Schrijf een ervaring over Belvilla en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Belvilla

Pagina 1 van 16 met 157 resultaten

op 11 juli 2019 bestemming: Oostenrijk / Villa Tarrenz, reisperiode: juni 2019

We hebben een hele week bij een Bouwput Vakantie gevierd
Schandalig en de Eigennaar heeft niets gezegd daarover. ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 11 juli 2019 bestemming: Frankrijk / Alpe d'huez, reisperiode: juli 2019

Belvilla heeft onze reservering geannuleerd omdat we vergeten waren het restbedrag op tijd te betalen. Als klap op de vuurpijl waren we ook onze aanbetaling kwijt. Ze hadden 2 automatische reminders gestuurd die daarom ook in de spambox terecht waren gekomen ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 12 juni 2019 bestemming: Spanje / Murcia, reisperiode: juni 2019

Echt ***. Onbeschoft en mails met caps lock aan, nemen geen verantwoordelijkheid voor schade en smerige huisjes. ... Lees meer

  • Algemeen 3
op 7 juni 2019 bestemming: BelgiŽ / Marche-en-Famenne - Rue de Hťdree 62 - vakantiehuis Les Cenelles, reisperiode: juli 2019

BELVILLA zijn OPLICHTERS
BELVILLA is een malafide bedrijf dat een bewuste strategie voert om annulatiekosten te innen bij zijn klanten en van de eigenaars van het vakantiehuis geen enkele inspraak toelaat.
We hebben met 5 gezinnen een vakantiewoning geboekt in januari waarbij het eerste voorschot keurig betaald werd. Vervolgens worden er 2 herinneringsmails verstuurd die automatisch gegeneerd worden en dus in een spambox terechtkomen. De eerste mail wordt verstuurd 1 week vůůr de vervaldag op een vrijdagavond. De 2e mail wordt een week later op de vervaldag zelf verstuurd eveneens 's avonds. Op de vervaldag wordt nog tijdig het bedrag van Ä 3.627,18 betaalt en neem een printscreen van de betaling die eveneens naar info@belvilla.be verstuurd wordt om toe te lichten dat we betaald hebben op 31/5/19. Mails naar info@belvilla.be worden echter nooit gelezen en als onbestaand beschouwd. Groot was dan ook onze verbazing dat we op maandagavond 3/6/19 een mail kregen dat onze reis geannuleerd was. Medewerkers van de helpdesk die je dan toch na bijna 1 uur wachten aan de telefoon krijgt weigeren om elke vorm van constructieve samenwerking te realiseren en hebben duidelijke doelstelling om tot een formele annulatie te komen. Annulatiekosten vormen namelijk een belangrijke bron van inkomsten. Na een slopend initiatief van onbeantwoorde mails en telefonisch contact waarbij de persoon je helemaal niet kan/wenst verder te helpen was onze enige mogelijkheid ons zelfde verlof opnieuw te boeken voor een periode van 5 dagen ipv 7 dagen. Dat we daarbij nog annulatiekosten dienen te betalen voor onze eerste boeking is oplichting zonder enige vorm van schroom! Gezien er op 4/6/19 intussen een andere reservatie binnengekomen was voor enkel het weekend konden we dus enkel nog reserveren voor de weekdagen. Op 7/6/19 mochten we de contactgegevens van de eigenaar ontvangen bij wie we vernemen dat Belvilla hen ertoe verplicht om een reisgezelschap te ontvangen die voor slechts 1 weekend terwijl wij onze reis ingekort zien. Let dat er dus een betaling en mails waren naar Belvilla voordat de andere partij ons vakantiewoning reserveerde voor de weekenddag. Belvilla had dus perfect de tijd om deze reservering te annuleren. Intussen heeft de eigenaar van de vakantiewoning eveneens gereageerd dat hij niet akkoord is met deze praktijk (heeft nu 2 schoonmaakploegen, dubbel verloop van vakantiegangers,...).
De eigenaar heeft intussen reeds bevestigd dat ze heel regelmatig geconfronteerd worden met annulaties door Belvilla terwijl dit bij Ardenne Etappe nooit voorkomt.
Belvilla hun malafide truc bestaat dus uit :
- klanten lokken door 5% korting te geven tov de concurrentie zoals Ardenne Etappe (via lidmaatschap Natuurpunt,... )
- 2 betaalherinneringen versturen die automatisch gegeneerd worden waarvan ze heel bewust weten dat de kans groot is dat deze niet zullen gelezen worden en de reis automatisch geannuleerd kan worden.
- heel hoge annulatiekosten aanrekenen
- eigenaars van de vakantiewoning geen enkele vorm van inspraak geven mbt tot verloop van de boeking/annulatie/afhandelen van waarborg
- een schimmige internationale zetelstructuur opzetten met hoofdplaats in Zwitserland en voor de overige landen is er enkel een postbusadres waarmee je kan corresponderen
- een helpdesk waar je een 1 uur aan de wachtlijn kan hangen voor een medewerker die enkel kan vertellen dat hij niets voor jou kan doen.
- een accountingdienst waar je totaal geen contact kan mee krijgen maar wel de beslissingen neemt voor annulatievergoedingen of fout gelopen reserveringen of betalingen.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2019 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, Les Cenelles, reisperiode: juli 2019

De reis ging nog niet door maar bij deze willen we waarschuwen voor het bedrijf Belvilla. Ze doen er alles aan om een annulatie te kunnen bewerkstelligen zodat ze een aardig bedrag kunnen opstrijken.
Wij (via Kris) boekten een reis, we betaalden echter een dag te laat daar we in het buitenland zaten. Er staat duidelijk vermeld dat wanneer je dit tegenkomt je best via mail kan verwittigen wat we dan ook deden. Vermoedelijk doen ze er dan alles aan om zo snel mogelijk te vewittigen dat je een annulatie dient te betalen. We hebben dan ook de eigenaar van de woning verwittigd, deze was ook niet tevreden met de gang van zaken en wist ons te vertellen dat via belvilla haar woning heel dikwijls weer geannuleerd wordt. Van de annulatiepremie die belvilla telkens weer opstrijkt ziet ze echter niets. Aanbeveling: Boek via een andere site (vb. ardenne etappe) dezelfde woning en je komt deze problemen niet tegen.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2019 bestemming: Oostenrijk / Katschberg, reisperiode: januari 2019

Betaling tweede termijn keurig betaald, kwijtgeraakt bij hun administratie omdat zelfde bankrekening als voor eerste termijn gebruikt was. Die rekening wordt niet meer dagelijks bekeken. Betaling moet nu via Zwitserland, duurt ook weer erg lang. Huisje door Belvilla geannuleerd, nu begint moeizame proces van klachtenprocedure.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2019

Geboekt op rustig natuurpark, echter in de kleine lettertjes blijkt te staan dat het park in ontwikkeling is en in de midweek er overlast kan zijn van bouwwerkzaamheden. Kortom dus geen heerlijke rustige vakantie.
Kreeg na klachten een 'soepel' aanbod om te annuleren, echter dan waren we alsnog een bedrag van 71% van het betaalde bedrag schuldig.
W zullen nooit meer via Belvilla boeken.

  • Algemeen 2
op 7 mei 2019 bestemming: BelgiŽ / Hoeffalize, reisperiode: mei 2018

NOOIT MEER BELVILLA
Na lang zoeken toch nog een accommodatie kunnen vinden. Ik blij! Nog de data gecontroleerd en geboekt.
Bij betaling bleek dat de reservering een dag was opgeschoven. Had ik toch niet goed gecontroleerd. Meteen gemaild met Belvilla. Hoge annuleringskosten omdat het binnen een maand was. Maar ik kon nog bij Belvilla een annuleringsverzekering afsluiten binnen een week na boeken. Deze verzekering zou in een aparte mail komen.
Deze mail is nooit gekomen. Weer contact opgenomen met Belvilla en ik kon geen annuleringsverzekering meer afsluiten omdat ik al geannuleerd had.
Dus nooit meer Belvilla of Natuurhuisje.nl

  • Algemeen 1
op 5 mei 2019 bestemming: Portugal / Alcantarilha, reisperiode: april 2019

We hadden een groot, luxe appartement met een vide. Enorm mooie keuken ,3 badkamers, goede slaapkamers met rolluiken in het hele appartement.Op de vide een vouwbedje. Pasjes om je appartement te openen. Ieder appartementenblok heeft een eigen overdekte parkeerplaats dicht bij je appartement. Chique entree op een heel groot golfpark. Vriendelijk personeel. Om de 2 dagen schone handdoeken en appartement opgeruimd! Ook waren er strandlakens te gebruiken .We bleken een ontbijt bij de boeking te hebben, wat we niet wisten. Goed ontbijt, lekkere koffie. Mooie fitnessruimte en tennisbanen. Rackets gratis te leen. In april heel rustig op het park. We hadden het zwembad bijna voor ons alleen. Het park is zo groot, dat je een auto nodig hebt. Er rijdt wel een shuttlebussen om je op te kunnen halen. Bewaking bij de ingang van park.
Het enige wat ik miste waren Nederlandse televisiezenders en een koffieapparaat.

  • Algemeen 10
op 16 april 2019 bestemming: Nederland / Susteren, reisperiode: augustus 2019

Veel reviews geven aan dat Belvilla de kosten voor eindschoonmaak toch in rekening brengt terwijl de prijs inclusief was. Onze ervaring is echter dat dit gedeeltelijk klopt. Belvilla brengt de kosten inderdaad in rekening af, maar trekt deze eerst af van de hoofdsom. De hoofdsom wordt betaald aan Belvilla en de eindschoonmaak en enkele andere kosten aan het park of vakantiebestemming. Onderaan de streep klopte het exact. Keurig!!

  • Algemeen 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende