Schrijf een review

Reviews over Belvilla

Url:

Type reizen: vakantiehuizen
Oude Stadsgracht 1, 5611 DD Eindhoven NL

Logo van Belvilla

Pagina 1 van 8 met 760 resultaten

op 7 juli 2025 bestemming: NL / Heinkenszans, reisperiode: november 2025

Ik heb het gevoel dat ik in een kafkaïaanse toestand terecht ben gekomen. Ik heb een boeking gedaan bij Groepen.nl. Dat betrof een verblijf met als data 7 – 10 november tegen de kosten van €842,-. Ik heb daar een aanbetaling op gedaan. Toen ik inlogde op Groepen.nl schrok ik me ondersteboven, want daar stond opeens €1342,- en (dat zag ik pas later) de verkeerde data. Ik heb dus direct geannuleerd en mijn geld teruggevraagd. Daar zeiden ze dat ik had betaald aan Belvilla en dat dat dus via hen (jullie dus) liep. Ik heb vervolgens Belvilla gebeld en daarna weer Groepen.nl en tenslotte weer met Belvilla en de verwarring werd steeds groter. Er blijken twee boekingen te staan, waarvan ik er één nooit gedaan heb (die van 10 – 13 november). De boeking van 7 – 10 november bleek te zijn geannuleerd, maar die van 10 – 13 november stond nog open (!). De mevrouw aan de telefoon zei toen dat de kosten €842,- waren en dat er niet meer bijkwam. Nou dan wilde ik alsnog wel boeken, maar de data 7 – 10 november bleken opeens ruims €1100,- te zijn! Toen brak m’n klomp en heb ik gezegd dat ik overal vanaf wilde, want dit is geen manier.
Toen heb ik dus de nog staande boeking geannuleerd en blijk ik annuleringskosten te moeten betalen! Terwijl de fout bij Groepen.nl / Belvilla / het boekingssysteem ligt. Ik wil dus z.s.m. het volledige bedrag van €266,50 geretourneerd zien.
Wat een waardeloos bedrijf; ik ben net gebeld met weer een formeel antwoord. "U had niet moeten annuleren". Nee, wat had ik dan moeten doen! Boek NIET bij dit bedrijf!

  • Algemeen 1
op 4 juli 2025 bestemming: Nederland / Limburg, reisperiode: juli 2025

Dit bedrijf riekt naar oplichting, hun prijzen zijn ver boven de gangbare prijzen op de vakantie parken waar Belvilla hun huizen aanbied. Wij betaalden via Belvilla een bedrag van € 964,00 terwijl de normale prijs op de website van het betreffende vakantiepark maar € 608,00 was!! We begrijpen dat er wat extra verdiend moet worden, maar dit verschil is ronduit belachelijk en vinden wij oplichterij. Ook nu net zoals alle andere reviews, geen contact met Belvilla te krijgen buiten de chat om met personen die niets kunnen doen en je verwijzen naar de digitale "' klantenservice ". We gingen 1x een boeking doen buiten onze normale boekingssite ( Airbnb ) hele grote fout dus, Belvilla nooit meer !! Dit bedrijf krijgt niet eens 1 ster van ons maar een dikke 0 !

  • Algemeen 1




op 1 juli 2025 bestemming: holland / zoutelande, reisperiode: juli 2025

Heb per ongeluk ons reisje geannuleerd via een vitruele agent van de reisorganisatie expedia waar belvilla mee samenwerkt op 24juni heb de hele week tot 1 julie 2025 contact proberen te krijgen maar alleen via virtuele agent en personeel van de reisburaus allemaal analfabeten en buiten landse afkomst moest alles aantal keren uitleggen maar kereeg antwoord via mail of telefoon geen e-mailtje of belletje naar mij wilde mijn geld retour maar kreeg geen duidelijk antwoord en ook geen herboeking werd besproken voor mijnn zuurverdiende geld 650 euro wat ik kwijt ben ben maar een gewone aower en we hebben het niet zo breed om dat te laten uithangen een groot kut bedrijf met geen fatsoen naar mensen toe om tot een oplossing te komen groet ger

  • Algemeen 2
op 30 juni 2025 bestemming: Nederland / Heino, reisperiode: juni 2025

Geboekt & aanbetaald. Na een aantal weken een mail dat de aankomstdatum niet mogelijk is, maar wel de dag erna. Terug gemaild, na een kleine week zonder reactie; zelf contact opgenomen. Nu bleek de gehele reservering geannuleerd. Aangegeven dat ik de aanbetaling terug wil. Daar wacht ik nu al bijna 2 weken op.... Nooit meer deze onbetrouwbare partij voor mij.

  • Algemeen 1
op 16 juni 2025 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2025

We hadden een woning geboekt via Belvilla en aanbetaald. Via mijn Belvilla kwam ik er 2 maanden voor de vakantie achter dat de boeking geannuleerd is zonder dat Belvilla ons hiervan op de hoogte had gebracht. Chatcontact en mailcontact gehad met Belvilla. Weinig medewerking, geen excuus. Veel standaard mailantwoorden. Alternatieven die geboden werden waren van totaal andere maatstaven. Uiteindelijk zelf een andere woning gevonden die veel duurder is. Ze zijn ook niet bereid tegemoet te komen in de extra kosten. Wij boeken nooit meer via Belvilla.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2025 bestemming: Luxemburg, reisperiode: april 2025

Teleurstellende service, geen hulp bij problemen

Boeken via Belvilla ging soepel en zonder problemen. Helaas houdt de service daar ook meteen op. Wij wachten inmiddels al twee maanden op de terugbetaling van onze borg. Zelfs een bericht dat we deze niet terugkrijgen, blijft uit.

Belvilla geeft aan dat ze de verhuurder hebben gemaild, maar wachten nu al meer dan vijf weken op een reactie. Zelf ondernemen ze geen enkele verdere actie om dit op te lossen. Geen druk op de verhuurder, geen transparantie naar ons toe — niets.

Het is ronduit schandalig dat je als klant zo in de kou wordt gezet. Zolang er niets misgaat is alles prima, maar zodra er iets opgelost moet worden, laat Belvilla het volledig afweten. Absoluut geen aanrader.

  • Algemeen 2
op 12 juni 2025 bestemming: België / De Haan, reisperiode: juni 2025

Belivilla onbereikbaar, telefoonlijn valt stil, emailadres buiten gebruik. Belivilla zorgt niet voor klant laat probleem door klant zelf oplossen. In mijn geval eigenaar in buitenland. 2 sterren is teveel, maar ik wil medewerkers niet benadelen. Organisatie zou 0 sterren verdienen. Onbezorgd op vakantie ....... NIET via Belvilla.

  • Algemeen 2
op 11 juni 2025 bestemming: België / Purnode, reisperiode: juni 2025

We werden warm ontvangen.
Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus huisje met een groot privé zwembad.
Een fijne ervaring met belvilla






Was een heerlijk lang weekendje weg, een leuk knus

  • Algemeen 8
op 7 juni 2025 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2025

We hebben een INVALIDE accommodatie (slaapkamer op begane grond) gemaakt/betaald. Dit blijkt niet te kloppen, geen slaapkamer op begane grond, en customer service geen oplossing en geen terugbetaling.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2025 bestemming: België / Dordrecht, reisperiode: mei 2025

10 personen in de kou laten staan na rit van 4 uur, door Belvilla
Na een rit van 4 uur stonden we daar bij onze villa. Al direct bij binnenkomst zagen we dat de villa echt ongelooflijk smerig was.
We hebben gelijk contact gezocht met Belvilla en gezegd dat we hier met een zwangere dochter en drie kleine kinderen stonden in de kou.
In en op de wc rand en bril zaten nog poep resten van de vorige gasten, op badmat dikke smerige klodders, op de bedden en kussens grote bruine kringen ook in het kinderbedje, in de douche was het rolgordijn eraf deze lag kapot op de rand van het bad,, in de andere kamers waren ook de lamellen en gordijnen kapot. In de keuken aangekomen stonk de koelkast die eveneens heel smerig was, de besteklades waren bruin met vies bestek, her en daar in het huis schimmelplekken, overal kapotte lampen met dikke lagen stof, vet en spinnenrag overal door het hele huis, in de raamkozijnen lagen allemaal dode insecten en door het hele huis gebruikers sporen van de vorige gasten.
In de tuin lagen overal stukken glas, lag overal hondenpoep en er was schrikdraad om het gras veld zodat het ook nog eens heel onveilig was voor de kinderen van 1, 2 en 3 jaar.
Wij moesten foto's sturen en Belvilla zou regelen dat het zou worden schoongemaakt. Wij gaven aan hier niet te willen verblijven, ook niet na een schoonmaak omdat eveneens de matrassen te smerig waren om op te slapen. Het was zo onhygiënisch voor de kinderen en een zwangere vrouw dat we een andere locatie wilden. Meerdere keren beloofde Belvilla terug te bellen, wat niet gebeurde.

Inmiddels 18.00 uur Telefonisch contact gezocht dat er kleine kinderen waren die moesten slapen. Ze gaven eindelijk toe dat we gezien de toestand van de villa we er vanuit hygiëne niet kunnen verblijven. En beloofden ons na 5 minuten terug te bellen wat wederom niet gebeurde. Om 20.00 weer gebeld dat we graag een oplossing wilden en dat de kinderen moesten slapen. Ze beloofden terug te bellen wat niet gebeurde.

Oplossing van Belvilla was dat we ons geld terugkrijgen, onze vakantie moesten opzeggen en wederom met 10 man terug rijden naar Nederland. Er is geen oplossing gekomen van hun kant, geen andere locatie te regelen, mee te denken of een andere oplossing aan te bieden. Na 6 uur zijn wij rond 22.00 uur met drie kleine kinderen weer terug gereden naar Nederland

  • Algemeen 1
op 4 juni 2025 bestemming: België, reisperiode: juni 2025

Maanden geleden een huis geboekt om met kinderen en kleinkinderen een bijzondere dag te vieren in het weekend van Pinksteren. Alles bevestigd, betaald etc. Vlak voor vertrek nemen we contact op met de eigenaar en krijgen we te horen dat er een dubbele boeking is. De eigenaar heeft meerdere malen geprobeerd dit aan Belvilla door te geven, zonder succes. Wij nemen contact op met Belvilla en worden niet geholpen door de klantenservice en niet door de SOS-medewerker. We bellen u terug...wanneer??
Wat een waardeloos bedrijf, schandalig!

  • Algemeen 1
op 31 mei 2025 bestemming: Kroatië / Kessel, reisperiode: mei 2025

Boeking gedaan in oktober 2024 voor een huis met zwembad open vanaf juni tem half september. Wij komen gisteren toe en het zwembad is nog leeg, terwijl het morgen 1 juni is. Totaal geen begrip van de sos medewerkers! Belvilla komt af met een schandalige compemsatie en geven geen andere woning! Nooit nog een boeking met Belvilla!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2025 bestemming: België / A, reisperiode: april 2025

NIET boeken!
Wij hadden een leuke vakantie geboekt voor een midweek. We konden pas om 17u in de villa. Op zich niet erg, als je dat weet. Op vrijdag zouden we pas tussen 19,00u en 20,00u eruit hoeven zijn. Perfect!!!
Helaas ging het wat anders. De eigenaar van de villa belde dat BelVilla een fout had gemaakt met de uitchecktijd. Het moest 10,00u zijn. Dat scheelt ongeveer een hele dag!!
Als je dan in gesprek wil met BelVilla wordt je van kastje naar muur gestuurd. Uiteindelijk kregen we op zatardag een mail dat onze vakantie, die op maandag zou beginnen, geannuleerd was. Zonder pardon, zonder meedenken, zonder een tegemoetkoming!!!
Te schadalig voor woorden! Een organisatie om te vergeten!

Wees gewaarschuwd en trap er niet in!

  • Algemeen 1
op 26 mei 2025 bestemming: Spanje / Palafrugell, reisperiode: april 2025

Ik had deze boeking gemaakt maar na 2 dagen heeft belvilla deze geannuleerd door werkzaamheden aan deze accommodatie. Zij hebben mij andere huis helpen boeken maar daar had ik annuleringsverzekering aangesloten. Tijdens de boeking met hun hulp hebben ze niet gezegd dat bij die nieuwe booking moet ik nog extra 1/3 van de prijs aan parking betalen dus ik wilde deze boeking annuleren en zij hebben dat geweigerd. Mijn annuleringsverzekering was ook raar gegaan . Zij biedt een voor 47 en een voor 59 en ik heb voor tweede als volledig dekking gekozen. Later blijkt dat ze hheft die van 47 gedaan. Ik heb na aantal minutes na de boeking door extra kosten wilde overboeking en zeg dat mag maar aan het eind hebben ze voor deze 136 ingehouden (het was letterlijk 10 min later). Lees goed wat zij hebben aan zoveelste mensen gedaan. OPLICHTERS

  • Algemeen 1
op 19 mei 2025 bestemming: Nederland / borger, reisperiode: mei 2025

Het liefst gaf ik een 0. De telefonische service is waardeloos!!! Denken absoluut niet mee. Ik ga nooit meer via belvilla boeken.

  • Algemeen 1
op 27 april 2025 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2025

Zojuist aangekomen op IBIZA de accomodatie geeft aan geen reservering te hebben, en Belvilla geeft niet thuis. De betaling is al op 20 maart gedaan. Er is op 21 april een bevestiging per mail gestuurd. En niemand die helpt voor een oplossing. Idiote service. Boek Nooit en Te Nimmer met deze club!

  • Algemeen 1
op 21 april 2025 bestemming: België / Outrewarche, reisperiode: februari 2025

Pierre Horn, (mede)eigenaar van artvillas-ardennes.be laat niks van zich horen na meerdere keren contact te hebben gezocht (naar deze oplichter overgemaakt volgens het contract van Belvilla) . Contract van Belvilla vermeldde dat borg (500 euro) na maximaal 2 weken teruggeboekt zou worden. Tot op heden nog niet gezien. Elke keer de standaard (chat)melding om geduld te hebben. Dat houdt een keer op natuurlijk.

  • Algemeen 1
op 14 april 2025 bestemming: België, reisperiode: mei 2025

Beste, ik wil graag mijn verhaal delen met jullie, over Belvilla. Ik heb hier een boeking geplaatst, waarna ik een All-risk verzekering heb afgesloten. jammer genoeg moest ik deze gebruiken, wegens slechte gezondheid van mijn grootvader die mee gaat op reis. Dus ik wil deze annuleren (met geldig doktersattest). Belvilla weigert eerst maar na 2 weken, geven ze toe en sturen ze een link, voor een verzekering claim in te dienen. Hier laat AXA weten, dat Belvilla de verzekering heeft opgeschort. Hierna krijg ik nog 2 nieuwe links doorgemaild, om een claim in te dienen, beiden fake... ik krijg nooit bevestiging. Dagen lang, chat ik al met de medewerkers, die me telkens aanmanen om geduldig af te wachten en de terugbetaling in werking is gezet. Maar ze kunnen hiervoor geen officiële documenten doormailen. Nu vandaag na lang aandringen, heeft een medewerker van de chat toegegeven, dat de verzekering is opgeschort en Belvilla niet van plan is, het bedrag terug te betalen. wij zitten met de handen in de haren. Belvilla pleegt zonder verpinken, contractbreuk en verzekeringsfraude.

  • Algemeen 1
op 14 april 2025 bestemming: Nederland / Kamperland, reisperiode: april 2025

We boekten met veel enthousiasme een huisje op het strand dachten we.De foto’s lieten het leuke huisje zien ,van binnen en buiten en natuurlijk het mooie uitzicht.Echter toen we het nummer van de bungalow kregen was het een gewoon chalet!Niks uitzicht op zee!Toen ik om opheldering vroeg zeiden ze dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de foto’s die ze op de site zetten.Wie dan?Sinterklaas?We zijn echt misleid,zei ik tegen de meneer van de helpdesk,vervolgens gooide hoj de hoorn erop.Topbedrijf Bel villa!Nooit meer!!!

  • Algemeen 1
op 1 april 2025 bestemming: België, reisperiode: maart 2025

We boekten via Belvilla een verblijf met jacuzzi, maar konden hier nauwelijks gebruik van maken door veel te hoge chloorwaarden, wat leidde tot huidklachten en schade aan zwemkleding. De verhuurder probeerde het op te lossen, maar dat resulteerde in dagelijkse aanwezigheid op het terrein en geen privacy.

Als compensatie kregen we een tegoedbon van €500 voor een volgend verblijf, maar dat vereist opnieuw boeken én betalen. Toen we via Belvilla om passende compensatie vroegen, verwezen ze simpelweg naar de inzet van de verhuurder en sloten verdere vergoeding uit.

Volgens hun eigen voorwaarden (artikelen 7.2 en 8.1) is compensatie wel degelijk op z’n plaats als een belangrijk deel van het verblijf niet geleverd kan worden.

Geen verantwoordelijkheid nemen en klantbelang niet centraal stellen maakt dat wij Belvilla als tussenpartij helaas niet aanbevelen.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2025 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: maart 2025

We hebben een fijn weekend gehad in de Ardennen, maar wat begon als een geslaagd verblijf eindigde in een nachtmerrie bij het afrekenen.

Na vertrek ontvingen we een bizarre extra factuur van bijna €400,-. Volgens de verhuurder zouden we in één weekend 4000 liter water en 370 kWh aan stroom hebben verbruikt. Dat is volkomen ongeloofwaardig. We hebben geen sauna of bad gebruikt, zijn overdag weg geweest, en hebben alle verwarming en verlichting uitgezet. Sterker nog: de stroom viel regelmatig bijna uit — de lichten knipperden continu.

De reactie van de verhuurder? Dat ik bij aankomst zélf de meters maar had moeten controleren. Dit is een onacceptabele omkering van verantwoordelijkheid. Als gast moet ik kunnen vertrouwen op een eerlijke en transparante afrekening. Dit voelde als pure afzetterij.

Daarbovenop bleken de schoonmaakkosten van €80 dubbel in rekening gebracht. Eerst betaald bij aankomst, daarna opnieuw verrekend met de borg. Pas na navraag kreeg ik een klein deel terug.

Geen eerlijk gesprek mogelijk, geen redelijkheid, geen verantwoordelijkheid. Alleen verwijten en vaagheden. Als dit de standaard werkwijze is, dan moeten potentiële gasten gewaarschuwd worden. De bijkomende kosten zijn onvoorspelbaar en kunnen zomaar oplopen tot de hoogte van de huursom zelf.

Het huis is mooi gelegen, maar dit soort financiële valkuilen en klantonvriendelijkheid maken het verblijf ronduit af te raden. Kies liever een aanbieder die wél transparant en gastvriendelijk is.

  • Algemeen 1
op 28 maart 2025 bestemming: Spanje / Arenys de Mar, reisperiode: oktober 2025

Vakantie ver vooruit geannuleerd, 100% free cancellation. Geld nooit terug gestort. Paar keer opgevolgd zeggen ze dat het 3 tot 4 weken duurt voordat geld er is. Gevraagd om process om klacht in te dienen maar die service verlenen ze niet. Dan maar naar de ombudsman.. gewoon vervelend dat dat allemaal moet, extra stress and over 800 euro kwijt. Nooit meer!

  • Algemeen 1
op 27 maart 2025 bestemming: Nederland / Arcen, reisperiode: maart 2025

NIET BOEKEN, Vreselijke ervaring.
Boek ik op een avond een huisje op een park via Belvilla, dacht ik alles geregeld te hebben gezien ik betaald heb en dit ook echt is afgescreven.

Vervolgens krijg ik een paar dagen later mails over het feit dat de boeking geannuleerd is.

De eerste vraag die bij mij opkomt ‘Waar is mijn geld dan?’ Dus ik neem contact op met de servicedesk met precies deze vraag. Na wat zoeken, en ook bij de financiële administratie, hadden ze geen geld gekregen vanuit mijn naam. Nou… dat is lekker. Toch 360,- ik dus in de stres en zenuwen.

Krijg ik een maand later ineens allerlei mails dat mijn boeking bevestigd is, wat is dit?

Ik weer contact opnemen natuurlijk, want ik ben in de tussentijd een nieuwe boeking aangegaan via een andere aanbieder.

Wat blijkt nou? Is er tijdens het boekingsproces een dubbele boeking aangemaakt waarvan er 1 betaald is. Maar wanneer ik vraag waar mijn geld is kunnen ze dit niet vinden?

Eindstand:
-Heb ik een boeking deels betaald bij Belvilla, wat ik niet meer terug krijg.
- Ben ik een nieuwe boeking aangegaan waar ik nu ook een betalingsplicht heb.

Werd ik net nog gebeld, kon ik alles weer gaan uitleggen waarna de medewerker zei “ja, je krijgt niks terug”. Dit antwoord had ik dusal…. Is belvilla mij nu express aan het pesten ofs? Zo voelt dit wel namelijk.

Tijdens de hele gesprekken heb ik mij niet gehoord gevoeld en wordt ik ook nog eens opgebeld om het er even in te drukken ofzo?

Als aan het begin was gezegd dat er al betaald is en dat zij mijn geld hadden, maar dan onder een andere boeking, had ik hartstikke tevreden geweest met Belvilla en hadden we doorgegaan met de boeking waar we waren, Maar door deze hele omweg van onwetendheid en dat ik voor 360,- hiervoor erin ben genaaid zal ik hier echt nooit meer terugkomen en zal ik dit ook aan niemand aanbevelen.

Ik had door dit alles een enige oplossing in mijn hoofd waarbij ik gewoon mijn geld terug zou krijgen, maar daar kan ik naar fluiten.

  • Algemeen 1
op 25 maart 2025 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2025

Totaal geen service. 10 minuten na reservering kwam ik erachter dat er een fout zat in de data. Meteen contact gezocht. Niet meer aan te passen, moest maar annuleren. Aanbetaling kwijt en opnieuw reserveren. Dit zijn nu eenmaal hun voorwaarden. Dat is wel tig x gezegd. Maar op mijn vraag waar ik die voorwaarden dan kan vinden, blijft het stil
Wijziging staat bij hun blijkbaar synoniem voor annuleren

  • Algemeen 1
op 25 maart 2025 bestemming: Duitsland, reisperiode: juni 2025

Als ik alle recensies lees hebben wij misschien geluk gehad? Onze vakantie van juni geannuleerd. Kreeg een voucher ter waarde van de aanbetaling. Gebeld en direct contact.gezegd dat ik graag geld terug wil en geen voucher. Binnen 4 dagen is het keurig teruggestort.

  • Algemeen 8
op 14 maart 2025 bestemming: Nederland, reisperiode: februari 2025

Ik ben echt sprakeloos over de service van deze in mijn ogen gerenommeerde organisatie. Ondanks mijn sprakeloosheid heb ik toch nog wat woorden kunnen vinden: mijn boeking wordt door Belvilla gecanceld. Zij storten de aanbetaling op een rekening die al acht jaar niet meer van mij is (maar dus nog wel in hun systeem stond). Vervolgens bel ik om dit recht te laten zetten. De eerste keer moet ik een mail sturen naar een wat later blijkt mailadres dat niet meer wordt ondersteund door Belvilla. Weer bellen. Niet 1 maar 3 x, in een periode van 1.5 week. Steeds wordt mij beloofd dat de medewerker de opdracht tot restitutie direct zal oppakken en ik het geld binnen 3 dagen op mijn rekening heb (beloofd tijdens telefoontje 1), tijdens telefoontje 2 was het 4 dagen en bij telefoontje 3 2 tot 3 weken!! En bij telefoontje 3 bleek dat er nog helemaal geen restitutieverzoek was ingediend door de eerdere medewerkers die ik sprak. Nu dan eindelijk wel en dan nog 2 tot 3 weken op mijn geld moeten wachten. Ik ben benieuwd of ik het t.z.t. terug krijg.

  • Algemeen 1
op 10 maart 2025 bestemming: Nederland / Belvilla vakantiepark de bonte vlucht., reisperiode: april 2025

Na meerdere telefoontjes dat er iets niet klopte :moeste wij het zelf regelen met belvilla. Die wij overgrens volledig betaald hebben.
Ineens kregen wij een rekening extra van 139 euro.
Terwijl alles betaald is behalve het hondje dat was 15 euro aan de bonte vlucht.
Nu is het bijna 11 april de dag van vertrek( nog 3 weken) en er is nog niks geregeld ik bel iedere dag ze zouden dan terug bellen .
Maar je hoort niks.
Ik wil gewoon al mijn geld terug van deze reservering en niks geen anuleringskosten .want het is hun fout niet de mijne. En een oprecht excuus

Ik hoop wel dat alles goed gaat met mijn andere boekingen want hellaas die staan ook bij hun geboekt .
En je krijg moeilijk kontakt met ze en als je kontakt krijg word je van het kastje naar de muur gestuurd.
Gewoon schandalig.

  • Algemeen 1
op 9 maart 2025 bestemming: Frankrijk / Bretagne, reisperiode: augustus 2025

In november boekten wij een huis in Bretagne na lang zoeken en vergelijken. We hebben een aanbetaling gedaan en in februari werd dit geannuleerd wegens operationele redenen. Tot op heden hebben we onze aanbetaling niet terug!
Na meerdere mails te hebben gestuurd waar we pas na een week antwoord op kregen maar geen antwoord op onze vragen. Ze stuurden telkens zogenaamde alternatieven maar dit was zeker niet het geval en verre van onze wensen. Onze alternatieven van onze zoektocht in november waren natuurlijk allen al volgeboekt. We zochten zelf naar een alternatief. Dit was duurder dan onze orginele boeking maar deze werd geannuleerd omdat we niet tijdig aanbetaalden. Onze aanbetaling uit het vorige huis werd niet overgezet.
We hebben ergens anders geboekt en zijn zeker nog niet klaar met belvilla. Ik raad niemand aan bij belvilla te boeken! De service en het contact is echt om te huilen! Dikke vette onvoldoende!

  • Algemeen 1
op 5 maart 2025 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: januari 2025

Als ik een -10 had kunnen geven dan had ik dat gedaan. Ik had een mooi huis geboekt, 8 maanden vooruit. Helaas was er iets verkeerd gegaan en heb ik de boeking 1,5 dag later geannuleerd. Inmiddels wel ruim 800 euro aanbetaald. Deze aanbetaling ben ik kwijt, want we doen niet aan restitutie..... als je last minute iets annuleert snap ik dat je kosten hebt gemaakt... maar 1,5 dag na de boeking annuleren we een boeking die over 8 maanden plaats vindt.... echt slecht. Waardeloze organisatie.

  • Algemeen 1
op 24 februari 2025 bestemming: Spanje / Ojen, reisperiode: januari 2025

Wij boekten mooi zonnig appartement in Alhaurin el Grande. Wij waren daar al 2x eerder geweest... .
Helaas werd het 6 weken na boekingsdatum door "operationele redenen" geannuleerd.
Wij kregen 3 vergelijkbare appartementen aangeboden. Ten minste...Dat werd door Belvilla aangereikt.
Bij aankomst bij dit appartement moest het licht en verwarming aan. Het balkon was op het noorden, waardoor genieten van de winterzon, er niet mogelijk was.
Wij zijn een dag later, naar een ander appartement vertrokken omdat dit compleet niet voldeed, waarom je een wintervakantie naar de zon boekt.
Dit huis was niet geschikt als je de winter in nederland even wilt ruilen voor warmte en zon. Wij hebben dus dubbele kosten gemaakt....
Belvilla geeft voor een financiele tegemoetkoming "geen thuis".
Ook moesten we bellen omdat ons banknummer niet bekend zou zijn ivm borgsom.
Wij hebben niet via hun link de betalingen kunnen doen omdat daar error werd aangegeven. Dus gewoon per bank betaald..... . Dan is banknummer toch ook bekend??!!.
Als we niet hadden gebeld, dan ook niets gekregen .... . Onze ervaring is dus helaas zeker niet positief. Let dus op bij evt annulering hunnerzijds, dat ze wel een goed alternatief aanbieden. Financieel wordt er op geen enkele wijze tegemoet gekomen en eerlijk toegegeven dat er bij hun een fout is gemaakt . Tevens niet netjes als je voor de borgsom teruggave zelf moet bellen.

  • Algemeen 2
op 21 februari 2025 bestemming: Nederland / Valkenburg, reisperiode: december 2024

Boek nooit! Bij belvilla. Met 8 man een huisje geboekt bij belvilla in valkenburg. Bij aankomst bleek er maar plaats voor 6 personen. Alle ramen waren kapot,het huis was overal kapot,alles was vies en de tv deed het niet. Gelijk contact opgezocht maar kregen helaas niemand te pakken. Na meerdere mails bij thuiskomst erkennen ze de fouten en willen 10%korting geven op de volgende boeking. Nou wij boeken nooit meer via belvilla

  • Algemeen 1
op 30 januari 2025 bestemming: België, reisperiode: januari 2025

Boek NIET bij belvilla!!! Het zijn oplichters!!! Waarborg betalen en niets terugkrijgen terwijl er zelfs geen schade kan zijn want we waren niet daar!!! Afzetters!!!!

  • Algemeen 1
op 24 januari 2025 bestemming: Nederland / vrouwenpolder, reisperiode: januari 2025

Ik heb een huisje geboekt via booking.com, en kraag van belvilla een ander huisje dan ik boekte. Er blijkt daar geen enkele manier te zijn om deze te contacteren en te kijken hoe verder. Via telefoon wordt je doorverwezen naar de mail, maar wanneer je een mail stuurt zeggen ze niet te reageren op mails en moet je via de website. en daar ik geen enkele manier om een klacht door te geven. Voor mij de slechtste ervaring ooit in het boeken van een verblijf. Absoluut af te raden.

  • Algemeen 1
op 12 januari 2025 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: januari 2025

Niet te bereiken geven steeds een ander mail adres
Annuleren kost totale prijs van het huisje
Ben er al 5 uur mee bezig op geen enkele manier goed contact te krijgen van het kastje naar de muur gestuurd
WAARDELOOS

  • Algemeen 1
op 6 januari 2025 bestemming: België, reisperiode: januari 2024

Zeer slechte ervaring. niet betrouwbaar, en geen contact mee te krijgen. advies is niet via hun boeken.

  • Algemeen 1
op 27 december 2024 bestemming: Nederland / Zeewolde, reisperiode: november 2024

De borg (500 euro) pas 8 weken later teruggekregen nadat ik meerdere keren contact heb gezocht met Belvilla.. Op de factuur staat dat je het binnen 14 dagen terug krijgt.
- 4x met ze gechat, ik kreeg elke keer andere antwoorden waarom het zo lang duurde. Ze wilden me geeneens een postadres geven om op een andere manier contact op te kunnen nemen, dit weigerde diegene gewoon.
- 2x geprobeerd te bellen, echter beide keren na 10 minuten in de wacht nog steeds geen gehoor.
- Uiteindelijk mail gestuurd met een ingebrekestelling en dat we juridische stappen gaan zetten bij geen actie. Daarna pas de borg teruggekregen..

Dit is geen klantenservice, wat een financiële puinhoop bij Belvilla. Wij gaan helaas nooit meer via Belvilla boeken.


Het huis zelf was wel groot en super fijn op Harderworld, Zeewolde. Echter bij een tijdslot van de jacuzzi snapten wij niet waarom hij uit was en gaf de eigenaar direct aan dat het onze schuld was dat hij het niet deed en dat de eventuele kosten voor reparatie voor ons zouden zijn.. Even later deed hij het echter gewoon weer.
De volgende ochtend ging die echter weer pas om 9.30 uur aan, dus hij was helemaal niet kapot, het was waarschijnlijk gewoon een tijdslot over de nacht! Schandalig om meteen zo respectloos en onvriendelijk richting je klanten te reageren! Naar dat huisje zullen wij helaas hierom ook niet meer terugkeren..

  • Algemeen 2
op 27 november 2024 bestemming: België / Luik, reisperiode: juni 2024

Vakantie huis geboekt op 6 juni 2024, te annuleren tot mei 2025 zonder kosten. (boeking bevestiging 1H XV YW NS)
Vakantie huis geanuleerd op 24 juni 2024.
Heb gemailed vanaf 28 augustus om mijn aanbetaling van € 334,49 terug gestort te krijgen.
Eindelijk is het terug gestort op 27 november, dat is 4 maanden na annulering.
Schandalig.

  • Algemeen 1
op 6 november 2024 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juli 2024

In januari 2024 boekten wij een verblijf in Toscane. We betaalden de reissom en kregen één week voor aankomst een welkomsmail. Toen wij op 27 juli in Toscane aankwamen (na twee dagen rijden) bleek dat het gehuurde appartement niet voor ons beschikbaar was. Plumguide en Belvilla waren niet bereikbaar en we hebben zelf een overnachting moeten regelen en een nieuw vakantieadres voor de rest van de vakantie. Op 29 juli hebben we opnieuw contact gezocht en werd toegezegd dat de reissom teruggestort zou worden. Inmiddels is het 6 november en zijn we vele telefoontjes, mails en toezeggingen verder, maar we hebben nog geen cent gezien. Voor ons dus nooit meer Plumguide of Belvilla!

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2024 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: november 2024

Je kan die mensen gewoon niet bereiken. En als je dan iets van antwoord krijgt is het een algemene mail. Heel slechte communicatie en nog maar te hopen dat mijn verblijf echt bestaat

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2024 bestemming: Warizy / Belgie, reisperiode: september 2024

We boekten een huis voor 10 personen via Airbnb, maar het bleek dat het door Belvilla was uitbesteed, wat leidde tot twijfelachtige praktijken bij het innen van een aanbetaling en een vreselijke ervaring zonder duidelijke gesprekspartner.

Ter context: de regelgeving van Airbnb VERBODEN het in rekening brengen van een aanbetaling in contanten of op een andere manier naast hun eigen platform. We kwamen midden in de nacht aan bij het huis en een uiterst onbeschofte dame verwachtte dat we 375 euro contant zouden betalen - wat niet op de voucher stond vermeld. We moesten naar de dichtstbijzijnde stad om contant geld te halen, anders liet ze ons niet binnen. We hebben ook Airbnb gebeld die zei dat we niet moesten betalen, en Belvilla die zei dat we moesten betalen en om een ​​ontvangstbewijs moesten vragen, wat we ook deden.

De dame was het hele verblijf uiterst onbeleefd, controleerde vanuit haar huis wat we van plan waren en schreeuwde tegen ons omdat we een hond hadden meegenomen (in de advertentie stond dat huisdieren welkom zijn).

Het is nu 22 dagen geleden en we hebben de aanbetaling niet terug ontvangen, noch hebben we er enige communicatie over ontvangen. Op de voucher stond dat deze binnen 14 dagen zou worden geretourneerd, maar ze zeggen nu dat het tussen de 14 en 21 dagen is, wat betekent dat ze allebei de regels zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen, maar ook niets doen om dit proces te versnellen.

Het voelt alsof we zijn opgelicht.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2024 bestemming: België, reisperiode: oktober 2024

Ik zou bij Belvilla een huisje huren maar we hadden dit toch geannuleerd. Dit was een gratis annulering. Ik had de borg al betaald en die betalen ze nu al een maand niet terug. Ze blijven maar aangeven dat het geld wordt overgemaakt en dat dit wegens "interne procedures" 3-4 weken duurt. Ze weigeren mij hier ook een bewijs van te sturen of om mij in contact te brengen met iemand die hier over gaat. Klantenservice is een regelrechte ramp en doe doen echt absoluut niks. Ik had er laatst zelfs één aan de telefoon die gewoon letterlijk niks zei en stil bleef. Soms hangen ze zelfs zelf op. Noodgedwongen nu een incassoprocedure gestart tegen dit bedrijf. Ik zou Belvilla echt altijd vermijden en mocht je perongeluk met ze hebben geboekt zo snel mogelijk een incassoprocedure starten om je borg terug te krijgen.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2024 bestemming: Oostenrijk / alle, reisperiode: oktober 2024

Niet bereiken !!. Zo irritant. Hele slechte organisatie. Alles behalve klantvriendelijk

  • Algemeen 1
op 24 september 2024 bestemming: Italië, reisperiode: oktober 2024

Zeer slechte klantenservice. Onvriendelijk en onbeschoft. Eerst laten ze je een half uur inde wacht staan en dan vertellen ze je rustig dat ze veel te druk zijn voor vragen

  • Algemeen 1
op 21 september 2024 bestemming: Nederland / Stamproy, reisperiode: augustus 2024

Vosseven, huisje 4 Wintereik. Al vorig jaar geboekt en we keken uit naar het verblif. De reviews op de andere sites waren goed. Helaas bleek het niet de waarheid. In niets lijkt het huisje op de foto’s. Wees gewaarschuwd want er wordt niets aan gedaan! De beheerder meldde dat er al meer klachten binnen waren gekomen, maar dit huisje is gewoon niet meer te verhuren.

Ons verhaal.
Bij aankomst troffen we een vies terras en grasveld. Snoeppapiertjes, botten en ander vuil. De terrasstoelen zijn aan het vergaan, maar er staat een veger dus vol goede moed gaan we aan de slag. Eenmaal binnen zien we dat het terras aan de meerzijde totaal overwoekerd en niet bruikbaar is. Binnen is het ene nog viezer dan het andere. De bedden liggen vol vuil van kruimels(?), haren en we komen nagels tegen. De kussens vol hondenharen zijn niet meer bruikbaar. De keuken is vies; de koelkast wil je je eten niet in zetten en op het aanrecht ligt stof met inhoud. We komen overal haren tegen; vlekken op tafels en stoelen met vuil erop. Zo vies, alles. We bellen met de beheerder, maar die verwijst door naar de schoonmaakster. Die geeft aan al drie uur bezig te zijn geweest en dat ze niks meer gaat doen. De beheerder hoort het aan, maar doet niets. Het verhuurbedrijf is niet meer bereikbaar en het enige dat we kunnen doen is naar huis gaan. Je wilt hier niet zijn en niet slapen.

Wij ontvangen na lang wachten wel ons geld terug, maar een excuses en sorry dat we je vakantie hebben verpest is er niet bij. We voelen ons opgelicht.

  • Algemeen 1
op 20 september 2024 bestemming: België / Anthisnes, reisperiode: maart 2024

Na 8 maanden nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor geleden schade. Op een huis van 3.800,- euro biedt belvilla een compensatie van 200,- euro. Foto's op website staan er nog steeds op (en zijn totaal niet representatief) terwijl accommodatie op moment van aankomst een zeer grote puinhoop was, 2 kamers niet bruikbaar, die waren ze aan het verbouwen. Tuin werd gebruikt als opslagplaats en niet veilig voor kinderen, op de muren zat schimmel, er was veel ongedierte, bijna alle meubels waren stuk en vies en ga zo maar door. Communicatie met belvilla care is zeer slecht, meer dan 8x zelf moeten mailen. En nu nog steeds geen enkel bewust zijn van de kwaliteit van dit huis. Zeer onveilig voor andere gasten. Er wordt niks, maar dan ook niks aan gedaan door Belvilla.

  • Algemeen 1
op 3 september 2024 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2022

Belvilla verhoogt de eigen commissie ten koste van eigenaren

  • Algemeen 1
op 3 september 2024 bestemming: Nederland, reisperiode: januari 2023

Fout gemaakt in boeking volgende dag tig keer gebeld , jammer meneer 300 euro annuleringskosten ik was de sukkel zij hadden hun regels NOOIT meer bij deze bijna onbereikbare geldklopppets

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2024 bestemming: Oostenrijk / kleinarl, reisperiode: september 2024

De reis moet nog gemaakt. Belvilla boekte eergisteren (28 aug.) ongevraagd een ander appartement dan wij reserveerden via HomeToGo. Al of niet met medeweten van de verhuurster, die wist dat het door ons gereserveerde appartement 3 dagen bezet was. Contact met Belvillia hierover per e-mail, telefoon of robot-chat is onmogelijk. Ik e-mailde dus de verhuurster, maar die verschuilt zich achter Belvilla en ze laat niks meer horen. Voor een omzetting naar het andere appartement (voor de dagen dat het appartement wél vrij is) wil ze ons fors extra laten betalen (dubbele schoonmaakkosten). We vertrekken over 3 dagen, dus kans dat het wordt opgelost lijkt niet groot. Voor Belvilla is het simpel om met haar te overleggen

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2024 bestemming: Nederland / Grou, reisperiode: augustus 2024

Bij aankomst was de wc smerig, badkamer onder kalk, airco lekte, bed kraakte, oven vies, lampen deden het niet, kraan dol gedraaid, etensresten op buitentafel, viezer vol met ijs, wand koelkast dikke laag ijs. Keuken onder vet plekken. En wat doet Belvilla, NIETS!!!
Ze vertellen doodleuk dat ze met de eigenaar hebben gesproken en dat het afgehandeld is, Kortom dit moet je accepteren voor ruim 1800 euro voor 1 week.

  • Algemeen 1
op 17 augustus 2024 bestemming: België / gouvy, reisperiode: augustus 2024

Hoe kan zoiets verhuurd worden ???????????????

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2024 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: augustus 2024

Na het boeken bleek dat er extra kosten bijkomen die ter plaatse moeten betaald worden, dit was echt niet duidelijk voor en tijdens het boeken. Het huis zelf dat we huurden heeft absoluut geen correcte prijs kwaliteit verhouding. Aan Belvilla gemeld maar geen ondersteuning gekregen. Kortom, slechte service. Wij boeken niet meer via Belvilla.

  • Algemeen 2
op 22 juli 2024 bestemming: België / Mol, reisperiode: juli 2024

Reis op dag van vertrek geannuleerd. Kinderen heel ontgoocheld! We stonden klaar voor vertrek toen we nog steeds geen incheckgegevens kregen. Alles was betaald. Volgends hen lag het aan een technische storing. We betaalden wel alles en kregen bevestiging van boeking.

  • Algemeen 1
op 5 juli 2024 bestemming: NL / Eersel, reisperiode: april 2024

Belvilla is een organisatie die doet alsof ze klantvriendelijk zijn. Helaas is dit niet het geval. Ik wacht nu inmiddels ruim 2 maanden op het antwoord op mijn klacht. Nooit mee huren via deze malafide bende!
Het huis was vies terwijl ik 125€ schoonmaakkosten heb betaald en erger nog niemand neemt de verantwoording. Logisch want er was al betaald.

  • Algemeen 1
op 25 juni 2024 bestemming: NL, reisperiode: januari 2024

Let op! Lichten huiseigenaren op! Niet transparant! Nooit je huis via belvilla verhuren. Zijn fraudeurs

  • Algemeen 10
op 25 juni 2024 bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: augustus 2024

Belvilla is zeer slecht gewoon 0,00000 afspraken nakomen, het zijn oneerlijke mensen die er zitten.Zeggen na annulering van vakantie, nieuwe boeking 212€ duurder, in werkelijkheid 362€ duurder. Reageren totaal niet op mails zo wel wordt je aan lijntje gehouden met smoes verhaal, en krijgt je gewoon geen reactie

  • Algemeen 1
op 30 mei 2024 bestemming: Portugal / Lagos, reisperiode: juli 2024

Doe niks met Belvilla! Ze verhuren woningen aan meerdere mensen tegelijk en annuleren dan vlak van te voren.
Bij ons is dit gebeurd en nu kunnen we een hogere prijs betalen voor een nieuwe vakantie omdat het nog maar 2 maanden van te voren is. Naast het feit dat er nu geen vakantie meer te vinden is (betaalbaar).
Een alternatief wordt niet geboden, omdat het er simpelweg niet is.
We moeten 3-4 weken wachten voor we ons geld terug krijgen!

Er is een heel item over geschreven door Radar en zie het hieronder ook terug in andere reviews

Ik heb de gegevens doorgegeven via een privebericht via Facebook.

Inmiddels reactie ontvangen, het geld is terug maar dat is ook alles. Ze bieden 20% korting, echter hebben ze geen alternatief. Dus 20% korting op niets. Schadevergoeding krijg je niet. Evt. gemaakte kosten ben je kwijt.
Een vergelijkbare vakantie is er niet op het laatste moment en vroegboekkorting heb je niet meer 2 mnd van te voren. Kortom, je bent duurder uit en je moet blij zijn als je op dit moment nog een vakantie kunt vinden. STIJLLOOS en SCHANDALIG deze praktijken. Ik had gewild dat ik van te voren de reviews had gelezen over Belvilla, voor ons NOOIT MEER!

  • Algemeen 1
op 21 mei 2024 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: september 2024

Afgelopen December 2023 een boeking gemaakt via Booking.com bij Belvilla. Volledige reissom betaald. Vandaag bericht gekregen dat de boeking is geannuleerd zonder reden. Als je contact zoekt per telefoon sta je een half uur in de wacht en hangen ze spontaan op. Ook facturen met BTW kennen ze niet. Heel vreemd. Gewoon voor € 1200,= opgelicht door Booking.com en Belvilla.

  • Algemeen 1
op 17 mei 2024 bestemming: , reisperiode: april 2024

Dit bedrijf is ABSOLUUT te vermijden. Resevatie kon nooit worden bevestigd. 1 advies: boek er nooit iets !

  • Algemeen 1
op 13 mei 2024 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2024

Onbetrouwbaar bedrijf. Via de app werd de reservering heel netjes gemaakt door een klantenservice medewerker. Vervolgens heb ik betaald en daarmee de boeking definitief gemaakt. Als klant kon ik die dus ook niet meer annuleren. Daarna heb ik de benodigde treintickets geboekt.

De volgende dag (5 dagen voor vertrek) kreeg ik vervolgens een mail dat mijn boeking geannuleerd was. Toen ik contact opnam om te informeren naar de reden hiervoor kreeg ik te horen dat het geboekte verblijf vanwege operationele redenen niet meer beschikbaar was. Vreemd genoeg stond het op dat moment nog wel boekbaar op de site van Belvilla voor de gewenste dagen en is het ook nu nog gewoon via hen te reserveren voor andere data.

Het betaalde bedrag voor het verblijf werd netjes terug gestort, maar de extra tijd en geld die het me heeft gekost om zo last minute nog een ander verblijf op ongeveer dezelfde plek (aangezien de treintickets al geboekt waren) te reserveren waren mijn eigen probleem.

Ik vind het erg vreemd dat ik als klant een boeking niet meer kan annuleren, maar dat zij dat als verhuurder wel zomaar kunnen en dan geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Ze hadden me ook een ander verblijf voor een vergelijkbaar tarief in dezelfde omgeving aan kunnen bieden.

  • Algemeen 1
op 8 mei 2024 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2024

Ik vind het bijzonder slecht dat ik in december een huis boek voor half juli en op 7 mei zomaar een mailtje krijg dat het huis is geannuleerd. Ik had alles eromheen (vliegtickets, auto huren etc) al geregeld en betaald. Geen excuses van belvilla, geen tegemoetkoming. Ik moest dus direct wat anders zoeken, in dezelfde periode, dezelfde streek. Weinig keus meer en alles duurder. Ik moest ook zelf contact zoeken voor een terugbetaling en hulp om wat anders te vinden. Ik heb een tweede boeking gedaan, maar uiteindelijk gelukkig toch wat anders gevonden via AirBNB, wat helemaal naar mijn zin is. Dus de tweede boeking zelf geannuleerd en eerlijk gezegd geeft dat ook rust, want mijn vertrouwen in Belvilla is weg en ik zal niet meer via hen boeken.

  • Algemeen 1
op 8 mei 2024 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: april 2024

Zogenaamde luxe villa. Huis was verre van luxe. Buitenmuur brokkelen af. Gordijnen veel te lang en vielen met rails en al naar beneden. Stoelen kapot of zakten door. Bank was goed voor rugpijn. Geen internet/wifi omdat rekening niet was betaald. Geen beloofd keukenlinnen en voor 1 week 1 handdoek en 1 badhanddoek per persoon. Buiten barbecue was compleet kapot gestookt. Aller smerigste in hele huis ongedierte; hordes zilvervisjes zelfs in bed gevonden.

  • Algemeen 1
op 6 mei 2024 bestemming: Frankrijk / Montclus, reisperiode: mei 2024

We hadden een huis geboekt, waar we langer geleden ook al 2x waren geweest (toen nog via Topic Travel). Dat huis was ons goed bevallen. Door (trieste) omstandigheden kon de vakantie niet doorgegaan, maar aan het boekingsproces houd ik nog slapeloze nachten over.
We hadden 3 weken geboekt (en reeds betaald), maar we wilden er toch nog een weekje bijboeken (voor de duidelijkheid: dit was ergens in februari). Normaal gesproken zou je dan gewoon nog voor een week bijbetalen, maar nee, het moest omslachtiger: we moesten de huidige boeking van 3 weken annuleren en dan een nieuwe boeking doen voor 4 weken. Het geld dat we al betaald hadden zou dan door Belvilla apart gezet worden en we zouden een aparte nota voor die extra week krijgen. Dat alles werd me per chat (de enige communicatiemogelijkheid met Belvilla) verteld door een zekere Eto van de klantenservice. Toen ik nog twijfelde, verzekerde hij me, dat dit goed zou komen, dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat er van elk chatgesprek een logboek wordt bijgehouden, zodat alle medewerkers dit konden inzien.
Ik ging akkoord. De volgende dag echter kreeg ik al een e-mail met het verzoek om het totaalbedrag voor de ‘nieuwe’ boeking (dus met die week extra) over te maken, anders zou er worden geannuleerd.
Ik ging weer chatten, want dit was niet de afspraak. Toevallig kreeg ik weer Eto en hij zou dit doorgeven aan het team en zei: “Bedankt voor uw geduld! Het spijt ons echt voor de veroorzaakte problemen. Ik stuur het verzoek tot overboeking naar het betreffende team en zij zullen € 1903,42 bedrag overmaken naar uw nieuwe boeking. Wij zullen u hierover via e-mail op de hoogte houden.
Ik vertrouwde hem. Tot ik de volgende dag wéér een mail van Belvilla kreeg met het verzoek tot betaling van het volledige bedrag (€ 2.119,04), voor de boeking met 1 week extra dus, anders zou er geannuleerd worden.
Ik werd uiteraard boos. Dit was niet de afspraak! Dus ik weer naar de chat. Nu kreeg ik Denise. Zij vertelde me, dat het eerder betaalde bedrag niet naar de nieuwe boeking kon worden overgemaakt, maar dat dit zou worden teruggestort. Ik kon dit bedrag (dus die €1.903,42,-) binnen 3 tot 4 weken terug verwachten. En het nieuwe bedrag kon ik via de button ‘Betaal nu’ alsnog overmaken.
Ik legde haar uit, dat het geld mij niet op de rug groeit en dat we een andere afspraak hadden. Er was mij -door Eto- iets anders beloofd, tot 2x toe. Moet ik nu boeten voor een fout en de omslachtige handelwijze van Belvilla? Moet ik nu ruim 2000 euro betalen, terwijl de eerder betaalde ruim 1.900 euro pas binnen 3 à 4 weken terug op mijn rekening zou staan?!
Denise ging niet in op mijn herhaalde vraag hierover en zei alleen maar herhaaldelijk dat ze mijn “bezorgdheid volledig begreep”.
Enfin, we hebben zo een poosje heen en weer gechat, maar van Denise kreeg ik geen antwoord, geen enkel begrip. Ze leek meer op een robot (net als al die andere medewerkers trouwens), hoewel ze me verzekerde dat niet te zijn.
Ook op mijn -herhaalde- vraag of Belvilla de boeking zo lang kon open houden, totdat ik het geld had om te betalen, gaf ze steeds geen antwoord.

Uiteindelijk heb ik -boos, woedend eigenlijk -Belvilla maakt een fout door mij iets te beloven wat niet wordt waargemaakt, maar er wordt mij doodleuk gevraagd om -meteen- nog eens ruim 2000 euro over te maken!- het gesprek maar beëindigd.
Ik vertrouw erop, dat Eto’s woorden over dat logboek dat wordt bijgehouden wél klopt, dan kan Belvilla alles nalezen, want Denise haalde er nog meer waanzinnige argumenten bij om aan te tonen waarom ik het eerder betaalde bedrag pas binnen 3 tot 4 weken terug op mijn rekening kon verwachten (later zei ze dat de terugboeking reeds “was geïnitieerd”). We hebben het gesprek beëindigd (Denise eindigde het gesprek weer met de robotachtige vraag of ze me met nog een andere vraag kon helpen….!!).
Samenvattend: NÓÓIT meer Belvilla. Wat een horkerige klantenservice en wat een slechte bereikbaarheid!
P.S. Het door mij gegeven cijfer hierboven heeft dus betrekking op de (klanten)service van Belvilla, niet op het vakantiehuis.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2024 bestemming: Nederland / Eersel, reisperiode: april 2024

Nooit meer boeken bij Belvilla!!! Geven niet thuis als er problemen zijn in het huurhuis. We hebben een huis gehuurd in Eersel van dhr Uitert via Belvilla. Bij aankomst een kapot en vies huis. De eigenaar een mail gestuurd natuurlijk geen antwoord gekregen. Belvilla gebeld (al onze medewerkers zijn in gesprek...) Nooit teruggebeld. Klacht gestuurd naar Belvilla (zou binnen 24 tot 48 uur behandeld worden... natuurlijk niet gebeurd) Voor mij reden genoeg nooit meer bij Belvilla te boeken. Het huis van dhr Uitert zoals het op de website van Belvilla staat en de werkelijkheid liggen heel ver van elkaar.

  • Algemeen 1
op 26 april 2024 bestemming: Nederland / Meijel, reisperiode: maart 2024

Wij hadden een mooi huisje gehuurd in Limburg met onze hond op de site
Hondenopvakantie.nl
Na de boeking werden we doorgeschakeld naar de site van Belvilla. Deze zou het verder afhandelen. De boeking werd bevestigd en de betalingen hebben we meteen gedaan.
26 januari geboekt voor 22 april. En op 28 maart kregen wij een mail van Belvilla, dat zij de vakantie hadden geannuleerd door operationele werkzaamheden. Er werd ons alternatieven geboden wat niet in verhouding stond met onze boeking. Dus telefonisch contact gezocht. Het huisje kon het hele jaar niet meer worden verhuurd en was volgeboekt tot 2 januari 2025. Daar ging onze vakantie. Dan maar ons geld terug.
Nou dat heeft bijna 5 weken geduurd. Ik heb er druk opgezet, door constant te mailen en te chatten. En uiteindelijk is het bedrag teruggestort. Veel vakantiesites gaan via Belvilla.
Wij zijn niet meer van plan om bij of via Belvilla te boeken.

  • Algemeen 1
op 25 april 2024 bestemming: Duitsland / Barnekow, reisperiode: juli 2024

Op 24 januari geboekt en aanbetaald. Op 22 april ter voorbereiding nog eens gekeken in het account (van mijn vriendin in dit geval). Wat bleek: geannuleerd en waar blijft de aanbetaling?
Er is geen ander bericht gegeven!
Let op: deze manier van handelen tref ik bij veel boekingen bij Belvilla aan.

  • Algemeen 1
op 17 april 2024 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2024

Ik heb een hoge aanbetaling gedaan en Belvilla heeft zonder dit te melden de vakantie geannuleerd. Ze beloven het geld terug te storten maar dat gebeurd niet. Waardeloos bedrijf!!!!!

  • Algemeen 1
op 12 april 2024 bestemming: Nederland / Noord-Holland, reisperiode: juni 2024

Huisje voor 10 personen geboekt bij Belvilla, lang weekend. Opgegeven prijs: 783 plus extra, stond eronder. Dat extra bleek: 477 aan niet gespecificeerde kosten te zijn die je pas ziet als je boekt. Even later kwam er een nota rechtstreeks van het park bij: 329 (borg, eindschoonmaak, toeristenbelasting). Rechtstreeks boeken bij het park bleek 700 te kosten. De chatmedewerkster gaf aan dat ik via Belvilla verzekerd was van een stressvrije vakantie. Die stressvrije vakantie kost dus 560 euro extra, mijn bloeddruk ging er alleen maar van omhoog. Boeking geannuleerd. Nu maar hopen dat de Indiase moedermaatschappij de 1e betaling terugstort.

  • Algemeen 1
op 11 april 2024 bestemming: Nederland / Earnewald, reisperiode: april 2024

Tot 2 keer aan toe geannuleerd!

  • Algemeen 1
op 11 april 2024 bestemming: Frankrijk / Draguignan, reisperiode: april 2024

Boeking voor Draguignan bleek een luchtkasteel. We hadden geboekt en gelukkig nog niet aanbetaald. Een paar dagen voor vertrek hoorden we dat de eigenaar van dit huis geen contract meer zou hebben met Belvilla en het dus niet meer verhuurd kon worden. Mensen, boek NOOIT iets bij Belvilla, aan de telefoon zijn ze onbeleefd, er wordt opgehangen en ze zijn bovendien niet bereikbaar per mail, er is geen centrale plek om naartoe te kunnen bellen of mailen. Wat een wankel bedrijf, je snapt niet dat het nog bestaat !

  • Algemeen 1
op 8 april 2024 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2024

De ervaring met Belvilla lijkt meer op een ervaring met een criminele organisatie dan met een verhuurplatform voor vakantiehuizen.
We hebben in januari 2024 een weekendverblijf geboekt voor 11 personen voor het hemelvaartweekend en op dat moment netjes het voorschot betaald. Wanneer ik een maand voor vetrek het resterende saldo wil betalen, zie ik op de website dat het verblijf is geannuleerd zonder enige verwittiging, zogezegd om 'operationele' redenen. Na uren aan de telefoon eindelijk iemand aan de lijn, maar er komt geen oplossing. Zelfs na messaging via Linkedin met de CEO voor Beneluxvia, Maarten Pennings, komt er geen oplossing uit de bus. Tot overmaat van ramp blijkt na contactname met de eigenaar van het verblijf (je kan immers het adres zien na betaling van het voorschot op Belvilla), dat die het gewoon rechtstreeks heeft verhuurd aan iemand anders. Resultaat is nu geen heerlijk weekendje met de vrienden en voorschot ook nog niet terugbetaald. De enige optie is nu om een advocaat in te schakelen, wat ik ook zal doen.

  • Algemeen 1
op 3 april 2024 bestemming: , reisperiode: november 2024

Hoe is dit nog steeds een bedrijf? 1 grote oplichtersbende en als ik de reviews moet geloven al RUIM 10 JAAR! Honderden en honderden mensen die zonder enig bericht hun vakantie geannuleerd worden en vervolgens weken, maanden op hun geld zitten te wachten als ze het überhaupt al terug krijgen. 3 weken geleden er achter gekomen dat onze vakantie zonder enig bericht geannuleerd is ondanks een forse aanbetaling. En dat geld moet ik dan nog zelf achteraan ook! Maar wees niet bang, zodra je een slechte review schrijft, dan zijn ze er als de kippen bij. Klantenservice? Nee, sorry dat duurt weken. En geld terug? Nee, sorry dat duurt nog veel, veel langer. Be-la-che-lijk slecht bedrijf en een absoluut raadsel dat dit mag in Nederland, in de categorie "misleiding" staan ze in de absolute top.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2024 bestemming: Duitsland / Altenfeld, reisperiode: mei 2024

Zonder ons te informeren heeft Belvilla eenzijdig besloten om onze reis naar Altenfeld te annuleren. De reis is door Belvilla begin februari geannuleerd zonder het reeds betaalde bedrag terug te storten. Per toeval kwamen we erachter dat de reis door Belvilla geannuleerd was. Onze vakantie in mei gaat dus niet door. Nu maar hopen dat we de aanbetaling terugkrijgen. Mensen, boek NIET bij Belvilla. Schandalig hoe deze organisatie haar klanten behandelt.

  • Algemeen 1
op 25 maart 2024 bestemming: Nederland / Eede, Zeeuwsvlaanderen, reisperiode: april 2024

Eerst adres 1 maand vooraf eenzijdig geannuleerd. Alternatief geboekt onder voorwaarde ,,All IN''. Geaccepteerd Belvilla. Nu blijkt totaalprijs bijna 500 E hoger te zijn Krijg geen enkele of zinnige reactie Belvilla. Onbetrouwbaar en slechte communicatie. Tel. klachtenafhandeling kennen ze niet.

  • Algemeen 1
op 24 maart 2024 bestemming: België / Luik, reisperiode: april 2024

Schandalige vertoning van Belvilla. Nadat huis reeds 3 maanden is geboekt, volledig betaald en bevestigd werd deze geannuleerd wegens een onverklaarbare reden.
Zeer slechte klantenservice en gebrek aan respect voor de klanten.
Je kan ook geen reviews of klachten achterlaten op hun site waardoor hun ratings uiteraard goed is opdat enkel goede reviews worden toegelaten.

  • Algemeen 1
op 21 maart 2024 bestemming: Nederland / Elsendorp, reisperiode: mei 2024

Vanochtend een mailtje ontvangen van Belvilla. Leuk dacht ik, want over een paar weken gaan we met kinderen en kleinkinderen een paar dagen genieten. Het bleek een mededeling te zijn dat onze boeking ge-upgraded was. De geboekte locatie was om operationele redenen niet meer beschikbaar. Men kwam met 3 alternatieve, zelfs duurdere maar wij zouden niet hoeven bij te betalen Twee ervan vielen meteen af, want die vielen buiten de geboekte periode, dus was het helemaal geen alternatief. (Eén hiervan bleek maar 2 dagen beschikbaar te zijn, voor dezelfde geboekte prijs) De derde mogelijkheid die aangeboden werd was 3 km van onze woonplaats, dus ook geen alternatief. Dus contact opgenomen met Belvilla. Bij keuze toets 2 wordt er gevraagd om de volgende dag terug te bellen. Bij keuze toets 3 wordt er gezegd dat men probeert om binnen 15 minuten een medewerker beschikbaar te hebben. Na 15 minuten een vreselijk muziekje gehoord te hebben, werd er doodleuk gezegd dat er deze dag niemand beschikbaar was en de volgende dag maar weer een poging gedaan moest worden. Toen maar via de chat contact opgenomen. Ook dit bood geen oplossing. Er was niets meer beschikbaar voor onze geplande periode.
Ik heb nu 3 maal een poging gedaan om te boeken bij Belvilla en elke keer was er iets waardoor het niet doorging of de accommodatie was toch net niet beschikbaar.
Ik ben zeer teleurgesteld en zal dan ook nooit meer iets boeken bij Belvilla. Ook zal ik mensen in mijn omgeving waarschuwen voor deze zeer slechte organisatie

  • Algemeen 1
op 18 maart 2024 bestemming: Duitsland / Harz, reisperiode: februari 2024

Een huis met veel gebreken verhuren, schoonmaak kosten van 220 euro rekenen en daarna een factuur sturen van 800 euro omdat er niet voldoende schoon zou zijn gemaakt. Telefonisch onbereikbaar..

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Oostenrijk / Taxenbach, reisperiode: februari 2024

We stonden na een rit van 13 uur voor het betaalde en bevestigde appartement van Belvilla, via HomeToGo. Daar kwamen we er achter, dmv bellen met de zgn Care Service, dat ze het EENZIJDIG hadden gecancelled, zonder ons op de hoogte te stellen. Vervolgens ontstaat daar met die zgn 'Care' medewerkers een gesprek, die zo in een absurdistische film had gekund, waar de honden geen brood van lusten. Let wel, dit gaat om een week vakantie tijdens het hoogseizoen van de krokusvakantie- dus best een probleem als je daar met je gezin staat. Nooit meer HomeToGo en nooit meer Belvilla. Nooit. En wees gewaarschuwd.

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Nederland / Eastermar, reisperiode: februari 2024

Bij aankomst bij het huisje viel de slechte hygiene niet in 1x op. Wel dat het verouderd was, overal mieren over de vloer, gordijnen en eettafel liepen. De knoppen van het fornuis waren te vies om aan te raken en de keuken baggervet. De eigenaar ging om mierenlokdoosjes, maar dat neemt het ongedierte niet weg voordat wij in bed gaan liggen! De douche was vol kalkaanslag, afzuigkap vielen dode muggen uit en spinnen raggen overal door het huis. We hebben foto's als bewijs, maar eigenaar en belvilla zelf geven geen gehoor op verzoek restitutie betaling. We zijn er geen nacht gebleven. Niet boeken!

  • Algemeen 1
op 1 maart 2024 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: februari 2024

Belvilla annuleert een week voor vertrek ons vakantiehuis in Curacao. Slechts een simpel digitaal bericht, er werd geen contact met ons opgenomen en/of een alternatief geboden. De klantenservice was slecht te bereiken. Uiteindelijk hebben we zelf maar een ander huisje geboekt, immers de tickets na Curacao waren al geboekt en we zouden over 5 dagen vertrekken.
Na veel en heen weer mailen heb ik eindelijk mijn geld teruggestort gekregen. Volgens de eigen Algemene Voorwaarden van Belvilla moet de klant in zo'n situatie gecompenseerd worden. Dit weigert Belvilla tot op heden te doen. Ik krijg antwoord in het Engels, soms Nederlands, soms zelfs in het Duits (?) van telkens wisselende emailadressen. Ik voel me totaal noet serieus genomen. Ze zijn niet aangesloten op de ANVR, je kan nergens een klacht indienen. Niet boeken bij Belvilla dus!

  • Algemeen 1
op 21 februari 2024 bestemming: Nederland / Bergen aan Zee, reisperiode: februari 2024

We hebben geen reis met Belvilla gemaakt!! Bij wijzigen van vak. datum (vlgs Roompot binnen 24u kosteloos mogelijk) kreeg ik te horen dat ik omboekingskosten moest betalen! De reeds betaalde € 160,- zou hiermee verrekend zijn. Bij het indienen van een klacht hieromtrent werd mij te verstaan gegeven dat ze al zo coulant waren geweest om mij geen annuleringskosten te berekenen....!! Door Roompotmedewerkers zelf werd mij al te verstaan gegeven dat er veel klachten binnen kwamen van Belvilla. Op mijn vraag, waarom doen jullie dan zaken met hen, werd mij te verstaan gegeven dat ze hier zelf totaal niets aan konden doen. Dit alles verliep via het hoofdbureau.
Dieven zijn het bij Belvilla, alleen maar inhalen, daar zijn ze goed in. Heel vervelend was dat ik ook nog steeds "geweldige aanbiedingen" van hen bleef ontvangen. Je moet moeite doen om van hun zogenoemde reclame af te komen. Schandalig, goed voor progamme kassa.

  • Algemeen 1
op 13 februari 2024 bestemming: België, reisperiode: maart 2024

Als ik kon gaf ik zelfs 0 sterren. Ik boekte een huisje en betaalde onmiddelijk. Ik kreeg alle bevestigingen via mail. Enkele weken voor vertrek zoek ik het exacte adres op en zie ik dat deze boeking werd geannuleerd. Wij werden hier nooit van op de hoogte gebracht. Belvilla kon mij geen verdere uitleg geven. Wij zijn zeer teleurgesteld en enkele weken voor vertrek zitten we spijtig genoeg zonder huisje. De service die Belvilla te bieden had was schandalig. Zeer ontevreden, wij boeken hier nooit meer!

Blijkbaar gebeurd dit ook vaker. Wees gewaarschuwd.

  • Algemeen 1
op 11 februari 2024 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: december 2023

Belvilla houdt mij al 6 weken aan het lijntje betreffende terugbetaling borg. in hun eigen syxteem staat dat reeds op 5 januari 2024 een factuur van -600 euro echter tot op heden nog steeds geen terugbetaling. Diverse malen contact echter iedre keer ik zal het doogeven isde reactie,echt een boevenbende

  • Algemeen 4
op 5 februari 2024 bestemming: België / La Roche, reisperiode: januari 2024

Ik raad iedereen aan om twee keer na te denken alvorens hier een boeking te maken.

De situatie:
We boekten op 5 januari 2023 een vakantiehuis voor 17 personen voor tijdens oudjaar 2024. Dit was een boeking die maar 48u gratis te annuleren viel.
De boeking werd 100% vooraf betaald via Mastercard en de boekingsbevestiging inclusief vouchers zijn ook op 5 januari bij mij geraakt via email. We zagen dus al uit naar het leuke samenzijn.

Tot plots uit het niets: een mail van Belvilla dat mijn boeking geannuleerd was "wegens operationele reden".
Deze mail is pas binnengekomen op 8/1/23 en dus meer dan 48u later hebben zij EENZIJDIG geannuleerd zonder enige verdere uitleg. Als "commerciële" tegemoetkomen kwamen ze dan af met 10% korting op een huis dat dubbel zo duur was.

Los van het feit dat dit absoluut niet oke is, begint het eigenlijke verhaal nu pas.

Dus de betaling was 100% vooraf gevraagd en betaald via Mastercard. Dit was ook reeds zichtbaar op mijn bankapp. Na hun eenzijdige annulatie vroeg ik om het geld dezelfde week nog terug over te schrijven aangezien we dan nog snel op zoek konden naar een ander vakantiehuis.

10 jan: Belvilla meldt mij dat ze het geld nog niet hebben ontvangen via Mastercard
TER INFO: ik heb nadien direct gebeld met Worldline. Zij bevestigden dat het geld op 5 januari om 18u reeds van mijn rekening werd gehaald door Belvilla.
Ik kon het dus helaas niet meer tegenhouden.

12 jan: ze hebben het bedrag ontvangen en het is "geëscaleerd naar de betrokken diensten om snel alles terug te betalen".

16jan: Als ik vraag om het dan ineens naar mijn IBAN over te schrijven, kan dit niet want de transfer is reeds geïnitieerd richting mijn Mastercard.

26 jan: de terugbetaling via Mastercard lijkt ineens niet meer te kunnen. HOE DAN??????
Ze vragen naar mijn IBAN om het zo over te schrijven

5/2: We zijn ondertussen exact 1 maand na de betaling en ik heb nog steeds geen euro teruggezien van hen.

Helaas ben ik niet de enigste die dit heeft meegemaakt, maar ik wil wel iedereen waarschuwen. BOEK HIER NOOOOOOIIIITTT!!!!
Ze leven wellicht op de rentes van de ontvangen gelden.
Degoutante bende oplichters en ik overweeg zelf om een advocaat in te schakelen om een serieuze schadevergoeding te eisen.

  • Algemeen 1
op 30 januari 2024 bestemming: Nederland / IJhorst, reisperiode: augustus 2024

Belvilla had een fout met boeking gemaakt, dus ander huisje. Vervolgens werkte betaallink niet. Belvilla reageerde nergens op, niet op mail, niet op chat. Uiteindelijk is het gelukt om te betalen, maar heeft Belvilla alsnog geannuleerd. Administratie is zéér slecht op orde! Nu maar hopen dat het geld alsnog terugkomt.

  • Algemeen 1
op 29 januari 2024 bestemming: Nederland / heel nederland, reisperiode: april 2024

Heeft u in de afgelopen paar weken een accommodatie geboekt bij Belvilla? Houdt er dan rekening mee dat dit weleens een "dubbelboeking" kan zijn. Belvilla heeft een nieuw systeem bedacht waardoor periodes die door de huiseigenaar al als "bezet" gemeld waren alsnog door Belvilla geboekt worden. Inmiddels blijkt dit probleem bij 10-tallen huizen te spelen. Huiseigenaren worden doodziek van Belvilla en zeggen massaal hun verhuurcontracten op. Ik ben er één van.
Controleer dus eerst of u daadwerkelijk in het door u gehuurde huis terecht kunt alvorens af te reizen.

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Frankrijk / Roquebrun, reisperiode: juli 2023

Ik betaalde een voorschot, maar door verwarring vanwege Belvilla zou ik het voorschot nogmaals betalen. Ik rekende op terugbetaling maar kreeg nooit iets terug. Weg mijn 800 euro. Na veel bellen, emailen en belvilla beloftes heb ik nog altijd niets gezien van mijn voorschot. Ik neem nu juridische stappen

  • Algemeen 1
op 8 januari 2024 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2023

Vies vakantieverblijf, stank en dergelijke. Augustus 2023 klacht ingediend en Belvilla houdt je aan het lijntje. Meerdere malen foto's gemaild als bewijs. Boek niet bij dit bedrijf!

  • Algemeen 1
op 1 december 2023 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: november 2023

Na klachten over een lek in het dak boven de zithoek van ons gehuurde huis voor 11 personen gelooft Belvilla liever de huiseigenaar die beweert ons een andere accomodatie gegeven te hebben en een compensatie van 81€, wat pertinent onwaar is. De zithoek stond vol kookpotten onder de lekken en was onbruikbaar. Schimmel in de douches.Herhaaldelijk over en weer mailen haalt niets uit; Belvilla gaat er van uit dat wij de leugenaars zijn en laat ons in de kou. Nooit meer bij Belvilla!

  • Algemeen 1
op 15 november 2023 bestemming: Nederland / De Cocksdorp, reisperiode: april 2023

Na het reserveren van een vakantiehuis met gratis annuleren via Booking.com bleek dat het om een huis van Belvilla gaat. Naast de betaling aan Booking komen er nog bijkomende kosten bij die via Belvilla betaald moeten worden. Er volgt een ontluisterend contact met de klantenservice van Belvilla. Mijn vraag was eigenlijk heel simpel: "ik heb expres een boeking gedaan met gratis annuleren. Als ik nu de bijkomende kosten betaal aan Belvilla (nodig om een verblijfsticket te krijgen) en ik annuleer op een later moment de boeking, krijg ik deze losse betaling dan ook terug?" De dame van Belvilla reageerde vervolgens dat er aan annuleren altijd kosten verbonden zijn. En dat ik het maar met Booking.com moet uitzoeken hoe dit werkt. Ik snap dat het gemiddelde call centre personeel geen zin heeft in moeilijke vragen. En dat het van Booking ook niet zo netjes is om niet te vermelden dat de huur via een andere organisatie loopt Maar de klantenservice van Belvilla is echt beneden alle peil. Totale flut organisatie.

  • Algemeen 3
op 6 november 2023 bestemming: Nederland / Giethoorn, reisperiode: november 2023

Bij boeking via Belvilla bleek uiteindelijk dat het een Roompot accommodatie betrof. Gevolg extra omslachtige opdeling van de kosten. Meerdere facturen (Belvilla en Roompot) waardoor het totaal steeds onduidelijker wordt. Bij vergelijk bleek dat met een rechtstreekse boeking via Roompot de totale kosten € 35 minder waren. Dus niet boeken via Belvilla. Dat geeft extra rompslomp en extra kosten

  • Algemeen 2
op 6 november 2023 bestemming: Nederland / Julianadorp, reisperiode: september 2023

Op weg naar mijn vakantiebestemming word ik gebeld dat er een fout is gemaakt door Belvilla en dat we niet terecht kunnen met de hond. Op de vraag of er dan een alternatief is heb ik niets meer gehoord. Na 3 uur te hebben gebeld om er uit te komen zijn we maar huiswaarts gekeerd. Sindsdien tientallen gesprekken gevoerd met Belvilla, maar tot op heden geen geld terug mogen ontvangen. Er is totaal geen enkele actie/reactie/excuses o.i.d. Van Belvilla. Ik ben nu bijna 2 maanden verder en begin het vermoeden te krijgen dat ik met bellen en vragen om terugbetaling niet verder ga komen.

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2023 bestemming: Nederland / Roggel, reisperiode: oktober 2023

Buitengewoon slechte organisatie. Zeker als het niet goed loopt of er problemen ontstaan. In ons geval is de vakantie ongevraagd geannuleerd en op een andere week geboekt.
Advies: boek niets bij Belvilla!

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2023 bestemming: België / Durbuy, reisperiode: augustus 2023

Er waren tal van gebreken in de woning, maar het ergste was dat de woning erg vies was en er een vliegenplaag was. Kamers en matrassen roken muf/zweterig. De verhuurder gaf aan dat vliegen normaal zijn in de Ardennen en geen reden was om onze vakantie op de eerste dag af te breken, maar de woning was te ranzig om te blijven. Meteen gebeld met Belvilla en om ons beter te kunnen helpen en de klacht te onderzoeken moesten we deze via mail versturen. We wachten, ondanks verschillende reminders, nog steeds op een antwoord. Ondertussen werkt het email adres niet meer en krijgen we een automatisch antwoord dat we onze klacht online via de website moeten indienen p, maar je raad het al, geen enkele reactie.

  • Algemeen 1
op 28 september 2023 bestemming: België / Manhay, reisperiode: augustus 2023

De beleving van de gehuurde Villa én de erbarmelijke klachtenafhandeling door Belvilla.
Na een verblijf van 7 dagen (4-11-23 )in een dure 12 pers. villa te Manhay Be. heb ik een zeer ernstige klacht gemeld bij Belvilla.

De klacht.

Tijdens mijn verblijf heb ik dagelijks contact gehad met de verhuurder. De eerste dag telefonisch (ingesproken) vanwege de lange reis Amsterdam - Manhay (300 km) gingen we allemaal naar het toilet en douchen. Ieder bij hun eigen kamer, want het algemene toilet in de hal was voorzien van een aanwijzing NIET GEBRUIKEN! Terug komend op de begane grond was het toilet in de hal overstroomd, dreef de ontlasting in de urine en douchewater en lekte het naar de kelder. We hebben bij gebrek aan emmers uit armoede de potten en pannen gebruikt om het in de kelder op te vangen. De volgende dag nam de eigenaar contact met ons op en kwam om 12:30 ter plaatse. Tot die tijd -20 uur later- konden we geen gebruik maken van het toilet en douches en moesten we het "maar in de bosjes" doen. Oorzaak? de septic tank was niet tijdig geleegd. Oplossing van de eigenaar op zaterdag een bedrijf zoeken en de septic tank ledigen. +/-15:00 uur konden we weer naar het toilet. (Dichtst bij zijnde café 6 KM).Op dat moment aan de eigenaar de overige 10-tallen -bij ons toen bekende- klachten gemeld. Oorzaak van deze klachten: "Belvilla had voor ons verblijf de villa verhuurd aan 12 jongelui die alles hebben vernield). De nacht daarop gingen alle aanwezige (10) brandmelders om de 20 minuten af. De volgende dag gemeld aan de eigenaar. Die vertelde dat hij niets had vernomen, ook niet van "Verisure' > De daarop volgende nacht exact hetzelfde verhaal weer gebeld naar de eigenaar. Zijn reactie: Verisure heeft onvoldoende personeel om te komen> ik kom morgen zelf wel om de brandalarmen te verwijderen. Of u moet ze zelf van het plafond halen. Oplossing zelf gedaan (trapje op de bedden gezet en verwijderd). Later nog een t0-tal andere klachten tel gemeld aan de eigenaar (e-mail) Bij ons vertrek was de eigenaar aanwezig. Ik heb hem gevraagd hoe gaan we dit oplossen (verrekenen) Hij vertelde dat dat een zaak is van Belvilla en ik geef u groot gelijk als u dat ook doet. Ik -de eigenaar - ben helemaal klaar met Belvilla en stop ermee mijn boekingen door Belvilla te laten verzorgen!.

De afhandeling van de klacht door Belvilla (afschrift van de klacht naar Belvilla).

Direct nadat wij de Villa hadden verlaten, hebben wij d.d. 11 augustus 2023 -voor het indienen van onze zeer ernstige klacht- contact opgenomen met “Belvilla”.
Gelet de ernst van de klacht, werden wij doorverbonden met de SOS-afdeling dhr. Fabrizio.
We hebben de klacht, zie hierboven, die zeer serieus werd genomen, uitvoerig met hem besproken. Ook heb ik medegedeeld, dat de eigenaar/verhuurder
het volledig met mij eens was dat ik een financiële vergoeding zou eisen. Hij vertelde, dat door Belvilla de villa eerder was verhuurd aan een groep baldadige jeugd en dat dat de oorzaak was van de vele schade en mankementen van de villa. Hij, de eigenaar, had het helemaal gehad met Belvilla.
De heer Fabrizio verzocht mij de klacht te documenteren. Ik heb 27 foto`s en een filmpje naar SOS@belvilla.nl verzonden.

Na 14 dagen niets te hebben vernomen, contact opgenomen met Belvilla. Ik werd verbonden met de SOS-afdeling, maar de betreffende medewerkster was met vakantie. Ik zou later worden geïnformeerd.

20 september, na weer niets te hebben vernomen, wederom gebeld met Belvilla met het verzoek om mij door te verbinden met dhr. Fabrizio of met de SOS-afdeling. Na mijn gegevens en boekingsnummer te hebben gegeven, werd mij gemeld dat ik niet zou worden doorverbonden en ik mijn klacht opnieuw moest indienen bij service@belvilla.com. Ik heb toen voor de zoveelste keer gemeld dat ik mijn klacht al veel eerder had ingediend. Mij werd medegedeeld dat mijn enige mogelijkheid is om mijn klacht opnieuw in te dienen. De haak werd door de betreffende telefoniste “erop gegooid” .

Vandaag om 15:00 uur weer gebeld met 00 31 8820 2121 2. Na 15 minuten wachten, werd door Belvilla eenzijdig de lijn verbroken (ik vermoed, nadat ze mij door nummerherkenning hadden herkend).

Tot zover.

  • Algemeen 1
op 18 september 2023 bestemming: Oostenrijk / Stumm, reisperiode: september 2023

Op zich hadden wij een prachtig huis met een formidabel uitzicht. Alleen om uit het dal naar het huis v.v. viel wel tegen. Smalle steile weg. Wij hebben meerdere huizen bij Belvilla geboekt , 2x in Denemarken en goed getroffen, tot nu toe niks mis mee. Alleen contact en communicatie is zeer waardeloos, op dit punt zouden we nog geen cijfer 1 geven. We hadden een vraag over boekingskosten, ze verbreken zomaar de verbinding. Daarna 2x gemaild en dan blijkt het mailadres vervallen, ten laatste toch een werkend mailadres gekregen. Dan krijg je een antwoord van : het moet grondig onderzocht worden en kan even duren. Na 3 weken opnieuw gemaild en weer hetzelfde antwoord, Hoe simpel kan het zijn, even een prijs berekenen en een antwoord retour. Super waardeloos. Huizen waren goed, cijfer 8,5 , maar de rest flut.0,5 cijfer. We denken om niet meer via hun te boeken.

  • Algemeen 1
op 9 september 2023 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: augustus 2023

Omdat we een kutvakanie hebben gehad en na de 1ste dag weer vertrokken zijn naar huis. Bellvilla moet m.i. verantwoordelijk zijn dat een accomodatie aan de wensen voldoet zoals beschreven....in ons geval dus niet zo...we troffen in het gehuurde een klere bende aan waar je je hond nog niet laat overnachten. Na onze klacht maakt Bellevilla zich er vanaf met een Jantje van Lei(ij)den. Geen aanrader!!!!!!

  • Algemeen 2
op 3 september 2023 bestemming: Nederland / Zorgvlied, reisperiode: augustus 2023

Wij hebben een heerlijke week gehad in het huisje gelegen in een bos. Toen Marion hoorde dat wij broer en zus zijn, ging ze gelijk schoon beddengoed halen voor de tweede slaapkamer. Alles was zo schoon, het ontbrak ons werkelijk aan niets. Zo relax in Drenthe, voor ons een verademing. zeer zeker voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 10
op 2 september 2023 bestemming: Duitsland / Reifferscheid, reisperiode: augustus 2023

Op Belvilla Stond dart er een garage was bij huisje nummer 2-B in Reifferscheid. Niet dus!
Er kon ook gebruik worden gemaakt van een bubbelbad tegen betaling en los van de sauna.
Ook dit ging niet door omdat de verhuurster druk was met haar dochter haar huwelijk.
Dus wij konden alleen op een donderdag ochtend gebruik maken van het bubbelbad en met gebruik van de sauna wat we niet wilden! Zeker niet op een ochtend en met de sauna die ook defect was (alleen koud water) !
We wilden elke avond samen in bad, dit kon dus NIET!
Hetzelfde verhaal met de wasmachine, kon alleen op dezelfde dag! Te gek voor woorden!
Verder was er van alles kapot in het huisje nummer C. de deurklinken, de afvalbak in het aanrecht, bedbodem van het eenpersoons was kapot, de waterkoker, kraan lekte wat zeer irritant is, zeer slecht koffiezetapparaat wat doorliep als je de kan pakte, lampje in de kamer was defect, en af en toe geen W-lan!
De verhuurster let continu op je vanuit haar huis op ons, en geeft geen hand bij aankomst.
Verder deden de buren raar, we konden niet even in of uitladen. toeterende boze buren.
Verder een heel mooi dorp en een mooie omgeving!
Jammer van de mentaliteit in dit dorp, die elders in Duitsland wel goed is.

  • Algemeen 3
op 1 september 2023 bestemming: België / Aerendonk, reisperiode: juni 2023

Het huis met tuin bleek niet te voldoen aan de beloftes in de omschrijving. Gasflessen, karretjes en auto in de tuin, schimmel in de douche, loshangende elektradraden, keukenkastjes kapot, smerige koelkast, etc. Kortom rechtsomkeert gemaakt, en na contact, mails en brieven laat Belvilla niets meer van zich horen. Naar het geld kan ik voorlopig fluiten, dus inmiddels de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, echter niet duidelijk is of dit helpt en het lijkt erop dat Belvilla hiermee wegkomt. Het is voor mij witte boorden criminaliteit....wat een slechte niet klantgerichte organisatie!!

  • Algemeen 1
op 23 augustus 2023 bestemming: Nederland / Earnewald, reisperiode: september 2023

Belvilla heeft een huis voor 14 personen gereserveerd wat bij de boeking alniet meer beschikbaar was. Bij de huiseigenaar in het reserveringssysteem voor een ander weekend geboekt.Slechts 3 weken van te voren is dit geannuleerd. Wel werd door Belvilla een alternatief aangeboden voor circa €300 extra per nacht. Overigens een woning wat ook al maanden niet meer beschikbaar is (info verhuurder). Dat het mis gegaan noemt Belvilla “due operational reasons”. Inmiddels hebben wij een ander huis gevonden voor 14 personen. Oh ja de klachtenbrief is binnen 5 uur beantwoord met excuses en verwijzen naar niet gesynchroniseerde systemen. Voor de restitutie geldt geen snelheid, want de €3300 wordt pas na 3 weken gestort. Wij hebben inmiddels een ander huis gevonden en gaan er een leuk weekend van maken. Niet dankzij Belvilla, sterker nog: nooit meer Belvilla!! Beter kan je rechtstreeks boeken via het park. Dan wordt je beter geholpen en je betaalt stukken minder.

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende