Schrijf een review
Info over Center Parcs
Center Parcs is een keten van vakantieparken in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Jaren geleden is Center Parcs begonnen als sportwinkelketen in Nederland. In 1986 besluit de eigenaar Piet Derksen om een bos bij Reuver te kopen en er huisjes neer te zetten die hij aan personeel en klanten verhuurde. Dit bleek een succes te zijn en de huisjes zijn vervangen door bungalows. Langzaamaan zijn er steeds meer parken bijgekomen die steeds weer vernieuwd worden tot wat we nu kennen als de bekende Center Parcs parken.
Alle parken hebben een specialiteit die het park uniek maakt. Welk vakantiepark je ook kiest, het ultieme vakantiegevoel staat altijd centraal bij Center Parcs. Er is genoeg te doen in de vakantieparken. Neem bijvoorbeeld een duik in het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo of geniet van entertainment in de Market Dome. De parken hebben een veelal bosrijke omgeving waardoor het heerlijk is om te gaan wandelen.
Center Parcs heeft verschillende typen accommodaties. Zo kun je kiezen voor een comfort cottage met een mooie woonkamer met open haard, keuken, badkamer en een privéterras. Wil je iets luxueuzer verblijven? Boek dan een premium cottage met vele fijne extra's zoals opgemaakte bedden, een Home Cinemaset en extra televisie. De comfort en premium cottage zijn ook beschikbaar als Eden cottage. Dit houdt in dat de cottage uit natuurlijke materialen is gebouwd. Wie echt verwend wil worden kan kiezen voor een VIP cottage. Gasten die verblijven in een van deze luxueuze cottages beschikken over een privésauna, een regendouche en een whirlpool. De gasten ontvangen een handdoeken-, keuken- en verzorgingspakket. Daarbij krijg je ook elke ochtend verse broodjes. Naast deze drie cottages is het ook mogelijk om te kiezen voor een kindercottage of een van de extra grote cottages voor groepen. Afhankelijk van het vakantiepark kun je bij Center Parcs ook slapen in een hotelkamer, een jungle cabana (een junglehut met privéverranda in speeltuin Jungle Dome), een waterfront VIP suite, woonboot of boomhuis.
Reisbureau Reisgraag.nl is officieel partner van Center Parcs. U kunt bij ons de reizen van Center Parcs boeken tegen dezelfde prijs; maar dan wel met de service van een reisbureau. Vraag een offerte aan.
Ervaringen met Center Parcs
Op Reisgraag.nl staan meer dan 45.000 door de redactie gekeurde reviews over reisorganisaties. Je kunt 279 reviews over Center Parcs lezen. Het gemiddelde cijfer is een 3,1. Elke review is gecontroleerd door onze redactie. De eerste review werd geschreven op 15 juli 2006 door M.C.J. de Nijs.
Deze organisatie zit in de categorie vakantiehuizen. Hierin zitten 38 organisaties; o.a. Center Parcs, Novasol, Topic Travel Vakantiehuizen, Bungalow.Net, Belvilla, Interhome en Landal GreenParks. Al deze organisaties samen hebben in 4.567 reviews een gemiddelde gescoord van 5,8. Center Parcs scoort dus gemiddeld 2,6 lager dan het gemiddelde cijfer in de categorie vakantiehuizen. Dit is opvallend negatief.
Ieder jaar wint de beste organisatie (op basis van goedgekeurde klantenreviews) per categorie de Reisgraag-Award. Center Parcs heeft deze publieksprijs nog nooit gewonnen.
Center Parcs krijgt gemiddeld een 3,1
op basis van 279 ervaringen:
3,1
+ Ervaring delen
Chayenne
op 31 oktober 2025
bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: november 2025
Ik was genoodzaakt om mijn boeking te annuleren door ziekte, ik had ook een totaal annuleringsverzekering/beschermings pakket maar toch krijg ik 0,00 terug van de verzekering waar Center Parcs bij staat aangesloten. Wat is het nut van een annuleringspakket als je niet kan annuleren zonder dat je medische verklaringen kan overhandigen? Onze situatie is namelijk complex (uitbehandelde zieke vader) maar de verzekeraar verwacht dat we toch ff een arts in een ziekenhuis gaan lastig vallen met formulieren voor onze vakantie. Te gek voor woorden .. ik sluit een annuleringsverzekering af zodat ik kan annuleren als dat nodig is. Maar ik heb nu blijkbaar gratis geld aan Center Parcs en aan de verzekeraar gegeven.
... Lees meer
Lindsay
op 15 september 2025
bestemming: NL / Zeeland, reisperiode: september 2025
Ik heb geboekt. Klarna staat nog in behandeling. Geen bevestiging. Word de dag erna gebeld dat ze zien dat de boeking niet goed is gegaan. Prima kan gebeuren. Maar word dan wel 40 euro duurder. Moest dan maar vragen bij Klarna voor accepteren dat ik kon betalen. Kon niet want CP moet akkoord geven.
30 min in de wacht. Nou alles zou geregeld zijn. Binnen 48 uur zou ik een bevestiging krijgen.
Niet gekregen! Weer gebeld.
Er is geen boeking! Hmm ik heb gebeld en nog steeds geen boeking maar voor 80 euro meer kan ik dan wel boeken.
Eugh mevrouw nee ik heb heb geboekt voor dat bedrag klaar.
Hoop geklets en ineens u heeft 2 accounts op dezelfde mail. U heeft 3 boekingen staan op 17 okt tot 20 okt. Maar er zit geen nummer van ons vast. Dus heeft niet geboekt.
Dat heb ik wel alleen geen bevestiging. Werd uitgezocht en werd later terug gebeld.
En weet je wat inplaats van 391.78 mag ik nog steeds voor 477 komen?
Jullie hebben een fout in het systeem.
Ergste is 1ste keer bellen toen was het huis 430 euro, een collega heeft telefonisch ( wat jullie terug kunnen horen want jullie nemen alles op) heeft bevestigd dat ik hem geboekt heb voor 391.78 euro bij hem.
Hij boekt het niet in. Dus 2de keer fout bij jullie. En zelf voor die 430 euro kunnen jullie het huis niet meer aanbieden. Echt te schofterig.
... Lees meer
Rieneke
op 10 augustus 2025
bestemming: België / Peet, reisperiode: augustus 2025
Wat een mega onvriendelijk personeel, onbeschoft, geen enkel inlevingsvermogen, niks op willen lossen ook al zeggen ze van wel, spullen niet in orde, is er niet of kapot. 4 uur moeten om een mesje om eten te mogen maken.
1,5 dag op onze handdoeken
... Lees meer
Sheila
op 21 juni 2025
bestemming: België / Erperheide, reisperiode: juni 2025
We dachten een weekendje weg te gaan met onze baby van 2 maanden en een half. Bij aankomst zaten er allemaal beesten in ons huisje. Bovendien zaten er op het plafond meerdere vlekken van reeds andere doodgeslagen beestjes, allesbehalve hygiënisch dus. Toen we iets wouden gaan eten, werd er gezegd dat je niet met de kinderwagen binnen mag om eten te bestellen. Dat voor een kindvriendelijk park? Ook de bedden zijn allesbehalve comfortabel. Kortom we zijn hier sinds gisteren en blijven eigenlijk tot maandag, maar we vertrekken straks al terug naar huis.
Antje
op 19 mei 2025
bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: mei 2025
Vreselijk duur geworden. 4 biertjes 26.50 niet normaal. Je moet miljonair zijn om even iets te drinken hier. Schandalig. Ik ben ik het buitenland nog goedkoper uit. Nee nooit meer.
Cindy
op 16 mei 2025
bestemming: Nederland / oudorp, reisperiode: april 2025
We hebben een deuk in onze auto gereden omdat er een grote boomstronk niet zichtbaar was en center parcs vergoed het niet
Rini
op 24 april 2025
bestemming: Nederland / kempervennen, reisperiode: april 2025
Het huisje was overal vies (te veel om op te noemen). wc's bij grand cafe waren vies. de prijzen waren schandalig hoog in de plaza (bijv biefstukje was 39 euro, piza's waren 20 euro, biertje was 5 a 6 euro, ga zo maar door.
W vd zande
op 3 januari 2025
bestemming: heijderbos / Heijen, reisperiode: augustus 2024
Badkamer is beschimmeld en de metalen delen geroesten. het is niet mogelijk om te ventileren. klantenservice is echt compleet RUK. Ze doen echt helemaal niks voor je.. Is een pauperbedrijf geworden
Daphne Visser
op 20 november 2024
bestemming: Nederland, reisperiode: november 2024
Misleidende reclamefolders, je krijgt geen melding van Center Parcs als je niet aan alle voorwaarden voldoet voor de actie (ergens in de kleine lettertjes). Echter staat bovenaan de webpagina wel dat je gebruik maakt van de actie. Zou netjes zijn als Center Parcs je hierop wijst en je daar niet achter komt na het boeken. Ontzettend onvriendelijk en past niet bij onze eerdere ervaringen met Center Parcs. Ook de klantenservice is hierop niet aanspreekbaar en herhaalt zichzelf. Het gevoel wat achterblijft is dat je een 'domme consumet' bent die de voorwaarden had moeten lezen.
Wilanda
op 10 november 2024
bestemming: Nederland / HEIJEN, reisperiode: november 2024
We zijn nu in het heijerbosch.
In de vip eden voor 1500 voor 5 dagen.
Nu valt me verschillende dingen tegen voor dat bedrag.
Broodjes zijn afgeschaft sinds Jan 2024.
Geen kortingen meer voor opa en oma. Geen centerparks friends meer. Geen fruit bij aankomst. Pedaalemmer niet geleegd op badkamer.
Dus de vip is ver te zoeken. Vroeger had je nog het gevoel dat je iets extra 's kreeg maar het is voor zo 'n bedrag ver te zoeken.
Ik boek geen vip meer, is zonde van je geld. Vind het een beetje uitbuiten.
Of het op een paar broodjes aankomt. Op zo. 'n bedrag.
Bekijk 279 ervaringen over Center Parcs
Vakantieverhalen / reisverslagen