hoop klagen konden we uiteindelijk het GPS system bij een andere maatschappij huren. Echter kostte het hier 65 euro. Waarom moet de klant hiervoor opdraaien? Travel trend heeft het niet goed geregeld, Britz houdt zich niet aan de afspraken, en wij moeten weer meer betalen. (zoals je ziet bestaat alles tot nu toe uit 'extra betalen').
En toen moest de reis nog beginnen.....zucht....
Accomodaties waren we ook niet altijd tevreden over, met name over de locatie van de accomodaties. We zaten 3 dagen bij Etosha park, maar de accomodatie bleek 60km buiten het park te liggen (1 uur rijden met alle zandpaden!). Dit was een enorme tegenvaller, wij konden het park pas in na 7 uur 's ochtends en moesten het park uit zijn voor zonsondergang. Dus geen safari bij zonsopgang of zonsondergang. Voor een golden reis verwacht je op zn minst dat we echt in de buurt zitten, maar eigenlijks zelfs in het park. Enorm gemiste kans waar we ook flink van hebben gebaald.
Conclusie, boek alsjeblieft niet via Travel Trend.

  • Algemeen 6
op 11 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: mei 2017

Prachtige reis,goed georganiseerd en goed geholpen bij probleem

  • Algemeen 8

Meer ervaringen

Nieuws