EasyJet is een Britse lowbudget luchtvaartmaatschappij. In 1995 richtte de Griekse zakenman Stelios Haji-Ioannou EasyJet op. In het begin werd er enkel van Londen naar Glasgow en Edinburgh gevlogen. Vanaf 1996 voerde EasyJet haar eerste internationale vluchten van Londen naar Nice, Barcelona en Amsterdam. De vliegtuigmaatschappij is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste van het Verenigd Koninkrijk op basis van het aantal passagiers. Ook in Nederland wordt er veel gevlogen met EasyJet: in 2017 vloog de 50 miljoenste passagier vanaf Amsterdam.
EasyJet houdt de prijzen laag door kosten te besparen, bijvoorbeeld op de maaltijden aan boord. Hiervoor betalen passagiers aan boord. Bovendien werkt EasyJet niet met reisagenten en wordt een groot deel van de tickets via internet te verkopen. Kenmerkend is ook dat een klassensysteem ontbreekt: elk vliegtuig heeft alleen een Economy Class. De laatste sterke factor om de kosten te drukken zijn de omdraaitijden. Door streng te zijn tegen laatkomers en het vliegtuigpersoneel zelf verantwoordelijk te stellen voor de hygiëne binnen de cabine, blijft het toestel zo kort mogelijk op de grond.
EasyJet is een geduchte concurrent op de gehele luchtvaartmarkt. Het biedt vluchten aan tegen bodemprijzen. Doordat Easyjet, in tegenstelling tot andere budgetairlines als Ryanair, juist wel op de grote luchthavens is gevestigd is het een goedkoop alternatief voor de gerenommeerde duurdere maatschappijen.
Ervaringen met EasyJet
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 154 reviews over EasyJet lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,2. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 27 oktober 2014 door Marleen.
Deze organisatie zit in de categorie luchtvaartmaatschappij. Hierin zitten 26 organisaties; o.a. Ryanair, TUIfly, EasyJet, KLM, Transavia, Qatar Airways, Emirates Airline en Vueling. Al deze organisaties samen hebben in 2.795 reviews een gemiddelde gescoord van 3,8. EasyJet scoort dus gemiddeld 0,6 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie luchtvaartmaatschappij. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. EasyJet heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
EasyJet krijgt gemiddeld een 3,2
op basis van 153 ervaringen:
3,2
+ Ervaring delen
Jeroen van de pol
op 28 juni 2025
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2022
Ik kom aan op het airport van bordeaux. Alles gaat prima tot aan de vlucht zelf. Ik zit in het vliegtuig en er wordt aangekondigd dat er 2 uur vertraging is en ik, samen met de andere in het vliegtuig worden met een bus terug naar de terminal gebracht, wat ik al heel raar vond. Vervolgens horen we dat we weer kunnen boarden en zo gingen we weer met die bus naar dat vliegtuig. Nou, we zitten weer in het vliegtuig, en ja hoor we hebben weer vertraging, het ergste is nog dat we al aan het taxiën waren. Blijkbaar had iemand in zijn bagagekoffer in het bagagruim zijn telefoon niet op vliegtuigstand had staan. Ik raad deze vliegmaatschappij niet aan en zal ook nooit van me leven aanraden. Echt een schandalig zooitje daar
... Lees meer
Esther
op 19 mei 2025
bestemming: Schotland / Glasgow, reisperiode: mei 2025
Bij aankomst stond er op het bord dat onze vlucht gecancelled was, dat was even een schrik, maar we kregen een nieuw vluchtnummer. Helaas werden we met dit nummer geweigerd bij de poortjes (net als een aantal andere mensen). Na veel gedoe mochten we doorlopen. Daarna hadden we lange vertraging (zo'n 1,5uur) zonder dat dit aan de passagiers gecommuniceerd werd. Ik vraag me af of de originele vlucht dubbel geboekt was oid... fout Easyjet! Eindelijk boarden, al direct werden we eruit gepikt om onze rolkoffers te meten(dat hadden ze natuurlijk allang gezien), die van mij paste op de wieltjes na(het kleinste rolkoffertje verkrijgbaar) en we moesten direct 50 pond boete betalen. Een mooi verdienmodel van Easyjet!!
Na een heerlijk familiebezoek een enorme domper. Ze moeten bij Easyjet gewoon aangeven dat rolkoffers niet toegestaan zijn, dan kun je een hoop ellende voorkomen!! En een vriendelijke stewardess had de ellende nog een beetje kunnen verzachten, wat het dus niet deed. We reizen al jaren met Easyjet naar onze familie in Schotland. Maar dit is de laatste keer geweest.
We zijn erg teleurgesteld en tenzij je een backpacker bent raden we niemand Easyjet aan!
... Lees meer
Chanine
op 26 maart 2025
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2025
Met alle juiste reisdocumenten, gecheckt op easyjet.traveldoc.aero, zijn mijn partner en ik onterecht geweigerd bij het boarden. Met een Nederlands paspoort en een Nederlands verblijfsdocument kun je bij aankomst in Egypte een visum kopen. Het personeel wist dit niet, belde met iemand en liet ons, onterecht, vervolgens niet toe.
Meteen hierna zijn we op Schiphol langs de balie van Easy Jet gegaan. Zij konden ons niet helpen. Daarom zijn we langs KLM en Transavia gelopen. Beide vliegmaatschappijen bevestigden dat wij met een Nederlands verblijfsdocument gewoon een visum bij aankomst in Egypte kunnen kopen.
2 weken later krijgen we nog steeds geen contact met Easy Jet en krijgen we ons geld niet terug. Verschrikkelijke, slechte vliegmaatschappij. NOOIT MEER.
... Lees meer
Renko Berends
op 23 maart 2025
bestemming: Schotland / Edinburgh, reisperiode: maart 2024
Vorig jaar gevlogen met easyJet en moet er nog aan terugdenken; wat een verschrikkelijke maatschappij. Wanneer je op vakantie gaat weet easyJet meteen de vakantie pret te bederven op allerlei manieren. Had de afmetingen voor de handbagage goed opgenomen (dacht ik) en ben thuis gaan meten. Daarbij vergeten de wieltjes mee te nemen, extreem duur foutje! Wordt dan €120,00 alstublieft... Heen en terug keihard genaaid door het personeel van easyJet. Met je meedenken zat er ook niet in, en volgensmij vond het personeel het zelf ook verschrikkelijk om voor deze maatschappij te werken. Dit geintje kostte mij meer dan de retourvlucht zelf van en naar Schotland. Klachten indienen via hun website heeft geen enkel nut gehad, ze wimpelen je alleen maar af. Probeer deze maatschappij altijd te vermijden! Gelukkig vlieg ik binnenkort met KLM naar Ierland, daar kan het tenminste wel normaal en zijn ze nog een beetje menselijk. Echt wat een walgelijke maatschappij, heb er geen andere woorden voor...
Reiziger
op 4 maart 2025
bestemming: Spanje / Palma, reisperiode: maart 2025
Waardeloos handbagage moet je bij betalen omdat de wieltjes van de koffer bij de totale grote van de koffer word gerekend, pure oplichting.
Grond personeel uiterst onbeleefd.
Lijkt er op dat om klachten over service te voorkomen easyJet geen service geeft.
Feriha
op 20 februari 2025
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: februari 2025
Liever geen ster. Stelletje armoedzaaiers en mensenoplichters. Overal op aarde wordt een handbagage geaccepteerd, behalve bij jullie! Belachelijk. Die man komt op tien meter afstand met zijn pinautomaat op me afgelopen en twee mini koffers kosten 116 euro!
Maria Cox
op 11 februari 2025
bestemming: UK / Londen, reisperiode: februari 2025
EasyJet levert niet wat het belooft. Veel extra kosten die ondoorzichtig zijn bij boeking. Ik heb geen sms ontvangen vertraging vlucht terwijl ik wel voor deze dienst heb betaald. De vliegreis heeft zowel op de heen als terug vlucht 7 uur geduurd vanuit Amsterdam. Veel extra tijd en kosten om op de vliegvelden ver buiten Londen te komen. Zeer teleurstellend
Marion Peters
op 10 februari 2025
bestemming: Egypte / Sharm wl sheikh, reisperiode: februari 2025
Ik heb handbagage door de hele wereld is meegereisd, dit is de eerste keer dat ze alle koffers meten en de onze was net iets te groot, kosten €58 wat een afzetterij zeg , triest om zo geld te verdienen over de rug van passagiers die dan met de rug tegen de muur gezet worden.
Ton
op 28 januari 2025
bestemming: Nederland / Madeira, reisperiode: januari 2025
In Amsterdam kunnen we gewoon doorlopen met onze koffers alleen op madeira moeten we een bedrag van115 euro bijbetalen omdat onze koffers te groot zijn wat is het verschil vlieg nog steeds met easy jet
Is trouwens ook gelijk de laatste keer hou niet van die ongein
J de boer
op 11 januari 2025
bestemming: Egypte / hungarda, reisperiode: januari 2025
We zijn op de heen vlucht naar Egypte tijdens de vlucht kon je eten bestellen ze beginnen van voor aan het vliegtuig en van achter het vliegtuig naar het midden toe toen ze bij de nooduitgangen terecht kwamen zaten we er met 12 mensen die wat wouden bestellen maar er was geen eten meer ze verkochte te veel broodje naar dat ze zich bij hadden en was een donker dame stewardess die dan zie dan hadden jullie zelf maar wat mee moeten nemen en dat kwam verkeerd terecht bij ons om hoe ze dat zij en ze bleef maar opmerking maken de oudere stewardess probeerde het met van alles op te lossen maar dit kan gewoon niet dat dit word gezegd op een vlucht van 5 uur was geen leuke ervaring met de donker dame van easyjet
Bekijk 153 ervaringen over EasyJet