Center Parcs

Url: https://www.centerparcs.com/

Type reizen: vakantiehuizen

Logo van Center Parcs

Center Parcs is een keten van vakantieparken in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Jaren geleden is Center Parcs begonnen als sportwinkelketen in Nederland. In 1986 besluit de eigenaar Piet Derksen om een bos bij Reuver te kopen en er huisjes neer te zetten die hij aan personeel en klanten verhuurde. Dit bleek een succes te zijn en de huisjes zijn vervangen door bungalows. Langzaamaan zijn er steeds meer parken bijgekomen die steeds weer vernieuwd worden tot wat we nu kennen als de bekende Center Parcs parken.

Alle parken hebben een specialiteit die het park uniek maakt. Welk vakantiepark je ook kiest, het ultieme vakantiegevoel staat altijd centraal bij Center Parcs. Er is genoeg te doen in de vakantieparken. Neem bijvoorbeeld een duik in het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo of geniet van entertainment in de Market Dome. De parken hebben een veelal bosrijke omgeving waardoor het heerlijk is om te gaan wandelen.

Center Parcs heeft verschillende typen accommodaties. Zo kun je kiezen voor een comfort cottage met een mooie woonkamer met open haard, keuken, badkamer en een privéterras. Wil je iets luxueuzer verblijven? Boek dan een premium cottage met vele fijne extra's zoals opgemaakte bedden, een Home Cinemaset en extra televisie. De comfort en premium cottage zijn ook beschikbaar als Eden cottage. Dit houdt in dat de cottage uit natuurlijke materialen is gebouwd. Wie echt verwend wil worden kan kiezen voor een VIP cottage. Gasten die verblijven in een van deze luxueuze cottages beschikken over een privésauna, een regendouche en een whirlpool. De gasten ontvangen een handdoeken-, keuken- en verzorgingspakket. Daarbij krijg je ook elke ochtend verse broodjes. Naast deze drie cottages is het ook mogelijk om te kiezen voor een kindercottage of een van de extra grote cottages voor groepen. Afhankelijk van het vakantiepark kun je bij Center Parcs ook slapen in een hotelkamer, een jungle cabana (een junglehut met privéverranda in speeltuin Jungle Dome), een waterfront VIP suite, woonboot of boomhuis.

Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van Center Parcs. U kunt bij ons de reizen van Center Parcs boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.

op 10 september 2021 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: augustus 2021

Voor de zomervakantie hadden wij een midweek geboekt bij Villages Nature in Parijs. Helaas hebben wij onze vakantie moeten annuleren omdat mijn partner en ik beide corona hebben gekregen. Ik had van te voren een annuleringsverzekering afgesloten bij de boeking, gezien je in deze tijdens nooit weet of je vakantie door kan zijn. Door Centre Parcs werden wij doorverwezen naar Europe Assistance (uitbesteding/samenwerkingspartner). Allereerst werden wij onduidelijk en slecht te woord gestaan toen wij belde, meerdere keren hebben wij moeten vragen wat nu de bedoeling was. Toen wij de claim eenmaal hadden ingediend werd onze claim afgewezen, ondanks een bewijs van mijn huisarts dat ik corona heb gekregen. Er moest een speciaal formulier worden ingevuld door de huisarts, iets dat lang niet alle huisartsen bereid zijn om te doen. Omdat mijn huisarts met mij meeleefde en zo vriendelijk was deze toch in te vullen kon ik opnieuw de claim indienen. Nu ruim drie weken later heb ik hier nog steeds niks over teruggehoord. Als ik probeer te bellen naar de organisatie duurt het lang voordat ik iemand aan de telefoon krijg. Eenmaal met iemand in gesprek krijg ik te horen dat het nu druk is en dat er geen indicatie gegeven kan worden hoelang ik nog moet wachten. Ik vind dit heel bijzonder als er in eerste instantie wordt aangegeven dat het tussen de 5 en 10 werkdagen zal duren. Jammer als je vakantie niet door kan gaan en je lang ziek op bed ligt van een ziekte die overal voorkomt dat een verzekeringsmaatschappij het je zo moeilijk maakt om je geld terug te geven. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 1 september 2021 bestemming: Nederland / Kempervennen, reisperiode: augustus 2021

Centerparcs bied geen gelegenheid om het verblijf te beoordelen. Omdat ik geen 21 jaar was, werd ik op het park geweigerd. Bij eerdere boekingen heb ik nooit problemen gehad met Centerparcs. Nu blijkt dat ze in de algemene voorwaarden hebben opgenomen dat de boeker 21 jaar of ouder moet zijn. Uiteindelijk wel mijn geld teruggekregen. Daarmee ben in naar volle tevredenheid naar een park van Landal geweest. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2021 bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: januari 2021

Na meer dan 30 jaar trouwe klant krijg je van center parcs een aanbieding deze geboekt…stom…want binnen 48 uur krijg je nog een andere aanbieding met 26 % meer korting. Hier achteraan gebeld maar omdat je niet binnen 24 uur belt kunnen ze niks meer doen. Dit is dus de laatste keer dat we niet geboekt hebben. Volgende keer Landal of Belvilla of zo kijken of dat ook bevalt. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 augustus 2021 bestemming: Nederland / Valkenswaard, reisperiode: juli 2021

Zeer onvriendelijk personeel bij Kempervennen, die je behandelen als voetveeg. KLAntenservice komt daarna met een : vervelend voor u. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 18 mei 2021 bestemming: Nederland / kempervennen, reisperiode: september 2020

Wil graag mijn geld uitgeven bij centerparcs maar als dit is gebeurd houdt het op
overboeken kost handen vol geld extra en je kunt je frustratie,lees klacht gewoon nergens kwijt.
geen hulp aan telefoon, geen reactie op klachtenformulier, geen beschikbaar e-mailadres ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 24 maart 2021 bestemming: België / de vossemeren, reisperiode: maart 2020

Wij zijn sinds jaren klant bij Centerparcs, we vinden het fijn (nostalgie) om met onze kinderen en kleinkinderen een weekendje weg te gaan. We boekten een weekend in het park De Vossemeren voor de 2de helft van maart 2020 (begin lockdown). We konden niet vertrekken wegens de sluiting van het park. Er werd ons een mail gestuurd met daarin de belofte dat we gedurende een jaar konden omboeken. We hebben het verloop van de pandemie van nabij gevolg, maar hadden ook opgemerkt dat er binnen de termijn van 1 jaar opnieuw moest geboekt worden. We hebben dat dan ook gedaan (verblijfdata vanaf 09/04/2021 tot 12/04/2021) ; omdat we destijds een bungalow boekten van 8 personen kregen we nu ook dat voorstel. Bij de oorspronkelijk prijs van eur 558 (promotie bungalow race) werd wel een extra kosten van eur 297,90 aangerekend, wat ons vrij veel leek voor een park waarvan de zwemfaciliteiten niet toegankelijk zijn. Met een zicht op de huidige coronamaatregelen en een verstrenging in aankondiging contacteerde ik gisteren centerparcs : een bungalow van 8 personen voor 2 familiale bubbels (2 adressen van grootouders en ouders + kleinkinderen) leek ons niet correct. Na een wachttijd van 10 (!) minuten kreeg ik een medewerksters aan de lijn : inderdaad 2 bubbels in 1 verblijf was niet toegelaten en omboeken naar 2 huisjes van 4 personen was mogelijk, mits een extra kost van meer dan eur 300,- Eventueel kon omboeken naar een andere datum ook, maar dan moest onmiddellijk de datum doorgegeven worden (een voucher was blijkbaar niet mogelijk) en bovendien dienden opnieuw omboekingskosten betaald te worden. Wij hebben alle respect voor de noodzakelijke corona maatregelen (mijn vader is vorig jaar overleden na een besmetting), maar een dergelijke klantonvriendelijke aanpak is voor ons een afknapper. Het betalen van een bedrag rond de eur 1000,- voor een weekend weg naar een park dat gedeeltelijk gesloten is compleet overdreven en wij hebben sterk de indruk dat hier "geprofiteerd" wordt van de corona-problematiek. Wij zouden opteren voor een volledige terugbetaling van onze eerdere boeking of minstens een voucher die vrij te gebruiken is, zonder beperkingen of omboekingskosten. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: Nederland / Center parcs, reisperiode: december 2020

Korte samenvatting:
-120 euro die teruggestort zouden worden (is telefonisch en per mail beloofd door center parcs) ivm gesloten faciliteiten ivm Corona is vier maanden later ondanks rappel van mijn kant nooit teruggestort. 120 is bovendien veel te weinig voor een verblijf van 7 dagen met 5 personen. Als je een weekend verblijft, krijg je ook 120 euro.
-klantenservice niet te bereiken en onbeschoft
-huisje dat aangeboden werd, stonk naar urine, had bloed aan de muur, jam op de stoelen, afwasmachine stonk vreselijk, stof en stofdraden overal, dode muggen tegen muren, plafond, gordijnen etc, de vloer plakte en was vies bruinig, vaat is vies, vlekken op de lakens.
-andere huisjes precies dezelfde problemen! Maar een schoon huisje konden ze niet aanbieden. We moesten het ermee doen. Klacht konden we indienen, werd gezegd, maar daar wordt nu bijna vier maanden later niets mee gedaan. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 24 februari 2021 bestemming: Nederland / Port zelande, reisperiode: mei 2020

Voucher gekregen voor de annulering, gebruikt bij de volgende boeking als aanbetaling. Vervolgens krijgen we een aanmaning omdat we niet hebben betaald. Klopt dus niet, gemaild: geen reactie. Bellen: krijg ze met geen mogelijkheid aan de lijn ! Nog 6 dagen en dan wordt de boel gecancelled, zonder dat ik de mogelijkheid heb om de fout aan hen kant te laten herstellen ! Goed waardeloos. Drukte is geen argument, dan huur je maar extra mensen in. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 4 februari 2021 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: mei 2019

De reis ging niet door vanwege covid, heel vervelend voor iedereen. We hebben de boeking met goed vertrouwen verschoven naar september 2020, helaas ging Frankrijk toen op slot en ging ook deze reis niet door. Nu, februari 2021 wachten wij nog steeds op teruggave van ons geld en worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Onze verschuiving van de boeking is voor centerparcs meteen een reden om ons geld langer vast te houden tot september 2021 in de vorm van een voor ons inmiddels waardeloze voucher. Nooit meer willen wij naar Centerparcs.

Wachttijden telefonisch zijn gemiddeld een half uur voordat je iemand aan de lijn krijgt. Altijd druk en alle medewerkers in gesprek, wat een luizestrategie is om te demotiveren.

Wat een dramatisch slechte ervaring.

Gastvrijheid en alles gaat de deur uit bij CP als ze je geld maar hebben. Ik kan me geen luxueuzere geldput bedenken dat CP en ben zwaar teleurgesteld. Wil je op vakantie, doe het niet bij CP, want als het hen even tegenzit, dan wimpelen ze het af op de consument, de zogenaamde gast en niet op de stinkendrijke aandeelhouders en eigenaar. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 28 januari 2021 bestemming: Nederland / huttenheugte, reisperiode: december 2020

Wij zijn niet geweest door de lockdown. we konden het niet afzeggen omdat ze niet te bereiken waren. centerparcs geeft als reactie dat we wel degelijk zijn geweest (dat is knap, want wij waren gewoon thuis!) wij krijgen geen geld terug en geen voucher om alsnog te komen. kortom; ons geld kunnen we vergeten. 500 euro door de plee. We vinden het schandalig!! ... Lees meer

  • Algemeen 1

Meer ervaringen

Nieuws

Vakantieverhalen / reisverslagen