Reviews over TUIfly

Pagina 4 van 6 met 580 resultaten

op 19 april 2015 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: april 2015

Wij waren in Caleta de Fuste op Fuenteventura. Het enige goed was de locatie van de bungalow maar de rest was waardeloos. De bungalow zat vol kakkerlakken en ander ongedierte. De handdoeken werden pas na klachten dagelijks verschoond. Het is daar echt vies.
Het werd 'verkocht' als 4-p bungalow maar er passen amper 2 volwassenen in. Kleine, zeer slechte bedden, de andere in de woonkamer zijn onbeslaapbaar. Je kan niets kleins koken, zelfs het koken van een ei is een probleem. Er is absoluut onvoldoende keukenapparatuur (geen messen, schaar, oven/magnetron), er is onvoldoende servies en glaswerk. Je kunt niet afwassen of in bad gaan omdat de afdekdoppen ontbreken. Er zijn geen stopcontacten in de keuken voor de verrotte waterkoker en het verrotte broodrooster. Je kan daardoor geen koffie of thee zetten of een simpel ontbijtje maken. Wij zullen dit complex nooit aan iemand aanraden of er terug keren. ... Lees meer

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 16 april 2015 bestemming: Curaçao / Heerenveen, reisperiode: maart 2015

Twee weken naar Curaçao geweest en zowel de heen als terugreis met de Dreamliner waren perfect. Prachtig toestel. Wij hebben voor Comfort gekozen en hebben heerlijk ontspannen van de beide vluchten mogen genieten. Het (jonge)personeel deed zijn/haar taak zeek professioneel. Aardig, behulpzaam en opgewekt. Van ons krijgen ze een vette 9. Dit geldt ook voor het reiskantoor waar we onze reis geboekt hebben. Dank voor jullie professionele en vriendelijke service. En hopelijk tot ziens. ... Lees meer

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8




op 16 maart 2015 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: februari 2015

Arkefly is ons tegen gevallen, voor alles extra betalen heel krap zitten, personeel wel redelijk maar niet klantgericht.
dreamliner sorry hoor ons werd alles rooskleuriger voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Volgende keer gaan we toch weer met klm dan betaal ik liever wat meer... ... Lees meer

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 16 februari 2015 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2015

Met Arkefly ben ik voor het eerst van mijn leven 15 dagen naar een All-inclusive geweest. Ik ben nu eenmaal van cultuur en rondreizen, maar ik vergezelde mijn zus die er voor de derde keer heenging. We waren in Hotel Jaz Dar El Medina. Geweldig, klein (140 kamers) laagbouw, drie verdiepingen hoog. Terrassen om te lezen etc. Schoon, heerlijk eten, kortom niets op aan te merken.
Maar helaas was er op de host van Arke Ken heel veel aan te merken. Hij werkte niet alleen voor Arke en Holland International, maar ook voor Travco. We hebben een excursie met Seacope geboekt. Prachtig. Een vaart over de koralen. Niets op aan te merken. Maar...ook een Super Magic Safari 5 in 1. Levensgevaarlijk. We gingen in oude 4 weel auto's. Je zat met je rug naar de ruiten, tegen degene die tegenover je zat aante kijken. Er waren geen autogordels. Je had nergens iets om je aan vast te houden. Je moest je constant schrap zetten. Het was vreselijk. Ik ben gek op de woestijn, maar dit was afschuwelijk. De gids die wij hadden sprak nauwelijks Engels. Hij was niet te verstaan. Mijn zus en ik spreken de taal vloeiend, we lezen vrijwel altijd boeken in het Engels. Beiden hebben wij in Engelssprekende landen gewoond. We weten waar we het over hebben. Het was niet wat we ervan verwachtten. Op de Quad zijn we niet gegaan, maar wel zouden we een 20 minuten durende kameeltocht maken. Die tocht bestond uit een paar meters op een dromedaris dan stoppen, de dreumes die de "kameel" leidde vroeg om je smartphone (die heb ik niet) om een foto te maken en toen gingen we terug. Niet te geloven, wat een oplichting allemaal. Kortom, de rit was levensgevaarlijk en je zag niets van de woestijn en het geboden programma was ook beneden peil. We hebben geklaagd bij Ken. Die was totaal niet onder de indruk. Ja dat is als je twee petten op hebt Arke en Travco. Belangenverstrengeling. Dat zou toch echt verboden moeten zijn. Niet te geloven. We kregen een gratis transport naar een resort verderop aangeboden op de dag dat we geklaagd hadden. Wat moet je daar doen in de avond? Even langs de winkeltjes voor toeristen lopen en dan terug. Weer geklaagd. En we kregen ieder een afschuwelijke namaakpapyrustekening. Die lagen op de kamer van mijn zus en die hebben we teruggegeven. Een belediging van onze smaak. Het was kortom weggegooid geld. Heel duur en je hebt er niets voor.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 9
op 5 februari 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: januari 2015

Jammer van al die negatieve beoordelingen.Vlucht en cabinepersoneel was prima,vliegtuig was schoon,eten was goed,en dat je moet betalen voor sommige opties weet je van te voren.Volgende keer weer met ArkeFly.Dikke 10!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 1 februari 2015 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: november 2014

Jammer al die slechte ervaringen herken er niets van gewoon op tijd vertrekken super hotelkamers en SUPER VRIENDELIJK personeel!!!!!!!! nu in 16 maanden 5x met arke gevlogen en ALTIJD GOED...

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 26 januari 2015 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: januari 2015

Ons hotel was geweldig, maar ArkeFly was super slecht. Al een paar keer super slechte ervaringen gehad met Arke, maar dacht dat het anders zou zijn met de Dreamliner. Wij mochten vooraf tegen betaling de Comfort klasse boeken tegen betaling, ook seats boeken tegen betaling en ook Entertainment boeken tegen betaling. Op de datum dat we gekozen hebben waren er 2 vluchten maar wij kozen voor de vroege vlucht aangezien onze vakantie dan 5 uur langer zou zijn. Een dag voor vertrek kregen we een belletje van Arke dat de vroege vlucht gecanceld was en alle passagier omgeboekt waren naar de later vlucht. Wij waren dus alle geboekte extra's kwijt en we konden het ook niet meer bijboeken. Resultaat: Mijn vrouw en ik zaten niet naast elkaar op onze huwelijksherdenking op een 10 uur lange vlucht en we moesten weer opnieuw betalen voor de Entertainment systemen. Schandalig!!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 19 januari 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: januari 2015

Verblijf in Plaza hotel te Willemstad was geweldig. Jammer dat de rest van de reis zo verpest wordt door het veevervoer bij Arke. Veel te krappe plaatsen en na een terugvlucht van 10 uur kon er 's morgens nog geen kopje koffie af. Waardeloos, te trieste maatschappij om er verder nog woorden aan te verspillen.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 6
op 16 januari 2015 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: augustus 2014

Nooit maar dan ook nooit meer ArkeFly. Al moet ik 300 euro pp meer betalen voor een andere luchtvaartmaatschappij, dan doe ik dat zeer zeker. Alle extra's aan boord moet je betalen en de toestellen zijn vies (zeker als je op een vlucht komt die daarvoor een tussenlanding heeft gehad). Je hebt maar een zeer beperkte keuze aan inflight entertainment. De stewardessen zijn jonge meiden die zich meer bezig houden met hoe ze er uit zien dan de service aan boord en het reisagentschap aan de grond is ook niet om over naar huis te schrijven. Tijdens ons verblijf op Aruba waren we wegens omstandigheden 10 minuten te laat voor het droppen van de bagage voor de terugvlucht. (inchecken hadden we al gedaan online...ook weer extra voor betaald) Dat kan maar tot 95!!!!!! minuten voor vertrek. Met als gevolg niemand meer op de luchthaven aanwezig behalve de hostess van Arke die weigerde ons te helpen. Zelfs toen andere passagiers zich er mee gingen bemoeien (die wilde ook dat wij geholpen werden...) hielp ze ons niet. Toen de beveiliging van de luchthaven polshoogte kwam nemen (zoveel stennis gingen we schoppen) en wij de situatie aan hen uitlegde, hebben zij de crew van het vliegtuig gebeld en mochten we...zonder bagage, toch mee met de vlucht. Anders had ons dat vier nieuwe tickets gekocht. Tot op de dag van vandaag ben ik de beveiliging op de luchthaven eeuwig dankbaar voor hun hulp. Maar de slechte service van ArkeFly en met name die walgelijke hostess zal ik nooit meer vergeten en daarom; NOOIT meer ARKEFLY!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 14 januari 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2013

Ook ik sluit me aan bij de vorige ervaringen! Veelste duur voor wat je krijg! Slechte service voornamelijk jonge meiden personeel die zitten te giechelen en te praten, totaal niet serieus! Geen schone vliegtuig en te krappe ruimtes en niet te spreken over de. Vertraging, ga ook nooit meer met arkefly en ga ook geen uitgebreide recensie geven! De meeste mensen weten t al hoe slecht t daar aan toe is bah! Nooit meer voor mij!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 4
op 25 november 2014 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: november 2014

Je zit zo krap dat het ongezond is. Met je knieen tegen de voorstoel en met je neus in de pruik van je voorbuurman. Schandalig en levensgevaarlijk, je kunt maar in één positie zitten. de hele vlucht lang.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 1 november 2014 bestemming: Cyprus / Kyrenia, reisperiode: juli 2013

Confortabele reis vanaf Schiphol. Jammer van de tussenlanding. Accomodatie (hotelkamer) was niet gereed, als alternatief een familiekamer aangeboden gekregen (10 meter van groot zwembad) goed geregeld! Vriendelijk personeel in hotel, leuke uitstapjes gemaakt voor goede prijs. Kortom een prima vakantie!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 1 november 2014 bestemming: Aruba / Palm Beach, reisperiode: augustus 2014

Ik kan niet geloven.we waren in seizoen voor 750euro 10 dagen in 3 sterren hotel in Aruba. Dit was voor ons een droomvakantie met alles wat je nodig hebt. GEWELDIG.!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 1 november 2014 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2014

Redelijk hotel
Zeer lange vertraging 8 1/2 uur
Eten was redelijk
Zwembad en animatie was zeer goed

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 29 oktober 2014 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2014

Voor het eerst vliegen! en alleen!! en voor het eerst buiten europa!!! dan natuurlijk wel even langs een reiswinkel... ze hebben me super geholpen bij ArkeFly en kon altijd e-mailen of langs komen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 24 oktober 2014 bestemming: Curaçao / Punda, reisperiode: augustus 2013

De ervaring van de reis was geweldig. Had helaas voor comfort betaald, maar was achteraf geen plek dus werd ik teruggeplaatst naar economy, dit vond ik voor 11 uur vliegen wel wat krap ! Maar super service van ArkeFly, bij mij begon mijn vakantiegevoel al toen ik wilde inchecken ! Geweldige service on the floor & in the air ! Vandaar een zesje voor het vervoer !

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 22 oktober 2014 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: augustus 2014

Prachtige ligging van het Hotel, goed verzorgd: Ontbijt - Lunch -diner Buffetten veel afwisseling en keuze's
kamers keurig schoon en uitstekend en zeer vriendelijk personeel een echte aanraden
minder geschikt voor kinderen boven de 4 jaar
boek gerust en je heb een goede leuke vakantie

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 21 oktober 2014 bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: oktober 2013

Super ervaring en vakantie met mijn vriendin. Goed geregeld en aardige mensen. Ook de service was top! Gevlogen met Arkefly.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 19 oktober 2014 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: juli 2014

De mooiste reis van m'n jonge leven. Het voldeed volledig aan al mijn verwachten. Zowel het uitzicht, hotel als het vervoer.
Het enige nadeel was dat er in de heenvlucht geen eten voorzien was voor de mensen die in Amsterdam opstapten. Hierdoor hadden we een vertraging opgelopen van een uur, omdat er extra eten uit andere vliegtuigen gehaald moest worden voor de vlucht van ong 10 (met tussenstops).

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 11 oktober 2014 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2014

Het hotel was super! maar de vliegreis iets minder. Maar dat kwam niet door de maatschappij ArkeFly maar meer door de douane. 4 keer werden we gecontroleerd toen wij terugkwamen (op drugs) en dan voel je je toch wel wat opgelaten, ook al heb je niets te verbergen!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 7 oktober 2014 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: maart 2014

Een prima vakantie gehad met arkefly!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 6 oktober 2014 bestemming: Aruba / malmok, reisperiode: september 2014

Ondanks comfort geboekt is de beenruimte in het vliegtuig van Arkefly veel minder dan normaal, hadden het idee dat het hele vliegtuig comfort class was. Je betaald best een aardig bedrag voor een ticket, doet er door ingelaste tussenstop 14 uur over en nog vragen ze je te betalen voor een kopje thee, schandalig!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 oktober 2014 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2014

Reis heen was wel laat maar prima en een goede verzorging. De reis terug ging via Rotterdam naar Eelde(Groningen) was zeer vermoeiend met de tussenstop in Rotterdam, waar wij in een nare wachtruimte werden gedropt!! Dit doen wij echter nooit meer met ArkeFly, dan maar met Transavia of Corendon.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 26 september 2014 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2014

Wij hebben een prima reis gehad met Arke op tijd vertrokken in een mooi nieuw vliegtuig,in Turkije aan gekomen prachtig weer met de bus naar onze bestemming,Side Star Park een goed en prima Hotel lekker eten fijn personeel alles goed verzorgd komen er al voor de 4de keer,wij hebben onze zus en zwager meegenomen,die hebben het zo naar hun zin gehad,nog nooit zo een fijne vakantie gehad zijden ze,wat heb jij een goed Hotel uit gezocht en een fijne omgeving lekker strand lekker zeewater 30 graden komen er echt graag terug helemaal naar ons zin.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 20 september 2014 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: september 2014

Arkefly is een verschrikkelijke maatschappij. Onaardig personeel, proberen constant kostte wat het kost aan je te verdienen en het mag allemaal geen euro kosten. De service is 0, eten is 0 en personeel is 0. Ik vlieg tegenwoordig met een overstap wat drie uur langer duurt en duurder is. Zolang ik maar niet met arkefly hoef te vliegen.

Campingvluchten zijn het.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 8 september 2014 bestemming: Brazilië / Fortaleza, reisperiode: juli 2014

Heel vervelend vind ik het dat je na een nacht vliegen met ArkeFly (Brazilie) geen ontbijt krijgt aangeboden. Ook alle drankjes moet je betalen. Inmiddels weet ik dit wel, maar ik heb weinig keus. Drank mag je niet meenemen bijvoorbeeld en Arke vliegt een keer per week vanuit Amsterdam naar Fortaleza, veel anders is er niet.
Dit jaar waren we 2 uur van tevoren op Fortaleza. Vlucht was vervroegd van 16.20 maar 15.35. Wij wisten dit niet. Om half drie stonden wij voor de check inn, die geopend was, maar was er niemand te vinden. Dwz een mevrouw die geen engels
sprak, naar de schermen wees (waarop stond dat de check inn open was...) en vervolgens vertrok.
Niemand te vinden, onveranderde schermen, geen gate closed, last call of wat dan ook, totdat om tien over half vier verscheen dat het vliegtijd was vertrokken.
Dit betekende dat we EEN WEEK langer in Fortaleza moesten blijven.

  • Algemeen 3
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 3 juli 2014 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: juni 2014

Heenreis en Hotel niets dan lof en uitstekend te noemen in alle opzichten. Terugreis een grote teleurstelling: Premium class was vol geboekt dus namen we Comfort class met een kleine bijbetaling, allemaal vrij normaal maar slechte ingezakte stoelen, wat op zo'n lange reis niet prettig was. Er was een Nederlands en Caribisch team aan boord stewards en stewardessen.Heel onvriendelijk personeel uit de Caribische hoek . Na een lange nacht kregen we morgens geen ontbijt ;dit deed bij ons de deur dicht! Tegen betaling bestelden we toen tosti's want je moet toch wat eten, maar die waren er ook niet. Hoe haalt de directie het in haar hoofd om op een vlucht van tien uur maar een maaltijd te serveren. Dit is absoluut kleinzielig te noemen en er was dan ook veel gemor onder de passagiers.Als jullie dat niet veranderen zal dat op de duur een heleboel cliënten kosten voor een simpel ontbijt wat een paar euro's kost. .Hopelijk keert het gezonde verstand terug bij arkefly.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 7
op 23 juni 2014 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2014

L.S.
heb aantal malen Arkefly gevlogen. Binnen Europa (B737) is het wel acceptabel. Verwacht gewoon niet te veel, het is goedkoop, zelfs premium comfort is niet echt comfortabel. Maar het is goedkoop en voor korte vluchten te doen. Long haul is gewoon niet te doen. Heb comfort class naar Curacao gevlogen, heenweg 767 met configuratie 2-3-2 stoelen per rij. Dat was al een ramp, doorgezakte stoelen, als de passagier voor je de stoel naar achter deed zat je gewoon "opgesloten". Het was een marteling om daar 11 uur in te "hangen". De terugweg was nog erger, hoe durven ze het Comfort Class te noemen. 2-4-2 !!! stoelen per rij. Nog smallere stoelen, ook flink doorgezakt en keihard! Kreeg regelmatig een botsende kont of ander lichaamsdeel van medepassagiers en bemanning tegen me aan gekwakt. Gangpaden zijn door de 2-4-2 configuratie echt veel te smal! Moet er niet aan denken wat een chaos het zal worden bij eventuele evacuatie. Ik betaal graag paar honderd euro meer voortaan om KLM te vliegen als ik weer naar CUR ga. Het Arkefly boord-personeel is in dezelfde lijn als hun comfort. Beperkte intelligentie, soms ronduit onbeschoft en er kon geen greintje vriendelijkheid vanaf. Op de heenweg was men meer bezig met het onderling bespreken waar ze zouden gaan bbq-en en naar welke baai ze gezamenlijk zouden gaan. Op de terugweg werd ik ongevraagd getrakteerd op luide conversatie over hoe gezellig het was "gisteravond" en dat de cocktails toch wel erg "sterk" waren. Maar goed, voor de prijs die je betaald hebt kan je ook geen hoger opgeleid personeel verwachten. En zoals gezegd, het blijft goedkoop en dan kan je dus ook "goedkoop" personeel verwachten. Maar voor studenten en jonge mensen met een wat minder besteedbaar budget is het een mogelijkheid om toch naar een verre bestemming te reizen. Voor mij nooit meer arkefly longhaul, it truly sucks!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 4 juni 2014 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juli 2014

Arkefly is zeer behulpzaam geweest, aangezien wij 6 weken gaan en dat altijd een heel geregel is.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 3 juni 2014 bestemming: Jordanië / Akaba, reisperiode: oktober 2013

Via arkefly een chartervlucht naar akaba goede service aan boord en fijn verblijf in aqaba gehad .. al met al goede prijs voor een leuke reis

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 2 juni 2014 bestemming: Griekenland / trianda, reisperiode: juni 2014

Geen klachten over Arkefly. Altijd netjes geholpen en direct antwoord.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 1 juni 2014 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2014

Voor de terugreis moesten we 12 uur voor vertrek uit het hotel, constateren dat er geen ophaaltijd was ingevuld op het betreffende bord. Op de door de hostess op de heenreis ( bij het vliegveld ) afgegeven papieren stonden twee telefoonnummers, een vast voor binnen kantoortijden en een mobiel voor nood.
Op beide nummers, die ik twee x helemaal over heb laten gaan, was geen contact te krijgen???
Met de moeizaam verstuurde mail, matige wifi verbinding, kreeg ik een auto reactie dat ik binnen 24 uur een antwoord mocht verwachten ????? Gelukkig stond er nog een derde nummer op deze auto reactie die ik toen vervolgens gebeld heb en zowaar met iemand contact kreeg, die bood zijn excuus aan namens de hostess? en vertelde ons onze ophaaltijd, s 'morgens 07:05 uur.
Bij het in het vliegtuig stappen bleken er twee stewardessen bij de ingang te staan die slechts vriendelijk knikte, welkom zijden en verder niets.
Toen wij onze plaats zochten bleken er al mensen op onze stoel te zitten die ons vertelde maar ergens plaats te nemen, op Lefkas konden we dan wel onze eigen plaats innemen. Geen stewardess die er iets over vertelde. We vertrokken 35 minuten te laat omdat er nog passagiers met een bus moesten komen, geen enkel woord er verder over van de stewardessen, of een kort excuus? Bij de tussenlanding op Lefkas gingen er veel mensen uit, afkomstig uit Amsterdam, toen alles weg en rustig was gingen de meeste mensen hun juiste plaats opzoeken. Toen 80% dat had gedaan kwam er een mededeling dat we op onze tijdelijke plek moesten blijven i.v.m. een hand bagage check. Toen de overige 20 % wilden gaan naar hun correcte plaats kwam de mededeling dat we niet mochten verplaatsen i.v.m. een tank beurd? de mensen die al waren gaan lopen gingen meest door?
Al met al een slechte beurt van de reisorganisatie en van Arkefly.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 5
op 30 mei 2014 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: september 2014

Goede reisorganisatie is Arkefly meerdere malen mee gereisd

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 27 mei 2014 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: mei 2014

Vakantie geboekt bij holland int. vlucht met arke fly en hier zijn wij achteraf niet zo blij mee. Je moet werkelijk overal voor bijbetalen voor 8 cm meer ruimte, voor het meenemen van 20 kilo bagage, voor online inchecken op internet, voor mooiere plaatsen, voor de entertainment set, voor je blikje cola enz. ps de entertainment set kregen wij pas toen we al 2 uur onder weg waren, die komen ze per stuk activeren(slecht systeem) Bij de rondgang met de maaltijd doodleuk vertellen dat er alleen nog spaghetti is de rest is op, was dus onzin in het gangpad naast ons was nog gewoon kip, ze zijn gewoon te beroerd om even aan de overkant iets te vragen. VOOR ONS DE VOLGENDE VAKANTIE MET EEN FATSOENLIJKE MAATSCHAPPIJ WAAR JE IETS MEER BETAALD, MAAR WAAR DAN ALLES INCLUSIEF IS.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 6
op 26 mei 2014 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juni 2014

Grote teleurstelling en kennelijke minachting van Arke fly voor haar reizigers.
Een vlucht bewust voor vroeg in de ochtend geboekt. Deze werd omgezet naar laat in de middag. Vervolgens werd onze stoel door Arke omgeboekt.
Tickets ontvangen en stoelreservering moest plaatshebben. Ingelogd op de stoelreserveringsite en er bleek dat het toestel al volgeboekt was op 4 stoelen na. Keus was er niet alleen zitplaatsen met zicht op de vleugel.
De zogenaamde Comfortstoel bleek toch geen comfortstoel te zijn. Wel wil ARKE FLY dat ik voor de opgedrongen 2 zitplaatsen reservering € 22,00 betaal. Reserveren was dus nutteloos!!
Arke solt met haar passagiers. Kijken wat de terugvlucht voor verassingen gaat brengen.
Mijn vertrouwen in ARKE FLY is behoorlijk gedaald, tot ver onder het nulpunt.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 mei 2014 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2014

Slechte ervaring met Arkefly. Mijn vrouw is rolstoelgebruiker en hoewel we altijd boeken via een speciaal reisbureau gaat het bij Arkefly altijd mis. Dit keer een vlucht van Tenerife naar Nederland: Hoewel dus aangemeld via het reisbureau, had Arkefly de administratie niet op orde. Mijn vrouw moest zich met rolstoel ergens in de rij bij het instappen tussenwurmen. Bij aankomst in amsterdam stond de crew naar elkaar te kijken en vergeleken ze briefjes met andere data waarop bleek dat ze niet wisten wie een rolstoel had en of die aan boord was. Op een gegeven moment dacht men dat mijn dochter van 3 jaar een rolstoel nodig had. De crew kon niet zeggen of de rolstoel aan boord was gegaan (hoewel zelf bij de instappen van de vliegtuigdeur afgegeven met label eraan). Alles zou goed komen want de rolstoel zou vast wel op de bagageband liggen. Crew van Arke liet ons aan ons lot over op Schiphol om 4.30 in de ochtend. Het grondpersoneel van schiphol was uiterst behulpzaam en bracht ons naar de bagageband, maar helaas na 1,5 uur wachten bleek de rolstoel inderdaad niet aan boord. Met moeite iemand van Arke gevonden, die zich niet voorstelde en vrij snel haar neus weer drukte. Motto was om zelf maar een vervangende rolstoel te regelen en of we naar de uitgang wilden worden gebracht. Schandalig. Een rolstoel is een primaire levensbehoefte en niet een of andere koffer. Of we zelf maar met de leverancier van de rolstoel wilden bellen voor een leenrolstoel. Uiteindelijk heeft het grondpersoneel een leenstoel van schiphol meegegeven. Na 36 uur werd de eigen rolstoel thuis gebracht, zwaar beschadigd. Ik verwacht compensatie van Arkefly voor deze belachelijke behandeling, nog los van de schade aan de rolstoel, maar daar kan Arkefly zelf niet zoveel aan doen. Laatste keer met Arkefly... Service is echt nul komma nul, ook al is het een prijsvechter dan nog verwacht ik waarde voor mijn geld en enige vorm van aandacht voor een doelgroep met wat extra zorg.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 5 mei 2014 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: januari 2014

In 1 woord waardeloos!!!!!!!!!!!!!! Door verkeerde informatie van amateuristische medewerkers heeft de reis ons uiteindelijk meer gekost. Mensen worden gezien als vee! Nog nooit zo'n slechte organisatie meegemaakt als ArkeFly, bah!!

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 4
op 1 mei 2014 bestemming: Turkije / Turky, reisperiode: mei 2014

Nooit meer arke voor ons, We boeken een reis voor 10 dagen en na betaling veranderen op eens de vliegtijden waardoor we 2 dagen meteen kwijt waren. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Het lijkt op oplichting. Bel ik het reis bureau op en daar krijg ik 2 arrogante medewerkers te woord. Die me vertelde dat als het me niet zint dat ik maar volgend jaar bij d reizen moest boeken. Nou sorry hoor

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 4
op 19 maart 2014 bestemming: Brazilië / Natal, reisperiode: maart 2014

Hadden premium comfort geboekt in de veronderstelling van zoals gewoonlijk met een 767 te vliegen. Het ongeluk van met een 737 te vliegen en dan is er gewoon geen klasseverschil, dus verloren geld. Zelfs serieus meer ongemak door continu mensen die naar toilet moesten vooraan. Smalle zetels, vast tussenschot, en meer ongemakken. Klachtenbrief ingevuld en gewoon telefoontje gekregen dat ze niet in fout zijn, de oplichters !! Ze kunnen ook geen garantie geven bij boeking met welk toestel de vlucht zal doorgaan, maw je loopt gewoon met kop tegen de muur. Bedankt ceo van arke !!!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 26 februari 2014 bestemming: Senegal / Dakar, reisperiode: februari 2014

Mijn man kwam zeker 95 minuten voor vertrek bij de balie maar werd geweigerd omdat de balie gesloten was; toen hij zijn beklag wilde doen en op zoek was naar een agentschap, welke hij niet vond, werd hem door een ander agentschap gezegd dat hij zeker nog mee zou kunnen want het vliegtuig stond er nog en de balie mocht nog niet gesloten zijn; toen hij terugkwam bij de incheckbalie( er was inmiddels weer tijd verstreken), bleek het echt te laat. toen hij het noodnummer belde, bleek er inmiddels wel iemand van arkefly bij de balie geweest te zijn, omdat nog op de passagierslijst stond. de baliemedewerker zei echter dat ieder was ingecheckt. hij moest een nieuw ticket kopen. bij indienen klacht is gezegd dat hij geen vergoeding ticket krijgt omdat hij niet op tijd was; de balie moet open blijven tot 40 minuten voor vertrektijd, en was al dicht!!!(Vanwege weinig mensen).
De enige reden die men aangeeft is dat hij niet 3 uur van te voren aanwezig was; nee hij had file en ander oponthoud onderweg; maar hij was ruimschoots aanwezig voordat de balie gesloten mocht zijn. voor ons NOOIT meer arkefly wegens zeer onklantvriendelijke behandeling en afhandeling van klacht.. (we vliegen regelmatig, maar zullen dit zeker nooit aanraden aan anderen)

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 27 december 2013 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2013

De meeste recensies die mensen hierop zetten zijn niet helemaal juist. Het is bekend dat je met Arkefly extra services moet bijboeken, ok.
Daarnaast komt het wel eens voor de ze vertraagd zijn, ook waar.

Maar het personeel is super aardig, de stoelen zitten prima, het eten is prima! We mochten met onze comfortclass tickets gewoon een gratis borreltje omdat het kerst was.
Ok, niet alles is gratis maar wat wil je? Wij zaten voor 700pp 9 dagen op Curacao! Inclusief hotel! Dat is toch niks? En met een beetje voorbereiding weet je precies waar je aan toe bent, ook tussenstops! En mensen, check gewoon online in! Dan zit je altijd goed! Kleine moeite!
Bereid je gewoon goed voor en je vluchten zijn heerlijk!

ArkeFly is geen 5-star Carrier maar ze zijn wel degelijk erg goed, zeer veilig! Lief personeel en uitstekende service. Ze verdienen al die slechte recensies niet!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 27 november 2013 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: november 2013

Dramatische vluchtervaring, op een lange vlucht geen enkel drankje, alle drank en spijs duur betaald, onprofessioneel personeel
het hoort denk ik bij de prijs, maar voor ons nooit meer ArkeFly.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 5
op 2 november 2013 bestemming: Tunesië / Djerba, reisperiode: augustus 2013

Extra betaald voor Comfort Class in vliegtuig. We zaten op de eerste stoelen van Comfort Class. Waarbij een inklaptafeltje verwerkt is in de armleuningen. Daardoor waren de stoelen zó smal dat ik er met 1.80 m. lengte en maatje 44/46 (Hollandse vrouw) niet in plaats kon nemen. Dus extra betaald voor meer ruimte en niet normaal kunnen zitten. Met aardige mensen achter ons geruild! Terwijl een dame naast mij in de Comfort Class werd geplaatst zonder bijbetaling. Na een aantal maal contact met de klantenservice van Tui/ArkeFly geen enkele vorm van genoegdoening ontvangen. Schijnbaar wordt onze klacht niet serieus genomen.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 12 oktober 2013 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2013

Schandalige behandeling rolstoeler bij arkefly. Moest kruipend door vliegtuig omdat cabinestoel niet door gangpad kon, moest in midden van vliegtuig instappen en naar 3de rij premium kruipen mijn arm ging hierbij uit de kom personeel gaf me glaasje water maar verder geen belangstelling . Purser zei dat bij dit type er altijd in het midden ingestapt moest worden maar het rare was dat op Schiphol je wel van voren uitstapte.Tijdens de vlucht werd er niet meer geïnformeerd hoe het ging door personeel wel de andere passagiers informeerden en waren allen erg ontdaan over het geen wat er met mij gebeurde en spraken er schande over. Toen mijn man op de knop voor hulp personeel drukte om een glaasje water voor mijn pijnstiller te vragen liepen ze gewoon langs ons heen. We verder gewoon genegeerd. Vreselijk veel pijn geleden en bij aankomst Schiphol bleek ook nog dat mijn rolstoel op bagageband gezet was en niet zoals afgesproken bij de gate na 1 uur werd hij zwaar beschadigd bij gate afgeleverd. Personeel van medische assistentie zijn al die tijd bij me gebleven ook de co-piloot. Hij had alleen van het personeel gehoord dat ik problemen met mijn arm had maar over de manier hoe ik het vliegtuig in moest was hun tijdens de vlucht niks verteld. Het was verschrikkelijk en mensonterend alle passagiers zaten al, ik mocht niet als eerste, zoals normaal gebeurd, iedereen zag mij schuiven door het gangpad alleen mijn man mocht me helpen andere passagiers wilde wel maar mochten niet van purser. Ben door spoedhulp ziekenhuis behandeld, hopelijk geen blijvende schade aan arm.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 6 oktober 2013 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: september 2013

Ik begrijp dat het vervoer zo goedkoop mogelijk moet en voor de prijs zou je eigenlijk niet veel mogen verwachten.
Maar ik vraag mij echt af waar Arkefly de Cabin Crew vandaan haalt!
Geen verstand van zaken kijken of zij dit verplicht moeten doe.
Goedkoop personeel kan duur personeel worden als de klanten liever met een andere maatschappij vliegen.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 22 september 2013 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: april 2014

Voor je een arrangement bij Arkefly boekt, doe je er goed aan eerst te onderzoeken wat de vliegreis en verblijf in het zelfde hotel kost. Het scheelde meer dan 300 euro als ik niet bij Arke fly geboekt had. Je zou verwachten dat een arrangement van Arkefly goedkoper zou zijn dan alles apart te boeken bij KLM en booking.com. Ze hebben geen laagste prijs garantie. Geboekt is geboekt. Dacht ik een soort van vroegboek korting te krijgen, nee dus. Heb gebeld als ze iets voor mij kunnen doen, maar nee dus. Graag hoor ik nog een positief bericht!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 1
op 18 september 2013 bestemming: Curaçao / Julianadorp, reisperiode: september 2013

Mijn koffer was de heenreis niet mee gekomen. Ik moest hier zelf achteraan gaan. Ik kon vanuit het buitenland de organisatie niet telefonisch bereiken, omdat het een 0900 nummer was. Erg lastig en vervelend!! Uiteindelijk is mijn koffer een dag later gevonden op Schiphol en kon pas de VOLGENDE dag met het vliegtuig mee, waardoor ik 2 dagen geen spullen had.. Ik heb nieuwe spullen aangeschaft en kreeg later te horen dat ik maar 75 euro vergoed zou krijgen... Erg weinig als je veel nieuwe spullen aan moet schaffen.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 5
op 3 september 2013 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: augustus 2013

Vliegtuig erg oud en krap, stoelen zijn totaal doorgezakt en versleten en zit helemaal niet lekker. Voor een verre reis zeker geen aanrader. aan boord 1 karige maaltijd en eenmaal gratis appelsap of jus 'd Orange. De rest van de vlucht moet je diep in het buidel tasten. na een hele avond vliegen niet eens een kop koffie/thee. Ook voor entertainment moet je betalen en dat voor een verre reis.

De accommodatie daarentegen was helemaal top. Geen klachten hierover. vervoer had ik zelf geregeld en niet via de reisorganisatie.
Vliegen met Arkefly doe ik nooit meer.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 2 september 2013 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: augustus 2013

Op madeira vliegt een oud toestel die arkefly inhuurt uit het oostblok, met slovense bemanning. geen schermpjes of film, geen radio via oortjes, een wippende stoel, tafeltje weg...... Als ik arke centen betaal wil ik ook arke krijgen, anders had ik wel een goedkope oostblok maatschapij geboekt!!

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 31 augustus 2013 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2013

Arke fly doen we nooit maar dan ook nooit meer. We hadden op de heenreis een vertraging van 4 uur en die is zo slecht gecommuniceerd, vreselijk. Tot anderhalf uur na aankomst van het vliegtuig helemaal geen informatie. Daarna dat heg betreffende vliegtuig niet kon vertrekken vanwege een defect. Bij uitdelen van de vouchers om wat te eten bleken er voor ons nog maar 3 stuks over te zijn ipv 4 stuks. En niets wilden ze ter compensatie voor je doen. Daarna een vertraagde vlucht met kroatisch of hongaarse crew die amper engels sprak. De reisleiding van arke gaf direct al aan ter plaatse dat we niet bij arke hoefden te klagen/claimen, want die gingen er toch niets mee doen. Nou ja zeg! Dus vandaar geen vluchten meer met arkefly of arke.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 8
op 30 juli 2013 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2013

Zonder te informeren plannen ze tussenstops in de reis , met resultaat dat je naar turkeye 10 uur kwijt bent

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 24 juli 2013 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: maart 2013

Wij hebben ook mee gemaakt dat we in plaats van geboekte Premium Comfort Class gewoon Comfort class kregen met alle gevolgen van dien. Daarnaast wist reisbegeleiding zo genaamd niets van vertraging terwijl ik het zelf 's middags om 12.00u al wist via internet. Mag ik iedereen die dit ook heeft meegemaakt er op wijzen dat je als je in een andere lagere klasse moet gaan zitten dan je hebt geboekt je niet alleen het extra bedrag voor de geboekte klasse terug krijgt maar daarnaast ook het gehele vliegticket voor desbetreffende vlucht. Ik heb dit na gezocht en vertelde dit tijdens de vlucht al aan de stewards. maar deze wisten ook weer nergens van. Ik heb het bedrag van de tickets in ieder geval wel terug gekregen nadat ik Arkefly hier heb op gewezen. Ik moet zeggen dat dit weer niet tegen viel. Is gewoon een geregelde Europese Wetgeving.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 6
op 16 juli 2013 bestemming: Verenigde Staten / Los Angeles, reisperiode: juli 2013

Arke vliegt met zeer oude toestellen en zeer veel met die toestellen. Te laat uit de Antillen betekent dus 2,5 uur te laat naar USA. Doorgezakte toestellen en zowel comfort class als economy is schrijnend. Was op heenweg 70 euro kwijt aan voedsel. Wat je gratis krijgt is niet om te eten en wat je betaalt is erg goed. Halverwege het toestel is alle het lekkere op en heb je pech. Veel staigiares van hun "academy" aan boord die je zeer neerbuigend behandelen alsof je een kind bent. Dit was de eerste en laatste keer dat wij met Arke vlogen. Wat een flutrommel en medewerkers!

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 1
op 15 juli 2013 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juli 2013

Vliegen met Arkefly richting Dalaman was werkelijkwaar rampzalig. Na Comfortclasse te hebben geboekt en onze stoelen te hebben gereserveerd, vertrokken we met vol goede moed richting schiphol. Met de gedachte met een Boeing 767-300ER (groot toestel voor de onwetenden) te vliegen, wachtte ons een onaangename verrassing te wachten. Onze vlucht naar Dalaman was veranderd van één vlucht naar 2 aparte vluchten die 15 minuutjes na elkaar zouden vertrekken. De reden hiervoor bleek, zo hoorden wij later pas van onze reisleider in Turkije, een defect toestel. Gelukkig heb ik meerdere malen onze vlucht gevolgd via schiphol.nl en zag dat ons geplande toestel naar Curacau vertrok. Oftewel, 'ons' vliegtuig was gewoon voor een andere bestemming ingezet.

Affein, dag groot toestel, welkom gehuurd toestel van Air Explore (een of andere Slowaakse airline). Dat je een toestel huurt, oké, doet immers elke maatschappij. Maar dat je tijdens je zomerlease 3 toestellen (1 Boeing 737-300 & 2 Boeing 737-400) huurt die meer dan 20 jaar oud zijn, zowat uit elkaar vallen, oud & vies zijn, geen Nederlandse crew hebben en bovendien geen entertainment schermpjes, gaat mij de pet te boven. Bovendien vertrokken we ook nog eens met vertraging.

Doordat we opeens een ander toestel kregen, was onze stoelreservering niet meer geldig, terwijl we er al geld voor hadden betaald. Tot overmaat van ramp waren we ook nog eens gedegradeerd naar Economy classe terwijl we comfort classe geboekt hadden. Met mijn +-2 meter, was dit een regelrechte ramp. Zelfs met Ryanair (!!!!), waar ik een maand eerder mee vloog, had ik méér beenruimte dan bij dat oude gehuurde vliegtuig van Arkefly (Lees: Air Explore). Krijg je op de luchthaven een brief dat je zelf achter je extra geld aan moet gaan dat je hebt betaald voor comfortclasse en stoelreservering. Waardeloos. Laat ze het dan direct terug betalen, maar nee, dat moet je NA je vakantie allemaal weer zien te fixen.

Over de terugweg had ik verder weinig te klagen, maar die heenweg was een schrikbarende vlucht.
Voor mij geldt in ieder geval dat ik nooit of te nimmer meer met Arkefly zal vliegen. Ze hebben zichzelf de das omgedaan. Waardeloos.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 7 juli 2013 bestemming: Albanië / Durrës, reisperiode: juni 2013

Arkefly vindt zichzelf belangrijker dan haar klanten. Zodanig dat het niet mogelijk is om comfort in vliegtuig te boeken (= meer beenruimte en hogere bagagegewicht grens) omdat ze zichzelf en haar relaties deze plekken toebedelen. Schaamteloos want een opmerking hierover leidde tot repliek dat ik dan maar wat moest schrijven. Nou, dat doe ik graag! Vandaag vriendin naar Schiphol gebracht.Ook Arkefly. En ja hoor, zij is gedowngrades. Weer ingepikt door deze klantonvriendelijke lui? Compliment trouwens voor de stewardessen, aan deze dames (en heren) zal het niet liggen.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 6
op 24 juni 2013 bestemming: Mexico / Riviera maya, reisperiode: juni 2013

Zeer slechte ervaring met arkefly! Het is helaas niet mogelijk om met een andere vliegtuigmaatschappij te vliegen als de bestemming mexico is. Op de heenvlucht waren de sandwiches/ tosti's allemaal op. Nee Mw. We gaan ervan uit dat u aan 1 maaltijd genoeg heeft. Dan vlieg je comfort class.. Je kunt kiezen uit wijn/bier bij de maaltijd gratis! Maar als je liever kiest voor een colaatje dan moet je betalen! De terugvlucht( 's nachts) heb ik het vliegtuigpersoneel ook niet gezien. Ik weet niet wat ze gedaan hebben. In ieder geval niet gewerkt. Ze kwamen 1 keer langs met een dienblad met wat fris. Ook het personeel is qua kleding en uiterlijk betreft niet professioneel. Iedereen draagt wat anders. Geen netjes opgestoken haar ofzo! Kortom alles was zeer slecht. Lijkt me vreselijk om bij zo'n maatschappij te werken!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 17 juni 2013 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: mei 2013

Vakantie naar Cuba, comfort class geboekt zit wel iets ruimer maar toch nog opgepropt inderdaad als varkens. Sevice is ver te zoeken ze vragen overal geld voor. Eerst komen ze langs dan krijg je koffie komen ze een tweede keer langs moet je ineens €2,50 betalen voor zo'n klein bekertje slappe koffie. Op een vlucht van bijna 10 uur totaal geen entertainment of muziek, ja of je moet weer in je buidel tasten. Er kan met moeite nog net een maaltijd af met drankje maar dat is het dan ook. Je kunt wel een boterham kopen
€ 4,50 waar hebben we het over. Nee de service is ver te zoeken ! Je kunt wel een goedkope vakantie aanbieden maar als er niets bij inbegrepen zit is het nog duur betaald! Je moet alles betalen eten, drinken, film, stoel ga maar door straks moet je nog betalen voor de wc. Waar zijn de vakanties van vroeger gebleven toen had je nog een vakantie gevoel als je in eeen vliegtuig zat. Dit is helaas nergens meer terug te vinden, of weet misschien iemand nog een goede maatschappij het zal beslist geen nederlandse maatschappij zijn want die behoren wel tot de minste qua service. Eenmaal aangekomen was het hotel ook geen 4 sterren hotel.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 5
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 4
op 20 mei 2013 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: mei 2013

Zowel 3 uur Vertraging op de heenreis naar Cancun als op de terugreis naar Amsterdam. Daarnaast zijn wij niet op hoogte gesteld van deze vertraging. Totaal geen communicatie en 3 uur vertraging op een vlucht van 11 uur met een klein kindje is niet mals. Nooit reis ik meer met Arke fly. Je wordt behandelt als een varke..n... vol gepropt in een vervoer object. Daarnaast is het reserveren van een stoel ook geld klopperij. Ik ben benieuw of we het terug krijgen nadat ze een kleiner toestel hadden ingezet en de nummers van de stoelen niet meer overheen kwamen met de gereserveerde stoelen. Gek eigenlijk dit was ook de reden van de vertraging toen we terug gingen naar Amsterdam....WTF... Dit is gewoon niet goed te maken...ARKE FLY of toch Varken fly??????

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 18 mei 2013 bestemming: Jamaica / Negril en Ocho, reisperiode: april 2013

Arkefly is rampzalig. 11 april met 4 uur vertrokken vanaf Schiphol. Toen moet men al geweten hebben dat aankomst op Montego Bay niet mogelijk was. Hiervan werd niets gezegd.Bij de tussenlanding op Punta Cana welke was aangekondigd wederom vertraging. de vlucht werd voortgezet, NIET naar Montego Bay maar naar Kingston. Onze bestemming was Negril waar wij na een busreis van 5 1/2 uur uiteindelijk aankwamen. Een horror reis. Stewardessen op heenreis lomper dan lomp, geen fatsoen en chagrijnig. Terugreis wel okay. Arkefly alleen als het echt echt echt niet anders kan. Liever wat meer betalen en desnoods via een andere luchthaven vliegen is ons advies. Arkefly heeft opvallend veel technische storingen als ik zo de reviews lees op de diverse sites????!!!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 12 mei 2013 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2013

Nooit meer ArkeFly / TUI voor ons. We zouden vrijdagmiddag vertrekken uit Egypte naar Hanover na een heerlijke vakantie. We zaten al in het vliegtuig en stonden op de startbaan, toen bleek een technisch mankement en hebben we vier uur in het vliegtuig zitten wachten...toen bleek dat het niet gemaakt kon worden en hebben we uren op het vliegveld gezeten...daarna naar een hotel in de omgeving. Om een lang verhaal kort te maken...we waren zondagochtend weer thuis in Nederland! Ze hebben het vertikt om een nieuw vliegtuig te laten invliegen om ons op te halen en met de reparatie werd al helemaal geen haast gemaakt. Wat een drama. Op ons werk alles moeten regelen en we waren kapot toen we thuis kwamen, terwijl we net heerlijk waren bij gekomen op vakantie. De stewardessen waren erg vriendelijk en hadden begrip voor de emotionele passagiers die het allemaal wel erg gehad hadden. Nooit meer ArkeFly/TUI

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 1
op 11 april 2013 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: april 2013

Vorig jaar voor 10 personen ( om 3 jubilea te vieren )een reis geboekt naar Aruba voor allen premiumklasse op 28 april en terug op 8 mei 2013. In de tussentijd kan een persoon ivm troonsafstand niet mee. Het blijkt niet mogelijk om alleen de vertrekreis te annuleren, maar het hele ticket vervalt en er moet weer een ander ticket geboekt en betaald worden.
In maart wordt er medegedeeld dat er een ander vliegtuig is geboekt en voor 4 personen de premiumklasse op de terugweg vervalt.
We moeten dan ook nog stoelen reserveren in de premiumklasse voor 9 personen a 11 euro en op de terugweg voor 10 euro.
Na vele telefoontjes en lange wachtenden voor ons aan de telefoon kunnen we alleen onze frustraties kwijt, maar verder wordt er niets mee gedaan.
Wij zullen nooit meer met ArkeFly reizen, want afspraken nakomen en enige coulantie bestaat niet bij ArkeFly.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 2 april 2013 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: maart 2013

Heenreis was goed verzorgd genoeg te drinken goede maaltijd en zelfs een ijsje. Maar de tussenstop op Curaçao is vervelend met 2 kleine kinderen zonder kinderwagen .Weer langs controle en na een uurtje weer het vliegtuig in maar niet op de plaatsen waar we extra voor betaald hadden. Het was maar 20 min.dus dat viel mee. De terugreis vlogen we om 20.15 plaatselijke tijd,na 2uur kregen we warm eten???? Jeetje laat mensen slapen en geef tegen morgen een ontbijt. Verder helemaal geen drinken we hadden wel extra betaald voor comfortclass. Ook belachelijk dat je op zo'n lange vlucht voor een tv schermpje moet betalen. We hadden wel goede stoelen en schone kussentjes en dekens ( op terug vlucht )
Verder vinden we het ook niet meer als normaal dat als je met 4 personen vliegt dat je dan bij elkaar zit.
Maar 3 weken voor de reis kan je inchecken maar moet dan wel weer extra betalen om je plaatsen vast te leggen,hup weer € 88,00.
Geldklopperij !

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 12 maart 2013 bestemming: Dominicaanse Republiek / Sosúa, reisperiode: februari 2013

Wat een droomvakantie had moeten zijn viel al gelijk in duigen toen mijn man (die gehandicapt is) en ik in het vliegtuig mochten van Arkefly. midden instappen en dan zien dat je door de smalle paadje naar je luxe eerste klas stoel kan komen. In gedachten hadden wij die lekkere brede leren stoelen met brede armleuningen waar je lekker kon zitten, maar o jee niks van dat alles, een gewone stoel net als de rest van vliegtuig alleen een kussentje in je nek en tien centimeter meer beenruimte voor zoveel geld.en ja je plastic bestek was wel wat steviger en je kon drinken wat je wilde ,maar was dit nu de moeite waard om zoveel meer te betalen.nee echt niet. op de terugweg was het al helemaal naadje pet ,daar waar je met een rolstoel eerder mag instappen was nu niet ter spraken en de mensen klommen gewoon over de rolstoel heen om ons maar voor te zijn en eerder in te stappen.eenmaal aangekomen om mijn man te helpen uitstappen werd er gewoon gekeken hoe ik en mijn man hielp en de voetsteun en kussen van de rolstoel meesjouwde, plus de handbagage en niemand die er ook maar even aan dacht om te helpen. moest echt vragen van zou je me eventjes mee kunnen helpen.nee een echte droomreis was het niet,veel betaald voor alles en het hotel was ook niet zo best meer en verwaarloosd ,kakkerlakken in je kamer,stoeltje dat doormidden brak noem maar op, jammer dat we hier drie jaar voor hebben moeten sparen en nog niet eens hebben kunnen genieten , al hadden we het wel verdiend.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 3
op 9 maart 2013 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: februari 2013

Wij reisden met een gezelschap van 4 personen comfortt klasse op gevouwen tegen een scherm dat is wat Arkefly noemt Comfort klasse tevens hadden wij niet de gereserveerde stoelen zodat wij met zijn 4 verdeeld in het toestel zaten ,een tegen mijn voeten schoppende purser omdat ikmijn been in het gangpad had .Kortom een Comfort van niets ARKE,waardeloos en nooit meer

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 3 maart 2013 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: februari 2013

Mijn review gaat voornamelijk over de vlucht naar Curacao. Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat wij op keiharde ingezakte stoelen zitten. Ik met mijn maatje 36 pas net met mijn bips in een stoel in de premium comfort klasse. Ik had na 2 uur al gigantische pijn aan mijn rug. En dan moet je nog 9 uur vliegen. Wij zaten redelijk dicht bij een deur, waardoor wij dekens kregen op de heenreis. Deze zaten vol vlekken, ronduit -sorry voor mijn taalgebruik- smerig. Daarnaast was er maar 1 kinderfilm die Nederlands werd gesproken en geschikt was voor een kind van 4 jaar. En het geluid, bar slecht. Onze koptelefoontjes waren van ons 3'en direct stuk, wel kregen wij gelukkig nieuwe. Met opstijgen zat iemand achter ons te bellen, tot wij zo hoog waren dat het bereik weg viel. Mensen die angstig waren vonden dit vreselijk, de dames liepen wel 10x langs maar er werd niks van gezegd. Wij zullen nooit meer een lange reis vliegen met Arke. Het was een regelrechte hel. Wij moeten nog terugvliegen, maar ik word nu al gestressed als ik er aan denk. Een nachtvlucht in een donker vliegtuig, met een stoel die maarliefst 5 cm naar achter kan?! Nee, nooit meer.

Het resort waar wij verblijven, niets dan lof! Morena Resort bij Jan Thiel. Ruime villa met 2 badkamers en 3 slaapkamers, prachtig afgewerkt, en ontzettend schoon en fris. Wifi werkte niet, maar ze waren zo vriendelijk de eerste dag een vaste kabel aan te leggen daar ik nog wat werk moest afronden. Tevens in mijn jongere jaren meerdere keren naar Chogogo geweest en een keer naar Plaza, maar dit steekt met kop en schouders boven die andere resorts uit.

Een aanrader met kinderen! Jan Thiel is 5 min lopen, gratis toegang voor de bezoekers van Morena.

Reisbureau VakantieXperts Arno was overigens ook geweldig, heel behulpzaam. Wij hebben echter al meerdere vakanties daar geboekt en ze luisteren perfect naar de wensen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 1
op 23 februari 2013 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: februari 2013

Zeer lange heenreis met oponthoud tussenlanding op Dominicaanse Republiek (wachten op passagiers - een half uur later bleek dat bemanning niet goed geteld had - we waren toch compleet). Zeer slechte stoelen op heen- en terugreis: helemaal doorgezeten. Voor zo'n lange vlucht vind ik dat een zeer slechte service. Je weet op het laatst niet meer hoe je moet gaan zitten om geen 'houten kont' te krijgen. Excusez mijn Amsterdams. Vervanging stoelen: dringend advies!. ArkeFly is de enige maatschappij waar je moet betalen om een stoel te kunnen reserveren en online je instapkaart te kunnen ontvangen. Bij aankomst op (beide) vliegvelden kregen we weer een andere instapkaart.
Stewardessen op de heenreis liepen niet over van vriendelijkheid - gedroegen zich eerder arrogant, op 1 uitzondering na!
Stewardessen op de terugreis (ma 11 februari) maakten het gelukkig goed: zeer attent en vriendelijk.

Curacao geweldige bestemming!
Reisleiding niet veel gezien maar ook niet veel nodig gehad.

Tegenstrijdige informatie over inchecken op Curacao: 4 uur tevoren aanwezig zijn.? en uiteindelijk tot 17.00 uur inchecken.

Dank en vriendelijke groet

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 6
op 19 februari 2013 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: januari 2013

Gevlogen in premium comfort class. Vriendelijk personeel, voldoende drank en eten, echt in de watten gelegd. 2 maal stipt op tijd vertrokken. Enige minpunt: de stoelen zijn zelfs in de premium comfort vrij smal, beenruimte is wel voldoende.
Arkefly geeft duidelijk aan dat je in economy class voor je eten en drinken moet betalen, dit weet je op voorhand, dus daar moet je ook niet over zeuren vind ik;

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 31 januari 2013 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2013

In februari vliegen voor de 6de keer met Arkefly naar Gran Canaria. Ik kan alleen maar lof uiten. We hebben nog nooit te maken gehad met vertraging. We boeken altijd premiumclass. We reserveren altijd de stoelen thuis vooraf zodat je zeker weet dat je naast elkaar komt te zitten. Hier betaal je(voor het reserveren dan) een kleine bijdrage voor. Zeer veel beenruime, heerlijke stoelen, maaltijden en drankjes goed. Krantje erbij, helemaal goed!!!!Vriendelijk personeel. Niks op aan te merken. Top

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 27 januari 2013 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2013

Alleen vlucht geboekt bij Arkefly. Boeking vooral door de gunstige vliegtijden, die werden een paar weken voor de terugreis veranderd waardoor we 5 uur later aankwamen, om kwart voor twee in de nacht. Niet best dus. Verder was de vlucht ook nog vertraagd, we kwamen toen om kwart over drie aan in de nacht. Uitstappen bij de tussenlanding in Las Palmas, ook heel oude mensen die zeer slecht ter been waren, moesten eruit, trap af, trappen op en net in de transit ruimte aangekomen, moest iedereen dezelfde route weer opnieuw in omgekeerde volgorde, gewoon onmenselijk voor die ouderen. Er was van alles op wat eten en drinken betreft, er zaten mensen op onze gereserveerde comfort plaatsen, zoek maar een andere plek werd er gezegd, straks komt het wel weer vrij. Amateuristisch is een vriendelijk woord voor het geheel. Nooit meer dus. Het was eens maar nooit meer, helaas

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 3
op 20 januari 2013 bestemming: Tunesië / Enfidha, reisperiode: oktober 2012

Op 31 okt 2012 zouden we feestelijk (ivm 40j huwelijk) vertrekken naar Tunesie.We zouden om 04.55 uur vertrekken. Helaas ARKEFLY wist dat ze geen vliegtuig hadden en besloten een Transavia toestel te huren. Dat werd ons niet medegedeeld, wij met z'n allen maar wachten. Uiteindelijk om 8.20 uur vetrokken. Meer dan drie(3) uur te laat. Iedereen gaar Uiteindelijk tegen twee uur op de plaats van bestemming. Helemaal gaar.
Klacht ingediend- reactie ARKE volgens de piloot waren ze maar 1 uur 20 te laat dus geen vergoeding. Hoe gek kun je zijn. Verder na 7 weken nog steeds de kosten van de extra geboekte beenruimte nog steeds niet teruggestort (nu 20-01-2013) nog steeds niet binnen. WAARDELOOS

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 3
op 20 januari 2013 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2012

Wij zijn met 10 personen naar Curaçao geweest met kerst en oud en nieuw.
De vakantie was super.
De vlucht heen was helaas een drama.
Zoals je door arke fly behandeld wordt is de naam varke fly meer op zijn plaats.
Op 21-12-12 vertrokken we op tijd naar Curaçao ( iets wat voor varke fly al bijzonder schijnt te zijn)
Helaas draaide het vliegtuig boven Engeland om en na de brandstof geloosd te hebben boven de Noordzee een stuiter landing op Schiphol .
Er werd ons verteld dat we moesten blijven zitten want ze dachten het te kunnen repareren.
Op dat moment waren we inmiddels drie uur verder en hadden nog geen kopje koffie of thee gehad.
Na een uur met het vliegtuig stil te hebben gestaan aan de gate mochten we onze benen gaan strekken en konden we het toestel verlaten maar niet uit de gate.
Zelfs tegen betaling was daar geen koffie of thee te krijgen.
Weer een uur later werden we verzocht weer plaats te nemen in het vliegtuig.
Toen iedereen op zijn plek zat kregen we te horen dat dit toestel niet gemaakt kon worden op korte termijn en er een ander toestel klaar gezet zou worden.
We kregen een tegoed bon van varke fly van maar liefst 6,25 euro.
Daar kan je op Schiphol precies helemaal niets mee.
De vlucht stond gepland voor 17.00 uur.
Het was een ander toestel en bij varke fly is er dus niemand die er even de tijd voor heeft genomen om een nieuwe stoel indeling te maken.
Het was vrij om te gaan zitten waar je wilde.
Zo was het dus dat passagiers die premium comfort of comfort hadden geboekt en betaald gewoon in economie kwamen te zitten.
Na een dag in het vliegtuig en op Schiphol gezeten te hebben vlogen we om 17.15 eindelijk weg.
Tijdens deze vlucht was de service aan boord echt waardeloos.
De entertainment sets waren voor maar een paar mensen beschikbaar.
Je moet bij varke fly al overal voor betalen en dat is op zich niet erg maar als het personeel je dan nog net niet af snauwt als je iets wil hebben uit het varke fly café blad dan vraag ik me af waarom ze de service aanbieden.
Als je op een vlucht van 10 uur bij je eten zelfs voor je koffie en thee moet betalen is het toch wel schofterig.
De terug vlucht was op tijd maar dezelfde waardeloze service.
De naam varke fly past helemaal bij deze vee transporteur door de lucht.
Ik geef in de toekomst liever meer uit dan ooit nog een keer met deze veevliegers mee gegaan.
Algehele waardering: WAARDELOOS

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 16 januari 2013 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: januari 2013

Prima vluchten met Arkefly, goed verzorgd en op tijd.
Hotel Lupita is een aanrader. Rustig gelegen, prima faciliteiten. Mooie beachclub. Er zijn mooie maar wel dure excursies te boeken. Voordeel via Arke is de Nederlandse begeleiding op de excursies. Mexico, Playa del Carmen is een aanrader.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 12 januari 2013 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: januari 2013

Arkefly heeft de vluchten uitstekend uitgevoerd.. voldoende drinken gekregen en de vluchten vertrokken goed op tijd. Ik vind de reacties hier erg overdreven. gewoon zeikerds zijn jullie hier. altijd negatief!! Arkefly heeft ons van te voren goed op hoogte gebracht wat er aan boord aangeboden wordt. we hebben gekregen wat we verwachten... verwacht dan niet te veeel...mensen alsjeblieft denk goed na voor dat jullie negatieve opmerkingen gooien. arkefly kon niks aan doen dat bijv hun toestel kapot was. een ander toestel regelenn kost natuurlijk ook tijd. arkefly heeft alles op hun website duidelijk info gezet. ze hebben ook ruim op.tijd voor het vertrek aangegeven dat er tussenlanding zou worden. dus dan weten we wat we kunnen verwachten dus ook goed voorbereiden.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 8 januari 2013 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2012

Wij zouden vliegen om 735, om 400 op en om 600 op schiphol.
Bij het inchecken was er chaos. Er werd medegedeeld dat het vliegtuig van arkefly al dagen kapot was en we ouden ipv een tussenstop op gran canaria meteen rechtrstreeks vliegen. En comfortclass verviel.
Nu was de boarding tijd 825 geworden( balen dus) uiteindelijk kregen we te horen dt het vliegtuig in Londen was of onderweg was. Nog meer wachten grrr maar geen drinken geven ofzo neeeeeee dst kost geld.
Uiteindelijk vlogen we pas om 1120. Eu claim ingediend, maar we hebben geen recht op een veroeding.

Maar vermoedelijk komt dat omdat wij eerder geland zij omdat we geen tussenstop hadden. We ouden aankomen om 1530 en het was 1515.
Heeft iemand hier ervaring mee en wel geld terug gekregen, of klopt mijn vermoeden?

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 8
op 20 december 2012 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: december 2012

Ik snap al die negatieve reacties totaal niet.
Tuurlijk ArkeFly heeft in het verleden te kampen gehad met grote vertragingen, maar dit komt bij menig luchtvaartmaatschappij voor. Ze hebben wat dat betreft gewoon grote pech gehad, maar typisch Nederlands is dat iedereen dan weer wat op te merken heeft, terwijl het net zo goed een andere maatschappij had kunnen zijn
Zelf werk ik bij een reisbureau ( niet arke afhankelijk, wij boeken alles !! ) en heb diverse keren zakelijk en prive met Arke Fly gevlogen!
Niets mis mee. prima voor Nederlandse begrippen, je moet hier ook geen Aziatische top maatschappijen verwachten, maar prijs kwaliteit is prima, bestemmingen worden elke keer uitgebreid en de service doet niets onder met andere maatschappijen!
Ik vlieg zeer regelmatig ( ca 12 x per jaar ) de hele wereld over, en Arke Fly heeft mij nog nooit teleurgesteld.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 29 november 2012 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: oktober 2012

Eerlijk duurt het langst? De dag voor vertrek werden we gebeld door een medewerkster van Arkefly dat onze vlucht ipv 07:20 uur om 16:00 zou vertrekken. Volgens de medewerkster kwam dit door de orkaan die de donderdag ervoor huis had gehouden op Cuba. Eenmaal aangekomen bij de gate (dank Europcar dat we de huurauto kosteloos later mochten inleveren..) was al duidelijk dat we ook 16:00 niet zouden halen. In de wachtruimte werd omgeroepen dat er 16 personen overboekt waren. Het wachten was op reizigers die naar Mexico zouden reizen zich vrijwillig zouden melden voor een vergoeding van Euro 600 pp en dan met vertrek de volgende dag vanaf Frankfurt. Uiteraard duurde dat even en uiteindelijk vertrokken we omstreeks 17:30. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat de stoelen met extra beenruimte waarvoor extra was betaald niet beschikbaar waren, de stoelnummers die we vooraf hadden gereserveerd bleken op een andere plaats te zitten.. De stewardess vertelde ons uiteindelijk dat het een ander vliegtuig was en dat we zélf maar contact moesten zoeken met Arkefly om een klacht in te dienen en ons geld terug te vragen. Op mijn verzoek of ze op een papiertje wilde schrijven dat we niet op de geboekte stoelen zaten werd laconiek gereageerd. Later kom ik bij u terug.. tot op heden is ze niet geweest. We kregen 2 stoelen bij het raam toegewezen, niet omdat de stewardess zo gastvrij was maar omdat op de stoelen bij het raam een klein kindje zat wat niet mocht. Déze mensen moesten dus verplaatsen. Uiteindelijk wist de piloot ons te vertellen dat de orkaan helemaal niet de oorzaak was maar het kapotte vliegtuig wat eerder die week in Mexico was gestrand en dat we daarvan op de hoogte gebracht hadden moeten worden bij het inchecken.

Beste Arkefly: mag ik u een tip geven? Wees ópen en eerlijk tegen uw reizigers, dat bespaart u een hoop negativiteit op het web en in het vliegtuig. Níemand zal willen reizen met een vliegtuig wat technisch niet in orde is en zal hier begrip voor hebben maar de manier waarop u met uw gasten omgaat laat écht te wensen over voor zo'n grote naam. Bovendien hadden we op de terugweg óók weer vertraging, weer een technisch mankement waardoor we moesten wachten in Cancun, wederom onduidelijkheid en geen informatie maar we hebben welgeteld één plastic bekertje water in het vliegtuig gekregen... U kunt met dit bekertje beter uw naam zuiveren... (NB: wij hadden alleen een vlucht geboekt dus de waardering van accomodatie en reis is niet van toepassing maar het was verplicht een cijfer in te vullen)

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 5
op 22 november 2012 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2012

Een vreselijke reisorganisatie is ArkeFly!

Reis geboekt waarna er pas na het boeken wordt gemeld dat het vliegtuig naar Hurghada nog een tussenlanding maakt in Sharm el Sheikh. Na 4 uur en 50 minuten te hebben gevlogen is ongelooflijk krappe stoelen landden we op Sharm el Sheikh waar dus de helft van de passagiers uit zouden stappen en de passagiers die weer terug naar Amsterdam vlogen weer aan boord zouden komen. Dit alles heeft bijna een uur geduurd, maar een drankje of iets werd ons niet aangeboden. Eenmaal in Hurghada aangekomen stonden er twee hostess van Arke met naamloze enveloppen die ze uitdeelden aan reizigers en daarna mochten wij de bus in naar het hotel zonder dat er een hostess meeging. Ook de bereikbaarheid van het Arke personeel op de bestemming was waardeloos waardoor we enkele excursies hebben gemist. De terugreis zou oorspronkelijk om 16:00 vertrekken, dit werd later gewijzigd naar 21:45. Later op de luchthaven bleek de vlucht tot 22:35 vertraagd te zijn. Om 22:10 was de vlucht nog niet eens geland op Hurghada airport waardoor de vertrektijd van 22:35 dus nooit gehaald zou worden. Om 22:15 stond het vliegtuig eindelijk aan de grond en 20 minuten later kwamen de passagiers die uit in Sharm el Sheikh waren ingestapt pas van boord omdat het vlietuig getankt moest worden en er schoongemaakt moest worden. Om 22:55 konden we eindelijk aan boord en al die tijd heeft er nooit iemand enige informatie verschaft. Eenmaal aan boord blijken er dus mensen op onze plaatsen te zitten met hetzelfde stoelnummer als wij terwijl wij voor vertrek deze stoelen al hebben laten vastleggen tegen betaling wat overigens ook al belachelijk is. Aangegeven bij de stewardess die vervolgens doodleuk beweert dat de vlucht overboekt is. Ik werk zelf in de luchtvaart en dat sloeg helemaal nergens op, ze hebben gewoon een fout gemaakt die ze ook niet wilden oplossen. We moesten maar ergens anders gaan zitten werd ons verteld. Ook zat er een reserve crew in de economy cabine, terwijl wij enigzins probeerden te slapen vonden twee stewards die achter ons zaten het nodig om hun sexuele uitspattingen met collega's in geuren en kleuren te bespreken met elkaar. Kort samengevat was het personeel onbeschoft, onprofessioneel en onbehulpzaam, de stoelen ronduit verschrikkelijk en de beenruimte veel te krap voor een vlucht van bijna 8 uur op de heenweg en 5 uur op de terugweg. Voor ons nooit meer Arkefly en het is een grove schande dat de deze producten durven aan te bieden, van service hebben ze iedergeval geen kaas gegeten!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 3
op 19 november 2012 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2012

Heenreis was goed, maar was van tevoren al vertraagd, via mail laten weten.
Hotel was prima, leuke vakantie, maar van tevoren al gehoord, ook via mail, dat we terug geen comf. class vlogen maar econ. class, terwijl ik al een ticket had voor rij 6. Bij het inchecken kregen we rij 28. Ze hadden 2 vluchten in 1 belgisch vliegtuid geduwd, dus niemand zat waar die moest zitten.De helft van het vliegtuig was zwaar ontevreden. Daarbij vertrokken we op een tijd dat we in Nederland zouden aankomen. Half 3 kwamen we aan, terwijl vele van ons maandag gewoon weer aan het werk moesten. In een woord schandalig, zo behandel je geen klanten.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 7
op 4 november 2012 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: oktober 2012

Op 23 oktober 2012 vlogen wij met arkefly naar Fuerteventura. Wij vertrokken 3 uur 's middags vanaf Amsterdam. Het duurde anderhalf uur voor wij iets te eten of drinken konden bestellen. Op de terugreis was het personeel pas na 2 uur bij onze stoel op rij 30 aangekomen. Op onze vraag op dit normaal was op een vlucht werd gereageerd: ja, er zijn 46 maaltijden besteld en die mensen willen er ook graag iets bij drinken. Met andere woorden, de rest kan wel 2 uur wachten op een drankje. Ik heb in dertig jaar vliegen nog nooit meegemaakt dat de service zo slecht en traag was.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 7
op 2 november 2012 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: november 2012

Via ArkeFly een dure intercontinentale vliegticket geboekt. 3 weken voor vertrek ineens een mail met 'aanvullende services' die je kunt inkopen. Voor het kijken van een filmpje tijdens de (lange) vlucht blijk je 15 euro per persoon te moeten betalen, ook moet je extra betalen voor eten, het kiezen van een stoel en het online inchecken. Mijn klacht hierover aan de klantenservice werd afgedaan met een standaard mailtje waarin simpelweg herhaald werd dat als je 'economy' vliegt je voor alles wat je aan service verwacht van een intercontinentale vlucht, extra moet betalen. Als we dit geweten hadden was een andere aanbieder een goedkopere (en in ieder geval een stuk service-gerichtere) keuze geweest!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 2
  • Prijs / kwaliteit 2
op 31 oktober 2012 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2012

Wij hebben een heerlijk hotel gehad. Maar zodra we met arkefly te maken kregen was er ellende. En 4 maand later nog steeds! We hebben 12 uren op het vliegveld moeten wachten!! We kregen naar 4 uren pas een broodje? De vlucht tijden zijn wel 8 x verandert en de reis leider zei.. Ga maar naar boven daar krijgen jullie een ,lekker ontbijt? Nou 4 u later pas!!! Verder had ik door dat het zovaak was verandert gebeld naar thuis ... 100 euro bel kosten en daar voor 15 euro zelf broodjes gekocht. Ik krijg 44 euro vergoed van arkefly? Waardeloos! Ze hebben in de brief gezet binnen 2 weken staat het op u rekening ... We zijn 7 weken verder.. Nog niks en al 3 x de klanten serves gebeld.. Ze zouden terug bellen, gebeurt ook niet!! Voor mij NOOIT weer arkefly!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 7
op 30 oktober 2012 bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: oktober 2012

17 Uur vertraging op de terugreis. Niet de geboekte reisklasse gekregen. Niet eerlijk geïnformeerd over wat er precies aan de hand was.
Vorig jaar ook met ArkeFly gevlogen maar dan naar Turkije. Precies hetzelfde verhaal maar dan wat minder vertraging (5 uur). Voor ons geen ArkeFly meer.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 29 oktober 2012 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2012

Zeer zeer slecht Arkefly personeel zonder manieren, en nog te dik ook voor vliegtuigpersoneel.
Geen gezicht!

Patrick

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 3 september 2012 bestemming: Kaapverdië / santa maria, reisperiode: augustus 2012

Alles goed geegeld.alleen was de terugreis met 4 uur vertraging een lange dag.
ipv 23.00uur landen werd het 03.00 uur.
voor de rest niets dan oke lokale begeleiding en de arke hostes op het eiland.TUI en ARKEFLY goed geregeld.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 18 juli 2012 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2012

Prima vlucht met Arkefly op tijd geen wachttijden!
keurig vriendelijk personeel
4 uur prima te doen qua zit ruimte
eten - wanneer je trek hebt gaat er veel in-
autoverhuur veel te duur dus niet boeken!!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 8
op 15 juli 2012 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: mei 2012

1-vertraging van 2 uur op de heenreis (AMS-Sanford). Met kleine kinderen is dit rampzalig, omdat er nog een lange vlucht te gaan is. Het tijdwinst-voordeel van non-stop vliegen vervalt door de vertraging. Op het forum zag ik dat er zeer frequent vertragingen zijn; ik was dus gewaarschuwd, maar heb het toch geprobeerd. Achteraf zal ik alleen als er geen enkele andere optie is voor Arkefly kiezen.

2- Ongeinteresseerd, humeurig cabine-personeel op de heenvlucht. Mogelijk waren ze oververmoeid. Het maakt echter je reis een stuk minder fijn. Heb nog net geen ruzie gekregen met een stewardess omdat ik om een pakje rozijnen vroeg (waarvan ik wist dat ze die hadden), om mijn dochtertje rustig te houden en niet te vervelend voor andere passagiers. Op de terugvlucht was het cabine-personeel weer heel aardig.

3-hoge prijs voor water en andere dranken op de vlucht. Omdat je geen vloeistoffen mag meenemen ben je gedwongen op de vlucht EUR2.50 voor water te betalen. Wederom op een 10uur durende vlucht elke keer EUR2.50 pp te betalen per blikje water is te veel van het goede. Bovendien erg ongezond: je gaat minder drinken, waardoor je bloed dikker wordt en meer kans loopt op trombose. Als zoiets gebeurt, stel ik natuurlijk Arkefly aansprakelijk, want het is zo onrespectvol om met de gezondheid van je passagiers te spelen om maar die EUR2.60 binnen te halen. Voor mij dus alleen bij hoge uitzondering Arkefly.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 5
  • Prijs / kwaliteit 9
op 4 juni 2012 bestemming: Tunesië / port el kantoui, reisperiode: mei 2012

Prima reisorganisatie is Arkefly met scherpe prijzen alleen vertraging van 2 uur vanaf amsterdam naar tunesie. vlieg altijd comfort class ideaal hoor meer beenruimte en je mag 25 kg meenemen

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 10 mei 2012 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: maart 2012

Prima vlucht gehad met Arkefly, comfort class bijgeboekt en dat was het zeker waard.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 3 mei 2012 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2012

Positieve ervaring: de accommodatie was super! Curaçao is ook super!

Negatieve ervaring: de vliegreis met Arkefly. Het personeel was niet vriendelijk en erg onprofessioneel! Ze wisten niet wat voor eten ze gaven, knoeiden op de heen en terug weg met water en zeiden vervolgens: ''gelukkig is het maar water''. Ook hadden ze discussies/irritaties met elkaar die wij konden volgen en lachten ze de piloot uit om zijn praatje, namelijk: ''In de categorie: erger kan niet! hahaha''. Oftewel: erg onprofessioneel!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 1 mei 2012 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: april 2011

Arkefly is voor ons afgedaan! Vorig jaar in Cuba is de piloot 1,5 uur eerder vertrokken! Wij zaten niet aan boord -wel op vliegveld aanwezig-, dus moesten we blijven (niet verkeerd zou je denken) maar met een eigen zaak moet er veel geregeld worden. We waren al online ingecheckt en dan alsnog vertrekken zonder ons, zelfs eigen personeel en de Cubanen begrepen er niks van! 3 dagen langer in Cuba gezeten, door de pasen konden ze niks voor ons doen, alle kosten moesten we zelf betalen. De host is ons niet 1x keer op komen zoeken of wat dan ook. En daarna ook nog eens een valse verklaring afleggen. Wij vliegen nooit meer met Arke in ieder geval.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 15 maart 2012 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2012

Wij kiezen GEEN bestemmingen meer met ArkeFly, omdat wij voor veel geld een Premium Comfort boekte en niet eens naast elkaar waren ingepland,terwijl wij een van de eerste boekers waren op deze reis. Dat ArkeFly bovenop € 380,= nog eens reseveringsvergoeding verlangt om naast elkaar te kunnen zitten, beschouw ik als een vorm van OPLICHTING!!!! Bovendien werd ons de toegang geweigerd van de lounge op Schiphol en stonden wij voor gek omdat de info niet klopte. Volgens Schiphol lounge 41 een telkens voorkomend euvel met Arke.
Dus ArkeFly <=> NOOIT MEER eventueel wijken we uit naar Belgie of Duitsland!!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 1
op 11 februari 2012 bestemming: Kenia / Mombasa, reisperiode: december 2011

Reisbureau Holland International Valkenswaard = okè
Jacaranda Indian Ocean Beach Resort is een echte aanrader.
Negatieve ervaring met de reisorganisatie:
Reservatie van comfort class niet mogelijk op heen vlucht, wel op terugvlucht mits bijbetaling van 40€ p.p.
Twee dagen later was er opeens geen comfort class meer mogelijk op de terugvlucht, ze zouden de betaling terugstorten. Ik zou 2 x 15€ terugbetaald krijgen terwijl ik 2x 40€ betaald had.
Op het factuur stond niet vermeld hoeveel ik voor comfort class betaald had, maar bij de berekening in het reisbureau hadden ze wel degelijk 40€ per persoon aangerekend.
Nadat ik terug op de site van arkefly een reservatie in gaf voor zelfde reis ,zelfde accommodatie, zelfde datum, bleek dat ik wel degelijk kon reserveren voor comfort class op de terugvlucht. Ik heb meteen terug contact op genomen met het reisbureau en deze kon na contact met arkefly mij verzekeren dat de reservatie van comfort class op de terugvlucht geregeld was.
Heel raar, eerst niet en dan weer wel. Maar goed , geen probleem er moest geen terugbetaling gebeuren, en onze boeking was zoals we de eerste keer hadden gereserveerd.
Dan nog de stoel reservatie ! te betalen 11€ p.p.op de heen vlucht, en nog eens zoveel op de terugvlucht. Maar op de terugvlucht was er plots een anderen, en kleiner toestel ingezet, dus de stoelreservatie was niet van toepassing. .Heb dit aan de crew van de terugvlucht gemeld, " maar ik moest dit verder regelen via het reisbureau " zo werd er mij gezegd. Crew van het vliegtuig was heel vriendelijk dat moet ik er wel even bij zeggen. Ik was trouwens niet de enige die reclameerde op het niet respecteren van de stoelreservatie, het vliegtuig zat volledig vol en er was geen andere plaats te regelen.
Op het reisbureau zegden ze dat ik met mijn reservatiepapieren bij hun langs moest komen om die 2x 11€ terug te vorderen van arkefly.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik het beu was om nog eens onkosten te maken om dat geld terug te krijgen dat ze mij onterecht hebben aangerekend, Bij arkefly wisten ze ook dat die plaatsreservatie niet is door gegaan, ze konden gewoon die terugbetaling regelen zonder moeilijk te doen.
Ik zal nooit meer boeken bij arkefly

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 3 februari 2012 bestemming: Kenia / Mombasa, reisperiode: januari 2012

Waardeloze service op de schier eindeloze reis naar Mombasa,een 737 is hiervoor niet geschikt!Zelfs in comfortclass van Arkefly bijna geen eten en drinken behalve, na de eerste maaltijd om 9.00 uur,tegen betaling.Om 9.00 uur hoef ik nog geen nasi,u wel?stoelen zijn smal en gaan nauwelijks achterover.Terug in premiumclass helemaal bont en blauw geduwd door mensen op weg naar het toilet,geen doen ,ook maar liefst twee tussenlandingen,reistijd 13 uur!

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 2 februari 2012 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: januari 2012

Reis begonnen met 5,5 uur vertraging door een technische storing van het vliegtuig. Stoelreservering betaald. Werd ander vliegtuig ingezet waardoor wij niet meer op onze gereserveerde stoelen konden zitten, werden er letterlijk uitgezet. Moesten plaats nemen helemaal achterin waardoor wij 10 uur rechtop hebben gezeten.

Bij terugkomst via AGA geprobeerd verhaal te halen. Reaktie van Arkefly was dat de vertraging werd veroorzaakt door de storm.????????
Leugen er werd een ander toestel ingezet en toen konden we wel vertrekken. Ze proberen onder de vergoedingen uit te komen die vastgesteld zijn door EU.nl. DUS VOOR ONS NOOIT MEER ARKEFLY! Schandalig dat ze zijn aangesloten bij TUI.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 14 november 2011 bestemming: Nederland / mexico, reisperiode: oktober 2011

Nooit meer !!belachelijk ! !krijg ik een verassingsreis van mijn man voor 20 jarig huwelijk fijn cancun mexico zien we dag van te voren voor vertrek op telegraaf orkaan rina op komst richting cancun tja wij de hele dag in de gate gehouden werd een orkaan kategorie 3 op een na de hoogste hebben toen aan arkefly gevraagt of we het konden omboeken of later vertrekken maar nee ging niet ,ja wel tegen 100 % eigen vergoeding nou als wij zouden landen zou ook de orkaan daar zijn die volgende ochtend zagen wij op internet dat daar de mensen aan het evacueren waren en de ramen enz aan het dicht timmeren waren mensen die wilde vluchten zaten op vliegveld om te kijken voor vluchten, weg van daar??
de regering had de alarm en noodtoestand uitgesproken en wij denken oh arkefly vliegtuig vertrek niet wordt geanuleerd denk aan hun mensen of het wordt uitgesteld maar nee hoor wat doet arkefly de mensen vluchten uit mexico en arkelfy zet er eerst nog een toestel vol met mensen bij????? waar zijn we dan mee bezig nee mijn ervaring met arkefly is waardeloos en onbegrip om zo de mensen te behandelen gelukkig zijn we niet ingestapt maar wel alles kwijt vakantie en de centen belachelijk zolang geen negatief reisadvies is ,wil arkefly hun mensen en toestel wel laten riskeren om te verongelukken want bij negatief reisadvies word voor hun wel alles vergoed en nu niet de volgende vlucht die dag werd wel uitgesteld???????????

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 28 augustus 2011 bestemming: Portugal (Azoren) / Terceira, reisperiode: augustus 2011

Ik kan eigenlijk niets negatiefs bedenken.Het was gewoon een geweldige reis.Prima vlucht met Arke Fly, prachtig eiland, goed hotel, walvissen, dolfijnen...volgend jaar weer!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 19 augustus 2011 bestemming: Bulgarije, reisperiode: juli 2011

Voor het eerst in bulgarije geweest, was erg gezellig, alleen het hotel was waardeloos. Bulgarije zelf is nog heel goedkoop. Vlucht met ArkeFly ging goed.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 8 juni 2011 bestemming: Mexico, reisperiode: mei 2010

Nog nooit zo slecht gevlogen als met Arkefly. Service kennen ze niet. Eten en drinken aan boord ronduit slecht. Klacht ingediend, beterschap beloofd. Mijn zoon afgelopen mei ook naar Mexico en weer Arkefly. Zijn ervaring over deze maatschappij was ronduit slecht. Nooit meer dus.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 6
op 13 mei 2011 bestemming: Griekenland (Kreta) / Agios Nikolaos, reisperiode: juli 2010

Een beetje vertraging had te maken met eurocontrol, ging nog redelijk snel. Toen alles klaar stond een ready message verstuurd en binnen 2 u mochten we de startbaan op, en toen ging het gas er echt op, lekker weg naar de zon.
Het was echt prima, veel beter dan die transavia. Dat zou ik echt niemand aanraden. Ik kan arke fly aan iedereen aanraden, ook echt lekker eten op de vluchten enz enz. Super organisatie. Ook regelmatig een vliegtuig gehad met lederen bekleding is slechts ca 3 jaar oud. Dit wordt altijd geboekt bij het reisburo etten-Leur en dan met schiphol taxi.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 12 april 2011 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2011

Onze eerste ervaring met Arkefly was buitengewoon goed! Echt niets op aan te merken. Grondpersoneel zelfs op een onzalig vroeg uur op Schiphol opgewekt en al helemaal wakker.
Gewoon op tijd vertrokken, gewoon op tijd geland. Personeel vriendelijk en voorkomend. Terugreis hetzelfde.......alles op tijd, iedereen vriendelijk, het vliegtuig was gloednieuw, heel mooi, heel ruim, echt alles was perfect!!!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 8
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende