Schrijf een review

Reviews over Transavia

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Haarlemmermeer NL

Logo van Transavia

Pagina 6 van 7 met 631 resultaten

op 17 september 2017 bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2017

Leuke crew geweldige piloot. Piloot zwaait uit het raampje onze kleizoon van 3 jr nog even na.

  • Algemeen 10
op 13 september 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2017

Ik wilde bij transavia een ticket boeken naar Gran Canaria. Na alle gegevens incl betalingsinfo ingevoerd te hebben kreeg ik de melding dat de reis niet meer voor de getoonde prijs leverbaar was. Bah. Het is geen enkele moeite voor Transavia om de vlucht gedurende het boekingsproces voor b.v. een kwartier vast te houden. Andere luchtvaarmaatschappijen doen dat ook. Transavia verspilt je tijd en gooit gedurende het boeken snel de prijs omhoog. Nogmaals Bah.

  • Algemeen 1




op 31 augustus 2017 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: september 2017

Berlijn is een super gave multiculturele stad met grote mogelijkheden mensen, en bezienswaardigheden hier ga ik graag nog eens naartoe met transavia

  • Algemeen 9
op 31 augustus 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2015

Al 4 zomers lang reis ik af naar Spanje om te gaan werken aan de Costa. Het is een korte vlucht van 2 uurtjes waarbij alle veiligheidsvoorschriften altijd netjes door de stuwards en stuwadessen gedaan worden. Deze zomer vloog ik voor de 3e keer met Transavia terug naar de Costa om aan het werk te gaan. De veiligheidsvoorschriften hadden deze vlucht een humoristisch tintje gekregen wat ik nog nooit eerder meegegaan had. Mochten we bijvoorbeeld in het water belanden, zat er een lampje op het reddingsvest zodat we toch nog een boekje konden lezen. En zo waren er nog wel aan aantal grapjes tussendoor die de welbekende veiligheidsvoorschriften een stuk leuker waren om opnieuw voor de zoveelste keer naar te luisteren. Hierdoor zal ik nooit vergeten wat ik moet doen mocht er iets gebeuren in het vliegtuig. Helaas heb ik zulke veiligheidsvoorschriften niet vaker mogen meemaken maar het was een heel leuk begin van mijn werk 'vakantie'. Top transavia!

  • Algemeen 10
op 28 augustus 2017 bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: mei 2014

We hadden ruim 4uur vertraging. Als compensatie kregen we op Schiphol een tegoedbon van 2,50 om wat te drinken. Het goedkoopste drinken was 3,95. Ook kwamen we hierdoor in het donker aan en was het een hel om het hotel te vinden.

  • Algemeen 3
op 28 augustus 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: augustus 2017

Minder ruimte dan bij andere prijsvechters, slechte service, bloedheet of ijskoud binnen en geschreeuw uit het niets over de speakers over verkoopartikelen net als je in slaap bent gevallen tijdens een nachtvluchten. De prijzen daarentegen zijn totaal niet concurrerend maar gewoon hoog.

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2017

Alles was prima geregeld! De vlucht verliep vlekkeloos en het hotel was super zoals er in de recensie geschreven was.

  • Algemeen 9
op 25 augustus 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2017

De bagage koffer werd totaal vernield ,ik kreeg een vergoeding van 37,50€ schandalig voor een koffer van 125€. Transavia nooit meer

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2017 bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: mei 2017

Het is een ongelooflijke stad, de vlucht was goedkoop en goed geregeld. niets op aan te merken.

  • Algemeen 8
op 25 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: augustus 2017

Prima appartement, terugvlucht via Transavia helaas 3 uur vertraagd.

  • Algemeen 7
op 10 augustus 2017 bestemming: Frankrijk / Toulon, reisperiode: juli 2017

Een reis geboekt naar Toulon, vanaf de luchthaven in Rotterdam.
Tijdens de vlucht, werd duidelijk dat we niet konden landen bij Toulon i.v.m. bosbranden. Daarom werd er uitgeweken naar Marseille . Van daaruit zouden wij met bussen vervoerd worden naar Toulon.
Eenmaal geland bij Marsseille, moesten we ruim een half uur in het vliegtuig blijven wachten op de bussen. Hiermee werden wij echter niet naar Toulon, maar naar de terminal gebracht.
Langs de paspoortcontrole gegaan en ruim een uur op een bus staan wachten die niet kwam. Wij werden ook niet geïnformeerd door iemand van Transavia.
Na ruim een uur wachten, hebben wij zelf een bus en trein richting Toulon gepakt. Een klacht ingediend over het feit dat er geen bus kwam en wij niet werden opgevangen en wij nu zelf de kosten hebben moeten betalen van de reis van Marseille naar Toulon. Aangegeven dat we die kosten graag vergoed willen hebben. Maar ze doen er helemaal niets mee.
Bosbranden is voor Transavia ook overmacht, maar de service in Marseille was waardeloos. Dit zijn situaties waarvoor ze een plan klaar moeten hebben liggen. En snel kunnen handelen. Al is het maar een contactpersoon waar je met je vragen terecht kunt.

  • Algemeen 3
op 5 augustus 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017

Wandelwagen zoek, daarna aan je lot overgelaten, telefoonummer overbezet (na 30 min. opgehangen) na endelijk contact kastje, muur, kastje, muur maar geen oplossing steeds naar Schiphol verwijzen terwijl ik een vliegticket bij Transavia heb gekocht dus zij zijn mijn aanspreekpunt (als ik bij media markt een tv van sony koop hoef ik bij een klacht ook niet zelf met sony te bellen). weigeren je echter verder te helpen

  • Algemeen 1
op 28 juni 2017 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: juni 2017

Onze terugvlucht vanuit Agadir naar Amsterdam is bijzonder prettig verlopen, we hadden een steward met een hoog amusement gehalte. hij gaf veel informatie op een grappige manier, daarbij was hij toch zeer behulpzaam.kortom een feest om met deze steward te vliegen. (hv6882) 27 juni.

  • Algemeen 9
op 21 juni 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2017

Heenreis met een toestel van ruim 17.5 jaar oud. dit komt in het sterk verouderd interieur goed naar voren.
Terug met een toestel van 12 jaar en ja ook hier mankementen, airco werkte niet, dus zeer warm .
in 18 maanden tijd nu 3x met transavia gevlogen en steeds in oude toestellen, in de tussentijds ook met andere maatschappijen gevlogen en daar gaat men wel met de tijd mee. dus voor mij geen transavia meer

  • Algemeen 6
op 13 juni 2017 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2017

Transavia qua service steeds meer op easyyet lijken

  • Algemeen 6
op 11 juni 2017 bestemming: Nederland / roterdam, reisperiode: juni 2017

Alicante...10 juni 8 uur smorgens 500 veelal oudere nederlanders proberen in te checken voor rdam en amsterdam. 2 balies open met ongemotiveed alleen chinees sprekend personeel. Balies gaan te laat open. onrust. duwpartijen. mensen die zwaar overspannen raken. personeel stuurd staart van rij naar nieuwe balie..die later niet bijkt open te gaan. Platgetrapte hondjes en huilende omas!! Schaam me diep...een Nl maatschappij!!
om 9.30 half uur voor vertrek ..met borden LAST CALL staan er nog 100 in de rij, allemaal zwaar over de rooie. Meer dan 150 man in de dounane rij om 9.45 uur..Rennende rollators en sprintende rolstoelen van de douane naar B33..
Weet niet hoeveel er hun vlucht niet hebben gehaald ..wat een rampzalige manier om kosten te besparen. En de juf aan de transavia vertelde dat dit de de gewoonste zaak van de wereld is !! Dus vooral geen koffer inchecken bij Transavia en als er alternatief is NOOIT meer met Transavia!!!

  • Algemeen 1
op 10 juni 2017 bestemming: Portugal, reisperiode: juni 2017

Ik ben telefonisch 3x opgehangen en niet terug gebeld. Toen ik iemand aan de telefoon kreeg werd er na 6 minuten verteld meneer uw tijd is om ik moet andere klanten helpen. Niet echt hoe je met klanten omgaat die een probleem hebben. Toen ik zei dat je zo iets niet zegt tegen je klanten kreeg ik een van meneer Rico van Transavia een agresievere toon meneer als u niet mee werkt dan kan ik u niet helpen. Ik dacht hoe wil je mij helpen als je andere klanten wilt op nemen. Ik zat toen nog steeds met mijn probleem. Ik kreeg te horen als u klachten wilt melden kan dit via een formulier online. Dat heb ik ook gedaan. Vervolgens kreeg ik na mijn zei pas een reactie na dat ik zelf weer moest mailen. Excuses voor het late bericht. Uw vluchten zijn ondertussen al enkele dagen geleden, en volgens ons systeem bent u wel aan board geweest. Wij hopen dat u een fijne vlucht had.

Dat is alles wat ik kreeg per mail dat kan tog niet eerst 3x worden opgehangen zonder terug te bellen, ongeschofte klanten serviece krijg je aan de telefoon daar betaal je dus 4,- voor en dan zo een mail sturen na dat je te laat bent met reageren op een mail. Leiding gevende kunnen ook niet te woord staan dat snap ik ook niet. Zeker geen aanrader ik zal iedereen in mijn omgeveing hier over vertellen en zorgen dat ze nietmet transavia vliegen

  • Algemeen 2
op 27 mei 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2017

De heen vlucht was vreselijk met een slechte crew , terug precies het omgekeerde top crew kreeg zelfs flesje water en ook een groot Fins gezin dat moest overstappen op Schiphol werd optimaal geholpen om de vlucht te halen , dat maakt de teleurstellingen in een keer meer dan goed!

  • Algemeen 9
op 17 mei 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2014

2014 was het laatst dat ik en m'n dochter in Turkije was bij familie en vrienden. Twee keer in 2012 en in 2014 had ik en m'n dochter geen ontbijt/lunch gehad 😡
Twee keer werdt mijn dochter bijna onwel enige minpuntje is dat niet met lira kon betalen en met creditcard moest betalen dat heb ik niet
M'n dochter zei al dat ze niet goed werdt van honger
Beide keren offerde de crew een deel van hun lunch op voor m'n dochter 😳😍☺️
Plus twee ronde fruit en de duurste vd menu pakketten
We werden naar voren geroepen en mijn dochter mocht kiezen wat ze wilde, Natuurlijk koos ze voor kleine dingen en een saucijsebroodje ik was alleen met dochter toen nu met zoontje van twee erbij alleen maar ze was toen al geld bewust en bescheiden. Is dit genoeg zei de stuwardesse. Mijn dochter bescheiden' ja hoor. En de stuwardesse greep naar haar lunch en offerde wat van haar lunch op, Druiven,snoepjes en twee rondjes dure pakketjes die ze verkochten. Bless you all Transavia
I am forever thankful
Kon ik ze nog een keer zien om hen te vertellen hoe dankbaar ik hiervoor nog ben zo'n service krijg je nergens

  • Algemeen 10
op 9 mei 2017 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2017

Het is een beetje krap in het vliegtuig en de broodjes etc. zijn naar verhouding best prijzig. Maar goed, dat is bij alle low cost carriers zo. Wij hebben een prima vlucht gehad, mooi op tijd en geen turbulentie.

De kindjes krijgen altijd een tekening en potloden om ze even bezig te houden, dat vind ik een leuk aardigheidje van Transavia.

  • Algemeen 7
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 9 mei 2017 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2017

LET OP: als je een wandelstok of een zitkussen met uitsparing voor je stuitje mee moet nemen zijn zij NIET coulant. Ze verwijzen je alleen maar naar de medisch specialist voor een verklaring. Voor een klein zitkussen. Andere mogelijkheid was. Inchecken als cabine bagege maar dan moet je andere handbagage betaald in het ruim. Ze zijn echt van de pot gerukt bij Transavia. NOOIT maar dan ook NOOIT meer.

  • Algemeen 1
op 24 april 2017 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2017

Zaterdag 22 april 2017, op de drukste dag in de mei vakantie hebben wij de auto geparkeerd op lang parkeren. Bij de shuttle bus naar de vertrekhal had Transavia als Één van de weinigen een tweetal incheckbalies voor bagage ingericht. Dit heeft ons enorm veel wachttijd bespaard in de vertrekhal en konden direct door naar de douane om rustig onze vakantie te starten. Onze complimenten voor deze extra service!! Fam. M. de Wit

  • Algemeen 10
op 24 april 2017 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: april 2017

Bagage niet mee op 10 uur vlucht op 18 april. Ok kan gebeuren. Op 19 april verneem ik rond 15.00 uur (na zelf 4 x bellen) dat hij gevonden is op Nice. Maar Transavia is zo vriendelijk deze niet op de 17.00 uur KLM vlucht mee te geven of de 19.30 vlucht - nee hij gaat mee op de 22.00 uur vlucht dus onnodig nog een dag moeten wachten op de bagage die vervolgens met schade wordt afgeleverd waarbij Transavia zich verschuild achter allerlei artikelen zodat ze niet aansprakelijk zijn. Betaald 50 euro voor bagage die met 300 euro schade terugkomt en ik krijg 20 euro aangeboden als tegoedbon. Alsof ik nog met transavia wil vliegen. De servicedesk kan beter de geen service desk noemen. Buiten we doen niks en wat vervelend doen ze niks.

  • Algemeen 1
op 18 april 2017 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2017

Helaas had ons 1 jarig zoontje last van doorkomende tandjes tijdens de terugvlucht. Maar wat een fantastische (oprechte) aandacht en service hebben wij van alle bemanning ontvangen. Echt top! Daarbij hadden wij zowel op de heen als terugreis een extra stoel gekregen voor onze kleine man. Volgende keer kiezen wij zeker weer voor Transavia.

  • Algemeen 10
op 15 april 2017 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: april 2017

Terugvlucht uit Praag vandaag met HV5234. De stoelen met extra beenruimte waren niet bezet. De stewardessen gingen rondlopen om lange mensen te zoeken en zo werd mij deze plek aangeboden. Top service

  • Algemeen 9
op 15 april 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2017

Ga je een weekend weg, vertrek 9.30 uur. Hoor je op het vliegveld dat ze pas om 13.00 uur vertrekken. Ben je dus bijna een dag kwijt die je moet doorbrengen op Schiphol. Vergoeding een kopje koffie. Schandalig. De volgende keer de trein!

  • Algemeen 3
op 7 april 2017 bestemming: Nederland / nederland, reisperiode: april 2017

Graag deel ik een compliment uit voor mevrouw Vos. Deze ontzettend lieve stewardes maakte de vlucht voor onze misselijke dochter en ons een stuk prettiger. Ze gaf goede tips stelde onze dochter gerust en kwam steeds vragen hoe het ging. super, dank je wel daarvoor!! Ook de daling ging heel soepel waardoor niemand van ons oorklachten had. We gaan in de toekomst zeker nog eens vliegen met Transavia!

  • Algemeen 10
op 23 februari 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2017

Ik snap eerlijk waar echt niet dat zoveel mensen zoveel slechte recencies over transavia hebben. Dit is de 2e keer dat ik met transavia vloog en ging me nog beter af dan de eerste keer, ik ben iemand met enorme vlieg angst en stap met veel tegenzin het vliegtuig in, eenmaal onderweg met een vlucht van 4,5 uur had ik best de zenuwen, het transavia personeel kwam bij me en hebben denk wel een half uur met me staan kletsen vanalles over zichzelf verteld en vanalles uitgelegd over het vliegen en het vliegtuig, ik was daarna zeer op mijn gemak en zelfs de zware turbulentie waar we inkwamen deed me niets meer, transavia super vriendelijk personeel goede bediening goede vlucht idd weinig beenruimte maarja dan moet je maar meer betalen als je het niet goed vind toch? Vond het best raar dat ik alleen maar negatieve reacties zag en dacht ik zal eens mijn ervaring delen want die was super, en heb een super lekkere vakantie!!

  • Algemeen 9
op 21 februari 2017 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n klant onvriendelijk bedrijf als Transavia meegemaakt. Ik belde zojuist met het service centrum. Let wel service centrum. Het woord service staat erin. Ik heb enige maanden geleden tickets naar Venetië geboekt vanaf Schiphol. Ongeveer 1,5 week terug krijg ik een mail dat zij de vlucht annuleren en dat ze een alternatief bieden vanaf Rotterdam op andere dagen. Ik zit direct met een probleem ivm kosten vervoer luchthaven, kosten hotel, kosten autohuur. Nu belde ik om te zeggen dat we op deze vluchtdatum niet eens kunnen en dat we willen omboeken. Zegt de trut aan de lijn dat het niet kan omdat ik op een knop accepteren zou hebben gedrukt en dus op die vlucht mee ga. Ik heb daar nota bene niet eens een bevestiging van gehad. Kosteloos annuleren kan niet en wijzigen kost me 50 euro per persoon per enkele vlucht. En vervolgens word ik boos dat dit niet acceptabel is en wordt gezegd dat ze wel vaker boze klanten hebben. Nooit nooit nooit meer Transavia. Transavia kan het service center beter opheffen en een computer neer zetten die zegt dat niks kan. Bij Transavia kan alles, bij de klant niks. Hoe gaat Transavia dit oplossen?

  • Algemeen 1
op 20 februari 2017 bestemming: Duitsland / munchen, reisperiode: februari 2017

Had extra een annuleringsverzekering afgesloten op de site van transavia. vervolgens ivm met werk de vlucht moeten annuleren. Krijg ik te horen dat dit geen goede reden is en ik niks gedekt krijg. Waardeloze firma

  • Algemeen 1
op 19 februari 2017 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2016

Samsonit koffer gesloopt door bagagemedewerkers. Transavia vergoedt niet. Schande

  • Algemeen 3
op 27 januari 2017 bestemming: Frankrijk / Ajaccio, reisperiode: juni 2017

Reis zelf niet eens gemaakt, maar ticket helaas moeten annuleren-en dat netjes 5,5 maand ervoor. Krijg alleen belastingen terug, maar NIET de gereserveerde stoelen van totaal 12,-! Die gaan ze gewoon NOG eens verkopen over mijn rug! EN ook nog 10,- extra adm.kosten! Dieven zijn het! Tip: zo laat mogelijk annuleren zodat ze niet ook nog eens extra over jouw rug verdienen aan je geboekte extra's!!!

  • Algemeen 1
op 26 januari 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2015

Top vakantie Tenerife.. Vriendelijk personeel . Goede en fijne maatschappij.

  • Algemeen 9
op 11 januari 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: januari 2017

Heel slechte organisatie.
Jullie moeten je schamen als transavia

  • Algemeen 1
op 1 januari 2017 bestemming: Italië, reisperiode: oktober 2016

Wij hebben via Transavia tickets voor Pisa gekocht vanuit Adam, en ook via TRansvia een auto gehuurd, (voorwaarden kun je zien als je een link opent die in een e-mail verschijnt met de header: bedankt dat u via Transavia een auto gehuurd hebt!!). De vlucht moet omvliegen naar Rimini vanwege mist, de avond zelf en de volgende ochtend naar de autoverhuur bedrijf gebeld om te vertraging te vermelden, avond neemt niemand op, volgende ochtend onduidelijk verhaal over dat we zelf een aanvraag moeten indienen. Als we uiteindelijk aan komen, na 2,5 uur in de rij gestaan te hebben, blijkt de aanvraag geannuleerd te zijn, en moet mijn man een nieuwe aanvraag doen en betalen, door online te bellen met een bedrijf dat in Ierland gevestigd is en waarbij de lijn steeds verbroken wordt en je iemand anders aan de lijn krijgt, het geld zijn we kwijt, Transavia neemt geen verantwoordelijkheid want heeft huur uitbesteed, ik had de link moeten openen en de voorwaarden moeten lezen, als je het niet redt, moet je het verhuurbedrijf zelf in Ierland bereiken, en annuleringen binnen 24 uur gelden niet. Klacht gestuurd naar Iers bedrijf, nooit meer wat gehoord (oktober 2016) . Met Consumentenbond gebeld, doordat Transavia link in e-mail heeft gezet, konden wij formeel op de hoogte zijn van deze voorwaarde. Wijze les: nooit meer via Transavia auto huren.

  • Algemeen 4
op 1 januari 2017 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: januari 2017

Lange rijen bij checkin,
Slechtste reis ervaring in jaren
Deze website heeft trouwens geen 2017 mogelijkheid

  • Algemeen 3
op 29 december 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2016

Prima vlucht gehad, zowel heen als terug. Geen vertragingen, we lagen ruim voor op schematijd. Vriendelijk personeel. Vooraf hebben we diverse maatschappijen met elkaar vergeleken, maar Transavia was veruit de goedkoopste (incl. 2 x 20 kg ruimbagage)

  • Algemeen 9
op 21 december 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2016

We zouden op 15 december vanuit München vertrekken naar Alicante om 10.40.
We stonden om 09.00 al in de rij voor het inchecken. De rij was enorm lang en er zat maar één iemand achter de balie. Het schoot maar niet op. Voor de zekerheid gingen we vragen of we wel in de goede rij stonden en of we het wel zouden halen. We werden verteld dat de vlucht vertraging had, zoals veel andere vluchten en dat we gewoon weer in de rij moesten gaan staan. Toen we om 10.10 eindelijk aan de beurt waren ( al een uur en 10 minuten in de rij) werd ons verteld dat we te laat waren en de vlucht gesloten was. Mijn vriend en ik waren niet de enigen. Er waren nog vijf anderen, zeven in totaal dus die niet mee konden vliegen. We hebben een klacht ingediend bij Transavia. Die vindt het vervelend voor ons, maar ze adviseren om twee uur voor de vlucht te arriveren.
Zeven passagiers van die vlucht hebben dus een ticket moeten kopen bij een andere maatschappij: Norwegian. Daar vlieg ik wel vaker mee en dat blijf ik ook doen in het vervolg, tenzij Transavia alsnog doet wat je van ze zou verwachten. Excuses en onkostenvergoeding.

  • Algemeen 1
op 19 november 2016 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2016

Zeer slechte service. vliegtuig is komt ieder keer telaat en eten is zeer slecht

  • Algemeen 2
op 31 oktober 2016 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2016

Terugvlucht HV5106 op 23 oktober vanuit Valencia was gecancelled vanwege dichte mist in Eindhoven. Transavia verzoekt passagiers om zelf een terugvlucht te regelen!!! Wij waren samen met enkele andere passagiers een van de weinigen die diezelfde dag nog een vlucht hebben kunnen boeken. Weliswaar met KLM en via Amsterdam maar we moesten terug vanwege zakelijke verplichtingen. De rest van de passagiers is gestrand en konden op zijn vroegst de volgende dag terug. Transavia biedt geen enkele vergoeding want het wordt afgedaan met een "onvoorziene omstandigheid" en voor vervolgkosten zijn ze niet aansprakelijk. Dit is werkelijk absurd!! Wij zijn een frequent flyer van Transavia maar als dit niet op een normale correcte manier wordt opgelost zijn ze ten eerste een klant kwijt en ten tweede zullen we er alles aan doen om deze absurd slechte service bij zoveel mogelijk mensen kenbaar te maken. Wij verwachten op zijn minst een vergoeding voor de niet gebruikte terugvlucht en de treintickets.

  • Algemeen 1
op 28 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: oktober 2016

Fijne vlucht gehad.
Zoals zoveel vluchten die we eerder hebben genoten.
Alle vluchten waren geannuleerd ivm met een bijna staking.
Maar we konden toch nog op de normale dag vertrekken met een kleine vertraging.
Complimenten voor Transavia.
Super vrouwelijke piloot die persoonlijk live zichzelf voorstelde.
Helaas toen we al weer even thuis waren kwam het bericht van het sex schandaal. Zoiets gebeurd natuurlijk overal.
Maar wat veiligheid betreft met zoveel mensen mensen aan boord mag dit echt niet kunnen met zo'n verantwoordelijke baan.

Gr.

  • Algemeen 7
op 20 oktober 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2016

Heen en terug zeer goede vlucht gehad heb altijd wat vliegangst maar voelde echt goed Ook zeer vriendelijke bemanning.

  • Algemeen 10
op 20 september 2016 bestemming: Portugal / Lagos, reisperiode: september 2016

Leuk zo'n menu kaart, zeker als er niets van te kopen is. Het enige aan boord zijn de repen. Slechte schoonmaak, zat gewoon op de rommel van de passagiers van de vorige vlucht. Airco stond zeker uit want het was er bloedheet. Dit was de zoveelste keer dat wij vlogen met Transavia maar als het niet meer hoeft dan ook zeker niet meer. Vreselijke luchtvaartmaatschappij.

  • Algemeen 5
op 19 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2016

Omdat op terug reis de meeste broodjes en luchtjes niet meer aanwezig was.

  • Algemeen 5
op 16 september 2016 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: oktober 2016

Transavia annuleerde de vlucht en geeft geen enkele compensatie, ons kost het veel geld omdat we een extra hotelkamer op zo'n korte termijn moeten boeken.Transavia annuleert de vlucht maar wij betalen de prijs.

Nog even ter aanvulling een stukje van de emailcorrespondentie met Transavia:
Dank u wel voor uw reactie.

Het interesseert ons wel degelijk wat de mening van onze klanten is. Wat dit aangaat, vinden wij het niet fijn, dat u uw mening over Transavia 'niet onder stoelen of banken zult steken'. Helaas kan ik u geen ander bericht meedelen, omdat de hotelkosten, zoals ik in mijn schrijven van 15 september jongstleden vertelde, worden gezien als gevolgkosten, waarvoor Transavia niet verantwoordelijk is.

Als u nog vragen heeft, kunt u reageren op dit bericht.


Met vriendelijke groet,

Customer Care



Beste Customer Care,

Je geeft aan dat het Transavia “wel degelijk interesseert wat de mening van de klant is”.
Wat mij betreft is dat uit jullie handelen niet gebleken, om de volgende redenen:
- Jullie zijn verantwoordelijk voor het annuleren van een vlucht en veroorzaken daarmee aanzienlijke ongemakken, problemen wil ik zelfs wel stellen, maar jullie doen geen enkele moeite om “de klant” tegemoet te komen behalve optie a/b/c die voor “de klant” geen enkel ongemak wegnemen.
- Vervolgens beroept Transavia zich op vastgestelde richtlijnen (door “de klant” niet voor niets “de kleine lettertjes genoemd”) om zichzelf vrij te pleiten van alle verantwoordelijkheden om die ongemakken (heel mooi “gevolgkosten” genoemd, maar niet minder ongemakkelijk) te delen of weg te nemen.
- Vervolgens stelt Transavia ongegeneerd dat, ondanks dat ze je in je eentje met een hoop ongemakken laten zitten, ze “hopen dat u de volgende keer toch weer voor Transavia kiest”.
- Wanneer er wordt gevraagd naar een goede reden om inderdaad nog met Transavia te vliegen kan “de klant” zelfs niet rekenen op een slecht antwoord op deze vraag, laat staan op een goed antwoord.

Dit leidt mij ertoe om te concluderen dat er inderdaad geen enkel goed antwoord is op de vraag waarom ik ooit nog met Transavia zou vliegen.
Het feit dat Transavia vervolgens nog durft te stellen dat ze het “niet fijn vinden” dat “de klant” haar mening niet onder stoelen of banken zal steken beschouw ik dan ook als bijzonder zelfingenomen, gezien de situatie waar Transavia “de klant” in laat zitten.

In de eerste instantie was ik slechts zeer teleurgesteld dat Transavia mij (“de klant”) zonder enkele tegemoetkoming liet zitten met de ongemakken van een geannuleerde vlucht ten behoeve van hun eigen belang. Echter, de zeer ongeïnteresseerde en zelfingenomen e-mail correspondentie van de kant van Transavia heeft mijn mening over Transavia doen dalen tot een absoluut nulpunt. Ook dit zal ik niet onder stoelen of banken steken. Bij voorbaat mijn excuses als ik daarmee jullie gevoelens kwets.


Daarna niets meer gehoord, zegt genoeg denk ik!

  • Algemeen 1
op 14 september 2016 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: augustus 2016

HV1539/05.10 uur op 27-8: meerdere ingangen Vertrekhal 1 afgesloten;buiten aansluiten in een enorme rij wachtenden.Mensen kropen onder linten door om voor te kruipen. Iedereen zou met Transavia vliegen.Geen displays en er werd dus niet per vlucht ingechecked. Wij hebben bijna 2 uur in de rij gestaan en NIEMAND hielp ons!. Vlucht gemist en per trein naar Brussel/Athene/Kefalonia. Transavia reageert nergens op. Zij zijn hier verantwoordelijk voor. Op zoek naar medepassagiers van een waarschijnlijk overboekt vliegtuig.

  • Algemeen 1
op 6 september 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2016

Veiligheid boven alles op de terug reis 4 illegalen vlucht is geheel gecheckt ect bagage aanwijzen ect.. wel 1 uur vertraging maar dat had ik ervoor over

  • Algemeen 10
op 5 september 2016 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2016

Weinig beenruimte. Goedkoop. goede service

  • Algemeen 7
op 4 september 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2016

Het personeel van Transavia was zeer vriendelijk. Een vriendelijke glimlach ten alles tijden. Hebben alleen de vlucht geboekt.GEen hotels geboekt dus daar geen reviews over.

  • Algemeen 8
op 1 september 2016 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2016

Zeer slechte maatschappij. Zeer onvriendelijk cabinepersoneel, en zeer onbeschoft. Koop je een bekertje koffie met een kaasbroodje moest je €6,60 betalen,ik geef €7,00 verwacht je wisselgeld,krijg je gewoon geen wisselgeld terug.Even daarvoor werd ik afgesnauwd omdat ik aan het filmen was in het vliegtuig. Later vlak voor de landing werd ik gesommeerd om mijn rugleuning van de stoel recht te zetten, maar mijn stoel was kapot leuning zat los en kreeg niet recht werd ik gewoon voor lul gezet dat ik dat knoppie in de armleuning moest gebruiken. Ik dus uit proberen te leggen dat die stoel kapot was. Kortom nooit meer met Transavia

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2016

Transavia is net als alle andere low-budget maatschappijen. Voor het geld kan je er eigenlijk ook niet meer van verwachten: Volle vluchten, krappe plaatsen maar voor weinig geld op je bestemming. Minpunt van mijn vlucht was wel het ongelooflijk chagrijnige personeel, erg jammer want een leuke cabincrew kan de vlucht een stuk aangenamer maken. Helaas Transavia, volgende keer beter.

  • Algemeen 6
op 21 augustus 2016 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2016

Onze dochter woont in Faro en onze familiebezoeken gaan altijd met Transavia. Een heel klantgerichte organisatie. Je wordt perfect op de hoogte gehouden. Via email of telefonisch. Zeer vriendelijk cabinepersoneel. Goede prijs kwaliteit. Altijd een zachte landing ☺. Heel belangrijk!

  • Algemeen 9
op 17 augustus 2016 bestemming: Griekenland / thessaloniki, reisperiode: september 2015

Wij vlogen met transavia naar griekenland. Dit was een super slechte vlucht, het personeel was zeer onvriendelijk. Ik had de pech dat er iemand achter mij zat die met haar knieën in mijn stoel zat. Vriendelijk verzocht of ze deze eruit wilde halen. Ik had mijn stoel een klein stukje naar achter gezet. Daarna kwam de stewardess naar mij toe of ik mijn stoel gewoon rechtop wilde zetten. Waarop ik antwoord als mijn stoel niet naar achter mag, moet dat geen keuze zijn. Waarna de persoon de hele vlucht lekker met haar knieën in mijn stoel bleef beuken en eraan trekken. Ik vlieg niet meer met transavia, vlieg nog liever met Ryanair.

  • Algemeen 4
op 6 augustus 2016 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2016

Gisteren aangekomen, bagage zoek. vanochtend om 9.00 uur werden wij gebeld door transavia service desk op het vliegveld dat de koffer terecht was en dat deze in de loop van de ochtend bij ons afgeleverd zou worden. inmiddels 8 uur later nog geen koffer en het blijkt onmogelijk om met iemand in contact te treden. geen enkel nummer van Transavia blijkt operationeel en de enige die wel overgaat, van de servicedesk op het vliegveld, wordt gewoon niet opgenomen :(:( wat een waardeloze klantenservice heeft Transavia

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2016

Wij boeken al jaren bij onze vaste reisagent/touroperator en vlogen daardoor altijd met TUIFLY. Dit jaar voor eerst met TRANSAVIA. Ervaringen met vluchten vanuit Duitsland altijd ZEER tevreden, gratis drankjes en maaltijden aan boord.
nu via Nederland en met Transavia een teleurstelling: uitgeklede toestelen, geen entertainment schermpjes geen mogelijkheid tot beluisteren van radio via hoofdtelefoon, geen kussentjes en dekentjes(nachtvlucht) eten en drank voorraad slecht zowel op heen als terug vlucht geen bier, cola, snacks te verkrijgen.opmerkingen hierover bij stewardess ja dit is onze 3e vlucht wij zijn door de voorraad heen hoezo? je kunt toch op de luchthaven bijvullen.
Kortom erg slechte service aan boord en wij gaan geen reizen meer boeken waar Transavia de vluchten van verzorgd

  • Algemeen 3
op 3 augustus 2016 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juni 2016

Prima vliegmaatschappij..altijd tevreden geweest..totdat ik dit jaar mijn koffers wilde in boeken..104 euro voor 2x20 kg. In 2015 was dat nog 32 euro.....belachelijke prijsverhoging zeg!!!

  • Algemeen 5
op 25 juli 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2016

Vervoerder Transavia berekent de hoogste prijzen voor ruimbagage voor reizen welke geboekt zijn bij Solfly

  • Algemeen 3
op 25 juli 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2016

Beide vluchten waren prima. Service is goed.
Voor deze afstand is Transavia voor mij een uitstekende maatschappij.

  • Algemeen 8
op 11 juli 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2016

Transavia heft mij misleid met het idee dat ik kon omboeken. Omboeken kost geld en wordt niet afgetrokken van het initiele bedrag. Slechte zaak. Half uur aan de telefoon gehangen met hard vals muziek. Transavia jaagt mensen bewust weg!

  • Algemeen 1
op 7 juli 2016 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2015

Goeie maatschappij, 2 minpunten...

- Weinig beenruimte waardoor je niet relaxed kan zitten
- Duur eten

Verder is het een zeer goedkope basic vliegtuigmaatschappij

  • Algemeen 8
op 5 juli 2016 bestemming: Griekenland / Farsa, reisperiode: juni 2016

De stoelen in het toestel terug waren zo erbarmelijk slecht (oud toestel van Vueling zover we na konden gaan) dat we 2 dagen last van de rug hebben gehad. Dat de stoelen tegenwoordig met plastic bekleed worden vind ik al godsgeklaagd (smetten!) maar deze waren van vuile stof, rugleuning was stukje stof zonder enige steun en de stoel helde voorover. Geen billen en rug meer over! Dat er bezuinigd moet worden alla, maar dit was wel heel erg slecht. Over het personeel overigens niets dan lof.

  • Algemeen 5
op 29 juni 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2016

Bij terugkomst in Rotterdam was onze nieuwe koffer totaal vernield.
Bij het meldpunt werd ons al verteld dat de koffer totaal vernield was en het beste bij de reisverzekering geclaimd kon worden.
Wij hadden de koffer voor €107.- op de markt gekocht en contant betaald. De verzekering vergoede de schade met aftrek van het eigen risico van €50.- Deze heb ik vervolgens bij Transavia geclaimd. Helaas zij vergoeden zonder bon slechts 30% en aangezien de verzekering bij Transavia de schade zal verhalen zeggen zij dat al meer is uitgekeerd dan zij normaal doen en ik niets meer krijg. Ik blijf dus met een schade van €50.- zitten.

  • Algemeen 3
op 21 juni 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2016

Op maandag 30 mei vanaf Schiphol gevlogen naar Alicante. Vervolgens op vrijdag 17 juni van Alicante naar Rotterdam en op maandag 20 juni van Rotterdam naar Alicante. In alle gevallen alleen handbaggage en online ingecheckt. Op geen enkele vlucht heb ik mijn ID kaart hoeven tonen. Ik vraag aan Transavia hoe het zit waarop ze doodleuk zeggen dat het hun richtlijn niet is om hierop te controleren. Wat dus in theorie mogelijk kan zijn is dat een terrorist onder een willekeurige naam een ticket boekt en zomaar aan boord stapt. Maar dat dringt nog niet helemaal door bij Transavia. Ik zou goed nadenken voordat je bij hun aan boord stapt.....

  • Algemeen 4
op 14 juni 2016 bestemming: Italië / Venetiee, reisperiode: juni 2016

Mijn dochter gaat op vakantie na een jaar hard werken met twee kleine kinderen. Bij de incheck balie word vergeten de kinderwagen te labelen. Bij de douane word alles binnenstebuiten gekeerd, bij het instappen mag de kinderwagen niet mee. Na veel gezeur en gepraat mag hij dan eindelijk toch mee. Schande hoe je hier behandeld word als Nederlander, Duizenden mensen stromen hier binnen met hun hele hebben en houwen, niemand legt ze een strobreed in de weg. Tijd voor emigratie.

  • Algemeen 5
op 12 juni 2016 bestemming: Griekenland / Preveza, reisperiode: mei 2016

Zowel op de heenreis als op de terugreis was er onvoldoende eten aan boord. Brood was allemaal op. We vlogen rond etenstijd en je zit toch ca 3 uur in het vliegtuig. Dan wil je toch minimaal een verse boterham kunnen eten op je vakantie. Klacht gemeld bij Transavia maar die schepen je gewoon af met "begrip".

  • Algemeen 4
op 12 juni 2016 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2016

Op 3 mei naar Rhodos gevlogen met Transavia. Geweldig personeel, erg vriendelijk, behulpzaam en respectvol. Ik maak al gemiddeld 2 retourvluchten met hen per jaar en altijd weer dezelfde, positieve ervaring - TOP!

  • Algemeen 10
op 11 juni 2016 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juni 2016

Met 30 minuten vertraging vertrokken uit Malaga; kan gebeuren.
Personeel deed goed haar best om iedereen snel op zijn plaats te krijgen. De catering moet veel sneller en de rpijzen daarvan moeten omlaag; nu veel te duur! En met de verkoop van belastingvrije artikelen moet direct gestopt worden. Nagenoeg niemand koopt meer wat. Redelijk onzinnig op een vlucht van circa 2 uur. Veel uitverkocht, geen wisselgeld, trolley's blokkeren te lang het gangpad voor de vele, vele plassers! Oudere stewardess die zeer lang deed over de eerste 5 rijtjes en bovendien irritant veel en overbodig de passagiers toesprak. Voor de start gaf een bejaarde passagier aan dat zijn stoel kapot was; de stoel hing compleet scheef op rij 6d. "Nou, dan gaat u toch ergens anders zitten", zei deze oudere stewardess in plaats van wat vriendelijker te zijn een oplossing aan te bieden. Verbied ook het vervoer van honden en katten in de cabine; passagiers zijn er soms allergisch voor en de beesten stinken meestal. Dieren horen in het ruim en niet in de cabine! Op de heenweg slecht 1 toilet beschikbaar, op de terugweg regelmatig een strontlucht in de cabine, waar het personeel overigens wel even naar ging kijken. Transavia, behandel uw klanten beter, vooral als iedereen al "opgesloten"in de cabine! Geef uw klanten tevens de mogelijkheid om het tijdstip van hun vlucht ZELF te kunnen kiezen, ook al is het bv een via TI geboekte pakketreis. Het is 2016 en dat moet dus gewoon kunnen tegenwoordig.

  • Algemeen 6
op 27 mei 2016 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2015

Ik vlieg regelmatig naar Spanje voor stichting Zwerfdier in Nood om daar honden op te halen die in Nederland een nieuwe toekomst tegemoet gaan. Altijd vliegen we met Transavia omdat zij de beste service en prijzen bieden. Vervoersbenches die op de heenreis meegaan kunnen altijd mee en het grondpersoneel denkt ook mee met ons over wat de beste en goedkoopste manier is om ze mee te krijgen. Op de terugweg worden we altijd vriendelijk te woord gestaan en is het personeel erg behulpzaam als we vragen om nog een laatste check bij de honden te doen (als we bijvoorbeeld een erg angstige hond mee hebben). Hierdoor zit ik altijd met een gerust hart in het toestel!

  • Algemeen 10
op 23 mei 2016 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2016

Zeer zeer onvriendelijk personeel. geen tijd voor een praatje alleen maar verkopen verkopen. stelletje oplichters oploskoffie voor € 5,- en de rest van de producten verschikkelijk duur.

  • Algemeen 1
op 9 mei 2016 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2016

Vlucht HV5293 zou vertrekken vanaf Rotterdam om 18:35 maar was vertraagd tot 20:45 !!
1) TWEE uur en 10 minuten later voor een binnen europa vlucht!?
Vanwege eerdere technische storingen van het toestel komende van Toulon/Toulouse.
Walgelijk dat Transavia niet een RESERVE toestel klaar heeft staan om in zulke gevallen bij te springen. Logistiek dus een aanfluitng.
2) Via het "claim bij vertraging" website getracht uit te vinden of er een claim kan vogen staat al in rood voorgedrukt "1:55 uur vertraging". Wat dus een LEUGEN is , die je bovendien NIET kunt aanpassen. Transavia knoeit met de data om ogenschijnlijk onder de 2 uur uit te komen.
3) Verder was bij het boarden een enorme stewardess BITCH die puur EEN handbagage toeliet maar dan ook NIETS meer (zoals de gebruikelijke losse kleine handtas, of tablettasje, of plastc zakje met net gekocht drinken), Het spul dat men gewoonlijk voor de voeten onder de stoel legt.
ABSURD en BRUTAAL om dat door te drukken bij een vertraging van 2 uur !
Transavia SUCKS !

  • Algemeen 1
op 4 mei 2016 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: maart 2016

Regelmatig reis ik met Transavia, onder andere naar Oostenrijk (Wenen en Salzburg) en verschillende plaatsen in Italië. De tickets zijn vaak zeer betaalbaar en vluchten bijna altijd op tijd. Transavia heeft vele bestemmingen die soms verleiden juist omdat sommige minder bekend zijn. Vertrek van bepaalde vluchten vanaf rustige en kleine Rotterdamse luchthaven vind ik een groot voordeel, zeker in vergelijking met de drukte op Schiphol.
Kortom - no nonsens en goede service.

  • Algemeen 8
op 2 mei 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2016

Op 19/4 een vlucht geboekt via internet na het afschrijven van het bedrag krijg ik geen bevestiging toe gestuurd,maar een melding dat ik contact moet op nemen met de de helpdesk of bellen. Ik hen inmiddels 7x gebeld niemand aan de lijn gehad de verbinding wordt automatisch verbroken na het bandje en je bent weer een euro kwijt, via de mail hen ik het ook geprobeerd maar ook daar krijg ik geen bericht terug .

  • Algemeen 1
op 8 april 2016 bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: april 2016

Vlucht Bergerac Rotterdam vervallen. Nu Amsterdam. Een wereldreis op zich als je in de buurt van Rotterdam woont. De lol van het vliegen is eraf. Voortaan de auto, veel praktischer.

  • Algemeen 3
op 7 april 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2016

Koffertje moest volstrekt willekeurig (ondanks de erg kleine maat waarbij in de voorwaarden stond dat dat altijd als handbagage mee zou mogen en ondanks het feit dat andere passagiers aanboden hun bagage ipv die van ons te laten inchecken) worden afgegeven. Geen mogelijkheid om waardevolle spullen eruit te halen of iets te sluiten. Ronduit onbeschoft behandeld " nou moet jij eens naar mij luisteren, ik bepaal dat hier, niet jij of iemand anders". Vervolgens op koffertje moeten wachten en de ophaaldienst gemist. Transavia vind dat wanneer we dit als klacht zien, de brief naar de juridische afdeling moet. Klasse Transavia!

  • Algemeen 1
op 19 maart 2016 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2016

Vlucht van Berlijn naar Rotterdam heeft ruim 1,5 uur vertraging. Nergens iemand van Transavia te vinden, alleen zeer beperkte info op de algemene informatieborden. Op de normale inchecktijd kan je nog nergens je bagage inchecken. In de vertrekterminal is ook nauwelijks zitruimte en de paar stoeltjes die er staan zijn uiteraard allemaal al lang bezet. In de naastliggende terminal zitten wachten, met zicht op een informatiebord, maar er blijft alleen maar staan dat de vlucht vertraagd is. Tegen 22.00 uur maar eens gaan kijken en tot mijn verbijstering blijkt de incheck net gesloten. Een Transavia medewerkster snauwt me toe dat ik maar op tijd had moeten komen. Dat ik al vanaf 18.00 uur op het vliegveld zat te wachten omdat Transavia vertraging heeft, interesseert haar niets. Ze zal het "met de piloten overleggen" of ik nog mee kan, maar na een paar minuten komt ze terug en zegt ze dat "de piloten mij niet meer willen laten inchecken". Denk niet dat iedereen al in het vliegtuig zat, ik zag de andere passagiers, net aan de andere kant van de security gewoon zitten te wachten tot ze mochten instappen. Plotseling staan er 2 dames van "groundservice" naast me met de vraag of ik nog mee moet naar Rotterdam. Ze zien er geen probleem in om mij nog in te checken en zeggen dit door de telefoon ook aan een medewerker van Transavia. Maar nee, pure onwil van Transavia, maar ik mocht niet mee. Daar stond ik dan om 22.00 uur op vliegveld Tegel te kijken, naar de passagiers die zaten te wachten om in te stappen. Op zaterdag waren er geen Transavia vluchten dus uiteindelijk met de trein naar huis gekomen en een hoop extra kosten gemaakt.
Conclusie: waardeloze mentaliteit van Transavia personeel en een stuitend gebrek aan klantvriendelijkheid en gevoel voor service. Ga vooral zo door!

  • Algemeen 1
op 28 januari 2016 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2014

Vriendelijk personeel aan boord van het vliegtuig. Erg fijne vlucht gehad in een schoon toestel.

  • Algemeen 8
op 24 januari 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2015

Vertrek 17.15 wordt 19.30 en dan beweren ze later dat ze maar 2.40 vertraging hadden terwijl we om 19.50 nog met z'n allen aan de gate stonden. Er waren mensen bij die de tijd zeiden toen hij vertrok. 20.20. In Alicante sta je te wachten bij bus van Tui maar geen chauffeur. Wordt je naar bijeengeroepen en wachten op taxi. Kom je uiteindelijk om 00.45 aan in hotel. HOEZO GEEN VERTRAGING.

  • Algemeen 6
op 20 januari 2016 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2014

Zeer goed verzorgde reis, prima service aan boord van het toestel

  • Algemeen 7
op 18 januari 2016 bestemming: Kaapverdië / São Vicente, reisperiode: november 2015

Afgelopen november zijn mijn vriendin en ik naar de Kaapverdische eilanden afgereisd. Heerlijk vertoeven voor nog geen 7 uur vliegen. Het is een eilandengroep dat nog niet massaal overspoeld wordt door toeristen. Maar zeker nog de potentie heeft om uit te groeien tot een populaire bestemming. Ieder eiland heeft een ander uiterlijk en een ander karakter. Waar Sal wél al een beetje op een resort gaat lijken met de vele Britse en Scandinavische toeristen die voornamelijk voor het kitesurfen en de uitgestrekte zandstranden gaan. Is St Vicente juist vrij stads en St Antao juist heel groen, onherbergzaam. St Antao is dan ook onze favoriete bestemming. Voor omgerekend zo'n 50 eurocent pp rijdt je per taxibusje van dorp naar dorp langs de uitgestrekte bananen- en suikerrietvelden. De bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam. Er is op dit eiland ook praktisch geen sprake van criminaliteit. Het jaar er voor zijn we er ook geweest mede door de lage prijzen, heerlijke weer en vriendelijke bevolking. We zijn zeker nog van plan de andere 5 andere eilanden die we nog niet hebben gezien ook nog eens te bezoeken. Door de lage kosten buiten het hoogseizoen om zullen wij zeker deze reis nog eens maken. Al dan niet met Transavia. De kosten zijn laag en voor een korte vlucht is het een fijne maatschappij. Ik vind het echter voor de lengte van de vlucht spijtig dat je letterlijk alles moet aanschaffen. Van een flesje water voor bijna 3 euro tot de tevens overprijsde sandwiches en saucijzenbroodjes. Ik zou best bereid zijn iets meer te betalen voor een goede maaltijd en service. Nu ben je met 2 personen al snel een euro of 40 kwijt en stap je alsnog met trek uit het vliegtuig.. Ik denk dat veel medereizigers het daar mee eens zijn. Mijn ouders gaan er elk jaar naartoe maar verkiezen dan toch een TAP of TACV boven Transavia. Ik zal deze de volgende keer zeker ook in acht nemen. Mvg Myrthe en Paulo

  • Algemeen 7
op 9 januari 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2015

Ja hoor het was bijna zover we gingen voor het eerst reizen, spannend!
Het personeel op het vliegtuig was erg aardig en stelde ons vaak gerust ( We hadden ze verteld dat dit onze eerste keer was ). We hebben zelfs een paar lekkernijen gekregen, om het stressgehalte naar beneden te brengen. Na 2,5 uur vliegen waren we op onze bestemming aangekomen. Afscheid was moeilijk, maar ze wenste ons wel een fijne reis toe! Prachtige ervaring met deze organisatie!

  • Algemeen 9
op 4 januari 2016 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2016

Volgens Service centre zou vlucht te boeken zijn op Dubai AirPort voor vlucht naar Amsterdam op dezelfde dag. Dit kon dus niet. Gebeld en geappt vanuit Dubai terwijl we al op het vliegveld waren. Volgens manager vliegveld waren er nog lege stoelen. Allemaal onjuiste info gegeven en niemand die iets kon doen! Als iets niet gaat zeg dat dan maar verkeerde info geven en een vliegtuig met lege stoelen weg te sturen terwijl er passagiers voor zijn die heel graag willen betalen en mee willen. Schande!

  • Algemeen 1
op 21 december 2015 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2015

5 hours delay with no reliable information. Poor service totally customer unfriendly - 5 uur vertraging zonder informatie. Slechte service, compleet klantonvriendelijk.

  • Algemeen 2
op 2 december 2015 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2015

De Jong Intra kon dit zogenaamd niet regelen maar Transavia en Booking.com wel en dat zelfs in één dag.Alles was perfect.

  • Algemeen 10
op 26 november 2015 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2015

Erg vriendelijk, goede prijs kwaliteit verhouding. Ook voor vragen kon je altijd bellen of een mailtje sturen. Super.

  • Algemeen 10
op 12 oktober 2015 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2015

Vlucht mogelijk vanaf Eindhoven is erg praktisch, wonen we dichtbij.
Goede prijs-kwaliteitverhouding. Jammer dat de terugvlucht pas om 17.30 uur was, vroeg in de middag vinden we fijner.

  • Algemeen 9
op 11 oktober 2015 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2015

Ivm autopech op het eiland Corsica zijn we met het vliegtuig terug gekomen. Wat een prachtige reis!! Super uitzicht en heerlijk eten onderweg. Het was onze 1 e vliegervaring maar zeker voor herhaling vatbaar!! Zo zie je maar dat pech hebben zomaar een positieve kant kan hebben.

  • Algemeen 9
op 9 oktober 2015 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2015

Vanwege een vertraging van 6 uur kreeg ik de reissom vergoed wat een goede service.

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2015

Prima reis gehad zonder vertraging

  • Algemeen 8
op 6 oktober 2015 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2013

Prima vlucht, tijdig en geen bijzonderheden.

  • Algemeen 7
op 5 oktober 2015 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2015

Samen met mijn vriendin ging ik 12 dagen naar Zakynthos om even lekker bij te komen en te genieten! Het begon al echt super! Vanaf het moment dat we instapten tot het moment dat we weer landen en uit het vliegtuig stapten voelden we ons super welkom in het vliegtuig! Normaal gesproken heb ik nergens last van in een vliegtuig, maar tijdens deze vlucht werd ik heel erg duizelig en misselijk. Ik zat helemaal te draaien op mijn stoel. De stewardessen zagen dat ik me niet goed voelde en haalde me direct op om me even voor in het vliegtuig bij te komen. Ze bleven even bij me en vertelden wat ik moest doen. Ze gaven me cola en een natte handdoek en heel erg snel voelde ik me beter. Ze vroegen telkens of het wel ging en zeiden dat het helemaal niet erg is. Ik schaamde me een beetje, maar de stewardessen waren zo aardig en hielpen me zo goed dat ik toen we landde zo blij was dat ze me even geholpen hadden!
Echt super service! Het is op zon moment zo fijn als er mensen om je heen zijn die je even helpen. Ze laten dan echt weten hoe goed ze zijn in hun werk!
We hebben echt een prachtige vakantie gehad!!

  • Algemeen 10
op 5 oktober 2015 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2015

Als ik een los ticket boek voor bestemming europa ga ik eigenlijk altijd voor transavia. Vind het een fijne maatschappij om mee te vliegen. Heb nog nooit problemen of vertraging gehad fijn personeel. Ook nu naar Valencia een rustige vlucht en een landing die je niet eens merkte! Hoop dat het overmorgen als ik terugga ook zo is!

  • Algemeen 9
op 9 september 2015 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2015

Vlucht naar Valencia. Goede vlucht en goede service van te voren. Er was een spelfout gemaakt bij het boeken maar dit kon zonder extra kosten worden gecorrigeerd. Helaas was er betaalde catering en moesten wij bij de terugvlucht naar Eindhoven lang wachten op onze bagage.

  • Algemeen 7
op 7 september 2015 bestemming: Portugal / Funchal, reisperiode: augustus 2015

Goede vlucht gehad op een net vliegtuig.

  • Algemeen 9
op 7 september 2015 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2015

Op de terugweg vanuit Hurghada zaten we in het vliegtuig met een onwijs leuke steward! Omdat mijn moeder een beetje claustrofobisch is en we een tijdje moesten wachten(de radar in Caïro was stuk), kwam hij gezellig even kletsen met ons en de mensen naast ons. Op een gegeven moment ging het over problemen met het vliegtuig en lang wachten in Londen met de mensen naast ons. Waarop de steward zei: 'we vliegen al 7jaar niet meer op Londen!' Waarop de man zei: 'Jawel, want toen hadden jullie nog blauwe uniformen!' Waarop de steward weer zei: 'Oh, was het vliegtuig toevallig ook blauw met KLM erop?' 'ohja' zei de man toen hahahha

  • Algemeen 8
op 26 augustus 2015 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2015

Service van Transavia wordt maar steeds minder en minder. In hoogseizoen vliegen met de duurste tickets, maar geen tv meer, geen kussens , geen dekens voor een kind die koorts heeft. Voor mij even geen Transavia meer.

  • Algemeen 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 19 juli 2015 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2015

Vlieg nooit met transavia, je mag wel 6 mnd vooraf boeken en betalen. Als je dan ook meer hebt betaald voor de goede stoel en hebt gereserveerd dan schijnt het normaal te zijn dat ze je een dag voor vertrek je plaatsen weggeven aan andere en je kunt voor de rest de boom in, geen enkele service, geen respect voor pasagiers en houden zich niet aan afspraak. Kennelijk maar 1 ding mogelijk niet meer mee vliegen. Vreemd dat het zo slecht gaat met klm transavia, doen beide hetzelfde en bar slechte service.

  • Algemeen 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 17 juli 2015 bestemming: Nederland / Breda, reisperiode: juni 2015

Een leuke terug vlucht? absoluut niet.... Nooit meer transavia voor mij!!
Gisteren avond 28-06 met vlucht HV5766 vanaf Girona terug naar AMS, bleefde ik wel heel iets leuks met de stewardess. ik en mijn zusje stapte via de achterkant in het vliegtuig. ten eerste werden niet eens verwelkomt in het vliegtuig. ten tweede eenmaal in de lucht met het uit serveren drankjes en snack's, loopt ze terug naar achteren om iets te halen voor haar collega. ze komt voorbij en ik zeg duidelijk mevrouw en steek daar ook mij hand bij op. ze loopt gewoon naar achter. komt ze weer voorbij en ik herhaal het zelfde en weer loopt ze gewoon door. dus ik drukte op het knopje om haar ze roepen kijkt ze om wie haar nodig heeft en ik steek daarbij mijn hand op. het eerste wat ik van haar te horen krijgen is: IK HEB GEEN TIJD IK BEN BEZIG! Mijn mond viel van verbazing open en ik voelde me gelijk maar een nummertje en geen passagier meer. eenmaal klaar met de service loopt ze me weer straal voorbij zonder enigszins zich zelf te herinneren dat ik iets wilde vragen aan haar. het duurde nog eens tien minuten waarbij mijn geduld opraakte en ik naar de purser ging. ik heb het uitgelegd en er werd niks aan gedaan. nog niet eens een excuus. ik liep met een rot gevoel terug naar mijn stoel. eenmaal terug in mij stoel komt ze eindelijk eens: maar wel anders dan ik had gehoopt. ze begon met WAT IS UW PROBLEEM IK BEN UW HONDJE NIET, WIE DENKT U WEL WIE U BENT! DE KONING OF ZO? zo luid als maar zijn kan. Ik viel van de ene verbazing in de anderen verbazing... dus ik vertelde haar al gelijk dit is eerste en de laatste keer dat ik met Transavia vlieg. krijg ik als antwoord WAAROM VLIEGT U DAN MET ONS?. dus ik vraag heel erg beleefd zullen we dit achter maar even uit praten? ja dat is goed zegt. eenmaal achter word ik gewoon niet gehoord ik wordt gewoon vernedert door jullie stewardess en het geschreeuw van haar als of ik een klein kind ben. dit is bij mij echt in het verkeerde keelgat gevallen en dit was ook mijn eerste ervaring met Transavia maar ook gelijk de laatste keer. Ik ben al ver in de wereld geweest met AIRLINERS DIE ZELFS BETER SERVICE GEVEN DAN WAT DAAR AAN BOORD GEBEURDEN. EN VRIENDELIJKHEID IS ECHT VER TE VINDEN. VOOR MIJ NOOIT MEER TRANSAVIA!! de klacht is ingediend en ik eis echt een oprechte excuus en een vergoeding! BEDANKT TRANSAVIA VOOR DEZE GEWELDIGE ERVARING!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 14 juni 2015 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: april 2015

Wederom weer een fijne reis gehad met transavia .
Waar bij tijdens de vlucht netjes verteld werd wat er allemaal te zien is en informatie over het verloop van de vlucht.
Eten was verder prima uiteraard wel tegen de volle pond!
Verder zeer prettige vlucht en ik zal transavia dan ook zeker aanbevelen

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 10 april 2015 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2015

Het was een komen en gaan van passagiers in de cockpit. Storend en je vraagt je af of ze bij Transavia de ernst van de crash met Germanwings gesnapt hebben. Bij navraag blijkt dat ze het zelf heel normaal vinden.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 3
  • Prijs / kwaliteit 3
op 8 april 2015 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2015

Vooraf in kunnen checken, vlucht verliep op de heenweg verder heel goed. Op de terugweg wel bijna drie uur vertraging.

  • Algemeen 7
  • Prijs / kwaliteit 7
  • Vorige
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende