Ervaringen Iberia

Pagina 1 van 1 met 28 resultaten

op 15 januari 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2020

We vlogen niet vanwege corona. kunnen naar ons geld fluiten...ze zijn onbereikbaar. voorbeeld brief van kassa gestuurd. Kregen we gewoon retour. de vele e-mails worden nooit beantwoord en de telefoonservice slaat nergens op. We geven het maar op en maken negatieve reclame voor IBERIA ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 3 januari 2021 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2020

Reis geboekt van Düsseldorf naar Madrid. Deze werd ivm Corona geannuleerd en we kregen een aanbod dat als we met een voucher akkoord gingen, we 10 % bovenop onze reissom zouden krijgen. Mee ingestemd en enkele dagen later een voucher ontvangen in Zweedse kronen! Tot drie keer toe gebeld met IBERIA (hetgeen haast onmogelijk is) en gebrekkig sprekende medewerkers blijven beweren dat wij ook in Zweedse kronen betaald zouden hebben. Uitgelegd dat dat niet logisch is voor iemand die in Nederland woont, we hebben hier immers Euro's. Maar ze bleven bij hun standpunt, zijn ook niet per mail te bereiken en geven geen bevestiging dat gesprek heeft plaatsgevonden. Nu, inmiddels zo'n 8 maanden later niets meer van hun vernomen. Eens maar nooit meer! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 12 november 2020 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: april 2020

Reis ging niet door vanwege Corona. Voucher geaccepteerd om luchtvaartmaatschappij te steunen. Nu het langer duurt willen we graag geld terug. 2x gebeld (28 minuten aan het lijntje gehouden voor 0,35 cent per minuut). Zeer onvriendelijke medewerkster vertelt heel triomfantelijk dat ze het geld niet terugbetalen.
Voor ons ook NOOIT meer Iberia ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2020 bestemming: Spanje / palma, reisperiode: maart 2020

Iberia is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die consequent alle verzoeken tot uitbetalen van vouchers, waarom wij niet gevraagd hebben, afwijst. Iberia maakt het de consument vrijwel onmogelijk een claim in te dienen via de website. Is niet via mail bereikbaar en telefonisch verdween ze er ook nog aan aangezien dit € 0,35 per gesprek kost. Nederlands taligen krijgg je niet aan de lijn want die zijn zogenaamd in gesprek, Engelstalige agenten zijn zogenaamd niet bevoegd om een refund-actie te autoriseren. Het is duidelijk dat het management er alles aan gelegen is om de rechten van de consument te ondermijnen. Voor ons nooooooit meer Iberia!

  • Algemeen 1
op 23 september 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd door corona, enige mogelijkheid is vouchers... geen geld terug. Onmogelijk om contact te krijgen met iemand die kan helpen... Wordt alleen doorverwezen naar website, die zeer slecht is.

  • Algemeen 1
op 14 juni 2020 bestemming: Spanje / La coruña, reisperiode: juli 2020

Zo ongelovelijk slechte service. Tot 2x toe is onze vlucht voor een deel geannuleerd zonder optie tot verder reizen vanaf tussenstop. Klantenservice in het Spaans zijn moeilijk te verstaan en praten heel snel zelfs voor een spaanse. Nog vervelender is dat ze geen optie geven om op dezelfde dag door te vliegen. Zo kan deze vliegmaatschappij nooit de klasse die het uit probeert te stralen. Zeer telleurgesteld in IBERIA.

  • Algemeen 1
op 23 april 2020 bestemming: Verenigde Staten / Montgomery, reisperiode: maart 2020

Ivm Corona ging de reis niet door nu krijgen wij geen voucher geen vergoeding. Daarom ga ik naar de consumenten bond voor een klacht . Nooit meer iberia.

  • Algemeen 1
op 20 februari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Chicago, reisperiode: februari 2020

Iberia is de allerslechtste vliegtuigmaatschappij die er bestaat.
Waarom?
1. Baggage kwijt geraakt (dat kan gebeuren). Maar ze boden mij een vlucht aan van Amsterdam via Madrid naar Chicago met een overstap van 50 minuten. Rennen in Madrid en al aangekomen in Chicago geen bagage.
2. In chicago wisten ze al lang dat mijn bagage er niet was. Maar toch heb ik een uur staan wachten bij de bagage band.
3. Vervolgens zegt de mevrouw van Iberia in Chicago dat ze niet weet hoeveel ik mag spenderen voor het kopen van toiletspullen/kleren. De klantenservice die ik bel zou dat precies moeten weten.
4. Klantenservice gebeld waar ik na 10 keer pas doorheen kwam. Daar wisten ze het ook niet. Ik moest de kosten gereduceerd houden. Geen enkele voorwaarden.
5. Geen enkele transparantie over wanneer baggage zou worden geleverd in Chicago. Ze zouden bellen wanneer ze bij mijn hotel zouden zijn. Niet gedaan. Uiteindelijk wel mijn bagage gekregen.
6. Vervolgens probeer ik in Nederland via de Iberia website mijn kosten in te dienen blijkt deze pagina uit de lucht te zijn.

Zeg het voor. Deze maatschappij hoort met deze servicekwaliteit niet te bestaan. Wat een zooitje. Vlieg er nooit meer mee.

  • Algemeen 2
op 6 februari 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Boek reis via Iberia van Tanger naar Madrid. Moest daar overstappen voor de reis naar Amsterdam. Krijg bericht dat vliegreis van Tanger naar Madrid twe uur later is, maar de vervolgroute blijft op dezelfde tijd staan, zodat ik die zal missen. Het blijken nu opeens twee aparte tickets te zijn, en daarvoor aanvaarden ze geen aansprakelijkheid. Ik zal een ander biljet moeten kopen. En telefoon...onbereikbaar. Ook geen e-mail adres. En als je zou bellen, oefen dan vast je Spaans....

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: juli 2019

Nog nooit zo rot gevlogen. Onvriendelijke stewardessen en op de lange vlucht kregen we nauwelijks iets te drinken aangeboden waardoor velen dorst hebben gehad.Bleek dat we zelf achterin het vliegtuig iets konden halen wat alleen de achterste rijen door hadden . Jet is mij echt een raadsel waarom er niet vriendelijk gedaan kon eprdem. Oud toestel ook maar dat is tot daarazn toe

  • Algemeen 1
op 4 september 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: september 2019

8 dagen geleden een ticket geboekt en een bevestiging toegestuurd gekregen. Het geld werd gereserveerd van mijn creditcard. Toen ik gisteren online wilde inchecken kreeg ik een foutmelding, de vlucht stond er wel in maar ik kon niet inchecken. Ik heb meteen de klantenservice gebeld. Wat een onvriendelijke vrouw, ze begon me heel geïrriteerd te vetellen dat de site eruit lag dat ik gewoon kon gaan inchecken op het vliegveld en toen heeft ze opgehangen in mijn oor. Vervolgens kom ik hier om half 6 's-ochtends aan en heb ik geen ticket toegewezen gekregen. Ze kunnen daar niks voor mij doen, maar ik kan wel een nieuw ticket kopen via dat nummer zegt de balie, dus ik bel, maar nee dat kunnen ze ook niet. De balie zegt vervolgens weer dat dat wel kan, dus ze geven mij een nummer, maar nee weer van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb nu ongelofelijk veel extra kosten gemaakt. Ik moest een nieuw retour ticket boeken wat me veel meer geld heeft gekost. Daarnaast ben ik de bestelde taxi service kwijtgeraakt wat ik nu moet betalen.

Ik heb ze nog gebeld om een klacht in te dienen, maar ik denk wat ik het ergste vind van dit alles is dat ze nooit hebben geprobeerd zich in te leven in mijn situatie of dat ze zeiden dat ze het vervelend vonden voor me, of een verontschuldiging. Elke medewerker die ik heb gesproken begon heel erg verdedigend te praten en zwaar geïrriteerd.

Mijn les hieruit is: goedkoop is duurkoop. Fijn als het allemaal goed gaat, maar als het fout gaat dan gaat het hier behoorlijk fout en zijn ze absoluut niet behulpzaam.

  • Algemeen 1
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juli 2018

Vlucht geboekt van Malaga naar Valencia, kreeg 2 weken later een mail dat die vlucht is gecancelled en dat ik nu van Malaga naar Mardid vlieg en dan vanaf Madrid naar Valencia. Eenmaal aangekomen bij de incheck bali waren mijn gegevens niet bekend in het systeem. Naar de Iberia bali gegaan en toch nog geregeld. Toen weer naar de incheck bali en had ik opeens geen stoel voor de 2e vlucht. Na een half uur wachten kwamen ze met de oplossing. Een vlucht later naar Valencia waardoor ik 4 uur moet wachten op Madrid Airport. Verschrikkelijke maatschappij

  • Algemeen 1
op 24 juli 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2019

1
Vlucht op 24/7/2019 ruim 2 uur vertraagd .geen info aan de gate hoe het verder gaat. Balie medewerker liep gewoon weg. Na 3 uur eindelijk weg. Geen enkele commutatie . Wat een onprofessionele organisatie . Plaats aanbod erg krap . Met andere woorden eens maar nooit weer

  • Algemeen 1
op 3 juli 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2019

Daar ik vliegangst heb, boek ik ruim van te voren in en betaal extra voor uitgekozen plaatsen. Zowel heen als terug andere plaatsen toegewezen gekregen. Toen wij niet akkoord gingen, werden we verwezen naar het feit dat we per mail maar een klacht moesten indienen. Ik betaal niet voor mijn lol extra, maar bewust, omdat vliegen niet mijn favoriet is.
Inmiddels een verzoek ingediend, voor mijn geld terug maar krijg gewoon geen reactie.

  • Algemeen 5
op 23 mei 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juli 2017

Mijn ervaring met de vlucht was oké, zodra je vertraging oploopt wordt het een ander verhaal. Ik had recht op de maximale compensatie bij een vertraging en heb een claim ingediend bij Iberia. Zij gaven de uitleg dat er sprake was van overmacht en dat ik geen recht had op compensatie. Meerdere keren ben ik in beroep gegaan tegen hun uitleg aangezien zij niet konden vertellen wat die overmacht precies was, en hoe zij geprobeerd hebben dit te voorkomen. Steeds kreeg ik hetzelfde antwoord. Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend bij de Spaanse toezichthouder, zij hebben mij gelijk gegeven en Iberia nam contact met mij op om alsnog de compensatie uit te laten betalen. Mochten er anderen zijn die ook niet verder komen, dien vooral een klacht in bij de AESA (https://www.seguridadaerea.gob.es) want het is belachelijk dat Iberia hiermee probeert weg te komen.

  • Algemeen 2
op 25 maart 2019 bestemming: Argentinië, reisperiode: maart 2019

Onbeschoft onthaal aan incheck Zaventem op zaterdag 9 maart vlucht naar Madrid:
In Brussel staan 100 Spaanse schoolkinderen in te checken. Als ik vraag of wij moeten wachten, mijn vader is 85 is de reactie: Haalt u maar ginds een rolstoel! Er kon geen vriendelijk woord af van die dame.
Voorste helft van vliegtuig leeg en de weinige passagiers zaten midden tussen de hoestende schoolkinderen. De lucht was zeer benauwd in het toestel. Vader moest ook regelmatig rechtstaan omdat die kinderen continu van plaats wisselden. Vader kreeg enkele dagen later een virale verkoudheid met koorts en diende in het ziekenhuis opgenomen te worden!
Terugreis via Santiago: onvriendelijke crew, eten ondermaats, we kregen amper avondmaal(snede brood en glas water) een extra deken vragen was al teveel gevraagd!
Iberia nooit meer!

  • Algemeen 2
op 14 maart 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2018

Wat een ontzettend slechte vliegmaatschappij, werkelijk waar nog nooit meegemaakt. Ten eerste is het personeel aan de telefoon ontzettend laks, geven vrij weinig om ontevredenheid maar hebben dan wel je probleem met je vliegticket opgelost (denk je). Ik probeerde dat naast mij neer te leggen en mijn vakantie positief te beginnen. Kom ik bij de gate aan en mag ik gewoon NIET MET DE VLUCHT MEE?! Omdat die medewerker aan de telegoon zei het probleem te hebben opgelost maar dit dus helemaal niet had gedaan. Grondstewardessen wilden mij daar serieus in m'n eentje laten staan, maar daar ben ik tegenin gegaan. Na een grote discussie was mevrouw toch wel bereid om mij op de plaats te zetten van een persoon die niet kwam opdagen met de opmerking 'eigenlijk mag ik dit helemaal niet doen, besef je dat?' Alsof alles mijn fout was. Ik zou deze vliegmaatschappij bij NIEMAND aanraden. Onaardig personeel en regelmatig fouten in het systeem. Krappe stoelen.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: januari 2019

Ik had een stoel op rij 7.Lekker snel er weer uit. Echter mijn handbagage moest op de hoogte van rij 25. Belachelijk dus. Eenmaal geland was ik alsnog de laatste.

  • Algemeen 3
op 11 januari 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2017

Iberia maakt tijdens deze trip onze koffer kwijt. Bij onze speurtocht naar de koffer krijgen we te maken met heeeeel veel ondeskundig personeel, veel verkeerde adviezen, een nederlands callcenter waar de enige Nederlandse medewerker ziek is. Kortom een jaar verder, koffer nog steeds kwijt, veel frustratie, geen compensatie. Nooit, nooit meer met Iberia. Ik vind de Spanjaarden lieve mensen maar een een K..bedrijf.

  • Algemeen 1
op 21 december 2018 bestemming: Costa Rica, reisperiode: mei 2016

Ik ben echt niet veeleisend maar wat een vreselijke maatschappij. Zeer onvriendelijk personeel. Snauwde maakte geen (oog)contact tijdens het uitdelen van de lauwe warme maaltijd.We kregen één x te drinken op de lange vlucht van Madrid naar San José
Toen zag mijn zoon dat we achterin het vliegtuig drinken konden vragen. Zo kwamen wij toch aan wat vocht maar de mensen die in het midden en voorin het vliegtuog zaten hadden dit niet opgemerkt en hebben erge dorst gehad. Nee nooit meer Iberia op deze manier.

  • Algemeen 2
op 19 augustus 2018 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: augustus 2018

Ik geef deze maatschappij een 4. Je krijgt op een vlucht van 10 uur maar 2x wat te drinken. Ook is het personeel onvriendelijk en als je koffie over je heen krijgt door hun schuld lopen ze gewoon door.

  • Algemeen 4
op 30 juni 2018 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2018

Overboekt. Urenlang in de rij staan voor een vergoeding. Veel wachtende en maar twee medewerkers die helpen. Valt vies tegen dit. Erg slechte service

  • Algemeen 3
op 6 november 2017 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: juni 2016

Wij hadden den low budget flight geboekt met de daarbij behorende krappe zitplaatsen. Mijn zoon, van bijna 2 meter, kon maar moeizaam in zij stoel gaan zitten. De behulpzame stuwardess zag dit en bood hem een plaats aan bij de nooddeur. Hierdoor had mijn zoon een relaxte vlucht.

  • Algemeen 10
op 1 juni 2017 bestemming: Brazilië / Rio de Janeiro, reisperiode: september 2016

Vanaf Düsseldorf naar Madrid gevlogen en vanaf daar naar Rio de Janeiro. Vriendelijk personeel aan boord, muv één dame de heenweg. De crew sprak weinig tot geen Engels. Het eten en drinken was dik in orde. Fijne bijkomstigheid was de entertainment met ruime keuze.

  • Algemeen 8
op 27 mei 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017

De klantenservice van Iberia is de slechste klantenservice wat ik ooit heb meegemaakt. Die vrouw was zo onbeschoft als ik weet niet wat. Ga nooit wat boeken van deze maatschappij. Vueling is vele malen beter.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2017 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2016

Voor mij is het de allerlaatste keer geweest dat ik met Iberia gevlogen heb. Wat een idiote klantenservice heeft dit bedrijf.

Ik vlieg regelmatig naar Madrid en doe dit over het algemeen tot grote tevredenheid met KLM. Vorig jaar ben ik met Iberia Express heen en weer gevlogen naar Madrid. Toen ik de avond van te voren de online check-in wilde doen, kreeg ik bij het inchecken continu een foutmelding. Hierdoor kon ik niet mijn stoel reserveren of mijn bagage inchecken.

Daarna gaan bellen met de klantenservice waarbij ik iemand aan de telefoon kreeg die het probleem voor mij niet kon oplossen zei ze. Ik moest eerder naar de luchthaven komen en daar de check in doen, want ze kon mij niet vinden in het systeem. Er werd nog wel even bij vermeld dat bij het inchecken van mijn bagage op de luchthaven er nog extra kosten bij zouden komen. M.a.w., door een fout van het systeem van Iberia kan de klant doodleuk eerder naar het vliegveld komen + extra kosten betalen.

Uiteindelijk een verhitte discussie aan de telefoon gekregen waarbij de telefoniste de hoorn er op smeet. Daarna minstens een uur in de wachtlijn gezeten met een flamenco deuntje op de achtergrond voordat ik door iemand anders geholpen werd. Ook hier ging het niet van een leien dakje en moest er gedreigd worden met supervisors voordat het probleem opgelost werd.

In de tussentijd voor aankomende juni wederom een ticket geboekt met Iberia Express. Ik wilde ze nog 1 keer een herkansing geven. Nooit maar dan ook nooit meer. Ik heb nooit een boekingscode noch een ticket ontvangen. Dus uit voorzorg maar alvast gebeld, ondanks dat mijn vlucht pas over 2 weken is. In het keuzemenu kon ik kiezen uit Nederlands of Spaans. Hoewel ik beide talen spreek, gekozen voor mijn moederstaal: Nederlands. Het keuze menu wordt vervolgens uitgelegd in gebroken Nederlands wat vol met fouten zit (hoe moeilijk is het om een Nederlandse student in te huren die het bandje inspreekt?) waarna ik een Oost-Europese vrouw aan de lijn kreeg die geen Nederlands, noch Spaans maar louter gebroken Engels kon.

Deze vrouw grossierde in het stellen van domme vragen, zoals: wat is uw boekingscode en uw boekingsreferentie, wat is uw vluchtnummer, enzovoorts. Terwijl ik haar aan het begin uitlegde dat ik 0 informatie van Iberia heb ontvangen. Daarna zou ze gaan zoeken in het systeem op mijn achternaam. Nadat ik dit 5 keer mijn achternaam had uitgespeld en ze het nog niet begreep, heb ik haar gevraagd waarom ik in geen Nederlands sprekend persoon aan de lijn kreeg zoals het bandje beloofd had. Resultaat: hoorn er op! Is dat serieus hoe Iberia zijn klanten wil behandelen?

Het is gewoon een groffe schande dat bedrijven met dit soort gedrag denken weg te komen.

  • Algemeen 3
op 5 oktober 2015 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2015

Prima service, echter een wat ouder vliegtuig!

  • Algemeen 7
op 26 september 2015 bestemming: Ecuador / Rondreis, reisperiode: juli 2015

Na wat negatieve recensies over Iberia gelezen te hebben, liepen we met minimale verwachtingen Schiphol binnen. De incheck online gedaan en dat werkte prima. Ook het afgeven van de bagage op het vliegveld , verliep vlekkeloos. De vlucht naar Madrid was met Iberia Express in een klein vliegtuig met minimale beenruimte. Op deze vlucht kun je tegen betaling drankjes en snacks verkrijgen. De vlucht Madrid - Quito was prima verzorgd: lekker eten , voldoende en smakelijk. We vlogen in een opgepimpte A 340- 600 dus met inflight entertainment die een ruime keus aan films, muziek ed bood. De economy class biedt voldoende beenruimte en redelijk comfortabele stoelen.
Op de terugreis geen inflight entertainment wat op een vlucht van ruim 11 uur wel jammer is. ( vandaar een 7 en geen 8, maar eigenlijk wel een 7.5 waard!) Maar ook hier : keurige incheck en verder een goed verzorgde vlucht.
Personeel aan boord was op heen- en terugvlucht aardig en behulpzaam. Spreken echter nauwelijks Engels.

  • Algemeen 7
  • 1