Ervaringen TUIfly

Pagina 1 van 6 met 562 resultaten

op 12 juni 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020

Heenreis van drie volwassenen en twee kleine hondjes met Tui Fly vanuit Antwerpen is excellent verlopen. Vriendelijk en professioneel cabinepersoneel. Vandaag, 12 juni 2021, teruggekeerd naar Brussels Airport vanuit Malaga. Nog nooit meegemaakt: het grootste deel van het cabinepersoneel is nors, en ronduit onbeschoft. Duidelijk niet diervriendelijk. Steeds vuile blikken naar de hondjes. Natuurlijk wil het dan lukken dat bij het verlaten van het vliegtuig mijn hondje plots ontsnapt uit zijn reiszak. Die stewardess roept, krijst bijna dat ik die hond in de zak moet laten. Ik zeg: hij zat erin maar is plots ontsnapt. Krijst ze weer: dat had je moeten weten vooraleer je dit vliegtuig opstapt. Dit is een ongelukje en ik wordt uitgekafferd in het bijzijn van tientallen reizigers die na mij het vliegtuig moeten verlaten. Tui cabinepersoneel van Brussel? Nooit meer. Die van Antwerpen Airport zijn veel vriendelijker. ... Lees meer

  • Algemeen 4
op 16 april 2021 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2020

De vlucht werd wegens Corona geannuleerd en ik kreeg een voucher. In 2021 geprobeerd het geld van de voucher terug te krijgen, maar de boekhouding slaagt erin om het geld TWEEMAAL naar de verkeerde bankrekening over te maken. De online klantenservice verwijst door naar emailadressen die antwoorden niets te kunnen doen. Op dit moment na zeven weken nog steeds het geld niet ontvangen... ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 3 januari 2021 bestemming: Bonaire, reisperiode: februari 2020

Los vliegticket gekocht. 2 maal verzet: de eerste keer door Tui, de tweede keer door ons, vanwege een negatief reisadvies ivm Corona.
Ook nu code oranje, dus willen we weer verzetten. Nu moeten we €600 bijbetalen bovenop de reeds betaalde ticket van €678. Terwijl een nieuw ticket in totaal €676 kost.
Zo schandalig.
Bij correspondentie loop je tegen een muur: Je krijgt het idee dat je tegen een kind aan het praten bent. Bijlagen worden niet gelezen, er komt geen ander antwoord op vragen dan alleen standaard zinnetjes.
Wij nemen ons verlies, en vliegen nooit meer met Tui. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 november 2020 bestemming: België / Brussel, reisperiode: november 2020

Ik heb vlucht geboekt om op 28/11 van Malaga - Brussel te vliegen. De boeking wordt onmiddellijk geannuleerd door tui, dus ik boek opnieuw. Nu zie ik op mijn rekening dat ze beide aangerekend zijn. Al getelefoneerd en gemaild maar lukt niet om geld terug te krijgen blijkbaar.

  • Algemeen 1
op 8 november 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2019

Dinsdag 3 november twee last minute vluchten geboekt naar Gran Canaria voor donderdag 5 november. Hele regelgeving rondom corona eerst uitvoerig bekeken: op de site van TUI stond aangegeven dat voor Spanje een corona test niet verplicht was, een verklaring voor TUI en voor Spanje zelf wel. Braaf alles ingevuld en optimistisch naar het vliegveld gegaan. Vervolgens blijkt bij aankomst op het vliegveld dat TUI-fly als ENIGE maatschappij deze test wél verplicht. We werden verzocht om met de shuttle naar de snelteststraat te gaan om een test af te laten nemen. Ontzettend stressvol. Na lang wachten kwam deze bus niet opdagen. We werden verzocht om een taxi te nemen. Dit kostte ons €60. Vervolgens moesten we voor de test ook nog een €120 betalen. We hebben onze vlucht met vijf minuten net gehaald. Overigens zat het vliegveld helemaal vol, dus verantwoordelijk omgaan met corona doen ze helemaal niet. Even de site bekeken, en daar stond dat het bij last-minute vluchten voor kan komen dat je als klant niet alle informatie rondom de corona regelgeving op krijgt gestuurd, en dat je in dat geval contact op kan nemen met TUI over gedane onkosten. Dit heb ik net gedaan, maar nee hoor: het stond op de site dus het is ons probleem. Als maatschappij is het jullie verantwoordelijkheid om mij van de juiste informatie te voorzien. Door dit gebrek aan informatie heb ik €200 verloren. Wat een belachelijk klantonvriendelijk bedrijf. Dit doen we dus nóóit meer.

  • Algemeen 1
op 3 november 2020 bestemming: Griekenland / chania, reisperiode: oktober 2020

Onvriendelijk persooneel

  • Algemeen 1
op 26 juli 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Reis moet nog beginnen maar tui fly laat nu al zien niet betrouwbaar te zijn. Onze heen vlucht is verzet van Dusseldorf naar Keulen maar de retour vlucht is blijven staan op Dusseldorf, niet echt handig. Op de terug vlucht naar Keulen is nog plek maar Tui fly is niet bereikbaar, niet via mail, niet via webpage en telefoonnummer dat je moet bellen binnen 7 dagen geeft alleen een bericht en verbreekt daarna direct de verbinding. 5 andere nummers geprobeerd allemaal verbreken direct de verbinding. TUI Nederland kan niets doen, weet zelfs niet hoe ze te benaderen, op Dusseldorf Airport is de balie sinds een half jaar gesloten en Tui reisburo op datzelfde vliegveld geeft ook geen gehoor evenals de ticket handling. Werkelijk niets wijst erop dat dit bedrijf serieus met klanten omgaat, sterker nog het lijkt wel dat ze niet eens bestaan.

  • Algemeen 1
op 17 juli 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: januari 2020

Wat een drama was de terugvlucht. Eerst heel lang in de rij moeten staan om in te mogen checken omdat alles te gelijk ging. Stap je in het vliegtuig heb je een stewardess die zo ontzettend onbeleefd en onbeschoft is. Je als vuil behandeld echt niet normaal heen met Ryanair top geregeld maar terug. Belachelijk dit!!!!!

  • Algemeen 1
op 4 juli 2020 bestemming: Dominicaanse Republiek / Santo Domingo, reisperiode: juni 2020

Tot een reis is het nog niet eens gekomen. Afgelopen week weer geprobeerd Tui Fly te bereiken. Na meer dan een uur in de wacht bij de klantenservice maar weer opgehangen. En dan ook nog eens flink extra kosten per minuut rekenen dat je voor niks in de wacht staat. Waarschijnlijk de Belgische Tui service with a smile...

  • Algemeen 1
op 16 juni 2020 bestemming: Verenigde Staten / Orlando Sanford, reisperiode: maart 2020

Op 9 maart 2020 met TUI naar Orlando Sanford in Amerika gevlogen na eerst nog navraag te hebben gedaan of i.v.m. het Corona virus de vlucht nog wel door zou gaan. Volgens TUI konden we gewoon vliegen, deden we dit niet kregen we geen cent terug. We hadden de luxe klasse geboekt. Gewoon perfect. Op 12 maart, dus 3 dagen later, hoorden we dat president Trump het luchtruim ging sluiten. Paniek!!!! Na een chat met TUI niks wijzer geworden. Oké, TUI kan niks veranderen aan deze beslissing. Op 14 maart mail van TUI ontvangen dat we maandag 16 maart rond 19.00 uur vanuit Orlando Sanford naar huis zouden vliegen. Natuurlijk balen. Pas in Amerika en nu al terug naar huis. Maar de toon van de mail was slikken of stikken.
Omdat we net op 13 maart vanuit Orlando naar Miami waren gereden op zondag 15 maart maar weer terug naar Orlando. Op maandagochtend 16 maart SMS bericht ontvangen dat de vlucht toch weer vanuit Miami vertrekt. Wisten jullie dit gisteren niet, hadden we nog een dag vakantie gehad. Bussen stonden klaar op de luchthaven, waar, zoek maar uit. Een flesje water en een zakje chips zonder een stop en zonder een toilet op weg naar Miami. Ruim 5 uur. Vrij laat op de luchthaven aangekomen dus geen tijd meer voor eten. Na het boarden kregen we te horen dat er geen maaltijden verstrekt werden omdat het bedrijf dat deze leverde het enorm druk had met alle repatrierings vluchten. Wat een onzin, op de vertrekborden waren 99 van de 100 vluchten geannuleerd. Daarbij kregen we geen drinken, alleen wat water of sap en mochten niet bij de toiletten in de rij staan. Hoezo niet, we zaten als een sardientje in een blik naast hoestende en proestende passagiers.
Daarbij kregen we de luxe klasse niet waar we voor betaald hadden en konden mijn echtgenoot en ik niet bij elkaar zitten. Alleen echtparen met kleine kinderen werden in de Comfort klasse geplaatst terwijl ze een economie ticket hadden. Na terugkomst op 17 maart een klacht ingediend dat we betaald hebben voor een duur ticket en dit niet gekregen hebben. Het is nu 16 juni en na vele mails onzerzijds nog steeds geen antwoord. Ze hebben het druk is het enige antwoord. Tja, TUI, Discover Your Smile. Nou, die is bij ons niet meer zichtbaar

  • Algemeen 2
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020

Retourticket gekocht: 11 maart heen 8 april terug. TUI annuleert terugvlucht en wijst naar Overheid voor repatrouillering. Ik wil niet eerder dan 8 april terug en ga niet in op dat voorstel. TUI gaat weer vliegen op 1 juli, hun vervoersplicht herleeft. Maar TUI wil mij niet meenemen en zegt koop maar een nieuw ticket. TUI betrouwbaar?

  • Algemeen 3
op 6 juni 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: januari 2020

In de luxe klasse wordt je prima verzorgd. Het vliegtuig is veel stiller en meer zuurstof en vocht. Enige nadeelis dat rare ( niet te verwijderen ) "kussentje" aan de bovenkant van je stoel. Duwt je hoofd naar voren. Verder..PRIMA !!!!!

  • Algemeen 9
op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2019

Ik vloog met tui fly deluxe dit was een top ervaring op de vluchten kregen we lekkere champagne en een top maaltijd met broodjes
drinken was a volonté en op de luchthaven kwam men koffer er als eerste uit

  • Algemeen 10
op 5 april 2020 bestemming: Mexico / Rondreis, reisperiode: maart 2020

Door een treinspringer op 1 maart vlucht gemist op Schiphol. Trein bij Apeldoorn 21/2 uur stilgestaan. Ongeval was op het andere spoor en was al bekend in Apeldoorn. Toch reed de trein door en heeft doelloos stilgestaan. Terug naar station Apeldoorn Taxi naar Schiphol (€235,-). Half uur van tevoren aanwezig maar mochten niet meer mee. Noodnummers van TUI en Kras bijna niet bereikbaar. Geen medewerking en empathie. Eerst nog toezegging (schriftelijk en mondeling) dat luchthavenbelasting en res. kosten terugbetaald zouden worden. Geen coulance verder. nadat bekend was dat annuleringsverzekering uit coulance €1500,- heeft uitbetaald wil TUI/Kras helemaal niets meer betalen. Heeft met verzekering te maken en zou dan fraude zijn. Maar men kan toch los hiervan uit coulance uitbetalen? Zeer slechte medewerking terwijl men ook toegeeft zelf fouten te hebben gemaakt. Schade: ruim €2000,- verder nergens te verhalen. Iedereen verschuilt zich achter protocollen en regels. Geen enkele empathie van zowel NS, Kras als TUI.

  • Algemeen 1
op 2 april 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2020

Heenweg hadden we een vlucht met de 787 Dreamliner. Dit was een dagvlucht en ik vond de stoelen en indeling van de 787 prettig. De catering was redelijk. Een van mijn reisgenoten had een vegetarische maaltijd, die ruim 10 minuten eerder werd afgeleverd. Gevolg was of alleen eten, of een koude maaltijd samen met de rest. Eten zelf was ok. Catering vond ik qua frequentie prima.

Terugvlucht met de 767 vanuit Curacao kan ik passagiers in Economy Class ten zeerste afraden als je groter bent dan 1.75. Vanwege de zeer krappe beenruimte - wij zaten met z'n vieren in het midden - is het zo goed als onmogelijk om fatsoenlijk te slapen. Helaas hadden we een nachtvlucht waardoor we zeer matig uitgerust op Schiphol landden. TUI, schrap alsjeblieft die 767 voor nachtvluchten, het is echt niet te doen.

  • Algemeen 5
op 27 maart 2020 bestemming: Curaçao / Curaçao, reisperiode: maart 2020

Deze reis was bedoeld voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.

In sept 2019 retourtickets geboekt en betaald voor delux class voor 3 volwassen personen voor de dreamliner vertrek 01 maart 2020. Halverwege februari 2020 via email een bericht van Tui ontvangen dat de retourvlucht op 22 maart het toestel was veranderd van B787 dreamliner naar de B767-300 zonder delux class dus werden we gedown graded naar de comfort class. Ik belde Tui gelijk op maar ze konden mij geen reden van verandering geven, enkel dat het geen delux class had en dat wij dan comfort class moesten vliegen. Het verschil van € 660,= (3 personen) werd de volgende dag al op mijn rekening bijgeschreven. Uiteraard was ik zeer ontevreden met deze gang van zaken en zei dat ik er in een klacht naar Tui toe hier op terug zou komen. Ik kocht voor(3x €12,=) €36,= het recht om eerder stoelnrs te boeken wat ik dan ook heb gedaan.
Maar helaas, de problemen waren nog lang niet over, ca 12 uur voor vertrek op 1 maart kregen we weer een email waarin stond dat we weer werden gedown graded naar de y class omdat het toestel ook hier weer werd veranderd in een andere toestel van een andere maatschappij waar er geen delux of bussiness class was. Natuurlijk was ik laaiend, in 12 uur valt er niets anders te regelen en we waren al ingechecked voor deze originele vlucht en hadden al stoelnrs. Op schiphol werd mij op het hart gedrukt dat er geen delux of bussiness class aanwezig, we kregen stoel rij 8A,B,C aangewezen doch op stoel 8A had je amper hoofd en schouderruimt. Er bleek dus ook wel degelijk een bussiness class aan board en wat mijn woede nog meer aanwakkerde was het feit dat er een jong stel met een kind werden geupgrade naar de bussiness class. Ook hierbij vermeld ik dat 3 dagen na aankomst Tui € 750,= naar mijn rekening had overgemaakt.

Voor aller duidelijkheid, wat u hierboven leest speelt zich af voordat er sprake was van de Coronavirus in Nederland of op Curaçao.

Je zou dus nu kunnen zeggen van goh je hebt nu alles wel gehad, maar nee hoor, de Coronavirus sloeg toe in Nederland en ook op Curaçao. Er werd ons door Tui Curçao verteld dat de vluchten tot 22 maart normaal zouden doorgaan dus zijn we de rest van onze periode gewoon gebleven. 2 dagen voor vertrek controleerde ik de vlucht en zag dat het toestel weer veranderd was naar een B787 Dreamliner met delux class. Ik nam contact op met Tui om eventueel met bijbetaling van € 660,= weer deluxe class te kunnen reizen maar nu bleek alles vol.
Als oud luchtvaart werknemer, eerst als hofmeester daarna als flight operations officer ken ik de klappen van de zweep wel en begrijp het woord overmacht bijzonder goed. In het laatste geval kan Tui het op de Coronavirus malaise gooien maar wat daarvoor gebeurt is absoluut niet.
In de A330 van Wamos zou ik in de y class niet eens straffeloos varkens vervoeren.
De reizen op zich hadden voor mijn vrouw en mij als 50% van ons plezier moeten zijn voor onze 50 jarige huwelijksjubileum.
Gezien Tui zelf de garantie geeft van niet goed geld terug verwacht ik dan ook als ze mijn claim krijgen het volledige bedrag terug zullen betalen.
Ik noch mijn familie zullen ooit weer met Tui vliegen en aan ieder uit mijn vriendenkring die het mij vraagt zal ik het dan ook ten sterkste afraden.
Tui moet zich realiseren dat mond tot mond reklame een zeer sterke werking heeft.
Tui heeft zich een uiterst onbetrouwbare luchtvaartmaatschappij getoond.

  • Algemeen 1
op 29 februari 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2020

Gewoon vliegtuig naar Curaçao ipv dreamliner kan toch niet!

  • Algemeen 1
op 25 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Er zijn laten duidelijk zijn meer TUI organisatie maar ik beoordeel TUIfly België. Er ontstaat een groot probleem door een zandstorm daar kan TUI fly BE niets aan doen. MAAR niet via de mail of sms of Twitter communiceren dat er geen vluchten meer mogelijk zijn is een doodzonde van het bedrijf. Als euro control het luchtruim op GC sluit zou je toch aan je klanten door kunnen geven kom NIET naar de AirPort. Niets van dit alles, ze laten de mensen komen, worden opgevangen door TUIFly personen en mogen een bagage inleveren om vervolgens 1 of 2 of 3 dagen te wachten. Lemmings gedrag, willen jullie dan niet luisteren naar klanten, nee want zelf feedback is niet mogelijk

  • Algemeen 1
op 24 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2020

Wij ziin op 23-2 vertrokken naar Lanzarote. Onderweg moesten we terug vanwege de weersomstandigheden. Op Düsseldorf zou iemand van TUI Fly ons te woord staan. Wij wachten en wachten 2 uur lang totdat wij hoorde dat er niemand van TUI zou komen en al die tijd ook op de koffers moeten wachten omdat er geen personeel van Tui was om de koffers op de band te komen leggen. Dat schijnt in Duitsland anders te werken dan in Nederland. Wij hebben niemand gezien dus gaan bellen na 25 minuten iemand aan de telefoon die ons vertelde een hotel boeken en de volgende morgen te melden om 8.00 uur bij de Tui Fly desk op het vliegveld en dat er zeker een omboeking voor ons zou plaatsvinden en dat er een alternatief geboden zou worden. Maar helaas de volgende morgen blijkt er geen TUI desk te zijn en nog steeds niets is geregeld voor onze vlucht. Na één uur weer iemand aan de telefoon die ons wist te vertellen dat er géén vervangende vlucht zou komen. We konden ons geld terug krijgen voor de vlucht.
Dit gaat beslist nog een staartje krijgen wat een afschuwelijke service van TUI FLY!!! TUI..... Discover your smile? We gaan alle onkosten declareren en verwachten een groot excuus.

  • Algemeen 1
op 1 februari 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2019

Zeer slechte verzorging, onvriendelijk personeel en voor zo’n lange vlucht een taai broodje en dan 9 uur niets, dan pas weer wat eten:drinken. Twee toiletten voor het hele vliegtuig, behalve deluxe klasse is veel te weinig. Lange rijen en ronduit smerig. Volgende keer zeker weer KLM

  • Algemeen 3
op 30 januari 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2020

Tui Fly dreamliner: 15/1 heenvlucht: catering minimaal; ontbijt 1 droog broodje met kaas?spread, -middags uitsluitend tegen betaling een saucijzen-/kaasbroodje en pas veel later een karige avondmaaltijd. Sanitaire voorziening: 1 toilet voor luxe klasse (ca. 25 passagiers) en slechts drie toiletten voor de overige 280 ! passagiers : veel te weinig en de toiletten waren ronduit smerig: urine op vloer, toiletdeksel die telkens terugviel, toiletpapier op de grond en poep tegen de muur ( toilet moest tevens gebruikt worden als verschoningsruimte voor kinderen)
Terugvlucht 22/1: rare combinatie avondeten, lasagne met een koude pastasalade, minimale catering drank, wederom te weinig en zeer vieze toiletten, vuilnis werd niet/nauwelijks opgehaald en wat met name ontbrak was geen enkel bericht vanuit de cockpit, ook niet tijdens de vlucht met zeer veel turbulentie

  • Algemeen 3
op 9 januari 2020 bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2019

TUIFly is helaas niet goed. Service laat te wensen over. Wij vlogen met de 787 Dreamliner naar Bonaire. Je krijgt één maaltijd (met keuze uit twee) en eem droog broodje. Tijdens het eetmoment mag je alleen maar appelsap, jus d'orange, koffie of thee kiezen. Op de drinkmomenten alles behalve alcoholische dranken. Echter komen ze hoogstens twee keer langs tijdens de vlucht.

De heenvlucht was het personeel erg chagrijnig. Terugvlucht was beter.

Inflight entertainment is echt minimaal.

Wij verkiezen volgende keer KLM boven TUI

  • Algemeen 5
op 3 januari 2020 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2019

Vanwege een zeer onvriendelijke stewardess op de terugreis. Wij vlogen DeLuxe, zaten op 1A en 1C, en ik had op Curaçao een klein tasje gekocht dat ik tijdens het opstijgen en het landen op de grond tussen mijn voeten en de stoel wilde houden, zodat het niet beschadigd zou worden in het bagagevak. Had niet verwacht dat dit ook maar enig probleem zou zijn, dus had het zonder beschermtas mee in het vliegtuig genomen. Vooral omdat het een klein en licht handtasje was, zonder inhoud. De stewardess vroeg niet eens of ik het in de bagageruimte wilde plaatsen. “Mevrouw, het tasje op de grond. Boven in de bagageruimte”. Uitleg en tonen van het lege tasje, maakten geen enkel verschil. De stewardess maakte er een soort rel van... “Ja, mevrouw, regels zijn nu eenmaal regels.” De purser die iets sussends probeerde te zeggen, kreeg op luide toon, zodat rijen 1 t/m 7 vol mee konden genieten, het luide antwoord: “Ja, mevrouw houdt niet van regels. Daar kan ik toch niets aan doen”. Het tasje verdween vervolgens in een reisdeken in het bagageruim. Wat een buitengewoon onvriendelijke stewardess.... Ik voelde mij echt offensief bejegend en heb hierdoor een naar gevoel aan deze vakantie overgehouden. Tui heeft ondertussen een bos bloemen aangeboden. Dat wel, maar toch... C’est le ton qui fait la musique.

  • Algemeen 3
op 30 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Wij vonden de vlucht erg onaangenaam,ten eerste een stewardess die volgens ons geen zin had om te werken pfff verschrikkelijk,en de verorging was ronduit slecht wij zaten voorin t vliegtuig en zijn slecht voorzien van drinken aan het eind van de reis kwamen we erachter dat we zelf ,helemaal achterin t vliegtuig drinken moesten halen en terug eigenlijk hetzelfde verhaal t was een grote teleurstelling je betaalt er immers genoeg voor,weet niet of we nu nog eens met tui gaan vliegen het ging om de vlucht or317 9 december

  • Algemeen 3
op 28 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Heen vlucht goed terug vlucht minder was veel bewolking

  • Algemeen 8
op 5 december 2019 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: februari 2019

Eigenlijk is alles prima behalve de neksteun die vast zit aan de stoel. Duwt je hoof ZEER ONPRETTIG naar voren. WEG MET DAT DING.

  • Algemeen 8
op 10 november 2019 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: oktober 2018

Op de terugweg een tussenlanding gehad op Gran Canaria om daar 60 gestrande reizigers op te pikken. Het zou een kort onophoud zijn. Echter pas na een uur stapten de eerste 48 reizigers in en waren er nog 12 zoek. Pas na anderhalf uur konden we weer vertrekken. Een antwoord waarom we anderhalf hebben moeten wachten op deze passagiers bleef uit. De passagiers die aan boord kwamen wisten niet dat het vliegtuig klaar stond. Van TUI krijg je vervolgens na 3 weken een standaardbrief waarin je geen aanspraak kan maken op een vergoeding. Dat was echter de vraag niet. De vraag was waarom wij anderhalf uur vast hebben moeten zitten in een stilstaand vliegtuig. Maar daar krijg je antwoord op. Laat staan begrip en excuses. Op de heenweg was er ook al een tussenlanding, terwijl de reizen worden verkocht als rechtstreekse reizen.

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2019 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: oktober 2019

Met Deluxe gevlogen. De stoelen zijn superruim en de bediening is ook prima. Enige puntje is dat het entertainmentsysteem erg beperkt is voor een vlucht van 10 uur naar mijn mening (weinig filmkeuze etc.).

  • Algemeen 8
op 16 oktober 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: oktober 2019

Als je niet vooraf een stoel reserveert tegen betaling word je 48 uur van te voren willekeurig ingedeeld. Bij andere maatschappijen kun je 24 uur van te voren zelf een stoel kiezen. Lijkt op mensjes pesten omdat je geen stoelreservering hebt betaald.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2019 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: oktober 2019

Ik hou er eigenlijk niet van om een recensie te schrijven, maar deze ervaring was werkelijk top! Heel vriendelijk cabine personeel, Niet moeilijk doen over te veel kilo’s. Onverwacht gratis catering aan boord, wat zeker niet te kort was. Veel leuke vlucht info vanuit de cockpit echt super ga zo door tui fly!

  • Algemeen 10
op 7 oktober 2019 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: september 2019

Heenreis Rotterdam-Tenerife-Fuertaventura met Portugese charter voor Tui, was een oudere 737 maar te doen. Terug Fuertaventura-Tenerife-Rotterdam met Gowair voor Tui. Was een Airbus 320 met idioot kleine ruimtes tussen de stoelen. Ik kon absoluut geen 6 uur op deze plaats aan het gangpad zitten. Heb de hele reis dwars op mijn plaats gezeten met de benen in het gangpad. Ik snap dat er capaciteitsproblemen zijn, maar een dergelijk toestel past niet bij Tui

  • Algemeen 6
op 4 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2019

Vlucht OR507 van 24 september.
Veel te koud aan boord met als resultaat hoofdpijn en de hele vakantie verkouden

  • Algemeen 3
op 3 oktober 2019 bestemming: Curaçao / Hato Aiport, reisperiode: oktober 2019

Al jaar en dag vlieg ik met TUI tussen Curacao (woonplaats) en NL (vakantie) ... ben niet aan een datum gebonden, kan dus altijd een mooie prijs zoeken ... en vinden ... fijn toestel, de Dreamliner ... had na aankomst altijd long problemen met KLM of Arke, Dreamliner nooit meer ...

  • Algemeen 10
op 29 september 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2018

Onze vlucht met TUI was geannuleerd met een dag naar Amsterdam. Netjes een sms gekregen en kregen we een hotel aangeboden voor de nacht . Wij hadden ons app gehuurd, en wij mochten kosteloos daar blijven ( dank je wel Sarina en Ricardo), alleen even zelf de huurauto verlengen. Maar TUI doet er alles aan om het voor iedereen zo comfortabel mogelijk te maken. Zeurkousen heb je altijd. Je krijgt voor de volgende ochtend een voucher voor een kop koffie van €6. Wij zijn daar content mee. Je hoeft niet het onderste uit de kan, want al ga je op tijd zie jw ook iedereen lopen naar de Burger King of iets en moet je het uit eigen zak betalen. Een dagje extra vakantie is ook wel lekker. En ik heb dat liever dan dat er een risico word genomen en je wel maar beneden komt maar dan anders. Voor ons TUI, je betaald iets meer ( soms zelfs minder met hun goede aanbiedingen, hou dat vooral in de gaten). Dan als een panharing in Transavia te zitten

  • Algemeen 9
op 28 september 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2019

Nog nooit zoiets meegemaakt! Of ze hebben hun materieel niet op orde of ze weten de hut niet te managen. Op de heenreis een vertraging van dik 5 uren en op de terugweg 2 en een half uur!! Geen communicatie over wat er aan de hand is. TUI Fly kan me de bomen in en vlieg bever nooit meer met hen! Ze kunnen beter de kat iets gaan wijsmaken in plaats van hun klanten!

  • Algemeen 1
op 25 september 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2019

Oudste vliegtuig ooit terug!!

  • Algemeen 4
op 20 september 2019 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: augustus 2018

Een dag vertraging door naar Napels gevlogen gedropt in één vreselijk hotel op één uur van het vliegveld 22 uur later op plaats van bestemming aangekomen geen vergoeding van tui fly helemaal niets zeer slechte afhandeling

  • Algemeen 1
op 10 september 2019 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: september 2019

Hoe is anno 2019 dat ze passagiers aan boord nemen die op verkeerde vlucht zitten waardoor er een vertraging ontstaat van een uur. dan heb je je processen en systemen niet op orde. Prutsers

  • Algemeen 1
op 9 september 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: september 2019

In 35 jaar ervaring met vliegen, nog nooit zo iets meegemaakt.
Bij instappen zelf onvertogen Toen ik kwam bij de zitplaats, was absoluut geen plek om handtass en laptop tas ergens te plaatsen. Wachten om hulp, oplossing te verzienen maar, ‘u kunt u tas onder de passagiers stoel plaatsen of ik neem ze buiten de vliegtuig . Ik ga met u niet in discusie!’ los het maar op! Onbehulpzaam, ongehoorzam , onbeschaafd..... maar ja, bekijk het maar. Dus zitten we zo, met geen plek voor benen, mijn man en ik, afwachten tot dat we kunnen iets doen, van de stoel af of..... en signaal gaf door om riem los te kunnen, rende ik als eerste naar de toilet. Wat smierig! Schande! Geen toilet papier, wasbak vol met vieze water en papier restjes, en stank! Niet te geloven. Ben snel uitgegaan, niets kunnen te doen, en meld ik dit bij een van de dames, waarop ik kon alleen horen,’zo kan je water weg doen’!!!?! Ben ik daar om te poetsen of bedienen!!??? Snel nadat merkte ik dat deze internationale flucht , alleen nederlanse tall gebruikt. En misschien gaan we wel na Nederland , maar er waren niet alleenNederlanders er in. Tijdens de flucht, werden we totaal negeerd, water of andere drankjes, of eten werd aan me en mijn medepassegiers niet aangeboden. En dan zit je zo 3uur lang met geen ruimte voor benen, vast in minder dan 1m2.heb ik besloten om mijn tass in de schoot te houden, en normaal in de stoel te zitten. Maar dat mocht niet. En toen besloot de stewardess van begin deze verhaal. Mij tas te trekken uit mijn handen!! Nou, wacht even! Dat kan niet! En toen zei ze heel hard, ‘gaat u maar zo door, ik ga autoriteit inschakellen!’
En dat heeft ze ge daan.
Bij uitgaan van de vligtuig, wachten ze 4 marechausseese om een gesprek. Dus hele gezien in een auto verhaal te delen. En ja, we kunnen weggaan, want het was voor hun duidelijk wat er aan de hand is en hoe heeft de dame misbrikt gemaakt van haar positie.
Nooit meer !
Het lijkt dat deze stewardess denkt dat haar vijandige instelling, en moeilijk daad is en dat werk moet zo gedaan worden, en zonder, absoluut ,geen begriep hoe en klant moet behandeld worden.
Please Keep those away!

  • Algemeen 1
op 7 september 2019 bestemming: Spanje / Benalmedena, reisperiode: mei 2019

Alles was perfect geen vertragingen , hotel en kamer prima . Met niet problemen gehad . Eten alles lekker , kort bij het strand .

  • Algemeen 10
op 16 augustus 2019 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2019

Paar maanden geleden een vliegreis met TUI fly geboekt. Vervolgens een bevestiging met alle benodigde informatie ontvangen. Echter wanneer ik een dag voor het vliegen online wil inchecken, werkt dit niet. Wat blijkt, onze vlucht is helemaal niet bevestigd, waarvan wij nooit op de hoogte zijn gebracht. Moesten dus een dag voor vertrek nog een nieuwe vliegmaatschappij vinden die ons wel wou....

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2019 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: augustus 2018

Ik ga met mijn zoon van 1r voor het eerst vliegen en moet 50 euro extra betalen om zeker te zijn dat ik naast hem zit op deze 10 uur durende vlucht dit staat nergens vermeld contact over gehad maar er is niets aan te doen !! Jammer tuifly gemiste kans dit alles terwokl we aan het begin aan hebben gegeven naast elkaar te willen zitten

  • Algemeen 1
op 30 juli 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: juli 2019

Terugreis Bodrum-Eindhoven 3 1/2 uur vertraging konden niet meer landen op Eindhoven week uit naar Amsterdam zouden bussen klaarstaan voor naar Eindhoven te brengen, stonden er niet . Geen communicatie van Tui op terugreis in glas water gekregen en 1 koekje als goedmaker , Op Schiphol werd er gezegd pak maar een taxi en declareer kosten maar bij Tui, er staat nog iemand van Tui voorbij de douane voor vragen , stond niemand van Tui. Schandalig hoe Tui met haar klanten omgaat van je zoekt het maar uit, wij zijn er vanaf.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Heenreis 3 uur vertraging. Compensatie:voucher van 3.80 euro, belachelijk gewoon. Terugreis: nog eens anderhalf uur vertraging....never again!

  • Algemeen 1
op 25 juli 2019 bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: juli 2018

Je boekt stoelen, daar betaal je voor ik sta je als familie bij elkaar wilt zitten, vervolgens krijg je een mail dat je stoelen zijn omgeboekt en dat je dus uit elkaar bent gehaalt. Als je dan belt krijg je te horen dat het is omdat er een gezin met jonge kinderen bij elkaar wil zitten. Dat willen wij ook. Daarom reserveerde wij stoelen. Niets meer aan te doen vokgens TUI. Leuk dat soort mail als je aan het zwembad ligt. Maar je geld van de reservering ben je ook kwijt.

  • Algemeen 5
op 16 juli 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Afschuwelijk... zulke vliegmaatschappijen zouden verboden moeten worden. Na Aeroflot en KLM een grote teleurstelling. Ik ben 1.95 en het was letterlijk hel voor mij om 4 uur op die stoelen te zitten absoluut geen beenruimte. We kregen een oude toestel a320 die net niet uit elkaar valt. Ergste van heel verhaal is dat ik voor glaasje water moest gaan betalen. Nooit meer tui fly voor mij.

  • Algemeen 1
op 5 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juni 2019

Extra landing op Malaga om te tanken. (Werd uur voor vertrek vanaf schiphol gemeld)
Waarom ze dan niet gelijk op schiphol tanken wist niemand.
Vliegtuig zonder vermaak op een reis van bijna 12 uur. Geen tv of iets dergelijks.
Cloud werkt voor geen meter. Stoel had ook geen zak waar je spullen in kwijt kon.
Veel passagiers met veel te veel handbagage of te grote trolleys en deze toch in de rekken proberen te proppen. Voor ons nooit meer TUI.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2019 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: juni 2019

Deluxe gevlogen en in het vliegtuig alles echt dik in orde. Goede stoelen, verzorging en echt uitstekend personeel.
Op Schiphol echter was het een puinhoop.... deluxe incheck niet beschikbaar zonder uitleg. Inchecken zeeeer druk, stond bijna buiten arrivals 3... duurde meer dan een uur ... vervolgens wachten 45 minuten op veilgheidscheck en paspoortcontrole.. en daardoor ook maar 15 minuten in veel te verre lounge...Daar betaal je dan e315 voor...Cuba ook niet in orde, maar wel vlot. Transfer op Cancun was echt een chaos met valpartijen op roltrap, maar dat lag volgens mij meer aan de Mexicanen

  • Algemeen 8
op 28 juni 2019 bestemming: , reisperiode: juni 2019

Tui vliegtuigen zijn prijsvechter toestellen. Voor 2 a 3 uurtjes is dat ok. Voor een vlucht van 10 uur gewoon niet te doen. Totaal geen been ruimte, slechte stoelen. Keus uit 4 filmpjes. Toestel verouderd. Betalen voor een biertje. Als je niet betaald voor een stoel dan kom je ook niet naast elkaar te zitten. Ronduit belachelijk

  • Algemeen 3
op 26 juni 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juni 2019

Drinken moet je zelf halen, stewardessen doen dat niet (geen idee wat ze dan wel doen, maar volgens mij betaal je voor zulke service), gevolg iedereen loopt met drank door het vliegtuig, terwijl je het beste in je riem kan zitten i.v.m onverwachte turbulentie.
Een wijntje o.i.d. bij de maaltijd moet je betalen.
9 uur lang krijsende baby wordt niets aan gedaan, bij KLM/ Aziatische maatschappijen zou zo'n kindje met moeder allang mee naar achteren genomen zijn o.i.d.
Stoel-oorflappen waren kapot, handdoek omheen geknoopt (van Tui uit geen andere oplossing), extra deken om te slapen is dan in heel het vliegtuig niet aanwezig.
Verder zit je ontzettend krap, maar goed dat is bekend bij Nederlandse maatschappijen.

  • Algemeen 4
op 9 juni 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: mei 2019

Op heen reis 2 ipv 1 tussenlandingen en 2 dagen voor vertrek geboekte stoelen geanuleerd en andere toe gewezen gekregen voor terug vlucht weer de stoelen heanileerd en niet gekregen waar voor was betaald tijdens de tankstop heeft de bemanning het te druk met elkaar om de juiste veiligheidsprocedure uit te voeren er zal maar wat fout gaan tijdens het tanken.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juni 2019

Tui verplicht je gewoon dat je betaald voor je stoelresevering als je naast elkaar wil zitten. Er was nog genoeg ruimte in het toestel binnen 24 uur voor vertrek maar we worden nier naast elkaar gezet.

  • Algemeen 3
op 8 juni 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: januari 2019

Top vakantie! fijne vliegreis, super fijn hotel. prettige hostess en zeer vriendelijk personeel in vliegtuig en hotel. Voor ons staat TUI al jaren op nr 1.

  • Algemeen 9
op 5 juni 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019

Samen op vakantie, gezellig. Echter zit je op rij 10 en rij 17....is niet meer te wijzigen was al voorgeboekt door Tui. Als het je lukt te wijzigen kost het je 2 X 6 euro
Op vakantie gaan doe je samen en dan is dat wel een domper. Ondanks ruim op tijd voor de vlucht kon tui niets meer doen. Volgende keer kiezen we liever een andere maatschappij als dit de mentaliteit is.
Bah

  • Algemeen 5
op 3 juni 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019

Tui fly is gewoonweg een zeer klant onvriendelijke organisatie, die totaal geen begrip of flexibele houding heeft tegenover klanten. Aankomende vlucht in juli is zonder reden omgeboekt naar een vlucht met tussenlanding, weet niet welke vliegmaatschappij deze vlucht uitvoert. Geen begrip voor mensen met vliegangst die niet op een vlucht van 4 uur twee keer willen landen en opstijgen (originele vluchttijd was een directe vlucht). Tui boekt vluchten nu om omdat 737 MAX aan de grond moet blijven, en gebruiken dit als "overmacht" reden om passagiers in oude gehuurde vliegtuigen te vervoeren als vee. Ja, natuurlijk kun je annuleren, maar dan ben je wel je geld kwijt. Ook overleggen ze zogenaamd met de leiding, maar sorry, we kunnen toch echt geen uitzondering maken, we houden ons aan de regels. En daarmee is het gesprek af. Waardeloos, en nooit meer Tui.

  • Algemeen 1
op 17 mei 2019 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: mei 2019

De luxe klasse tui niet waard voor je geld. slecht eten vegetarische balletjes?? en dat voor 325 extra pp heen en terug dus 650. chagrijnig personeel. echt onvriendelijk op de bestdmming domme mensen!!! die je naar de verkeerde bus sturen. hotel wel goed aanrader maar tui laat je dik dokken. nee geen tui meer volgende keer gewoon royal klm.

  • Algemeen 1
op 19 april 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019

In het weekend van 21 april was er een stakingsdreiging in Spanje. Verschillende dagen die week contact gehad met TUI Belgie over het omboeken van de ticket (voor 50 euro per ticket). Twee dagen voor vertrek wil ik de ticket omboeken, wordt mij verteld dat dit tot 3 dagen voor vertrek kan. Niet 1 keer is mij dit aan de telefoon in de dagen daarvoor gezegd. Uitzondering worden niet gemaakt, ook niet bij navraag bij het afdelingshoofd. Gevraagd naar de reden dat dit niet kon werd (ook na aandringen dat dit enkel een financieel reden had) enkel gezegd "dat er vele redenen zijn waar u geen weet van heeft" en dat ik "geen luchtvaartexpert ben". Dit kost TUI niets anders dan een beetje moeite, maar toch willen ze dit niet doen om een klant tevreden te maken. Zeer slechte service wat mij betreft en daarom een 1.

  • Algemeen 1
op 15 april 2019 bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: mei 2019

Rechtstreekse vlucht geboekt en daarna een goedkopere vlucht met tussenlanding gekregen!!!Schandalig!!!

  • Algemeen 1
op 12 april 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019

Vliegen met tui is echt geen doen. De standaard beenruimte van tui is 74 cm in tegenstelling tot de standaard 81 cm die vrijwel alle maatschappijen aanhouden voor lange vluchten. Tui heeft 81 cm beenruimte maar verkoopt dit als comfort upgrade tegen een meerprijs. Geprobeerd dit bij te boeken, maar enkel nog de deluxe klasse vrij van €325 pp. helaas is dit onbetaalbaar voor mij, dus de terugvlucht volgende week zal een echte hel worden aangezien ik 2,07 meter lang ben. Ik ben een eigenaar van een reisbureau en reis dus ook ontzettend veel maar heb nog nooit zoiets meegemaakt. Zelfs niet in Afrika, Azië of zuid-Amerika. Ik raad dus aan om nooit met tui te vliegen op deze manier. Ontzettend jammer.

  • Algemeen 1
op 12 april 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2019

Algemene Service: low - basic
Hotel: basic 4 sterren (3 sterren waardig), lawaaierige oude kamer
Vlucht Tuifly nieuwe dure valies sterk beschadigd door onachtzame behandeling bageladers
Desk personeel: onwetend en chaotisch
Chauffeur transfer: onvriendelijk
Vlucht: Ryanair kwaliteit
Algemeen: voor dezelfde prijs is oa VoyagePrive veeeeeeel beter. Slechtste reisoperator in 20 jaar ervaring.
Voldoet aan de normen van de jaren '90
Wij kiezen nooit meer voor TUI

  • Algemeen 4
op 31 maart 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2019

De bagage is vermist ! Wordt na 2 dagen gevonden en gewoon naar een hotel gestuurd 20km van mijn locatie vandaan en moet voor alles maar zelf bellen en regelen zonder dat ik iemand van Tui heb gehoord of gezien ! Ze laten hun passagiers in de kou staan want ze werken niet op zondag en zaterdzg bij de klantendienst. Dus enkel weekvluchten vanaf nu ?

  • Algemeen 2
op 17 maart 2019 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: april 2019

Maken reclame en bij boeking van rechtstreekse vlucht maar als je papieren ontvangt staat er 1 tussenstop. Leugens ofwel onwaarheden Tui.

  • Algemeen 4
op 17 maart 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2019

Geen internet aan boord
Ga met de tijd mee tui

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2019

Niet mogelijk om een stoel te reserveren, ik ben 2 meter.

  • Algemeen 2
op 8 maart 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: februari 2019

De vlucht naar en van Orlando was een hel. Het cabine personeel bood geen service. We hebben tot 2x toe gevraagd of we mochten veranderen van plek in het vliegtuig. Hier hebben we helaas geen antwoord meer op gekregen. Er was heel erg weinig ruimte in het vliegtuig. Ook het eten was heel erg slecht. Mijn kind was zowel op de heen als de terug reis heel erg ziek van de vlucht.

  • Algemeen 2
op 4 maart 2019 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: oktober 2019

Voor ons 40 jarig huwelijk een familievakantie geboekt voor oktober maar we hebben nu al een vervelend gevoel vandaar de 1. Bij boeking flink extra betaald voor een vlucht eerder op de dag. Binnen een maand wordt de vlucht omgezet naar de reguliere vlucht aan het eind van de middag zoals vermeld in reisbeschrijving. Daar heb ik over gebeld omdat ik het extra betaalde bedrag terug wil. Daar is geen sprake van en dat vinden wij schandalig. Als we gewoon met de voorgestelde vlucht zouden gaan had ik niets extra's hoeven betalen. Bij Tui vinden ze dit doodnormaal maar dat is behoorlijk abnormaal!! Eis een tot in detail gespecificeerde rekening want alle bedragen worden op een grote hoop gegooid. Bij reclamatie heb je helaas geen bewijs.

  • Algemeen 1
op 2 maart 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: februari 2019

De heenreis was veel minder dan de terugreis , het personeel was echt onder de maat... hooghartig en maar met moeite 2x wat water gehad... bizar slecht humeur bij een ieder.... Maar niks gevraagd ook niet. ... OR 335 was een waardeloze vlucht maar gelukkig de terugreis OR 336 op 28 febr/1 mrt heel erg vriendelijk personeel niks was teveel alle mensen werden perfect geholpen, zelfs wat wij vonden, bij onredelijke vragen, ze bleven lachen en vriendelijk... Dit was boven normaal gepresteerd. ...
Dit maakte mijn heenreis echt goed...
Alle lof voor dit personeel....

  • Algemeen 8
op 22 februari 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2019

De Dreamliner had technische mankementen hierdoor 9 uur vertraging. Wij vlogen met een vliegtuig van Wamos air.Op Schiphol vergoeding voor eten en drinken van Tui.Comfort stoelen geboekt maar in dit vliegtuig niet aanwezig,wel hadden mijn man en ik
allebei 2 stoelen. Geen entertainment en alles in het vliegtuig oud en krakkemikkig.Bemanning wel vriendelijk. Op vakantiebestemming al vergoeding voor de gemiste comfort stoelen en week later al maximale vergoeding voor vertraagde vlucht,dus snel geregeld.Terugreis alles in orde.

  • Algemeen 6
op 21 februari 2019 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Eten en personeel zijn in orde.
Maar vorig jaar had ik er totaal geen last van, maar dit jaar was de vliegreis in de dreamliner van TUI een 10 uur durende hel
(Ik moet nog terug maar opwaarderen ging niet meer).
Ik ben 1.85 en had totaal geen plaats in de economy klasse. Ik kon mijn benen niet kwijt. Ik had mijn knieën uitsteken, maar daar knallde iedere keer het karretje tegen aan.

Ik hoor van vele kanten deze klachten.

Terwijl van te voren had ik met Ryan Air een binnenlandse vlucht gevlogen, waar ik geen klachten over had.

Volgend keer geen TUI meer.

  • Algemeen 4
op 20 februari 2019 bestemming: Kaapverdië / BoaVista, reisperiode: februari 2019

Hadden comfortklasse geboekt. Wil je dan een stoel reserveren moet er voor zowel de heen als terugreis betaald worden. Heen al een oud toestel, maar terug was niet meer van deze tijd. Zo oud dat er nog asbakken in de stoelleuningen zaten. Stoelen krap en volledig doorgezeten. Na een uur al niet meer weten hoe je moet zitten, laat staan na ruim 6 uur. Volkomen gebroken. Geen entertainmentsysteem wat je op zo'n lange vlucht mag verwachten en te weinig aanbod voor drinken. Tui discover your smile. Dat blijft nog lang zoeken dus.

  • Algemeen 1
op 20 februari 2019 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: september 2018

Een paar dagen voor vertrek te horen gekregen dat de Dreamliner zou worden vervangen door een 737. Wij konden dus niet meer comfortclass vliegen.
Tijdens het boarden werd er gezeg: zoek maar een plaatsje uit. Bomvol vliegtuig, ik op rij 6 met de baby en mijn man op rij 24. Kan jullie vertellen....niemand in het toestel kon dat waarderen. De baby wilde om de paar minuten van mama naar papa en andersom.
Wij hadden stoelen gereserveerd, ingechekt en al, maar in het vliegtuig deden ze niet aan regels.

  • Algemeen 1
op 19 februari 2019 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2018

Stoelen gereserveerd in de Comfort klasse, dus 2x betalen, voor de Comfort en voor de stoelnummers(aan gangpad). Tijdens onze vakantie een mail ontvangen dat vanwege een vluchtwijziging( tijdstip ongewijzigd) onze stoelen gewijzigd zijn naar: GEEN Comfort, geen plek voorin, maar achterin, geen gangpad. Waarom is niet duidelijk. Maar bij TUI altijd wat: vertragingen, andere vliegtuigen en nu dus ook andere stoelen waar grof voor betaald is en terug krijgen is nog maar de vraag..... TUIfly was al slecht, maar wordt steeds slechter.

  • Algemeen 5
op 18 februari 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: februari 2019

Op zich was alles "best okay" . De vlucht vertrok op tijd en service aan boord was prima en vriendelijk. Maar toch een paar ergerlijke kritiekpuntjes: On-line inchecken werkte niet, zelfs na meerdere malen belen in enkele dagen, was er geen oplossing en bleef de website foutmeldingen geven... En dat betekent eerder naar de luchthaven om aan de balie in te checken, niet ideaal als je een peuter mee hebt. Het entertainment systeem aan boord was zeeeeeer beperkt. Verwacht geen uitgebreide keuze aan films of series. En als laatste: het touchscreen van de entertainmentis gewoon een drama - het reageert mega-traag of helemaal niet, en wanneer de persoon voor je naar achter gaat met de stoel is het beeld direct slechter te zien vanwege de kijkhoek.

  • Algemeen 6
op 17 februari 2019 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: oktober 2018

Alles verliep volgens schema bij Tui-Fly. Op de terugweg wel een stop over in Jamaica, maar dit was gepland. Ver voor schema thuis. Vriendelijk personeel. Ook gratis films kijken. Allemaal voor een hele schappelijke prijs, Volgende keer weer TUI FLY

  • Algemeen 10
op 14 februari 2019 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2019

Zeer goede vlucht zonder vertraging met de dreamliner. Zaten heerlijk comfortabel op rij2 en werden perfect bediend. Twee maal eten en tussendoor nog wat snacks. Alle drankjes die je vroeg werden in glas uitgeserveerd ipv die milieuvervuilende en niet fijne plastic bekers. Entertainment systeem niet overvloedig veel keus maar wel voldoende. Wij zijn zeer tevreden. Vlogen de luxe klasse

  • Algemeen 10
op 12 februari 2019 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: februari 2018

We zijn nog niet vertrokken en hebben nu al veel gedoe!
We zijn op de datum wanneer je kon boeken voor de plek in het vliegtuig vroeg opgestaan en hadden een fijne comfortplek dichtbij het toilet geboekt.
Dit vanwege probleem
Van de blaas en iets minder goed ter been. Ook aangegeven bij het reisbureau . Schets onze verbazing dat we 2 dagen voor vertrek een wijziging in onze plek kregen zomaar ergens midden in het vliegtuig geplaatst. Niet omdat er wijziging in de vlucht was, dat werd ons in eerste instantie verteld.
We hebben uren naar tui gebeld om onze plek of een andere goede plek terug te krijgen. Nou ze spreken van oplosgarantie in de papieren , maar niets van dat is waar. We houden ons hart vast voor de reis omdat er totaal geen oplossing wordt aangedragen in het logge systeem. Vervolg van onze reis zullen we hier nog verder verslaan bij terugkomst🙄dit omdat we bij terugkomst ons beklag mochten doen

  • Algemeen 1
op 8 februari 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: januari 2019

Vlucht naar Miami
Eind januari 2019 naar Miami gevlogen via Orlando. Verschrikkelijke vlucht gehad, slecht eten, komen weinig met drank rond, onvriendelijk cabinepersoneel, konden geen Comfort meer boeken en hebben zeer krap gezeten. Bij terugkomst kon je niet meer kiezen wat je wilde eten , je moest maar nemen wat er over was gebleven! Kortom zeer slechte maatschappij, voor ons nooit meer Tuifly en de Dreamliner!
Zijn al 2 keer vanuit Keulen met Eurowings gevlogen en was perfect. Goede service, zeer vriendelijk personeel, lekker eten en ontelbare keren dat men je om drank komt vragen.
Dus denk na voor je hier boekt!

  • Algemeen 1
op 24 december 2018 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: december 2018

Het zou een 10 zijn waren het niet dat de assistentie op Hato te wensen over liet. M.n. het veranderen van vertrek gate zonder assistentie van gate 1 naar gate 4 en weer terug naar 1
Maar voor de rest vlogen we met dezelfde bemanning als de heenreis en de purser had weer voor mij persoonlijk een opkikker. Ik kan niet eten maar wel drinken, dus al dat heerlijke voedsel ging mij voorbij maar hij zorgde voor de opkikker ( letterlijk )

  • Algemeen 9
op 15 december 2018 bestemming: Curaçao / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Bijna 11 uur vertraging en dan als alternatief Wamos Air krijgen terwijl je Tui boekt. Is gewoon oplichting

  • Algemeen 1
op 14 december 2018 bestemming: Aruba, reisperiode: september 2018

Echt de slechtste maatschappij ooit, woon al 18 jaar op Aruba, toch een keer voor tui gekozen( had ik dat maar nooit gedaan) begon al met 4 uur vertraging. In 18 jaar nog nooit een minuut vertraging bij KLM gehad. Toen door moeten vliegen naar Curacao omdat de kerosine vervuild was. Dat kan inderdaad overmacht zijn. Maar al met al was het een vreselijke reis. Dat was 1) nu verhaal twee. Ik heb tickets voor mijn kinderen geboekt om naar Aruba te komen. Speciaal op een directe vlucht. Wat schetst onze verbazing. Krijgen ze vandaag bericht dat er toch eerst naar Curacao wordt gevlogen. Dit scheelt ruim exrtra 2,5 reistijd. En dan wordt er gesproken in de brief over” het voor u vervelende mededeling” wat een schande dit. Echt nooit meer met TUI. Wat een waardeloze maatschappij. Zal dit zeker vermelden in mijn netwerk.

  • Algemeen 1
op 10 december 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Koop je 2 tickets Star Class betaal je veel geld. Krijg je 2 weken van tevoren te horen dat Star Class niet door gaat en er een ander onbekend Spaans vliegtuig gaat vliegen. Krijg je €200,- pp terug met excuses.
Gewoon slechte service!

  • Algemeen 1
op 6 december 2018 bestemming: Curaçao / hato, reisperiode: november 2018

Wij hebben gereisd in de deluxe klasse. Wat een heerlijke ervaring. Tot nu toe enkele keren in comfort klasse gereisd maar we wilden op een lange vlucht nog iets meer comfort. Nou dat hebben we gekregen. Wij willen het personeel van TUI via deze weg nog even onwijs bedanken voor alle goede zorgen. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot snel.

  • Algemeen 9
op 1 december 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Heenreis was prima en goed verzorgd Wij vlogen in de luxe class Terugreis was zeer slecht door personeel wat er een potje van maakte, nooit zulk slecht cabinepersoneel gehad geklaagd bij Tui, maar geen enkele reactie

  • Algemeen 3
op 30 november 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Hotel was perfect alleen het vliegen met Tui was voor de zoveelste keer een ramp
Het Lijkt erop dat het onderhand normaal is om mensen in te laten stappen om ze vervolgens om wT voor redenen lange tijd in het vliegtuig te laten zitten ook nu vielen wij weer in de prijzen
3 uur in het vliegtuig gezeten alvorens te vertrekken er werd ons warempel een glaasje water aangeboden
Volgens de piloot waren er problemen met het navigatiesysteem op Kos deze smoes werd die week daarvoor ook gebruikt
Een sms van Tui gaf aan dat we niet mochten vertrekken vanwege de drukte
Na het indienen van een klacht werd de klacht weggewimpeld als zijnde overmacht vanwege het slechte weer
Tui je laat mensen geen 3 uur zitten alvorens te vertrekken
Dit is niet de eerste keer de laatste 3 keer soortgelijke situaties meegemaakt

Hou het na vele jaren wel gezien om nog een reis bij Tui te boeken

  • Algemeen 2
op 29 november 2018 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: november 2018

Vliegticket geboekt via Tui. Tarieven lijken concurrerend maar helaas gelden er veel toeslagen. Indien je bijvoorbeeld niet kiest voor de toeslag voor stoelreservering wordt je op verschillende plekken in het toestel geplaatst ondanks dat je samen het ticket hebt geboekt. Op vakantie gaan doe je samen en dan is dat wel een domper. Ondanks ruim op tijd voor de vlucht kon tui niets meer doen. Volgende keer kiezen we liever een andere maatschappij als dit de mentaliteit is.

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: november 2018

Compleet waardeloze customer support. Stuurt enkel standaard antwoorden door zonder ook maar enigszins in te gaan op de feitelijke vragen.

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Egypte / Hurgada, reisperiode: november 2018

Vliegtuig , oud en versleten stalen pinnen stalen door de stoelen .
Moesten extra bij betalen op d terug weg , iets wat wij al hadden betaald bij het boeken van de reis.
En dan ook ook nog afgeblaft worden door .
M****** / MBO
Customer Services Specialist
Customer Services / Klantenservice.
Ik had zelf al eerder slechte ervaring met Tui , zei toen al eens maar nooit meer, dit was was 4 jaar geleden .
Maar eens weer proberen na 4 jaar , het is slecht en nog slechter geworden.
NU dus NOOIT MEER TUI !!!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 27 november 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Al een paar keer met TUI van Amsterdam naar Sanford (Orlando USA) en terug gevlogen, maar deze keer waren we echt gebroken! Het lijkt wel of ze extra rijen in de economy klasse gepropt hebben, want we konden echt onze benen niet kwijt! Je ziet ook aan de raampjes dat er overal stoelen voor zitten...niemand kan echt naar buiten kijken. Pfft. Verder was het personeel ronduit onbeschoft en ze hadden alleen maar haast om snel te kunnen gaan zitten. Ook was er na rij 35 of zo geen keus meer kwa eten en het entertainment systeem is sinds vorig jaar gratis, maar wel heel pover kwa aanbod. Kortom, je merkt echt dat ze voor het geld gaan en niet (meer) voor service. Jammer! Er schijnt een nieuwe rechtstreekse vlucht te komen/zijn van Delta van Amsterdam naar Tampa dus die gaan we zeker onderzoeken.
Overigens valt nauwelijks te zien (je moet echt goed zoeken) dat terugvlucht via Miami gaat en dat je daar ruim 1,5 aan de grond in het vliegtuig vast zit omdat er getankt moet worden.

  • Algemeen 4
op 26 november 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / bavaro, reisperiode: september 2018

Hotel en reis prima alleen de vip garantie zat tegen 4 weken voor afreis koste besteming 525 euro minder . vip betaald het verschil terug volgens de brochure nooit iets van gemerkt of anders reisagent in eigen zak gestoken.

  • Algemeen 5
op 25 november 2018 bestemming: Tunesië / Enfidha, reisperiode: november 2018

Heenreis: check-in te Brussel: te weinig personeel met als gevolg lange wachtrijen! Betere controle op handbagage is wenselijk; Tunesiërs hebben verschillende stuks handbagage bij waardoor er vaak gebrek is in de opbergruimtes. Terugvlucht via Djerba: chaotische bedoening bij tussenstop in Djerba...passagiers stappen uit, diegenen voor Brussel moeten hun toegekende plaats innemen en bagage verhuizen terwijl de passagiers van Djerba naar Brussel reeds opstappen. Mits betere organisatie is dit probleem makkelijk te vermijden. Passagiers met huisdieren ( kat in stinkende kattenbak bv.) toegelaten in cabine???? En dit naast mensen die allergisch zijn aan haren en pels van huisdieren??? alles op één rij van drie zitplaatsen....D E F... rij 8 ...met zak kattenvoer en handbagage van de dierenvriend erbij....en dit terwijl er nog verschillende lege plaatsen waren op de vlucht. Erg gezellig en smakelijk als je nog iets wil eten tijdens de avondvlucht is dit zeker niet! En dan nog niet te spreken over het comfort tijdens de vlucht!!! Je zit er als haringen in een ton...Liefst volgende keer niet meer of.....

  • Algemeen 5
op 4 november 2018 bestemming: Curaçao / Amsterdam, reisperiode: oktober 2018

De heenreis met een Dreamliner een beetjes last van keel neus oren en wat hoesten maar verder was de vlucht rustig en de service ok.
De terugweg was een ander verhaal. Of het specifiek aan dit toestelnummer ligt weet ik niet. Behalve ik hadden meerdere passagiers last van branderige ogen, keel en een enorme dorst. Tijdens de reis nam bij mij de benauwdheid toe, ondanks dat ik toch een sportief leven leid en veel beweeg kreeg ik echt last van een dikke keel en lichte voortdurende ademhalingsproblemen op 12 kilometer hoogte. Tijdens het dalen naar Schiphol kon ik mijn oren niet meer klaren en dat resulteerde in hoofdpijn en een bijzonder onprettig gevoel. Niet eerder meegemaakt tijdens andere vluchten.

Eenmaal weer op Hollandse bodem geland begonnen de klachten.
Mijn oren bleven dicht zitten, zwaar verkouden en zwaar hoesten, waarbij het na ruim een week in plaats van beter juist slechter werd. Even dacht ik een longonsteking te hebben opgelopen.
Nu, ruim drie weken na de vliegreis, ging ik voor het eerst hardlopen, waarbij onder dat lopen tientallen keren mijn trommelvliezen pijnlijk knakten. Uiteindelijk kon ik mijn oren klaren. Het lelijke hoestje heb ik nog steeds. Mijn vriendin ook.

De klachten door deze vlucht duren inmiddels langer als de hele 11daagse vakantie. Ik ben niet van plan dit nog een keer te gaan doen.

Misschien is voor TUI een vlucht naar Curacao het nieuwe Callella, de prijzen liegen er niet om en zolang ze mijn gezondheid tijdens de vlucht niet kunnen garanderen ga ik nog liever zwemmen.

  • Algemeen 5
op 2 november 2018 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2018

Onze reis naar agadir is niet doorgegaan. Er was een staking op de luchthaven, dat was daags daarvoor al bekend, we moesten toch naar Brussel komen, na lang wachten en geen info zijn we uiteindelijk naar Charleroi gebracht, daar aangekomen ingecheckt, toen we bij de security kwamen werd iedereen voor Agadir uit de rij gehaald en moesten we terug. De vlucht was al vertrokken want de piloot wou niet wachten. We moesten zelf allemaal maar zien hoe thuis geraakten. Vanuit Charleroi geen evidentie. Ze regelden ook geen bussen terug naar Brussel. We hebben de dagen erna proberen bellen, er was geen doorkomen aan. Als we dan iemand aan de lijn kregen was het antwoord u wordt op de hoogte gehouden per sms. Nu een week later moeten we de eerste sms nog ontvangen. Ook op de klachtenbrief geen enkele reactie ontvangen. Dit is ongehoord en onfatsoenlijk! Ze laten wel een persbericht plaatsen dat iedereen van kantoor meehelpt met de bagage, en dat alle vluchten zijn vertrokken. Ja zonder de passagiers.. dat is niet zo moeilijk. Ze wisten op voorhand dat het vliegtuig in Charleroi stond, waarom werd dat ons niet eerlijk gezegd, desnoods hadden we zelf vervoer naar daar geregeld. Maar nee steeds maar zeggen dat we moesten afwachten. We hadden een pakketreis geboekt, er is ons geen alternatief geboden.
Echt een schandalige gang van zaken. Ze hebben tot op heden ook geen telefoontje gepleegd om zich te excuseren. Dat had binnen deze week toch wel kunnen gebeuren.Als het zo is nooit meer Tui, of vip selection, wat een slechte service!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Aruba / Druif Beach, reisperiode: oktober 2018

Slechte info tijdens vertraging, onvriendelijk Crew,geen service, maaltijden en hete thee serveren over hoofden kinderen, extra glas water is teveel gevraagd, low cost maar twee uur voordat je koffer krijgt , tui fly nooit meer

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

2 dagen voor ons vertrek kregen we te horen dat het zwembad in het hotel in onderhoud was.
2dagen voor vertrek uit Almería horen we dat onze vlucht verschoven wordt naar de ochtend. Hiermee verliezen we een volledige dag.
Dit zal de LAATSTE keer zijn dat ik met Tui op reis ga.
Wij zijn nog nooit zo bedrogen geweest bij een vliegtuigmaatschappij en vinden dit ronduit degoutant en niet waar we voor betaald hebben.
Bovendien brengt een ochtendvlucht zware schade aan mijn gezondheid. Ik ben bereid tui hiervoor aan te klagen want zo iets hebben we nooit eerder meegemaakt. Ik hoop op een vergoeding- niet in de vorm van een tegoedbon want bij tui zal ik nooit nog op reis gaan. Bovendien zijn de vluchten extreem duur en het vliegtuig een tweedehandsmodel van Sabena nog of zo? Op deze manier zal ik nog eerder Ryanair aanbieden. Een even slechte vlucht maar dan wel aan de juiste prijs.
Bedankt tui voor onze vakantie te verpesten en ons in het zal te zetten. Wij laten het hier niet bij.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2018 bestemming: Gambia, reisperiode: oktober 2018

Vreselijk slechte service aan boord tuifly. 3 x iets te drinken op een vlucht die in totaal 8.30uur duurde. Snauwend en kortaf personeel . Eens maar nooit meer.

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Allereerst over het hotel niets dan lof heb ik dan ook met een 10 beoordeeld

TUI dat is een ander verhaal. We hebben voor dat we vertrokken naar Kos 3 uur op Schiphol in het vliegtuig gezeten
Volgens de piloot kapot navigatiesysteem op Kos volgens Tui vanwege het drukke vliegVerkeer. Tui dit doe je niet met dieren laat staan met mensen

  • Algemeen 3
op 18 oktober 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: september 2018

Goede reis met prima vlucht. Keurig behandelt. Meer dan genoeg eten met oke keuze van de maaltijden. Drinken zoveel je wilt. Dat is altijd een pre. Entertainment geen Emirates maar voldoende keus. Stoelen ook prima in orde, met name de afstand voor de benen naar volgende stoel is tip top in orde. Ik ben 1.98 meter en kon mijn benen languit strekken. Als eerst aan boord en priority lane op Schiphol is leuk maar ook niet meer dan dat . Ik kan vliegen in de luxe klasse met deze maatschappij van harte aanbevelen.

  • Algemeen 10
op 17 oktober 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2018

Krijgen 3 weken voor vertrek een annulering per mail. Moeten binnen 2 dagen reageren voor alternatieven of annulering van de boeking. we reageren per mail, vervolgens horen we niets. Proberen dan via het in de mail genoemde telefoonnummer. Krijgen te horen dat alternatieven krijgen alleen via de mail kan. Vervolgens horen we niets meer. Later nog eens bellen. Dan wordt verzekerd dat er dezelfde dag nog met alternatieven gekomen wordt. Helaas. Een leuk weekendje weg met het gezin valt weg door het doodleuk annuleren van een vlucht en geen enkele moeite om een beetje klantvriendelijk naar oplossingen te zoeken c.q. duidelijkheid te verschafffen. Zero betrouwbaarheid en klantenservice.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2018 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2018

Het vliegen met Tui is goed. Complimenten aan het cabine personeel. De verzorging heen en terugreis dikke 10. Ze zijn zorgzaam en voorál super lief voor kinderen.

  • Algemeen 10
op 17 september 2018 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: augustus 2018

Vliegreis ramp: intercontinentale vlucht, dan vewacht je iets van comfort. Ik ben 176 en kon mijn benen niet kwijt. Lekker 9 uur afzien. En dan wil je iets eten: kost 3,50 en dat laat Tui iedereen afrekenen. Wat een paupermaatschappij. Nooit meer. Nog nooit van klantwaarde gehoord. Echt geen aanrader, zeer negatief verrast

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende