Ervaringen Belvilla

Pagina 1 van 7 met 615 resultaten

op 30 november 2021 bestemming: BelgiŽ / LA ROCHE, reisperiode: november 2021

Waarborg van 500 Ä werd na 3 weken nog niet terug gestort door huiseigenaar . En Belvilla geeft niet thuis :)

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2021 bestemming: Nederland / Raalte, reisperiode: april 2021

In verband met de geldende coronamaatregelen hebben wij ons verblijf in BelgiŽ in oktober 2020 omgeboekt naar april 2021. Ook in april 2021 kleurde BelgiŽ wederom rood op de kaart en hebben we besloten om onze boeking om te boeken naar Nederland. In een telefoongesprek met Belvilla Nederland om te controleren of onze boeking correct was verwerkt, werd ons gevraagd of we uit dezelfde gezinssamenstelling bestonden, welke niet het geval was. Belvilla heeft aangegeven dat we om deze reden ook niet in Nederland konden verblijven, waarop teleurgesteld maar begrijpelijk van onze zijde werd ingestemd. Vervolgens verzaakt Belvilla de boeking in Nederland te annuleren en brengt het volledig bedrag als no-show in rekening. Ons inziens impliceert het bericht van Belvilla een annulering. 3,5 uur bellen, tig mails en 6 maanden later wordt er gereageerd, zonder de mailwisseling gelezen te hebben. We krijgen ons geld niet terug. Belvilla steekt hier zonder behoorlijk communicatie 344 euro in hun zak. Waar Belvilla hun laatste e-mail nog signeert met "customer service" zou ik deze schrijfwijze heroverwegen. Wat mij betreft: Nooit meer Belvilla! Dit na zo'n tien jaar trouwe klant te zijn geweest.

  • Algemeen 1




op 14 oktober 2021 bestemming: Frankrijk / Nantheuil, reisperiode: september 2021

Met 225 euro schoonmaakkosten verwacht je toch wel een heel schoon huis. Helaas was dit niet het geval. De keuken was niet schoon. Bij aankomst eerst zelf goed schoon moeten maken, waaronder veel serviesgoed. Ook veel spullen van eerdere huurders (of van eigenaar?) zoals aangebroken flessen olijfolie, kruiden, thee, vochtig toiletpapier e.d. Tevens in het vriesgedeelte van de koelkast nog levensmiddelen van anderen. De ramen van het huis waren vies en tuin slecht onderhouden. Tuinmeubilair was niet schoon en bijna allemaal stuk. Glijbaan stuk en afdak schuurtje ingestort. Onder de trampoline leek wel een plek om afval te dumpen (doeken, planken e.d.). Wij hebben vaker huizen gehuurd via Belvilla en nooit klachten gehad. Maar deze keer viel het dus erg tegen. Jammer, want we hadden onze kinderen uitgenodigd om ons 30-jarig huwelijk te vieren en hierdoor viel het erg tegen.
Review geschreven op site van Belvilla, maar deze is niet geplaatst. Geprobeerd contact te krijgen met Belvilla, maar niet geluktÖ.dit was de laatste keer dat ik een huis boek bij Belvilla.

  • Algemeen 3
op 10 oktober 2021 bestemming: ItaliŽ / Lucignano, reisperiode: september 2021

Een verkeerde boeking gemaakt en binnen 20 minuten voor dezelfde data een duurdere villa iets verderop in ItaliŽ geboekt. Ja hoor dat betekent een annulering en ze houden Ä 180,-- in hun portemonnee. Dieven zijn het. NOOIT meer Belvilla. Pas op !!!!
En probeer maar eens contact met ze te leggen. Zelfs op een brief naar het hoofdkantoor in Eindhoven wordt niet gereageerd.

  • Algemeen 1
op 23 september 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020

In 2019 boekte we een verblijf om met 16 vrienden een weekendje weg te gaan. Dit verblijf zou doorgaan in de zomer van 2020. Echter brak Corona uit en konden wij onmogelijk nog naar het buitenland met zo'n grote groep. We hebben hemel en aarde moeten verzetten om het weekend te mogen(!) verplaatsen naar het jaar erna. Echter was er opnieuw een Corona golf waardoor de regels ons opnieuw ervan weerhielden om op weekend te mogen in het buitenland met zo'n grote groep. Opnieuw weigerde Belvilla ons verder te helpen. Het verplaatsen of annuleren van het weekend zou ons bijna Ä1000 kosten! Uiteindelijk hebben we via de eigenaar van het huisje zelf kunnen overeenkomen dat we het weekend mochten verplaatsen. Deze overeenkomst was officieel vermits op Belvilla aangegeven werd dat het huisje geannuleerd was. Hier hebben we nooit een mail over gekregen om ons te informeren wat de volgende stappen zijn. Wanneer we even later Belvilla zelf opnieuw contacteren (wat niet gemakkelijk is met een klantendienst die niet via mail te bereiken is) blijkt dat wij te lang gewacht hebben om verdere acties te ondernemen. Dus ons recht om het gratis te verplaatsen geldt niet meer. Opnieuw zou het ons bijna Ä1000 kosten. Dus na vele uren aan de telefoon wachten op antwoord van Belvilla blijkt dat ik degene ben die in fout is gegaan, omdat ik te lang gewacht heb met hun job uit te voeren en ben ik alsnog bijna Ä1000 armer. BOEK hier alsjeblieft NIET.

  • Algemeen 1
op 20 september 2021 bestemming: Nederland / Harderwijk, reisperiode: september 2021

Het villapark zelf is heel mooi maar villa 338 is een schande voor de rest van het park. Het onkruid stond zowat overal en groeide ook doorheen de bankirai trap naar het water. Het terrasmeubilair was stuk en de kussens om erin te leggen waren vuil.
Ook slingerde er nog vanalles rond de villa zoals een opblaasbare zetel, een soort opblaasbare boot, roeispanen, ballen,... De buitenmuren waren heel vuil en ook binnen was het niet deftig gepoest zoals het gasvuur, eettafel, koelkast. Het vet druppelde letterlijk uit de dampkap. Ook zijn we zelf rondgeweest om de vele spinnen en stofnetten aan het plafond te stofzuigen. De berging was ťťn groot rommelhok. We hadden geen internet toen we toekwamen en om dit op te lossen moest ik een kabelaansluiting nakijken. Toen ik hiervoor een kast moest verschuiven trof ik vanalles aan zoals confetti, plastic bekers, balletje en veel vuil. Het ergste was de BBQ waar de vleesresten nog aan de rooster plakten en sigarettepeuken in de BBQ zelf.

De master bedroom en bijhorende badkamer waren wel heel proper en het overige sanitair was voldoende proper.

De receptie op het park was de hele week gesloten dus geen assitentie of info bv. over fietsroutes.

De Belvilla service telefoon was wel ok; we hadden geen internet en zij hebben ons daarin bijgestaan zodat ik het probleem zelf kon oplossen.

Uiteindelijk hebben wij veel geld betaald voor een villa in schandalige onderhoudsstaat! Wij hebben foto's van dit alles ter staving.

Helaas kunnen wij met deze klacht NERGENS bij Belvilla terecht

  • Algemeen 2
op 15 september 2021 bestemming: Nederland / Doornspijk, reisperiode: augustus 2021

Zeer slechte ervaring met Belvilla en onderstaande klacht indienen lukt niet!
De vorige huurders hadden het verblijf dusdanig vies achtergelaten, dat de schoonmaak langer duurde dan waarmee rekening was gehouden, gevolg, we konden pas een dik uur later de bungalow betreden dan afgesproken.
We troffen toen wel een schone bungalow aan, maar de vaat was (nog) zo vies, dat we eerst alles hebben afgewassen.
Vanwege Corona vielen een paar bezoekers af, achteraf een geluk, het was wel erg vol/druk geweest als het aantal maximaal aantal volwassenen (conform de opgaaf op de website) aanwezig zou zijn geweest. Helaas was het bubbelbad defect, de tv-ontvangst slecht, de barbeque te vies om te gebruiken, een bank volledig doorgezakt en de houten buiten tuintafels/-banken waren erg verfloos en/of kapot. Bij klachten of het melden van defecten is tijdens het verblijf/weekend niet iemand beschikbaar.
Kortom, de locatie is kort en bondig te omschrijven als 'vergane glorie!'.

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2021 bestemming: Nederland / Hulshorst, reisperiode: november 2021

Deze reis geboekt via Holidu en daarvan een factuur ontvangen. Van Belvilla later een factuur ontvangen die een hoger bedrag aangeeft. Getracht te mailen - mislukt. Getracht te bellen - mislukt. Uiteindelijk via FB een dame gevonden die het wel allemaal zou uitzoeken. Helaas na veel heen en weer chatten niet gelukt om tot een deal te komen. Klanten vinden ze niet zo belangrijk denk ik. Nu van Belvilla bericht gekregen dat mijn boeking was geannuleerd. Jammer ? Nu niet echt.

  • Algemeen 1
op 15 augustus 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: juli 2021

Belvilla annuleerde 14 dagen op voorhand, zonder veel uitleg of alternatief. Dit was eind juni. We wachten nog steeds op de terugbetaling van ons bedrag! Vermoedelijk komt dit in september pas...

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2021 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juli 2021

Het huis voldeed niet aan de beschrijving. Er was geen vaatwasser aanwezig. De eigenaar zegt alleen sorry en doet niets. Wat mij boos maakt is dat Belvilla niet bereikbaar is. Het kost heel veel moeite om een telefoonnummer te vinden dat je kunt bellen en vervolgens sta je uren in de wachtrij. Bij nieuwe boekingen is er wel een medewerker via chat bereikbaar. Echt heeeel slecht. Je visitekaartje zou juist een goede klachtenafhandeling moeten zijn.

  • Algemeen 1
op 31 juli 2021 bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: april 2020

Betreft april 2021. Reis ging niet door i.v.m. Corona. Belvilla zegt dat ze mijn geld teruggestort hebben, maar ze hebben een gedeelte van het reisgeld achtergehouden. Gestort op een niet meer bestaande bankrekening

  • Algemeen 1
op 26 juli 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: december 2020

Moeten annuleren door Corona, proberen inmiddels al 9 maanden geld terug te krijgen van Belvilla. Bellen en mailen elke week met ze maar ze liegen je voor en houden je aan het lijntje. Ongelofelijk slechte organsatie

  • Algemeen 1
op 10 juli 2021 bestemming: Nederland / Durbuy, reisperiode: juni 2020

Ten eerst de reis was geboekt voor 25-06-2021 naar Belgie, vanwege de corona niet duidelijk of wij in het huis terecht konden. Geen tot nauwelijks contact te krijgen met Belvilla, telefonisch al helemaal niet of een mailtje terug zonder duidelijk antwoord was op mijn vraag. Hierdoor voelde wij ons gedwongen om te annuleren, waardoor wij onze aanbetaling kwijt waren van 600 euro. Wat ik ook probeerde, het geld zijn wij kwijt. Nooit meer Belvilla voor ons en ik raad het iedereen af om bij hun een vakantie te boeken.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2021 bestemming: BelgiŽ / Waimes, reisperiode: juni 2020

Alle verhalen kloppen! . Onbehoorlijk te woord gestaan. Op de vraag we mogen niet naar BelgiŽ omdat het nog code oranje je, vraagt ze "je vertelt me een nieuwtje en hoe kom je aan die wijsheid" Staat bij RIVM was mijn antwoord. Had ze nooit van gehoord, volgens haar mochten de Shengen landen vanaf 6 mei weer reizen. Mocht het niet omboeken naar september, anders waren we ons geld kwijt. Ook 10 dagen voor het betalen kregen wij een aanmaning 2x op een mail hierover geen antwoord en op de plaats van bestemming wel elke dag de vraag om een review. Vakantie was niet ontspannen, we voelden ons niet prettig zo in BelgiŽ, durfden eigenlijk nergens heen. Voor ons zeker NOOIT meer Belvilla! Het geld van tv reclames kunnen ze beter gebruiken voor klantvriendelijkheid.(zie dat 2021 er niet eens bij staat als keuze boven)

  • Algemeen 1
op 23 juni 2021 bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: mei 2020

Wij hadden het huis gehuurd voor een weekend (twee nachten). Zonder enige reden zijn wij na vrijdag het huis uitgezet voor overlast. We hebben niemand gezien om enige waarschuwing te geven. Ze hebben gedreigd met de politie maar kwamen niet langs om een geldige reden toe te lichten.

  • Algemeen 1
op 21 juni 2021 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: januari 2020

Wat een niet te bereiken baggerbedrijf, verkeerd geboekt, gelijk hersteld, kosten dezes 250 Euro, nooit van mijn leven boek ik nog iets daar, 45 minuten wachten aan de telefoon, email wordt niet beantwoord, je kan fluiten naar je centen zonder enig antwoord, PAS OP NOOIT iets boeken bij hun

  • Algemeen 1
op 9 juni 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2020

3 weken voor vertrek opeens een extra factuur van Ä71 zonder specificatie en ook niet bereikbaar voor vragen.

  • Algemeen 2
op 25 mei 2021 bestemming: ItaliŽ, reisperiode: juli 2020

Belvilla is onbereikbaar als je vragen hebt over je boeking in coronatijd. Geen e-mailadres waarnaar je naar toe kan mailen, en telefonisch onbereikbaar. Slechte service

  • Algemeen 1
op 14 mei 2021 bestemming: Luxemburg, reisperiode: mei 2020

Liefst -1 hebben 5 dagen moeten 10 dagen quarantaine maakt hun niet uit. Geld kwijt of 350 eu annuleren of 300 verzetten maar betaal geen 800 voor 5 dagen vak oplichters zijn het

  • Algemeen 1
op 10 mei 2021 bestemming: Spanje / MŠlaga, reisperiode: juni 2019

Het is onmogelijk met belvilla in contact te komen wanneer heb geboekt en betaald verdwijnen ze. Heb nog een paar honderd euro van belvilla te ontvangen. Ze zijn nu niet meer te bereiken crimineel noem ik dat.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2021 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Je boekt een vakantie maar kan vanwege code oranje niet naar de bestemming, tenzij je onverzekerd op reis wil gaan en het hele verblijf in quarantaine moet. Dit is voor Belvilla geen reden om te annuleren, zij komt immers haar verplichtingen na. Verzetten kan tegen meer dan de helft van het bedrag van de reissom. Communicatie loopt zeer stroef, ze draaien een script af aan de telefoon, denken niet oplossingsgericht, leven zich niet in in de situatie van de klant en gaan enkel voor het eigen gewin. Je moet je schamen als je voor zoín organisatie wil werken. Voor ons NOOIT meer Belvilla.

  • Algemeen 1
op 28 april 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

Hebben aanstaande mei een reis naar Denemarken geboekt. Ondanks corona restricties gaat dit volgens BelVilla gewoon door. Hun leveren een huisje en dat is beschikbaar. En dat je niet mag reizen en daar 10 dagen in quarantaine moet terwijl je maar een week gaat is niet hun probleem. Zeer teleurgesteld. Geen vakantie en je geld weg .

  • Algemeen 1
op 25 april 2021 bestemming: Nederland / Nieuwvliet, reisperiode: april 2020

Onterechte annulering vanuit Belvilla

  • Algemeen 1
op 23 april 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: mei 2020

Door corona kunnen we niet met vrienden op Hemelvaartweekend. ik probeerde de reis te annuleren maar dit lukte niet, gewoon geen enkele manier om contact te krijgen en nu zijn we blijkbaar ons voorschot van Ä 470 kwijt

  • Algemeen 1
op 20 april 2021 bestemming: Nederland / harderwijk, reisperiode: mei 2020

Ik heb de reis niet kunnen doen, Belvilla hanteert echte maffiapraktijken. We boekten een verlengd weekend in een vakantiehuis in Nederland in november 2019 (voor de corona). dit voor het verlengd weekend van hemelvaart 2020. Toen waren er strenge coronaregels en konden we niet gaan. Niet zoveel problemen gehad om het te verzetten naar dit jaar hemelvaart. nu komt puntje bij paaltje, we kunnen niet gaan want de regels voor belgen zijn dat je tien dagen in quarantaine moet in nederland. dit gaat dus niet. wij willen gewoon herboeken en blijkbaar kan dit niet zonder 750 euro extra te betalen. Die quarantaine telt niet als reden, zij leveren alleen het huis zeggen ze. ECHTE MAFFIA. IK ZAL VOORAL HEEL SLECHTE RECLAME MAKEN

  • Algemeen 1
op 15 april 2021 bestemming: Nederland / eede, reisperiode: april 2020

Reis geboekt in april 2020, vanwege covid voucher voor 2/3 betaling, na 6 maanden pas restant teruggestort gekregen, ondertussen nieuwe boeking april 2021, voucher gebruikt en restant aan betaald doch ka nu weer niet doorgaan, Belvilla geeft mogelijkheid tot om boeken naar volgend jaar maar dan kost dit ruim Ä540,00 Extra!!! Dus ipkv ruim Ä900,00 nu dus Ä1500,00 of we MOETEN nu in april gewoon gaan. Afzettrij, schandalig, schurkachtige, profiteurs

  • Algemeen 1
op 14 april 2021 bestemming: Duitsland / Dahlem, reisperiode: maart 2020

Reis maart 2021 Goed dat je deze site bezoekt. Boek niet via Belvilla. Hun standpunt is dat reizen mag, ook naar Duitsland. Ook al is het geen noodzaak. Het is maar een advies wat Rutten vraagt. En dat je dan minimaal 5 dagen in quarantaine moet, ach, de lokatie is geleverd dus ons valt niets te verwijten... Boeven!

  • Algemeen 1
op 13 april 2021 bestemming: BelgiŽ / Waals braband, reisperiode: juli 2020

Wij hadden bij Belvilla een huis geboekt met mijn moeder en schoonouders. Wegens Corona was het van de regering uit niet mogelijk om met mensen van boven de 70 jaar samen te komen. Dis in ons geval zeker niet in ŤŤn vakantiehuisje samen te leven. Ik heb op alle mogelijke manieren belvila proberen te bereiken maar zonder resultaat. Zij zijn met ons voorschot gaan lopen. Ik wil met belivila niets meer te maken hebben!!!!
Zij blijven mij lastig vallen en kan er niets aan doen!!!!

  • Algemeen 1
op 6 april 2021 bestemming: Frankrijk / morvan, reisperiode: oktober 2020

Vlot en professioneel als het om een boeking gaat.
Ontoegankelijke en amateuristisch als het om recuperatie van een voucher gaat. Bij deze zijn ze een toekomstige klant kwijt. Jammer belvilla ;-(

  • Algemeen 1
op 6 april 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2019

Wij hebben juist (al jarenlang)goede ervaringen met Belvilla. Er wordt prima met je meegedacht, ook in Coronatijd, mits je iemand te pakken krijgt. Dat blijft een zwak punt van Belvilla. Vandaar het rapportcijfer 9, anders was het een 10 geworden. De gemiddelde, lage waardering op deze site is voor ons dan ook niet herkenbaar. En ook bij een overboeking, stelt Belvilla zich klantvriendelijk op, hebben wij ervaren.

  • Algemeen 9
op 5 april 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben 1 week voor vertrek contact opgenomen met Belvilla, daarvan kregen we te horen dat de vakantie niet door kon gaan omdat we met een te grote groep waren. Als wij niet contact hadden opgenomen, hadden we niks gehoord van ze. Maar goed, voucher gekregen die je na 6 maanden kon inwisselen voor geld. ondertussen 7 maanden later, nog steeds onmogelijk om het geld terug te krijgen of uberhaupt contact te krijgen met iemand van BelVilla. Echt belachelijk, wat moet ik hier nou mee?

  • Algemeen 1
op 30 maart 2021 bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020

Na vorige jaar de pleuris uitbrak en onze vakantie in Denemarken niet door kon gaan een voucher gekregen die voor 31 december 2020 ingewisseld moest worden. Dus wij gedaan om dit jaar in de meivakantie naar Denemarken te gaan. Nu geen gehoor behalve hoge kost voor annuleren of omboeking...want ach je kan tenslotte naar Denemarken, ondanks de quarantaine verplichting die er dan is... Belachelijk! Geen service! Nooit meer hoek ik bij Belvilla

  • Algemeen 1
op 29 maart 2021 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2019

Vila in september 2020 geboekt voor begin april 2021 toen voor deze periode nog geen reisbeperking gold. Vliegreis is door easyjet geannuleerd. Overheid adviseert dringend om thuis te blijven. Geen restitutie van de huursom want het is theoretisch mogelijk om te gaan....
graag uw reactie

  • Algemeen 1
op 25 maart 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020

Belvilla maakt klanten blaasjes wijs en gaat met jouw geld lopen!
Ik had vorig jaar een vakantiehuis geboekt via Belvilla voor de Paasvakantie. Corona brak uit en de vakantie kon niet doorgaan. Ik kreeg een voucher en besloot die te gebruiken voor hetzelfde vakantiehuisje dit jaar. Ik denk: ik sluit een all-risk-verzekering af, dan loop ik niet het risico mijn geld kwijt te zijn.
De Belgische regering verbied haar onderdanen te reizen naar het buitenland tot einde van de Paasvakantie. Ik besluit het vakantiehuisje te annuleren en, net als vorig jaar, te herboeken naar de Paasvakantie volgend jaar.
Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie is en dus risico op annulatie krijg ik geen voucher. Geen nood denk ik: ik heb een all-rsik-verzekering. Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie was en dus een risico op annulatie wordt dat risico niet gedekt door (whatís in a name?) the all-risk-verzekering. In Nederland is het niet verboden met twee personen in een vakantiehuis te verblijven, dus is er geen reden om, omwille van Cororna, de reis te annuleren. Dat ik vanuit BelgiŽ niet op reis mag naar Nederland daar heeft Belvilla geen oren naar. Trouwens: in het geval ik WEL zou aanspraak kunnen maken op de all-risk (hahaha) verzekering, zou er toch nog 25% van de betaalde verblijfskosten afgaan.
Ik heb maar ťťn woord: schurken. Oh neen, ik heb nog een woord: onbekwaam! Ik heb uuuuuren (maar echt uuuuuren) aan de telefoon gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen, mails spreken elkaar tegen,Ö Ik heb nog een woord: phisingÖ want daar lijkt het allemaal wel sterk op. Ik heb een pak geld betaald zonder enige tegenprestatie. Belvilla staat bij mij en mijn kennissen vanaf heden dan ook aangemerkt als te mijdenÖ. En ik wou dat ik deze webpagina hier eerder ontdekt had

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: BelgiŽ / ardennen, reisperiode: april 2019

Blijkbaar toen wij boekte hadden we met 11 personen niet eens mogen boeken ivm de corona maatregelen in Belgie. Natuurlijk hadden ze dat even niet verteld. Nu mogen we geheel niet meer komen door de regels in Belgie...Konden het omboeken , wel voor een extra bedrag van 800 euro naar 30 april. Tja, waarschijnlijk kan je dan nog niet. Echt mega oplichters en we gaan er een advocaat op zetten. Dit is echt oplichting!

  • Algemeen 1
op 24 maart 2021 bestemming: Nederland / Harderwold, reisperiode: juli 2019

Dramatische service van Belvilla totaal onbereikbaar heb 4 maanden lang geprobeerd te annullueren maar helaas geen telefonisch contact mogelijk en geen email. Geld weg. Nooit boeken bij Belvilla.

  • Algemeen 1
op 20 maart 2021 bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: februari 2020

We hebben een huis geboekt op Texel, via Booking.com. We konden gratis annuleren tot een week voor vertrek. Maar we annuleerden al 3 maanden voor vertrek. Toch is er een dag na de boeking bijna 200 Euro van onze creditcard gehaald. We zijn nu al bijna een half jaar bezig om ons geld terug te krijgen. Ze zijn zelf niet bereikbaar en dus via Booking geprobeerd. Helaas, 4 mails van hun verder nog steeds geen geld gezien..
Wij gaan niet meer bij Belvilla boeken.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2021 bestemming: Frankrijk / Vallandry, reisperiode: april 2020

Belvilla respecteert de wettelijke regels rond corona niet. Een verbod op essentiŽle reizen is voor hen geen reden om te annuleren en ze vragen hoge omboekingskosten. Zeggen dat ze niet terugbetalen en dat je een voucher krijgt en later zeggen ze dan dat je wel terugbetaald had kunnen worden maar dat laten ze niet weten.

  • Algemeen 1
op 13 maart 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: maart 2019

Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs bij code oranje slaat Belvilla het dringende advies om niet te reizen van beide regeringen van Nederland en Frankrijk in de wind. Ze blijven van mening dat het een advies ze vergeten echter dat er ook NOODZAKELIJK reizen bij staat.

NOOIT MEER BOEKEN BIJ BELVILLA

  • Algemeen 1
op 10 maart 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: oktober 2019

Belvilla zijn de grootste bedriegers die er rond lopen, zou eigenlijk,op Facebook,willen beginnen om zoveel mogelijk gedupeerden te krijgen, zodanig,dat samen iets gedaan kan worden.

  • Algemeen 1
op 9 maart 2021 bestemming: Oostenrijk / WildschŲnau, Tirol, reisperiode: juni 2020

Belvilla heeft de dag voor vertrek geannuleerd i.v.m. corona. Maar wel nadat ze eerst de volledige reissom hadden geÔncasseerd.
Ze komen terug met een corona voucher met uitgifte datum 06-06-2020.
Belvilla is op geen enkele wijze te bereiken. E-mail worden of niet beantwoord, of antwoord via automatische gegenereerde berichten soms zelfs in het duits.
Diverse keren gevraagd om uitbetaling van de voucher met het verzoek aan te geven wanneer betaling mag worden verwacht. Geen reactie dus.
Diverse reviews geplaatst. Zelfs een keer een reactie van Belvilla om contact met hen op te nemen. Maar wanneer je dan contact opneemt blijft het stil. Het is dus enkel een actie voor de buitenwereld om de indruk te wekken dat ze iets doen. Volgens mij liggen ze met de benen op tafel en in gedachten op een zonnig strand van ons geld.
Wat mij betreft mogen ze failliet gaan.
DUS NIET BOEKEN BIJ DEZE OPLICHTERS.

  • Algemeen 1
op 5 maart 2021 bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: maart 2020

21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variŽrende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip Ďjongerení). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen ondernemen.

  • Algemeen 1
op 5 maart 2021 bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: maart 2020

21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variŽrende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip Ďjongerení). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen onder nemen.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2021 bestemming: Oostenrijk / Kappl, reisperiode: januari 2020

Boeking gedaan via booking.com, tot mijn schrik is booking.com slechts tussen persoon en is de daadwerkelijk boeking Belvilla. Direct weer geannuleerd, zit nu al maanden op mijn geld te wachten, telkens doen ze de belofte dat het binnenkort teruggestort gaat worden. Het zijn gewoon oplichters.

  • Algemeen 1
op 25 februari 2021 bestemming: Nederland / Achterhoek, reisperiode: februari 2019

Bij Booking.com een huisje gehuurd met gratis annuleren.
Dit ook netjes op tijd gedaan maar bleek dat Belvilla toch 903 euro van onze creditcard had afgeschreven.
Contact met Belvilla opgenomen wat niet makkelijk lukt en zou geld terug krijgen.
Maar tot op heden nog steeds niet.
Heb nu ook de creditcard maatschappij aan het werk gezet omdT ik weinig vertrouwen meer in Belvilla heb.

  • Algemeen 1
op 8 februari 2021 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: mei 2020

Ivm annuleren corona een voucher ontvangen van 435. Onmogelijk om in te wisselen. Technische fout, probeer morgen nog eens. Maar is wel mijn eigen betaalde geld!! Gewoon kwijt dus. Pure oplichting!!

  • Algemeen 1
op 4 februari 2021 bestemming: Nederland / Geesteren, reisperiode: december 2020

Op tijd geannuleerd op 4 november 2020. Zou het geld pas in januari terug krijgen. Eind januari geen geld op de bankrekening. Ze hadden een vergissing gemaakt en ik moet nu weer 4 tot 8 weken wachten op mijn geld

  • Algemeen 2
op 2 februari 2021 bestemming: ItaliŽ / Florence, reisperiode: juli 2020

Via Booking.com een appartement gehuurd voor 2 weken in Toscane. Kosten Ä 2400,=. Na de boeking gedaan te hebben zag ik dat dat via "partner" Bellvilla liep. Binnen 3 minuten boeking geannuleerd, want als ik ergens niet wil boeken is het wel bij Bellvilla. Keurig bericht van Booking.com dat reis werd geannuleerd. Tot mijn verbazing werd er wel een bedrag van Ä 724,= van mijn creditcard ingehouden door Bellvilla.ch. Inmiddels ook een nota van Bellvilla ontvangen. Contact gelegd met Booking.com die mij verwezen naar Bellvilla. Bellvilla gebeld en zij gaven aan dat ik recht had op een voucher. De man van de klantenservice vriendelijk bedankt en gezegd dat ik daar geen behoefte aan had maar mijn geld terug wilde. Het was een voucher of niets deelde hij me vriendelijk mede. Weer terug naar Booking.com. Zeer correct en vriendelijk geholpen door de klantenservice. (zoals het hoort!!). Binnen no-time een bericht van Bellvilla dat er een terugbetaling zou plaatsvinden. Let wel, dit was in november 2020. November geen terugbetaling. December geen terugbetaling. Januari maar eens aan de bel gegaan bij Bellvilla. Bleek dat ze in december geen terugbetalingen hadden gedaan om dat "het geld op was"?! Maar......het zou zeker voor eind januari 2021 teruggestort zijn. We zitten nu in februari 2021 en heb nog steeds de Ä 724,= niet terugontvangen. Klantenservice niet bereikbaar. Ik ben bang dat......
Maar nu weet ik ook weer waarom ik al jaren niet meer boek bij Bellvilla en lijkt het mij wijs dat Booking.com de benaming "partner" van Bellvilla zsm schrapt.

  • Algemeen 1
op 27 januari 2021 bestemming: Nederland / Vlissingen, reisperiode: november 2020

Belvilla had in eerste instantie onterecht additionele kosten geclaimd. Waarbij ze to gaven dat dit inderdaad tegenstrijdig is met de wet. Maar dat ze het nodig hadden voor de betaling naar de eigenaar van het huis waar ik naartoe zou gaan. Zonder deze betaling mocht ik het huis niet in, maar ze konden het niet aanpassen. Hierdoor vroegen ze of ik het kon betalen en dan zouden ze het retour storten.Uit coulance en omdat er geen annuleringsregeling op zat heb ik dit gedaan. Het geld zou binnen een week terug op mijn rekening staan. Nu ben ik bijna drie maanden later en heb ik mijn geld nog steeds niet retour ontvangen.

  • Algemeen 1
op 26 januari 2021 bestemming: Oostenrijk / Soll, reisperiode: februari 2020

Wat een slecht bedrijf dit! Krijg dagelijks mail met advertenties maar over wanneer ik geld terug kan verwachten van annulering... Geen gehoor, niet bereikbaar voucher gekregen die ik niet wil en geen idee wanneer ik iets kan verwachten. Voor ons NOOIT meer belvilla.

  • Algemeen 1
op 26 januari 2021 bestemming: BelgiŽ / La-Roche-en-Ardenne, reisperiode: maart 2020

Beste, net geboekt voor 465.37Ä. Nu krijg ik bijkomend een factuur van Belvilla twv 372Ä. Waar komt deze vandaan? Dit is nergens geopperd, noch vermeld, hoewel dit een verplichting is.
Men zet dus misleidende informatie op de website?
In de hoofdmenu staat dat handdoeken en beddegoed erin begrepen zijn. Na de boeking weer niet. Dit is wederom misleidende informatie.
totale onduidelijkheid! FRAUDE en OPLICHTING

  • Algemeen 1
op 25 januari 2021 bestemming: Nederland / Cadzand, reisperiode: januari 2020

Pas op met Belvilla!!!!!
Betaal pas op het allerlaatste moment. Want als je betaald is het einde service!!
Ik betaalde 2 dagen te vroeg, zie een foutje in de datum en moet vervolgens Ä 250,- omboekboete betalen!!!! Schande!
Had ik maar niet betaald, dan had het niets gekost!!! DAT ZIJN TOCH SCHANDALIGE PRAKTIJKEN!
Dus nogmaals. Pas op met boeken via Belvilla!

  • Algemeen 3
op 23 januari 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: januari 2019

Zijn nu meer dan 1jaar bezig om geld terug te krijgen na een anulering . Tel. Nooit te berijken. Mailtjes met onzin antwoorden geen antwoord. En beloftes die ze niet nakomen! Post adres nog niet gevonden. Reset iedereen af iets met belvilla te ondernemen.

  • Algemeen 1
op 20 januari 2021 bestemming: BelgiŽ / Durbuy, reisperiode: februari 2020

Onze contactpersoon was heel onduidelijk, schreef een email die een 5-jarige nog beter had kunnen schrijven. Er waren opeens bijkomende kosten die niet vermeld waren. Het annuleren koste ons het hele reisbedrag terwijl we nog geen twee dagen na de boeking hadden geannuleerd. Welke kosten zouden ze dan wel allemaal al niet gemaakt hebben die bij elkaar Ä600 kosten?? Het vinden van de annuleringsvoorwaarden is al een hele zoektocht op zich en heel onduidelijk. Ga hier nooit meer iets reserveren.

  • Algemeen 1
op 20 januari 2021 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: februari 2020

Omdat we niet kunnen gaan ivm met code oranje belvilla zegt gewoon het is een advies geen verbod dus geen annuleringkosten terug wat een organisatie nooit meer boeken bij jullie 👋

  • Algemeen 1
op 19 januari 2021 bestemming: Duitsland, reisperiode: april 2020

Beste mensen, trap er niet in en boek NIET bij Belvilla. Ze zijn bereikbaar zodra je je geld uit wilt geven maar zodra er iets mis gaat, maakt niet uit wat, zijn ze niet meer bereikbaar. Dit is het kastje van de muur beleid 3.0, nooit erger gezien! we hebben zwart op wit bewijs dat ze liegen en bedriegen om maar geen geld terug te hoeven geven. Toen we onze reis op tijd vanwege Corona hebben geannuleerd, had ik de slechte reviews al bekeken en heb ik foto's gemaakt van de annulering en het daarnaast laten filmen door de buurvrouw, ze beweren nu dat er geen annulereing is geweest. Woij hebben het filmpje nog en overwegen juridische stappen.

  • Algemeen 1
op 18 januari 2021 bestemming: BelgiŽ / Stoumont, reisperiode: december 2020

Wij boeken altijd via Airbnb, een platform waar voordien alles was inbegrepen in de prijs 'lakens, handdoeken, water, verwarming, elektriciteit en zelfs de hond). Je wist voordien meteen wat je totaalprijs was, maar sinds de samenwerking met Belvilla, komen al deze kosten er ter plaatse bij. Het staat wel ergens in de kleine lettertjes, maar toch is het wennen voor ons. Bij ons laatste huis moesten we een forfait betalen voor gas, water en elektriciteit hoewel we haast niet binnen waren geweest en dus zeer weinig verbruikt hadden. Ik wil er wel aan toevoegen dat het verblijf in Stoumont een zeer gezellige, nette en comfortanele plek is met warm onthaal. Echt wel een aanrader los van de extra kosten.

  • Algemeen 7
op 16 januari 2021 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Mijn man had een kasteel geboekt met wat vrienden voor mijn 50ste verjaardag. Helaas door Corona kon dat niet doorgaan. Nou kregen we een voucher voor dat bedrag, echter de borg van 500 euro zat daar niet bij in. Nu ruim 3 maanden verder zelfs de borg nog niet terug gekregen. Vandaag nogmaals gebeld, maar de persoon aan de telefoon had er blijkbaar allemaal geen zin meer in, en hing gewoon op!! Wat een flut service, die voucher die snappen we echt wel. Maar zelfs de borg nog niet terug, is belachelijk en dan ook nog ophangen. Wij boeken nooit meer bij BelVilla!! Een 1 is nog teveel gegeven voor hun service...

  • Algemeen 1
op 15 januari 2021 bestemming: Nederland / Enschede, reisperiode: augustus 2019

Bij aankomst liep er zoveel ongedierte in het huisje en zaten de vliegen waar je maar keek, dat wij besloten geen uur langer te blijven.
Na het indienen van onze klacht kregen wij half november eindelijk reactie. Van de totaal ruim 500 euro werd ons compensatie geboden van 179 euro. Omdat wij geen zin hadden in een ellenlang getouwtrek, zijn we hiermee akkoord gegaan. Dit bedrag zou binnen 8 weken overgemaakt worden. Helaas is er nog steeds niets overgemaakt. Op mails wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Waardeloze organisatie !!

  • Algemeen 1
op 12 januari 2021 bestemming: Duitsland / Medebach ot Dreislar, reisperiode: mei 2020

We hadden 5 dagen geboekt in het Sauerland/Duitsland.
Vanwege corona kon de reis niet doorgaan (code oranje voor onze reisbestemming).
Een paar dagen voor vertrek kregen we een automatisch bericht van Belvilla waarin ons een goede reis werd toegewenst !!!!
Reizen was echter niet mogelijk vanwege code oranje in Duitsland!!
Belvilla was met geen mogelijkheid te bereiken voor uitleg.
Heb uiteindelijk de gastvrouw benaderd, die ook aangaf dat ze geen gasten mocht ontvangen vanwege Covid-19.
Heb Belvilla meerdere malen geprobeerd te bereiken. Telefonisch was dat onmogelijk, wachttijden van meer dan 40 minuten (heb uiteindelijk 3 x zo geprobeerd maar kwam niet door).
Op mails werd niet gereageerd.
Wel kreeg ik een week nadat mijn reis normaal plaats zou hebben gevonden dat onze reis niet door kon gaan vanwege Covid-19 en dat ik recht had op een voucher (lekker op tijd)!
Werd vervolgens wekelijks bestookt met mogelijke accomodaties om de voucher te verzilveren, En dat terwijl Covid-19 nog steeds volop om ons heen is.
Op mails van mijn kant dat ik graag mijn geld terug wilde ontvangen na 6 maanden werd alleen gereageerd met de gebruikelijke mails hoe ik mijn voucher kan besteden.
Wat een waardeloos bedrijf dat ze bijna 7 maanden later nog steeds niet reageren op mijn mails.
Weet nog steeds niet hoe/of ik mijn geld terug krijg.
BOEK HIER NOOIT MEER!

  • Algemeen 1
op 11 januari 2021 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: december 2020

Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs het dringend advies om niet te reizen van beide regeringen van BelgiŽ en Nederland leggen ze naast zich neer. We zijn 80 % van de reissom kwijt terwijl wij ook een annuleringsverzekering hadden...


Diep teleurgesteld omdat wij een herinnering hadden gehad om de laatste deel van de reis te betalen... Wij hebben echter zo'n spijt om bij Belvilla een vakantie huis te huren, we zullen dit ook nooit meer doen en andere waarschuwen omtrent de communicatie en dan men 80% van de reissom als kosten worden opgeschroefd.

Ze zijn niet te bereiken en mails worden nauwelijks of niet beantwoord.

  • Algemeen 1
op 8 januari 2021 bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: februari 2019

Onze wintersportvakantie zelf geannulleerd ivm. Corona. We hadden al een deel betaald en minus de annuleringskosten hebben we een bedrag van bijna 600 Euro tegoed. Creditnota ontvangen in september. Na veel vijfen en zessen zijn we uiteindelijk akkoord gegaan met een betaling eerste week januari, nadat ze met de hand op het hart hebben beloofd dat ik daar echt op kon vertrouwen! Half december ontvang ik een mail dat de betaling is uitgesteld met minimaal 6 tot 8 weken. Geen enkele mogelijkheid om in contact te komen met Belvilla. Dat het allemaal lastig is snap ik, maar dat ze mensen niet terugbetalen en wel nieuwe boekingen aannemen in deze tijd, vind ik schandalig. Dat het vervolgens op geen enkele manier mogelijk blijkt te zijn om contact te krijgen is gewoonweg misdadig te noemen. Tijd voor actie! Ik ben er meer dan klaar mee. Voor mij nooit en te nimmer Belvilla meer. Een 1 is nog veel te hoog!

  • Algemeen 1
op 6 januari 2021 bestemming: Duitsland / Rijland, reisperiode: januari 2020

Ik voel me helemaal belazerd en opgelicht door Belvilla. 350,- euro voor een huisje betaald een dag later wordt de boeking geannuleerd door Belvila!! De reden zeggen ze kort gezegd, omdat door corona beperkingen in Duitsland mag alleen zakelijk boekingen doen!!!en dit zeggen ze achteraf als je helemaal de boeking afbetaald hebt. Bellen helpt ook niet want tenderest is altijd een lage wachttijd van soms meer dan half uurtje en ten tweede het werd gezegd, je had moeten t weten!!? Er is al drie weken dat ze nog geen resterend geld aan mij overgemaakt hebben. Kortom ontzettend slecht behandeld. Ik raad iedereen af om nooit boekingen doen via deze site.

  • Algemeen 1
op 4 januari 2021 bestemming: Nederland, reisperiode: december 2020

Geen enkele reactie te krijgen op mijn vraag over annulering.

  • Algemeen 1
op 4 januari 2021 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: december 2020

Hebben begin mei 2020 reservering gemaakt en op 13 mei aanbetaling betaald. Eind augustus i.v.m. verslechtering van de corona situatie o.a. in BelgiŽ geprobeerd deze reis te annuleren. Telefoon werd niet opgenomen en mails niet beantwoord. Begin oktober eindelijk contact gekregen. Situatie uitgelegd. Belvilla ging akkoord met met annulering.
Hebben ons gevraagd of wij een tegoed bon wilden ontvangen of het geld terug gestort. Hebben aangegeven dat we het geld terug wilden.
Dit was geen probleem. 19 oktober bevestiging van annulering ontvangen met vermelding betaling binnen 5 dagen. Even later een creditfactuur voor het totale bedrag. Nu 72 dagen later nog niets ontvangen. Erger nog ze zijn weer totaal niet bereikbaar.

  • Algemeen 1
op 2 januari 2021 bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2020

Niet kunnen gaan en sindsdien proberen we ons geld terug te krijgen, maar geen reactie.

  • Algemeen 1
op 31 december 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020

Reis is niet doorgegaan op verzoek van Belvilla. De eigenaar van de woning is niet betaald door Belvilla en wij hebben ons geld ook niet terug. Ze beloven veel maar doen NIETS. Cijfer van moet een NUL zijn!

  • Algemeen 1
op 29 december 2020 bestemming: BelgiŽ / Arendonk, reisperiode: november 2020

Wij boekten een vakantiehuis via Belvilla; meer bepaald De Lieshoeve in Arendonk (Belgie) van een Nederlandse eigenaar. Wij betaalden een voorschot van 570 Ä; Ondertussen werden de coronamaatregelen in Belgie verstrengd, waardoor de geplande vakantie van 23- 27.12.2020 niet mocht doorgaan. Onze familie bestaat uit 12 p over 3 generaties: grootouders, kinderen, kleinkinderen. Het openstaande resterende saldo werd derhalve niet betaald. Ons voorstel voor een herboeking naar de Kerstvakantie volgend jaar werd afgewezen door Belvilla en zij weigeren het voorschot terug te betalen, en dit nietegenstaande het akkoord van de eigenaar. Mails werden gestuurd naar Belvilla, op het mailadres vanwaar wij de betalingsverzoeken toegestuurd kregen, nl info@mail.belvilla.nl; nu beweren zij dat dit adres niet in gebruik is; ook telefonisch contact is onmogelijk , na lang wachten volgt de mededeling " belt u later no eens terug"...

  • Algemeen 1
op 28 december 2020 bestemming: Oostenrijk / Hinterglemm, reisperiode: maart 2020

Helaas kon reis niet doorgaan door Corona, hier kon Belvilla niets aan doen. Echter de afwikkeling loopt nog steeds en het enige wat ik van Belvilla ontvang zijn excuses, de laatste mails zijn in het engels, waarom in het engels is ook onduidelijk. Ik begrijp niet waarom het allemaal zo lang moet duren om de reissom terug te betalen. Hier kan Belvilla wel iets aan doen. Het is beschamend om mensen zo lang te laten wachten zonder enige duidelijkheid te verschaffen en zich alleen maar te verschuilen onder het mom dat het erg druk is. Corona is nu meer dan 9 maanden onder ons, kom op zeg!

  • Algemeen 1
op 28 december 2020 bestemming: Nederland / Uden, reisperiode: maart 2020

Ivm corona ons huisje in maart moeten annuleren, klantenservice slecht bereikbaar en op diverse mail gewoon geen antwoord terwijl het vrijwel direct word gelezen. Sinds Maart wachten wij op de volledige reissom retour, benieuwd of we het ooit nog krijgen. Ons geannuleerde huisje in Juli bij Centerparcs was vrijwel direct afgehandeld en binnen 4 weken reissom retour, zo kan het ook. BOEK NIET BIJ BELVILLA!

  • Algemeen 1
op 27 december 2020 bestemming: Nederland / Hellendoorn, reisperiode: oktober 2019

We hadden onze boeking, vakantiehuisje in Hellendoorn, meteen de volgende dag geannuleerd, vanwege lockdown maatregelen. Belvilla beschikte echter nog over een bedrag van Ä541,56 van een eerder geannuleerde boeking vanwege de lockdown door Corona. Dat bedrag zouden wij gecompenseerd krijgen. De nieuwe boeking, die wij direct hebben geannuleerd en daarom uiteraard niet hadden betaald, heeft Belvilla zelf zonder overleg betaald met deze Ä541,56. Belvilla wil nu niet erkennen dat wij de 2e boeking direct hebben geannuleerd (wordt ook automatisch geannuleerd als je niet betaald binnen 24 uur) en weigeren ons het bedrag terug te betalen. Talloze telefoontjes en emails worden totaal genegeerd. Belvilla komt daarom op ons over als een onbetrouwbare organisatie die zich niet aan de eigen spelregels houdt.
Als Belvilla de feiten van deze zaak serieus zou bekijken zouden zij inzien dat het totale bedrag direct aan ons terugbetaald dient te worden.

  • Algemeen 1
op 25 december 2020 bestemming: BelgiŽ / Nieuwpoort, reisperiode: december 2020

Geannuleerd vanwege Corona, Na 6 mails met de vraag om een annuleringsnota te sturen voor de verzekering nog steeds geen reactie, zelfs geen bevestiging van de ontvangen mails. Ik lees hier ook dat niemand een reactie op de mails krijgt. Dat moet echt beter!

  • Algemeen 1
op 18 december 2020 bestemming: Oostenrijk / Westendorf, reisperiode: februari 2020

Slechte annuleringsvoorwaarden! Klantenservice reageert ook nergens op! Wacht al een maand op mijn creditbedrag. Erg slecht! Boek niet weer bij Belvilla

  • Algemeen 1
op 16 december 2020 bestemming: BelgiŽ / Humain, reisperiode: oktober 2020

Hebben boeking moeten annuleren wegens Corona maatregelen van de Belgische overheid (negatief inreisadvies vanuit code rood gebied (Amsterdam), bij 48 uur verblijven verplichting tot strikte zelfquarantaine). Hiervoor werd normaal verblijf in het huisje onmogelijk. Daarom zou Belvilla ons een Covid voucher moeten geven. Hebben ze niet gedaan. Totale soms van 830 euro nog steeds niet terug ontvangen. Is inmiddels 8 weken geleden. Nemen telefoon niet op en reageren niet op mails. Zeggen zelf dat het 'geen probleem' was om naar Belgie te reizen. Dit is feitelijk onwaar. Lijkt opzettelijke oplichting.

  • Algemeen 1
op 16 december 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: december 2020

Prachtig huis geboekt om met vrienden nieuwjaar te gaan vieren.
Door code oranje helaas niet mogelijk. Op tijd geannuleerd bij Belvilla. Dit kon kosteloos voor een bepaalde datum. Nou niet dus want ergens anders stond toch nog in het klein dat je wel de kosten moet betalen. Prima service dus.
Ik hoop dat de medewerkers een mooi kerstpakket krijgen van het gepikte geld van hard werkende mensen.
Fijne dagen maar niet heus

  • Algemeen 1
op 15 december 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

De info die belvilla geeft is misleidend,klantenservice reageert niet op diverse mails, jammer joh zoek het maar uit.
Berekenen 430! Euro annuleringskosten!!
Echt schandalig en ik boek nooit meer bij Belvilla

  • Algemeen 1
op 15 december 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019

Oplichters

  • Algemeen 1
op 14 december 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: november 2020

Slechte service van Belvilla, telefonisch geannuleerd mits annulatiekosten (ca. 80Ä), we zouden nog 350Ä moeten terugkrijgen. Nu 4 maanden later nog steeds geen geld en heel onbereikbare klantenservice.

  • Algemeen 1
op 9 december 2020 bestemming: Nederland / Veere, reisperiode: juli 2020

Ik ga niet op mijn ervaring in, het was te slecht en te frustrerend.

Het punt is ze doen aan misleidende prijsindicatie. Dit deden ze in 2018 en dit doen ze nog steeds, naar mijn ervaring (prijzen erbij gooien die nergens stonden vermeld en ook niet vooraf werden verteld als er naar gevraagd werd).

Lees: https://www.acm.nl/nl/publicaties/boete-voor-belvilla-voor-misleidende-prijsvermelding

Dit mag niet.

  • Algemeen 1
op 8 december 2020 bestemming: KroatiŽ, reisperiode: juli 2020

Geannuleerd wegens code oranje . Belvilla heeft daar geen boodschap aan ,doen of COVID-19 niet bestaat....terwijl hun beleid veilig reizen uitdraagt!!! Hebben het door ons geannuleerde huis alsnog verhuurd maar zij rekenen volledige annuleringskosten. Klantenservice is na al die maanden nog steeds niet op orde.
Zij verdienen geld over de rug van anderen .
Waarschuwing aan mensen die nog gaan boeken :DOE DIT NIET BIJ BELVILLA..

  • Algemeen 1
op 7 december 2020 bestemming: Oostenrijk / Piessendorf, reisperiode: mei 2019

Niet geweest door corona. De 1 is voor Belvilla. Wij waren aanvankelijk begripvol maar nu op 7-12 2020 no steeds niets van belvilla gehoord hebben is dit voorbij. Geen antwoord op diverse mails en telefonisch contact na uren wachten afgebroken. Hoop dat we geld nog terug krijgen.

  • Algemeen 1
op 3 december 2020 bestemming: Nederland / Medemblik, reisperiode: maart 2020

Niet geweest ivm Corona. Vanaf maart 2020 al bezig om geld terug te krijgen. Ik krijg ze niet aan de telefoon en via mail een geautomatiseerd antwoord. Niets dus. Ik raad iedereen aan om NIETS te boeken bij Belvilla.
Wat een akelig bedrijf.

  • Algemeen 1
op 30 november 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: november 2019

Slechte service en geen communicatie

  • Algemeen 1
op 28 november 2020 bestemming: , reisperiode: november 2019

Slechte service belvilla. Huisje zelf was prima maar gebruik dit bedrijf niet!!

  • Algemeen 1
op 26 november 2020 bestemming: BelgiŽ / Waimes, reisperiode: september 2020

Jongeneel26-11-2020
Wegens de corona maatregelingen en het reisverbod vanuit zowel Nederland en Belgie genoodzaakt te annuleren. Vanaf 21 september en 26 september ,officiŽle datum reisverbod, bezig met een antwoord hun kant uit en restitutie van het compleet voldane bedrag. Ondanks meerdere mails na twee maanden totaal geen reactie, Telefonisch ook niet te bereiken. Ik heb gelijk aan mijn betalingsverplichtingen voldaan, nu zij nog.

3
negatief (rood) reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. In dit geval kun je de reisovereenkomst beŽindigen en dan zullen wij de reissom terugbetalen

  • Algemeen 1
op 24 november 2020 bestemming: Nederland / wateren, reisperiode: oktober 2020

Geboekt bij Belvilla, met all risk annuleringsvetzekering, helaas konden we niet gaan ivm ziekte huisdier, all risk vetzekering ingeschakeld bij Belvilla , zou 4-6 weken duren voor we wat zouden horen. van morgen gebeld, is nu 6 weken, wat zeggen ze bij Belvilla ? duurt 4-6 maanden ! belachelijk, Axa en Belvilla ! never meer Belvilla !

  • Algemeen 1
op 23 november 2020 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2019

Gecancelled wegens gesloten grenzen tijdens de Corona crisis. Gťťn enkele service of communicatie van Belvilla, ze zorgen ervoor dat ze nooit bereikbaar zijn en moeten antwoorden. Voorschot betaald en nooit terug gezien, geen enkel antwoordje op tientallen mails en uiteraard ook geen voucher. Een echte schande voor de reissector, pure oplichterij.

  • Algemeen 1
op 16 november 2020 bestemming: BelgiŽ / Petit Langlire, Ardennen, reisperiode: september 2019

Erg zure nasmaak omwille van oplichterij mbt cash waarborg. Uiteraard heb je dan 0 stem mbt uiteindelijke schade. De schade die zich heeft voorgedaan is een gevolg van nalatigheid bij beide partijen, maar de volledige rekening kwam op mijn dak terecht, ook geen intentie om redelijk te wezen en in te gaan op mijn argument; dat kan enkel omdat dit waarborg systeem dergelijk machtgebruik zonder legitimatie toelaat. Belvilla helpt niet, ze verbindt steeds door maar je kan zolang wachten als je wil en niemand neemt op.

  • Algemeen 2
op 16 november 2020 bestemming: Nederland / hulsthorst, reisperiode: oktober 2020

Ik heb geannuleerd en na een maand nog steeds de schriftelijke annulering niet binnen. Krijg geen reactie op mails en alle beloftes worden niet nagekomen.

  • Algemeen 1
op 16 november 2020 bestemming: Oostenrijk / Soll, reisperiode: december 2020

Belvilla is een Bureaucraten maffia club. Bij negatief reisadvies annuleren ze niet, nee ze proberen het overige geld ook te incasseren en je aanbetaling zie je nooit meer terug. Boekings bevestiging nooit ontvangen, bellen met die club is onmogelijk en de klantenservice mailt met alleen voornamen zoals Teun en Jose en ze liegen zich kapot om je geld te kunnen houden. Volgens Belvilla kun je nog vrolijk in December in je huis op een berg in Oostenrijk gaan zitten terwijl alle liften dicht zijn en je uitsluitend voor dringende zaken nog mag afreizen. Oplichters 1ste klas, jurist ingeschakeld, ACM melding gedaan en zal nooit meer bij ze boeken !!! Nog nooit met een grotere club oplichters zaken gedaan als Belvilla. Hoop dat ze snel voor de rechter verschijnen.

  • Algemeen 1
op 14 november 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2020

Krijgt een 1 maar die zijn ze nog niet eens waard, mijn man in mei overleden ( niet door corona )heb moeten annuleren , maar helaas nog steeds geen geld terug ontvangen waar ik recht op heb , in een woord schande .

  • Algemeen 1
op 13 november 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Begin 2020 hebben wij voor oktober 2020 voor 4 stellen en 2 kinderen een huis voor een weekend geboekt in de provincie Luik (BelgiŽ). Corona was toen nog niet aan de orde.
Eind september hebben wij Belvilla een mail gestuurd en kregen als antwoord dat Belvilla bij code rood een 3 dagen regel hanteert. Wij komen uit de provincies Utrecht en Gelderland en worden op dat moment door BelgiŽ als rode zones beschouwd en daarbij is de provincie Luik oranje.
Na telefonisch contact wordt aangegeven dat wij geen voucher ontvangen omdat het dringende advies vanuit de overheid een advies is en we dus gewoon kunnen gaan. Dat je na thuiskomst in thuisquarantaine moet wordt ook gezien als een advies en geen verplichting. De kosten voor een eventuele omboeking waren buitenproportioneel.
Na het indienen van een klacht volgt er niet meer dan een automatisch gegenereerde mail dat vanwege grote drukte het langer kan duren voordat je een antwoord ontvangt. Op reminders nav onze mail wordt niet meer gereageerd en ook na een klacht blijft het stil. Belvilla meldt op hun site dat ze de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de gasten tot hun topprioriteit rekent. Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat ze vooral snel veel geld willen verdienen.
Het is onbegrijpelijk dat Belvilla dringende adviezen vanuit de overheid negeert en hiermee de volksgezondheid op het spel zet.
Ook het niet reageren op een klacht getuigt van een arrogante houding. Het is niet meer dan fatsoenlijk en gebruikelijk te reageren op een klacht. Zo ga je niet met klanten om. Het is voor ons nooit meer Belvilla en zullen anderen ook zeker informeren over de werkwijze van Belvilla.

  • Algemeen 1
op 13 november 2020 bestemming: BelgiŽ / Cul-des sarts, reisperiode: maart 2019

De reis kon niet doorgaan wegens Covid en Belvilla stelde een omboeking voor. Een nieuw contract en een prijsverhoging van 52%
Van een mindering van de reeds betaalde som is geen sprake, meer zelfs, deze som die we zouden moeten terugkrijgen , wordt doodgezwegen

  • Algemeen 1
op 12 november 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: november 2020

Heel vriendelijk dat jullie nu plots gratis annuleren aanbieden voor 2021. Blijkbaar zijn wij niet de enige groep die door jullie in Ďt zak worden gezet. Een weekend geboekt voor de periode van 20-22/11, wij zouden ongetwijfeld dit weekend laten doorgaan hetzij de regering er geen verbod op zou leggen. Wel dus. We zijn niet van gisteren dus namen we al telefonisch met jullie contact op om dit weekend te verleggen. Geen probleem wisten jullie ons te vertellen, een ďsymbolische oplageĒ van Ä0,40 cent pppn zou wel aangerekend worden. Tevreden klanten als we zijn, leggen de dit weekend vast voor 2021. Achteraf horen we dat er een vergissing is en er een oplage van maar liefst 1083,40 euro zal aangerekend worden?!?!?! Uiteraard is de termijn te kort op en dwingen jullie ons nu te kiezen tussen ofwel - annuleren en de helft van het betaalde bedrag kwijt te zijn ofwel - meer dan Ä1000 opleggen om te verplaatsen. Wij begrijpen dat het geen gemakkelijke periode is en jullie sector getroffen is maar op deze manier stelen (ja, dit noem ik stelen) jullie gewoon geld van KLANTEN die in eerste instantie gewoon een fijne vakantie gingen hebben in een van jullie woningen maar OOK GETROFFEN werden door het coronavirus en zijn maatregelen. Ronduit schandalig en een vuil voorbeeld van verdoken diefstal. Ik had graag toch enige reactie van jullie uit gehoord. Misschien komen jullie plots wel tot een betere oplossing.

  • Algemeen 1
op 11 november 2020 bestemming: Nederland / Nieuwvliet-Bad, reisperiode: december 2020

Let bij boeken bij Belvilla a.u.b. heel goed op de bijkomende kosten, die in wel erg kleine lettertjes tijdens het boekingsproces getoond worden. Erg ondoorzichtig allemaal, waardoor onze aanstaande vakantie veel duurder is dan wij (n.a.v. de info op de site van Belvilla) dachten. TIP: Gewoon rechtstreeks bij het betreffende vakantiepark/-verblijf boeken en niet meer via Belvilla!

  • Algemeen 5
op 9 november 2020 bestemming: Nederland / Zoutelande, reisperiode: september 2020

Wat een verschrikkelijk slechte organisatie! niet schoongemaakt, vies, geen schone handdoeken, toiletpapier en beddengoed aanwezig, na vele belletjes via zgn. SOS dienst 3 uren gewacht en nog niets geregeld. We zijn zwaar gefrustreerd vertrokken en geen vakantie gehad. Nu bezig met klachtprocedure, want Belvilla leest niet en doet alsof ze ons met het terugbetalen van de schoonmaakkosten er vanaf zijn. Onacceptabel. Zelfs de zgn. SOS dienst was na 3 uur niet bereikbaar. Wat een afknapper..

  • Algemeen 1
op 9 november 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: november 2020

Door gewijzigede Covid19-maatregelen werd onze reis onmogelijk. Annulatie kost de helft van de totale som. Covid-maatregelen gelden niet als verzachtende omstandigheid. Bij aanvraag om datum te verplaatsen werd er niet meer op onze berichten gereageerd. Na telefonisch contact wordt gemeld dat wijziging van datum evengoed de helft van de reissom meer kost.

  • Algemeen 1
op 9 november 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2019

Een ramp is deze firma, boeking gedaan en voorschot betaald voor een villa in spanje, tijdig geannulleerd omwille van covid. Verschillende mails gestuurd met de vraag om ons voorschot terug te betalen zonder resultaat. Aangegeven dat ze de admin kosten mochten in mindering brengen, wat volgens mij geen 600Ä zal zijn. Enfin tot op heden hebben we nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Enkel automatische antwoorden, en bespaar je het bellen want dit geeft geen gehoor. Wat een firma...

  • Algemeen 1
op 6 november 2020 bestemming: Nederland / Arcen, reisperiode: oktober 2020

Vies huisje, zelfs in Corona tijd deuren enz niet schoon. Huis was vochtig, veel schimmel, ramen konden amper open en dicht en je zakte hier en daar bijna door de vloer. Enige positieve was de ligging.

  • Algemeen 2
op 6 november 2020 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: november 2020

Weekend geboekt bij Belvilla. Alles correct betaald en dan zeggen ze doodleuk we hebben uw geld niet ontvangen. Ze hebben alles geannuleerd en ik ben mijn geld kwijt. Geen reactie te krijgen want niemand staat u te woord.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende