Reviews over TUIfly

Pagina 2 van 6 met 580 resultaten

op 1 december 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Heenreis was prima en goed verzorgd Wij vlogen in de luxe class Terugreis was zeer slecht door personeel wat er een potje van maakte, nooit zulk slecht cabinepersoneel gehad geklaagd bij Tui, maar geen enkele reactie ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 30 november 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Hotel was perfect alleen het vliegen met Tui was voor de zoveelste keer een ramp
Het Lijkt erop dat het onderhand normaal is om mensen in te laten stappen om ze vervolgens om wT voor redenen lange tijd in het vliegtuig te laten zitten ook nu vielen wij weer in de prijzen
3 uur in het vliegtuig gezeten alvorens te vertrekken er werd ons warempel een glaasje water aangeboden
Volgens de piloot waren er problemen met het navigatiesysteem op Kos deze smoes werd die week daarvoor ook gebruikt
Een sms van Tui gaf aan dat we niet mochten vertrekken vanwege de drukte
Na het indienen van een klacht werd de klacht weggewimpeld als zijnde overmacht vanwege het slechte weer
Tui je laat mensen geen 3 uur zitten alvorens te vertrekken
Dit is niet de eerste keer de laatste 3 keer soortgelijke situaties meegemaakt

Hou het na vele jaren wel gezien om nog een reis bij Tui te boeken ... Lees meer

  • Algemeen 2




op 29 november 2018 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: november 2018

Vliegticket geboekt via Tui. Tarieven lijken concurrerend maar helaas gelden er veel toeslagen. Indien je bijvoorbeeld niet kiest voor de toeslag voor stoelreservering wordt je op verschillende plekken in het toestel geplaatst ondanks dat je samen het ticket hebt geboekt. Op vakantie gaan doe je samen en dan is dat wel een domper. Ondanks ruim op tijd voor de vlucht kon tui niets meer doen. Volgende keer kiezen we liever een andere maatschappij als dit de mentaliteit is. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: november 2018

Compleet waardeloze customer support. Stuurt enkel standaard antwoorden door zonder ook maar enigszins in te gaan op de feitelijke vragen.

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Egypte / Hurgada, reisperiode: november 2018

Vliegtuig , oud en versleten stalen pinnen stalen door de stoelen .
Moesten extra bij betalen op d terug weg , iets wat wij al hadden betaald bij het boeken van de reis.
En dan ook ook nog afgeblaft worden door .
M****** / MBO
Customer Services Specialist
Customer Services / Klantenservice.
Ik had zelf al eerder slechte ervaring met Tui , zei toen al eens maar nooit meer, dit was was 4 jaar geleden .
Maar eens weer proberen na 4 jaar , het is slecht en nog slechter geworden.
NU dus NOOIT MEER TUI !!!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 27 november 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Al een paar keer met TUI van Amsterdam naar Sanford (Orlando USA) en terug gevlogen, maar deze keer waren we echt gebroken! Het lijkt wel of ze extra rijen in de economy klasse gepropt hebben, want we konden echt onze benen niet kwijt! Je ziet ook aan de raampjes dat er overal stoelen voor zitten...niemand kan echt naar buiten kijken. Pfft. Verder was het personeel ronduit onbeschoft en ze hadden alleen maar haast om snel te kunnen gaan zitten. Ook was er na rij 35 of zo geen keus meer kwa eten en het entertainment systeem is sinds vorig jaar gratis, maar wel heel pover kwa aanbod. Kortom, je merkt echt dat ze voor het geld gaan en niet (meer) voor service. Jammer! Er schijnt een nieuwe rechtstreekse vlucht te komen/zijn van Delta van Amsterdam naar Tampa dus die gaan we zeker onderzoeken.
Overigens valt nauwelijks te zien (je moet echt goed zoeken) dat terugvlucht via Miami gaat en dat je daar ruim 1,5 aan de grond in het vliegtuig vast zit omdat er getankt moet worden.

  • Algemeen 4
op 26 november 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / bavaro, reisperiode: september 2018

Hotel en reis prima alleen de vip garantie zat tegen 4 weken voor afreis koste besteming 525 euro minder . vip betaald het verschil terug volgens de brochure nooit iets van gemerkt of anders reisagent in eigen zak gestoken.

  • Algemeen 5
op 25 november 2018 bestemming: Tunesië / Enfidha, reisperiode: november 2018

Heenreis: check-in te Brussel: te weinig personeel met als gevolg lange wachtrijen! Betere controle op handbagage is wenselijk; Tunesiërs hebben verschillende stuks handbagage bij waardoor er vaak gebrek is in de opbergruimtes. Terugvlucht via Djerba: chaotische bedoening bij tussenstop in Djerba...passagiers stappen uit, diegenen voor Brussel moeten hun toegekende plaats innemen en bagage verhuizen terwijl de passagiers van Djerba naar Brussel reeds opstappen. Mits betere organisatie is dit probleem makkelijk te vermijden. Passagiers met huisdieren ( kat in stinkende kattenbak bv.) toegelaten in cabine???? En dit naast mensen die allergisch zijn aan haren en pels van huisdieren??? alles op één rij van drie zitplaatsen....D E F... rij 8 ...met zak kattenvoer en handbagage van de dierenvriend erbij....en dit terwijl er nog verschillende lege plaatsen waren op de vlucht. Erg gezellig en smakelijk als je nog iets wil eten tijdens de avondvlucht is dit zeker niet! En dan nog niet te spreken over het comfort tijdens de vlucht!!! Je zit er als haringen in een ton...Liefst volgende keer niet meer of.....

  • Algemeen 5
op 4 november 2018 bestemming: Curaçao / Amsterdam, reisperiode: oktober 2018

De heenreis met een Dreamliner een beetjes last van keel neus oren en wat hoesten maar verder was de vlucht rustig en de service ok.
De terugweg was een ander verhaal. Of het specifiek aan dit toestelnummer ligt weet ik niet. Behalve ik hadden meerdere passagiers last van branderige ogen, keel en een enorme dorst. Tijdens de reis nam bij mij de benauwdheid toe, ondanks dat ik toch een sportief leven leid en veel beweeg kreeg ik echt last van een dikke keel en lichte voortdurende ademhalingsproblemen op 12 kilometer hoogte. Tijdens het dalen naar Schiphol kon ik mijn oren niet meer klaren en dat resulteerde in hoofdpijn en een bijzonder onprettig gevoel. Niet eerder meegemaakt tijdens andere vluchten.

Eenmaal weer op Hollandse bodem geland begonnen de klachten.
Mijn oren bleven dicht zitten, zwaar verkouden en zwaar hoesten, waarbij het na ruim een week in plaats van beter juist slechter werd. Even dacht ik een longonsteking te hebben opgelopen.
Nu, ruim drie weken na de vliegreis, ging ik voor het eerst hardlopen, waarbij onder dat lopen tientallen keren mijn trommelvliezen pijnlijk knakten. Uiteindelijk kon ik mijn oren klaren. Het lelijke hoestje heb ik nog steeds. Mijn vriendin ook.

De klachten door deze vlucht duren inmiddels langer als de hele 11daagse vakantie. Ik ben niet van plan dit nog een keer te gaan doen.

Misschien is voor TUI een vlucht naar Curacao het nieuwe Callella, de prijzen liegen er niet om en zolang ze mijn gezondheid tijdens de vlucht niet kunnen garanderen ga ik nog liever zwemmen.

  • Algemeen 5
op 2 november 2018 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2018

Onze reis naar agadir is niet doorgegaan. Er was een staking op de luchthaven, dat was daags daarvoor al bekend, we moesten toch naar Brussel komen, na lang wachten en geen info zijn we uiteindelijk naar Charleroi gebracht, daar aangekomen ingecheckt, toen we bij de security kwamen werd iedereen voor Agadir uit de rij gehaald en moesten we terug. De vlucht was al vertrokken want de piloot wou niet wachten. We moesten zelf allemaal maar zien hoe thuis geraakten. Vanuit Charleroi geen evidentie. Ze regelden ook geen bussen terug naar Brussel. We hebben de dagen erna proberen bellen, er was geen doorkomen aan. Als we dan iemand aan de lijn kregen was het antwoord u wordt op de hoogte gehouden per sms. Nu een week later moeten we de eerste sms nog ontvangen. Ook op de klachtenbrief geen enkele reactie ontvangen. Dit is ongehoord en onfatsoenlijk! Ze laten wel een persbericht plaatsen dat iedereen van kantoor meehelpt met de bagage, en dat alle vluchten zijn vertrokken. Ja zonder de passagiers.. dat is niet zo moeilijk. Ze wisten op voorhand dat het vliegtuig in Charleroi stond, waarom werd dat ons niet eerlijk gezegd, desnoods hadden we zelf vervoer naar daar geregeld. Maar nee steeds maar zeggen dat we moesten afwachten. We hadden een pakketreis geboekt, er is ons geen alternatief geboden.
Echt een schandalige gang van zaken. Ze hebben tot op heden ook geen telefoontje gepleegd om zich te excuseren. Dat had binnen deze week toch wel kunnen gebeuren.Als het zo is nooit meer Tui, of vip selection, wat een slechte service!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Aruba / Druif Beach, reisperiode: oktober 2018

Slechte info tijdens vertraging, onvriendelijk Crew,geen service, maaltijden en hete thee serveren over hoofden kinderen, extra glas water is teveel gevraagd, low cost maar twee uur voordat je koffer krijgt , tui fly nooit meer

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

2 dagen voor ons vertrek kregen we te horen dat het zwembad in het hotel in onderhoud was.
2dagen voor vertrek uit Almería horen we dat onze vlucht verschoven wordt naar de ochtend. Hiermee verliezen we een volledige dag.
Dit zal de LAATSTE keer zijn dat ik met Tui op reis ga.
Wij zijn nog nooit zo bedrogen geweest bij een vliegtuigmaatschappij en vinden dit ronduit degoutant en niet waar we voor betaald hebben.
Bovendien brengt een ochtendvlucht zware schade aan mijn gezondheid. Ik ben bereid tui hiervoor aan te klagen want zo iets hebben we nooit eerder meegemaakt. Ik hoop op een vergoeding- niet in de vorm van een tegoedbon want bij tui zal ik nooit nog op reis gaan. Bovendien zijn de vluchten extreem duur en het vliegtuig een tweedehandsmodel van Sabena nog of zo? Op deze manier zal ik nog eerder Ryanair aanbieden. Een even slechte vlucht maar dan wel aan de juiste prijs.
Bedankt tui voor onze vakantie te verpesten en ons in het zal te zetten. Wij laten het hier niet bij.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2018 bestemming: Gambia, reisperiode: oktober 2018

Vreselijk slechte service aan boord tuifly. 3 x iets te drinken op een vlucht die in totaal 8.30uur duurde. Snauwend en kortaf personeel . Eens maar nooit meer.

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Allereerst over het hotel niets dan lof heb ik dan ook met een 10 beoordeeld

TUI dat is een ander verhaal. We hebben voor dat we vertrokken naar Kos 3 uur op Schiphol in het vliegtuig gezeten
Volgens de piloot kapot navigatiesysteem op Kos volgens Tui vanwege het drukke vliegVerkeer. Tui dit doe je niet met dieren laat staan met mensen

  • Algemeen 3
op 18 oktober 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: september 2018

Goede reis met prima vlucht. Keurig behandelt. Meer dan genoeg eten met oke keuze van de maaltijden. Drinken zoveel je wilt. Dat is altijd een pre. Entertainment geen Emirates maar voldoende keus. Stoelen ook prima in orde, met name de afstand voor de benen naar volgende stoel is tip top in orde. Ik ben 1.98 meter en kon mijn benen languit strekken. Als eerst aan boord en priority lane op Schiphol is leuk maar ook niet meer dan dat . Ik kan vliegen in de luxe klasse met deze maatschappij van harte aanbevelen.

  • Algemeen 10
op 17 oktober 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2018

Krijgen 3 weken voor vertrek een annulering per mail. Moeten binnen 2 dagen reageren voor alternatieven of annulering van de boeking. we reageren per mail, vervolgens horen we niets. Proberen dan via het in de mail genoemde telefoonnummer. Krijgen te horen dat alternatieven krijgen alleen via de mail kan. Vervolgens horen we niets meer. Later nog eens bellen. Dan wordt verzekerd dat er dezelfde dag nog met alternatieven gekomen wordt. Helaas. Een leuk weekendje weg met het gezin valt weg door het doodleuk annuleren van een vlucht en geen enkele moeite om een beetje klantvriendelijk naar oplossingen te zoeken c.q. duidelijkheid te verschafffen. Zero betrouwbaarheid en klantenservice.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2018 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2018

Het vliegen met Tui is goed. Complimenten aan het cabine personeel. De verzorging heen en terugreis dikke 10. Ze zijn zorgzaam en voorál super lief voor kinderen.

  • Algemeen 10
op 17 september 2018 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: augustus 2018

Vliegreis ramp: intercontinentale vlucht, dan vewacht je iets van comfort. Ik ben 176 en kon mijn benen niet kwijt. Lekker 9 uur afzien. En dan wil je iets eten: kost 3,50 en dat laat Tui iedereen afrekenen. Wat een paupermaatschappij. Nooit meer. Nog nooit van klantwaarde gehoord. Echt geen aanrader, zeer negatief verrast

  • Algemeen 1
op 14 september 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018

Vluchten waren prima op tijd. Alleen op terugreis zaten wij met zijn 4tjes (2 volw/2 kinderen) verdeeld over de rijen 3, 5 (2 x maar niet naast elkaar) en rij 11. Uitleg was dat dit alleen te voorkomen is door een stoelreservering waarvoor je extra moet betalen. Die is ook niet tijdens het inchecken te veranderen omdat alle stoelen al pre-booked zijn door swissport. Belangrijk voor families met kinderen vanaf 12 j

  • Algemeen 6
op 7 september 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2018

My vlucht heen met mijn moeder 86jaar oud en de benamingen geef ons 3 stoel om mijn moeder te testen. Terug van hurghada vlugt nummer OR912 in 06-9-2018 was mijn moeder een ongeluk gehad en gevallen in bad kamer van de hotel en erg geknuzed over haar lichaam en toen de bemaning geef onze 3 stoelen in comfort claas gratis om mijn moeder te leggen door de pijn ze gehad en ook een stoel naast haar en elke moment comt de medewerker om te vragen en ook en kussen en dekken ook voor haar gegeven een denk heel bedankt de bemaning en ook de pilot met mooi landing met slecht weer voor alle goed geregeld to mijn moeder naar onze auto gebracht en ook was en vrouw een paniek geraakt en agrasive geworden en de benamingen alles onder controle en iederen was lekker geslapen tot schiphol Amsterdam eten en drinken was lekker een woord top tui en ik iederen vertelen over tui en gaat mijn eerste to vakantie en vliegen bedankt bedankt bemaning tui

  • Algemeen 10
op 7 september 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018

De armleuning van de stoel aan het gangpad kan niet meer omhoog, is vastgezet, alle drie passagiers moeten nu over de armleuning stappen, erg lastig, ook de rugleuning van alle stoelen kun je niet meer naar achteren zetten, en er wordt omgeroepen, zelf meegenomen broodjes mag je niet meer in het vliegtuig opeten, het was een boeiing 777.

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018

Tuifly geeft aan over een jonge moderne luchtvloot te beschikken. Helaas, deze zomer zetten ze wederom een bijna 20 jaar oude Airbus 340 in van Suriname Airways . Het toestel zit hier en daar met tape in elkaar is zeer smerig, vlekken in de vloerbedekking, vlekken in de stoelbekleding, doorgezakte zittingen en krappe beenruimte. Nee, laat het jong en modern maar weg!
De vliegtijden en bijkomende vertragingen zijn rampzalig vooral als je met zeer jonge kinderen vliegt.

  • Algemeen 6
op 5 augustus 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: juli 2018

Het begon in Nederland waar wij na onze boeking twee keer hebben moeten omboeken naar een ander hotel omdat het eerste hotel zou sluiten ivm verbouwing en bij het tweede hotel zou ernaast verbouwd worden. Uiteindelijk gekozen voor Royalton Bavaron en omdat vroegboekkorting etc niet meer telde (maanden na onze boeking) hebben wij onacceptabel 2000 euro moeten bijbetalen!!! Dus na al doe omboekingen naar Punta Cana afgereisd, kom je daar met zijn 8en (4 kinderen) en ben je in het hotel niet bekend, doodop van de reis, moeie kinderen, dus je denkt: ik bel Tui, zij zijn immers 24/7 bereikbaar. HELAAS, 7 nummers beschikbaar en NIET bereikbaar. Wat doe je dan, het hotel zegt doodleuk, uw documenten kunnen we vervalst zijn, dus u zult een borg moeten betalen van maarliefst 1000 dollar... leuke start!!! Kinderen de hele nacht wakker en over hun toeren, moeten we morgen weer naar huis of mogen we blijven, twee kamers uit elkaar gekregen terwijl we met twee families zijn met jonge kinderen en 's avonds nog even een drankje willen doen... Volgende dag komt de Hostess. Verteld een mooi verhaal over de omgeving en prijst Tui helemaal de hemel in terwijl wij Tui op dat moment wel konden schieten en heeft na haar verhaal kort de tijd voor ons, ze moet immers verder. Haar opmerkingen: daar kan ik toch niets aan doen, ik werk ook niet 24/7, wat verwacht je nou, dit soort dingen gebeuren, ik lost het wel op hier etc. etc. wat kunnen we hier uit leren, geef uw hostesses in ieder geval een cursus Empathie, het enige wat ze hoefde te zeggen is: heel vervelend meneer de langen, ik snap dat u teleurgesteld bent, ik ga direct kijken wat ik voor u kan doen > klaar. Maar nee, we hebben een half uur met haar staan discussiëren over dat ze hier niets aan kan doen en dat ik mega teleurgesteld ben. Uiteindelijk regelt ze met het hotel dat de 1000 dollar borg weer vrijgegeven wordt, maar een kamer ruil zat er op dat moment nog niet in, het hotel zal immers verder helemaal vol, de opmerking: u mag blij zijn dat er überhaupt kamers zijn deed mij nog het meest pijn, daar betaal ik geen VEERTIENDUIZEND EURO voor. Zij zou gaan kijken of ze ons wat aan kon bieden voor de overlast, maar wij horen gewoon twee dagen HELEMAAL niets van haar. Tot slot zelf maar weer contact opgenomen waarop zij een ingesproken bericht stuurt dat ze ons helemaal vergeten was: WAT??? Uiteindelijk laat zij ons weten dat we voor de overlast een excursie mogen uitzoeken, wat wij dan ook gedaan hebben, ik moet daarbij zeggen, een Tui excursie op de Dominicaanse republiek is echt DE GROTE TUI SHOW, maar goed er zijn mensen die daar van houden, lost daarvan hebben we een leuke dag gehad. Zij zou tevens voor ons kijken of ze een roomupgrade (bv diamond club) kon regelen, maar dat antwoord moet ik nog steeds krijgen van haar. Om mijn beklag hierover te doen heb ik in de Tui.be App een mail naar jullie gestuurd waar ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoord op heb gehad, echt onacceptabel. Dan word je opgehaald om terug naar huis te gaan, met 31graden en is er een oude bus waar geen airco in is. Iedereen klaagt steen en been, dit is toch niet de service die Tui wil laten zien bij haar meer bijzondere vakanties??? Het gaat hier potverdorie niet om een reisje naar Benidorm...!!! Al met al kan ik zeggen dat ik vermoedelijk de meest ontevreden klant ben die jullie in lange tijd hebben gehad. Ik verwacht dan ook een passende oplossing, de excursie was grappig, maar zeker niet voldoende om de voorpret die jullie verpest hebben met alle omboekingen, de eerste dagen die jullie verpest hebben door de gemiste correcte aankomst en het gemis aan mensen die de telefoon opnemen of mensen die op een gepaste manier een klacht oplossen, tot slot de gemiste kans van Tui door te reageren op een App die verstuurd wordt vanuit jullie eigen App. Groet Marcel

  • Algemeen 3
op 30 juli 2018 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2018

De bestemming was matig, slecht ontbijt en airco tegen grove betaling. Het ergste was de vliegreis. Was uitbesteed aan een of ander paupermaatschappij uit Portugal. Zij zijn aandeelhouder in een maatschappij die uberhaupt niet in Europa mogen komen. Vliegveiligheid op een laag pitje bij TUI maar de graaicultuur op een hoge pit. Niet de comfortclass gekregen waarvoor ik flink heb moeten betalen. Veevervoer en niks meer!!

  • Algemeen 3
op 18 juli 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018

Wat een waardeloze organisatie is Tui.
Tui krijgt 1 punt voor het boeken van onze reis. Dat was allemaal prima in orde. Maar dan....... we vlogen met Tui fly:
2 en een half uur vertraging door wat men zegt een kapot toestel. Extra beenruimte geboekt maar stoelen wel erg smal. En wij hebben toch geen overgewicht. Aankomst in Chania: koffer niet meegekomen, zoek/kwijt. In de transfer bus te weinig welkomstenveloppen. Aankomst in hotel. Direct tig keer met Tui contact opgenomen ivm niet aangekomen koffer. Nergens wordt op gereageerd. Zeer slechte communicatie. Je wordt aan je lot overgelaten. Je mag het allemaal zelf uitzoeken en geld om benodigde spullen te kopen zelf voorschieten. Dan is het maar de vraag of je nog wat terugkrijgt. De helft van de vakantie gaat op aan het zelf moeten regelen van zaken. Wat een slechte organisatie !! Nooit meer Tui !!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 11 juli 2018 bestemming: Italië / Letojanni, reisperiode: juli 2018

Bagage niet aangekomen bij aankomst bestemming. Ook niet tijdens vakantie. Ondanks dat het een pakketreis was heeft Tui het mijn probleem gemaakt. Na ingediende klacht kon er alleen een jammer en sorry van af.
Inmiddels thuis zonder bagage steken ze nog geen hand uit. Extra zuur is het dat ik bij easyJet binnen 5 minuten wist waar mijn koffer zich bevindt.
Het cijfer 3 is te danken aan de goede hulp van easyjetpersoneel hierbij.
Zij wel!!

  • Algemeen 3
op 10 juli 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juli 2018

Al met al niet verkeerd. Redelijke service. Terugvlucht grotendeels in nacht doorgebracht en in de ochtend dus een ontbijt. Kon bij het aanreiken van de zak (geen bordje...!) met een croissantje geen woord of lachje vanaf bij de mannelijke steward. Niet alleen bij mij, bij iedereen. Je bent toch het zichtbare uithangbordje van je bedrijf, dus doe dan maar alsóf je plezier hebt in je werk, maar niet op deze manier... Vond het randje beledigend.
Naar omstandigheden (economy class) comfortabel gevlogen.

  • Algemeen 6
op 7 juli 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018

Slechte ervaring: vreselijk oud vliegtuig, idioot krappe plaatsen (notabene ‘comfort-class’), deur was kapot op heenweg, flinke vertraging, op terugweg wederom. En erger nog: ik heb een kleine ‘enquete’ gedaan onder diverse andere passagiers die met Tui hadden gevlogen...100 % had vertragingen gehad. Van een uur tot 24 uur.
Dat was eens maar nooit weer.

  • Algemeen 4
op 30 juni 2018 bestemming: Israël, reisperiode: juni 2018

Ze mogen hun site wel eens aanpassen, mail gekregen dat ik een E-ticket kon uitprinten, deze informatie klopte niet. moest gewoon op Schiphol inchecken.

  • Algemeen 6
op 26 juni 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2018

24 uur vóór vertrek wil ik online inchecken voor onze vlucht naar huis. Wij zijn een gezin met kind van 2 jaar. Net zoals op de heenreis kon ik niet 24 uur vóór vertrek zelf online inchecken, terwijl de website anders zegt. Op de heenweg zaten we gelukkig wel met zn 3-en naast elkaar. Op de terugweg niet. Automatische stoelplaats toewijzing heeft mijn dochter van 2 niet naast haar ouders geplaatst. Online inchecken kan niet bij TUI, zonder dat je daarvoor extra betaalt tot 48 uur vantevoren. Ik heb om 21:00 uur TUI gebeld, want dat kan tot 23:00 uur. Vervolgens heb ik een half uur in de wacht gestaan. Medewerkster heeft de telefoon opgenomen. Ze zegt het is druk, maar zij werkte thuis, dat kon je duidelijk horen en dat heb ik ook aangegeven. Zij bevestigde dit. Waarschijnlijk druk met filmpje kijken, voordat ze d hoorn eindelijk opnam. Ze heeft de reserveringslijn gebeld om te vragen of ze nog iets konden wijzigen. Dat kon natuurlijk niet, omdat ‘reizigers’ zgn 24 uur vantevoren zelf kunnen inchecken. Nou dat kan niet! Dit is TUI met een smile. Een kind van 2 op een stoel plaatsen niet naast haar ouders. Hoe dom is dat!

  • Algemeen 1
op 22 juni 2018 bestemming: België / België, reisperiode: juni 2018

Slecht handbagage beleid. Extreem weinig plaats! Reis niet met TuiFly!

  • Algemeen 4
op 11 juni 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2018

Heenvlucht 2 uur vertraging vanaf Eindhoven
Terugvlucht wederom 4 uur vertraagd. Ipv op Eindhoven te landen werden we op Schiphol gedropt. Hierna met bussen naar Eindhoven gebracht om daarna nog 1,45 uur naar huis moeten rijden. Aankomst s nachts om 3:50 uur. Bijna 18 uur onderweg geweest. Tevens slechte informatie over de vertraging gekregen. Zelfs in het vliegtuig was er geen eten alleen drinken waarvoor je dan betalen moest. Superslecht Tui.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2018

Heenvlucht 24 uur vertraging, terugweg 20 passagiers teveel, moesten in een ander vliegtuig, naar Brussel, vanaf Brussel drie uur onderweg geweest maar Schiphol. Bier weken geleden nig niets van Tui gehoord, arrogantie ten top.

  • Algemeen 1
op 15 mei 2018 bestemming: Spanje / Cala n Bosch, reisperiode: mei 2017

Op de heenreis met Tuifly gevlogen. En op de terugreis met Sunwing. Partner van tui, is een prima maatschappij. Ik vlieg al jaren met tui, en nooit problemen gehad. Wel constateer ik veel onzin verhalen, zonder enige kennis. De airtanker is geen oud vliegtuig, deze is pas drie jaar oud.

  • Algemeen 10
op 14 mei 2018 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: mei 2018

Veel gevlogen met Tui, altijd minimaal eten en drinken, voor meer moest dan betaald worden, gisteren teruggekomen van vakantie, zowel op de heen als terugreis kwamen ze veelvuldig langs met drinken en kleine snacks, en nergens werd er geld voor gevraagd, ongekend, maar super service hoor, zo hoort hget ook.

  • Algemeen 9
op 23 april 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2018

Omdat we absoluut niet tevreden waren!We hadden een de luxe fly???
En betaalden 200€ meer voor 25 kg bagage en een sneetje gerookte zalm Bij het vertrek dat was het dan , geen aparte Bording, de laatste met de bagage bij aankomst. Bij de terug vlucht die was voorzien om 10u25 verlengde uur per uur, op 11u was onze vriend nog niet ingecheckt en hij wist al dat we dezelfde dag niet meer zou vertrekken? Tot 14u in het ongewisse. Ze hadden een tussen landing moeten maken, omdat er een passagier onwel was geworden, en met een te zwaar toestel door te veel kerosine aan boord ,het toestel moest nagezien worden. Pas om 15u naar een vreselijk hotel gebracht !De volgende dag om 09u50 vertrekken ,terug met een paar uur vertraging .Geen aparte Bording ,iedereen kreeg eten op het vliegtuig ,om de mensen kalm te houden. Bij ons was de betere keuken jeune restaurateur voor een andere maal!! En de bagage terug als laatste . Moet zeggen Met Brussels airlines is de service in orde .En als zo iets gebeurd wordt je op ze minst vergoed

  • Algemeen 1
op 20 april 2018 bestemming: Curaçao / St Willibrordus, reisperiode: april 2018

Toen we de reis boeken wisten we dat we heen de airtanker en terug de dreamliner kregen. Ik heb de heen en terug reis stoelen gereserveerd. De airtanker is voor 100 procent meegevallen want we zaten met z.n tweetjes naast elkaar en het eten was ook acceptabel. De terugreis was met de dreamliner. Ik had stoelen gereserveerd maar omdat we met een andere dreamliner vlogen kregen we andere plaatsen. Daar waren we niet blij mee maar het was niet anders. We zaten wel naast elkaar. We hebben het geld al snel terug gekregen. Kortom we hebben een goede reis gehad dus de volgende keer weer met tui. We vonden de airtanker eigenlijk beter want de indeling is 2 -4-2.

  • Algemeen 10
op 15 april 2018 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: april 2018

De reis was in een woord teleurstellend zowel de heen als terugreis 2uur en 45min vertraging en geen vlucht met een dreamliner zoals in de brochure vermeld maar met airtanker het leek ook echt op een tanker ! oude zooi volgens eigen personeel tui is het standaard tussen de 2 en 3uur vertraging maar geen 3uur want dan moeten ze betalen dus laatste 10min voor vertrek alle hens aan dek om toch zsm te vertrekken schandalig hoe ze met hun klanten omgaan maar nu in ieder geval 2 minder !

  • Algemeen 4
op 1 april 2018 bestemming: Curaçao / Amstelveen, reisperiode: maart 2018

4 weken voor vertrek te horen gekregen dat we terug vlogen van Curacao naar Amsterdam nachtvlucht met de airtanker......geen enkele goede recentie te vinden en ook geen starclass die wij eigenlijk geboekt hadden. Om geboekt naar KLM comfort Class heen en terug, kost je wel wat meer maar helemaal top en geen vertragingen met KLM ....nooit mee Tui beloven maar maken het niet waar

  • Algemeen 1
op 30 maart 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2018

Geboekt via kras met 25 kg per persoon xtra . Bij het inchecken moest ik toch nog xtra betalen voor mijn golftas 20 euro per vlucht. Staat nergens in de kras papieren dat je daarvoor moet betalen. Het betalen voor naast mekaar zitten a 14 euro per vlucht is ook belachelijk. Heb nu al me buik vol van dat tui. De mensen met de duurste stoelen moeten als laatst aan boord. Wat een service zeg! Nog nooit meegemaakt. Ik vlieg nooit meer met tui en zal ook nooit meer boeken via kras of tui.

  • Algemeen 1
op 21 maart 2018 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: maart 2018

Wij hebben de reis al geannuleerd voordat deze begonnen was. Starclass geboekt, twee weken voor vertrek bericht ontvangen Starclass op terugreis opgeheven, worden andere stoelen, maar op de heenreis wel gewoon Starclass. Restitutie het geweldige bedrag van 200 euro, zonder blikken of blozen. Vervolgens één week voor vertrek, Dreamliner vliegt niet, wordt Airtanker. Ingedeeld in comfort zonder enig overleg ingedeeld op rij 29. Ik ben 2 meter lang dus heb beenruimte nodig. Die is er op rij 29 zei men en ik ontving per mail een bevestiging. Een dag erna telefoon, u zit niet op rij 29 maar op rij 30. Blijkt aanzienlijk minder beenruimte te zijn, dus voor mij niet acceptabel. Klacht neergelegd, het antwoord was `heel vervelend, maar het kan niet veranderen`, ondanks het feit dat ik een schrijftelijke bevestiging heb voor rij 29. Weer een formidabel aanbod 400 terug.
Vervolgens heb ik de hele vlucht geannuleerd. Wij vliegen nooit meer met TUI, terwijl wij normaliter 3 keer per jaar naar Miami gaan. Het gaat deze club alleen maar om hoe kunnen we optimaal verdienen met minimale service.
Ik doe een oproep aan Nederlandse reizigers deze company te boycotten, omdat men op geen enkele wijze denkt in het belang van de reiziger, maar uitsluitend het eigen belang dient.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2018 bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: maart 2018

TUI misleidt haar klanten bewust! Gezien de negatieve berichten over inzet van AirTanker vliegtuigen vooraf nadrukkelijk geïnformeerd bij TUI of in deze vliegtuigen wel Comfort Class beschikbaar is. Volgens TUI konden we gerust boeken want het vliegtuig kon zogenaamd flexibel worden ingedeeld. Na boeking van relatief te hoog geprijsde Comfort Class en bovendien voor te veel geld gereserveerde en bevestigde stoelen ..... Zijn we in een zeer oncomfortabel AirTanker vliegtuig gepropt. Geen Comfort Class, oud en krap vliegtuig, discussie over de betaalde Comfort Class toeslag van € 350,= die volgens TUI ineens slechts € 60,= zou hebben bedragen, etc., etc..

Mijn advies; NOOIT meer boeken bij TUI!!! Bewuste misleiding van klanten. Ze houden je op een zeer klantonvriendelijke en neerbuigende manier keihard voor de gek.

  • Algemeen 1
op 3 maart 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: februari 2018

Wij gingen voor het eerst een lange vlucht maken en dachten dat de dreamliner de beste zou zijn....niet dus...nou moet ik eerlijk zijn dat ik geen lange vluchten ervaringen heb, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog slechter kan....eten was echt slecht en het personeel vind dat ook maar ja wat kunnen hun doen....stoelen zijn echt een drama, ik ben helemaal kapot aangekomen en thuis gekomen. Die 4 hebben ze verdient omdat het grotendeels van het personeel (niet iedereen) wel heel lief en leuk is anders was het cijfer nog lager

  • Algemeen 4
op 23 februari 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2018

Wij hadden tickets gekocht 4 maanden geleden naar Gran Canaria voor 3 personen om van daaruit een cruise te nemen , wat blijkt dat Tui enkele uren voor vertrek een sms stuurt met een uurwijziging naar 2 uur later , wat voor ons heel slecht uitkwam omdat we dan niet op tijd zouden zijn voor de boot , heb hen een klachtenbrief gestuurd waarin ze antwoorden dat het de normaalste zaak van de wereld is om de vluchturen te wijzigen zoals het hun goed uitkomt en zij doen dat voor de veiligheid zogezegd , ondertussen heb ik wel de dag van vertrek zelf duurdere tickets moeten kopen bij IBERIA om toch nog op tijd te geraken op bestemming , uiteindelijk waren de tickets bij tui niet zo goedkoop want je betaalt vlucht + eten + bagage + zetel en dan krijg je te horen dat het spijtig is maar men geeft geen enkele compensatie want ze vinden het heel normaal om al het geld dat je betaalt hebt in eigen zakken te steken en ze wimpelen jou dan af met een belachelijke mailtje , dit is blijkbaar bij tui wat men noemt
Deutsche Gründlichkeit und Ordnung , dus pas op en denk 2 keer na voor je iets boekt bij tui

  • Algemeen 1
op 19 februari 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: januari 2018

28 uur vertraging door een technische storing. Nu probeert TUI onder de claim uit te komen en wil in geen enkele vergoeding voorzien. NOOIT meer!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2018

Belachelijk dat je extra moet betalen om naast elkaar te kunnen zitten in het vliegtuig! Slechte service als je zelf vooraf online wil reserveren en Hier 20 euro voor moet betalen (heen en terug) doe je dit niet dan zit je dus ver uit elkaar op een lange vlucht.

  • Algemeen 1
op 22 januari 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Wat een drama met TUI wederom. Boek je starclass naar Curacao krijg je bij de balie te horen dat je met een airtanker vliegt. Niemand van TUI aanwezig bij de incheck. geen excuses slikken of stikken Verteld werd dat iedereen een SMS had ontvangen. Je raad het al Niemand dus. Voortaan KLM

  • Algemeen 1
op 15 januari 2018 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: december 2017

Service was goed. Cabinepersoneel prima. Vliegtuig viel heel erg tegen. Stoelen heel smal. Zitting veel te hard. Lange vlucht. Kwamen gebroken terug door de slechte zitting in de stoelen.

  • Algemeen 6
op 15 januari 2018 bestemming: Bonaire, reisperiode: maart 2017

Reizen met baby is met TUI niet te doen. TUI heeft geen babyvoorzieningen en maakt dit niet kenbaar voor de boeking te doen echter bij annuleren maakt men wel de annuleringskosten kenbaar.
Opblaasbedjes, matras of hangmatje bij de stoel zijn niet mogelijk. Gedachte van TUI is om je baby 11 uur lang op schoot te houden.

  • Algemeen 1
op 14 januari 2018 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: december 2017

Op 8 januari 2018 werd de retourvlucht gecancelled. De enige reactie die TUI gaf is: we hopen dat we morgen het technisch mankement gemaakt hebben, dan kunnen we terug. De volgende dag, wederom naar het vliegveld, en op nieuwe gecanceld. De dame van TUI durfde het niet te komen vertellen. Ook op woensdag 10 januari. Zelfde ritueel. TUI weigerde om een vliegtuig ons te laten ophalen. Uiteindelijk zijn we 5 dagen aan het lijntje gehouden. Gelukkig was er een advocaat bij de reis, deze gaat onze schadeclaim behartigen

  • Algemeen 2
op 11 januari 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2017

Er was een tussenlanding op las palmas van de vlucht TB 2178 komende van Tenrerife ,wat niet erg was, MAAR ER BLEEK GEEN ENKEL BROODJE MEER TE VERKRIJGEN OP DEZE VLUCHT NAAR LUIK!!! VERSCHRIKKELIJK ALS JE VAN 13 ONDERWEG BENT EN VAN SMORGENS NIET MEER GEGETEN HEBT EN DAN ALS ANTWOORD KRIJGT "ALS WIJ NIKS HEBBEN , KUNNEN WIJ U NIKS GEVEN...NOOIT MEEGEMAAKT BIJ RYANAIR!!!

  • Algemeen 2
op 19 december 2017 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: december 2017

Opgepast voor wie deze winter met de Tuifly Dreamliner denkt te vliegen: er bestaat een grote kans dat uw vlucht wordt uitgevoerd door AirTanker (https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/tui-huurt-airbus-a330-bij-airtanker-voor-wintervluchten). Dit staat nergens vermeld op de website of tijdens het boekingsproces!!! Tuifly deelt dit pas een week voor de vlucht mee via e-mail, met de 'raad' om een eigen tablet en externe powerbank mee te nemen als u inflight entertainment wilt.

  • Algemeen 1
op 3 december 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Zowel op de heen reis en de terug reis vertraging, overigens tui fly heeft altijd vertragingen in mijn reizen naar curaco.
Het warm eten en brood is van zeer laag niveau , smaakte echt nergens naar !
De dreamliner is een goed toestel !

  • Algemeen 6
op 1 december 2017 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: november 2017

Ondanks vertraging door stroomstoot g Schiphol en een slurf die niet los wilde op cu racao een prima vlucht met air tanker.leuke crew.niets was teveel.compliment voor deze Britse partner.entertainnent kan beter.

  • Algemeen 8
op 28 november 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Ipv de Dreamliner die bij boeking stond vermeld, heeft Tui een vliegtuig van Airtanker ingezet: omgebouwd vrachtvliegtuig zonder entertainment (op een vlucht van 11 uur!) . Dit doen ze vaker (met beroep op "de kleine lettertjes"). Dit is in feite misleiding van klanten. Geen Tui meer !

  • Algemeen 2
op 28 november 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: november 2017

Wederom een aanpassing van een vlucht en wederom een downgrade van service en geboekte classe. Ik vlieg NOOIT meer met TUI.

  • Algemeen 1
op 13 november 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: oktober 2017

Prima vlucht gehad, zowel heen als terug. perfect op tijd, genoeg eten en drinken en in de comfort klasse ook echt voldoende beenruimte. Volgende keer weer TUI voor ons op een lange vlucht !

  • Algemeen 9
op 11 november 2017 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: november 2017

Inchecken duurde veel te lang, zitjes zijn te smal in het vliegtuig, er wordt te weinig keren drank aangeboden tijdens de vlucht, bij de aankomst in sanford was er veel te weinig personeel aan de douane waardoor ook daar lange wachtrijen waren...

  • Algemeen 4
op 9 november 2017 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: november 2017

Geboekt dij TUI,ondanks de negatieve ervaringen van velen.
Helaas kan ik alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de vlucht die ik met TUI gedaan heb.
Het is een TOP organisatie voor een redelijke prijs.
Vliegtuig Dreamliner is echt een fantastisch toestel.
Service en beleefdheid zijn geweldig goed,
Alles is keurig verlopen ,en ik zal TUI zeker aanbevelen als men ons er om vraagt.
Nogmaals een geweldige fijne ervaring met TUI
Als men voor alcoholhoudende producten moet betalen vind ik niet erg,hier wordt een hoop ellende mee bespaart met personen die een buitensporig gedrag tonen,een goede maatregel van TUI.!

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2017 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: december 2017

Door een plotselinge wijziging in onze vluchttijden dat 8 uur afwijkt van onze geboekte vluchttijden!!

  • Algemeen 2
op 29 oktober 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: oktober 2017

Prettige vlucht naar Miami met de dreamliner. Economy plaatsen zijn goed te doen, als je erg lang of wat forser gebouwd bent dan wat krap. Entertainment aan board gratis en aanbod goed iets meer aanbod is prettig! Service keurig, 1 warme maaltijd en snack in de vorm van broodje kaas en cake prima. Komen vaak langs met water, ook 'nachts. Koffie/thee/vruchtensappen gratis voor alcoholische dranken moet je betalen, maar dat weet je van te voren. Kortom prima kwaliteit prijsverhouding!

  • Algemeen 8
op 17 oktober 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Puerto Plata, reisperiode: oktober 2017

Down-grade, ipv premiumcomfort, comfort gekregen ivm ander toestel.Bij vertrek tijdens het inchecken niet de door de toeroperator voor ons gereserveerde stoelen gekregen.
Bij terugvlucht 6 weken van te voren stoelen op rij 2C en 2F gereserveerd, €80,--. Bevestiging ontvangen en ja hoor krijg je bij het aan boord gaan te horen dat je daar niet mag zitten omdat deze stoelen voor de crew zijn om te rusten.
Deze kwamen in Punta Cana aan boord voor een vlucht van 8 uur en 40 minuten. De hele bemanning is 1 week op Punta Cana geweest.
Normaal gesproken is toch de klant koning.
Maar bij Tui wordt er laks omgegaan met normen en waarden .

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2017

Op de heenreis een ingehuurd toestel.zonder schermpjes. Maar wel goede stoelen. Op de terugreis echt een ramp. Die stoelen waren zo smal. Iedereen liep te klagen. Mijn knieën werden door de leuningen gewoon blauw. En die riemen was bij 1 op de 5 mensen te klein. Die mensen moesten een extra riempje vragen. En sommige stellen konden niet eens naast elkaar zitten zo weinig ruimte. Het personeel wel erg vriendelijk

  • Algemeen 4
op 13 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Molyvos, reisperiode: september 2017

We hadden geboekt bij Tui en werden op de terugreis verrast met een een aantal extra passagiers t.w. honden! Hier waren we niet over geïnformeerd! We zouden 10 minuten eerder vertrekken, maar door dat hondengedoe vertrokken we 10 minuten later. Dus tui doei......

  • Algemeen 5
op 11 oktober 2017 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: oktober 2017

Tui is niet in staat om bij een vlucht met een tussenlanding in Antalya vanuit Dalaman met als eindbestemming Amsterdam de bagage op een juiste manier af te handelen. Alle reizigers vanuit Dalaman hebben hun bagage niet gekregen. Wat een vreselijke maatschappij. Nooit mee vliegen. Kies voor Transavia. Is een betere optie.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2017 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: oktober 2017

Zeer attente crew op vlucht OR338 Cancun-Amsterdam (5okt vertrek). Gezongen voor mij omdat ik jarig was incl opblaasijsje, nootjes en Prosecco! Fijne sfeer, TOP!!!

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2017

Tui, Discover Your smile.. nou deze smile heb ik helaas niet ontdekt met tui. Voor het eerst een lange vlucht gemaakt met Tui en wat mij betreft ook meteen de laatste. Weinig beenruimte, een service die te wensen overlaat en dan ook nog eens vertraging van ruim drie uur! Volgende keer gewoon weer KLM

  • Algemeen 1
op 30 september 2017 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: september 2017

Ik snap dat door de prijsdruk er allerlei creative manieren bedacht zijn om de consument "services" aan te bieden om zodoende nog wat extra geld binnen te halen op een vliegticket. De 1e service die je moet kopen is extra bagage... tenzij je al je kleren over elkaar aantrekt en alles in een rugzak tot 10 kg weet te proppen. Je bent je zo weer een paar tientjes verder. Dan de stoel reservering dat is wel een wat doorzichtige truuk die TUI fly hanteert. Ze zetten je in principe niet naast elkaar als je de reis boekt ...dus op die manier dwing je de passagier om voor minimaal 5 euro pp een stoel te reserveren. Bij de terug vlucht zit je wel naast elkaar want de lokale incheck juf denkt gewoon nog in service (zonder geld) ik zet mensen die samen reizen bij elkaar. Tenslotte het entertainment systeem : hoe moeilijk en ondoorzichtig kan je een web site maken ? je kan een standaard programma zien maar dan moet je wel een persoonlijk entertainment program kopen kwamen na veel gechat achter , om dan series te zien pfff ...kortom al met al ben je zo meer dan 100 euro kwijt voor wat services die het reizen vroeger aantrekkelijk maakte. Het zal we even wennen zijn , tenslotte is eten aan boord inmiddels ook gereduceerd tot wat flut koffie en bevroren broodjes die je met een credit card kan kopen. Ook hier ferme prijzen. Op 10 mile high ben je monopolist en kan je vragen wat je wil : alles is een schaars product in zo'n vliegtuig.
Al met al heeft het ons aardig wat tijd gekost om eea uit te zoeken wat je nu wel en niet bij de vlucht krijgt ( neem toch maar een benzine blik met 10 liter mee voor onderweg, stel dat ze tekort hebben daar boven , met bijbetalen kom je niet ver daar op 10 mile high!

  • Algemeen 3
op 27 september 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2017

Een vlucht van negen uur zonder beenruimte duurt wel lang.

  • Algemeen 7
op 22 september 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2017

Aangekomen op schiphol bij het inchecken al 2 uur vertraging wat opliep naar 7 en uiteindelijk 8 uur. Weinig tot geen informatie. Personeel weet geen ruk. Als je wat wilt weten moet je eens goed klagen op facebook. Dan reageren ze wel de sch*ften. Nagel ze aan de schandpaal en je hoort wat. Anders niet. Nodeloos te zeggen dat wij nooit meer TUI vliegen!

  • Algemeen 2
op 21 september 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: augustus 2017

Was een zeer aangename vlucht, waarbij mijn kleinkind werd uitgekozen om mee te helpen met de crew voor de landing om snoepjes uit te delen, dit vond zij super! En heb er dus ook enkele foto's van 😍 Ik weet alleen de site ni meer waar ik deze kan posten...

  • Algemeen 10
op 9 september 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2017

Op de heenweg zaten mijn man en ik al niet naast elkaar, en op de terugweg hetzelfde. Toen we het aangaven, werd er doodleuk op een rare manier gezegd dat je dat wel kon boeken maar ervoor moest betalen. Echt slecht dit, en wij waren niet de enigste. Crew die gewoon door het smalle pad heen dendert. TUI is al niet de goedkoopste, en verwacht echt geen VIP behandeling, maar een beetje vriendelijker mag wel. Stoelen zijn wel iets ruimer dan Transavia, ook qua beenruimte. Maar is denk ik wel de laatste keer vliegen met TUI

  • Algemeen 5
op 7 september 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2017

Ruim 2 uur vertraging mede door passagiers waarvan de koffers aan boord waren maar die zelf veel te laat kwamen. Weinig beenruimte, smal looppad, en de service was ronduit slecht ! Op de terugreis ervaren dat dit ook anders kan.

  • Algemeen 2
op 31 augustus 2017 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: augustus 2017

Forse vertraging van meer dan drie uur waarbij wordt aangegeven dat de originele inchecktijden blijven gehandhaaft. Daarbij achteraf gesteggel en niet reageren op klachten. Daarbij is het extra betalen om naast je partner te zitten ook weinig service gericht. Tui staat inderdaad bekend om zijn vertragingen, ik had het kunnen weten.

  • Algemeen 3
op 30 augustus 2017 bestemming: Spanje / tenerief, reisperiode: augustus 2017

Slechte informatie in brocure

  • Algemeen 5
op 28 augustus 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2017

Tuifly is bij het boeken van een reis niet eerlijk over het inzetten van een onbekende partner met een gedateerd vliegtuig. Pas als je de tickets krijgt wordt open kaart gespeeld.

  • Algemeen 5
op 26 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2017

Zowel vliegreis als verblijf was prima. Wij hebben wederom gekozen voor Tui en hebben een heerlijke vakantie gehad.

  • Algemeen 9
op 25 augustus 2017 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2017

Ik kreeg 3 stoelen ter beschikking omdat de vlucht laag bezet was.

  • Algemeen 10
op 24 augustus 2017 bestemming: Bonaire / Krralendijk, reisperiode: augustus 2017

Ben naar Bonaire geweest en met een boel noorderburen, en ja er was snel het onderwerp Tui en hun reputatie op het internet... Als dat maar goed komt! Dus nu een dagje terug... Tui vlucht en dreamliner, TOP! 1000 euro goedkoper voor 2 dan KLM! Zelfs de noorderburen waren het eens dat een bende " zeikers lol" de boel moeten verzieken. Op de terugvlucht tussen landing met transit pas en 1:30 uur tijd met kleine snelle handbagage scan. Moet er toch 1 noorderbuur beginnen te zei....., werd vakkundig door landgenoten de mond gesnoerd. In bonaire stelt luchthaven niets voor , hier konden we nog even lekker shoppen , echt leuk, terug vlucht ook weer top en in orde, Tui verdient beter maar er zijn altijd mensen die nooit tevreden zijn!

  • Algemeen 10
op 19 augustus 2017 bestemming: Egypte / Schijndel, reisperiode: augustus 2017

Drama terugreis gehad!
Zijn als een stel honden behandeld nooit geen tui meer.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2017 bestemming: Curaçao / Jan thiel, reisperiode: augustus 2017

Lekker rustig vlucht gehad en in de watten gelegd door de stewards ,goed eten en je hoeft geen dorst te leiden. Er kwam élk wel iets lang.zo wel heen als terug vlucht.vandaar de 8.🙋

  • Algemeen 8
op 17 augustus 2017 bestemming: Egypte / Amersfoort, reisperiode: augustus 2017

Omdat er geen 0 mogelijk is. Drama terugreis. Dag vertraging. Wacht eten en drinken zwaar onvoldoende. Communicatie zwaar onder peil. Ondanks suggesties, geen verbetering. Zakken vullers!!

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: augustus 2017

De Tui is vergelijking OR 662 met Transavia is echt duurder bijvoorbeeld moet je voor stoelreservering tegen betaling tot 48 uur voor vertrek regelen (€12,00) . Ik heb nooit voor Transavia betaald. De inrichtingen van het vliegtuig is anders dan Transavia, ik vind het kleiner. De website van Tui om online in te checken is ingewikkelder dan Transavia. Niet echt gebruiksvriendelijk. Ik vind de piloten van Tui zijn minder ervaren dan andere collega's bij andere luchtvaartmaatschappijen. Ons vlucht naar Amsterdam is 5 dagen vertraagd omdat de piloten van Tui niet op vliegveld op Madeira konden landen tegelijkertijd bij andere luchtvaartmaatschappijen wel (zelf met eigen ogen gezien foto's en film gemaakt). Ik heb dit jaar 4 keer met verschillende luchtvaartmaatschappijen gevlogen dus ik kan met zekerheid zeggen dat ik nooit meer met Tui wil vliegen.

  • Algemeen 2
op 2 augustus 2017 bestemming: , reisperiode: juli 2017

Mijn partner is een trouwe klant van Tuifly die op topmomenten meerdere vluchten per maand bij jullie boekt.

Op 14/7/17 werden we echter enorm teleurgesteld. Omwille van een fout mijnerwegen was niet de volledige naam van mijn plusdochter doorgegeven enkel de 1ste 3 letter, maar wel de correcte geboortedatum etc)

Aangekomen op de luchthaven wouden ze haar niet inchecken en zeiden ze tegen haar dat ze niet zou vertrekken. De manier waarop liet ver de wensen over, ze bracht haar echt aan het huilen. Mijn partner werd verplicht om cash af te halen 250 euro en een nieuw ticket voor haar te kopen.

Ik kan begrijpen dat er een policy is etc, maar de manier waarop en het hoge bedrag voor zo een trouwe klant lijken me buiten proportie.

  • Algemeen 1
op 31 juli 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2017

Vliegtijden waren super gunstig bij het boeken. Van 's morgens vroeg heen en 's avonds laat terug is dit echter veranderd naar 's avonds heen en 's morgens terug. Hierdoor gingen wij geen 6, maar 4 dagen op vakantie!! Oftewel een heel mooi plaatje voorhouden en daarna wijzigen maar.. Ons hotel is met HALF PENSION geboekt, waardoor wij 2 dagen ons ontbijt en avondeten nu missen. Gebeld met TUI, waarbij de conclusie was: PECH. Tui houdt het geld van óns eten lekker in eigen zak.

  • Algemeen 1
op 30 juli 2017 bestemming: Aruba, reisperiode: juli 2017

Economy is van een behoorlijk low cost carrier niveau. Ze hebben het voor elkaar om zo weinig beenruimte te verkopen dat je niets meer kan doen als je boven de 1.80 bent. Nog geen laptop te openen, of normaal te eten. Bij safety video over crash position steeg een hoongelach op. Onmogelijk dus. Dat alles verder el cheapo is qua niveau betaal je genoeg. Upgraden of stoelen reserveren online? Weinig kans. Technische problemen met website, etc etc. Blijkbaar is Economy de pauperklasse. Als ver in een volgestampte kist dus, waarbij de passagiers opvallend kalm blijven (wat moet je anders?) maar als dit het 'nieuwe normaal' is, dan was dit mijn eerste en laatste vlucht met TUI.

  • Algemeen 2
op 26 juli 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2017

Reis is nog niet begonnen maar tui kan niet lezen en schrijft de namen verkeerd....

  • Algemeen 3
op 24 juli 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2017

Na het opstijgen van vlucht TB1213 zagen we al vrij snel dat er met eten werd begonnen vanaf de voorkant en zagen dat er dienbladen met eten werden uitgedeeld. Aangezien wij geen eten hadden gereserveerd wisten wij dat we moesten betalen. Echter de stewards en stewardessen bleven in het voorste gedeelte van het vliegtuig druk bezig met het serveren van eten en drinken. Pas na meer dan anderhalf uur na het opstijgen kwam er een karretje naar het achterste gedeelte van het vliegtuig.
Daar hebben we wat te eten besteld en werden op een robotachtige en onvriendelijke manier geholpen.
Volgens mij zou het toch zondermeer mogelijk moeten zijn om ook een klein beetje aandacht aan het achterste gedeelte van het vliegtuig te schenken en op dezelfde tijd te beginnen met de verkoop van eten en drinken. Aan de gezichten en opmerkingen van onze medereizigers om ons heen bleek dat onze mede reizigers ook zeer verontwaardigd waren door de uitblijvende service.
Een budget luchtvaartmaatschappij zoals RyanAir geeft nog beter en vriendelijkere service als tijdens onze TUIfly vlucht!

Echter tijdens de terugvlucht was het helemaal rampzalig!
Klaar zittend bij de gate voor onze vlucht TB6734 werden eerst een deel mensen uit het vliegtuig gezet en aan de opmerkingen en reacties van mensen snapten ze niet wat er bedoeld werd met hun transit status en bijbehorend extra ticket wat ze in de handen geduwd kregen.
Echter na een korte vertraging mochten we boarden en werden we na lang wachten in de slurf naar het vliegtuig toch met een bus naar het vliegtuig gebracht. Tot mijn verbazing werden we niet afgezet bij een TUI vliegtuig maar bij een vliegtuig zonder reclame. Door rondlopende stewards van het vliegveld werd wel bevestigd dat we de juiste vlucht hadden. Op onze gereserveerde zitplaats aangekomen bleek de beenruimte zo klein te zijn dat je niet fatsoenlijk kon zitten. Dit was voor mij en veel medepassagiers echt onacceptabel en na het opstijgen hebben we aan een stewardess gevraagd waarom dat er zo weinig beenruimte was, ze trok alleen haar schouders op en liep weg!
Zelfs voor een budget vlucht is de beenruimte waar we meer als vier uur in opgevouwen gezeten hebben niet te doen en ik ben dus ook met flinke beenklachten uitgestapt.

Nadat ik wat research heb gedaan op TUIfly en de maatschappij SmartLynx die onze terugvlucht heeft verzorgt blijkt dat TUIfly het niet zo nauw neemt met hun reizigers. Voor ons NOOIT meer TUI!

  • Algemeen 1
op 22 juli 2017 bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2017

De reis op zich was prima, maar ik heb me gestoord aan de films die op de heen- en terugreis werden gedraaid. Veel geweld, seksueel getint en veel gevloek. Niet alle reizigers zijn hierop gesteld. Ik stoorde me eraan en wist niet waar ik kijken moest!

  • Algemeen 6
op 18 juli 2017 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2017

Al vaak naar Portugal gevlogen de laatste 30 jaar. Met de TAP lijnvlucht en met Transavia. De comfortclass bij TUI is super qua beenruimte, de bediening aan boord is uitstekend top en de info van de piloot erg leuk.
Online inchecken en printen van de boardingcard ruim van te voren mogelijk.
Transavia kan er nog wat van leren.
Ik ben om. Tui fly? Ik blijf er bij !

  • Algemeen 9
op 6 juli 2017 bestemming: Curaçao / jan thiel, reisperiode: juni 2017

Dreamliner star class geboekt, heenreis was ok. terugreis 1 groot drama. geen dreamliner maar oeroud toestel waarin ook geen starclass mogelijk was. horrorvlucht! Wordt door Tui als normaal ervaren. Kortom nooit meer TUI !

  • Algemeen 1
op 4 juli 2017 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: juni 2017

Heenweg geen klagen.

Op de terugreis van Marsa Alam naar Amsterdam wordt er en tussenstop gemaakt in Hugardha. Hier ging 1 en ander fout. Iedereen moest het vliegtuig verlaten en werd vervoerd naar een transfer ruimte. Dit gebeurde in een veel te kleine bus zonder airco. Bij aankomst werden we volkomen nutteloos aan een safety check onderworpen. Hadden er net 2 achter de rug. Toen net 1 derde de check had gedaan kwam de bus ons weer ophalen voor transport naar vliegtuig. Hier werden de boarding passen gecontroleerd terwijl we een transfer ticket hadden..... Vervolgens weer in de niet van Airco voorziene bus met kleine kinderen, zwangere vrouw en ouderen naar vliegtuig alwaar ze na luid protest pas de deur open deden om ons in het vliegtuig te laten. TUI vette onvoldoende.
Minder tekst
Gereisd in jun, 2017
Heb geprobeerd dit op de Tui site te zetten echter wordt niet geplaatst. Dit met het verzoek om minimaal een excuses aan de betrokken aan te bieden door TUI. Dit had behoorlijk uit de hand kunnen lopen omdat de gemoederen behoorlijk verhit waren.

  • Algemeen 2
op 23 juni 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: februari 2017

Terug een premiumstoel geboekt voor 137 euro EXTRA. Aangezien ik klein ben en mijn partner een stuk langer hebben we op de terugweg voor deze stoelen gekozen. Ik heb 10 uur lang ongelooflijk ongemakkelijk gezeten en wel om het volgende. Ik ben 1.52m, de hoofdsteun aan de stoel kan er níet af. Hij kan alleen iets verschoven worden naar boven of naar beneden. Beide standen was een hél voor mij. De stoel heeft géén rechte rugleuning maar loopt ook nog eens hol. De stewardess heeft 1 klein kussentje gegeven die ik heb gevouwen en in mijn rug heb geplaatst. Hielp niet. Ik heb zelfs op mijn rugtas moeten zitten om nog enigsins comfortabel te zitten. Kortom, voor mij NOOIT meer premium, tenzij er een mogelijkheid is om de hoofdsteun eraf te halen. Mijn partner heeft nl 10 uur lang als een koning in die stoel gezeten.....

  • Algemeen 4
op 23 juni 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2017

Op 8 juni 2017 zouden wij om 18.55 lokale tijd vertrekken met vlucht OR362 Boeing 787 (Dreamliner )vanaf Hato Curaçao naar Schiphol Amsterdam.
Bij aankomst op Hato bleek dat wij 1 uur vertraging hadden. Niets mis mee, kan gebeuren. Bij het boarden bleek het geen Dreamliner te zijn maar een vrij oude Boeing 767 die volgens de stewardess gebruikt werd bij Eurpese vluchten.
De vooruit bestelde plaatsen waren verandert en we zaten nu bijna achterin het toestel op stoelen waarvan de kussens hun beste tijd hadden gehad en al na een paar uur had je het gevoel dat je op een plank zat en we moesten nog 7 uren vliegen. Het entertainment wat wij hadden besteld werkte niet dus dat waren hele lange uren. Het geld voor de bestelde zitplaatsen is maar gedeeltelijk teruggestort en voor de entertainment is volledig teruggestort, maar hiervoor hebben we we 9 uren op een keiharde stoel gezeten en " geluisterd naar het donderend geraas van de motor.
De maaltijd werd van voren af geserveerd en tegen de tijd dat ze bij ons waren, zei de stewardess " we hebben alleen nog kip, alstublieft" Hoezo, waren er dan te weinig andere maaltijden ingeslagen.
Al met al een vervelende lange vlucht.
Nu is mijn vraag hoe kan dit en waarom is maar 1 bestelde stoel terugbetaald en niet allebei.
Verder is er geen compensatie aangeboden voor het feit dat we op keiharde stoelen 9 uren hebben mogen luisteren naar het gebulder van de motoren.
Ik hoop dat we op de terugvlucht naar Curaçao WEL met de 787 vliegen, anders gaan we toch echt naar een andere maatschappij zoeken die wel levert, wat ze beloven.

Erwin en Mona

  • Algemeen 5
op 15 juni 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: juni 2017

Mijn vrouw en ik vliegen al jaren met Arke-Tui naar holguin Cuba en dit 4 maal per jaar en in de starclass of premium comfortclass , helaas is de verzorging met een aantal jaren geleden steeds minder geworden op het slechte af en heeft veel weg van low budget maatschappij die weinig of geen aandacht heeft voor zijn klanten, jammer hoor steeds meer geluiden om met condor te gaan vliegen via duitsland Tui doe hier wat aan!!!

  • Algemeen 4
op 12 juni 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: maart 2017

Op 20 maart zouden wij vliegen naar dom rep echter hebben wij 28 uur vertraging gehad. na uren in onzekerheid te hebben gezeten werden we met 300 pers naar n hotel in noordwijkerhout gebracht , afwachtend op berichten van Tui wat bestond uit af en toe n sms met "ons excuus maar we weten nog niets" slechte communicatie en afgescheept....'s morgens om 6.00 wakker want dan zouden we weer n sms krijgen en weer öns excuus maar we weten nog niets.Toch om 10.00 in de bus richting Schiphol gezet waar sms over en weer heel onduidelijk was. Nu zouden we rechtstreeks vliegen naar Punta cana dus niet...al met al om 14.45 toch de lucht in na 28 uur vertraging en dan ook nog niet de stoelen te krijgen die we geboekt hadden.... wel heel snel 600 euro vergoeding gekregen maar dat hadden we ook met 8 uur vertraging gehad...tot overmaat zijn ze ons vergeten op terug reis op te halen dus zelf n taxi genomen en net op tijd vliegtuig gehaald...valt mij op dat van de 300 mensen er maar 1 verhaaltje op staat? was daarom Tui zo snel met uitbetalen? Zo boos....

  • Algemeen 1
op 12 juni 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2017

Prima vakantie gehad, alleen nadelen waren dat je zo'n beetje voor alles aan boord bij TUI moet bijbetalen, ook voor het entertainment. En dan de Dreamliner, prachtig toestel en leuke techniek, MAAR als ik aan het raampje zit wil ik gedurende de hele vlucht ZELF bepalen hoe de dimming van het raam is!!!

  • Algemeen 6
op 2 juni 2017 bestemming: Portugal / AMSTERDAM, reisperiode: augustus 2017

Bij inchecken alle 3 op een verschillende rij geboekt in het vliegtuig waaronder mijn peuter van 2. Hierdoor moest iemand ruilen met mij zodat ik naast haar kon zitten maar veel mensen wilden dit niet omdat die al vooraf gereserveerd hadden en nog eens extra betaald daarvoor! op de terugweg aangegeven dat het wel handig is als de moeder naast de 2-jarige zit en dit werd gelukkig geregeld zonder problemen. Maar toen ik plaats nam was er een mevrouw heel boos want blijkbaar zat ik dus nu op haar gereserveerde en betaalde plaats. Dit gaf een heel vervelende situatie. Waarom reserveren en wordt hier hiervoor ook nog extra geld gerekend? Ik snap dat je voorkeur aangeven fijn is maar er kan altijd wat tussenkomen!

  • Algemeen 4
op 1 juni 2017 bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: mei 2017

Prachtige Dreamliner maar ongeintresseerd cabine personeel op heen en terug reis. Zei doen hun karige ding, thats it..Nachtvlucht van 8,5 uur op een lauw bakje rijst en drie keer een beker water. Niks geen ontbijtje!!!wel de TAX-Free kar om 9:30!!!! Erg weinig been ruimte en de raampjes blijven heel lang gedimd, daardoor lang donker in de cabine.

Volgende keer weer KLM.

  • Algemeen 4
op 29 mei 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2017

Rare reis achter de rug. Van Curacao met de nachtvlucht naar Schiphol op 28/5.
X. Blijkbaar werd omgeroepen, de rugleuning rechtop te zetten, ivm de maaltijd??? Wie verzint zoiets, want men maakt hier direct gebruik van ... meneer ... wilt u ... Grrrr.
X. Diezelfde maaltijd van 28/5 , was ook nog eens gewoon slecht (onduidelijke kip met nog onduidelijker salade)
X. Op de heenweg moesten we betalen voor koffie, op de terugweg blijkbaar niet. Dit wordt ook niet gecommuniceerd. In mijn optiek hoort koffie bij het kleinste beetje gastvrijheid. (was trouwens ook nog eens oploskoffie á €. 2,00?
X. Communicatie en bezieling ... nul

  • Algemeen 4
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende