Travel Trend

Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: rondreizen

Logo van Travel Trend

Al meer dan 40 jaar organiseert Travel Trend reizen naar vele verre bestemmingen. Je kunt bij Travel Trend terecht voor individuele reizen door het onbekende binnenland van een Afrikaans, Amerikaans of Aziatisch land tot aan een luxe strandvakantie op schitterende eilanden. Een aanrader is het huren van een vakantievilla op Bali, Travel Trend biedt een aantal mooie villa's aan waarvan sommige zelfs een privé-zwembad hebben.

Ben je van plan een rondreis te maken? Dan biedt Travel Trend ook vervoersmogelijkheden aan. Zo kun je er auto's, motoren en campers huren in allerlei verschillende klasse. Wanneer je liever 's avonds op de bank rustig de informatie over de bestemming door leest dan kun je ook een van de brochures aanvragen. Hier staat alle benodigde informatie in over een bepaald land en kun je ook diverse accommodaties vergelijken. Kun je echt geen keuze maken? Dan kun je ook altijd terecht voor een reis op maat. Online vind je altijd de beste aanbiedingen.

Voor persoonlijke hulp kun je op afspraak terecht op het bezoekadres in Rotterdam. Travel Trend is aangesloten bij het Calamiteitenfonds, ANVR en SGR. Dit betekent dat je altijd met een gerust hart op vakantie kunt.

Ervaringen met Travel Trend

Travel Trend krijgt gemiddeld een 7,4
op basis van 16 ervaringen:

7,4 + Ervaring delen
op 4 mei 2022 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2021

We hadden voor 6 personen een rondreis geboekt door de USA. Na faissement van D-Reizen nam Traveltrend de reis over. In verband met de coronapandemie is deze reis geannuleerd en hebben we besloten de reis niet te verzetten. Door Traveltrend zijn we aangemeld bij SGR voor restitutie van de kosten. Bij SGR ontstond helaas een misverstand en kregen we in eerste instantie het geld niet terug.
Traveltrend heeft meerdere keren voor ons navraag gedaan en garant gestaan dat de reis vanuit Traveltrend is geannuleerd. Uiteindelijk heeft Traveltrend besloten ons het geld terug te betalen en zelf de verdere afhandeling met SGR af te ronden. Alle hulde voor de acties en steun door Traveltrend.
Als we in toekomst toch nog een reis door USA gaan maken, denken we zeker aan Traveltrend als reisorganisatie om deze reis te boeken. Bedankt! ... Lees meer

op 8 januari 2019 bestemming: Verenigde Staten / Hawaï, reisperiode: april 2018

Tijdens de meivakantie in 2018 hebben wij samen met onze 2 kinderen (9 & 7 jaar) een onvergetelijke reis gemaakt naar Hawaii. We hebben deze reis via Travel Trend geboekt.
We begonnen onze eilandhopping trip op het bekende Oahu, Honolulu met het bekende Waikiki Beach. Tijdens ons verblijf op dit eiland hebben wij het indrukwekkende Pearl Harbour bezocht, waar de achtergrond van Japanse aanval op deze militaire basis in 1941 uitvoerig wordt belicht. Indrukwekkend waren een bezoek aan het USS Arizona memorial, een zeemansgraf van ruim 1000 matrozen, en een virtual reality experience van de aanval. Tevens hebben we het Diamond Head State Momument bezocht, waar we een wandeling van ongeveer 45 minuten hebben gemaakt naar een mooi uitzichtpunt over de kustlijn en de stad. We hebben tot slot nog een rondje over het eiland gereden, een aanbeveling is om daarbij te lunchen bij Romy’s Kahuku Prawns Shrimp Hut bij de garnalenkwekerij aan de Kamehameha highway aan de noordkant van het eiland.

Vervolgens ging onze reis naar het grootste eiland van de eilandengroep, dat bekendstaat onder de naam Big Island, maar eigenlijk Hawaii heet. We kwamen aan via de westkant van het eiland in Kona, waar we onder andere de start en finishlocatie van de Iron Man Triatlon hebben bekeken. We zijn met de auto naar de oostkant van het eiland gereden naar onze accommodatie nabij Hilo. Onderweg hebben we het Volcanoes National Park bezocht waar we een uitzichtpunt over de krater van een grote actieve vulkaan, een lavatunnel en de Chain of Craters Road naar de kust hebben bekeken. ’s Avonds hebben we het uitzichtpunt opnieuw bezocht en het panorama van de actieve vulkaan onder de sterrenhemel was adembenemend. De hele dag waren er al vele kleine aardbevingen geweest en de volgende ochtend hebben we een zeer zware beving van 6.9 meegemaakt die werd veroorzaakt doordat dezelfde vulkaan die we de dag ervoor hebben bekeken is uitgebarsten. Direct daarna werd het NP ook afgesloten voor het publiek. De lava verplaatste zich daarbij grotendeels door zogenaamde ‘lava tubes’ richting de zuidoostkant van het eiland, waarbij de lava uit spleten in de aarde ‘fissures’ omhoog spoot. Dit hebben we niet van dichtbij waargenomen, maar tijdens een helikoptervlucht de volgende dag hebben we er van afstand wel het nodige van kunnen zien. Het was zeer indrukwekkend om als een van de eersten over de actieve vulkaan te kunnen vliegen en de ondergrondse lava in de tubes via een opening ‘skylight’ te kunnen zien! Gelukkig konden we ons reisprogramma vervolgens normaal conform reisschema vervolgen via de luchthaven Hilo naar het laatste eiland van deze trip, Maui.

Ons verblijf op Maui stond in het teken van relaxen. Het eiland is veel groener dan de overige eilanden. Tijdens een dagtrip hebben we Hana aan de oostkant van het eiland bezocht via de bekende ‘road to Hana’, één van de mooiste autoroutes van USA. Een route van 83 kilometer met ruim 620 scherpe bochten en meer dan 50 éénbaans-bruggetjes wat behoorlijk intensief is om te rijden. Dezelfde weg hebben we ook weer terug moeten rijden want het alternatief via de zuidkant van het eiland is zonder 4-wheel drive geen optie. Tot slot hebben we ook het zeer sfeervolle stadje Lahaina in West-Maui bezocht, dat in het begin van de 19e eeuw de hoofdstad was van het Hawaiian Kingdom en waar vroeger ook de walvisjacht plaatsvond.
We konden het eiland natuurlijk niet verlaten zonder de beroemde ‘shave ice’ te proberen.

Wat een diversiteit op de verschillende eilanden. Van mooie stranden, adembenemende zonsondergangen tot actief vulkaangebied.

Wat een onvergetenlijke reis hebben wij met onze kinderen gemaakt en dit is mede te danken aan Travel Trend. Wij zullen zeker weer aan Travel Trend denken voor onze volgende mooie reis.

Mahalo Hawaii & Travel Trend ... Lees meer

op 4 januari 2019 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: april 2018

In april dit jaar vertrekken wij met onze kinderen (9, 6 en 3 jaar) voor een road trip naar Zuid-Afrika. Twee weken lang trekken wij door dit prachtige en afwisselende land. We gaan onder andere op zoek naar de Big Five, bezoeken we Robbeneiland, eten we Boboti, lunchen we op een wijngaard, slapen we tussen de struisvogels en bezoeken een township in Knysna. Kortom: één groot avontuur! We vliegen met KLM en worden door de crew verrast met een KLM Delfts blauw huisje ter ere van ons 12,5 jarig huwelijk. Travel Trend had dit namelijk bij de KLM aangegeven, heel attent.
In Kaapstad bezoeken we met onze Avis huurauto de Tafelberg. Per kabelbaan vertrekken wij naar boven en wat leuk, de cabine draait 360° rond en zo heeft iedereen een mooi uitzicht op de stad die onder je ligt. Eenmaal boven aangekomen genieten wij van de prachtige vergezichten over de stad. Grijp je kans en bezoek de Tafelberg zodra het onbewolkt is, want het weer kan zomaar omslaan.
Ook een bezoek Robbeneiland staat op het programma. Eenmaal op het eiland krijgen we een rondleiding per bus over het eiland en worden aansluitend door een voormalig gevangene rondgeleid door de gevangenis. Een tour waarbij we onder andere we de cel van Nelson Mandela zien. Een bijzondere en speciale ervaring die indruk maakt op jong en oud.
Na deze excursie rijden we via Boulders Beach, waar we ontelbaar veel pinguins kunnen bewonderen op het strand. We vervolgen de route over de bekende Chapmans Peak Drive naar Kaap de Goede Hoop en na een korte foto stop en een blik op de ruige, woeste zee rijden we verder naar Stellenbosch. De wijngaarden rondom Stellenbosch zijn uitermate geschikt om per fiets te ontdekken, zelfs met kinderen. Gezien het weer tijdens ons verblijf besluiten wij er met de auto op uit te trekken. Er worden een aantal wijnhuizen bezocht waar de kinderen zich kunnen vermaken en voor de liefhebber is er de mogelijkheid om een wijnproeverij te boeken.
We laten Stellenbosch achter ons en via de Franschoekpass rijden we naar naar Aquila Game Reserve. Dit reservaat is malariavrij en ook jonge kinderen mogen hier mee op safari. De lodge staat bekend om de educatieve benadering van de safari’s en zetten zich in om het wild terug te brengen in deze regio.
De kamer is prachtig, een slaapgedeelte voor ons als ouders met een sofabed voor de jongste en een aparte slaapkamer voor de twee meiden met eigen douche en toilet. Er staat een fles bubbels op ons te wachten, een schaal fruit en billtong. Wat een verwennerij! We hebben een prachtig uitzicht vanaf ons balkon op de waterpoel waar de nijlpaarden aan het dobberen zijn en de zebra’s een kijkje komen nemen.
Aan het einde van de middag staan we klaar voor onze eerste game-drive, spannend! Met de verrekijker, fotocamera en een fleece deken stappen we ons voertuig in. We rijden nog maar net het hek door en staan direct oog in oog met een olifant. We komen ook neushoorns tegen, ontelbare spingbokken, zebra’s en zien de giraffen. Aan het einde wacht ons nog een zogenaamde ‘sundowner’ met sap voor de kinderen, een glaasje wijn voor de volwassenen met billtong, een perfecte afsluiting van onze allereerste game-drive.
Na terugkomst bij de lodge frissen we ons op en gaan we naar het restaurant waar een uitgebreid diner buffet voor ons klaar staat. Vroeg uit de veren de volgende dag! In de vroege ochtend staat onze gids alweer klaar voor een game drive en ook in de namiddag trekken we er nog een keer op uit. Tussendoor bezoeken we de neushoorn opvang. De kinderen kijken hun ogen uit, van zo dichtbij hadden zij (en ook wij) nog nooit een neushoorn gezien. Op de luipaard na hebben wij wel de Big Five kunnen spotten. Na een laatste ochtend game drive verlaten wij Touwsrivier en rijden over de R62 naar Schoemanshoek. Trek in de lekkerste milkshake van Zuid-Afrika? Maak een stop bij Diesel & Cream in Barrydale!
Schoemanshoek, net buiten Oudtshoorn is de volgende bestemming van onze reis, hier slapen we twee nachten. Een bezoek aan een struisvogelboerderij is een echte must. Ten noorden van Oudtshoorn liggen de Swartbergen met de imposante Swartbergpas. Mocht je zoals bij ons geen passagiers hebben die snel wagenziek worden, daal dan ook naar beneden af en rij via Prince Albert en Klaarstroom via de Meiringspoort terug. Zeker de moeite waard.
Onze volgende bestemming is Knyna, een korte route van ongeveer 120 kilometer via de Outeniqua pass. In Knysna spelen de kinderen op het strand van Brenton on Sea en stappen we even later in een speedboot om via de Knysna Heads de Indische Oceaan op te varen op zoek naar dolfijnen. We hebben geluk, onze schipper signaleert al snel een groep dolfijnen en van heel dichtbij kunnen wij ze zien. Tevens brengen onder leiding van Willem, hij woont en werkt in deze township, een bezoek aan Knysna’s township. Diep onder de indruk en een ervaring rijker nemen wij een paar uur later afscheid van Willem.
Wij laten Knysna achter ons en rijden in circa anderhalf uur naar Stormsrivier, onze uitvalsbasis voor het Tsitsikamma Nationaal Park. Samen met onze drie dappere stappers volgen wij de wandelroute naar de monding van de Stormsrivier, waar een hangbrug is gespannen. Onderweg worden we getrakteerd op mooie vergezichten. ’s Middags bezoeken we de Bloukrans Bungy en ja hoor: er wordt gesprongen vanaf de 216 meter hoge brug!
Met de adrenaline nog in het lichaam zetten we koers naar onze volgende en laatste bestemming van onze roadtrip: Kariega Game Reserve.
Bij aankomst ontmoeten wij onze ranger en samen met nog twee andere gasten nemen we plaats in een open 4WD voor een middagsafari. We worden getrakteerd op een kudde olifanten met een pas geboren kalf, neushoorns, giraffen, buffels en nog veel meer. Van onze ranger, genaamd JJ, hebben de kinderen een ranger boekje gekregen en kunnen ze aan kruizen welke dieren ze tegenkomen tijdens de game drive en moeten ze olifanten- en neushoorn poep verzamelen. Tijdens de eerste game drive waren zij al druk in de weer met een boekje en potlood en lukte het JJ om de felbegeerde poep te verzamelen. De zon gaat langzaam onder en JJ stopt om de benen te strekken en voor ons allen een drankje in te schenken en wordt ons een hapje aangeboden. Wat een manier om de dag te eindigen.
Het diner wordt in de main lodge geserveerd en alhoewel het maar een korte afstand is, raadt JJ aan om per auto te gaan en niet wandelend. Volgens hem weet je nooit wat je in het donker aantreft! Het diner is in buffet vorm en wij laten het ons goed smaken. We drinken nog een kopje koffie bij de open haard en keren terug naar onze lodge chalet voor een welverdiende nachtrust.
En dan is het toch echt zover, onze laatste dag in Zuid-Afrika is aangebroken! We worden al vroeg opgehaald voor onze laatste game drive en wat hebben wij een geluk! Een paar hongerige leeuwinnen vallen een prooidier aan en wij zien een kill van deze machtige dieren, uniek en spannend! Ook tijdens deze ochtend game drive zien we veel wildlife en komen ogen en oren te kort. Onze ranger is een bron van informatie en onze kleine rangers in spé hebben ontelbare vragen die hij vriendelijk beantwoordt, stuk voor stuk.
Eerst staat ons nog een uitgebreid ontbijt te wachten en ontvangen de kinderen hun Ranger certificaat. Jammer dat het erop zit, stiekem hadden we hier nog wel één of twee nachtjes langer willen blijven. Er is nog zóveel meer te doen en te zien in het Kariega Game Reserve. Wij verlaten het reservaat en zetten koers naar Port Elizabeth waar we de huurauto inleveren en daarna op zoek gaan naar de incheckbalie. Niet veel later vliegen we met British Airways naar Johannesburg, waar we overstappen in een toestel van KLM om ons terug te laten brengen naar Amsterdam.
Wat hebben wij als gezin genoten van deze road trip, heel bijzonder om dit avontuur met z’n vijven te beleven. De reis heeft echt aan onze verwachtingen voldaan en kende vele hoogtepunten. Eén ding staat vast, dit was zeker niet laatste keer dat wij Zuid-Afrika zijn geweest en bij Travel Trend onze reis hebben geboekt. ... Lees meer

op 24 november 2018 bestemming: Indonesië / rondreis, reisperiode: oktober 2018

Mijn/onze vakantie naar indonesie was prachtig. We hebben 4 eilanden aangedaan. Sulawesi, Java, Sumatra en Bali. Alle 4 hun eigen schoonheid. We hadden op alle eilanden een eigen chauffeur, gids en auto. Alleen geregeld door Travel Trend. Dat was super zo konden we stoppen waar we wilde voor foto's of iets anders. De agenten waar Travel Trend mee werken hebben een goede service. De accomodatie is tevens goed/super geweest. Heb op bijzondere plekken geslapen, zoals bij Mega inn op Sumatra en op Sulawesi in Toraja en nog veel meer plekken. Iedere plek had wel iets unieks.

Heb echt een prachtige cultuur reis gemaakt met ook natuur, een wandeling door de Jungle op Sumatra. De oerang oetans bekijken, prachtig. Op Java zie je veel invloeden nog van de Nederlanders. Hier op dit eiland een prachtige trein rit gemaakt. en naar de Borubudur en de Prambanan. En de zonsopkomst bij de Bromo vulkaan. Prachtige belevenissen waren dit. In Sulawesi (persoonlijk voor mij het mooiste eiland) heel veel verschillende landschappen en culturen. Hier konden we een overlijdingsceremonie bijwonen. (dit valt helaas niet te plannen) dit moesten we echt even bij de gids die we op het eiland hadden vragen. Heel bijzonder om zoiets te mogen zien.

Nu thuis en bezig met een prachtig fotoboek maken. Ik kan met een hele grote lach. Ik ga zeker nog eens terug en dan is de kans groot dat ik nog een keer de hulp vraag van Travel Trend.

Bedankt Travel Trend voor de reis die me altijd bij zou blijven. ... Lees meer

op 10 november 2018 bestemming: , reisperiode: september 2018

We hebben een mooie, afwisselende en avontuurlijk reis door Zuid-Afrika en Mozambique gemaakt. Vooraf de 4WD huurauto en hotels via Travel Trend vastgelegd. Auto was prima en de 4WD nodig ivm de wegen in Mozambique. Zelf rijden door Krugerpark was een onvergetelijke ervaring en het was heerlijk genieten aan de kust van Mozambique. Enige tegenvaller was een staking in Mozambique waardoor we even van onze route moesten afwijken. We hebben met de lokale agent van Travel Trend contact opgenomen en er werd direct een alternatief hotel voor ons geboekt. Hotels zowel in Zuid-Afrika als in Mozambique erg goed en sfeervol! ... Lees meer

op 30 oktober 2018 bestemming: Argentinië, reisperiode: oktober 2017

Onze individuele rondreis was fantastisch en onvergetelijk. Afwisselend programma met verblijf in leuke hotels met veel karakter. De reis was van A tot Z perfect geregeld en we hoefden ons nergens druk over te maken, zodat we alleen maar tijd hadden om te genieten. Struinen door het bruisende Buenos Aires, culinair genieten in de wijngebieden bij Mendoza in Argentinie en de Centrale Vallei in Chili, een cruise-expeditie met de Skorpios III langs gletsjers en een tocht per ijsbreker door een dikke laag ijsschotsen, het mooi nationale park Torres del Paine en per boot en bus dwars door de Andes. Als afsluiting een heerlijke verblijf op een estancia met een persoonlijke service. ... Lees meer

• Algemeen 9
op 30 oktober 2018 bestemming: Tanzania / Rondreis met verlenging op Zanzibar, reisperiode: juni 2018

Onze reis (Total Tanzania) was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische rondreis, mooie hotels (categorie B) en heel veel wildlife. Uitstekende en vriendelijke gids, die er alles aan deed om ons zoveel mogelijk te laten zien. De verlenging op Zanzibar was een heerlijke afsluiting van deze onvergetelijke reis. ... Lees meer

op 13 september 2018 bestemming: Indonesië, reisperiode: augustus 2018

Het was een prachtige rondreis door Indonesië, een combinatie van Sumatra, Java en Bali. Op elk eiland konden we met hun kennis en onze eigen ideeën de ideale rondreis in elkaar zetten. Veel zien en doen, maar ook voldoende rust, ruimte voor eigen invulling en een goede mix van eenvoudige tot luxe hotels, passend bij de omgeving. Ter plaatse is niet alles helemaal vlekkeloos verlopen, maar het was in het hoogseizoen en het werd gelukkig snel opgepakt en opgelost. Volgende keer leggen we weer onze reisideeën neer bij Travel Trend. ... Lees meer

op 20 augustus 2018 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: juli 2018

Reis via ons reisbureau (Travel XL) bij Traveltrend geboekt.
Boeking ging prima (natuurlijk je moet dan nog betalen). Maar eenmaal in Las Vegas kregen wij een sms van mw. S. Nuis van Traveltrend dat onze accommodatie in Yosemity was geannuleerd wegens bosbranden en dat wij zelf contact op moesten nemen met ATI in Amerika voor een alternatieve locatie.
Toen ik aangaf dat dit toch zeker niet de bedoeling kon zijn omdat we bij hun de reis hebben geboekt en de kosten voor het bellen erg prijzig zijn met een Nederlandse GSM in Amerika. En toen de vraag gesteld of zij niet enkele opties in onze route konden mailen waar wij dan ja of nee tegen zouden kunnen zeggen.
Nou daar was mw. Nuis kort in, dat kon niet. We moesten het zelf maar regelen en anders de receptie van ons hotel maar laten bellen.
Wij navraag gedaan, inbelkosten vanuit een andere staat 25 dollar en daarna 4 dollar per minuut.
Uiteindelijk zelf gebeld met onze gsm en een aardige meneer bij ATI aan de telefoon gekregen. Hij zou ons enkele opties mailen. Maar gaf aan niets te kunnen boeken zonder toestemming van Traveltrend!!!!
Binnen 2 uur hadden we een aantal opties ontvangen van ATI en hierop gelijk gereageerd met een cc aan Traveltrend en TravelXL.
Vanuit ATI gelijk reactie maar Traveltrend heeft ons niets laten weten. Ook op de boze sms die we terug hebben gestuurd hebben we geen reactie gehad. Pas de volgende dag een kort mailtje dat het hotel was geboekt en dat ze ons een prettige reis wensten.
Maar waarom boeken bij een reisbureau als ze je met problemen in de kou laten staan en je de mededeling krijgt "zoek het zelf maar uit".

Dus mijn advies boek geen reis bij Traveltrend! Wij gaan dit in ieder geval nooit meer doen. ... Lees meer

• Algemeen 1
op 13 augustus 2018 bestemming: Thailand, reisperiode: juli 2018

In FEBRUARI /MAART "Best of Thailand" rondreis geboekt bij "White Sun" in Lanaken die met Travel Trend werkte. Geboekt luxe reis voor 5 personen met gids op basis van 4 of 5 sterren hotels voor totaal 13000 Euro (zonder eten, wel met ontbijt)
Bij aankomst: geen gids, ook tijdens de trip was er niemand op station in Chang Mai . Van de 16 dagen, hebben gids en busje maar 6 dagen gezien !
Hotels: miserabel, opklapbedje in een van de 2 twee-persoons-kamers in alle hotels of matrasje op de vloer erbij ... in een geval had men matrasje half onder een dubbelbed geschoven met de kakkerlakken (echt waar) niet prettig ... betalen dus maar weer voor een upgrade
Klagen: hielp niet en we mochten zelf "upgrades" betalen om tenminste vijf fatsoenlijke bedden te hebben.
4 of 5 sterren ... kom nou zeg, 3 of 4 sterren, maar dan de aller-goedkoop[ste kamers met uitzicht op parkeerplaats of in een achteraf wijk.
Gedurende de 5 dagen met busje, de ene tempel na de andere (lekker goedkoop toch) en we mochten zelf alle andere zaken organiseren.

De vluchten met KLM moesten we snel betalen (anders zouden de prijzen wellicht veranderen: meer dan 1100 Eu per persoon .. later bleek dat er pas in mei/juni door Travel Trend was geboekt en toen stonden de KLM-prijzen op 650 Eu ..
Klagen : geen gehoor noch bij de onbereikbare Travel Trend of hun lokale agent (CBS) noch bij White Sun (daar is het nog in behandeling)
Aanrader: NOOIT MEER MET TRAVEL TREND , eenvoudiger, beter en veel goedkoper een en ander zelf (ter plekke) te regelen
We gaan eea dan nu aan de geschillen-commissie voorleggen ... Lees meer

• Algemeen 3
op 20 december 2017 bestemming: Namibië, reisperiode: oktober 2017

Zie hieronder al soortgelijke slechte ervaringen met Travel trend...had ik dit maar eerder gelezen.
Afgelopen oktober hebben we via travel trend een self-drive geboekt in Namibie. De reis was mooi, maar ook niet dankzij Travel Trend. De ellende begon al bij het boeken. We hadden in april 2017 een aantal opties aangevraagd bij verschillende reisbureau's.

Travel trend bood een bronzen en golden reis aan, en de prijs voor de golden versie was prijstechnisch voordeliger dan de andere reisbureaus...dachten we. Dus we gingen in zee met Travel trend, althans, dat 'in zee gaan' duurde weliswaar nog 5-6 weken voordat we eindelijk een bevestiging ontvingen van onze boeking. Dit was al een enorme tegenvaller, als travel trend binnen 10 dagen had gereageerd hadden wij nog makkelijk een andere optie kunnen kiezen.
En toen bleek dat van de 10 accomodaties op de lijst van de golden versie, er slechts 3 (!) beschikbaar waren. Dat begon al goed. Vervolgens bleken de alternatieven allemaal minder gewaardeerd, en goedkoper te zijn dan de accomodaties die wij oorspronkelijk hadden geboekt. Bovendien kregen we de melding dat de reis inmiddels zo ongeveer 300 euro pp duurder zou uitvallen.
Oftewel, de reis was al minder aantrekkelijk, met minder geode accomodaties, en wij zouden ook nog eens flink extra moeten betalen? We hebben nog overwogen om alles te annuleren, maar helaas zou er dan helemaal geen Namibie 2017 meer inzitten. Omdat het boeken zo ontzettend lang had geduurd (met dank aan Travel Trend), waren alle andere opties bij andere bureaus al vervallen.
We hebben nog een hoop heen en weer gebeld en gemaild via het reisbureau wat bemiddelde tussen ons en travel trend. Andere accomodaties gevraagd, en iets minder bijbetalen. Uiteindelijk hebben we ons erbij neergelegd, hopend op een ontzettend mooie reis, en dat we deze ellende achter ons konden laten.

Aangekomen in Namibie, dag 1, ging het al mis bij het ophalen van de auto. Op dag 1 zaten we in de stad Windhoek zelf, maar op dag 2 konden we de auto ophalen bij het vliegveld van Windhoek, ongeveer 45 minuten rijden. Een hele trip, en niet handig zo hadden we van te voren al geconcludeerd, maar Trend Trend had in haar emails aangegeven dat taxivervoer tussen hotel en vliegveld voor ophalen auto gratis was. Dus daar was mee te leven. Daar aangekomen, bleek dit echter helemaal niet gratis te zijn, in de kleine letters van Britz car rental stond dat dit alleen inclusief was indien de afstand kleiner was dan 30km. blijkbaar is Travel Trend niet zo goed in het berekenen van afstanden.... "Dus wij als klant hadden eigenlijk de kleine lettertjes van te voren meoten lezen, op google maps afstand moeten berekenen, om vervolgens travel trend erop te wijzen dat hun info niet klopt....?". Waarom boeken jullie auto's die zo ver van de stad afliggen??
Ook bleek het gereserveerde GPS systeem à 50 euro niet beschikbaar te zijn. Dit had Britz car rental vergeven aan andere klanten. Na een hoop klagen konden we uiteindelijk het GPS system bij een andere maatschappij huren. Echter kostte het hier 65 euro. Waarom moet de klant hiervoor opdraaien? Travel trend heeft het niet goed geregeld, Britz houdt zich niet aan de afspraken, en wij moeten weer meer betalen. (zoals je ziet bestaat alles tot nu toe uit 'extra betalen').
En toen moest de reis nog beginnen.....zucht....
Accomodaties waren we ook niet altijd tevreden over, met name over de locatie van de accomodaties. We zaten 3 dagen bij Etosha park, maar de accomodatie bleek 60km buiten het park te liggen (1 uur rijden met alle zandpaden!). Dit was een enorme tegenvaller, wij konden het park pas in na 7 uur 's ochtends en moesten het park uit zijn voor zonsondergang. Dus geen safari bij zonsopgang of zonsondergang. Voor een golden reis verwacht je op zn minst dat we echt in de buurt zitten, maar eigenlijks zelfs in het park. Enorm gemiste kans waar we ook flink van hebben gebaald.
Conclusie, boek alsjeblieft niet via Travel Trend. ... Lees meer

• Algemeen 6
op 11 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: mei 2017

Prachtige reis,goed georganiseerd en goed geholpen bij probleem ... Lees meer

• Algemeen 8
op 29 december 2016 bestemming: Costa Rica, reisperiode: december 2016

Alles was van begin tot eind fantastisch geregeld. Alle hotels voldeden aan onze verwachtingen en de geleverde informatie was voldoende om individueel door Costa Rica te reizen. We hebben een fantastische reis gehad! ... Lees meer

op 7 september 2015 bestemming: Namibië / rondreis, reisperiode: juli 2015

De rondreis door Namibië was perfect geboekt door Travel Trend. Goede vluchturen, een huurauto naar onze wens en alle lodges lagen vast. Ter plaatse kregen we een uitleg over de rondreis en een map met de nodige informatie voor onze reis. ... Lees meer

• Algemeen 8
op 23 juni 2015 bestemming: Verenigde Staten / Roadtrip, reisperiode: april 2015

Wij mijn vriend en ik hebben een roadtrip gemaakt langs de west kust van Amerika. Het was een mooie reis maar niet dankzij Travel trend. Wij hadden de hotels geüpgraded via Travel trend dit was het absoluut niet waard, we zaten overal ver vandaan ergens eens leuk gezellig in het centrum altijd maar aan de snelweg of een vliegveld. Tot 2x toe pech gehad met de huurauto zodanig dat we de auto om moesten wisselen dit heeft ons een dag vegas gekost en de 2e keer veel tijd langs de kust route waar bleek dat het geen kwaad kon en dat we gewoon door konden rijden met de auto tot onze eind bestemming los angeles. Leuk reisboek erbij wat niet compleet is de leuke dingen die je zeker gezien moet hebben staan er niet in. Op de website staat de reis heel erg mooi aangeboden maar als je hem eenmaal geboekt heb krijg je niet meer alles erbij en is de route te lang om alles gedaan/gezien te hebben. Weinig tijd om in de parken door te brengen. Dit zei zelfs de travel agent die daar zit en deze reis altijd met de bus doet, advies van haar was om maar te zorgen dat we pas s avonds laat bij de hotels aan kwamen want anders hadden we niet genoeg tijd om alles te doen/zien goed begin van je reis toch. En zo zijn er nog meer dingen die niet klopten. Klacht ingediend maar ze doen er niets mee we kunnen een reischeque krijgen twv 25 euro om bij hun een reis te boeken. Nou NOOIT MEER bij travel trend. Geen aanrader. ... Lees meer

• Algemeen 3
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 3 juli 2014 bestemming: Peru / Rondreis, reisperiode: juni 2014

Travel Trend heeft onze reis uitstekend verzorgd. We hebben een twintig-daagse rondreis door Peru gemaakt. Halverwege de reis werden we opgebeld om te vragen of alles beviel en of er nog klachten waren. Wij hebben geen minpunten kunnen ontdekken en gaan de volgende keer gewoon weer met Travel Trend op vakantie. ... Lees meer