Schrijf een ervaring over Iberia en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Iberia

7,3 in 106 reviews
2 consumentenawards:
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
6,6 in 27 reviews
Lees meer

Pagina 1 van 1 met 5 resultaten

op 1 juni 2017 bestemming: BraziliŽ / Rio de Janeiro, reisperiode: september 2016

Vanaf DŁsseldorf naar Madrid gevlogen en vanaf daar naar Rio de Janeiro. Vriendelijk personeel aan boord, muv ťťn dame de heenweg. De crew sprak weinig tot geen Engels. Het eten en drinken was dik in orde. Fijne bijkomstigheid was de entertainment met ruime keuze.

  • Algemeen 8
op 27 mei 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017

De klantenservice van Iberia is de slechste klantenservice wat ik ooit heb meegemaakt. Die vrouw was zo onbeschoft als ik weet niet wat. Ga nooit wat boeken van deze maatschappij. Vueling is vele malen beter.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2017 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2016

Voor mij is het de allerlaatste keer geweest dat ik met Iberia gevlogen heb. Wat een idiote klantenservice heeft dit bedrijf.

Ik vlieg regelmatig naar Madrid en doe dit over het algemeen tot grote tevredenheid met KLM. Vorig jaar ben ik met Iberia Express heen en weer gevlogen naar Madrid. Toen ik de avond van te voren de online check-in wilde doen, kreeg ik bij het inchecken continu een foutmelding. Hierdoor kon ik niet mijn stoel reserveren of mijn bagage inchecken.

Daarna gaan bellen met de klantenservice waarbij ik iemand aan de telefoon kreeg die het probleem voor mij niet kon oplossen zei ze. Ik moest eerder naar de luchthaven komen en daar de check in doen, want ze kon mij niet vinden in het systeem. Er werd nog wel even bij vermeld dat bij het inchecken van mijn bagage op de luchthaven er nog extra kosten bij zouden komen. M.a.w., door een fout van het systeem van Iberia kan de klant doodleuk eerder naar het vliegveld komen + extra kosten betalen.

Uiteindelijk een verhitte discussie aan de telefoon gekregen waarbij de telefoniste de hoorn er op smeet. Daarna minstens een uur in de wachtlijn gezeten met een flamenco deuntje op de achtergrond voordat ik door iemand anders geholpen werd. Ook hier ging het niet van een leien dakje en moest er gedreigd worden met supervisors voordat het probleem opgelost werd.

In de tussentijd voor aankomende juni wederom een ticket geboekt met Iberia Express. Ik wilde ze nog 1 keer een herkansing geven. Nooit maar dan ook nooit meer. Ik heb nooit een boekingscode noch een ticket ontvangen. Dus uit voorzorg maar alvast gebeld, ondanks dat mijn vlucht pas over 2 weken is. In het keuzemenu kon ik kiezen uit Nederlands of Spaans. Hoewel ik beide talen spreek, gekozen voor mijn moederstaal: Nederlands. Het keuze menu wordt vervolgens uitgelegd in gebroken Nederlands wat vol met fouten zit (hoe moeilijk is het om een Nederlandse student in te huren die het bandje inspreekt?) waarna ik een Oost-Europese vrouw aan de lijn kreeg die geen Nederlands, noch Spaans maar louter gebroken Engels kon.

Deze vrouw grossierde in het stellen van domme vragen, zoals: wat is uw boekingscode en uw boekingsreferentie, wat is uw vluchtnummer, enzovoorts. Terwijl ik haar aan het begin uitlegde dat ik 0 informatie van Iberia heb ontvangen. Daarna zou ze gaan zoeken in het systeem op mijn achternaam. Nadat ik dit 5 keer mijn achternaam had uitgespeld en ze het nog niet begreep, heb ik haar gevraagd waarom ik in geen Nederlands sprekend persoon aan de lijn kreeg zoals het bandje beloofd had. Resultaat: hoorn er op! Is dat serieus hoe Iberia zijn klanten wil behandelen?

Het is gewoon een groffe schande dat bedrijven met dit soort gedrag denken weg te komen.

  • Algemeen 3
op 5 oktober 2015 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2015

Prima service, echter een wat ouder vliegtuig!

  • Algemeen 7




7,3 in 106 reviews
2 consumentenawards:
KLM won in 2016 de Reisgraag award KLM won in 2017 de Reisgraag award
Lees meer
6,6 in 27 reviews
Lees meer
op 26 september 2015 bestemming: Ecuador / Rondreis, reisperiode: juli 2015

Na wat negatieve recensies over Iberia gelezen te hebben, liepen we met minimale verwachtingen Schiphol binnen. De incheck online gedaan en dat werkte prima. Ook het afgeven van de bagage op het vliegveld , verliep vlekkeloos. De vlucht naar Madrid was met Iberia Express in een klein vliegtuig met minimale beenruimte. Op deze vlucht kun je tegen betaling drankjes en snacks verkrijgen. De vlucht Madrid - Quito was prima verzorgd: lekker eten , voldoende en smakelijk. We vlogen in een opgepimpte A 340- 600 dus met inflight entertainment die een ruime keus aan films, muziek ed bood. De economy class biedt voldoende beenruimte en redelijk comfortabele stoelen.
Op de terugreis geen inflight entertainment wat op een vlucht van ruim 11 uur wel jammer is. ( vandaar een 7 en geen 8, maar eigenlijk wel een 7.5 waard!) Maar ook hier : keurige incheck en verder een goed verzorgde vlucht.
Personeel aan boord was op heen- en terugvlucht aardig en behulpzaam. Spreken echter nauwelijks Engels.

  • Algemeen 7
  • 1
  • `