Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen TUIfly

Pagina 1 van 55 met 550 resultaten

op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2019

Ik vloog met tui fly deluxe dit was een top ervaring op de vluchten kregen we lekkere champagne en een top maaltijd met broodjes
drinken was a volonté en op de luchthaven kwam men koffer er als eerste uit ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 5 april 2020 bestemming: Mexico / Rondreis, reisperiode: maart 2020

Door een treinspringer op 1 maart vlucht gemist op Schiphol. Trein bij Apeldoorn 21/2 uur stilgestaan. Ongeval was op het andere spoor en was al bekend in Apeldoorn. Toch reed de trein door en heeft doelloos stilgestaan. Terug naar station Apeldoorn Taxi naar Schiphol (€235,-). Half uur van tevoren aanwezig maar mochten niet meer mee. Noodnummers van TUI en Kras bijna niet bereikbaar. Geen medewerking en empathie. Eerst nog toezegging (schriftelijk en mondeling) dat luchthavenbelasting en res. kosten terugbetaald zouden worden. Geen coulance verder. nadat bekend was dat annuleringsverzekering uit coulance €1500,- heeft uitbetaald wil TUI/Kras helemaal niets meer betalen. Heeft met verzekering te maken en zou dan fraude zijn. Maar men kan toch los hiervan uit coulance uitbetalen? Zeer slechte medewerking terwijl men ook toegeeft zelf fouten te hebben gemaakt. Schade: ruim €2000,- verder nergens te verhalen. Iedereen verschuilt zich achter protocollen en regels. Geen enkele empathie van zowel NS, Kras als TUI. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 2 april 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2020

Heenweg hadden we een vlucht met de 787 Dreamliner. Dit was een dagvlucht en ik vond de stoelen en indeling van de 787 prettig. De catering was redelijk. Een van mijn reisgenoten had een vegetarische maaltijd, die ruim 10 minuten eerder werd afgeleverd. Gevolg was of alleen eten, of een koude maaltijd samen met de rest. Eten zelf was ok. Catering vond ik qua frequentie prima.

Terugvlucht met de 767 vanuit Curacao kan ik passagiers in Economy Class ten zeerste afraden als je groter bent dan 1.75. Vanwege de zeer krappe beenruimte - wij zaten met z'n vieren in het midden - is het zo goed als onmogelijk om fatsoenlijk te slapen. Helaas hadden we een nachtvlucht waardoor we zeer matig uitgerust op Schiphol landden. TUI, schrap alsjeblieft die 767 voor nachtvluchten, het is echt niet te doen. ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 27 maart 2020 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: maart 2020

Deze reis was bedoeld voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.

In sept 2019 retourtickets geboekt en betaald voor delux class voor 3 volwassen personen voor de dreamliner vertrek 01 maart 2020. Halverwege februari 2020 via email een bericht van Tui ontvangen dat de retourvlucht op 22 maart het toestel was veranderd van B787 dreamliner naar de B767-300 zonder delux class dus werden we gedown graded naar de comfort class. Ik belde Tui gelijk op maar ze konden mij geen reden van verandering geven, enkel dat het geen delux class had en dat wij dan comfort class moesten vliegen. Het verschil van € 660,= (3 personen) werd de volgende dag al op mijn rekening bijgeschreven. Uiteraard was ik zeer ontevreden met deze gang van zaken en zei dat ik er in een klacht naar Tui toe hier op terug zou komen. Ik kocht voor(3x €12,=) €36,= het recht om eerder stoelnrs te boeken wat ik dan ook heb gedaan.
Maar helaas, de problemen waren nog lang niet over, ca 12 uur voor vertrek op 1 maart kregen we weer een email waarin stond dat we weer werden gedown graded naar de y class omdat het toestel ook hier weer werd veranderd in een andere toestel van een andere maatschappij waar er geen delux of bussiness class was. Natuurlijk was ik laaiend, in 12 uur valt er niets anders te regelen en we waren al ingechecked voor deze originele vlucht en hadden al stoelnrs. Op schiphol werd mij op het hart gedrukt dat er geen delux of bussiness class aanwezig, we kregen stoel rij 8A,B,C aangewezen doch op stoel 8A had je amper hoofd en schouderruimt. Er bleek dus ook wel degelijk een bussiness class aan board en wat mijn woede nog meer aanwakkerde was het feit dat er een jong stel met een kind werden geupgrade naar de bussiness class. Ook hierbij vermeld ik dat 3 dagen na aankomst Tui € 750,= naar mijn rekening had overgemaakt.

Voor aller duidelijkheid, wat u hierboven leest speelt zich af voordat er sprake was van de Coronavirus in Nederland of op Curaçao.

Je zou dus nu kunnen zeggen van goh je hebt nu alles wel gehad, maar nee hoor, de Coronavirus sloeg toe in Nederland en ook op Curaçao. Er werd ons door Tui Curçao verteld dat de vluchten tot 22 maart normaal zouden doorgaan dus zijn we de rest van onze periode gewoon gebleven. 2 dagen voor vertrek controleerde ik de vlucht en zag dat het toestel weer veranderd was naar een B787 Dreamliner met delux class. Ik nam contact op met Tui om eventueel met bijbetaling van € 660,= weer deluxe class te kunnen reizen maar nu bleek alles vol.
Als oud luchtvaart werknemer, eerst als hofmeester daarna als flight operations officer ken ik de klappen van de zweep wel en begrijp het woord overmacht bijzonder goed. In het laatste geval kan Tui het op de Coronavirus malaise gooien maar wat daarvoor gebeurt is absoluut niet.
In de A330 van Wamos zou ik in de y class niet eens straffeloos varkens vervoeren.
De reizen op zich hadden voor mijn vrouw en mij als 50% van ons plezier moeten zijn voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.
Gezien Tui zelf de garantie geeft van niet goed geld terug verwacht ik dan ook als ze mijn claim krijgen het volledige bedrag terug zullen betalen.
Ik noch mijn familie zullen ooit weer met Tui vliegen en aan ieder uit mijn vriendenkring die het mij vraagt zal ik het dan ook ten sterkste afraden.
Tui moet zich realiseren dat mond tot mond reklame een zeer sterke werking heeft.
Tui heeft zich een uiterst onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij getoond.

  • Algemeen 1
op 29 februari 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2020

Gewoon vliegtuig naar Curaçao ipv dreamliner kan toch niet!

  • Algemeen 1
op 25 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Er zijn laten duidelijk zijn meer TUI organisatie maar ik beoordeel TUIfly België. Er ontstaat een groot probleem door een zandstorm daar kan TUI fly BE niets aan doen. MAAR niet via de mail of sms of Twitter communiceren dat er geen vluchten meer mogelijk zijn is een doodzonde van het bedrijf. Als euro control het luchtruim op GC sluit zou je toch aan je klanten door kunnen geven kom NIET naar de AirPort. Niets van dit alles, ze laten de mensen komen, worden opgevangen door TUIFly personen en mogen een bagage inleveren om vervolgens 1 of 2 of 3 dagen te wachten. Lemmings gedrag, willen jullie dan niet luisteren naar klanten, nee want zelf feedback is niet mogelijk

  • Algemeen 1
op 24 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2020

Wij ziin op 23-2 vertrokken naar Lanzarote. Onderweg moesten we terug vanwege de weersomstandigheden. Op Düsseldorf zou iemand van TUI Fly ons te woord staan. Wij wachten en wachten 2 uur lang totdat wij hoorde dat er niemand van TUI zou komen en al die tijd ook op de koffers moeten wachten omdat er geen personeel van Tui was om de koffers op de band te komen leggen. Dat schijnt in Duitsland anders te werken dan in Nederland. Wij hebben niemand gezien dus gaan bellen na 25 minuten iemand aan de telefoon die ons vertelde een hotel boeken en de volgende morgen te melden om 8.00 uur bij de Tui Fly desk op het vliegveld en dat er zeker een omboeking voor ons zou plaatsvinden en dat er een alternatief geboden zou worden. Maar helaas de volgende morgen blijkt er geen TUI desk te zijn en nog steeds niets is geregeld voor onze vlucht. Na één uur weer iemand aan de telefoon die ons wist te vertellen dat er géén vervangende vlucht zou komen. We konden ons geld terug krijgen voor de vlucht.
Dit gaat beslist nog een staartje krijgen wat een afschuwelijke service van TUI FLY!!! TUI..... Discover your smile? We gaan alle onkosten declareren en verwachten een groot excuus.

  • Algemeen 1
op 1 februari 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2019

Zeer slechte verzorging, onvriendelijk personeel en voor zo’n lange vlucht een taai broodje en dan 9 uur niets, dan pas weer wat eten:drinken. Twee toiletten voor het hele vliegtuig, behalve deluxe klasse is veel te weinig. Lange rijen en ronduit smerig. Volgende keer zeker weer KLM

  • Algemeen 3
op 30 januari 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2020

Tui Fly dreamliner: 15/1 heenvlucht: catering minimaal; ontbijt 1 droog broodje met kaas?spread, -middags uitsluitend tegen betaling een saucijzen-/kaasbroodje en pas veel later een karige avondmaaltijd. Sanitaire voorziening: 1 toilet voor luxe klasse (ca. 25 passagiers) en slechts drie toiletten voor de overige 280 ! passagiers : veel te weinig en de toiletten waren ronduit smerig: urine op vloer, toiletdeksel die telkens terugviel, toiletpapier op de grond en poep tegen de muur ( toilet moest tevens gebruikt worden als verschoningsruimte voor kinderen)
Terugvlucht 22/1: rare combinatie avondeten, lasagne met een koude pastasalade, minimale catering drank, wederom te weinig en zeer vieze toiletten, vuilnis werd niet/nauwelijks opgehaald en wat met name ontbrak was geen enkel bericht vanuit de cockpit, ook niet tijdens de vlucht met zeer veel turbulentie

  • Algemeen 3
op 9 januari 2020 bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2019

TUIFly is helaas niet goed. Service laat te wensen over. Wij vlogen met de 787 Dreamliner naar Bonaire. Je krijgt één maaltijd (met keuze uit twee) en eem droog broodje. Tijdens het eetmoment mag je alleen maar appelsap, jus d'orange, koffie of thee kiezen. Op de drinkmomenten alles behalve alcoholische dranken. Echter komen ze hoogstens twee keer langs tijdens de vlucht.

De heenvlucht was het personeel erg chagrijnig. Terugvlucht was beter.

Inflight entertainment is echt minimaal.

Wij verkiezen volgende keer KLM boven TUI

  • Algemeen 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende