SBKDekker@gmail.com
op 5 april 2021
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: augustus 2020
Wij hebben 1 week voor vertrek contact opgenomen met Belvilla, daarvan kregen we te horen dat de vakantie niet door kon gaan omdat we met een te grote groep waren. Als wij niet contact hadden opgenomen, hadden we niks gehoord van ze. Maar goed, voucher gekregen die je na 6 maanden kon inwisselen voor geld. ondertussen 7 maanden later, nog steeds onmogelijk om het geld terug te krijgen of uberhaupt contact te krijgen met iemand van BelVilla. Echt belachelijk, wat moet ik hier nou mee?
... Lees meer
Ingeborg
op 30 maart 2021
bestemming: Denemarken, reisperiode: mei 2020
Na vorige jaar de pleuris uitbrak en onze vakantie in Denemarken niet door kon gaan een voucher gekregen die voor 31 december 2020 ingewisseld moest worden. Dus wij gedaan om dit jaar in de meivakantie naar Denemarken te gaan. Nu geen gehoor behalve hoge kost voor annuleren of omboeking...want ach je kan tenslotte naar Denemarken, ondanks de quarantaine verplichting die er dan is... Belachelijk! Geen service! Nooit meer hoek ik bij Belvilla
... Lees meer
Paul Veltman
op 29 maart 2021
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2019
Vila in september 2020 geboekt voor begin april 2021 toen voor deze periode nog geen reisbeperking gold. Vliegreis is door easyjet geannuleerd. Overheid adviseert dringend om thuis te blijven. Geen restitutie van de huursom want het is theoretisch mogelijk om te gaan....
graag uw reactie
... Lees meer
Septimo
op 25 maart 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: april 2020
Belvilla maakt klanten blaasjes wijs en gaat met jouw geld lopen!
Ik had vorig jaar een vakantiehuis geboekt via Belvilla voor de Paasvakantie. Corona brak uit en de vakantie kon niet doorgaan. Ik kreeg een voucher en besloot die te gebruiken voor hetzelfde vakantiehuisje dit jaar. Ik denk: ik sluit een all-risk-verzekering af, dan loop ik niet het risico mijn geld kwijt te zijn.
De Belgische regering verbied haar onderdanen te reizen naar het buitenland tot einde van de Paasvakantie. Ik besluit het vakantiehuisje te annuleren en, net als vorig jaar, te herboeken naar de Paasvakantie volgend jaar.
Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie is en dus risico op annulatie krijg ik geen voucher. Geen nood denk ik: ik heb een all-rsik-verzekering. Wat blijkt? Aangezien ik wist dat er een pandemie was en dus een risico op annulatie wordt dat risico niet gedekt door (what’s in a name?) the all-risk-verzekering. In Nederland is het niet verboden met twee personen in een vakantiehuis te verblijven, dus is er geen reden om, omwille van Cororna, de reis te annuleren. Dat ik vanuit België niet op reis mag naar Nederland daar heeft Belvilla geen oren naar. Trouwens: in het geval ik WEL zou aanspraak kunnen maken op de all-risk (hahaha) verzekering, zou er toch nog 25% van de betaalde verblijfskosten afgaan.
Ik heb maar één woord: schurken. Oh neen, ik heb nog een woord: onbekwaam! Ik heb uuuuuren (maar echt uuuuuren) aan de telefoon gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen, mails spreken elkaar tegen,… Ik heb nog een woord: phising… want daar lijkt het allemaal wel sterk op. Ik heb een pak geld betaald zonder enige tegenprestatie. Belvilla staat bij mij en mijn kennissen vanaf heden dan ook aangemerkt als te mijden…. En ik wou dat ik deze webpagina hier eerder ontdekt had
Mariska
op 24 maart 2021
bestemming: België / ardennen, reisperiode: april 2019
Blijkbaar toen wij boekte hadden we met 11 personen niet eens mogen boeken ivm de corona maatregelen in Belgie. Natuurlijk hadden ze dat even niet verteld. Nu mogen we geheel niet meer komen door de regels in Belgie...Konden het omboeken , wel voor een extra bedrag van 800 euro naar 30 april. Tja, waarschijnlijk kan je dan nog niet. Echt mega oplichters en we gaan er een advocaat op zetten. Dit is echt oplichting!
Roberto
op 24 maart 2021
bestemming: Nederland / Harderwold, reisperiode: juli 2019
Dramatische service van Belvilla totaal onbereikbaar heb 4 maanden lang geprobeerd te annullueren maar helaas geen telefonisch contact mogelijk en geen email. Geld weg. Nooit boeken bij Belvilla.
Monique
op 20 maart 2021
bestemming: Nederland / Texel, reisperiode: februari 2020
We hebben een huis geboekt op Texel, via Booking.com. We konden gratis annuleren tot een week voor vertrek. Maar we annuleerden al 3 maanden voor vertrek. Toch is er een dag na de boeking bijna 200 Euro van onze creditcard gehaald. We zijn nu al bijna een half jaar bezig om ons geld terug te krijgen. Ze zijn zelf niet bereikbaar en dus via Booking geprobeerd. Helaas, 4 mails van hun verder nog steeds geen geld gezien..
Wij gaan niet meer bij Belvilla boeken.
Geers Katrien
op 18 maart 2021
bestemming: Frankrijk / Vallandry, reisperiode: april 2020
Belvilla respecteert de wettelijke regels rond corona niet. Een verbod op essentiële reizen is voor hen geen reden om te annuleren en ze vragen hoge omboekingskosten. Zeggen dat ze niet terugbetalen en dat je een voucher krijgt en later zeggen ze dan dat je wel terugbetaald had kunnen worden maar dat laten ze niet weten.
R. Meijer
op 13 maart 2021
bestemming: Frankrijk, reisperiode: maart 2019
Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs bij code oranje slaat Belvilla het dringende advies om niet te reizen van beide regeringen van Nederland en Frankrijk in de wind. Ze blijven van mening dat het een advies ze vergeten echter dat er ook NOODZAKELIJK reizen bij staat.
NOOIT MEER BOEKEN BIJ BELVILLA
Graauwmans
op 10 maart 2021
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: oktober 2019
Belvilla zijn de grootste bedriegers die er rond lopen, zou eigenlijk,op Facebook,willen beginnen om zoveel mogelijk gedupeerden te krijgen, zodanig,dat samen iets gedaan kan worden.
Johan
op 9 maart 2021
bestemming: Oostenrijk / Wildschönau, Tirol, reisperiode: juni 2020
Belvilla heeft de dag voor vertrek geannuleerd i.v.m. corona. Maar wel nadat ze eerst de volledige reissom hadden geïncasseerd.
Ze komen terug met een corona voucher met uitgifte datum 06-06-2020.
Belvilla is op geen enkele wijze te bereiken. E-mail worden of niet beantwoord, of antwoord via automatische gegenereerde berichten soms zelfs in het duits.
Diverse keren gevraagd om uitbetaling van de voucher met het verzoek aan te geven wanneer betaling mag worden verwacht. Geen reactie dus.
Diverse reviews geplaatst. Zelfs een keer een reactie van Belvilla om contact met hen op te nemen. Maar wanneer je dan contact opneemt blijft het stil. Het is dus enkel een actie voor de buitenwereld om de indruk te wekken dat ze iets doen. Volgens mij liggen ze met de benen op tafel en in gedachten op een zonnig strand van ons geld.
Wat mij betreft mogen ze failliet gaan.
DUS NIET BOEKEN BIJ DEZE OPLICHTERS.
Minou
op 5 maart 2021
bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: maart 2020
21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variërende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip ‘jongeren’). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen ondernemen.
Sanne
op 5 maart 2021
bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: maart 2020
21 februari 2021 hebben wij een boeking gedaan via Vrbo/Bellvilla. Hierbij hebben wij onderstaande huisregels in acht genomen; de hoofdhuurder is 21 jaar en dat het huis niet verhuurd werd aan groepen jongeren. We hebben meteen de volledige betaling zoals gewenst voldaan. Vervolgens werd ons gevraagd naar de leeftijden van de gasten en het doel van ons verblijf. Wij hebben hierbij aangegeven dat wij wilde bijkomen van de spanningen van de coronacrisis en dat de leeftijden van de gasten 20 en hoger was (de hoofdhuurder is 21 en de gasten hebben variërende leeftijden allemaal van 20 en hoger en vallen dus niet onder het begrip ‘jongeren’). Tot onze grote verbazing kregen wij 24 uur van te voren het bericht dat onze boeking geannuleerd werd en dat hierbij 90% van de kosten in rekening werden gebracht. Hierop volgend hebben wij meteen contact opgenomen met de klantenservice van Vrbo en Belvilla. Uiteindelijk zijn we te woord gestaan door een medewerker van Vrbo. Deze medewerker gaf toe dat de eigenaar zonder geldige reden heeft geannuleerd en wij recht hebben op terugbetaling of een andere oplossing. Onze aanvraag werd meteen doorgestuurd naar het afdelingshoofd en hierna zijn we verplaatst naar het escalatie team. Deze medewerker gaf aan gelijk naar een oplossing te gaan zoeken. Een andere accommodatie en anders een volledige terugbetaling. Er werd ons vriendelijk verzocht af te wachten tot de volgende ochtend (dag van oorspronkelijk vertrek). Na 10 uur vanochtend hebben wij nog niks mogen ontvangen en zijn wij weer gaan bellen. We kregen een andere medewerker van Vrbo aan de lijn, deze gaf aan niks te weten van het gesprek van de dag ervoor en niks voor ons te willen doen. Hij gaf aan dat we contact op konden nemen met Belvilla. Dit hebben wij uiteraard gedaan. Helaas werden wij te woord gestaan door een niet zo vriendelijke medewerker. Het verhaal is uitgelegd zoals hierboven. De medewerker gaf ons gelijk dat over het begrip jongeren te twisten valt, maar Belvilla hier geen boodschap aan had. De boeking is zonder geldige reden geannuleerd en de medewerker gaf aan dat er geen enkele mogelijkheid is dat we ons geld terug krijgen. Wij gaven aan hier niet mee akkoord te gaan en een oplossing te willen. De medewerker gaf aan dat er geen oplossing kwam en gaf aan dat we niet meer hoefde te bellen aangezien ze had afgesproken met de gehele afdeling hetzelfde antwoord te geven. Los van het grote bedrag dat is betaald en niet wordt gecrediteerd, zijn alle inkopen voor het weekend gedaan. Wij zijn enorm teleurgesteld door de service van Belvilla en Vrbo en gaan verdere stappen onder nemen.
Henk
op 26 februari 2021
bestemming: Oostenrijk / Kappl, reisperiode: januari 2020
Boeking gedaan via booking.com, tot mijn schrik is booking.com slechts tussen persoon en is de daadwerkelijk boeking Belvilla. Direct weer geannuleerd, zit nu al maanden op mijn geld te wachten, telkens doen ze de belofte dat het binnenkort teruggestort gaat worden. Het zijn gewoon oplichters.
Paul
op 25 februari 2021
bestemming: Nederland / Achterhoek, reisperiode: februari 2019
Bij Booking.com een huisje gehuurd met gratis annuleren.
Dit ook netjes op tijd gedaan maar bleek dat Belvilla toch 903 euro van onze creditcard had afgeschreven.
Contact met Belvilla opgenomen wat niet makkelijk lukt en zou geld terug krijgen.
Maar tot op heden nog steeds niet.
Heb nu ook de creditcard maatschappij aan het werk gezet omdT ik weinig vertrouwen meer in Belvilla heb.
Jolanda Gijbels
op 8 februari 2021
bestemming: België, reisperiode: mei 2020
Ivm annuleren corona een voucher ontvangen van 435. Onmogelijk om in te wisselen. Technische fout, probeer morgen nog eens. Maar is wel mijn eigen betaalde geld!! Gewoon kwijt dus. Pure oplichting!!
Jon de Boer
op 4 februari 2021
bestemming: Nederland / Geesteren, reisperiode: december 2020
Op tijd geannuleerd op 4 november 2020. Zou het geld pas in januari terug krijgen. Eind januari geen geld op de bankrekening. Ze hadden een vergissing gemaakt en ik moet nu weer 4 tot 8 weken wachten op mijn geld
Marco
op 2 februari 2021
bestemming: Italië / Florence, reisperiode: juli 2020
Via Booking.com een appartement gehuurd voor 2 weken in Toscane. Kosten € 2400,=. Na de boeking gedaan te hebben zag ik dat dat via "partner" Bellvilla liep. Binnen 3 minuten boeking geannuleerd, want als ik ergens niet wil boeken is het wel bij Bellvilla. Keurig bericht van Booking.com dat reis werd geannuleerd. Tot mijn verbazing werd er wel een bedrag van € 724,= van mijn creditcard ingehouden door Bellvilla.ch. Inmiddels ook een nota van Bellvilla ontvangen. Contact gelegd met Booking.com die mij verwezen naar Bellvilla. Bellvilla gebeld en zij gaven aan dat ik recht had op een voucher. De man van de klantenservice vriendelijk bedankt en gezegd dat ik daar geen behoefte aan had maar mijn geld terug wilde. Het was een voucher of niets deelde hij me vriendelijk mede. Weer terug naar Booking.com. Zeer correct en vriendelijk geholpen door de klantenservice. (zoals het hoort!!). Binnen no-time een bericht van Bellvilla dat er een terugbetaling zou plaatsvinden. Let wel, dit was in november 2020. November geen terugbetaling. December geen terugbetaling. Januari maar eens aan de bel gegaan bij Bellvilla. Bleek dat ze in december geen terugbetalingen hadden gedaan om dat "het geld op was"?! Maar......het zou zeker voor eind januari 2021 teruggestort zijn. We zitten nu in februari 2021 en heb nog steeds de € 724,= niet terugontvangen. Klantenservice niet bereikbaar. Ik ben bang dat......
Maar nu weet ik ook weer waarom ik al jaren niet meer boek bij Bellvilla en lijkt het mij wijs dat Booking.com de benaming "partner" van Bellvilla zsm schrapt.
Anne
op 27 januari 2021
bestemming: Nederland / Vlissingen, reisperiode: november 2020
Belvilla had in eerste instantie onterecht additionele kosten geclaimd. Waarbij ze to gaven dat dit inderdaad tegenstrijdig is met de wet. Maar dat ze het nodig hadden voor de betaling naar de eigenaar van het huis waar ik naartoe zou gaan. Zonder deze betaling mocht ik het huis niet in, maar ze konden het niet aanpassen. Hierdoor vroegen ze of ik het kon betalen en dan zouden ze het retour storten.Uit coulance en omdat er geen annuleringsregeling op zat heb ik dit gedaan. Het geld zou binnen een week terug op mijn rekening staan. Nu ben ik bijna drie maanden later en heb ik mijn geld nog steeds niet retour ontvangen.
Saskia
op 26 januari 2021
bestemming: Oostenrijk / Soll, reisperiode: februari 2020
Wat een slecht bedrijf dit! Krijg dagelijks mail met advertenties maar over wanneer ik geld terug kan verwachten van annulering... Geen gehoor, niet bereikbaar voucher gekregen die ik niet wil en geen idee wanneer ik iets kan verwachten. Voor ons NOOIT meer belvilla.
Van Damme
op 26 januari 2021
bestemming: België / La-Roche-en-Ardenne, reisperiode: maart 2020
Beste, net geboekt voor 465.37€. Nu krijg ik bijkomend een factuur van Belvilla twv 372€. Waar komt deze vandaan? Dit is nergens geopperd, noch vermeld, hoewel dit een verplichting is.
Men zet dus misleidende informatie op de website?
In de hoofdmenu staat dat handdoeken en beddegoed erin begrepen zijn. Na de boeking weer niet. Dit is wederom misleidende informatie.
totale onduidelijkheid! FRAUDE en OPLICHTING
Edward
op 25 januari 2021
bestemming: Nederland / Cadzand, reisperiode: januari 2020
Pas op met Belvilla!!!!!
Betaal pas op het allerlaatste moment. Want als je betaald is het einde service!!
Ik betaalde 2 dagen te vroeg, zie een foutje in de datum en moet vervolgens € 250,- omboekboete betalen!!!! Schande!
Had ik maar niet betaald, dan had het niets gekost!!! DAT ZIJN TOCH SCHANDALIGE PRAKTIJKEN!
Dus nogmaals. Pas op met boeken via Belvilla!
J.scheffer
op 23 januari 2021
bestemming: Frankrijk, reisperiode: januari 2019
Zijn nu meer dan 1jaar bezig om geld terug te krijgen na een anulering . Tel. Nooit te berijken. Mailtjes met onzin antwoorden geen antwoord. En beloftes die ze niet nakomen! Post adres nog niet gevonden. Reset iedereen af iets met belvilla te ondernemen.
Jan Van der Steent
op 20 januari 2021
bestemming: België / Durbuy, reisperiode: februari 2020
Onze contactpersoon was heel onduidelijk, schreef een email die een 5-jarige nog beter had kunnen schrijven. Er waren opeens bijkomende kosten die niet vermeld waren. Het annuleren koste ons het hele reisbedrag terwijl we nog geen twee dagen na de boeking hadden geannuleerd. Welke kosten zouden ze dan wel allemaal al niet gemaakt hebben die bij elkaar €600 kosten?? Het vinden van de annuleringsvoorwaarden is al een hele zoektocht op zich en heel onduidelijk. Ga hier nooit meer iets reserveren.
Adams
op 20 januari 2021
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: februari 2020
Omdat we niet kunnen gaan ivm met code oranje belvilla zegt gewoon het is een advies geen verbod dus geen annuleringkosten terug wat een organisatie nooit meer boeken bij jullie 👋
Isabelle
op 19 januari 2021
bestemming: Duitsland, reisperiode: april 2020
Beste mensen, trap er niet in en boek NIET bij Belvilla. Ze zijn bereikbaar zodra je je geld uit wilt geven maar zodra er iets mis gaat, maakt niet uit wat, zijn ze niet meer bereikbaar. Dit is het kastje van de muur beleid 3.0, nooit erger gezien! we hebben zwart op wit bewijs dat ze liegen en bedriegen om maar geen geld terug te hoeven geven. Toen we onze reis op tijd vanwege Corona hebben geannuleerd, had ik de slechte reviews al bekeken en heb ik foto's gemaakt van de annulering en het daarnaast laten filmen door de buurvrouw, ze beweren nu dat er geen annulereing is geweest. Woij hebben het filmpje nog en overwegen juridische stappen.
Martine
op 18 januari 2021
bestemming: België / Stoumont, reisperiode: december 2020
Wij boeken altijd via Airbnb, een platform waar voordien alles was inbegrepen in de prijs 'lakens, handdoeken, water, verwarming, elektriciteit en zelfs de hond). Je wist voordien meteen wat je totaalprijs was, maar sinds de samenwerking met Belvilla, komen al deze kosten er ter plaatse bij. Het staat wel ergens in de kleine lettertjes, maar toch is het wennen voor ons. Bij ons laatste huis moesten we een forfait betalen voor gas, water en elektriciteit hoewel we haast niet binnen waren geweest en dus zeer weinig verbruikt hadden. Ik wil er wel aan toevoegen dat het verblijf in Stoumont een zeer gezellige, nette en comfortanele plek is met warm onthaal. Echt wel een aanrader los van de extra kosten.
Marion Timmmermans
op 16 januari 2021
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
Mijn man had een kasteel geboekt met wat vrienden voor mijn 50ste verjaardag. Helaas door Corona kon dat niet doorgaan. Nou kregen we een voucher voor dat bedrag, echter de borg van 500 euro zat daar niet bij in. Nu ruim 3 maanden verder zelfs de borg nog niet terug gekregen. Vandaag nogmaals gebeld, maar de persoon aan de telefoon had er blijkbaar allemaal geen zin meer in, en hing gewoon op!! Wat een flut service, die voucher die snappen we echt wel. Maar zelfs de borg nog niet terug, is belachelijk en dan ook nog ophangen. Wij boeken nooit meer bij BelVilla!! Een 1 is nog teveel gegeven voor hun service...
Saskia
op 15 januari 2021
bestemming: Nederland / Enschede, reisperiode: augustus 2019
Bij aankomst liep er zoveel ongedierte in het huisje en zaten de vliegen waar je maar keek, dat wij besloten geen uur langer te blijven.
Na het indienen van onze klacht kregen wij half november eindelijk reactie. Van de totaal ruim 500 euro werd ons compensatie geboden van 179 euro. Omdat wij geen zin hadden in een ellenlang getouwtrek, zijn we hiermee akkoord gegaan. Dit bedrag zou binnen 8 weken overgemaakt worden. Helaas is er nog steeds niets overgemaakt. Op mails wordt niet gereageerd en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Waardeloze organisatie !!
P. Groot
op 12 januari 2021
bestemming: Duitsland / Medebach ot Dreislar, reisperiode: mei 2020
We hadden 5 dagen geboekt in het Sauerland/Duitsland.
Vanwege corona kon de reis niet doorgaan (code oranje voor onze reisbestemming).
Een paar dagen voor vertrek kregen we een automatisch bericht van Belvilla waarin ons een goede reis werd toegewenst !!!!
Reizen was echter niet mogelijk vanwege code oranje in Duitsland!!
Belvilla was met geen mogelijkheid te bereiken voor uitleg.
Heb uiteindelijk de gastvrouw benaderd, die ook aangaf dat ze geen gasten mocht ontvangen vanwege Covid-19.
Heb Belvilla meerdere malen geprobeerd te bereiken. Telefonisch was dat onmogelijk, wachttijden van meer dan 40 minuten (heb uiteindelijk 3 x zo geprobeerd maar kwam niet door).
Op mails werd niet gereageerd.
Wel kreeg ik een week nadat mijn reis normaal plaats zou hebben gevonden dat onze reis niet door kon gaan vanwege Covid-19 en dat ik recht had op een voucher (lekker op tijd)!
Werd vervolgens wekelijks bestookt met mogelijke accomodaties om de voucher te verzilveren, En dat terwijl Covid-19 nog steeds volop om ons heen is.
Op mails van mijn kant dat ik graag mijn geld terug wilde ontvangen na 6 maanden werd alleen gereageerd met de gebruikelijke mails hoe ik mijn voucher kan besteden.
Wat een waardeloos bedrijf dat ze bijna 7 maanden later nog steeds niet reageren op mijn mails.
Weet nog steeds niet hoe/of ik mijn geld terug krijg.
BOEK HIER NOOIT MEER!
John Sips
op 11 januari 2021
bestemming: België, reisperiode: december 2020
Belvilla hanteert eigen regels i.v.m. corona. Zelfs het dringend advies om niet te reizen van beide regeringen van België en Nederland leggen ze naast zich neer. We zijn 80 % van de reissom kwijt terwijl wij ook een annuleringsverzekering hadden...
Diep teleurgesteld omdat wij een herinnering hadden gehad om de laatste deel van de reis te betalen... Wij hebben echter zo'n spijt om bij Belvilla een vakantie huis te huren, we zullen dit ook nooit meer doen en andere waarschuwen omtrent de communicatie en dan men 80% van de reissom als kosten worden opgeschroefd.
Ze zijn niet te bereiken en mails worden nauwelijks of niet beantwoord.
Mirjam
op 8 januari 2021
bestemming: Oostenrijk / Zell am See, reisperiode: februari 2019
Onze wintersportvakantie zelf geannulleerd ivm. Corona. We hadden al een deel betaald en minus de annuleringskosten hebben we een bedrag van bijna 600 Euro tegoed. Creditnota ontvangen in september. Na veel vijfen en zessen zijn we uiteindelijk akkoord gegaan met een betaling eerste week januari, nadat ze met de hand op het hart hebben beloofd dat ik daar echt op kon vertrouwen! Half december ontvang ik een mail dat de betaling is uitgesteld met minimaal 6 tot 8 weken. Geen enkele mogelijkheid om in contact te komen met Belvilla. Dat het allemaal lastig is snap ik, maar dat ze mensen niet terugbetalen en wel nieuwe boekingen aannemen in deze tijd, vind ik schandalig. Dat het vervolgens op geen enkele manier mogelijk blijkt te zijn om contact te krijgen is gewoonweg misdadig te noemen. Tijd voor actie! Ik ben er meer dan klaar mee. Voor mij nooit en te nimmer Belvilla meer. Een 1 is nog veel te hoog!
Ferry
op 6 januari 2021
bestemming: Duitsland / Rijland, reisperiode: januari 2020
Ik voel me helemaal belazerd en opgelicht door Belvilla. 350,- euro voor een huisje betaald een dag later wordt de boeking geannuleerd door Belvila!! De reden zeggen ze kort gezegd, omdat door corona beperkingen in Duitsland mag alleen zakelijk boekingen doen!!!en dit zeggen ze achteraf als je helemaal de boeking afbetaald hebt. Bellen helpt ook niet want tenderest is altijd een lage wachttijd van soms meer dan half uurtje en ten tweede het werd gezegd, je had moeten t weten!!? Er is al drie weken dat ze nog geen resterend geld aan mij overgemaakt hebben. Kortom ontzettend slecht behandeld. Ik raad iedereen af om nooit boekingen doen via deze site.
Rein
op 4 januari 2021
bestemming: Nederland, reisperiode: december 2020
Geen enkele reactie te krijgen op mijn vraag over annulering.
Heijo
op 4 januari 2021
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: december 2020
Hebben begin mei 2020 reservering gemaakt en op 13 mei aanbetaling betaald. Eind augustus i.v.m. verslechtering van de corona situatie o.a. in België geprobeerd deze reis te annuleren. Telefoon werd niet opgenomen en mails niet beantwoord. Begin oktober eindelijk contact gekregen. Situatie uitgelegd. Belvilla ging akkoord met met annulering.
Hebben ons gevraagd of wij een tegoed bon wilden ontvangen of het geld terug gestort. Hebben aangegeven dat we het geld terug wilden.
Dit was geen probleem. 19 oktober bevestiging van annulering ontvangen met vermelding betaling binnen 5 dagen. Even later een creditfactuur voor het totale bedrag. Nu 72 dagen later nog niets ontvangen. Erger nog ze zijn weer totaal niet bereikbaar.
Wouter
op 2 januari 2021
bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2020
Niet kunnen gaan en sindsdien proberen we ons geld terug te krijgen, maar geen reactie.
F. van Soest
op 31 december 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2020
Reis is niet doorgegaan op verzoek van Belvilla. De eigenaar van de woning is niet betaald door Belvilla en wij hebben ons geld ook niet terug. Ze beloven veel maar doen NIETS. Cijfer van moet een NUL zijn!
Karel Uyttersprot
op 29 december 2020
bestemming: België / Arendonk, reisperiode: november 2020
Wij boekten een vakantiehuis via Belvilla; meer bepaald De Lieshoeve in Arendonk (Belgie) van een Nederlandse eigenaar. Wij betaalden een voorschot van 570 €; Ondertussen werden de coronamaatregelen in Belgie verstrengd, waardoor de geplande vakantie van 23- 27.12.2020 niet mocht doorgaan. Onze familie bestaat uit 12 p over 3 generaties: grootouders, kinderen, kleinkinderen. Het openstaande resterende saldo werd derhalve niet betaald. Ons voorstel voor een herboeking naar de Kerstvakantie volgend jaar werd afgewezen door Belvilla en zij weigeren het voorschot terug te betalen, en dit nietegenstaande het akkoord van de eigenaar. Mails werden gestuurd naar Belvilla, op het mailadres vanwaar wij de betalingsverzoeken toegestuurd kregen, nl info@mail.belvilla.nl; nu beweren zij dat dit adres niet in gebruik is; ook telefonisch contact is onmogelijk , na lang wachten volgt de mededeling " belt u later no eens terug"...
Ger van de Wiel
op 28 december 2020
bestemming: Oostenrijk / Hinterglemm, reisperiode: maart 2020
Helaas kon reis niet doorgaan door Corona, hier kon Belvilla niets aan doen. Echter de afwikkeling loopt nog steeds en het enige wat ik van Belvilla ontvang zijn excuses, de laatste mails zijn in het engels, waarom in het engels is ook onduidelijk. Ik begrijp niet waarom het allemaal zo lang moet duren om de reissom terug te betalen. Hier kan Belvilla wel iets aan doen. Het is beschamend om mensen zo lang te laten wachten zonder enige duidelijkheid te verschaffen en zich alleen maar te verschuilen onder het mom dat het erg druk is. Corona is nu meer dan 9 maanden onder ons, kom op zeg!
Jolanda
op 28 december 2020
bestemming: Nederland / Uden, reisperiode: maart 2020
Ivm corona ons huisje in maart moeten annuleren, klantenservice slecht bereikbaar en op diverse mail gewoon geen antwoord terwijl het vrijwel direct word gelezen. Sinds Maart wachten wij op de volledige reissom retour, benieuwd of we het ooit nog krijgen. Ons geannuleerde huisje in Juli bij Centerparcs was vrijwel direct afgehandeld en binnen 4 weken reissom retour, zo kan het ook. BOEK NIET BIJ BELVILLA!
Boekingsnr 1R JE 6M T4
op 27 december 2020
bestemming: Nederland / Hellendoorn, reisperiode: oktober 2019
We hadden onze boeking, vakantiehuisje in Hellendoorn, meteen de volgende dag geannuleerd, vanwege lockdown maatregelen. Belvilla beschikte echter nog over een bedrag van €541,56 van een eerder geannuleerde boeking vanwege de lockdown door Corona. Dat bedrag zouden wij gecompenseerd krijgen. De nieuwe boeking, die wij direct hebben geannuleerd en daarom uiteraard niet hadden betaald, heeft Belvilla zelf zonder overleg betaald met deze €541,56. Belvilla wil nu niet erkennen dat wij de 2e boeking direct hebben geannuleerd (wordt ook automatisch geannuleerd als je niet betaald binnen 24 uur) en weigeren ons het bedrag terug te betalen. Talloze telefoontjes en emails worden totaal genegeerd. Belvilla komt daarom op ons over als een onbetrouwbare organisatie die zich niet aan de eigen spelregels houdt.
Als Belvilla de feiten van deze zaak serieus zou bekijken zouden zij inzien dat het totale bedrag direct aan ons terugbetaald dient te worden.
Jos Plasmeijer
op 25 december 2020
bestemming: België / Nieuwpoort, reisperiode: december 2020
Geannuleerd vanwege Corona, Na 6 mails met de vraag om een annuleringsnota te sturen voor de verzekering nog steeds geen reactie, zelfs geen bevestiging van de ontvangen mails. Ik lees hier ook dat niemand een reactie op de mails krijgt. Dat moet echt beter!
Eline
op 18 december 2020
bestemming: Oostenrijk / Westendorf, reisperiode: februari 2020
Slechte annuleringsvoorwaarden! Klantenservice reageert ook nergens op! Wacht al een maand op mijn creditbedrag. Erg slecht! Boek niet weer bij Belvilla
Frodo
op 16 december 2020
bestemming: België / Humain, reisperiode: oktober 2020
Hebben boeking moeten annuleren wegens Corona maatregelen van de Belgische overheid (negatief inreisadvies vanuit code rood gebied (Amsterdam), bij 48 uur verblijven verplichting tot strikte zelfquarantaine). Hiervoor werd normaal verblijf in het huisje onmogelijk. Daarom zou Belvilla ons een Covid voucher moeten geven. Hebben ze niet gedaan. Totale soms van 830 euro nog steeds niet terug ontvangen. Is inmiddels 8 weken geleden. Nemen telefoon niet op en reageren niet op mails. Zeggen zelf dat het 'geen probleem' was om naar Belgie te reizen. Dit is feitelijk onwaar. Lijkt opzettelijke oplichting.
Ries Bruijn
op 16 december 2020
bestemming: België, reisperiode: december 2020
Prachtig huis geboekt om met vrienden nieuwjaar te gaan vieren.
Door code oranje helaas niet mogelijk. Op tijd geannuleerd bij Belvilla. Dit kon kosteloos voor een bepaalde datum. Nou niet dus want ergens anders stond toch nog in het klein dat je wel de kosten moet betalen. Prima service dus.
Ik hoop dat de medewerkers een mooi kerstpakket krijgen van het gepikte geld van hard werkende mensen.
Fijne dagen maar niet heus
Blok
op 15 december 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
De info die belvilla geeft is misleidend,klantenservice reageert niet op diverse mails, jammer joh zoek het maar uit.
Berekenen 430! Euro annuleringskosten!!
Echt schandalig en ik boek nooit meer bij Belvilla
Linda
op 15 december 2020
bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2019
Oplichters
Aline Verschueren
op 14 december 2020
bestemming: België, reisperiode: november 2020
Slechte service van Belvilla, telefonisch geannuleerd mits annulatiekosten (ca. 80€), we zouden nog 350€ moeten terugkrijgen. Nu 4 maanden later nog steeds geen geld en heel onbereikbare klantenservice.
Kees
op 9 december 2020
bestemming: Nederland / Veere, reisperiode: juli 2020
Ik ga niet op mijn ervaring in, het was te slecht en te frustrerend.
Het punt is ze doen aan misleidende prijsindicatie. Dit deden ze in 2018 en dit doen ze nog steeds, naar mijn ervaring (prijzen erbij gooien die nergens stonden vermeld en ook niet vooraf werden verteld als er naar gevraagd werd).
Lees: https://www.acm.nl/nl/publicaties/boete-voor-belvilla-voor-misleidende-prijsvermelding
Dit mag niet.
An
op 8 december 2020
bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020
Geannuleerd wegens code oranje . Belvilla heeft daar geen boodschap aan ,doen of COVID-19 niet bestaat....terwijl hun beleid veilig reizen uitdraagt!!! Hebben het door ons geannuleerde huis alsnog verhuurd maar zij rekenen volledige annuleringskosten. Klantenservice is na al die maanden nog steeds niet op orde.
Zij verdienen geld over de rug van anderen .
Waarschuwing aan mensen die nog gaan boeken :DOE DIT NIET BIJ BELVILLA..
Ron
op 7 december 2020
bestemming: Oostenrijk / Piessendorf, reisperiode: mei 2019
Niet geweest door corona. De 1 is voor Belvilla. Wij waren aanvankelijk begripvol maar nu op 7-12 2020 no steeds niets van belvilla gehoord hebben is dit voorbij. Geen antwoord op diverse mails en telefonisch contact na uren wachten afgebroken. Hoop dat we geld nog terug krijgen.
Didden
op 3 december 2020
bestemming: Nederland / Medemblik, reisperiode: maart 2020
Niet geweest ivm Corona. Vanaf maart 2020 al bezig om geld terug te krijgen. Ik krijg ze niet aan de telefoon en via mail een geautomatiseerd antwoord. Niets dus. Ik raad iedereen aan om NIETS te boeken bij Belvilla.
Wat een akelig bedrijf.
R.P.
op 30 november 2020
bestemming: België, reisperiode: november 2019
Slechte service en geen communicatie
Natasja
op 28 november 2020
bestemming: , reisperiode: november 2019
Slechte service belvilla. Huisje zelf was prima maar gebruik dit bedrijf niet!!
Jongeneel
op 26 november 2020
bestemming: België / Waimes, reisperiode: september 2020
Jongeneel26-11-2020
Wegens de corona maatregelingen en het reisverbod vanuit zowel Nederland en Belgie genoodzaakt te annuleren. Vanaf 21 september en 26 september ,officiële datum reisverbod, bezig met een antwoord hun kant uit en restitutie van het compleet voldane bedrag. Ondanks meerdere mails na twee maanden totaal geen reactie, Telefonisch ook niet te bereiken. Ik heb gelijk aan mijn betalingsverplichtingen voldaan, nu zij nog.
3
negatief (rood) reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. In dit geval kun je de reisovereenkomst beëindigen en dan zullen wij de reissom terugbetalen
Jany T Hooft
op 24 november 2020
bestemming: Nederland / wateren, reisperiode: oktober 2020
Geboekt bij Belvilla, met all risk annuleringsvetzekering, helaas konden we niet gaan ivm ziekte huisdier, all risk vetzekering ingeschakeld bij Belvilla , zou 4-6 weken duren voor we wat zouden horen. van morgen gebeld, is nu 6 weken, wat zeggen ze bij Belvilla ? duurt 4-6 maanden ! belachelijk, Axa en Belvilla ! never meer Belvilla !
Felix Huybrechts
op 23 november 2020
bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2019
Gecancelled wegens gesloten grenzen tijdens de Corona crisis. Géén enkele service of communicatie van Belvilla, ze zorgen ervoor dat ze nooit bereikbaar zijn en moeten antwoorden. Voorschot betaald en nooit terug gezien, geen enkel antwoordje op tientallen mails en uiteraard ook geen voucher. Een echte schande voor de reissector, pure oplichterij.
Veerle
op 16 november 2020
bestemming: België / Petit Langlire, Ardennen, reisperiode: september 2019
Erg zure nasmaak omwille van oplichterij mbt cash waarborg. Uiteraard heb je dan 0 stem mbt uiteindelijke schade. De schade die zich heeft voorgedaan is een gevolg van nalatigheid bij beide partijen, maar de volledige rekening kwam op mijn dak terecht, ook geen intentie om redelijk te wezen en in te gaan op mijn argument; dat kan enkel omdat dit waarborg systeem dergelijk machtgebruik zonder legitimatie toelaat. Belvilla helpt niet, ze verbindt steeds door maar je kan zolang wachten als je wil en niemand neemt op.
Corinne
op 16 november 2020
bestemming: Nederland / hulsthorst, reisperiode: oktober 2020
Ik heb geannuleerd en na een maand nog steeds de schriftelijke annulering niet binnen. Krijg geen reactie op mails en alle beloftes worden niet nagekomen.
Guido Moes
op 16 november 2020
bestemming: Oostenrijk / Soll, reisperiode: december 2020
Belvilla is een Bureaucraten maffia club. Bij negatief reisadvies annuleren ze niet, nee ze proberen het overige geld ook te incasseren en je aanbetaling zie je nooit meer terug. Boekings bevestiging nooit ontvangen, bellen met die club is onmogelijk en de klantenservice mailt met alleen voornamen zoals Teun en Jose en ze liegen zich kapot om je geld te kunnen houden. Volgens Belvilla kun je nog vrolijk in December in je huis op een berg in Oostenrijk gaan zitten terwijl alle liften dicht zijn en je uitsluitend voor dringende zaken nog mag afreizen. Oplichters 1ste klas, jurist ingeschakeld, ACM melding gedaan en zal nooit meer bij ze boeken !!! Nog nooit met een grotere club oplichters zaken gedaan als Belvilla. Hoop dat ze snel voor de rechter verschijnen.
Cora
op 14 november 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2020
Krijgt een 1 maar die zijn ze nog niet eens waard, mijn man in mei overleden ( niet door corona )heb moeten annuleren , maar helaas nog steeds geen geld terug ontvangen waar ik recht op heb , in een woord schande .
Nanda
op 13 november 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
Begin 2020 hebben wij voor oktober 2020 voor 4 stellen en 2 kinderen een huis voor een weekend geboekt in de provincie Luik (België). Corona was toen nog niet aan de orde.
Eind september hebben wij Belvilla een mail gestuurd en kregen als antwoord dat Belvilla bij code rood een 3 dagen regel hanteert. Wij komen uit de provincies Utrecht en Gelderland en worden op dat moment door België als rode zones beschouwd en daarbij is de provincie Luik oranje.
Na telefonisch contact wordt aangegeven dat wij geen voucher ontvangen omdat het dringende advies vanuit de overheid een advies is en we dus gewoon kunnen gaan. Dat je na thuiskomst in thuisquarantaine moet wordt ook gezien als een advies en geen verplichting. De kosten voor een eventuele omboeking waren buitenproportioneel.
Na het indienen van een klacht volgt er niet meer dan een automatisch gegenereerde mail dat vanwege grote drukte het langer kan duren voordat je een antwoord ontvangt. Op reminders nav onze mail wordt niet meer gereageerd en ook na een klacht blijft het stil. Belvilla meldt op hun site dat ze de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de gasten tot hun topprioriteit rekent. Wij kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat ze vooral snel veel geld willen verdienen.
Het is onbegrijpelijk dat Belvilla dringende adviezen vanuit de overheid negeert en hiermee de volksgezondheid op het spel zet.
Ook het niet reageren op een klacht getuigt van een arrogante houding. Het is niet meer dan fatsoenlijk en gebruikelijk te reageren op een klacht. Zo ga je niet met klanten om. Het is voor ons nooit meer Belvilla en zullen anderen ook zeker informeren over de werkwijze van Belvilla.
Breuls
op 13 november 2020
bestemming: België / Cul-des sarts, reisperiode: maart 2019
De reis kon niet doorgaan wegens Covid en Belvilla stelde een omboeking voor. Een nieuw contract en een prijsverhoging van 52%
Van een mindering van de reeds betaalde som is geen sprake, meer zelfs, deze som die we zouden moeten terugkrijgen , wordt doodgezwegen
Irina
op 12 november 2020
bestemming: België, reisperiode: november 2020
Heel vriendelijk dat jullie nu plots gratis annuleren aanbieden voor 2021. Blijkbaar zijn wij niet de enige groep die door jullie in ‘t zak worden gezet. Een weekend geboekt voor de periode van 20-22/11, wij zouden ongetwijfeld dit weekend laten doorgaan hetzij de regering er geen verbod op zou leggen. Wel dus. We zijn niet van gisteren dus namen we al telefonisch met jullie contact op om dit weekend te verleggen. Geen probleem wisten jullie ons te vertellen, een “symbolische oplage” van €0,40 cent pppn zou wel aangerekend worden. Tevreden klanten als we zijn, leggen de dit weekend vast voor 2021. Achteraf horen we dat er een vergissing is en er een oplage van maar liefst 1083,40 euro zal aangerekend worden?!?!?! Uiteraard is de termijn te kort op en dwingen jullie ons nu te kiezen tussen ofwel - annuleren en de helft van het betaalde bedrag kwijt te zijn ofwel - meer dan €1000 opleggen om te verplaatsen. Wij begrijpen dat het geen gemakkelijke periode is en jullie sector getroffen is maar op deze manier stelen (ja, dit noem ik stelen) jullie gewoon geld van KLANTEN die in eerste instantie gewoon een fijne vakantie gingen hebben in een van jullie woningen maar OOK GETROFFEN werden door het coronavirus en zijn maatregelen. Ronduit schandalig en een vuil voorbeeld van verdoken diefstal. Ik had graag toch enige reactie van jullie uit gehoord. Misschien komen jullie plots wel tot een betere oplossing.
David
op 11 november 2020
bestemming: Nederland / Nieuwvliet-Bad, reisperiode: december 2020
Let bij boeken bij Belvilla a.u.b. heel goed op de bijkomende kosten, die in wel erg kleine lettertjes tijdens het boekingsproces getoond worden. Erg ondoorzichtig allemaal, waardoor onze aanstaande vakantie veel duurder is dan wij (n.a.v. de info op de site van Belvilla) dachten. TIP: Gewoon rechtstreeks bij het betreffende vakantiepark/-verblijf boeken en niet meer via Belvilla!
Kevin
op 9 november 2020
bestemming: Nederland / Zoutelande, reisperiode: september 2020
Wat een verschrikkelijk slechte organisatie! niet schoongemaakt, vies, geen schone handdoeken, toiletpapier en beddengoed aanwezig, na vele belletjes via zgn. SOS dienst 3 uren gewacht en nog niets geregeld. We zijn zwaar gefrustreerd vertrokken en geen vakantie gehad. Nu bezig met klachtprocedure, want Belvilla leest niet en doet alsof ze ons met het terugbetalen van de schoonmaakkosten er vanaf zijn. Onacceptabel. Zelfs de zgn. SOS dienst was na 3 uur niet bereikbaar. Wat een afknapper..
Nijsmans
op 9 november 2020
bestemming: België, reisperiode: november 2020
Door gewijzigede Covid19-maatregelen werd onze reis onmogelijk. Annulatie kost de helft van de totale som. Covid-maatregelen gelden niet als verzachtende omstandigheid. Bij aanvraag om datum te verplaatsen werd er niet meer op onze berichten gereageerd. Na telefonisch contact wordt gemeld dat wijziging van datum evengoed de helft van de reissom meer kost.
Rudy
op 9 november 2020
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2019
Een ramp is deze firma, boeking gedaan en voorschot betaald voor een villa in spanje, tijdig geannulleerd omwille van covid. Verschillende mails gestuurd met de vraag om ons voorschot terug te betalen zonder resultaat. Aangegeven dat ze de admin kosten mochten in mindering brengen, wat volgens mij geen 600€ zal zijn. Enfin tot op heden hebben we nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Enkel automatische antwoorden, en bespaar je het bellen want dit geeft geen gehoor. Wat een firma...
Judith Van Twist
op 6 november 2020
bestemming: Nederland / Arcen, reisperiode: oktober 2020
Vies huisje, zelfs in Corona tijd deuren enz niet schoon. Huis was vochtig, veel schimmel, ramen konden amper open en dicht en je zakte hier en daar bijna door de vloer. Enige positieve was de ligging.
Simon Boterberg
op 6 november 2020
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: november 2020
Weekend geboekt bij Belvilla. Alles correct betaald en dan zeggen ze doodleuk we hebben uw geld niet ontvangen. Ze hebben alles geannuleerd en ik ben mijn geld kwijt. Geen reactie te krijgen want niemand staat u te woord.
Paul
op 4 november 2020
bestemming: Nederland / schoorl, reisperiode: oktober 2020
Wij mochten met de familie niet op reis ivm de corona maatregelen. Belvilla tijdig geinformeerd dat wij een voucher wilden. Nu 3 weken en 3 mails verder nog geen enkele reactie. Ook telefonisch niet bereikbaar. Het geld is binnen en ze laten je links liggen. Niet mee in zee gaan.
Carolina
op 3 november 2020
bestemming: Duitsland / Winsen, reisperiode: december 2020
We hebben verschillende keren via mail en de telefoon geprobeerd om onze reis naar Duitsland te annuleren, maar krijgen geen respons van belvilla.
Fam van Zeil
op 31 oktober 2020
bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: februari 2020
Belvilla reageert niet op onze mail en zijn telefonisch niet te bereiken. Ik denk dat ze failliet zijn!
Jolanda
op 31 oktober 2020
bestemming: Denemarken, reisperiode: juli 2020
In het vakantiehuis veel overlast van steenmarters gehad. Wachten nog steeds op een passende coulance regeling hiervoor. Al 5x mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord ontvangen. Vervolgens krijg ik een mail dat ze graag feedback van de klant ontvangen met een kleine enquête. Maar als je op een gewone mail geen antwoord geeft waarom dan deze mail?
J Jansen
op 30 oktober 2020
bestemming: Oostenrijk / Hohen tauern, reisperiode: augustus 2020
Tijdens de eerste Lockdown hebben we getracht om onze boeking te verplaatsen of te annuleren. Zelfs een extra annulatieverzekering genomen. Na een 30-tal telefoons en e-mails waren onze pogingen om contact te maken met Belvilla vruchteloos. Na vier maanden wachten kregen we een e-mail waar onze annulatie bevestigd werd zonder herboeking, voucher of terugbetaling van ons voorschot. Belvilla was zelfs zo arrogant om ons te wijzen dat we het resterende bedrag nog verschuldigd waren. Wat een klucht... Ik zal nooit meer boeken bij Belvilla. Ze gedragen zich als echte zakkenvullers en hebben nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord. Echt schandelijk.
Mim
op 30 oktober 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2020
Geld niet retour gekregen
Yvon
op 30 oktober 2020
bestemming: België / Kruiskerke, reisperiode: oktober 2020
Na een paar keer bellen met lange wachttijden in eerste instantie de boeking van het voorjaar naar oktober kunnen verplaatsen. Helaas moest ook die geannuleerd. Gevraagd om een voucher. Deze binnen een week ontvangen, in de bijlage van de mail zat de huurovereenkomst en een factuur. De factuur is een creditfactuur, ofwel voucher. Voor iemand die de financiële termen niet zo goed kent was het even goed lezen, maar we hebben hem! Nu maar hopen dat we volgend jaar de voucher kunnen gebruiken......
J. Dirksen
op 28 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: augustus 2020
Waardeloos bedrijf! Beloftes worden niet nagekomen! Lijkt op oplichting!
Grote problemen bij dit bedrijf! komen beloftes niet na!! Zeggen zelfs dat ze niets meer durven te beloven dat ze terugbellen omdat ze bang zijn hun collega dit niet doet. Wat een werknemers en wat een belachelijk beleid!!
In korte tijd heeft belvilla vaak belooft mij terug te bellen. nooit gebeurd! Ook hebben zij mij gegarandeerd dat wij het geld terug zouden krijgen als onze vakantie geannuleerd werd door Covid-19.
Wij kregen een voucher! belofte niet nagekomen!
Belofte maakt schuld maar Belvilla zet er geen stap harder om!! Nu verschuilen zij zich achter regelementen die ze handhaven. Was dit van tevoren aangegeven had ik dit helemaal begrepen. Echter begrijpen zijn niet wat voor impact deze loze beloftes hebben.
Mijn dringende verzoek is heel simpel; Kom je belofte na en keer mij het bedrag uit wat beloofd is!!
Tot nu toe word er niks nagekomen en heb ik ondanks de beloftes nog geen geld gezien!!
Mirjam
op 26 oktober 2020
bestemming: België / Alle-sur-Semois, reisperiode: oktober 2020
Week weg geboekt naar de Ardennen voor in de herfstvakantie. Besloten niet te gaan i.v.m. COVID- 19. Krijgen geen geld terug omdat er wordt gezegd dat we makkelijk kunnen gaan met zijn 4 e. terwijl Nederland code rood heeft voor België en België code oranje dus dicht is voor niet noodzakelijke reizen als vakantie. zijn 650 euro kwijt en verwacht niet veel terug te krijgen van de verzekering. Waar zijn de beloofde vouchers voor de talloze gedupeerde mensen die de dupe zijn van jullie!?
Jos
op 24 oktober 2020
bestemming: België / Butgenbach, reisperiode: november 2020
Hadden voor begin november voor ons familieweekend een huis in Bütgenbach, België gehuurd. Op 13 oktober van Belvilla een mail gekregen waarin zij aandacht vroegen voor onze boeking in verband met de coronamaatregelen in België en met een verwijzing naar een site waar de informatie van de Belgische overheid was te vinden. Op basis van de op deze site vermelde gegevens maar ook de situatie rondom Corona in Nederland, heb ik een mailtje gestuurd waarin ik aangaf dat de boeking op basis daarvan zal moeten worden geannuleerd.
Op 16 oktober mail van Belvilla gekregen waarin werd bevestigd dat de boeking was geannuleerd en KEURIG een voucher van de reissom gekregen. Een pluim voor Belvilla hoe dit is opgelost.
Jammer genoeg niet kunnen ervaren hoe ons weekend in dit huis zou zijn, vandaar een 8.
Tamara
op 24 oktober 2020
bestemming: België / Masbourg, reisperiode: oktober 2020
Hierbij wil ik onze ervaring met jullie delen.
Niet dat deze verschilt maar omdat we 1 van de honderden slachtoffers zijn.
Wij zijn zeer ontevreden en teleurgesteld in de service van Belvilla.
Wij hadden voor de herfstvakantie een huisje geboekt in België.
Een week voor de vakantie werd België als oranje gebied verklaard.
Contact opgenomen met Belvilla om in aanmerking zou komen voor een voucher. Ze gingen overleggen met de eigenaar. Ik moest nog niet annuleren want dan zou ik niets terug krijgen. De eigenaar en de gastvrouw raadden ons ten strengste af te komen. Kans op een boete van de Belgische politie en 10 dagen in carantaine in België en Nederland. Dat is geen code rood maar wel de maatregelen voor code rood. Onmogelijk om op vakantie te gaan dus. Maar volgens Belvilla geen probleem.
Wij hebben nog contact gehad met de eigenaar. En deze was zich ook bewust van de situatie. Hij wilde ook graag een passende oplossing.
Vervolgens krijg ik zonder overleg een mail van Belvilla dat de vakantie geannuleerd is.
De eigenaar ging niet akkoord met een kosteloze annulering.
Geen alternatief,geen oplossing ,geen coulance. Wij zijn gewoon ons geld kwijt.
€579,77
Dan mailt Belvilla nog of ze kunnen helpen met de annuleringsverzekering.
Wat een vraag. Er is bijna geen enkele verzekering die dit dekt.
Bedankt voor de fijne herfstvakantie...
Ik heb er geen woorden voor. Ik ben nog nooit zo slecht behandeld bij een reisorganisatie.
In het voorjaar kwam Belvilla al bij Radar in opspraak. Ik ga mijn klacht bij Radar indienen. En misschien nog beter, iedereen die hier een review heeft geplaatst.
Maaike Lobregt
op 23 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
We zouden vandaag naar de Ardennen gaan, maar dat kan niet vanwege corona. Nederland is rood en Belgie nog oranje. Wij mogen niet reizen dus van onze overheid.
Maar wat zegt Belvilla....jahoor ukunt gewoon met vakantie. Niet dus, wij gaan niet met een gezondheidsformulier in afzondering in Belgie zitten te wachten op de covid test en we gaan zeker niet 20 dagen in thuisquarantaine terug in Nederland. Bel villa zegt, dat dit wel kan en zodoende krijgen we geen voucher, geen omboeking en zeker ons geld niet terug.
Hoe kunnen we deze oplichters aanpakken? Dit is toch niet normaal?
Ik zal hier echt noooooit meer boeken!
Van Ommen
op 20 oktober 2020
bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2020
Vanwege Corona kon ons weekend weg ivm onze ouders’ 45 jarig huwelijk niet doorgaan. Prima, graag een voucher en dan gaan we in het najaar wel. Tenminste dat dachten we... We hadden een deel aanbetaal (dik €300). Uiteindelijk hebben we nu 5 maanden later een voucher van €50. Ik krijg telefonisch niemand te pakken. Ik krijg een geautomatiseerd antwoord op mijn mails, waar geen antwoord op mijn vraag in staat. Waardeloos!
E. Kap
op 20 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
Ook wij zouden een weekendje België doen maar willen annuleren om reeds onderstaande genoemde redenen. Twee maal gebeld met Belvilla maar zijn echter onvermurwmbaar en werken en denken niet mee. Wij gaan dus niet en dat kost ons dus bijna 400 euro. Het zal duidelijk zijn dat dit de laatste keer is dat wij via Belvilla een vakantie geboekt hebben. Wij gaan een klacht indienen bij Belvilla, bij de anwb en dit melden bij de overheid.
Neeltje
op 20 oktober 2020
bestemming: België / Tenneville, reisperiode: oktober 2020
Wij zouden van 16 oktober tot 23 oktober naar de Ardennen gaan. Toen wij hoorden dat België code rood gaf voor zuid Holland en Nederland code oranje voor België ( alleen noodzakelijke reizen) Belde we Belvilla om de reis om te boeken naar volgend jaar herfst ( we gaan al 8 jaar). Dit kon allemaal niet, want we konden gewoon gaan volgens Belvilla, er is geen negatief reis advies voor België. Het is toch belachelijk, ze verwachten dus, dat wij een test doen, 5 dagen in quarantaine gaan en bij thuiskomst nog 10 dagen quarantaine. Die 10 dagen krijgen we niet uitbetaald van onze werkgever, omdat we vrijwillig naar een risico land ben gegaan. Maar ondanks alles, blijft Belvilla erbij dat wij gewoon hadden kunnen gaan en hebben we er zelf voor hebben gekozen niet gegaan.
Ingrid
op 18 oktober 2020
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: maart 2020
Ik was 1 van de eerste die moest annuleren vanwege lockdown België op 18 maart. Op zicht vriendelijk geholpen en zou voucher krijgen. Gaat om bedrag van dik € 800. Cadeau voor mijn vader's 80ste verjaardag. Nu snap ik best dat vouchersysteem en heb ik ook geduld (zelf reisagent). Echter oneindig moeten bellen en mailen waar het voucher bleef. Dit kreeg ik uiteindelijk op 29 september. Meer dan een half jaar later. Nu ben ik wel op de hoogte vd regels . Je mag namelijk wettelijk na 6 maanden na uitgifte een rufund voor je voucher vragen. En je raadt al wat de uitgiftedatum is: 29 september. Dat deugt natuurlijk niet! Zo kunnen ze nog een extra half jaar mijn geld vasthouden. Dus we kunnen weer opnieuw gaan bellen en mailen. Begrijpelijk dat mensen zich genaaid gaan voelen met een voucher
EAM
op 18 oktober 2020
bestemming: België / septon, reisperiode: oktober 2019
Fijn dat ik onderstaande berichten lees, ik ben dus niet de enig die is opgelicht door Bell Villa. Jullie zijn oplichters en helaas zorgen jullie er op alle manieren voor dat wij geen contact kunnen krijgen met jullie.ervoor. Vanwege negatief reisadviesCOVID19 zullen wij echt niet afreizen naar België. Inderdaad hele hoge annulerings en omboekingskosten.
Schande!!!!!!
Oomen
op 16 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
Hetzelfde verhaal als zovelen helaas. Midweek België geboekte bij Belvilla , maar door code oranje dient men niet noodzakelijke reizen niet te ondernemen. Belvilla houdt zijn poot stijf. Volgens hen mag je met 2 personen gewoon naar België reizen en is dat wat het Ministerie van Buitenlandse Zaken van zowel Nederland als België zegt slechts 'een advies'. De enige 'tegemoetkoming' die zij bieden is zelf annuleren of je reis omboeken (en dan ben je driekwart van je reeds betaalde geld kwijt). Geen Belvilla meer voor mij.
M. Van Wieringen
op 15 oktober 2020
bestemming: België / Niet boeiend, reisperiode: oktober 2020
Omdat het oplichters zijn die denken boven de wet van België en Nederland te staan. We kunnen gewoon naar België hoor en het boeit belvilla niet dan je dan 10 dagen naar de muren kan gaan zitten kijken en dan bij thuiskomst nog eens 10 dagen. Tuurlijk mag u omboeken. Voor € 440,60! Ja, annuleren kan ook en dat kost u maar € 629,14. Reissom zelf is € 705,05. Juridisch klopt het niet maar ik kan geen kant op.
Lena
op 15 oktober 2020
bestemming: België / Bourcy, reisperiode: oktober 2020
Wij hebben een huisje geboekt voor een weekend in oktober. We hebben alles al betaald maar vanwege corona kunnen/mogen we niet gaan.
De vrouw van het huisje geeft aan dat we dit met Belvilla moeten regelen maar we krijgen geen contact met hen. op mails geen reactie en de telefoonlijn is betalend!
H. Moossdorff
op 15 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Isere, reisperiode: september 2020
Niet boeken.
De reden dat wij geboekt hebben bij Belvilla was o.a. dat op de website staat aangegeven: "Jouw veiligheid staat voorop!"
Ook is het volgende op de website te lezen:
"Wij raden je aan op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van jouw eigen overheid en de lokale autoriteiten. Neem contact met ons op wanneer je maatregelen tegenkomt die jouw verblijf in gevaar brengen.Jouw veiligheid staat voorop! We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten met betrekking tot het sluiten van landsgrenzen.
Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis, annuleren we jouw boeking niet. We hopen dat je bij ons van een welverdiende vakantie zult genieten. Wanneer je zelf jouw boeking wilt annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en raden we je aan contact met ons op te nemen. Als je geen contact met ons opneemt en je komt niet opdagen op de geboekte datum, kunnen wij jou het betaalde bedrag helaas niet teruggeven".
Er staat: Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis. Ik kan echter hierin niet lezen dat een advies van BZ in geval van code oranje geen beperking zou zijn.
Op het moment dat ons reisdoel (en de gebieden op de weg daar naar toe, zoals in delen van noord Frankrijk en er omheen, zoals West Zwitserland) oranje kleurden, luidde het advies van de BZ: " alleen noodzakelijke reizen, geen vakantie" . En 10 dagen na thuiskomst in thuis quarantaine (hetgeen voor ons onoverkomelijk is).
Onze regering zegt dat wij samen Corona eronder moeten krijgen, maar wanneer ik dat advies wil opvolgen, krijg ik van Belvilla te horen dat code oranje geen reden is om te annuleren. Met genoegen had ik een voucher geaccepteerd zodat de eigenaar van het betreffende huis er zeker van kon zijn dat wij het huis zouden huren. Eventueel met vergoeding door ons van de (bemiddelings)kosten die Belvilla heeft moeten maken.
Nu Belvilla alleen mensen een voucher willen geven in geval van code rood, doet Belvilla dus gewoon wat normaal gedaan wordt in geval van code rood. In geval van code oranje is de uitspraak "Jouw veiligheid staat voorop!" een loze kreet.
En dan stuurt Belvilla mij een mail (terwijl ik niet gegaan ben) met de tekst: "Welkom in jouw vakantiehuis: "Denk aan je gezondheid en volg de CoVid19-richtlijnen van de regionale autoriteiten. Als je vragen hebt kan je contact met ons opnemen via onze klantenservice. We helpen je graag verder." Haha, ik moet dus wel eventuele richtlijnen van regionale autoriteiten volgen, maar kennelijk vindt Belvilla de richtlijnen van onze eigen, landelijke autoriteit niet belangrijk genoeg om af te wijken van de normale annuleringsregels.
Op mails van onze kant krijg ik alleen maar automatische antwoorden waarin staat dat Belvilla erop gebrand is om oplossingen aan te reiken. Een oplossing is zeker niet om kortweg te verwijzen naar de normale annuleringsregeling. Want hiermee voelen wij ons door Belvilla niet serieus genomen, al helemaal niet door dat Belvilla pretendeert dat onze veiligheid voorop staat. Dat staat hij dus niet.
Tot nu toe hebben we nog niet van Belvilla vernomen. Ook het geld waar we volgens hen wel recht op zouden hebben, is nog steeds niet teruggestort.
Berhitu
op 15 oktober 2020
bestemming: België / Dinant, reisperiode: oktober 2020
Zowel Belgie als Nederland raden reizen af, tenzij het noodzakelijk is. Het beleid van Belvilla is dat ondanks codes rood (Belgie) en oranje (Nederland) dat je gewoon kan gaan omdat het een advies is. Zolang de grenzen niet dicht zijn, zullen zij niet annuleren en kosten vergoeden. Ondanks een dringend advies vanuit de regering om niet naar het buitenland te reizen om dat de gezondheidsrisico's te groot zijn, kiest Belvilla voor een beleid dat daar haaks opstaat. Het gevolg hiervan is dat annulering nu voor eigen kosten is omdat wij wel gehoor geven aan de oproep van beide regeringen.
We slikken dit nu, maar we zijn wel teleurgesteld in Belvilla en zijn van mening dat ze een onverantwoord beleid voeren dat indirect mensen in gevaar kan brengen. Ja er is altijd een eigen keuze, maar er zijn genoeg mensen die daar niet sterk genoeg in zijn en op vakantie gaan omdat Belvilla zegt dat het kan.
Rob Blokland
op 14 oktober 2020
bestemming: België, reisperiode: oktober 2020
We moeten van Belvilla naar Belgie en krijgen geen geld terug, ondanks dat het ministerie van buitenlandse zaken alleen nodzakelijke reizen naar Belgie toestaat. Bizar. We boeken al jaren bij Belvilla, maar dit is gelijk de laatste keer.
AN van der Klei
op 13 oktober 2020
bestemming: Nederland, reisperiode: november 2019
Oplichting
Jeroen
op 11 oktober 2020
bestemming: België / Champagne, reisperiode: oktober 2020
Belvilla is als reisorganisatie volslagen ruk. Als tussenpersoon gedragen ze zich liever als ertussenuitpersoon. Laf beleid voeren ze in deze Corona crisis. Ellenlange wachttijden aan de telefoon om vervolgens persoonlijk afgepoeierd te worden.
A.Thijs
op 10 oktober 2020
bestemming: Frankrijk / Juillac, reisperiode: juni 2020
Huisje geboekt via Belvilla. Mail ontvangen dat ik de reis geannuleerd zou hebben (niet waar) terug gemaild, geen reactie. Telefonisch niet bereikbaar. Ook de eigenaar van het huis kon onmogelijk contact met Belvilla krijgen. Ineens een voucher in de mail. Wilde daarmee het zelfde huis boeken waar de eigenaar ons wel wilde ontvangen, maar de hele maand juni niet geboekt? kon worden. Vlak voor aankomst Belvilla aan de telefoon (enigste contact) dat we er niet terecht konden omdat het gedurende 3 dagen verhuurd zou zijn. Eigenaar wist nergens van. Hopeloos bedrijf welke op geen enkele manier bereikbaar is en was. Nooit iets bij boeken of huis door laten verhuren.
John Baeten
op 9 oktober 2020
bestemming: België / Pepinster, reisperiode: oktober 2020
Beleid van Belvilla en niet volgen van regelgeving van overheid
Kurt Werbrouck
op 9 oktober 2020
bestemming: België / Burnenville, reisperiode: augustus 2020
Wij hadden met 5 bevriende koppels een weekend in ons eigen België gereserveerd, dit van 21 augustus tot 24 augustus. Door de Corona maatregelen mochten wij niet samen in een vakantiehuis verblijven. Belvilla was hiermee akkoord, en de reis werd geannuleerd, we zouden een Corona voucher ontvangen.
De eerste voucher vermeldde het bedrag van het voorschot, hoewel het saldo al een maand betaald was. Op de juiste voucher blijft het na veel bellen (en daar moet je echt veel tijd voor uittrekken) en mailen, nog steeds wachten. En dit meer dan 2 maand na annulering...
Vaea
op 7 oktober 2020
bestemming: België / België, reisperiode: oktober 2020
De Belgische overheid raadt niet-noodzakelijke reizen van en naar de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht sterk af.
Officiële standpunt van Belvilla: "Het is een advies, we geven geen geld terug"
Harrie Scheffers
op 6 oktober 2020
bestemming: België / Erezee, reisperiode: oktober 2020
Wij wonen in N Brabant, op 06-09-2020 code rood, en we zouden volgende week voor het 40e jaar met 10 gepensioneerde vrienden naar de Ardennen gaan, nu naar Erezee. In N.Brabant mag ik nu slecht 3 van de 10 vrienden ontvangen. In Erezee moeten wij van Belvilla met dezelfde 10 personen in 1 huis zitten , in verplichte quarantaine en na 5 dagen naar de corona teststraat. Belvilla voert o.i.een te rigide beleid , zeer gezondheidsonvriendelijk voor ons als 60 + boekers. We snappen dat geld terug geven niet goed is voor de reisbranche maar uit coulance een voucher was o.i. in deze wel op zijn plaatsWe gaan als pensionado's ook alle media benaderen om onze ridicule situatie en de houding/reactie van Belvilla wereldkundig te maken.