Ervaringen VillaXL

Pagina 1 van 1 met 13 resultaten

op 22 juni 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: juli 2020

Ondanks gemaakte afspraken met VillaXL, hebben ze zonder iets te laten weten, de boeking geannulleerd! aanbetaling kwijt en nul tegemoetkoming van hun kant

  • Algemeen 1
op 3 augustus 2017 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: juni 2015

VillaXL nergens te bekennen bij geschil eigenaar met borg van 1000 euro.

Het borg trucje wordt grootschalig uitgehaald zo lijkt. We kregen uiteindelijk foto's van de zogenaamde schades, maar deze foto's waren al veel eerder gemaakt (EXIF informatie).

Voor ons nooit meer VillaXL of al hun andere toko's (ArdennenXL, Belvilla enz)!!!!

  • Algemeen 1




op 24 oktober 2016 bestemming: BelgiŽ / Durby, reisperiode: september 2016

Omdat wij een partij opgelicht zijn door vila xl en eigenaar

  • Algemeen 1
op 24 oktober 2016 bestemming: BelgiŽ / Durbuy, reisperiode: september 2016

Weet niet of een 1 nog niet te hoog is, wat een slechte service naderhand!! Wij hebben ons nog nooit zo onjuist behandeld gevoeld. Een schofterige borg van 1600 euro moeten betalen voor maar 3 dagen, om vervolgens niet eens terug te krijgen??? MET een hoop gezeik!! Sta achter je klant Villa XL en verschuil je niet achter de naam van de eigenaar! Erg slecht geholpen boek nooit meer met deze maatschappij. Wat een leuk weekend weg moest worden heeft een nasleep van een horror weekendje.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2016 bestemming: BelgiŽ / Houffalize, reisperiode: mei 2015

Zeer onbetrouwbaar, borg van 400e nooit meer teruggekregen

  • Algemeen 2
op 18 oktober 2016 bestemming: Frankrijk / Ardennen, reisperiode: augustus 2016

Wij zijn naar een huis in frankrijk geweest, alles netjes achter gelaten, dit hebben wij op film vastgelegd, maar nooit onze 2000 euro borg terug gehad!!!

DUS MENSEN HIER NOOIT EEN HUIS HUREN!!! ZEER ONBETROUWBAAR

  • Algemeen 1
op 1 juli 2016 bestemming: Frankrijk / .., reisperiode: juli 2016

Wat een ongelooflijk onbetrouwbare en inefficiŽnte organisatie is dit!!

Woensdagavond hebben wij onze vakantie naar Zuid Frankrijk geboekt, welke donderdagochtend per sms en email werd bevestigd, waarop wij de vakantie ook meteen hebben betaald via de bevestigingsmail! Blij verheugd waren vooral onze kinderen die na een druk schooljaar al uitkeken naar de vakantie. Tot gistermiddag...

Ik werd rond 15:00u gebeld door Jelle; er is een probleem, de accommodatie is helaas toch niet meer beschikbaar! Hierop uitte ik mijn teleurstelling en gaf aan op z'n minst een alternatief van deze organisatie te verwachten. Uiteindelijk heb ik zelf aangegeven interesse te hebben in een andere accommodatie op dezelfde camping. Het prijsverschil zou gedeeld worden. Mooie oplossing zou je denken, toch?! Totdat mijn vriend na zo'n 2 uur weer werd gebeld. "Het spijt ons heel erg meneer, maar ook deze accommodatie blijkt tegen eerdere toezeggingen in toch niet beschikbaar!"

1x een fout maken kan, maar 2x dezelfde fout maken is wel heeeeel dom en onacceptabel!

Het is inmiddels vrijdagmiddag en de door ons betaalde reissom van ruim Ä2400,- is nog altijd niet teruggestort! Mijn vriend werd een uur geleden gebeld door Villa XL dat ze het nog niet konden terugstorten.

De medewerkers van Villa XL blijken allemaal keurig een telefoontraining te hebben gevolgd. Misschien kan de organisatie beter investeren in het updaten van het reserveringssysteem! En in het trainen van het personeel in het acties meedenken ipv steeds maar die niet gemeende excuses aan te bieden!!


Gelukkig zijn er ook organisaties die wŤl weten hoe ze met hun klanten om moeten gaan!! Vacansoleil heeft ons uiterst keurig geholpen met het vinden van een geschikte vakantie voor ons en onze 4 kinderen.

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2015 bestemming: BelgiŽ / Bouillon, reisperiode: augustus 2015

We boekten via Villa XL vakantie van ťťn week in Bouillon. Alvorens op reis te gaan liep alles vlot(we betaalden ook erg vlot), reis zelf was mede door het fijne weer erg leuk. Huis was naar verwachting, we hadden zeer positieve commentaar. Op 14 augustus keerden we terug. Eind augustus ging ik borg checken, maar die was nog niet terug betaald. Week nadien heb ik daar toch opmerking op gemaakt... Inmiddels zijn we 25 oktober en hebben we borg nog steeds niet terug. Afgezien dat de electriciteits- en verwarmingskosten wel erg hoog waren(meer dan 100 euro terwijl het alle dagen snikwarm was?), stoort mij voornamelijk de bedrieglijke praktijken en de schimmige uitleg. Eerst kregen we te horen dat de eigenaar zelf op vakantie was en het daardoor langer duurde; dan zei men dat de eigenaar onze gegevens kwijt was(bizar want ze stuurden afrekening door... waar ons nummer op stond), nadien beweerde men op verkeerde rekening gestort te hebben??? Toen kwam er geen antwoord meer... Tot deze week, nu zou alles weer in orde komen? 2,5 maand na datum inmiddels... en wijst Villa XL elke verantwoordelijkheid af. Borg is iets tussen eigenaar en huurder... Dit terwijl men terugbetaling binnen de 15 dagen als koopargument zelf gaat gebruiken op de site. Hťťl wat andere organisaties verhuren ook leuke huizen voor vakantie. VillaXL best te mijden dus!

  • Algemeen 5
op 9 mei 2015 bestemming: BelgiŽ / SPA, reisperiode: februari 2015

Niet boeken via de site van VillaXL. Dit bedrijf is zeer klantvriendelijk wanneer je wil boeken, maar als je inmiddels weer thuis bent doen ze er alles aan om de borg te houden. Inmiddels al 3 maanden bezig om de borg terug te krijgen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 juli 2014 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: april 2014

Met acht personen vertrokken we naar de Ardennen en hadden daar een huis voor tien personen. Alle ruimte! Ook bleken de bedden opgemaakt bij aankomst, dat was erg prettig, vooral omdat we dat niet hadden verwacht. Ik belde nog naar VillaXL met wat vragen en die werden gelijk vriendelijk beantwoord. Ik zou hier zeker nog een keer boeken!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 23 april 2014 bestemming: BelgiŽ / Boullion, reisperiode: november 2013

Wij gaan al jaren met vrienden enkele weekendjes weg per jaar. Nu een keer een huisje geboekt bij Villa XL in de Ardennen. Grote fout !! We moesten na terugkomst zelf achter onze borg aan en daarop werd voor een weekend !! Ä 138 ingehouden voor energie. Villa XL vindt dit een normaal bedrag. Vrijdag aankomst om 1700 en maandag vetrek om 1000, dus ruim 2 dagen. Dit is pure afzetterij. De energie zou duurder zijn in BelgiŽ. Prima als dit zo is, maar vermeld dit dan bij de boeking. Nu waren de energiekosten 30% van het totaalbedrag. Direct bezwaar gemaakt, maar het enige wat je terugkrijgt, na 5 maanden !!! is een standaard antwoord. Dit was eens en nooit weer. Mensen er zijn absoluut veel betere reisorganisaties waar service nog wel hoog in het vaandel staat en die wel klantvriendelijk zijn. Deze organisatie mag wat mij betreft snel opgedoekt worden. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus mensen ga lekker naar Landal, Hoogenboom, Roompot, CenterParcs etc. Een uitermate ontevreden klant.


Reactie VillaXL


"Beste heer Douwma, hartelijk dank voor uw feedback! Wij vinden het vervelend te horen dat u een negatief gevoel over hebt gehouden aan uw verblijf. Zoals onze collega in een eerder contact uitlegde, zijn de energiekosten in BelgiŽ erg hoog. Zeker in een vrijstaand huis met sauna, in het najaar, kan het voorkomen dat er daarom een groter deel van de borg hiervoor wordt ingehouden. Voor u was het vervelend om dit niet vooraf te weten. Inmiddels geven wij voor de boeking elke gast een indicatie van de stroomkosten en deze zijn ook in de meeste gevallen (als wij de kosten weten) op de website te vinden. Zo hopen we onze gasten beter te informeren. Feedback van gasten zoals u helpt ons hierbij; zo weten wij wat we kunnen verbeteren.

Volgens onze gegevens heeft u eerder dit jaar 50 euro extra teruggestort gekregen uit coulance van de huiseigenaar. Gezien uw beoordeling was dit voor u niet afdoende. Wij willen uit coulance een korting van 58 euro bieden op uw volgende verblijf. Dit zou de totale energiekosten (volgens onze gegevens was dit 108 euro) 100% compenseren. Hiermee hopen we u bovendien in de toekomst een positieve ervaring te bieden bij VillaXL."

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 1
op 13 december 2013 bestemming: BelgiŽ / Malmťdy, reisperiode: juni 2013

Heerlijk huis, wat een luxe! We hebben genoten met de familie. The Chestnut was geweldig en we hebben lekker bij de open haard gezeten en eindeloos de Ardennen verkend. Onze vakantie kon niet beter! Kamers schoon, huis schoon, prachtomgeving. Na onze reservering werden we opgebeld door VillaXL - of er nog vragen waren. Heel netjes, tewijl we gewoon online hadden geboekt!

We hadden verder geen excursies geboekt (geen idee of dit kon), dus daar geen mening over. Hier hebben we ons gemiddelde cijfer voor onze ervaring met VillaXL ingevuld. We boeken hier zeker weer!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 24 januari 2009 bestemming: BelgiŽ / Spa, reisperiode: januari 2009

Leuk groot huis van VillaXL zitten hier met 13pers waaronder 4 kinderen. Nu 2 uur in de nacht lig met trui aan in bed omdat de cv niet aanstaat het is -2 graden buiten en steenkoud binnen hebben de gehele avond bij de openhaard gezeten waarvoor het hout 70 euro betaald moet worden wat een ballentent zeer slecht. We moeten morgen weer vertrekken weg 1.000euro voor een weekend niet boeken en zeker niet in de winter.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
  • 1