Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen TUIfly

Pagina 1 van 56 met 556 resultaten

op 26 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Reis moet nog beginnen maar tui fly laat nu al zien niet betrouwbaar te zijn. Onze heen vlucht is verzet van Dusseldorf naar Keulen maar de retour vlucht is blijven staan op Dusseldorf, niet echt handig. Op de terug vlucht naar Keulen is nog plek maar Tui fly is niet bereikbaar, niet via mail, niet via webpage en telefoonnummer dat je moet bellen binnen 7 dagen geeft alleen een bericht en verbreekt daarna direct de verbinding. 5 andere nummers geprobeerd allemaal verbreken direct de verbinding. TUI Nederland kan niets doen, weet zelfs niet hoe ze te benaderen, op Dusseldorf Airport is de balie sinds een half jaar gesloten en Tui reisburo op datzelfde vliegveld geeft ook geen gehoor evenals de ticket handling. Werkelijk niets wijst erop dat dit bedrijf serieus met klanten omgaat, sterker nog het lijkt wel dat ze niet eens bestaan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: januari 2020

Wat een drama was de terugvlucht. Eerst heel lang in de rij moeten staan om in te mogen checken omdat alles te gelijk ging. Stap je in het vliegtuig heb je een stewardess die zo ontzettend onbeleefd en onbeschoft is. Je als vuil behandeld echt niet normaal heen met Ryanair top geregeld maar terug. Belachelijk dit!!!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 4 juli 2020 bestemming: Dominicaanse Republiek / Santo Domingo, reisperiode: juni 2020

Tot een reis is het nog niet eens gekomen. Afgelopen week weer geprobeerd Tui Fly te bereiken. Na meer dan een uur in de wacht bij de klantenservice maar weer opgehangen. En dan ook nog eens flink extra kosten per minuut rekenen dat je voor niks in de wacht staat. Waarschijnlijk de Belgische Tui service with a smile... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten / Orlando Sanford, reisperiode: maart 2020

Op 9 maart 2020 met TUI naar Orlando Sanford in Amerika gevlogen na eerst nog navraag te hebben gedaan of i.v.m. het Corona virus de vlucht nog wel door zou gaan. Volgens TUI konden we gewoon vliegen, deden we dit niet kregen we geen cent terug. We hadden de luxe klasse geboekt. Gewoon perfect. Op 12 maart, dus 3 dagen later, hoorden we dat president Trump het luchtruim ging sluiten. Paniek!!!! Na een chat met TUI niks wijzer geworden. Oké, TUI kan niks veranderen aan deze beslissing. Op 14 maart mail van TUI ontvangen dat we maandag 16 maart rond 19.00 uur vanuit Orlando Sanford naar huis zouden vliegen. Natuurlijk balen. Pas in Amerika en nu al terug naar huis. Maar de toon van de mail was slikken of stikken.
Omdat we net op 13 maart vanuit Orlando naar Miami waren gereden op zondag 15 maart maar weer terug naar Orlando. Op maandagochtend 16 maart SMS bericht ontvangen dat de vlucht toch weer vanuit Miami vertrekt. Wisten jullie dit gisteren niet, hadden we nog een dag vakantie gehad. Bussen stonden klaar op de luchthaven, waar, zoek maar uit. Een flesje water en een zakje chips zonder een stop en zonder een toilet op weg naar Miami. Ruim 5 uur. Vrij laat op de luchthaven aangekomen dus geen tijd meer voor eten. Na het boarden kregen we te horen dat er geen maaltijden verstrekt werden omdat het bedrijf dat deze leverde het enorm druk had met alle repatrierings vluchten. Wat een onzin, op de vertrekborden waren 99 van de 100 vluchten geannuleerd. Daarbij kregen we geen drinken, alleen wat water of sap en mochten niet bij de toiletten in de rij staan. Hoezo niet, we zaten als een sardientje in een blik naast hoestende en proestende passagiers.
Daarbij kregen we de luxe klasse niet waar we voor betaald hadden en konden mijn echtgenoot en ik niet bij elkaar zitten. Alleen echtparen met kleine kinderen werden in de Comfort klasse geplaatst terwijl ze een economie ticket hadden. Na terugkomst op 17 maart een klacht ingediend dat we betaald hebben voor een duur ticket en dit niet gekregen hebben. Het is nu 16 juni en na vele mails onzerzijds nog steeds geen antwoord. Ze hebben het druk is het enige antwoord. Tja, TUI, Discover Your Smile. Nou, die is bij ons niet meer zichtbaar

  • Algemeen 2
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020

Retourticket gekocht: 11 maart heen 8 april terug. TUI annuleert terugvlucht en wijst naar Overheid voor repatrouillering. Ik wil niet eerder dan 8 april terug en ga niet in op dat voorstel. TUI gaat weer vliegen op 1 juli, hun vervoersplicht herleeft. Maar TUI wil mij niet meenemen en zegt koop maar een nieuw ticket. TUI betrouwbaar?

  • Algemeen 3
op 6 juni 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: januari 2020

In de luxe klasse wordt je prima verzorgd. Het vliegtuig is veel stiller en meer zuurstof en vocht. Enige nadeelis dat rare ( niet te verwijderen ) "kussentje" aan de bovenkant van je stoel. Duwt je hoofd naar voren. Verder..PRIMA !!!!!

  • Algemeen 9
op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2019

Ik vloog met tui fly deluxe dit was een top ervaring op de vluchten kregen we lekkere champagne en een top maaltijd met broodjes
drinken was a volonté en op de luchthaven kwam men koffer er als eerste uit

  • Algemeen 10
op 5 april 2020 bestemming: Mexico / Rondreis, reisperiode: maart 2020

Door een treinspringer op 1 maart vlucht gemist op Schiphol. Trein bij Apeldoorn 21/2 uur stilgestaan. Ongeval was op het andere spoor en was al bekend in Apeldoorn. Toch reed de trein door en heeft doelloos stilgestaan. Terug naar station Apeldoorn Taxi naar Schiphol (€235,-). Half uur van tevoren aanwezig maar mochten niet meer mee. Noodnummers van TUI en Kras bijna niet bereikbaar. Geen medewerking en empathie. Eerst nog toezegging (schriftelijk en mondeling) dat luchthavenbelasting en res. kosten terugbetaald zouden worden. Geen coulance verder. nadat bekend was dat annuleringsverzekering uit coulance €1500,- heeft uitbetaald wil TUI/Kras helemaal niets meer betalen. Heeft met verzekering te maken en zou dan fraude zijn. Maar men kan toch los hiervan uit coulance uitbetalen? Zeer slechte medewerking terwijl men ook toegeeft zelf fouten te hebben gemaakt. Schade: ruim €2000,- verder nergens te verhalen. Iedereen verschuilt zich achter protocollen en regels. Geen enkele empathie van zowel NS, Kras als TUI.

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2020

Heenweg hadden we een vlucht met de 787 Dreamliner. Dit was een dagvlucht en ik vond de stoelen en indeling van de 787 prettig. De catering was redelijk. Een van mijn reisgenoten had een vegetarische maaltijd, die ruim 10 minuten eerder werd afgeleverd. Gevolg was of alleen eten, of een koude maaltijd samen met de rest. Eten zelf was ok. Catering vond ik qua frequentie prima.

Terugvlucht met de 767 vanuit Curacao kan ik passagiers in Economy Class ten zeerste afraden als je groter bent dan 1.75. Vanwege de zeer krappe beenruimte - wij zaten met z'n vieren in het midden - is het zo goed als onmogelijk om fatsoenlijk te slapen. Helaas hadden we een nachtvlucht waardoor we zeer matig uitgerust op Schiphol landden. TUI, schrap alsjeblieft die 767 voor nachtvluchten, het is echt niet te doen.

  • Algemeen 5
op 27 maart 2020 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: maart 2020

Deze reis was bedoeld voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.

In sept 2019 retourtickets geboekt en betaald voor delux class voor 3 volwassen personen voor de dreamliner vertrek 01 maart 2020. Halverwege februari 2020 via email een bericht van Tui ontvangen dat de retourvlucht op 22 maart het toestel was veranderd van B787 dreamliner naar de B767-300 zonder delux class dus werden we gedown graded naar de comfort class. Ik belde Tui gelijk op maar ze konden mij geen reden van verandering geven, enkel dat het geen delux class had en dat wij dan comfort class moesten vliegen. Het verschil van € 660,= (3 personen) werd de volgende dag al op mijn rekening bijgeschreven. Uiteraard was ik zeer ontevreden met deze gang van zaken en zei dat ik er in een klacht naar Tui toe hier op terug zou komen. Ik kocht voor(3x €12,=) €36,= het recht om eerder stoelnrs te boeken wat ik dan ook heb gedaan.
Maar helaas, de problemen waren nog lang niet over, ca 12 uur voor vertrek op 1 maart kregen we weer een email waarin stond dat we weer werden gedown graded naar de y class omdat het toestel ook hier weer werd veranderd in een andere toestel van een andere maatschappij waar er geen delux of bussiness class was. Natuurlijk was ik laaiend, in 12 uur valt er niets anders te regelen en we waren al ingechecked voor deze originele vlucht en hadden al stoelnrs. Op schiphol werd mij op het hart gedrukt dat er geen delux of bussiness class aanwezig, we kregen stoel rij 8A,B,C aangewezen doch op stoel 8A had je amper hoofd en schouderruimt. Er bleek dus ook wel degelijk een bussiness class aan board en wat mijn woede nog meer aanwakkerde was het feit dat er een jong stel met een kind werden geupgrade naar de bussiness class. Ook hierbij vermeld ik dat 3 dagen na aankomst Tui € 750,= naar mijn rekening had overgemaakt.

Voor aller duidelijkheid, wat u hierboven leest speelt zich af voordat er sprake was van de Coronavirus in Nederland of op Curaçao.

Je zou dus nu kunnen zeggen van goh je hebt nu alles wel gehad, maar nee hoor, de Coronavirus sloeg toe in Nederland en ook op Curaçao. Er werd ons door Tui Curçao verteld dat de vluchten tot 22 maart normaal zouden doorgaan dus zijn we de rest van onze periode gewoon gebleven. 2 dagen voor vertrek controleerde ik de vlucht en zag dat het toestel weer veranderd was naar een B787 Dreamliner met delux class. Ik nam contact op met Tui om eventueel met bijbetaling van € 660,= weer deluxe class te kunnen reizen maar nu bleek alles vol.
Als oud luchtvaart werknemer, eerst als hofmeester daarna als flight operations officer ken ik de klappen van de zweep wel en begrijp het woord overmacht bijzonder goed. In het laatste geval kan Tui het op de Coronavirus malaise gooien maar wat daarvoor gebeurt is absoluut niet.
In de A330 van Wamos zou ik in de y class niet eens straffeloos varkens vervoeren.
De reizen op zich hadden voor mijn vrouw en mij als 50% van ons plezier moeten zijn voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.
Gezien Tui zelf de garantie geeft van niet goed geld terug verwacht ik dan ook als ze mijn claim krijgen het volledige bedrag terug zullen betalen.
Ik noch mijn familie zullen ooit weer met Tui vliegen en aan ieder uit mijn vriendenkring die het mij vraagt zal ik het dan ook ten sterkste afraden.
Tui moet zich realiseren dat mond tot mond reklame een zeer sterke werking heeft.
Tui heeft zich een uiterst onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij getoond.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende