Schrijf een ervaring over TUIfly en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen TUIfly

Pagina 2 van 12 met 556 resultaten

op 19 april 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2019

In het weekend van 21 april was er een stakingsdreiging in Spanje. Verschillende dagen die week contact gehad met TUI Belgie over het omboeken van de ticket (voor 50 euro per ticket). Twee dagen voor vertrek wil ik de ticket omboeken, wordt mij verteld dat dit tot 3 dagen voor vertrek kan. Niet 1 keer is mij dit aan de telefoon in de dagen daarvoor gezegd. Uitzondering worden niet gemaakt, ook niet bij navraag bij het afdelingshoofd. Gevraagd naar de reden dat dit niet kon werd (ook na aandringen dat dit enkel een financieel reden had) enkel gezegd "dat er vele redenen zijn waar u geen weet van heeft" en dat ik "geen luchtvaartexpert ben". Dit kost TUI niets anders dan een beetje moeite, maar toch willen ze dit niet doen om een klant tevreden te maken. Zeer slechte service wat mij betreft en daarom een 1. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 15 april 2019 bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: mei 2019

Rechtstreekse vlucht geboekt en daarna een goedkopere vlucht met tussenlanding gekregen!!!Schandalig!!! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 12 april 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019

Vliegen met tui is echt geen doen. De standaard beenruimte van tui is 74 cm in tegenstelling tot de standaard 81 cm die vrijwel alle maatschappijen aanhouden voor lange vluchten. Tui heeft 81 cm beenruimte maar verkoopt dit als comfort upgrade tegen een meerprijs. Geprobeerd dit bij te boeken, maar enkel nog de deluxe klasse vrij van €325 pp. helaas is dit onbetaalbaar voor mij, dus de terugvlucht volgende week zal een echte hel worden aangezien ik 2,07 meter lang ben. Ik ben een eigenaar van een reisbureau en reis dus ook ontzettend veel maar heb nog nooit zoiets meegemaakt. Zelfs niet in Afrika, Azië of zuid-Amerika. Ik raad dus aan om nooit met tui te vliegen op deze manier. Ontzettend jammer. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 april 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2019

Algemene Service: low - basic
Hotel: basic 4 sterren (3 sterren waardig), lawaaierige oude kamer
Vlucht Tuifly nieuwe dure valies sterk beschadigd door onachtzame behandeling bageladers
Desk personeel: onwetend en chaotisch
Chauffeur transfer: onvriendelijk
Vlucht: Ryanair kwaliteit
Algemeen: voor dezelfde prijs is oa VoyagePrive veeeeeeel beter. Slechtste reisoperator in 20 jaar ervaring.
Voldoet aan de normen van de jaren '90
Wij kiezen nooit meer voor TUI

  • Algemeen 4
op 31 maart 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2019

De bagage is vermist ! Wordt na 2 dagen gevonden en gewoon naar een hotel gestuurd 20km van mijn locatie vandaan en moet voor alles maar zelf bellen en regelen zonder dat ik iemand van Tui heb gehoord of gezien ! Ze laten hun passagiers in de kou staan want ze werken niet op zondag en zaterdzg bij de klantendienst. Dus enkel weekvluchten vanaf nu ?

  • Algemeen 2
op 17 maart 2019 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: april 2019

Maken reclame en bij boeking van rechtstreekse vlucht maar als je papieren ontvangt staat er 1 tussenstop. Leugens ofwel onwaarheden Tui.

  • Algemeen 4
op 17 maart 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2019

Geen internet aan boord
Ga met de tijd mee tui

  • Algemeen 1
op 11 maart 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2019

Niet mogelijk om een stoel te reserveren, ik ben 2 meter.

  • Algemeen 2
op 8 maart 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: februari 2019

De vlucht naar en van Orlando was een hel. Het cabine personeel bood geen service. We hebben tot 2x toe gevraagd of we mochten veranderen van plek in het vliegtuig. Hier hebben we helaas geen antwoord meer op gekregen. Er was heel erg weinig ruimte in het vliegtuig. Ook het eten was heel erg slecht. Mijn kind was zowel op de heen als de terug reis heel erg ziek van de vlucht.

  • Algemeen 2
op 4 maart 2019 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: oktober 2019

Voor ons 40 jarig huwelijk een familievakantie geboekt voor oktober maar we hebben nu al een vervelend gevoel vandaar de 1. Bij boeking flink extra betaald voor een vlucht eerder op de dag. Binnen een maand wordt de vlucht omgezet naar de reguliere vlucht aan het eind van de middag zoals vermeld in reisbeschrijving. Daar heb ik over gebeld omdat ik het extra betaalde bedrag terug wil. Daar is geen sprake van en dat vinden wij schandalig. Als we gewoon met de voorgestelde vlucht zouden gaan had ik niets extra's hoeven betalen. Bij Tui vinden ze dit doodnormaal maar dat is behoorlijk abnormaal!! Eis een tot in detail gespecificeerde rekening want alle bedragen worden op een grote hoop gegooid. Bij reclamatie heb je helaas geen bewijs.

  • Algemeen 1
op 2 maart 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: februari 2019

De heenreis was veel minder dan de terugreis , het personeel was echt onder de maat... hooghartig en maar met moeite 2x wat water gehad... bizar slecht humeur bij een ieder.... Maar niks gevraagd ook niet. ... OR 335 was een waardeloze vlucht maar gelukkig de terugreis OR 336 op 28 febr/1 mrt heel erg vriendelijk personeel niks was teveel alle mensen werden perfect geholpen, zelfs wat wij vonden, bij onredelijke vragen, ze bleven lachen en vriendelijk... Dit was boven normaal gepresteerd. ...
Dit maakte mijn heenreis echt goed...
Alle lof voor dit personeel....

  • Algemeen 8
op 22 februari 2019 bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2019

De Dreamliner had technische mankementen hierdoor 9 uur vertraging. Wij vlogen met een vliegtuig van Wamos air.Op Schiphol vergoeding voor eten en drinken van Tui.Comfort stoelen geboekt maar in dit vliegtuig niet aanwezig,wel hadden mijn man en ik
allebei 2 stoelen. Geen entertainment en alles in het vliegtuig oud en krakkemikkig.Bemanning wel vriendelijk. Op vakantiebestemming al vergoeding voor de gemiste comfort stoelen en week later al maximale vergoeding voor vertraagde vlucht,dus snel geregeld.Terugreis alles in orde.

  • Algemeen 6
op 21 februari 2019 bestemming: , reisperiode: januari 2019

Eten en personeel zijn in orde.
Maar vorig jaar had ik er totaal geen last van, maar dit jaar was de vliegreis in de dreamliner van TUI een 10 uur durende hel
(Ik moet nog terug maar opwaarderen ging niet meer).
Ik ben 1.85 en had totaal geen plaats in de economy klasse. Ik kon mijn benen niet kwijt. Ik had mijn knieën uitsteken, maar daar knallde iedere keer het karretje tegen aan.

Ik hoor van vele kanten deze klachten.

Terwijl van te voren had ik met Ryan Air een binnenlandse vlucht gevlogen, waar ik geen klachten over had.

Volgend keer geen TUI meer.

  • Algemeen 4
op 20 februari 2019 bestemming: Kaapverdië / BoaVista, reisperiode: februari 2019

Hadden comfortklasse geboekt. Wil je dan een stoel reserveren moet er voor zowel de heen als terugreis betaald worden. Heen al een oud toestel, maar terug was niet meer van deze tijd. Zo oud dat er nog asbakken in de stoelleuningen zaten. Stoelen krap en volledig doorgezeten. Na een uur al niet meer weten hoe je moet zitten, laat staan na ruim 6 uur. Volkomen gebroken. Geen entertainmentsysteem wat je op zo'n lange vlucht mag verwachten en te weinig aanbod voor drinken. Tui discover your smile. Dat blijft nog lang zoeken dus.

  • Algemeen 1
op 20 februari 2019 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: september 2018

Een paar dagen voor vertrek te horen gekregen dat de Dreamliner zou worden vervangen door een 737. Wij konden dus niet meer comfortclass vliegen.
Tijdens het boarden werd er gezeg: zoek maar een plaatsje uit. Bomvol vliegtuig, ik op rij 6 met de baby en mijn man op rij 24. Kan jullie vertellen....niemand in het toestel kon dat waarderen. De baby wilde om de paar minuten van mama naar papa en andersom.
Wij hadden stoelen gereserveerd, ingechekt en al, maar in het vliegtuig deden ze niet aan regels.

  • Algemeen 1
op 19 februari 2019 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2018

Stoelen gereserveerd in de Comfort klasse, dus 2x betalen, voor de Comfort en voor de stoelnummers(aan gangpad). Tijdens onze vakantie een mail ontvangen dat vanwege een vluchtwijziging( tijdstip ongewijzigd) onze stoelen gewijzigd zijn naar: GEEN Comfort, geen plek voorin, maar achterin, geen gangpad. Waarom is niet duidelijk. Maar bij TUI altijd wat: vertragingen, andere vliegtuigen en nu dus ook andere stoelen waar grof voor betaald is en terug krijgen is nog maar de vraag..... TUIfly was al slecht, maar wordt steeds slechter.

  • Algemeen 5
op 18 februari 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: februari 2019

Op zich was alles "best okay" . De vlucht vertrok op tijd en service aan boord was prima en vriendelijk. Maar toch een paar ergerlijke kritiekpuntjes: On-line inchecken werkte niet, zelfs na meerdere malen belen in enkele dagen, was er geen oplossing en bleef de website foutmeldingen geven... En dat betekent eerder naar de luchthaven om aan de balie in te checken, niet ideaal als je een peuter mee hebt. Het entertainment systeem aan boord was zeeeeeer beperkt. Verwacht geen uitgebreide keuze aan films of series. En als laatste: het touchscreen van de entertainmentis gewoon een drama - het reageert mega-traag of helemaal niet, en wanneer de persoon voor je naar achter gaat met de stoel is het beeld direct slechter te zien vanwege de kijkhoek.

  • Algemeen 6
op 17 februari 2019 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: oktober 2018

Alles verliep volgens schema bij Tui-Fly. Op de terugweg wel een stop over in Jamaica, maar dit was gepland. Ver voor schema thuis. Vriendelijk personeel. Ook gratis films kijken. Allemaal voor een hele schappelijke prijs, Volgende keer weer TUI FLY

  • Algemeen 10
op 14 februari 2019 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2019

Zeer goede vlucht zonder vertraging met de dreamliner. Zaten heerlijk comfortabel op rij2 en werden perfect bediend. Twee maal eten en tussendoor nog wat snacks. Alle drankjes die je vroeg werden in glas uitgeserveerd ipv die milieuvervuilende en niet fijne plastic bekers. Entertainment systeem niet overvloedig veel keus maar wel voldoende. Wij zijn zeer tevreden. Vlogen de luxe klasse

  • Algemeen 10
op 12 februari 2019 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: februari 2018

We zijn nog niet vertrokken en hebben nu al veel gedoe!
We zijn op de datum wanneer je kon boeken voor de plek in het vliegtuig vroeg opgestaan en hadden een fijne comfortplek dichtbij het toilet geboekt.
Dit vanwege probleem
Van de blaas en iets minder goed ter been. Ook aangegeven bij het reisbureau . Schets onze verbazing dat we 2 dagen voor vertrek een wijziging in onze plek kregen zomaar ergens midden in het vliegtuig geplaatst. Niet omdat er wijziging in de vlucht was, dat werd ons in eerste instantie verteld.
We hebben uren naar tui gebeld om onze plek of een andere goede plek terug te krijgen. Nou ze spreken van oplosgarantie in de papieren , maar niets van dat is waar. We houden ons hart vast voor de reis omdat er totaal geen oplossing wordt aangedragen in het logge systeem. Vervolg van onze reis zullen we hier nog verder verslaan bij terugkomst🙄dit omdat we bij terugkomst ons beklag mochten doen

  • Algemeen 1
op 8 februari 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: januari 2019

Vlucht naar Miami
Eind januari 2019 naar Miami gevlogen via Orlando. Verschrikkelijke vlucht gehad, slecht eten, komen weinig met drank rond, onvriendelijk cabinepersoneel, konden geen Comfort meer boeken en hebben zeer krap gezeten. Bij terugkomst kon je niet meer kiezen wat je wilde eten , je moest maar nemen wat er over was gebleven! Kortom zeer slechte maatschappij, voor ons nooit meer Tuifly en de Dreamliner!
Zijn al 2 keer vanuit Keulen met Eurowings gevlogen en was perfect. Goede service, zeer vriendelijk personeel, lekker eten en ontelbare keren dat men je om drank komt vragen.
Dus denk na voor je hier boekt!

  • Algemeen 1
op 24 december 2018 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: december 2018

Het zou een 10 zijn waren het niet dat de assistentie op Hato te wensen over liet. M.n. het veranderen van vertrek gate zonder assistentie van gate 1 naar gate 4 en weer terug naar 1
Maar voor de rest vlogen we met dezelfde bemanning als de heenreis en de purser had weer voor mij persoonlijk een opkikker. Ik kan niet eten maar wel drinken, dus al dat heerlijke voedsel ging mij voorbij maar hij zorgde voor de opkikker ( letterlijk )

  • Algemeen 9
op 15 december 2018 bestemming: Curaçao / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Bijna 11 uur vertraging en dan als alternatief Wamos Air krijgen terwijl je Tui boekt. Is gewoon oplichting

  • Algemeen 1
op 14 december 2018 bestemming: Aruba, reisperiode: september 2018

Echt de slechtste maatschappij ooit, woon al 18 jaar op Aruba, toch een keer voor tui gekozen( had ik dat maar nooit gedaan) begon al met 4 uur vertraging. In 18 jaar nog nooit een minuut vertraging bij KLM gehad. Toen door moeten vliegen naar Curacao omdat de kerosine vervuild was. Dat kan inderdaad overmacht zijn. Maar al met al was het een vreselijke reis. Dat was 1) nu verhaal twee. Ik heb tickets voor mijn kinderen geboekt om naar Aruba te komen. Speciaal op een directe vlucht. Wat schetst onze verbazing. Krijgen ze vandaag bericht dat er toch eerst naar Curacao wordt gevlogen. Dit scheelt ruim exrtra 2,5 reistijd. En dan wordt er gesproken in de brief over” het voor u vervelende mededeling” wat een schande dit. Echt nooit meer met TUI. Wat een waardeloze maatschappij. Zal dit zeker vermelden in mijn netwerk.

  • Algemeen 1
op 10 december 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2018

Koop je 2 tickets Star Class betaal je veel geld. Krijg je 2 weken van tevoren te horen dat Star Class niet door gaat en er een ander onbekend Spaans vliegtuig gaat vliegen. Krijg je €200,- pp terug met excuses.
Gewoon slechte service!

  • Algemeen 1
op 6 december 2018 bestemming: Curaçao / hato, reisperiode: november 2018

Wij hebben gereisd in de deluxe klasse. Wat een heerlijke ervaring. Tot nu toe enkele keren in comfort klasse gereisd maar we wilden op een lange vlucht nog iets meer comfort. Nou dat hebben we gekregen. Wij willen het personeel van TUI via deze weg nog even onwijs bedanken voor alle goede zorgen. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot snel.

  • Algemeen 9
op 1 december 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Heenreis was prima en goed verzorgd Wij vlogen in de luxe class Terugreis was zeer slecht door personeel wat er een potje van maakte, nooit zulk slecht cabinepersoneel gehad geklaagd bij Tui, maar geen enkele reactie

  • Algemeen 3
op 30 november 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Hotel was perfect alleen het vliegen met Tui was voor de zoveelste keer een ramp
Het Lijkt erop dat het onderhand normaal is om mensen in te laten stappen om ze vervolgens om wT voor redenen lange tijd in het vliegtuig te laten zitten ook nu vielen wij weer in de prijzen
3 uur in het vliegtuig gezeten alvorens te vertrekken er werd ons warempel een glaasje water aangeboden
Volgens de piloot waren er problemen met het navigatiesysteem op Kos deze smoes werd die week daarvoor ook gebruikt
Een sms van Tui gaf aan dat we niet mochten vertrekken vanwege de drukte
Na het indienen van een klacht werd de klacht weggewimpeld als zijnde overmacht vanwege het slechte weer
Tui je laat mensen geen 3 uur zitten alvorens te vertrekken
Dit is niet de eerste keer de laatste 3 keer soortgelijke situaties meegemaakt

Hou het na vele jaren wel gezien om nog een reis bij Tui te boeken

  • Algemeen 2
op 29 november 2018 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: november 2018

Vliegticket geboekt via Tui. Tarieven lijken concurrerend maar helaas gelden er veel toeslagen. Indien je bijvoorbeeld niet kiest voor de toeslag voor stoelreservering wordt je op verschillende plekken in het toestel geplaatst ondanks dat je samen het ticket hebt geboekt. Op vakantie gaan doe je samen en dan is dat wel een domper. Ondanks ruim op tijd voor de vlucht kon tui niets meer doen. Volgende keer kiezen we liever een andere maatschappij als dit de mentaliteit is.

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: november 2018

Compleet waardeloze customer support. Stuurt enkel standaard antwoorden door zonder ook maar enigszins in te gaan op de feitelijke vragen.

  • Algemeen 1
op 28 november 2018 bestemming: Egypte / Hurgada, reisperiode: november 2018

Vliegtuig , oud en versleten stalen pinnen stalen door de stoelen .
Moesten extra bij betalen op d terug weg , iets wat wij al hadden betaald bij het boeken van de reis.
En dan ook ook nog afgeblaft worden door .
M****** / MBO
Customer Services Specialist
Customer Services / Klantenservice.
Ik had zelf al eerder slechte ervaring met Tui , zei toen al eens maar nooit meer, dit was was 4 jaar geleden .
Maar eens weer proberen na 4 jaar , het is slecht en nog slechter geworden.
NU dus NOOIT MEER TUI !!!!!!!!!!

  • Algemeen 1
op 27 november 2018 bestemming: , reisperiode: november 2018

Al een paar keer met TUI van Amsterdam naar Sanford (Orlando USA) en terug gevlogen, maar deze keer waren we echt gebroken! Het lijkt wel of ze extra rijen in de economy klasse gepropt hebben, want we konden echt onze benen niet kwijt! Je ziet ook aan de raampjes dat er overal stoelen voor zitten...niemand kan echt naar buiten kijken. Pfft. Verder was het personeel ronduit onbeschoft en ze hadden alleen maar haast om snel te kunnen gaan zitten. Ook was er na rij 35 of zo geen keus meer kwa eten en het entertainment systeem is sinds vorig jaar gratis, maar wel heel pover kwa aanbod. Kortom, je merkt echt dat ze voor het geld gaan en niet (meer) voor service. Jammer! Er schijnt een nieuwe rechtstreekse vlucht te komen/zijn van Delta van Amsterdam naar Tampa dus die gaan we zeker onderzoeken.
Overigens valt nauwelijks te zien (je moet echt goed zoeken) dat terugvlucht via Miami gaat en dat je daar ruim 1,5 aan de grond in het vliegtuig vast zit omdat er getankt moet worden.

  • Algemeen 4
op 26 november 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / bavaro, reisperiode: september 2018

Hotel en reis prima alleen de vip garantie zat tegen 4 weken voor afreis koste besteming 525 euro minder . vip betaald het verschil terug volgens de brochure nooit iets van gemerkt of anders reisagent in eigen zak gestoken.

  • Algemeen 5
op 25 november 2018 bestemming: Tunesië / Enfidha, reisperiode: november 2018

Heenreis: check-in te Brussel: te weinig personeel met als gevolg lange wachtrijen! Betere controle op handbagage is wenselijk; Tunesiërs hebben verschillende stuks handbagage bij waardoor er vaak gebrek is in de opbergruimtes. Terugvlucht via Djerba: chaotische bedoening bij tussenstop in Djerba...passagiers stappen uit, diegenen voor Brussel moeten hun toegekende plaats innemen en bagage verhuizen terwijl de passagiers van Djerba naar Brussel reeds opstappen. Mits betere organisatie is dit probleem makkelijk te vermijden. Passagiers met huisdieren ( kat in stinkende kattenbak bv.) toegelaten in cabine???? En dit naast mensen die allergisch zijn aan haren en pels van huisdieren??? alles op één rij van drie zitplaatsen....D E F... rij 8 ...met zak kattenvoer en handbagage van de dierenvriend erbij....en dit terwijl er nog verschillende lege plaatsen waren op de vlucht. Erg gezellig en smakelijk als je nog iets wil eten tijdens de avondvlucht is dit zeker niet! En dan nog niet te spreken over het comfort tijdens de vlucht!!! Je zit er als haringen in een ton...Liefst volgende keer niet meer of.....

  • Algemeen 5
op 4 november 2018 bestemming: Curaçao / Amsterdam, reisperiode: oktober 2018

De heenreis met een Dreamliner een beetjes last van keel neus oren en wat hoesten maar verder was de vlucht rustig en de service ok.
De terugweg was een ander verhaal. Of het specifiek aan dit toestelnummer ligt weet ik niet. Behalve ik hadden meerdere passagiers last van branderige ogen, keel en een enorme dorst. Tijdens de reis nam bij mij de benauwdheid toe, ondanks dat ik toch een sportief leven leid en veel beweeg kreeg ik echt last van een dikke keel en lichte voortdurende ademhalingsproblemen op 12 kilometer hoogte. Tijdens het dalen naar Schiphol kon ik mijn oren niet meer klaren en dat resulteerde in hoofdpijn en een bijzonder onprettig gevoel. Niet eerder meegemaakt tijdens andere vluchten.

Eenmaal weer op Hollandse bodem geland begonnen de klachten.
Mijn oren bleven dicht zitten, zwaar verkouden en zwaar hoesten, waarbij het na ruim een week in plaats van beter juist slechter werd. Even dacht ik een longonsteking te hebben opgelopen.
Nu, ruim drie weken na de vliegreis, ging ik voor het eerst hardlopen, waarbij onder dat lopen tientallen keren mijn trommelvliezen pijnlijk knakten. Uiteindelijk kon ik mijn oren klaren. Het lelijke hoestje heb ik nog steeds. Mijn vriendin ook.

De klachten door deze vlucht duren inmiddels langer als de hele 11daagse vakantie. Ik ben niet van plan dit nog een keer te gaan doen.

Misschien is voor TUI een vlucht naar Curacao het nieuwe Callella, de prijzen liegen er niet om en zolang ze mijn gezondheid tijdens de vlucht niet kunnen garanderen ga ik nog liever zwemmen.

  • Algemeen 5
op 2 november 2018 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2018

Onze reis naar agadir is niet doorgegaan. Er was een staking op de luchthaven, dat was daags daarvoor al bekend, we moesten toch naar Brussel komen, na lang wachten en geen info zijn we uiteindelijk naar Charleroi gebracht, daar aangekomen ingecheckt, toen we bij de security kwamen werd iedereen voor Agadir uit de rij gehaald en moesten we terug. De vlucht was al vertrokken want de piloot wou niet wachten. We moesten zelf allemaal maar zien hoe thuis geraakten. Vanuit Charleroi geen evidentie. Ze regelden ook geen bussen terug naar Brussel. We hebben de dagen erna proberen bellen, er was geen doorkomen aan. Als we dan iemand aan de lijn kregen was het antwoord u wordt op de hoogte gehouden per sms. Nu een week later moeten we de eerste sms nog ontvangen. Ook op de klachtenbrief geen enkele reactie ontvangen. Dit is ongehoord en onfatsoenlijk! Ze laten wel een persbericht plaatsen dat iedereen van kantoor meehelpt met de bagage, en dat alle vluchten zijn vertrokken. Ja zonder de passagiers.. dat is niet zo moeilijk. Ze wisten op voorhand dat het vliegtuig in Charleroi stond, waarom werd dat ons niet eerlijk gezegd, desnoods hadden we zelf vervoer naar daar geregeld. Maar nee steeds maar zeggen dat we moesten afwachten. We hadden een pakketreis geboekt, er is ons geen alternatief geboden.
Echt een schandalige gang van zaken. Ze hebben tot op heden ook geen telefoontje gepleegd om zich te excuseren. Dat had binnen deze week toch wel kunnen gebeuren.Als het zo is nooit meer Tui, of vip selection, wat een slechte service!

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Aruba / Druif Beach, reisperiode: oktober 2018

Slechte info tijdens vertraging, onvriendelijk Crew,geen service, maaltijden en hete thee serveren over hoofden kinderen, extra glas water is teveel gevraagd, low cost maar twee uur voordat je koffer krijgt , tui fly nooit meer

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2018 bestemming: , reisperiode: oktober 2018

2 dagen voor ons vertrek kregen we te horen dat het zwembad in het hotel in onderhoud was.
2dagen voor vertrek uit Almería horen we dat onze vlucht verschoven wordt naar de ochtend. Hiermee verliezen we een volledige dag.
Dit zal de LAATSTE keer zijn dat ik met Tui op reis ga.
Wij zijn nog nooit zo bedrogen geweest bij een vliegtuigmaatschappij en vinden dit ronduit degoutant en niet waar we voor betaald hebben.
Bovendien brengt een ochtendvlucht zware schade aan mijn gezondheid. Ik ben bereid tui hiervoor aan te klagen want zo iets hebben we nooit eerder meegemaakt. Ik hoop op een vergoeding- niet in de vorm van een tegoedbon want bij tui zal ik nooit nog op reis gaan. Bovendien zijn de vluchten extreem duur en het vliegtuig een tweedehandsmodel van Sabena nog of zo? Op deze manier zal ik nog eerder Ryanair aanbieden. Een even slechte vlucht maar dan wel aan de juiste prijs.
Bedankt tui voor onze vakantie te verpesten en ons in het zal te zetten. Wij laten het hier niet bij.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2018 bestemming: Gambia, reisperiode: oktober 2018

Vreselijk slechte service aan boord tuifly. 3 x iets te drinken op een vlucht die in totaal 8.30uur duurde. Snauwend en kortaf personeel . Eens maar nooit meer.

  • Algemeen 1
op 19 oktober 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2018

Allereerst over het hotel niets dan lof heb ik dan ook met een 10 beoordeeld

TUI dat is een ander verhaal. We hebben voor dat we vertrokken naar Kos 3 uur op Schiphol in het vliegtuig gezeten
Volgens de piloot kapot navigatiesysteem op Kos volgens Tui vanwege het drukke vliegVerkeer. Tui dit doe je niet met dieren laat staan met mensen

  • Algemeen 3
op 18 oktober 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: september 2018

Goede reis met prima vlucht. Keurig behandelt. Meer dan genoeg eten met oke keuze van de maaltijden. Drinken zoveel je wilt. Dat is altijd een pre. Entertainment geen Emirates maar voldoende keus. Stoelen ook prima in orde, met name de afstand voor de benen naar volgende stoel is tip top in orde. Ik ben 1.98 meter en kon mijn benen languit strekken. Als eerst aan boord en priority lane op Schiphol is leuk maar ook niet meer dan dat . Ik kan vliegen in de luxe klasse met deze maatschappij van harte aanbevelen.

  • Algemeen 10
op 17 oktober 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2018

Krijgen 3 weken voor vertrek een annulering per mail. Moeten binnen 2 dagen reageren voor alternatieven of annulering van de boeking. we reageren per mail, vervolgens horen we niets. Proberen dan via het in de mail genoemde telefoonnummer. Krijgen te horen dat alternatieven krijgen alleen via de mail kan. Vervolgens horen we niets meer. Later nog eens bellen. Dan wordt verzekerd dat er dezelfde dag nog met alternatieven gekomen wordt. Helaas. Een leuk weekendje weg met het gezin valt weg door het doodleuk annuleren van een vlucht en geen enkele moeite om een beetje klantvriendelijk naar oplossingen te zoeken c.q. duidelijkheid te verschafffen. Zero betrouwbaarheid en klantenservice.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2018 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2018

Het vliegen met Tui is goed. Complimenten aan het cabine personeel. De verzorging heen en terugreis dikke 10. Ze zijn zorgzaam en voorál super lief voor kinderen.

  • Algemeen 10
op 17 september 2018 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: augustus 2018

Vliegreis ramp: intercontinentale vlucht, dan vewacht je iets van comfort. Ik ben 176 en kon mijn benen niet kwijt. Lekker 9 uur afzien. En dan wil je iets eten: kost 3,50 en dat laat Tui iedereen afrekenen. Wat een paupermaatschappij. Nooit meer. Nog nooit van klantwaarde gehoord. Echt geen aanrader, zeer negatief verrast

  • Algemeen 1
op 14 september 2018 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018

Vluchten waren prima op tijd. Alleen op terugreis zaten wij met zijn 4tjes (2 volw/2 kinderen) verdeeld over de rijen 3, 5 (2 x maar niet naast elkaar) en rij 11. Uitleg was dat dit alleen te voorkomen is door een stoelreservering waarvoor je extra moet betalen. Die is ook niet tijdens het inchecken te veranderen omdat alle stoelen al pre-booked zijn door swissport. Belangrijk voor families met kinderen vanaf 12 j

  • Algemeen 6
op 7 september 2018 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2018

My vlucht heen met mijn moeder 86jaar oud en de benamingen geef ons 3 stoel om mijn moeder te testen. Terug van hurghada vlugt nummer OR912 in 06-9-2018 was mijn moeder een ongeluk gehad en gevallen in bad kamer van de hotel en erg geknuzed over haar lichaam en toen de bemaning geef onze 3 stoelen in comfort claas gratis om mijn moeder te leggen door de pijn ze gehad en ook een stoel naast haar en elke moment comt de medewerker om te vragen en ook en kussen en dekken ook voor haar gegeven een denk heel bedankt de bemaning en ook de pilot met mooi landing met slecht weer voor alle goed geregeld to mijn moeder naar onze auto gebracht en ook was en vrouw een paniek geraakt en agrasive geworden en de benamingen alles onder controle en iederen was lekker geslapen tot schiphol Amsterdam eten en drinken was lekker een woord top tui en ik iederen vertelen over tui en gaat mijn eerste to vakantie en vliegen bedankt bedankt bemaning tui

  • Algemeen 10
op 7 september 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018

De armleuning van de stoel aan het gangpad kan niet meer omhoog, is vastgezet, alle drie passagiers moeten nu over de armleuning stappen, erg lastig, ook de rugleuning van alle stoelen kun je niet meer naar achteren zetten, en er wordt omgeroepen, zelf meegenomen broodjes mag je niet meer in het vliegtuig opeten, het was een boeiing 777.

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2018

Tuifly geeft aan over een jonge moderne luchtvloot te beschikken. Helaas, deze zomer zetten ze wederom een bijna 20 jaar oude Airbus 340 in van Suriname Airways . Het toestel zit hier en daar met tape in elkaar is zeer smerig, vlekken in de vloerbedekking, vlekken in de stoelbekleding, doorgezakte zittingen en krappe beenruimte. Nee, laat het jong en modern maar weg!
De vliegtijden en bijkomende vertragingen zijn rampzalig vooral als je met zeer jonge kinderen vliegt.

  • Algemeen 6
op 5 augustus 2018 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: juli 2018

Het begon in Nederland waar wij na onze boeking twee keer hebben moeten omboeken naar een ander hotel omdat het eerste hotel zou sluiten ivm verbouwing en bij het tweede hotel zou ernaast verbouwd worden. Uiteindelijk gekozen voor Royalton Bavaron en omdat vroegboekkorting etc niet meer telde (maanden na onze boeking) hebben wij onacceptabel 2000 euro moeten bijbetalen!!! Dus na al doe omboekingen naar Punta Cana afgereisd, kom je daar met zijn 8en (4 kinderen) en ben je in het hotel niet bekend, doodop van de reis, moeie kinderen, dus je denkt: ik bel Tui, zij zijn immers 24/7 bereikbaar. HELAAS, 7 nummers beschikbaar en NIET bereikbaar. Wat doe je dan, het hotel zegt doodleuk, uw documenten kunnen we vervalst zijn, dus u zult een borg moeten betalen van maarliefst 1000 dollar... leuke start!!! Kinderen de hele nacht wakker en over hun toeren, moeten we morgen weer naar huis of mogen we blijven, twee kamers uit elkaar gekregen terwijl we met twee families zijn met jonge kinderen en 's avonds nog even een drankje willen doen... Volgende dag komt de Hostess. Verteld een mooi verhaal over de omgeving en prijst Tui helemaal de hemel in terwijl wij Tui op dat moment wel konden schieten en heeft na haar verhaal kort de tijd voor ons, ze moet immers verder. Haar opmerkingen: daar kan ik toch niets aan doen, ik werk ook niet 24/7, wat verwacht je nou, dit soort dingen gebeuren, ik lost het wel op hier etc. etc. wat kunnen we hier uit leren, geef uw hostesses in ieder geval een cursus Empathie, het enige wat ze hoefde te zeggen is: heel vervelend meneer de langen, ik snap dat u teleurgesteld bent, ik ga direct kijken wat ik voor u kan doen > klaar. Maar nee, we hebben een half uur met haar staan discussiëren over dat ze hier niets aan kan doen en dat ik mega teleurgesteld ben. Uiteindelijk regelt ze met het hotel dat de 1000 dollar borg weer vrijgegeven wordt, maar een kamer ruil zat er op dat moment nog niet in, het hotel zal immers verder helemaal vol, de opmerking: u mag blij zijn dat er überhaupt kamers zijn deed mij nog het meest pijn, daar betaal ik geen VEERTIENDUIZEND EURO voor. Zij zou gaan kijken of ze ons wat aan kon bieden voor de overlast, maar wij horen gewoon twee dagen HELEMAAL niets van haar. Tot slot zelf maar weer contact opgenomen waarop zij een ingesproken bericht stuurt dat ze ons helemaal vergeten was: WAT??? Uiteindelijk laat zij ons weten dat we voor de overlast een excursie mogen uitzoeken, wat wij dan ook gedaan hebben, ik moet daarbij zeggen, een Tui excursie op de Dominicaanse republiek is echt DE GROTE TUI SHOW, maar goed er zijn mensen die daar van houden, lost daarvan hebben we een leuke dag gehad. Zij zou tevens voor ons kijken of ze een roomupgrade (bv diamond club) kon regelen, maar dat antwoord moet ik nog steeds krijgen van haar. Om mijn beklag hierover te doen heb ik in de Tui.be App een mail naar jullie gestuurd waar ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoord op heb gehad, echt onacceptabel. Dan word je opgehaald om terug naar huis te gaan, met 31graden en is er een oude bus waar geen airco in is. Iedereen klaagt steen en been, dit is toch niet de service die Tui wil laten zien bij haar meer bijzondere vakanties??? Het gaat hier potverdorie niet om een reisje naar Benidorm...!!! Al met al kan ik zeggen dat ik vermoedelijk de meest ontevreden klant ben die jullie in lange tijd hebben gehad. Ik verwacht dan ook een passende oplossing, de excursie was grappig, maar zeker niet voldoende om de voorpret die jullie verpest hebben met alle omboekingen, de eerste dagen die jullie verpest hebben door de gemiste correcte aankomst en het gemis aan mensen die de telefoon opnemen of mensen die op een gepaste manier een klacht oplossen, tot slot de gemiste kans van Tui door te reageren op een App die verstuurd wordt vanuit jullie eigen App. Groet Marcel

  • Algemeen 3
op 30 juli 2018 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2018

De bestemming was matig, slecht ontbijt en airco tegen grove betaling. Het ergste was de vliegreis. Was uitbesteed aan een of ander paupermaatschappij uit Portugal. Zij zijn aandeelhouder in een maatschappij die uberhaupt niet in Europa mogen komen. Vliegveiligheid op een laag pitje bij TUI maar de graaicultuur op een hoge pit. Niet de comfortclass gekregen waarvoor ik flink heb moeten betalen. Veevervoer en niks meer!!

  • Algemeen 3
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende