Wimdu

Url: https://www.wimdu.nl/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Wimdu

Wimdu is een van de grootste online platformen voor het huren van een vakantiewoning en het verhuren van een woning. Wimdu biedt meer dan 350.000 vakantiehuizen wereldwijd aan. Als je bij de reisorganisatie boekt heb je direct contact met de eigenaar van de accommodatie. Dankzij de aangeboden accommodaties kun jij ervaren hoe is het is om als local te leven. Je kunt op deze manier plekjes ontdekken die toeristen nog niet kennen. Daarnaast kunnen de verhuurders hun eigen huis verhuren als het hen uitkomt.

Op de website kun je gemakkelijk een accommodatie vinden die bij jou past. Je hoeft alleen de stad of regio in te voeren, op te geven wanneer je op vakantie wil en met hoeveel personen je wil gaan. Vervolgens krijg je het aanbod te zien. De accommodaties variëren van prachtige penthouses, mooie vakantiehuizen en knusse studio's. Daarnaast kom je over de verhuurde accommodaties veel te weten. Naast de prijs kom je ook te weten voor hoeveel personen de accommodatie is, welke faciliteiten de woning biedt en vind je een beschrijving over het huis. Op de website vind je ook recensies over de verhuurde accommodaties.

Op de website wordt vertoont wat de meest populaire steden, populairste vakantiebestemming en meest populaire landen zijn. Een aantal van de populairste steden zijn Parijs, New York en Milaan. Bij de meest populaire landen staan onder andere Malta, Griekenland, Spanje en Nederland.

op 12 oktober 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2015

Appartement had een lekkende boiler. Water door het hele appartement. Geen warm water 4 dagen met 2 kleine kinderen. Zaak neergeld bij Wimdu maar die verwijzen je naar de voorwaarden en beëindigen het gesprek. Komt bij Wimdu allemaal wat amateuristisch over.

  • Algemeen 1
op 24 december 2018 bestemming: Duitsland / Lennestadt-Langenei, reisperiode: december 2018

Hollander ecke. Het appartement stonk!!! De banken en stoelen waren doorgezakt en leverden gigantische rugpijn. De bedden zakten door, kriebelden en de dekbedden waren dun en veel te klein, (eenpersoons dekbed op een tweepersoonsbed past echt niet). Verder was er geen keukenblok, afwassen moest in de wastafel. Er was veel te weinig licht. De tv deed het niet. Koken, voor zover mogelijk , op een warmhoud plaatje en bovendien waren bij het ontbijt de boter, de koffiemelk , de jammetjes enzovoort ver over de datum!!!! Ze rekenden bovendien meer dan op hun eigen website stond. Zo'n slecht appartement hebben we nog nooit gehad.

  • Algemeen 2
op 9 september 2018 bestemming: Spanje / comares, reisperiode: augustus 2018

Geboekte studio was alleen te bereiken via een 1.2 km lange dirt weg vol met gaten,kans schade ,banden auto,onderkant auto,etc,,stijgingspercentage min 20 % op delen langs stijle afgronden,en dit alles met huurautotjev,niks van dit alles in de omschrijving ,bepaald niet een plaatst vanwaar je de omgeving wilt ontdekken,omdat je diverse malen heen en weer moet per dag, ontdekken ,eten etc.en dat alles over deze dirt Road
bij reclamatie alleen standaard verwijzing naar voorwaarden dat wimdu niet verantwoordelijk is.. ook niet na divers e mail verkeer,nog nooit zo,n slechte klantenservice meegemaakt.boek niet met wimdu,ze kunnen niet garanderen wat ze aanbieden ,althans niet de correcte omschrijving,je zult verast zijn.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2018 bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2018

Binnen 12 uur na boeking geannuleerd kosten bijna 100 euro. Snel verdiend door die club wimdu

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2018 bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: augustus 2018

In Kopenhagen hadden we via Wimdu een appartement geboekt.
Wat een smerig appartement. Wimdu zegt de te huren accomodaties te controleren, maar daar geloof ik niets van.
De afgesleten parketvloer had lang geleden een laklaag gehad en zag groezelig en zwart van het vuil. De keukenlades en kastjes kleefden.
De vloer van de douche was ergens in de vorige eeuw voor het laatst schoon gemaakt. Aan de onderrand van de WCpot zat de derrie van ... aangekoekt.
De gordijnen zaten vol sleetse plekken. De zon kon je gewoon door de dichte gordijnen zien schijnen. Ook ontbrak het bestek.
Op onze klachten stuurde de host een foto van een lade met bestek, die er echt niet was. Dat was voor WIMDU voldoende om onze klachten af te wijzen.
Onze foto's over die smerige toestanden kwamen volgens hem overeen met de foto's op de website.
Nou, dan werkt er bij Wimdu zeker een medewerker met een blindengeleidehond!
Een objectief onderzoek instellen vond men niet nodig.
We hebben al vele appartementen mogen huren.
Deze rondreis door Zweden en Denemarken in 8 verschillende accommodaties.
Vanwege de viezigheid waren we genoodzaakt naar een hotel uit te wijken.
Dus, tenzij je je graag om wil wentelen in andermans smerigheid, ga dan niet met deze host in zee! V.w. de slechte service is dit tevens ook de laatste keer dat we via Wimdu boeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018

Vies appartement, op de foto lijkt het mooi. Ter plekke via mail klacht met foto's ingediend. Op zoek naar andere ruimte, gelukkig gevonden. Geld krijg je niet terug want klacht is niet gegrond. Alles gaat in het engels is ook niet handig.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2018 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: mei 2018

De vlucht was fijn, iets vertraging met het vliegtuig. Onze hosts Myrian en Lorenzo waren erg aardig, ook al arriveerden we later. Het verblijf was geweldig in een schone kamer met privébadkamer.

  • Algemeen 9
op 25 april 2018 bestemming: Nederland / Schoonoord, reisperiode: april 2018

Huisje te vies voor woorden.

  • Algemeen 1
op 19 maart 2018 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2018

Zeer slechte site om te boeken. Accommodatie staat beschikbaar. Moet wachten op goedkeuring en accommodatie is dus niet beschikbaar......

  • Algemeen 1
op 8 februari 2018 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2018

Omdat we na incheckt tijd aankwamen in Lissabon moesten we onze sleutel op een ander adres ophalen. In ons contact met de eigenaren voor onze aankomst, over het oppikken van de sleutel, zou de sleutel in de buurt op te halen zijn. Dit bleek een rit met de taxi van ongeveer 10 min verderop te zijn. Na onze sleutel opgehaald te hebben, kwamen we aan op onze bestemming.
Een achterbuurt kan ik jullie mededelen.
Buiten de vuile donkere steegjes, lag er overal vuilnis en liepen armoedige jongeren met sjaals voor hun gezicht en kwamen deze dreigend bij onze taxi staan, dit voelde echt niet veilig en een uitnodiging om in die buurt te blijven.
Zelfs onze taxi chauffeur adviseerde ons om daar niet te verblijven. Met als gevolg dat we drie nachten hebben extra moeten boeken op een andere locatie in Lissabon. Buiten de extra kosten die we hierdoor hadden is er ook grote stress door ons ervaren. Zeker omdat we hier al zolang naar hadden uitgekeken en dankzij de misleidende tv reclame van Wimdu voelden we onze bedrogen.
Daarnaast vind ik het ook waardeloos dat ik nergens een Nederlands telefoonnummer kan vinden op de site.

Hopende op enige vorm reactie,

  • Algemeen 1

Meer ervaringen