Schrijf een ervaring over Belvilla en maak kans op mooie prijzen!

Ervaringen Belvilla

Pagina 1 van 11 met 509 resultaten

op 28 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: augustus 2020

Waardeloos bedrijf! Beloftes worden niet nagekomen! Lijkt op oplichting!
Grote problemen bij dit bedrijf! komen beloftes niet na!! Zeggen zelfs dat ze niets meer durven te beloven dat ze terugbellen omdat ze bang zijn hun collega dit niet doet. Wat een werknemers en wat een belachelijk beleid!!

In korte tijd heeft belvilla vaak belooft mij terug te bellen. nooit gebeurd! Ook hebben zij mij gegarandeerd dat wij het geld terug zouden krijgen als onze vakantie geannuleerd werd door Covid-19.
Wij kregen een voucher! belofte niet nagekomen!

Belofte maakt schuld maar Belvilla zet er geen stap harder om!! Nu verschuilen zij zich achter regelementen die ze handhaven. Was dit van tevoren aangegeven had ik dit helemaal begrepen. Echter begrijpen zijn niet wat voor impact deze loze beloftes hebben.

Mijn dringende verzoek is heel simpel; Kom je belofte na en keer mij het bedrag uit wat beloofd is!!
Tot nu toe word er niks nagekomen en heb ik ondanks de beloftes nog geen geld gezien!! ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Alle-sur-Semois, reisperiode: oktober 2020

Week weg geboekt naar de Ardennen voor in de herfstvakantie. Besloten niet te gaan i.v.m. COVID- 19. Krijgen geen geld terug omdat er wordt gezegd dat we makkelijk kunnen gaan met zijn 4 e. terwijl Nederland code rood heeft voor BelgiŽ en BelgiŽ code oranje dus dicht is voor niet noodzakelijke reizen als vakantie. zijn 650 euro kwijt en verwacht niet veel terug te krijgen van de verzekering. Waar zijn de beloofde vouchers voor de talloze gedupeerde mensen die de dupe zijn van jullie!? ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 24 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Butgenbach, reisperiode: november 2020

Hadden voor begin november voor ons familieweekend een huis in BŁtgenbach, BelgiŽ gehuurd. Op 13 oktober van Belvilla een mail gekregen waarin zij aandacht vroegen voor onze boeking in verband met de coronamaatregelen in BelgiŽ en met een verwijzing naar een site waar de informatie van de Belgische overheid was te vinden. Op basis van de op deze site vermelde gegevens maar ook de situatie rondom Corona in Nederland, heb ik een mailtje gestuurd waarin ik aangaf dat de boeking op basis daarvan zal moeten worden geannuleerd.
Op 16 oktober mail van Belvilla gekregen waarin werd bevestigd dat de boeking was geannuleerd en KEURIG een voucher van de reissom gekregen. Een pluim voor Belvilla hoe dit is opgelost.
Jammer genoeg niet kunnen ervaren hoe ons weekend in dit huis zou zijn, vandaar een 8. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 24 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Masbourg, reisperiode: oktober 2020

Hierbij wil ik onze ervaring met jullie delen.
Niet dat deze verschilt maar omdat we 1 van de honderden slachtoffers zijn.

Wij zijn zeer ontevreden en teleurgesteld in de service van Belvilla.
Wij hadden voor de herfstvakantie een huisje geboekt in BelgiŽ.
Een week voor de vakantie werd BelgiŽ als oranje gebied verklaard.
Contact opgenomen met Belvilla om in aanmerking zou komen voor een voucher. Ze gingen overleggen met de eigenaar. Ik moest nog niet annuleren want dan zou ik niets terug krijgen. De eigenaar en de gastvrouw raadden ons ten strengste af te komen. Kans op een boete van de Belgische politie en 10 dagen in carantaine in BelgiŽ en Nederland. Dat is geen code rood maar wel de maatregelen voor code rood. Onmogelijk om op vakantie te gaan dus. Maar volgens Belvilla geen probleem.
Wij hebben nog contact gehad met de eigenaar. En deze was zich ook bewust van de situatie. Hij wilde ook graag een passende oplossing.
Vervolgens krijg ik zonder overleg een mail van Belvilla dat de vakantie geannuleerd is.
De eigenaar ging niet akkoord met een kosteloze annulering.
Geen alternatief,geen oplossing ,geen coulance. Wij zijn gewoon ons geld kwijt.
Ä579,77
Dan mailt Belvilla nog of ze kunnen helpen met de annuleringsverzekering.
Wat een vraag. Er is bijna geen enkele verzekering die dit dekt.
Bedankt voor de fijne herfstvakantie...
Ik heb er geen woorden voor. Ik ben nog nooit zo slecht behandeld bij een reisorganisatie.
In het voorjaar kwam Belvilla al bij Radar in opspraak. Ik ga mijn klacht bij Radar indienen. En misschien nog beter, iedereen die hier een review heeft geplaatst.

  • Algemeen 3
op 23 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

We zouden vandaag naar de Ardennen gaan, maar dat kan niet vanwege corona. Nederland is rood en Belgie nog oranje. Wij mogen niet reizen dus van onze overheid.
Maar wat zegt Belvilla....jahoor ukunt gewoon met vakantie. Niet dus, wij gaan niet met een gezondheidsformulier in afzondering in Belgie zitten te wachten op de covid test en we gaan zeker niet 20 dagen in thuisquarantaine terug in Nederland. Bel villa zegt, dat dit wel kan en zodoende krijgen we geen voucher, geen omboeking en zeker ons geld niet terug.
Hoe kunnen we deze oplichters aanpakken? Dit is toch niet normaal?
Ik zal hier echt noooooit meer boeken!

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2020

Vanwege Corona kon ons weekend weg ivm onze oudersí 45 jarig huwelijk niet doorgaan. Prima, graag een voucher en dan gaan we in het najaar wel. Tenminste dat dachten we... We hadden een deel aanbetaal (dik Ä300). Uiteindelijk hebben we nu 5 maanden later een voucher van Ä50. Ik krijg telefonisch niemand te pakken. Ik krijg een geautomatiseerd antwoord op mijn mails, waar geen antwoord op mijn vraag in staat. Waardeloos!

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Ook wij zouden een weekendje BelgiŽ doen maar willen annuleren om reeds onderstaande genoemde redenen. Twee maal gebeld met Belvilla maar zijn echter onvermurwmbaar en werken en denken niet mee. Wij gaan dus niet en dat kost ons dus bijna 400 euro. Het zal duidelijk zijn dat dit de laatste keer is dat wij via Belvilla een vakantie geboekt hebben. Wij gaan een klacht indienen bij Belvilla, bij de anwb en dit melden bij de overheid.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Tenneville, reisperiode: oktober 2020

Wij zouden van 16 oktober tot 23 oktober naar de Ardennen gaan. Toen wij hoorden dat BelgiŽ code rood gaf voor zuid Holland en Nederland code oranje voor BelgiŽ ( alleen noodzakelijke reizen) Belde we Belvilla om de reis om te boeken naar volgend jaar herfst ( we gaan al 8 jaar). Dit kon allemaal niet, want we konden gewoon gaan volgens Belvilla, er is geen negatief reis advies voor BelgiŽ. Het is toch belachelijk, ze verwachten dus, dat wij een test doen, 5 dagen in quarantaine gaan en bij thuiskomst nog 10 dagen quarantaine. Die 10 dagen krijgen we niet uitbetaald van onze werkgever, omdat we vrijwillig naar een risico land ben gegaan. Maar ondanks alles, blijft Belvilla erbij dat wij gewoon hadden kunnen gaan en hebben we er zelf voor hebben gekozen niet gegaan.

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Ardennen, reisperiode: maart 2020

Ik was 1 van de eerste die moest annuleren vanwege lockdown BelgiŽ op 18 maart. Op zicht vriendelijk geholpen en zou voucher krijgen. Gaat om bedrag van dik Ä 800. Cadeau voor mijn vader's 80ste verjaardag. Nu snap ik best dat vouchersysteem en heb ik ook geduld (zelf reisagent). Echter oneindig moeten bellen en mailen waar het voucher bleef. Dit kreeg ik uiteindelijk op 29 september. Meer dan een half jaar later. Nu ben ik wel op de hoogte vd regels . Je mag namelijk wettelijk na 6 maanden na uitgifte een rufund voor je voucher vragen. En je raadt al wat de uitgiftedatum is: 29 september. Dat deugt natuurlijk niet! Zo kunnen ze nog een extra half jaar mijn geld vasthouden. Dus we kunnen weer opnieuw gaan bellen en mailen. Begrijpelijk dat mensen zich genaaid gaan voelen met een voucher

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / septon, reisperiode: oktober 2019

Fijn dat ik onderstaande berichten lees, ik ben dus niet de enig die is opgelicht door Bell Villa. Jullie zijn oplichters en helaas zorgen jullie er op alle manieren voor dat wij geen contact kunnen krijgen met jullie.ervoor. Vanwege negatief reisadviesCOVID19 zullen wij echt niet afreizen naar BelgiŽ. Inderdaad hele hoge annulerings en omboekingskosten.
Schande!!!!!!

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Hetzelfde verhaal als zovelen helaas. Midweek BelgiŽ geboekte bij Belvilla , maar door code oranje dient men niet noodzakelijke reizen niet te ondernemen. Belvilla houdt zijn poot stijf. Volgens hen mag je met 2 personen gewoon naar BelgiŽ reizen en is dat wat het Ministerie van Buitenlandse Zaken van zowel Nederland als BelgiŽ zegt slechts 'een advies'. De enige 'tegemoetkoming' die zij bieden is zelf annuleren of je reis omboeken (en dan ben je driekwart van je reeds betaalde geld kwijt). Geen Belvilla meer voor mij.

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Niet boeiend, reisperiode: oktober 2020

Omdat het oplichters zijn die denken boven de wet van BelgiŽ en Nederland te staan. We kunnen gewoon naar BelgiŽ hoor en het boeit belvilla niet dan je dan 10 dagen naar de muren kan gaan zitten kijken en dan bij thuiskomst nog eens 10 dagen. Tuurlijk mag u omboeken. Voor Ä 440,60! Ja, annuleren kan ook en dat kost u maar Ä 629,14. Reissom zelf is Ä 705,05. Juridisch klopt het niet maar ik kan geen kant op.

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Bourcy, reisperiode: oktober 2020

Wij hebben een huisje geboekt voor een weekend in oktober. We hebben alles al betaald maar vanwege corona kunnen/mogen we niet gaan.
De vrouw van het huisje geeft aan dat we dit met Belvilla moeten regelen maar we krijgen geen contact met hen. op mails geen reactie en de telefoonlijn is betalend!

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Isere, reisperiode: september 2020

Niet boeken.

De reden dat wij geboekt hebben bij Belvilla was o.a. dat op de website staat aangegeven: "Jouw veiligheid staat voorop!"
Ook is het volgende op de website te lezen:

"Wij raden je aan op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van jouw eigen overheid en de lokale autoriteiten. Neem contact met ons op wanneer je maatregelen tegenkomt die jouw verblijf in gevaar brengen.Jouw veiligheid staat voorop! We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten met betrekking tot het sluiten van landsgrenzen.
Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis, annuleren we jouw boeking niet. We hopen dat je bij ons van een welverdiende vakantie zult genieten. Wanneer je zelf jouw boeking wilt annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en raden we je aan contact met ons op te nemen. Als je geen contact met ons opneemt en je komt niet opdagen op de geboekte datum, kunnen wij jou het betaalde bedrag helaas niet teruggeven".

Er staat: Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis. Ik kan echter hierin niet lezen dat een advies van BZ in geval van code oranje geen beperking zou zijn.

Op het moment dat ons reisdoel (en de gebieden op de weg daar naar toe, zoals in delen van noord Frankrijk en er omheen, zoals West Zwitserland) oranje kleurden, luidde het advies van de BZ: " alleen noodzakelijke reizen, geen vakantie" . En 10 dagen na thuiskomst in thuis quarantaine (hetgeen voor ons onoverkomelijk is).

Onze regering zegt dat wij samen Corona eronder moeten krijgen, maar wanneer ik dat advies wil opvolgen, krijg ik van Belvilla te horen dat code oranje geen reden is om te annuleren. Met genoegen had ik een voucher geaccepteerd zodat de eigenaar van het betreffende huis er zeker van kon zijn dat wij het huis zouden huren. Eventueel met vergoeding door ons van de (bemiddelings)kosten die Belvilla heeft moeten maken.

Nu Belvilla alleen mensen een voucher willen geven in geval van code rood, doet Belvilla dus gewoon wat normaal gedaan wordt in geval van code rood. In geval van code oranje is de uitspraak "Jouw veiligheid staat voorop!" een loze kreet.

En dan stuurt Belvilla mij een mail (terwijl ik niet gegaan ben) met de tekst: "Welkom in jouw vakantiehuis: "Denk aan je gezondheid en volg de CoVid19-richtlijnen van de regionale autoriteiten. Als je vragen hebt kan je contact met ons opnemen via onze klantenservice. We helpen je graag verder." Haha, ik moet dus wel eventuele richtlijnen van regionale autoriteiten volgen, maar kennelijk vindt Belvilla de richtlijnen van onze eigen, landelijke autoriteit niet belangrijk genoeg om af te wijken van de normale annuleringsregels.

Op mails van onze kant krijg ik alleen maar automatische antwoorden waarin staat dat Belvilla erop gebrand is om oplossingen aan te reiken. Een oplossing is zeker niet om kortweg te verwijzen naar de normale annuleringsregeling. Want hiermee voelen wij ons door Belvilla niet serieus genomen, al helemaal niet door dat Belvilla pretendeert dat onze veiligheid voorop staat. Dat staat hij dus niet.

Tot nu toe hebben we nog niet van Belvilla vernomen. Ook het geld waar we volgens hen wel recht op zouden hebben, is nog steeds niet teruggestort.

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Dinant, reisperiode: oktober 2020

Zowel Belgie als Nederland raden reizen af, tenzij het noodzakelijk is. Het beleid van Belvilla is dat ondanks codes rood (Belgie) en oranje (Nederland) dat je gewoon kan gaan omdat het een advies is. Zolang de grenzen niet dicht zijn, zullen zij niet annuleren en kosten vergoeden. Ondanks een dringend advies vanuit de regering om niet naar het buitenland te reizen om dat de gezondheidsrisico's te groot zijn, kiest Belvilla voor een beleid dat daar haaks opstaat. Het gevolg hiervan is dat annulering nu voor eigen kosten is omdat wij wel gehoor geven aan de oproep van beide regeringen.
We slikken dit nu, maar we zijn wel teleurgesteld in Belvilla en zijn van mening dat ze een onverantwoord beleid voeren dat indirect mensen in gevaar kan brengen. Ja er is altijd een eigen keuze, maar er zijn genoeg mensen die daar niet sterk genoeg in zijn en op vakantie gaan omdat Belvilla zegt dat het kan.

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

We moeten van Belvilla naar Belgie en krijgen geen geld terug, ondanks dat het ministerie van buitenlandse zaken alleen nodzakelijke reizen naar Belgie toestaat. Bizar. We boeken al jaren bij Belvilla, maar dit is gelijk de laatste keer.

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019

Oplichting

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Champagne, reisperiode: oktober 2020

Belvilla is als reisorganisatie volslagen ruk. Als tussenpersoon gedragen ze zich liever als ertussenuitpersoon. Laf beleid voeren ze in deze Corona crisis. Ellenlange wachttijden aan de telefoon om vervolgens persoonlijk afgepoeierd te worden.

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2020 bestemming: Frankrijk / Juillac, reisperiode: juni 2020

Huisje geboekt via Belvilla. Mail ontvangen dat ik de reis geannuleerd zou hebben (niet waar) terug gemaild, geen reactie. Telefonisch niet bereikbaar. Ook de eigenaar van het huis kon onmogelijk contact met Belvilla krijgen. Ineens een voucher in de mail. Wilde daarmee het zelfde huis boeken waar de eigenaar ons wel wilde ontvangen, maar de hele maand juni niet geboekt? kon worden. Vlak voor aankomst Belvilla aan de telefoon (enigste contact) dat we er niet terecht konden omdat het gedurende 3 dagen verhuurd zou zijn. Eigenaar wist nergens van. Hopeloos bedrijf welke op geen enkele manier bereikbaar is en was. Nooit iets bij boeken of huis door laten verhuren.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Pepinster, reisperiode: oktober 2020

Beleid van Belvilla en niet volgen van regelgeving van overheid

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Burnenville, reisperiode: augustus 2020

Wij hadden met 5 bevriende koppels een weekend in ons eigen BelgiŽ gereserveerd, dit van 21 augustus tot 24 augustus. Door de Corona maatregelen mochten wij niet samen in een vakantiehuis verblijven. Belvilla was hiermee akkoord, en de reis werd geannuleerd, we zouden een Corona voucher ontvangen.

De eerste voucher vermeldde het bedrag van het voorschot, hoewel het saldo al een maand betaald was. Op de juiste voucher blijft het na veel bellen (en daar moet je echt veel tijd voor uittrekken) en mailen, nog steeds wachten. En dit meer dan 2 maand na annulering...

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

De Belgische overheid raadt niet-noodzakelijke reizen van en naar de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht sterk af.

OfficiŽle standpunt van Belvilla: "Het is een advies, we geven geen geld terug"

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Erezee, reisperiode: oktober 2020

Wij wonen in N Brabant, op 06-09-2020 code rood, en we zouden volgende week voor het 40e jaar met 10 gepensioneerde vrienden naar de Ardennen gaan, nu naar Erezee. In N.Brabant mag ik nu slecht 3 van de 10 vrienden ontvangen. In Erezee moeten wij van Belvilla met dezelfde 10 personen in 1 huis zitten , in verplichte quarantaine en na 5 dagen naar de corona teststraat. Belvilla voert o.i.een te rigide beleid , zeer gezondheidsonvriendelijk voor ons als 60 + boekers. We snappen dat geld terug geven niet goed is voor de reisbranche maar uit coulance een voucher was o.i. in deze wel op zijn plaatsWe gaan als pensionado's ook alle media benaderen om onze ridicule situatie en de houding/reactie van Belvilla wereldkundig te maken.

  • Algemeen 1
op 6 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Volgende week vakantie gepland in BelgiŽ. We komen uit Noord-Holland, we zijn niet welkom in BelgiŽ en als we toch gaan moeten we in BelgiŽ 2 weken in quarantaine. Telefonisch bevestigd door de Belgische overheid. Van Belvilla moeten we gewoon gaan, ze annuleren niet, geen voucher. Zijn totaal niet meewerkend. Snap wel dat ze het moeilijk hebben en omzet belangrijk is, maar ben bang voor ze dat ze dit klanten gaat kosten in de toekomst. Wij boeken nooit meer bij ze.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2020 bestemming: BelgiŽ / Wenduine, reisperiode: oktober 2020

We mogen niet naar Belgie vanwege code oranje en groepsgrootte, Belvilla weigert mee te werken aan voucher/omboeking, moet wachten tot 3 dagen voor vertrek. Al 6 x gebeld, iedere medewerker zegt wat anders. Al 10 jaar klant, ik boek hier nooit meer.

  • Algemeen 1
op 30 september 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: september 2020

Onwijs kutbedrijf is Belvilla. Niet responsief, slechte voorwaarden, reageren nooit op e-mail. Bah, spijt dat ik hier ooit iets geboekt heb.

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: BelgiŽ / Stoumont, reisperiode: oktober 2019

Deze zomer al veel gedoe gehad met slechte bereikbaarheid voor boeking zomervakantie en telefonisch drama met verkeerde info en ein-de-loos wachten aan de telefoon maar heb ook nog voor 9 oktober weekend weg staan. Vanwege Corona en 14 dagen carantaine bij aankomst moet ons weekend geannuleerd worden. Had zelf al een huis in NL gevonden en voorlopig in optie gezet. Bel ik met klantenservice; Kan ik niet annuleren want zij vinden dat het kan, en ze kunnen, als overheid bij advies blijft, pas 3 dagen van te voren kosteloos omboeken. En ja misschien veranderd het aankomende week wel
Dat reizen wel weer mag. ( majoor! Onder welke steen zit je dan om te denken dat het tussen nu en 14 dagen verbetert!!)Ik had alle voorwaarden nagekeken, we stoppen het geld gewoon terug in een andere boeking maar dat willen ze niet doen. De optie willen ze niet vasthouden dan moet ik die ook maar eerst betalen! Al 16(!!!) een tevreden klant maar dit jaar slaat werkelijk alles. Sinds ze vorig jaar overgenomen zijn is het te gek voor woorden!! Ik vertel velen dit verhaal en raad iedereen afgebroken via belvilla!!! Ik ben echt witheet!!

  • Algemeen 1
op 28 september 2020 bestemming: BelgiŽ, reisperiode: oktober 2020

Eens, maar NOOIT meer, geldwolven zijn ze bij BELVILLA
Tja, waar moet ik beginnen. Wij steunen bedrijven graag in corona-tijd, zij hebben het moeilijk genoeg, zou je denken. Nou, Belvilla gooit graag haar eigen ruiten in, die hebben die hele crisis daar niet voor nodig. Wij hadden geboekt voor BelgiŽ. Aangezien na een aantal weken Zuid-Holland voor BelgiŽ op ROOD ging, mogen wij, zeker STRAFRECHTELIJK gezien, BelgiŽ niet in. Maar volgens BELVILLA is er niks aan de hand, we kunnen gewoon naar ons adres en dus mogen we niet annuleren. Nee hoor, zeggen ze, je kunt je adres gewoon bereiken, dus wij voldoen aan de voorwaarden. Dat je dan vervolgens TWEE WEKEN in quarantaine moet in BelgiŽ, dat vergeten ze bij BELVILLA voor het gemak even. Zolang ze bij BEVILLA maar het geld kunnen binnenharken, maakt het hen niet uit of mensen tevreden zijn.

Nou, dachten we, dan verzetten we toch gewoon? Maar daar heeft BELVILLA ůůk wat op verzonnen: het mag wel, maar dat kost je 179 euro. Niet dat zij zelf daar veel werk aan hebben, hoor, nee, want dat mag je allemaal zelf regelen via mijnBelvilla. Oja, en let goed op de kosten, want wanneer je op reserveren drukt, dan komen er achteraf ineens nog wat extra kosten bij.

Wanneer je mailt met uitleg, krijg je een gestandaardiseerd mailtje terug, met, jaja, nog aanbiedingen voor Oostenrijk waar je WEL gratis mag annuleren ivm corona. Dus je krijgt nog even een trap na.

Bellen dan...ze gooien je gewoon van de lijn.

GA ZO DOOR, BELVILLA, MET JE EIGEN BEDRIJF OM ZEEP HELPEN.

Hoe anders is onze ervaring bij MOLECATEN park. Daar mag je gratis annuleren, verzetten en weet je wat? ZE REGELEN HET NOG VOOR JE OOK!

Voor ons, en al onze vrienden en familie (want ja, zo'n verhaaltje gaat snel) NOOIT MEER BELVILLA!

BEDANKT, Belvilla, voor een treurige en verdrietige dochter, die haar verjaardagsuitje in duigen ziet vallen. Jullie hebben je geld, hoor! HEEL GOED GEDAAN!

  • Algemeen 1
op 27 september 2020 bestemming: BelgiŽ / Knokke, reisperiode: september 2020

Mooie villa op foto. Totaal niet afgesloten voor de honden zoals beloofd. Heel slechte bedden . Tv scherm de grootte van een oud computerscherm. De zogezegde home cinema in de kelder muf en slechte zetels. Keukenservies hoop over kloten. Alle schuiven vies en vuil . Duidelijk wordt dit huis nooit gecontroleerd voor de volgende huurder. Dit doe ik nooit meer. 2000Ä armer voor een week en voor een kot . En Belle Villa NIET TE BEREIKEN. NICE

  • Algemeen 3
op 25 september 2020 bestemming: Nederland / Zandvoort, reisperiode: november 2020

Boeken is gemakkelijk maar annuleren is onmogelijk, zowel telefonisch als met mail zijn ze onbereikbaar. Oplichters zijn het

  • Algemeen 1
op 24 september 2020 bestemming: Nederland / Cadzand, reisperiode: september 2020

Wij hadden vanuit Belgie een weekend geboekt met de dochters, hun vriendjes, oma en de hond in Cadzand. 2 dagen voor we zouden vertrekken, moesten we met zijn allen in quarantaine en ons laten testen op Covid19, omdat de broer van 1 van de vriendjes positief had getest. Belvilla was telefonisch niet bereikbaar, maar had hen dit per mail laten weten. De dag nadien kreeg ik een heel vriendelijke dame aan de lijn, die mij het goede nieuws liet weten dat we kosteloos konden omboeken en dus geen annuleringskosten hoefden te betalen. Normaal gezien zou dit bijna de volledige reissom geweest zijn. Dat vond ik echt super van hen.

  • Algemeen 10
op 23 september 2020 bestemming: Frankrijk / cote d,Azur, reisperiode: september 2020

1 jaar terug reis geboekt naar Z Frankrijk, kon helaas door corona niet doorgaan, uit coulance omgeboekt naar september, met de voorwaarden als het dan weer niet door kan gaan als nog een voucher krijgen. Nu is Z Fr. Code oranje met RIVM regels ga niet op vakantie en als het echt noodzakelijk is dan 10 dagen quarantaine. Wij volgen de richtlijnen op en willen annuleren en voucher. Belvilla zegt het is maar een reisadvies, je kan gewoon heen. Je krijgt geen voucher. Belvilla laat alle regels aan hun laars!! Ik ben zelf SEH verpleegkundige , heb gehele coronatijd gewerkt, dit kan ECHT niet dat Belvilla zo met de regels omgaat, nu de 2e golf er is. Ik hoop dat Rutte en minister de Jonge dit ook lezen. Als ik als nog geen voucher krijg, zoals afgesproken dan schakel ik kassa en radar in.

  • Algemeen 1
op 21 september 2020 bestemming: Frankrijk / Le plan de la tour, reisperiode: oktober 2020

Dit najaar zijn wij 30 jaar getrouwd. Wij wilden dit vieren met onze kinderen en aanhang. Al in januari dit jaar, voor de corona perikelen, boekten wij een zuidfranse villa voor de komende herfstvakantie. Deze villa staat in een oranje gebied, een rood Frans departement. Wij willen dus graag omboeken naar een veiliger zone, temeer omdat er twee van ons in de zorg werken en 1 voor de klas staat.
Wat schetst mijn verbazing? Belvilla wil niet omboeken, want zo zeggen zij de Fransen hebben de grens open en het negatieve reisadvies van het ministerie is slechts een advies.
Nou moe! Ik had gerekend op coulance en meedenken. Belvilla? Als dit niet wordt opgelost, nooit weer.

  • Algemeen 1
op 20 september 2020 bestemming: Nederland / Friesland, reisperiode: augustus 2020

Ik wou een huisje boeken en datum ingevuld had ik een verkeerde datum na tien minuten gebeld wou het anuleren maar had al een aanbetaling gedaan van 214 euro dat van kreeg ik terug 117 euro en dat in 10 minuten schandalig vind ik dit.voor mij geen belvilla meer.ook nog 3 maanden op wachten op terug storten.

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Nederland / Ruinerwold, reisperiode: september 2019

Via Belvilla hadden wij een vakantieappartement gehuurd in Ruinerwold genaamd de Mollenhoeve. Wij zijn bij aankomst zeer onvriendelijk behandeld, bij het onbeschofte af. Het was ook erg vies en dat in Corona tijd. Fotoís op de website van Belvilla zijn niet waarheidsgetrouw. Uitzicht vanaf het zeer verwaarloosde terras wat op een open werkschuur met heftrucks e.d. ,dit op nog geen 3 meter afstand. Belvilla kiest in dit conflict onomwonden de kant van de appartementeigenaar, en laat de klant in de kou staan. Voor ons nooit meer Belvilla

  • Algemeen 1
op 19 september 2020 bestemming: Frankrijk / Thťgra, reisperiode: september 2020

Zeer aangename vakantiewoning. Ruim en zeer apart interieur. Mooi zwembad. In de onmiddellijke omgeving bakkerij, zeer belangrijk. Verscheidene grootwarenhuizen niet zo ver af gelegen. Zal in de toekomst misschien worden herhaald.

  • Algemeen 9
op 18 september 2020 bestemming: Nederland / Scheveningen, reisperiode: juni 2020

Ruim op tijd geannuleerd, wegens ziekte van een reisgenoot, die niet corona gerelateerd was. Hiervan een automatische ontvangst-
bevestiging gekregen van Belvilla. Daarna kwamen er alleen betalingsherinneringen inplaats van restitutie van de aanbetaling min 10% annuleringskosten. In de communicatie wordt niet inhoudelijk gereageerd..... Uiteindelijk de zaak maar overdragen aan mijn reisverzekering. Zij bevestigen ook dat het een chaos is bij Belvilla .

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: BelgiŽ / Cerfontaine, reisperiode: oktober 2020

Na jarenlang een tevreden klant te zijn van Belvilla, laat deze organisatie een totaal ander gezicht zien. We hadden al maanden geleden een vakantie geboekt. Nu heeft Belgie bepaald dat wij uit Zuid Holland bij aankomst in Belgie 2 weken in quarantaine moeten. We kunnen Belvilla niet aan hun verstand krijgen dat we dus vanuit een vrije omgeving in een gevangenis terecht komen. Ronduit pech, de regels zijn eenmaal zo. Ik moet maar wachten totdat Nederland actie neemt om Begie op rood te zetten. Dan krijgen we pas een voucher. Nu zijn de kosten voor annulering voor onze rekening, als ik nog een dag wacht zijn de annuleringskosten ineens 90% van de reissom.
Ik ontvang geen enkele medewerking van de medewerkers, ze kunnen niets voor ons doen en letterlijk wordt gezegd dat de verhuurders de belangrijkste partij voor Belvilla is. HEEL duidelijk dat we als jarenlange klant niets betekenen voor Belvilla. Een werkelijke ontnuchtering. Heb zelfs aan moeten dringen om contact met de verhuurder op te nemen voor de optie van kosteloos omboeken naar een andere periode. Men heeft niets meer van zich laten horen zodat ik wel moest annuleren om te voorkomen dat ik al mijn geld kwijt ben. Wat een hopeloze organisatie is dit.

  • Algemeen 1
op 17 september 2020 bestemming: BelgiŽ / vielsalm, reisperiode: oktober 2020

We huurden voor een familie week end met 40 personen een vakantie huis .
De belgische overheid laat bijeenkomsten toe tot max 5 personen . Toch wil Bellvilla de boeking niet kosteloos annuleren

  • Algemeen 1
op 16 september 2020 bestemming: Frankrijk / Montfort, reisperiode: juli 2020

Heel vriendelijk ontvangen. Zeer nette woning. De coronaregels werden goed in acht genomen. We konden altijd telefonisch terecht met onze vragen. Toplocatie. Zwembad zeer netjes. Zeker een aanrader. Joi de vivre is hier de perfecte naam.

  • Algemeen 9
op 16 september 2020 bestemming: Frankrijk / Bretagne, reisperiode: augustus 2020

Wij hebben onze afreis in juni geannuleerd (in de periode dat de kost van annulering 10% van de reissom uitmaakte). De reis was voorzien voor augustus en zou uiteindelijk, achteraf gezien, dus hebben kunnen doorgaan, maar dat risico wensten we niet te nemen in juni. Ook wij hebben toen heel wat problemen gehad om Belvilla te bereiken. Onze e-mail mbt het verzoek tot terugbetaling werd niet beantwoord, telefonisch doorkomen was onmogelijk. Uiteindelijk ontvingen wij ook een voucher voor het bedrag van de terugbetaling. Wij hebben daarop gereageerd dat wij desondanks de cash terugbetaling beoogden van het resterende bedrag van de vooruitbetaling. Uiteindelijk - na bijna 3 m - toch een e-mail van Belvilla dat zij gingen terugbetalen; het bedrag stond een paar dagen later op onze rekening. Dus uiteindelijk is het goed gekomen (vandaar een 7/10). Dus allicht dat (veel) geduld oefenen enig soelaas brengt. In ieder geval, goede moed aan iedereen die nog problemen ondervindt.

  • Algemeen 7
op 15 september 2020 bestemming: KroatiŽ / Zadar, reisperiode: augustus 2019

De overheid heeft code oranje afgegeven voor KroatiŽ en geeft daarmee aan dat je alleen voor noodzakelijke reizen naar KroatiŽ mag.
We hebben ruim voordat er sprake was van Corona een huis voor 20 man geboekt voor vakantie en onze vluchten zijn geannuleerd. Alleen belvilla zegt dat zij niet het gevaar er in zien en weigeren te annuleren of mee te werken in een fatsoenlijke oplossing. De meid aan de telefoon zegt letterlijk: onze huizen staan niet in grote steden waar veel besmettingen zijn dus het is niet zo gevaarlijk en daarom kan je nog wel gewoon gaan en doen wij verder niks. Wie is Belvilla om te bepalen wat veilig is en niet?! Als de overheid zegt dat het dat niet is?!?! Mochten wij niet gaan, kunnen wij zelf annuleren en zelf volledig opdraaien voor de annuleringskosten.

De overheid zegt dat we niet mogen maar belvilla denk van wel. Vluchten worden geannuleerd dus we kunnen er niet eens komen.

En er een netjes een telefoongesprek over voeren om tot een oplossing te komen is er niet bij. Vooral omdat de mensen die bevoegdheid hebben om dit te doen niet aan de telefoon komen!

Belvilla willen jullie alstjeblieft ons geld teruggeven?!? Want jullie kunnen niet meer dezelfde dienst leveren!

  • Algemeen 1
op 13 september 2020 bestemming: Oostenrijk / Piller, reisperiode: september 2020

We hadden voor 14 dagen geboekt en ook voor 14 dagen betaald (omdat de boeking van zaterdag tot zaterdag loopt) met de vermelding dat we 2 dagen later zouden arriveren i.v.m. een activiteit die op zondag zou doorgaan maar door de corona virus afgelast werd, dus terug gebeld naar Belvilla(uur wachttijd) dat we dus wel op zaterdag zouden vertrekken omdat we dit toch al betaald hadden maar Belvilla zag dit als 2 extra dagen, dus moesten we deze 2 extra dagen bijbetalen wat niet gebeurd is, na nog een paar telefoontjes(telkens 1 uur wachttijd) begrepen ze de situatie en zouden me terug bellen waar ik nog steeds op wacht terwijl mijn vakantie al gedaan is. Dit was de laatste keer dat ik met Belvilla op vakantie ga.

  • Algemeen 1
op 12 september 2020 bestemming: Duitsland / Heimbach, reisperiode: april 2020

Vakantie is niet doorgegaan vanwege Corona dit hoorde we van de verhuurster zelf , ze zou het geld terug storten naar Belvilla. Daarna 1 groot drama, ze wilde niet meer reageren. Uiteindelijk na 2 maanden een voucher gekregen helaas geen geld want bij dit %$#@# bedrijf willen we na 20jaar vakantie,s boeken nooit meer zaken mee doen.

  • Algemeen 1
op 10 september 2020 bestemming: Spanje / St Pere Pescador, reisperiode: juni 2020

Ik zal niet verder toelichten hoe Belvilla omgaat met haar klanten. Daar is voldoende over te lezen.

Wat ik wel wil delen is dat mijn advocaat volgende week Belvilla gaat dagvaarden. Mocht Belvilla nog steeds weigeren om te betalen zal ik doorzetten met alle juridische mogelijkheden die een Nederlands staatburger heeft.

Veel succes allemaal.

  • Algemeen 1
op 8 september 2020 bestemming: Nederland / Eijsden, reisperiode: september 2020

Ik krijg in september te horen dat huisje niet doorgaat vanwege Corona maatregelen. Na contact met verhuurder blijkt dit al in juni te zijn gecommuniceerd met Belvilla. Hiervan heeft Belvilla mij niet op de hoogte gebracht en wel het geld geincasseerd, terwijl ik toen nog kosteloos had kunnen annuleren. Nu krijg ik alleen een voucher en niet mijn geld terug.
Dit was de laatste keer Belvilla en ik raad een ieder aan dit ook niet te doen, zeker niet nu in Corona-tijd, want je krijgt dus je geld gewoon niet terug.

  • Algemeen 1
op 4 september 2020 bestemming: BelgiŽ / Durby, reisperiode: mei 2020

Belvilla is ťťn maffiabende ,vakantie door hen geannuleerd, maar betalen niets terug.Mensen doe geen boekingen met Belvilla, totaal onbetrouwbaar. Ik hoop van harte dat ze failliet gaan.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Frankrijk / departement Hťrault, reisperiode: september 2020

Huis voor 10 personen in oktober 2019 geboekt bij Topic Travel. Het gebied is door de Franse regering op rood gezet, door de Nederlandse regering op oranje. Heb gevraagd aan Belvilla of wij naar een andere woning in Nederland kunnen gaan, want we zouden met 2 hoogbejaarden, 1 diabetespatiŽnt en 1 patiŽnt met een hersenaandoening gaan. Belvilla zegt; "Op dit moment is het wel mogelijk voor u om naar de accommodatie te reizen, de accommodatie is beschikbaar. We kunnen de boeking niet vanwege Force Majeur annuleren. Er is geen verbod om naar dit gebied en de accommodatie te reizen, slechts een advies er niet naar toe te reizen. Als u toch wenst te annuleren zijn de normale annuleringskosten van toepassing, U heeft ook de mogelijkheid om om te boeken naar een andere periode of accommodatie. De omboekingskosten bedragen Ä927,98.".
Terwijl er op de website staat: "De gezondheid, veiligheid en het welzijn van onze gasten is onze topprioriteit." Dat is dus 1 grote leugen! Ze moeten zich werkelijk doodschamen. En dan nog zeggen dat ze het niet kunnen annuleren, natuurlijk wel, niet willen is het juiste woord. Het is niets anders dan walgelijk ordinair het zuurverdiende geld graaien van hun klanten.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: september 2020

7dagen voor ons vertrek wordt Frankrijk van een geel gebied door NL oranje verklaard,dus alleen reizen indien noodzakelijk, vakantie wordt gekenmerkt als niet noodzakelijk.. Belvilla heeft daar geen boodschap aan en meldt dit is een advies dus u kunt gewoon gaan. Indien u niet gaat dan brengen wij 90% annuleringskosten in rekening. Dit bericht ontvangen wij 2 dagen voor ons oorspronkelijke vertrek.
dit was de eerste keer dat wij bij Belvilla hebben geboekt maar ook de laatste.

  • Algemeen 1
op 2 september 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: september 2020

Spijtig genoeg kunnen we geen 0 geven. Belvilla heeft het gepresteerd om onze boeking bij Natuurhuisjes de nek om te wringen. Zogezegd een betalingsverzoek gestuurd dat nooit is toegekomen. Toen we zagen dat we wel bevestiging van Natuurhhuisje hadden ontvangen maar nog niets van Belvilla hebben we contact genomen.
We gingen die dag (maandag) teruggebeld worden. Dan dinsdag en vervolgens weer morgen (woensdag). Zelf woensdag (de dag van afreizen) tot 2 toe gebeld en men gaf ons doodleuk het advies om 'dan maar een nieuwe vakantie te boeken'.
Een welgemeende FY voor de verschrikkelijke service en het goed getraind gebrekkig gevoel voor empathie (ook al bleven we de eerste 5 telefoontjes rustig).
#karmavoorbelvilla #ervaringenmetbelvilla

  • Algemeen 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende