Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten. De thuisbasis is te vinden in Abu Dhabi, een deelstaat van de Verenigde Arabische Emiraten. De luchtvaartmaatschappij bestaat sinds 2003 en staat bekend als 'de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld'. Ze hebben al meerdere jaren op rij de titel van 's Werelds beste luchtvaartmaatschappij ontvangen tijdens de World Travel Awards.
Reizen met Etihad Airways is dan ook meer dan alleen vliegen. Voor alle diensten die Etihad Airlines aanbiedt geldt dat ze de gastvrijheid willen verbeteren en verfijnen. Gasten die First Class vliegen kunnen in meer dan 40 steden gebruikmaken van een persoonlijke chauffeursservice. Dit geldt vaak ook als je Business Class vliegt. Op de luchthavens zijn loungeruimtes aanwezig en na aankomst op Abu Dhabi International Airport kunnen gasten van Etihad Airways Economy gebruikmaken van de Etihad Express busdienst naar Dubai en Al Ain.
Naast een optimale service richt de luchtvaartmaatschappij zich ook op de negatieve gevolgen van de branche. Etihad Airlines heeft het speciale 'Together' programma samengesteld, waarin alle doelen van het maatschappelijk verantwoord ondernemen staat beschreven. Zo biedt Etihad Airways toegevoegde waarde aan mensen, gemeenschappen en de planeet. Er zijn 4 doelen op dit gebied: samen groeien, samen groener, samen werken en samen geven.
Ervaringen met Etihad Airways
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 23 reviews over Etihad Airways lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,3. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 7 september 2015 door Tessa.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.796 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. Etihad Airways scoort dus gemiddeld 0,5 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Etihad Airways heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Etihad Airways krijgt gemiddeld een 3,3
op basis van 23 ervaringen:
3,3
+ Ervaring delen
Mitchel Hendriks
op 4 juni 2025
bestemming: Bejing / China, reisperiode: maart 2025
I booked my flight on October 15th through the Etihad website it was a flight from amsterdam to bejing with a 4 hour layover In Abu Dhabi for the way to bejing and a 4 day layover in bejing for the way back. My flight got changed 3 times and this meant we had to choose a different flight where i would lose a day of my trip. Because of this i contacted Live support and asked them if they could find me any better flights. They told me they did find a better flight and they booked me on different dates. I was happy as i could get my lost day back. The strange thing was that in my email i got new flights but in the Etihad app my old flights were still visible. The flights in the app didnt make sense because my first flight aswel as my connecting flight were on the same date 10th of march both around 21:00/22:00 departure. I contacted the live chat 2 times again where the last date was on the second of February so thats one month before my flight. The person told me that the app is not correct and he once again send my flight details on the email and confirmed i had to follow these flights.
Monday the 10th of march i was happy because my holiday was about to start, i boarded my flight from Amsterdam to Abu dhabi Ey42 and landed 11th of march at 7am in Abu Dhabi. Something told me to check at the departure at the ticket booth for my connecting flight so i asked if they could check if they could check in my flight because i couldnt check in on the all because of wrong flight details (what the live chat told me). This is where my holiday turned into a Hell and where the 24 stressfull hours started. The ticket booth told me my flight didnt exist and the next flight for Beijing would be in 2 days (13)! They also told me that because im not flying business class they couldnt help me, stranded in abu dhabi eithout phone service they told me to go buy a sim card and call ticket service/ live service as they couldnt assist me. I persisted to get the attention of at least 3 different gate agents and then after getting irritated at this, another agent who overheard my conversation showed me who the manager was and the manager looked into things. He advices the ticket booth that didnt want to help me to call ticket service for me. After a long and stressful wait the only solution was a flight to bejing on the 13th or a flight to shanghai with a very short layover and connecting flight to bejing. I wasnt happy of course because now i had to wait from 7am until 22:05 pm unsure if i was going to make my connecting flight to bejing. I asked if there was a possibility to a get a hotel/ food voucher to cover for their mistake and for me to recover from this. Again they told me we can only offer this flight/service because you are not business class. Annoyed i accepted the flight without other options and booked a airport hotel for the layover. Because we had to rush throught the layover, running being lost from not being provided a boarding pass for this flight from ethiad workers (nor shown if possible to check in online) we managed to arrive just in tjme for the connecting flight and to take it to bejing at 14:00 on Wednesday the 12th of march by now we arrived with a delay of 6 hours and a lot of stress and tiredness and extra cost. I hope we can find a compensating solution because your live chat made a mistake with the rebooking on a non existing flight, even after being told by me that i thought this was strange and ruined the start of our holiday with exhaustion, delays extra cost and uncertainties for me and my partner.
Update; i filled in all the complaints called over 10 times but 4 months later still no compensation.
Mattijs
op 30 mei 2025
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2025
Dit was de slechtste ervaring die ik ooit met een luchtvaartmaatschappij heb gehad. Ten eerste rekenen ze belachelijk hoge kosten voor slechts 5 of 10 kilo extra bagage. Ten tweede kocht ik twee tickets en reserveerde ik twee stoelen om extra ruimte te hebben, maar de tweede stoel werd gewoon doorverkocht omdat de passagiersnaam niet was ingecheckt – ondanks dat ik ervoor had betaald. Etihad reageerde pas na weken, maar zei dat dit hun beleid is. Ik vlieg vaak, maar nooit meer met Etihad. Mijn vrienden en familie ook niet.
Kwanmuang
op 13 mei 2025
bestemming: Abudabi, reisperiode: mei 2025
Ik vind het leuk omdat het personeel is erg vriendelijk, Bedankt Amal
Pawanya van Huizen
op 3 januari 2025
bestemming: Netherlands, reisperiode: december 2024
SCAM zelfs ook geen 1 ster waard!
Stopover Abu Dhabi voor vlucht naar Bangkok. Beloven 2 gratis nachten in een hotel, kies hotel uit lijst en blijft in progress staan. Daar 100x voor gebeld en werd maar gerust gesteld dat de bevestiging vanzelf komt. Week voor vertrek een mail gehad dat we niet in aanmerking komen voor de actie vanwege black out dates die ieder moment kan tonen?!! We hadden 2 opties: gelijk doorvliegen voor een prijs van nog eens €2500++ of nog even te wachten op de stopover team wat hun oplossing hiervoor is maar ze kunnen niet garanderen dat we alsnog een hotel van hun krijgen. Toont veel empathie maar komt niet met een goede oplossing en zeker niet met verantwoordelijkheid voor de fouten die hun hebben gemaakt. Uiteindelijk zelf hotel moeten boeken op eigen kosten en heeft heel veel geld en stress gekost!! Nooit meer Etihad. Mensen niet boeken! TRAP NIET IN DE STOPOVER DEALS! Schande voor dit bedrijf!
Angie Baroy
op 20 november 2024
bestemming: Nederland / manila filipijnen, reisperiode: januari 2024
I have a very good experience for the airlines the stewardess are very friendly and the food is very good. and i would like to recommend to all my friends, Keep it up your good work .
Cees
op 15 oktober 2024
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: oktober 2024
Het eten was erg slecht en niet te eten. Crew op de automatische piloot.
Ait Hassou
op 24 juni 2023
bestemming: , reisperiode: april 2023
Vliegticket op 24 februari van Brussel naar Bali via de officiële website geboekt en betaald. Daar kreeg ik de melding dat ze het ticket niet kunnen uitgeven, neem contact op met de klanten service. Dit heb ik meteen gedaan en kreeg vervolgens van de klantenservice te horen dat de terugvlucht vol zit en het geld binnen 72 uur terug betaald zal worden. Ik wacht na al meer dan 4 maanden op mijn geld, Ik heb wel 50 e-mails verstuurd, honderden telefoontjes gepleegd om mijn geld terug te krijgen, en steeds beloven ze mij dat ze het gaan uitzoeken en dat de terugbetaling (refund) spoedig zal volgen. Je kunt het hoofdkantoor of de financiële afdeling niet bereiken en alles gaat via hun slechtste klantenservice ooit! Spreken slecht Engels en het is een callcentrum in India en je krijgt niemand van Etihad zelf te spreken. Ik ga komende week een advocaat inschakelen, want op deze manier hopen ze mensen uit te putten om zo het geld niet terug te hoeven betalen. Mensen die willen boeken met Etihad Airways, wees gewaarschuwd, doe het niet!!! KLM of Qatar Airways zijn betrouwbaar.
Maarten Hakvoort
op 9 mei 2023
bestemming: , reisperiode: juli 2023
Ik had 6 tickets geboekt voor 6000€ en kreeg geen bevestiging mail. Dus na veel bellen kreeg ik iemand aan de lijn die een terug betaling startte maar zou 7 tot 45 werkdagen duren. Nu na 45 werkdagen weer gebeld en gaan ze weer opnieuw beginnen zeggen ze maar dat hoor ik iedere keer. Zeer slechte service. Boek hier nooit want waarschijnlijk zijn we ons geld kwijt.
Nico Kikkert
op 8 mei 2023
bestemming: Australië / Sydney, reisperiode: november 2022
Etihad did not take us onboard because of credit card verification while toicket was prepaid
Ad
op 6 mei 2023
bestemming: , reisperiode: mei 2022
Slechte customer service. In dit geval totaal geen goede ervaring. Ground personeel was een aanfluiting.
Rens
op 8 augustus 2022
bestemming: Japan, reisperiode: augustus 2022
Twee jaar geleden hebben wij een reis geboekt naar Maleisië en thailand. Vanwege corona ging deze niet door. Wij hadden graag ons geld terug gekregen, maar alleen een voucher was mogelijk. Met deze voucher en bijleggen van veel geld alsnog een reis geboekt naar Japan. Ook deze reis kon niet doorgaan vanwege covid-19. Deze keer kregen wij geen geld terug en ook geen voucher. We zijn in totaal bijna €2000 kwijt doordat Etihad geen enkele euro terug wil geven. Ik ben nog nooit zo erg opgelicht als door deze vlucht maatschappij.
Heierman
op 24 mei 2022
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: augustus 2021
Zeer onbetrouwbaar vliegtuig maatschappij. Vlieg er niet mee.
Beloven van alles, doen zich heel vriendelijk voor, werken volgens een script om je aan het lijntje te houden dat alles goed komt. En dat is absoluut niet zo.
William
op 4 april 2020
bestemming: Maleisië / Kuala Lumpur, reisperiode: maart 2020
Midden in de Coronacrisis ontving ik een Email van Etihad dat ik mijn terugvlucht naar Brussel gratis kon veranderen.Toen ik daarop reageerde liet men mij vërstaan dat het me 850 Euro zou kosten.Ik ben daarom terug gekeerd met een andere maatschappij.Acteraf is de betreffende Etihad vlucht gecancelled.Van Etihad zou ik maximaal 270 Euro terug krijgen.In de vorm van een Credit op een volgende vlucht!Die nooit zal plaats vinden want ik heb het helemaal gehad met Etihad !
Paping R.R.
op 15 januari 2020
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: december 2019
Was 5 minuten te laat om boardingkaart af te halen,bussiness nog open.Lieten mij niet door werd weggestuurd en moest nieuw ticket kopen ,1300 euro,voor volgende dag.Heb uitgelegd dat mijn vertraging werd veroorzaakt door NS,maar hier werd niet op gereageerd.Schande,vlieg nooit meer Etihad.
Nigina
op 14 december 2019
bestemming: , reisperiode: december 2019
Erg slecht ervaring gehad om visa aan te vragen is nooit aangekomen wel veel voor betaald. wil nooit via hun visa aanvragen verschrikkelijk
zijn ook niet bereid om je te helpen. telefoon nemen ze na 2 dagen pas op slecht slecht
Vogels -Thuy
op 10 januari 2017
bestemming: Sri Lanka / Colombo, reisperiode: december 2016
Vluchten goed op tijd maar dan: zetel kon niet achteruit, airco te koud, daar we 4x achteraan zaten geen menukeuze meer, koude koffie, wijn was op. Wij betaalde toch evenveel als passagiers die het geluk hadden om meer vooraan te zitten.Personeel dat erg vermoeid was ,ook duidelijk voelbaar was. Wij zijn in jullie maatschappij Ontgoocheld!!
Chris
op 17 oktober 2016
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: september 2016
Het eerste stuk was goed. Mooi vliegtuig. Redelijk eten. En toen begon de ellende. Oud vliegtuig, onze stoelen konden niet meer in ligstand. voor een reis van 9 uur is da zeer vervelend. Vertrekken uit Abu Dabi was niet mogelijk ivm technische storing van het vliegtuig. we hebben meer dan 3 uur moeten wachten in het vliegtuig. Er werden direct drankjes en snacks uitgedeeld. het was namelijk verschrikkelijk warm in het vliegtuig. Wij moesten een aansluitende vlucht halen die iets meer dan drie uur na aankomst vertrok. We hebben constant moeten vragen aan het personeel of iemand ons te woord wilde staan wat we konden doen. Uiteindelijk kregen we het antwoord dat we ter plaatse maar het grondpersoneel om hulp moesten vragen. Totaal geen interesse/medeleven voor de mensen die in de problemen kwamen door het probleem. Er zat nog een slachtoffer in het toestel die echt heel boos werd. die werd volledig genegeerd. Voor mij nooit meer op deze manier een verre reis maken. We snappen dat het overmacht is maar een beetje medeleven en de juiste aandacht voor de gedupeerden lijkt me wel op zijn plaats.
Willy van Lier
op 14 augustus 2016
bestemming: , reisperiode: augustus 2016
Laat ik voor op stellen dat met de vloot niets mis is, maar wel met veel er omheen. Al meerdere malen met deze maatschappij gevlogen maar altijd iets, zijn het niet de vertragingen, dan zijn het de lange wachtrijen voor de transfer deks als je daar gebruik van moet maken, vaak ziin posities niet bemand dus duurt het erg lang voor dat je aan de beurt bent. Je moet uitkijken dat de je de vervolg vlucht niet mist!
Nu was er een koffer kwijt, aangifte gedaan in Jakarta bij de lost and font desk van Etihad, ook daar lang wachten. Je krijgt documenten mee waar op telefoonnummers mail adressen staan voor als je contact wil zoeken betreffende verdwenen koffer. Er werd belooft dat we het koffer de volgende dag zou worden bezorgt. Het heeft meer dan 4 dagen geduurd, probeer maar eens te bellen, naar de nummers de je hebt gekregen, de telefoon word gewoon niet opgenomen, mailen heeft al helemaal geen zin, je krijgt geen antwoord. Een super slechte service
Toos
op 15 maart 2016
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: maart 2016
In het vliegtuig van onze retourvlucht was het zo koud en wij hadden geen beenruimte zodat ik met gevoelloze benen en ziek, zwaar verkouden ben huis gekomen. Nooit meer Etihad!
Sanne Vleeming
op 10 oktober 2015
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2015
Echt een fijne organisatie! Bij aankomst lag er een schattig tasje waarop stond sleep tight. Hierin zat een mini tandenborsteltje met tandpasta, een oogkapje, oortjes en nog wat dingetjes. het was zowaar een soort van goodiebag! Ik heb fantastisch geslapen onder een super zacht dekentje! Prima reis dus!
Imke van Hal
op 7 september 2015
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2015
Mijn vlucht met etihad was goed geregeld. We hadden 20 minuten vertraging waar we goed van op de hoogte werden gehouden. Het personeel was erg vriendelijk en sprak goed Engels. Op het begin van de vlucht kregen we allemaal een menu kaartje uitgedeeld, hierop stonden de aanwezige drankjes en de opties voor het avondeten. Het was makkelijk om van te voren al te kunnen kijken wat er allemaal was. Helaas was er nog maar een optie aanwezig van het eten. Verder zaten de stoelen comfortabel en was het fijn om een kussen te krijgen die je ook om je nek kon doen, zodat je niet wakker werd van het knikkebollen.
Ruben van Duuren
op 7 september 2015
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: augustus 2015
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriendin door Indonesie rondgetrokken. Wij waren begonnen in Bali en zijn doorgestoken naar Java. Onze laatste paar dagen hebben wij heerlijk genoten in Pangandaran. We waren helemaal zen voordat we aan onze "reis" richting Nederland gingen maken. Met de bus was het 8/9 uur naar het vliegveld van Jakarta. Dit konden wij helaas niet doen op de dag van vliegen dus moesten wij de avond van te voren een nachtbus pakken. Hierdoor waren wij om 5 uur 's ochtends al op het vliegveld, terwijl ons vliegtuig om half 5 zou gaan. Opzich geen probleem, met nog een boek wat uitgelezen moest worden en wat sudoku's hebben wij onze tijd uitgezeten. Nadat we ingecheckt hadden hebben we onze laatste Rupiah's opgemaakt en heb ik een mooi souvenier gekocht. Rond vier uur konden we het vliegtuig in. Na 1,5 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kregen we te horen dat de motor niet meer werkte en dat er naar gekeken moest worden. Na een uur werd er verteld dat het probleem nog steeds niet opgelost was en het nog een uur zou duren. Gelukkig, zo werd gezegd, was het in het vliegtuig relaxter want we konden film kijken. Helaas vonden ze het niet nodig om de airco aan te zetten dus het begon erg warm te worden! Na vier uur in het warme vliegtuig te hebben gezeten moesten we eruit om bij de incheckbalie te wachten. Hier was het een groot gekkenhuis want iedereen had honger en was in afwachting wat zou gaan komen. Gelukkig kregen we wel een heerlijke vliegtuigmaaltijd. Na weer twee uur gewacht te hebben werden we naar een hotel gereden. Voordat we de luchthaven verlieten moesten we allemaal ons paspoort afgeven zodat zij de vluchten om konden boeken. Uiteraard wilde ik een bewijs dat ik mijn paspoort in had geleverd maar die kreeg ik niet, in plaats daarvan kreeg ik een boze man die mijn paspoort aannam. Het was er niet een om naar huis te schrijven, maar alles beter dan op het vliegveld slapen! De volgende ochtend werden we om 5 uur wakker gebeld dat we om half zeven verwacht werden om weer naar het vliegveld gebracht te worden. Op het vliegveld aangekomen lag al de bagage bij de incheckbalies. De paspoorten lagen op een van de desks van de incheckbalie en ook hier was het een groot gekkenhuis. Iedereen hing over de incheckbalies en wilde zo snel mogelijk zijn of haar paspoort terug. De medewerkers van Etihad konden de druk niet aan en pas na 1,5 uur had iedereen hun paspoort terug. Ook de vliegtickets klopten niet gelijk. Wij hadden alleen een ticket naar Abu Dhabi, terwijl wij door zouden vliegen naar Dusseldorf. Gelukkig was dit zo gecheckt en hadden we ook deze boardingpass. Om 10 uur 's ochtends zouden we weer de lucht in gaan maar ook dit had weer een vertraging van 2 uur. Nadat we in Jakarta opgestegen waren liep alles pas weer goed. Na een reis van 70 uur waren we eindelijk weer in Nederland. Wat we verwacht hadden dat we helemaal relaxt waren na het strand van Pangandaran liep opeens in het water door de enorme vertraging. Etihad gaf als antwoord dat zij hier allemaal niks aan konden doen en bood ons 10.000 Etihad airmiles aan, wat overeenkomt met ongeveer 10 euro. Het zou super zijn om toch weer tot rust te komen en de reischeque van TUI te mogen winnen!
Tessa
op 7 september 2015
bestemming: Australië / Sydney, reisperiode: mei 2015
Goede service, veel beenruimte en zeer vriendelijk personeel.